Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
Eindelijk mn clio binnen (levering zou in januari plaatsvinden) nu dus mid april geworden.
Maar allemaal goed opgelost van de dealer heb in de tussentijd gewoon een nieuwe meegekregen om in te rijden zonder enige kosten. Dus erg netjes opgelost! De leenauto was volgens mij een techno model.

En rijdt nu in de Alpine versie. dat verschil merk je wel qua uitrusting. Stoelen zitten lekkerder om je lichaam heen, groter scherm is lekker net als het volledig digitale cockpit.

Ben er tot nu toe blij mee!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH4uIRBnn6qua5U8F90nLm3cDaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u73XqHMfFNaLHjfDCNg4zi1y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:46

Dennis1812

Amateur prutser

Inmiddels rijden we een goede week in de Zoé. Mooie erg fijne auto.

Maar ik heb nu eindelijk tijd om een beetje in de mogelijkheden te duiken.
Ik heb diverse folders meegekregen van de garage over Z.e connect en dat ik hier abonnement op kan nemen. Dit om via de app te kunnen koelen/verwarmen o.a en laadstatus te zien etc.
Dit lijken folders/papieren die van origine bij de auto zaten (2018, ik ben 2e eigenaar). Maar geen enkele QR code voor de play store werkt meer.

Via internet wordt ik al wel wijzer dat de service uit de lucht zou zijn? (Vrij snel dan?). Maar of er een vervanger voor is en of ik hier dan nog steeds een abonnement voor nodig heb en waar ik dit dan afsluit kan ik nog niet echt duidelijk vinden.

Garage doet het enigzins af met: dat is zonde van je geld en niet nodig. Immers zit die functie op je afstandsbediening en wil je niet krabben zet je hem in de garage.

Tja.. ik heb er geen huis met garage bijgekregen en als hij aan de lader staat, staat hij te ver weg om iets met de afstandsbediening te doen.

De comfort timer in de auto is niet handig voor mij omdat ik niet altijd stipt hetzelfde moment weg moet, en die functie enkel werkt als hij aan een laadpaal staat.
Ik hoop dus met een app het te kunnen regelen dat ik het op afstand kan activeren zonder dat ik dat vooraf hoef in te stellen en zonder dat hij aan een lader hangt.

Is dit uberhaubt mogelijk of wil ik echt rare dingen?

Het betreft dus een Renault zoe uit 2018.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:08:
Inmiddels rijden we een goede week in de Zoé. Mooie erg fijne auto.

Maar ik heb nu eindelijk tijd om een beetje in de mogelijkheden te duiken.
Ik heb diverse folders meegekregen van de garage over Z.e connect en dat ik hier abonnement op kan nemen. Dit om via de app te kunnen koelen/verwarmen o.a en laadstatus te zien etc.
Dit lijken folders/papieren die van origine bij de auto zaten (2018, ik ben 2e eigenaar). Maar geen enkele QR code voor de play store werkt meer.

Via internet wordt ik al wel wijzer dat de service uit de lucht zou zijn? (Vrij snel dan?). Maar of er een vervanger voor is en of ik hier dan nog steeds een abonnement voor nodig heb en waar ik dit dan afsluit kan ik nog niet echt duidelijk vinden.

Garage doet het enigzins af met: dat is zonde van je geld en niet nodig. Immers zit die functie op je afstandsbediening en wil je niet krabben zet je hem in de garage.

Tja.. ik heb er geen huis met garage bijgekregen en als hij aan de lader staat, staat hij te ver weg om iets met de afstandsbediening te doen.

De comfort timer in de auto is niet handig voor mij omdat ik niet altijd stipt hetzelfde moment weg moet, en die functie enkel werkt als hij aan een laadpaal staat.
Ik hoop dus met een app het te kunnen regelen dat ik het op afstand kan activeren zonder dat ik dat vooraf hoef in te stellen en zonder dat hij aan een lader hangt.

Is dit uberhaubt mogelijk of wil ik echt rare dingen?

Het betreft dus een Renault zoe uit 2018.
Mijn vorige auto (Seat) was ook uit 2018 en de connectivity functionaliteit was ook al na zo'n 3 jaar uitgeschakeld. Volgens mij omdat er toen nog 2G simkaarten gebruikt werden en die netwerken allemaal uitgeschakeld zijn tegenwoordig. Al zullen er misschien ook andere redenen zijn. Het is denk ik net een beetje als bij Smart tv's. Na een paar jaar houdt de ondersteuning op en heb je als klant pech.
Hoop dat iemand je nog een positiever antwoord kan geven ;) Denk wel dat als je een auto met goede connectivity ed wilt dat je het meer in de hoek van Tesla moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ja, alleen daar mag ik enkel zoeken en kijken van mijn portomonnee.
Een Tesla rijdt je niet voor net 15K.

Maar wellicht hebben andere nog andere opties of begrijp ik t gewoon verkeerd. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48
@Dennis1812 heb een zoe 2022 en was nieuw maar de app registratie moest via vin nummer.
Maar zou goed kunnen zijn dat er na 3 jaar het standaard Sim kaart abonnement is gestopt en dat die aangezet moet worden.
Btw de Renault app vind root toegang Android ook niet leuk dus als je dat hebt even hiden ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

The-Source schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:46:
@Dennis1812 heb een zoe 2022 en was nieuw maar de app registratie moest via vin nummer.
Maar zou goed kunnen zijn dat er na 3 jaar het standaard Sim kaart abonnement is gestopt en dat die aangezet moet worden.
Btw de Renault app vind root toegang Android ook niet leuk dus als je dat hebt even hiden ;)
Maar welke app gebruik je precies? Want de QR codes op die folders zijn allemaal kapot. En op z.e connect kan ik niks vinden in de play Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48
Dennis1812 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:54:
[...]

Maar welke app gebruik je precies? Want de QR codes op die folders zijn allemaal kapot. En op z.e connect kan ik niks vinden in de play Store
https://play.google.com/s....renault.myrenault.one.fr
Deze

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dankjewel! Ga ik daar eens mee aan de slag en kijken of het lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 0.9 Tce en de 1.2 120pk (automaat)?

Ik ben langzaam aan het kijken naar een nieuwe Clio voor rond de 10.000 euro.

Voor die prijs kom ik 2 uitvoeringen tegen (1.2 en 0.9).

Ik ben een voorstander van een automaat, maar een 0.9 (2019 model) is hetzelfde geprijsd als een 1.2 uit 2013-2014.

Ook lees ik hier en daar toch wat verhalen over de 1.2 dat die minder betrouwbaar is (olieverbruik en benzineverbruik).

Iemand hier die dit kan ontkrachten/bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Knamix schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:03:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 0.9 Tce en de 1.2 120pk (automaat)?

Ik ben langzaam aan het kijken naar een nieuwe Clio voor rond de 10.000 euro.

Voor die prijs kom ik 2 uitvoeringen tegen (1.2 en 0.9).

Ik ben een voorstander van een automaat, maar een 0.9 (2019 model) is hetzelfde geprijsd als een 1.2 uit 2013-2014.

Ook lees ik hier en daar toch wat verhalen over de 1.2 dat die minder betrouwbaar is (olieverbruik en benzineverbruik).

Iemand hier die dit kan ontkrachten/bevestigen?
Ik had de Clio 1,2 bouwjaar mei 2015 met de PDC automaat. Volgens @melcon was deze met motorcode H5F G4 probleemloos. Qua verbruik is afhankelijk van je gasvoet, wel of niet cruisecontrol gebruiken, wel of niet een caravan eraan hangen :P

Reden dat ik de Clio verkocht heb is dat hij mijn caravan niet de baas was (qua vermogen wel maar niet de regie in handen had).
Reden dat ik toch een klasse groter ben gaan rijden (Mégane 1,3 TCE met PDC).

De automaat is van het DSG type.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:32:
[...]

Hop, en weer een dikke maand verder uitgesteld, nu staat hij gepland voor aflevering op 31 mei.

Schiet niet echt op zo :(
Net gebeld door de lease-maatschappij. Op maandag 27 mei komen ze mijn nieuwe Renault Arkana thuis afleveren tussen 08:00 en 17:00, ze konden niet preciezer zijn.

Eindelijk.....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

OMD

wildhagen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:09:
[...]

Net gebeld door de lease-maatschappij. Op maandag 27 mei komen ze mijn nieuwe Renault Arkana thuis afleveren tussen 08:00 en 17:00, ze konden niet preciezer zijn.

Eindelijk.....
Gelukkig! Je hebt al bijna het model 2032 :+
Fijn, dan veel veilige kilometers gewenst :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OMD schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:20:
[...]

