Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06
Bohh, mijn megane had serieus problemen met de kou deze ochtend. Nou ja kou... -4C . Mijn diesel startte wel gewoon in een keer, maar draaide stationair als een trekker van 40 jaar oud op 3 cilinders. Heel de wagen schudde. Daarna viel hij uit. opnieuw gestart, even gas er op houden ( dat ging ook niet soepel ) daarna was het over. Gisteren had ik dit ook al.

Mijn Fransoos houd niet zo van kou denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Galaxis schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:00:
Bohh, mijn megane had serieus problemen met de kou deze ochtend. Nou ja kou... -4C . Mijn diesel startte wel gewoon in een keer, maar draaide stationair als een trekker van 40 jaar oud op 3 cilinders. Heel de wagen schudde. Daarna viel hij uit. opnieuw gestart, even gas er op houden ( dat ging ook niet soepel ) daarna was het over. Gisteren had ik dit ook al.

Mijn Fransoos houd niet zo van kou denk ik :P
Is t een nieuwe of oude Megane? Mijn Megane van 11 maandjes deed het vanochtend met -7 gewoon als de brandweer :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
DennusB schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:05:
[...]

Is t een nieuwe of oude Megane? Mijn Megane van 11 maandjes deed het vanochtend met -7 gewoon als de brandweer :D
Megane III estate 1.5DCI ECO2 uit 2012 met 150K op de klok.

Gloeispiralen zijn laatst al vervangen en zo ook de accu. Dus geen idee wat het kan zijn eerlijk gezegd.

[ Voor 15% gewijzigd door Galaxis op 07-02-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 09:28
Toch een gloei spiraal of stekker verbinding van een gloei spiraal :)
Boven de 0 merk je daar niets van, onder de 0 des te meer, beetje gas geven en dan ontwikkeld zich wel warmte door wrijving en gaat de missende cilinder vanzelf mee doen.

[ Voor 29% gewijzigd door melcon op 07-02-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
melcon schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:19:
Toch een gloei spiraal of stekker verbinding van een gloei spiraal :)
Boven de 0 merk je daar niets van, onder de 0 des te meer, beetje gas geven en dan ontwikkeld zich wel warmte door wrijving en gaat de missende cilinder vanzelf mee doen.
@melcon , thnx weer voor je antwoord. Dit probleem heb ik al 3 winters lang, er is al meerdere keren naar gekeken , zonder succes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Galaxis Dat is het meest vervelende als er naar gekeken wordt zonder dat het opgelost wordt. Oplossing is soms niet altijd even makkelijk, dus als alle gloeispiralen vervangen zijn dan zit het in de bedrading of de stekker verbinding. Moeilijker te vinden en het kan zelfs zo zijn dat het alleen optreed bij lage temperaturen, dus wanneer ze er naar kijken in de werkplaats (lekker warm) de verbinding gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
@melcon

Ik vermoed dat het iets met de massa is, als de megane zo raar loopt knippert en dimt ook alle binnen en buitenverlichting in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zou inderdaad massa kunnen zijn, kan ook een gloeispiraal zijn met te lage weerstand of ergens kortsluiting waardoor spanning onderuit getrokken wordt (de dynamo kan dan niet genoeg leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
Toen het gisteren of eergisteren voor het eerst had gevroren 's nachts hoorde ik wel overal gekraak in/aan de nieuwe Megane toen ik de straat uitreed, vooral bij het schuifdakje, dat kraakte mee met het stationair draaien van de motor.
Vandaag dan weer helemaal geen last daarvan gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 10:38
Afgelopen nacht was het ook goed droog, ik hoefde zelf bijna niet te krabben. De dagen daarvoor relatief dik ijs op de ruit en alles kraakte bij het uitrijden van de straat/drempel etc. In een auto zit stiekem nog behoorlijk veel flex in. IJs is wat minder flexibel en dus hoor je het zo goed kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zeker met panorama/schuif daken is de kans daar groot op, vooral met vochtig weer en lage temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:34
Ik had wel dat ik deuren echt open moest trekken, omdat ze redelijk vast zaten. Is dat voor de tegenwoordige rubbers erg?
Gebruiken jullie er wat voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Na 12 jaar Golf Variant rijden (zakelijke lease) is het tijd voor iets anders. Het is de Renault Megane Estate Serie Signature Exclusive geworden. De dCi 110 uitvoering in het zwart met als extra opties de HUD, de haaienvin antenne en luxe nummerplaten. 2 Feb besteld en verwachte leverdatum is de week van 25 mei. Dat wordt dus lang wachten......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:27
MichelatNL schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:14:
Ik had wel dat ik deuren echt open moest trekken, omdat ze redelijk vast zaten. Is dat voor de tegenwoordige rubbers erg?
Gebruiken jullie er wat voor?
Rubbers insmeren met siliconen spray.
Kan je wel bij de action halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Voor de mensen zonder subwoofer.
Horen jullie duidelijk verschil als je loudness aan of uit zet?

Ik hoor weinig tot geen verschil?

En klopt het dat je alleen hoge midden en lage tonen kunt instellen? En geluidssfeer
Niet apart bass ofso?

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 07-02-2018 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
De definitie van bas is lage tonen, binnen muziek van C0 tot midden C4, zeg maar 16-256 hz. Niet dat de speakers in je auto veel lager dan 100 Hz gaan (een eventuele subwoofer komt misschien tot 60 Hz op -3db, voor je beeldvorming, voor 30hz op -3db zit je al snel aan een kist/behuizing van 140-200 liter groot!). Maar lage tonen en bas is één en hetzelfde ding. Dus het instellen van lage tonen is hetzelfde als bas instellen.

Loudness is een functie die de frequentie karakteristiek op lage volumes aan past aan het menselijk gehoor (lagere en hogere tonen wat hoger volume t.o.v. de midden tonen die je het beste hoort). Alleen geen enkel menselijk gehoor is hetzelfde, dus het kan inderdaad best zijn dat je helemaal geen verschil hoort.

[ Voor 13% gewijzigd door melcon op 08-02-2018 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Heeft iemand dit toevallig in zijn megane wel eens ingebouwd ?

https://caraudioexpert.nl...-wifi-android-4.4.4-16gb/

Lijkt me wel geinig, dus ben ik eigenlijk opzoek naar ervaringen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 09:25
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4179/34387997656_bd20b6e7ee_c.jpg

2 jaar geleden kocht ik mijn eerste auto! :D

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4660/40032204042_9419acdd38_c.jpg

Wat een wereld van verschil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 13:30
Mag ik de Topicstarter verzoeken mij weer op te nemen in de Openingspost? ;) Stond er wel altijd, maar ben er uitgevallen... Zal beloven dat ik me weer wat vaker hier meld ;)

De info:

Eigenaar: adinsx
Model: Mégane IV Estate GT205
Motor: M5M 1.6T 205 pk / 280 Nm
Bouwjaar: 2018

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4705/39217372955_4e5f1a844e_c.jpg

En de tweede auto:

Model: Clio IV Estate TCe90 Dynamique
Motor: 0,9 TCe90 90 pk / 135 Nm
Bouwjaar: 2014

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KY7ZWZN.jpg

Oh, en de eerste 400 km in de GT zitten er op. Man, wat is dat genieten. Heel relaxed in standje Comfort of Neutral. De EDC doet prima zijn ding, de IV is een stuk stiller dan de III en alle extra's zijn erg lekker. Van de HUD tot Rlink2 Potrait.
Vierwielsturing is een ware beleving, en op standje Sport is het al helemaal genieten. Kortom, dat wordt vier jaar met wat meer lol rondsturen dan met de vorige III TCe130.

