Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

melcon schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

Dat is wel echt een serieuze klapper geweest, als je ziet hoe de velg alleen al vervormd is. Verbaasd me niets dat de deuren niet goed open willen. Zou de Arkana zeker even bekijken, is inderdaad wel een SUV en een stuk beter afgewerkt dan de Captur (binnen het segment van de Captur is het prima maar het is niet vergelijkbaar met een segment hoger zoals de Arkana). In de Arkana die je nu besteld zit het Easylink systeem (opvolger van R-Link 2), Renault heeft hier een simulator van online staan om te proberen: https://easylink.renault.com/index-nl.html#HOMEMENU_MAIN_EXT

Als je geen echte klachten had over het R-Link systeem in je Megane dan gaat dit systeem je ook gewoon goed bevallen, het is vooral een stuk sneller.

Open R-Link (wat Nico zegt, in de Megane 5/E-Tech) is inderdaad het mooiste, dat is het Google systeem, helaas nog niet leverbaar in de Arkana.
Dank je, ik ga zeker serieus naar Arkana kijken ja!

Met R-Link2 had ik geen echte problemen. Werkte soms wat traag, maar verder wel probleemloos.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Sodeknetter, dat was inderdaad een beste klapper @wildhagen :X En dat je daaruit levend bent gekropen zonder noemenswaardige schade :(:)

Die auto wordt gewoon gestript voor onderdelen, het chassis kunnen ze denk ik niet meer rechttrekken.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 14:59
bruce the boss schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:42:
Hallo,

Ik heb een Captur van 2015 en heb enkele weken geleden het onderdeel vervangen waarin je het sd-kaartje plaatst voor de navigatie in de auto.Ook zit er de USB aansluiting.

Nu kwam ik er van het weekend achter dat ik geen GPS signaal meer heb en het zou kunnen dat dit is sinds ik het kastje heb vervangen maar ik twijfel hier aan want volgens mij werke het wel. Ook werkt de USB-poort wel en wordt ook de kaart ingelezen.

Komt het GPS-signaal ook via de kastje of waar zit dat?
Hoe kan ik het signaal weer herstellen?
Het is nog niet opgelost maar ben wel verder gaan zoeken en heb eens het een en ander losgeschroefd.
Weet iemand welke (kleur) kabel van de GOS is zodat ik kan checken of deze misschien kapot is?
En waar zit de GPS module überhaupt achter de radio?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvYXQmwhs2pknQ3tYPRjCxNpCBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwv41BgCOs6m4ICfpjkUlrhM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 10:15
Denk de blauwe. Combi met de antenne zelf, althans dat was het vroegah meestal.

Wel leuk om te zien dat er sinds 2001 weinig is veranderd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Moet ik dan aan het onderstaande denken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ty_wIMUr5aFMMd2dgwHQ1-lbYKc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qUAB1OXKDPHCZbSXMuobYhdE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Als ik bij de instelling van de radio kijk lijkt het overigens dat de GPS toch wel werkt.......
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tOm94rONBFGvem34176gR2Cor0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcpuDsEcbqXDT37RWuDQaafb.jpg?f=fotoalbum_large

Zou het toch met het kastje te maken kunnen hebben dat ik tweedehands heb gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
bruce the boss schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:31:
Moet ik dan aan het onderstaande denken?

[Afbeelding]
Yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Ik weet niet goed wat ik moet doen en onderstaand nog even een overzicht:

Enige tijd geleden het onderstaande kastje vervangen omdat deze het niet meer deed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xsgPwtVQLwlv0UmPEbushlq50Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdyFD97oXru9UAMww1fdKqtM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDGnenYngjbqcAX9pLaE4916KUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1g1FkQXte0uUe1ZrRdjSkePF.jpg?f=fotoalbum_large

Alles opnieuw aangesloten en voor zover ik weet werkte alles toen weer (incl. de navigatie).
Nu werkt het sd-kaartje wel want als ik deze eruit haal geeft hij aan dat er geen kaart is en ook de USB-aansluiting werkt.

Pas geleden ontdekt dat de navigatie niet meer werkt en het systeem geeft ook aan dat hij geen GPS-signaal meer heeft.
Vanuit het bovenstaande kastje gaan er twee kabels maar ik weet niet waarheen.

Ik heb het radio/navigatie eraf gehaald en zie een aantal kabels en de blauwe kabel is waarschijnlijk de navigatie en dit is dan het GPS-systeem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ty_wIMUr5aFMMd2dgwHQ1-lbYKc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qUAB1OXKDPHCZbSXMuobYhdE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvYXQmwhs2pknQ3tYPRjCxNpCBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwv41BgCOs6m4ICfpjkUlrhM.jpg?f=fotoalbum_large

Hij geeft dus aan "geen GPS-signaal" maar toch lijkt het of hij dit wel heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tOm94rONBFGvem34176gR2Cor0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcpuDsEcbqXDT37RWuDQaafb.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom ..... wat zal ik doen?
Heeft het toch met "het kastje" te maken?
Is er buiten het GPS'syteem nog een ander systeem dat de GPS verzorgt of zal ik een nieuw GPS-systeem kopen (kost maar een paar euro".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico_GTR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9WexLI_msBrlOoG4zEgAWcFPPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2CXPTyPevHjxmJnmN2wDJAI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4XwICfKGeXj2boS6HaiiNwB8_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CDR2tMPywVPJhQRcDSn9Wrb.jpg?f=fotoalbum_large

Lang geleden dat ik een kans had om ze samen op de foto te zetten.

Gisteren heb ik de oprit afgekregen dus vandaag kon ik de indeling maken zoals zou moeten.
Uiteraard na de grote beurt van de Megane waarbij bleek dat de stuurkogel toch echt op was.
Dus dat wordt niet naar Duitsland komende week met de Megane. Direct maar nieuwe remmen bestellen. Levensduur van de Brembo's valt me echt niet tegen. Bijna 100.000 km en nu beginnen de blokken relatief dun te worden .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJSHkIEXIKPkoV0yfbzkpywggJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xubov0KJevLv3MxJi4jGcYrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Clio, Aanhanger achter de poort. Kangoo, Megane en Aygo als daily. Perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
bruce the boss schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:25:
Ik weet niet goed wat ik moet doen en onderstaand nog even een overzicht:

Enige tijd geleden het onderstaande kastje vervangen omdat deze het niet meer deed:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alles opnieuw aangesloten en voor zover ik weet werkte alles toen weer (incl. de navigatie).
Nu werkt het sd-kaartje wel want als ik deze eruit haal geeft hij aan dat er geen kaart is en ook de USB-aansluiting werkt.

Pas geleden ontdekt dat de navigatie niet meer werkt en het systeem geeft ook aan dat hij geen GPS-signaal meer heeft.
Vanuit het bovenstaande kastje gaan er twee kabels maar ik weet niet waarheen.

Ik heb het radio/navigatie eraf gehaald en zie een aantal kabels en de blauwe kabel is waarschijnlijk de navigatie en dit is dan het GPS-systeem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij geeft dus aan "geen GPS-signaal" maar toch lijkt het of hij dit wel heeft:

[Afbeelding]

Kortom ..... wat zal ik doen?
Heeft het toch met "het kastje" te maken?
Is er buiten het GPS'syteem nog een ander systeem dat de GPS verzorgt of zal ik een nieuw GPS-systeem kopen (kost maar een paar euro".
Het kastje staat volledig los van GPS, in het kastje zit puur je usb/sd kaart lezer en verder niets. De blauwe kabel is inderdaad de antenne aansluiting.

