Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 126 Laatste
Acties:
  • 402.899 views

Onderwerpen

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
AFCAjax schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:23:
Zit eraan te denken om vanaf vanavond mijn portfolio zo te verdelen:

33% ADA
33% IOTA
34% VEN

Your thoughts? :)
Jij houdt duidelijk van een gokje. Ik heb ze geen enkele van de drie, en ik zou ze nu niet aanschaffen ook, eerlijk gezegd. VEN op termijn wel, en als ik echt niet wist waar naartoe met m'n geld, dan zou ik het nu ook wel durven kopen. Maar IOTA en ADA, daar zie ik toch weinig in. Ik weet dat ADA met een update komt (en IOTA had ook iets, dacht ik?), maar ik verwacht er (nog) niet al te veel van. Lichte stijging vooraf mss (daar speculeer je wsl op?), maar eerder kans op een dump als het nieuws tegenvalt. Maar ik kan er gerust 100% naast zitten :Y

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-11 14:53
Sam2013 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:31:
Ik heb echt even een noobvraagje tussendoor.
de Bitcoin zie ik op termijn niet goedkomen maar heb wel vol vertrouwen in Ripple. Stel ik krijg gelijk;
Als ik nu dus Ripple heb op pair BTC schiet ik er per saldo ook niet veel mee op of hoe zit dat precies?
Klopt, of koop ripple met ETH ;)

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 20:36

33% ADA
33% IOTA
34% VEN

Ik heb ze ook alle 3, maar hebben bij elkaar slechts 14% van mijn portfolio.
Maar goed dat is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoeveel geld je er in hebt zitten.
Zijn wat mij betreft erg mooie hold coins.

[ Voor 5% gewijzigd door powercoaster op 31-01-2018 16:40 ]

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:09
Rookert25 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:00:
[...]

Wat een paranoïa. Voor crypto gelden momenteel veel minder regels dan fiat-geld. Als je adoptie wilt en ermee wilt betalen zul je ook moeten accepteren dat dezelfde anti-witwasregels ervoor gaan gelden. Die gaan er nu komen vanuit EU - Google de 4e anti-witwasrichtlijn maar - en dat is helemaal prima.

Overigens zie ik nog steeds weinig perspectief voor crypto-valuta. Blockchain-as-a-Service, zoals NEO, VeChain, WTC et cetera doen, biedt veel meer perspectief. Bedrijven implementeren dit veel eerder dan Jan met de Pet bij de bakker.

Bovendien weet ik zeker dat de grote meerderheid helemaal geen zin heeft om zelf zijn wallets en keys te moeten beheren, veel te veel gedoe en je bent de sjaak als je ze kwijt bent. Ook daar zullen gewoon vanwege de vraag uit de markt weer banken ontstaan. :)
Prima reactie! Regulering door wet en regelgeving is niets mis mee wat mij betreft.

Verder zie ik de crypto valuta eigenlijk ook los staan van de techniek en bedrijven. Op dit moment dient het meer als een crowdfunding model dan een aandelenmarkt. Crypto currency zijn in mijn ogen ook niet de vervanger van fysiek/giraal geld, maar een toevoeging daarop. In een aantal gevallen is het makkelijker/sneller/goedkoper om geld in de toekomst via een blockchain over te maken dan bijvoorbeeld Western Union. Een Bitcoin-pinpas waar je in de Appie een brood mee afrekent zie ik de komende 10 jaar nog niet gebeuren, een tracking/authenticatie systeem voor bijvoorbeeld de wijnhandel of verificatie van de historie van een auto lijkt me een stuk realistischer (en dan heb ik het nog over niche producten binnen die markt).

De angst vanuit de bankenwereld (die onlosmakelijk verbonden is met de (inter)nationale overheden) begrijp ik wel iets beter. Het (bij)houden van transacties en saldo is nu nog een beetje een nerd-dingetje. Overmaken van/naar hardware wallets of uitprinten op papier is voor Henk en Ingrid geen beginnen aan. Er zullen dus banken/exchanges ontstaan die op zijn beurt weer klantenservices moeten aanbieden en waar weer een verdienmodel achter vandaan moet komen om groei te realiseren (denk aan verzekeringen/hypotheken etc).

Mochten cryptovaluta geadopteerd worden door de massa, dan is het te verwachten dat een aantal grote banken zullen liggen te slapen (onder het mom van authentiek willen blijven) en liever via de politiek of media het gevecht aangaan i.p.v adoptie/innovatie. Big if's allemaal, 't kan morgen ook gewoon gebeurd zijn.

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-11 12:30
Sinds de aankondiging van de Loopring Airdrop heb ik mijn LRC op Loopring.io gezet. Nu hebben ze inmiddels de details bekend gemaakt en blijkt het allemaal anders te gaan. Nu wilde ik eigenlijk mijn LRC er weer vanaf halen, alleen heb ik blijkbaar een miniem beetje ETH nodig voor de transactie.

Natuurlijk kan je nergens een mini stukje kopen en de beetjes Dust op al mijn exchange accounts zijn niet te traden (te kleine hoeveelheden)

Nu heb ik het volgende nodig voor de transactie (volgens MEW)

Gas Limit: 51915
Gas Price: 41 GWEI (0.000000041 ETH)
Max TX Fee: 0.002128515 ETH (2128515 GWEI)

Is er iemand die voldoende ETH zou kunnen overmaken? Ik kan je hier bijv een paar ripples voor kunnen geven haha..

• Dhr. Satoshi
  • Laatst online: 10-11 02:03
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Beetje dom idd. Hoop dat ik een juiste keus heb gemaakt omdat het best een shitcoin lijkt.
Tip: Stop maar met handelen.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:39
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:29:
[...]

ADA en IOTA voor korte of lange termijn?
ADA moet je sowieso voor de lange termijn nemen.

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
aaaido schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:35:
[...]

Klopt, of koop ripple met ETH ;)
Stel ik zou zometeen kopen en ik koop een plukje XRP/ETH en een plukje XRP/BTC tegelijk aan voor allebei 100 EUR.
snap ik het dan goed dat het klopt dat als de BTC verder wegzakt dan ETH, de waarde van de XRP/ETH in fiat hoger ligt?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-11 00:00

mark-k

AKA markkNL

Sam2013 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:41:
[...]

Stel ik zou zometeen kopen en ik koop een plukje XRP/ETH en een plukje XRP/BTC tegelijk aan voor allebei 100 EUR.
snap ik het dan goed dat het klopt dat als de BTC verder wegzakt dan ETH, de waarde van de XRP/ETH in fiat hoger ligt?
Nee, je XRP/BTC pair stijgt dan gewoon harder dan je XRP/ETH pair. (Fiat verschillen heb je wel eens tussen bepaalde pairs maar nooit lang en nooit veel).

