Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

J0YR1D3R schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:01:
[...]

Ik vind een auto van 4 jaar oud en 57000 km toch wat anders dan een auto van 10 jaar auto met 5x zoveel kilometers :) Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt dat een auto van net 4 jaar dit soort problemen heeft. Vandaar mijn opmerking.
Tja, een braampje in een leiding of een steentje op een verkeerde plek kan bij beide evengoed voorkomen, dus zo gek is dat niet. Niet alles is afhankelijk van leeftijd of km-stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electronaut
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:54
Sinds vorige week trotse eigenaar van een Scenic :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/0cyhhLr27bBoeiRF7wzycSkFrjLxNKCV7pmv0zgv-iKVqhd5hlaq-AJQwxGjjFVgsHLAAc6644zSGwH0svfvN3YA8v6mDOrgrouWdp0iw6DTtSU1on66VXurDP66fyIIAosoT3-pXIdEAgMaEcsT25ddTLmc5RvhOrIC4UiPFGH9KnTnLd4QCeWXJloMSpQhx47hY3Uye0rHrJS9TCZfISD3mqGW1kloeyHbitVUSaffIZdo4cAvHSMqgdda3MGQmUr15i_HmVYyxLUzufNzUFu00Ljl40x7U6M0YslEDYheuqxY2coJC9mVwFXFBXgL458nc0PGN4eLRrVMitipGmOl-IR4RAy9bF3pn8KXgLpJ9eSeYD9BzYRlfy1LnxxKQ2JWzN0kjOghAzWD37ruCw_xKeaLa5jPfMfh2r1CEED-GeL3JNcHSYn-3am4c9DAnzFTJsmeIv_uhfbgbTa6WNNS_2Krj-sl3vJS0OiYPBVsAoX7gxCs_XncWQeIVNwqCGZ3tfu1fGayFjkDmR_aa8UE47-DTcnk4vx8GV8ofxjszKTpY0AmIVY6Ar8JNNA9P91WtvsvPqPZLf0Bi6qoDjxtDQLEXHnltbVyeZmo=w1420-h1065-no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Verdulleme... :F

Naar de garage geweest voor een APK en bandenwisseltje.

Eindstand: €1030,- en heb ik nog zaken eraf laten halen die niet meteen hoefde...

Naast de rem achter die vastzat, bandenwissel en uitlijnen + storage van de winterbanden, was er een soort L-paneel aan de onderzijde linksvoor, helemaal doorgerot. Paneel zag eruit alsof het al 25 jaar oud was, terwijl de andere kant alleen een randje had.

Kosten voor alleen het paneel: €340,- ex.BTW.

:|

Reken ik af, met een bloedend hart, zegt de monteur: "Hou je er rekening mee dat de distributieriem ook binnenkort komt? Je zit al aan de 5 jaar nmlk..."

Afbeeldingslocatie: https://gifimage.net/wp-content/uploads/2017/09/9gag-gif-download-6.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Electronaut schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:20:
Sinds vorige week trotse eigenaar van een Scenic :)

[knip]
Dat kan ik zo ook wel beweren :+

Afbeeldingslocatie: https://www.vergrootglas.com/images/categorieimages/10400060_m.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:03

DropjesLover

Dit dus ->

Dwazer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:32:
Verdulleme... :F

Naar de garage geweest voor een APK en bandenwisseltje.

Eindstand: €1030,- en heb ik nog zaken eraf laten halen die niet meteen hoefde...

Naast de rem achter die vastzat, bandenwissel en uitlijnen + storage van de winterbanden, was er een soort L-paneel aan de onderzijde linksvoor, helemaal doorgerot. Paneel zag eruit alsof het al 25 jaar oud was, terwijl de andere kant alleen een randje had.

Kosten voor alleen het paneel: €340,- ex.BTW.

:|

Reken ik af, met een bloedend hart, zegt de monteur: "Hou je er rekening mee dat de distributieriem ook binnenkort komt? Je zit al aan de 5 jaar nmlk..."

[afbeelding]
Autsj, dat doet pijn ja... Een distributieriem kan prima 6 jaar of ietsje langer mee, maar niet veel meer.

Hier eind van het jaar ook winterbanden aanschaffen en volgend jaar de d-riem (uit 2012, nu 120k km).
Ook moet de wagen uitgelijnd worden, maar dat bewaar ik tot na de 3 maanden garantieperiode van de verkoper...

2 kleine vraagjes...
Waar zit bij een megane uit 2012 (na facelift dus) de OBD2 poort? Bij mij zit ie niet achter het makkelijk te verwijderen rechthoekige kapje voor de schakelpook / onder kaartlezer. Het andere, grotere ovale plastic dat er zit krijg ik er niet uit gepeuterd met mn nagels...

En vandaag een lamp stuk. Wat niet zo heel raar is, ware het niet dat ik 75% zeker weet dat die lamp ook stuk was toen ik een proefrit maakte, en vervangen was bij ophalen. Of het was toch de andere lamp, of het was een tokkie-wokkie merk lamp of een "2e handse", of ik heb een serieus elektrisch probleem.
Waar bestel je makkelijk/goed/goedkoop de juiste lampen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Onderin vooraan rammelt het al een tijdje op mijn bijna anderhalf jaar oude Mégane 4 bose estate.
Elk putje, drempeltje een diep trillend geluid 'dok-dok-dok'.

Na controle moeten de stabilisatorstangen (koppelstangen is hetzelfde?) blijkbaar vervangen worden.
Er staan net 21k km op de teller. Lijkt me nogal vroeg?

Iets wat men blijkbaar nogal tegen kwam bij de Talisman/Scenic maar daar toch nog niet bij een nieuwe Mégane.

Ik hoop wel dat hun analyse juist is.

[ Voor 17% gewijzigd door anessie op 08-05-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

anessie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:07:
Onderin vooraan rammelt het al een tijdje op mijn bijna anderhalf jaar oude Mégane 4 bose estate.
Elk putje, drempeltje een diep trillend geluid 'dok-dok-dok'.

Na controle moeten de stabilisatorstangen (koppelstangen is hetzelfde?) blijkbaar vervangen worden.
Er staan net 21k km op de teller. Lijkt me nogal vroeg?

Iets wat men blijkbaar nogal tegen kwam bij de Talisman/Scenic maar daar toch nog niet bij een nieuwe Mégane.

Ik hoop wel dat hun analyse juist is.
Klinkt alsof de rubbers al weg zijn... En die zitten aan de stabilitisatorstangen gevulkaniseerd. Wat ook kan is dat her rubber tussen veer en veerschotel van de voorste coil over schokbrekers al weg is.
Maar dat al zo snel weg is wel heel bijzonder... Ik zou garantie claimen.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Laatst online: 20-09 00:44
Viel onder de garantie, geen probleem op dat vlak.

Ligt dat aan mijn rijstijl of het feit dat ik in een straat vol putten woon? :?

[ Voor 45% gewijzigd door anessie op 08-05-2018 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:36

empy

Rijdt rondjes

DropjesLover schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:00:
[...]

Autsj, dat doet pijn ja... Een distributieriem kan prima 6 jaar of ietsje langer mee, maar niet veel meer.

Hier eind van het jaar ook winterbanden aanschaffen en volgend jaar de d-riem (uit 2012, nu 120k km).
Ook moet de wagen uitgelijnd worden, maar dat bewaar ik tot na de 3 maanden garantieperiode van de verkoper...

2 kleine vraagjes...
Waar zit bij een megane uit 2012 (na facelift dus) de OBD2 poort? Bij mij zit ie niet achter het makkelijk te verwijderen rechthoekige kapje voor de schakelpook / onder kaartlezer. Het andere, grotere ovale plastic dat er zit krijg ik er niet uit gepeuterd met mn nagels...

En vandaag een lamp stuk. Wat niet zo heel raar is, ware het niet dat ik 75% zeker weet dat die lamp ook stuk was toen ik een proefrit maakte, en vervangen was bij ophalen. Of het was toch de andere lamp, of het was een tokkie-wokkie merk lamp of een "2e handse", of ik heb een serieus elektrisch probleem.
Waar bestel je makkelijk/goed/goedkoop de juiste lampen?
De obd poort zit achter het grotere grijze plaatje boven het plaatje met het grijze rechthoekje (volg je 'm nog?)
Deze trek je vanaf de bovenkant naar je toe en dan springt hij los.

Mijn koplampen gaan ook consequent binnen 2 weken na elkaar als ze op zijn. Ik heb er nightbreaker unlimited lampen in zitten die ongeveer 40.000km meegaan. Mijn collega eender, zelfde lampen en ca 40.000 km (11 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

anessie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:18:

Mooi dat het opgelost is.
Een straat vol putten zal zeker niet helpen nee :p

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

empy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:06:
[...]

