Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn Renault Talisman had vanmiddag ook iets wazigs...

Ik rijd gewoon naar huis, lekker met de Adaptive Cruise Control aan, zoals altijd. Niks aan het handje, ben al een kilometertje of 20 probleemloos onderweg, nog 50 to go.

Opeens hoor ik een felle *PIEP!-PIEP!-PIEP!* en voel ik hem snelheid minderen. Op het dashboard meteen een vaag rood lampje branden, op het display 2 teksten: eerst "Check regelaar" en daarna "Actieve remmen uitgeschakeld!". Adaptive Cruise Control had zichzelf uitgeschakeld, en was ook niet meer te activeren. Ook niet na de selector even op "Snelheidsbegrenzer" weer om te zetten naar "Cruise Control".

Ik meteen de vluchtstrook opgezocht, want ja, rood is hij niet voor niks en geen remmen, dat klinkt ook niet lekker. Hoewel de 'normale' remmen het nog net zo goed doen als normaal...

Motor uit, boekje erbij. Dit hele lampje is er helemaal niet in te vinden...

Ik voorzichtig motor weer starten."Test systemen: OK!" verschijnt, en lampje blijft netjes uit. Toch maar voorzichtig weer doorgereden naar huis, zonder problemen. Ook de Adaptive Cruise Control deed het daarna weer als normaal...

Iemand een idee wat dit kan zijn, of dit wel eens eerder meegemaakt? Voor mij was dit iig de eerste keer in die 68000 km die hij nu heeft...

Toevallig moet hij overmorgen toch voor een beurt (en zomerbandenwissel) weg, dus ik denk dat ik maar gewoon doorrijdt, aangezien het lampje nu toch uit is. Wil er toch wel even naar laten kijken voor alle zekerheid....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:13
wildhagen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:54:
Mijn Renault Talisman had vanmiddag ook iets wazigs...

Ik rijd gewoon naar huis, lekker met de Adaptive Cruise Control aan, zoals altijd. Niks aan het handje, ben al een kilometertje of 20 probleemloos onderweg, nog 50 to go.

Opeens hoor ik een felle *PIEP!-PIEP!-PIEP!* en voel ik hem snelheid minderen. Op het dashboard meteen een vaag rood lampje branden, op het display 2 teksten: eerst "Check regelaar" en daarna "Actieve remmen uitgeschakeld!". Adaptive Cruise Control had zichzelf uitgeschakeld, en was ook niet meer te activeren. Ook niet na de selector even op "Snelheidsbegrenzer" weer om te zetten naar "Cruise Control".

Ik meteen de vluchtstrook opgezocht, want ja, rood is hij niet voor niks en geen remmen, dat klinkt ook niet lekker. Hoewel de 'normale' remmen het nog net zo goed doen als normaal...

Motor uit, boekje erbij. Dit hele lampje is er helemaal niet in te vinden...

Ik voorzichtig motor weer starten."Test systemen: OK!" verschijnt, en lampje blijft netjes uit. Toch maar voorzichtig weer doorgereden naar huis, zonder problemen. Ook de Adaptive Cruise Control deed het daarna weer als normaal...

Iemand een idee wat dit kan zijn, of dit wel eens eerder meegemaakt? Voor mij was dit iig de eerste keer in die 68000 km die hij nu heeft...

Toevallig moet hij overmorgen toch voor een beurt (en zomerbandenwissel) weg, dus ik denk dat ik maar gewoon doorrijdt, aangezien het lampje nu toch uit is. Wil er toch wel even naar laten kijken voor alle zekerheid....
Ja soms kunnen er rare dingen ontstaan. Zo had mijn Laguna dat de cruisecontrol eraf schoot zodra de regenwissers automatisch aan gingen...

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:47
Weet iemand het doorsnee verbruik van een Clio (2018) met en zonder eco stand? 1 op ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

doobieters schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:54:
Weet iemand het doorsnee verbruik van een Clio (2018) met en zonder eco stand? 1 op ..?
Belangrijke wedervraag.

Welk blok en welke brandstof?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
Ik mis bij onze Talisman bij verkeer de files. Deze worden niet weergegeven. Alles staat in de menu's qua meldingen aan. Gisteren ook bij de A12. Toch een aardige file en geen signaal of omrijden suggestie. Tips?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Touchdomex schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:57:
[...]

Belangrijke wedervraag.

Welk blok en welke brandstof?
Logische vraag haha.. Handig dat ik dat er niet bij heb gezet. 0.9l, 90pk 3 cilinder met turbo. Benzine. Handgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25
@wildhagen Uit de handleiding ;)
Bij een storing

Als het systeem een storing signaleert, gaat het controlelampje  branden, met de melding “Actieve remmen uitgeschakeld”.

Er zijn twee mogelijkheden:

- het systeem wordt tijdelijk gestoord (bijvoorbeeld: radar met vuil, modder, sneeuw, enz. bedekt). In dat geval parkeert u de auto en zet u de motor uit. Reinig de detectiezone van de radar. Als u vervolgens de motor start, zijn het controlelampje en de melding gedoofd.

- als dit niet het geval, is er wellicht een andere oorzaak; raadpleeg een merkdealer.
Oftewel er was iets wat het "zicht" van de radar (tijdelijk) geblokkeerd heeft, voor de veiligheid wordt het systeem uitgeschakeld tot de volgende herstart (onderdeel van ACC is actief remmen als de auto signaleert dat deze te dicht in de buurt van een voorganger komt). Misschien een hele grote strontvlieg? :+ ;)

@utbone File informatie komt via Tom Tom Live / Traffic HD, is het abonnement nog actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

melcon schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:40:
@wildhagen Uit de handleiding ;)

[...]

Oftewel er was iets wat het "zicht" van de radar (tijdelijk) geblokkeerd heeft, voor de veiligheid wordt het systeem uitgeschakeld tot de volgende herstart (onderdeel van ACC is actief remmen als de auto signaleert dat deze te dicht in de buurt van een voorganger komt). Misschien een hele grote strontvlieg? :+ ;)
Ja, ik had al een donkerbruin vermoeden in die richting ja. Hoewel hij niet bovengemiddeld smerig is ofzo, gewoon het "normale" vuil dat je altijd ziet bij een auto die een kleine 1000 km per week doet.

Had eerlijk gezegd niet eraan gedacht om in het boekje bij de ACC te kijken, maar heb dat net alsnog gedaan, jouw tekst stond daar idd. Ik had bij "Storingen" gekeken en daar stond hij niet bij.