Van links naar rechts:
- Grote stekker --> voeding/CAN signaal/microfoon/achteruitrijcamera/speakers/etc.
- Blauwe --> Fakra C GPS/FM/DAB Verbinding
- Bruine --> Telematica aansluiting (voor connectiviteit)
- Zwarte --> USB/SD Kaart lezer aansluiting
- Grijze --> externe bedieningspaneel, bij R-Link 1 zelden gebruikt (ik geloof dat het in een smart gebruikt wordt).

Ik vermoed dat je antenne gewoon overleden is, dus je krijgt wel iets van GPS signaal maar niet voldoende voor een stabiele fix wat leid tot de melding geen GPS signaal. Je kan uiteraard een universele fakra c gps antenne halen bij de automaterialen zak of online bestellen (10-15 euro) om te testen, heb je dan wel ontvangst dan weet je het zeker. Ik geloof dat de unit op het dak best aan de prijs is om te testen of dat het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Net de inlogcodes gekregen om mijn nieuwe auto te gaan bestellen.

Ik kijk nu heel erg naar de "Renault Arkana 1.6 hev e-tech esprit alpine 105kW aut", dat is de meest luxe uitvoering.

Zou me 100 euro per maand aan eigen bijdrage kosten (ter vergelijk, voor de Megane betaalde ik 110 euro per maand), en dan zit alles erop en eraan qua opties.

Qua kleur twijfel ik nog tussen "Blue Zanzibar" en "Blue Nocturne". De kleur rood vind ik op de Arkana echt niet fraai, en ik ben nooit zo'n fan van grijs, wit en zwart, daar zie je elk stofje meteen op.

Voor ik ga bestellen ga ik iig nog een proefrit maken. Dat is wel in het oude model Arkana, ze hadden het nieuwe model nog niet staan. Maar zover ik begreep is dat alleen een uiterlijke facelift, en is de aandrijflijn en het interieur eigenlijk hetzelfde. Die proefrit staat gepland voor komende donderdag 15:30.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Dat is wel een hele lekkere uitvoering, facelift verschilt onderhuids inderdaad niet heel veel. Aandrijflijn is nog iets verfijnder/verbeterd (of je dat gaat merken is een tweede). Interieur is kwa looks hetzelfde maar wel weer (een klein) stapje hoger afgewerkt. En uiteraard krijg je in de facelift Easylink i.p.v. R-Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Hij is wel onzuinig als de accu leeg is.

Elektrische capaciteit is dan weer best behoorlijk goed en er is goed mee te rijden in full EV mode.

Dus als je nog een bepaald brandstofbudget hebt wel ff oppassen met de Plugin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arkana is afaik geen plugin hybride, maar een full hybride toch?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Oh verrek, ja correct, dan heb je dat "probleem" niet ga ik even vanuit. Dan middelt die dat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
melcon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:29:
[...]

Het kastje staat volledig los van GPS, in het kastje zit puur je usb/sd kaart lezer en verder niets. De blauwe kabel is inderdaad de antenne aansluiting.

Van links naar rechts:
- Grote stekker --> voeding/CAN signaal/microfoon/achteruitrijcamera/speakers/etc.
- Blauwe --> Fakra C GPS/FM/DAB Verbinding
- Bruine --> Telematica aansluiting (voor connectiviteit)
- Zwarte --> USB/SD Kaart lezer aansluiting
- Grijze --> externe bedieningspaneel, bij R-Link 1 zelden gebruikt (ik geloof dat het in een smart gebruikt wordt).

Ik vermoed dat je antenne gewoon overleden is, dus je krijgt wel iets van GPS signaal maar niet voldoende voor een stabiele fix wat leid tot de melding geen GPS signaal. Je kan uiteraard een universele fakra c gps antenne halen bij de automaterialen zak of online bestellen (10-15 euro) om te testen, heb je dan wel ontvangst dan weet je het zeker. Ik geloof dat de unit op het dak best aan de prijs is om te testen of dat het is.
Helaas heeft de nieuwe kabel niet geholpen en blijft hij aangeven dat hij geen GPS-signaal heeft.
Wat zou het nu dan nog kunnen zijn? De unit op het dak? Hoe staat deze dan in verbinding met de GPS? Staat deze dan in verbinding met de losse GPS die ik heb gekocht?

[ Voor 5% gewijzigd door bruce the boss op 24-10-2023 22:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melcon
bruce the boss schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

Helaas heeft de nieuwe kabel niet geholpen en blijft hij aangeven dat hij geen GPS-signaal heeft.
Wat zou het nu dan nog kunnen zijn? De unit op het dak? Hoe staat deze dan in verbinding met de GPS? Staat deze dan in verbinding met de losse GPS die ik heb gekocht?
Wat gebeurt er als je hem reset door 5-10 keer op de home knop te drukken? Instellingen blijven bewaard, het is eigenlijk geen reset maar een reboot (als je de auto uit zet gaat R-Link in slaapstand, dus er is nooit sprake van een echte herstart).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bruce the boss
melcon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Wat gebeurt er als je hem reset door 5-10 keer op de home knop te drukken? Instellingen blijven bewaard, het is eigenlijk geen reset maar een reboot (als je de auto uit zet gaat R-Link in slaapstand, dus er is nooit sprake van een echte herstart).
Dat had ik toch eerder moeten doen want dat was idd de oplossing. ikwas bang dat ik mijn instellingen kwijt zou zijn incl. de fix voor "android auto". Maar alles werkt nog dus heel erg bedankt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bestelling voor de Arkana is net geplaatst!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXR8PxQ5SZHBHGjDKg_bGrFKfS8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IHXn1Docb0Mr7Uyn1pWBf3of.png?f=user_large

Deze keer niet bij Van Mossel, maar bij Alphabet Lease, kennelijk was hun offerte gunstiger.

Geen idee van de levertijd, schijnt niemand te weten. Hoop dat het nog wel voor mijn vakantie naar Spanje met de auto is (vertrek op 6 april 2024). Op die Megane moest ik 10 maanden wachten toen...

Gisteren ook mijn tijdelijjke Peugeot 2008 ingeruild voor een Toyota Corolla Station 1.8 Full Hybrid (automaat). Rijdt lekker, ook al is hij niet nieuw (hij is uit 2021, en heeft 51.000 op de teller).

Gisteren ook meteen even met de B-stand van de automaat (Battery) gespeeld ipv de normale D-stand (Drive). Werkt eigenlijk best lekker in de stad, maar op de snelweg vind ik het irritant.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:53:

[Afbeelding]

Deze keer niet bij Van Mossel, maar bij Alphabet Lease, kennelijk was hun offerte gunstiger.

Geen idee van de levertijd, schijnt niemand te weten. Hoop dat het nog wel voor mijn vakantie naar Spanje met de auto is (vertrek op 6 april 2024). Op die Megane moest ik 10 maanden wachten toen...

Gisteren ook mijn tijdelijjke Peugeot 2008 ingeruild voor een Toyota Corolla Station 1.8 Full Hybrid (automaat). Rijdt lekker, ook al is hij niet nieuw (hij is uit 2021, en heeft 51.000 op de teller).

Gisteren ook meteen even met de B-stand van de automaat (Battery) gespeeld ipv de normale D-stand (Drive). Werkt eigenlijk best lekker in de stad, maar op de snelweg vind ik het irritant.
Nice! Ik heb zelf een Techno in Pearl White in bestelling staan (met Bose audio en afneembare trekhaak). Vind zelf witte auto's altijd wel mooi, omdat de details er dan goed uitkomen. Maar blauw is ook mooi :)

Had die van mij in februari/maart besteld (weet niet precies wanneer de leasemaatschappij hem uiteindelijk heeft doorgezet) en de verwachte leverdatum is nu eind november. Ik had hem juist bij Alphabet besteld, maar uiteindelijk bleek Athlon goedkoper. Toen ik hem bestelde hadden ze het over max. 5-6 maanden levertijd bij de dealer, maar doordat de facelift in de tussentijd uitkwam duurde het langer. De eerste facelift modellen komen deze maand met de boot aan uit Zuid-Korea en daar zal die van mij dan als het goed is ook tussen zitten.

