Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Djeen84 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:22:
Daarnaast de vraag hoe een leek het verschil tussen een Phase 2 en 3 ziet 😊
Wikipedia: Renault Mégane

De Phase3 vond ik persoonlijk er niet mooier op geworden tov phase 2/1 die m.i. wat meer 'tijdloos' oogt...

Maar je ziet bij de phase3 wel goed de invloeden van Laurens vd Acker

Uit den oude doosch...de phase2

Ik mis hem wel itt die @#$ Clio IV die ik nu heb :(

vhal wijzigde deze reactie 10-10-2018 20:58 (14%)

Complete set Canon 6D plus lenzen kopen? - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Retourtje Rotterdam. Introductie van de vervolgopleiding. Wat een rit maar wel lekker. Die 1.6 tuft lekker door.

At the end of the line a survivor will be born

• Shiver23
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Djeen84 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:22:
Ik zie dat de Bose editie het meest luxe is? De limited zit er net onder, verschil met name in de geluidsinstallatie?

Daarnaast de vraag hoe een leek het verschil tussen een Phase 2 en 3 ziet 😊
Zit tussen de verschillende jaren ook nog wel wat verschil in de uitrusting. En (theoretisch?) verbruik/uitstoot. Zo is de phase3 niet meer met xenon te krijgen. En zeker de iets oudere modellen hebben lang niet allemaal parkeersensoren.
Onze Bose heeft bijv geen armsteun in de achterbank. Maar is de bijrijderstoel weer wel in hoogte verstelbaar. Van die dingetjes ik pas achter kwam toen we de auto al hadden. 😀

PSN: Shiver23 //

Door de bouwjaren heen zit er ook nog aardig wat verschil in wat de radio's allemaal wel/niet kunnen en wat je allemaal met de stuurwiel bediening wel/niet kan (en dat is dan vrij willekeurig :P ).

• Minneyar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:52
Na ongeveer een half jaar en bijna 19k km in de Megane, ben ik grotendeels positief. Auto is comfortabel, ik heb net pas voor het eerst een half litertje olie erbij moeten gooien en verder geen heel rare zaken. Nadeel blijft het hoge toerental op de snelweg en het bijbehorende tegenvallende verbruik.
Sinds kort echter 2 dingen waar ik wat aan moet doen:
Accu is aan vervanging toe, nou ja kan gebeuren.
Maar ik heb sinds kort melding "Airbag controleren". Nu ontstond het nadat ik een keer de stoel iets te hard helemaal achteruit schoof :$ . Nu zie ik onder de stoel een schakelaartje/contactje los liggen. Nu begrijp ik dat het airbag systeem een stoelpositie bepaling heeft, dus mijn hypothese is dat het los liggende contact/schakelaartje de oorzaak is van de storing.

Echter zijn mijn Google skills niet afdoende en kan ik niet vinden waar en hoe dat ding precies vast hoort te zitten. Heeft iemand enig idee of mijn hypothese kan kloppen, en zo ja, waar dat ding dan vast hoort te zitten?
(gaat Megane II ph2 Grandtour)
@Minneyar Geen stoel positiebepaling, wel controle of de airbag aanwezig is (weerstandsmeting). De stekkers onder de stoel - en dan met name de passagiersstoel - veroorzaken regelmatig deze storing door het maken van slecht contact. Ze horen inderdaad wel onder aan de stoel vast te zitten om te voorkomen dat ze ergens achter blijven haken en zo storingen veroorzaken. Als je goed kijkt kun je wel zien waar die hoort te zitten.

Stekker even losmaken en opnieuw vastzetten lost de storing meestal wel voor een tijdje op. Uiteraard met de auto van het contact en van tevoren even jezelf statisch ontladen (en eventueel als je het echt niet vertrouwd de accu afkoppelen, zorg wel dat je de radio code hebt ;-) ). Beste oplossing is de stekker verwijderen en alle draden door solderen en afsluiten met krimpkous, dan komt het nooit weer terug.

• julian19haas
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:26
ik hoor nu ook bij de club :D
sinds een maand eigenaar van mijn mooie Clio 1.5 dci uit 2013 :P

Welkom bij de club, mooie kleur!

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22-03 16:03
Afgelopen zaterdag de auto opgehaald! Wat rijd hij heerlijk! Voelt ook veel luxer aan dan mijn Ford fiesta mk7 (die al rijkelijk uitgerust was) Het enige wat ik mis van m'n fiesta is de automatisch dimbare binnenspiegel. Dat was vanmorgen best iritant al die felle led/xenon lampen in m'n kanus :(

Nu had ik op forums gelezen dat als je een regen sensor hebt (die heb ik) je makkelijk de spiegel kan vervangen voor een zelfdimmende binnenspiegel van de sloop voor een paar 10tjes. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gisteren de eerste modificatie voldaan :9 De Led interieur lampjes van m'n ford fiesta overgeprikt in de Megane. (helaas geen foto van)

Het enige waar ik me aan stoor is dat de speakers achter bij de pasagiers geen geluid geeft.. Heb niet echt gecontroleerd of er daadwerkelijk speakers in zitten. Maar als ik de trebble/fader aanpas naar achteren bij instellingen (foto van bovenaf de auto met een horizontale lijn en een verticale lijn) dan hoor ik achter helemaal geen muziek..

Ook hoor ik tijdens het rijden op de snelweg met het geluid helemaal uit een lichte ratel in beide achterdeuren.. Vanavond maar eens met een lamp in de speakers schijnen om te kijken of ze er uberhaupt wel in zitten :+

Whisky wijzigde deze reactie 15-10-2018 09:45 (20%)

Freedom for everyone..

• BubbaNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-03 16:54
Whisky schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:58:
Afgelopen zaterdag de auto opgehaald! Wat rijd hij heerlijk! Voelt ook veel luxer aan dan mijn Ford fiesta mk7 (die al rijkelijk uitgerust was) Het enige wat ik mis van m'n fiesta is de automatisch dimbare binnenspiegel. Dat was vanmorgen best iritant al die felle led/xenon lampen in m'n kanus :(

Nu had ik op forums gelezen dat als je een regen sensor hebt (die heb ik) je makkelijk de spiegel kan vervangen voor een zelfdimmende binnenspiegel van de sloop voor een paar 10tjes. Heeft iemand hier ervaring mee?
In mijn vorige Megane (de III) had ik de dimmende binnenspiegel van een Laguna zitten, origineel Renault. Was een tipje van het autoweek forum destijds.
Misschien wel duurder dan een tientje, maar ziet er gewoon fabriek af uit dan.

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ik moet eigenlijk wel gniffelen om één van de reacties uit de brief van de rechtsbijstandsverzekeraar van de dealer m.b.t. het probleem wat ik heb met de Clio IV

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

:+

vhal wijzigde deze reactie 15-10-2018 15:36 (22%)

• Whisky
BubbaNL schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:21:
[...]

In mijn vorige Megane (de III) had ik de dimmende binnenspiegel van een Laguna zitten, origineel Renault. Was een tipje van het autoweek forum destijds.
Misschien wel duurder dan een tientje, maar ziet er gewoon fabriek af uit dan.
En waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? Wellicht dat ik op de verkeerde termen zoek maar ik krijg zo snel niks gevonden

Freedom for everyone..

• BubbaNL
Whisky schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

En waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? Wellicht dat ik op de verkeerde termen zoek maar ik krijg zo snel niks gevonden
Bij de bestelling opgenomen via de dealer en lease maatschappij Ik kan jet bestelnummer ook niet meer vinden eigenlijk. Maar een dealer moet je vast kunnen helpen.

