Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 20:53

Bommes

Capo del formaggio

Net de verkoper aan de lijn, hij was echt gepikeerd dat we dit gesprek nu hadden.
Hij is van mening dat we een overeenkomst hadden. Dat we nu over de prijs begonnen was niet akkoord volgens hem.

Gisteren na de proefrit hebben we met zijn collega onze punten opgenoemd.
Toen waren het zaken die hun in orde gingen maken.
De zware koppeling (opmerking van mijn vrouw) was niets aan te doen.
Ook hebben we toen aangeven dat de prijs te hoog voor ons was.

Vanochtend dus door verkoper nr1 gebeld:
Ik heb hem nogmaals onze punten uit de proefrit opgenoemd.
De kleine maar wel aanwezige schade puntjes, enz.
Dat de auto in de basis is waar we naar opzoek waren maar de prijs + die punten voor ons niet okay was.
Hij bleef volhouden: prijs is afgesproken en niet meer onderhandelbaar.

Lul verhaal over een tuinset die hij gekocht had, daar had hij toch ook een prijs voor afgesproken en bij levering ging hij daar toch ook niet nog een keer over onderhandelen. Enz, blabla.

Ik heb hem gezegd dat ik met mijn vrouw wilde overleggen over hoe nu verder.
Net hebben wij hem terug gebeld en gezegd dat we er van af zien.

Teveel twijfel en ruis op de lijn.
Hij begon min of meer ruzie te maken, want ja we hadden toch een deal, dit had hij in 26 jaar nog nooit meer gemaakt, enz.
Gesprek afgekapt en aangeven dat wij toch echt niet het geld gingen over maken en deze auto ineens wel gingen kopen.
We hebben twijfel, er meerdere nachten over geslapen, de proefrit leverde een aantal punten op een bij nader in zien is dat voor ons een reden om er van af te zien.
Zijn reactie: hij ging met de directie in overleg want dit vond hij niet kunnen.
We zouden eventueel nog niets van hem/hun horen.

Ik heb hier een door mij getekende "overeenkomst voor levering van een occasion" liggen.
Duidelijk voorzien van een regel: "onder voorbehoud van proefrit".
Dus wat hij nou wil gaan overleggen of wil bereiken.. ??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bommes schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:19:
Ik heb hier een door mij getekende "overeenkomst voor levering van een occasion" liggen.
Hij is een autoverkoper die kosten gemaakt heeft en graag winst wil maken. Dat krijgt hij nu niet voor elkaar terwijl hij dacht dat het een kat in 't bakkie was. Helaas voor hem.

Ik ben wel benieuwd wat de afstand is tussen de twee dealers. Zo van, heb jij de dealer onnodig op kosten gejaagd terwijl je zelf ook prima een stukje kon rijden voor een proefrit (althans dit gevoel kan zo'n verkoper krijgen).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 20:48
Bommes schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:19:
Net de verkoper aan de lijn, hij was echt gepikeerd dat we dit gesprek nu hadden.
Hij is van mening dat we een overeenkomst hadden. Dat we nu over de prijs begonnen was niet akkoord volgens hem.

Gisteren na de proefrit hebben we met zijn collega onze punten opgenoemd.
Toen waren het zaken die hun in orde gingen maken.
De zware koppeling (opmerking van mijn vrouw) was niets aan te doen.
Ook hebben we toen aangeven dat de prijs te hoog voor ons was.

Vanochtend dus door verkoper nr1 gebeld:
Ik heb hem nogmaals onze punten uit de proefrit opgenoemd.
De kleine maar wel aanwezige schade puntjes, enz.
Dat de auto in de basis is waar we naar opzoek waren maar de prijs + die punten voor ons niet okay was.
Hij bleef volhouden: prijs is afgesproken en niet meer onderhandelbaar.

Lul verhaal over een tuinset die hij gekocht had, daar had hij toch ook een prijs voor afgesproken en bij levering ging hij daar toch ook niet nog een keer over onderhandelen. Enz, blabla.

Ik heb hem gezegd dat ik met mijn vrouw wilde overleggen over hoe nu verder.
Net hebben wij hem terug gebeld en gezegd dat we er van af zien.

Teveel twijfel en ruis op de lijn.
Hij begon min of meer ruzie te maken, want ja we hadden toch een deal, dit had hij in 26 jaar nog nooit meer gemaakt, enz.
Gesprek afgekapt en aangeven dat wij toch echt niet het geld gingen over maken en deze auto ineens wel gingen kopen.
We hebben twijfel, er meerdere nachten over geslapen, de proefrit leverde een aantal punten op een bij nader in zien is dat voor ons een reden om er van af te zien.
Zijn reactie: hij ging met de directie in overleg want dit vond hij niet kunnen.
We zouden eventueel nog niets van hem/hun horen.

Hoeveel km heeft die scenic gelopen?

[ Voor 198% gewijzigd door Trichoglossus op 12-03-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@True afstand is 90km
Als het daar om gaat wil ik ze de brandstof daarvoor wel vergoeden.

@Trichoglossus +/- 130 duizend km.

Voel me nu wel een beetje opgejaagd, wachtend op een boos telefoontje.
Dat we die auto toch moeten kopen Einz11!

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
Bommes schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:00:
@True afstand is 90km
Als het daar om gaat wil ik ze de brandstof daarvoor wel vergoeden.

@Trichoglossus +/- 130 duizend km.

Ik had bij het oriënteren op een andere renault ook een megane op het oog. Stond wat ver weg, maar de dealer zei zonder aarzelen: dan rijden we hem toch naar de dealer bij jou om de hoek als je een proefrit wilt maken. Ik zou me niet druk maken over dat ze een auto hebben moeten verplaatsen. 10L brandstof, bedrijfsrisico. Een proefrit kost ook brandstof.

Toen ik de 2e keer bij een bepaalde dealer kwam binnen een paar weken, waren een hoop mogelijke kandidaat auto's inmiddels al verkocht.

Als je geen goed gevoel bij de auto/het bedrijf hebt, niet kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het weekend nog een beetje nagedacht en alternatieven gezocht.
Überhaupt nagedacht of we wel een Scenic willen aanschaffen.
Nadeel is een beetje dat als je een Bose (of luxere) uitvoering hebt gezien of gehad (mijn Zakelijke Clio Estate was een Bose) je niet echt meer naar een minder luxere wilt kijken.

Scenic is ook wel erg zwaar (1400+ kg) vond het ding ook niet echt pittig rijden.
Onze Captur 0.9 tce reageert feller op het gas, is ook 400kg lichter dat helpt ook wel mee natuurlijk.