Vandaag heeft hij het iig prima volgehouden, geen centje pijn meer gehad. Nu ff morgen zijn beurtje en zomerbandjes eronder laten prikken, en dan volgend weekend lekker op vakantie met de auto naar Kroatië. Denk dat hij in 2 weken toch wel een kilometertje of 4000-4500 ofzo voor zijn kiezen gaat krigjen :)
utbone schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:07:
Ik mis bij onze Talisman bij verkeer de files. Deze worden niet weergegeven. Alles staat in de menu's qua meldingen aan. Gisteren ook bij de A12. Toch een aardige file en geen signaal of omrijden suggestie. Tips?
Doet het bij mijn Talisman prima. Is idd je subscription nog wel actief?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:05
utbone schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:07:
Dat heeft bij mij nog nooit goed gewerkt. Vaak staat er een file van 25 minuten die er niet eens is.
Wat wel eens wil helpen is om traffic uit en aan te zetten, denk dat die dan pas gaat verversen.
En ja ik heb live traffic abonnement.

Nu met Android Auto (gok gewaagd van R-Link 2.2 -> 3) is het probleem opgelost en gebruik ik alleen nog maar Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
Het een lease bak. Zal het eens navragen. Thankz!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@wildhagen De handleidingen worden ook met de franse slag geschreven :P ;) Het voordeel van de online handleiding is dat je CTRL-F kan doen :) Kroatië klinkt als een mooi tripje! Helaas nog nooit geweest (wel Slovenië) maar moet erg mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 18:48

freddyathlon

McLaren Mercedes

Vanmorgen was ik bij de dealer vanwege de steenslag op mijn panoramadak. gggrrrr. De auto net een week geleden nieuw opgehaald. Rij ik gister op de snelweg en opeens PATS op het dak.
Het is geen sterretje, maar een klein 'hapje'/putje uit het glas. De dealer adviseert het niet te laten maken; gaat niet scheuren en bij reparatie blijf je het misschien wel meer zien. Enige oplossing is een volledig nieuwe ruit in het dak, maar daar heb je ook geen zin in... Het eerste krasje of deukje doet het meest pijn, zeggen ze weleens. Dat is echt zo ;). Zal in de loop der tijd vast meer kleine schade ontstaan en dit is het risico van een glazen dak.

Ook even gelijk gevraagd of er een idee bestaat van een kraakje.
Nog maar eens goed uitgelegd;

Bij het optrekken dmv gas geven en gaspedaal loslaten, waardoor de voorkant wat 'uit- en inveert', hoor je een kraakje.
kkrr kkrr kkrr kkrr (snel achter elkaar) bij gas geven en hetzelfde bij het pedaal loslaten. Je hoort dit bij zacht rijden, waarna het waarschijnlijk door motorgeluid wordt overstemd. Alles uit; radio en climate control, dus volledig stil verder.

Dealer zei dat elke auto wel ergens een rammeltje of kraakje heeft en dat het waarschijnlijk nu opvalt omdat nieuwe auto's allemaal zo enorm stil zijn.
Als hier iemand is die het herkent of iemand die een idee heeft waar dit door kan komen, hoor ik het graag. Ja, ik ben een mierenn**ker ;).

Er is verder niet met de Kadjar gereden, dus blijkbaar geen noodzaak en 'hoort' het dus gewoon een beetje. Nieuwigheid en verdwijnt na een tijdje?

Valt me op dat het pas 'begint' na de eerste paar kilometer na een koude start te hebben gereden.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10-2022

m0c

Klinkt me bekend in de oren. De voorvering van mijn Clio 4 kraakte ook, vooral bij koud(er) weer. Veel mensen hebben er last van. Ik heb een paar maanden geleden in de garantieperiode de dealer ermee geconfronteerd en die was er gelukkig bekend mee. Het is prima door ze opgelost.

Hier hun uitleg van de verrichte werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

m0c schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:10:
Klinkt me bekend in de oren. De voorvering van mijn Clio 4 kraakte ook, vooral bij koud(er) weer. Veel mensen hebben er last van. Ik heb een paar maanden geleden in de garantieperiode de dealer ermee geconfronteerd en die was er gelukkig bekend mee. Het is prima door ze opgelost.

Hier hun uitleg van de verrichte werkzaamheden.
Ik weet niet of het van mijn veren komt. Er kraakt iets bij optrekken en gas loslaten. Dus wanneer de wagen een beweging maakt. Bij lage snelheid is dit te horen.

Ook bij bochtenwerk is het soms te horen. Alsof er bij koetsbeweging een kraakje optreedt.

Denk dat het heel lastig zal worden om te achterhalen waar het vandaan komt. Lijkt uit de buurt van dashboardkastje, maar als ik mijn hoofd iets draai is het weer rondom de stoel.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Toch maar even gevraagd of een monteur 5 minuutjes met me mee wilde rijden;

De monteur hoorde wat ik bedoel. Bij zacht rijden, gas geven en weer loslaten, dus wanneer de auto naar voren en achter beweegt, hoor je een kraakje. Soms ook bij bochtenwerk, wanneer de auto 'helt'.

Monteur gaf aan dat het niet in het interieur zit, maar dat het lijkt op geluid bij de vering. Hoeft niet direct te worden bekeken, geluidje is ook niet heel luid hoorbaar.
Afspraak gemaakt om dit uit te laten zoeken, eventueel te smeren. Zou ik zelf iets kunnen doen eraan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06
Het is een nieuwe auto toch? Dan zou ik de dealer het zelf lekker laten doen. Anders zou je nog kunnen kijken waar die knak vandaan komt. Als het uit het veersysteem komt zou je het waarschijnlijk ook wel op moeten kunnen wekken terwijl de auto geparkeerd staat en dan die plekken invetten.
Let wel even op dat het invetten vaak een tijdelijke oplossing is en niets meer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

PauseBreak schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:50:
Het is een nieuwe auto toch? Dan zou ik de dealer het zelf lekker laten doen. Anders zou je nog kunnen kijken waar die knak vandaan komt. Als het uit het veersysteem komt zou je het waarschijnlijk ook wel op moeten kunnen wekken terwijl de auto geparkeerd staat en dan die plekken invetten.
Let wel even op dat het invetten vaak een tijdelijke oplossing is en niets meer.
Ja, gloednieuw. Een week geleden nieuw opgehaald.
1 april mag ik 'm een dagje brengen en dan zoeken ze maar op waar het precies vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Precies wat Pausebrak zegt, lekker laten uitzoeken. Zal een rubber in het onderstel zijn, komt wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:20
doobieters schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:17:
[...]

