Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:41
DropjesLover schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:35:
[...]

Heb jij (jij weet nogal veel :P ) of iemand anders een idee wat voor een merk remsysteem zit op een 2012 megane estate 1.5dCi met automatische handrem? Of waar ik dat kan zien/vinden?
Bosch, Lucas, Teves... En er zit nogal wat verschil in prijs in ook :/
Voor zo ver ik weet/gezien heb, is het systeem hetzelfde ongeacht het merk gebruikt voor de productie run, dus blokken/schijven passen op elk merk klauw. Je kan uiteraard even kijken op:
https://partsouq.com/en/c...d=2041823337&uid=29446&q=

Heb even een willekeurige Megane 3 gepakt, maar op je chassis plaatje staat wel het type (4 karakters), als je die op zoekt in de lijst kun je zo achterhalen wat er op zit (aan de hand van het onderdeelnummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:15
Bingo!
3x dat mijn megane "Inspuiting controleren" geeft op het dashboard.

Vorig jaar 2x deze melding gekregen en volgens mij was toen de roetfilter de boosdoener. o.a. de brandstofrail, druksensor en de gloeistiften vervangen. Verstuivers zijn volgens mij ook gecontroleerd en waren nog goed. Tevens de Lucht massameter gewisseld voor een goed exemplaar en dit veranderde niks aan de situatie (Originele LMM is toen weer terug geplaats).

Ruim een jaar goed gegaan maar vanochtend was het weer raak. Iemand enig idee wat het dit keer kan zijn? Storingslampje ging op de snelweg opeens branden. Ik ben toen afgeslagen en auto opnieuw gestart. Melding ging weg maar na slechts een paar meter rijden was die weer terug. Ik ben doorgereden en het viel mij op dat het verbruik sterk wisselde. Het ene moment netjes op 4,5l/100km en daarna op 6,5l/100km en weer terug. Na een stuk rijden bleef hij netjes op het lage verbruik en voor een stoplicht de auto opnieuw gestart en nu blijft de foutcode weg.

Nog wel eventjes met Torque Lite de foutcode uitgelezen en dit was P1644. (Fuel Pump Speed Control Circuit Malfunction volgens google). Vanmiddag op de terugweg de auto maar even monitoren maar dit voorspeld niet veel goeds denk ik..

Edit: betreft een Renault Megane 2 1.5dCi uit 2008

[ Voor 9% gewijzigd door Pindakaas op 20-02-2019 09:14 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:54

DropjesLover

Dit dus ->

melcon schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:33:
[...]

Voor zo ver ik weet/gezien heb, is het systeem hetzelfde ongeacht het merk gebruikt voor de productie run, dus blokken/schijven passen op elk merk klauw. Je kan uiteraard even kijken op:
https://partsouq.com/en/c...d=2041823337&uid=29446&q=

Heb even een willekeurige Megane 3 gepakt, maar op je chassis plaatje staat wel het type (4 karakters), als je die op zoekt in de lijst kun je zo achterhalen wat er op zit (aan de hand van het onderdeelnummer).
Ik heb mn auto daar gevonden, en de voorste remblokken (merk zou Teves zijn). Maar de achterste remblokken (440603558R) of klauwen kan die daar gegeven worden kan ik dus weer niet vinden bij auto-onderdelen24.nl :/
Maar aan de andere kant worden er op de auto-onderdelen24.nl website maar 2 opties gegeven, met en zonder automatische handrem.
https://partsouq.com/en/c...29445&q=VF1KZ140647311407
Verwarrend allemaal :/

@Pindakaas Lijkt me redelijk duidelijk duiden op dat er iets niet lekker zit in je brandstof-aanvoer. Je zou het brandstoffilter kunnen vervangen, anders moet je het zoeken in de brandstofpomp die niet meer lekker is, of dat je ergens een lekkage hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 20-02-2019 09:25 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Pindakaas DropjesLover zit in de goede richting denk ik, wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen? In theorie hoort dit elke 60K te gebeuren (i.v.m. water), anders kun je rare dingen krijgen. Andere optie is dat je retour leiding verstaft zijn en lekken, niet ondenkbaar gezien de leeftijd v/d auto.

@DropjesLoverIk krijg wel resultaten als ik zoek op het nummer:
https://www.auto-onderdelen24.nl/oen/440601416r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-05 18:48
melcon schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:51:
@Cliootje Zou kunnen inderdaad, voor mij werkt het zoals verwacht (Moto G5S) dus het kan wel werken.
Gisteren getest met mijn Samsung Galaxy S9 met Android Auto 4.0. Werkt niet.

Toen de S9 van mijn vrouw gebruikt: idem dito: geen nachtmode.

De RLINK terug gezet naar fabrieksinstellingen: ook dit heeft geen resultaat. :(

Zelfs al zet ik enkel de nachtmode aan in de geavanceerde opties in AA....enkel en alleen dagmode.
Ik zou verwachten dat de S9, prominent aanwezig op de webpagina van Android Auto, 'normaal' zou moeten werken.

Heeft er iemand een S9 die wel werkt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
@DropjesLover @melcon
Brandstoffilter is in November vervangen. (18K km geleden). Er stond over een maand weer een onderhoudsbeurt op de planning (Oliewissel + APK).
Ik ga op de terugweg even de brandstofsystemen proberen te loggen via OBDII. Hopelijk kan ik daar een conclusie uit trekken.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55
cruise control schakelaar besteld bij dealer, iets meer dan 17 euro. Morgen afhalen en dan zal ik laten weten of het werkt.
De eco button kost iets meer dan 52,- en ze gaven aan dat er een reeele kans bestaat dat dit niet werkt. Terugbrengen van de knop gaat niet. Iemand hier ervaring mee? De kabel ligt er wel gewoon, maar de modus zou schijnbaar ook nog in/op het systeem geinstalleerd moeten zijn? Mijn zoektocht op het www levert tot nu toe weinig informatie op
m0c schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:19:
Kennelijk bestaat er dus ook een "budgetversie" van de cruise control, met alleen een snelheidsbegrenzer. Om de snelheid vast te kunnen houden zonder voet op het gas zijn er behalve die 3-standenschakelaar bij de versnellingspook ook pedaalschakelaars op zowel het koppelings- als het rempedaal nodig.

EDIT: Ik ben uit nieuwsgierigheid even gaan googlen en lees in dit forum dat het gewoon een kwestie is van de schakelaar vervangen door het exemplaar met 3 standen :) Je moet volgens mij de 255503653R hebben en ik schat dat die bij de dealer ca. 20 euro kost. Ik zou meteen die eco-schakelaar erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Maar een ander nummer dus. Aan de andere kant zijn er maar 2 smaaktjes te krijgen, met autom. handrem en zonder. Ik heb de versie met, dus ik bestel die dan maar.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@DropjesLover Ja had ff gezocht op het eerste nummer wat je gaf, die stond wel op een andere site. Daar weer even onder details gekeken en daar stonden alle oem nummers vermeld voor dat onderdeel. Met een vergelijkbaar oem nummer weer gezocht bij onderdelen24 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

melcon schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:12:
@DropjesLover Ja had ff gezocht op het eerste nummer wat je gaf, die stond wel op een andere site. Daar weer even onder details gekeken en daar stonden alle oem nummers vermeld voor dat onderdeel. Met een vergelijkbaar oem nummer weer gezocht bij onderdelen24 ;-)
Thx!
het is voor mij ondertussen alweer... jaaaren geleden dat ik voor het laatst onder een auto gelegen heb, laat staan het weten van de goede sites voor het opzoeken en vergelijken van de correcte partnummers :P

Laatste keer was het het vervangen van de multi-riem, gedoe met de automatische versnellingsbak en de immobiliser van mn Holden Commodore 3.8 V6

[ Voor 11% gewijzigd door DropjesLover op 20-02-2019 12:15 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
DropjesLover schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:14:
[...]

Thx!
het is voor mij ondertussen alweer... jaaaren geleden dat ik voor het laatst onder een auto gelegen heb, laat staan het weten van de goede sites voor het opzoeken en vergelijken van de correcte partnummers :P

Laatste keer was het het vervangen van de multi-riem, gedoe met de automatische versnellingsbak en de immobiliser van mn Holden Commodore 3.8 V6
Het blijft soms een beetje een puzzeltje ja :P

Holden Commodore klinkt als Australië, V6 altijd leuk natuurlijk 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:28
Pindakaas schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:00:
@DropjesLover @melcon
Brandstoffilter is in November vervangen. (18K km geleden). Er stond over een maand weer een onderhoudsbeurt op de planning (Oliewissel + APK).
Ik ga op de terugweg even de brandstofsystemen proberen te loggen via OBDII. Hopelijk kan ik daar een conclusie uit trekken.
Brandstofpomp al vervangen? Je kunt ook kijken naar revisie (Büchli doet dat bijv.).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

melcon schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:19:
[...]