Edit; gevonden https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5080298,page=1
Startpost:
- Algemene website met accessoires: [www.webshoprenault.nl]
- Automatisch dimmende binnenspiegel (meer info: Code 77.01.066.967)

BubbaNL wijzigde deze reactie 15-10-2018 19:27 (20%)

@Whisky Mooie wagen! Inderdaad heel vreemd dat er geen geluid uit de achterspeakers komt, horen er wel in te zitten. V.w.b. de automatisch dimmende binnenspiegel, dit is inderdaad prima mogelijk, je loopt wel een klein risico dat je ruit scheurt bij het loshalen van de huidige, dus doe dat met beleid :)

• Whisky
BubbaNL schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:08:
[...]

Bij de bestelling opgenomen via de dealer en lease maatschappij Ik kan jet bestelnummer ook niet meer vinden eigenlijk. Maar een dealer moet je vast kunnen helpen.

Edit; gevonden https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5080298,page=1
Startpost:
- Algemene website met accessoires: [www.webshoprenault.nl]
- Automatisch dimmende binnenspiegel (meer info: Code 77.01.066.967)
Top, dankje! Had inmiddels de code al van m'n schoonvader ontvangen, die zit in de autoschade handel :+
melcon schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:19:
@Whisky Mooie wagen! Inderdaad heel vreemd dat er geen geluid uit de achterspeakers komt, horen er wel in te zitten. V.w.b. de automatisch dimmende binnenspiegel, dit is inderdaad prima mogelijk, je loopt wel een klein risico dat je ruit scheurt bij het loshalen van de huidige, dus doe dat met beleid :)
Dankje! Over dat scheuren heb ik vaker gelezen idd.. ik wacht er denk ik nog even mee. Zet nu de binnenspiegel zelf iedere ochtend op donker.

Ik heb overigens gekeken net, maar ik kon bij de achterdeuren geen speakers zien achter het gaas. Eigenlijk best raar toch? Zou de aansluiting er wel liggen om zelf speakers in te bouwen?

Overigens ben ik er achter gekomen (denk ik) waar het ratelen vandaan komt tijdens het rijden op de snelweg. Ik hoor dit namelijk bij alle 4 de deuren. En aan de buitenkant achter de deur hendel zit een rechthoekig plaatje waar normaal de infrarood sensor zit voor auto's met keyless systeem. Echter kun je deze plaatjes lichtelijk bewegen in 4 richtingen. En als ik de deur dichtgooi hoor ik diezelfde ratel alleen dan heel kort.

Om het uit te sluiten binnenkort die dingen eens met ducttape vastplakken en de snelweg op gaan :9

Verder rijd de auto heerlijk! Heb vorige week zaterdag getankt en zit nu nog meer dan halfvol. Echt een verademing vergelijke met m'n Ford Fiesta

Freedom for everyone..

Ja ze zijn wel echt zuinig, je kan een mooi eind komen op 1 tank. Bedrading voor de speakers zou er sowieso moeten liggen, kan me zelfs niet voorstellen dat er meganes geleverd zijn zonder achterspeakers in NL. (België heeft wel extreem uitgeklede uitvoeringen gehad).

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:49
melcon schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:53:
Ja ze zijn wel echt zuinig, je kan een mooi eind komen op 1 tank. Bedrading voor de speakers zou er sowieso moeten liggen, kan me zelfs niet voorstellen dat er meganes geleverd zijn zonder achterspeakers in NL. (België heeft wel extreem uitgeklede uitvoeringen gehad).
Duitsland heeft ook vreemde uitvoeringen gehad. Wel een dimmende binnenspiegel en bi-xenon maar alleen de standaardradio en speakers. Dat kan je op het verkeerde been zetten :p

Nee, merp!

• Ethnocentrix
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:09

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Weet iemand wat de levertijd van Megane Estate Bose TCe 140 EDC zou moeten zijn?

Members only:

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• NyteMyre
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14:26
Ik heb dus 2,5 maand geleden een Renault Clio IV gekocht, en de koelvloeistof was aan het lekken. Gelukkig nog garantie, dus geen kosten voor mij.. maar nu hebben ze bij het repareren de accu losgekoppeld en daardoor is mijn radio nu in "anti-diefstal mode" gegaan. Hij vraagt nu om een code voordat ik hem weer kan gebruiken.

Nu las ik al wat dat je een serialcode kan vinden op de zijkant of achterkant van de radio, en die dan via de website kan decoderen naar een standaard code die dan werkt. Maar nu is mijn vraag, weet IEMAND hoe ik de radio moet los maken?

Ik heb dus blijkbaar een authentique model (die in NL niet eens verkocht wordt) en die is dus de basic van de basic Clio's. Maar ik kan ook totaal geen filmpje of iets dergelijks vinden hoe de radio eruit moet.

Iemand?

(edit, ja ik moet hem even afstoffen :+ )

(edit 2, ohja, omdat ie wit was, moest ik even deze stickers erop doen)

NyteMyre wijzigde deze reactie 17-10-2018 20:28 (12%)

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:00
Niet om het een of het ander, is dat niet aan de garage waar je de auto gekocht hebt om dat op te laten lossen? Er van uit gaande dat je koelvloeistof probleem onder garantie gerepareerd is bij dezelfde garage als waar je de auto gekocht hebt. Zij hebben tijdens het oplossen van een probleem een ander probleem veroorzaakt.

Je kan de radio trouwens losmaken door het glimmende paneel rondom je radio/ventilatieroosters los te klikken via de randen. Let op er zit een kabel vast aan de achterkant voor de bediening van je kachelventilator. Deze kun je losklikken en dan kun je als het goed is de radio losschroeven.

Zie hier een filmpje maar dan met een 2DIN unit:

https://www.youtube.com/watch?v=eXE-FqXL6gE

pretpik wijzigde deze reactie 17-10-2018 21:08 (39%)

PSN: pretpikkie

• NyteMyre
Ik had het gevraagd maar

1) Radio valt niet onder BOVAG garantie
2) Ze kunnen het zelf ook niet oplossen, alleen een officiële Renault dealer

Ik had misschien moeten pushen dat ik dan wel de rekening van de Renaul dealer door zou sturen, maar dan ben ik dan weer niet brutaal genoeg voor

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:53
vhal schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:23:
Ik moet eigenlijk wel gniffelen om één van de reacties uit de brief van de rechtsbijstandsverzekeraar van de dealer m.b.t. het probleem wat ik heb met de Clio IV

Members only:

:+
Nou probleem opgelost lijkt het ;)

Toch jammer dat er zo mee om wordt gesprongen door bedrijven. Geef op een gegeven moment gewoon toe dat je fouten hebt gemaakt..

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:30
NyteMyre schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:51:
Ik had het gevraagd maar

Ik had misschien moeten pushen dat ik dan wel de rekening van de Renaul dealer door zou sturen, maar dan ben ik dan weer niet brutaal genoeg voor
Dat het niet onder BOVAG valt zou geen excuus moeten zijn. Zij hebben deze 'storing' veroorzaakt. Dan lijkt het me allerminst netjes dat ze dat ook even oplossen ongeacht het type garantie.

Heb met mijn Giulietta ook audio issues gehad net na de aankoop. Valt ook niet onder BOVAG, maar de garage waar ik de auto had aangekocht deed niet eens moeilijk en heeft het gewoon gerepareerd. Zonder kosten voor mij.

Zo zou het moeten zijn. Je koopt iets, dan mag je verwachten dat het werkt... en niet zo'n slappe lulsmoes als 'Het valt niet onder BOVAG', donder toch op.. zulke garage krijg ik echt het schijt van. Wat is er gebeurd met 'service' tegenwoordig .. het lijkt alsof vele garages dat woord niet meer kennen.

• pretpik
NyteMyre schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:51:
Ik had het gevraagd maar

Dan had ik gevraagd 'En wanneer brengen jullie 'm daar heen?' Kom op zeg, gewoon smoesjes. En dat weten zij zelf ook :) .

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

la_fusion schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:04:
[...]