[ Voor 9% gewijzigd door mark-k op 31-01-2018 16:43 ]

• Sunri5e
Ik ben benieuwd wanneer er eens een einde komt aan al die "shitcoins". Maar dat zal helaas wel niet gebeuren.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:35
de Bitcoin zie ik op termijn niet goedkomen maar heb wel vol vertrouwen in Ripple.
Als ik nu dus Ripple heb op pair BTC schiet ik er per saldo ook niet veel mee op of hoe zit dat precies?
Dat is geen n00bvraagje hoor, niemand hier lijkt dat te begrijpen. Vrijwel iedereen hier lijkt te denken 'BTC gaat slecht dús ik moet een altcoin nemen' 7(8)7

Ik heb het eerder uitgelegd: Richh in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic"
Vrijwel alle altcoins betaal je in BTC, en niet in dollar. De dollarwaarde van altcoin is simpelweg als volgt te berekenen:

Huidige waarde van Altcoin = 0,01 BTC
Huidige waarde van Bitcoin: $12.000
Waarde die Coinmarketcap weergeeft: $120

Er zijn altcoins die meer dan BTC trading pairs hebben.
Huidige waarde van Altcoin in BTC = 0,01 BTC
Huidige waarde van Altcoin in ETH = 0,1 ETH
Huidige waarde van BTC: $12.000
Huidige waarde van ETH: $2.000 (even om te laten zien hoeveel invloed dit vervolgens heeft)
Trading volume van Altcoin in BTC = 90%
Trading volume van Altcoin in ETH = 10%
Waarde die Coinmarketcap weergeeft: $128
Als ik dan hier mensen volledig zie ingaan op altcoins als VEN, TRON of andere coins die überhaupt nog geen werkend product hebben zonder een aandeel in BTC/ETH te hebben... tja.
Als de door hun voorspelde Bitcoin in elkaar stort dan is je VEN/TRON ook niks meer waard; daarbij opgeteld moet VEN/TRON zich nog bewijzen en heeft het nu al een marktpositie die het pas zou moeten hebben als het product af was imho... /rant :P

Om terug te komen op je vraag: Ripple is een grotere coin die je op verschillende plekken ook met USD/KRW/EUR kan verhandelen, waardoor een daling van BTC minder invloed heeft. Desalniettemin zal een sterk dalende BTC ook Ripple meenemen omdat er veel Ripple met BTC wordt gekocht (en vice versa).

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

[...]

Als je Ripple met ETH koopt kan je vervolgens diezelfde Ripple ook voor BTC verkopen (Niet enkel weer voor ETH). Volgensmij is dit iets wat sommigen toch nog niet snappen

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:23
[...]

Tip: op Kraken kan je XRP/EUR traden, je hoeft dus niet per sé via BTC/ETH.

• wally228
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2021
de Bitcoin zie ik op termijn niet goedkomen maar heb wel vol vertrouwen in Ripple. Stel ik krijg gelijk;
heb ook wel zoiets xrp gaat nog wel iets van zich laten horen maar zolang btc keldert gaat i mee

• Thommie.nl
mark-k schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Nee, je XRP/BTC pair stijgt dan gewoon harder dan je XRP/ETH pair. (Fiat verschillen heb je wel eens tussen bepaalde pairs maar nooit lang en nooit veel).
??? zou je dat aub kort kunnen uitleggen?
EDIT snap het denk ik al. Je zegt dat ze altijd simultaan dalen of stijgen... soms 1 iets sneller maa dat corrigeert wel weer.
Hoe komt dit denk je?

[ Voor 19% gewijzigd door Thommie.nl op 31-01-2018 16:47 ]

• Richh
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Als je Ripple met ETH koopt kan je vervolgens diezelfde Ripple ook voor BTC verkopen (Niet enkel weer voor ETH). Volgensmij is dit iets wat sommigen toch nog niet snappen
Precies, je zit niet vast in het trading pair.

De coin waarde is echter afhankelijk van alle trading pairs, naar ratio van trading volume (hoeveel % is BTC/XRP, hoeveel % is EUR/XRP enzovoort).
Lord_Dain schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Tip: op Kraken kan je XRP/EUR traden, je hoeft dus niet per sé via BTC/ETH.
Dat maakt dus weinig uit.
mark-k schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Waar koop jij een dergelijke pair? :P Volgens mij koop je namelijk gewoon XRP en sta je vrij om die te verhandelen naar welke pair jij maar wil.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Sam2013 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:45:
[...]
??? zou je dat aub kort kunnen uitleggen?
XRP heeft gewoon een waarde in euro's. Het maakt niet uit of je het met ETH aankoopt of met BTC, je kunt het daarna voor allebei weer verkopen. Stel je koopt 10 XRP voor 1 BTC, en 10 XRP voor 2 ETH (getalletjes voor het verhaaltje). Dan heb je dus 20 XRP. Deze is op dat moment 2BTC waard in totaal, of 4 ETH.

Stel bitcoin halveert qua euro waarde, terwijl ETH verdubbelt, maar de waarde van XRP is in euros gelijk gebleven, dan is je 20 XRP opeens 4 BTC waard of 2 ETH.

Je kunt ook hebben dat XRP bijvoorbeeld 10% stijgt tov ETH, maar dat ETH zelf 20% in euro waarde zakt. Dan is je XRP ongeveer 10% gezakt in euro waarde terwijl je wel meer ETH ervoor kan krijgen. Dat is ook de reden dat sommige stijgingen en dalingen nogal apart over komen, dan zie je groene cijfers op de exchange maar rode in je portfolio, omdat de exchange rekent met stijging tov een crypto en je portfolio met euros.
Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:47:
[...]

Precies, je zit niet vast in het trading pair.

De coin waarde is echter afhankelijk van alle trading pairs, naar ratio van trading volume (hoeveel % is BTC/XRP, hoeveel % is EUR/XRP enzovoort).

[...]

Dat maakt dus weinig uit.

[...]

Waar koop jij een dergelijke pair? :P Volgens mij koop je namelijk gewoon XRP en sta je vrij om die te verhandelen naar welke pair jij maar wil.
No shit sherlock, blijkbaar moet ik er dus echt bij gaan typen dat ik met trading pair waarde bedoel de waarde ten opzichte van die bepaalde coin. Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken?

[ Voor 25% gewijzigd door mark-k op 31-01-2018 16:51 ]

• Ypuh

33% ADA
33% IOTA
34% VEN

Teveel risico in mijn ogen. Als één faalt en de andere twee redelijk presteren, kun je netto nog steeds op 0 staan. Echt x10 zullen ze alle 3 waarschijnlijk niet meer gaan (niet op korte termijn) en de kans dat ze alle 3 naar nul gaan is aanwezig.

VEN is long term en nu al te groot om x10 te gaan lijkt me
ADA heeft nog niets, behalve dat ze een 3rd gen concept voor een betalingssysteem hebben (wat doe je als er een 4th gen komt, of 5th, of... you get it)
IOTA is mega long term, want IoT is zelfs nog volop in ontwikkeling en zelfs dan is de toepassing een niche

Met name ADA is een groot risico. De ontwikkelingen gaan zo snel dat ze al ingehaald kunnen zijn voordat ze een product hebben. Wat zou je vandaag de dag bijvoorbeeld met een iPhone 3 moeten? Die is ongeveer net zo oud als de Bitcoin op dit moment.

• aaaido
  • Laatst online: 13-11 14:53
De vraag is dan: als BTC harder daalt dan ETH en je wil BTC of ETH kopen om bijvoorbeeld altcoins in te slaan. Kan je dan beter BTC (welke harder is gedaald) kopen of ETH (welke minder is gedaald) kopen?