Het blijft soms een beetje een puzzeltje ja :P

Holden Commodore klinkt als Australië, V6 altijd leuk natuurlijk 8)
Tijdens mn jaartje backpacken inderdaad. Die V6 was de kleinste motor waar ze mee geleverd werden _O-
225pk en een 4-bak automaat met cruise control. Iets minder lekker rijden in de heuvels (cruise control + kick-down) maar echt een kilometervreter.
Ik droom nog van eentje importeren, een Commodore VE of VF wagon SS (5.0 V8), de ultieme sleeper hier.
Enige probleem is rechter-kant-weg koplampen vinden :/
En budget :+

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
DropjesLover schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:24:
[...]

Tijdens mn jaartje backpacken inderdaad. Die V6 was de kleinste motor waar ze mee geleverd werden _O-
225pk en een 4-bak automaat met cruise control. Iets minder lekker rijden in de heuvels (cruise control + kick-down) maar echt een kilometervreter.
Ik droom nog van eentje importeren, een Commodore VE of VF wagon SS (5.0 V8), de ultieme sleeper hier.
Enige probleem is rechter-kant-weg koplampen vinden :/
En budget :+
Cool 8) behalve die automaat dan natuurlijk :P Passen de koplampen van een Omega o.i.d. niet? Zelfde basis dacht ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

melcon schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:12:
[...]

Cool 8) behalve die automaat dan natuurlijk :P Passen de koplampen van een Omega o.i.d. niet? Zelfde basis dacht ik O-)
Tot de modellen van 2006 wel, daarna niet meer. Ook omdat de Omega niet meer bestaat. De Vauxhall VRX8 is de engelse uitvoering, maar die is nooit LHD uitgebracht volgens mij. Er rijden er wel een paar rond in Duitsland, maar ik heb nog niet gevonden hoe die dat gedaan hebben met de koplampen.
Veel Holdens hebben een Amerikaanse uitvoering, maar het lichtbeeld van Amerikanen is niet toegestaan hier in de EU (VS is meer = beter, EU heeft die knik omhoog naar rechts)

/offtopic

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0c
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10-2022

m0c

koendio schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:01:
De eco button kost iets meer dan 52,- en ze gaven aan dat er een reeele kans bestaat dat dit niet werkt.

[...]
Wat een %#@ duur knopje :(

Als je een foto van de connector kunt maken waarop de layout van de pinnetjes en de kleuren van de draden te zien zijn, dan kan ik aan de hand van de eco-schakelaar in mijn Clio evt. wel voor je achterhalen welke contactjes je moet verbinden om de eco-mode te testen. Dan weet je alvast of het gaat werken.

Voorwaarde is wel dat ik makkelijk bij mijn eigen schakelaar kan komen, maar volgens dit filmpje is dat geen probleem.

• melcon
@koendio Goeie tip van m0c, je kunt het uiteraard zonder knop testen. Of je een eco knop wil is een 2e, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hem gebruiken :P

• koendio
m0c schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:10:
[...]

Wat een %#@ duur knopje :(

Als je een foto van de connector kunt maken waarop de layout van de pinnetjes en de kleuren van de draden te zien zijn, dan kan ik aan de hand van de eco-schakelaar in mijn Clio evt. wel voor je achterhalen welke contactjes je moet verbinden om de eco-mode te testen. Dan weet je alvast of het gaat werken.

Voorwaarde is wel dat ik makkelijk bij mijn eigen schakelaar kan komen, maar volgens dit filmpje is dat geen probleem.
Thanks voor het aanbod. Zou alleen niet weten hoe ik die dingen dan moet verbinden. Heb bij een autodemontagebedrijf nu een schakelaar gevonden voor 15.-. Alleen even kijken wanneer ik langs kan gaan om het op te halen (is in oost-brabant, woon zelf in west brabant). Of is het verbinden vd contactjes erg makkelijk om te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0c

m0c

Ik heb mijn schakelaar even voor je losgetrokken en onderzocht. Op de connector in mijn Clio komen 4 draden uit. Bij mij zijn ze blauw, zwart, wit en bruin. Hopelijk bij jou ook.

Als je zwart en wit kortstondig met elkaar verbindt door bijv. een opengebogen paperclip in de 2 gaatjes te prikken, dan zou de eco-mode aan moeten gaan. Is te zien aan "ECO" op je dashboard. Weer kort verbinden en hij gaat weer uit. Het is namelijk een momentschakelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
m0c schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:13:
Ik heb mijn schakelaar even voor je losgetrokken en onderzocht. Op de connector in mijn Clio komen 4 draden uit. Bij mij zijn ze blauw, zwart, wit en bruin. Hopelijk bij jou ook.

Als je zwart en wit kortstondig met elkaar verbindt door bijv. een opengebogen paperclip in de 2 gaatjes te prikken, dan zou de eco-mode aan moeten gaan. Is te zien aan "ECO" op je dashboard. Weer kort verbinden en hij gaat weer uit. Het is namelijk een momentschakelaar.
super! ga het later proberen.

Ik heb de cruise-control schakelaar geinstalleerd in de twingo en werkt! Bij afhalen zei de magazijnbeheerder al dat het de goedkoopste activering van cruise-control was die hij kende (totaal 17,80)

Edit: heb net gekeken voor de eco-modus. ik had 3 draden en als ik de buitenste 2 met een gebogen nietje met elkaar verbindt, gaat op het dashboard het eco lampje branden... Het maakt mij wel nieuwsgierig of er nog meer opties geinstalleerd zijn, maar waarvan de schakelaar niet aanwezig is.

[ Voor 15% gewijzigd door koendio op 21-02-2019 15:00 ]

• m0c

m0c

Goed bezig, gefeliciteerd (y) Cruise Control vind ik erg prettig en eigenlijk onmisbaar. Die snelheidsbegrenzer-stand gebruik ik echt nooit.

Voor die eco-knop zou je nog op eBay o.i.d. kunnen kijken. Het nummer is volgens mij 251B45280R. Je zal de ecomode misschien nooit gebruiken maar liever een knop dan een blind afdekplaatje, nietwaar? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Josefien schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:59:
[...]

Dit probleem is een kleine 2 weken weggebleven om daarna 3 dagen op rij bij de eerste start v/d dag terug te komen. Erbij gekomen is dat als 'ie eindelijk aanslaat hij eerst nog een paar secondes gaat pruttelen, de startmotor moet dat even blijven draaien tot hij echt op gang is. Meteen gisteren naar de garage gebracht en daar laten overnachten in de verwachting dat 'ie vandaag ook moeilijk ging starten bij de garage en ze 'm tijdens het starten kunnen uitlezen... maar nee... hij deed het opeens weer perfect :'(

Ik heb de opdracht gegeven om preventief de (1,5 jaar oude) BDP-sensor nog eens te vervangen en krijg 'm morgen weer terug.

Als het probleem niet opgelost is ermee weet de garage het ook niet meer. Blijft dan echt een defecte ECU over? :/

Het probleem weigert op te treden op de momenten dat de auto bij de garage staat. En de garage kan ook niet wekenlang gaan proefrijden ermee, 4 dagen p/w minimaal 100km per dag. Ze kunnen 'm dus nooit uitlezen tijdens de momenten dat 'ie niet start.

Niet repareren is geen optie, ik kan de auto zo niet vertrouwen als 'ie zomaar kan weigeren te aan te slaan.