Gelukkig! Je hebt al bijna het model 2032 :+
Fijn, dan veel veilige kilometers gewenst :)
Tnx :)

Zodra ik hem heb volgen de foto's wel :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@wildhagen Ben ook benieuwd :) Jij hebt dan ook wel een tijdje moeten wachten... Dacht dat ze nu die facelift er eenmaal was wel sneller geleverd zouden worden. Ik moest 9 maanden wachten. Nadeel van dat lange wachten vond ik wel dat er in de tussentijd allerlei nieuwe auto's op mijn pad kwamen die ten tijde van bestellen nog niet uit waren ;) (het gaat vrij rap de laatste tijd met nieuwe modellen). Al bevalt de Arkana nog steeds erg goed :) Het alternatief zou dan ws. elektrisch zijn, maar het is ook wel lekker om met vakanties geen gedoe met laden te hebben. En met hybride heb je wel de souplesse van het elektrisch rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Palomar schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:30:
@wildhagen Ben ook benieuwd :) Jij hebt dan ook wel een tijdje moeten wachten... Dacht dat ze nu die facelift er eenmaal was wel sneller geleverd zouden worden. Ik moest 9 maanden wachten. Nadeel van dat lange wachten vond ik wel dat er in de tussentijd allerlei nieuwe auto's op mijn pad kwamen die ten tijde van bestellen nog niet uit waren ;) (het gaat vrij rap de laatste tijd met nieuwe modellen). Al bevalt de Arkana nog steeds erg goed :) Het alternatief zou dan ws. elektrisch zijn, maar het is ook wel lekker om met vakanties geen gedoe met laden te hebben. En met hybride heb je wel de souplesse van het elektrisch rijden.
Heeft idd knap lang geduurd, bestelling was al op 9 november 2023 en is in totaal 2x uitgesteld. Nou ja, het wachten is over 4 weken voorbij :)

En idd, sinds mijn bestelling is de Rafale bijvoorbeeld gelanceerd, vind ik ook wel een mooi model eigenlijk. Maar de Arkana doet er imho niet voor onder :)

Electrisch vind ik op dit moment wat riskant. Ik ga regelmatig met de auto op vakantie, en in Nederland, Duitsland en Frankrijk durf ik dat electrisch nog wel aan.

Maar ik ga ook regelmatig naar Spanje en Italië, en dan is het toch een stuk riskanter. Zeker in Italië (Spanje is met een stevige inhaalslag bezig) heb je nog relatief weinig oplaadpunten...

Misschien over 5 jaar, als ik de opvolger van deze Arkana mag gaan kiezen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@wildhagen Zo dat heeft wel lang geduurd.
Ik heb de mijne op 22 Jan besteld en uitleveren staat ergens tussen half en eind Mei nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:47
Elektrisch in Italië is echt geen probleem. Afgelopen zomer met de Megane Etech in Italië geweest en nergens laad stress gehad. De Megane zoekt zelf de laadpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Palomar @wildhagen hebben jullie een trekhaak als optie bij de Arkana? Ik zie die optie nergens tussenstaan…

Trekgewicht wel erg laag, 760kg geremd. Klopt dat wel?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SirLenncelot schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 00:14:
@Palomar @wildhagen hebben jullie een trekhaak als optie bij de Arkana? Ik zie die optie nergens tussenstaan…

Ik heb zelf de trekhaak niet genomen als optie. Ik heb die nooit nodig.

Ik heb de Esprit Alpine uitvoering (wat vroeger de RS-Line was geloof ik), die is van zichzelf al zeer compleet.

De enige extra opties die ik heb genomen zijn het BOSE Premium Sound System en het electrische schuif/kantel-dak.

Ook het City Premium Pack heb ik niet genomen, dat automatisch inparkeren is een leuke gimmick, maar ik heb het destijds op de Talisman misschien 3x gebruikt in 5 jaar, om het te proberen. Is me de 800 euro niet waard.

Ik geloof dat hij idd maximaal 760 kilo mag trekken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

wildhagen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 05:46:
[...]

Ik heb zelf de trekhaak niet genomen als optie. Ik heb die nooit nodig.

Ik heb de Esprit Alpine uitvoering (wat vroeger de RS-Line was geloof ik), die is van zichzelf al zeer compleet.

De enige extra opties die ik heb genomen zijn het BOSE Premium Sound System en het electrische schuif/kantel-dak.

Ook het City Premium Pack heb ik niet genomen, dat automatisch inparkeren is een leuke gimmick, maar ik heb het destijds op de Talisman misschien 3x gebruikt in 5 jaar, om het te proberen. Is me de 800 euro niet waard.

Ik geloof dat hij idd maximaal 760 kilo mag trekken.
Vind de 360 graden camera anders aardig fijn uit de pack city premium. Ook de stoot lijsten schelen wat schade bij het parkeren.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SirLenncelot schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 00:14:

Trekhaak is een dealer accessoire, dus kan de dealer er gewoon opzetten. Volgens mij is er op de site ergens een accessoires catalogus in te zien waar de prijs van trekhaken bij staan.

Ik heb een afneembare trekhaak erbij en dat kan gewoon. Je kunt volgens mij ook nog een inklapbare trekhaak nemen, maar alles heeft zijn prijs ;)

Ik heb een Techno in pearl white met Bose audio als optie. Audiosysteem ben ik wel tevreden mee (is geen high end, maar klinkt gewoon lekker en zonder kraakjes/vervormingen bij hoog volume). Verder is ook de techno al vrij compleet (iig voor mijn wensenlijstje). Panoramadak was wel leuk geweest, maar wilde de leaseprijs niet te veel opvoeren.

En qua trekgewicht. Klopt dat dat laag is. Komt door de hybride motor. Schijnt dat bij de keuring voor het toegestane trekgewicht ook tests als x kilometer lang achteruit tegen een steile berg oprijden gedaan worden. Dat kan de elektromotor niet aan bij hogere trekgewichten. Ik heb er zelf tot nu toe alleen een fietsendrager achter gehad en een keer zo'n huuraanhanger met een dichte bak. Dat trok ie makkelijk. We hebben ook een vouwwagen die tot 650KG mag wegen, dus dat mag ie prima trekken (ga hem binnenkort weer uit de stalling halen, ben benieuwd hoe dat gaat rijden in de bergen). We hebben geen plannen voor een caravan, dus vandaar dat het trekgewicht van 760KG prima is. Waar je tegenaan kan lopen is als je eens een wat grotere aanhanger huurt (geremd met eigen kenteken) dat de kans bestaat dat de arkana die niet mag trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 02-05-2024 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:19
Hallo ik ben de trotse eigenaar van een Renault Scenic 3 uit 2009. Het gaat om een 1.4 benzine. Ik heb deze auto nu 2 jaar. Hij doet het voor de rest prima alleen heb ik nu voor de 2e keer dat mijn koel ventilator niet aanslaat als de motor warm is of als de airco draait. 2 jaar geleden is de hele ventilator vervangen. Nu lijkt het mij sterk dat hij weer kapot is maar het kan.

Nu zou ik graag eerst willen uitsluiten dat niet de zekering of een relais defect is waar door hij niet aanslaat. Nu heb ik geprobeerd om wat informatie op te zoeken op google maar ik kom niet verder dan het zekering kastje in de auto. Daar zit helaas niet de zekering van de koel ventilator. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en mij misschien een eindje op weg willen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Beerkiller schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:45:
Daar zit helaas niet de zekering van de koel ventilator. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en mij misschien een eindje op weg willen helpen?
Kijk eens naar een zekeringskast onder de motorkap, meestal worden dit soort apparaten daar af gezekerd (ook de startmotor bijvoorbeeld).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:19
aReaRe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:48:
[...]

Kijk eens naar een zekeringskast onder de motorkap, meestal worden dit soort apparaten daar af gezekerd (ook de startmotor bijvoorbeeld).
Daar had ik gekeken maar daar zijn alle zekeringen in orde.

De garage heeft de computer eraan gehad en het lijkt erop dat het relais dat bij de fan zit kapot is. Deze gaat vervangen worden. Hopelijk lost dat het probleem op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Tripps__
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 22:02
Hoi Renault-experts,

Ik heb vrijdag as. een proefritje gepland in een Renault Megane IV Estate, uit 2022, benzine, met 26k km op de teller.
Ik heb al wat rondgezocht over dingen om op te letten, maar hebben jullie nog tips of zaken die ik bij de proefrit onder de loep zou kunnen nemen? De auto in kwestie is deze: https://www.bochane.nl/vo...-lmv-17andquot-519189335/.

Ervaringen met de dealer zijn ook welkom!

Huidige auto is een C3 uit 2017 met de welbekende PurePech 1.2 en oplopend olieverbruik, dus ik ben wel wat allergisch geworden voor bijv. olie. :D

Bij voorbaat dank!

[ Voor 41% gewijzigd door __Tripps__ op 08-05-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

__Tripps__ schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:48:
Hoi Renault-experts,

Ik heb vrijdag as. een proefritje gepland in een Renault Megane IV Estate, uit 2022, benzine, met 26k km op de teller.
Ik heb al wat rondgezocht over dingen om op te letten, maar hebben jullie nog tips of zaken die ik bij de proefrit onder de loep zou kunnen nemen?

Huidige auto is een C3 uit 2017 met de welbekende PurePech 1.2 en oplopend olieverbruik, dus ik ben wel wat allergisch geworden voor bijv. olie. :D

Bij voorbaat dank!
Qua motor of olie enzo heb ik geen verstand.

Maar waar ik mij bij mijn Megane op verkeken heb is een fijne plek om mijn arm te laten.

Er zit een lage armsteun in. Maar dat is totaal oncomfortabel met hoe mijn stoel staat en mijn lengte.
Nu sinds een paar weken een Zoe met hoge armsteun en fijnere stoel. Dat zit echt veel beter.