Opties:
Megane, die staan er flink wat in het land, ook genoeg Bose uitvoeringen.
Min punt is dan de lagere instap, maar de prijs is ook vaak wat lager.
Kadjar, al eerder overwogen, min of meer afgeserveerd want niet ruim genoeg.
Maar nu met wat verder kijken is dat best een optie, zit tussen de Captur en de Scenic in wat betreft ruimte.
Is hoge instap, is 200kg lichter dan de Scenic.
Ook een aantal in Bose uitvoering gevonden.
Nadeel: interieur wat gedateerd ten opzichte van de Scenic en de Megane (is dat de Megane 3 (bouwjaar 2017/2018)

Nou ja genoeg overwegingen dus.
Ook nog even buiten Renault gekeken, de Peugeot 308 SW. maar over de 1.2 Puretech hoor ik wel erg veel horror verhalen. ANWB is er ook niet bijster positief over, terwijl ze dat over bijvoorbeeld de Megane wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 21:52
Lastige keuze inderdaad, de Megane bouwjaar 2017/2018 is de Megane 4. Ook een goede auto maar de Megane 3 was heel erg goed en dat is denk ik waar de ANWB zeer positief over is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Er zijn af en toe wat berichten over het aanpassen van de 'oude' Tomtom (live) / Carminat - navigaties in de Renaults naar Android.
Vooralsnog lijkt de conclusie te zijn dat het "meh" is gezien de kosten.

Toch zie ik nu een nieuwe insteek voor bijvoorbeeld de Mégane III:
https://www.ebay.nl/itm/304274881381

Dit is een vervanging van het scherm, dat dan een soort Android-systeem wordt.
Groot verschil is dat het oude scherm aangesloten blijft (onzichtbaar) om functionaliteit te behouden, én er is blijkbaar een optie om ook de controls bij de handrem te laten functioneren.
De prijs van deze unit is ook een stuk gunstiger dan van de units waar het hele systeem (inclusief het "radio-deel") vervangen wordt.

Heeft iemand al eens zoiets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Worteltjestaart Wat is precies je doel of puur dat het een android systeem wordt? In principe heb je met de Carminat Tom Tom gewoon bluetooth audio streaming en ook de kaarten kun je nog steeds updaten. Enige wat je zou kunnen missen is Android Auto/Apple Carplay voor b.v. dingen als Waze of het voorlezen van whatsapps oid, maar ik vraag me af of deze radio dat ondersteund (ik zie alleen mirrorlink vermeld staan, waar AA gebruik van maakt maar is niet hetzelfde). Kwa chinese radios is over het algemeen de ervaring dat ze in het begin goed werken maar vrij snel aftakelen en binnen een jaar niet meer naar behoren functioneren. Gezien de prijsstelling van deze unit - die aardig onder het gemiddelde ligt - vraag ik me af of deze het langer dan een half jaar vol houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Het liefste zou ik Google Maps en Spotify willen gebruiken op een origineel, groter scherm. Vanaf mijn telefoonscherm navigeren vind ik gevoelsmatig behelpen.
De tomtom doet dat op zich goed, behalve dat je met TMC maar matige dekking hebt qua verkeersinfo. Ik heb wel een tijd LIVE services gebruikt, maar daarmee dropt de framerate bij het navigeren ondoenlijk na enkele dagen (gek genoeg niet bij TMC-gebruik).
Dus als je dáár een oplossing voor zou hebben? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 17:19
Bommes schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:29:
....

Nou ja genoeg overwegingen dus.
Ook nog even buiten Renault gekeken, de Peugeot 308 SW. maar over de 1.2 Puretech hoor ik wel erg veel horror verhalen. ANWB is er ook niet bijster positief over, terwijl ze dat over bijvoorbeeld de Megane wel zijn.
Als je dan eerlijk wil vergelijken zou je dan met de hoge instap de 3008 en/of 5008 moeten bekijken. Als de 1.2 een probleem is dan is in de 308 ook nog een 1.6 beschikbaar. Die trekt dan ook lekker vlot met het lage wagengewicht en 205PK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 06:57
melcon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:26:
@Worteltjestaart Wat is precies je doel of puur dat het een android systeem wordt? In principe heb je met de Carminat Tom Tom gewoon bluetooth audio streaming en ook de kaarten kun je nog steeds updaten. Enige wat je zou kunnen missen is Android Auto/Apple Carplay voor b.v. dingen als Waze of het voorlezen van whatsapps oid, maar ik vraag me af of deze radio dat ondersteund (ik zie alleen mirrorlink vermeld staan, waar AA gebruik van maakt maar is niet hetzelfde). Kwa chinese radios is over het algemeen de ervaring dat ze in het begin goed werken maar vrij snel aftakelen en binnen een jaar niet meer naar behoren functioneren. Gezien de prijsstelling van deze unit - die aardig onder het gemiddelde ligt - vraag ik me af of deze het langer dan een half jaar vol houdt.
Ik houd mij aanbevolen, mijn Megane3 met carminat heeft geen BT audio streaming. Ik heb dat nu ik de tulp stekkers en het scherm altijd uitgeschakeld. Een nieuwe die plug n play is zou heel Nice zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:12
Ik koop volgende maand een Renault Zoe ZE50 over van een particulier. Ik vroeg mij af hoe ik kan voorkomen dat de vorige eigenaar nog steeds toegang heeft tot de auto via de My Renault app. Moet ik dat bij Renault regelen of kun je dat zelf in de auto instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Apolopo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:55:
Ik koop volgende maand een Renault Zoe ZE50 over van een particulier. Ik vroeg mij af hoe ik kan voorkomen dat de vorige eigenaar nog steeds toegang heeft tot de auto via de My Renault app. Moet ik dat bij Renault regelen of kun je dat zelf in de auto instellen?
Je eigen telefoon koppelen. Fabrieksinstellingen herstellen, werkt je telefoon nog? Dan naar de dealer, werkt de app niet meer weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:02
Rijdt iemand van jullie al in een Clio V 1,0 100pk? rs line
iemand ervaring met deze motor?
wat is het verbruik van deze auto ongeveer? en ook geschikt voor lange km standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Aggressor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:00:
wat is het verbruik van deze auto ongeveer? en ook geschikt voor lange km standen?
Ik speur meestal wat op spritmonitor.de en speel wat met de filters. Kijk anders even zelf

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
JohnR schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Ik speur meestal wat op spritmonitor.de en speel wat met de filters. Kijk anders even zelf
heb ik gisteren al gedaan, en zoveel 3 cilinder clio 1.0 00pk staan er niet op
Vandaar ik hier om ervaringen vraag.... :)
Momenteel heb ik diesel,ik rij ongeveer 30.000 per jaar....is het wel verstandig om naar benzine over te stappen?
Ik denk dat diesel straks nog duurder wordt dan benzine...

Mijn diesel rijdt 1:20/21 en wegenbelasting is ongeveer 340/kwartaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bommes schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:00:
Niks meer gehoord van de dealer.. had ik ook niet verwacht maar mij vrouw was er wel een beetje bang voor.

