Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
vhal schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:45:
[...]

Als je voor een neurotisch en opgefokt ding wilt gaan.... :+ Maar zonder gekheid, ik stop er nu maar Euro98 in want persoonlijk vind ik die 120-mtor op 95 niet "lekker" lopen.

Of het ligt aan de kwaliteit van 95 in NL, op het Megane-forum lees je dit ook terug (iets met bio-ethanol)
Doe ik ook met de antieke 2.0T in de Vel Satis. Rijdt merkbaar beter en zuiniger. Komt inderdaad door de veranderingen aan de brandstofsamenstelling.

Plus, ik tank in Duitsland dus het kost me niks extra :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
Gisteren geen vermogen meer met onze Renault Megane Estate (12-2015) en diverse meldingen: “Controleer Hill Start Assist”, “Controleer luchtverontreiniging”, “Controleer ESC” de auto laten verplaatsen via Renault Route Service naar de Dealer.

Vandaag telefonisch contact, helaas niets gevonden, alles werkt weer.
Echter moet wel uw distributieketting inclusief spanner worden vervangen.

Uit coulance betaald Renault Nederland 85%, echter dient u nog wel even 535,- euro te betalen.

Weet iemand van jullie of:
1. een distributieketting inclusief spanner binnen 3 jaar en 45.000 KM moet worden vervangen.
2. dit normaal 3566,- euro kost

Alvast bedankt, morgen maar weer Dealer en Renault Nederland bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ketting gaat normaliter makkelijk 200.000 km mee (vroeger ging de ketting zelfs langer mee dan de auto, 500.000 km+). Het kan wel voorkomen dat, door een slechte spanner of dunne ketting, de boel vroegtijdig is uitgerekt (maar zelfs dan is dit wel heel snel).

Distributieketting vervangen is niet heel goedkoop (zit 'em vooral in arbeid), maar dat kost echt niet zo veel. 1500 euro is imho een stuk realistischer. Die 85% geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
S_Chief schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:38:
Ketting gaat normaliter makkelijk 200.000 km mee (vroeger ging de ketting zelfs langer mee dan de auto, 500.000 km+). Het kan wel voorkomen dat, door een slechte spanner of dunne ketting, de boel vroegtijdig is uitgerekt (maar zelfs dan is dit wel heel snel).

Distributieketting vervangen is niet heel goedkoop (zit 'em vooral in arbeid), maar dat kost echt niet zo veel. 1500 euro is imho een stuk realistischer. Die 85% geloof ik niet.
Thanks, dat was ook mijn eerste snelle conclusie. Ben benieuwd wat ze morgen te vertellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Er is wel een slechte serie spanners geweest op de 1.2 TCe, dus het zou inderdaad kunnen. Het bedrag wat ze noemen is wel absurd te noemen, wel netjes dat ze zich uit zichzelf met coulance komen maar zou nog wel even een goed gesprek hebben. Indien het echt een uitgerekte ketting betreft komen de meldingen daar ook - indirect - vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinh!
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 12:14
Exorcist schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:12:
[...]

Ik ben helemaal klaar met de R-Link in mijn (2016) Clio Estate. USB stick wordt pas gevonden als ik hem eruit haal en erin doe. Loopt met regelmaat vast en herstart, en het systeem doet dat bij voorkeur als ik de TomTom nav. écht nodig heb. Vindt sporadisch wel mijn telefoon en connecteert (met BT) maar kapt er soms mee als ik via Spotify muziek luister. Systeem herstart en de melding "Volume verkeersmeldingen *** ) verschijnt.
Dit is precies hetzelfde probleem wat ik ervaar bij mijn Clio Estate (2017) en ik irriteer me er mateloos aan.
Welke versie wordt er aangegeven bij jouw mediasysteem?

Het naar fabrieksinstellingen zetten, opnieuw instellen via 5x homeknop?, software update laten uitvoeren bij onderhoudsbeurt hebben helaas voor mij het probleem niet verholpen.

Als iemand een oplossing hiervoor weet dan zou het echt geweldig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Even een nog een vraagje hier. Is het normaal dat een derde remlicht van Megane Break uit 2012 144 euro moet kosten ? niet te vinden tweedehands. Hetzelfde geldt voor afdekkapje van koplampsproeier die er door een malloot is af gejat. 97 Euro... incl in kleur spuiten...

Past bijna in het WTF topic... 8)7

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Gri77ie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:51:
Even een nog een vraagje hier. Is het normaal dat een derde remlicht van Megane Break uit 2012 144 euro moet kosten ? niet te vinden tweedehands. Hetzelfde geldt voor afdekkapje van koplampsproeier die er door een malloot is af gejat. 97 Euro... incl in kleur spuiten...

Ja, dat is normaal. Het is een geheel dat derde remlicht. Wat je wel zou kunnen proberen is om te kijken of je het ding goedkoper kunt krijgen via internet - nieuw, niet tweedehands dus.
Dat afdekkapje lijkt mij wel wat aan de prijs, als dat tenminste echt alleen dat kapje en spuiten is en niet ook dat mechaniekje dat erbij hoort.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

PauseBreak schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:28:
[...]

Ja, dat is normaal. Het is een geheel dat derde remlicht. Wat je wel zou kunnen proberen is om te kijken of je het ding goedkoper kunt krijgen via internet - nieuw, niet tweedehands dus.
Dat afdekkapje lijkt mij wel wat aan de prijs, als dat tenminste echt alleen dat kapje en spuiten is en niet ook dat mechaniekje dat erbij hoort.
Goed om te weten. Heb al diverse bedrijven gehad, diverse online onderdelen sites, maar ook brezan en dat soort zaken. Die kunnen het onderdeel niet bestellen via Renault. Alternatief van een andere producent zijn er niet... maar dan ga ik het gewoon laten maken. Derde remlicht zit een scheur in het plastic en doet helemaal niets meer.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vinh! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:39:
[...]

Dit is precies hetzelfde probleem wat ik ervaar bij mijn Clio Estate (2017) en ik irriteer me er mateloos aan.
Welke versie wordt er aangegeven bij jouw mediasysteem?

Het naar fabrieksinstellingen zetten, opnieuw instellen via 5x homeknop?, software update laten uitvoeren bij onderhoudsbeurt hebben helaas voor mij het probleem niet verholpen.

Als iemand een oplossing hiervoor weet dan zou het echt geweldig zijn!
Zal vd week even kijken welke versie het is, maar ik heb het vaker gelezen en lijkt er geen permanente oplossing voor te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
midget schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:11:
Gisteren geen vermogen meer met onze Renault Megane Estate (12-2015) en diverse meldingen: “Controleer Hill Start Assist”, “Controleer luchtverontreiniging”, “Controleer ESC” de auto laten verplaatsen via Renault Route Service naar de Dealer.

Vandaag telefonisch contact, helaas niets gevonden, alles werkt weer.
Echter moet wel uw distributieketting inclusief spanner worden vervangen.

Uit coulance betaald Renault Nederland 85%, echter dient u nog wel even 535,- euro te betalen.

Weet iemand van jullie of:
1. een distributieketting inclusief spanner binnen 3 jaar en 45.000 KM moet worden vervangen.
2. dit normaal 3566,- euro kost

Alvast bedankt, morgen maar weer Dealer en Renault Nederland bellen.
Ketting mag je toch wel vanuit gaan dat dit “levenslang” moet zijn ?, ik snap er altijd iets mee kan zijn.
Maar een ketting met de vervangings termijn die je noemt had beter een riem kunnen zijn dan dat was dan de helft goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gri77ie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:51:

Die moeten toch echt wel op de sloop te vinden zijn, nieuw kosten ze inderdaad de hoofdprijs maar er liggen toch al aardig wat meganes van dit type op de sloop.

@Mektheb Is inderdaad levenslang, alleen controle op speling om de 60k. In dit geval is het zeer waarschijnlijk een auto met een verkeerd geproduceerde spanner, deze zijn een bepaalde periode gebruikt.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Vanochtend ben ik met de clio even langs de dealer gereden voor vhal in "Het grote Renault topic - Deel 7". Ik had niet echt de gelegenheid om even eerder te gaan maar na de vakantie en andere verplichtingen ben ik toch maar even gegaan daar ik mij zat te ergeren aan dit geluid. In ieder geval weinig opgeschoten qua oplossing maar de monteur beaamde na een ritje wel dat dit geluid niet normaal is en dat er een vervolgafspraak gepland wordt voor volgende week.