[ Voor 11% gewijzigd door adinsx op 09-02-2018 09:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@adinsx mooie wagen :)
Weet alleen niet of het heel slim is om een foto van je auto met kenteken en bijbehorende filmpjes waarbij je de snelheidslimiet behoorlijk overtreed te combineren in één post :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
:p, scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Kwam nog wat lekker geluid tegen van eenzelfde IV GT: :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 14:01
Nou de kou van afgelopen dagen vond mijn Megane niet leuk. Eergister in de parkeergarage gezet, wil ik er gisteravond mee wegrijden, auto slaat aan en direct af met een hoop aan meldingen van: Hill Start Assist, ESC, en nog een paar andere.
Wegenwacht erbij die wist me al direct te melden dat de hoofdzekering was gesprongen. Motorkap open en ja hoor...hij vertelde me ook dat hij hoopt dat er een terugroep actie komt op de Diesels van de Megane, aangezien hij de een na de ander moet afslepen met dit probleem. De benzine had hiermee geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 17:22

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Goed, de Laguna is er uit gegaan. Twee weken terug verkocht en ingeruild voor een Citroen C5 uit 2011. Bij 150.000km kwam er relatief veel onderhoud aan, en ik had na bijna 3 jaar zin in wat nieuwers (Laguna was uiteindelijk bijna 11 jaar oud)

Ik blijf nog wel lurken, want de Clio is nog wel in bezit. :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 20:14
EdjeCageman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:40:
Nou de kou van afgelopen dagen vond mijn Megane niet leuk. Eergister in de parkeergarage gezet, wil ik er gisteravond mee wegrijden, auto slaat aan en direct af met een hoop aan meldingen van: Hill Start Assist, ESC, en nog een paar andere.
Wegenwacht erbij die wist me al direct te melden dat de hoofdzekering was gesprongen. Motorkap open en ja hoor...hij vertelde me ook dat hij hoopt dat er een terugroep actie komt op de Diesels van de Megane, aangezien hij de een na de ander moet afslepen met dit probleem. De benzine had hiermee geen problemen.
Collega van mij had gister zelfde probleem en berger had zelfde verhaal.
zekering was eruit volgens hem omdat de intercooler vastvriest door de kou na een lange rit. gelukkig slaat de zekering er uit dan, want anders loopt de motor in de soep volgens hem.
verder weet ik ook niet, maar gezien mijn nieuwe megane estate dci ergens komend kwartaal geleverd gaat worden hoop ik dat ze dat voor die tijd oplossen, iig voor komende winter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 17:22

Spacecowboy

XBL: Biggmans

@melcon Zou je mijn Laguna uit de openingspost willen halen? Hij is niet meer in bezit. :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-05 18:37
BubbaNL schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Collega van mij had gister zelfde probleem en berger had zelfde verhaal.
zekering was eruit volgens hem omdat de intercooler vastvriest door de kou na een lange rit. gelukkig slaat de zekering er uit dan, want anders loopt de motor in de soep volgens hem.
verder weet ik ook niet, maar gezien mijn nieuwe megane estate dci ergens komend kwartaal geleverd gaat worden hoop ik dat ze dat voor die tijd oplossen, iig voor komende winter :+
Hmmm.... het probleem zit niet alleen bij de megane. Mijn grand scenic van november (110 edc diesel) is om dezelfde reden ook afgesleept. Is ook bekend hoe de garage 'm kan oplossen? Ik werd gisteren gebeld met melding dat ze dit nog nooit eerder hadden gezien en dat ze ook nog geen idee van oplostijd hebben omdat ze de oorzaak van doorbranden hoofdzekering nog niet hadden gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 20:14
Kammika schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:12:
[...]

Hmmm.... het probleem zit niet alleen bij de megane. Mijn grand scenic van november (110 edc diesel) is om dezelfde reden ook afgesleept. Is ook bekend hoe de garage 'm kan oplossen? Ik werd gisteren gebeld met melding dat ze dit nog nooit eerder hadden gezien en dat ze ook nog geen idee van oplostijd hebben omdat ze de oorzaak van doorbranden hoofdzekering nog niet hadden gevonden....
Mijn huidige megane 2013 110 dci heeft er geen last van.

Ik heb nog niet gehoord hoe en wat. Wellicht van de week meer info daarover

Edit: vond het volgende op een ander forum; http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22153.0

[ Voor 7% gewijzigd door BubbaNL op 10-02-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
tx... zal de garage hier maandag op wijzen. Hopelijk wat versnelling dan... hoop alleen dat die zekeringen op voorraad zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
Kammika schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:12:
[...]

Toevalligerwijs heb ik er ook een 110 alleen dan een handbak.
Bij het depot waar m'n auto naar gesleept werd stonden een stuk of 15 Renaults (Clio, Talisman, Megane) de 'pechhulpmeneer' vertelde mij dat hun team vanaf de dag ervoor al bijna 40 Renaults had weggesleept waarbij de hoofdzekering was geklapt.

Overigens toevallig dat die link in de post van @BubbaNL ook op de 8ste is.

[ Voor 4% gewijzigd door EdjeCageman op 10-02-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
adinsx schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:58:
Mag ik de Topicstarter verzoeken mij weer op te nemen in de Openingspost? ;) Stond er wel altijd, maar ben er uitgevallen... Zal beloven dat ik me weer wat vaker hier meld ;)

De info:

Model: Mégane IV Estate GT205
Motor: M5M 1.6T 205 pk / 280 Nm
Bouwjaar: 2018

[afbeelding]

En de tweede auto:

Model: Clio IV Estate TCe90 Dynamique
Motor: 0,9 TCe90 90 pk / 135 Nm
Bouwjaar: 2014

[afbeelding]

Oh, en de eerste 400 km in de GT zitten er op. Man, wat is dat genieten. Heel relaxed in standje Comfort of Neutral. De EDC doet prima zijn ding, de IV is een stuk stiller dan de III en alle extra's zijn erg lekker. Van de HUD tot Rlink2 Potrait.
Vierwielsturing is een ware beleving, en op standje Sport is het al helemaal genieten. Kortom, dat wordt vier jaar met wat meer lol rondsturen dan met de vorige III TCe130.
Nette wagen. :) Vind het jammer dat de 1.6 niet te krijgen is in een andere lijn (Série Signature Exclusiv bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Is de TCe165 niet als Serie Signature te krijgen dan? Die was nu al wel in de Mégane beschikbaar toch qua motorisering?

Ik had bij mijn werkgever twee offertes liggen
Talisman Estate TCe150 EDC Intens of Serie Signature
Mégane Estate GT205 EDC

Het werd de laatste, ondanks dat ze allebei net iets over de 40.000,- gaan. Mégane vol aangekleed, Talisman iets minder aangekleed. Niettemin erg blij met de sportiviteit. Moest het een jaar of vijf zonder doen na vele jaren RS-modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@adinsx Ik zie alleen de 130 bij Série Signature in de configurator (Mégane, that is).

Edit:
Hij staat nu al in Franse showrooms maar komt pas over een jaar naar België.
Denk dat het voor Nederland hetzelfde zal zijn. Lekker bagger. -O-

[ Voor 69% gewijzigd door S_Chief op 11-02-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Meende dat ik begin december al persbericht kreeg dat de 165 leverbaar werd in de Mégane. Zoek maar eens op Gaspedaal.nl.
Ik weet 100% zeker dat er meerder Mégane's met TCe165 in Nederland zijn.

Het lijkt er meer op dat ze deze motor er alweer uit hebben gehaald omdat de 1.3 TCe in drie varianten beschikbaar komt net als in de Scénic.
Ben 7 maart op de tweede persdag van Autoshow in Genève. Zal het daar nog eens vragen. Al maken ze wellicht kort ervoor de komst van 1.3 naar de Mégane denk ik al wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
adinsx schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:00:
Meende dat ik begin december al persbericht kreeg dat de 165 leverbaar werd in de Mégane. Zoek maar eens op Gaspedaal.nl.
Ik weet 100% zeker dat er meerder Mégane's met TCe165 in Nederland zijn.

Het lijkt er meer op dat ze deze motor er alweer uit hebben gehaald omdat de 1.3 TCe in drie varianten beschikbaar komt net als in de Scénic.
Ben 7 maart op de tweede persdag van Autoshow in Genève. Zal het daar nog eens vragen. Al maken ze wellicht kort ervoor de komst van 1.3 naar de Mégane denk ik al wel bekend.
Uiteraard al gedaan, de enige die je dan vindt zijn 205 GT's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Galaxis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:27:
Heeft iemand dit toevallig in zijn megane wel eens ingebouwd ?

https://caraudioexpert.nl...-wifi-android-4.4.4-16gb/

Lijkt me wel geinig, dus ben ik eigenlijk opzoek naar ervaringen. :)
Het is er al een tijdje, heb er wel eens naar gekeken voor in een Laguna I, toen leek het mij ook wel wat (uiteindelijk nooit gedaan, sony met bluetooth voldeed ook zeer goed, was prijs technisch interessanter alleen uiteraard geen navi). Desalniettemin ben ik ook wel benieuwd of er mensen zijn met ervaring, android 4.4 is alleen wel een beetje ancient history :P
EdjeCageman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:40:
Klopt, die actie komt er overigens niet, die is er al, maar niet preventief. Bij de clio 4 komt het ook voor. Het probleem is dat onder bepaalde omstandigheden (hoeveelheid vocht in de verbranding, lage motor belasting - lange rit met niet al te hoge snelheid, EGR die teveel uitlaat gassen met veel vocht terug stuurt en uiteraard buiten temperatuur) de intercooler te efficiënt is waardoor deze bevriest en er condensvorming optreed. Zo lang je rijdt niets aan de hand, door de warmte in de cilinder verdampt het condens (sterker nog... je krijgt er zelfs meer vermogen door, zelfde effect als waterdamp injectie). Het probleem is wanneer je de motor afzet het water condenseert in de cilinder en op de zuiger blijft staan. Ook komt er water in de intercooler te staan, dus bij starten krijg je veel teveel water in de cilinder.