Die Corolla Station heb ik ook overwogen (ook proefrit gemaakt). Rijdt idd prima, maar ook een beetje saai en ook best duur als je een wat beter uitgerust model kiest. De Arkana kwam daardoor bij mij eigenlijk toevallig voorbij, omdat die vrij scherp geprijsd is voor wat je krijgt en ik het een verfrissend model vind. Wordt voor mij wel een klein gokje qua bagageruimte, want ik heb een gezin met 3 kleine kinderen en was dus eigenlijk in de markt voor een station met grote laadbak. De Arkana heeft echter qua oppervlakte een vergelijkbare bagageruimte als een station. Alleen de hoogte in gaan gaat iets minder door de aflopende daklijn. In de praktijk stapel ik echter niet zo vaak tot het dak en ik heb ook nog een dakkoffer voor vakanties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

wildhagen schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:53:

[Afbeelding]

Veel plezier en veilige kilometers ermee.

BTW, mag dit nog iets trekken (caravan ofzo) :? Niet dat ik op zoek ben naar iets anders aangezien de Mégane de hut goed trekt

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

aReaRe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:52:
[...]

Veel plezier en veilige kilometers ermee.

BTW, mag dit nog iets trekken (caravan ofzo) :? Niet dat ik op zoek ben naar iets anders aangezien de Mégane de hut goed trekt
Dank je, ik hoop dat ik hem snel heb.

Een Arkana mag een gewicht van 760 kg trekken (geremd).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

wildhagen schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:57:
[...]

Dank je, ik hoop dat ik hem snel heb.

Een Arkana mag een gewicht van 760 kg trekken (geremd).
Dat gaat hem niet worden met een Caravelair 390, weegt leeg 900kg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb voor een voorraadmodel Arkana gekozen omdat de levertijd van de facelift volgens de dealer makkelijk 9 maanden zou duren. Mag hopen dat die levertijden inmiddels wat korter zijn geworden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:00
Het nieuwe logo op een Talisman staat de auto goed. Ook maar meteen besteld (maar wel front en rear).

Afbeeldingslocatie: https://i.etsystatic.com/43083118/r/il/f880e8/5489662611/il_1588xN.5489662611_rlic.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dGLNeUYxzNe_jovHtlU99h6I7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wTLpr9Zte8s0WknaJyks7rIN.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWamx974_OCWv87pvp54smAQHX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdzAhk0oLkt41UXQ2gp8jAfO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7lXbYq2Oz7syVQbfd8a64bk-G0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfZAO8fugLtw1nvU9uhIXOgB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door DeJurist op 04-11-2023 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Joehoe, net bericht van de leasemaatschappij dat mijn auto is besteld, verwachte leverdatum week van 29 februari 2024:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3_Yfy8l2BDcUrXnkfBbGzs8xV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zhxzTzDdaNGo3mCYrh5EiBl9.png?f=user_large

Dit zijn de specs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xq_hii6k0l7wWZkR4rZCIi6daPY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZFnN2JOjDzumDbDC2He8CXVa.png?f=user_large

4.5 maand levertijd, valt me niet tegen. Op die Megane moest ik dik 10 maanden wachten....

29 februari, een schrikkelauto dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 09-11-2023 13:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Volgens mij zijn van mijn Laguna 3 opnieuw één van mijn voorveren gebroken, na slechts een dik jaar.
Echt een heel zwak onderdeel van deze auto.

Weet iemand of er ook sterkere veren zijn die niet zo snel breken. Ik ben notabene iemand die rustig drempels neemt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Ik had onder de zwarte Eibach Pro veren, waren LV en RA gebroken. Daar zit levenslang garantie op. Op de blauwe bleek er ook 1 voor gebroken tijdens de apk (die had ik toevallig dus nog liggen van de vervanging van de zwarte). Daar dus ook preventief een Eibach Pro kit op gezet, buiten dat het erg mooi oogt weet je vrij zeker dat ze heel blijven. Comfort is verder prima, je levert alleen iets in bij drempels maar als je die toch al rustig neemt ga je geen verschil merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

wildhagen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:11:

29 februari, een schrikkelauto dus :P
Voorlopig ben je wel voldoende geschrokken O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:37:
Ik had onder de zwarte Eibach Pro veren, waren LV en RA gebroken. Daar zit levenslang garantie op. Op de blauwe bleek er ook 1 voor gebroken tijdens de apk (die had ik toevallig dus nog liggen van de vervanging van de zwarte). Daar dus ook preventief een Eibach Pro kit op gezet, buiten dat het erg mooi oogt weet je vrij zeker dat ze heel blijven. Comfort is verder prima, je levert alleen iets in bij drempels maar als je die toch al rustig neemt ga je geen verschil merken.
Nou dat voelde ik laatst wel ja. De Eibach onder de Clio is echt een tandje harder dan de Eibach onder de Megane RS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Lastige is dat ik een nogal steile afrit heb naar mijn garage. Als ik over de stoep heenga raak ik soms de onderkant al :-(
Nog eens 3cm lager zal de auto me niet in dank afnemen denk ik.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
psy schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:55:
Lastige is dat ik een nogal steile afrit heb naar mijn garage. Als ik over de stoep heenga raak ik soms de onderkant al :-(
Mja en die afrit is niet echt anders te leggen waarschijnlijk.....wat voor merk hadden ze in eerste instantie gemonteerd?
Ik zou niet snel Monroe monteren onder de auto, das in mijn optiek toch ietsje dunner dan een standaard Renault veer. Sachs heb ik gemonteerd op de Clio 3 van mijn zusje, maar was ook niet dezelfde dikte als de Eibach veren die ik gewend ben.

De veren van de Megane zien er verschrikkelijk uit....maar bon, ze zijn allemaal nog heel.

Clio heb ik nu 150.000 km op Eibach mee gereden, maar ook altijd netjes schoongemaakt eens in het halfjaar.
Die waren ook letterlijk nog als nieuw qua coating toen ik ze laatst overzette naar een ander setje schokdempers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
Ik krijg continu de melding 'Your software update is ready to activate' in het scherm staan van de Easylink in mijn renault talisman. Als ik dan zoek naar een update is er geen update te vinden... Doe ik iets verkeerd of is dit een bug in het systeem?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Hier ook al 2 keer een gebroken (voor)veer gehad bij een Grand Scenic 3, waarschijnlijk niet al te best materiaal ofzo.

Laatst een storingslampje en een hoop geschud en gestotter bij constante snelheid (vooral >50 km/u). Uitlezen code gaf P0302: ontstekingsfout op de 2e cylinder. Ik vermoedde de bobine en dacht het eens een keer zelf te fixen. Ik zag dat mijn garage 2 jaar geleden dezelfde bobine (en 4 bougies) verhangen had. Dus 4 bobines (zwager automonteur adviseerde ze meteen allemaal te vervangen), 4 bougies en een bougiesleutel verloop besteld.

Bij het vervangen van de bougies kreeg ik er 1 (3 keer raden welke) niet uitgedraaid. Met aardig wat kracht zetten leek het erop dat er een mm beweging in kwam, waarna het weer leek alsof de bougiesleutel over de bougie heenschoot. Lastig beoordelen wat er nu mis is bij een bougie die je niet eens kan zien of voelen omdat die helemaal verstopt zit in het motorblok, hierdoor kwam ik ook niet verder met de google-tips om kruipolie te gebruiken etc. Omdat ik liever niet het risico wilde nemen dat de bougie zou afbreken door mijn lompheid, toch maar een afspraak gemaakt bij de garage. Die hebben de bougie vervangen en deze was inderdaad helemaal zwartgeblakerd.