Logische vraag haha.. Handig dat ik dat er niet bij heb gezet. 0.9l, 90pk 3 cilinder met turbo. Benzine. Handgeschakeld.
Ik heb er zo 1, maar dan uit 2017. Denk dat ie verder wel identiek is?
Rijd met ECO aan ongeveer 1 op 16. Zonder misschien 1 op 15. Weinig verschil dus.
Verhouding kilometers in de bebouwde kom vs. snelweg ongeveer 50/50.
Ik heb een vrij sportieve rijstijl :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wij hebben een dingetje met de speakers van onze Megane Break, Bose edition uit 2014. Eén van de speakers links voor werkt pas als ik eerst het volume hoger zet. Pas daarna lijkt de speaker aan te gaan. Er is mee te leven, maar het hoort natuurlijk niet. Enig idee waar dit in zou kunnen zitten? En wat een evt oplossing kan zijn?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
PhWolf schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:44:
[...]

Ik heb er zo 1, maar dan uit 2017. Denk dat ie verder wel identiek is?
Rijd met ECO aan ongeveer 1 op 16. Zonder misschien 1 op 15. Weinig verschil dus.
Verhouding kilometers in de bebouwde kom vs. snelweg ongeveer 50/50.
Ik heb een vrij sportieve rijstijl :>
Hoe bevalt ie verder? Ik mag de mijne volgende week vrijdag gaan ophalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:20
doobieters schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Hoe bevalt ie verder? Ik mag de mijne volgende week vrijdag gaan ophalen. :)
Ik rijd deze nu een jaar, bevalt nog steeds goed. De zeer complete uitrusting is prettig (heb een Intens model met nog wat extra opties zoals camera achter, sensoren rondom en stoelverwarming). Het is ook gewoon een mooie auto om te zien, zeker in zwart.
Minpuntjes:
- Motor mocht van mij wat meer pit hebben bij het optrekken. Gaspedaal voelt ook wat 'nerveus' en niet consistent soms.
- Kleine aandachtspuntjes waardoor ie soms toch wel 'goedkoop' voelt, zoals het geluid/gevoel van het portier sluiten, plastic in/om het dashboard en geluid bij rijden >110km/u
- Voor een gezin met 1 jong kind is het nog te doen qua ruimte, maar binnenkort zijn we met zijn 4en, dan wordt een maatje groter toch wel erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Shiver23 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:52:
Wij hebben een dingetje met de speakers van onze Megane Break, Bose edition uit 2014. Eén van de speakers links voor werkt pas als ik eerst het volume hoger zet. Pas daarna lijkt de speaker aan te gaan. Er is mee te leven, maar het hoort natuurlijk niet. Enig idee waar dit in zou kunnen zitten? En wat een evt oplossing kan zijn?
@Shiver23, wij hebben exact hetzelfde (al zolang wij onze Modus hebben, bijna 5 jaar nu), en het uitwisselen van luidsprekers (met 3 verschillende uitvoeringen getest), en zelfs een andere radio, heeft het bij ons nooit op kunnen lossen. Volume (aardig) omhoog brengt geluid links-voor, daarna weer naar beneden en blijft prima werken, tot de volgende herstart. Met de andere 3 luidsprekers hebben we het probleem nog niet gehad.

Geen oplossing voor je dus helaas...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik heb bij mijn vorige wagentje wel eens gekeken naar chip tunen.
Dat was een polo dieseltje, en dat had zeker een goed resultaat gegeven.
Uiteindelijk niet gedaan, en nu bij de captur ben ik het eigenlijk ook niet van plan.

En moet zeggen, dat ik de 120pk ook wel meer dan genoeg vind, zeker in vergelijk
met wat ik hiervoor had (75pk geloof ik).

Dus eigenlijk uit nieuwsgierigheid.

Iemand hier iets meer pit in zijn wagen geprikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

melcon schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:21:
Precies wat Pausebrak zegt, lekker laten uitzoeken. Zal een rubber in het onderstel zijn, komt wel vaker voor.
Maar is het noodzaak daar iets mee te doen? Of kan er verder niet veel mee gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

hardware-lover schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:28:
[...]

@Shiver23, wij hebben exact hetzelfde (al zolang wij onze Modus hebben, bijna 5 jaar nu), en het uitwisselen van luidsprekers (met 3 verschillende uitvoeringen getest), en zelfs een andere radio, heeft het bij ons nooit op kunnen lossen. Volume (aardig) omhoog brengt geluid links-voor, daarna weer naar beneden en blijft prima werken, tot de volgende herstart. Met de andere 3 luidsprekers hebben we het probleem nog niet gehad.

Geen oplossing voor je dus helaas...
Bizar. Klinkt als exact hetzelfde probleem. Mee leren leven dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Vandaag eens even goed mijn nieuwe Kadjar geinspecteerd. Ik ben een mierenn**ker op gebied van afwerking en nu zie ik dat mijn vaste panoramadak er ietsje scheef in ligt.

Als ik kijk naar de bovenrand van de voorruit, ligt het panoramadak links ietsje lager dan rechts.

Ietsje scheef ingelijm dus, of heeft dit een bepaalde reden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

freddyathlon schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:50:
Vandaag eens even goed mijn nieuwe Kadjar geinspecteerd. Ik ben een mierenn**ker op gebied van afwerking en nu zie ik dat mijn vaste panoramadak er ietsje scheef in ligt.

Als ik kijk naar de bovenrand van de voorruit, ligt het panoramadak links ietsje lager dan rechts.

Ietsje scheef ingelijm dus, of heeft dit een bepaalde reden misschien?
Dat heet nou "met een Franse slag" :p

Nou breekt mn klomp, vandaag spontaan alle storingen weg :?
Iig op het dashboard en in de meldingen.
Wel nog in de ecu volgens mn obd2 dongle en Torque, en rood ipv oranje :/

Misschien een succesvolle regeneratie van het roetfilter, en de afgelopen 500km een elektrisch contact weer vastgetrild danwel stukje roet bij een sensor of egr klep weg geblazen?
Dinsdag naar een garage, poging 2...

[ Voor 39% gewijzigd door DropjesLover op 24-03-2019 20:40 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
freddyathlon schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:53:
[...]

Maar is het noodzaak daar iets mee te doen? Of kan er verder niet veel mee gebeuren?
Nee hoor gebeurd niets mee behalve dat het een storend geluid is.

Een panorama dak wordt er door een robot ingelijmd, maar zal nooit 100% recht zijn. De lijm wordt uiteraard perfect door de robot verdeeld maar de structuur v/d lijm is nooit 100% constant en de gewichtsverdeling in het glas ook niet. Het glas zal dus altijd ergens ietsje meer/minder zakken. Dus dat je kan zien dat het er iets scheef in ligt is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

melcon schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:51:
[...]

