The Wizard schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:42:
[...]
Bij de Megane 4 branden de achterlichten al bij gebruik van DRL.

The Wizard schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:42:
[...]
Bij de Megane 4 branden de achterlichten al bij gebruik van DRL.
En je kon dus niet voor kiezen om de 1.3 te accepteren? Zoveel scheelt het niet qua kosten?PauseBreak schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:21:
[...]
De reden zal zijn dat de motor niet meer wordt geproduceerd. Alle 1.2 modellen gaan in principe over naar de 1.3, tenzij de koper (de leasemaatschappij in dit geval dus) dat niet wil.
[ Voor 18% gewijzigd door Genestealer op 27-04-2018 19:38 ]
Oh de vraag was aan jouw bedoelt. Je hebt niet om uitleg gevraagd bij je leasemaatschappij?Gremen schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:58:
Klopt, motor werd niet meer geproduceerd. Wel raar dat ze dan niet aanbieden om op die 1.3 over te gaan.
Ging trouwens om de signature. Is deze nu helemaal uit de productie?
Lijkt me logisch dat de tijdelijk speciale versie maar tijdelijk beschikbaar is. Volgens mij is de actie inderdaad afgelopen ja...Gremen schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:58:
Klopt, motor werd niet meer geproduceerd. Wel raar dat ze dan niet aanbieden om op die 1.3 over te gaan.
Ging trouwens om de signature. Is deze nu helemaal uit de productie?
Heb je wel weer de laatste versie geïnstalleerd, of teruggegaan naar 2.9?ebis schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:27:
Heb met de Talisman en Android Auto dezelfde problemen gehad. Uiteindelijk opgelost door een factory reset van de telefoon en alles opnieuw geïnstalleerd 😡
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Ik heb ook gedoe met de koppeling. Vaak ontkoppelt hij zonder reden en hij wil ook de 1080p stand niet meer onthouden.ebis schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:27:
Heb met de Talisman en Android Auto dezelfde problemen gehad. Uiteindelijk opgelost door een factory reset van de telefoon en alles opnieuw geïnstalleerd 😡
Gewoon de laatste versie geïnstalleerd, gebruikte telefoon is een OnePlus 3t.Maverick24 schreef op zondag 29 april 2018 @ 00:37:
[...]
Heb je wel weer de laatste versie geïnstalleerd, of teruggegaan naar 2.9?
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 29-04-2018 17:55 ]
Gordel wel om? 😋PWM schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:49:
De miljoen euro vraag:
Ik heb een nieuwe Mégane als rental. Die geeft steeds een piep/beep tijdens het rijden. Elke 30-60 seconden. Hij zet dan ook de radio zachter.
Ik heb alles uitgezet wat ik kon vinden, zoals rijbaan hulp e.d., maar hij blijft het doen. Iemand een idee?
Edit
Snelheidswaarschuwing staat ook uit
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Nee geen last van. Stuurbekrachtiging werkt bij mij prima. Verder met de Tomtom ook niet echt problemen gehad. Eerste keer met update gewoon de SD kaart eruit getrokken zonder dit via het programma te doen. (even via het menu en dan op SD kaart verwijderen klikken) daarna werkte het prima....DropjesLover schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:58:
Sinds gisteren eigenaar van een 2012 Megane Estate Bose, met panoramadak en trekhaak
1e actie gaat al gelijk mis... De TomTom carminat voorzien van nieuwe kaarten. Kaart gekocht, €60.
SD kaart is 4gb groot. Past niet. Dus, om ruimte te maken oude kaart en stemmen er af gegooid. Staat de nieuwe kaart niet bij de downloads/updates
Oude kaart weer terug gezet, staat het er wel bij...
Dan maar een regio selecteren. Maar, ik verwacht op vakantie te gaan naar Italië, Spanje en Letland (vaderland van mn vrouw). Wat dus niet samen in een regio-blok zit...
Anyway... Ook een puntje is de uitlijning, het stuur staat een tikje scheef en de banden achter zijn aan de buitenste rand meer versleten dan aan de binnenste rand... Geen idee of het daar door komt, maar de stuurbekrachtiging reageert wat schokkig bij kleine correcties, bijv bij lange rechte stukken snelweg. Iemand die dat (her)kent?