Auto rijdt weer zoals het hoort en uiteindelijk was ik net zoveel kwijt als de vorige reparatie, alleen heb ik nu 4 nieuwe bobines (en dus ook 3/4 reserve bobines). En een middagje lekker gesleuteld. Omdat de garage mij in 1 dag heeft kunnen helpen, terwijl ze eigenlijk tot 5 december volgeboekt zaten, maar geen vervelende vragen gesteld over hoe het kon dat die bougie er niet uit wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
psy schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:55:
Het is niet ondenkbaar dat je juist de stoep niet raakt omdat de Eibach veren progressief zijn zullen ze minder ver in veren als je over een stoep heen gaat. We zijn recent verhuisd maar bij de vorige woning stond de Laguna altijd ook een punt waar je op en af een stoep moest en juist met de originele veren raakte de beschermplaat vooral bij het afrijden de grond/stoep. Met de Eibach veren nooit meer last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bo0bz schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:24:
Ik krijg continu de melding 'Your software update is ready to activate' in het scherm staan van de Easylink in mijn renault talisman. Als ik dan zoek naar een update is er geen update te vinden... Doe ik iets verkeerd of is dit een bug in het systeem?
Dat had ik in mijn Talisman ook, heb die melding ook nooit weggekregen op de R-Link2 (dit was nog voor EasyLink er was). Op een gegeven moment negeerde ik het maar. Heb ik 3 jaar lang gedaan (toen einde lease-contrract dus ingeleverd), en nooit iets ervan gemerkt dat ik iets miste ofzo....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:35
Bo0bz schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:24:
Ja dat is een bug. Bij een servicebeurt heeft onze Captur een update gehad en sindsdien is het weg. Het is er via een OTA update ingekomen. Weet niet of er inmiddels ook een OTA update is om het te verhelpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Dit weekend mijn nieuwe Arkana (facelift) in ontvangst genomen :) Parelmoerwitte E-Tech 145 Techno-uitvoering met Bose audio. Ben erg blij dat ik de facelift heb gekregen (had hem al besteld toen die facelift nog niet aangekondigd was). De opgefriste voor- en achterkant en de nieuwe velgen doen hem goed :) Van het weekend meteen al een stuk gereden en hij bevalt zeer goed.

Had van te voren nog een beetje twijfels over de prestaties van de hybride aandrijving (ben een 150PK Seat Leon FR met DSG gewend). De 0-100 tijd is op papier niet zo denderend, maar in de praktijk valt dat behoorlijk mee. De electromotor zorgt voor een goede boost bij het wegrijden en op de snelweg schiet ie zo naar de 130-140+. Alleen de tussenacceleratie van bijv. 100 naar 130 gaat merkbaar wel wat minder hard, maar daar valt aan te wennen. Wat je in diverse reviews leest dat de motor soms hoog in de toeren gaat vind ik ook meevallen. Eigenlijk vind ik hem best wel stil.

Eerste indruk is dus goed. Wel een vraagje die voor meerdere Renault modellen geldt. De auto werkt met een sleutelkaart. Op zich handig, alleen zit er geen oogje aan voor sleutels. Ik wil er mijn huissleutel aan hangen. Heb nu maar even snel bij Amazon voor 5 euro een siliconen hoesje gekocht met sleuteloog, zodat ik voor nu geholpen ben. Dat hoesje oogt alleen best wel cheap. Wat gebruiken jullie voor oplossing voor je sleutelbos?

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 19-11-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Het is toch helemaal niet handig om je huissleutel samen met je autosleutel te doen?
Wat dan als je met de andere auto weg wilt, of je vriendin wil hem mee.

Lijkt me onhandig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nico_GTR schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:28:
Het is toch helemaal niet handig om je huissleutel samen met je autosleutel te doen?
Wat dan als je met de andere auto weg wilt, of je vriendin wil hem mee.

Lijkt me onhandig.
Wij hebben aan alle fietssleutels en dus ook aan de autosleutel een huissleutel zitten. Zo sluit je jezelf nooit buiten en heb je altijd een huissleutel bij je.

Wij vinden dat handig, maar wellicht is dit een punt voor omdenken? ;) Ik heb verder geen standaard sleutelbos oid altijd bij me.

(een slim slot obv je telefoon zou een leuke gadget zijn, maar dat komt er bij de vrouw niet in (en ook niet handig voor de kinderoppas, schoonmaakster,...)

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 19-11-2023 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:24
Vind het ook nier handig om je huissleutel aan de sleutelkaart te hangen. Sleutel is nu mooi plat en voel ik nier in mijn broekzak. Als ik met de andere Renault ga zou ik eerst de huissleutel eraf moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Palomar schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:32:
[...]

Wij hebben aan alle fietssleutels en dus ook aan de autosleutel een huissleutel zitten. Zo sluit je jezelf nooit buiten en heb je altijd een huissleutel bij je.

Wij vinden dat handig, maar wellicht is dit een punt voor omdenken? ;) Ik heb verder geen standaard sleutelbos oid altijd bij me.

(een slim slot obv je telefoon zou een leuke gadget zijn, maar dat komt er bij de vrouw niet in (en ook niet handig voor de kinderoppas, schoonmaakster,...)
Ik heb een aparte sleutel voor elke deur. En inderdaad de gedachte, los van dat het een contactslot van de Kangoo en de Clio kan slopen, dat ik nog wel eens van auto wissel.

Ik dacht dat er wel een sleufje in de kaarten zat? Dat er inderdaad een leren opbergzakje omheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:25:
Dit weekend mijn nieuwe Arkana (facelift) in ontvangst genomen :) Parelmoerwitte E-Tech 145 Techno-uitvoering met Bose audio. Ben erg blij dat ik de facelift heb gekregen (had hem al besteld toen die facelift nog niet aangekondigd was). De opgefriste voor- en achterkant en de nieuwe velgen doen hem goed :) Van het weekend meteen al een stuk gereden en hij bevalt zeer goed.

Had van te voren nog een beetje twijfels over de prestaties van de hybride aandrijving (ben een 150PK Seat Leon FR met DSG gewend). De 0-100 tijd is op papier niet zo denderend, maar in de praktijk valt dat behoorlijk mee. De electromotor zorgt voor een goede boost bij het wegrijden en op de snelweg schiet ie zo naar de 130-140+. Alleen de tussenacceleratie van bijv. 100 naar 130 gaat merkbaar wel wat minder hard, maar daar valt aan te wennen. Wat je in diverse reviews leest dat de motor soms hoog in de toeren gaat vind ik ook meevallen. Eigenlijk vind ik hem best wel stil.

Eerste indruk is dus goed. Wel een vraagje die voor meerdere Renault modellen geldt. De auto werkt met een sleutelkaart. Op zich handig, alleen zit er geen oogje aan voor sleutels. Ik wil er mijn huissleutel aan hangen. Heb nu maar even snel bij Amazon voor 5 euro een siliconen hoesje gekocht met sleuteloog, zodat ik voor nu geholpen ben. Dat hoesje oogt alleen best wel cheap. Wat gebruiken jullie voor oplossing voor je sleutelbos?
Gefeliciteerd!

Ik herken wat je zegt. De 0-60 gaat als een speer vanwege de elektrische motor. Vanaf 100+ wordt het vermogen al een stuk minder. Vergeleken met m'n vorige auto (140PK benzine) merkte ik vooral op vakantie dat de Arkana meer moeite had tussen de bergen.