Onze zoektocht naar een andere auto is voor nu ook even stil gezet.
Dit weekend voor een andere (grotere) caravan kijken.
Als dat wat wordt is het spaarpotje voorlopig even leeg.
Die eventuele andere caravan mag maximaal 1000kg wegen.
Onze 0,9tce Captur mag 1200kg trekken.
Dat komt dus wel goed, misschien wat langzamer maar evengoed komen we er wel. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:22
Kan morgen om 10u m'n Zoe ophalen! Echt zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Aggressor Ik zou bijvoorbeeld https://www.omslagpunt.com/diesel-of-benzine/omslagpunt/ even invullen, maar een beetje afhankelijk van het verschil in MRB kan een diesel heel snel uit, zelfs met een kleinere delta tussen diesel en benzine. (momenteel ligt die delta weer op 15 cent en loopt weer langzaam op naar de gebruikelijke 20-25 cent). Zelfs met een delta van 0 cent kan diesel uit met 30k per jaar. Als ik de calculator even vlug invul met gewicht 1150-1250 ligt het omslagpunt op 6890 km, uitgaande van een 2e hands diesel die momenteel gewoon goedkoper zijn als de benzine broeders (ergo 0 euro duurder).

Persoonlijk zou ik gewoon lekker door dieselen met 30k per jaar en een verbruik van 1 op 21, dat verbruik ga je met een 1.0 Tce 100 pk van zijn leven niet halen. Ik denk dat als je heel goed je best doet je iets van 1 op 15 a 1 op 16 haalt, terwijl je met je huidige (op basis van verbruik) 1.5 dci met gemak 1 op 20 haalt, ook als je lekker door rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

melcon schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:45:
Persoonlijk zou ik gewoon lekker door dieselen met 30k per jaar en een verbruik van 1 op 21, dat verbruik ga je met een 1.0 Tce 100 pk van zijn leven niet halen. Ik denk dat als je heel goed je best doet je iets van 1 op 15 a 1 op 16 haalt, terwijl je met je huidige (op basis van verbruik) 1.5 dci met gemak 1 op 20 haalt, ook als je lekker door rijdt.
Ik denk dat je met 100 in de zesde wel redelijk zuinig kunt rijden op de snelweg. Ik heb er sinds kort zelf eentje (90pk 3 cilinder), maar let door de tankpas niet echt op mijn verbruik ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoft
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 13:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qT6Np8f0x59KwUAzpqFtycVwUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D90a10wVmZxqF3sLxbXVtPgr.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf 1 maart een nieuwe range Megane Estate. Stuk duurder en de opties zijn versobert. Wel draadloos Apple carplay? Gelukkig nog net voor 1 maart de Intense kunnen bestellen met bijna alle opties voor dezelfde prijs.

edit: De configurator staat inmiddels online.

[ Voor 3% gewijzigd door densoft op 25-03-2022 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:22
Nou, helemaal tevreden met de Zoe! Goed geholpen vanmorgen (toch altijd weer spannend) en hij stond mooi gepoetst klaar.

Berg info over ons heen (waar ik toch zeker 10% alweer van ben vergeten) maar belangrijker: Alles was in orde, geen aflever puntjes (was bij de Tesla wel anders).

Ongeveer 60 km gereden en we hebben nog 90% over! Hoor wel een soort .. schroefje (?) rollen als ik de achterklep dichtdoe, volgens mij is er een schroefje ingevallen tijdens kentekenplaat plaatsen.. Misschien nog even mee terug op m'n gemak.

Wat wel gek is: Ik moest 2x een My Renault account maken: 1x op de site, en ook nog een x op de telefoon. Anders kon ik niet inloggen.. Volgens mij heb ik nu dus 2 losse accounts met dezelfde auto er in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
True schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:48:
[...]

Ik denk dat je met 100 in de zesde wel redelijk zuinig kunt rijden op de snelweg. Ik heb er sinds kort zelf eentje (90pk 3 cilinder), maar let door de tankpas niet echt op mijn verbruik ;w .
Vandaag een rondje van 350km gedaan met de 1.2 TCE clio 4. Voornamelijk snelweg. Verbruik volgens de boordcomputer 5,1L/100km.

Maar op kortere stukken loopt het verbruik wel meer op. Eco-stand gebruik ik niet, het gaspedaal wel wat fanatieker >:)

Draait in de 6e versnelling aanzienlijk minder toeren dan mijn oude 1.6 met 5 versnellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Trichoglossus op 26-03-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
De clio V heb je toch in een 5 en 6 versnellingen versie?
Zit er veel verschil in? Behalve een extra versnelling :p

De 5 versnellingen is juist zuiniger volgens de fabrieks opgave?

@True heeft jou auto nog een onderhoudsboekje erbij?

[ Voor 13% gewijzigd door Aggressor op 26-03-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Aggressor schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:05:
De clio V heb je toch in een 5 en 6 versnellingen versie?
Zit er veel verschil in? Behalve een extra versnelling :p

De 5 versnellingen is juist zuiniger volgens de fabrieks opgave?
Daar geloof ik geen snars van, juist de lange vertanding van de 6de geeft je dezelfde snelheid met minder toeren en dus minder verbruikt.
@True heeft jou auto nog een onderhoudsboekje erbij?
Op papier heb ik die ja(dec 2021 model). Digitaal het boekje zoeken was overigens een rotwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

True schreef op zondag 27 maart 2022 @ 03:46:
[...]

Daar geloof ik geen snars van, juist de lange vertanding van de 6de geeft je dezelfde snelheid met minder toeren en dus minder verbruikt.
Een 6-bak is niet zomaar een 5-bak met een 6de versnelling er bij op.
De andere verhoudingen zijn daarop ook aangepast.
Ja meestal loopt een vergelijkbare auto + motor met een 6-bak wat minder toeren op snelweg snelheid.
Maar heel veel hoeft dit dus niet uit te maken.
Zeker met de motoren met wat minder vermogen.
Die "smoren" compleet bij 120 in zijn 6 met 1500 toeren..

Onze Captur, 0.9 tce met 5-bak draait bij 106km/u op de teller iets meer dan 2500 toeren.
Gisteren Nuenen, Soest, Amersfoort, Nuenen
, met op snelweg die 106km/u op de cruise control gaf een gemiddeld verbruik van 5,2L per 100km. Over heel de rit.
Niks mis mee voor voor zo een "hoge" auto.

[ Voor 16% gewijzigd door Bommes op 27-03-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 17:19
[...]

...
Dat is ook niet helemaal waar. Ik rij met het actuele verbruik in de display en het valt mij op dat het juist op de 80km wegen zuiniger is om in de 5e versnelling te rijden i.p.v. de 6e.
Ja je maakt minder toeren, maar juist daardoor wordt het onzuiniger. Dit ligt volgens mij omdat je op deze wegen nooit lang een constante snelheid rijd maar door de weg omstandigheden steeds vertraagd/ versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik zag een mooie clio uit 2020 staan....deze is wel 5 versnellingen....en ik rij veel snelweg..Nooit sneller dan 110...meestal tussen de 95 en 100

Nu twijfel ik...is het niet verstandiger om voor de 6 bak te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Op papier heb ik die ja(dec 2021 model). Digitaal het boekje zoeken was overigens een rotwerk.
@Aggressor Het was laat, onderhoudsboekje heb ik niet, instructieboekje bedoelde ik.
Bij mijn Fabia uit 2015 zat ook al geen onderhoudsboekje meer, gaat veelal digitaal. Maar maakt mij toch bar weinig uit omdat het een lease is, c'est ça.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Aggressor schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:59:
Ik zag een mooie clio uit 2020 staan....deze is wel 5 versnellingen....en ik rij veel snelweg..Nooit sneller dan 110...meestal tussen de 95 en 100

Nu twijfel ik...is het niet verstandiger om voor de 6 bak te gaan?
Ik heb de Clio met de 0,9 gereden (5 bak) en was redelijk zuinig, tenzij de caravan erachter dan werd het 1 op 4 :') :*) omdat de bak verhouding ongunstig is zo rond de 90 km/h. Of hoog in 4 (3500 rpm) of te laag in 5 (2000 rpm met het maximale koppel zo rond de 2500 rpm,

Reden om de Clio (huidige) 1.2 EDC aan te schaffen en de 0,9 in te ruilen (vorig jaar).
Geen spijt van gehad, 4 cilinder loopt mooier rond dan de 3 cilinder, meer vermogen en koppel en hij verbruikt minder (solo, en met caravan erachter).