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Ik heb nog nooit een boordcomputer gehad die het precies goed had. Altijd minimaal 10% er naast positiever/optimistischer..Aggressor schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:36:
Ik ben wel benieuwd wat jullie verbruik is. (Vooral de diesel rijders)
Ik heb een megane 4 1.6 dci 130pk.
De boordcomputer geeft 5.0 aan.
Als ik het zelf uitreken kom ik op 1:19 uit a 1:19.5. (Afstand delen door liters)
En jullie?
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dank. Maar stond ook uitAggressor schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:02:
@PWM
dit had ik dus ook... en bij mij bleek het de rijstrook signalering te zijn ...
Probeer deze eens uit te zetten en weer aan en weer uit .. of wat te resetten?
Bij mij ging de radio ook telkens zachter...
Ja apart.. bij mij was het echt de rijbaan alarmPWM schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:09:
[...]
Dank. Maar stond ook uit
Dus heb alle rijhulpen uit staan die in de menu's te vinden zijn. Het is ook soms bij gas geven, soms gas los, maakt niet uit. Ik ben dicht op voorgangers gaan rijden om te kijken of dat het was. Ik ben op lijnen van het wegdek gaan rijden, maar ook dat was het niet. Ben in staat om die auto terug te brengen
Deur zit ook goed dicht? Wellicht dat er ergens iets tussenzit waardoor hij wel dicht is voor het lampje maar niet 'echt' of zo!? Toevallig een beetje gewicht op de bijrijdersstoel? Geen andere waarschuwingslampjes? Of heb je misschien je telefoon gekoppeld en zorgt die voor geluiden?PWM schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:09:
[...]
Dank. Maar stond ook uit
Dus heb alle rijhulpen uit staan die in de menu's te vinden zijn. Het is ook soms bij gas geven, soms gas los, maakt niet uit. Ik ben dicht op voorgangers gaan rijden om te kijken of dat het was. Ik ben op lijnen van het wegdek gaan rijden, maar ook dat was het niet. Ben in staat om die auto terug te brengen
Snelheidswaarschuwing kan op twee verschillende plaatsen worden ingesteld: bij instellingen van de navigatie én ergens bij de algemene voertuig-instellingen.PWM schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:49:
De miljoen euro vraag:
Ik heb een nieuwe Mégane als rental. Die geeft steeds een piep/beep tijdens het rijden. Elke 30-60 seconden. Hij zet dan ook de radio zachter.
Ik heb alles uitgezet wat ik kon vinden, zoals rijbaan hulp e.d., maar hij blijft het doen. Iemand een idee?
Edit
Snelheidswaarschuwing staat ook uit
Yes, heel makkelijk zelfs, binnenste buiten draaien vanaf de onderkant (die klik je los), dan kun je hem los halen.Aggressor schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:11:
bij mij in de megane iv zit een klein gaatje in de pookhoes ...
Is deze makkelijk te demonteren en te vervangen?
Nu de dekens nog...
Voor de pookhoes?melcon schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:08:
[...]
Yes, heel makkelijk zelfs, binnenste buiten draaien vanaf de onderkant (die klik je los), dan kun je hem los halen.
Wat dacht je vanmorgen, heb je hem ook weer?
Hij gaat iets anders als ik dacht, onderkant los maken / omhoog wippen, en daarna de knop er af trekken en daarna trek je in het geheel alles er af. Kan zo snel geen filmpje vinden...Aggressor schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:26:
[...]
Voor de pookhoes?
Heb je geen foto of filmpje?
Met hoeveel kilometer begonnen die verstuiverproblemen?Galaxis schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:12:
Ik ga mijzelf hier in afmelden . De Megane III is de deur uit. iedereen bedankt voor de reply's en dergelijke ! .
De megane III 2012 is vervangen door een I40 uit 12-2015. Eens kijken hoe een koreaan bevalt. Erg mooie deal gemaakt met inruil van de Megane. Ik heb de megane trouwens ingeruild op de winterset, ik heb de zomerset origineel 17" renault nog liggen, eens kijken wat ik daar mee ga doen![]()
Het gaat u goed allen !
