[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 126 Laatste
Acties:
  • 402.570 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 14:04
nemesis2212 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:47:
[...]

tuurlijk moet je altijd goed opletten wat voor adres je invoert maar dat het mogelijk is dat er zomaar coins naar een random niet bestaand adres gestuurd kan worden is echt mindblowing hoe slecht dat in elkaar zit.
*this just in* nieuwe techniek werkt nog niet perfect.

Als mensen goed onderzoek doen, altijd adressen checken bij copy/pasten of vragen stellen op de juiste plaatsen voor je op send drukt hoeven dit soort dingen niet te gebeuren. Je gaat toch bij twijfel niet een paar 100 euro overmaken zonder dat je 100% zekerheid hebt dat het aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
CyBeRSPiN schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Ja crypto's lopen wat dat betreft ver achter op banken ;). Die hadden vorige eeuw al een 11-proef als controle dat het op zn minst een geldig bankrekeningnummer is. Kon je nog steeds naar een verkeerd nummer overmaken natuurlijk en moest je de eigenaar zo vriendelijk vinden om het terug te storten.
Maar het ontbreken van de 'middle man' en dus alle bijkomende services is juist een van bijzondere eigenschappen ;)
als je bijkomende vervangt door ontbrekende dan klopt je verhaal helemaal haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:17
Ja en nee, anders overgebracht dan ik bedoelde.
Ik hoorde in mijn kennissenkring daar veel positieve zaken over, zeker toekomstgericht -> daarom HODL
maar hoe meer ik mij er ga op inlezen en fora afschuim, lijken er wel redelijk wat tegenstanders, of minder goede muziek die kant uit te komen, en was/is het een heel opportunistische idee, maar waarschijnlijk niet meer dan dat. En dat lijkt zich te uiten.

Ach ja, na de zomer zien we wel wat en hoe :D

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:01
Adamoland schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:17:
Is het raar als ik btc zo laag mogelijk wil. Dan koop ik namelijk wat btc erbij. ATH 2018 zal boven de 20k liggen als we de FUD buiten beschouwing houden. Dat is makkelijk verdiend. Heb daarom wat extra apart gelegd als BTC 5k kost.
5k? Ben bang dat je die order nooit gaat aantikken

Met 8k gaat dezelfde beredenering nog wel op toch? (20k zou zijn 150% ROI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Pablo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:49:
tja... beter inlezen..... op de website van de wallet staat met welke coins het overweg kan....
Zolang dit soort fratsen er niet uit gaat, blijft crypto iets voor techneuten. Oonvoorzichtig van hem/haar, akkoord, maar het zou eigenlijk gewoon niet mogen kunnen.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:50
Daan00 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Hihi lachen. Als je de coins naar een wallet stuurt die deze coin niet ondersteunt zijn ze ook niet meer terug te halen dus? Ik vind cryptocurrencies nu al leuk :)
Ja helaas 1 van de valkuilen die (nu nog) bij crypto hoort. Imho een neveneffect van de wens om alles gedecentraliseerd te doen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Freek schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:49:
[...]

*this just in* nieuwe techniek werkt nog niet perfect.

Als mensen goed onderzoek doen, altijd adressen checken bij copy/pasten of vragen stellen op de juiste plaatsen voor je op send drukt hoeven dit soort dingen niet te gebeuren. Je gaat toch bij twijfel niet een paar 100 euro overmaken zonder dat je 100% zekerheid hebt dat het aankomt?
ja en toch gebeurd het heel veel. mensen voeren verkeerde adressen in, mensen vergeten hun wallet wachtwoorden/private keys van paar jaar terug, mensen maken bitcoin over naar alt coin adressen. een verkeerde copy paste is zo gebeurd.

dan kan je net zo goed een raket vullen met miljoenen en in space schieten want dat is precies wat hier gebeurd. het is lost en niemand kan er ooit meer bij.

het is zonde. maar uiteindelijk inderdaad de verantwoordelijkheid van de persoon die ermee handelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:24
Hè hè, mijn kleine portefeuille vanmiddag toch maar verdubbeld met VEN.
Niet voor mijzelf natuurlijk maar meer om jullie een plezier te doen! 😋
In de dip van kort na 15:00 gekocht.
Ik moest eerste wel ETH kopen bij LiteBit wat mooi uitkwam omdat ik vanmorgen net Tier 2 geverifieerd was.
Dat is voldoende voorlopig.
Tot mijn grote verbazing ging de transactie erg snel.
Van iDEAL naar Binance in een kwartier, dat vind ik prima.
Daarna op Binance VEN gekocht. Even wat fine tuning om een mooi rond getal te krijgen.
Nu rusten en maar even zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Dat is wel heel brutaal! :D