Het valt mij mee, men had ook kunnen zeggen dat dit hoort bij de typische eigenschappen van de auto en dat er niks aan de hand is :+

Strava

• Mektheb
vhal schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:34:
Vanochtend ben ik met de clio even langs de dealer gereden voor vhal in "Het grote Renault topic - Deel 7". Ik had niet echt de gelegenheid om even eerder te gaan maar na de vakantie en andere verplichtingen ben ik toch maar even gegaan daar ik mij zat te ergeren aan dit geluid. In ieder geval weinig opgeschoten qua oplossing maar de monteur beaamde na een ritje wel dat dit geluid niet normaal is en dat er een vervolgafspraak gepland wordt voor volgende week.

Het valt mij mee, men had ook kunnen zeggen dat dit hoort bij de typische eigenschappen van de auto en dat er niks aan de hand is :+
Heb altijd een italiaan gereden en dan noemde ze het Karakter :+. ( piepen kraken roest :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Van de week mijn Laguna Dynamique (2011 -3 ph1) gewisseld voor een Grand Scenic Bose (2015 - 3 ph2). Leuke wagen weg, maar ook weer leuke wagen terug. Wel heb ik nu nog een set originele Renault velgen liggen met zomerbanden van GoodYear, alles +6,5mm (begin dit seizoen erom gelegd). Mocht iemand hier nog interesse voor hebben dan graag een DM.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• santing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 20:45
Meschien dat iemand het hier weet
Wij hebben een Renault Scenic 2 uit 2005
Nu is het probleem dat de auto heel af toe vooral bij de stoplichten begint die op 3 poten te lopen en valt dan zo goed als uit totdat we gaan spelen met het gas dan komt die weer.Maar dit probleem is niet altijd.
Ik heb hem vandaag uitgelezen en krijg geen fout meldingen.
Iemand meschien tips om na te kijken of waar ik op kan/moet letten?
Voor de rest werkt de auto prima alleen wordt nu wel een beetje gek er van ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:21

DropjesLover

Dit dus ->

santing schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:58:
Meschien dat iemand het hier weet
Wij hebben een Renault Scenic 2 uit 2005
Nu is het probleem dat de auto heel af toe vooral bij de stoplichten begint die op 3 poten te lopen en valt dan zo goed als uit totdat we gaan spelen met het gas dan komt die weer.Maar dit probleem is niet altijd.
Ik heb hem vandaag uitgelezen en krijg geen fout meldingen.
Iemand meschien tips om na te kijken of waar ik op kan/moet letten?
Voor de rest werkt de auto prima alleen wordt nu wel een beetje gek er van ..
Welke brandstof en kilometerstand ongeveer?
Klinkt als een injector die niet meer helemaal lekker is.
Sowieso standaard bij dergelijke leeftijd indien benzine, bougies en bougiekabels etc al eens vervangen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@santing Welke motor heeft de auto? Als de motor penbobines heeft dan is dit de hoofdverdachte. Deze zie je pas terug met uitlezen als het echt erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 06:03
Renault Clio uit 2001 nieuwe model dan, hoeveel kost om distrubitieriem + waterpomp vervangen??? (Graag niet bij de dealer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:35
Welke motor? De V6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Weet iemand al een oplossing om bij rlink het geluid van bluetooth etc door te laten spelen ipv de verkeersmelding.
alle meldingen staan uit maar toch stop de radio of bleutooth en heb geen geluid voor 1 of 2 minuten er komt dan te staan volume verkeersmelding en gaat daarna weer gewoon verder met muziek.

heel vervelend.
laatste rlink versie is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 17:22
Ik heb nu ook een mooie: De airco heeft het begeven(lampje dashboard brand wel,goed gevuld, de zekering is ook nog OK maar er komt geen koude lucht) maar de auto trekt nu als een Ferrari (daarvoor heeft ie al jaren slecht opgetrokken).

Uiteraard heeft men van alles bedacht en vervangen zoals dat het de Turbo was, lucht filters etc etc).

Rara hoe kan dit? Is er iets elektronisch gekoppeld?

[ Voor 20% gewijzigd door freedzed6 op 19-08-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Binnenkort kan ik wisselen voor m'n werk naar een andere leaseauto (poolauto), de Megane Estate Bose is mij aangeboden. Echter kan ik op basis van het kenteken wel de kleur achterhalen en ik weet inmiddels dat het de cosmos blue kleur is. Omdat ik de velgen nog al van grote invloed vind op de uitstraling van de auto ben ik wel erg benieuwd welke velgen eronder zitten.
Weet iemand welke velgen de mogelijkheden waren bij dit type met bouwjaar 2017, overigens een Energy dci 110 met Bose.

Omdat het momenteel vakantie is kan niemand mij op kantoor antwoord geven nu, maar jullie begrijpen dat ik wel nieuwsgierig ben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Kijk eens in de brochure op Renault.nl. Voor zover ik me kan erinneren is het aanbod velgen niet veranderd.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
freedzed6 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:10:
Ik heb nu ook een mooie: De airco heeft het begeven(lampje dashboard brand wel,goed gevuld, de zekering is ook nog OK maar er komt geen koude lucht) maar de auto trekt nu als een Ferrari (daarvoor heeft ie al jaren slecht opgetrokken).

Uiteraard heeft men van alles bedacht en vervangen zoals dat het de Turbo was, lucht filters etc etc).

Rara hoe kan dit? Is er iets elektronisch gekoppeld?
De airco pomp wordt electromagnetisch aan/afgekoppeld inderdaad, wanneer de druk te laag is zal deze niet gekoppeld worden. Een aircopomp pakt gemiddeld tussen de 3-5 Kw van het motor vermogen wanneer ingeschakeld, tussen de 4 en 7 pk, dat is wel merkbaar, zeker in het toerengebied waar je motor niet het piekvermogen levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Twee vragen voor Clio eigenaren:
  1. Heeft iemand ervaring met een armsteun als deze https://www.cargoods.nl/armsteun-renault-clio-4.html voor zijn/haar Clio? Ziet er wat mij betreft prima uit, enige nadeel zou zijn dat je in de bekerhouder moet boren waardoor deze gaten zichtbaar blijven bij verwijderen van de armsteun. Dat zie ik echter (voor nu, voor mezelf) niet als een probleem.
  2. Los van 't feit of draadloze autoladers überhaupt een goede keuze zijn voor het snel laden van een telefoon, vraag ik me af of 't zo zou kunnen zijn dat de 12V uit een Clio minder krachtig zou kunnen zijn waardoor er niet voldoende 'power' uit komt om te voldoen aan de vereisten om te snel laden. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
JBS schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:46:
Twee vragen voor Clio eigenaren:

Heeft iemand ervaring met een armsteun als deze https://www.cargoods.nl/armsteun-renault-clio-4.html voor zijn/haar Clio? Ziet er wat mij betreft prima uit, enige nadeel zou zijn dat je in de bekerhouder moet boren waardoor deze gaten zichtbaar blijven bij verwijderen van de armsteun. Dat zie ik echter (voor nu, voor mezelf) niet als een probleem.
Ik heb deze zelf, inc het "leren" bovenkantje (leerlook, maar is gewoon kunststof).
Was geen probleem met de montage. Ben er niet helemaal tevreden over: Voelt goedkoop aan en het mechanisme om deze omhoog/omlaag te doen, laat te wensen over (knop aan de voorzijde diep indrukken voordat de arm verstelbaar is). Maar het rijd wel lekkerder, met een armsteun :)
JBS schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:46:
Los van 't feit of draadloze autoladers überhaupt een goede keuze zijn voor het snel laden van een telefoon, vraag ik me af of 't zo zou kunnen zijn dat de 12V uit een Clio minder krachtig zou kunnen zijn waardoor er niet voldoende 'power' uit komt om te voldoen aan de vereisten om te snel laden. Heeft iemand daar ervaring mee?
Indien de draadloze lader geschikt is voor de auto, zou ik me over het vermogen niet druk maken. Even afhankelijk van welk toestel je hebt (iPhones hebben minder vermogen nodig dan een Galaxy Serie bijvoorbeeld. Qi 1.1 = 7,5W, Qi 1.2 = ~15W)
Rekensom is simpel: P = U x I --> 15W/12V = 1.25A
Niets aan de hand dus :)
Hou er wel rekening mee dat draadloos laden langzamer gaat dan met een kabel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Wat Dwazer zegt inderdaad, sterker nog, als je een redelijk intensieve applicatie hebt draaien i.c.m. GPS (navigatie b.v.) kan het zelfs zijn dat draadloos laden te langzaam gaat en de telefoon niet oplaad maar op hetzelfde niveau blijft of zelfs ontlaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dwazer schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:37:
[...]Ik heb deze zelf, inc het "leren" bovenkantje (leerlook, maar is gewoon kunststof).
Was geen probleem met de montage. Ben er niet helemaal tevreden over: Voelt goedkoop aan en het mechanisme om deze omhoog/omlaag te doen, laat te wensen over (knop aan de voorzijde diep indrukken voordat de arm verstelbaar is). Maar het rijd wel lekkerder, met een armsteun :)
Dank voor het delen van je ervaringen. Als ik je goed begrijp valt het mechanisme om 'm te openen een beetje tegen, maar is het ding wel degelijk/stevig genoeg om stabiel te gebruiken als armsteun?
melcon schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:58:
Wat Dwazer zegt inderdaad, sterker nog, als je een redelijk intensieve applicatie hebt draaien i.c.m. GPS (navigatie b.v.) kan het zelfs zijn dat draadloos laden te langzaam gaat en de telefoon niet oplaad maar op hetzelfde niveau blijft of zelfs ontlaad.
Klopt, maar middels een snellader zou dat probleem ondervangen moeten worden. Het gekke is echter dat 't draadloos laden tijdens snelladen steeds even onderbroken wordt, maar soms gaat 't wel gedurende 'n half uur gewoon goed. Wilde dus even uitsluiten dat 't aan de 12V zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Ik kreeg de meldingen controleer luchtverontreiniging, controleer inspuiting en controleer regelaar in mijn Megane 3 1.5 DCI. laten uitlezen bij de garage Renault dealer. Hierbij werd geconstateerd dat de uitlaatklep moet worden vervangen á 378 euro (ex onderzoekskosten van 42 euro). Ik vind dat wel veel geld voor een ogenschijnlijk klein onderdeel wat volgens de beste man in mijn uitlaat zou zitten. Ik kan er ook weinig van terugvinden op internet. Is dit een normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
JBS schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:14:
[...]
Dank voor het delen van je ervaringen. Als ik je goed begrijp valt het mechanisme om 'm te openen een beetje tegen, maar is het ding wel degelijk/stevig genoeg om stabiel te gebruiken als armsteun?
[knip]
Het is Chinees Plastic.
Het functioneert, maar verwacht er geen wonderen van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dwazer schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Het is Chinees Plastic.
Wanneer 't niet wiebelt als je er je arm op legt, ben ik tevreden. Ik neem aan dat dat wel het geval zal zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
JBS schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:45:
[...]
Wanneer 't niet wiebelt als je er je arm op legt, ben ik tevreden. Ik neem aan dat dat wel het geval zal zijn? :)
Jup, def. een wiebel-ding...
Zoals ik al zei: Chinees Plastic.

Maar omdat ik nog niet iets beter ben tegen gekomen dan deze oplossing, doen we het er maar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Ik heb een uitdraai/overzicht gekregen van de Renault dealer van de Megane Estate Bose.
Veel dingen spreken voor zich en geven me behoorlijk wat duidelijkheid, een paar dingen zijn mij niet helemaal duidelijk. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Hier iemand misschien die weet wat onderstaand betekend of werkt bij een (renault) dealer die weet wat dit is? .

- Radio69A (welk type is dit? Klein of groot scherm?)
- Aluminum wielen 17 (maar verderop staat: Ander wiel 08)
- Buitenspiegels 04 (maar verderop staat: Chroom spiegel)

Hij is in elke geval Cosmos Blue, daar ben ik wel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nadat mijn Fiat Grande Punto na een kopstaart botsing economisch total loss werd verklaard heb ik deze vervangen voor een Renault Megane Ph 2 uit 2004 met 151k op de teller. Altijd dealer onderhouden, vorig jaar nog groot onderhoud in de vorm van koppeling en koppakkingen en altijd netjes de beurten gehad. Op wat cosmetische dingen (1 verkleurde koplamp) en wat krasjes (ja wat wil je met een auto van 15 jaar) een prima ding. Even wennen want dit is natuurlijk een ander caliber als de Punto.

Electronisch geen gekke dingen meegemaakt nog (ik ken de horror verhalen) maar tot op heden geen enkel probleem. Helaas is de standaard radio ronduit bagger, dus die is intussen vervangen voor mijn eigen jvc unit. Ook het schermpje waarop je de klok hoort te zien is defect (kwestie van loshalen, nieuwe bestellen met dezelfde nummer en dan opnieuw bevestigen toch?)
Toen kwam ik er dus achter dat er wat mis was met de speakers in de beide voordeuren.
Na wat YouTube filmpjes te hebben gezien hoe je daarbij komt heb ik het ene klepje eraf gehaald en ik trof
dus dit aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jHYLGeQXlPW8StZmVEYKHoK2/thumb.jpg

Die moeten dus worden vervangen.Die zijn gewoon verrot? Beide kanten zien er overigens zo uit terwijl die bij de bestuurders kant nog het beste klinkt en werkt...
Ik heb al ontdekt dat er geen speakers in passen groter dan 13 cm. Echter liep ik ook tegen de aansluiting/kabel aan. Deze is anders dan bijvoorbeeld ene setje Pioneer die mijn moeder nog heeft liggen.Dat gaat dus niet passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BTzV2vm5evGqWLPv6s4gE0pY/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/czBKPs56ESCZhzk9TtSGUexe/thumb.jpg
Iemand ervaring hierin? '
Is het een kwestie van stekker loshalen, draadjes koppelen aan de daarvoor bestemde plus en min, vast maken en gaan? Of mis ik hier iets? Ik heb geen klushandjes maar dit lijkt me een vrij simpel klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Nu online
Mrjraider schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:46:
Nadat mijn Fiat Grande Punto na een kopstaart botsing economisch total loss werd verklaard heb ik deze vervangen voor een Renault Megane Ph 2 uit 2004 met 151k op de teller. Altijd dealer onderhouden, vorig jaar nog groot onderhoud in de vorm van koppeling en koppakkingen en altijd netjes de beurten gehad. Op wat cosmetische dingen (1 verkleurde koplamp) en wat krasjes (ja wat wil je met een auto van 15 jaar) een prima ding. Even wennen want dit is natuurlijk een ander caliber als de Punto.

Electronisch geen gekke dingen meegemaakt nog (ik ken de horror verhalen) maar tot op heden geen enkel probleem. Helaas is de standaard radio ronduit bagger, dus die is intussen vervangen voor mijn eigen jvc unit. Ook het schermpje waarop je de klok hoort te zien is defect (kwestie van loshalen, nieuwe bestellen met dezelfde nummer en dan opnieuw bevestigen toch?)
Toen kwam ik er dus achter dat er wat mis was met de speakers in de beide voordeuren.
Na wat YouTube filmpjes te hebben gezien hoe je daarbij komt heb ik het ene klepje eraf gehaald en ik trof
dus dit aan:
[afbeelding]

Die moeten dus worden vervangen.Die zijn gewoon verrot? Beide kanten zien er overigens zo uit terwijl die bij de bestuurders kant nog het beste klinkt en werkt...
Ik heb al ontdekt dat er geen speakers in passen groter dan 13 cm. Echter liep ik ook tegen de aansluiting/kabel aan. Deze is anders dan bijvoorbeeld ene setje Pioneer die mijn moeder nog heeft liggen.Dat gaat dus niet passen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Iemand ervaring hierin? '
Is het een kwestie van stekker loshalen, draadjes koppelen aan de daarvoor bestemde plus en min, vast maken en gaan? Of mis ik hier iets? Ik heb geen klushandjes maar dit lijkt me een vrij simpel klusje.
Heb dit wel eens gedaan. Ik zou inderdaad goed de maat opnemen, (kijk ook even naar de diepte van de speaker!). Je kan natuurlijk de oude speaker ook gewoon meenemen naar de mediamarkt oid en daar kijken wat gelijk is?