Verbruik met caravan gemiddeld zo rond de 1 op 8.

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 30-03-2022 22:13 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Aggressor De Clio 4 heb je ook met 5 & 6 versnellingen (naast de EDC), daar kregen de zwaardere motoriseringen de 6 bak en de lichtere de 5 bak met extra lange 5 (dus zuiniger). Zal bij de Clio V ook het geval zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-06 08:40
Aggressor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:00:
Mijn zwager heeft recent een E-tech Clio 5 gekocht. Goede vriend van mij heeft een 1.0 100 pk. Beide rijden ongeveer tussen de 5 a 6 liter per 100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:14
Ik rij sinds kort een nieuwe ZOË en ervaar toch wel 2 storende punten.
1: "gaspedaal" die een soort drempel heeft rond de 106KM/u wil je er overheen zit je gelijk op 112 en rustig iets corrigeren is er door die drempel er niet bij.
2: de cruiscontroler. Ook wanneer er nieuwe voor mij rijd en hij staat bijvoorbeeld op 108 ingesteld dan wil hij de eerste 1KM er nog wel op blijven (soms ook niet) maar daarna zakt hij steeds iets verder terug naar de 100KM/u
Ik kan zo niet vinden of dit instellingen zijn die je als normale gebruiker kan regelen maar ben er voor instaat om er mee naar de dealer te gaan (het is zakelijk lease, anders was ik er al lang geweest).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Nico_GTR schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:45:
[...]

Mijn zwager heeft recent een E-tech Clio 5 gekocht. Goede vriend van mij heeft een 1.0 100 pk. Beide rijden ongeveer tussen de 5 a 6 liter per 100 km.
Ik rij een Clio 5 TCE 100 Intens en zit qua verbruik zo tussen de 5,2 to 6,2 liter per 100km Waarbij het verbruik bij mijn eigen rijgedrag meer richting die 5,2l en als mijn vrouw rijdt meer richting de 6,2l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 07:14
Zijn er hier nog mensen die gebruik maken van de MyRenault app. Of beter gezegd er geen gebruik van kunnen maken?
Kreeg nog wel push notificaties door maar in de app was alles continu offline.
Uitloggen en daarna opnieuw inloggen is niet mogelijk. Wordt zelfs nog gekker dat het blijkt dat wanneer je op de inlog knop drukt er niet eens een DNS request voorbij komt.
Developer email adres al een tijd geleden gemaild maar zoals verwacht geen reactie. In de play store blijk ik niet de enige te zijn.
Dit is dus al een minimaal een maand zo en er komt totaal nergens reactie

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En vandaag de Clio naar de 50.000 kilometer gereden *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6dd6U5KBga8o7rZrUvNaFihMc0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/58jTfeGq9Rpe52vDpA3rYX08.jpg?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:55
Nico_GTR schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:45:
[...]

Hmm. Ik rij 4,7l op 100 met mijn Renault Clio 5 E-tech in eco en de B stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Losse auto 1 op 15 vind ik prima, 1 op 8 /9 met caravan aan de haak prima :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-06 08:40
daveytje schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:39:
[...]

Hmm. Ik rij 4,7l op 100 met mijn Renault Clio 5 E-tech in eco en de B stand.
Prima toch. Ik doe 6 liter per 100 km met de RS als ik rustig doe. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Nico_GTR schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:29:
[...]

Prima toch. Ik doe 6 liter per 100 km met de RS als ik rustig doe. O-)
Het lukt mij prima om met de vorige Clio 4 (0,9 TCE) 20 liter per 100 km te halen O-)

Hang de caravan erachter :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

aReaRe schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:35:
En vandaag de Clio naar de 50.000 kilometer gereden *O*

[Afbeelding]
Ah, ik doe het hier net wat anders met die km standen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q671qcXh7rEbb6sGBniFqNJ9fOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvXwg3O5zhs32QHKxyYnbrVU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben begonnen met 44444, dat was bijna 8 jaar geleden nu, die 88888 was vorig jaar augustus. 99999 wordt dit jaar nog niet gehaald :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Voor 222222 heb je dan nog wel even te gaan ;)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLW2HM3w4EuNlXK7jbBLUFWGuCqV-_T_9ORf0Wys0eJ9DpRojckmyBHecNP4SP1b3U_awtrBMgTNebVMTtMwKDIPXL9gt51NMdV03HFC03OCZwgq-NhVbN64FExL1gvDyHqN56OuclDYmnRE4fmhyKfqWw=w1250-h937-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En de combi is mooie stabiel op 87 km/h (GPS) en 91 km/h kilometer teller (Auto) en het verbruik is dan 1l op 9 kilometer _O_
Automaat staat dan handmatig in de 5e versnelling vastgezet.

Wel besloten om er hulpveren onder te plaatsen, dan wordt de combi imho stabieler :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH7LPr3dFHH2J5xTDfcYeERvhEk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/22ftErZVkqsazOLnBvwbKHwL.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door aReaRe op 03-05-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Hier nog steeds de Megane III station Bose, ondertussen alweer op 226.xxx km (gekocht begin 2018 met 118.xxx km).

Laatste 70k km absoluut minimale kosten gehad, op een afgebroken klepje (OBD2 poort) en een kapot gekraakte gordelhouder (lag verkeerd bij neerklappen achterbank en auto volladen) na.

Ook grappig, vlak na aanschaf beide H7 lampen in de koplampen vervangen voor van die eco long-life lampen die 1500u / 100k km mee zouden moeten gaan.
Nu ~100.000km verder (en altijd rijden met licht aan) was er eentje kapot, de bewering op de verpakking klopt :P

Nog grappigere ervaring, ik rij normaal 108 op de cc/limiter, wat resulteert in ~5,2l/100km ivm de brandstofprijzen rij ik nu al 2 tanks (1 winterbanden, 1 zomerbanden) max 104 op de cc/limiter, wat resulteer in een, aan de pomp gemeten, verbruik van 4,7l/100km. Zo laag heb ik nog nooit gehaald!