Edit: Op momenten dat hij niet aanslaat geeft toerental uitlezen met een ELM327 en Torque-app "0" aan. Echter, geen idee of het betrouwbaar is. Volgens de garage moet 'ie tijdens het starten rond 200-300rpm geven. Op de toerenteller op het dashboard is het niet te zien, die begint pas bij 500 :/
Inmiddels een maand en zo'n 3700km verder. Het probleem is niet meer voorgekomen na het laten vervangen v/d BDP-sensor. Zeer goed mogelijk dat de sensor dan toch defect was. Wel raar... hij was maar 1,5 jaar oud en was er al eentje met een blauwe stekker... die zouden toch zelden stuk gaan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Josefien In dit geval lijk jij onder zelden te vallen ;) Het is wel heel snel na 1,5 jaar natuurlijk en echt wel ongebruikelijk. Hopelijk gaat deze wat langer mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

m0c schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:17:
Goed bezig, gefeliciteerd (y) Cruise Control vind ik erg prettig en eigenlijk onmisbaar. Die snelheidsbegrenzer-stand gebruik ik echt nooit.
Grappig, ik heb dus precies het omgekeerde :P
Cruise control in Nederland zit je de hele tijd te +2km/-2km/h te corrigeren en je kruipt wel heel dicht op je voorganger. Bij de begrenzer is het gewoon even je voet wat omhoog halen en je remt al afdoende af.

Bij mij bekruipt me nu een beetje een naar gevoel met betrekking tot de nieuwe remschijven.
Volgens de uitdraai van de onderhoudshistorie waren de remblokkken en schijven vervangen bij ~90k km.
Ik heb de wagen gekocht met 118k km.
Uit de onderhoudshistorie bleek ook dat hij al een half jaar stil gestaan had, de laatste entree was bij 115k km ofzo, net toen hij van de leasemaatschappij kwam.
Nu met 143k km beginnen ze bij mij te piepen/schuren.

Eerst gaan de schijven en blokken 90k km mee, vervangen en het is maar net iets meer dan 50k km. Dat vind ik nogal een opmerkelijk verschil.

Zou er in dat half jaar stilstaan flink kilometers mee gemaakt zijn en teruggedraaid zijn? Ik had er een boekje bij zitten van de montage van de trekhaak, van een Pools bedrijf...
Want als hij nu 30k km meer gelopen heeft, dan zit ik fors over de kilometers van de d-riem :/

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:15

Meneer aard

Porsche rulez!

Alles is mogelijk..
Meten is weten. Gewoon even je schijfdikte meten (of laten meten).

Dat ze geluid maken wil zeggen dat je remblokken aan vervanging toe zijn dmv slijtindicatoren welke slepen over de schijf.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
koendio schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:41:
[...]

super! ga het later proberen.

Ik heb de cruise-control schakelaar geinstalleerd in de twingo en werkt! Bij afhalen zei de magazijnbeheerder al dat het de goedkoopste activering van cruise-control was die hij kende (totaal 17,80)

Edit: heb net gekeken voor de eco-modus. ik had 3 draden en als ik de buitenste 2 met een gebogen nietje met elkaar verbindt, gaat op het dashboard het eco lampje branden... Het maakt mij wel nieuwsgierig of er nog meer opties geinstalleerd zijn, maar waarvan de schakelaar niet aanwezig is.
Vandaag bij een autodemontagebedrijf een eco schakelaar gehaald, voor 10,-.
Stekkertje erin, op de plaats drukken, auto starten, knopje duwen en waarempel, de auto heeft nu ook een eco-modus:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Meneer aard schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:34:
Alles is mogelijk..
Meten is weten. Gewoon even je schijfdikte meten (of laten meten).

Dat ze geluid maken wil zeggen dat je remblokken aan vervanging toe zijn dmv slijtindicatoren welke slepen over de schijf.
Mja, ik voel ook een behoorlijke rand op de remschijf (door de spaken van de velg heen).

Gisteren de remzuiger terugstelset (€22) ontvangen, ff contact gehad met auto-onderdelen24. Goede vlotte ondersteuning over de orderstatus. Bood ook aan ff de onderdelen te checken op mn vin nummer. Een remblok-clipje bleek toch niet bij mn vin nummer te horen, even omgewisseld (€0,94 extra...), prima.
Is echt een internationale digitale toko, 1-2 dagen voor verwerking bestelling, dan nog 4-6 dagen voor verzending.

Dan maar ff de auto wassen zo na de winter :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:43

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

De afgelopen weken bezig geweest met het proefrijden en oriënteren in/op een nieuwe Renault Megane Estate ter vervanging van onze Clio uit 2013.

Qua uitvoering wordt het een limited met TCE 115 motor met als extra optie pakketten Pack Visio met lane departure warning, grootlicht assistent en verkeersbord herkenning. En het pack safety, bestaande uit safe distance warning en auto emergency brake.

Qua kleur zijn we nog erg aan het twijfelen. De Bleu Cosmos staat veelvuldig in de showroom, maar vinden we eigenlijk nét iets te donker. De Bleu Berline lijkt in de configurator op babyblauw, maar op foto's ziet dit er dan wel weer erg goed uit. Helaas heeft de dealer niks staan in deze kleur.

Zijn hier toevallig mensen met deze kleur??

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Bij ons in de wijk rijdt er iemand een Megane in deze kleur, in het echt wel erg mooi, in de configurator komt die niet helemaal over inderdaad. Het is een soort ijzer blauw, in elk geval geen baby blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:51
Kunnen jullie mij helpen? Ik ga per 1 april in dienst bij de opdrachtgever waar ik nu bij gedetacheerd ben. Mijn zakelijke lease auto mag in inleveren en heb dus per 1 april een nieuwe auto nodig. Nu is mijn oog op de Renault Clio of de Seat Ibiza gevallen. Lang verhaal kort, ik heb de volgende opties:

- Een nieuwe witte Renault Clio (Life) + essentiel pack. Voordelen: goedkoopste, volledige fabrieksgarantie. Nadelen: geen verstelbare stoel, kale uitrusting, wieldoppen ipv velgen, langere levertijd. €14.750
- Een Clio Limited in het wit uit 2018 maar zonder km's. Praktisch een nieuwe auto dus. Die is een paar 100 euro duurder. Voordeel: veel betere uitrusting waaronder lichtmetalen velgen, achteruitrijsensor, navigatie etc. Auto is per direct beschikbaar. Nadeel: garantie is korter doordat de auto al op kenteken staat. €15.350
- Of een nieuwe Seat Ibiza (reference) met comfort plus pakket. Deze is weer een paar 100 euro duurder dan de Clio Limited, maar dan heb je wel een gloednieuwe auto. Voordeel: voor mij de looks, rijplezier. Nadelen: wieldoppen, zwarte kleur, langere levertijd. €15.550

• melcon
Is toch een keuze die je zelf zal moeten maken, leuke buitenkant is mooi meegenomen maar je zit over het algemeen aan de binnenkant ;-) Zou lekker gaan proefrijden in beiden en gewoon degene kiezen welke jij het lekkerst vind rijden. Andere factoren kun je daarna nog gaan afwegen, mocht het kwa rijden erg dichtbij elkaar liggen.

• Pindakaas
Pindakaas schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:04:
Bingo!
3x dat mijn megane "Inspuiting controleren" geeft op het dashboard.

Vorig jaar 2x deze melding gekregen en volgens mij was toen de roetfilter de boosdoener. o.a. de brandstofrail, druksensor en de gloeistiften vervangen. Verstuivers zijn volgens mij ook gecontroleerd en waren nog goed. Tevens de Lucht massameter gewisseld voor een goed exemplaar en dit veranderde niks aan de situatie (Originele LMM is toen weer terug geplaats).

Ruim een jaar goed gegaan maar vanochtend was het weer raak. Iemand enig idee wat het dit keer kan zijn? Storingslampje ging op de snelweg opeens branden. Ik ben toen afgeslagen en auto opnieuw gestart. Melding ging weg maar na slechts een paar meter rijden was die weer terug. Ik ben doorgereden en het viel mij op dat het verbruik sterk wisselde. Het ene moment netjes op 4,5l/100km en daarna op 6,5l/100km en weer terug. Na een stuk rijden bleef hij netjes op het lage verbruik en voor een stoplicht de auto opnieuw gestart en nu blijft de foutcode weg.

Nog wel eventjes met Torque Lite de foutcode uitgelezen en dit was P1644. (Fuel Pump Speed Control Circuit Malfunction volgens google). Vanmiddag op de terugweg de auto maar even monitoren maar dit voorspeld niet veel goeds denk ik..

Edit: betreft een Renault Megane 2 1.5dCi uit 2008
Nou de storing was een week weg maar gisteren en eergisteren was hij er weer. (en ging hij ook weer weg na een herstart gelukkig). Ik denk dat ik maar eens ga proberen een brandstofpomp te zoeken...