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mrjraider schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:46:
[knip]
Is het ook. Je hebt een "nette" oplossing, maar draadjes koppelen op een degelijke manier werkt ook.
Edit: overigens zitten er voorin de deuren origineel woofers (zo te zien), gecombineerd met tweeters in het dashboard?

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41Zi%2BGLYXxL._SX466_.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2018 15:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:48:
[...]

Is het ook. Je hebt een "nette" oplossing, maar draadjes koppelen op een degelijke manier werkt ook.
Edit: overigens zitten er voorin de deuren origineel woofers (zo te zien), gecombineerd met tweeters in het dashboard?

[afbeelding]
Er zitten geen tweeters in de deur. Dus in het dashboard denk ik. Hoe heten deze kabels? Dan kan ik daar naar op zoek en aanschaffen en dan op zoek naar speakers die passen in de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mrjraider schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:51:
[...]
Er zitten geen tweeters in de deur. Dus in het dashboard denk ik. Hoe heten deze kabels? Dan kan ik daar naar op zoek en aanschaffen en dan op zoek naar speakers die passen in de deur.
Renault speaker adapter geeft al wat Google hits.

Voorbeeld: https://www.caraudioshop....bels-renault-vw-opel.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ah oké ik ga even op onderzoek. Bedankt :)

• Dwazer
Mrjraider schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:51:
Ah oké ik ga even op onderzoek. Bedankt :)
Caraudioshop is een goeie :Y
Zelf mijn setjes speakers gekocht, prima prijs en eventuele ondersteuning d:)b

• Mrjraider
  • Niet online
Dwazer schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:26:
[...]

Caraudioshop is een goeie :Y
Zelf mijn setjes speakers gekocht, prima prijs en eventuele ondersteuning d:)b
Ik had al interesse in een setje. Voor mij is het het makkelijkst als het gewoon past zonder vele aanpassingen. Dus we gaan even zoeken :)

• Novadecasa
Novadecasa schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:54:
Ik heb een uitdraai/overzicht gekregen van de Renault dealer van de Megane Estate Bose.
Veel dingen spreken voor zich en geven me behoorlijk wat duidelijkheid, een paar dingen zijn mij niet helemaal duidelijk. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Hier iemand misschien die weet wat onderstaand betekend of werkt bij een (renault) dealer die weet wat dit is? .

- Radio69A (welk type is dit? Klein of groot scherm?)
- Aluminum wielen 17 (maar verderop staat: Ander wiel 08)
- Buitenspiegels 04 (maar verderop staat: Chroom spiegel)

Hij is in elke geval Cosmos Blue, daar ben ik wel blij mee :)
Inmiddels denk ik vrijwel zeker te weten dat de omschrijving Radio69A het grote navi type is. Op de website van Renault bevat de bron/HTML code van de afbeeldingen met de grote navi in de optielijst de omschrijving ' radio69A', in tegenstelling tot de andere navi types.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 14:46
Mrjraider schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Ik had al interesse in een setje. Voor mij is het het makkelijkst als het gewoon past zonder vele aanpassingen. Dus we gaan even zoeken :)
Laat het vooral even zien als je een oplossing gevonden hebt.
Heb zelf ook een megane 2 en ook al eens naar andere speakers zitten kijken. :+

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Kleine update voor vhal in "Het grote Renault topic - Deel 7"

Ze weten het niet :+ De auto heeft gisteren de gehele dag op de brug gestaan om het eea te checken maar helaas, het gebrom blijft. Nu willen ze via Renault NL het eea gaan doornemen via hun 'helpdesk' of zo, in ieder geval geef ik ze nog een dag om met uitsluitsel te komen (waarbij 'wij weten het ook niet' ook mogelijk is :P )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
K*t, mijn massage functie in mijn Megane houdt er na 1 cyclus mee op.
Hebben meer mensen dat?
Maakt niet uit op welke snelheid, intensiteit of functie het is, hij nokt ongeveer thv mijn schouderbladen en gaat daarna uit.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Bob-B190 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:08:
[...]
Heb dit wel eens gedaan. Ik zou inderdaad goed de maat opnemen, (kijk ook even naar de diepte van de speaker!). Je kan natuurlijk de oude speaker ook gewoon meenemen naar de mediamarkt oid en daar kijken wat gelijk is?
Ik las dat je van die speciale Pioneer speakers heb voor de Renault. Onderstaande kwam ik ook tegen op Mégane forum.
https://www.bol.com/nl/p/...-inbouw/9200000009847917/

Deze heb ik besteld. Voor het geval dat ook speaker adapters. Je weet maar nooit. Als het goed is komt beide morgen binnen bij mijn pakketpunt en dan ga ik eens knutselen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mrjraider op 24-08-2018 15:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Gisteren dus bij bol.com de Pioneer TS-Q131C besteld. Bol.com zou Bol.com niet zijn als er niet was mis ging met de bezorging. Ik kreeg een niet werkende track en trace code opgestuurd en heb ook niet een mail gehad of ze binnen waren gekomen bij mijn afhaalpunt. Eind van de middag het punt bezocht en ik had mazzel. Er was een pakketje voor mij :)

Prima verpakt. Twee speakers en tweeters keurig beschermd in een laag piepschuim. In de doos van Pioneer zit een hele gebruiksaanwijzing voor vrijwel alle modellen van Renault. De Twingo, Clio, Scenic en de Megané stonden er allemaal in benoemd. Er staat precies in beschreven hoe je bij de speakers en bij de tweeters komt. Keurig met afbeeldingen etc. Prima dus :D

Ik heb een Renault Megané 2 uit 2004 met de nog standaard meegeleverde speakers en tweeters. Er zitten tevens twee (nog uitstekend werkende) speakers in beide achterportieren die ik niet vervang aangezien daar (nog) geen reden toe is.
Benodigheden:
- een auto :+
- Platte schroevendraaier
- Kruiskop schroevendraaier
- Torx 20 schroevendraaier (of bitje)
(in mijn geval - engelengeduld)

Op internet en in de gebruiksaanwijzing staat prima omschreven hoe je bij de speakers en tweeters komt. De beide speakers zitten achter een plastic kap verstopt. Die je gemakkelijk los kan trekken. Advies: begin vanaf de punt van de kap en niet vanaf de scharnier kant ;) scheelt je trekken.

De beide tweeters zitten onder een plastic kap die je met behulp van de platte schroevendraaier kan verwijderen (voorzichtig omhoog wippen en de tweeter komt tevoorschijn).

In beide deuren trof ik dus twee verrotte speakers aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jHYLGeQXlPW8StZmVEYKHoK2/thumb.jpg

De speakers zitten vast met twee torx 20 schroeven. In de passagierskant zaten ze vrij los en waren ze zo verwijderd. Die van de bestuurderskant zaten muur maar dan ook muur vast :( heeft me even wat geduld en kracht gekost (boormachine is stuk gegaan enkele weken terug dus ik had die power niet) maar het is gelukt.
De speaker zelf krijgt zijn signaal van onderstaande stekker. De Pioneer is speciaal gemaakt voor Renault en voor deze aansluiting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BTzV2vm5evGqWLPv6s4gE0pY/thumb.jpg

Stekker loshalen is even wringen en je vingers slopen want het zit aardig goed vast geklemd maar nadien kan je de speaker verwisselen. Aangezien het dezelfde aansluiting is is het een kwestie van plug and play. Nadat ik alles had vervangen heb ik eerst het geluid getest voordat ik alles vast heb gemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6bCLXev5cyixBJXqmVR4tvjV/thumb.jpg

Voor en na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L5habL1LSQGrZWSj1tEmzJjh/thumb.jpg
Wel duidelijk denk ik waarom ze verwisseld werden :+

Vastzetten met de bijgeleverde schroeven en klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QeiQ1gCY871MNzqduxR53DEY/thumb.jpg

Beide tweeters ogen nog prima en klinken ook gewoon goed. Maar omdat het een hele set is besloten alles te vervangen (ik was toch bezig)
Deze zaten bij mij in het dashboard. Dus met een schroevendraaier het kapje eraf gehaald, voorzichtig de tweeter uit zijn schulpje gewipt met diezelfde schroevendraaier (voorzichtigheid is geboden). Tweeters verwisselt en teruggeplaatst.