En er is eergisteren weer wat kapot gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nitToZaHEwEjVgocX5xseieBLGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVsyg0MuXyDM8q36x3eQnO1p.jpg?f=fotoalbum_large
Deurbeugel afgebroken... allemaal plastic.
Was zojuist bij de sloop en, ook al lijkt ie vast te zitten met 2 schroefjes, hij zit ook vast met 4 plastic pennetjes. Geen klikkers, maar versmolten }:|
Heel nieuw deurpaneel in de juiste kleur en afwerking zien te vinden dus :/

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik heb de laatste tijd dat mijn Clio 4 uit 2018 moeizaam wil starten, er is ongeveer 3 maand geleden onder garantie al een nieuwe accu opgekomen omdat die toen helemaal niet meer wou starten en het de accu was. Toch blijft dit probleem zich wisselvallig voordoen, want ik heb er soms ook gewoon weken geen last van.

Ik ga er Zondag met een maat van me naar gaan kijken die ik de autowereld werkt, maar komt het iemand hier misschien bekend voor? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

DropjesLover schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:40:
Hier nog steeds de Megane III station Bose, ondertussen alweer op 226.xxx km (gekocht begin 2018 met 118.xxx km).

Laatste 70k km absoluut minimale kosten gehad, op een afgebroken klepje (OBD2 poort) en een kapot gekraakte gordelhouder (lag verkeerd bij neerklappen achterbank en auto volladen) na.

Ook grappig, vlak na aanschaf beide H7 lampen in de koplampen vervangen voor van die eco long-life lampen die 1500u / 100k km mee zouden moeten gaan.
Nu ~100.000km verder (en altijd rijden met licht aan) was er eentje kapot, de bewering op de verpakking klopt :P

Nog grappigere ervaring, ik rij normaal 108 op de cc/limiter, wat resulteert in ~5,2l/100km ivm de brandstofprijzen rij ik nu al 2 tanks (1 winterbanden, 1 zomerbanden) max 104 op de cc/limiter, wat resulteer in een, aan de pomp gemeten, verbruik van 4,7l/100km. Zo laag heb ik nog nooit gehaald!

[Afbeelding]
Was zojuist bij de sloop en, ook al lijkt ie vast te zitten met 2 schroefjes, hij zit ook vast met 4 plastic pennetjes. Geen klikkers, maar versmolten }:|
Ik zou 'm proberen te lijmen, als het werkt is het prima zo niet kun je altijd het hele paneel nog vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

True schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:09:
[...]

Ik zou 'm proberen te lijmen, als het werkt is het prima zo niet kun je altijd het hele paneel nog vervangen.
Is afgebroken rondom de 3 boutgaten, dit is niet meer te lijmen :/

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DropjesLover schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Is afgebroken rondom de 3 boutgaten, dit is niet meer te lijmen :/
Dan gebruik je niet genoeg lijm.. :P

Er komt vaak zoveel kracht op die handvatten dat dit niet te lijmen is inderdaad.
Als het al blijft hangen is het de eerst volgende keer dat oma instapt en de deur van in haar beleving 60 jaar oude Opel Kadett dicht trekt heeft ze het handvat in haar hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@G_Dragon Je zou verwachten dat ze bij het vervangen van de accu de massa niet goed vast gezet hebben of de klemmen niet goed schoongemaakt en weer zo gemonteerd op de nieuwe accu.

@DropjesLover Mogelijk nog wel te plastic lassen, dan kun je ook nog ringen er in lassen op de plaats van e schroeven voor extra stevigheid. Er zijn schadebedrijven die dit voor je kunnen doen, alleen even kijken of het dat waard is kwa kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
DropjesLover schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:40:

[Afbeelding]
Diesel hoop ik?
Als ik 100 rij is m'n verbruik 7L/100km. Zuiniger wordt de Mégane III niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Lightning89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:55:
[...]

Diesel hoop ik?
Als ik 100 rij is m'n verbruik 7L/100km. Zuiniger wordt de Mégane III niet...
Diesel inderdaad.
7l/100km, da's best dramatisch slecht, ik dacht dat 6l/100km (1:17) best haalbaar moest zijn?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Weet iemand of bij een Clio III de ventilator de kachelweerstand overbrugt op stand 4? Zodra ik de pas vervangen kachelmotor op stand 4 zet gaat ie weliswaar draaien maar klapt vervolgens binnen enkele seconden de 20A eruit. 1 t/m 3 is geen probleem. Garage stelt dat dit eerder zou betekenen dat de kachelweerstand naar z'n mallemoer is, maar ik zou zweren dat die geen factor is op stand 4 in deze auto's en dus niet de culprit kan zijn? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 10-05-2022 16:07 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-04 15:52
Weet er iemand hoe je het extra energy info scherm unlocked op de nieuwe Zoe R135 52kw of een dealer die het weet? De dealer doet alsof ze van niks weten, maar op youtube staan filmpje dat mensen dit scherm hebben en zeggen dat de dealer het voor je aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Heb je een link naar z'n filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
DropjesLover schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:37:
[...]

Diesel inderdaad.
7l/100km, da's best dramatisch slecht, ik dacht dat 6l/100km (1:17) best haalbaar moest zijn?
Ik rij zuiniger dan het gemiddelde op spritmonitor. Dat heb je met een 2.0TCE 180pk :P. Wel elke keer een glimlach!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

@melcon Nog bedankt voor je reactie! We hebben gisteren de accu doorgemeten en mijn maat zag aan de waarden al vrij snel dat het probleem de dynamo is, dus mijn vaste monteur even een berichtje gedaan wat dit grapje gaat kosten :X.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@G_Dragon Ai dat is minder! Revisie kan ook een optie zijn, dan ben je voor minder dan 100 euro klaar, moet die er uiteraard nog wel even in+uit. Een nieuwe zit op minimaal 200 schat ik in, zo niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

@melcon Ik ben benieuwd naar zijn Whatsappje straks, want dat kan ik pas zien na werktijd. Ik zag op Autodoc al dat een losse dynamo begint bij 150 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Afgelopen weekend een langere rit gehad, na zo'n 2 uur rijden viel het hele entertainment systeem uit in mijn Clio van dec 2021 (Intens). Iemand ooit iets vergelijkbaars gehad? Hij startte direct (uit zichzelf) wel weer op. Ik had Android Auto lopen met Google Maps en DAB radio aan. Telefoon was ook nog aangesloten met BT. Alle drie vielen weg/uit (BT merkte ik omdat Flitsmeister afsloot met een bepaalde jingle).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

@melcon ik heb 12 maand garantie vanuit Ter Wolde, dus een afspraak gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@G_Dragon Dat scheelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Yes! :) om eerlijk te zijn vind ik het wel vervelend dat ze eerst een diagnose willen stellen waardoor ik de auto een hele dag kwijt ben en vervolgens dan pas het onderdeel bestellen en dat ik dan nogmaals een dag de auto kwijt ben terwijl je al weet wat het probleem is. Ik snap dat ze de officiële regels moeten volgen dus probeer het naast me neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja bureaucratie ten top maar ze moeten zichzelf indekken, mocht het om wat voor reden toch niet de dynamo zijn (wat in het echt natuurlijk nooit gebeurd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:12
Ik kan sinds vanmiddag niet meer inloggen in de My Renealt app op iPhone, melding serverfout. Opnieuw installeren heeft niet geholpen. Nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErmeSloeber
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-01 10:11
Ja, hier ook 2 dagen serverfout op My Renault app.Bij mij nadat ik ota een update kreeg van mijn multimediasysteem Easylink.
Vanochtend deed de app het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:13
Na een maand of veertien met de Megane GT MY18 moet ik toegeven dat ik het eigenlijk wel een zeer aangename auto vind om de weg mee op te gaan. De letters GT zijn wel van toepassing.