• Marcjah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-03 19:48
Interessant! Mijn geloof in deze club is er altijd wel geweest. Ben benieuwd wat dit gaat brengen..

Wanneer gaan alle Exchanges de namen aanpassen denk je? :)

Dat verklaard ook wel waarom de coin nog steeds niet op Binance stond :P

[ Voor 9% gewijzigd door Marcjah op 31-01-2018 16:54 ]

Verwijderd

Bitcoin moet eigenlijk gewoon keihard vallen. Een 99,9% crash van de complete markt zodat alle arme sloebers zoals ikzelf weer een kans krijgen om raiblocks te kopen voor een fractie van een cent. Vind ik. Want iedereen weet dat raiblocks de nieuwe bitcoin gaat worden.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:52
Geen dikke blij .... ik niet toeteren ..

• Richh
mark-k schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:50:
No shit sherlock, blijkbaar moet ik er dus echt bij gaan typen dat ik met trading pair waarde bedoel de waarde ten opzichte van die bepaalde coin. Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken?
Chillax man. Dat jij het wel begrijpt betekent niet dat iedereen het hier begrijpt. Lijkt er toch op dat het gros hier geen idee heeft wat de begrippen 'trading pair' en 'volume' betekenen bijvoorbeeld. Vandaar dat ik het eventjes aankaartte.
Stel bitcoin halveert qua euro waarde, terwijl ETH verdubbelt, maar de waarde van XRP is in euros gelijk gebleven, dan is je 20 XRP opeens 4 BTC waard of 2 ETH.
Dat verhaal klopt in theorie, maar is wel onrealistisch. Als BTC in waarde halveert, terwijl het 75% van al het trading volume meeneemt en ETH neemt 25% van het trading volume in, dan zal XRP niet in euro's gelijk kunnen blijven, maar fors dalen :)

• TomTorquay
aaaido schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:52:
De vraag is dan: als BTC harder daalt dan ETH en je wil BTC of ETH kopen om bijvoorbeeld altcoins in te slaan. Kan je dan beter BTC (welke harder is gedaald) kopen of ETH (welke minder is gedaald) kopen?
Dat maakt niet uit, want de prijs van de altcoins in euro blijft hetzelfde.

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-11 14:00

Pablo

Rito pls

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:54:
Bitcoin moet eigenlijk gewoon keihard vallen. Een 99,9% crash van de complete markt zodat alle arme sloebers zoals ikzelf weer een kans krijgen om raiblocks te kopen voor een fractie van een cent. Vind ik. Want iedereen weet dat raiblocks de nieuwe bitcoin gaat worden.
wauw.... kansrijke reactie van de dag.
ik heb mijn portie lachen weer gehad... bedankt... succes met je leven verder _/-\o_

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Verwijderd

Pablo schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:57:
[...]

wauw.... kansrijke reactie van de dag.
ik heb mijn portie lachen weer gehad... bedankt... succes met je leven verder _/-\o_
Bedankt dude 👍

• TomTorquay
Misschien ergens anders uw aandachtstekort proberen op te lossen, in plaats van hier flauwekul neer te gooien?

• Thommie.nl
mark-k schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:50:
[...]

XRP heeft gewoon een waarde in euro's. Het maakt niet uit of je het met ETH aankoopt of met BTC, je kunt het daarna voor allebei weer verkopen. Stel je koopt 10 XRP voor 1 BTC, en 10 XRP voor 2 ETH (getalletjes voor het verhaaltje). Dan heb je dus 20 XRP. Deze is op dat moment 2BTC waard in totaal, of 4 ETH.

Je kunt ook hebben dat XRP bijvoorbeeld 10% stijgt tov ETH, maar dat ETH zelf 20% in euro waarde zakt. Dan is je XRP ongeveer 10% gezakt in euro waarde terwijl je wel meer ETH ervoor kan krijgen. Dat is ook de reden dat sommige stijgingen en dalingen nogal apart over komen, dan zie je groene cijfers op de exchange maar rode in je portfolio, omdat de exchange rekent met stijging tov een crypto en je portfolio met euros.
Dank je wel. Ik kom er dus net inderdaad achter dat ik de XRP die ik heb gekocht via BTC ook direct kan verkopen voor Eth. Dus als Bitcoin er een mega potje van maakt en ETh niet, verkoop ik gewoon via Eth en dat cash ik out via Coinbase oid?

Tís alleen dat Binance de waarde in fiat weergeeft in BTC en daardoor je de afhankelijkheid van BTC altijd voor je gevoel blijft ervaren maar die is er helemaal niet?

Bitcoin is echter wel zo dominant dat een daling daar altijd effect zal hebben (op dit moment nog) op bijv de Ripple/ETH of Ripple/EUR.

Als ik zo praat praat ik dan nog steeds poep of lijkt het erop dat ik het nu snap?

• Richh

33% ADA
33% IOTA
34% VEN

ADA heeft geen product maar staat wel op nummer 5 wat betreft market cap. Hoe kan dat ooit nog stijgen?

VEN heeft geen product maar is wel al gigantisch gehyped naar de top 20. Je moet wel erg veel vertrouwen hebben in hun product wil je daar nu long-term instappen. De blockchain inzetten om originele producten te verifiëren vind ik zelf ook wel tof, maar waarom is het een coin? Dat ze ooit een eigen aliexpress op gaan zetten... daar moet nog héél veel voor gebeuren.
Ripple heeft bijvoorbeeld ook interessante tech, maar de waarde van die tech (in bezit van Ripple Labs) staat los van de waarde van XRP.

IOTA heeft ook geen product, sowieso is het mij niet heel duidelijk hoe ze IoT en blockchain willen verbinden en wat daar het praktisch nut van is, en waarom het een coin moet zijn. Staat ook gigantisch hoog.

• pirodr01
  • Laatst online: 28-06-2024
Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:04:
[...]

ADA heeft geen product maar staat wel op nummer 5 wat betreft market cap. Hoe kan dat ooit nog stijgen?

VEN heeft geen product maar is wel al gigantisch gehyped naar de top 20. Je moet wel erg veel vertrouwen hebben in hun product wil je daar nu long-term instappen. De blockchain inzetten om originele producten te verifiëren vind ik zelf ook wel tof, maar waarom is het een coin? Dat ze ooit een eigen aliexpress op gaan zetten... daar moet nog héél veel voor gebeuren.
Ripple heeft bijvoorbeeld ook interessante tech, maar de waarde van die tech (in bezit van Ripple Labs) staat los van de waarde van XRP.

IOTA heeft ook geen product, sowieso is het mij niet heel duidelijk hoe ze IoT en blockchain willen verbinden en wat daar het praktisch nut van is, en waarom het een coin moet zijn. Staat ook gigantisch hoog.
Wauw jij hebt je echt verdiept zeg :F

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Sunri5e schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik ben erg benieuwd wat het project zal gaan brengen. Het idee om een 3e generatie platform te gaan ontwikkelen klinkt erg goed. De mensen die er achter zitten heb ik ook vertrouwen in. Echter is er nog geen werkend product. Dus het is een beetje alles of niets.
Ik heb zo'n beetje op ATH een redelijk bedrag in ADA gestopt. Ik wil niet zeggen dat ik er echt spijt van heb, maar als ik nog iets meer onderzoek had gedaan en iets langer had nagedacht, had ik waarschijnlijk niet op dat moment en/of niet die hoeveelheid ingestapt. But here we are...