Bij het ophalen van de auto kreeg ik een leren sleutelhoesje van de dealer (Terwolde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kimi-Alonso schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:28:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik herken wat je zegt. De 0-60 gaat als een speer vanwege de elektrische motor. Vanaf 100+ wordt het vermogen al een stuk minder. Vergeleken met m'n vorige auto (140PK benzine) merkte ik vooral op vakantie dat de Arkana meer moeite had tussen de bergen.

Bij het ophalen van de auto kreeg ik een leren sleutelhoesje van de dealer (Terwolde).
Moeite als in 'hij komt bijna niet omhoog", of kan hij nog altijd goed bergop, alleen wat langzamer?

Mijn Arkana staat nog steeds op 'week van 29 februari' voor levering iig...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:35:
[...]

Moeite als in 'hij komt bijna niet omhoog", of kan hij nog altijd goed bergop, alleen wat langzamer?

Mijn Arkana staat nog steeds op 'week van 29 februari' voor levering iig...
Op de steile bergen gaat het wat langzamer, vooral als de energie van de elektromotoren op is en je meer moet vragen van de 94 PK brandstofmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Thanks, we gaan het zien.

Ik ga het in april meteen testen, ga dan met de auto naar Spanje (Andalusië) op vakantie, en in Baskenland heb je een aantal serieuze berghellingen waar ik dan tegenop moet :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb in de vakantie ook nog een dakkoffer erop en vouwwagen erachter hangen ;) Maar goed, dan rij ik toch niet harder dan 100. We zullen volgend jaar wel zien hoe dat gaat ;)

Merkte in het vlakke Nederland overigens niet dat je op de snelweg tegen een lege batterij aanliep. Die bleef altijd wel op zo'n 50% bij constant 130km/u en dus altijd nog power over (paar korte sprintjes naar de 150 gingen ook gewoon netjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Om toch een kritische noot over de Arkana te doen. Hij blinkt niet uit in handige opbergvakjes e.d. In mijn Seat Leon had ik links onder het stuur een bakje, onder de stoel een opbergvak, onder de middenarmsteun een vakje, in de middenarmsteun een bak en in de middenconsole onder de aircoknoppen. De Arkana heeft alleen in de middenarmsteun een bakje en onder de aircoknoppen, maar dan kleiner dan de Leon. Ook had de de Leon nog handige opberghaakjes op diverse plekken en in het dashboardkastje een handig houdertje voor mijn tankpas. En in de achterbak had ik eerst links en rechts aparte opbergvakken. Heeft de Arkana ook niet. Moet wel even puzzelen in de Arkana waar ik alles laat ;) De dubbele bodem onder de bagagevloer is wel weer wat groter en mooier afgewerkt. Zag dat er wel allerlei third party spul te koop is om opbergvakjes te creëren, dus maar eens in verdiepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hier een Renault Austral besteld als nieuwe leasewagen.

Merk/model/type: Renault Austral hybrid 200 techno 5d
Kleur carrosserie: Gris Schiste metaallak metallic
Bekleding soort/Kleur: Bekleding TEP/stof 'Aneto' antraciet kunstleer/stof zwart

Extra opties:
- Adaptive cruise control
- Metaallak
- Two-tone kleurstelling gris schiste / noir étoilé
- Pack solid

Voor het eerst de overstap naar een Renault na eerder Kia, Opel, Toyota. Aandrijflijn is anders dan de Toyota, maar viel me niet tegen.

Verwachte levering is nu week 9. Eind Februari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
pelidee schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:24:
Hier een Renault Austral besteld als nieuwe leasewagen.
Nice heb m al een paar maanden gehad maar de dealer was vergeten adaptive cruise control te bestellen, dus die heeft ie weer terug gekregen en nu in afwachting van de volgende
De pakket samenstelling is wel gewijzigd maar mn vrouw is heel blij dat er nu wel easy park assist op zit

pack solid
adaptive cruise control
pack around view camera
pack safety
two-tone gris schitse / noir etoile

Nu tijdelijk in een Kadjar, das wel een stap terug als je een tijdje in een Austral hebt gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelidee
  • Niet online
kosz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:05:
[...]

Nice heb m al een paar maanden gehad maar de dealer was vergeten adaptive cruise control te bestellen, dus die heeft ie weer terug gekregen en nu in afwachting van de volgende
De pakket samenstelling is wel gewijzigd maar mn vrouw is heel blij dat er nu wel easy park assist op zit

pack solid
adaptive cruise control
pack around view camera
pack safety
two-tone gris schitse / noir etoile

Nu tijdelijk in een Kadjar, das wel een stap terug als je een tijdje in een Austral hebt gereden
Nice! Dit is volgens mij echt alles wat je op een Techno kan toevoegen.
Al een vooruitzicht wanneer die komt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Wel een vraagje die voor meerdere Renault modellen geldt. De auto werkt met een sleutelkaart. Op zich handig, alleen zit er geen oogje aan voor sleutels. Ik wil er mijn huissleutel aan hangen. Heb nu maar even snel bij Amazon voor 5 euro een siliconen hoesje gekocht met sleuteloog, zodat ik voor nu geholpen ben. Dat hoesje oogt alleen best wel cheap. Wat gebruiken jullie voor oplossing voor je sleutelbos?
^Dit

Ik heb voor mijn Megane (voorlopige auto, sinds begin november) ook gelijk zo'n siliconen hoes besteld.
Zit er nu dus een paar weken om, bevalt me prima.

Ik heb ook graag m'n autosleutel aan de rest van de bos.
Voor als ik niet met de auto weg hoef, heb ik nog een apart setje met alleen huis+garage/schuur eraan.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Wat gebruiken jullie voor oplossing voor je sleutelbos?
Ik zat me dezelfde vraag en mijn dealer (hoofd receptie) gaf mij deze link: https://www.bol.com/nl/ac...1599000099#15990000991000

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/yMqJ2Bq5Mm8R/91ANM18/550x678.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelidee
  • Niet online
aReaRe schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:40:
[...]

Ik zat me dezelfde vraag en mijn dealer (hoofd receptie) gaf mij deze link: https://www.bol.com/nl/ac...1599000099#15990000991000

[Afbeelding]
Krijg deze niet open, lijkt te verwijzen naar je bestelling. Heb je de losse productlink?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
pelidee schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:56:
[...]

Krijg deze niet open, lijkt te verwijzen naar je bestelling. Heb je de losse productlink?
Die kwam ik ook al tegen, lijkt op deze: https://www.bol.com/nl/nl...en-hoes/9300000133445581/

Las alleen dat het gespje nogal dik was, maar valt misschien ook wel mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pelidee schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:56:
[...]

Oeps :$

https://www.bol.com/nl/nl...es/9300000043091601/?s2a=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Thanks, ik heb die toch maar besteld. Aan 13 euro kun je ook geen buil vallen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Palomar schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:14:
[...]

Thanks, ik heb die toch maar besteld. Aan 13 euro kun je ook geen buil vallen ;)
Ik ben er tevreden over, alleen dat harpje heeft het snel begeven. Inmiddels vervangen door een rode tie wrap :)

Pics:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKB4egjr6pQlR1sHtY9NytgT2cc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HUCKQ49CtI3Nf8YxZtozJOXx.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door aReaRe op 21-11-2023 20:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:42

OMD

Ik mag mij hier melden vanaf nu. Nieuwe Renault Clio Hybrid besteld in Alpine trim met wat extra opties in de kleur Gris Rafale. Nu maar wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJGhdLp3_g5wU2zL9AsJOAJ5SLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQNX0CzNpetG9O051VjMkewW.jpg?f=fotoalbum_large

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:24
OMD schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:49:
Ik mag mij hier melden vanaf nu. Nieuwe Renault Clio Hybrid besteld in Alpine trim met wat extra opties in de kleur Gris Rafale. Nu maar wachten.