Comfortabel zitten is best belangrijk.
Verder: check je Android auto even. Indien kinderen pas alles even goed met auto stoeltjes enzo.
Ook of je eventuele partner er ook comfortabel in kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Ik heb met dit type Megane een aantal keer gehad dat de lagers stuk waren. Verder met 120k aan kilometers weinig problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Dan ga je met de 1.3 TCe goed zitten, die heeft niet de ketting en olie dingetjes wat bij de 1.2 TCe nog wel regelmatig voor komt. Voor de rest zijn het prima auto's, weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@__Tripps__ Niet exact hetzelfde, maar wellicht vergelijkbaar: Renault Mégane Hatchback uit 2020. Check even of je kraakjes hoort tijdens het sturen, bij ons is er twee keer iets afgebroken in de stuurkolom. En als ik achteruit rij dan zet ie het geluid via CarPlay juist harder ipv zachter (niet onoverkomelijk, wel gek). Onderhoud is altijd uitgevoerd door twee andere Bochane dealers, dat was altijd prima maar nu moet ik zeggen dat ik als lease-rijder ook nergens echt naar kijk.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05
Tripwire999 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 08:41:
[...]

Hm ik begin nu te twijfelen of ik de kabel goed gesoldeerd heb 8)7 dit weekend als ik tijd heb maar even kijken.
Nou ondertussen maanden later nog eens gekeken (eindelijk tijd) kabel was inderdaad niet goed gesoldeerd 8)7 nu wel maar kan de CAN2 bus met Pyren nog steeds niet uitlezen krijg telkens de melding ECU not found. Daarintegen werkt de normale CAN bus wel gewoon met Pyren dus geen idee waar het aan ligt. Ik heb ondertussen iemand gevonden die het voor mij kan doen met alle tools klaar tegen een kleine vergoeding dus denk dat ik dat maar ga doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __Tripps__
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 22:02
Nog dank voor de tips, het is hem geworden!

Na de afgelopen weken te hebben proefgereden in een:

- Focus (lekkere smijtauto, en fantastisch stuurgedrag, maar ohoh wat een saai interieur....zelfs met upgrades intern - als ik daarover heen had kunnen kijken, was dit 'm geworden)
- 308 (zeker *geen* saaie auto, maarja.....1.2 PurePech, dat idiote over het stuur moeten kijken - ik kreeg maar geen goede zitpositie voor elkaar - en een werkelijk abonimabele inruil...let wel: ik verwacht geen hoofdprijs voor mijn oude auto...waarschijnlijk zijn de problemen wel bekend, want Stellantis, dus ja ..)
- Astra: ook geen saaie auto, en de middenconsole iets naar de bestuurder gedraaid is super, maar wederom .. PurePech. Inruil was wel beter.
- Skoda Octavia: mjah. Ik hoorde van alles rammelen in de auto waarin ik proefreed, dus dat werd het niet.

werd het de Megane. Lekker pittig, superveel rust binnenin, voldoende ruimte, een wmb prima inruil, mooi kilometrage voor een goed aantal jaren kunnen rijden en een eindbedrag onder de streep binnen budget. Ik ben blij en tevree. 😄

[ Voor 6% gewijzigd door __Tripps__ op 11-05-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Gefeliciteerd, veel fijne kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

__Tripps__ schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:53:
Nog dank voor de tips, het is hem geworden!

Na de afgelopen weken te hebben proefgereden in een:

- Focus (lekkere smijtauto, en fantastisch stuurgedrag, maar ohoh wat een saai interieur....zelfs met upgrades intern - als ik daarover heen had kunnen kijken, was dit 'm geworden)
- 308 (zeker *geen* saaie auto, maarja.....1.2 PurePech, dat idiote over het stuur moeten kijken - ik kreeg maar geen goede zitpositie voor elkaar - en een werkelijk abonimabele inruil...let wel: ik verwacht geen hoofdprijs voor mijn oude auto...waarschijnlijk zijn de problemen wel bekend, want Stellantis, dus ja ..)
- Astra: ook geen saaie auto, en de middenconsole iets naar de bestuurder gedraaid is super, maar wederom .. PurePech. Inruil was wel beter.
- Skoda Octavia: mjah. Ik hoorde van alles rammelen in de auto waarin ik proefreed, dus dat werd het niet.

werd het de Megane. Lekker pittig, superveel rust binnenin, voldoende ruimte, een wmb prima inruil, mooi kilometrage voor een goed aantal jaren kunnen rijden en een eindbedrag onder de streep binnen budget. Ik ben blij en tevree. 😄
Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

heeft er iemand ervaring met de Scenic uit 2002?
Mijn dochter is bijna 18 en ik zoek een goedkope auto om mee te lessen (onze auto is een automaat) en om de hoek staat er een1.6 dynamic te koop voor een redelijke prijs..en weinig mile (<50k miles)
Mijn onderzoek blijkt dat de diesels wat issues hebben maar de benzine redelijk robuust is.. electrische ramen lijken wel een zwakke plek te zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

ToolkiT schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:51:
heeft er iemand ervaring met de Scenic uit 2002?
Mijn dochter is bijna 18 en ik zoek een goedkope auto om mee te lessen (onze auto is een automaat) en om de hoek staat er een1.6 dynamic te koop voor een redelijke prijs..en weinig mile (<50k miles)
Mijn onderzoek blijkt dat de diesels wat issues hebben maar de benzine redelijk robuust is.. electrische ramen lijken wel een zwakke plek te zijn..
???

Mee te lessen? Rijschool hebben toch de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

OMD schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:02:
[...]

???

Mee te lessen? Rijschool hebben toch de auto?
ik woon in de UK... daar mag een learner dus onder begeleiding in eigen auto oefenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

ToolkiT schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:06:
[...]

ik woon in de UK... daar mag een learner dus onder begeleiding in eigen auto oefenen..
Ah, was wellicht wat handige informatie op een Nederlands forum ;)

Als het alleen om te lessen is maakt het toch niet heel veel uit. Als die maar rijdt voor een jaartje oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

OMD schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:08:
[...]

Ah, was wellicht wat handige informatie op een Nederlands forum ;)

Als het alleen om te lessen is maakt het toch niet heel veel uit. Als die maar rijdt voor een jaartje oid.
Ik loop hier al wat langer rond.. de meeste weten dat al :)

[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 20-05-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

OMD schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:08:
[...]
Dat zat ik ook te denken..
Maar als hij wat langer meegaat zou dat natuurlijk fijn zijn.. heeft ze ook een auto om in te rijden als ze geslaagd is.. en wij een extra auto..

Deze heeft ongeveer de helft van de kilometerstand (of mijlstand dus ;) ) van de rest van wat er te koop staat.. zou dus nog wel wat leven in moeten zitten..

De APK (MOT dus) geschiedenis is ook ok..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
MOT history
, 
Check mileage recorded at test, expiry date, and test outcome
, 
Hide
Date tested
12 October 2023
PASS
Mileage
44,601 miles
Test location
View test location
MOT test number
9671 8280 6081
Expiry date
19 October 2024
Date tested
20 October 2022
PASS
Mileage
43,666 miles
Test location
View test location
MOT test number
9176 4690 0660
Expiry date
19 October 2023
Date tested
19 October 2022
FAIL
Mileage
43,665 miles
Test location
View test location
MOT test number
4563 4992 6369
Repair immediately (major defects):
Front Windscreen wiper does not clear the windscreen effectively (3.4 (b) (ii))
Nearside Front Lower Suspension arm ball joint excessively worn (5.3.4 (a) (i))
Monitor and repair if necessary (advisories):
Nearside Front Suspension arm pin or bush worn but not resulting in excessive movement (5.3.4 (a) (i))
What are defects and advisories?
Date tested
12 October 2021
PASS
Mileage
42,441 miles
Test location
View test location
MOT test number
2567 0540 9123
Expiry date
19 October 2022
Date tested
12 October 2021
FAIL
Mileage
42,441 miles
Test location
View test location
MOT test number
6332 0768 7125
Repair immediately (major defects):
Nearside Front Headlamp aim too low (4.1.2 (a))
What are defects?
Date tested
15 October 2020
PASS
Mileage
41,254 miles
Test location
View test location
MOT test number
8905 4744 5860
Expiry date
19 October 2021
Monitor and repair if necessary (advisories):
Front Inner Brake disc worn, pitted or scored, but not seriously weakened (1.1.14 (a) (ii))
Rear Inner Brake disc worn, pitted or scored, but not seriously weakened (1.1.14 (a) (ii))
What are advisories?
Date tested
7 October 2019
PASS
Mileage
40,046 miles
Test location
View test location
MOT test number
7415 9707 2134
Expiry date
19 October 2020
Date tested
4 October 2018
PASS
Mileage
38,473 miles
Test location
View test location
MOT test number
6274 2409 4370
Expiry date
19 October 2019
The MOT test changed on 20 May 2018
Defects are now categorised according to their severity - dangerous, major, and minor. Find out more.