Website is ook ineens offline. Lang leve de ico's. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
TomTorquay schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:50:
[...]
Zolang dit soort fratsen er niet uit gaat, blijft crypto iets voor techneuten. Oonvoorzichtig van hem/haar, akkoord, maar het zou eigenlijk gewoon niet mogen kunnen.
Klopt er zal zeker meer gebruiksvriendelijkheid moeten komen om dit soort dingen te voorkomen maar als jij een enveloppe met euro's in een verkeerde brievenbus gooit is het ook niet waarschijnlijk dat je je geld nog terugziet. Als je een beetje crypto-fora/reddit/discords leest zie je overal waarschuwingen dat voorzichtigheid geboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
AtlAntA schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:50:
[...]
Ja helaas 1 van de valkuilen die (nu nog) bij crypto hoort. Imho een neveneffect van de wens om alles gedecentraliseerd te doen.
Klagen bij GreenAddress dat ze LTC moeten ondersteunen, dan komen ze ineens tevoorschijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:12
Nog 'maar' 220 BTC te gaan tot $10k, lijkt er op dat we er echt onder gaan vandaag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Freek schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:53:
[...]

Klopt er zal zeker meer gebruiksvriendelijkheid moeten komen om dit soort dingen te voorkomen maar als jij een enveloppe met euro's in een verkeerde brievenbus gooit is het ook niet waarschijnlijk dat je je geld nog terugziet. Als je een beetje crypto-fora/reddit/discords leest zie je overal waarschuwingen dat voorzichtigheid geboden is.
Mjah op rekeningnummers zit wel controle maar zou je dat echt willen bij crypto's? En wie gaat dat dan doen? Welke partij kies je om dit eerlijk te laten verlopen? Etc. etc. Het is vervelend dat het gebeurt maar dat is geen nadeel, het is juist een onderdeel. Het moet decentraal en anoniem tsja. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

ding ding ding.... ronde 2... waarbij om de oren worden geslagen.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-10 10:03
Voor mij was het al een red flag dat ze al uitspraken deden over exchanges. Dat heb ik geen enkele ICO tot nu toe zien doen vanwege NDA etc, maar dit had ik niet verwacht. Gelukkig dus niet ingestapt

https://etherscan.io/addr...97db218fd2f8df6909b331308

Deze scam heeft ze 2.7 miljoen opgeleverd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Crypts schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:58:
[...]

Mjah op rekeningnummers zit wel controle maar zou je dat echt willen bij crypto's? En wie gaat dat dan doen? Welke partij kies je om dit eerlijk te laten verlopen? Etc. etc. Het is vervelend dat het gebeurt maar dat is geen nadeel, het is juist een onderdeel. Het moet decentraal en anoniem tsja. :)
Niet mijn voorstel he, ik ben het juist met je eens dat het iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid is.

Maar het zou opzich niet verkeerd zijn als exchanges zouden checken of in het geval van een ETH transactie er ook voor een ETH adres gekozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Bmfd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:58:
[...]

Voor mij was het al een red flag dat ze al uitspraken deden over exchanges. Dat heb ik geen enkele ICO tot nu toe zien doen vanwege NDA etc, maar dit had ik niet verwacht. Gelukkig dus niet ingestapt

https://etherscan.io/addr...97db218fd2f8df6909b331308

Deze scam heeft ze 2.7 miljoen opgeleverd. :X
Voor mij was de red flag de pagina zelf. Alles op 1 pagina met anchors of hoe die dingen ook heten, linkje naar bitcointalk wekte ook niet gek veel vertrouwen. Had nog niet eens verder gekeken omdat de interesse alweer weg was. Filmpje vond ik ook wat gek, punten terugkrijgen terwijl je punten uitgeeft. Daar zit geen logica in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
Crypts schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:58:
[...]