De obd poort zit achter het grotere grijze plaatje boven het plaatje met het grijze rechthoekje (volg je 'm nog?)
Deze trek je vanaf de bovenkant naar je toe en dan springt hij los.

Mijn koplampen gaan ook consequent binnen 2 weken na elkaar als ze op zijn. Ik heb er nightbreaker unlimited lampen in zitten die ongeveer 40.000km meegaan. Mijn collega eender, zelfde lampen en ca 40.000 km (11 maanden)
Ha, gevonden!
Gelijk even opengemaakt. Tussen de bovenkant van het plaatje en de rest van het middenconsole zit precies genoeg ruimte om net je vinger tussen te wurmen en het open te trekken.

Waarbij bij mij natuurlijk gelijk 1 van de 2 clipjes afbreek :') :X
Nu zit ie een beetje los...

Eens kijken of onderdelenlijn.nl al zoiets heeft liggen :')

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Laatst online: 05:50
dstaals schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:46:
[...]

ah nice, je krijgt hem ook bijna. Mijn eerste indrukken zijn echt positief. Rijdt heerlijk en is vooral zo veel stiller dan de Golf, enorm verschil. Ik bedoelde inderdaad de melding op de de deurstijl. Bij mij is dit "plaatje" gewoon zilver dus zonder enige aanduiding. Verder niet heel belangrijk maar het viel me op.
Goed om te horen, rij nu ook een shortlease golf (al meer dan een jaar 8)7 ) en krijg week 23 ook de serie exclusive versie.
Zit met smart te wachten :9~

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronaut
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:54
Haha, wat bedoel je? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Dat je foto het niet doet (althans, bij mij) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

RvL schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:01:
[...]

maar als het goed is ook voor de meeste Rlink 2 systemen.

Nu maak je me nieuwsgierig :) Kun je op een of andere manier zien of het op mijn R-Link 2 ook zou kunnen? Versienummer, of iets dergelijks?
Uhm, dat durf ik niet te zeggen, ik ga af op wat ik op diverse forums/websites vind en hoor van buitenlandse "hackers". Er is nog niet al te veel bekend over deze "hack" dus je moet zelf flink wat uitzoeken (wat ik dan gedaan heb voor mijn Rlink 1). Maar volgens mij moet je bij alle Rlink 2 systemen gewoon diverse opties kunnen activeren op deze manier. Auto aan de laptop hangen is de snelste manier om er achter te komen gok ik ;)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17
anessie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:18:

Het kan allebei een factor zijn. Het helpt niet als je veel over slecht wegdek rijdt of veel drempels hebt op je route. Daar net iets te hard overheen rijden zorgt wel voor verhoogde slijtage.
Het andere ding is dat deze stangen al sinds zo ongeveer 2001 eigenlijk onderbemeten zijn en vaak kapot gaan. Op alle modellen van de Alliantie zie je dit terug.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

RvL

Koenzie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:47:
[...]

Uhm, dat durf ik niet te zeggen, ik ga af op wat ik op diverse forums/websites vind en hoor van buitenlandse "hackers". Er is nog niet al te veel bekend over deze "hack" dus je moet zelf flink wat uitzoeken (wat ik dan gedaan heb voor mijn Rlink 1). Maar volgens mij moet je bij alle Rlink 2 systemen gewoon diverse opties kunnen activeren op deze manier. Auto aan de laptop hangen is de snelste manier om er achter te komen gok ik ;)
Ook eens het een en ander uitgezocht voor de R-Link 2, maar zoals ik vermoedde heb je echt de 3.x software nodig. Als ik me niet vergis heb ik de 2.x branch.

Volgens de uitleg die ik heb gevonden heeft het ook echt met hardwareverschillen te maken. Jammer, maar viel te verwachten.

Wel geleerd dat je de nieuwste versie van de 2.2 branch tegenwoordig zelf kan downloaden en installeren. Dat is toch wel een hele vooruitgang, i.p.v. steeds naar de garage moeten voor een update :) . Deze info heb ik overigens hier gevonden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RvL schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:02:
[...]

Ook eens het een en ander uitgezocht voor de R-Link 2, maar zoals ik vermoedde heb je echt de 3.x software nodig. Als ik me niet vergis heb ik de 2.x branch.

Volgens de uitleg die ik heb gevonden heeft het ook echt met hardwareverschillen te maken. Jammer, maar viel te verwachten.

Wel geleerd dat je de nieuwste versie van de 2.2 branch tegenwoordig zelf kan downloaden en installeren. Dat is toch wel een hele vooruitgang, i.p.v. steeds naar de garage moeten voor een update :) . Deze info heb ik overigens hier gevonden.
Zou zo fijn zijn als ze in ieder geval Android Auto nog eens toevoegen aan de 2.2 branch. Daar is volgens mij geen andere hardware voor nodig. Dat is alleen voor Apple Carplay!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

RvL schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:02:
[...]

Inderdaad, aangezien ik geen Rlink2 heb, had ik het versienummer verhaal overgeslagen, nog even doorgezocht en android auto is op 2.x niet te activeren inderdaad. Wel kun je een heel aantal andere dingen aan en uit zetten.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:14
Even een aantal vraagjes onder de Renault'ers onder ons.

Sinds iets langer dan een jaar ben ik in het bezit van een Honda Insight uit 2011. Prima auto opzich, goedkoop in onderhoud en lage lasten.

Toch stoor ik me sinds aanschaf al aan een zaken wat me heeft doen besluiten de auto t.z.t. in te ruilen. Vooral het gebrek aan vermogen i.c.m. de CVT haalt de lol uit het autorijden.

Dit zijn de zaken waar ik me op het moment het meest aan erger:
  • CVT
  • Gebrek aan vermogen
  • Gebruikte plastics in het interieur
  • Geluidsisolatie
  • Comfort
  • Aanzicht van achteren
Nu is er een Laguna Coupe uit 2009 op m'n radar gekomen met de 3.5L automaat. Ik lees dat dit een betrouwbare auto is met weinig kwaaltjes zoals de Honda. Bovendien ziet hij er een stuk aantrekkelijker uit en ook het interieur spreekt mij erg aan. Nu heb ik al een aantal dingen opgezocht, maar heb ik nog een 'restant' met zaken waar ik geen antwoord op kan vinden en jullie wellicht het antwoord weten.
  • Wat is jullie ervaring met het Bose audio systeem? In m'n Cadillac uit 2006 vond ik het ietwat tegenvallen...
  • Zit er in modeljaar 2009 al een Bluetooth A2DP of USB aansluiting ingebouwd?
  • Is 4control alleen op GT-line geleverd of ook op de Initiale versies?
  • Hoe is het geluidsniveau in het interieur?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
Zover ik weet heeft iedere V6 4Control erop zitten. Besef je trouwens wel dat de 3.5 V6 niet veel beter dan 1:10-11 zal doen en een voorkeur heeft voor euro 98.
Een Laguna Coupé is een stille auto. Een van de beter geïsoleerde auto's in dat segment. Maar ga er vooral mee rijden want het is natuurlijk persoonlijk.
BT en USB zouden er op moeten zitten. Kan je makkelijk even snel controleren door Bluetooth aan te zetten op je telefoon of door even het menu in te duiken.
Qua audio gebruikt Renault geen topspullen. Het is voldoende maar kan zeker beter. Je kunt al redelijk wat winst halen met de equalizer instellingen en daarna met de speakers zelf. De headunit heeft voldoende hoofdruimte voor betere speakers eraan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
hallo,

Ik heb net een Renault Clio uit 2014 gekocht.

Nu viel mij iets op. bij de koplampen boven het knipperlicht zit een klein blauw lampje.
Weet iemand waar dit voor dient? ik kreeg dit met geen mogelijkheid aan namelijk?

Gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:45
@pretpik Ik heb nooit een Laguna gehad, maar wel een Megane. Het is wel mogelijk om de radio en eventueel de navigatie te vervangen voor R Link. Daar zit ook een USB aansluiting bij.
Dat betekend wel dat je eerste een donor Laguna moet vinden en vervolgens alles overzetten. Ook de kabelboom. Dashboard moet dan los.

De gemiddelde automobilist zal het waarschijnlijk niet in zijn hoofd halen, maar op GoT week je het nooit :P
Hier een voorbeeld: https://www.drive2.com/l/480758986417635523/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 17:58
Vorig jaar juni een Renault Megane 2 Grand Tour phase 2 gekocht uit 2007 met 150000 op de teller. Heerlijk comfortabele auto maar nu toch al flink watkosten gemaakt.