[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 30-04-2018 10:21 ]
BThGvNeOA
Ik heb de megane gereden vanaf 22K kilometers tot 155K kilometers. De verstuiver problemen zijn rond de 150K begonnen, tevens kwamen er toen meer allerlei diverse kleine mankementen waarop ik niet zit te wachten bij een wagen met zo een kilometerstand. Daarom ook besloten om hem weg te doen. Helaas had hij net een grote beurt en distributie gehad, dat had ik mijzelf nog kunnen uitsparen achteraf gezien.DropjesLover schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:21:
[...]
Met hoeveel kilometer begonnen die verstuiverproblemen?
Teruglezend heb ook de distributieriem al gehad, dus ik gok zo rond de 200k km?
Wat zijn de verdere ervaringen ongeveer zo na 120k km? Daar begin ik nu mee, wil een beetje weten wat ik kan verwachten...
Wat voor kleine mankementen?Galaxis schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:32:
[...]
Ik heb de megane gereden vanaf 22K kilometers tot 155K kilometers. De verstuiver problemen zijn rond de 150K begonnen, tevens kwamen er toen meer allerlei diverse kleine mankementen waarop ik niet zit te wachten bij een wagen met zo een kilometerstand. Daarom ook besloten om hem weg te doen. Helaas had hij net een grote beurt en distributie gehad, dat had ik mijzelf nog kunnen uitsparen achteraf gezien.
Ik heb overigens trouwens nooit problemen gehad met de EGR of roetfilter of wat dan ook, wat dat betreft ging dat goed
BThGvNeOA
- Tekst slijtage op diverse knoppen in het interieur.DropjesLover schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:39:
[...]
Wat voor kleine mankementen?
Verouderde software, elektrische dingen die niet meer goed werken, piepende scharnieren?
Dit is typisch de druk verschil slangetjes op het roetfilter. Laat ze eerst daar naar kijken en niet allerlei andere dure (maar makkelijker te vervangen zaken) reparaties uit voeren voordat men zeker weet dat dit niet het geval is.RvL schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:50:
Nou, gisteren is er iemand van een lokale pechhulpdienst bij geweest. Auto uitgelezen en er kwam een foutmelding uit dat er een te groot verschil zitten tussen ingaande en uitgaande druk van het roetfilter. Dat zou kunnen duiden op een verstopt roetfilter maar dat leek hem wel erg snel voor een auto met nog geen 110.000km op de teller.
Melding dus gereset en gekeken wat hij doet als hij een tijdje hoog in de toeren gejaagd wordt. Om half 9 ‘s morgens op een zondagochtend op een parkeerplaats in een gemiddelde woonwijk een diesel met 4000rpm, de buren zullen blij zijn geweest met me.
Hoe dan ook, het probleem leek weg te zijn. Dezelfde dag ook nog 100km op de snelweg gereden (nou ja gereden, 4 uur stil gestaan op de A2) en niets aan de hand.![]()
‘s Avonds weer terug en op precies dezelfde plaats en met precies dezelfde handelingen schiet het ding weer in storing. Ik kom op een rood stoplicht afgereden, gas los in 3. Stoplicht springt op groen, ik schakel terug naar 2 en geef gas. Niet dus, storing....![]()
Dadelijk het apparaat maar eens naar de garage brengen
Nu de dekens nog...
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Je had inderdaad gelijk. Vandaag zijn de slangetjes in kwestie (onder garantie) vervangen en de storing is opgelost.Barrycade schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:59:
[...]
Dit is typisch de druk verschil slangetjes op het roetfilter. Laat ze eerst daar naar kijken en niet allerlei andere dure (maar makkelijker te vervangen zaken) reparaties uit voeren voordat men zeker weet dat dit niet het geval is.
Nu de dekens nog...
Huh? Zonder de nieuwe software? Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan ?Koenzie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:24:
Zojuist Android Auto op mijn R-Link 1 systeem aan de praat gekregenWerkt super!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Nu de dekens nog...
Ja lijkt mij ook wel vet....RvL schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:55:
Werkt toch wel tof hoor, dat Apple CarPlay/Android Auto. Gisteren en vandaag een beetje mee lopen spelen in m’n vervangende Megane IV.
Ik vind t echt jammer dat het niet kan worden geactiveerd/toegevoegd aan de R Link 2 in m’n Kadjar...