Date tested
3 October 2017
PASS
Mileage
36,469 miles
Test location
View test location
MOT test number
1219 2271 3583
Expiry date
19 October 2018
Date tested
3 October 2017
FAIL
Mileage
36,469 miles
Test location
View test location
MOT test number
5820 4576 7336
Reason(s) for failure
Offside Stop lamp not working (1.2.1b)
Offside Rear Direction indicators incorrect colour (1.4.A.2f)
What are failures?
Date tested
27 September 2016
PASS
Mileage
34,069 miles
Test location
View test location
MOT test number
6585 3739 0448
Expiry date
19 October 2017
Date tested
24 September 2015
PASS
Mileage
32,057 miles
Test location
View test location
MOT test number
9108 5388 9838
Expiry date
19 October 2016
Advisory notice item(s)
Nearside Rear Tyre worn close to the legal limit (4.1.E.1)
Front Brake pad(s) wearing thin (3.5.1g)
What are advisories?
Date tested
22 September 2015
FAIL
Mileage
32,035 miles
Test location
View test location
MOT test number
8568 5154 1894
Reason(s) for failure
Nearside Front Lower Suspension arm has excessive play in a ball joint (2.4.G.2)
Offside Rear wheel bearing rough when rotated (2.6.1)
Advisory notice item(s)
Nearside Rear Tyre worn close to the legal limit (4.1.E.1)
Rear Brake pad(s) wearing thin (3.5.1g)
Front Brake pad(s) wearing thin (3.5.1g)
What are failures and advisories?
Date tested
6 October 2014
PASS
Mileage
29,895 miles
Test location
View test location
MOT test number
2367 8977 4241
Expiry date
19 October 2015
Date tested
6 October 2014
FAIL
Mileage
29,895 miles
Test location
View test location
MOT test number
7784 4937 4281
Reason(s) for failure
Nearside Windscreen wiper does not clear the windscreen effectively (8.2.2)
Offside Windscreen wiper does not clear the windscreen effectively (8.2.2)
Offside Front constant velocity joint gaiter damaged to the extent that it no longer prevents the ingress of dirt etc (2.5.C.1a)
Nearside rear brake binding (3.7.B.1)
Offside rear brake binding (3.7.B.1)
What are failures?
Date tested
3 October 2013
PASS
Mileage
27,604 miles
Test location
View test location
MOT test number
9662 1607 3211
Expiry date
19 October 2014
Date tested
2 October 2012
PASS
Mileage
25,565 miles
Test location
View test location
MOT test number
1472 1667 2295
Expiry date
19 October 2013
Date tested
30 September 2011
PASS
Mileage
23,660 miles
Test location
View test location
MOT test number
3764 5337 1447
Expiry date
19 October 2012
Date tested
8 October 2010
PASS
Mileage
22,007 miles
Test location
View test location
MOT test number
7034 7158 0276
Expiry date
19 October 2011
Date tested
6 October 2010
FAIL
Mileage
21,997 miles
Test location
View test location
MOT test number
3231 6987 0438
Reason(s) for failure
Front Windscreen washer provides insufficient washer liquid (8.2.3)
What are failures?
Date tested
14 October 2009
PASS
Mileage
19,703 miles
Test location
View test location
MOT test number
3617 4718 9299
Expiry date
19 October 2010
Date tested
14 October 2008
PASS
Mileage
17,671 miles
Test location
View test location
MOT test number
8815 3878 8279
Expiry date
19 October 2009
Date tested
16 October 2007
PASS
Mileage
15,073 miles
Test location
View test location
MOT test number
6803 3938 7227
Expiry date
19 October 2008
Date tested
16 October 2007
FAIL
Mileage
15,073 miles
Test location
View test location
MOT test number
6821 9938 7223
Reason(s) for failure
Brakes imbalanced across an axle (3.7.B.5b)
What are failures?
Date tested
20 October 2006
PASS
Mileage
11,798 miles
Test location
View test location
MOT test number
3018 0379 6210
Expiry date
19 October 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kogel is door de kerk toen ik de map met onderhoud geschiedenis zag en de verkoper nog wat zakte met de prijs :)
ToolkiT in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

ToolkiT schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:00:
kogel is door de kerk toen ik de map met onderhoud geschiedenis zag en de verkoper nog wat zakte met de prijs :)
ToolkiT in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126"
Stuurwiel zit wel links toch :+

Succes voor je dochter, geef even aan wanneer ze aan het rijden is want dan parkeer ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

aReaRe schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Stuurwiel zit wel links toch :+
Gelukkig niet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2_HqkT5Y0i-ZELg_0u9h3EAOhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x72beZBYo9SxpaXgfeWPI9al.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:16
Ik heb dinsdag mijn R5 Iconic Cinq besteld met de opties V2L adapter, All Weather-banden, Noodlaadkabel, Pack easy drive & safety. Ik kan op de internets deze optielijst nog niet vinden btw.

In het zwart, geel of groen werd niet geaccepteerd door familie :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPwJNhjOPfkj1GpaLF-Lsk98dCY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GzRVoeu4G47T5y9uiFSaZYav.jpg?f=user_large

Helaas konden ze bij het garagebedrijf nog niets vertellen over V2G maar volgens de website zou wel alvast de Mobilize laadpaal aangeschaft kunnen worden dus de dealer hierover gemaild...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Vind het een geslaagd model. Ben erg benieuwd naar de rij ervaringen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
Zit te twijfelen om mn net aangeschafte clio gelijk weer in te ruilen voor de R5. vind hem echt leuk !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• melcon
Hier ook nog maar even een update: vanwege het vele thuiswerken en dat Elvira tegenwoordig de Clio RS pakt naar haar werk rijdt de Laguna geen 50k per jaar meer maar eerder rond de 10k-12k. Om daar elke maand 170 euro voor naar de belastingdienst te brengen is wat gortig  :+ We zaten al een tijdje naar wat anders te kijken en het één en ander overwogen. Megane 4 GT heeft een DW5 waarvan je weet dat je hoe dan ook een keer het koppelingspakket moet vervangen a 3500 euro. Die hebben we dus vrij snel afgestreept.

Daarna was het een beetje rond kijken af en toe of er wat leuks voorbij kwam en toen stond daar opeens bij van Mossel in Rotterdam een Megane 3 GT220 te koop. In eerste instantie laten gaan in de categorie toch wat te ver rijden en het was een witte ( :$ ). Fast-forward 3 maanden, hij stond nog steeds te koop! En wij stonden op een vakantiepark in Ede waardoor de reisafstand 1 uur was i.p.v. 2,5 uur. Dus gebeld, gekeken en uiteindelijk gekocht want: uitstekende inruil gekregen en nieuwe distributie+multiriem+apk+grote beurt bij aflevering en natuurlijk 12 maanden garantie.

Afgelopen zaterdag hebben we hem opgehaald, Julia mocht mee helpen uit pakken:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNaWGVBu8XJmXllTmVSIoROc3DJaujD-oFRQ3YszCeC5H9Fb_9kv3prUOJPxSyagpqRAbttwAx7L8Z8L4pOxz_a944Ui2vIhmMP5aA0KJJDdGPDAxyhXRKhvxH9o45BT9TiUeTcCwRWbMeBsYK7atbnTw=w1215-h911-s-no-gm
Nog even afscheid genomen van een auto die toch 10 jaar in de familie geweest is:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczO34CuuoeWhFFiA0wmWGmexhL5WpHp8ZAvcD4uXm5bEVtekH4ll0_c_QPARc3ZAvleae-X4KGfFvr62JKjm8E8Ytx4u7u5m2CtAjv51bLpT_3b0H5jwM_egTd2VRV5nA2KzTlMuHPRN967bSsw6nUggTA=w1215-h911-s-no-gm
Op zondag de auto van buiten volledige detail beurt gegeven:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczORnocIpRfZoXYfOUkoAzIAjaAJh-xalGuwKUywdyIdb9R5e_JzMnGz7LKSBI7cX0f1X6r17EaIDxdHZfF2ZRxme34OEjIuqKIHB87qFN9WTXXu0fWWp1oqLnaBbCT0svIxXZrvgU-ye6FOoP9uCPvOcg=w1215-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOQgNSdYYOtTLifyei72czr_yLzcwK39XIsA3DxuB1lUekf_zP2t0LobsiD3jzYRYMnx1dYXqC8IerWI9kPNE8wQ4fETPoJMb9zXx5r51nyeSHW2nf4SNYSYSZTuK6afI9toGOW-ZYTBrO9FrG3DooJXQ=w1215-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOkx_H04dsa0QTSEHhmdLAlfN3xcAd3ESG2gkMnH_BKdzZDgcGQ8RPxYJTk2iF44JNRJacEMCI_u1JAj1MAxkhY8wmRobTGNMvPiF_7koPnsBJlpf8zliRF7Wu5_sJsO4RG64NI79_gLuvlvaa7_HAwOw=w1215-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczP2o7jzpSdpk85CLDD4HVaZKf7K3KbotapvEtBrRH1JR9P-Ebi5OA7ipm-81N1ddAzbGXrCpAo91oJaT9Xja_fdN0lf_YILk_R8nkXKsUQNnohSt3Lx_cDqc3OX_8XOdioqq-PDiuT8iXz1P-sF1y8gCQ=w683-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczM2SltyTEmiF1iFYe66tGwITia9llfrm0OGmkdXbqbnFg2NyhTiMXPkLzy8tSbnb1LOz0w_8HbcT55bZJaOvsq9XxgLhLaqHwIXHYD0oCY69x-nwFAvnhAIRYqE38-YCdOdMkqgLlDC-JzVNfufB9ekpQ=w1215-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNBtJB--IyBnyFUkEq99EB1O_tYNbyaUbA8yps-N0-Ib3foKn4608tW4yzc6D9jCuHAC9qVeWYoZCK2TFZpf3GX0ibyet4np4r-4jPLTP13d1MPLCx5Op7ul9z861dFfQcdgUfiB4Lo7QI-Logm4-uMgQ=w1215-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPGK1MmU5fJG9K3zkM1ib3Faj94Wu7c7LVFXWsAFYM-zTN22hjRsciWbL5ZYFu4zK0GMOJyXOVkk86OKmLFiNR9W2iIDNFCts-6ridk0xk8YAj7XBpcjEAMmjFZYexFbWhYsYA6O4I12G7n7EfzA841tA=w1215-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMCXJLF4sCCQQa9tbxrwRdkBbVIV6WRUYNkca3faeaoGRJg0yT8_vR5T5WRpsr6t_GgiMany0BrxEtJIwBtqlLcD2ZqQx8kIdj8n1ArMXNZS4pkvEq5ziHUMXAdt-EFv1d1WtjHQziVfDQhYIZeMFlvVA=w1215-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPvDN8eBTLoKi29TdUYp43sl7HQ8hKns01roXkL3VvCxJYnS5YFqOw3iVkpFttJ7eji4fzL0xk-wzgSD7Sr6omDBrPXW2ChVgUF-zPDKxPqF4fGo5-HKJ-XnXZXWXu2gSpPveU-O3m3MuioxjUjALnqzQ=w1215-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPN-nnj5TteKWAw8PQg9S3PUUdOA1wmaV3C9ziEeqHcZbSMvz9ZrA9KxJ3zGeDhQxgls5eLt9bPs-scl-qy6h3HNEQp8s2AOQqWE8FvZe1Hir6xL_FTh3DIfze2ib8toTaNtQrYUia0Y6sRZuXjqGCNFw=w1215-h911-s-no-gm
Een paar dagen later het interieur nog gedaan, inclusief het plaatsen van een kofferbak schaal. Ook zie je hier de Renault Originals paraplu in zwart wit, vonden we toepasselijk.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNQfEP_AVFpOEPUmllxj3FKyzZfArU_unW74PfBvQVLkjfs2mjKaS6uhhxWwPDSh6Adk0uynISXsF3JrxlNB8czmdq1Xzsa8g_wVSN5KoTgVnF8X02Cc9f6OuVkdpMOq1acznbi-CMZnDyLMv6cHCdfLQ=w1215-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOyzXSsLyOTmc6MKlzQYtRbSn95qU3LuQiOGCrfRRo6050gKSB6THmcsQhkztPBzYL6vVESOjXtAJltA6KJBRzDVyn5wCUwqCbNuO9f0_19cdgGaHl3Jf__L50S4R6LPIi6pWCHU1N1t0tV3pxZYJDZ6Q=w1215-h911-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMY2CvcBeX0N3wjWnO08eQ1TTtjhUzs_GC1JdEU2KBpAHMugoBn5TkU47_lzlFJU3v3zgEdrWrIJeHQsxpQZ0gcR70uF_lxcD6JYrm6Ll3bbQINBDLJf4vMKeLot0j__PRilLDSVOih5eh-5ErfANt2Hg=w1215-h911-s-no-gm

