XanderDrake schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:21:
Beste heren, hiero een eigenaar van een Clio 3 estate uit 2008. Prima auto, heb hem sinds 2016 en kwam mooi uit de APK vorig jaar.
Maar sinds paar maanden hebben we problemen met de hendels\schakelaars op het stuurkolom. Eerst kregen we het grote licht niet meer langdurig aan, en vervolgens lijkt de ruitenwisser pas na een hele tijd aan te gaan. Dus de hendel omzetten maar geen response. Dat eerste is irritant, het tweede is gevaarlijk bij regen.
Ik heb ergens gehoord dat de Clio 3 hendels nu ongeveer versleten raken. Maar beide kapot is een beeeetje gortig. Is er ergens signaal storing mogelijk?
Om hier even op terug te komen, het waren twee losse problemen blijkbaar:
De hendel kolom aan de linkerkant van het stuur is vervangen, 130 incl btw, nu hunky dory.
De sensor/aansluiting voor regen/ruitenwisser was vies of dergelijks, na standaard onderhoud twee weken geleden opgelost zonder extra kosten.
Heb nu 30k gereden met deze auto (Clio 3 estate), hij is 10 jaar oud met 120k op de teller. Vorig weekend naar Berlijn en terug gereden, ging als de brandweer! Het was gelukkig niet druk of regenachtig op de terugrit, dus ik kon volle bak blazen. 195km per uur

Indrukwekkend voor een Franse vierpitter met 1145cc

Niemand hield me bij, ook niet al die Audi's!
In de week daarvoor een ander persoonlijk record gevestigd, 200km gereden vanuit Belgie met slechts 9.4 liter bezine, dus 21+ km per liter!
Al met al ben ik erg tevreden, en raad de auto aan: redelijk weinig onderhoud, kleine stille zuinige motor met toch verrassend veel pit, relatief veel ruimte (4 volwassenen plus vakantie bagage gaat prima), lage vaste lasten en niet duur in de aanschaf (6900 euro 2jaar geleden met 87k op teller). 4,5 sterren op 5!