Zo als je weet (als je opgelet hebt bij natuur/schei -kunde) is water niet te comprimeren en dat is niet zo handig in een verbrandingsmotor waar compressie plaats vind ;) Dan krijg je waterslag en is het zeer gunstig dat je hoofdzekering er uit vliegt omdat je startmotor zegt ik krijg de motor niet rond met een normaal amperage. Gebeurd dat niet dan gaat of je start motor stuk of waarschijnlijker de motor zelf. (zoek maar eens op 2.0 TDI hydrolock, vw had de startmotor destijds niet afgezekerd en heeft het probleem ook gehad, zijn heel wat TDI's gesneuveld door door-starten).

Er wordt iets aan de ingang of uitgang van de intercooler gewijzigd en aanpassing in software (EGR regeling), had er een foto van maar kan deze niet meer terug vinden. In elk geval, daardoor treed het bevriezen niet meer op i.c.m. de software aanpassing.

Afslepen hoeft trouwens niet, onderste intercooler slang los halen en water weg laten lopen i.c.m. vervangen hoofd zekering is genoeg. Daarna even in de V of VI zetten en paar meter duwen, gaat de motor makkelijk rond kun je hem gewoon starten (wat meestal het geval zal zijn, zo lang het water maar uit de intercooler is, wat in de cilinder stond is na de eerste keer rond gaan al weg).

@adinsx je staat er in.

@Spacecowboy De laguna verwijderd, gefeliciteerd met de C5 (mooie auto, rijdt ook goed, beter dan de peugeot variant en ziet er nog mooier uit ook).

@Kammika Zie hierboven ;) oorzaak is waterslag (hydrolock) door bevriezen intercooler.

Trouwens een terugroep actie voor de clio 4:
https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... =MGP170538

Die van mij al ff gechekt maar die hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 16:47
L-VIS schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Hmm dat heb ik nog niet getest. Misschien even wat verduidelijking. Als ik langzaam weg rij gaat dat idd heel erg vloeiend. Maar geef ik iets te bruusk gas dan slippen de wielen en is niet een mooie lineaire acceleratie die je wel hebt als je een klein beetje gas geeft, Ik zal eens even spelen met de multisense en kijken of dat iets beter wordt, bedankt!
Het lijkt erop dat auto idd wat soepeler wordt. Multisense op comfort gezet en het wegrijden gaat erg soepel nu. (het kan ook zijn dat ik weet hoe het moet...). Hij bevalt heel goed tot nu toe. Zelf op de Belgische wegen waar ik wekelijks kom merk je nauwelijks verschil met de Nederlandse. Goede isolatie en demping dus. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 14:46
@melcon je mag mij er ook in zetten; Renault megane Station Bose edition Eco2 versie 2018.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nZcnfhG.png

[ Voor 22% gewijzigd door Paganstars op 12-02-2018 12:25 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Paganstars Welkom in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
Het derde remlicht van de Clio 3 (2007) van m'n vriendin doet het sinds kort niet meer. Nu zitten er volgens mij ledjes in het remlicht; het lijkt me stug als die allemaal tegelijk zijn overleden. Het instructieboekje rept hier verder niet over. Mijn vermoeden is dan ook dat er ergens een kabelbreuk zit. Zijn er standaardplekken bij de Clio die ik moet controleren?

De overige remlichten doen het wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Knul Komt vaker voor, grote kans dat het contact inwendig (remlicht zijde) corrosie vertoond, stekker aan de kabelboom blijft meestal wel goed. Waarschijnlijk is het afdicht rubber (10 jaar warmte / kou) enigzins vergaan waardoor er zich vocht in heeft kunnen verzamelen. Ik heb het vaker aan de hand gehad en met wat moeite is het contact wel op te vijzelen maar het blijft toch vaak behelpen. Achteraf denk je had ik maar gelijk een nieuwe erin gezet ;-)

Ik zou hem eerst even los halen, even kijken of het inderdaad het contact is wat slecht is. Zo ja vervangen, zo nee verder zoeken, dan zou je ook nog een kabelbreuk kunnen hebben in de het deel tussen kofferklep en carrosserie (dat deel wat beweegt met open en dicht gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
melcon schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:10:

@adinsx je staat er in.

Trouwens een terugroep actie voor de clio 4:
https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... =MGP170538

Die van mij al ff gechekt maar die hoeft niet.
Dank m.b.t. openingspost.

En hier ook even de Clio IV Estate van wederhelft gechecked. Die valt er wel in. Alleen nog geen brief gezien.
Bedenk me nu ook dat de auto APK moet hebben op zeer korte termijn. Ook nog geen actie op ondernomen |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

Bommes

Capo del formaggio

Net besteld de nieuwe werk auto: Clio Estate 110dci Bose, in het zwart.
Levertijd eind mei eerste week van juni.
Nu naar hopen dat mijn huidige zakelijke auto het nog tot dan vol houd..
Ter verduidelijking, dat is een Scenic uit 2001, 1.4 benzine met 255.000 op de klok nu.
Voor wat betreft comfort en dergelijke kan ik eigenlijk niet wachten. Het verschil in bijtelling is helaas de keerzijde... :o
Nu 15 euro in de maand, dadelijk iets op de 180 :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MStache
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-03 11:13
Goedemiddag,

Wij hebben inmiddels ook 2 Renaults vandaar dat ik me ook maar even in dit topic meld.

Dit is de Clio (uit Dec 2013) van mijn vrouw, 0.9 TCE expression met armsteun en parkeersensoren extra:

https://imgur.com/a/VYwh2

Zelf rijdt ik een Megane Estate 130 1.4 TCE Bose uit 2011. Zal hier vanavond even een foto van posten.

[ Voor 39% gewijzigd door MStache op 13-02-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:34
Over 11 dagen verloopt mijn TomTom abonnement en ben nog aan het twijfelen of ik het verleng.
Via Renault zie ik een prijs van 119,00 euro voor drie jaar staan en op de site van TomTom kom ik een prijs tegen van 99,95 euro. Maar werkt die van TomTom ook? Iemand daar al ervaring mee?
https://www.tomtom.com/nl...op/live-services/renault/

Ik moet wel zeggen dat ik de Live traffic van TomTom onbetrouwbaar vindt, daarom de twijfel om te verlengen. Google maps is vaker veel nauwkeuriger (up-to-date).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:03

Martinspire

Awesomeness

MichelatNL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:45:
Over 11 dagen verloopt mijn TomTom abonnement en ben nog aan het twijfelen of ik het verleng.
Via Renault zie ik een prijs van 119,00 euro voor drie jaar staan en op de site van TomTom kom ik een prijs tegen van 99,95 euro. Maar werkt die van TomTom ook? Iemand daar al ervaring mee?
https://www.tomtom.com/nl...op/live-services/renault/

Ik moet wel zeggen dat ik de Live traffic van TomTom onbetrouwbaar vindt, daarom de twijfel om te verlengen. Google maps is vaker veel nauwkeuriger (up-to-date).
Zolang Android Auto en Car Play nog niet optimaal werken (trage USB-kabel waar toestellen niet vlot mee opladen en niet het scherm volledig gebruiken) denk ik dat ik TomTom wel wil behouden. Het is toch fijn om dat hele scherm op navigatie te zetten om even te kijken wat er zoal staat. Of je om moet rijden is meestal wel te zien, hoeveel tijd je vast staat is toch altijd een beetje gokken.

Ik denk alleen dat het ook nog af kan hangen of de kaarten in jouw gebied nog een beetje kloppen. Bepaalde projecten zijn inmiddels opgeleverd en daardoor kan het wat krom gaan met navigeren. Hier in deze regio weinig problemen mee, maar ik kan me voorstellen dat je het bv niet op de A1 wilt gebruiken.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Bommes Nice! Hele fijne motor die dci 110 in de Clio, ik rij hem sinds november (als GT Line).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
adinsx schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:51:
[...]

Dank m.b.t. openingspost.

En hier ook even de Clio IV Estate van wederhelft gechecked. Die valt er wel in. Alleen nog geen brief gezien.
Bedenk me nu ook dat de auto APK moet hebben op zeer korte termijn. Ook nog geen actie op ondernomen |:(
Zo, APK ook geregeld. Morgenavond bij m'n ouwe heer neerzetten, krijgt de Clio vrijdag zijn verse eerste APK. Ik verwacht foutloos, want met 27.500 km op de teller in vier jaar kan er niet veel versleten zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@melcon GT Line kreeg ik niet echt samen gesteld op de Renault site en toen ik bij de dealer kwam had ik de Bose uitvoering in mijn hoofd zitten.
Die dus als basis genomen, eerst met de 130pk benzine motor met automaat. Echter vanuit mijn werkgever moest het een diesel worden.
Automaat er uit, 110dci er in.
Verder heeft/had de Bose uitvoering echt wel alles wat ik wilde aan opties.