BThGvNeOA
Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput
Klopt als je de kaart gebruikt om te openen moet je hem ermee sluiten.. na een autorit en je loopt weg dan gaat hij automatisch op slotla_fusion schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:40:
Daarnaast is het zo dat wanneer je de kaart(en volgens mij ook knopje op de deur) gebruikt om de auto op slot te doen, je ook weer de kaart moet gebruiken om hem open te doen. Parkeer dus de auto, loop gewoon weg tot hij op slot gaat en loop weer terug naar de auto en probeer de auto te openen door de handgreep vast te pakken en te openen. Dat zou gewoon moeten werken.
Hmm, daar reageert ie niet opBarrycade schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:38:
Ik grijp gewoon de handle en dan schiet hij van het slot. (daar zijn die zwarte vlakjes voor in je handdeel dat zijn IR sensors)
Knopje is bij mijn weten alleen voor op slot doen (en 2x snel achter elkaar om de ramen ook te laten sluiten).
BThGvNeOA
Auch, vervelende..adinsx schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:55:
[afbeelding]
Dit uitzicht wens je niemand
Haalde even een voorligger in op een 80-weg. Bleek ome agent met lasergun erg verdekt opgesteld te staan om me 'van achter' te laseren. En ja, dat kost geld, maar baal het meeste van die registratie. 34 te hard...
Dat was hem dus. In de navi zat nog een piep voor snelheid, maar ook voor gevaarlijke wegen en scholen. En die niet op route, maar hemelsbreed. Als je dus 100 meter van een kruispunt afzat, gaf hij die piep, ongeacht of die wel op je weg lag.latje21 schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:14:
[...]
Snelheidswaarschuwing kan op twee verschillende plaatsen worden ingesteld: bij instellingen van de navigatie én ergens bij de algemene voertuig-instellingen.
Ik had nl. ook ‘last’ van dat beepje en heb me toen het leplazerus gezocht...
ohhhh hoe doe je dat...hij is toch niet beschikbaar in NL,Maverick24 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:50:
Ik ben de laatste weken wat aan het klungelen betreft Android Auto in mijn Megane Estate 1.2 uit Oct. 2017. Het lijkt erop dat de nieuwste versies van de app niet meer ondersteund worden (v3.0 en daarboven) Telefoon word simpelweg niet meer geregistreerd als Android Auto toestel, ook niet met handmatig opstarten van de app. Meerdere mensen toevallig ook last van dit issue, en is er eventueel een fix voor?
Leuke daaraan is dat de verkoper van mijn dealer (Indumij) bij aflevering ging uitleggen dat het mogelijk was Android Auto te gebruiken icm. R-link, echter was hij zeer verbaast dat ik de app al lang en breed op mijn telefoon had staanEdjeCageman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:47:
[...]
ohhhh hoe doe je dat...hij is toch niet beschikbaar in NL,De dealer zei toentertijd dat het door de wetgeving kwam dat deze niet in NL kon uitkomen, is dit zo? Heb er niks over kunnen vinden en hoor de laatste tijd geruchten over dat hij binnenkort officieel uitkomt?
![]()
Anyhow
Met mijn vorige telefoon Samsung s5 mini wilde hij hem ook wel eens niet pakken, had meer frustratiepunten waaronder zeer traag dus andere telefoon gekocht (S7 edge, 2dehands) en op dit moment draai ik 3.1, zonder problemen. Anders misschien nieuwe kabel?
Ja inderdaad, had ik misschien dezelfde verkoper?Maverick24 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:05:
[...]
Leuke daaraan is dat de verkoper van mijn dealer (Indumij) bij aflevering ging uitleggen dat het mogelijk was Android Auto te gebruiken icm. R-link, echter was hij zeer verbaast dat ik de app al lang en breed op mijn telefoon had staan![]()
Andere kabel heb ik al getest, dit bood geen oplossing. Zou het nog wel kunnen proberen met de S8 van mijn vriendin ipv. mijn eigen S7 Edge. Word vervolgd!
Hier maandag en dinsdag ook geprobeerd met een oude S5, ook v3.2 van Android Auto. Werkte gewoon goed.EdjeCageman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:05:
[...]
Ja inderdaad, had ik misschien dezelfde verkoper?Vestiging Etten-Leur toevallig?
![]()
Ik heb gister 3.2 gedownload en vanmorgen geen problemen gehad, dus het ligt denk ik echt aan je telefoon.