Die controle kan perfect decentraal en anoniem verlopen. Het is gewoon een wiskundig algoritme. Dus ik zie echt niet in waarom het 'schadelijk' zou zijn mochten ze dat ook bij crypto's invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:59
B-Bandit schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:41:
[...]
Omdat je toen niet wist wat de koers zou doen! Kijk liever vooruit...grootste fout is niet meer bijkopen omdat het eerder goedkoper was. Dus als je nu denkt dat ie zomaar verder stijgt is het nog steeds zo'n goede buy. Maar ja, tov toen hij op 6 dollar stond is er niet echt veel veranderd en zal je over 2 weken wellicht denken had ik maar gekocht/had ik maar verkocht...
Dat is ook zo. Ik durf alleen momenteel niet meer geld te steken in crypto en ik geloof ook wel dat ergens van de week het nieuws wordt gekocht en dan zit ik er vol fomo in. Voor mij denk ik toch echt te laat ;). De gedachte schoot me nog te binnen toen ik met XRB bezig was, niks mee gedaan dus jammer pindakaas :+
B-Bandit schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:41:
[...]
offtopic:
Ik word zo onderhand wel moe van dat Vechain geneuzel de hele dag hoor. Als het zou aanhoudt mag er wel een eigen topic komen wat mij betreft. En ja ik heb ook Vechain, maar nee hoef er niet de hele dag over te praten
Eens. Ik denk alleen dat er dan niks meer gemeld wordt in dit topic. Ik zelf vermoed dat Vechain nu even boeiend is omdat ie enorme sprongen maakt, maar over een paar weken z'n plafond heeft gevonden. Dan gaat men vanzelf over naar een nieuw kindje die enorme stijgingen maakt.
powercoaster schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:57:
Nog 'maar' 220 BTC te gaan tot $10k, lijkt er op dat we er echt onder gaan vandaag..
Tenzij je swingtrade plannetjes hebt zou ik maar even niet naar de koers kijken komende 24 uur en lekker wat leuks doen. Je gaat jezelf nu geen plezier doen door naar de candlesticks te kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door MainframeX op 22-01-2018 17:04 ]

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 15:03
ik zit net een promo filmpje van VEN te bekijken.
Die machine om de rfid tags te maken ziet er toch niet uit.
Ik twijfel nu om mn 300 ven eruit te halen.
had ze vrijdag voor 5,5 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 09:26
rav994 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:04:
heb je een link naar die video ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
eff zoeken, was op reddit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rav994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
MainframeX schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:01:

Eens. Ik denk alleen dat er dan niks meer gemeld wordt in dit topic. Ik zelf vermoed dat Vechain nu even boeiend is omdat ie enorme sprongen maakt, maar over een paar weken z'n plafond heeft gevonden. Dan gaat men vanzelf over naar een nieuw kindje die enorme stijgingen maakt.
Wat een gekke opmerking voor in het slowchat topic... Praten over een coin die het goed doet gaat mensen vervelen, maar er wordt wel de hele tijd gesproken over bitcoin en hoe slecht het daar mee gaat. Is dat niet juist de bedoeling van dit topic?
Thanks! Ik heb zelf ook VEN en zou dit niet per se en reden vinden om uit te stappen.

[ Voor 20% gewijzigd door Elegy123 op 22-01-2018 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boddieh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:08
VEN afserveren vanwege een prototype machine. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk helemaal goed dat je ze wil verkopen mocht je door dit filmpje wat vertrouwen kwijt zijn geraakt.

Maar wow, twijfelen door een kort filmpje van een prototype van een machine van 5 maanden terug??? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripod62
  • Laatst online: 02-04-2024
Mooie machine, 4 reeten, of was dat voor iets anders?
In de tussentijd hobbelt mijn VEN farm machine gewoon door :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Die machine maakt me nog niet eens zoveel uit. Maar die kleur! Gewoon grijs, niet eens een likje verf. Genoeg reden om uit VEN te stappen voor mij, ABORT!

Dotabuff profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rav994
Komt een beetje over als een jaren 50 scifi apperaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
rav994 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:16:
Haha geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:20
rav994 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:16:
China loopt beetje achter he, wij willen in 2020 de kolencentrales eruit (verouderd en vervuilend) en daar schieten ze als paddestoelen uit de grond, vraag me af hoe de mobieltjes in China eruit zien :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bmfd
Elegy123 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:11:
[...]

Wat een gekke opmerking voor in het slowchat topic... Praten over een coin die het goed doet gaat mensen vervelen, maar er wordt wel de hele tijd gesproken over bitcoin en hoe slecht het daar mee gaat. Is dat niet juist de bedoeling van dit topic?

[...]

Thanks! Ik heb zelf ook VEN en zou dit niet per se en reden vinden om uit te stappen.
Slowchat betekent niet dat er iedere minuut een post over Vechain hoeft te komen vind ik. Ondertussen wordt het een beetje een liveverslag van de koers en is het puur geshill, op een paar inhoudelijke reacties na. Ik vind het tof om te zien dat Vechain het zo goed doet en dat mensen er lekker aan verdienen, maar het begint een beetje too much te worden en dat komt de kwaliteit van het topic niet ten goede, ook al is het 'maar' een slowchat topic.