Maar wel al tijdje problemen met de EDC bak en de koppeling bij het vertrekken in 1ste en achteruit. De wagen vertrekt met een "slepende" koppeling maar heeft niet door wanneer ie volledig moet loslaten. Je haalt de voet van de rem en je voelt de koppeling al licht grijpen en de auto begint beetje te bollen. Maar als je dan gas geeft, blijft ie in eerste instantie gewoon bollen. En dan opeens laat ie los en schiet je dus eigenlijk vooruit. Je kan er wel beetje rekening mee houden maar het blijft vervelend.
Dan maar eens naar een Renault garage geweest maar dat was het minder aangenaam nieuws. Gewoon volledige vervanging van de versnellingsbak aan 6500 euro. Dat lijkt me zeer extreem maar blijkbaar kunnen die bakken niet gereviseerd worden of zo.

Denk dat ik zo ga blijven rijden en hopen dat het niet slechter wordt. Ik kan eventueel een tegemoetkoming krijgen van Renault van 40% (het zal dus een bekend probleem zijn) maar dan moet ik de onderhoudshistoriek kunnen voorleggen. Die ben ik nu aan het verzamelen. Blijft nog altijd veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Kenhas Ja dat is het nadeel aan die dubbele koppeling automaat bakken, als er wat mee is dan kost het gelijk flink geld. Bedrijven die deze bakken reviseren zijn inderdaad wat dun gezaaid maar ze zijn er wel degelijk. Ford betrekt dit type bak ook van Getrag, op powershift revisie zoeken geeft wat meer resultaten als zoeken op edc revisie maar het zijn dezelfde bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@melcon, weet jij of het enig nut kan hebben om zo'n automaat met dubbele koppeling een spoelbeurt te geven en daar mogelijk wat winst uit te halen (v.w.b. soepel werken). Ik heb dat jaren geleden al eens laten doen bij onze automaat uit bj 2004 en had er toen jaren plezier van, maar daar zit een totaal andere bak in. Is dat iets wat nu ook nog wat kan brengen of is dat weggegooid geld bij zo'n dubbele koppeling automaat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@hardware-lover De bakolie verversen van het deel waar de tandwiel in zitten kan altijd (is dan ook een volledige verversing, niet zoals bij een traditionele automaat met planetenstelsel dat je moet spoelen om zoveel mogelijk te vervangen). Afhankelijk van welk type je hebt kan het zijn dat je droge platen hebt of natte platen, die laatste draaien ook in de bakolie. Afhankelijk van de km. stand kan het zeker iets winst geven in het schakelgedrag, maar dan moet je wel denken aan wat de fabrikant onder "levenslang" verstaat. Dat wil zeggen dat het over het algemeen zin heeft om rond 180.000-200.000 kilometer te verversen.

Dit filmpje laat het wel mooi zien:
YouTube: Simple and fast: the transmission oil change for the Getrag DCT450 a...

Weliswaar in een ford maar het is dezelfde bak als Getrag aan Renault levert.

[ Voor 22% gewijzigd door melcon op 02-06-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@melcon, het was bij ons vooral de leeftijd die parten ging spelen, niet zozeer de km-stand. Ik denk ook liever in jaren dan km's ;) hardware-lover in "Het grote Renault topic - Deel 6"

Met als aanvulling; hardware-lover in "Het grote Renault topic - Deel 6"

Mijn Modus zit nu net aan de 92k :)

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2022 15:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Klopt, leeftijd kan inderdaad op een gegeven moment ook een factor worden, als de toevoegingen tegen bijvoorbeeld schuimen uitgewerkt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Uitslag van de diagnose bij de dealer is dat de Dynamo stuk is, no shit.. dit riep ik al bij mijn eerste telefoontje, maar die slimmeriken hebben er geen een besteld toen ik het al aangaf en met cijfers kwam van de spanningsmeter. Dus nu moet ik over 2 weken nogmaals heen |:( jammer want het had in een keer gekund.

Ook even gevraagd hoe duur het is als ze een Medianav Evolution 2 zouden inbouwen, maar dit is technisch volgens hun niet mogelijk ( ik lees op het clioclubforum dat het gewoon plug&play is ) omdat ze geen duidelijke handleiding ervan hebben en niet weten of dan alle kabels dan wel naar behoren werken. Dus ik moet maar even verder zoeken voor een Medianav evolution 2 want wil Android auto graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:16
Kenhas schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:36:
Na een maand of veertien met de Megane GT MY18 moet ik toegeven dat ik het eigenlijk wel een zeer aangename auto vind om de weg mee op te gaan. De letters GT zijn wel van toepassing.

Maar wel al tijdje problemen met de EDC bak en de koppeling bij het vertrekken in 1ste en achteruit. De wagen vertrekt met een "slepende" koppeling maar heeft niet door wanneer ie volledig moet loslaten. Je haalt de voet van de rem en je voelt de koppeling al licht grijpen en de auto begint beetje te bollen. Maar als je dan gas geeft, blijft ie in eerste instantie gewoon bollen. En dan opeens laat ie los en schiet je dus eigenlijk vooruit. Je kan er wel beetje rekening mee houden maar het blijft vervelend.
Dan maar eens naar een Renault garage geweest maar dat was het minder aangenaam nieuws. Gewoon volledige vervanging van de versnellingsbak aan 6500 euro. Dat lijkt me zeer extreem maar blijkbaar kunnen die bakken niet gereviseerd worden of zo.

Denk dat ik zo ga blijven rijden en hopen dat het niet slechter wordt. Ik kan eventueel een tegemoetkoming krijgen van Renault van 40% (het zal dus een bekend probleem zijn) maar dan moet ik de onderhoudshistoriek kunnen voorleggen. Die ben ik nu aan het verzamelen. Blijft nog altijd veel geld
Al een keer laten synchroniseren? Bij mijn kadjar was de edc ook niet helemaal top, na een sync programma duidelijk verbetering. Vooral met wegrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
G_Dragon schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:09:

Ook even gevraagd hoe duur het is als ze een Medianav Evolution 2 zouden inbouwen, maar dit is technisch volgens hun niet mogelijk ( ik lees op het clioclubforum dat het gewoon plug&play is ) omdat ze geen duidelijke handleiding ervan hebben en niet weten of dan alle kabels dan wel naar behoren werken. Dus ik moet maar even verder zoeken voor een Medianav evolution 2 want wil Android auto graag.
Is dit een optie?
https://www.pioneer-car.eu/be/nl/products/sph-evo62dab-clio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar wacht al 6 maand met goede hoop op een prijsdaling :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
G_Dragon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:28:
[...]

Zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar wacht al 6 maand met goede hoop op een prijsdaling :p
Er komt eerder een stijging denk ik..
Je zit alleen met de dab+ antenne. Weet niet of je dat nu al hebt? Ik had die niet namelijk met mijn clio 4. Heb de pioneer overigens niet zelf gehad.

Heb nu easylink met mijn clio 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

daveytje schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Er komt eerder een stijging denk ik..
Je zit alleen met de dab+ antenne. Weet niet of je dat nu al hebt? Ik had die niet namelijk met mijn clio 4. Heb de pioneer overigens niet zelf gehad.

Heb nu easylink met mijn clio 5.
Ja ik heb nu al dab+ in mijn auto, dus dat zit wel goed.
Ik wacht wel geduldig af tot de prijs daalt want hij is me nu echt veel te duur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-06 10:30
Hey iedereen!

Mijn vriendin en ik hebben een Clio Estate uit 2014. Ik heb hier zelf led lampen in laten zetten en deze af laten stellen, alles goed zou je zeggen. Nu wil ik graag ook mijn grootlicht voorzien van Led, echter krijg ik ze met geen mogelijkheid aan de praat!

De rode stekker zit netjes aangesloten en vervolgens (zou je denken) moet zwart op een stuk metaal/ijzer vast zitten, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid werkende.

Ik had eerder toen ik net bij mijn werkgever begon een Clio uit 2017 (het nieuwere model) en hier had ik dit probleem nooit mee, het was een kwestie van de zwarte kabel vastmaken op iets van metaal/ijzer en de lampen werkte dan direct.

Is er iets anders aan de Phase 1 (2013-2016) Clio Estate t.o.v. de Phase 2 (2016-2019)?

Ik kom er niet uit namelijk.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-06 20:44
Hallo allemaal! ik mag me hier ook melden! Vorige week mijn dec-2016 Megane Estate mogen aanschaffen en vandaag ophalen. Superblij mee!

Echter wel direct een vraag en wellicht zijn er hier kenners. Volgens de advertentie zit er carplay op dit R-link 2 systeem. Zojuist alles middels usb stick geupdate en her en der gelezen waarom alleen de 'ipod' functie het doet. Nu kwam ik erachter dat er geen 'mirroring' functie in het menu van R-link 2 te zien is.

Hoe krijg ik hier Carplay op of is het uberhaupt niet mogelijk? Het betreft een december 2016 model.

Alvast dank voor de eventuele reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanitas1996
bakkie1985 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:36:
Hallo allemaal! ik mag me hier ook melden! Vorige week mijn dec-2016 Megane Estate mogen aanschaffen en vandaag ophalen. Superblij mee!

Echter wel direct een vraag en wellicht zijn er hier kenners. Volgens de advertentie zit er carplay op dit R-link 2 systeem. Zojuist alles middels usb stick geupdate en her en der gelezen waarom alleen de 'ipod' functie het doet. Nu kwam ik erachter dat er geen 'mirroring' functie in het menu van R-link 2 te zien is.

Hoe krijg ik hier Carplay op of is het uberhaupt niet mogelijk? Het betreft een december 2016 model.

Volgens mij (en ik kan het fout hebben hoor!) zijn er Megane's uitgeleverd in 2016/17 zonder de hardware om Carplay te gebruiken. 05/2017 startte Renault pas met het uitleveren van Megane's met de hardware voor het gebruik van carplay.Ik weet niet of op jouw model misschien wel Android Auto werkt.

EDIT: als je hier echt van baalt zou ik het benoemen bij de dealer waar je de auto hebt gekocht. Misschien kunnen ze een "carplay ready" unit voor je installeren ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Vanitas1996 op 04-06-2022 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 12:34
Als je de USB/aux aansluiting vervangt voor een nieuwer type module kan je als het goed is wel carplay gebruiken (na activering in de software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
perslucht schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:12:
Als je de USB/aux aansluiting vervangt voor een nieuwer type module kan je als het goed is wel carplay gebruiken (na activering in de software).
Is dat 'aanzetten' in de software een lastig ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
@bakkie1985 voor een Tweaker denk ik niet.
Dat kan met ddt4all en/of PyRen. Ik gebruik meestal PyRen vanwege de backup functie. Dan kan je nog terug naar de oorspronkelijke configuratie zonder een bezoekje te hoeven doen aan de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
perslucht schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:21:
@bakkie1985 voor een Tweaker denk ik niet.
Dat kan met ddt4all en/of PyRen. Ik gebruik meestal PyRen vanwege de backup functie. Dan kan je nog terug naar de oorspronkelijke configuratie zonder een bezoekje te hoeven doen aan de dealer.
Even snel gekeken, maar ik ben geen tweaker :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Vanitas1996 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:36:
Hey iedereen!

Mijn vriendin en ik hebben een Clio Estate uit 2014. Ik heb hier zelf led lampen in laten zetten en deze af laten stellen, alles goed zou je zeggen. Nu wil ik graag ook mijn grootlicht voorzien van Led, echter krijg ik ze met geen mogelijkheid aan de praat!

De rode stekker zit netjes aangesloten en vervolgens (zou je denken) moet zwart op een stuk metaal/ijzer vast zitten, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid werkende.

Ik had eerder toen ik net bij mijn werkgever begon een Clio uit 2017 (het nieuwere model) en hier had ik dit probleem nooit mee, het was een kwestie van de zwarte kabel vastmaken op iets van metaal/ijzer en de lampen werkte dan direct.

Is er iets anders aan de Phase 1 (2013-2016) Clio Estate t.o.v. de Phase 2 (2016-2019)?

Ik kom er niet uit namelijk.... :X
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:13
melcon schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:52:
@Kenhas Ja dat is het nadeel aan die dubbele koppeling automaat bakken, als er wat mee is dan kost het gelijk flink geld. Bedrijven die deze bakken reviseren zijn inderdaad wat dun gezaaid maar ze zijn er wel degelijk. Ford betrekt dit type bak ook van Getrag, op powershift revisie zoeken geeft wat meer resultaten als zoeken op edc revisie maar het zijn dezelfde bakken.
Bedankt, ga ik eens opzoeken. Op het eerste zicht vind ik één locatie in belgië waar ik terecht zou kunnen.
Mij lijkt het eerder een timing probleem dan echt iets dat kapot zou zijn in de bak. Maar ik ben geen technieker dus kan daar totaal verkeerd in zijn. Ik lees hier en daar over "aanpassing timing" maar dat zal waarschijnlijk wel meer gaan over het toerental waarbij de bak reageert. Maar je weet nooit
ivocare schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:43:
[...]

Al een keer laten synchroniseren? Bij mijn kadjar was de edc ook niet helemaal top, na een sync programma duidelijk verbetering. Vooral met wegrijden.
Ze hebben al twee keer "gereset en opnieuw ingelezen". Ik veronderstel dat ze daarmee bedoelen wat jij bedoelt met synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Kenhas Het kan ook een actuator zijn die langzaam reageert, dat gaat synchroniseren niet oplossen. De revisie bedrijven kunnen wel achterhalen wat de oorzaak is, in het geval van een actuator kan het zijn dat de bak niet los hoeft en de kosten dus ook beperkt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChecKege
  • Laatst online: 10:58
@melcon Zijn die actuatoren onderdeel van de bak? Als in als de bak vervangen word worden ook de actuatoren vervangen of worden die normaliter over gezet van de oude naar de nieuwe.