Ik zie ADA als een lange HODL wat misschien aardig wat oplevert (vooral als je 't nu koopt) of wat zijn beloftes en ambities niet kan waarmaken en dus nooit (ver) boven de $1 zal komen. Het is een gok. Hopelijk brengt de update van volgende week wat meer duidelijkheid over hun progressie.
AFCAjax schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:14:
Lijkt nu wel een redelijk moment om ADA in te stappen i.v.m. dat hij nu erg laag staat en de update volgende week komt.
Ik heb niet het idee dat de update veel nieuws zal bevatten. De vorige update zorgde, als ik mij niet vergis, ook niet voor een (grote) stijging.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Richh
Sam2013 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:02:
Dank je wel. Ik kom er dus net inderdaad achter dat ik de XRP die ik heb gekocht via BTC ook direct kan verkopen voor Eth. Dus als Bitcoin er een mega potje van maakt en ETh niet, verkoop ik gewoon via Eth en dat cash ik out via Coinbase oid?
Als Bitcoin er een mega potje van maakt, en 30% van alle Ripple-handel wordt gedaan met Bitcoin (zoals nu), dan zal de waardedaling van Bitcoin voor 30% ook in Ripple doorvallen.

Daarbij is de waarde van ETH ook weer afhankelijk van BTC, waardoor de waarde van ETH ook verder daalt. BTC zit daardoor veel dieper genest in de waarde van XRP (en andere coins) dan veel mensen denken.

Verder klopt je verhaal wel, je kan je XRP ook gewoon inruilen voor ETH en je ETH via Coinbase weer verkopen.
Tís alleen dat Binance de waarde in fiat weergeeft in BTC en daardoor je de afhankelijkheid van BTC altijd voor je gevoel blijft ervaren maar die is er helemaal niet?
Die is er dus wel.

• TomTorquay
pirodr01 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:06:
[...]

Toch ben ik het grotendeels met hem eens. Hij heeft er zich alleszins al meer in verdiept dan gemiddelde hype-hopper hier. Vertel eens, waarom zouden we dan wel ADA, IOTA, VEN moeten kopen volgens jou?

• Richh
[...]

Thnx voor je opbouwende reactie, daar heeft iedereen veel aan :)

Je kan wel verder op de tech ingaan, maar iedereen ziet toch dat 13 miljard voor enkel een idee een beetje overdreven is? En dan verwacht je dat dat nog flink meer waard gaat worden?

• japjaan
  • Laatst online: 11-10-2024
Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:09:
[...]

Je kan wel verder op de tech ingaan, maar iedereen ziet toch dat 13 miljard voor enkel een idee een beetje overdreven is? En dan verwacht je dat dat nog flink meer waard gaat worden?
Eindelijk iemand die eens zegt waar het op slaat. Wellicht een beetje zwart-wit gezegd maar in grote lijnen heb je gewoon gelijk. Denk dat deze dip/correctie ook wel een gevolg kan zijn van de vele overvalued coins die er zijn. Mensen investeren blind in whitepapers en mooie verhalen

• Thommie.nl
Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:07:
[...]

Als Bitcoin er een mega potje van maakt, en 30% van alle Ripple-handel wordt gedaan met Bitcoin (zoals nu), dan zal de waardedaling van Bitcoin voor 30% ook in Ripple doorvallen.

Daarbij is de waarde van ETH ook weer afhankelijk van BTC, waardoor de waarde van ETH ook verder daalt. BTC zit daardoor veel dieper genest in de waarde van XRP (en andere coins) dan veel mensen denken.

Verder klopt je verhaal wel, je kan je XRP ook gewoon inruilen voor ETH en je ETH via Coinbase weer verkopen.

[...]

Die is er dus wel.
Wederom bedankt; Laatste vraagje.
Als ik nu dus RIpple heb op Binance, maar ik voorzie een daling, of van de BTC of van ripple zelf of beiden.
Welk Pair moet ik dan in gaan om "veilig" te zijn?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

Volgens mij heeft ie toch grotendeels wel een punt. Leuke tech maar ik zie de correlatie met een coin ook niet echt.

Op xrp na dan, die zou meerwaarde op hun ripple netwerk kunnen hebben, of het ooit daadwerkelijk gebruikt gaat worden is dan weer open for discussion.

Maar als ik zijn post vergelijk met die van jou heeft hij er zich iets meer in verdiept..

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Ypuh
Sam2013 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:12:
[...]

Als ik nu dus RIpple heb op Binance, maar ik voorzie een daling, of van de BTC of van ripple zelf of beiden.
EUR/USD.

• pirodr01
TomTorquay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:08:
[...]
Toch ben ik het grotendeels met hem eens. Hij heeft er zich alleszins al meer in verdiept dan gemiddelde hype-hopper hier. Vertel eens, waarom zouden we dan wel ADA, IOTA, VEN moeten kopen volgens jou?
Het lijkt mij onzinnig om ADA af te schrijven enkel alleen op basis van marketcap, er is een lange geschiedenis van mensen die dit eerder gedaan hebben en zich daarin ontzettend vergist hebben.

Ven afschilderen als een poging tot een nieuwe Alliexpress is ook onzin en helemaal niet waar ze mee bezig zijn. Ze hebben vandaag net kenbaar gemaakt samen te gaan werken met de nummer 1 universiteit van de wereld op het gebied van blockchain technologie.

Ripple en Iota weet ik onvoldoende van om er uitspraken over te doen.

• Richh
[...]

Als je voorziet dat de hele markt daalt moet je uitstappen en overstappen naar EUR of USD :P

• TomTorquay
[...]

Op Binance bestaat zo'n paar niet. Op Kraken kan je omzetten naar EUR.
Tether wordt veel gebruikt als veilig paar op Binance, maar gezien de huidige commotie rond die coin blijf ik er liever weg. Het veiligste pair dat je dan op Binance hebt is - wat mij betreft - ETH. Zakt ook mee tijdens de dip, maar minder hard dan BTC en lijkt ook sneller en hoger terug te klauteren dan BTC.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:09:
[...]

Agree. Vooral op korte termijn (zeg dit jaar) zie ik ze niet veel verder stijgen.

Maar ik hoop dat ADA wel veel verder stijgt, aangezien ik er een aantal bezit.

[ Voor 9% gewijzigd door OkkE op 31-01-2018 17:17 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 11:57
Nicehash begint met het terug betalen van zijn users na de hack van 6 december vorig jaar.

https://www.nicehash.com/...fully-reimburse-its-users

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• TomTorquay
pirodr01 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:14:
[...]
Het lijkt mij onzinnig om ADA af te schrijven enkel alleen op basis van marketcap, er is een lange geschiedenis van mensen die dit eerder gedaan hebben en zich daarin ontzettend vergist hebben.
Dus jij vindt het terecht dat een coin die voorlopig alleen bestaat omwille van 'het achterliggende idee' op nr 5 staat in de coin-ranking? En blijkbaar verwacht je nog dat hij gaat stijgen? Waarom, als er ook andere - lagergerankte - coins zijn die wel een degelijk product hebben of er toch al verder in staan dan bij Cardano.