Eerste indruk: fantastische auto die echt heerlijk rijdt, zelfs aan koppel geen tekort als je diesel gewend bent (ook niet gek met 220 pk en 340 Nm op 1300 kg), de Laguna was best vlot maar dit is kwa snelheid van een hele andere orde. Leuk weetje is dat deze auto voorzien is van zowel de motor als versnellingsbak uit de Megane RS en het vermogen dus softwarematig begrensd is op 220 pk. Als je hem op maat laat mappen/chippen is 300-320 pk zonder meer mogelijk, voorlopig gaat dat niet gebeuren, eerst maar eens wat kilometers er op zetten en lekker rijden.

De Megane is echt verrassend ruim van binnen, je hebt b.v. aanzienlijk meer beenruimte op de achterbank. En wat zitten die RS stoelen heerlijk en wat kunnen ze laag  :cool: De kofferbak is zelfs breder als de Laguna, ik had in de Laguna ook een rubberen mat die naar mijn vader zijn Laguna GT gaat en die ligt klaar in de kofferbak maar heeft dus aan beide kanten ruimte over. Diepte weet ik niet, moet ik hem even voor afrollen maar vond dat een opvallende constatering.

Voor de rest niet echt plannen met de auto behalve lekker rijden, aanstaande maandag wordt het enige parkeerdeukje wat er op zit er uit gehaald. Er komt nog een afneembare trekhaak onder (toch wel handig als je fietsen wil mee nemen). De interieur lampjes heb ik al vervangen door ledjes. Ook een nieuw GT Renault Sport logo besteld (in het zwart), deze is geverfd en bladdert wat af. Voor de diamanten logos ook nieuwe zwarte besteld, zijn ook over gespoten dus zijn ook niet 100% zwart meer. Daarnaast nog een keer een nieuwe matten set, wat er nu in zit is niet slecht maar wordt wel al minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• missTweakers
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 11:24
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de rlinkstore om met credit card te betalen? Als ik een verlenging van mijn navigatie 'tomtom traffic & connectivity' probeer te kopen, dan krijg ik nadat ik mijn cc gegevens heb ingevoerd een error dat de content in iframe geblokkeerd is. Zie screenshot. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUOgmIJZTy-CsZt-Akhs9NGpI2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I6RrH20ihM0F9TkVDLblDX8Z.png?f=fotoalbum_large

Heb het ook in incognito mode geprobeerd, maar dat helpt niet. Weet iemand raad? Bij garage willen ze alleen helpen icm een grote beurt terwijl die nog lang niet nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door missTweakers op 24-05-2024 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
Heb je al een andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:41
Ergens aankomende week gaan we eens kijken naar een Clio V Initiale paris met 1.0 TCe motor.
Hebben jullie tips waar op te letten, specifiek model/motor? Kilometerstand is niet hoog (<50.000) en bj 2020.
Algemene zaken (onderhoudsboekjes, bandjes, geluiden etc) weet ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• missTweakers
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 11:24
bvdbos schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:49:
Heb je al een andere browser geprobeerd?
Ja, ik heb nu ook Safari en Firefox geprobeerd (eerste keer was Chrome) en daar blijft ie ook hangen. Daar is de error in de console iets vergelijkbaars
"Blocked a frame with origin "https://nl.rlinkstore.com" from accessing a frame with origin "https://payment-web.sips-services.com". Protocols, domains, and ports must match."

[ Voor 3% gewijzigd door missTweakers op 25-05-2024 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
missTweakers schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Ja, ik heb nu ook Safari en Firefox geprobeerd (eerste keer was Chrome) en daar blijft ie ook hangen. Daar is de error in de console iets vergelijkbaars
"Blocked a frame with origin "https://nl.rlinkstore.com" from accessing a frame with origin "https://payment-web.sips-services.com". Protocols, domains, and ports must match."
CSP voor frame-src bestaat al jaren lang (sinds netscape 2.02), het is raar dat je nu deze fout krijgt. Er zal aan de pagina iets verandert zijn waardoor nu de "Content-Security-Policy header" wordt meegestuurd. Je kan proberen om CSP tijdelijk uit te zetten door een van deze chrome-extensies tijdelijk te installeren, misschien dat het dan werkt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn nieuwe Renault Arkana Esprit Alpine Full Hybrid is net afgeleverd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vfrpC2LuZQp_KoNzQTuGYoN_pk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uztteQk09DnJUJI62ct874JM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyNVuRHlfTO6P5sXgg3zkAXL79E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1LKbnRqvbGe20tW7SjwpJOt4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8fB84SHpeo4yNxF5Agq3wWc6P0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yvSknycm4DQ6IxoI13u93fEc.jpg?f=user_large

Vanmiddag na het werk eens uitgebreid mee gaan proefrijden :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, net een ritje van een kilometer of 70 gemaakt. Heerlijke auto!

Eerste wat ik wel direct uitgezet heb is dat verrekte Lane Assist. Dat vond ik al bloed-rete-irritant in de Talisman en in de Megane, en in deze Arkana is het niet verbeterd.

En het geluid van de richtingaanwijzers heb ik van Hoog naar Middel gezet, want dat klonk zo hard, daar wek je de doden weer mee tot leven.

Verder MySense van de nodige persoonlijke instellingen voorzien, maar je hebt echt zó veel opties, daar moet ik dit weekend allemaal nog eens in duiken.

Maar hij rijdt echt heerlijk comfortabel, je hoort hem nauwelijks niet (in tegenstelling tot die Toyota die nogal rumoerig was), ook niet bij 100+ km/h. Overgang tussen electro- en benzine-aandrijving is ook naadloos, en het schakelen van de automatische bak gaat soepeler dan in mijn Megane, je merkt minder van de schokjes die de Megane nog wel eens had.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@wildhagen nice, lekker shiny zo nieuw ;)

Wel grappig wat je noemt over de lane assist. Ik vind dat in mijn arkana ook minder goed werken dan in mijn vorige Seat. De Seat centreerde ook echt binnen de rijstrook, terwijl de Renault alleen corrigeert als je de lijn dreigt te overschrijden (resultaat: pingpongen tussen linker en rechter lijn). Ik heb geen adaptive cruise control en begreep dat als je dat wel hebt (en dat heeft jouw uitvoering) de lane centering wel werkt. Maar kennelijk nog steeds niet goed. Dan hoef ik geen spijt te hebben dat ik het er niet bij heb besteld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

wildhagen schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:53:
Mijn nieuwe Renault Arkana Esprit Alpine Full Hybrid is net afgeleverd:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanmiddag na het werk eens uitgebreid mee gaan proefrijden :)
Hopelijk haalt deze wel het einde van je lease contract O-) :+

Verder veel veilige kilometers ermee *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aomi
Na 14 jaar Opel, Peugeot, Lexus en Citroën gereden te hebben mag ik me vanaf aankomend weekend ook Renault bezitter gaan noemen!