In november nieuwe banden (michelin x-climate+) laten plaatsen en remblokken laten vervangen bij de KwikFit. Totaal 500 euro.

Vorige maand naar een universele garage van een oude bekende. Koppeling piepte, dus vermoedde al een versleten druklager. Daarnaast was de distributie aan vervanging toe en hoorde ik een brom bij een bocht naar links. Ik vermoedde een kapotte lager rechtsvoor, maar de KwikFit vond vorig jaar niks.
Verder lekkage bij de rechter stijl langs de voorruit.

In de garage werd de distributie vervangen en werd vastgesteld dat de druklager van de koppeling inderdaad versleten was. Kon ik mogelijk nog wel flink wat kilometers mee maken, maar nu vervangen zou een stuk voordeliger zijn qua werkuren, aangezien de motor er toch al uit lag. Bovendien zou vervanging dan sowieso niet meer nodig zijn tot de auto is afgeschreven. Dus naast de distributie ook de koppeling maar laten vervangen. Ook bleek inderdaad de wiellager rechtsvoor speling te hebben, dus die ook laten vervangen en de voorruit opnieuw laten kitten.

Er werd ook een olielekkage geconstateerd, maar in eerst instantie werd gedacht aan een sensor die voor een tientje vervangen kon worden. Een dag later werd ik gebeld: geen sensor, maar een lekke koppakking! Zucht...

Verder was de linker xenonlamp aan vervanging toe. Licht was gelig en flikkerde licht. Rechts viel de verlichting soms uit. Kapotte ballast...

Daarnaast nog een trekhaak laten plaatsen.

Tot slot begint het centrale display tussen de klokken het te begeven. Heeft hij eerst provisorisch proberen te verhelpen, maar was helaas niet mogelijk. Gevolg is dat ik nog een keer terug ga voor een vervanging van het complete dashboard.

Alles bij elkaar, inclusief nieuwe apk, vervanging filters en olie had ik een gepeperde rekening van 2000 euro. En dan ben ik nog flink gematst qua werkuren en had hij een paar tweedehands onderdelen nog "op de plank liggen", waardoor de kosten beperkt bleven.

De auto rijdt weer als een zonnetje, maar wat mij mateloos irilriteert: de remmen piepen!

Het begon binnen een maand nadat de KwikFit ze heeft vervangen en werd de afgelopen maanden steeds erger. 2 weken geleden terug gegaan omdat ik het opgelost wilde hebben. Auto achtergelaten en na 2 uur een telefoontje dat ik hem kon ophalen.

Ze gaven aan dat roest op de schijven de boosdoener was, hoewel ik met de oude blokken nooit last van een piep had. Ze hebben de schijven ontdaan van roest. Verder kreeg ik bij vertrek nog de waarschuwing dat de auto nu minder hard remde.

Enkele dagen geleden, 1,5 week na mijn bezoek aan de KwikFit piepen de remmen alweer. Het lijkt mij onmogelijk dat er alweer roest op kan zitten. Ik heb daarom sterk het vermoeden dat er gewoon iets scheef zit of goedkope rommel is gebruikt en dat ze 2 weken geleden het gepiep hebben "opgelost" door flink wat olie/vet op de schijven te spuiten/smeren. Dat verklaart ook de minder hard remmen en de snelle terugkeer van het piepen.

Iemand hier ervaring mee? Wil graag een goed verhaal hebben voordat ik weer terugga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:45
Ik heb een Megane II Hatchback uit 2004. Bij mij hoor je bij de schijven achter wel een beetje een sleepgeluid, maar geen gepiep.
Heb er brembo blokjes opzitten en een schijf van een onbekend merk (wel SKF lagers). Geen gekke geluidjes.
Je zou eens kunnen checken of je remklauwen niet vastzitten, of dat de gelijdepennen waar de remklauw op zit niet vast zitten. Die laatste kan je vrij eenvoudig schoonmaken.

Wat je ook kan doen is even de remblokjes loshalen en lichtjes opschuren, en daarbij de zijkant wat schuiner afschuren. Dat schijnt te helpen heb ik op verschillende plekken gelezen. Maar of dat echt helpt kan ik niet zeggen.

Wat betreft je display. Ik neem aan dat je je instrumentenpaneel bedoeld? Ik heb hier een defect instrumentenpaneel liggen (moederbord kapot), maar de displays werken volgens mij wel gewoon. Misschien dat je die bij jou in kan bouwen...?

Dat gefluit van het druklager heb ik ook. Ik rijd er alweer 100k mee rond. Toevallig staat komende weekend het vervangen van de koppeling op de planning :)

Wat voor motor zit er in? Een defect koppakking zie je volgens mij niet vaak bij deze auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 18:21
dstaals schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:01:
yes, eindelijk mijn nieuwe Renault Megane Estate serie signature exclusive opgehaald in Amsterdam. Meteen een stukje rijdervaring dus :-). Valt niets tegen tot nu toe ! Vraagje voor jullie, zou er aan de zijkant een serie aanduiding moeten staan? Zie altijd Bose staan bij die modellen. Bij mij staat er niets...

ps, zou graag een foto toevoegen maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen hier....

https://imgur.com/a/MB0yRo4
Nou mijne ook binnen, en inderdaad er staat niets, zowel verchoomde stukje bij het voorscherm als de deurstijl is leeg.
Rijd wel heerlijk zo die edc :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes meld zich met zijn nieuwe werk bolide.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526060862-600-x-450px-IMG_20180511_141356.jpg

Vanmiddag op opgehaald, de Scenic uit 2001 gaat maandag naar een opkoper. Gekke ding bleef maar rijden, huidige kilometerstand is 263000 wat me niets tegenvalt voor het 1.4 benzine torretje.

Maar nu dus deze nieuwe Clio estate, 110 dci met het Bose pakket.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526060864-600-x-450px-IMG_20180511_141432_HDR.jpg

Echt een hele mooie auto om te zien zo, maatje grotere velgen gekozen wat erg mooi uitkomt vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526060863-600-x-450px-IMG_20180511_141506.jpg

En een trekhaakje voor het geval dat er iets verbouwd moet worden, of ik de motor op een kar mee wil nemen op vakantie.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
BubbaNL schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:59:
[...]

Nou mijne ook binnen, en inderdaad er staat niets, zowel verchoomde stukje bij het voorscherm als de deurstijl is leeg.
Rijd wel heerlijk zo die edc :)
Dat maakt hem dan in ieder geval exclusief :) Ik heb dan niet de EDC maar wat een fijne bak zeg. Het lichte sturen het pittige accelereren, de heerlijke stoelen (massage = fijn). Ik heb geen spijt van mijn overstap. Als ik dan toch een minpuntje mag noemen dan is het wel het feit dat ik veel last heb glinstering op het Rlink scherm en ik vind het irritant dat je niet alleen Spotify op je scherm kunt tonen (volledig scherm). Oh en ik moet mijn HUD constant opnieuw instellen qua hoogte, hij onthoudt het niet zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
dstaals schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:35:
[...]

Dat maakt hem dan in ieder geval exclusief :) Ik heb dan niet de EDC maar wat een fijne bak zeg. Het lichte sturen het pittige accelereren, de heerlijke stoelen (massage = fijn). Ik heb geen spijt van mijn overstap. Als ik dan toch een minpuntje mag noemen dan is het wel het feit dat ik veel last heb glinstering op het Rlink scherm en ik vind het irritant dat je niet alleen Spotify op je scherm kunt tonen (volledig scherm). Oh en ik moet mijn HUD constant opnieuw instellen qua hoogte, hij onthoudt het niet zeg maar.
Iets terug in het topic staat hoe je via developer settings in android auto het scherm iets meer vullend krijgt. Ik heb nog niet gekeken hoever, maar mogelijk helpt het.

HUD heb ik niet gekozen, maar dat de hoogte niet onthouden word is wel vreemd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
heeft iemand toevallig android auto in rlink 1 geactiveerd.

Zo ja welke obd2 adapter heeft u dan gebruikt?

en welke draadjes omgepint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:12
miicker schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:29:
[...]

Dat zou inderdaad wel een verbetering zijn, de temperatuurmeter die knippert is inderdaad irritant, dat van de regelaar ook wel. Telefoongegevens heb ik geen last van.