Nu praat iedereen over Vechain en over een paar weken zal die hype weer behoorlijk gaan liggen. Dat hebben we voorheen al een paar keer zien gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:26
Bmfd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:19:
[...]

Nu praat iedereen over Vechain en over een paar weken zal die hype weer behoorlijk gaan liggen. Dat hebben we voorheen al een paar keer zien gebeuren
Inderdaad, precies waar een slowchat topic voor gemaakt is imo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:41
https://www.reddit.com/r/GETprotocol/

Geïnteresseerden in dit Hollandse project? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Zeker, maar er wordt nauwelijks in gehandeld (8000 dollar laatste 24u) en is nog niet gelist op exchanges. Dus wel interested, maar kan er niks mee :D

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Yep, zit er in sinds de ICO. Heel mooi (werkend) project/product met een heel mooi team erachter. Ben een longterm holder dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 15:18
Yes! Ik deed mee aan hun ICO toen ik nog maar net bezig was. Achteraf véél te weinig ETH ingezet.

Project met enorm veel groeimogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:26
De koers is redelijk stabiel staat er, maar dan is het bericht gisteren al geschreven denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha mensen; ik ben nieuw in de markt, ik heb een aantal artikelen/filmpjes gekeken. Ik ben benieuwd of het wat wordt XD maar ik zo naar de markt kijk is het niet heel interessant om wat te kopen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
Proficiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:43:
Ha mensen; ik ben nieuw in de markt, ik heb een aantal artikelen/filmpjes gekeken. Ik ben benieuwd of het wat wordt XD maar ik zo naar de markt kijk is het niet heel interessant om wat te kopen haha.
Juist wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
Hoe bedoel je dat het niet interessant is om wat te kopen? Als je vindt dat er niks bijzonders tussen staat ga je er toch geen geld aan uitgeven? :? Koersen staan laag, kan misschien nog wat lager, dus in dat opzicht is het juist wel interessant lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik kan gek genoeg zo 10 stuks aanwijzen waarin ik momenteel interesse zou hebben gezien de prijs...niet in de laatste plaats btc, ltc, eth ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Laatst online: 09-10 08:11
'Regulering kan ook goed zijn'

Volgens mij was dit wereldje nou juist bedoeld om dat niet te doen?

Overheden hebben er gewoon de p*** in dat ze geen grip hebben op de hele situatie. Iets met een kat in het nauw en rare sprongen.

Ook het hele belastingstelsel is zo krom als een hoepel... over mijn server is al 3x belasting betaald, de stroom die erin gaat ook (wordt dit jaar NOG duurder door belasting), de software die er op staat ook, en nu willen ze ook belasting heffen over hetgeen ik er mee doe (minen). Gelukkig ben ik halverwege vorig jaar ingestapt door mining, hoef er nog niets mee te doen bij de belasting aangifte over vorig jaar.
hellsau schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:16:
Die machine maakt me nog niet eens zoveel uit. Maar die kleur! Gewoon grijs, niet eens een likje verf. Genoeg reden om uit VEN te stappen voor mij, ABORT!
Hoe had die er dan uit moeten zien? “Lambo rood”? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Dakillerbean schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:52:

Op het moment denk ik dat de beste kleur groen is. :D

Ben overigens nu best wel tevreden over VEN, stijgt lekker door terwijl de bitcoin achter blijft. Zojuist zelfs weer bijna de ath aangetikt terwijl de bitcoin hopeloos achterblijft.

[ Voor 27% gewijzigd door Lucky0wn op 22-01-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Danny.G schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Yes! Ik deed mee aan hun ICO toen ik nog maar net bezig was. Achteraf véél te weinig ETH ingezet.

Project met enorm veel groeimogelijkheden.
Leuk, heb ook beetje kleingeld ingelegd, denk dat dit zo de 100-300 miljoen kan aantikken in deze gekke tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
[...]

[...]

Sarcasme, zoek het maar eens op in het woordenboek ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
[...]