[Afbeelding]
Ik kan me voorstellen dat die gratis kerstboom de doorslag heeft gegeven :+ Hopelijk moet je niet wachten tot de levering van je auto om die kerstboom te ontvangen ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
aReaRe schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:17:
[...]

Ik ben er tevreden over, alleen dat harpje heeft het snel begeven. Inmiddels vervangen door een rode tie wrap :)

Pics:

[Afbeelding]
Ik heb hem inderdaad nu ook een paar weken en werkt nu prima met sleutels. Heb alleen een ringetje door het 'harpje' gedaan en dat gespje dat open en dicht kan er tussenuit gehaald, zodat het iets compacter is. Als ie het bij mij ook begeeft lijkt de tie wrap me idd ook een goede oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online

[Afbeelding]
Nice! Zelfde hybride motor als mijn Arkana zo te zien. In de Arkana komt dat al best vooruit, maar in zo'n lichtere Clio zal dat nog lekkerder rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Kenhas schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:56:
[...]

Ik kan me voorstellen dat die gratis kerstboom de doorslag heeft gegeven :+ Hopelijk moet je niet wachten tot de levering van je auto om die kerstboom te ontvangen ;)
Haha, die mogen ze houden. Zal toch een maand of 4 wachten worden.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Palomar schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:00:
[...]

Nice! Zelfde hybride motor als mijn Arkana zo te zien. In de Arkana komt dat al best vooruit, maar in zo'n lichtere Clio zal dat nog lekkerder rijden :)
zelfde aandrijving inderdaad. Ding gaat behoorlijk vooruit. Dacht wel dat er iets minder vermogen in zat? 145pk heeft de Clio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
OMD schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:08:
[...]

zelfde aandrijving inderdaad. Ding gaat behoorlijk vooruit. Dacht wel dat er iets minder vermogen in zat? 145pk heeft de Clio.
als ik even snel op autoweek vergelijk is het dezelfde motor. Ook 145PK. Maar de Clio gaat wel 1,5 seconde sneller naar de 100 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Palomar schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:27:
[...]

als ik even snel op autoweek vergelijk is het dezelfde motor. Ook 145PK. Maar de Clio gaat wel 1,5 seconde sneller naar de 100 ;)
Ben je tevreden over de aandrijflijn? Ik vond het persoonlijk erg prettig rijden al is het aanspringen van de motor soms een beetje counter-intuïtief maar verder reed het zo lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Misschien iets offtopic, maar ben aan het proberen mijn Renault Megane estate van 2018 te verkopen. Lage kilometerstand van slechts 80.022 voor een bedrag om-en-nabij wat de ANWB koerslijst voorspelt ;)

De auto staat nu op Marktplaats omdat ik de auto het liefst particulier verkoop. De handelaren die me tot nu toe hebben benaderd bieden over het algemeen erg minimaal.
Naast MP is er natuurlijk een oneindige lijst met websites waar je je auto aan kan bieden. Iemand toevallig positieve ervaringen met zo'n alternatief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

chielmi schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:07:
Misschien iets offtopic, maar ben aan het proberen mijn Renault Megane estate van 2018 te verkopen. Lage kilometerstand van slechts 80.022 voor een bedrag om-en-nabij wat de ANWB koerslijst voorspelt ;)

De auto staat nu op Marktplaats omdat ik de auto het liefst particulier verkoop. De handelaren die me tot nu toe hebben benaderd bieden over het algemeen erg minimaal.
Naast MP is er natuurlijk een oneindige lijst met websites waar je je auto aan kan bieden. Iemand toevallig positieve ervaringen met zo'n alternatief?
OSW.

Motor was ik zo kwijt, auto niet echt. Is wel een fijn platform en ze denken mee.

ANWB verkoop service kan je doen maar dit zijn dan allemaal handelaars inkoop prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 07:31

HSG

Vandaag mag ik mijzelf een trotse eigenaar noemen van een Renault Captur 2 uit 2022. Hele fijne auto en ben er enorm blij mee.

Wat mij wel opvalt is dat er geen WIFI-optie aan boord is zodat je je auto kan verbinden met de WIFI thuis. Daarnaast zie ik geen opties op de firmware van het multimediasysteem te updaten. Het enige wat ik kan vinden is dat deze 4G verbinding heeft.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@HSG wat zou je dan willen doen met de wifi van je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Palomar schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:02:
@HSG wat zou je dan willen doen met de wifi van je huis?
Firmware van je multimediasysteem updaten en/of updates voor je navigatiemappen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Welke versie multimedia zit erin? Rlink of al easy link. Bij Rlink kun je de updates downloaden via je Renault account op de pc/laptop. Dit gaat via usb.
Als je al easylink hebt dan gaat dit via OTA. Ik heb bij de Clio een abonnement 'slimme navigatie' waar de verkeersinfo etc in zit. In het multimedia systeem heb je dan een knop 'zoeken naar updates'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
HSG schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:21:
[...]

Firmware van je multimediasysteem updaten en/of updates voor je navigatiemappen downloaden.
Mijn 2023 Arkana (zelfde systeem denk ik) downloadt dat via de ingebouwde 4G verbinding. Je ziet wel ergens rechtsboven zo uit mijn hoofd een icoontje waaruit blijkt of de dataverbinding actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Klopt, Arkana heeft hetzelfde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Andres schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:24:
Welke versie multimedia zit erin? Rlink of al easy link. Bij Rlink kun je de updates downloaden via je Renault account op de pc/laptop. Dit gaat via usb.
Als je al easylink hebt dan gaat dit via OTA. Ik heb bij de Clio een abonnement 'slimme navigatie' waar de verkeersinfo etc in zit. In het multimedia systeem heb je dan een knop 'zoeken naar updates'
Ik heb easylink inderdaad. Maar ik weet dat de kaartupdates na een tijdje geld gaan kosten maar hoe zit het met de systeemupdates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andres
Systeemupdates komen ook vanzelf binnen. Helaas is het update beleid van Renault onnavolgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Andres schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:11:
Systeemupdates komen ook vanzelf binnen. Helaas is het update beleid van Renault onnavolgbaar.
Ja oke maar het is niet zo dat in een paar jaar Renault gaat zeggen dat je voor de 4G-connectie moet betalen om systeemupdates binnen te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Wij staan op het punt om een Clio Hybrid Esprit Alpine te bestellen, als we eruit komen met de dealer. We willen de kleur Gris Rafale, maar op veel foto’s komt het eerder als grauw over dan als mooi grijs. Heb deze kleur nog niet in het echt gezien. Neig nu toch meer naar Gris Schiste. Is Gris Rafale echt zo grauw (vaal wit), of…?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

pietr schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:29:
[...]

Wij staan op het punt om een Clio Hybrid Esprit Alpine te bestellen, als we eruit komen met de dealer. We willen de kleur Gris Rafale, maar op veel foto’s komt het eerder als grauw over dan als mooi grijs. Heb deze kleur nog niet in het echt gezien. Neig nu toch meer naar Gris Schiste. Is Gris Rafale echt zo grauw (vaal wit), of…?
Weet niet waar je vandaan komt maar de gris rafale staat best bij wat Zeeuw en Zeeuw dealers zoals:
https://www.zeeuwenzeeuw....llen-voor-2024-996557598/

Het is een beetje de lichtgrijze kleur die Skoda ook heeft bijvoorbeeld:
https://www.carsguide.com...da-kodiaq-sportline-75893

Het is een hele lichte grijze kleur met een parelmoer spikkel er doorheen. Vind het zelf echt de mooiste kleur en uiteraard daarom genomen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico_GTR
Ik heb gisteren een echte Renault gekocht. In plaats van al die nieuwerwetse ongein.