Nu de dekens nog...
Mijn S5 mini had meerdere kuren, dus het lag niet aan de software in mijn geval maar aan de telefoon zelf en daarnaast irriteerde ik me ook aan het formaat, dus vandaar heb ik ook geen moeite genomen voor een factory reset. Maar in ieder geval op de S5 maakte hij 99 van de 100x proberen hij hem wel gewoon verbinding, die 1e andere keer was het simpelweg even (soms een aantal keer) opnieuw uit-in pluggen en dan pakte hij hem wel.RvL schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:13:
[...]
Hier maandag en dinsdag ook geprobeerd met een oude S5, ook v3.2 van Android Auto. Werkte gewoon goed.
Maar ja, dinsdag die Megane ook weer in moeten leveren, dus nu kan de app er weer vanaf...
Haha dat is wel een beetje stom jaPWM schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:20:
[...]
Dat was hem dus. In de navi zat nog een piep voor snelheid, maar ook voor gevaarlijke wegen en scholen. En die niet op route, maar hemelsbreed. Als je dus 100 meter van een kruispunt afzat, gaf hij die piep, ongeacht of die wel op je weg lag.
Daar heeft dus een Renault programmeur aan gewerkt en gedacht:
"Ziezo, die functie is zo goed"
Sowieso is het jammer dat Renault blijkbaar van TomTom is afgestapt. Dat was toch een veel fijner systeem dan dit ding.
Op de Navigatie (en menu's) na overigens wel een fijne auto.
Renault gebruikt de EDC van Getrag, zelfde principe als een DSG. Dus in feite 2 halve "gewone" versnellingsbakken die met een dubbele koppeling verbonden zijn. De versnelling worden d.m.v. actuators ingelegd maar het is dus geen echte automaat met planetair tandwielen stelsel. Met weg rijden komt schokken dus wel sporadisch voor (software moet de koppeling een beetje laten slippen om vloeiend weg te rijden en afhankelijk van omstandigheden - d.w.z. helling, koude/warme motor, koud/warm weer, etc. - kan dat wel eens lastig zijn. Maar grootste deel van de tijd gaat dat prima. Dus ik weet niet wat je verwacht van een automaat? Het is niet zo vloeiend als een echte maar aanzienlijk beter als de gerobotiseerde handbakken die PSA veelal gebruikt.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:10:
Heeft iemand hier een megane met automaat? Ik ben benieuwd hoe goed een automaat van Renault is namelijk. Ik had eerst een 3008 op het oog maar uit verschillende tests kwam naar voren dat de automatische schakelbak niet zo prettig was.
Dat weet ik zelf ook niet. Ik heb nooit een automaat gehad maar gezien mijn vriendin een automaat rijbewijs heeft 'moet' ik nu kijken naar een automaat als volgende lease auto (anders ben ik altijd de bob). Ik weet dus niet hoe goed, fijn, vloeiend een automaat kan zijn. Het enige wat ik tot nu toe kan doen is informatie inwinnen over de rijervaring van een automaat bij de verschillende merken auto's.melcon schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:54:
Dus ik weet niet wat je verwacht van een automaat? Het is niet zo vloeiend als een echte maar aanzienlijk beter als de gerobotiseerde handbakken die PSA veelal gebruikt.
[ Voor 28% gewijzigd door DropjesLover op 03-05-2018 20:11 ]
BThGvNeOA
Ja, zag ik ook staan. Maar geen van die dingen behalve een foute uitlezing van die sensor/meter of een slechte accu lijkt waarschijnlijkvhal schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:37:
@DropjesLover start/stop kan soms niet werken onder bepaalde omstandigheden, dit staat ook in de handleiding.
BThGvNeOA
Nou, beide zaken kan je makkelijk testen. Als ik het me goed herinner heb je OBD2 uitleesapparatuur, dus dat uitlezen is zo gedaan en met een multimeter kan je een accu (en ook je dynamo) makkelijk controleren.DropjesLover schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:41:
[...]
Ja, zag ik ook staan. Maar geen van die dingen behalve een foute uitlezing van die sensor/meter of een slechte accu lijkt waarschijnlijk
Nee, merp!