Nou probleem opgelost lijkt het ;)

Toch jammer dat er zo mee om wordt gesprongen door bedrijven. Geef op een gegeven moment gewoon toe dat je fouten hebt gemaakt..
Maar het makkelijker om als dealer/autobedrijf kop in het zand te steken en er vervolgens weinig mee te doen. Het voorbeeld van de autoradio hierboven is ook zoiets, daar zakt je broek ook van af... 8)7

NyteMyre schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:24:
Ik heb dus 2,5 maand geleden een Renault Clio IV gekocht, en de koelvloeistof was aan het lekken. Gelukkig nog garantie, dus geen kosten voor mij.. maar nu hebben ze bij het repareren de accu losgekoppeld en daardoor is mijn radio nu in "anti-diefstal mode" gegaan. Hij vraagt nu om een code voordat ik hem weer kan gebruiken.

Nu las ik al wat dat je een serialcode kan vinden op de zijkant of achterkant van de radio, en die dan via de website kan decoderen naar een standaard code die dan werkt. Maar nu is mijn vraag, weet IEMAND hoe ik de radio moet los maken?

Ik heb dus blijkbaar een authentique model (die in NL niet eens verkocht wordt) en die is dus de basic van de basic Clio's. Maar ik kan ook totaal geen filmpje of iets dergelijks vinden hoe de radio eruit moet.

Iemand?

[Afbeelding]

(edit, ja ik moet hem even afstoffen :+ )

(edit 2, ohja, omdat ie wit was, moest ik even deze stickers erop doen)

[Afbeelding]
Wat een ubervette sticker 8) die radio is inderdaad diep en diep triest, heeft niets met garantie te maken, zij hebben het veroorzaakt, horen het ook op te lossen. Gezien de houding alleen terugkomen voor zaken die onder garantie vallen, maar voor de rest nooit weer heen gaan en mond op mond reclame toepassen (in negatieve zin :P )

• NyteMyre
Ja m'n garantie vervalt toch over 2 weken, en dan ga ik wel weer naar m'n vorige garage.
Overigens hadden ze zelf ook geen werkplaats, en huurde ze een monteur in voor problemen.

• la_fusion
Was het niet gewoon een handelaar? Vervelend inderdaad dat ze daar niet gewoon wat aan doen. Al is het nog zo simpel, het is toch niet jouw taak om hun problemen op te lossen..

• NyteMyre
Ja handelaar bedoel ik.

Heb ondertussen de radio eruit kunnen halen. Was inderdaad gewoon een kllik-systeem. Radio losgeschroefd en foto gemaakt van de markeringen/barcodes.

Nu moest ik nog even zoeken op internet hoe ik deze codes kan omzetten naar de unlock code. Een aantal websites laten je alles invoeren en vragen dan €10 voordat ze de code geven. Dus nu maar even een account gemaakt op de nederlandse Renault forum waar ze een speciaal draadje hebben voor het vragen van Radio codes.

Overigens zag ik op de Android store ook een app waarmee je de barcode kan scannen en een code geeft. Eerst maar even wachten totdat ik antwoord krijg op het Renault forum, aangezien nu de wachttijd voor het invoeren van een code al op 32 minuten staat :P

-edit-

In het geval hier iemand ook achter radio codes kan komen, dit is het label:

NyteMyre wijzigde deze reactie 18-10-2018 16:20 (8%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@NyteMyre, er zijn ook Smartphone apps voor te vinden. Staat er op de zijkant ook iets aan informatie?
Blijkbaar zouden het voor dit type radio de laatste 4 tekens onder de streepjescode moeten zijn, E695 dus.
Daarmee zou de code gegenereerd kunnen worden?

hardware-lover wijzigde deze reactie 18-10-2018 16:43 (60%)

A smile a day....

• NyteMyre
@hardware-lover Ik kwam via deze pagina uit op 2978. Ook via een app kwam ik op deze code uit (maar die kan net zo goed deze lijst gebruiken als referentie).

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NyteMyre schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:43:
@hardware-lover Ik kwam via deze pagina uit op 2978. Ook via een app kwam ik op deze code uit (maar die kan net zo goed deze lijst gebruiken als referentie).
Ik heb nu een paar verschillende apps geprobeerd, buiten de eerste die ik probeerde, komen de anderen allen op 2978 uit.

A smile a day....

• NyteMyre
2978 werkte inderdaad. Nu gelijk de code in mn boekje opschrijven, want dit moet niet nog een keer gebeuren :(

• BubbaNL
Is het mogelijk om in de Megane IV met elektrische handrem ook een autohold functie aan te zetten? Ik kan er niets over vinden of het beschikbaar is.

• L-VIS
  • Registratie: april 2005
BubbaNL schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:17:
Is het mogelijk om in de Megane IV met elektrische handrem ook een autohold functie aan te zetten? Ik kan er niets over vinden of het beschikbaar is.
Als het goed is zit hij er op. In mijn Megane activeert hij alleen op een helling. En je ziet geen icoontje in het dashboard. Je kan het wel voelen bij het wegrijden, voelt een beetje hetzelfde als je de handrem er handmatig opzet.

Gamertag

• BubbaNL
L-VIS schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:58:
[...]

Als het goed is zit hij er op. In mijn Megane activeert hij alleen op een helling. En je ziet geen icoontje in het dashboard. Je kan het wel voelen bij het wegrijden, voelt een beetje hetzelfde als je de handrem er handmatig opzet.
Bij een helling werkt het wel, Hillstart assist is het dan toch, maar niet op een vlak oppervlak. Ik heb de edc automaat en in D gaat de auto uiteraard weer rijden als ik de rem loslaat.
Ik zou graag dan automatisch de handrem erop willen. Lijkt me moeite van niets en erg praktisch tov elke keer naar P of zelf handrem aantrekken.

Ik begrijp ook dat er (duitse) merken zijn die dit wel hebben.

• L-VIS
  • Registratie: april 2005
BubbaNL schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:09:
[...]

Bij een helling werkt het wel, Hillstart assist is het dan toch, maar niet op een vlak oppervlak. Ik heb de edc automaat en in D gaat de auto uiteraard weer rijden als ik de rem loslaat.
Ik zou graag dan automatisch de handrem erop willen. Lijkt me moeite van niets en erg praktisch tov elke keer naar P of zelf handrem aantrekken.

Ik begrijp ook dat er (duitse) merken zijn die dit wel hebben.

Dit komt uit de handleiding, en volgens mij werkt het dus alleen op een helling. Ik snap ook niet waarom dit niet altijd zo is, maar ja dat zal wel Franse logica zijn :)

Ow wacht, je wilt dat de auto stil blijft staan in de D stand en niet gaat kruipen? Dat lijkt me niet goed voor de automaat, ik zou hem daarom altijd in N zetten en dan de handrem erop.

L-VIS wijzigde deze reactie 19-10-2018 09:22 (11%)

Gamertag

• BubbaNL
L-VIS schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

Ow wacht, je wilt dat de auto stil blijft staan in de D stand en niet gaat kruipen? Dat lijkt me niet goed voor de automaat, ik zou hem daarom altijd in N zetten en dan de handrem erop.
Ja eigenlijk wel. Of het niet goed is weet ik niet, maar zou verwachten dat bij zo'n eventuele instelling van de handrem de automaat ontkoppelt blijft. Daarmee niet zo'n probleem lijkt me. Doet de voetrem ook dacht ik.

Nu doe ik idd N en handrem of P als ik langer stil sta dan twee sec.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BubbaNL schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:27:
[...]
[knip]

Nu doe ik idd N en handrem of P als ik langer stil sta dan twee sec.
Waarom, als ik vragen mag?

@Mrjraider, jij hebt ook een automaat?

hardware-lover wijzigde deze reactie 19-10-2018 23:26 (8%)

A smile a day....