Een onvervalste 2 liter 16V, geen ESP, geen tractiecontrole, geen andere ongein.

Een stuur
3 pedalen
Iets over de 1000 kg
169 pk
Met airco als enige optie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzzx1igfdi0H1_qdWpg9I6nnbfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ubzrxB9druxbCKSv0shaAJV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1y2lhJYXdbGH6MkDuwr4qarVXnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2gYnArd2U8gsxVMwtE6eszm.jpg?f=fotoalbum_large

Ff goede service beurt geven, dan is het over een paar maanden mooi knallen over de mooie bochten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Poah wat een prachtige machine _/-\o_ dit is inderdaad nog een echte auto 8)

Zal hier onze update ook nog even delen, de Megane GT heeft ons verlaten (toch wel :'( ), de opvolger komt uit Dieppe :*)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87OxQOEH6rJv46gkHG4iKrBJDtiYkWNnzz7kto7dFqg0Z70Jq-Vwp1qKMdSougtG7c5IChHSayRpU4DnaOQlgoDaMdvLTcQc-S2BovXgUCXmkJUDVJzxdcELzV6gFzyH6NgRfYkfRHW9QSrz6QSubmPVQ=w1159-h869-s-no-gm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87XyiAidaShs38rlQmcbszPo6YcgjAUp1-nqvuwZyIGlz2cKRGHWf8iodQJIf3vGl4BaJDOsL57s-mvlSsGtKr4TpjLpzFwqtywDXqg5OsmyNOByF0yBmJ5gMNFi3hinMhBejTT_sQUGnmecGkJPz4g9g=w1159-h869-s-no-gm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
@HSG ,Afgelopen week mijn abonnement verlengd omdat de drie jaar voorbij was en kreeg gelijk een nieuwe update binnen. Naar mijn idee hoef je dus niet apart te betalen voor 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Andres schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:11:
@HSG ,Afgelopen week mijn abonnement verlengd omdat de drie jaar voorbij was en kreeg gelijk een nieuwe update binnen. Naar mijn idee hoef je dus niet apart te betalen voor 4G.
Maar je hebt wel een abonnement genomen om, naast de kaartupdates, de systeemsoftware te kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Nee, dit is 1 pakket wat ze slimme navigatie noemen. Ik heb de meest uitgebreide van € 149,- voor drie jaar. Er zijn ook uitgekleede varianten maar dat scheelde heel weinig in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
OMD schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:22:
[...]

Weet niet waar je vandaan komt maar de gris rafale staat best bij wat Zeeuw en Zeeuw dealers zoals:
https://www.zeeuwenzeeuw....llen-voor-2024-996557598/

Het is een beetje de lichtgrijze kleur die Skoda ook heeft bijvoorbeeld:
https://www.carsguide.com...da-kodiaq-sportline-75893

Het is een hele lichte grijze kleur met een parelmoer spikkel er doorheen. Vind het zelf echt de mooiste kleur en uiteraard daarom genomen :+
Op de foto’s van de linkjes komt ie inderdaad mooi over. Heb andere foto’s gezien waarbij de kleur veel lelijker overkomt. Conclusie: eerst in het echt bekijken.

Zijn er nog steeds software issues, zoals een uitvallend display? Bij Clio’s van voor deze facelift komt dit te vaak voor. De Captur hybrid van mijn zoon (bj 2022] is zelfs binnen een jaar economisch total loss verklaard door deze ongein i.c.m. een maandagmorgenmotor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

pietr schreef op maandag 25 december 2023 @ 17:30:
[...]

Op de foto’s van de linkjes komt ie inderdaad mooi over. Heb andere foto’s gezien waarbij de kleur veel lelijker overkomt. Conclusie: eerst in het echt bekijken.

Zijn er nog steeds software issues, zoals een uitvallend display? Bij Clio’s van voor deze facelift komt dit te vaak voor. De Captur hybrid van mijn zoon (bj 2022] is zelfs binnen een jaar economisch total loss verklaard door deze ongein i.c.m. een maandagmorgenmotor.
Het is een Renault. Daar horen uitvallende elektrische dingen bij :+
De facelift is niets anders dan uiterlijke wijzigingen. Het infotainment systeem is nog hetzelfde, helaas niet het nieuwe systeem uit de Megane bijvoorbeeld. Het is wat het is. Er rijden miljoenen mensen mee rond dus ergens zal het wel prima werken. De reviews geven aan dat het wat traag is maar verder prima.

Onze huidige auto is een Ford uit 2018. Ding is volledig op en zal nooit van mijn leven meer een 3 pitter gaan rijden. Infotainment systeem uit die auto is ook een drama en super traag en dat is geen Frans merk :+

Denk dat elk merk wel wat heeft. Ik lees in veel topics hier en in alle topics lees ik ellende over die merken/modellen.

De Clio staat momenteel bekend als een zeer betrouwbare auto (de Captur automatisch dan ook) en er zullen altijd gevallen blijven van enorme schade of defecten etc. Dat heb je bij elk merk. Toyota is het minst problematisch maar ik word echt droevig van het interieur van een Corolla en wordt bijna suïcidaal van de binnenkant van een Yaris (en ook de ruimte).

Heb echt gekeken naar Toyota, mijn hoofd zegt doen maar mijn gevoel kan echt niet in dat merk rijden.

Ik heb na jaren kopen besloten te gaan leasen. Als die binnen een jaar economisch Total loss is dan geeft ik de lease maatschappij de sleutels en mogen ze het verder uitzoeken B)

[ Voor 14% gewijzigd door OMD op 25-12-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
OMD schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:47:
[...]

Ik heb na jaren kopen besloten te gaan leasen. Als die binnen een jaar economisch Total loss is dan geeft ik de lease maatschappij de sleutels en mogen ze het verder uitzoeken B)
Dat kon mijn zoon gelukkig doen, sleutels teruggeven aan de leasemaatschappij.

Onze andere auto is een BMW 330i, fijne auto en ik kan geen minpunten bedenken. Lekker snel, toch zuinig, elektronica en software werken feilloos. We vinden de Clio een leuk model (moet een Twingo vervangen), daarom nemen we die misschien. Dat het een full hybrid is, is eigenlijk bijzaak. Wel apart dat Renault maar 2 jaar garantie geeft. Is eigenlijk niet meer van deze tijd (BMW ook maar 3 jaar). Ik ga nog een paar dagen wikken en wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

pietr schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:56:
[...]

Dat kon mijn zoon gelukkig doen, sleutels teruggeven aan de leasemaatschappij.

