Ik zou nog even wachten of eventueel in 'gedeeltes' instappen. Het is bijzonder, maar al enige tijd verwachten veel TA's een daling en letterlijk; de voorspellingen kloppen tot op heden. De mensen hier die ta's afschrijven verwachten dat alles binnen 24u moet uitkomen maar stiekem stevenen we toch echt af naar een BTC waarde rondom de 8 - 9k. En dat is dus helemaal niet erg tenzij je heel dom gaat traden in de tussentijd.
Het is zoeken waar de support ligt en dan hopen dat er voldoende 'boost' komt om weer stabiel te stijgen. Het leuke is; nieuwe instappers van december / januari (zoals ik) zijn / hopen dat dat allemaal binnen dagen / weken gebeurd, maar bekijk eens de grafieken van BTC; alle hodl'ers van 4 jaar geleden hebben pittige tijden gehad, bijna 2 jaar lang steeg de waarde amper (en bijvoorbeeld na 6 maanden 'stabiel' daalde de boel nog verder....). Ik vind het bijna onvoorstelbaar dat BTC mensen zo lang hebben kunnen hodlen en niet voor niets dat dat maar een klein percentage was (en die 1000 'beginnelingen die hodl deden nu vrijwel de gehele markt bepalen).
En nog steeds vind ik de daling nog best meevallen, we zitten op een koers van half december 2017 en die verdubbelde uiteindelijk binnen 2 - 3 weken. Ook al dalen we binnen enkele weken / maanden naar 300 totale markcab dan zou ik mij nog geen zorgen maken; statistisch gezien is dat nog steeds een gezonde correctie t.o.v. de enorme piek in december. En mits er geen wetgevingen of rare dingen komen komt er echt wel een nieuwe piek, echter is de markt nu echt zo enorm bearish, het kan nog wel even duren voordat dat weer omslaat (en tsja, als je dan in een bizar bullish markt bent ingestapt (vooral november tm januari); je moet toch echt nieuwe skills ontwikkelen wil je nu nog echt geld verdienen > kost veel tijd. Ik zou vooral lekker hodl doen, uitgaan van 100% verlies (en als dat kut voelt, beter stap je er dan z.s.m. uit) en lekker verder met je leven :-).
En de grap is; de ene week ligt de hype bij ICX, dan bij VEN, dan weer bij NEO. Je bent natuurlijk enorm bang dat je de boot mist omdat wellicht volgende week (weer) de hype en stijgingen te vinden zijn bij XRB / DCB / LTC etc. Tot dusver, gemiddeld gezien, stijgen vrijwel alle coins op de langere termijn (behalve echte shittcoin, hoewel, mocht het ooit weer zo mal gaan als november / december dan zie ik dogecoin / tittiecoin ook nog wel in de top 20 verschijnen

). Vooral dat heen en weer huppelen van de ene naar de andere coin is volgens mi momenteel de grootste fout die men (vooral beginnelingen maken) (afhankelijk van portfolio natuurlijk want enkele lage markcab coins in je portfolio lijkt mij voor HODL ook niet zo slim / heeeeel veel risico).
Ik zou zeggen; bouw je portfolio om naar de 50 - 25 - 25 'rule', investeer niet in 1 x extra fiat als er een dip is en probeer dat te verspreiden, 3 weken geleden was 12.000 BTC echt zogenaamd de diepste dip, vorige week 11.000 en deze week 10.000 ;-). HODL verder wat je nu hebt en bekijk de resultaten over 3, 6 of 12 maanden ;-).
[
Voor 3% gewijzigd door
Stevie_ op 01-02-2018 09:48
]