Budget was ruim genoeg voor een Megane/Captur of iets van een Peugeot 308SW. Maar ik heb geen zin om de bijbehorende bijtelling te gaan betalen.
Dus uitgekomen bij de Clio, voor net geen 27 duizend is het een super complete auto. Kon eigenlijk geen ander merk vinden dat iets gelijkaardigs bied.
De nieuwe Skoda Fabia kwam in de buurt, echter 100pk diesel maximaal en veel minder opties voor deze prijs.

Eerst nog voor wit gekozen, maar om laten zetten naar zwart. Bij ons thuis werd er vroeger altijd gezegd: "meej een witte blijde zitten".

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Bommes Dat was voor mij ook de reden om voor de clio te gaan en niet voor een megane/talisman, geen zin om zo veel geld neer te leggen voor een auto. Wij hebben een mobiliteits budget, wat overblijft komt bij je salaris op, in mijn geval blijft de bijtelling z'n beetje over en kost het me vrijwel niets van mijn salaris (prima dus). Bij een megane / talisman zou ik er 100 tot 500 (afhankelijk v/d opties) op achteruit gaan. Geen zin in en we redden ons ook prima met een clio estate (het scheelt kwa kofferbak liters ook maar 75 liter met de megane volgens ISO-norm 3832).

De dci 110 ga je wel van genieten, in een megane / talisman is het net aan, zo lang je rustig rijdt dan rijdt het lekker maar geen strepen trekker. In een clio (die flink lichter is) is het gewoon behoorlijk snel, uiteraard niet bijzonder snel maar wel snel genoeg voor een lekkere duw in de rug.

Je kan hem inderdaad voor relatief weinig geld super compleet aankleden (ik heb geen pana dak maar voor de rest alles wel aangevinkt c.q. mee gekomen in een pakket). Heb niet naar andere merken gekeken maar mooi om te horen dat de clio goed in de markt gezet wordt ;-)

Ik heb voor Iron Blue gekozen, erg mooie opvallende kleur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Helemaal mee eens. ;)

Wat weegt zo'n Clio Estate nou? Mégane is inderdaad best zwaar. Mijn GT weegt zelfs 1405 leeg met dank aan de EDC en vierwielsturing die best wat kilo's toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
adinsx schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Helemaal mee eens. ;)

Wat weegt zo'n Clio Estate nou? Mégane is inderdaad best zwaar. Mijn GT weegt zelfs 1405 leeg met dank aan de EDC en vierwielsturing die best wat kilo's toevoegen.
Dat scheelt dan idd best veel, mijn Megane met EDC maar zonder vierwielsturing weegt 1286 kilo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Oh, het is wel een Estate in mijn geval overigens. En natuurlijk 1600 cc blokkie. In jouw geval 1200 EDC? Of de 1500 dci?

Maar eens, best aan het gewicht. Wel lekker met de sleurhut er achter straks overigens die ook 1400-1500 kg weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
adinsx schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:56:
Oh, het is wel een Estate in mijn geval overigens. En natuurlijk 1600 cc blokkie. In jouw geval 1200 EDC? Of de 1500 dci?

Maar eens, best aan het gewicht. Wel lekker met de sleurhut er achter straks overigens die ook 1400-1500 kg weegt.
Ik heb de 1500 dci met EDC inderdaad. Ik heb een hatchback ook, geen estate, dus dat scheelt ook nog wel idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

melcon schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:03:
@Bommes Dat was voor mij ook de reden om voor de clio te gaan en niet voor een megane/talisman, geen zin om zo veel geld neer te leggen voor een auto. Wij hebben een mobiliteits budget, wat overblijft komt bij je salaris op, in mijn geval blijft de bijtelling z'n beetje over en kost het me vrijwel niets van mijn salaris (prima dus). Bij een megane / talisman zou ik er 100 tot 500 (afhankelijk v/d opties) op achteruit gaan. Geen zin in en we redden ons ook prima met een clio estate (het scheelt kwa kofferbak liters ook maar 75 liter met de megane volgens ISO-norm 3832).

De dci 110 ga je wel van genieten, in een megane / talisman is het net aan, zo lang je rustig rijdt dan rijdt het lekker maar geen strepen trekker. In een clio (die flink lichter is) is het gewoon behoorlijk snel, uiteraard niet bijzonder snel maar wel snel genoeg voor een lekkere duw in de rug.

Je kan hem inderdaad voor relatief weinig geld super compleet aankleden (ik heb geen pana dak maar voor de rest alles wel aangevinkt c.q. mee gekomen in een pakket). Heb niet naar andere merken gekeken maar mooi om te horen dat de clio goed in de markt gezet wordt ;-)

Ik werk bij een erg klein bedrijfje, we hebben 5 auto's waarvan er slechts 1tje lease is.
Rest is zakelijk eigendom/aanschaf.
2 keer peugeot 308 SW voor de service mannen, 1 keer volvo V70 voor software, en directeur rijd met onze bedrijfstaxi.. een Chrysler 300C en mijn Scenic.

Er wordt niet echt met budgetten en dergelijke gewerkt, ik ben van service monteur naar project leider gegaan en daarbij kreeg ik het aanbod om een nieuwe auto uit te kiezen.
Huidige auto is aangeschaft omdat mijn ik met een ongeluk mijn privé auto total reed.
Directeur wilde me toch mobiel houden en dat niet op mijn motor dus heeft hij ergens voor weinig mijn huidige Scenic gekocht.
Rijd nu dus voor 15 euro bijtelling met tankpas rond.. :P (fiscale waarde 500 euro en ouder dan 15 jaar).

Maar nu iets nieuws is ook wel erg vet.
Naast het Bose pakket kon ik enkel nog een glazen dak en trekhaak aanvinken als optie, de rest zit alles er op. De trekhaak heb ik gekozen, het glazen dak vond ik het geld niet waard, tenzij het open had gekund maar dat gaat dus niet.
Met de trekhaak kan er tenminste een motor aanhanger achter voor de vakanties. 8)

Had al gezocht maar voor ongeveer 350 tot 400 euro kun je de 110dci naar 130 pk laten chippen, denk dat ik dat wel ga doen. Beetje vissen voor een verkapte prestatie bonus of zo, uitbetaald in een chipje.. :+

@adinsx volgens de site van renault in mijn uitvoering (de diesel) 1180 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 11:18
Waarschijnlijk kijk ik er overheen, maar...

Hoe verander ik de taal van het instrumentenpaneel bij een Scenic 4? Eerst waren de meldingen Engels, nu opeens Frans. Via het rlink2 menu staat de taal nog op Engels. Andere taalinstellingen heb ik niet kunnen vinden.

En bij de appstore, deze staat ingesteld op België, maar is soms Nederlands, meestal Frans. Valt hier nog iets aan te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
melcon schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:10:

Afslepen hoeft trouwens niet, onderste intercooler slang los halen en water weg laten lopen i.c.m. vervangen hoofd zekering is genoeg. Daarna even in de V of VI zetten en paar meter duwen, gaat de motor makkelijk rond kun je hem gewoon starten (wat meestal het geval zal zijn, zo lang het water maar uit de intercooler is, wat in de cilinder stond is na de eerste keer rond gaan al weg).
Dank voor update, maar reparatie is wsch iets minder simpel. Maandag heeft de dealer mij gebeld. Ze hebben overlegd met Renault Frankrijk omdat ze er niet uit kwamen. Die heeft wel aangegeven dat het (en ze noemden idd bevriezing van onderdelen van de motor) een "bekend probleem" is. Ze kunnen het oplossen, maar naast de zekering (die ze ook niet op voorraad hadden), zijn er zijn onderdelen nodig die Renault Frankrijk nog moest maken. Kon wel een week of 2 gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Hebben jullie nog banden aanraders voor een megane iv diesel?
205 50 17

Rustig/normale rijder...
En moet ik persee 93 loadindex hebben?
Gaat om een megane 1.6 diesel

• melcon
@adinsx 1160 kg inderdaad, precies wat Bommes zegt. Versnellingsbak verhoudingen zijn 1 op 1 over genomen uit de Megane dus voor een clio precies goed (in de megane 1.5 vind ik ze eigenlijk veel te lang maar dat is met veel moderne auto's i.v.m. de uitstoot i.p.v. driveability).

@Bommes Klinkt alsof de directeur goed voor z'n werknemers zorgt :) Volgens mij had je destijds hier ook bericht geplaatst dat je een Scenic mocht rijden? Ik heb een afneembare trekhaak er op, inderdaad een handige extra. Deze iteratie van de 1.5 dci heeft iets meer ruimte inderdaad, tot 2016 was 115-120 pk de max. Nu gaan ze tot 125-130 pk als het mee zit. Koppel gaat wel echt flink omhoog bij chippen, over de 300 Nm ga je wel.