Onze andere auto is een BMW 330i, fijne auto en ik kan geen minpunten bedenken. Lekker snel, toch zuinig, elektronica en software werken feilloos. We vinden de Clio een leuk model (moet een Twingo vervangen), daarom nemen we die misschien. Dat het een full hybrid is, is eigenlijk bijzaak. Wel apart dat Renault maar 2 jaar garantie geeft. Is eigenlijk niet meer van deze tijd (BMW ook maar 3 jaar). Ik ga nog een paar dagen wikken en wegen.
Daarvoor ga ik dus leasen. Garantie is dan niet belangrijk. Al zat er maar een maand op, niet mijn probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik lease mijn Arkana E-Tech hybride ook ( via werkgever). Dan is dat technische aspect en stuk minder belangrijk dan als je prive koopt (los van dat je natuurlijk niet langs de kant van de weg stil wilt komen te staan). Die hybride is vrij complex met verschillende electromotoren, hoop wel dat dat allemaal heel blijft :X Maar in mijn geval mag de garage/leasemaatschappij het lekker oplossen. Ik zou denk ik niet zo snel zelf tweedehands zo'n auto kopen waarbij je zelf het risico loopt bij technische mankementen. Maar zelfde geldt ook voor bijv. Volkswagen hybrides waarbij mankementen aan het hybride systeem duizenden euro's kunnen kosten. Zou ik ook niet tweedehands kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Palomar schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:06:
Ik lease mijn Arkana E-Tech hybride ook ( via werkgever). Dan is dat technische aspect en stuk minder belangrijk dan als je prive koopt (los van dat je natuurlijk niet langs de kant van de weg stil wilt komen te staan). Die hybride is vrij complex met verschillende electromotoren, hoop wel dat dat allemaal heel blijft :X Maar in mijn geval mag de garage/leasemaatschappij het lekker oplossen. Ik zou denk ik niet zo snel zelf tweedehands zo'n auto kopen waarbij je zelf het risico loopt bij technische mankementen. Maar zelfde geldt ook voor bijv. Volkswagen hybrides waarbij mankementen aan het hybride systeem duizenden euro's kunnen kosten. Zou ik ook niet tweedehands kopen...
Kan natuurlijk ook andersom. Kan ook zijn dat blijkt dat deze manier van bouwen ontzettend betrouwbaar is. De 4 cilinder (Atkinson) motor is betrouwbaar. Elektromotoren zijn over het algemeen helemaal betrouwbaar.

De angst zit hem in de 2 versnellingsbakken. Laten we maar niet praten over DSG. De minst betrouwbare techniek die er is en daar rijdt ook iedereen nog mee rond. Als je is wist hoeveel bakken er daarvan kapot gaan? Pffff.

De etech hybrid is nu zo een 3,5 jaar op de markt en ik lees weinig onzin over die motoren. Uiteraard moet het zich bewijzen op de lange termijn maar dan is mijn lease contract alweer voorbij :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:17:
[...]

Kan natuurlijk ook andersom. Kan ook zijn dat blijkt dat deze manier van bouwen ontzettend betrouwbaar is. De 4 cilinder (Atkinson) motor is betrouwbaar. Elektromotoren zijn over het algemeen helemaal betrouwbaar.

De angst zit hem in de 2 versnellingsbakken. Laten we maar niet praten over DSG. De minst betrouwbare techniek die er is en daar rijdt ook iedereen nog mee rond. Als je is wist hoeveel bakken er daarvan kapot gaan? Pffff.

De etech hybrid is nu zo een 3,5 jaar op de markt en ik lees weinig onzin over die motoren. Uiteraard moet het zich bewijzen op de lange termijn maar dan is mijn lease contract alweer voorbij :+ .
Ik ben lid van een Renault Arkana facebookgroep en er komt weleens een bericht voorbij over storing in de electromotor. Maar dan is vaak niet duidelijk of het iets simpels is of serieus. Kan verder ook niet beoordelen hoevaak zoiets dan voorkomt tov alle verkochte exemplaren.

Wat betreft DSG. Heb hiervoor 5 jaar een Seat Leon met DSG bak gehad en heb er nooit problemen mee gehad. Erg fijne bak. Al was dat een nieuwe auto. Zou natuurlijk ook kunnen dat de problemen daarna beginnen ;) bij die van mij hoorde je de laatste maanden wel af en toe een schurend geluidje bij het schakelen. Geen idee of dat iets simpels was, reguliere slijtage of een serieus probleem. Al met al is dat ook een vrij complex stukje techniek, dus ook daarmee zou ik oppassen als ik hem zelf tweedehands zou moeten kopen. Voordeel daarvan is wel dat de techniek al een stuk langer meegaat en verder is doorontwikkeld dan etech hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Andres schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:38:
Nee, dit is 1 pakket wat ze slimme navigatie noemen. Ik heb de meest uitgebreide van € 149,- voor drie jaar. Er zijn ook uitgekleede varianten maar dat scheelde heel weinig in prijs.
Dus eigenlijk betaal je ook voor Easylink systeemupdates.

Vreemd want bij Ford kun je systeemupdates en kaartupdates apart van elkaar downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Palomar schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:47:
[...]

Ik ben lid van een Renault Arkana facebookgroep en er komt weleens een bericht voorbij over storing in de electromotor. Maar dan is vaak niet duidelijk of het iets simpels is of serieus. Kan verder ook niet beoordelen hoevaak zoiets dan voorkomt tov alle verkochte exemplaren.

Wat betreft DSG. Heb hiervoor 5 jaar een Seat Leon met DSG bak gehad en heb er nooit problemen mee gehad. Erg fijne bak. Al was dat een nieuwe auto. Zou natuurlijk ook kunnen dat de problemen daarna beginnen ;) bij die van mij hoorde je de laatste maanden wel af en toe een schurend geluidje bij het schakelen. Geen idee of dat iets simpels was, reguliere slijtage of een serieus probleem. Al met al is dat ook een vrij complex stukje techniek, dus ook daarmee zou ik oppassen als ik hem zelf tweedehands zou moeten kopen. Voordeel daarvan is wel dat de techniek al een stuk langer meegaat en verder is doorontwikkeld dan etech hybride.
Dat is nog erger, DSG is na al die jaren langer meegaan nog steeds brak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Mijn Modus schakelt moeilijk in zijn 1e en 2e versnelling. Is dat een bekend probleem?

Is een versnellingsbak olie wissel misschien een oplossing (zit er al 20 jaar in)? Of moet ik het meer zoeken in het mechaniek pook naar bak?

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 26-12-2023 16:49 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
OgWok schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:35:
Mijn Modus schakelt moeilijk in zijn 1e en 2e versnelling. Is dat een bekend probleem?

Is een versnellingsbak olie wissel misschien een oplossing (zit er al 20 jaar in)? Of moet ik het meer zoeken in het mechaniek pook naar bak?
Ja waarschijnlijk speling of slecht afgesteld. Ook een koppeling of drukgroep die richting zijn einde gaat kan meehelpen.

Oliewissel geen slecht idee maar zal niet de oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

OMD schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:15:
[...]

Dat is nog erger, DSG is na al die jaren langer meegaan nog steeds brak :+
En je zit met de befaamde beruchte Pon garantie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16
Gisteren met oude Scenic (2003) naar garage geweest ivm aankomende APK. Om alles goed aan te pakken zou het 800 a 900 euri gaan kosten. De dorpels waren ook beginnen te roesten. LV gordel was ook aan vervanging toe, bij de Renault dealer zou dat 248 euro gaan kosten :o . Wordt dus loop of sloop.

Heb nu een Modus met nieuwe APK uit 2006, was goedkoper in aanschaf (bij een dealer) dan de Scenic te laten maken. Moet zeggen dat de Modus verrassend ruim is als je een Scenic gewent bent en rijdt ook nog eens soepeler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietr
Vandaag hebben we een handtekening gezet onder de offerte. Als het goed is, krijgen we in april onze Clio Esprit Alpine in de kleur Gris Rafale. Het wachten kan beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

pietr schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:02:
Vandaag hebben we een handtekening gezet onder de offerte. Als het goed is, krijgen we in april onze Clio Esprit Alpine in de kleur Gris Rafale. Het wachten kan beginnen.
Leuk!

Wij hebben 2 weken geleden getekend, ook voor de Clio in Gris Rafale. Wel nog de 3 optie pakketten erbij genomen.

Leverdatum is vooralsnog 14 maart bij de dealer. 5 februari wordt ie gebouwd.

De hybrid gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Proficiat, goede keus! 😉 En snel geleverd.

Wij hebben ook de hybride versie genomen, met 2 optiepakketten. Pack Bose hebben we niet gekozen, omdat ik overweeg later een set van Focal in te laten bouwen. Van mijn vrouw hoeft dat echter niet, dus dat is nog niet zeker.
Pagina: 1 ... 50 ... 56 Laatste