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

^^ @ hierboven; ik zet mijn auto ook altijd in z'n vrij en haal de voet van de rem als ik langer moet wachten bij het stoplicht ;)

Nop geen automaat

Vraagje (voor de Renault kenners?), eigenlijk twee vraagjes/dingentjes:

Ik rijd een Renault Megane II ph1.

1) Soms weigert deze beste man te starten. Dan start de auto, hoor je een enorme herrie/geratel, draait de auto enkele tellen stationair en dan valt ie uit? Even wachten en opnieuw starten en geen probleem? Soms klinkt er een vervelende ratel met starten (lang niet elke keer?) > wat kan dit zijn? Ik vermoed de startmotor maar het gebeurd zeer sporadisch?
2) Als ik een tijdje in z'n 2 rijd en ik rijd in een woonwijk/30km zone(en dus max 30) dan hoor ik soms (redelijk vaak) een enorme ratel.... Even voet van gas en opnieuw gas geven en de ratel verdwijnt. Deze ratel klinkt alsof de motor droog komt te staan?

Ik heb een aantal dingen die ik nog moet doen:
- Oliepeil checken; rijd er nu 5000 km mee dus ik zal morgen eens checken
- Accu en dynamo laten doormeten; lijkt me vrij sterk want ik heb 0 elektronische problematiek maar het kan daar liggen
- Garage opnieuw bezoeken want zo lang rijd ik nog niet met deze auto (staat voor morgen op de agenda :+ )

Iemand met wat meer auto kennis die mij in de goede richting kan wijzen? Ik wil eventueel een second opinion vragen bij de lokale renault dealer want die heeft wat meer ervaring met deze franse bakken :p

• BubbaNL
hardware-lover schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

Waarom, als ik vragen mag?

@Mrjraider, jij hebt ook een automaat?
Omdat ik niet altijd de voet op de rem wil houden als ik lang sta te wachten. Macht der gewoonte of luie ITer denk ik.

• Accountant
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:37
@Mrjraider
Je antwoord is je nokkenasversteller. Met name het feit dat je de eerste keer eeen ratel hoort en de tweede keer niets wijst daar op. helaas veel voorkomend probleem. Heb het zelf ook gehad en van de reparatie ga je niet vrolijk worden! Heb het icm de distributieriem en waterpomp gedaan aangezien dat er volgens mij mee samenhangt of in de buurt van elkaar zit.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Accountant schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:47:
@Mrjraider
Je antwoord is je nokkenasversteller. Met name het feit dat je de eerste keer eeen ratel hoort en de tweede keer niets wijst daar op. helaas veel voorkomend probleem. Heb het zelf ook gehad en van de reparatie ga je niet vrolijk worden! Heb het icm de distributieriem en waterpomp gedaan aangezien dat er volgens mij mee samenhangt of in de buurt van elkaar zit.
Hmmpf balen, vorig jaar is door de vorige eigenaar de distributie vervangen. Scheelt dat mijn garage vrij coulant is dus ik zal ze er vanmiddag eens op wijzen. Zal wel weer x aantal ribben kosten :(

Edit: ik lees op de Mégane forum dat er in de motor bij de kleppendeksel een plunjer zit die kan los schieten en deze kan gaan ratelen. Gebeurt vooral als dr koppakking is verwisseld en laat dat nu net gebeurd zijn vorig jaar. Ik ga vanmiddag langs de garage en koppel dit terug.

Mrjraider wijzigde deze reactie 20-10-2018 10:38 (18%)

@Mrjraider Wat Accountant zegt klopt inderdaad, vaak wordt er tijdens de distributie wissel bespaard door de nokkenasversteller niet mee te laten vervangen. 1 a 2 jaar later kun je nog keer omdat deze dan gaat ratelen. (in principe kun je er mee door rijden alleen verstelt hij dan niet altijd goed en dat merk je in licht vermogens verlies). Andere optie is inderdaad de plunjer maar gezien de auto stationair ook wel eens uitvalt wordt de nokkenasversteller w.m.b. hoofd verdachte.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

melcon schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:33:
@Mrjraider Wat Accountant zegt klopt inderdaad, vaak wordt er tijdens de distributie wissel bespaard door de nokkenasversteller niet mee te laten vervangen. 1 a 2 jaar later kun je nog keer omdat deze dan gaat ratelen. (in principe kun je er mee door rijden alleen verstelt hij dan niet altijd goed en dat merk je in licht vermogens verlies). Andere optie is inderdaad de plunjer maar gezien de auto stationair ook wel eens uitvalt wordt de nokkenasversteller w.m.b. hoofd verdachte.
Gisteren langs de garage geweest en een afspraak gepland voor 17 november. Beste monteur die ik sprak dacht aan een probleem in met/bij de gaskleppen? In ieder geval mogen ze er naar kijken. Ik loop tegen meer dingen aan.
- kachel motor weer defect. 4600km terug vervangen
- met sturen een harde ratel/schurend geluid hoorbaar (zouden kappen zijn onder de motor maar ik betwijfel dat want die zouden dan alweer los gekomen zijn?)
-achteruit rijden en afremmen resulteert in een toeterend geluid

Valt gelukkig allemaal wel mee. Maar het is knudde.

@Mrjraider Het zijn gewoon vervelende dingetjes, niet spannend maar wel irritant. V.w.b. die kachelmotor, hebben ze bij het vervangen ook de afvoerkanalen van de paravaan weer gangbaar gemaakt? Hij gaat namelijk alleen maar stuk als deze verstopt zitten en er dus water in de kachel motor komt. Als je de motor vervangt zonder de afvoerkanalen te onstoppen gaat deze inderdaad vrij snel weer stuk want er komt gewoon weer water in. :+

Nou weet ik zo even niet uit mijn hoofd of dit type Megane al elektronisch bekrachtigd is of nog hydraulisch. Indien hydraulisch zou je even kunnen checken of de stuurbekrachtigingsolie nog wel boven minimum staat. Is het elektronisch dan zijn er diverse andere mogelijke oorzaken (Fuseekogel, veerpootlager, etc.).

Je toeter die afgaat bij achterruit is een easy fix, stekkers van de achterlichtunits zullen lichte corrosie vertonen, als ze deze weer proper maken dan ben je daar al vanaf. Het kan ook nog het metaal in de unit zelf zijn (waar de lampjes in zitten).

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

@melcon het is geen claxon die ik hoor. Aangezien mijn claxon een ander geluid maakt dan wat ik hoor. Het klinkt een beetje alsof er iets klem zit. Maar de remmen lopen niet aan want daar heb ik naar laten kijken
Daarnaast hoor ik het zeer sporadisch.

@Mrjraider Ah oke! Dan wordt het lastiger ;-)

• pretpik
pretpik schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:26:
[...]

Ik dacht dat ook ergens gelezen te hebben maar in de praktijk kom ik het zelden tegen.

Weet iemand iets te doen tegen een krakende bestuurdersstoel? Het betreft een Laguna 3 met elektrische stoelverstelling. Onderaan de stoel is al het een en ander ingevet, diverse bouten heb ik al aangedraaid maar dit heeft geen effect. Wél heb ik het idee dat als ik de stoel iets hoger zet dan de laagste stand het kraken minder wordt. Het kraakt ook alleen in bochten of hobbelende wegen, 'lastwissel' van het lichaam dus.
Voor dit probleem ben ik terug geweest naar de garage en ze hebben het probleem verholpen onder garantie :) . Het bleek dat het stoelframe gescheurd was en dat hebben ze opnieuw gelast.

• Parody
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Voor de liefhebbers van de laatste R-Link 2 kaarten: versie 2017.12 is beschikbaar. :9~ Ben 'm nu aan het downloaden, bijna 7GB. And then we wait...