Deze (in mijn ogen) prachtige Clio Initiale Paris kan ik zaterdag op gaan halen. Op 1 velg na (wordt vernieuwd) in goede staat, met deze mooie blauwe kleur en enorm chique interieur. Heel blij mee. Helaas wel het 1.0 motortje, maar die reed opzich wel prima en vlot (genoeg).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by6ZnDEE9neQGTMlCej8kT9lbz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmpZVBEUPqcoAcV1TwCzB6UJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWiR5Qf8FSZcR7pZM6gPbY62CfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWsCVV53ZnWlLZZW0hsL9WbY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiTGFFTZ4q2D2sQvhHKVdeMNpQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIJIiSgLIVYwiTKQmDHG8ddw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vond wel het infotainment enorm langzaam. Zo langzaam dat je via het scherm niet fatsoenlijk van zender kon wisselen bijvoorbeeld. Is daar wat aan te doen (een update of reset ofzo bijvoorbeel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@Aomi Veel veilige kilometers met je aanschaf oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@amoi Mooie kleur! Zit er MediaNav of Easylink als multimedia? Beiden zouden overigens voldoende vlot moeten zijn om normaal te gebruiken en kunnen naar fabrieksinstellingen gereset worden. Wel het overwegen waard als het echt zo langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
melcon schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:06:
@amoi Mooie kleur! Zit er MediaNav of Easylink als multimedia? Beiden zouden overigens voldoende vlot moeten zijn om normaal te gebruiken en kunnen naar fabrieksinstellingen gereset worden. Wel het overwegen waard als het echt zo langzaam is.
Easylink.
Bij het scrollen door de DAB/FM zenders vertraagde het systeem zo erg dat je onmogelijk de juiste zender kon kiezen.
Maargoed ik zal m idd een factory reset geven zodra ik de sleutels heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Easylink is gewoon traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mijn arkana heeft ook easylink (hetzelfde dus denk ik). Dat langzaam scrollen herken ik niet, maar heel intuïtief vind ik het radio gedeelte ook weer niet (gaat bijvoorbeeld altijd naar FM als je hem aanzet, terwijl al je presets dab+ zijn). Omdat ik Android auto gebruik, gebruik ik voor radio luisteren sindskort de app Tunein. Dan blijf je ook netjes binnen je Android auto omgeving en hoef je niet naar het Renault systeem te switchen om een radiozender te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind dat op mijn Arkana eigenlijk juist heel erg meevallen.

Op de Megane (en daarvoor de Talisman) had ik de R-Link2 (de voorloper van het huidige EasyLink) en dat was aanzienlijk trager.

De EasyLink vind ik qua snelheid een enorme vooruitgang eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Klopt, in de vorige Megane was het nog slechter. In de nieuwe modellen als Megane etech en Austral is alles veel sneller. Dan hoeft hij niet na te denken als je een navigatie adres invoert etcetera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het mooiste systeem is uiteraard OpenR c.q. Google automotive, dat is gewoon echt snel. Helaas nog niet leverbaar in alle modellen, maar zowel easylink als medianav zijn voldoende snel voor normaal gebruik. Easylink is sowieso al een stuk sneller als R-Link en R-Link 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Werkt Android auto wel gewoon snel op zo'n langzaam systeem? Want draait het systeem dan via de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Ja klopt, het scherm geeft dan alleen weer wat je telefoon doet, de telefoon bepaald dan de snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:15
melcon schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:06:
Ik denk dat je aomi bedoelde? Lol

Ik zie in een keer Renault topic? En Ik maar denken daar heb ik nog nooit gepost want ik heb een Volvo.

Maar eens mooie kleur hoor aomi, geniet van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
amoi schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat je aomi bedoelde? Lol

Ik zie in een keer Renault topic? En Ik maar denken daar heb ik nog nooit gepost want ik heb een Volvo.

Maar eens mooie kleur hoor aomi, geniet van de auto.
8)7 Klopt! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ok, ik heb net een nadeel ontdekt van de Arkana. Ja, het is een First World Problem, I know, maar toch :P

Wat blijkt: als je het schuifdak open doet, en dan na aankomst wegloopt en de auto springt op slot, gooi hij het dak niet dicht. Nu stond ik er maar 5 minuten, maar daar moet ik wel op letten dus....

Maar wel heerlijk hoor, zo met open dak rijden (dit is mijn eerste auto met schuif/kantel dak). En ik dacht altijd dat dat enorm veel lawaai maakte, maar dat valt best mee door dat randje dat omhoog komt en de lucht over de opening heen leidt. Sure, je hoort wel windgeruis, maar het is heel bescheiden.

De auto heeft nu bijna 1400 km op de teller staan, en rijdt nog altijd heerlijk. Goede keuze nog altijd geweest :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:27

Meneer aard

Porsche rulez!

@wildhagen Ben toch wel benieuwd hoe die arkana rijdt met een ongeblazen 1.6.
De elektromotor doet veel..maar toch bovenin..zal het ongetwijfeld best minder worden op 1400 kg?
Of hebben ze het redelijk in balans gezet?

Ik kom van een Megane IV 1.5 dci af..die trok al niet bepaald de straatstenen uit de grond en had voor mijn gevoel op sommige momenten best meer vermogen mogen hebben.
Nu een PHEV opel grandland..Ook niet werelds beste combi maar toch het samenspel met de electro motor en 1.6 turbo doet best veel. Is ook redelijk op elkaar afgestemd met zn max koppel bij 3000 rpm beschikbaar. Onderin echt elektrisch.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meneer aard schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:15:
De elektromotor doet veel..maar toch bovenin..zal het ongetwijfeld best minder worden op 1400 kg?
Ik vind hem redelijk krachtig, ruim voldoende om vlotjes mee te kunnen. Sure, de straatstenen trek je er ook niet mee uit de weg, maar dat hoeft van mij ook niet.

Hij heeft iig genoeg power om goed mee te komen, ik heb nog geen moment gehad dat ik dacht vermogen te kort te komen.

Ik vind hem qua kracht redelijk vergelijkbaar met mijn vorige Megane, en die had een 160 pk 1.3 liter-benzinemotor (non-hybrid) met automaat. Ze ontlopen elkaar qua prestaties erg weinig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 10:15
Renault bied ook autos met vermogen hoor.

Ik heb er 2 van op de oprit staan, een 2 liter diesel met 230 pk en 500 nm koppel.
Of een Clio 2 phase 1 met 2 liter benzine. 188 pk en 213 nm koppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Meneer aard schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:15:

Ik kom van een Megane IV 1.5 dci af..die trok al niet bepaald de straatstenen uit de grond en had voor mijn gevoel op sommige momenten best meer vermogen mogen hebben.
Nu een PHEV opel grandland..Ook niet werelds beste combi maar toch het samenspel met de electro motor en 1.6 turbo doet best veel. Is ook redelijk op elkaar afgestemd met zn max koppel bij 3000 rpm beschikbaar. Onderin echt elektrisch.
Bij het wegrijden is de electromotor eigenlijk de vervanging van de turbo. Direct veel koppel, waardoor het echt wel vlotjes gaat. Je hebt bij de hogere toeren dan uiteraard geen turbo die erbij komt en dan merk je ook wel waarom de 0-100 tijd op 10+ seconden staat. In de praktijk heb je daar geen last van. Wat ik op de snelweg wel vaak gebruik is de sportstand. Hij gebruikt dan veel meer de electromotor en verbrandingsmotor tegelijk, waardoor het echt vlotter aanvoelt (wellicht ook psychologisch, omdat de gasrespons wat sneller is).

Ik kom van een VAG 1.4 150pk dsg en was bang om in een best traag hok terecht te komen, maar dat valt erg mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Het is ook apart dat de clip hetzelfde vermogen heeft. Vanaf start is het echt een bommetje tot 50 km/h (wat dus in 99% van de gevallen voldoende is). Scheelt 200 kilo met de Arkana, dat merk je wel.

Hij kiest op de sport stand ook een ander verzet waardoor die dus niet eerst een andere combinatie moet maken als je het gas intrapt. Hij is dus op de snelweg echt een stuk sneller weg als je wil inhalen bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 20-06-2024 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik kom mij ook alvast in dit topic melden, heb de Renault Clio TCe 90 Techno in Iron Blue in bestelling staan. Niet super veel extra opties, enkel Pack Navigation en Pack Look .

Verwachte levering is op dit moment medio juli, maar verwacht eigenlijk dat het nog wel wat langer gaat duren.
Maar dit is geen probleem want mijn hoop was levering voor 1 november en dat gaat zo te zien gewoon lukken.

Dit wordt mijn eerste Renault en tevens mijn eerste volledig nieuwe auto dus dubbel spannend ;)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
OMD schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:19:
Hij kiest op de sport stand ook een ander verzet waardoor die dus niet eerst een andere combinatie moet maken als je het gas intrapt. Hij is dus op de snelweg echt een stuk sneller weg als je wil inhalen bijvoorbeeld.
Dat zal het inderdaad zijn (het is een beetje een black box wat die versnellingsbak precies doet ;)). Inhalen gaat idd lekker rap in de sportstand. En je zit ook zo op de 160+ km/u. Mijn vorige auto ging dan zonder moeite nog veel harder door. Leuk in Duitsland, maar in Nederland ga je toch niet harder als je je rijbewijs wilt behouden ;)

Je merkt ook dat ie de batterij steeds op een vrij hoog niveau houdt, zodat je altijd reserve hebt. Als ik een aanhanger trek zet ik hem ook in de sportstand, want al een paar keer gehad in de normale stand dat de batterij kennelijk sneller leeg is dan verwacht, waardoor die vol in de toeren schiet. Met de sportstand geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Palomar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:54:
[...]