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11 12:50
Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Van de meeste kan je afvragen waarom je een coin nodig hebt.
VEN heeft nog geen product maar dat hebben de meeste ook niet. Wel samenwerking met grote partijen/investeerders. Voor wat het waard is. Daarbij is hun roadshow belangrijk en of ze zich aan de gestelde doelen houden.
Dat merken we eind feb. Je kan idd wachten of nu lager instappen.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:38

GaMbiNo

1337

• Thommie.nl
TomTorquay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:15:
[...]
Op Binance bestaat zo'n paar niet. Op Kraken kan je omzetten naar EUR.
Tether wordt veel gebruikt als veilig paar op Binance, maar gezien de huidige commotie rond die coin blijf ik er liever weg. Het veiligste pair dat je dan op Binance hebt is - wat mij betreft - ETH. Zakt ook mee tijdens de dip, maar minder hard dan BTC en lijkt ook sneller en hoger terug te klauteren dan BTC.
Ok Dus eigenlijk, als ik echt een daling voorzie kun je op binance gewoon helemaal niets behalve de storm uit te zitten en te hopen..... Of gewoon richting Kraken en als ik het aan me water aan voel komen, in EUR/USDT zoals iemand anders al opperde?

• Richh
pirodr01 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:14:
[...]

Marketcap is zeker niet alleszeggend, dat is zeker waar. Wel vind ik dat je het mee moet wegen. Er is een nog veel langere geschiedenis van mensen die nooit market cap in het achterhoofd hebben gehouden en zich daardoor nog veel erger hebben vergist :P

Wat heeft ADA te bieden wat ETH niet heeft? ETH is echter een gevestigde naam, een bruikbaar product en de basis van talloze blockchain projecten.
ADA moet nog duizenden bruggen over voordat het dezelfde staat heeft, en dan? Waarom is het dan beter dan ETH, aka, heeft het meer waarde?
Ven afschilderen als een poging tot een nieuwe Alliexpress is ook onzin en helemaal niet waar ze mee bezig zijn. Ze hebben vandaag net kenbaar gemaakt samen te gaan werken met de nummer 1 universiteit van de wereld op het gebied van blockchain technologie.
Dat het ooit een Aliexpress kan worden is de enige toepassing van VEN die nuttig is voor de consument/coinbezitter.
Wat is de waarde van de coin VEN als het gebruikt gaat worden zoals het bedoeld is?

En dat ze op een uni onderzoek gaan doen naar blockchain... wat heeft dat nou echt voor waarde op jouw muntje?
pirodr01 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:22:
[...]

Dat zeg ik niet, ik verkondig echter niet op basis van marketcap dat de munt niet verder kan stijgen of zeker zal dalen. Ik ken de munt onvoldoende, dus doe er ook geen uitspraken over. De post die ik aanhaalde was opgesteld alsof het allemaal feiten betrof, terwijl de helft niet klopte. Om dan Ven de nieuwe alliexpress te noemen en daarom af te schrijven is echt kolder.
Dat is niet wat ik deed. Laat staan dat ik VEN de nieuwe aliexpress noemde, ik betwijfel dat zelf dus ten zeerste waardoor ik juist ontzettend weinig vertrouwen heb in het muntje VEN.
De techniek is super boeiend en interessant, maar het muntje? Not so much.
lighting_ schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:19:
[...]

Van de meeste kan je afvragen waarom je een coin nodig hebt.
Klopt, en dat is ook niet per se erg :P op dit moment kan je erg veel geld verdienen daarmee. Maar ik kies zelf liever voor long-term, en als de coin zelf geen relevantie heeft met het product zelf ga ik er persoonlijk iig niet in investeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Richh op 31-01-2018 17:25 ]

• pirodr01
TomTorquay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:19:
[...]
Dus jij vindt het terecht dat een coin die voorlopig alleen bestaat omwille van 'het achterliggende idee' op nr 5 staat in de coin-ranking? En blijkbaar verwacht je nog dat hij gaat stijgen? Waarom, als er ook andere - lagergerankte - coins zijn die wel een degelijk product hebben of er toch al verder in staan dan bij Cardano.
Dat zeg ik niet, ik verkondig echter niet op basis van marketcap dat de munt niet verder kan stijgen of zeker zal dalen. Ik ken de munt onvoldoende, dus doe er ook geen uitspraken over. De post die ik aanhaalde was opgesteld alsof het allemaal feiten betrof, terwijl de helft niet klopte. Om dan Ven de nieuwe alliexpress te noemen en daarom af te schrijven is echt kolder.

Verwijderd

TomTorquay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:00:
[...]
Misschien ergens anders uw aandachtstekort proberen op te lossen, in plaats van hier flauwekul neer te gooien?
Ja ok

• TomTorquay
Als we dan toch bezig zijn, heeft er iemand zin om zijn licht te laten schijnen op mijn portfolio voor de komende maand?

Nu:
60% NEO
30% ETH
10% overige (BNB, OMG, WABI)

Binnen enkele dagen koop ik voor m'n BNB en OMG wat LSK in (rebranding mid-februari)
Daarna zet ik de LISK om naar VEN (rebranding eind-februari)
WaBi blijf ik houden, enerzijds sta ik achter hun visie, anderzijds sta ik nu ook op -60% tegenover aankoopprijs (ja, foutje moet kunnen), dus daar voorzie ik niet snel 'uit te kunnen'

• pirodr01
Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:21:
[...]

Marketcap is zeker niet alleszeggend, dat is zeker waar. Wel vind ik dat je het mee moet wegen. Er is een nog veel langere geschiedenis van mensen die nooit market cap in het achterhoofd hebben gehouden en zich daardoor nog veel erger hebben vergist :P

Wat heeft ADA te bieden wat ETH niet heeft? ETH is echter een gevestigde naam, een bruikbaar product en de basis van talloze blockchain projecten.
ADA moet nog duizenden bruggen over voordat het dezelfde staat heeft, en dan? Waarom is het dan beter dan ETH, aka, heeft het meer waarde?

[...]

Dat het ooit een Aliexpress kan worden is de enige toepassing van VEN die nuttig is voor de consument/coinbezitter.
Wat is de waarde van de coin VEN als het gebruikt gaat worden zoals het bedoeld is?

En dat ze op een uni onderzoek gaan doen naar blockchain... wat heeft dat nou echt voor waarde op jouw muntje?
Ven is helemaal niet bezig met het worden van een alieexpress dus ik weet niet goed waar je dat idee vandaan hebt? En ze gaan niet op een uni onderzoek doen naar blockchain...ze gaan actief meewerken aan het Vechain netwerk: https://twitter.com/vecha...status/958582246465777666

Het zijn dit soort verschillen die maken dat je wellicht je uitspraken over munten wat meer moet nuanceren en niet als feiten verkondigen, zeker wanneer de kans aanwezig is dat mensen er financiele afwegingen op gaan baseren.

[ Voor 8% gewijzigd door pirodr01 op 31-01-2018 17:26 ]

• wally228
TomTorquay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:24:
Als we dan toch bezig zijn, heeft er iemand zin om zijn licht te laten schijnen op mijn portfolio voor de komende maand?