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:42
Parody schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:16:
Voor de liefhebbers van de laatste R-Link 2 kaarten: versie 2017.12 is beschikbaar. :9~ Ben 'm nu aan het downloaden, bijna 7GB. And then we wait...
ja ik ook :D
ik download hem via de toolbox programma... dzit nu op 3% .. nog 9 uur

• Parody
  • Niet online
Aggressor schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:31:
[...]

ja ik ook :D
ik download hem via de toolbox programma... dzit nu op 3% .. nog 9 uur
Ja, iets met dikke stront en een trechter... Vlot is anders, maar morgenochtend zal hij wel klaar zijn. En dan installeren. Morgen toch een ritje waarbij ik geen navi nodig heb, dus zolang de radio het doet ben ik tevreden.

• Whisky
Ik rij nu 2 weken in m'n Renault megane Estate mk3. Echter merk ik vaak dat het Start Stop systeem soms wel en soms niet werkt, waardoor ik een melding op m'n display krijg dat deze nu niet beschikbaar is.

En vaak als hij dan wel stopt. Haal ik de sleutelkaart eruit en dan na een paar seconden start de auto de motor weer zonder dat de kaart in de lezer zit 8)7 Ik snap er werkelijk niks van. Zit hier een logica in oid?

Freedom for everyone..

• la_fusion
Whisky schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:21:
Ik rij nu 2 weken in m'n Renault megane Estate mk3. Echter merk ik vaak dat het Start Stop systeem soms wel en soms niet werkt, waardoor ik een melding op m'n display krijg dat deze nu niet beschikbaar is.

En vaak als hij dan wel stopt. Haal ik de sleutelkaart eruit en dan na een paar seconden start de auto de motor weer zonder dat de kaart in de lezer zit 8)7 Ik snap er werkelijk niks van. Zit hier een logica in oid?
Heb je niet gewoon het keyless start/stop systeem en ben je al de hele tijd voor niets die kaart in die gleuf aan het stoppen? :P

• Whisky
la_fusion schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:11:
[...]

Heb je niet gewoon het keyless start/stop systeem en ben je al de hele tijd voor niets die kaart in die gleuf aan het stoppen? :P
Nope. Vraagt altijd om een kaart als ik hem wil starten en de kaart ligt in het bakje onder de gleuf. Deuren bevatten ook geen knopje dus heb ik geen keyless entry :9

Freedom for everyone..

• Parody
  • Niet online
Start/stop systemen zijn iha wel wispelturig, da's niet specifiek voor Renault. Aan alle voorwaarden (die maar deels zichtbaar zijn) moet voldaan worden wil het systeem de motor stoppen. Die melding is dus niet gek.

Wat ik wel gek vind is dat hij zonder sleutel automatisch weer start. Geen idee of dat specifiek Mégane III is. Zowel de Focus III als de Scénic IV stopten überhaubt niet als de sleutel (wel draadloos overigens) niet in de auto aanwezig was. Geen idee wat er gebeurt in het geval sleutel aanwezig, motor stoppen, sleutel afwezig. Nog nooit de sleutel uit de auto gegooid. ;)

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:42
Wat is het verschil tussen al deze penbobines?

https://www.mister-auto.n...6v-107pk_v11480_g689.html

Ze zijn op kenteken gevonden en zouden dus allemaal in een Renault Mégane Break 1.6 16v bj. 2002 moeten passen.

Je ziet van de Beru bijv. 2 met hetzelfde artikelnummer maar eentje is een paar euro duurder en met het bijschrift " voertuig zonder ontsteking verdeler" :?

Van Valeo heb je er ook 2 waarvan alleen de kleur anders lijkt maar wel met een prijsverschil van 5 euro.

Is in dit geval hoe duurder hoe beter (=langer meegaan)? :?

• Aggressor
Mijn buurman heeft ooit tegen mijn achter bumper aangezeten.
Toen is er een nieuwe origineel achterbumper opgekomen+ gespoten. (door Renault schade.. dus origineel)
Dit is ong een half jaar geleden gebeurd

En vandaag was ik mijn auto aan het schoonmaken en toen zag ik een soort slijtage vlekken op de achterbumper.. (onder de kofferbak klep)
En als ik op internet kijken zijn er meerdere mensen met dit probleem .....

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22077.0

Wat zouden jullie hier mee doen

Aggressor wijzigde deze reactie 26-10-2018 17:01 (31%)

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
Ik zou ermee terug gaan naar degene die het schadeherstel heeft gedaan. Er is duidelijk een minieme afstelfout gemaakt die ze moeten herstellen.

Nee, merp!

• Aggressor
PauseBreak schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:12:
Ik zou ermee terug gaan naar degene die het schadeherstel heeft gedaan. Er is duidelijk een minieme afstelfout gemaakt die ze moeten herstellen.
Hij is gemaakt door adb Renault schadeherstel.
Ik heb er ook een certificaat/garantiebewijs bij gekregen.
Eind november staat mijn auto ingepland voor een onderhoudsbeurrtje bij adb.

Gister toen ik dit zag heb ik meteen de foto's doorgemaild. En vanmorgen keeg ik al een e-mail terug.

"Spijtig te horen dat de bumper een beetje beschadigd is.

We hopen dit op te kunnen lossen als de auto hier staat voor z’n onderhoud.

We zullen eerst kijken wat we kunnen doen om het weer goed te maken. Ook houden we dan even contact wanneer hij weer klaar is."

Dus ik ben benieuwd....
Josefien schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:13:
Wat is het verschil tussen al deze penbobines?

https://www.mister-auto.n...6v-107pk_v11480_g689.html

Ze zijn op kenteken gevonden en zouden dus allemaal in een Renault Mégane Break 1.6 16v bj. 2002 moeten passen.

Je ziet van de Beru bijv. 2 met hetzelfde artikelnummer maar eentje is een paar euro duurder en met het bijschrift " voertuig zonder ontsteking verdeler" :?

Van Valeo heb je er ook 2 waarvan alleen de kleur anders lijkt maar wel met een prijsverschil van 5 euro.

Is in dit geval hoe duurder hoe beter (=langer meegaan)? :?
Je moet de Berus hebben, deze zijn veruit de beste simpelweg omdat ze ook na langere tijd heel blijven / niet meer stuk gaan. Onderdeelnummer van 2 € goedkopere is hetzelfde als van de duurdere dus zou de goedkopere bestellen. Waarom er bij de 1 voor voertuigen zonder verdeler bij staat is mij een raadsel, alle auto's met penbobines hebben geen verdeler dus een vrij nutteloze toevoeging. Je kan ze uiteraard even bellen, op basis van wat er bij staat is er niets aan te wijzen waarom hetzelfde onderdeel er 2 keer in staat met een verschillende prijs.

@agreenfield Precies wat PauseBreak aangeeft, dit is inderdaad duidelijk een bumper die net iets te hoog afgesteld is. Zou even afwachten of ABD het naar tevredenheid hersteld, op basis van de reactie lijken ze hier vaker mee te maken hebben gehad en kunnen ze het waarschijnlijk door middel van polijsten weer herstellen. Uiteraard zullen ze ook de bumper iets lager moeten afstellen anders sta je er over een half jaar weer ;) De schade ziet er trouwens goed herstelbaar uit, iemand met een beetje poets ervaring krijgt dit wel weer mooi voor zo ver dat op basis van een foto te beoordelen is uiteraard.

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18:59

XanderDrake

Genetics is the key

XanderDrake schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:21:
Beste heren, hiero een eigenaar van een Clio 3 estate uit 2008. Prima auto, heb hem sinds 2016 en kwam mooi uit de APK vorig jaar.
Maar sinds paar maanden hebben we problemen met de hendels\schakelaars op het stuurkolom. Eerst kregen we het grote licht niet meer langdurig aan, en vervolgens lijkt de ruitenwisser pas na een hele tijd aan te gaan. Dus de hendel omzetten maar geen response. Dat eerste is irritant, het tweede is gevaarlijk bij regen.