@Kammika De aanpassing om te voorkomen dat het probleem weer optreed kan wat langer duren inderdaad. Bedoelde meer dat de ANWB je wel mobiel had kunnen maken met wat moeite i.p.v. afslepen. Dat van die zekering verbaasd me, als het goed is, is het gewoon de zekering voor het start relais (25A) en is niet de startmotor zelf afgezekerd. Dat wordt eigenlijk nooit gedaan bij auto's maar wellicht is dat veranderd bij de Clio IV. (als start motor teveel stroom trekt dan gaat de zekering van het start relais er ook uit dus effect is hetzelfde).

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:01
Aggressor schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:30:
Hebben jullie nog banden aanraders voor een megane iv diesel?
205 50 17

Rustig/normale rijder...
En moet ik persee 93 loadindex hebben?
Gaat om een megane 1.6 diesel
De load index in het boekje zou ik aanhouden. Als je geen banden kunt vinden met die load index dan een stap erboven gaan zitten.

Qua banden, Hankook VentusPrime3 zijn goede banden voor een redelijke prijs. Ook Vredestein, Dunlop en Continental zou ik zonder problemen gebruiken. De huidige Michelin banden niet. Die drogen erg snel uit en dat kan gevaarlijk zijn.

Nee, merp!

• melcon
Sinds wanneer drogen Michelins snel uit? Dat doen ze echt niet (onder onze eigen auto's steek ik de afgelopen 10 jaar alleen maar Michelin, zo wel energy als pilot super sport maar die drogen uberhaupt niet uit). Zou gewoon bij A-merk blijven die in je budget past of B-merk die goed te boek staan.

Dus bridgestone/continental/dunlop/good year/michelin/pirelli/toyo allemaal prima, tuurlijk zit er wel wat verschil in maar veel scheelt het niet. Michelin is daarbij wel de duurste maar heeft ook de langste levensduur (per gereden km zijn ze niet de duurste).

Voor de rest kun je nog kijken naar Kleber (is gewoon Michelin van 1 generatie eerder, vooral gericht op de Duitse markt maar overal verkrijgbaar), die zijn prijs/kwaliteit prima. Dan heb je nog Hankook (die PauseBreak terecht noemt) die je ook onder hetzelfde kopje prijs/kwaliteit kan schuiven. Fulda/vredestein zitten daar samen met Yokodrama net onderr.

De megane 1.6 Dci heeft wel flink koppel, dus kies wel een band uit die dat een beetje aan kan. Ga dus niet voor de budget band maar 1 stap daarboven (in Michelin termen niet de energy maar de primacy).

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
melcon schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:21:
Sinds wanneer drogen Michelins snel uit? Dat doen ze echt niet (onder onze eigen auto's steek ik de afgelopen 10 jaar alleen maar Michelin, zo wel energy als pilot super sport maar die drogen uberhaupt niet uit). Zou gewoon bij A-merk blijven die in je budget past of B-merk die goed te boek staan.
Mwa, mijn vader had onder zijn Clio 3 bovengemiddeld snel uitgedroogde banden (zijn zelfs onder coulance vervangen) en ook onder onze Clio 4 vind ik er al aardig wat scheurtjes in komen. En die is net 4 jaar oud en heeft ook een setje Michelins energy saver banden er onder... Eind van dit jaar gaan ze er waarschijnlijk onder vandaan voor een nieuwe set Quatracs 5.

• melcon
Ik wil uiteraard niet zeggen dat het niet voor komt, maar het is niet specifiek Michelin, elke fabrikant heeft wel een mindere batch op dat gebied. Ik heb b.v. wel conti's gezien die het binnen 2 jaar al hadden. Aan de andere kant, toevallig vorig jaar de banden onder onze aanhangwagen een keer laten vervangen op leeftijd (1982 :+ ), niet omdat ze er beroerd uit zagen. Geen scheurtjes what so ever, 5,5 mm profiel. Waren good year bandjes, van een goed jaar blijkbaar :P

Onder de streep zijn we allebei statistisch gezien natuurlijk helemaal niets waard O-)

Daarnaast zijn er nog andere invloeden (als je s'winters wisselt, hoe worden ze opgeslagen om maar wat te noemen) die ook veel invloed hebben of een band al dan niet snel uit droogt. Warmte, uv licht, ozon, brandstof, olie, rij je veel of weinig (als je weinig rijdt drogen ze veel sneller uit) hebben allemaal invloed op hoe snel een band uit droogt.

• Knul
N=1 natuurlijk, maar bij zowel mij, m'n moeder, en m'n broer vertonen de energy savers binnen 5 jaar droogtescheurtjes. Bij mij werden ze zo erg dat ik ze maar vervangen heb.

Kan natuurlijk een slechte batch zijn, maar toch.

• melcon
Jup, mijn N=1 is onze clio 3 met energy savers uit 2010 die nog pico bello zijn (4 mm profiel zelfs nog ondanks veel km's maar daar staan de energys uiteraard bekend om).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik heb het ook gehad. Michelin PrimacyHP, 5 jaar oud, van binnenuit uitgedroogd. Bandenboer zag het veel vaker bij Michelin, zelfs zoveel dat hij inmiddels Michelin af raad muv de supersport banden. Gaf de tip om naar Dunlop/Hankook te kijken, die hebben het niet.
En moet zeggen dat de zomerbanden van Hankook het prima doen. Winterbanden van Dunlop doen het ook goed en beide banden kosten toch flink minder dan een vergelijkbare band van Michelin.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
Heb ook de Ventus Prime 3 onder m'n auto zitten, die bevallen ook prima. Minder geluid dan energysavers en een bak meer grip.

• EdjeCageman
Kammika schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:51:
[...]

Dank voor update, maar reparatie is wsch iets minder simpel. Maandag heeft de dealer mij gebeld. Ze hebben overlegd met Renault Frankrijk omdat ze er niet uit kwamen. Die heeft wel aangegeven dat het (en ze noemden idd bevriezing van onderdelen van de motor) een "bekend probleem" is. Ze kunnen het oplossen, maar naast de zekering (die ze ook niet op voorraad hadden), zijn er zijn onderdelen nodig die Renault Frankrijk nog moest maken. Kon wel een week of 2 gaan duren.
Zojuist maar mijn garage gebeld en inderdaad. Omdat er zoveel Renault's zijn gestrand de laatste paar dagen moeten de onderdelen vanuit Frankrijk komen. Indicatie kon hij niet afgeven kon een paar dagen zijn, of een week tot anderhalf.
Zucht en ik moet nu dagelijks dus zo'n 200km enkele rijs overbruggen met een auto zonder cruisecontrol :'(

• Aggressor
PauseBreak schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:07:
[...]

De load index in het boekje zou ik aanhouden. Als je geen banden kunt vinden met die load index dan een stap erboven gaan zitten.

Qua banden, Hankook VentusPrime3 zijn goede banden voor een redelijke prijs. Ook Vredestein, Dunlop en Continental zou ik zonder problemen gebruiken. De huidige Michelin banden niet. Die drogen erg snel uit en dat kan gevaarlijk zijn.
Heb je toevallig ook ervaring met dr

Vredestein Ultrac Satin (rond de 90euro per band)
Ik heb nu de contis ecocontact 5.. En deze vallen een beetje tegen.
En ik wil soieso velgbescherming... Dat hebben de hankooks niet denk ik?

• PauseBreak
Aggressor schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:19:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met dr

Vredestein Ultrac Satin (rond de 90euro per band)
Ik heb nu de contis ecocontact 5.. En deze vallen een beetje tegen.
En ik wil soieso velgbescherming... Dat hebben de hankooks niet denk ik?
Nee, geen ervaring mee. Als ik jou was zou ik gewoon wat bandentests opzoeken uit verschillende bronnen en dan bekijken wat het beste past bij het gestelde budget en je eisen aan een band.

Ik heb niet heel veel keuze omdat er niet heel veel banden te vinden zijn met een load index van 100 of meer. Het zijn de Hankook VentusPrime 3 K135 voor de zomers geworden. Bevalt prima, genoeg grip en lekker stille band, maar glijdt wel relatief snel over de wang weg (maar ander model auto, de Vel Satis weegt 1635kg leeg met meer gewicht voorin (grotere motor) dus is niet gezegd dat dat gedrag hetzelfde is bij een lichtere auto).