Ik ben sowieso wel benieuwd wat alle mogelijkheden zijn voor een Renault Megane met R-Link 3.X

Weet je wat ik trouwens wel behoorlijk slecht vind? Dat er geen ruitensproeiervloeistofindicator aanwezig is, vandaag was het spul dus op, maar in mijn vorige wagen (Ford Focus) kreeg ik dan keurig een melding als het bijna op was. Nu heb ik 80km gereden met een enorm smerige voorruit.
Klopt het inderdaad dat er geen melding opzit voor het ruitensproeier systeem?
Dit mis ik wel.....

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Die van mij werkt prima, als er niks meer uit komt is ie leeg :P. Niet dat je wat hebt aan de ruitensproeiers van de Megane, boven de 80 mag je al blij zijn als ze halverwege de ruit komen...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 11:09
The Wizard schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:45:
Die van mij werkt prima, als er niks meer uit komt is ie leeg :P. Niet dat je wat hebt aan de ruitensproeiers van de Megane, boven de 80 mag je al blij zijn als ze halverwege de ruit komen...
Op de scenic nog erger. Laatst had ik redelijk wat wind van opzij. De straaltjes kwamen nauwelijks op de ruit :') misschien had m'n buurman op de andere baan er wat aan :+ En het was echt geen storm.
Daar overigens wel een melding als het tankje bijna leeg is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
The Wizard schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:45:
Ja maar krijg jij ook een melding op het dashbord?
of hebben de meganes iv dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
pretpik schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:25:
  • Wat is jullie ervaring met het Bose audio systeem? In m'n Cadillac uit 2006 vond ik het ietwat tegenvallen...
USB is voor zover ik weet geen standaard optie. De oude carminat (geen TomTom) wordt nog gebruikt in de phase 1.

Let er op dat de Initiale (meestal) elektrische stuurbekrachtiging heeft en de 4 Control GT hydraulisch. Los van de 4 Control is het stuurgedrag anders, vooral op lage snelheid.

Verder is de Laguna een goede auto, ook de 3.5. Let op haperende portiersloten (vooral met warm weer), krakende deurvangers en slijtage aan de stoelbekleding bij in- en uitstap. Verder weinig problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Is er een alternatief voor die grote Renault "keycard" ??
Kei leuk dat keyless entry systeem maar die grote kaart in mijn broekzak irriteerd me nu al.

Trouwens nu al 2 keer gehad (auto sinds vrijdag in mijn bezit) dat het r-link systeem niet opstartte en er gewoon alleen de tijd in beeld bleef staan.
Keertje motor+contact uit een weer aan en het systeem startte weer op..
Bekend probleem hier misschien??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nee, daar is geen alternatief voor. Ik zou een andere plek zoeken. Zelf hou ik de kaart in een jaszak of de sleutelkaarthouder.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Aggressor schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:57:
[...]

Ja maar krijg jij ook een melding op het dashbord?
of hebben de meganes iv dit niet?
Geen idee, vul hem altijd bij als ie half leeg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

PauseBreak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:14:
Nee, daar is geen alternatief voor. Ik zou een andere plek zoeken. Zelf hou ik de kaart in een jaszak of de sleutelkaarthouder.
Tja met goed weer heb ik meestal geen jas aan. Nou ja het zal wel even wennen zijn denk ik.
Vind het gewoon een erg groot lomp ding zo een kaart, terwijl het ding zo hol klinkt dat er volgens mij echt bijna niets in zit. Heb het idee dat het makkelijk formaat normale auto sleutel haar kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Dit Hemelvaarstweekend eens even de tijd genomen om de kaart te updaten. Ik ben wel wat horrorverhalen gewend van dit forum, maar het viel alles mee. De auto was een halfuurtje bezig met installeren en daarna werkte alles weer naar behoren. Ik had de kaartsoftware op een USB gezet en heb het eerst in de Kadjar geïnstalleerd. Daarna geprobeerd om met dezelfde USB de update in de Megane te starten, maar dat werkte niet. Ik moest eerst via de computer de Megane selecteren en exact dezelfde software nog een keer installeren (en dat kostte nog meer tijd dan het installeren in de auto 8)7 )

Kaarten staan nu dus op 2016-12. Blijft nog steeds apart dat Renault er zolang over doet om de kaarten aan te passen voor R-Link. Maar goed, onze auto’s (uit juni 2017!) stonden nog op 2015-12, dus dan is dit wel een vooruitgang.

In de instellingen zag ik overigens ook een optie met ‘software-update’ staan. Wordt dit weleens gebruikt door Renault? Ikzelf heb namelijk nog nooit een update gehad.

Edit: ik heb in totaal wel een uurtje in de auto doorgebracht, omdat R-Link zichzelf uitschakelt als de deur opengaat en ik de auto niet onbeheerd achter wou laten. Kreeg in de Megane ook de melding ‘accu zwak.’ :P

[ Voor 10% gewijzigd door jordiv30 op 13-05-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:14
daandegoeiste schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:07:
[...]

USB is voor zover ik weet geen standaard optie. De oude carminat (geen TomTom) wordt nog gebruikt in de phase 1.

Let er op dat de Initiale (meestal) elektrische stuurbekrachtiging heeft en de 4 Control GT hydraulisch. Los van de 4 Control is het stuurgedrag anders, vooral op lage snelheid.

Verder is de Laguna een goede auto, ook de 3.5. Let op haperende portiersloten (vooral met warm weer), krakende deurvangers en slijtage aan de stoelbekleding bij in- en uitstap. Verder weinig problemen :)
Ik zag inderdaad dat de Carminat niet meer te updaten is, was toch al niet van plan het te gaan gebruiken. Ik ga van de week eens kijken, dank voor je info!

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Laatst online: 16-09 14:17
@KlaasjeNL Mijn zuster is ook bij de kwikfit geweest (geen idee waarom ze dat gedaan heeft, helaas woont ze in Breda op 2 uur rijden anders had ik het spul wel voor haar vervangen), en ook piepende remmen. Laatste even gekeken en het is gewoon echte rotzooi wat de kwik shit gebruikt. Ga er dus maar van uit dat je het piepen alleen opgelost krijgt met nieuwe (fatsoenlijke) remblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
perslucht schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:13:
Ik heb een Megane II Hatchback uit 2004. Bij mij hoor je bij de schijven achter wel een beetje een sleepgeluid, maar geen gepiep.
Heb er brembo blokjes opzitten en een schijf van een onbekend merk (wel SKF lagers). Geen gekke geluidjes.
Je zou eens kunnen checken of je remklauwen niet vastzitten, of dat de gelijdepennen waar de remklauw op zit niet vast zitten. Die laatste kan je vrij eenvoudig schoonmaken.

Wat je ook kan doen is even de remblokjes loshalen en lichtjes opschuren, en daarbij de zijkant wat schuiner afschuren. Dat schijnt te helpen heb ik op verschillende plekken gelezen. Maar of dat echt helpt kan ik niet zeggen.

Wat betreft je display. Ik neem aan dat je je instrumentenpaneel bedoeld? Ik heb hier een defect instrumentenpaneel liggen (moederbord kapot), maar de displays werken volgens mij wel gewoon. Misschien dat je die bij jou in kan bouwen...?

Dat gefluit van het druklager heb ik ook. Ik rijd er alweer 100k mee rond. Toevallig staat komende weekend het vervangen van de koppeling op de planning :)

Wat voor motor zit er in? Een defect koppakking zie je volgens mij niet vaak bij deze auto's.
Er zit een 1.6 in. Heb het bij een (betrouwbare) oude vriend in de garage laten fixen, dus ben er 100% zeker van dat hij geen onzin uitkraamt.

Die remmen fixen ze maar bij de KwikFit. Ga ik zelf niet mee spelen. :) Dit weekend contact gehad en "het was inderdaad niet goed dat hij na een week weer piept." Dat ze het toegeven is een begin, dus binnenkort weer terug.

Druklager had inderdaad misschien nog een tijdje gekund, maar dat is nou precies zo'n onderdeel dat gewoon moet werken als je met een aanhanger op vakantie naar de bergen gaat met 2 kleine kinderen op de achterbank. :P

Wat betreft die display zijn er nogal verschillende in omloop. Heb uiteraard wel interesse in je instrumentenpaneel als ik daar wat mee kan. Hieronder ff een foto van het probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xX0yW6vtJdZ7DFOiAVGSIRNP/thumb.jpg
melcon schreef op maandag 14 mei 2018 @ 07:56:
@KlaasjeNL Mijn zuster is ook bij de kwikfit geweest (geen idee waarom ze dat gedaan heeft, helaas woont ze in Breda op 2 uur rijden anders had ik het spul wel voor haar vervangen), en ook piepende remmen. Laatste even gekeken en het is gewoon echte rotzooi wat de kwik shit gebruikt. Ga er dus maar van uit dat je het piepen alleen opgelost krijgt met nieuwe (fatsoenlijke) remblokken.
Helaas hoor ik dat vaker. Maar het zal toch niet dat iedereen met remblokken van de KwikFit piepend rondrijdt?