Verschil in beide tweeters:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rKQmWL1GnuvUSv2LD3H3RETX/thumb.jpg

Alles weer bedekt met bijbehorend kapje en klaar.

Het geluid is zoveel beter, niet normaal :o

Het oude setje is dan eigenlijk ook rijp voor de kliko
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LNahJU6bXlq9ixHnELDRVFSs/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
Mooie upgrade zo. Ik heb dezelfde set in gebruik.
Nog plannen om de speakers achter ook aan te pakken?

In mijn achterhoofd loop ik met het plan rond om er nog eens een bescheide subje aan te te voegen (onder de stoel bijvoorbeeld). Aan de andere kant is het geluid zo ook wel in orde.

Kleine correctie, een Megane uit 2004 is een Megane 2 Phase 1 ;) In 2006 kwam de Megane 2 Phase 2 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
perslucht schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:52:
Mooie upgrade zo. Ik heb dezelfde set in gebruik.
Nog plannen om de speakers achter ook aan te pakken?

In mijn achterhoofd loop ik met het plan rond om er nog eens een bescheide subje aan te te voegen (onder de stoel bijvoorbeeld). Aan de andere kant is het geluid zo ook wel in orde.

Kleine correctie, een Megane uit 2004 is een Megane 2 Phase 1 ;) In 2006 kwam de Megane 2 Phase 2 uit
Hangt er vanaf of ik het nodig ga vinden. Geluid nu is al een heel eind beter en de beide achter speakers werken nog prima. Zeker na vervanging van de Renault radio met mijn jvc unit.
Enige nadeel is dat de stuurbediening nu niet meer werkt maar ik moet nog eens een canbus stekkertje kopen.

ah oké aangepast :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perslucht
Een Megane 2 uit 2004 gebruikt geen Can bus voor de stuurwielbediening. Dat is volgens mij met een weerstandsladder. Pas toen de zgn 'Update list' radio's kwamen werd er overgeschakeld op een can bus. Deze can bus heeft echter niks te maken met de can bus die in de rest van de auto loopt.

Jij hebt als het goed is de [url=CTSRN003]Connects2 CTSRN003[/url] nodig met een patch lead voor JVC.

https://www.ebay.nl/itm/C...E-PATCH-LEAD/172381524565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
perslucht schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:01:
Een Megane 2 uit 2004 gebruikt geen Can bus voor de stuurwielbediening. Dat is volgens mij met een weerstandsladder. Pas toen de zgn 'Update list' radio's kwamen werd er overgeschakeld op een can bus. Deze can bus heeft echter niks te maken met de can bus die in de rest van de auto loopt.

Jij hebt als het goed is de [url=CTSRN003]Connects2 CTSRN003[/url] nodig met een patch lead voor JVC.

https://www.ebay.nl/itm/C...E-PATCH-LEAD/172381524565
Aha! Zo'n ding heb ik ook gehad voor in mijn Fiat, alleen dan wel een canbus versie. Die ervoor zorgde dat de radio om de haverklap uit viel. Die stekker was dan, samen met een verloopje dik 100 euro :/

Ik heb tot op heden nog geen "behoefte" aan een werkende stuurbediening maar ik sla deze link wel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@perslucht zou het uitwisselen van enkel de originele woofers in de voorste deuren ook al duidelijk merkbaar zijn? De tweeters in het dashboard wil ik in eerste instantie dan laten zitten omdat die bij een Modus niet zo simpel uit te wisselen zijn zo te zien, of ik moet dat verkeerd inschatten? Daarbij zijn er wat klachten over het heel nadrukkelijk aanwezig zijn van die tweeters, dat hoeft voor mij niet perse. Wat meer lage tonen zou echter wenselijk zijn. De originele radio heb ik al eerder eens vervangen door een Renault exemplaar met standaard wat meer power, dat scheelde al een slok op een borrel vwb beter klinken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Zijn er hier mensen met (goede) ervaringen met Android radio's voor Clio VI?
Zie ze ook in China voor ~400 euro, bijvoorbeeld
http://s.aliexpress.com/qamemYBN?fromSns, maar vraag me af of dat je daar echt blij van wordt?

[ Voor 14% gewijzigd door JBS op 26-08-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
JBS schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:10:
Zijn er hier mensen met (goede) ervaringen met Android radio's voor Clio VI?
Zie ze ook in China voor ~400 euro, bijvoorbeeld
http://s.aliexpress.com/qamemYBN?fromSns, maar vraag me af of dat je daar echt blij van wordt?
Mag ik vragen waarom je dit zou willen ruilen voor Rlink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

sgouman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:30:
[...]

Mag ik vragen waarom je dit zou willen ruilen voor Rlink?
Als fervent Waze gebruiker zou ik Waze graag op het scherm in de Clio willen.
Heb overigens geen Rlink maar Media Nav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roermondenaar
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-11-2020
Hallo ik ben opzoek naar een Renault Clio TCE 0.90 maar ik zie 2 modellen met 75 PK en een van 90 PK,

Weet iemand wat hiermee de grootste verschillen zijn (als alleen vermogen), welke is de betere model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Roermondenaar schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:17:
Hallo ik ben opzoek naar een Renault Clio TCE 0.90 maar ik zie 2 modellen met 75 PK en een van 90 PK,

Weet iemand wat hiermee de grootste verschillen zijn (als alleen vermogen), welke is de betere model?
Niets, enkel software en het daarbij horende extra koppel. De TCe 75 volgt de 1.2 16V op die waarschijnlijk de emissienormen niet meer haalt, dat is immers al een erg oud blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roermondenaar
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-11-2020
AndRo555 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:24:
[...]

Niets, enkel software en het daarbij horende extra koppel. De TCe 75 volgt de 1.2 16V op die waarschijnlijk de emissienormen niet meer haalt, dat is immers al een erg oud blok.
Dus de 90 PK versie kiezen? 0.9 Tce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Roermondenaar schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:27:
[...]

Dus de 90 PK versie kiezen? 0.9 Tce
Dat moet je zelf weten. Als je enkel van A naar B wilt maakt het echt niet uit. Apprecieer je wat meer power in een auto, dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Roermondenaar schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:17:

In NL is de 0.9 TCe alleen geleverd als 90 pk (Zie hier), dus wat dat betreft niet zo moeilijk. In België is er inderdaad ook nog een 75 pk variant geleverd van de 0.9 TCe (vanwege de fiscale pk's daar interessant). Ga ik er even vanuit dat je naar de Clio 4 kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
hardware-lover schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:06:
@perslucht zou het uitwisselen van enkel de originele woofers in de voorste deuren ook al duidelijk merkbaar zijn? De tweeters in het dashboard wil ik in eerste instantie dan laten zitten omdat die bij een Modus niet zo simpel uit te wisselen zijn zo te zien, of ik moet dat verkeerd inschatten? Daarbij zijn er wat klachten over het heel nadrukkelijk aanwezig zijn van die tweeters, dat hoeft voor mij niet perse. Wat meer lage tonen zou echter wenselijk zijn. De originele radio heb ik al eerder eens vervangen door een Renault exemplaar met standaard wat meer power, dat scheelde al een slok op een borrel vwb beter klinken.
Ik weet niet hoe het bij de modus zit. Is dat niet gewoon vergelijkbaar met de Megane 2 en Clio 3? Daar hoef je alleen maar een kapje weg te wippen en de tweeter er uit te drukken.
Ik zou gewoon alles vervangen als ik jouw was. De speakers zijn tenslotte op elkaar afgestemd qua ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@perslucht die tweeters zijn voor mij meer bijzaak, het ging mij eigenlijk over een eventuele "winst" met het vervangen van de deur-luidsprekers, welke nu Renault woofers zijn.