Nu:
60% NEO
30% ETH
10% overige (BNB, OMG, WABI)

Binnen enkele dagen koop ik voor m'n BNB en OMG wat LSK in (rebranding mid-februari)
Daarna zet ik de LISK om naar VEN (rebranding eind-februari)
WaBi blijf ik houden, enerzijds sta ik achter hun visie, anderzijds sta ik nu ook op -60% tegenover aankoopprijs (ja, foutje moet kunnen), dus daar voorzie ik niet snel 'uit te kunnen'
als de boel hersteld dan zit je niet slecht
en die 10% maakt dan bijna niet uit welke coins

[ Voor 3% gewijzigd door wally228 op 31-01-2018 17:28 ]

• Ypuh
Sam2013 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:20:
[...]

Ok Dus eigenlijk, als ik echt een daling voorzie kun je op binance gewoon helemaal niets behalve de storm uit te zitten en te hopen..... Of gewoon richting Kraken en als ik het aan me water aan voel komen, in EUR/USDT zoals iemand anders al opperde?
Met 'daling voorzie' bedoel je dan gewoon 'ik zie een daling'?

Dan kun je naast omzetten naar BTC/ETH en USDT weinig doen idd.

• Richh
pirodr01 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:25:
[...]

Ven is helemaal niet bezig met het worden van een alieexpress dus ik weet niet goed waar je dat idee vandaan hebt? En ze gaan niet op een uni onderzoek doen naar blockchain...ze gaan actief meewerken aan het Vechain netwerk: https://twitter.com/vecha...status/958582246465777666
Lees het anders nog eens, er staat niet voor niks een vraagteken achter. Juist omdat ik zelf dus ook helemaal geen vertrouwen heb in _de hoop van andere investeerders_ dat het ooit een aliexpress gaat worden.

VEN is een interessant concept, erg boeiend en kan heel groot worden imho.

De connectie met het muntje VEN, en dus de waarde van het muntje zelf, zie ik alleen niet helemaal. Tenzij die hoop van andere investeerders waar is en het een soort aliexpress gaat worden, dan is het muntje wél waardevol. Maar zoals je zelf al zegt gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren.

En studenten zijn goedkoper dan een fatsoenlijk ontwikkelteam natuurlijk. ;) sowieso: er is dus nog geen product. Dat moet nog ontwikkeld worden.
Het ongepatenteerde idee is op dit moment 2,7 miljard dollar waard. Ik denk dat een beetje aangeeft over waar de huidige cryptomarkt zich bevind.
Het zijn dit soort verschillen die maken dat je wellicht je uitspraken over munten wat meer moet nuanceren en niet als feiten verkondigen, zeker wanneer de kans aanwezig is dat mensen er financiele afwegingen op gaan baseren.
Wat verkondig ik precies als feit wat niet waar is?

En sorry hoor, maar als mensen hier fors geld gaan investeren op basis van wat iemand hier zegt zonder het na te trekken, dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Laat dat dan een algemeen advies zijn :P

[ Voor 33% gewijzigd door Richh op 31-01-2018 17:34 ]

• TomTorquay
Sam2013 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:20:
[...]

Nou, een daling valt eigenlijk heel moeilijk te voorzien. Zoiets voorspellen is beredeneerd giswerk. Ik zou daar als beginner echt niet aan beginnen.

Je zult er moeten mee leren leven dat dips niet te ontsnappen zijn. Je kan immers geen 24h/24h de koersen volgen. Stop-limit gebruiken kan ook nefast aflopen. Dus ik zou gewoon rustig mee de dieperik ingaan, we komen er samen wel weer uit. Vooral NIET verkopen als de koers al serieus aan het vallen is. De kans dat ie daarna weer omhoog schiet vooraleer jij kan reageren is best reëel.

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-11 11:13
Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Lees het anders nog eens, er staat niet voor niks een vraagteken achter. Juist omdat ik zelf dus ook helemaal geen vertrouwen heb in _de hoop van andere investeerders_ dat het ooit een aliexpress gaat worden.

De connectie met het muntje VEN, en dus de waarde van het muntje zelf, zie ik alleen niet helemaal. Tenzij die hoop van andere investeerders waar is en het een soort aliexpress gaat worden, dan is het muntje wél waardevol. Maar zoals je zelf al zegt gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren.

En studenten zijn goedkoper dan een fatsoenlijk ontwikkelteam natuurlijk. ;) sowieso: er is dus nog geen product. Dat moet nog ontwikkeld worden.
Het ongepatenteerde idee is op dit moment 2,7 miljard dollar waard. Ik denk dat een beetje aangeeft over waar de huidige cryptomarkt zich bevind.
Vechain heeft gewoon een dev team, het mainnet wordt getest door hun partners zoals Renault. De partnerships dat zij de laatste twee maanden hebben onthuld toont aan dat het Vechain netwerk zeer zeker gebruikt zal worden. Vechain is geen shitcoin. Zelfs nog steeds undervalued op het moment.

Verwijderd

AtlAntA schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:18:
Nicehash begint met het terug betalen van zijn users na de hack van 6 december vorig jaar.

https://www.nicehash.com/...fully-reimburse-its-users
Dat is iets wat ik dus compleet niet verwacht had. Toch netjes van ze...

• wally228
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:34:
[...]

Dat is iets wat ik dus compleet niet verwacht had. Toch netjes van ze...
cool heb nog 7,27 euro tegoed van die mannen

• Richh
karimmm schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:32:
[...]

Vechain heeft gewoon een dev team, het mainnet wordt getest door hun partners zoals Renault.
Weet ik. @pirodr01 vind het alleen extreem relevant dat er nu ook een uni mee gaat doen. Wat gaat die precies doen eigenlijk?
De partnerships dat zij de laatste twee maanden hebben onthuld toont aan dat het Vechain netwerk zeer zeker gebruikt zal worden.
Dat betwijfel ik ook niet.
Vechain is geen shitcoin.
Dat heb ik ook nergens gezegd. Al zie ik zelf de link tussen het waarde van de VEN-coin en het product wat het bedrijf achter VEN gaat opleveren, nog niet helemaal.
Zelfs nog steeds undervalued op het moment.
Daarover verschilt onze mening.

• pirodr01
Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Noem eens 1 investeerder die richting Allieexpress wil dan? PricewaterhouseCoopers? DNV GL? China Central Government owned China National Tobacco Corporation?

Ik geloof niet dat dit soort namen zich verbinden aan enkel een idee. Los daarvan ben ik met je eens dat sommige waardes van coins wel erg hoog zijn, maar dat heeft meer te maken met vraag en aanbod dan daadwerkelijke waarde ervan. De markt bepaalt uiteindelijk de waarde.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Vechain heeft gewoon een dev team, het mainnet wordt getest door hun partners zoals Renault. De partnerships dat zij de laatste twee maanden hebben onthuld toont aan dat het Vechain netwerk zeer zeker gebruikt zal worden. Vechain is geen shitcoin. Zelfs nog steeds undervalued op het moment.
Maar wat is de relatie met de waarde van de coin? Niemand beweerd dat de tech niet klopt, maar waarom de coin? Wat doet de coin en de waarde ervan die tech helpen?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Richh
pirodr01 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:37:
[...]