Ik heb ergens wel een OBD2 Bluetooth dongeltje, klopt. Maar de CANclip heb ik niet meer, die heb ik doorverkocht toen hij bij mij niet werkte...PauseBreak schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:26:
[...]
Nou, beide zaken kan je makkelijk testen. Als ik het me goed herinner heb je OBD2 uitleesapparatuur, dus dat uitlezen is zo gedaan en met een multimeter kan je een accu (en ook je dynamo) makkelijk controleren.
BThGvNeOA
Haal er eentje bij Conrad vandaan. Je hoeft alleen uit te lezen dus eigenlijk iedere Renault-compatible obd2 dongle voldoet dan wel.DropjesLover schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:51:
[...]
Ik heb ergens wel een OBD2 Bluetooth dongeltje, klopt. Maar de CANclip heb ik niet meer, die heb ik doorverkocht toen hij bij mij niet werkte...
Nee, merp!
2 berichten boven jouw post staat een deel van je antwoordConsigliere schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:48:
Ben benieuwd wie hier een Renault megane estate Bose hebben ( laatste model ). Die volgende vraag kunnen beantwoorden.
Weet iemand of de ramen van deze uitvoering automatisch dicht gaan bij het vergrendelen van de auto?
of kan dit sowieso niet of moet er een knop vast gehouden worden?
Zelf ook bose versie (2 weken oud) en bij weglopen en automatisch op slot gaan gaat de ramen niet dicht. Dus 2x drukken op slot teken afstandbediening gaan je ramen dicht.Barrycade schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:38:
Ik grijp gewoon de handle en dan schiet hij van het slot. (daar zijn die zwarte vlakjes voor in je handdeel dat zijn IR sensors)
Knopje is bij mijn weten alleen voor op slot doen (en 2x snel achter elkaar om de ramen ook te laten sluiten).
En lui dat ik was.,.. ik had het getypt.. loop naar buiten iets te pakken... collega parkeert auto... loopt weg deuren gaan auto dicht spiegels klappen in.. en ramen gaan dicht...Ottovw schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:57:
[...]
2 berichten boven jouw post staat een deel van je antwoord![]()
[...]
Zelf ook bose versie (2 weken oud) en bij weglopen en automatisch op slot gaan gaat de ramen niet dicht. Dus 2x drukken op slot teken afstandbediening gaan je ramen dicht.
En die heeft dezelfde type auto?Consigliere schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:06:
[...]
En lui dat ik was.,.. ik had het getypt.. loop naar buiten iets te pakken... collega parkeert auto... loopt weg deuren gaan auto dicht spiegels klappen in.. en ramen gaan dicht...Als ik nou eens even geduld had
[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 04-05-2018 10:28 ]
BThGvNeOA
Ook niet als je een goed stuk op de snelweg hebt gereden? Bij mij dCi wil hij meestal ook niet in de start / stop omdat hij te koud is of omdat hij zijn roetfilter aan het regenereren is/ of andere zaken. Zeker in de stad doet hij het niet als hij koud is.Ander dingetje... Het start-stop systeem werkt niet (meer). Het knopje staat wel aan, maar wachtende voor een stoplicht komt er "Start-stop niet beschikbaar" in beeld. Bijna alsof het ergens anders in een menu uitgeschakeld is, maar ik zou niet weten waar (vind het aantal menu's sowieso beperkt, al helemaal vergeleken met hoe uitgebreid het navigatie-menu is... Iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Barrycade op 04-05-2018 10:32 ]
Ja exact de zelfde
Dan wil ik dat ook inderdaad, gaat dit meteen bij hem?
Hier ook dat laatste idd. Miss oude firmware?Ottovw schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:12:
[...]
Ik loop weg, auto gaat opslot en spiegels klappen in. Raam gaat niet dicht... Ik moet echt twee keer op sluitknop drukken van afstandbediening.
Start-stop is vrij selectief hoor, er zijn een hoop variabelen waarbij hij besluit om het niet te activeren. Ook bij mijn Megane krijg ik regelmatig deze melding, maar dat is dan puur omdat er zaken zijn die verlangen dat de motor blijft draaien.DropjesLover schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:28:
Gisteravond werkte het keyless entry zoals het hoort, maar vanochtend niet meer (reageert niet op 10m weglopen).
Wel sprong de start-stop in werking bij de 2 stoplichten onderweg naar de snelweg. Maar bij het stoplicht 40km snelweg later was het weer "niet beschikbaar".