Ik heb ergens gehoord dat de Clio 3 hendels nu ongeveer versleten raken. Maar beide kapot is een beeeetje gortig. Is er ergens signaal storing mogelijk?
Om hier even op terug te komen, het waren twee losse problemen blijkbaar:
De hendel kolom aan de linkerkant van het stuur is vervangen, 130 incl btw, nu hunky dory.
De sensor/aansluiting voor regen/ruitenwisser was vies of dergelijks, na standaard onderhoud twee weken geleden opgelost zonder extra kosten.

Heb nu 30k gereden met deze auto (Clio 3 estate), hij is 10 jaar oud met 120k op de teller. Vorig weekend naar Berlijn en terug gereden, ging als de brandweer! Het was gelukkig niet druk of regenachtig op de terugrit, dus ik kon volle bak blazen. 195km per uur 8) Indrukwekkend voor een Franse vierpitter met 1145cc _/-\o_ Niemand hield me bij, ook niet al die Audi's!

In de week daarvoor een ander persoonlijk record gevestigd, 200km gereden vanuit Belgie met slechts 9.4 liter bezine, dus 21+ km per liter!
Al met al ben ik erg tevreden, en raad de auto aan: redelijk weinig onderhoud, kleine stille zuinige motor met toch verrassend veel pit, relatief veel ruimte (4 volwassenen plus vakantie bagage gaat prima), lage vaste lasten en niet duur in de aanschaf (6900 euro 2jaar geleden met 87k op teller). 4,5 sterren op 5!

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Dat loopt zeker lekker door!

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:42
melcon schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:17:
[...]

Je moet de Berus hebben, deze zijn veruit de beste simpelweg omdat ze ook na langere tijd heel blijven / niet meer stuk gaan. Onderdeelnummer van 2 € goedkopere is hetzelfde als van de duurdere dus zou de goedkopere bestellen. Waarom er bij de 1 voor voertuigen zonder verdeler bij staat is mij een raadsel, alle auto's met penbobines hebben geen verdeler dus een vrij nutteloze toevoeging. Je kan ze uiteraard even bellen, op basis van wat er bij staat is er niets aan te wijzen waarom hetzelfde onderdeel er 2 keer in staat met een verschillende prijs.
Ik heb die Beru's inmiddels binnen en zijn prima. Ik had ze uiteindelijk bij Auto-onderdelen24 besteld omdat ze daar (tijdelijk) een stuk goedkoper waren. €76,80 incl. verzenden voor 4 stuks :D

• 25287
  • Registratie: maart 2019
  • Niet online
.

25287 wijzigde deze reactie 23-03-2019 01:03 (99%)

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Hordo schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:49:
Sinds vandaag eindelijk Carplay en Android Auto op mijn Grand Scenic IV dankzij DDT4ALL. Onbegrijpelijk dat Renault dit niet proactief aanbied aan iedereen met de juiste hardware. Nu is de auto helemaal perfect. Woensdag weer tijd voor de winterbandjes.
Welke software versie draai je?

Is het al bijna vrijdag?

• 25287
  • Registratie: maart 2019
  • Niet online
0

25287 wijzigde deze reactie 08-03-2019 13:41 (100%)

@Josefien Dat is echt geen geld, heb ze begin dit jaar voor 100 kunnen krijgen incl. verzenden en dat was toen al met 40% korting actie.

@Hordo Niet geheel onbegrijpelijk maar zeker deze optie zou ook gewoon via de CLIP geprogrammeerd moeten kunnen worden!

• Whisky
Whisky schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:21:

Om terug te komen op het bovenstaande..

Hier een video van het fenomeen!

Ik heb dus net de auto geparkeerd, in z'n vrij gezet, handrem erop en alle pedalen los gelaten.

Whisky wijzigde deze reactie 07-11-2018 08:14 (6%)

Freedom for everyone..

• la_fusion
Whisky schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:13:
[...]

[YouTube: Renault Megane MK3 Estate start without keycard]

Ik heb dus net de auto geparkeerd, in z'n vrij gezet, handrem erop en alle pedalen los gelaten.
Ah nu begrijp ik wel wat er gaande is. 'Probleem' zit hem er waarschijnlijk in, dat hij te veel stroomgebruikers in de auto heeft waardoor hij de motor weer wil starten om te voorkomen dat de accu volledig leeg getrokken wordt. Of dit normaal langer zou moeten duren weet ik niet maar bijvoorbeeld bij mijn BMW wordt de motor na x tijd ook weer gestart. Niet helemaal vergelijkbaar want keyless start/stop maar ik kan mij voorstellen dat de auto meer waarde hecht aan het niet laten leeglopen van de accu dan het vragen om de sleutel.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:46

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Benieuwd of de kenners hier het weten (of kunnen vinden).

Ik heb sinds vrijdag een gloednieuwe Clio Limited voor de deur staan. Tot nu toe zeer positief, lekkere strak vanbinnen, na wat prutsen een prima geluid via Bluetooth en hij rijdt super.

Enige minpuntje is de Hill Start Assist, of beter gezegd, het gebrek daaraan.
Ik zie op de Renault site dat zelfs de laagste uitvoering van de Clio daarover zou moeten beschikken. Maar ik vraag me af wat daarvoor de hellingshoek moet zijn. Op diverse helling hier in de omgeving merk ik namelijk helemaal niets van die "Assist". Als ik de rem loslaat op een helling, dan rol ik vrolijk achteruit.

Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling van het systeem :?

Doe ik iets geks, of moet ie misschien toch even langs de garage (dat zou pijnlijk zijn, met een net nieuwe auto).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Whisky
la_fusion schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:19:
[...]

Ah nu begrijp ik wel wat er gaande is. 'Probleem' zit hem er waarschijnlijk in, dat hij te veel stroomgebruikers in de auto heeft waardoor hij de motor weer wil starten om te voorkomen dat de accu volledig leeg getrokken wordt. Of dit normaal langer zou moeten duren weet ik niet maar bijvoorbeeld bij mijn BMW wordt de motor na x tijd ook weer gestart. Niet helemaal vergelijkbaar want keyless start/stop maar ik kan mij voorstellen dat de auto meer waarde hecht aan het niet laten leeglopen van de accu dan het vragen om de sleutel.
Hmm zou kunnen gezien ik een dashcam heb aangesloten op de 12v aansluiting achter in het midden console. Die gaat als ik de auto op slot zet na enige tijd uit en verbruikt geen stroom meer. Wellicht dat die het starten triggerd. Zal het eens proberen zonder de dashcam! :+

Freedom for everyone..

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

@Jeroenneman geen idee, ik heb ook een Clio Limited en daar werkt het gewoon bij hellingen, al zijn dit wel behoorlijke hellingen en geen flauwe heuvel of zo. Overigens vind ik het een rotsysteem en gebruik ik liever mijn handrem. Ik had verwacht dat het systeem aanvoelt wanneer je weg wilt rijden maar blijkbaar zit er 2 seconde vertraging op en heb ik het idee dat je door een ‘weerstand’ heen rijdt. Op gegeven moment schakelt de auto de HA uit maar dan wil ik wel eens met piepende banden wegrijden als je op een flinke helling staat :+ Mijn TCe120 i.c.m. die ecoprutbanden lijkt dan niet echt een handige combi te zijn, de TCe90 die ik even had, had dit stukken minder.

Overigens is die Clio wel een achteruitgang met mijn oude Megane 3 in diverse opzichten. Nu het wat kouder begint te worden, kraakt en piept er van alles vanuit de ophanging (ws. iets met rubbers). Daarnaast loopt het nog steeds het juridisch traject met de dealer, mijn oude Megane 3 krijg ik niet meer terug, die hebben ze nl. verkocht aldus het RDW.... :+ :')

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:06
[...]

....

Moet het niet zijn: parkeren, handrem, auto afzetten middels de start/stop knop, alle pedalen loslaten?