Mijn garage zei dat de huidige brandstoffen er voor zorgen dat motoren sneller vervuild raken. Hij had het er over om de motor intern te reinigen. Heeft iemand hier ervaring mee?? De verhalen op internet zijn erg verdeeld namelijk.

don't mind me

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Sinds kort rij ik een Renault Megane estate 2018 Bose uitvoering.
Fijne auto en nu ben ik nog even opzoek naar een telefoonhouder.
Telefoonhouder zou rechts achter de versnellingspool mogen. Moet tevens een USB-C lader zijn welke ik aan de USB poort kan koppelen voor ook Android Auto. Iemand suggesties, gaat om deze positie:

https://www.broditcenter....ULv04BXbS3_BoC-cIQAvD_BwE

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

doobieters schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:06:
Kunnen jullie mij helpen? Ik ga per 1 april in dienst bij de opdrachtgever waar ik nu bij gedetacheerd ben. Mijn zakelijke lease auto mag in inleveren en heb dus per 1 april een nieuwe auto nodig. Nu is mijn oog op de Renault Clio of de Seat Ibiza gevallen. Lang verhaal kort, ik heb de volgende opties:

- Een nieuwe witte Renault Clio (Life) + essentiel pack. Voordelen: goedkoopste, volledige fabrieksgarantie. Nadelen: geen verstelbare stoel, kale uitrusting, wieldoppen ipv velgen, langere levertijd. €14.750
- Een Clio Limited in het wit uit 2018 maar zonder km's. Praktisch een nieuwe auto dus. Die is een paar 100 euro duurder. Voordeel: veel betere uitrusting waaronder lichtmetalen velgen, achteruitrijsensor, navigatie etc. Auto is per direct beschikbaar. Nadeel: garantie is korter doordat de auto al op kenteken staat. €15.350
- Of een nieuwe Seat Ibiza (reference) met comfort plus pakket. Deze is weer een paar 100 euro duurder dan de Clio Limited, maar dan heb je wel een gloednieuwe auto. Voordeel: voor mij de looks, rijplezier. Nadelen: wieldoppen, zwarte kleur, langere levertijd. €15.550
Een kale uitvoering is wel echt... kaal. In Limited krijg je best een hoop meer, voor een relatief gering prijsverschil. Fatsoenlijke stoel, navigatie en parkeersensoren zijn echt wel de meerprijs waard.
De kortere garantie zou ik niet zo erg mee zitten, voor zo ver ik weet zijn er nauwelijks garantie-gevallen of valt het niet onder garantie, of valt het altijd net buiten de garantie-periode.

Remschijven en blokken binnen, nu tijd vinden om in te bouwen...
Als onervarene maar wel iemand die vaker geklust heeft, hoe lang zou ik er over doen? Een uur, een halve dag, een dag?

BThGvNeOA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
DropjesLover schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:41:
[...]

Een kale uitvoering is wel echt... kaal. In Limited krijg je best een hoop meer, voor een relatief gering prijsverschil. Fatsoenlijke stoel, navigatie en parkeersensoren zijn echt wel de meerprijs waard.
De kortere garantie zou ik niet zo erg mee zitten, voor zo ver ik weet zijn er nauwelijks garantie-gevallen of valt het niet onder garantie, of valt het altijd net buiten de garantie-periode.
Bedankt voor je reactie. Ik heb dus de goede keuze gemaakt haha want ik heb gister de Clio Limited gekocht. Ben vooral fan van dat soft touch op het dashboard..erg gaaf! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Nieuwe Renault 1 van 2 is afgelopen week aan ons afgeleverd,
de mooie Clio TCe 90 Limited in kleur Rouge Flamme.

Helaas ontdekten we bij thuiskomst dat er een kras en heel klein deukje op/in de voorbumper zaten. Waarschijnlijk bij transport gebeurd. De Clio heeft 2 dagen gelogeerd bij de dealer en dit is netjes hersteld.
Voornamelijk zal mijn vrouw in deze Clio rijden en ze is er dolblij mee.

Nu nog wachten op de Kadjar Black Edition. Volgens de dealer komt hij deze of begin aankomende week bij hen aan. Dan kenteken aanvragen, 0-beurt en dan kunnen we die ook ophalen. Kan niet wachten, dan kan ik eindelijk de Ford Ramp-Focus inleveren die we vorig jaar nieuw hebben aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CM41BBX/IMG-2809.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZNb6XMV/IMG-2818.jpg

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

doobieters schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb dus de goede keuze gemaakt haha want ik heb gister de Clio Limited gekocht. Ben vooral fan van dat soft touch op het dashboard..erg gaaf! :)
Tof! Veel plezier ermee alvast. Wij hebben vorige week onze nieuwe Clio Limited opgehaald. Die paar euro extra zijn de parkeersensoren, LM-wielen etc. echt wel waard. Wij hoefden daar niet eens over na te denken ;).

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
freddyathlon schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:57:
[...]

Tof! Veel plezier ermee alvast. Wij hebben vorige week onze nieuwe Clio Limited opgehaald. Die paar euro extra zijn de parkeersensoren, LM-wielen etc. echt wel waard. Wij hoefden daar niet eens over na te denken ;).
Bedankt! Jullie ook veel plezier met de aankoop. Prachtige kleur trouwens, dat Rouge Flamme. Het is dat ik die mogelijkheid niet had om voor die kleur te gaan, anders had ik die serieus overwogen. Alhoewel ik de witte, die ik nu heb gekocht, ook erg mooi vindt staan bij de Clio.

Waarom hebben jullie overwogen om niet te wachten op de Clio V? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

doobieters schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:49:
[...]

Bedankt! Jullie ook veel plezier met de aankoop. Prachtige kleur trouwens, dat Rouge Flamme. Het is dat ik die mogelijkheid niet had om voor die kleur te gaan, anders had ik die serieus overwogen. Alhoewel ik de witte, die ik nu heb gekocht, ook erg mooi vindt staan bij de Clio.

Waarom hebben jullie overwogen om niet te wachten op de Clio V? :)
Heel simpel; we hadden nu een auto nodig, een nieuwe Clio. Daarnaast vindt ik persoonlijk dat er niet veel is veranderd... Natuurlijk speelde een aantrekkelijke aanschafprijs ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
freddyathlon schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:56:
Nieuwe Renault 1 van 2 is afgelopen week aan ons afgeleverd,
de mooie Clio TCe 90 Limited in kleur Rouge Flamme.

Helaas ontdekten we bij thuiskomst dat er een kras en heel klein deukje op/in de voorbumper zaten. Waarschijnlijk bij transport gebeurd. De Clio heeft 2 dagen gelogeerd bij de dealer en dit is netjes hersteld.
Voornamelijk zal mijn vrouw in deze Clio rijden en ze is er dolblij mee.

Nu nog wachten op de Kadjar Black Edition. Volgens de dealer komt hij deze of begin aankomende week bij hen aan. Dan kenteken aanvragen, 0-beurt en dan kunnen we die ook ophalen. Kan niet wachten, dan kan ik eindelijk de Ford Ramp-Focus inleveren die we vorig jaar nieuw hebben aangeschaft.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi! Hier komt volgende week een Clio estate in dezelfde kleur. Grappig dat de kleur in Nederland flamme rouge heet en in Vlaanderen gewoon vlamrood :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:09

Barrycade

Through the...

Jullie spreken in Vlaanderen toch helemaal geen Frans :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Pfff, remschijven en blokken stonden op voor de komende dagen ergens te vervangen. Eind april apk.
gaat nu het lampje van de egr klep aan, moet ik die ook ff uitbouwen en schoonmaken :/
En Torque geeft ook aan dat een gloeistift (circuit A?) niet meer lekker is.

Gelukkig ben ik zelf best handig en zijn het veel voorkomende dingen, maar toch, zo na precies 1 jaar aan probleemloze kilometers is het wel een domper :/

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als we nu nog maar kunnen slapen :X

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik zag hem, wat een mooie auto <3
Dromen mag want betalen kan ik em toch nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Ben benieuwd wat deze gaat kosten en of het veel gaat schelen tov de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters

Clio vs 208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:15

Meneer aard

Porsche rulez!

Hebben meer mensen dat de kaart dekking de wensen overlaat bij de R-link2? Reed laatst ergens in limburg, waar de nieuwe rondweg er niet op stond (lokaal), maar volgens mij lag die al een tijdje..
Vandaag over bij knooppunt a6/a7 richting emmeloord.. Das tegenwoordig een fly-over maar volgens de navi een rotonde?

Volgens de site heb ik de laatste update? Vind de dekking maar bagger. Dan was de vdo navi van mijn bmw e46 nog beter..