Edit: ik heb nog even goed gekeken, maar de tweeter roosters zijn vast geïntegreerd in het dashboard, en dat ga ik er niet uithalen enkel voor de tweeters ;)

[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 27-08-2018 11:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Mocht je voor de Pioneer TS-Q131C willen gaan en de tweeters niet gebruiken, ik heb nog twee 13cm speakers uit die set liggen. Pm maar als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
JBS schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:44:
[...]
Als fervent Waze gebruiker zou ik Waze graag op het scherm in de Clio willen.
Heb overigens geen Rlink maar Media Nav.
Ah en die werkt wel met R-link maar niet met MediaNav.

Moet zeggen ik gebruik het met Spotify en dat gaat me goed af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mektheb schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:39:
[...]

Ah en die werkt wel met R-link maar niet met MediaNav.

Moet zeggen ik gebruik het met Spotify en dat gaat me goed af
Beetje googlend naar Media Nav en R-link kwam ik deze site tegen: https://mena.co/
Iemand ervaring met deze '100% plug&play' custom firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

We hebben sinds kort een Megane v3 phase 3 en daarvan moeten de achterremmen (schijven en blokken) worden vervangen. Met een aantal youtube video's kom ik een heel eind, maar echt een lekkere beschrijving kan ik niet vinden. Heeft iemand hier ervaring mee en nog tips? Zit vooral met de elektronische handrem die terug moet in de beginpositie.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik vroeg me al een tijdje af waarom mijn telefoon niet oplaad in de auto. Blijkt dat er potjandrie gewoon geen zekering in het vakje zit voor de sigarettenaansteker in de auto :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Shiver23 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:39:
We hebben sinds kort een Megane v3 phase 3 en daarvan moeten de achterremmen (schijven en blokken) worden vervangen. Met een aantal youtube video's kom ik een heel eind, maar echt een lekkere beschrijving kan ik niet vinden. Heeft iemand hier ervaring mee en nog tips? Zit vooral met de elektronische handrem die terug moet in de beginpositie.
Schijven/blokken wijst zich vanzelf, handrem deactiveren staat in je instructieboekje (staat onder gebruik elektronische handrem bij vorst o.i.d.). Meestal is het na activatie kaart in de sleuf steken zodat deze op contact gaat en dan deactiveren middels de knop, daarna zal die gedeactiveerd blijven als je de kaart er weer uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

melcon schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:38:
[...]

Schijven/blokken wijst zich vanzelf, handrem deactiveren staat in je instructieboekje (staat onder gebruik elektronische handrem bij vorst o.i.d.). Meestal is het na activatie kaart in de sleuf steken zodat deze op contact gaat en dan deactiveren middels de knop, daarna zal die gedeactiveerd blijven als je de kaart er weer uit haalt.
Thanks, maar is niet helemaal wat ik bedoel. De handrem stelt naarmate de remblokken verder slijten. Dit moet je weer terugdraaien bij nieuwe remblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Shiver23 Officieel moet dat inderdaad, je kan de zuigers gewoon terug draaien en bij eerste keer dat de handrem aantrekt wordt die opnieuw gesteld.

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

De Clio IV heeft naast het gebrom nu weer een extra 'feature', een leuk schrapend geluid als je je gas los laat bij 3000rpm en hoger. :') Het is vergelijkbaar met een rotte lager of zo, in ieder geval staat hij vandaag weer een dagje bij de dealer maar nu met een mogelijk probleem extra :+.

Ergens hoop ik dat hij compleet in de soep loopt, ik ben er eigenlijk wel klaar mee...

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 30-08-2018 18:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:16:
De Clio IV heeft naast het gebrom nu weer een extra 'feature', een leuk schrapend geluid als je je gas los laat bij 3000rpm en hoger. :') Het is vergelijkbaar met een rotte lager of zo, in ieder geval staat hij vandaag weer een dagje bij de dealer maar nu met een mogelijk probleem extra :+.

Ergens hoop ik dat hij compleet in de soep loopt, ik ben er eigenlijk wel klaar mee...
Dat had mijn punto ook :+ die is helaas gesandwicht dus echt een oorzaak/reden van dat geluid heb ik dus nooit gehad.

In ander nieuws. Mijn Megané 2 rijd en werkt prima. Wel een paar puntjes die aandacht eisen van de garage.
- Sigaretten aansteker doet niets? Zekering ontbreekt maar een nieuwe blijft niet zitten, valt gewoon uit het vakje :/
- Keyless systeem werkt niet
- stuur staat scheef
- achterruit sproeier doet niets
- lichte trilling in de voorwielen (uitlijnen/balanceren)

Zal volgende week eens bellen. Scheelt dat ik ze ken en dat ze zeer coulant zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 17:22
melcon schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

De airco pomp wordt electromagnetisch aan/afgekoppeld inderdaad, wanneer de druk te laag is zal deze niet gekoppeld worden. Een aircopomp pakt gemiddeld tussen de 3-5 Kw van het motor vermogen wanneer ingeschakeld, tussen de 4 en 7 pk, dat is wel merkbaar, zeker in het toerengebied waar je motor niet het piekvermogen levert.
Welke druk bedoel je precies. Van de motor, de airco druk/gas zelf, de lucht druk ergens in een slang?
Ben nu wel benieuwd.

let wel. de Airco stond altijd UIT (lampje brand niet op het panelen en geen koude lucht)
Als ik hem aanzetten merkte ik altijd wel dat dan het toerental (100RPM oid even ) wat terug liep bij het inschakelen en ook de motor iets minder vermogen leek te hebben maar sinds deze echt defect is heb ik nu zo veel meer vermogen meer alsof er echt iets is omgeschakeld / anders werkt.
Een enorm groter verschil maakt het vooral bij optrekken, alsof er iets anders geschakeld wordt van de Turbo / lucht / verbranding(DCI). Pretty Weird IMO maar ik ben er wel blij mee.

[ Voor 33% gewijzigd door freedzed6 op 31-08-2018 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dwazer schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Het is Chinees Plastic.
Deze week de armsteun erin geschroefd. Bevalt prima. :)
Het omhoog klappen voelt inderdaad wat minder aan, maar sec als armsteun ben ik er erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
freedzed6 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:19:
[...]

Welke druk bedoel je precies. Van de motor, de airco druk/gas zelf, de lucht druk ergens in een slang?
Ben nu wel benieuwd.
Druk in het airco systeem zelf. Om de pomp te beschermen wordt de koppeling niet bekrachtigd als de druk in de airco te laag is. Geen druk is mogelijk geen koude middel, geen koude middel is geen transport van (airco) olie dus loopt de pomp droog = niet goed. ;)

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Lees dat je allerlei problemen met het Tce120 blok hebt. Van welk bouwjaar is jouw Clio en hoeveel km's heeft die gelopen. Merk zelf niets van slecht lopen op EURO95. Wagen gaat als de brandweer en wat een koppel.
Schakelindicatie is erg optimistisch, wil me bij 70 km/h al in de 6 hebben.

Merk ook dat de wagen redelijk zuinig rijdt, zit rond de 6 /100.
Met de voormalige Twingo zat ik altijd rond de 6.5 / 100 op dezelfde woonwerk route.

Het gaspedaal wordt dus niet gespaard :+

Voor nu een _/-\o_ voor de constructeurs van Renault, dacht dat mijn motorfiets een redelijk koppel had (V-Twin 650cc). Laat die echter steeds meer bokken omdat ik gewend ben geraakt aan het laagtoerige koppel van de TCe 120 :)

[ Voor 19% gewijzigd door Aapmansz op 02-09-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Aapmansz schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:04:
Lees dat je allerlei problemen met het Tce120 blok hebt. Van welk bouwjaar is jouw Clio en hoeveel km's heeft die gelopen. Merk zelf niets van slecht lopen op EURO95. Wagen gaat als de brandweer en wat een koppel.
Schakelindicatie is erg optimistisch, wil me bij 70 km/h al in de 6 hebben.
Merk ook dat de wagen redelijk zuinig rijdt, zit rond de 6 /100.
Met de voormalige Twingo zat ik altijd rond de 6.5 / 100 op dezelfde woonwerk route.
Het gaspedaal wordt dus niet gespaard :+
Ws bedoel je mijn auto:P De auto is van 12/2016 en heeft nu net 21000km op de teller (gekocht met 18500). Aankomende dinsdag tot donderdag mag hij even overnachten bij de dealer, ik krijg dan een andere Clio Estate mee, waarschijnlijk zal dit wel een TCe90 zijn maar dan maak ik gelijk maar even van de gelegenheid gebruik hoe deze rijdt.