[ Voor 12% gewijzigd door KlaasjeNL op 14-05-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
BubbaNL schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:01:
Kan iemand met een Megane IV aangeven; is het nu wel mogelijk om tijdens een telefoongesprek de microfoon te dempen? In de III kon dat niet. Minder handig in conference calls :) want dan moet ik de telefoon weer pakken om daar te dempen/muten
Ondertussen zelf m'n Megane IV in gebruik en helaas geen microfoon mute op de rlink2 carkit.. maar.... Gelukkig wel in Android Auto dus ik ben een blij mens. (Nu nog ff dualsim selector aan het werk zetten en gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstaals
jordiv30 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:48:
Dit Hemelvaarstweekend eens even de tijd genomen om de kaart te updaten. Ik ben wel wat horrorverhalen gewend van dit forum, maar het viel alles mee. De auto was een halfuurtje bezig met installeren en daarna werkte alles weer naar behoren. Ik had de kaartsoftware op een USB gezet en heb het eerst in de Kadjar geïnstalleerd. Daarna geprobeerd om met dezelfde USB de update in de Megane te starten, maar dat werkte niet. Ik moest eerst via de computer de Megane selecteren en exact dezelfde software nog een keer installeren (en dat kostte nog meer tijd dan het installeren in de auto 8)7 )

Kaarten staan nu dus op 2016-12. Blijft nog steeds apart dat Renault er zolang over doet om de kaarten aan te passen voor R-Link. Maar goed, onze auto’s (uit juni 2017!) stonden nog op 2015-12, dus dan is dit wel een vooruitgang.

In de instellingen zag ik overigens ook een optie met ‘software-update’ staan. Wordt dit weleens gebruikt door Renault? Ikzelf heb namelijk nog nooit een update gehad.

Edit: ik heb in totaal wel een uurtje in de auto doorgebracht, omdat R-Link zichzelf uitschakelt als de deur opengaat en ik de auto niet onbeheerd achter wou laten. Kreeg in de Megane ook de melding ‘accu zwak.’ :P
Zojuist kaartupdate 2017-6 gedownload, dat is de nieuwste toch? Dealer vertelde me dat er voor July nog een update zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 17:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand wanneer de update van de Kadjar komt? Er gaan diverse spyshots rond, maar ik kan nergens een datum vinden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Vanmorgen de nieuwste update (2.2.19.300) van het R-Link 2 systeem zonder Android Auto/Apple CarPlay geïnstalleerd. Tevens de eerste update waarvoor je niet naar de garage hoeft, mits je nu op versie 2.2.17.803, 2.2.18.590 of 2.2.19.200 zit.

Ging best makkelijk en was redelijk vlot gebeurd. Ik ben er via deze uitleg achter gekomen dat het mogelijk is en op de website van Renault Multimedia kan je op basis van het VIN kijken of er een update voor je beschikbaar is.

'Uiteraard' ben je wel je historie, favorieten en adresboek kwijt na de update...

Niet dat de update veel nieuwe dingen brengt. Ik heb ze in ieder geval nog niet gevonden.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
Na 17 dagen en iets meer dan 2000 km, kan ik stellen dat de Megane over het algemeen goed bevalt, al zijn er een aantal issues, waarvan ik hoop dat jullie je licht op kunnen laten schijnen, voor de duidelijkheid het gaat om een Megane II ph2 1.6 16v op LPG uit 2006.
Puntje 1: Ik ben een redelijk rustige rijder, kom zelden boven de 120 km/u uit, het valt mij alleen op dat hij dan wel 3700 toeren draait, met bijbehorend motorgeluid. Mijn vorige auto's, Volvo V40 en Saab 900, draaiden dan zo rond of zelfs onder de 3000. Dit zal wel een eigenschap zijn, maar wat mij betreft hadden ze aan bak met andere verhoudingen of een versnelling extra gekozen.
Puntje 2: Volgens spritmonitor is het gemiddelde verbruik rond de 1 op 11,3. Nu heb ik nog maar 7 keer getankt, maar ondanks mijn rijstijl zit ik nu gemiddeld op 1 op 9,8, mijn hoop was toch dat ik de 1 op 11 wel zou redden (bij de tank, de BC kijk ik niet eens naar :P). Nu is LPG niet zo duur dus dat scheelt, maar toch
Puntje 3: hij heeft nu al zijn eerste Franse :+ kwaaltje op gedaan, van het ene op het andere moment wil het voor-passagiersraam niet meer open of dicht. Weet iemand wat het meest voorkomende probleem is, motortje of schakelaar? Van het alwetende internet begreep ik dat als een schakelaar er mee ophoudt, de andere ook niks meer doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 14:56
Toevallig laatst ook een raam gehad dat niet meer open en dicht wilde (megane II ph2 1.5 dci 2008). Bij mij bleek het "gewoon" een slecht contactje te zijn tussen de kabelboon en de motor in de deur. Het klopt wel dat de schakelaar in de bestuurdersdeur per 2 ramen tegelijk verbonden is. Schakelaar in de passagiersdeur kan het dan in principe nog wel zijn.

De deurkaart is trouwens redelijk makkelijk te verwijderen vond ik. Een paar filmpjes op youtube leggen het goed uit. Misschien zelf even met de spanningsmeter aan de slag om te meten waar het fout gaat?

Overigens gaat sinds kort mijn bestuurdersraam alleen maar in stapjes omhoog en omlaag. Misschien daar ook maar eens wat contactspray tussen mikken. :9

[ Voor 5% gewijzigd door Pindakaas op 15-05-2018 14:36 ]

don't mind me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
Motortje is meest voorkomende oorzaak. Wat ook veel voorkomt is dat de aansluiting naar de deur niet meer goed werkt. Kan je makkelijk nakijken door te controleren of de aansluiting nog goed vast zit, zowel aan deurkant (even het paneel los halen) als chassiszijde (simpel even kijken en voelen of het nog goed vast zit en niet is beschadigd).

Qua toerental en verbruik weet ik niet of dat zo hoog hoort te zijn. Mijn ervaring is dat het toerental lager ligt, maar dat is altijd met benzines geweest. Je zou eens kunnen kijken wanneer het laatste onderhoud is geweest en of de juiste bougies zijn gebruikt en bekijk ook eens wanneer de verschillende filters zijn vervangen (inclusief de LPG-filters).

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
De Clio 1.4 van m'n vriendin rijdt bij 120 ook zo ongeveer 3700tpm, bij 130 zit ie richting de 4000. Lijkt me dus een producteigenschap te zijn (ervan uitgaande dat ze ongeveer dezelfde bakverhoudingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

Knul schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:39:
De Clio 1.4 van m'n vriendin rijdt bij 120 ook zo ongeveer 3700tpm, bij 130 zit ie richting de 4000. Lijkt me dus een producteigenschap te zijn (ervan uitgaande dat ze ongeveer dezelfde bakverhoudingen hebben.
Dat toerental is normaal bij dergelijke benzine motoren.
Zwaardere motoren tikken ook makkelijk de 4000rpm aan bij 130+.

[ Voor 8% gewijzigd door Dhrax op 15-05-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Minneyar schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:28:
Puntje 1: Ik ben een redelijk rustige rijder, kom zelden boven de 120 km/u uit, het valt mij alleen op dat hij dan wel 3700 toeren draait, met bijbehorend motorgeluid. Mijn vorige auto's, Volvo V40 en Saab 900, draaiden dan zo rond of zelfs onder de 3000. Dit zal wel een eigenschap zijn, maar wat mij betreft hadden ze aan bak met andere verhoudingen of een versnelling extra gekozen.
Ik rijd een phII uit 2007. Toerental is normaal. Inderdaad hoog in de toeren op de snelweg, maar nog steeds een stille auto.
Had inderdaad zelf ook liever een andere verhouding gezien. Rijd nu zelfs vaak 50 in de 5 omdat hij dan nog meer dan voldoende toeren heeft om rustig te rijden. Dat zorgt er tevens voor dat ik de 4 regelmatig oversla bij optrekken. Met warme motor schakel ik vaak door van de 3 naar de 5.

Ik kan mij echter voorstellen dat de verhouding voor wegen met flink wat hoogteverschil wat logischer is: tegen de berg op tuffen in z'n 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Bedankt allen, ga binnenkort even het deurpaneel open maken en de draadjes checken.