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer aard op 08-03-2019 20:32 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Herkent iemand hier het probleem dat wanneer je telefoon verbonden is met de Media Nav én een bleutooth headset een uitgaand gesprek naar enkele seconden naar de Media Nav gaat ondanks dat je specifiek voor de bluetooth headset gekozen hebt? Heb 't inmiddels met twee verschillende bluetooth headsets geprobeerd, maar met beide gebeurt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:34

vhal

ಠ_ಠ

Eerlijk gezegd vind ik die Clio 5 maar een beetje meh, het lijkt een doorontwikkeling te zijn van de huidige Clio 4 met wat nieuwe elementen waarvan de voorkant eigenlijk een Megane in het klein is. Ws. wel een veilige keuze maar ik had er wat meer van verwacht. De 208 ziet er dan gelijk frisser uit.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Goed, vandaag de tijd gevonden om probleem 1 van 3 aan te pakken, de EGR klep.
Filmpje gevonden van iemand die het doet bij een 110dci, want op 1.5dci vind je echt veel te veel verschillende filmpjes en constructies. Ook in dit filmpje zaten er een paar dingen niet op de motor dan op de mijne (met name een set vacuumslangetjes aan wat elektronica), maar goed.

De kerel begon met het verwijderen van het gasklephuis en had ook een deel van de luchtinlaat verwijderd, dus ik dat ook doen.
Met nog een paar boutjes verwijderen kon je wel bij de EGR klep, maar die kerel ging veel verder onder/achter het blok en haalde ook stukken leidingwerk achter het blok weg. Hier zit bij mij de turbo en leek verder bijna 1 gegoten aluminium blok... Dus dat heb ik gelaten.

Hij haalde ook het gasklephuis los. Dit zit heel lullig met 2 boutjes aan de achterkant vast, 1 kom je bijna niet bij :/
Maar dit bleek redelijk overbodig...

Om er bij te komen moet de, wat ik denk is de karter-onluchting los:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SvPF2zO6udaLByvk6lHWBBlu/medium.jpg

De EGR klep van boven (met er net onder die vacuumslangetjes-ding):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8y5rArbIopHCi172h8yopuVw/medium.jpg

Mijn EGR klep, best zwart...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7EGFUD4VKprnTQXqcMEzC9P2/medium.jpg

Schoongemaakt met Dasty ontvetter, laten weken, en krabben met een schroevendraaier....
De error-code wordt veroorzaakt doordat de EGR-klep niet meer helemaal dicht kan, omdat er troep tussen zit. je kan de klep met een steeksleutel wat open duwen zodat je ook de klepzitting schoon kan maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NL3lvsjBi6bBtHEmIIq9zQ9v/medium.jpg

Ik had wat te veel losgemaakt, om alleen de klep er uit te halen hoef je eigenlijk maar 2 moertjes en 2 bouten los te halen, en de clip aan het einde omhoog te doen van de pijp die midden over het blok loopt.

Helaas had ik bij het inbouwen weer een boutje over :X Echt gecontroleerd waar hij van kon zijn, ik kan het gewoonweg niet vinden...
Tevens zit de error-code nog in de ECU (samen met nog een paar andere, soortgelijke) en kon ik de ECU codes niet verwijderen. Ook een dongle-error-code er bij :/

Misschien is de solenoid kapot of doorgebrand :(
Dat zou erg balen zijn, want ik moet binnenkort voor de APK en een nieuwe EGR-klep kost op cardoc (auto-onderdelen24) €150 :X

Nu beginnen aan probleem 2, de remblokken en schijven vervangen. Kijken hoe dat gaat...

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gisteren onze nieuwe Clio estate gaan ophalen. Vandaag wil ik de kinderstoelen installeren en kom ik erachter dat één van de vier isofix aansluitingen ontbreekt :?

Tenminste, het gat en het plastieken kapje zit er maar er zit geen bevestigingspunt in.

Maandag maar even terug naar de dealer.

Probleem opgelost! Het stuk tussen rugleuning en zitting zat niet helemaal goed vanachter waardoor het gat voor de isofix niet goed uitkwam. Na wat wringen en mikken vond ik de aansluiting :)

Verder wel redelijk aangenaam verrast door de Tce 75 motor. Het is verre van een strepentrekker maar invoegen op de snelweg ging vlot en ik geraakte goed met het verkeer mee zonder hoge toeren te moeten maken. We zullen zien wat het verbruik is... :P

Nog snel een fotootje:
Clio

[ Voor 33% gewijzigd door Admiral Freebee op 09-03-2019 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Ff wat halen bij de Hornbach, rij de straat uit... Critical motor failure en geen rembekrachtiging meer :X
Teruggereden, gekeken, 1 stekkertje vergeten vast te dien :F
Nog een rondje gereden, wel rembekrachtiging, maar nog steeds een critical engine failure fout. Niks te zien in Torque.

Accu maar ff losgekoppeld voor een half uurtje, kijken of dat de foutcodes reset.

* DropjesLover knutselt weer eens aan z'n auto hoor :')

Maar het waait nu toch hard en af en toe regen/hagel, geen weer om op de oprit te klussen...

Edit
Accu half uur los wist de error codes niet :/

Alles weer uitgebouwd om te achterhalen waar dat stomme boutje van was.
Was van een suf beugeltje dat enorm in de weg zit bij sleutelen...

[ Voor 15% gewijzigd door DropjesLover op 10-03-2019 02:10 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:07
Tjonge hoe moeilijk kan het zijn om een beetje een knappe telefoon houder
te vinden voor in mijn captur. In mijn vorige auto had ik een pro-clip van brodit.
Maar de oplossing voor de renault vind ik niet heel fraai.

Iemand een tip ? Liefst voor de captur. En ehh, liever geen zuignap of magneetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 00:40
ppeterr schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:51:
Tjonge hoe moeilijk kan het zijn om een beetje een knappe telefoon houder
te vinden voor in mijn captur. In mijn vorige auto had ik een pro-clip van brodit.
Maar de oplossing voor de renault vind ik niet heel fraai.

Iemand een tip ? Liefst voor de captur. En ehh, liever geen zuignap of magneetje.
ik vermoed dat je deze oplossing niet mooi vindt.
Afbeeldingslocatie: https://www.broditcenter.nl/data/cache/images/product/c0094878dbdeaeb90d4c814634761e90_jpeg_resized_526_360_1_255_255_255_x.jpeg

Je hebt een optie op de A-stijl Afbeeldingslocatie: https://www.broditcenter.nl/data/cache/images/product/image_8364_jpg_resized_526_360_1_255_255_255_x.jpg

optie naast de navi
Afbeeldingslocatie: https://www.carkitstunter.nl/contents/media/l_185x_1_z1%5B1%5D_.jpg
of boven de navigatie
Afbeeldingslocatie: https://www.carkitstunter.nl/contents/media/l_585x_1_z1%5B1%5D_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
PROnline schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:16:
[...]

ik vermoed dat je deze oplossing niet mooi vindt.
[Afbeelding]

Je hebt een optie op de A-stijl [Afbeelding]

optie naast de navi
[Afbeelding]
of boven de navigatie
[Afbeelding]
Ik heb het allemaal voorbij zien komen tijdens mijn zoektocht, en vind enkel de
pro-clip op de A stijl er goed uitzien eigenlijk. Maar die plek vind ik dan weer niet zo fijn.
Naast de navigatie is dan een betere plek, maar zo een pukkel van een houder
vind ik dan weer niet zo heel erg mooi. Maar goed, wellicht is dat toch de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Ik heb maar even de Torque foutcodes naar mezelf gemaild:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Current Fault Log
------------------
P0380: Glow Plug/Heater Circuit "A"
P1484: [Ford] Variable Load Control Module Pin 1 Open
P1496: [Kia] EGR Stepper Motor Malfunction - Circuit 1 (1.8L).
           [Mazda] EGR Valve Motor Coil '1' Open or Shorted
           [Mitsubishi] Catalytic converter(high TEMP.)