Ik heb een kadjar van 2015 met een EDC. Daar is begin dit jaar de bak van vervangen door een no-brand bak (zelfde bak, maar dan zonder het Renault merk-naampje, scheelt 4000 euro op de prijs). Dit omdat de bak in de even versnellingen een erg naar geluid maakte (soort van grinden), het toerental niet constant kon houden en erg horkerig reed. Revisie was uiteindelijk onmogelijk omdat er kennelijk geen bedrijven zijn die dat doen, dus uiteindelijk gekozen voor een nieuwe bak.
Rijd nu weer goed, maar heb nog wel steeds hetzelfde issue als @Kenhas beschrijft. Af en toe erg horkerig bij het aangrijpen vanuit stilstand of zeer lage snelheid

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:56
Vraagje voor de mensen met een elektrische Zoe... Mijn schoonvader heeft als tijdelijke leenauto tot hun eigen nieuwe auto komt een Zoe. Die is alleen begrenst op 100km/h. Super irritant natuurlijk. Ik dacht gelijk dat de snelheidsbegrenzer op het stuur de boosdoener was maar niet dat ik kon zien. Kon ook niks vinden in het systeem zelf. Iemand een idee?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:17:
Vraagje voor de mensen met een elektrische Zoe... Mijn schoonvader heeft als tijdelijke leenauto tot hun eigen nieuwe auto komt een Zoe. Die is alleen begrenst op 100km/h. Super irritant natuurlijk. Ik dacht gelijk dat de snelheidsbegrenzer op het stuur de boosdoener was maar niet dat ik kon zien. Kon ook niks vinden in het systeem zelf. Iemand een idee?
Knopje links naast de pook staat uit?

https://gb.e-guide.renault.com/eng/Zoe/SPEED-LIMITER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ah thanks! Ik kende dat knopje niet. Bij m'n eigen Volvo is het knopje op het stuur ook gelijk de on/off. Ik heb het doorgegeven, hij gaat even kijken 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
En wat bleek het te zijn... de eco stand was actief en blijkbaar zorgt die gelijk voor een max snelheid die je mag rijden van 100. Heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord, vind het ook wel apart eigenlijk. Bij een Eco stand denk ik iig vooral aan wat zuinige zaken maar niet dat je snelheid gelijk wordt afgekapt bij 100 ;).

Maargoed, het is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Iemand ervaringen met Unlimited Tuning voor het chippen van je Renault :? Zie ook https://www.unlimitedtuning.nl

Ik wil de 1,2 TCE EDC wat kietelen voor als hij voor tractor moet spelen met de caravan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
@aReaRe Geen ervaring met Unlimited Tuning, maar voor Renault Tuning zou ik naar Dekker Motorsport gaan.
Ik denk wel dat hij zal afraden de 1.2 te tunen omdat het blokje een niet zo'n goede reputatie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Die 1.2 TCe kun je prima tunen, ja de ketting zijn wel eens wat issues mee maar dat staat los van hoeveel vermogen het ding levert, dat kan ook gebeuren met het originele vermogen. Belangrijkste is dat zodra je een rammelende ketting hoort je hem direct laat vervangen (en laat gelijk de gemodificeerde spanner monteren). En dan nog zal het overgrote deel nooit tegen een ketting probleem aanlopen. Buiten de ketting om blijft het spul wel heel, ook met meer vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:09:
[...]

En wat bleek het te zijn... de eco stand was actief en blijkbaar zorgt die gelijk voor een max snelheid die je mag rijden van 100. Heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord, vind het ook wel apart eigenlijk. Bij een Eco stand denk ik iig vooral aan wat zuinige zaken maar niet dat je snelheid gelijk wordt afgekapt bij 100 ;).

Maargoed, het is opgelost!
Soms hebben functies wat onverwachte bijwerkingen ja, vooral als je het boekje niet leest... :+

Zo heb ik ooit een vroege digitale spiegelreflex (Nikon D serie 1 van de eerste) geretourneerd omdat er geen normale foto mee te maken was... Vond Konijnenberg ook, dus kreeg nieuwe mee. Die had hetzelfde probleem :| , dus ik het boekje toch maar eens echt van voor tot achter bestudeerd.
Bleek dat de instelling 'ruis reductie' (die mij wel nuttig leek toch? Dus meteen aangezet) echt alleen bedoeld was voor statief foto's van de maan ofzo, want de sluitertijd werd daarmee onwerkbaar lang, zeker voor 'normale' foto's uit de hand.

D'oh 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

melcon schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:55:
Die 1.2 TCe kun je prima tunen, ja de ketting zijn wel eens wat issues mee maar dat staat los van hoeveel vermogen het ding levert, dat kan ook gebeuren met het originele vermogen. Belangrijkste is dat zodra je een rammelende ketting hoort je hem direct laat vervangen (en laat gelijk de gemodificeerde spanner monteren). En dan nog zal het overgrote deel nooit tegen een ketting probleem aanlopen. Buiten de ketting om blijft het spul wel heel, ook met meer vermogen.
Maandag gaat de Clio naar de Renault dealer voor een 50K beurt. Ik heb gevraagd om te kijken naar de ketting, volgens de handleiding heb ik motorcode H5F.
Verder worden er hulpveren geplaatst zodat de auto met caravan vlakker ligt en minder doorslaat achter (Estate) met een kogeldruk van 75kg.

Ik ga bij Dekker (en die andere link die ik postte) eens informeren naar een chipbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:36:

Iemand een idee wat dit zou kosten als ik hem bij de merkdealer neer zou zetten en vragen om dit te regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

bakkie1985 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 06:46:
[...]

Iemand een idee wat dit zou kosten als ik hem bij de merkdealer neer zou zetten en vragen om dit te regelen?
Je zou hier eens naar kunnen kijken, aanzienlijk goedkoper https://www.pioneer-car.eu/be/nl/products/sph-evo62dab-clio

:)

Ik twijfel nog, niet zozeer vanwege de navigatie die ik toch niet ga gebruiken aangezien ik een Garmin Camper navigatie erbij heb (houdt rekening met je caravan).
Maar de rest is beter dan wat ik nu heb (Media Nav Evolution van mei 2017).

Gisteren: Ik zit nog in dubio of ik over een jaar weer naar de dealer Bochane Lelystad ga gezien de ervaringen van vandaag.
Moet het nog even op mij laten inwerken :/

Netjes vandaag uitleg gekregen over de factuur en waarom de remmen rondom (schijven en blokken voor, remvoering trommels achter) zo vervangen moest worden (50K, leeftijd auto en automaat).

Inderdaad , auto rijden is duur maar voorlopig heb ik hopelijk geen kosten meer, behalve brandstof, wegenbelasting en verzekering Afbeeldingslocatie: https://caravan-forum.nl/images/smilies/aboos.gif

[ Voor 32% gewijzigd door aReaRe op 04-01-2023 13:14 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 55 Laatste