Nee, merp!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Hi :-)

@melcon en/of @adinsx jullie zitten meestal lekker dicht op het vuur ;)
Ik ben heel erg sterk aan het overwegen om een Mégane Estate Série Signature Exclusiv te laten bestellen met de TCe 130 motor, maar ik hoor en lees overal verhalen over het nare schokken van de motor.
Nu heb ik gezien dat Renault de 1.2 TCe aan het vervangen is door de nieuw ontwikkelde 1.3 TCe, ook las ik, volgens mij schreef @adinsx dat op het meganeclub forum, dat bij bestaande bestellingen voor Scenic's met een 1.2 dat die worden omgezet in 1.3's.
Weten jullie misschien of dit ook bij de Mégane gaat gebeuren? Ik heb het een dealer telefonisch gevraagd, Nieuwendijk in Amstelveen, die wist helaas nog niets over hoe en wat met de 1.3 en de Mégane.

• adinsx
Heb nog maar heel even geduld. ;) Ik verwacht de aankondiging eigenlijk tijdens de GIMS (Autosalon Genève), of kort erna. Hoe snel moet je bestellen?

Ik had je volgens mij beloofd ook mijn dealer te vragen. Zal ik nog even doen.
Trek Google Translate (of je Tjechisch moet heel goed zijn :p ) maar even hier overheen:

http://rnews.cz/nove-moto...nace-motoru-a-prevodovek/

Vaak zeggen dealers het sowieso niet overigens, mogen ze niet.
DAt van de Scénics klopt. Mijn collega nieuwe Grand Scénic is gelijktijdig besteld met mijn Mégane IV GT. Hij zou hem ook week 5 (vorige week) ontvangen, maar iets ervoor kreeg hij bericht dat de auto 12 weken vertraagd is. Inderdaad omdat de auto is omgezet van 1.2 TCe130 naar 1.3TCe140.

• adinsx
melcon schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 07:35:
@adinsx 1160 kg inderdaad, precies wat Bommes zegt. Versnellingsbak verhoudingen zijn 1 op 1 over genomen uit de Megane dus voor een clio precies goed (in de megane 1.5 vind ik ze eigenlijk veel te lang maar dat is met veel moderne auto's i.v.m. de uitstoot i.p.v. driveability).
Heeft de Clio ook de 7DCT300 van Getrag dan? Ik vind de versnellingen tot aan de vijfde versnelling echt kort zat.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mmmm interessant :) thx!
Nouja er is geen bloedspoed gelukkig, ik rijdt nu een hele nare Golf, maargoed ik verbijt mij nog wel ietsjes langer dan ;)
Al kijk ik ook met een schuin oog naar de GT, heb vanmiddag 2 offertes neergelegd eentje met de 130TCe en 1tje als GT.

[ Voor 28% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 15-02-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
melcon schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 07:44:
@FatalZero Lijkt me een goede stap, hopelijk worden je ervaringen met deze dealer beter. Ook goed dat je lease coördinator zich er even tegenaan bemoeit. Er zit veel verschil in hoe een Talisman uit de fabriek komt, sommige echt super strak, andere iets minder en dan nog een aantal wat eigenlijk gewoon niet kan. Daar ligt uiteraard gewoon de taak voor de dealer om dat in orde te maken voor aflevering (panelen horen b.v. gewoon netjes aan te sluiten, het wordt natuurlijk geen 0,03 mm zo als bij bmw/mercedes maar daar is de prijs ook niet naar. Maar wel gewoon netjes en recht zonder rariteiten). En als er dan wat een auto mankeert maakt de service van de dealer wel het verschil en sommige dealers zijn daar zo slecht in dat je je afvraagt waarom ze nog bestaan.
We hebben weer een update in het Talisman drama. Gelukkig (maar anderzijds ook in en in triest) heeft de directe betrokkenheid van de manager operations van mijn leasemaatschappij ontzettend geholpen in de klachtafhandeling bij Renault. Echt een enorme pluim van mijn maatschappij dat ik werd ontzorgd.

RN (Renault Nederland) had bepaald dat de auto weer naar dezelfde dealer moest gaan 'omdat ze nog een kans verdiende'. Echter zou er wel een monteur van RN meegaan om de papieren in te zien (had Renault niet een digitaal dossier?? 8)7 ).

Na 1,5 week niks te doen dan behalve de auto uitlezen besloten ze maar eens te bellen of ze een proefrit mochten maken want ze hadden niks kunnen vinden. Ik stond stijl achterover, heb je behalve een computer eraan hangen meer dan een week niks gedaan? Ik heb ze vriendelijk verteld dat ik zeer onaangenaam verrast was dat er in 1,5 week 0,0 progressie hadden geboekt en verwacht dat zij als garage direct een proefrit zouden doen.

Tijdens de proefrit hebben ze 'echt helemaal niks kunnen merken meneer. Maar we gaan alsnog de koppeling vervangen, daar is niks mis mee, maar vervangen we alsnog.'
Leg mij uit, wanneer ik, en iedereen die in mijn auto rijd al bij de eerste meters rijden direct door heeft dat er iets grondig mis is met de automaat, maar de garagist niks doorheeft. Maar wel een dure dubbele koppeling vervangen? Dat doe je toch ook niet voor de hobby??

Afijn, kreeg op 30-1 het vriendelijke belletje dat mijn defecte auto opgehaald kon worden, omdat er meer dan een maand levertijd op de hydraulische olie zou zitten. Gelukkig heeft de leasemaatschappij daar een stokje voor gestoken, die heeft RN en de dealer haarfijn uitgelegd dat wij de auto pas terugnemen wanneer ALLE punten naar tevredenheid zijn opgelost, en niet eerder. Er moesten tenslotte nog een stuk of 5 andere punten opgelost worden (plaatwerk omdat een hoop panelen door Ray Charles waren gemonteerd, dode hoeksensoren, handsfree kofferbak sensor, parkeersensoren, navigatiekaarten). Hadden ze daar mooi alle tijd en aandacht voor.
Je zal maar eens een litertje hydraulische olie nodig hebben en daardoor een maand je auto niet kunnen gebruiken, is toch belachelijk? Ik had ook aangegeven dat ik voor 100 euro wel een wedje wilde leggen dat ik binnen 2 werkdagen de juiste olie, met de juiste specificaties bij de dealer kon krijgen. Jongens, het is OLIE! Niet een 'van-elfentranen-gemaakte-olie-essence' van de eerste persing :+

Na die mededeling zou de auto eerst naar de plaatwerker gaan, na een week panelen stellen en spuiten was de juiste koppeling en olie op 12-2 wonder boven wonder ineens op voorraad. Nu zou mijn auto toch echt een keer goed moeten worden.

Kreeg op 14-2 het heugelijke nieuwtje van de leasemaatschappij. 'vandaag of morgen is hij af, alleen nog een proefrit en poetsen'. *O*

Guess what, proefrit op 15-2... 3x raden, nog steeds een bijgeluid uit de automaat (waarvan ik al had aangegeven dat er een naar gruizend bijgeluid inzit bij terugschakelen). En weer terug bij af. -O-

TLDR: Geklooi en getreuzel bij Renault, meer dan een maand mijn Talisman (van bijna 50k euro) kwijt te zijn erachter komen dat de garage het nog steeds niet heeft gemaakt...

Opper-prutser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
adinsx schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:26:
[...]

Heeft de Clio ook de 7DCT300 van Getrag dan? Ik vind de versnellingen tot aan de vijfde versnelling echt kort zat.
Nee joh, geen flipper bak, uiteraard hand geschakeld! DSG/EDC/vergelijkbare meuk blijf ik ver uit de buurt, dat is uiteraard 90% persoonlijke voorkeur maar ook omdat er teveel problemen mee zijn. (ook al lijken de Getrag bakken aanzienlijk beter als gemiddeld op dat gebied).
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:41:
Nouja er is geen bloedspoed gelukkig, ik rijdt nu een hele nare Golf, maargoed ik verbijt mij nog wel ietsjes langer dan ;)
Al kijk ik ook met een schuin oog naar de GT, heb vanmiddag 2 offertes neergelegd eentje met de 130TCe en 1tje als GT.
Zeker de moeite waard om te wachten, die 1.3 moet erg goed zijn en een grote verbetering t.o.v. zo wel de 1.2 als de 1.4 Tce op alle gebieden. Daarnaast wordt het verbruik bij deze motor volgens de nieuwe cyclus gemeten en kun je er van uit gaan dat je het opgegeven verbruik in de praktijk ook gaat halen. En op dat gebied doet die het ook nog eens goed, dus zuinig in de folder en in de praktijk.

Een GT is natuurlijk nog veel leuker ;)

@FatalZero wat een verhaal weer... lekkere dealer ook! Als alles opgelost is gauw wegwezen en bij een andere dealer in onderhoud. Het slimste wat ze kunnen doen en mijn inziens zouden moeten doen is er gewoon een nieuwe edc-bak tegen aan schroeven. Erg fijn dat je LM het zo goed op pakt en jou ontzorgt.