Noem eens 1 investeerder die richting Allieexpress wil dan? PricewaterhouseCoopers? DNV GL? China Central Government owned China National Tobacco Corporation?
Ik doel op andere Tweakers die in VEN geinvesteerd hebben, als in het muntje.

Niet op grote bedrijven die graag willen samenwerken met het bedrijf achter VeChain.
Ik geloof niet dat dit soort namen zich verbinden aan enkel een idee.
Dat doen ze ook niet, ze werken samen met VeChain. De waarde van het VEN-muntje is in principe iets anders.
Los daarvan ben ik met je eens dat sommige waardes van coins wel erg hoog zijn, maar dat heeft meer te maken met vraag en aanbod dan daadwerkelijke waarde ervan. De markt bepaalt uiteindelijk de waarde.
Dat klopt, maar zolang die markt gevuld is met consumenten...

Verwijderd

Flagg schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:37:
[...]

Maar wat is de relatie met de waarde van de coin? Niemand beweerd dat de tech niet klopt, maar waarom de coin? Wat doet de coin en de waarde ervan die tech helpen?
Volgens mij weten alle slimme koppies het hier eigenlijk ook niet hahaha. Vermakelijk.

• Ypuh
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:42:
[...]

Volgens mij weten alle slimme koppies het hier eigenlijk ook niet hahaha. Vermakelijk.
VEN is zelf groot aandeelhouder van de coin (zoals bij bijna alle crypto's) en profiteren dus rechtstreeks mee van een koersstijging. Daarnaast hebben ze de Thor constructie opgezet zodat consumenten coins blijven hodl'en en daarvoor dividend uitgekeerd zullen krijgen. Aangezien ze zelf grootaandeelhouder zijn, ontvangen ze ook weer het meeste Thor wat niet snel verkocht zal worden omdat de waarde hiervan stijgt. Daarnaast hebben ze ook enige invloed door de hoeveelheid coins die ze zelf bezitten of kunnen ze er voor kiezen een deel te ruilen onder bepaalde voorwaarden met een eventuele partner om zodoende buy-in te creëren.

Kortom, ik zie het probleem niet zo. Lijkt me vrij voor de hand liggend allemaal. Zie het ook als een soort crowdfunding.

Edit: Ook nog even de cijfertjes voor de nono's, het is immers vrij transparant allemaal.

One billion VEN tokens generated. The breakdown:
41% public investors
9% private investors
23% enterprise investors
5% team
22% business development & operations.

How many tokens were burned?
132,837,366 VEN
What does CoinMarketCap say?
Total Supply: 867,162,633 VEN

En je kan hier zien bij wie het zit: https://etherscan.io/toke...23011bde52a462c1#balances

Het team en de investors zijn er dus ook alleen maar bij gebaat als de marktwaarde stijgt en ze een werkend product op de mat leggen. Zo lang ze er nog vertrouwen in hebben zullen ze ook lekker hodl'en en Thor generen als dividend. Thor op zijn beurt wordt weer gebruikt om transacties te bekostigen, dus bedrijven die in de toekomst gebruik willen maken van deze blockchain zullen een node (=VEN) aan moeten schaffen die Thor genereert, of ze zullen een fee moeten betalen om Thor aan te schaffen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ypuh op 31-01-2018 18:49 ]

Verwijderd

Ypuh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:50:
[...]

VEN is zelf groot aandeelhouder van de coin (zoals bij bijna alle crypto's) en profiteren dus rechtstreeks mee van een koersstijging. Daarnaast hebben ze de Thor constructie opgezet zodat consumenten coins blijven hodl'en en daarvoor dividend uitgekeerd zullen krijgen. Aangezien ze zelf grootaandeelhouder zijn, ontvangen ze ook weer het meeste Thor wat niet snel verkocht zal worden omdat de waarde hiervan stijgt. Daarnaast hebben ze ook enige invloed door de hoeveelheid coins die ze zelf bezitten of kunnen ze er voor kiezen een deel te ruilen onder bepaalde voorwaarden met een eventuele partner om zodoende buy-in te creëren.

Kortom, ik zie het probleem niet zo. Lijkt me vrij voor de hand liggend allemaal. Zie het ook als een soort crowdfunding.
Dus eigenlijk kan vechain uitgroeien tot een biljoenen bedrijf geïntegreerd in de industriële markt, terwijl de waarde van de token op een bepaald punt totaal onbelangrijk is geworden. Het heeft zijn nut dus opgeleverd door het bedrijf op te zetten.

Interessante investering.

• pirodr01
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:55:
[...]

Dus eigenlijk kan vechain uitgroeien tot een biljoenen bedrijf geïntegreerd in de industriële markt, terwijl de waarde van de token op een bepaald punt totaal onbelangrijk is geworden. Het heeft zijn nut dus opgeleverd door het bedrijf op te zetten.

Nee, de munt blijft waarde houden doordat Ven straks Thor genereert, de eenheid die straks nodig is om gebruik te maken van het netwerk.

• Ypuh
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:55:
[...]

Jup. Maar dat geldt voor ieder beursgenoteerd bedrijf toch?
pirodr01 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:57:
[...]

Nee, de munt blijft waarde houden doordat Ven straks Thor genereert, de eenheid die straks nodig is om gebruik te maken van het netwerk.
En inderdaad, met Thor blijf je als consument altijd rendement houden. Het voordeel is dat VeChain geen echte verplichtingen heeft t.o.v. van hun aandeelhouders, behalve de bedrijven met wie ze partnerships opbouwen in ruil voor tokens en die wél waarde hechten aan die tokens.

Vraag me wel af hoe het zit als VeChain gewoon al hun eigen tokens dumpt en verder leeft op de geldstromen die ze dan hebben. In theorie zou dat moeten kunnen.

[ Voor 42% gewijzigd door Ypuh op 31-01-2018 18:02 ]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Maak anders een apart topic aan voor VEN & ICX, dat zou een hoop geleuter schelen hier.

• wally228
outlandos schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:58:
Maak anders een apart topic aan voor VEN & ICX, dat zou een hoop geleuter schelen hier.
waarom daar kan je toch gewoon doorscrollen

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Ben je zo door dit topic heen.😂

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:56:
[...]
Chillax man. Dat jij het wel begrijpt betekent niet dat iedereen het hier begrijpt. Lijkt er toch op dat het gros hier geen idee heeft wat de begrippen 'trading pair' en 'volume' betekenen bijvoorbeeld. Vandaar dat ik het eventjes aankaartte.

[...]

Dat verhaal klopt in theorie, maar is wel onrealistisch. Als BTC in waarde halveert, terwijl het 75% van al het trading volume meeneemt en ETH neemt 25% van het trading volume in, dan zal XRP niet in euro's gelijk kunnen blijven, maar fors dalen :)
Sorry moest nog snel wat afmaken op t werk mr wilde ook nog ff reageren dus iets te gestresst en gehaast gedaan. ;)

Cijfers bij t verhaaltje waren puur illustratief, zoals ik van tevoren ook al aangaf.

[ Voor 5% gewijzigd door mark-k op 31-01-2018 18:01 ]

• pirodr01
Richh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:37:
[...]