'Regulering kan ook goed zijn'

Volgens mij was dit wereldje nou juist bedoeld om dat niet te doen?
Ligt natuurlijk aan je perspectief. Vanuit technisch perspectief en de visie dat cryptovaluta op termijn het standaard ruilmiddel worden, is regulering slecht. Als je er echter met de visie van de belegger naar kijkt, kan regulering gunstig zijn omdat dat vertrouwen wekt, waardoor meer mensen durven in te stappen en de koersen dus stijgen (en aangezien je RTLZ quote, wordt daar door de bril van de belegger gekeken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt zo,n sell wall nu. Zie nu VEN veel op 80k.
Wat moet er gebeuren om daar langs te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het gewoon niet snel gedaan met de crypto's? Als er geen nieuwe instappers (nieuw geld) bijkomt, wat heeft het dan nog voor zin als de koers stabiliseert? Misschien is de peut op. Iedereen om me heen is al ingestapt. Zelfs de mensen die amper begrijpen wat crypto's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneepie69
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:10:
Is het gewoon niet snel gedaan met de crypto's? Als er geen nieuwe instappers (nieuw geld) bijkomt, wat heeft het dan nog voor zin als de koers stabiliseert? Misschien is de peut op. Iedereen om me heen is al ingestapt. Zelfs de mensen die amper begrijpen wat crypto's zijn.
Waarom zou het gedaan moeten zijn met de crypto's? Omdat de prijs omlaag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Daar komt het grote geld echt niet vandaan hoor, juist uit het bedrijfsleven komt veel geld (vooral voor ontwikkeling rondom de blockchain technologie) Dat brengt ook een waarde met zich mee he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sneepie69 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:13:
[...]

Waarom zou het gedaan moeten zijn met de crypto's? Omdat de prijs omlaag gaat?
Niet zozeer de koers nu, maar de afhankelijkheid van de hype en de nieuwe mensen die instappen. Daar is het toch aardig afhankelijk van. Ik zie nu geen reden dat aankomende tijd de rest van de wereld hierin gaat stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:08:
Hoe werkt zo,n sell wall nu. Zie nu VEN veel op 80k.
Wat moet er gebeuren om daar langs te gaan?
Wat denk je zelf? Die moet verkocht worden wil de prijs daar overheen gaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky0wn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:13:
[...]

Daar komt het grote geld echt niet vandaan hoor, juist uit het bedrijfsleven komt veel geld (vooral voor ontwikkeling rondom de blockchain technologie) Dat brengt ook een waarde met zich mee he.
Nogal vaag hoe je het beschrijft. Ripple is een mooi voorbeeld hoe ze de blockchain als een commercieel product hebben toegepast. Heeft echter weinig met de koers van xrp te maken. Waarom zou het bedrijfsleven zoveel geld steken in een crypto coin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crypts schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:15:
[...]

Wat denk je zelf? Die moet verkocht worden wil de prijs daar overheen gaan? :?
Dat snapte ik ook wel. Echter dan moeten mensen dus inkopen voor 80k? En dan zoveel units als er staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:19:
[...]

Dat snapte ik ook wel. Echter dan moeten mensen dus inkopen voor 80k? En dan zoveel units als er staan?
Ja, tot die tijd gaat de prijs niet hoger, vandaar de term "wall". Deze worden bij zeer positief nieuws opgekocht, maar vaak worden ze weggehaald omdat het niet de bedoeling is dat ze volledig worden 'opgegeten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
[...]

- je kun ook gewoon antwoord geven -

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:18:
[...]

Nogal vaag hoe je het beschrijft. Ripple is een mooi voorbeeld hoe ze de blockchain als een commercieel product hebben toegepast. Heeft echter weinig met de koers van xrp te maken. Waarom zou het bedrijfsleven zoveel geld steken in een crypto coin?
Vooral de ontwikkeling en het onderliggende concept. Dit wekt vertrouwen. Kijk hier in het topic bijvoorbeeld eens: koers daalt > mensen kopen bij
Waar komt dit door? Door vertrouwen, waar komt dit vertrouwen vandaan? Vanuit het onderliggende bedrijfsleven, die weliswaar niets met de tokens zelf doen, maar met de tech wel. En denk je nou echt dat er bij zo'n partnership geen geld gemoeid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
Ik hoop dat inzicht, zelfstandig analyseren en logisch nadenken geen onderdeel uitmaken van een goede cryptobelegger*, want anders gaan er hier een hoop geld verliezen.

* Ik weet uiteraard wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
https://twitter.com/Waltonchain/status/955482434736410629

WTC gaat wellicht rebranden, groot evenement zojuist aangekondigd voor komende vrijdag in Shenzhen, China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Rookert25 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:25:

WTC gaat wellicht rebranden, groot evenement zojuist aangekondigd voor komende vrijdag in Shenzhen, China.
Er staat al een grote tikfout in de flyer.. dat belooft wat!! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

- dat kan ook anders -

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
errrrrnie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:27:
[...]