Nee hoor gebeurd niets mee behalve dat het een storend geluid is.

Een panorama dak wordt er door een robot ingelijmd, maar zal nooit 100% recht zijn. De lijm wordt uiteraard perfect door de robot verdeeld maar de structuur v/d lijm is nooit 100% constant en de gewichtsverdeling in het glas ook niet. Het glas zal dus altijd ergens ietsje meer/minder zakken. Dus dat je kan zien dat het er iets scheef in ligt is normaal.
Dank je wel en dank je wel :).

Had al op diverse termen zitten Googlen, maar kom niets tegen. Dacht even dat ik dan de enige was met een ietsje scheef gelijmd glazen dak. Maar ik zal dan we de enige mierenn**ker zijn die erover valt ;)

Als je inzoomt op de rand van voorruit, zie je erboven de ‘lijn’ lopen tot het glazen dak. Aan de linkerkant zie je die lijn niet meer, daar ligt het glas dus iets lager.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/g4F6Zbn/235-ACF3-A-252-B-4-C4-D-A4-AF-3-A088885-B7-A9.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door freddyathlon op 25-03-2019 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Dat is vrij normaal, hier een b.v. een Mercedes die het precies andersom heeft:
Afbeeldingslocatie: https://e42b125a3121e777893b-708100f94c4e466d37daaa4cc7129298.ssl.cf1.rackcdn.com/WDDSJ4GB3JN647832/139130a33247dc051e2b3b166ed79d94.jpg

Fantastische kleur op een Kadjar btw, dat blauw _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Overigens kan je dat wel oplossen maar reken erop dat je dan je portemonnee zal moeten trekken. Zonnedak moet dan opnieuw gesteld en gelijmd worden namelijk. Dat gaat geen enkele leasemij akkorderen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

PauseBreak schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:23:
Overigens kan je dat wel oplossen maar reken erop dat je dan je portemonnee zal moeten trekken. Zonnedak moet dan opnieuw gesteld en gelijmd worden namelijk. Dat gaat geen enkele leasemij akkorderen.
Nee, dat snap ik. Zelfs aan dat steentje wat ik op het dak heb gehad en een klein putje heeft gemaakt, doen ze ook niets aan.

Het gebeurt dus vaker, begrijp ik. Een panoramadak hoeft dus niet helemaal kaarsrecht te liggen.
Het is 'jammer', maar is niet anders. Over een tijdje zie ik het vast niet meer.

Dan nu alleen nog op zoek naar het kraakje ergens in de buurt van het handschoenenkastje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Eerste steenslag op de motorkap gaat ook zeer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

melcon schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:57:
Eerste steenslag op de motorkap gaat ook zeer doen ;)
Absoluut. Ervaring mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jup :'( het is niet anders :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Vanmorgen bij een Renault-dealer in de buurt, dus ik ben even de showroom in gelopen.
Er staat eenzelfde Kadjar met glazen dak; ook ietsje scheef.

Zelfs bij een Talisman en Grand Scenic; ietsje scheef. Ook stonden er genoeg auto's met een 'normaal' dak, waarbij mij ook opviel dat hier de lijn niet altijd helemaal recht loopt, dus wellicht een iets scheve voorruit.
Mijn dank ligt aan de hele linkerkant ietsje lager dan rechts. Ze hebben dus allemaal wel wat en ben dus niet de enige.

Ook heb ik een monteur nog eens laten meerijden voor het kraakje bij optrekken en gas loslaten.
Auto op de brug gezet maar niets raars te zien. Alles ziet er prima uit.
De monteur wist bijna zeker dat het kraakje uit de automatische versnellingsbak komt (EDC). Dit vanwege de eigenlijke samenvoeging van 2 bakken tot 1. Omdat er nu zoveel onderdeeltjes inzitten, willen deze nog weleens rammelen/kraken tegen elkaar. Wist niet dat dit een bijgeluid kon produceren, maar schijnt toch zo te zijn. Niks om zorgen over te maken dus, volgens de monteur.

Mocht het kraakje toch erger worden, dan terugkomen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

@freddyathlon hoe bevalt die EDC? Zag van de week de review op youtube van Autoweek over de talisman..maar daar was men niet geheel te spreken over deze bak.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Meneer aard schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:04:
@freddyathlon hoe bevalt die EDC? Zag van de week de review op youtube van Autoweek over de talisman..maar daar was men niet geheel te spreken over deze bak.
Mij bevalt ‘ie uitstekend. Schakelt snel en soepel. Je moet bij wegrijden wel ff ietsje meer gas geven, maar doe je dat teveel dan krijg je een klap in de rug. Vergt enige gewenning maar dan is het een heerlijke bak. Afgezien dan van de kleine bijgeluidjes zoals dat kraakje wat ik heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melcon
Meneer aard schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:04:
Zou niet teveel op reviews van autoweek afgaan, die liepen zelfs nog door te zagen over de EDC in de Clio Trophy 220 dat deze langzaam zou schakelen. Terwijl deze sneller schakelt als de Nissan GT-R (150 ms vs 120 ms in race uiteraard). Autoweek denkt ook nog steeds dat een DSG in 8 ms schakelt, terwijl dit in realiteit waarschijnlijk rond de 200 ms ligt (zie Wikipedia: Shift time). Daarnaast zijn ze lyrisch over de bak EDC in de Alpine A110, maar als deze zelfde bak in een Talisman / Kadjar / oid zit dan is het opeens een bud ding ;) In het kort, zou er niet teveel waarde aan hechten wat Autoweek (en andere Duits geörienteerde concullegas for that matter) roeptoetert.

In realiteit als je mensen spreekt zijn ze allemaal redelijk tot heel tevreden over de EDC. De bak wordt overigens gemaakt en geleverd door Getrag en niet door Renault zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:00
Ligt diezelfde bak ook niet gewoon in modellen van andere merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
perslucht schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:33:
Ligt diezelfde bak ook niet gewoon in modellen van andere merken?
Ford gebruikt hem ook in de Fiesta, Focus, EcoSport en Smart natuurlijk ook. En de fwd BMW / Mini’s hebben dezelfde EDC erin liggen als in bepaalde Renaults.

edit: Als je wilt weten wat de autobladen daadwerkelijk vinden van de EDC6 en 7, even kijken naar wat ze vinden van de bakken in bovenstaande modellen. Spoiler alert: in die auto's is het een fijne bak. Terwijl alles, inclusief de software, hetzelfde is.

[ Voor 40% gewijzigd door PauseBreak op 01-04-2019 10:30 ]

Nee, merp!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• doobieters
Weet iemand hoe je in een Clio/Captur kunt instellen dat je kan zien hoeveel km je nog op je tank kunt rijden?