Toerental als gegeven had ik al een beetje verwacht, het is nogal een mechanische verbinding tussen wiel en motor. Nou ja mee leren leven dan maar :p.

Verder fijne praktische auto, ervaring valt naar de positieve kant 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hallo.

Ik heb een clio gt line uit 2014 gekocht.
Deze heeft een handmatige aircobediening
Alleen nu meen ik ergens gelezdn te hebbem dat de gt line altijd geleverd werd met climate control.

Klopt dit ofniet? Want anders is het raar dat mijn auto handmatige ac heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
weet iemand hoe duur een pookhoes voor de Megane IV Gt-Line kost?
en heeft iemand toevallig het onderdeel nummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Minneyar Dat verbruik op LPG is wel normaal (LPG is iets minder zuinig, energie per liter is lager als benzine dus je hebt iets meer nodig voor een mooie verbranding). Je zou er een vijfde versnelling van een diesel in kunnen zetten (de vijfde versnelling zit achter het kapje op de versnllingsbak), dan gaat je toerental op de snelweg wat omlaag. Maar het is inderdaad een normaal toerental voor deze motor, zeker in de periode van waaruit jouw auto komt koos Renault eigenlijk altijd voor relatief korte verhoudingen bij benzine motoren (beter voor de acceleratie/respons).

@sgouman 2014 is een phase 1, die hebben inderdaad niet standaard ACC. Dit is pas bij de phase 2 GT Line standaard geworden (evenals een bij GT Line passend stuurtje b.v. i.p.v. het standaard "budjes" stuur in de clio 4 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
melcon schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:47:
@Minneyar Dat verbruik op LPG is wel normaal (LPG is iets minder zuinig, energie per liter is lager als benzine dus je hebt iets meer nodig voor een mooie verbranding). Je zou er een vijfde versnelling van een diesel in kunnen zetten (de vijfde versnelling zit achter het kapje op de versnllingsbak), dan gaat je toerental op de snelweg wat omlaag. Maar het is inderdaad een normaal toerental voor deze motor, zeker in de periode van waaruit jouw auto komt koos Renault eigenlijk altijd voor relatief korte verhoudingen bij benzine motoren (beter voor de acceleratie/respons).

@sgouman 2014 is een phase 1, die hebben inderdaad niet standaard ACC. Dit is pas bij de phase 2 GT Line standaard geworden (evenals een bij GT Line passend stuurtje b.v. i.p.v. het standaard "budjes" stuur in de clio 4 :P )
Top dankjewel voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
melcon schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:47:

[.....
Thanks, dat LPG een hoger verbruik heeft dan benzine weet ik, rij al jaren exclusief LPG. Op Spritmonitor heb ik dan ook naar LPG auto's gekeken niet benzine.

Om de versnellingsbak aan te passen gaat mij wat ver, maar wie weet als ik het echt zat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dan zitten er misschien wat hele zuinige rijders bij op sprit monitor ;) 1 op 10 op lpg is normaal voor de 1.6 16v, zeker in een wat zwaardere auto als de Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Dat zou kunnen natuurlijk, als je zuinig wilt rijden, ben je ook eerder geneigd het bij te houden. Het valt mij gewoon een beetje tegen. Hij is 100 kg lichter dan mijn Volvo V40 - 2.0T en Saab 900 2.0i waren en heeft respectievelijk 50 en 20 pk minder, maar verbruikt dus bijna net zo veel. De zweden liepen beide op 1 op 9.5. maar ja, die draaiden beide nog onder de 3000 toeren bij 120, maakt natuurlijk ook nog wel uit, bij ong 80% snelweg of autoweg km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezzz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 16:11
[quote]
[/quote

Ik rij een 3.5L Coupe, ik kan het je zeker aanraden (ondanks het verbruik).

- Geluid is voor mij prima, maar je kan dit natuurlijk gewoon testen bij een proefrit
- Nee geen A2DP of USB, zelf los ik dit op met een bluetooth ontvanger op de aux en een usb in de sigarettenaansteker.
- De 3.5 is alleen in initiale, op de optie lijst staat 4 control, maar merk er zelf weinig van.
- Prima, maar je hoort de motor goed als je je gas indrukt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Minneyar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:04:
Dat zou kunnen natuurlijk, als je zuinig wilt rijden, ben je ook eerder geneigd het bij te houden. Het valt mij gewoon een beetje tegen. Hij is 100 kg lichter dan mijn Volvo V40 - 2.0T en Saab 900 2.0i waren en heeft respectievelijk 50 en 20 pk minder, maar verbruikt dus bijna net zo veel. De zweden liepen beide op 1 op 9.5. maar ja, die draaiden beide nog onder de 3000 toeren bij 120, maakt natuurlijk ook nog wel uit, bij ong 80% snelweg of autoweg km's.
Klopt, grotere motor hoeft minder hard te werken, zeker als ze daarbij ook nog wat minder toeren maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
dstaals schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:33:
[...]

Zojuist kaartupdate 2017-6 gedownload, dat is de nieuwste toch? Dealer vertelde me dat er voor July nog een update zou komen.
Heb je die ook via de site van R-Link geïnstalleerd? Als ik daar nu inlog, krijg ik geen updates voor nieuwe kaarten. Ik krijg nu overigens wel een verplichte update voor het systeem binnen. Daar ga ik dit weekend nog even naar kijken. Dat zal wel de update die @RvL hier beschreef zijn. Ik heb wel R-Link 3, dus ik ben benieuwd of het dezelfde update is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik las op de site waar ik over die update heb gelezen dat een gratis app 'kopen' vanaf de R-Link website en die op je systeem zetten wel eens wil helpen.

Om die reden heb ik nu een aquarium op m'n R-Link. Daarna alleen niet meer gekeken of dat het probleem ook echter oplost 8)7

Als je inderdaad R-Link 2 met v3 van de software hebt, is dat waarschijnlijk een andere update overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door RvL op 17-05-2018 12:37 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstaals
jordiv30 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:30:
[...]

Heb je die ook via de site van R-Link geïnstalleerd? Als ik daar nu inlog, krijg ik geen updates voor nieuwe kaarten. Ik krijg nu overigens wel een verplichte update voor het systeem binnen. Daar ga ik dit weekend nog even naar kijken. Dat zal wel de update die @RvL hier beschreef zijn. Ik heb wel R-Link 3, dus ik ben benieuwd of het dezelfde update is.
Ik heb een nieuwe Megane, RLink2 is dat volgens mij? Ik had idd ook verplichte update (2 stuks) en daarnaast de kaart update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
dstaals schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:32:
[...]

Ik heb een nieuwe Megane, RLink2 is dat volgens mij? Ik had idd ook verplichte update (2 stuks) en daarnaast de kaart update.
Verwarring is de software versie, je hebt R-Link 1 en R-Link 2.
Die eerste in de Clio 4/Zoe/Twingo3.
Die laatste in de Megane4/Talisman/Kadjar(ph2)/Koleos (en mis er misschien nog wel 1).

Binnen R-Link 2 heb je dan nog onderscheid tussen system met AA/CP en zonder.
Met AA/CP heb je firmware versie 3.x en zonder heb je firmware versie 2.x.
De variant met AA/CP heeft extra hardware voor CP en daarom dus een andere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 16:28

cj-

Hallo mede-Renault eigenaren,

Ik reed voor 2 weken terug op de snelweg met mijn Pre-Facelift Megane III 1.5 DCI en toen gingen alle alarmbellen af. Ik kreeg meldingen dat ik moest stoppen om motorschade te voorkomen, dat hill assist gecontroleerd moest worden, tractie controle niet meer actief was en nog een paar meldingen. Even later ging hij ook nog in de noodloop en hield hij volledig in bij meer dan 10% gas geven. Nou weet ik uit eerdere Renault ervaring dat Renault en elektronica nou niet echt de beste vrienden zijn en dat dit probleem dus echt overal zou kunnen zitten.
Ik heb zelf nog wel enige kennis van auto's, en heb een goedkoop bluetooth ODBII adapter, maar kwam hier niet verder dan een melding dat het brandstof mengsel niet goed zou zijn.
Ik heb hem maar naar een universele garage gebracht, want ik heb zelf niet de apparatuur of de tijd om dit probleem uit te zoeken.
De universele garage belde me al snel op dat hun de melding uitlazen dat er niet genoeg brandstof druk was, maar dat ook hun niet de juiste uitlees apparatuur hadden en dat ik hem beter bij de Renault dealer kon brengen.
Het eerste wat de dealer heeft gedaan is het brandstof filter vervangen en me daarna opbellen dat hij klaar was. 10 min later belde ze weer op dat het probleem nog steeds aanwezig was, verrassing. Daarna hebben ze de drukklep van de turbo vervangen, maar de problemen bleven en ze gingen nu toch zelf maar eens kijken naar elektrische problemen, maar ik was ondertussen al wel €250,- verder.
Nu hebben ze me gisteren gebeld dat het probleem opgelost zou zijn nadat ze de injectie opnieuw hebben geprogrammeerd.
Ik ga zaterdag de auto ophalen, want eerder heb ik geen tijd, maar ik ben zelf nogal sceptisch.