Er staat al een grote tikfout in de flyer.. dat belooft wat!! :+
Zal vast een kleine pump komen, of is al geweest, daarom even delen zodat jullie kunnen profiteren als je zin hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Laatst online: 09-10 08:11
Rookert25 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:25:

Volgens mij wordt dat het nieuwe woord in cryptoland in 2018... Rebranden... *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky0wn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:21:
[...]

Vooral de ontwikkeling en het onderliggende concept. Dit wekt vertrouwen. Kijk hier in het topic bijvoorbeeld eens: koers daalt > mensen kopen bij
Waar komt dit door? Door vertrouwen, waar komt dit vertrouwen vandaan? Vanuit het onderliggende bedrijfsleven, die weliswaar niets met de tokens zelf doen, maar met de tech wel. En denk je nou echt dat er bij zo'n partnership geen geld gemoeid is?
Wij de mensen zijn toch die instappers waar ik het initieel over had? Als die weg zijn of stabiliseert en als gevolg nog meer vertrekker realiseert etc. Je geeft nog steeds geen goed voorbeeld waar je het net over had met het bedrijfsleven. Ik zie het nut er steeds minder in, deze hele crypto wereld met duizenden coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 17:06
Ik zoek mijn 100,-- euries :?
Ik heb een week geleden 100,-- gestort op Gdax , wilde daar wat mee doen maar heb er toen weer van afgezien.
Nu wil ik deze 100 euro wel gaan gebruiken...maar ik zie hem wel staan onder "holds"....maar ik kan er niet bij.
https://pasteboard.co/H48iKkJ.jpg
Wat moet ik doen om die 100 euro weer beschikbaar te maken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:36:
[...]

Wij de mensen zijn toch die instappers waar ik het initieel over had? Als die weg zijn of stabiliseert en als gevolg nog meer vertrekker realiseert etc. Je geeft nog steeds geen goed voorbeeld waar je het net over had met het bedrijfsleven. Ik zie het nut er steeds minder in, deze hele crypto wereld met duizenden coins.
Dat komt denk ik doordat het nog heel erg in de kinderschoenen staat, maar momenteel is nog maar een fractie van de wereld bezig met crypto. Als dit jaar projecten daadwerkelijk toegepast gaan worden in de werkelijkheid, zie ik zeker nog een grote toekomst voor crypto. Maar daar gaat tijd aan vooraf en vraagt om praktische toepassing. Een beetje zoals de beginjaren van het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

[...]

http://brettwestbrook.com...s-sell-walls-order-books/
Redelijke uitleg in Jip en Janneke taal. (Google is your friend)

[ Voor 9% gewijzigd door kazz1980 op 22-01-2018 18:44 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:47
H6nsvV379 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:37:
Ik zoek mijn 100,-- euries :?
Ik heb een week geleden 100,-- gestort op Gdax , wilde daar wat mee doen maar heb er toen weer van afgezien.
Nu wil ik deze 100 euro wel gaan gebruiken...maar ik zie hem wel staan onder "holds"....maar ik kan er niet bij.
https://pasteboard.co/H48iKkJ.jpg
Wat moet ik doen om die 100 euro weer beschikbaar te maken ?
Cancel order?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabn88
  • Laatst online: 12-10 10:28
Wow, 4500 tot 5000 stuks ETH in de laat op $1000 bij bitstamp. Dat noem ik pas een sell wall! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Zou ik ook zeggen...maar ik zie geen order openstaan.... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
ik denk dat nog niet eens 1% (guess) van de wereldbevolking iets met cryptos doet. er is nog zoveel meer potentie qua nieuwkomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ff een NOOB vraag: wanneer is het slim om een een coin te verkopen, bij een hoge of lage BTC/ETH waarde?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nemesis2212
pilskes schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:48:
ff een NOOB vraag: wanneer is het slim om een een coin te verkopen, bij een hoge of lage BTC/ETH waarde?
noob antwoord: je verkoopt een banaan, wil je dan liever 3 of 4 appels er voor terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:14:
[...]