• Parody
  • Niet online
Frijns.Net schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:14:
[...]

Moet het niet zijn: parkeren, handrem, auto afzetten middels de start/stop knop, alle pedalen loslaten?
Maakt voor het uiteindelijke resultaat niets uit, toch? Zolang je de motor uit en de handrem er op hebt voordat je de pedalen loslaat kan er weinig mis gaan.

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:06
Parody schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:43:
[...]

Maakt voor het uiteindelijke resultaat niets uit, toch? Zolang je de motor uit en de handrem er op hebt voordat je de pedalen loslaat kan er weinig mis gaan.
Als je de motor niet effectief afzet maar door het start/stop systeem uit laat gaan, dan kan die inderdaad weer starten als je bijvoorbeeld ergens staat te wachten. En volgens mij was dat de vraag in het topic. Als je niet wil dat de motor weer aanslaat als je ergens staat, dan moet je die ook effectief uitzetten met de start/stop knop.

• Parody
  • Niet online
Frijns.Net schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:59:
[...]

Als je de motor niet effectief afzet maar door het start/stop systeem uit laat gaan, dan kan die inderdaad weer starten als je bijvoorbeeld ergens staat te wachten. En volgens mij was dat de vraag in het topic. Als je niet wil dat de motor weer aanslaat als je ergens staat, dan moet je die ook effectief uitzetten met de start/stop knop.
Ah, zo. Dat kun je voorkomen door de auto in de versnelling te zetten en de koppeling los te laten. Uiteraard wel voet op de rem, mocht de auto niet detecteren dat hij in de versnelling staat (doet hij in de praktijk wel, maar je zult maar een kapotte sensor of software bug treffen). Je krijgt dan een melding als de auto wil starten.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 24-03 23:34
[...]

[YouTube: Renault Megane MK3 Estate start without keycard]

Volgens mij is dit normaal. Software detecteert kaart niet als deze weer is gestart. Feitelijk "denkt" de software dat de auto nog in " rijmodus" is. Daardoor start hij weer als er teveel stroomvraag is. Dat lijkt hier het geval. Zeker in koude periodes zal motor regelmatig vanzelf weer aanslaan.

Ik heb het gehad met mijn Megane (wel keyless drive) dat ik uitstap en mijn vrouw gaat verder. Echter had ik de sleutel nog in mijn broekzak zitten. Motor loopt nog. Mijn vrouw is gewoon naar huis gereden zonder sleutel aan boord. De auto denkt dan nog dat hij een rijmodus is en je kunt blijven rijden totdat je hem uitzet. Start/stop werkt ook nog gewoon dan. Dealer bevestigde het verhaal ook.

Dit kun je heel makkelijk testen. Motor aan, sluitel eruit en weglopen. Motor blijft gewoon draaien sonder sleutel.
Parody schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:49:
[...]

Ja, iets met dikke stront en een trechter... Vlot is anders, maar morgenochtend zal hij wel klaar zijn. En dan installeren. Morgen toch een ritje waarbij ik geen navi nodig heb, dus zolang de radio het doet ben ik tevreden.
Gisteren even gedaan met de verwachting kan wel even duren trekt de Toolbox hem in 10 minuten binnen :+ dat ging dus sneller dan verwacht :)

• Parody
  • Niet online
Highfive95 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:21:
[...]

Volgens mij is dit normaal. Software detecteert kaart niet als deze weer is gestart. Feitelijk "denkt" de software dat de auto nog in " rijmodus" is. Daardoor start hij weer als er teveel stroomvraag is. Dat lijkt hier het geval. Zeker in koude periodes zal motor regelmatig vanzelf weer aanslaan.

Ik heb het gehad met mijn Megane (wel keyless drive) dat ik uitstap en mijn vrouw gaat verder. Echter had ik de sleutel nog in mijn broekzak zitten. Motor loopt nog. Mijn vrouw is gewoon naar huis gereden zonder sleutel aan boord. De auto denkt dan nog dat hij een rijmodus is en je kunt blijven rijden totdat je hem uitzet. Start/stop werkt ook nog gewoon dan. Dealer bevestigde het verhaal ook.

Dit kun je heel makkelijk testen. Motor aan, sluitel eruit en weglopen. Motor blijft gewoon draaien sonder sleutel.
Dit laatste werkt op zich ook met nieuwere Renaults, maar die gaan wel mekkeren dat er geen sleutel aanwezig is. Start/stop doet het dan ook niet meer totdat de auto de sleutel weer ziet.

Ik weet niet wat hij doet als de s/s de auto gestopt heeft, je uitstapt en de deuren op slot doet. Volgens mij gaat het ding iig hard mekkeren als de handrem er niet op staat (ik parkeer altijd in de versnelling, just in case), maar dat moet ik eens uitproberen.
melcon schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 07:23:
[...]

Gisteren even gedaan met de verwachting kan wel even duren trekt de Toolbox hem in 10 minuten binnen :+ dat ging dus sneller dan verwacht :)
Mazzelkoning! Hij heeft er bij mij 3 dagen (met crashes en herstarts 8)7 ) over gedaan om 'm binnen te trekken. Gelukkig gaat hij ongeveer verder waar hij gebleven is, dat scheelt een stuk. Maar hij staat er bij mij ook alweer een paar weken op. Alleen heb ik niet zo veel gereden, dus ik ben nog niks tegengekomen dat veranderd/verbeterd is.

Parody wijzigde deze reactie 09-11-2018 08:41 (7%)
Reden: s/s en uitstappen

• Whisky
Highfive95 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:21:
[...]

Ik dacht altijd als hij dan de motor zelf uitzet, en ik druk op start/stop zonder sleutel, dat hij dan weer zou starten.. Maar blijkbaar gaat hij dus gewoon uit :P
Parody schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:36:
Dit laatste werkt op zich ook met nieuwere Renaults, maar die gaan wel mekkeren dat er geen sleutel aanwezig is. Start/stop doet het dan ook niet meer totdat de auto de sleutel weer ziet.

Ik weet niet wat hij doet als de s/s de auto gestopt heeft, je uitstapt en de deuren op slot doet. Volgens mij gaat het ding iig hard mekkeren als de handrem er niet op staat (ik parkeer altijd in de versnelling, just in case), maar dat moet ik eens uitproberen.
De mijne mekkert ook flink als ik weg wil rijden en de deur van het huis zit nog niet op slot, dat ik de kaart er even uit trek met m'n sleutelbos om de deur op slot te draaien. :+

Freedom for everyone..

• Parody
  • Niet online
Whisky schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:44:
[...]

De mijne mekkert ook flink als ik weg wil rijden en de deur van het huis zit nog niet op slot, dat ik de kaart er even uit trek met m'n sleutelbos om de deur op slot te draaien. :+
Dat wil ik ook! Dan doet mijn vrouw tenminste de voordeur altijd op slot! En vergeten we de andere deuren in huis nooit meer op slot te doen. Welke optie was dat? :+

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-03 08:59

Dwazer

PSN ID: Dwazer

Parody schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:54:
[...]

Dat wil ik ook! Dan doet mijn vrouw tenminste de voordeur altijd op slot! En vergeten we de andere deuren in huis nooit meer op slot te doen. Welke optie was dat? :+
Dat is deze optie geloof ik.

Of bedoelde je dat niet? :+

• Parody
  • Niet online
Dwazer schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:34:
[...]

Dat is deze optie geloof ik.

Of bedoelde je dat niet? :+
Nee hoor, daar heb ik al uit de 1e hand ervaring mee, en ik hoef niet zo nodig in herhaling. ;)

Hoewel we wel aan het nadenken zijn over sloten vervangen. Ik schat in dat ze net niet genoeg gevoel voor humor heeft voor zo'n grap. _O- :+ Een goede grap mag wat vrienden kosten, maar m'n huwelijk is me toch wel wat waard.

