Hier ook nog maar even een update: vanwege het vele thuiswerken en dat Elvira tegenwoordig de Clio RS pakt naar haar werk rijdt de Laguna geen 50k per jaar meer maar eerder rond de 10k-12k. Om daar elke maand 170 euro voor naar de belastingdienst te brengen is wat gortig

We zaten al een tijdje naar wat anders te kijken en het één en ander overwogen. Megane 4 GT heeft een DW5 waarvan je weet dat je hoe dan ook een keer het koppelingspakket moet vervangen a 3500 euro. Die hebben we dus vrij snel afgestreept.
Daarna was het een beetje rond kijken af en toe of er wat leuks voorbij kwam en toen stond daar opeens bij van Mossel in Rotterdam een Megane 3 GT220 te koop. In eerste instantie laten gaan in de categorie toch wat te ver rijden en het was een witte (

). Fast-forward 3 maanden, hij stond nog steeds te koop! En wij stonden op een vakantiepark in Ede waardoor de reisafstand 1 uur was i.p.v. 2,5 uur. Dus gebeld, gekeken en uiteindelijk gekocht want: uitstekende inruil gekregen en nieuwe distributie+multiriem+apk+grote beurt bij aflevering en natuurlijk 12 maanden garantie.
Afgelopen zaterdag hebben we hem opgehaald, Julia mocht mee helpen uit pakken:

Nog even afscheid genomen van een auto die toch 10 jaar in de familie geweest is:

Op zondag de auto van buiten volledige detail beurt gegeven:

Een paar dagen later het interieur nog gedaan, inclusief het plaatsen van een kofferbak schaal. Ook zie je hier de Renault Originals paraplu in zwart wit, vonden we toepasselijk.
Eerste indruk: fantastische auto die echt heerlijk rijdt, zelfs aan koppel geen tekort als je diesel gewend bent (ook niet gek met 220 pk en 340 Nm op 1300 kg), de Laguna was best vlot maar dit is kwa snelheid van een hele andere orde. Leuk weetje is dat deze auto voorzien is van zowel de motor als versnellingsbak uit de Megane RS en het vermogen dus softwarematig begrensd is op 220 pk. Als je hem op maat laat mappen/chippen is 300-320 pk zonder meer mogelijk, voorlopig gaat dat niet gebeuren, eerst maar eens wat kilometers er op zetten en lekker rijden.
De Megane is echt verrassend ruim van binnen, je hebt b.v. aanzienlijk meer beenruimte op de achterbank. En wat zitten die RS stoelen heerlijk en wat kunnen ze laag :cool: De kofferbak is zelfs breder als de Laguna, ik had in de Laguna ook een rubberen mat die naar mijn vader zijn Laguna GT gaat en die ligt klaar in de kofferbak maar heeft dus aan beide kanten ruimte over. Diepte weet ik niet, moet ik hem even voor afrollen maar vond dat een opvallende constatering.
Voor de rest niet echt plannen met de auto behalve lekker rijden, aanstaande maandag wordt het enige parkeerdeukje wat er op zit er uit gehaald. Er komt nog een afneembare trekhaak onder (toch wel handig als je fietsen wil mee nemen). De interieur lampjes heb ik al vervangen door ledjes. Ook een nieuw GT Renault Sport logo besteld (in het zwart), deze is geverfd en bladdert wat af. Voor de diamanten logos ook nieuwe zwarte besteld, zijn ook over gespoten dus zijn ook niet 100% zwart meer. Daarnaast nog een keer een nieuwe matten set, wat er nu in zit is niet slecht maar wordt wel al minder.