Niet zozeer de koers nu, maar de afhankelijkheid van de hype en de nieuwe mensen die instappen. Daar is het toch aardig afhankelijk van. Ik zie nu geen reden dat aankomende tijd de rest van de wereld hierin gaat stappen.
Als ik even een gemiddelde pak van mijn vrienden/collega/familie kring dan heb je het over ca. 4-5 personen op pak hem beet 200 man. Het kan dus 2 kanten opgaan, of crypto's worden gemeengoed en het percentage gaat van 2 naar 10 of 20%, of die 4-5 worden straks uitgelachen omdat ze in het grootste pyramidespel uit de recente historie gestapt zijn.

Zo lang de waarheid ergens in de midden ligt valt er nog genoeg te verdienen. Zelf zie ik het niet zo snel meer uitsterven, dan was dat wel ergens in de laatste ~8 jaar gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:47
Wanneer je minimaal je investering eruit gaat halen rest is extra +

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Afbeeldingslocatie: https://www.stevepomeranz.com/wp-content/uploads/2017/03/tsps_steve-pomeranz_buy-high-sell-low-opt-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Welke coin heb je? Je wil zoveel mogelijk coin terug voor je verkopende valuta.

Zie het zo. Als je paar Bitcoin en Ethereum is BTC/ETH, dan kan je dus met buy ETH kopen met je BTC. Je koopt 1 ETH (buy) voor 1 BTC. Nu is de waarde van de ETH ten opzichte van de BTC gestegen. Hij is nu 1 ETH voor 1,2 BTC. Mooi moment om te verkopen, want je hebt 20% winst. Dus je biedt je ETH te koop aan (sell) voor 1,2 BTC.

[ Voor 4% gewijzigd door Point.Flare op 22-01-2018 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:29:
[...]

Sorry Bert, fijn dat je het snapt en het zo compleet uitlegt.
Nu is het duidelijk.
Of is het Ernie?
Nou jokertje, we gaan het nog een keer proberen. Er moet een X aantal voor de prijs van de sell wall verkocht worden wil deze doorstijgen. Hoop dat het zo duidelijk is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
2018 wordt een mooi jaar, Papa BTC is een blok aan ons been, Ik hoop op ETH als opvolger. Geen Cryptocurrency maar een netwerk. ETH is ook geen topper nu, maar we staan in de kinderschoen naar iets moois. Dapps zullen evolueren en sneller worden. Zolang BTC 1 staat zullen we nog een paar van deze dagen krijgen. Reguleren is geen grote stap. Dit zorgt alleen wat FUD deze dagen. En vooral de projecten waar geen toekomst in zitten zullen doodbloeden in 2018 en krijgen we een gezondere markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 14:39
Zijn hier mensen die recent verificatie hebben gedaan op Kucoin?

Heb me geregistreerd voor CarVertical die woensdag te traden zal zijn en vorige week foto's ge-upload van paspoort enzo, maar nog niks gehoord, terwijl op werkdagen slechts 2 uur zou duren beweren ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
ECC.... 2 dikke whale-dumps binnen 48u en een bitcoin-correctie naar +/- 8000... Blijft gewoon op 24sat.. ik klaag niet.. laat deze storm maar voorbij razen.. en de website + plannen voor ECC eind deze week uitkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
Ypuh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:49:
[...]

Als ik even een gemiddelde pak van mijn vrienden/collega/familie kring dan heb je het over ca. 4-5 personen op pak hem beet 200 man. Het kan dus 2 kanten opgaan, of crypto's worden gemeengoed en het percentage gaat van 2 naar 10 of 20%, of die 4-5 worden straks uitgelachen omdat ze in het grootste pyramidespel uit de recente historie gestapt zijn.

Zo lang de waarheid ergens in de midden ligt valt er nog genoeg te verdienen. Zelf zie ik het niet zo snel meer uitsterven, dan was dat wel ergens in de laatste ~8 jaar gebeurd.
Ik zie juist een groeimarkt zoals het internet in de 90s. Waarbij we nu nog qua ontwikkeling en techniek in de kinderschoenen staan.

Nu veel kleine spelers (coins) met een techniek die nog lang niet volwassen zijn. Zodra de echte producten komen gaat er een strijd komen om de verschillende coins en zullen er een paar overblijven, hopelijk de echt goede. (vergelijkbaar met de internet bubbel) In de nabije toekomst (binnen 5 jaar) barst de bubbel wel. Zal in het begin even pijnlijk zijn, maar we zullen er allemaal sterker uit komen! Utopie is natuurlijk als er straks 1 "world currency" komt waar alles mee betaald kan worden, welke snel is en weinig kosten/energie draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
H6nsvV379 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Zou ik ook zeggen...maar ik zie geen order openstaan.... :?
Klik op tradeview en selecteer het paar waar je wat mee wilde doen. Daar staat dan een openstaande order in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Crypts schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:55:
[...]