Vrijdag heb ik mijn Clio Limited opgehaald! Heerlijke wagen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qAgGaRV.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bFns0mI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/79udVk8.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door doobieters op 31-03-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

doobieters schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:44:
Weet iemand hoe je in een Clio/Captur kunt instellen dat je kan zien hoeveel km je nog op je tank kunt rijden?

Vrijdag heb ik mijn Clio Limited opgehaald! Heerlijke wagen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi!! Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

In onze nieuwe Clio Limited kun je op de hendel rechts aan het stuur drukken op een van de 2 knopjes. Zitten aan de zijkant aan de hendel.
Daarmee verander je de weergave van de boordcomputer in de klokkenwinkel. Afstand tot leeg, actieradius, geef het een naam. Ook bijv. gemiddelde snelheid, gemiddeld verbruik, alles kun je zien. Paar keer drukken en het komt vanzelf in beeld (?).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mX5KXDc/Schermafbeelding-2019-03-31-om-13-12-33.png

[ Voor 9% gewijzigd door freddyathlon op 31-03-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@freddyathlon tenzij je de cruise control gebruikt, dan blijft hij maar terugkomen met de "Regelaar" |:( Samen met het eeuwig blijven knipperen van de waarschuwing dat het 3 graden is (of kouder) een van de domste dingen aan de Clio en helaas niet aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
In R-Link kun je al die zaken overigens ook terug vinden, mits je R-Link hebt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
J0YR1D3R schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:30:
@freddyathlon tenzij je de cruise control gebruikt, dan blijft hij maar terugkomen met de "Regelaar" |:( Samen met het eeuwig blijven knipperen van de waarschuwing dat het 3 graden is (of kouder) een van de domste dingen aan de Clio en helaas niet aanpasbaar.
Dat doet onze Clio 3 ook al, moeilijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
melcon schreef op maandag 1 april 2019 @ 06:17:
In R-Link kun je al die zaken overigens ook terug vinden, mits je R-Link hebt uiteraard.
Dat heb ik ja, maar wat is de meerwaarde van gedurende je hele rit een knipperende temperatuur? Die hardnekkige regelaar melding is voor mij een reden om veel minder gebruik te maken van de cruise control in de Clio dan in elke andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
J0YR1D3R schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:58:
[...]

Dat heb ik ja, maar wat is de meerwaarde van gedurende je hele rit een knipperende temperatuur? Die hardnekkige regelaar melding is voor mij een reden om veel minder gebruik te maken van de cruise control in de Clio dan in elke andere auto.
Het is een gladheidswaarschuwing. Zodat je je rijstijl aan kunt passen indien gewenst. Krijgen fabrikanten punten voor op de crashtest. Ford en BMW hebben het nog irritanter, daar krijg je bij iedere nieuwe overschrijding van 4 graden celsius een piep in je bakkes.
De regelaar (plus snelheid) komt terug zodat je weet waar die op staat. Zal persoonlijk zijn of je dat wel of niet stoort. Ik heb er geen moeite mee, ook omdat er een brandstofmeter aanwezig is die bijzonder nauwkeurig is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@PauseBreak Ik krijg in mijn Octavia ook 1x een piep met een melding, daarna een ijsster naast de temperatuur. Dat is een waarschuwing die je niet kunt missen en waardoor je weet dat het glad is. De melding van de Renault is ronduit irritant en stopt niet. Overigens is het mij in ~ 10 jaar VAG rijden misschien 5x voorgekomen dat ik tijdens dezelfde rit boven de 6 graden geweest ben en daarna weer onder de 4. De melding voor gladheid blijft namelijk tot 6 graden staan.

Renault is echt het enige merk dat alle andere informatie "wegdrukt" wanneer je cruise control aan of op pauze zet. Er is genoeg ruimte in het display van de kilometerteller om bijv. in het klein de ingestelde snelheid aan te geven. Maar goed, het is inderdaad een persoonlijk iets en ik zou het graag aan passen maar dat zal niet gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik heb het ook niet over VW gehad. Komt mede doordat geen enkel VW model me interesseert :p Ik kan het alleen hebben over modellen waarvan ik weet hoe het nu werkt en dan weet ik zeker dat ik een knipperend getalletje ergens waar je normaal gesproken je ogen niet hebt minder irritant vind dan een piep gevolgd door een knipperend getal.
Misschien dat je nog eens kunt kijken naar DDT4All icm de Renault dataset of je je persoonlijke voorkeur kunt instellen op het schermpje. Er is nogal wat toegevoegd de afgelopen tijd, dus kan geen kwaad om het te proberen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@J0YR1D3R Ik snap niet helemaal wat je nou een probleem vind? Dat er in het display regelaar in beeld komt te staan i.p.v. kans op gladheid? De enige info die ik tijdens het rijden in het display zou willen zien is de cruise control informatie eigenlijk, en die komt er inderdaad te staan. Hooguit als de tank richting leeg gaat dat ik even door klik wat de actie radius is maar dat hoeft niet in beeld te blijven staan als ik de CC er weer op zet. Maar inderdaad is dat persoonlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:44:
Ik heb het ook niet over VW gehad. Komt mede doordat geen enkel VW model me interesseert :p Ik kan het alleen hebben over modellen waarvan ik weet hoe het nu werkt en dan weet ik zeker dat ik een knipperend getalletje ergens waar je normaal gesproken je ogen niet hebt minder irritant vind dan een piep gevolgd door een knipperend getal.
Misschien dat je nog eens kunt kijken naar DDT4All icm de Renault dataset of je je persoonlijke voorkeur kunt instellen op het schermpje. Er is nogal wat toegevoegd de afgelopen tijd, dus kan geen kwaad om het te proberen.
Bij VAG knippert er niets ;) Bij Renault dus wel. Zal eens kijken of ik wat meer informatie kan vinden over DDT4All, klinkt als een soort VCDS en daar kun je inderdaad wel wat dingen mee aanpassen. Goede tip d:)b
melcon schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:01:
@J0YR1D3R Ik snap niet helemaal wat je nou een probleem vind? Dat er in het display regelaar in beeld komt te staan i.p.v. kans op gladheid? De enige info die ik tijdens het rijden in het display zou willen zien is de cruise control informatie eigenlijk, en die komt er inderdaad te staan. Hooguit als de tank richting leeg gaat dat ik even door klik wat de actie radius is maar dat hoeft niet in beeld te blijven staan als ik de CC er weer op zet. Maar inderdaad is dat persoonlijk :-)
Het probleem is dat Renault zelf beslist welke informatie er op het scherm komt. Zo'n beetje elk ander merk kan bijv. huidig verbruik, actieradius etc naast een ingestelde of gepauzeerde cruise control in beeld hebben. Renault kan dat niet, want die tikt die informatie van het scherm wanneer je ook maar iets met de cruise control doet.
De knipperende temperatuur in het R-link display staat daar los van en is gewoon irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:38
Ik vind het ook irritant en vooral niet nodig om die informatie niet meer te laten zien als je de cruisecontrole activeert. Mijn Clio uit 2014 laat daarnaast de actieradius niet meer zien als het lampje brandt van tanken. Is dit normaal (bij Renault)? Er komt dan -- te staan i.p.v. het aantal kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wadam schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:57:
Ik vind het ook irritant en vooral niet nodig om die informatie niet meer te laten zien als je de cruisecontrole activeert. Mijn Clio uit 2014 laat daarnaast de actieradius niet meer zien als het lampje brandt van tanken. Is dit normaal (bij Renault)? Er komt dan -- te staan i.p.v. het aantal kilometers.
Dat is helaas normaal :p Dat —- doen Renaults al sinds de tijd dat ze die info digitaal weergeven. Uit ervaring weet ik dat die —- toon op het moment dat mijn auto nog 99km kan rijden, dus ik heb geen haast ware het niet dat de Vel Satis naast —- ook nog uitermate irritant een piep en een melding NIVEAU LAAG met icoon tanken geeft. Dus ik tank dan maar om daar van af te zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:38
PauseBreak schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:04:
[...]