Leuk zo, in 1 week na aanschaf de typische ervaring met Franse elektronica
Had misschien toch maar de V50/V60 met minder opties moeten kopen
Nope, vanochtend na 5km binnendoor deed ie het wel, maar 40km snelweg later niet meerBarrycade schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:30:
[...]
Ook niet als je een goed stuk op de snelweg hebt gereden? Bij mij dCi wil hij meestal ook niet in de start / stop omdat hij te koud is of omdat hij zijn roetfilter aan het regenereren is/ of andere zaken. Zeker in de stad doet hij het niet als hij koud is.
Qua keyless: al een nieuwe knoopbatterij er in gedaan?
[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 04-05-2018 13:38 ]
BThGvNeOA
Hou de knop met LIGHT erop eens ingedrukt, bij mij gaat dan het scherm op zwart. Geen navigatie meer, maar nog wel temperatuur/tijd/muziek info.DropjesLover schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:03:
Sowieso vind ik dat een klein puntje van ergernis, dat altijd de navigatie op het scherm staat ook al heb je geen route ingegeven, maar goed.
Waarom toch altijd de vergelijking met die afstotelijke V50DropjesLover schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:28:
Had misschien toch maar de V50/V60 met minder opties moeten kopen
Vergelijkbaar qua formaat en gewicht, maar wel zweedse kwaliteitDhrax schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:01:
[...]
Waarom toch altijd de vergelijking met die afstotelijke V50
BThGvNeOA
Nee, met m’n vorige Megane had ik wel een tijdje een licht doorslippende koppeling maar dat is op magische wijze ook weer verdwenen.empy schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:23:
[...]
@RvL Was het niet jij die met jouw vorige Megane wel eens het probleem had dat bij afremmen op de motor het voelde alsof je over een wasbord heen reed?
Dit heb ik vanaf het begin af aan met mijn megane, maar de dealer kon ook bij mij niets vinden.
Nu is eergisteren bij mij onder andere de (lage druk?) EGR-klep vervangen, waarna het zich tot nu toe nog niet voorgedaan heeft. Ook remt de auto niet meer zo heftig af op de motor en loopt hij bij continue toerental iets rustiger.
Nu de dekens nog...
ja dit moet nog wel gebeuren. Je collega zal je collega niet zijn als hij je in de zeik neemt..Ottovw schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:12:
[...]
Ik loop weg, auto gaat opslot en spiegels klappen in. Raam gaat niet dicht... Ik moet echt twee keer op sluitknop drukken van afstandbediening.
[ Voor 107% gewijzigd door dstaals op 07-05-2018 11:44 ]
Stelt ook niet veel voor. Een V50 is gewoon een Focus met een ander jasje, sowieso qua binnenruimte erg beperkt. Zoals met iedere auto kan je er enorm veel problemen mee hebben of enorm probleemloos mee rijden. Kwestie van enerzijds geluk hebben en anderzijds je huiswerk doen vóór aanschaf. Daaronder valt onder andere even kijken of je met bepaalde ontwerpkeuzes (zoals een navigatiescherm dat altijd aan staat) kunt leven voordat je de auto koopt.DropjesLover schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:20:
[...]
Vergelijkbaar qua formaat en gewicht, maar wel zweedse kwaliteit
Even naar een website als imgur.com of imgflip.com gaan en je foto uploaden. Bij imgur krijg je insluitcodes voor het forum die je hier kunt knippen en plakkendstaals schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:01:
yes, eindelijk mijn nieuwe Renault Megane Estate serie signature exclusive opgehaald in Amsterdam. Meteen een stukje rijdervaring dus :-). Valt niets tegen tot nu toe ! Vraagje voor jullie, zou er aan de zijkant een serie aanduiding moeten staan? Zie altijd Bose staan bij die modellen. Bij mij staat er niets...
ps, zou graag een foto toevoegen maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen hier....
Nee, merp!
Uiteindelijk is het toch vulling die blijkbaar te weinig/leeg was. Vanmorgen is hij opnieuw gevuld en gecontroleerd op lekkages onder druk maar er was geen lek te vinden. Verder is er een goedje in gegaan voor het geval dat hij wel lekt om te zien waar dat het geval is. Vind het nog steeds erg snel na 4 jaar overigens, maar goed. Verliest hij meer wanneer je de airconditioning minder vaak gebruikt?melcon schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:41:
[...]