Klik op tradeview en selecteer het paar waar je wat mee wilde doen. Daar staat dan een openstaande order in.
Ik zie hem echt niet staan....daarom vind ik het zo gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjboy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
https://vsync.pw/
Wellicht leuk met een roadmap en een nieuwe website eind van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat VEN weer daalt naar 74k!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
https://www.nu.nl/economi...n-weer-harde-klappen.html

Bank die je verbiedt in cryptocurrency te handelen. Moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lighting_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:02:

Dit zal steeds gekker worden helaas. Tot er weer een systeem komt waar de overheid ook niet bij kan. Zal wel een soort kat en muis spel worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212

is wel begrijpelijk dat ze dat proberen, anders gaan ze zelf ten onder omdat iedereen zijn geld straks op de cryptobank heeft ipv de bank die we nu kennen.

[ Voor 5% gewijzigd door nemesis2212 op 22-01-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:01

Stop eens met die - taal - van je. Die 'je' is in dit geval geen je maar werknemers van een Scandinavische bank die voor ons helemaal niet boeiend is.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn

Leuk FUD van nu.nl

Belachelijk dat een werkgever het verbied, belachelijker dat nu.nl aan de kant van de overheid lijkt te staan.
Politiek en bedrijfsleven wil alles verbieden omdat ze het niet kunnen reguleren, maar wat wil het volk zelf? Daar denken ze niet eens aan!!! Enige waar ze aan denken is hun eigen zakken vullen :(

[ Voor 28% gewijzigd door Lucky0wn op 22-01-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Mooi!

-drugs
-wapens
-verboden pornografie (erg omstreden maar ter illustratie)
-specifieke documenten

zomaar wat dingen die niet mogen en waar de hoofdprijs voor betaald wordt, ergo ...wat niet mag, wordt veel voor betaald. Verbieden die crypto! ... hoe meer overheden het verbieden hoe harder de prijs stijgt. Dat is ongeveer hoe het in deze wereld werkt toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

Bezulba

Formerly known as Eendje

Lucky0wn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:07:
[...]

Leuk FUD van nu.nl

Belachelijk dat een werkgever het verbied, belachelijker dat nu.nl aan de kant van de overheid lijkt te staan.
Politiek en bedrijfsleven wil alles verbieden omdat ze het niet kunnen reguleren, maar wat wil het volk zelf? Daar denken ze niet eens aan!!! Enige waar ze aan denken is hun eigen zakken vullen :(
alsof 99.99% van het "volk" niet hierin zit om ook lekker hun zakken te vullen...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
nemesis2212 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:49:
[...]

noob antwoord: je verkoopt een banaan, wil je dan liever 3 of 4 appels er voor terug?
Dat dacht ik natuurlijk ook, maar dit was ook iets wat in mijn gedacht speelde:
Mijn coin is bv 30% in waarde gestegen, en de BTC is 30% in waarde gedaald, eerst kreeg ik er bv 1 BTC voor, krijg ik daar nu dan 1.3 BTC voor??

De waarde van BTC is lager, mijn coin is juist gestegen, dus wel of geen goed moment om te verkopen!

Ik ben verre van een panic-seller, juist tegenovergestelde! Zo heb ik VEN 2 weken geleden gekocht en zelfs nog een paar bijgekocht op goede momenten. Ik wacht wel af...

Ook heb ik XLM, waarom weet ik niet, maar die is ook lekker gestegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rav994
Je kunt het een beetje vergelijken met het oude FTD.
Dat ging perfect tussen techies.
Maar toen het te algemeen bekend werd, is het aangepakt.
Crypto is nu al bijna dagelijks in het nieuws, daar wil iedereen natuurlijk zn deel van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Bezulba schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:08:
[...]

alsof 99.99% van het "volk" niet hierin zit om ook lekker hun zakken te vullen...
Als ze nou eens de rentes weer op peil kregen, dat zou al heel erg helpen. 0.5% maximale rente per jaar...
Maar nee die moeten ieder jaar weer omlaag, hoe wil je tegenwoordig nog ooit geld sparen? Vastzetten is een optie maar onhandig, stel je hebt het ooit direct nodig...

Zodoende wordt het gewone volk richting Crypto getrokken want daar is tenminste wel nog een rendement te halen, en beter dan gokken in het casino.
Pagina: 1 ... 5 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)