Dat is helaas normaal :p Dat —- doen Renaults al sinds de tijd dat ze die info digitaal weergeven. Uit ervaring weet ik dat die —- toon op het moment dat mijn auto nog 99km kan rijden, dus ik heb geen haast ware het niet dat de Vel Satis naast —- ook nog uitermate irritant een piep en een melding NIVEAU LAAG met icoon tanken geeft. Dus ik tank dan maar om daar van af te zijn :P
Ah bedankt, wou dit al navragen bij de dealer. Ben benieuwd waarom daarvoor gekozen is? Ik kan/mag maar bij een bepaald merk tankstation tanken. Dus het is dan weleens een beetje puzzelen. En dat puzzelen doe ik liever op betrouwbare informatie.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@J0YR1D3R Aha, dan snap ik wat je bedoeld. Vind het persoonlijk niet storend maar kan me goed voorstellen dat je dat wel vind. DDT4All kan dat helaas niet aanpassen (het is weliswaar heel krachtig maar kan alleen parameters aanpassen en niet de software zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 02-04-2019 12:16 . Reden: dit werkte enkel gisteren ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wadam schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:57:
Dat is ook nog een dingetje inderdaad, het moment dat het het meest boeit verdwijnt de info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Ik schrok me gisteren rot. Ik had een volle tank en de Clio gaf aan dat ik een actieradius had van 370km.. Ik dacht echt wtf, zo weinig.. Hoe kan dat nou weer? Blijkt dat die even nodig heeft om te calibreren.. Zit nu met een halve tank op 520km. Dat lijkt me beter.

Daarnaast: waarom gaan de lampen anno 2019 niet gewoon automatisch uit zodra je de sleutel uit het contact haalt.. Nee die moet je nog handmatig omzetten. Dat had ik de eerste keer dus niet door, bijna accu leeg haha.

Verder heerlijke auto voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:30
hoeveel zal een Renault Clio gemiddeld vebruiken?
Gaat om een 0.9 ...

Als ik op de snelweg 110 rijd, en bij normaal gebruik 120?

Gaat om een clio benzine 0.9 uit 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Aggressor schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:37:
hoeveel zal een Renault Clio gemiddeld vebruiken?
Gaat om een 0.9 ...

Als ik op de snelweg 110 rijd, en bij normaal gebruik 120?

Gaat om een clio benzine 0.9 uit 2018
Op basis van de verbruiksmonitor op Autoweek + eigen (korte) ervaring een inschatting:

Zuinige rijstijl: tussen 1 op 18 / 1 op 20
Sportieve rijstijl: tussen 1 op 15 / 1 op 16

Toevallig in Breda geweest voor een mogelijke aanschaf? :o

[ Voor 6% gewijzigd door doobieters op 01-04-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:30
doobieters schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:44:
[...]

Op basis van de verbruiksmonitor op Autoweek + eigen (korte) ervaring een inschatting:

Zuinige rijstijl: tussen 1 op 18 / 1 op 20
Sportieve rijstijl: tussen 1 op 15 / 1 op 16

Toevallig in Breda geweest voor een mogelijke aanschaf? :o
nee wat dan? :) en bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Daar verkopen ze Clio's uit 2018 maar zonder km'ers. Dus gewoon een nieuwe auto. Daardoor erg gunstig qua prijs. Ik heb een Limited uitvoering kunnen kopen voor 15k. Alsnog veel geld natuurlijk. Cataloguswaarde van deze uitvoering is €19.800,- Misschien ook voor jou interessant.

https://www.renault-indum...n_onbekend/benzine/313776

[ Voor 15% gewijzigd door doobieters op 01-04-2019 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
[...]

Aah, dat huurt dus. Schrok me een ongeluk toen de actieradius van 100km naar ---- sprong, ben toen maar snel gaan tanken. Ik kijk eigenlijk alleen naar de actieradius als m'n tank bijna leeg is, niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Knul schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:53:
[...]

Aah, dat huurt dus. Schrok me een ongeluk toen de actieradius van 100km naar ---- sprong, ben toen maar snel gaan tanken. Ik kijk eigenlijk alleen naar de actieradius als m'n tank bijna leeg is, niet heel handig.
Mijn vader heeft een keer gehad met zijn Peugeot 307 dat hij nog 70km aangaf maar mooi stil kwam te staan. Was ook midden in de nacht toen hij mijn zus van stappen wilde ophalen haha. Lekker handig. Dus ik zou altijd zsm gaan tanken. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door doobieters op 01-04-2019 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:12
[...]

Dat vind ik dus zo onhandig! Juist als m'n tank bijna leeg is wil ik zien hoe ver ik nog kan rijden 8)7 .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Bij mijn huidige Clio blijft de actieradius gewoon staan als het lampje aan gaat, weet niet tot wanneer (laagste wat ik gezien heb is 35 km maar dan staat het lampje al een tijdje aan :P ). Zal waarschijnlijk een fase 2 dingetje zijn en ik verwacht ook dat je met DDT kan instellen vanaf welke actieradius hij naar --- springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
pretpik schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:23:
[...]