Wat betreft mijn problemen, men vroeg of ik even mee kon rijden want ze hadden het nu opgelost. Lang verhaal over trillende platen, hitteschilden en koppelingkabels. Best, ik weer naar de dealer met de Twingo van mijn vrouw, ik rij 300 meter, geef even vlot gas in z'n 3 tot > 3000rpm, laat het gas vervolgens los ja hoor " BRRRRRRRT"..daar was het getril/gebrom weer. Het gezicht van de monteur kon ik wel inlijsten :+ Vervolgens ging de chef service ook nog even mee en die snapte er ook helemaal niks meer van.

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/12aW6JtfvUdcdO/giphy.gif

Afwachten maar :+

Overigens is het wel een fijne motor in de Clio IV, dat dan weer wel. Al vind ik de Clio wel behoorlijk 'licht' en 'nerveus' aanvoelen bij hogere snelheden. De Megane 3 die ik hiervoor had lag stabieler op de weg maar was wel trager. (heeft wel dezelfde motor TCe115)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Even nog eens over de ophef over de onveilige keyless entry.
Beetje balen, door de ophef zal de waarde van mijn auto nu fors gekelderd zijn.

Maar de wagen heeft wel gewoon het keycard-slot en de keycard heeft ook gewoon de knopjes voor open/dicht. Is het niet mogelijk om de keyless entry optie gewoon onklaar te maken? Ergens in de software een 1 in een 0 te veranderen zegmaar?

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Laatst online: 20-09 13:06

empy

Rijdt rondjes

@vhal Voelt het bij jou hetzelfde alsof je over een wasbord heen rijdt? Ik heb al sinds ik mijn auto heb gekregen af en toe bij gas los dat hij dan ergens gaat trillen. Dat houdt dan aan tot ik de koppeling in trap of gas geef. Heel sporadisch stopt het ook zomaar.
De dealer kreeg het uberhaupt niet gereproduceerd en blijft aangeven dat de auto geen problemen heeft en binnen spec valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 14:12
DropjesLover schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:01:
Even nog eens over de ophef over de onveilige keyless entry.
Beetje balen, door de ophef zal de waarde van mijn auto nu fors gekelderd zijn.

Maar de wagen heeft wel gewoon het keycard-slot en de keycard heeft ook gewoon de knopjes voor open/dicht. Is het niet mogelijk om de keyless entry optie gewoon onklaar te maken? Ergens in de software een 1 in een 0 te veranderen zegmaar?
Ik denk niet dat de waarde ineens gekelderd is. Immers een hoop auto's zijn hiermee uitgerust en zeker luxere versies hebben dit gewoon standaard aan boord. In de Megane 4 is het uit te zetten via het multimedia systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

L-VIS schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:52:
[...]

Ik denk niet dat de waarde ineens gekelderd is. Immers een hoop auto's zijn hiermee uitgerust en zeker luxere versies hebben dit gewoon standaard aan boord. In de Megane 4 is het uit te zetten via het multimedia systeem.
Ik heb een Megane 3 en heb het in eerdere zoektochten niet in de software gezien...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

DropjesLover schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:57:
[...]

Ik heb een Megane 3 en heb het in eerdere zoektochten niet in de software gezien...
Als je in de Megane 3 de deuren met de afstandsbediening sluit dan werkt keyless entry ook niet meer. Dus als je er echt bang voor bent kan je de knopjes van de sleutel gebruiken. En dan is er volgens mij niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Shiver23 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:16:
[...]

Als je in de Megane 3 de deuren met de afstandsbediening sluit dan werkt keyless entry ook niet meer. Dus als je er echt bang voor bent kan je de knopjes van de sleutel gebruiken. En dan is er volgens mij niets aan de hand.
Ik ben an sich niet bang voor diefstal, maar de verzekeraars en potentiele kopers op termijn wel :/

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

@empy Zo wil ik het niet noemen, het is eerder een trilling die goed voelbaar is in het stuur, versnellingspook en min of meer ook op de middenconsole maar niet zo erg dat je van je stoel trilt. Gelukkig is het bij mij 99% te reproduceren, ik verdenk ergens iets in de aandrijflijn maar dat is mijn onderbuikggevoel .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
vhal schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:13:
@empy Zo wil ik het niet noemen, het is eerder een trilling die goed voelbaar is in het stuur, versnellingspook en min of meer ook op de middenconsole maar niet zo erg dat je van je stoel trilt. Gelukkig is het bij mij 99% te reproduceren, ik verdenk ergens iets in de aandrijflijn maar dat is mijn onderbuikggevoel .
Kan ook een kapot lager of een defecte nokkenaskettingspanner zijn.
Als het gezicht van de monteur wit wegtrok duidt dit wel op een serieus probleem dat niet 123 te fixen is.

TCe90 rijdt op zich prima, mist wel het beestachtige koppel dat de TCe120 heeft en je moet tegen het geluid van een 3-cylinder kunnen.
Laatste is op te lossen met een R-sound appje :+

Wat betreft de wegligging van de Clio, had hiervoor een Twingo2. Als je daar uit komt ligt alles als een huis op de weg :)

Ben nog niet boven de 160 km/h geweest met de Clio Estate, vond de wagen op deze snelheid nog steeds prima rijden. Windgeruis neemt wel fors toe boven de 130km/h, alsof er een raam openstaat.
Heb nog niet goed kunnen lokaliseren waar dit windgeruis vandaan komt (panoramadak / raamrubbers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat windgeruis komt bij de raamrubbers vandaan. Er is een oplossing voor (aangepaste raamrubbers).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

PauseBreak schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:47:
Dat windgeruis komt bij de raamrubbers vandaan. Er is een oplossing voor (aangepaste raamrubbers).
Zou je hier wat meer over kunnen vertellen? Welke rubbers moeten vervangen worden? Door welke? Lost dit 't algemene probleem van herrie in de Clio op? Vind dat namelijk ook < 130 ook al behoorlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melcon
@Aapmansz
Niet bij de phase II, die hebben standaard de juiste raamrubbers. De phase II is gewoon redelijk stil tot de 200 op de gps ;) Gezien ik geen panorama dak heb durf ik er wel op in te zetten dat het geruis wat je ervaart van het pana dak komt.

@JBS Fase I of fase II? Indien fase I dan is het significant te verminderen. Bij gebruikmaking van fase II rubbers is het zelfs redelijk stil te krijgen. Het blijft uiteraard B segment maar niet meer storend.

@DropjesLover Laat je niet gek maken, die berichten gaan alleen over auto's van boven de 50K cataloguswaarde die voor een volledig casco (of beperkt casco met diefstal) verzekering een SCM keurmerk nodig hebben. SCM wil nu auto's met bepaalde keyless systemen niet gaan goedkeuren voor een SCM keurmerk.

Voor de 2e hands waarde van auto's onder de 50k zal het exact 0 € verschil gaan maken. Voor auto's boven de 50k betekent dat het er vanaf moment x een goed keyless systeem op moet zitten of dat deze uitgeschakeld wordt tijdens keuren bij SCM. Ook daar zal de invloed op de 2e hands waarde nihil zijn.

De media maakt er weer een mooie sensatie van maar brengt uiteraard halve informatie om het lekker aan te dikken. De realiteit is dat het alleen auto's treft boven de 50k catalogus waarde - die echt super veel verkocht worden in NL :+ - en daarbij alleen nog i.c.m. volledig casco dan wel beperkt casco met diefstal verzekering. Je kan ze dus altijd gewoon casco verzekeren maar goed... een auto van 50k wil je meestal wel vol casco verzekeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
JBS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 06:11:
[...]
Zou je hier wat meer over kunnen vertellen? Welke rubbers moeten vervangen worden? Door welke? Lost dit 't algemene probleem van herrie in de Clio op? Vind dat namelijk ook < 130 ook al behoorlijk.
Zie wat @melcon zegt. De phase 1 rubbers kan je vervangen door phase 2 raamrubbers. Dat lost al een goed deel op.
Daarbij kan je nog eens kijken naar van die plastic windgeleiders, ook die kunnen best wat geluid schelen mits de pasvorm correct is, of kijk eens naar het aanbrengen van extra geluidsisolatie in de deuren zelf. Renault gebruikt echt het minimale aan isolatiemateriaal.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

PauseBreak schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:10:
[...]