Dat verhaal v/d "hydraulische olie" is uiteraard je reinste flauwekul, dat is gewoon normale DOT4 remvloeistof (een hydraulische koppeling deelt z'n vloeistof met de rem cilinder die heel toevallig ook hydraulisch werkt) en bijna op elke straathoek verkrijgbaar :P

Die dealer mag zich in elk geval in een hoekje zich diep gaan zitten schamen, echt absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
melcon schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 07:48:

[...]

Zeker de moeite waard om te wachten, die 1.3 moet erg goed zijn en een grote verbetering t.o.v. zo wel de 1.2 als de 1.4 Tce op alle gebieden. Daarnaast wordt het verbruik bij deze motor volgens de nieuwe cyclus gemeten en kun je er van uit gaan dat je het opgegeven verbruik in de praktijk ook gaat halen. En op dat gebied doet die het ook nog eens goed, dus zuinig in de folder en in de praktijk.

Lekker dan. Heb ik enkele weken geleden een 1.2 tce besteld, word ik nu lekker gemaakt met een 1.3 die er op korte termijn aan zou moeten komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Een vraagje; Ik heb een HTC u11 met AA en 8.0. Als ik die aansluit via kabel op mijn R-Link2, dan blijft hij constant disconnecten en connecten met BT, terwijl ik in de R-Link expliciet zeg geen BT en op mijn telefoon ook BT uit heb (wordt wel elke keer enabled automagisch 8)7 ).

Iemand een idee hoe ik dit kan afvangen?

[ Voor 1% gewijzigd door Paganstars op 16-02-2018 09:44 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Andere kabel al geprobeerd?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Jep zowel de kabel van HTC als de kabel van de Huwaei p9 van mijn vrouw, zelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
melcon schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:21:

Dus bridgestone/continental/dunlop/good year/michelin/pirelli/toyo allemaal prima, tuurlijk zit er wel wat verschil in maar veel scheelt het niet. Michelin is daarbij wel de duurste maar heeft ook de langste levensduur (per gereden km zijn ze niet de duurste).

Voor de rest kun je nog kijken naar Kleber (is gewoon Michelin van 1 generatie eerder, vooral gericht op de Duitse markt maar overal verkrijgbaar), die zijn prijs/kwaliteit prima. Dan heb je nog Hankook (die PauseBreak terecht noemt) die je ook onder hetzelfde kopje prijs/kwaliteit kan schuiven. Fulda/vredestein zitten daar samen met Yokodrama net onderr.

De megane 1.6 Dci heeft wel flink koppel, dus kies wel een band uit die dat een beetje aan kan. Ga dus niet voor de budget band maar 1 stap daarboven (in Michelin termen niet de energy maar de primacy).
Heb je toevallig wel ervaring met deze banden? (is dit iets boven een budget band) ?
https://www.vredestein.nl...s/product/1/205/50/17/904
4 stuks 359 euro

Of Contis Premium Contact 6 ... 450 euro
Of GoodYears F1 Asym 3 ... rond de 405 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
Paganstars schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:22:
Jep zowel de kabel van HTC als de kabel van de Huwaei p9 van mijn vrouw, zelfde issue.
Heb dit ook voor met een Samsung A3 2017 met originele en niet originele kabels.
iPhone doet het wel prima met lightning naar USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:35
FatalZero schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 06:50:
[...]

We hebben weer een update in het Talisman drama. Gelukkig (maar anderzijds ook in en in triest) heeft de directe betrokkenheid van de manager operations van mijn leasemaatschappij ontzettend geholpen in de klachtafhandeling bij Renault. Echt een enorme pluim van mijn maatschappij dat ik werd ontzorgd.

[...]

TLDR: Geklooi en getreuzel bij Renault, meer dan een maand mijn Talisman (van bijna 50k euro) kwijt te zijn erachter komen dat de garage het nog steeds niet heeft gemaakt...
Vervelend man! Ongelooflijk hoe de dealer omgaat met je klachten.

Wel grappig om je eerste bericht nog eens te lezen. "Ik maak mij totaal geen zorgen om de kwaliteit" >:) :P
FatalZero in "Het grote Renault topic - Deel 6"

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
[...]

Nee joh, geen flipper bak, uiteraard hand geschakeld! DSG/EDC/vergelijkbare meuk blijf ik ver uit de buurt, dat is uiteraard 90% persoonlijke voorkeur maar ook omdat er teveel problemen mee zijn. (ook al lijken de Getrag bakken aanzienlijk beter als gemiddeld op dat gebied).
Ik heb nog bij de verkoper gevraagd, of de GT niet ook met handbak zou komen. Was niet het geval. Gelukkig is het lease, alleen zit ik natuurlijk niet te wachten op gekke dingen. En al helemaal niet in de zomer met de sleurhut er achter, 2 kleine kids op de achterbank, in de bulten van Oostenrijk onderweg naar Kroatië. Zeker in fileverkeer bultop is het dan spannend. Een handbak is dan prettiger om zelf te doseren met de koppeling. Wat eveneens best pittig was afgelopen jaar. 1500 kg erachter, bult op richting grensovergang Oostenrijk-Duitsland. Héérlijk :X
[...]

Dat dus ;)
Reken wel op een flink verschil in leaseprijs. De GT is niet alleen duurder, maar schrijft ook harder af en verbruikt natuurlijk wat meer. Hoewel dat op papier mee valt (14 gr/CO2 meer). In de praktijk is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
adinsx schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:52:
[...]

Ik heb nog bij de verkoper gevraagd, of de GT niet ook met handbak zou komen. Was niet het geval. Gelukkig is het lease, alleen zit ik natuurlijk niet te wachten op gekke dingen. En al helemaal niet in de zomer met de sleurhut er achter, 2 kleine kids op de achterbank, in de bulten van Oostenrijk onderweg naar Kroatië. Zeker in fileverkeer bultop is het dan spannend. Een handbak is dan prettiger om zelf te doseren met de koppeling. Wat eveneens best pittig was afgelopen jaar. 1500 kg erachter, bult op richting grensovergang Oostenrijk-Duitsland. Héérlijk :X

[...]

Dat dus ;)
Reken wel op een flink verschil in leaseprijs. De GT is niet alleen duurder, maar schrijft ook harder af en verbruikt natuurlijk wat meer. Hoewel dat op papier mee valt (14 gr/CO2 meer). In de praktijk is het een ander verhaal.
Bij mij scheelde het iets meer dan 100 euro p/m tussen SSE vs GT. Ik vond het niet de moeite waard maar dat mag ieder voor zich bepalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Aggressor Zou voor de vredenstein of de good year's gaan, beiden prima bandjes. Contis hebben zachte wangen en slijten echt snel.

@Paganstars Als je BT gewoon hard uit zet in instellingen? Wat gebeurd er dan?

@adinsx met 205 pk zal dat wat minder spannend zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door melcon op 16-02-2018 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:03

Martinspire

Awesomeness

adinsx schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:52:
[...]

Een handbak nodig hebben voor Oostenrijk met de Caravan is imo een kul-reden. Zeker voor de GT. Die heeft ook zonder turbo nog wel voldoende power om jou die heuvels op te krijgen. Vergeet ook niet dat je flippers aan het stuur hebt en wel degelijk zelf kunt schakelen als je wilt (GT heeft dat standaard). Koppeling en doseren mag die motor + versnellingsbak lekker zelf uitzoeken. Het is 2018, dat kan heus wel.

Voor Nederland is het in ieder geval heerlijk en de sprintjes die je met die motor kunt trekken zijn geweldig

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
melcon schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:09:

@Paganstars Als je BT gewoon hard uit zet in instellingen? Wat gebeurd er dan?
Automatisch wordt het aangezet zowel op mijn telefoon alsook in Rlink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
@Martinspire het gaat niet om het hebben van vermogen o.i.d.
Kruipen in een file, zeker met een last er achter is best pittig voor de koppelingsplaten in een EDC/DSG/... etc. Eenmaal in de versnelling uiteraard geen probleem, je moet er alleen net even rekening mee houden. Deed ik met de III overigens ook hoor. Verkeer voor je even iets verder vooruit laten rijden en dan vlot koppelen. De TCe130 had er moeite zat mee. Bult op, in de 3 naar boven kachelend schakelde hij zelfs de aircocompressor even los. Werd ineens warm in de auto. Eenmaal boven kwam er weer keurig koude lucht uit de roosters.