Dat zal het inderdaad zijn (het is een beetje een black box wat die versnellingsbak precies doet ;)). Inhalen gaat idd lekker rap in de sportstand. En je zit ook zo op de 160+ km/u. Mijn vorige auto ging dan zonder moeite nog veel harder door. Leuk in Duitsland, maar in Nederland ga je toch niet harder als je je rijbewijs wilt behouden ;)

Je merkt ook dat ie de batterij steeds op een vrij hoog niveau houdt, zodat je altijd reserve hebt. Als ik een aanhanger trek zet ik hem ook in de sportstand, want al een paar keer gehad in de normale stand dat de batterij kennelijk sneller leeg is dan verwacht, waardoor die vol in de toeren schiet. Met de sportstand geen last van gehad.
Sportstand blijft in principe de motor altijd aan, behalve bij een verkeerslicht oid.

Full hybrids en aanhangers zijn een huwelijk die geen stand houdt. De batterij is hier niet voor gemaakt. Ik merk het al alsnog 3 mensen extra in de autobus zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@wildhagen Als je 2 maal op op het sluitknopje op de startkaart drukt doet die het dak alsnog voor je dicht (althans... zo werkt het op de eerdere modellen wel altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

melcon schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:58:
@wildhagen Als je 2 maal op op het sluitknopje op de startkaart drukt doet die het dak alsnog voor je dicht (althans... zo werkt het op de eerdere modellen wel altijd).
Verrek, dat ga ik straks eens proberen, tnx voor de tip!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
melcon schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:58:
interessant, dat werkt inderdaad ook voor het sluiten van de ramen (ik heb geen open dak).

Bij mijn vorige auto moest ik het knopje dan ingedrukt houden en dat werkte bij de Renault niet. Dubbelklikken dus ;) Het openen van de ramen werkt echter niet op deze manier (dat werkte bij mijn vorige auto wel door de open-knop ingedrukt te houden. Handig als het heet is om de auto voor in te stappen al wat af te koelen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Net getest, een dubbelklik op de sluitknop sluit idd zowel de portierramen als het schuifdak. Weer wat geleerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
@Palomar Klopt inderdaad, als je ramen comfort functie hebben kun je ze op die manier ook sluiten. Panodak/open dak is altijd* i.c.m. met elektrisch bediendebare ramen met comfort functie dus daar werkt het altijd. Open doen kan inderdaad niet al zouden ze dat best kunnen programmeren (technisch is het wel mogelijk).

*uitzonderingen daar gelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:27

Meneer aard

Porsche rulez!

wildhagen schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:24:
[...]

Ik vind hem redelijk krachtig, ruim voldoende om vlotjes mee te kunnen. Sure, de straatstenen trek je er ook niet mee uit de weg, maar dat hoeft van mij ook niet.

Hij heeft iig genoeg power om goed mee te komen, ik heb nog geen moment gehad dat ik dacht vermogen te kort te komen.

Ik vind hem qua kracht redelijk vergelijkbaar met mijn vorige Megane, en die had een 160 pk 1.3 liter-benzinemotor (non-hybrid) met automaat. Ze ontlopen elkaar qua prestaties erg weinig.
Dat is fijn om te horen. Was even benieuwd omdat het een ongeblazen 1.6 is dat je dan in een soort gat terecht komt.
Ik had die 163 pk 1.3 ook eens gereden in een leenauto, dat was een mooi soepel blok. Dan merkte je eigenlijk dat een 115 PK diesel onder bemeten was om relatief "lui" te kunnen rijden.
Palomar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:08:
[...]

Bij het wegrijden is de electromotor eigenlijk de vervanging van de turbo. Direct veel koppel, waardoor het echt wel vlotjes gaat. Je hebt bij de hogere toeren dan uiteraard geen turbo die erbij komt en dan merk je ook wel waarom de 0-100 tijd op 10+ seconden staat. In de praktijk heb je daar geen last van. Wat ik op de snelweg wel vaak gebruik is de sportstand. Hij gebruikt dan veel meer de electromotor en verbrandingsmotor tegelijk, waardoor het echt vlotter aanvoelt (wellicht ook psychologisch, omdat de gasrespons wat sneller is).

Ik kom van een VAG 1.4 150pk dsg en was bang om in een best traag hok terecht te komen, maar dat valt erg mee!
Eens. Maar uiteindelijk valt de electromotor ook weg of komt in een bereik dat die minder koppel heeft. Als ik kijk hoe het turbo blok van de opel dan pas inkomt bij 3000 toeren max koppel, heeft ie onderin alleen maar van de electromotor gehad.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:35

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

Mijn vriendin heeft al een aantal maanden een 2014 Renault Captur TCe 120 EDC. Wij zijn eigenlijk erg te spreken over de auto want vrij grote auto en voor het geld konden we eigenlijk geen betere 2e auto vinden.

Nu wil ik een paar dingen verbeteren / achteraf inbouwen
- Achteruitrijcamera
- Headunit upgrade (CarPlay + DAB)
- Upgrade Audio evt met extra versterker

Nu loop ik al tegen het eerste probleem aan, ik heb geen idee welke opties er nu inzitten.
Als ik deze brochure bekijk lijken wij de Dynamique versie te hebben. Maar ik weet verder niet welke opties er nu in de auto zitten. Ik zag al dat achteruitrijcamera optioneel was.

Dus; Is er ergens een manier om te zien / te achterhalen welke opties er nu inzitten? Bijvoorbeeld aan de hand de VIN?

Wat moet gedaan worden om origineel in te bouwen? Ik heb veel ervaring met een inbouwen van opties op BMW (sidehustle) maar ik heb moeite met informatie te vinden voor renault. Wellicht gebruik ik de verkeerde termen maar ik vind bijvoorbeeld al nergens duidelijk wat nu precies Easylink, RLINK en RLINK2 is en hoe ik kan weten welke ik heb?

TLDR:
- Waar vind ik de optielijst van mijn huidige auto?
- Waar vind ik elektrische schema's van renault?
- Waar vind ik eventueel onderdeelnummers / catalogus?
- Wat heb ik nodig voor OEM achteruitrijcamera?
- Dient opties nog in de auto geprogrammeerd te worden, welke software & OBD kabel wordt hiervoor gebruikt?
- Wat zijn mijn opties voor HeadUnit upgrade? Iemand ervaringen met android scherm van bijv AliXpress?
- Ook zit de armleuning iets los, waar zit deze vast geschroefd?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
@Mr Pingu Heb je een foto van het navigatiedisplay. Dat zal namelijk een Rlink 1 display zijn of een Media nav display.

In het geval van R-Link 1 kan je Android Auto activeren, en eventueel een DAB+ radio inbouwen (heb ik nog liggen voor je). Vergeet dan niet een DAB antenne er bij in te bouwen.
Carplay is niet mogelijk. Achteruitrijdcamera is wel mogelijk.

In het geval van Media NAV kan je de hele unit vervangen voor eentje met Carplay, Android Auto en DAB+. De bestelnummers zwerven hier en daar rond op internet. Die weet ik niet uit mijn hoofd.

Als de auto is uitgerust met R-Link 1, dan is het niet mogelijk een Medianav unit in te bouwen en andersom. Tenzij je graag aan de kabelboom prutst.
Ik heb geen ervaring met chinese radio's, maar dat schijnt tegenwoordig best aardig te werken. (mits je de juiste koopt)

Onderdeelnummers kan je vinden op partsouq.com of catcar.info of bij de Renault dealer.
Elektrische schema's zwerven her en door rond op internet, maar voor moderne Renaults (na 2015) moet je helaas echt bij de dealer zijn.
De optielijst kan je opvragen bij de dealer.
Voor al je wensen moet je de laptop aan je auto hangen. Dat kan bijvoorbeeld met PyRen of ddt4all, of met Clip (Renault diagnose software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

perslucht schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:45:
@Mr Pingu Heb je een foto van het navigatiedisplay. Dat zal namelijk een Rlink 1 display zijn of een Media nav display.

In het geval van R-Link 1 kan je Android Auto activeren, en eventueel een DAB+ radio inbouwen (heb ik nog liggen voor je). Vergeet dan niet een DAB antenne er bij in te bouwen.
Carplay is niet mogelijk. Achteruitrijdcamera is wel mogelijk.

In het geval van Media NAV kan je de hele unit vervangen voor eentje met Carplay, Android Auto en DAB+. De bestelnummers zwerven hier en daar rond op internet. Die weet ik niet uit mijn hoofd.

Als de auto is uitgerust met R-Link 1, dan is het niet mogelijk een Medianav unit in te bouwen en andersom. Tenzij je graag aan de kabelboom prutst.
Ik heb geen ervaring met chinese radio's, maar dat schijnt tegenwoordig best aardig te werken. (mits je de juiste koopt)

Onderdeelnummers kan je vinden op partsouq.com of catcar.info of bij de Renault dealer.
Elektrische schema's zwerven her en door rond op internet, maar voor moderne Renaults (na 2015) moet je helaas echt bij de dealer zijn.
De optielijst kan je opvragen bij de dealer.
Voor al je wensen moet je de laptop aan je auto hangen. Dat kan bijvoorbeeld met PyRen of ddt4all, of met Clip (Renault diagnose software).
Dank voor het snelle antwoord. Dit helpt mij goed opweg met waar ik info kan vinden en welke termen ik eventueel moet gebruiken in zoektocht. Foto moet ik je op dit moment even schuldig blijven maar komt iets later. Onze captur is uit 2014.