Pending Fault Log
------------------
P0102: Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input
P0113: Intake Air Temperature Circuit High Input
P0299: Unknown code - More information may be available on the web
P1485: [Kia] EGR Solenoid Valve Vacuum Open or Short.
           [Mazda] EGR Vacuum Solenoid Circuit

Van de gloeibougies weet ik, daar verwacht ik morgen of dinsdag de nieuwe van te ontvangen.
De P1496 fout zou duiden op iets met de katalysator, maar kan dus ook goed een van de vacuumslangetjes zijn. Maar welke vacuumslangetjes dan precies?
P1484 verwijst ook redelijk specifiek naar een vacuumslangetje volgens http://p1484.autotroublecode.com/

Balen dat het zo enorm waait buiten, en al helemaal bij ons op de oprit, anders zou ik nog eens kunnen kijken :/

Edit.
Nog eens de motor gestart.
Er komt een vreemd, klikkend/sissend geluid van de drukvergekijker, dat ophoudt zodra ik een van de slangetjes los haal...

En de voorste remschijven zijn vervangen *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qM0BSRSucM67sT4fNlTZJdTT/medium.jpg

Maar bij het opkrikken ging iets mis, bij de laatste slag schoot het stuk plaat dat ik ter bescherming tussen krik en kokerbalk had gedaan weg :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XSiuo2615dSDWqMcTets0xZb/medium.jpg

En weinig verschil tussen de oude en nieuwe blokken, aan de kant die ik hoorde aanlopen :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wIdcz67A8NlRlObxkxDWgpnK/medium.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door DropjesLover op 10-03-2019 19:44 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@DropjesLover Die slangetjes zijn heel lastig te bereiken / moeilijk te zien. Wel kwalitatief uitermate teleurstellend trouwens dat die krik er af schoot!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters

Dit is mijn aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-bin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo allen,

Ik heb een vraag aangaande mijn velgen onder mijn Renault Clio IV.

Het zijn prachtige velgen maar al geruime tijd (paar jaar) komen er vreemde beschadigingen op waarvan ik niet weet waar het vandaan komt. Dit effect wordt dus alleen maar erger.

De foto's zijn van de velg van één van de achterwielen, het gaat om die witte kriebelige lijnen. De beschadiging aan de buitenrand van de velg (links) is deels gekomen doordat ik een keer net de stoeprand heb geraakt, echter vanuit daar lijkt het alleen maar verder af te brokkelen?

Alle velgen vertonen dit euvel overigens. In eerste instantie dacht ik dat het kwam door slijpsel van de remschijf, maar later is dit ook ontstaan op de velgen van de achterwielen waar geen remschrijven zitten..
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fLknVYd1/velg-thumbnail.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rsn9KtSZ/1552466042500-velg2-thumbnail.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee, wel eens eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 07:16
Lijkt wel alsof de blanke lak daar beschadigd is en het aluminium corrodeert. Aluminium roest niet door, maar vormt een oxidelaag welke het onderliggende metaal beschermt. Dit ziet er wat wittig uit. https://www.google.com/se..._AUIDigB&biw=1300&bih=860

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 22:00

Jasperlamers

Carpe Diem!

R-bin schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:38:
Hallo allen,

Ik heb een vraag aangaande mijn velgen onder mijn Renault Clio IV.

Het zijn prachtige velgen maar al geruime tijd (paar jaar) komen er vreemde beschadigingen op waarvan ik niet weet waar het vandaan komt. Dit effect wordt dus alleen maar erger.

De foto's zijn van de velg van één van de achterwielen, het gaat om die witte kriebelige lijnen. De beschadiging aan de buitenrand van de velg (links) is deels gekomen doordat ik een keer net de stoeprand heb geraakt, echter vanuit daar lijkt het alleen maar verder af te brokkelen?

Alle velgen vertonen dit euvel overigens. In eerste instantie dacht ik dat het kwam door slijpsel van de remschijf, maar later is dit ook ontstaan op de velgen van de achterwielen waar geen remschrijven zitten..
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heeft iemand hier ervaring mee, wel eens eerder gezien?
Naast de oxidatie toevallig pas gewisseld tussen winter/zomer velgen? Vaak leggen mensen (al bedoelen ze het heel goed) De velg met de buitenkant op de grond en daar krijg je ook vaak krassen van.

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@R-bin Wat Noep/Jasper al aangeven, dit is lakschade, veroorzaakt door steenslag en andere externe invloeden. Het enige wat je er aan kan doen is ze opnieuw laten spuiten of poedercoaten. Helaas worden de meeste velgen die standaard geleverd worden niet meer door speedline/oz gemaakt maar door fabrikanten als CM wheels, Superior en Maxion (deze 3 leveren 90% van alle OEM velgen voor alle merken). Massa productie met matige / net aan voldoende kwaliteit waardoor je binnen een paar jaar al dit soort problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-bin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jasperlamers schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:32:
[...]

Naast de oxidatie toevallig pas gewisseld tussen winter/zomer velgen? Vaak leggen mensen (al bedoelen ze het heel goed) De velg met de buitenkant op de grond en daar krijg je ook vaak krassen van.
Dit effect is al een aantal jaar aan de gang, langzaam maar zeker wordt het al erger. Er verschijnen meer van dit soort strepen en bestaande worden langer/groter.
De laatste bandenwissel is vorig jaar december geweest, uitgevoerd door Euromaster. Ik doe een aanname, maar verwacht dat zij niet de velgen verkeerd neerleggen waardoor dit kan ontstaan.
melcon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:39:
@R-bin Wat Noep/Jasper al aangeven, dit is lakschade, veroorzaakt door steenslag en andere externe invloeden. Het enige wat je er aan kan doen is ze opnieuw laten spuiten of poedercoaten. Helaas worden de meeste velgen die standaard geleverd worden niet meer door speedline/oz gemaakt maar door fabrikanten als CM wheels, Superior en Maxion (deze 3 leveren 90% van alle OEM velgen voor alle merken). Massa productie met matige / net aan voldoende kwaliteit waardoor je binnen een paar jaar al dit soort problemen krijgt.
Meh das vervelend om te horen. Kan een velg zoals dit dan gespoten of gepoedercoat worden? (zitten van die ribbeltjes in de velg).

[ Voor 0% gewijzigd door R-bin op 13-03-2019 12:16 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@R-bin Zeker kan dat,niet elke bedrijf wat velgen hersteld kan die ribbeltje er weer in maken overigens maar de betere wel. Lak kwaliteit zal aanzienlijk beter zijn als origineel en dus ook veel langer mee gaan c.q. minder snel beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BjaXJrODXl0HMlyq9oiJnovS/medium.jpg

Met succes de gloeistiften vervangen. Op de foto zijn de bovenste de oude, de kndeeste de nieuwe. 1 en 4 zijn wat gecorrodeerd, 3 is geheel verkleurd.

Was wel wat werk, de dci motor kap moet er af, wat wat gekloot is. Om fatsoenlijk bij de gloeistiften te komen is het handig om de stalen brandstofleidingen te verwijderen.

Met mn nieuwe obd2 dongle de error codes met succes gewist, maar bij nogmaals starten, alles weer terug, ook de error van de gloeistiften. En ja, alles goed aangedrukt...

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 13-03-2019 21:09 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik heb niet meegekregen of je die vacuüm slangetjes al vervangen hebt van je roetfilter? Meeste vage klachten komen hierdoor is mijn conclusie.
Jij hebt toch ook een dCI van 2012/13 isch?

Mijn universele garage heeft de handdoek in de ring gegooid en het bij de locale Renault garage laten doen. Schijnen op een /%^@# plek te zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Daar is 'ie dan!

Zojuist onze nieuwe Kadjar Black Edition opgehaald. Helemaal blij!!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/34gHsHs/c36e6867-e49e-4929-bf89-4ee5f4e6a40f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
freddyathlon schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:09:
Daar is 'ie dan!

[Afbeelding]
Mooi ding hoor. Wat heeft de Black Edition meer tov dan de reguliere editie? Meer zwart zou je zeggen haha.. maar hij is blauw :| 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

doobieters schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:12:
[...]

Mooi ding hoor. Wat heeft de Black Edition meer tov dan de reguliere editie? Meer zwart zou je zeggen haha.. maar hij is blauw :| 8)7
De Black Edition is in plaats van de, voorheen, Bose uitvoering.
Hier zit dus ook Bose in, de zwarte wielen 19 inch en dat is het wel extra tov de Intens.

Oh ja, een zwarte hemelbekleding, maar ik heb een panoramadak, waardoor dat grotendeels wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Barrycade schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:00:
Ik heb niet meegekregen of je die vacuüm slangetjes al vervangen hebt van je roetfilter? Meeste vage klachten komen hierdoor is mijn conclusie.
Jij hebt toch ook een dCI van 2012/13 isch?