En inderdaad. Zelf flipperen in de sportstand is héérlijk. Het blijft niet de meest geweldige dubbelkoppelingsbak, maar daar is de prijs ook naar. ;)

Binnenkort nog wel even de RS regelen bij RN voor een rijtest tijdens een motortoertochtweekend met de collega's. Na afgelopen jaren een TTS, SL500, RCZ-R, 4C, WRX STi, Giulia Q, een mooie voor in het rijtje 'dweilauto' . :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Bartjeh schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Bij mij scheelde het iets meer dan 100 euro p/m tussen SSE vs GT. Ik vond het niet de moeite waard maar dat mag ieder voor zich bepalen :)
Ik diende een Talisman Estate TCe150 SSE/Intens in, en de Mégane Estate GT205. Wat de verschillen onderling waren weet ik niet. De baas vond de Talisman geen goed idee. Ik denk vanwege D-segment (waar C-segment de standaard is). Ik kreeg namelijk al de uitzondering om van het VAG-merkenbeleid af te wijken. Als enige. Inmiddels hebben al wat andere collega's bot gevangen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
@adinsx: Ik zou me geen zorgen maken. Het is niet alsof de verschillende DCT-bakken van verschillende autofabrikanten overmatige uitval vertonen in bergachtige landen/gebieden. Dat komt echt wel goed hoor. Die dingen zijn er wel op berekend. Bovendien heeft EDC7 zelfs met de TCe205 ervoor best nog wel wat spelingsruimte.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
adinsx schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:41:
[...]

Ik diende een Talisman Estate TCe150 SSE/Intens in, en de Mégane Estate GT205. Wat de verschillen onderling waren weet ik niet. De baas vond de Talisman geen goed idee. Ik denk vanwege D-segment (waar C-segment de standaard is). Ik kreeg namelijk al de uitzondering om van het VAG-merkenbeleid af te wijken. Als enige. Inmiddels hebben al wat andere collega's bot gevangen :+
Check. Ja dan scheelt het inderdaad niet zoveel meer. Talisman had voor mij een hele kale variant geworden dus daar heb ik maar niet eens voor geshopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
PauseBreak schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:59:
@adinsx: Ik zou me geen zorgen maken. Het is niet alsof de verschillende DCT-bakken van verschillende autofabrikanten overmatige uitval vertonen in bergachtige landen/gebieden. Dat komt echt wel goed hoor. Die dingen zijn er wel op berekend. Bovendien heeft EDC7 zelfs met de TCe205 ervoor best nog wel wat spelingsruimte.
Als je bakspecialisten spreekt in Nederland komt een ding naar voren. Kruipen / file rijden is slopend.
Maar goed, ik maak me geen zorgen, maar als ik een zwakste punt moet benoemen is het de EDC7. Wat bij de TCe130 de kettingspanner bleek overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:41:
Wat me net te binnen schiet. Wat je kan doen is je leasemaatschappij vragen of zij al meer weten.
Dergelijke partijen krijgen vaak voor introductie al gegevens door, of aankomende veranderingen. Zeker grote leasemaatschappijen. Wellicht dat zij anders iets los kunnen peuteren.

en verder: fora volgen als forum-auto.com en planeterenault.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatalZero
LuPo schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:31:
[...]

Vervelend man! Ongelooflijk hoe de dealer omgaat met je klachten.

Wel grappig om je eerste bericht nog eens te lezen. "Ik maak mij totaal geen zorgen om de kwaliteit" >:) :P
FatalZero in "Het grote Renault topic - Deel 6"
Hahahaha, ja echt hè! :F

De les die ik geleerd heb: nooit meer een Renault rijden. Ik heb ze tegen beter weten (lees: reacties van anderen en betrouwbaarheidstesten) de voordeel van de twijfel gegeven, juist omdat de Laguna III zo'n goede auto is gebleken en dat Daimler heeft geassisteerd bij de QA.
Ik bedoel... er is toch voor bijna 50.000,- euro geen slechte auto meer te koop hier in west europa? Ja, blijkbaar wel. :F

Ik ben ontzettend blij dat ik het verlies niet privé hoef te nemen. Uiteindelijk is deze auto uiterlijk over 3 jaar weg zonder verdere financiële consequenties. Je zal van zo'n rampenbak de afschrijving zelf moeten pakken. ;w

Opper-prutser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
adinsx schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:47:
[...]

Als je bakspecialisten spreekt in Nederland komt een ding naar voren. Kruipen / file rijden is slopend.
Maar goed, ik maak me geen zorgen, maar als ik een zwakste punt moet benoemen is het de EDC7. Wat bij de TCe130 de kettingspanner bleek overigens :P
Zeker, het is niet prettig maar dat geldt voor alle soorten versnellingsbakken. Langdurig kruipen en veel file rijden is killing voor de aandrijflijn.

@FatalZero, wat me eigenlijk het meest opvalt aan jouw verhaal en dat van andere mensen met problemen is eigenlijk niet dat er problemen zijn. Die zijn er bij iedere modelintroductie wel. Ook bij veel duurdere auto's.
Wat me juist opvalt is dat er een enorm gebrek aan kennis en kunde zit bij verschillende dealers. Ik zou toch verwacht hebben dat Renault Nederland meer had geleerd van de problemen met de Laguna 2 e.d. Blijkbaar zit dat dus niet echt goed. Een dealer maakt in dit soort gevallen het verschil voor de klantervaring. Daar zou men meer besef van mogen hebben en dus meer op mogen sturen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
@PauseBreak Je hebt zeker een punt. Het niveau is bij mijn dealer om te huilen zowel technisch maar ook zeker een enorm gebrek aan service, maar bij Renault Nederland is mijn ervaring weinig anders. Pas toen de Operational Manager van mijn leasemaatschappij er tegen aan begon te bemoeien kwam er eindelijk eens actie. Een collega van mij (rijdt een Megane) heeft ook problemen met zijn R-Link 2 kaartupdate en word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb ook bij RN en de dealer aangegeven dat ik het niet het einde van de wereld is als er wat mis is, zolang het maar goed opgelost word. Maar een jaar nodig te hebben om een hoofdsteun fatsoenlijk te vervangen (pas bij de 6e keer geen trillingen meer erin), en nu meer dan een jaar versnellingsbak problemen. En dan moet ik mijzelf iedere keer nog gaan verdedigen ook om de service en reparatie te krijgen waar ik recht op heb. Want ik heb recht op een goed functionerend product.

Nou is mijn verleden met de V40 niet vlekkeloos geweest, daar heb ik ook de nodige problemen gehad (denk aan defecte waterpomp, koppakking vervangen, tweeter defect). Echter was daar de beleving volledig anders, daar werd begripvol gereageerd en kreeg je pas de auto terug nadat ze uitvoerig hadden getest en waren overtuigd dat het naar volle tevredenheid opgelost was.

Bij Renault krijg ik met mijn auto het gevoel dat ik de test-dummy ben, zeker na de opmerking: "tsja, dan moet je maar de auto net zo lang aanbieden ter reparatie totdat wij het wel goed hebben gerepareerd". Dit kwam uit de mond van de baliemedewerker van mijn dealer. Het moet toch niet gekker worden?

Opper-prutser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Precies dat laatste is een van de redenen dat ik niet eens overweeg om een nieuwe Renault te kopen. Nog even los van het financiële aspect. Het besef is er bij veel Renault-dealers (let wel: veel, zeker niet alle) totaal niet dat een klantvriendelijke opstelling op zichzelf al veel problemen oplost. Mensen zijn veel meer bereid om tegenslag te accepteren als je daar netjes mee omgaat en er alles aan doet om het juist op te lossen.

En omdat het besef er niet is krijg je inderdaad het gevoel dat je als klant de tester bent. Dat is niet oké.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adinsx
Of het nou een Renault is, of een ander merk. Als allereerste een nieuw model kopen / leasen is meestal tegen kinderziektes aanlopen. Daarop pak ik altijd het liefst een facelift-uitvoering, of wanneer hij al iets langer op de markt is. De EDC in de eerste GT's schakelde niet vlot. Rlink had nog geen Carplay of AndroidAuto, afstelproblemen van panelen, etc. etc. Vooralsnog allemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
op welke merk banden worden de Meganes tegenwoordig geleverd?
Ik heb mijn auto 2e hands gekocht.. bijna 30k.

En hier zitten cotis EcoContact 5 onder....
of kan je eventueel kiezen welke banden bij nieuwe aflevering van je auto?
want de meeste hebben volgens mij Michelin

-edit-

En welke snelheidsindex heb ik nodig?
Ik kwam nu ook Michellin Primacy HP3 tegen ... alleen deze hebben snelheidsindex H

Michelin Primacy 3 205/50 R17 93 H X LFSL

Is H wel goed genoeg? origineel zit er volgens mij V onder....
of dan worden het Y banden. (zoals Goodyear of Vredestein)

Heeft dit nog nadelige gevolgen? misschien dat Y stugger is ofso?
Gaat om een 1.6 130pk

-edit-

In het boekje kan ik hier ook niks over vinden... alleen meer in de trend van "vraag een bandenexpert"

[ Voor 48% gewijzigd door Aggressor op 17-02-2018 14:12 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 55 Laatste