Is er nog verschil in hardware voor de achteruitrijdcamera in het geval van medianav vs R-link? Onderdeelnumemrs nog niet gecheckt :X

Ik doe overigens het liefst alles OEM, tenzij er geen andere optie / economisch niet haalbaar is, dan overweeg ik een chinees scherm met CarPlay ingebouwd. Wij hebben overigens beide iPhone, dus het moet haast wel CarPlay worden en niet Android Auto.

Optielijst ga ik even opvragen bij de dealer dan.

Ik heb een ELM327 gebaseerde lezer hier liggen op bluetooth (Vgate iCar Pro) lijkt erop dat ddt4all daarmee overweg kan. Heb anders ook nog een Mongoose J2534. Mogelijk dat ik die ook aan de praat krijg. Deze gebruik ik voor Volvo VIDA & Toyota TIS. Ik vind wel hits op J2534 en Renault maar lijkt niet 100% plug & play. Komt de uitzoek lijst :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
  • Nu online
@Mr Pingu Je zou die J2534 kunnen testen icm Clip. Volgens mij moet je dan wel wat aanpassen in het register, zodat Clip hem herkent als geldige device. Het is wel de vraag of je verbinding krijgt met de multimedia can bus.

Die iCar Pro gaat werken, maar je kan dan nog niet verbinden met de multimedia can bus. Daarvoor moet je er een dpdt schakelaartje tussen plaatsen.

Die achteruitrijdcamera's zijn als retrofitkit te koop bij renault. Kijk anders even op tech-accessoires.renault.com. Daar staan diverse handleidingen, dan zie je vanzelf welk bestelnummer daarbij hoort.

Verschil tussen Medianav en R-Link 1 lijkt mij er niet behalve de positie op de stekker van de radio.

Als je R-Link 1 hebt is de makkelijkste manier om DAB+ en Carplay te krijgen een Chinese radio. Je zou ook nog deze Rus uit polen kunnen vragen, die bouwt custom bouwpakketen voor R-Link 2. https://www.instagram.com/2kplusgarage/reels/ Maar dat gaat al gouw veel geld kosten.

Met medianav kan je dus de hele unit vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

perslucht schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:13:
@Mr Pingu Je zou die J2534 kunnen testen icm Clip. Volgens mij moet je dan wel wat aanpassen in het register, zodat Clip hem herkent als geldige device. Het is wel de vraag of je verbinding krijgt met de multimedia can bus.
Thanks, ga ik uitzoeken.
Die iCar Pro gaat werken, maar je kan dan nog niet verbinden met de multimedia can bus. Daarvoor moet je er een dpdt schakelaartje tussen plaatsen.
Ja ik had zoiets gevonden. Je bedoelt dit toch?
Afbeeldingslocatie: https://myrenaultclioblog.wordpress.com/wp-content/uploads/2022/06/13c5e-can2-obd2-wiring.jpg
Die achteruitrijdcamera's zijn als retrofitkit te koop bij renault. Kijk anders even op tech-accessoires.renault.com. Daar staan diverse handleidingen, dan zie je vanzelf welk bestelnummer daarbij hoort.
Thanks again.
Verschil tussen Medianav en R-Link 1 lijkt mij er niet behalve de positie op de stekker van de radio.

Als je R-Link 1 hebt is de makkelijkste manier om DAB+ en Carplay te krijgen een Chinese radio. Je zou ook nog deze Rus uit polen kunnen vragen, die bouwt custom bouwpakketen voor R-Link 2. https://www.instagram.com/2kplusgarage/reels/ Maar dat gaat al gouw veel geld kosten.

Met medianav kan je dus de hele unit vervangen.
Ja hangt er dus even vanaf wat we er nu in hebben zitten, dat ga ik dus vanavond weten. Als ik toch een chinees android scherm er in moet zetten ga ik ook voor aftermarket camera, die kan je er namelijk vrij vaak bijkopen zag ik al. Die officiele setjes zijn stiekem nog wel aan de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
  • Nu online
@Mr Pingu Zoiets bedoel ik ja.
Ik zelf een OBD2 male en female stekker met elkaar verbonden. Op een van de stekkers zit zo'n dpdt schakelaar om te schakelen tussen de twee netwerken. Zo kan ik hem overal even tussen zetten als mijn OBD adapter niet zo'n schakelaar heeft.

Die Chinese camera's zijn ook aan te sluiten op R-Link 1 en Medianav, dus die kan je sowieso wel inbouwen.
Als je overigens zo'n Chinese radio koopt, hoef je verder ook niet echt iets uit te lezen met een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 16:31

Plainside

I browse when I'm at work

Dag Mensjes, recent trotse eigenaar geworden van een Renault Clio (1.6 automaat) uit 2011 <75K KM's. Aansich totaal geen problemen mee maar wel apart gedrag mbt de parkeersensoren achter. Wanneer ik de auto koud start (niet eerder in gereden die dag), en rij achteruit hoor ik eerst twee verschillende piep tonen, maar werken de sensoren niet in R, hiervoor moet ik dan eerst de sensoren uit zetten en vervolgens weer aan, dan werken ze. Maar dit moet dus elke keer weer en is dus nog een frustratie puntje, zijn er anderen die dit gedrag herkennen? En is dit eventueel via software en/of andere manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:25

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik heb een Renault Megane (III) Estate uit 2012, na de lampjes check bij contact maken blijft het ECU lampje branden totdat ik de auto start. Als de auto eenmaal gestart is gaat het ECU lampje uit en blijft ook uit, er is verder ook niets aan de hand met rijden. Is dit verwacht gedrag? Dit is me eerder nooit opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 10:15
Plainside schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:20:
Dag Mensjes, recent trotse eigenaar geworden van een Renault Clio (1.6 automaat) uit 2011 <75K KM's. Aansich totaal geen problemen mee maar wel apart gedrag mbt de parkeersensoren achter. Wanneer ik de auto koud start (niet eerder in gereden die dag), en rij achteruit hoor ik eerst twee verschillende piep tonen, maar werken de sensoren niet in R, hiervoor moet ik dan eerst de sensoren uit zetten en vervolgens weer aan, dan werken ze. Maar dit moet dus elke keer weer en is dus nog een frustratie puntje, zijn er anderen die dit gedrag herkennen? En is dit eventueel via software en/of andere manier op te lossen?
Zit er een trekhaak op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@perslucht
Dit is MediaNAV toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1RKhk2YwaA4mQ96MZFhatOUm2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mB7RWkRMNWiasuXBfz1EHNKP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
  • Nu online
@Mr Pingu Dat is inderdaad een MediaNav, dus dan is het vervangen zeer eenvoudig :)
Kan je ook zien welk type er nu in zit? Is volgens mij wel ergens in het menu te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

perslucht schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:00:
@Mr Pingu Dat is inderdaad een MediaNav, dus dan is het vervangen zeer eenvoudig :)
Kan je ook zien welk type er nu in zit? Is volgens mij wel ergens in het menu te vinden.
Volgens mij een 4.x.x. Ik kom erop terug zodra ik weer bij de auto kan. Vriendin heeft deze week veel nachtdiensten dus we ontlopen elkaar een beetje en ik de auto dus ook...

Ondertussen kwam ik het volgende tabelletje tegen. Hierdoor kan je makkelijk op ebay of sloperij vinden of de headunit CarPlay / AA ondersteund. Wellicht hebben anderen hier nog wat aan. SW-versie staat op de sticker.

HeadUnit SW-version Model
MediaNav 1 (aka MN1) 4.x.x ?
MediaNav Evolution (aka MN2) 5.x.x - 9.1.3 LAN5200WRx
MediaNav Evolution met Android Auto & CarPlay (aka MN3) 1.0.13.x - 1.0.15.x LAN58xxWRx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Nee zit geen trekhaak bij, m'n garage waar ik hem heb gekocht denkt dat het later is geïnstalleerd en daarom misschien niet out of the box werkt zeg maar. Het knopje voor het uit/in schakelen zit ook rechts van het stuur. Weet ook niet of dat de standaard plek is waar die hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Plainside schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Nee zit geen trekhaak bij, m'n garage waar ik hem heb gekocht denkt dat het later is geïnstalleerd en daarom misschien niet out of the box werkt zeg maar. Het knopje voor het uit/in schakelen zit ook rechts van het stuur. Weet ook niet of dat de standaard plek is waar die hoort.
Weet de garage wel of het origineel of aftermarket sensors zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Mr Pingu schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:07:
[...]

Weet de garage wel of het origineel of aftermarket sensors zijn?
Garage denkt wel dat het originele onderdelen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Plainside schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:06:
[...]

Garage denkt wel dat het originele onderdelen zijn.
Update: ze doen het opeens sinds vandaag... absoluut niets aan gedaan door mij of garage, ook niet schoongemaakt of zo. Wel blij dat het wel werkt, ook tussen stop en start gezien ze in de ochtend en op terug weg van werk goed werkte uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Plainside schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:57:
[...]

Update: ze doen het opeens sinds vandaag... absoluut niets aan gedaan door mij of garage, ook niet schoongemaakt of zo. Wel blij dat het wel werkt, ook tussen stop en start gezien ze in de ochtend en op terug weg van werk goed werkte uiteindelijk.
Toch wat te vroeg gejuiched....

Na dat je twee tot vier piepjes hoort waar die werkt hoor je 1 langere toon waarna het niet meer werkt...

Dit is trouwens zonder enige uit/inschakeling van de rijsensoren, gewoon gestart en aangekomen bij het werk.

[ Voor 9% gewijzigd door Plainside op 05-08-2024 08:54 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 56 Laatste