Mijn universele garage heeft de handdoek in de ring gegooid en het bij de locale Renault garage laten doen. Schijnen op een /%^@# plek te zitten.
Vanochtend weggebracht en eind van de dag weer opgehaald bij een Bosch garage.

Vacuumslangen zouden gecontroleerd zijn, maar geen idee hoe goed. Niks vervangen iig.
Codes gewist, maar toen ik de auto startte was alles weer oranje en rood :X
Wat ze ook wisten, want hij stond buiten, dus hij had gelopen :X :X

Wel een uitdraai van de codes gekregen, maar in een niet-standaard formaat van een profi Hella-scanner...
Met 11 foutcodes, waarvan het gros als opmerking "stroomkring functiestoring".
Op de luchtmassameter, gasklep podmeter, inlaatdruk sensor, aanzuigluchttemperatuur sensor, gloeiplugs...

Hoera, een Franse auto met elektrische problemen :X

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-05 15:22
freddyathlon schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:09:
Daar is 'ie dan!

[Afbeelding]
Bijna 39.000 euro voor een kadjar. Dat is echt niet normaal.
Daar kan ik een mooie (2e hands) Mercedes van kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

DropjesLover schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:48:
[...]

Vanochtend weggebracht en eind van de dag weer opgehaald bij een Bosch garage.

Vacuumslangen zouden gecontroleerd zijn, maar geen idee hoe goed. Niks vervangen iig.
Codes gewist, maar toen ik de auto startte was alles weer oranje en rood :X
Wat ze ook wisten, want hij stond buiten, dus hij had gelopen :X :X

Wel een uitdraai van de codes gekregen, maar in een niet-standaard formaat van een profi Hella-scanner...
Met 11 foutcodes, waarvan het gros als opmerking "stroomkring functiestoring".
Op de luchtmassameter, gasklep podmeter, inlaatdruk sensor, aanzuigluchttemperatuur sensor, gloeiplugs...

Hoera, een Franse auto met elektrische problemen :X
Ik zou toch echt naar de Renault dealer gaan met dat ding.
Die kunnen echt iets verder kijken qua computer dan een generieke garage (Of wellicht iets beter de codes intepreteren).

Wellicht heb je bij je lostrek avontuur toch iets te veel los getrokken :+
sgouman schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:26:
[...]

Really? Wat is dit nu voor bijdrage? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Barrycade op 15-03-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Barrycade schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Die kunnen echt iets verder kijken qua computer dan een generieke garage (Of wellicht iets beter de codes intepreteren).

[...]

Het gaat niet perzee om deze auto.
Maar als ik bijna 40.000 euro voor een renault betaal denk ik daarbij aan een luxemerk. Iets wat renault bij lange na niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

Ja maar, duur en koppige lui daar bij een dealer :/

Ik wil gewoon eerst dat elektrische problemen en vacuumslangetjes nagekeken worden voordat ik voor €1000 een nieuwe roetfilter en EGR klep aangesmeerd krijg, die het probleem niet zijn.

Ik zit ook te overwegen om gewoon ff contactspray te halen en de stekkertjes die ik losgehaald had daar ff mee te behandelen.
Wan ik had inderdaad de stekker van de LMM, gasklep en nog wat losgehaald O-) En ook weer goed vast gezet. Waar de storing van de gloeistiften vandaan komt, dat was ik echt niet! :P

Ik las ook iets over rare problemen bij afwatering die naar de zekeringendoos zou gaan ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door DropjesLover op 15-03-2019 12:06 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]

Geen. Hij kan zich geen van beiden veroorloven :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

sgouman schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:45:
[...]

Het gaat niet perzee om deze auto.
Maar als ik bijna 40.000 euro voor een renault betaal denk ik daarbij aan een luxemerk. Iets wat renault bij lange na niet is.
:? Maar wat denk je dan te kunnen kopen voor 40k in de Duitse Wunderschaft Winkel voor 40k?

Audi Q5? Minimaal 54k meenemen
X3? Minimaal 59k meenemen
Dus nu met een Kadjar Black (vanaf 34,5K) geld over voor een Clio.

Of reken jij ook nog om naar guldens? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:34

vhal

ಠ_ಠ

sgouman schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:26:
[...]

Maar niet iedereen wil in een Mercedes rijden. :P Nou is de Kadjar niet bepaald mijn eerste keuze als ik het geld uit zou willen uitgeven in dit segment maar een random vergelijkbare type zal ook wel ruim in de 35K zitten. De Duitsers daarentegen...

Overigens rij ik sinds 4 weken in een Honda Civic Tourer ipv de Clio met een gebrek :P . De Honda is nu 5 jaar oud met 55K op de teller maar het is een verademing om niet gek te worden van het getril, gekraak en gekreun in mijn oude Clio IV. Motorisch was de Clio TCe120 misschien pittiger door het koppel in zn lage toeren maar het gemak en souplesse van de atmosferische 1.8 is het wel fijn rijden in de Honda.

Voor de kleine stukjes in het dorp pak ik de Twingo, die heeft tenminste geen draaicirkel van een vrachtwagen :P

[ Voor 38% gewijzigd door vhal op 15-03-2019 15:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Barrycade schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:04:
[...]

:? Maar wat denk je dan te kunnen kopen voor 40k in de Duitse Wunderschaft Winkel voor 40k?

Audi Q5? Minimaal 54k meenemen
X3? Minimaal 59k meenemen
Dus nu met een Kadjar Black (vanaf 34,5K) geld over voor een Clio.

Of reken jij ook nog om naar guldens? ;)
Ik kan een mooie gla met 10.000 km op de teller voor 37000 euro kopen. Ik zou dit dan toch eerder uitgeven aan een net ingereden mercedes dan aan een nieuwe renault. De bagageruimte scheelt niet heel veel vergeleken met de kadjar maar ik weet wel dat de mercedes stukken beter rijdt dan renault.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

sgouman schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:41:
[...]

Ik kan een mooie gla met 10.000 km op de teller voor 37000 euro kopen. Ik zou dit dan toch eerder uitgeven aan een net ingereden mercedes dan aan een nieuwe renault. De bagageruimte scheelt niet heel veel vergeleken met de kadjar maar ik weet wel dat de mercedes stukken beter rijdt dan renault.
En een Renault Kadjar met 10k km koop je voor €25k - €30k (afhankelijk van de opties natuurlijk) en rijdt ook nog als nieuw, dus dat is geen vergelijking imho.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
DropjesLover schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:22:
[...]

En een Renault Kadjar met 10k km koop je voor €25k - €30k (afhankelijk van de opties natuurlijk) en rijdt ook nog als nieuw, dus dat is geen vergelijking imho.
Behalve dat elk premium duits merk veel beter rijdt dan een frans merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

sgouman schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:28:
[...]

Behalve dat elk premium duits merk veel beter rijdt dan een frans merk
En daar betaal je, met elke kilometerstand, ook fors extra voor.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
DropjesLover schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:36:
[...]

En daar betaal je, met elke kilometerstand, ook fors extra voor.
Klopt. Alleen in mijn mening had ik dan nogsteeds voor een 2e hands duits merk gegaan dan een nieuwe Renault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Je doet net alsof je met Renault zo'n miskoop doet. Ik heb nu een Opel Astra twv 33k en alleen maar gezeik mee gehad. En met kers op de taart kreeg ik van de week ook nog een brief voor een terugroepactie.. Duitse degelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
sgouman schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:41:
[...]

Ook jij mag een mening hebben |:(

En wat is beter? Broertje rijd a klasse, maar die kan niet eens mijn Twingo bijhouden in het bochten werk. Terwijl als we in een kart zitten exact dezelfde tijden rijden, daar ligt het niet aan. Daarbij is het imago van de MB rijder ook niet om over naar huis te schrijven. Ieder zijn keus. Het imago van Duits rijdende automobilisten is uberhaupt :r

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
doobieters schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:44:
Je doet net alsof je met Renault zo'n miskoop doet. Ik heb nu een Opel Astra twv 33k en alleen maar gezeik mee gehad. En met kers op de taart kreeg ik van de week ook nog een brief voor een terugroepactie.. Duitse degelijkheid?
Dat zeg ik niet want opel is ongeveer even duur als renault.
Ik zeg alleen dat als ik 40k te spenderen had aan een auto ik geen Renault zou kopen maar een premium duitser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Derby schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:46:
[...]