Weet ik. @pirodr01 vind het alleen extreem relevant dat er nu ook een uni mee gaat doen. Wat gaat die precies doen eigenlijk?

[...]

Dat betwijfel ik ook niet.

[...]

Dat heb ik ook nergens gezegd. Al zie ik zelf de link tussen het waarde van de VEN-coin en het product wat het bedrijf achter VEN gaat opleveren, nog niet helemaal.

[...]

Daarover verschilt onze mening.
Het is dan ook maar een kleinigheidje

https://medium.com/@vecha...e-blockchain-1af41dbdc63a

• Ypuh
outlandos schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:58:
De helft van de muntjes steken zo in elkaar...

• wally228
Ypuh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:05:
[...]

De helft van de muntjes steken zo in elkaar...
maar ja soms he ..had dat gevoel ook maanden geleden toen het alemaal neo was wat de klok slaagt

• pirodr01
De sluizen in S.Korea gaan open...

https://twitter.com/Cointelegraph/status/958748792873979906

Ben benieuwd

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Het mag wel eens andersom.
Koreanen geld instoppen wij eraf halen.

Weg

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
New Yorker schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:15:
Het mag wel eens andersom.
Koreanen geld instoppen wij eraf halen.
idd gaan wij hun geld zee is leegtrekken O-)

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
5 won? Op je muil gauw!

• RideWithUz
  • Laatst online: 11-04-2024
Ondertussen is raiblocks onderweg naar de ruimte na aankondiging rebrand

Verwijderd

RideWithUz schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:21:
Ondertussen is raiblocks onderweg naar de ruimte na aankondiging rebrand
Hoe zouden ze gaan heten?

Verwijderd

Laat maar.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Zo eventjes een update. Nu iets meer dan 1 dag niet meer naar mijn pf of de koers gekeken en ik moet zeggen wat is dat heerlijk! Kan het echt iedereen aanraden 😁. Lekker geslapen ook 👍

Succes weer allemaal!

[ Voor 6% gewijzigd door Pelox op 31-01-2018 18:32 ]

Zero.

• outlandos
  • Nu online
Btc onderweg naar de moon jongens, komt dat zien.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Pelox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:31:
Zo eventjes een update. Nu iets meer dan 1 dag niet meer naar mijn pf of de koers gekeken en ik moet zeggen wat is dat heerlijk! Kan het echt iedereen aanraden 😁. Lekker geslapen ook 👍

Succes weer allemaal!
Same here.
Maar ja. Als je dan toch de negatieve berichten in de media weer ziet en moet constateren dat er wéér meer centjes verdampt zijn zakt de moed toch wat in de schoenen hoor. Ga me er niet druk om maken. Maar echt vrolijk word ik er ook niet van....

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:52
outlandos schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:43:
Blauwe supermaan, weliswaar.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Huh? Waar dan? Nog steeds onder de 10k USD.... blijft hij lang volhouden.

[ Voor 14% gewijzigd door kazz1980 op 31-01-2018 18:51 ]

• Pelox
kazz1980 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:44:
[...]

Same here.
Maar ja. Als je dan toch de negatieve berichten in de media weer ziet en moet constateren dat er wéér meer centjes verdampt zijn zakt de moed toch wat in de schoenen hoor. Ga me er niet stuk om maken. Maar echt vrolijk word ik er ook niet van....
Ik lees of kijk geen media. Ben gewoon lekker met andere dingen bezig, heerlijk!

Zero.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Pelox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:45:
[...]
Ik lees of kijk geen media. Ben gewoon lekker met andere dingen bezig, heerlijk!
Tja ik wil wel graag weten wat er verder nog gebeurt in de wereld... en dan kun je vandaag het nieuws mbt crypto niet missen helaas...

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Pelox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:31:

Succes weer allemaal!
heel goed.

ik denk alleen dat als mensen snachts niet goed slapen door alleen de crypto koersen, dat je er mogelijk iets teveel mee bezig bent in je gedachte of er iets meer geld in hebt zitten dan je eigelijk zou willen :)

• Sunri5e
TomTorquay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:19:
[...]
Stel je voor dat Cardano wel een werkend product krijgt. Hoe groot wordt die Market Cap dan wel niet?

• Pelox
kazz1980 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:46:
[...]

Tja ik wil wel graag weten wat er verder nog gebeurt in de wereld... en dan kun je vandaag het nieuws mbt crypto niet missen helaas...
Ik heb daar ook geen tijd voor eerlijk gezegd.. kinderen enzo..

Zero.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

nemesis2212 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:48:
[...]

heel goed.

ik denk alleen dat als mensen snachts niet goed slapen door alleen de crypto koersen, dat je er mogelijk iets teveel mee bezig bent in je gedachte of er iets meer geld in hebt zitten dan je eigelijk zou willen :)
Dat denk ik ook wel ja.

Ik kan me werkelijk niet voorstellend dat ik me ook maar een beetje druk zou maken om de koersen. Heb er dan ook maar 750€ in zitten. Nu nog maar 500€ 625€ (niet overdrijven) overigens. :P

Het is maar een spelletje hoor, niks belangrijks. En als het steeds minder waard wordt gaat het om steeds minder geld waar je zorgen om zou kunnen maken. Chillax. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Flagg op 31-01-2018 18:58 ]

• outlandos
  • Nu online
Flagg schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:51:
[...]

Dat denk ik ook wel ja.

Ik kan me werkelijk niet voorstellend dat ik me ook maar een beetje druk zou maken om de koersen. Heb er dan ook maar 750€ in zitten. Nu nog maar 500€ overigens. :P

Het is maar een spelletje hoor, niks belangrijks.
Bedragen zijn relatief en zeggen dan ook niks.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Pelox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:50:
[...]
Ik heb daar ook geen tijd voor eerlijk gezegd.. kinderen enzo..
Telefoon aan. 1 klik. 10 seconde later weer op de hoogte.... als je daar geen tijd voor hebt gaat er iets niet goed.... dat je niet wilt weten wat er in de wereld speelt is wat anders, en ieders eigen keuze natuurlijk!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Mierenneuk modus on:
Ze hebben geen directe partnership met Renault zelf
https://media.group.renau...-de-carnet-dentretien-nu1
Mierenneuk modus off:

VEN heeft een hoop gelukszoekers aangetrokken met mooie verhalen en is daardoor de meest gehypte crypto van 2018 op dit moment, las zelfs al verhalen dat ze alibaba hebben afgewezen en de Chinese GOV VEN will gebruiken, het is een leuke coin om in mee te liften, verder niks net als 99% van alle cryptos.

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Staat er iets dat lijkt op dat ---> ɔʇq in je scherm ergens? ;)

Verwijderd

stefan1988 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:41:
[...]

Ja, je kunt op myetherwallet met je private key in loggen en je wallet adres bekijken, je kunt gewoon vanaf binance naar dat adres versturen, wel moet je daarna in idex nog een deposit doen van je eth wallet naar idex en dan kun je traden!
Werkt dit ook als je tokens in je MEW hebt staan en deze wil sellen op IDEX?

• Richh
Je gaat volledig langs aan mijn punt. Dat mag :) maar dan heb ik er weinig op te zeggen.

Pagina: 1 ... 53 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)