Heeft 1 van jullie deze problemen wel eens eerder gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:56:
[...]

Klopt, grotere motor hoeft minder hard te werken, zeker als ze daarbij ook nog wat minder toeren maken.
Zeker ook het aantal toeren maakt veel verschil natuurlijk. Vooral hier in Nederland waar je relatief vlakke wegen hebt zou het veel uitmaken als je 1.6 2700 ipv 3700tpm zou draaien op de autosnelweg :P

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 21:43

db87

Mach 2 GT modded

Bij kleinere motoren wordt altijd een compromie gezocht ivm het benodigde koppel op snelweg tempo.
Bij atmosferische motoren komt het maximale koppel vaak pas vrij bij 4000 toeren. De fabrikant moet dit doen om voldoende gasresponse te houden in de hoogste versnelling en dat de auto z'n snelheid kan vasthouden bij heuveltjes en bergen...

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
melcon schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:57:
[...]

Verwarring is de software versie, je hebt R-Link 1 en R-Link 2.
Die eerste in de Clio 4/Zoe/Twingo3.
Die laatste in de Megane4/Talisman/Kadjar(ph2)/Koleos (en mis er misschien nog wel 1).

Binnen R-Link 2 heb je dan nog onderscheid tussen system met AA/CP en zonder.
Met AA/CP heb je firmware versie 3.x en zonder heb je firmware versie 2.x.
De variant met AA/CP heeft extra hardware voor CP en daarom dus een andere firmware.
Thanks, helder. Dit weekend eerst maar eens de nieuwe software installeren. Ik heb een vermoeden dat het redelijk wat tijd in beslag gaat nemen gezien alle verhalen op Google, maar ik neem de gok maar. Misschien is de kaart-update daarna ook zichtbaar in R-Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@cj- Op basis van het verhaal kan het inderdaad van alles zijn, is voor ons dus ook gis werk. De foutmelding van je odb-2 adapter lijkt in elk geval verkeerd vertaald (er is geen sprake van een mengsel bij diesel maar van afnemend luchtoverschot na inspuiting). Op basis van je verhaal lijkt het met brandstof druk te maken te hebben. Ik zou naar een diesel specialist gaan (dus geen dealer/universele garage die random onderdelen vervangen zoals brandstof filters die echt niet van het ene op het andere moment verstopt raken...) en verstuivers laten controleren op opbrengst. Meestal gaat het fout op retour (en dat hoeft maar iets te weinig of te veel te zijn en hij gaat in noodloop). In het gunstigste geval is het de druksensor, in het minst gunstige geval is je hd pomp stuk, daartussen in gewoon 1 van je injectors die lekt / of te veel retour heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
hallo,

Ik heb net een Renault Clio uit 2014.
net bij de dealer gekocht.

Nu viel mij iets op. bij de koplampen boven het knipperlicht zit een klein blauw lampje.
Weet iemand waar dit voor dient? ik kreeg dit met geen mogelijkheid aan namelijk?

Gr
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dikKYy/20180517_204409.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
http://link.marktplaats.nl/m1285670277

Wat voor model megane is dit?
Koper beweert 100 proc zeker een gtline.

En kan ik ook ergens het onderdeelnummer zirn voor de gtline pookhoes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Aggressor schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:23:
http://link.marktplaats.nl/m1285670277

Wat voor model megane is dit?
Koper beweert 100 proc zeker een gtline.

En kan ik ook ergens het onderdeelnummer zirn voor de gtline pookhoes?
Gewoon laatste model Megane. GT Line herken je aan de strepen én honingraad van de grill aan de voorkant (boven strepen, onder honingraad). GT heeft op beide plekken honingraad. Achterop zie je ook aan de rechter kant GT Line staan trouwens, dus waarom je dat in twijfel trekt snap ik niet helemaal.

Verder zo te zien weinig opties aangevinkt. Geen andere stoelen, geen mooiere velgen, geen 8,7" touchscreen, geen interieurverlichting.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Martinspire schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:55:
[...]

Gewoon laatste model Megane. GT Line herken je aan de strepen én honingraad van de grill aan de voorkant (boven strepen, onder honingraad). GT heeft op beide plekken honingraad. Achterop zie je ook aan de rechter kant GT Line staan trouwens, dus waarom je dat in twijfel trekt snap ik niet helemaal.

Verder zo te zien weinig opties aangevinkt. Geen andere stoelen, geen mooiere velgen, geen 8,7" touchscreen, geen interieurverlichting.
IK dacht dat de GT-LIne ALTIJD LED koplampen heeft ipv halogeen?
en ook andere stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Aggressor schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:41:
[...]

IK dacht dat de GT-LIne ALTIJD LED koplampen heeft ipv halogeen?
en ook andere stoelen?
Volgens mij zijn die 2 zaken altijd opties geweest. LED weet ik vrij zeker (zat niet standaard op mijn GT). Alcantera of leer was ook altijd een optie dacht ik? Alleen die speciale edities (van die beurs) hadden wel wat meer standaard. Ik vind het in ieder geval opvallend dat degene wel een GT Line wilde, maar verder niks anders. Lijkt me dat je met een ander model en wél wat extra opties er meer plezier van hebt. Maar goed, verder ook niet bekend met 2e hands momenteel

Het is in ieder geval het nieuwe model, dus je kunt in de configurator e.d. wel vinden wat er mogelijk is ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 18-05-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Het is géén GT-Line ;)
Álle GT's en GT-Lines hebben sportstoelen met van die geintegreerde hoofdsteunen en van die grote wangen(die overigens niet instelbaar zijn zoals bijv. bij BMW, waardoor het voor mij niet perfect is).
Deze heeft dat niet, dit zal eerder een Zen of Bose uitvoering zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:02:
Het is géén GT-Line ;)
Álle GT's en GT-Lines hebben sportstoelen met van die geintegreerde hoofdsteunen en van die grote wangen(die overigens niet instelbaar zijn zoals bijv. bij BMW, waardoor het voor mij niet perfect is).
dit dacht ik dus ook.. eerder een Bose.
Maar waarom staat er dan GT-Line op de zijkant?

Zover ik weet heeft de Gt-Line altijd LED Koplampen.
De bose heeft dit weer als optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Aggressor schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:03:
[...]

Yep klopt ja, het is een beetje een ratjetoe als ik het zo zie. Heel vreemd iig. Maar het zal geen GT-Line zijn vermoed ik zo.
Ook in het interieur mis je de blauwe metalen strip met de opdruk 'GT-Line'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
sgouman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:02:
hallo,

Ik heb net een Renault Clio uit 2014.
net bij de dealer gekocht.

Gr
[afbeelding]
Dat lampje zit er niet, het is de weerspiegeling van het knipperlicht lampje (zet je alarmlichten maar een aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
melcon schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:47:
[...]

Dat lampje zit er niet, het is de weerspiegeling van het knipperlicht lampje (zet je alarmlichten maar een aan).
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/h6ZEGJ/blauw_lampje_renault.png

Het lampje waar de cirkel omheen staat zit wel degelijk in de koplampunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ah sorry, dat zijn de stads lichten:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-pkEErLvcY2k/VQxK0BBpQWI/AAAAAAABUQ0/Yg0-R_0IyvQ/w760-h685-no/DSC_0268.JPG

Lampje stuk waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Aggressor schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat er een reden is dat de platen niet vermeld staan: zal waarschijnlijk een import auto zijn.

Ik heb een 2e hands Bose uit Spanje bijvoorbeeld en die heeft een iets ander aankledings pakket dan de Bose die toendertijd in NL werd verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
melcon schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:05:
Ah sorry, dat zijn de stads lichten:
[afbeelding]

Lampje stuk waarschijnlijk?
Hi.

Als ik stadslicht aanzet. Dan branden alleen de ledstrips. Onderin. Lijkt me sterk dat de lampjes aan beide kanten stuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:13
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:02:
Het is géén GT-Line ;)
Was dat met die stoelen ook al vanaf het begin dat ie beschikbaar was dan?