Ook jij mag een mening hebben |:(

En wat is beter? Broertje rijd a klasse, maar die kan niet eens mijn Twingo bijhouden in het bochten werk. Terwijl als we in een kart zitten exact dezelfde tijden rijden, daar ligt het niet aan. Daarbij is het imago van de MB rijder ook niet om over naar huis te schrijven. Ieder zijn keus. Het imago van Duits rijdende automobilisten is uberhaupt :r
Dan weet ik niet wat er mis is maar ik kan met onze b klasse een twingo van een vriemd van mij makkelijk bijhouden in de bochten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zullen we de discussie of een Renault of instap-Mercedes beter is even stoppen? Hoewel het beeld van een B klasse die een Twingo achterna zit echt wel grappig is, heeft die "wie heeft de langste" hier niets te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 22:16
Dank voor de interventie.

Vraag voor degene die wellicht hier al mee te maken heeft gehad: de chromen lijsten van mijn grand scenic (kofferbak en deuren) zitten allemaal vlekken op. Waar komt dat vandaan en hoe haal ik het er af? Moet echt flink poetsen om het eraf te krijgen en wil niet zomaar met een willekeurig middeltje aan de slag

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Mijn vader heeft net mijn clio tegen een paaltje aangereden.
Nu is aan de onderkant van de deuren bij dat stuk wat uitsteekt.
https://goo.gl/images/ut5Vg9
Op deze foto het zwarte gedeelte onderin de deuren beschadigd.

Heel veel verf is eraf. Dit stuk lijkt mij plastic.

Is dit makkelijk te vervangen en weet iemand wat het kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Helemaal gek wordt je dan even;

Vanmiddag mijn gloednieuwe Kadjar geparkeerd, netjes in een vak.
Kom ik terug, staat er een Panda met zijn achterbumper op 10cm van mijn achterbumper vandaag. De auto daarvoor staat ook strak voor de Panda. Waarschijnlijk heeft de 3e auto niet netjes in zijn vak geparkeerd en dacht de bestuurder van de Panda er wel tussen te kunnen.

Ik ben dan gelijk bang dat die Panda toch lichtjes mijn achterbumper kan hebben geraakt. Is dat vreemd dat je daar bang voor bent? ;)

Ik heb de achterkant geïnspecteerd maar uiteraard is er niets te zien. Geen deukje, geen krasje, dus waarschijnlijk maak ik mij zorgen om niets :).

Maar je schrikt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:21:
Mijn vader heeft net mijn clio tegen een paaltje aangereden.
Nu is aan de onderkant van de deuren bij dat stuk wat uitsteekt.
https://goo.gl/images/ut5Vg9
Op deze foto het zwarte gedeelte onderin de deuren beschadigd.

Heel veel verf is eraf. Dit stuk lijkt mij plastic.

Is dit makkelijk te vervangen en weet iemand wat het kost?
Zijn te bestellen...

https://www.google.nl/sea...hAhUGKlAKHYZjCJoQBQisAigA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@freddyathlon Nee hoor dat is helemaal niet vreemd O-) Ik stoor me daar ook altijd ernstig aan als mensen uitermate beroerd parkeren, soms staan ze dusdanig dicht naast dat je dat je 3 keer al je deuren bij langs kijkt of ze niet een parkeerdeukje hebben gemaakt met het opengooien van hun deur :P Vaak zijn het dan ook nog bepaalde stereotypes.

Niet dat ik het erg vind ik als je helemaal niets om je eigen auto geeft maar heb wel respect voor het bezit van iemand anders! Dus ik parkeer meestal wat verder weg op parkeerplaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Vandaag ff een paar garages bellen voor m'n Megane. Heb 0,0 vertrouwen in de toko waar ik vorige week was. Naast het stukje van auto mee geven met codes er nog in, hebben ze als bandencentrum ook de bouten van de velgen maximaal vastgerammeld, ik kreeg ze met mn 300Nm elektrische slagmoersleutel niet/nauwelijks los :X

Alleen, welke garage voor deze problemen, de dealer, of toch een ander? :/

edit
Nou breekt mn klomp, ff bij een andere garage geweest, auto aan een professioneel apparaat gehangen, uitgelezen, codes gereset, motor gestart, codes bleven weg. Rondje gereden, codes blijven weg *O*

Blijkt ook dat de grote beurt niet in de computer gezet is, die staat nog mooi op dat die over 1500km moet.

Reden 3 om morgen toch nog ff terug te gaan naar die eerste garage }:|
Die garage van net bood gelijk aan om dat er ook ff in te zetten, maar dan wordt het wat lastig om er op te wijzen...

En het mooiste van alles, ik vraag wat ie van me krijgt (half uurtje daar geweest), "nee, is goed hoor. fijne dag nog" :D
Andere toko's vragen er gelijk €30 voor en gaan niet eens een rondje rijden :X

Wel een nadeeltje, bij boven de 30km/u voel ik een lichte trilling in het gaspedaal. Gaat nagenoeg weg wanneer ik de koppeling intrap (voel het nog heeeeeel lichtjes).
Dat zou het dubbele vliegwiel kunnen zijn :X

[ Voor 54% gewijzigd door DropjesLover op 18-03-2019 11:44 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
De regen van afgelopen dagen deed rare dingen met mijn sensoren op
de captur. De dode hoek lampjes, en voor en achter sensoren leken
wel op de regen te reageren.

Zelfs bij stilstand voor een stoplicht, en dan het optrekken van de wagen voor mij
maakte dat het ging piepen.

Ow en wat anders, de update van de rlink en de tomtom.
Als je na 6 april nog een normaal werkende navigatie wilt gebruiken, toch even doen!

https://www.gps.nl/blog/werkt_je_gps_nog_na_6_april.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@ppeterr Dat is niet lijken, dat doen ze echt, sensoren kunnen uiteraard het verschil niet zien tussen (zware) regen en een "echt" object. In de sneeuw is dat effect nog erger zelfs. Weet je in elk geval dat er een regendruppel in je dode hoek zit ;) :+

Zie ook de handleiding:
- In geval van blootstelling aan sterke elektromagnetische golven (zoals onder hoogspanningslijnen) of in erg slechte weersomstandigheden (hevige regen, sneeuw, enz.) kan het systeem tijdelijk niet goed werken. Let op de rijomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:42
Afgelopen zondag tijdens het terugschakelen was spontaan heel de koppeling weg.
ANWB erbij geweest en samen gekeken bleek dat de ontluchtingsslang van de koppeling losgeschoten was.
We kregen dit niet gerepareerd dus auto afgesleept naar de dealer.

Zojuis de auto opgehaald en men heeft de slang weer vast gemaakt en onder 2,5bar getest
Resultaat was geen olie lekkage en de slang zit er nog op maar hebben geen verklaring waarom dit nu kon gebeuren.

het gaan om deze slang https://imgur.com/a/mkkhQuq
en betreft een megane estate dci1.5 110 uit 2011
iemand hier misschien een idee waar dit door veroorzaakt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@mpjjansen Die schiet niet zo maar los, meest aannemelijke verklaring is dat deze tijdens onderhoud een keer los is geweest en niet goed is vastgezet en afgelopen zondag het moment daar was dat die echt los schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:42
melcon schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:12:
@mpjjansen Die schiet niet zo maar los, meest aannemelijke verklaring is dat deze tijdens onderhoud een keer los is geweest en niet goed is vastgezet en afgelopen zondag het moment daar was dat die echt los schoot.
laten we het hopen het gevoel van de koppeling is nu wel anders als hiervoor lijk soepeler te zijn nu.
De laatste keer dat de auto binnen is geweest bij de dealer was vorig jaar juni voor een grote beurt en een distributiewissel laten we hopen dat het dan daar fout gegaan is.
al vind ik de tussenliggende periode dan wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

De koppeling die een ontluchtingsslang nodig heeft?

Gisteren de foutcodes gereset, vanochtend naar de garage voor het laatste stukje apk. En ja hoor P1484, check anti-pollution system.
Even een rondje warm gereden en een stuk snelweg gepakt, 120km/u in z'n 4, ff heet stoken en hopelijk een regeneratie en egr klep actie triggeren.
Bij de apk codes weer gereset en hij is er doorheen gekomen.

Het trillen zit niet alleen in het gaspedaal maar ook de voetsteun naast de koppeling... Maar alleen tussen de 1500 en 2200rpm. 120km/u voelde prima stabiel en vertrouwd aan.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Reken er maar op dat als die anti pollution terug komt je te maken heb met die druk slangetjes rondom je roetfilter....
Pagina: 1 ... 22 ... 55 Laatste