Huh, inderdaad.
Dat is niet wat ik zei, je trekt het uit zijn context.
De blockchain inzetten om originele producten te verifiëren vind ik zelf ook wel tof, maar waarom is het een coin? Dat ze ooit een eigen aliexpress op gaan zetten... daar moet nog héél veel voor gebeuren.
1. De blockchain inzetten om originele producten te verifiëren vind ik een goed en slim idee. Het concept spreekt mij aan.
Maar:
Waarom is dit een coin? Het is een toepassing van de blockchain op een slimme en nuttige manier. Bedrijven zullen waarde zien in die blockchain. Maar waarom zou jij als consument een stukje waarde van die blockchain willen hebben? Wat heb je daar aan? Als VEN zijn product lanceert, wat heeft een 'stukje VeChain' dan voor nut voor jou als persoon, als je zelf geen product hebt die je op die blockchain wil hebben?
VeChain is voor bedrijven een dienstaanbieder. Net als dat je je website kan laten hosten bij een dienstaanbieder.
Het bedrijf VeChain gaat daar geld aan verdienen. Maar hoe heeft dit invloed op de waarde van het muntje VEN? Het muntje is een manier van kickstartinvesteren en ja, daar valt ook veel geld aan te verdienen. Maar... als die blockchain uiteindelijk up and running is, wat dan?
2. Die vraag heb ik dus eerder gesteld. En toen kreeg ik hier op Tweakers als antwoord '
ja maar ze gaan ook een soort aliexpress lanceren, daarom wouden ze zelf niet samenwerken met aliexpress'. En ja, dán heb je dus juist opeens wél een interessante investeringsmogelijkheid waar je als consument iets aan hebt. Want dan heeft zo'n VEN coin voor een consument wel nut.
Voor de derde keer dus: ik heb aliexpress enkel genoemd om die opmerking maar vast voor te zijn. Niet omdat ik daar zelf in geloof. Sterker nog: ik geloof er zelf dus ook totaal niet in. Ten eerste niet omdat VEN het zelf niet noemt, ten tweede niet omdat het een onhaalbaar plan is.
En vervolgens allerlei opmerkingen over hoe Ven straks niks meer waard is als Vechain er voldoende aan verdiend heeft...huh?
Nee, dat heb ik ook niet gezegd.
Het punt is dat VEN een product op gaat leveren wat niks met valuta te maken heeft. De valuta VEN staat daardoor los van het product.
Het is niet zo dat een cryptocoin een 'aandeel' in het bijbehorende bedrijf is. Op de speculatieve aard na is er geen enkele overeenkomst tussen aandelen en cryptomunten.
VEN kan heel goed een wereldwijd actief product worden, VeChain kan een miljardenbedrijf worden, zonder dat dit invloed heeft op de waarde van het muntje VEN.
En ja, dit geldt voor ontzettend veel kleine cryptomuntjes. Het is heel simpel: zolang 'de gek er wat voor geeft' heeft het waarde, dat is nou eenmaal de speculatieve kant van de cryptomarkt. En als je dan op het juiste moment in de juiste coin zit, kan je ontzettend veel geld verdienen. Dat is imho prima (sommige overheden denken daar anders over

) en daarvoor zijn er heel veel volgers van dit topic.
Maar ik hoop wel dat de investeerders zich bewust zijn van de verschillen tussen aandelen en cryptomuntjes.
Alles leuk en aardig, maar als je er die mate van kennis over hebt, hoor je je er naar mijn mening niet mee te bemoeien omdat je dan weinig toevoegt behalve onduidelijkheid. Nogmaals, scepticisme is alleen maar goed want iets blind volgen is ook niet de manier, maar zomaar wat rond roepen ook niet.
Ik nodig je van harte uit om de onwaarheden uit mijn post terecht te stellen.