Zie wat @melcon zegt. De phase 1 rubbers kan je vervangen door phase 2 raamrubbers. Dat lost al een goed deel op.
Daarbij kan je nog eens kijken naar van die plastic windgeleiders, ook die kunnen best wat geluid schelen mits de pasvorm correct is, of kijk eens naar het aanbrengen van extra geluidsisolatie in de deuren zelf. Renault gebruikt echt het minimale aan isolatiemateriaal.
Het gaat om een Clio VI uit 2012. Is daar ook iets aan de windturbine geluiden te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

melcon schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:04:
@Shiver23 Officieel moet dat inderdaad, je kan de zuigers gewoon terug draaien en bij eerste keer dat de handrem aantrekt wordt die opnieuw gesteld.
Ik heb uiteindelijk toch de handrem er af gehaald en deze schijf teruggedraaid. Uiteindelijk was het een klus die aardig goed zelf te doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
JBS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:49:
[...]
Het gaat om een Clio IV uit 2012. Is daar ook iets aan de windturbine geluiden te doen?
2012 is inderdaad phase I, de beste fix is phase II rubbers monteren maar dit kost aardig wat. Voor de phase I zijn ook aangepaste rubbers geweest, waarbij deze kosteloos gemonteerd werden als de klant binnen 2 of 3 jaar na aanschaf klaagt over windgeruis. Voor jou geen optie meer.

Er is ook nog een easy fix, die zeker 50% windgeruis weg neemt. Deze wordt denk ik ook het vaakst toegepast omdat deze eenvoudig toe te passen is en vrij goede resultaten biedt. Ik kan hier een hele lap tekst uit gaan typen maar beter ga je hier even kijken :) :
https://www.clioclub.info...opic.php?p=411354#p411354

gebruik wel even andere tocht strip (niet z'n brede) als die op de foto, dan lijkt het gewoon alsof het zo hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 04-09-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

melcon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:14:
[...]

2012 is inderdaad phase I, de beste fix is phase II rubbers monteren maar dit kost aardig wat. Voor de phase I zijn ook aangepaste rubbers geweest, waarbij deze kosteloos gemonteerd werden als de klant binnen 2 of 3 jaar na aanschaf klaagt over windgeruis. Voor jou geen optie meer.

Er is ook nog een easy fix, die zeker 50% windgeruis weg neemt. Deze wordt denk ik ook het vaakst toegepast omdat deze eenvoudig toe te passen is en vrij goede resultaten biedt. Ik kan hier een hele lap tekst uit gaan typen maar beter ga je hier even kijken :) :
https://www.clioclub.info...opic.php?p=411354#p411354

gebruik wel even andere tocht strip (niet z'n brede) als die op de foto, dan lijkt het gewoon alsof het zo hoort.
Heb me vergist, gaat om een 2015 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@JBS Is ook nog fase I, dus bovenstaande blijft van toepassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Nu weet ik weer waar mijn aversie tegen 3-cilinders vandaan komt, het is net een traktor :/ Ik heb nu een leen Clio met een 3-cilinder TCe90 (volgens mij de Intens uitvoering) maar dan merk ik persoonlijk dat het wel “behelpen” is als je de TCe120 gewend bent. De auto wil best vooruit maar de TCe120 lijkt wat sneller door te pakken vanuit lagere toeren. Wel vond ik de koppeling en versnellingsbak van de leenauto prettiger, de 6-bak van mijn eigen auto is wat houterig en de koppeling lijkt ook wat lomper in te komen. Het getril/gebrom wat in mijn auto zit heb ik hier niet waargenomen.

Toevallig was de leenauto voorzien van R-Link en de LED dimlichten. Het laatste ga ik wel missen, het geeft een fijn licht. Het enige wat ik vrij apart vond is het zichtbare strooilicht aan de zijkanten van de auto. R-Link is leuk maar de MediaNav Evolution voldoet voor mij prima.

Wat ik echt niet snap van Renault is waarom ik in mijn auto voor de elektrische raambediening het knopje vast moet houden, in de leenauto is het één keer klikken en het ding gaat vanzelf naar beneden. Zelfs in de Twingo van mijn vrouw gaat dit zo… :+ Maar dit zal ws. afhankelijk zijn van de uitvoering (ik heb de Limited), achterin heb ik nog ouderwetse raamslingers :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 23:11
Ik mag van het werk een lease uitkiezen, nu wil ik ga ik zaterdag test rijden in de Renault Megane Estate (Bose edition).

Zijn jullie allemaal tevreden? Moet ik nog ergens op letten?

Ik neig namelijk ook naar de Volkswagen Golf Variant, natuurlijk minder spannend, maar wel degelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
DaYwaLkUr schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:07:
Ik mag van het werk een lease uitkiezen, nu wil ik ga ik zaterdag test rijden in de Renault Megane Estate (Bose edition).

Zijn jullie allemaal tevreden? Moet ik nog ergens op letten?

Ik neig namelijk ook naar de Volkswagen Golf Variant, natuurlijk minder spannend, maar wel degelijk ;-)
Degelijk als in betrouwbaar of degelijk als in interieur afwerking? Voor het eerste kun je VW wel overslaan ;)
Zou gewoon lekker in allebei uitgebreid test rijden (zeker een uur) en alles wat er op zit uit proberen. Het zijn beiden goede auto's, ze hebben ook beiden hun zwakke en sterke punten. Wij kunnen niet voor jou bepalen welke zwakke en sterke punten zwaarder wegen, daarom lekker in allebei proefrijden en kiezen waar je je prettig bij voelt.

Bij de Megane krijg je voor dezelfde cataloguswaarde wel veel meer opties. Bij VW ben je al snel 5k verder aan opties voor je op hetzelfde uitrustingsniveau zit. Uiteraard staat daar bij VW tegenover dat het allemaal net iets beter afgewerkt is. Denk aan een naadje in het dashboard wat 1,5 mm is i.p.v. 0,5, dat soort dingen (de één geeft er helemaal niets om, de ander vind zo iets storend).

Een Megane is uiteraard niet perfect, dat kunnen de Megane rijders je hier alles over vertellen, het R-Link systeem heeft zo z'n nukken (sport/eco modes die in bepaalde profielen niet onthouden worden b.v.). Maar over het algemeen zijn het fijne auto's die prima rijden. Genoeg opties voor motorisering waarbij de instap motoren echt niet de klinkers uit de straat zullen trekken maar wel een aangenaam karakter hebben waardoor het niet zo opvalt dat ze niet heel snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Het verlossende woord is er uit gezien mijn issue, vanuit Renault Nederland dan.

"Het is een produkteigenschap, succes er mee!"

Waar heb ik dit eerder gehoord. De Clio heeft vier dagen (verspreid over 3 weken) in de garage gestaan en vanaf dag 1 beaamde men (dealer) het probleem en nu is het na een hoop vijven en zessen opeens - weliswaar vanuit Renault Nederland - een producteigenschap?

Kan het hier niet mee eens zijn. Wordt vervolgd ... }:|

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
vhal schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:35:
Het verlossende woord is er uit gezien mijn issue, vanuit Renault Nederland dan.

"Het is een produkteigenschap, succes er mee!"

Waar heb ik dit eerder gehoord. De Clio heeft vier dagen (verspreid over 3 weken) in de garage gestaan en vanaf dag 1 beaamde men (dealer) het probleem en nu is het na een hoop vijven en zessen opeens - weliswaar vanuit Renault Nederland - een producteigenschap?

Kan het hier niet mee eens zijn. Wordt vervolgd ... }:|
Ze hopen gewoon dat je dit niet juridisch maakt. Dus dat zeker wel doen. Dit soort dingen zijn geen producteigenschappen en indien ze willen beweren van wel dan moeten zij aantonen dat ze jou hierover voor aanschaf hebben geïnformeerd en dat is uiteraard niet het geval.
Veel succes hiermee en hopelijk is het na een blafbrief opgelost.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 15 ... 56 Laatste