Dat vind ik dus zo onhandig! Juist als m'n tank bijna leeg is wil ik zien hoe ver ik nog kan rijden 8)7 .
Helemaal eens. Dit is een van die dingen die we onder “karakter” scharen hier thuis :+
Gelukkig gaat de dagteller niet ook op —-, dat zou pas vervelend zijn. Ik weet dat ik rond de 650-850km kan rijden op een tank (afhankelijk van de wind en mijn rechtervoet), dus dat komt altijd wel goed.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:47

jpiwf

licenced pepernootaddict

J0YR1D3R schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:28:
[...]

Het probleem is dat Renault zelf beslist welke informatie er op het scherm komt. Zo'n beetje elk ander merk kan bijv. huidig verbruik, actieradius etc naast een ingestelde of gepauzeerde cruise control in beeld hebben. Renault kan dat niet, want die tikt die informatie van het scherm wanneer je ook maar iets met de cruise control doet.
De knipperende temperatuur in het R-link display staat daar los van en is gewoon irritant :)
Ik kan je vertellen dat dit in nieuwere modellen wel naast elkaar weergegeven kan worden. In mijn 2016 Megane staat de ingestelde cruisecontrol (Regelaar) melding in het midden van de toerenteller, en de range/verbruik/etc display onderin het scherm. Zal deels wel zijn omdat de nieuwere modellen een multifunctioneel tellercluster hebben (1 groot lcd scherm) itt de oudere modellen die maar op een aantal plekken in het cluster schermen hebben.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-06 19:59
De renault captur van mijn opa moet een software update hebben voor het R-link systeem. Ik heb de usb stick gemaakt zoals voorgeschreven door Renault echter geeft de auto aan dat er geen multimedia gevonden is op de usb stick en start de installatie niet zoals beschreven in de handleiding
weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@sjaak81 Hij moet zelf komen met de update. Volgens mij hoef je enkel het TOMTOM.000 bestand te kopieren in de hoofdmap. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
ik heb het TOMTOM.000 bestand in de hoofdmap gezet van de USB stick maar dan alsnog gebeurd er niks. Volgens de handleiding zou de update inderdaad van zelf moeten komen

Volgens de Renault site heeft de auto wel de update nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Stickie is wel fat32 geformatteerd en niet ntfs?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Hier meer mensen met een Clio waarbij de microfoon niet naar behoren werkt? (MediaNav)

[ Voor 6% gewijzigd door doobieters op 03-04-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
PauseBreak schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:56:
Stickie is wel fat32 geformatteerd en niet ntfs?
Ja fat32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Het valt mij op dat in mijn Kadjar (R-Link 2) het bij aannemen van een telefoongesprek soms mis gaat.

Ik druk op de knop 'opnemen' en begroet, maar het lijkt of de microfoon dan nog niet werkt. Vertraging?
Pas na een seconde of 5 ben ik hoorbaar voor de andere kant.

Komt dit vaker voor en is hier een oplossing voor?

(Kadjar phase 2, 2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-06 22:00
freddyathlon schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:50:
Het valt mij op dat in mijn Kadjar (R-Link 2) het bij aannemen van een telefoongesprek soms mis gaat.

Ik druk op de knop 'opnemen' en begroet, maar het lijkt of de microfoon dan nog niet werkt. Vertraging?

(Kadjar phase 2, 2019)
Dit heb ik bij mij R-Link 1 met mijn clio(2016) ook. Ik denk dat veel mensen dit hebben. Ik ben er al een keer mee naar Renault(dealer en Renault Nederland) geweest maar zoals met meerdere problemen wat ik heb met R-Link hebben ze geen flauw idee waar het aan licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

vhal

ಠ_ಠ

melcon schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:46:
Bij mijn huidige Clio blijft de actieradius gewoon staan als het lampje aan gaat, weet niet tot wanneer (laagste wat ik gezien heb is 35 km maar dan staat het lampje al een tijdje aan :P ). Zal waarschijnlijk een fase 2 dingetje zijn en ik verwacht ook dat je met DDT kan instellen vanaf welke actieradius hij naar --- springt.
Bij mijn oude Clio IV p2 kreeg ik ook een --- te zien. Ik snap dat werkelijk niet, alsof je nu moet tanken en je geen meter verder kan rijden. In de praktijk kon je er nog wel 100KM mee rijden maar het blijft rijden met dichtgeknepen billen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@vhal Ik snap dat ook niet, juist dan is die info handig. Aan de andere kant als je je dagteller na het tanken altijd op 0 zet, dan heb je ook wel een goed idee hoe ver je nog kan rijden aan de hand van hoeveel km je gemiddeld op een tank rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:53

(Kadjar phase 2, 2019)
Ik heb hetzelfde probleem alleen met de draadloze verbinding. Als ik mijn iPhone met Apple Carplay koppel, heb ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:48

RvL

(Kadjar phase 2, 2019)
Hier idem, Kadjar Phase 1 uit 2015. Het lijkt wel alsof men de bluetooth spraakverbinding met de telefoon nog moet openen. Vaak begint de bellende partij dan al 'Hallo??' te roepen, zo lang dat het af en toe kan duren...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:01
Hier een Renault Megane 2018 estate bose edition.
Wij hebben de auto via een lokale leasemaatschappij als occasion lease. Voor mij als werknemer was dit ideaal omdat ik met het relatief lage leasebudget een grotere auto kon rijden :) Echter had de auto al wel 12k kilomter gelopen, maar dat zal mij een ...zorg zijn.

Echter na een paar maandjes loop ik toch tegen een aantal irritatiepuntjes aan waarbij ik jij afvraag of meer mensen hier "last" van hebben.

1. Geluid/Bass resoneert in rechter voordeur. Zelfs met de lage tonen op 0 hoor je de deur rechts voor resoneren. Als je bijvoorbeeld iets aan de deur opbergvak trekt dan verdwijnt het. Het zit dus wel echt in de deur en niet in de speaker.

2. Tijdens het rijden ik een vreemd rammelend/ratelend/grrrrrrgrrrrrrrrr geluid links voor. Zodra je de koppeling in trapt of in de vrij laat uit-rollen wordt het veel minder. Het klinkt een beetje als wind geruis, maar het is wel degelijk afkomstig van de auto. Tevens als je is flink gas geeft en je laat dan wat abrupt gas los dan hakkelt de versnellingsbak wat en dat hoor je terug in dat geluid. Bij een constante snelheid bij een laag volume van de radio hoor je het continue, ik irriteer me er wel flink aan.