Parody wijzigde deze reactie 09-11-2018 15:28 (7%)

• ErikE12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18-03 13:48
Weet iemand of het mogelijk is om een andere radio in mijn clio (2015) te bouwen zodat ik gebruik kan maken van apple carplay?

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:29
Clio heeft twee type radio's dacht ik. Een basismodel en een Rlink1 optioneel. De Rlink1 is volgens mij met DDT4ALL aan te passen.
Ombouwen naar Rlink is voor zover ik weet geen finaniceel haalbare kaart.
MediaNAV inderdaad en daar boven op R-Link.

Upgraden naar R-Link kan uiteraard, nieuw is dat nieuw aan te raden (zeer prijzig), via de sloop is het ook nog steeds aan de prijs maar wellicht vind je het het geld waard. Dan zit je ook nog met verschil in versies, niet alle versies kun je Apple carplay inschakelen met DDT4All.

De behuizing is overigens gewoon 2 DIN, dus je kan ook je MediaNAV (of R-Link zonder carplay) vervangen door een willekeurige 2 Din radio met carplay. Er zijn zelfs een aantal radios speciaal voor de Clio 4 (b.v. YouTube: Newfron Renault Clio 4 - Android 10.1").

• ErikE12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18-03 13:48
PROnline schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:46:
Clio heeft twee type radio's dacht ik. Een basismodel en een Rlink1 optioneel. De Rlink1 is volgens mij met DDT4ALL aan te passen.
Ombouwen naar Rlink is voor zover ik weet geen finaniceel haalbare kaart.
Ik heb u R link erin zitten. Dit is echter versie 1 en alleen versie 2 ondersteund Apple Carplay.
Ik heb een iphone, heeft het dan wel zin om android erop te zetten?

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:29
Ben er weer even ingedoken. Heb een Rlink1 in een megane 3 aangepast voor een vriend van mij.
Alleen Siri voice en android auto is aan te zetten. Apple carplay niet.

Of mirrorlink werkt met iPhone weet ik niet, hebben het alleen met android getest.
Zie https://www.gps-rlink.com...id-auto-waze-on-r-link-1/ voor de aanpassing.

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

RvL

Get Perpendicular!!

Zojuist de prijslijst van de nieuwe Kadjar bekeken. Een beetje teleurgesteld ben ik wel.

Natuurlijk prachtig, 2 nieuwe benzinemotoren en een nieuwe(re) diesel. Met name geïnteresseerd in de benzines.

Maar waarom de automaat alleen op de sterkste benzine, de 160PK? Niet op de 140PK maar ook niet op de diesel. Erg jammer.

Daarnaast de premium Bose audio alleen op de duurste uitvoering. Toegegeven, dat is met de huidige ook, of toch althans toen ik m kreeg. Maar dat gecombineerd met de automaat alleen op de 160PK benzine maakt m wel ineens erg duur...

Dus als ik volgend jaar op jacht mag naar een nieuwe, hoop ik toch in ieder geval de meer motoriseringen voorzien kunnen worden van de automaat...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

@RvL Denk dat de automaat voor de 140 pk en de diesel er nog wel aan komen, ik denk zo dat het nog niet beschikbaar zijn met de WLTP test te maken heeft.

• Meneer aard
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik was afgelopen zaterdag bij een dealer wezen kijken voor een megane estate. Daar wisten ze nog niet veel met de combinatie diesel en automaat.
Aangezien die ook nu nog enkel in handbak te verkrijgen valt. Jammer dat renault altijd zo`n lange slag in de versnellingspook heeft.

Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Whisky

Vraagje, geen idee wat de algemene naam van de bovenstaande unit is. Maar normaal branden er lampjes in de knoppen om deze op te lichten. Echter branden er geen lampjes bij mij bij voor de knoppen: Blaas richting, Off, AC OFF en FAST. De rest licht wel op. Is dit normaal? of zijn de ledjes kapot? En zo ja, kunnen deze individueel vervangen worden of moet er een hele 2e hands unit in die wel werkt?

Freedom for everyone..

Bedieningspaneel climate control, zitten meerdere T1 lampjes aan de achterkant. Zijn eenvoudig te vervangen.

• kjeldlarmit
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 18-03 09:33
Hoi! Ik heb een Renault Talisman Estate 1.6 TCe Initiale Paris, echt een heerlijke auto. Ben al langere tijd bekend met R-Link2, echter krijg ik het nu niet voor elkaar om verkeersinformatie te krijgen.

Wanneer ik routes in stel geeft de navigatie gewoon de route weer, echter als er file is krijg ik hierover geen melding. Wanneer ik echter Google Maps met Carplay gebruik (of Flitsmeister zonder carplay) krijg ik wel alle files te zien en krijg ik alternatieve routes aangeboden.

Ik heb al gekeken of er een update is voor R-Link2, maar hij geeft op mijn chassisnummer aan dat er geen updates beschikbaar zijn. Wie helpt me uit de brand?
@kjeldlarmit Is het abbonement wel geactiveerd? Standaard krijg je 36 maanden, deze dient echter wel geactiveerd te worden (normaal doet de dealer dat bij aflevering). Als deze niet geactiveerd is krijg je geen verkeers en flits informatie.

• kjeldlarmit
melcon schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:50:
@kjeldlarmit Is het abbonement wel geactiveerd? Standaard krijg je 36 maanden, deze dient echter wel geactiveerd te worden (normaal doet de dealer dat bij aflevering). Als deze niet geactiveerd is krijg je geen verkeers en flits informatie.
Goeie vraag! Kan ik dat makkelijk controleren? En is dat makkelijk om zelf te activeren?
Mijn auto is gekocht in België en geïmporteerd naar Nederland.
Wellicht dat het daarmee te maken heeft, echter heeft mijn vader eerder een soortgelijke handeling gedaan en daar werkte wel alles.
kjeldlarmit schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:53:
[...]

Goeie vraag! Kan ik dat makkelijk controleren? En is dat makkelijk om zelf te activeren?
Mijn auto is gekocht in België en geïmporteerd naar Nederland.
Wellicht dat het daarmee te maken heeft, echter heeft mijn vader eerder een soortgelijke handeling gedaan en daar werkte wel alles.
Of het geactiveerd is zou je ergens moeten kunnen vinden onder:
Systeem (naar links vegen) > Systeeminformatie > "Informatie HUID" of een 1 v/d andere opties onder systeeminformatie zo uit mijn hoofd. Onder systeem zou ook een optie moeten zitten om te activeren indien niet geactiveerd. Is de auto al ouder dan 36 maanden? Dan kan het zijn dat de "gratis" periode al voorbij is en dien via je de R-Link store het abbonement opnieuw te activeren (a bedrag x voor 1/2/3 jaar). Indien diensten al geactiveerd waren zullen deze na aanschaf weer actief zijn.

• kjeldlarmit
melcon schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:06:
[...]

Of het geactiveerd is zou je ergens moeten kunnen vinden onder:
Systeem (naar links vegen) > Systeeminformatie > "Informatie HUID" of een 1 v/d andere opties onder systeeminformatie zo uit mijn hoofd. Onder systeem zou ook een optie moeten zitten om te activeren indien niet geactiveerd. Is de auto al ouder dan 36 maanden? Dan kan het zijn dat de "gratis" periode al voorbij is en dien via je de R-Link store het abbonement opnieuw te activeren (a bedrag x voor 1/2/3 jaar). Indien diensten al geactiveerd waren zullen deze na aanschaf weer actief zijn.
De auto is van augustus 2018, ik zal het zo even bekijken als ik naar huis ga.
Alvast bedankt voor de hulp zover.

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:37
Ik heb sinds vandaag de melding in rlink als ik op het spraakgestuurd knopje druk:
Deze melding wordt niet ondersteund met de huidige stem.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Gaat om rlink 1
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True