Verder is Alcantera gewoon een optie (met bijbetalen dus). En wie weet heeft de originele bestuurder gezegd dat ie sportstoelen niet fijn vond en er normale in laten zetten oid. Of inderdaad import van een land wat andere stoelen standaard heeft. Gezien ie de rest van de opties niet heeft, zal het me niet verbazen als het een kale GT Line is geweest.

In ieder geval is er genoeg reden om er wat onder te gaan zitten met het bedrag (want daar ging het tenslotte om denk ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Zo'n soort probleem heb ik ook gehad met mijn vorige Megane.
Toen was ook een sensor kapot ...deze moest ook besteld worden.
Daarna heb ik het probleem nooit meer gehad.

De dealer zei nog dat het een heel bekend probleem was.

Dan heb ik nog een vraagje voor de Rlink gebruikers onder ons ..
Vanmorgen gaf de website aan dat er een update was voor R-Link (3mb)
Deze heb ik gedownload via het programma en op de usb gezet.
Vervolgens usb in de auto gedaan.

Maar hij geeft verder geen melding aan van update voltooid ofso ?
Als ik nu weer op de rlink website inlog, dan geeft ie aan "geen updates beschikbaar"

Is het dan goed gegaan of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
sgouman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:13:
[...]

Hi.

Als ik stadslicht aanzet. Dan branden alleen de ledstrips. Onderin. Lijkt me sterk dat de lampjes aan beide kanten stuk zijn
Dat is he dagrijverlichting. Je kunt je stadsverlichting het makkelijkst controleren door je dimlicht aan te zetten. Dan gaat je stadslicht namelijk ook aan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
PauseBreak schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:54:
[...]

Dat is he dagrijverlichting. Je kunt je stadsverlichting het makkelijkst controleren door je dimlicht aan te zetten. Dan gaat je stadslicht namelijk ook aan.
Als ik dimlicht aanzet gaat 1 licht aan in de koplampunit(dimlicht)en de ledstrips blijven aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
RvL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:59:
Vanmorgen de nieuwste update (2.2.19.300) van het R-Link 2 systeem zonder Android Auto/Apple CarPlay geïnstalleerd. Tevens de eerste update waarvoor je niet naar de garage hoeft, mits je nu op versie 2.2.17.803, 2.2.18.590 of 2.2.19.200 zit.

Ging best makkelijk en was redelijk vlot gebeurd. Ik ben er via deze uitleg achter gekomen dat het mogelijk is en op de website van Renault Multimedia kan je op basis van het VIN kijken of er een update voor je beschikbaar is.

'Uiteraard' ben je wel je historie, favorieten en adresboek kwijt na de update...

Niet dat de update veel nieuwe dingen brengt. Ik heb ze in ieder geval nog niet gevonden.
Hele goede tip dit :)
Ik download hem nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Gisteren op mijn Megane 3 (facelift) de dimlichten vervangen. Links ging prima met bijgevoegde tooltje. Maar rechts... Daar kan je het tooltje niet gebruiken omdat de airco leiding in de weg zit, zodat je ook niet een 1/8e slag kan maken 8)7
Maar een tork schroevendraaier er bij gepakt...

Maar verder een echt fijn simpel systeem!

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Ach ik heb naar de Megane ook een Clio III en daar moet je zo'n beetje slangenmens voor zijn of in ieder geval kleine handjes. Ondertussen lukt het me (want die Clio vreet koplampen omdat er geen dagrijverlichting opzit), maar officieel staat volgens mij in de handleiding dat je naar de garage moet omdat "er onderdelen moeten worden verwijderd" (die trouwens ook gewoon de jongste bediende oproept omdat die met kleine handjes ook er bij kan ) :D

@Tommiiee
Klinkt als het bekende brosse druk slangetje van het roetfilter. Staan meerdere posts hier in dit topic van allemaal dCi's van de leeftijd die jouw Megane ook heeft (allemaal bj 2012-ish).

Universele garage's kunnen de computer niet goed uitlezen, een Renault garage wel.

Beetje nadeel want die universele garages gaan inderdaad allemaal eerst de sensor vervangen want die is makkelijker te vervangen dan de slangetjes (been there done that, got the t-shirt and the invoice). Dus mijn garage (ook Universeel) heeft uiteindelijk sportief de handdoek in de ring gegooid en mijn Megane naar de locale Renault dealer gebracht en de rekening 1:1 doorgezet (zonder opslag).

[ Voor 43% gewijzigd door Barrycade op 19-05-2018 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:13
@Tommiiee
Klinkt als het bekende brosse druk slangetje van het roetfilter. Staan meerdere posts hier in dit topic van allemaal dCi's van de leeftijd die jouw Megane ook heeft (allemaal bj 2012-ish).

Universele garage's kunnen de computer niet goed uitlezen, een Renault garage wel.

Beetje nadeel want die universele garages gaan inderdaad allemaal eerst de sensor vervangen want die is makkelijker te vervangen dan de slangetjes (been there done that, got the t-shirt and the invoice). Dus mijn garage (ook Universeel) heeft uiteindelijk sportief de handdoek in de ring gegooid en mijn Megane naar de locale Renault dealer gebracht en de rekening 1:1 doorgezet (zonder opslag).
Ja, ik had zelf ook iets over die slangetjes gelezen en heb dat gisteren nog geopteerd bij hem, maar hij gaf aan dat hij die al nagekeken had ("heb ik gisteren doorgeblazen"). Dus nu gaat hij de sensor vervangen.

Ik hoop dat die sensor het probleem oplost, maar zo niet dan ga ik er ook op inzetten om hem naar een dealer te brengen en dat zij de kosten dekken. Ik sta nog geen week na aankoop zo'n beetje dagelijks bij die garage en ik moet gewoon naar m'n werk.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:07:
Als aanstaande leaserijder zit ik al een tijdje te wachten op mijn nieuwe Megane (1.2 TCe 130 EDC).
Deze is begin/midden november besteld en inmiddels al een twee maanden uitgestelde levering.
Vandaag laatste berichtgeving, en is de levering met een maand uitgesteld tot begin mei.
Ik had al navraag gedaan wat de reden was van de eerdere vertraging, maar nu ook de bevestiging dat dit komt door de wisseling in de productie van motoren.
April en mei zijn inmiddels ook bijna verstreken, nog geen Megane voor de deur... :( .
Iedere bijgestelde leverdata wordt keer op keer niet gehaald.
Het lijkt erop dat Renault de logistieke problemen niet erg serieus neemt. We gaan inmiddels de 7e maand in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:06:
[...]

April en mei zijn inmiddels ook bijna verstreken, nog geen Megane voor de deur... :( .
Iedere bijgestelde leverdata wordt keer op keer niet gehaald.
Het lijkt erop dat Renault de logistieke problemen niet erg serieus neemt. We gaan inmiddels de 7e maand in...
Dan zit je zo'n beetje op mijn levertijd. Ook iets meer dan 7 maanden moeten wachten. Erg balen. Hoop dat je een leuke voorloper hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas.vantuijl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-09 14:02
Hallo Medetweakers,

Ik sta op het punt mijn eerste auto te gaan kopen en het wordt waarschijnlijk een Renault Clio 1.4-16V Dynamic Luxe (2004)

Leuk wagentje met 98pk, 5 deuren, airco en nog veel meer:

Afbeeldingslocatie: https://www.uccpro.nl/ucc2.0/carimages/57018/fc/c3743556c0840014aeb2493fbf25e6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.uccpro.nl/ucc2.0/carimages/57018/50/87983f0e33543f56667eb94b148292.jpg

nu zat ik alleen met een aantal vragen:

Zijn er DIN inbouwframepjes beschikbaar voor deze auto? ik wil er namelijk wel een mooie geluidsinstallatie in leggen

zijn er bepaalde zwakke punten waar ik op moet letten/naar moet vragen als ik deze auto op ga halen?

Hij heeft 167.000km gelopen en ik wordt de 2e eigenaar. Hij is dealer onderhouden en in goede staat met nieuwe apk.

En zijn er nog kleine dingetjes die ik eraan kan doen om deze wagen een net wat sportievere look te geven?

Ik hoor graag van jullie!

Professioneel Beunhaas!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
Net Tomtom live geupdate bij mijn Megane van 2012. Zag een code op pepper voor éénmalige europa update. Voor 25 euro heel europa. Gezien ik inmiddels al 5 jaar met een oude kaart loop lijkt me dit een goede kans om eens te updaten:

https://nl.pepper.com/kor...dit-weekend-35-euro-68008

Misschien handig voor jullie. Code verloopt morgen.

[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 21-05-2018 14:24 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 56 Laatste