3. De stoel kraakt, zodra je op de stoel gaat zitten dan kraakt hij, dit doet hij op alle standen.

4. De stoel van de bestuurder lijkt de rugleuning scheef te staan. Je moet het zo zien dat je rechter schouder verder naar achteren staat dan je linker schouder. Ga je een bocht stevig naar links dan heb je ook het idee dat je uit de stoel valt (overdreven gezegd) terwijl je bij een bocht naar rechts beter in de stoel blijft zitten. Tevens merk je dat de drukpunten ter hoogte van je linker schouder/rug anders zijn dan rechts. Het zit gewoon niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:48

RvL

Zoiets als punt 2 heb ik ook gehad, maar dan met m'n Kadjar. Bij mij was het het luchtfilterhuis wat niet goed vast zat en daardoor tegen een ander deel van de auto trilde. Ik had het voornamelijk bij stationair/lage toeren overigens. Even naar laten kijken, bij mij hadden ze 't zo gevonden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49

The Wizard

Moderator Mobile

(Kadjar phase 2, 2019)
Wat ik altijd doe is kijken naar wanneer de naam bovenin het scherm komt, dan is de verbinding daadwerkelijk actief en kan je gaan praten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Man man man. De MediaNav pakt mijn Android smartphone niet via USB aansluiting. Wel via bluetooth maar ik wil graag Android Auto gebruiken... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03:44
Ik gok dat er geen Android auto op zit. Welk bouwjaar/maand is de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
AnthonyR schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:59:
Ik gok dat er geen Android auto op zit. Welk bouwjaar/maand is de auto?
De Clio is van mei 2018 en het is een MediaNav Evolution systeem. Online staan zelfs officiële Renault filmpjes waarin Android Auto gedemonstreerd wordt.. maar ook als ik mijn smartphone met usb inplug dan kan ik bijvoorbeeld ook geen MP3 afspelen via USB. Bluetooth werkt weer wel prima maar voor Android Auto moet je eenmalig via USB instellen.. zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:01
RvL schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:42:
Zoiets als punt 2 heb ik ook gehad, maar dan met m'n Kadjar. Bij mij was het het luchtfilterhuis wat niet goed vast zat en daardoor tegen een ander deel van de auto trilde. Ik had het voornamelijk bij stationair/lage toeren overigens. Even naar laten kijken, bij mij hadden ze 't zo gevonden.
Het is erg lastig te beschrijven, binnenkort toch voor de bandenwissel en dan kunnen ze mooi de puntjes er bij op pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-06 14:20
doobieters schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:07:
[...]

De Clio is van mei 2018 en het is een MediaNav Evolution systeem. Online staan zelfs officiële Renault filmpjes waarin Android Auto gedemonstreerd wordt.. maar ook als ik mijn smartphone met usb inplug dan kan ik bijvoorbeeld ook geen MP3 afspelen via USB. Bluetooth werkt weer wel prima maar voor Android Auto moet je eenmalig via USB instellen.. zucht.
Heb zelf een Clio van September 2017 met de MediaNav Evolution.
Heb navraag gedaan bij de Renault, maar deze zijn niet voorzien van de Android Auto van fabricage af. Mogelijkheid is hier dus ook niet om te voorzien van android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
silver323 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:28:
[...]

Heb zelf een Clio van September 2017 met de MediaNav Evolution.
Heb navraag gedaan bij de Renault, maar deze zijn niet voorzien van de Android Auto van fabricage af. Mogelijkheid is hier dus ook niet om te voorzien van android auto.

Ik weet niet hoe jouw duits is.. Maar volgens mij zegt Renault hier zelf dat het zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-06 14:20
doobieters schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:37:
[...]

[YouTube: MEDIA NAV EVOLUTION MIT ANDROID AUTO]
Ik weet niet hoe jouw duits is.. Maar volgens mij zegt Renault hier zelf dat het zou moeten werken?
Snap ik, maar zoals ik zei dan is je systeem niet met ondersteuning van android auto vanuit de fabriek toegevoegd.
Later toevoegen lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Android Auto is pas beschikbaar gekomen eind 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

vhal

ಠ_ಠ

silver323 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:07:
[...]

Snap ik, maar zoals ik zei dan is je systeem niet met ondersteuning van android auto vanuit de fabriek toegevoegd.
Denk dat het voornamelijk een kwestie is van 'we kunnen het wel maar we hebben er geen zin in, zoek het lekker uit". Tenzij het hardwarelimitaties zijn maar dat moet je eigenlijk Renault (en andere autofabrikanten) kwalijk nemen dat ze hun hardware niet futureproof hebben gemaakt (want die ene chip was wellicht 0,01€ goedkoper dan die andere die dat wel kon).

Eigenlijk heeft Tesla het beter voor elkaar met updates/upgrades al is de V1 unit in hun Model S wel redelijk belegen

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 04-04-2019 16:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

silver323 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:07:
[...]

Ik ken dit systeem niet maar met de R-Link is het ook later toegevoegd. Of kan je het zelf activeren mbv odb connectie.

[ Voor 6% gewijzigd door Shiver23 op 04-04-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Shiver23 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:00:
[...]

Ik ken dit systeem niet maar met de R-Link is het ook later toegevoegd. Of kan je het zelf activeren mbv odb connectie.
Ik heb het nog nagekeken. De auto's zijn vanaf productieweek 44/46 in 2018 pas voorzien van Android Auto/ Apple Carplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AnthonyR schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:57:
[...]

Ik heb het nog nagekeken. De auto's zijn vanaf productieweek 44/46 in 2018 pas voorzien van Android Auto/ Apple Carplay
Android auto is ook op de systemen van voor die tijd te activeren nu. Bewijs zit in mijn Megane :p

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
DennusB schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:34:
[...]

Android auto is ook op de systemen van voor die tijd te activeren nu. Bewijs zit in mijn Megane :p
Wie weet is het achteraf mogelijk. Maar de auto’s die af fabriek geleverd worden met Android Auto hebben een capacitief touchscreen gekregen in plaats van resistief. Dus de hardware is ook gedeeltelijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AnthonyR schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:44:
[...]

Wie weet is het achteraf mogelijk. Maar de auto’s die af fabriek geleverd worden met Android Auto hebben een capacitief touchscreen gekregen in plaats van resistief. Dus de hardware is ook gedeeltelijk anders.
Klopt, maar je kan gewoon een 3.x firmware flashen en dan heb je op je 2.x R-Link 2 ook opeens Android Auto. Werkt prima ook :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnthonyR
DennusB schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:54:
[...]

Klopt, maar je kan gewoon een 3.x firmware flashen en dan heb je op je 2.x R-Link 2 ook opeens Android Auto. Werkt prima ook :)
R-Link2 is iets heel anders dan MediaNav natuurlijk.
Pagina: 1 ... 23 ... 55 Laatste