@J0YR1D3R Dit inderdaad, airco is beveiligd op druk --> druk te laag schakelt de airco niet in. Kan door natuurlijk verloop komen, een airco verliest altijd een beetje koudemiddel. Echter gezien de leeftijd van de auto zou er meer aan de hand kunnen zijn (in 4 jaar zou er nog voldoende in moeten zitten dat deze nog z'n werk doet).
Nou mooi dat dat meevaltJ0YR1D3R schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:37:
[...]
Uiteindelijk is het toch vulling die blijkbaar te weinig/leeg was. Vanmorgen is hij opnieuw gevuld en gecontroleerd op lekkages onder druk maar er was geen lek te vinden. Verder is er een goedje in gegaan voor het geval dat hij wel lekt om te zien waar dat het geval is. Vind het nog steeds erg snel na 4 jaar overigens, maar goed. Verliest hij meer wanneer je de airconditioning minder vaak gebruikt?
als ik me niet vergis staat er iets op je deurstijl, maar kan je vrijdag uitslag geven of dat werkelijk zo isdstaals schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:01:
yes, eindelijk mijn nieuwe Renault Megane Estate serie signature exclusive opgehaald in Amsterdam. Meteen een stukje rijdervaring dus :-). Valt niets tegen tot nu toe ! Vraagje voor jullie, zou er aan de zijkant een serie aanduiding moeten staan? Zie altijd Bose staan bij die modellen. Bij mij staat er niets...
ps, zou graag een foto toevoegen maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen hier....
https://imgur.com/a/MB0yRo4
Komende maanden maar in de gaten houden en wat vaker gebruiken (sowieso met dit weermelcon schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:01:
[...]
Nou mooi dat dat meevaltKleurstof, kun je precies zien waar die lekt. Het is inderdaad wel erg snel ja, normaal zou het toch wat langer moeten duren voordat die zoveel verliest dat die het niet meer doet. Verliest juist minder wanneer je hem minder vaak gebruikt (geen werk druk als de compressor niet werkt).
Met een speciale CAN2 kabel en stuk software kan ik dit activeren. Zou moeten werken voor alle Rlink1 systemen, maar als het goed is ook voor de meeste Rlink 2 systemen. Je kunt zo nog veel meer dingen wijzigen.DennusB schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:16:
[...]
Huh? Zonder de nieuwe software? Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan ?
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
maar als het goed is ook voor de meeste Rlink 2 systemen.Koenzie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:28:
[...]
Met een speciale CAN2 kabel en stuk software kan ik dit activeren. Zou moeten werken voor alle Rlink1 systemen, maar als het goed is ook voor de meeste Rlink 2 systemen. Je kunt zo nog veel meer dingen wijzigen.
Nu de dekens nog...
Of je hem gebruikt of niet, maakt voor de lekkage niet uit. Het systeem is gevuld met gas, niet met vloeistof dus dat staat onder vrij grote druk. Dat komt er echt wel uit ook al gebruik je het systeem niet.J0YR1D3R schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:22:
[...]
Komende maanden maar in de gaten houden en wat vaker gebruiken (sowieso met dit weer) en hopelijk de komende jaren geen omkijken meer naar.
ah nice, je krijgt hem ook bijna. Mijn eerste indrukken zijn echt positief. Rijdt heerlijk en is vooral zo veel stiller dan de Golf, enorm verschil. Ik bedoelde inderdaad de melding op de de deurstijl. Bij mij is dit "plaatje" gewoon zilver dus zonder enige aanduiding. Verder niet heel belangrijk maar het viel me op.BubbaNL schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:02:
[...]
als ik me niet vergis staat er iets op je deurstijl, maar kan je vrijdag uitslag geven of dat werkelijk zo is
Ik vind een auto van 4 jaar oud en 57000 km toch wat anders dan een auto van 10 jaar auto met 5x zoveel kilometersIcephase schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:23:
[...]
Wel dure reparaties maar ja je wilt toch wel je airco voor elkaar hebben bij deze temperaturen. Mijn auto is een Scenic 2.0 dCi uit 2008 (250k km's).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq