Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:10
@Martin_Wet R-Link inbouwen kan op zich wel, maar je moet dan wel een donor voertuig vinden en de kabelboom en onderdelen overzetten. Ik kan mij voorstellen dat dat wat ver voor je gaat.

Deze Rus heeft zich er aan gewaagd: https://www.drive2.com/l/10389020/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin_Wet
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-01 09:36
Flancor schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:10:
Bij Caraudioexpert verkopen ze een systeem die dus niet de Carminat kan vervangen, maar deze kun je daar ook in laten bouwen. Mogelijk kunnen ze ook aan andere versies komen (staan momenteel niet op de website). Via de Chinese websites kom je wel versies tegen en ook allerlei kabelbomen. Maar dan kom je als je dashboard open ligt erachter dat je de verkeerde kabel hebt. Zie ik ook niet zo zitten... :)
Dat is idd ook mijn uitdaging. Ik heb totaal geen verstand van auto's of auto's ombouwen, maar dat het zo onmogelijk lijkt te zijn, is wel bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin_Wet
perslucht schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:43:
@Martin_Wet R-Link inbouwen kan op zich wel, maar je moet dan wel een donor voertuig vinden en de kabelboom en onderdelen overzetten. Ik kan mij voorstellen dat dat wat ver voor je gaat.

Deze Rus heeft zich er aan gewaagd: https://www.drive2.com/l/10389020/
Ja, die kabelboom is bekend, maar die foto's schrikken opzich heel erg af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin_Wet
DropjesLover schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:27:
Met een carminat kan je toch wel gewoon updaten naar de meest recente kaarten?
Geen probleem bij mijn Megane van 2012 iig.
€60 voor 1x update, de 4/jaar update was fors duurder...

Hier een vraagje. Mijn 1.5 dci maakt steeds meer een... Diesel pruttel geluid. Niet alleen bij optrekken maar ook gewoon stabiel op de cruise control / limiter bij 56km/u bijv.
Paar maanden geleden was dat niet / veel minder. Ik merk geen verschil in vermogen.
Klopt, kaartupdates uiteraard wel, maar de interface is die van Carminat navcore 8.842, die van 9 heeft rijstrookbegeleiding en een wat betere resolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin_Wet
Bij Caraudioexpert verkopen ze een systeem die dus niet de Carminat kan vervangen, maar deze kun je daar ook in laten bouwen. Mogelijk kunnen ze ook aan andere versies komen (staan momenteel niet op de website). Via de Chinese websites kom je wel versies tegen en ook allerlei kabelbomen. Maar dan kom je als je dashboard open ligt erachter dat je de verkeerde kabel hebt. Zie ik ook niet zo zitten... :)
Deze? https://caraudioexpert.nl...nch-android-7.1-wifi-dab/

Als ze hem verkopen, kennen ze dan ook de lui om hem in te bouwen? Is het vervangen van de speaker wel simpeler? Als in; als ik andere speakers wil, zou dat wel kunnen>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Martin_Wet schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:13:
[...]

[knip]

Als ze hem verkopen, kennen ze dan ook de lui om hem in te bouwen? Is het vervangen van de speaker wel simpeler? Als in; als ik andere speakers wil, zou dat wel kunnen>
Andere speakers is geen probleem: Klik

Zou er voor het geluid alleen wel iets meer werk in stoppen:

- Trekken van nieuwe kabels;
- Composet voor
- Coaxiaal achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin_Wet
Dwazer schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:52:
[...]

Andere speakers is geen probleem: Klik

Zou er voor het geluid alleen wel iets meer werk in stoppen:

- Trekken van nieuwe kabels;
- Composet voor
- Coaxiaal achter
Hmm, dat lijkt me nogal veel werk, denk niet dat ik dat ga (laten) doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:07
Voor de Mégane iv rijders..

Op hoeveel graden hebben jullie de climate controle staan? En wat vinden jullie van de airco?

Om hem goed koud te laten worden moet hij echt op 17.5 a 18.5 staan.
En als je instapt .. je zet de auto aan... voor mijn gevoel duurt het meestal dan ook even voordat het echt koud wordt....

Hoe ervaren jullie dit?

En de Renault dealer doet ook een airco check voor 39.95 en een airco service beurt voor 129.95...

Is het verstandig om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Heb je de auto op eco staan? Dan koelt die minder hard. Als dat zo is even een perso maken en die op eco instellen maar thermisch op neutraal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32

Bommes

Capo del formaggio

Aggressor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 06:00:

Op hoeveel graden hebben jullie de climate controle staan? En wat vinden jullie van de airco?

En als je instapt .. je zet de auto aan... voor mijn gevoel duurt het meestal dan ook even voordat het echt koud wordt....

Hoe ervaren jullie dit?

En de Renault dealer doet ook een airco check voor 39.95 en een airco service beurt voor 129.95...

Universele garages voeren meestal een airco service/bijvulling uit voor rond de 50 euro dan ben je een heel stuk goedkoper uit dan bij de renault zo te lezen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Aggressor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 06:00:

Hoe ervaren jullie dit?

Die van 40 is meer een reinigingsservice i.p.v. check:
Werking en temperatuur controleren
Visueel controleren van conditie leidingen
Reinigen (desinfecteren)
Optioneel: vervangen van pollenfilter

Die van 130 doen ze wel wat meer voor:
Vervangen koudemiddel
Bijvullen compressorolie
Lektest uitvoeren van het hele systeem d.m.v. contrastvloeistof

Bijvullen koudemiddel doen ze meestal wel bij die van 40 als je ze lief aan kijkt. Volledig vervangen is een kostbare aangelegenheid en daarom inderdaad prijzig (en niet nodig, koudemiddel verouderd niet oid, het is alleen vluchtig en ontsnapt in de loop der tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
melcon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:48:
[...]

Die van 40 is meer een reinigingsservice i.p.v. check:
Werking en temperatuur controleren
Visueel controleren van conditie leidingen
Reinigen (desinfecteren)

Die van 130 doen ze wel wat meer voor:
Vervangen koudemiddel
Bijvullen compressorolie
Lektest uitvoeren van het hele systeem d.m.v. contrastvloeistof

Bijvullen koudemiddel doen ze meestal wel bij die van 40 als je ze lief aan kijkt. Volledig vervangen is een kostbare aangelegenheid en daarom inderdaad prijzig (en niet nodig, koudemiddel verouderd niet oid, het is alleen vluchtig en ontsnapt in de loop der tijd).
Oke bedankt

Maar wat vind jij van mijn ervaring dan?
Misschien hoort het wel zo bij de meganes..
Want elke auto is weer anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Aggressor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:53:
[...]

Oke bedankt

Maar wat vind jij van mijn ervaring dan?
Misschien hoort het wel zo bij de meganes..
Want elke auto is weer anders
Auto zou prima moeten koelen. Ik heb er met dit weer absoluut geen last van. Als de auto in de zon heeft gestaan is die met een paar minuten goed op temperatuur (20/21 graden). Ik zet uiteraard wel bij wegrijden even een minuutje m'n raampjes open om de meeste hitte eruit te laten.

Misschien dat je em op Eco hebt staan? (Zie vorige comment van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Bartjeh schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:01:
[...]

Auto zou prima moeten koelen. Ik heb er met dit weer absoluut geen last van. Als de auto in de zon heeft gestaan is die met een paar minuten goed op temperatuur (20/21 graden). Ik zet uiteraard wel bij wegrijden even een minuutje m'n raampjes open om de meeste hitte eruit te laten.

Misschien dat je em op Eco hebt staan? (Zie vorige comment van mij)
Ik heb hem idd op eco stand.....
Zal dat het zijn dan

Vanmiddag maar even testen als ik naar huis rij.
De neutrale of comfort stand moet wel goed zijn?

En is het ook verstandig om een airco check te laten uitvoeren of is dat alleen maar geld kloppen?

[ Voor 11% gewijzigd door Aggressor op 19-07-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Aggressor Ik denk inderdaad even kijken wat Bartjeh zegt, dat hij niet op eco staat, dit heeft invloed op de airco (zal minimaal zijn werk doen i.p.v. maximaal). Dat het even duurt is inherent aan de werking van het airco systeem, de compressor moet eerst druk opbouwen. Eenmaal opgebouwd gaat het systeem werken en dus koelen, alles bij elkaar kan het een aantal minuten duren voor er echt koude lucht uit je roosters komt, zeker als het erg warm weer is.

Voor de rest wat Bartjeh aan geeft is goed advies, even alle ramen open om de ergste hitte er uit te laten voor je weg rijdt. Ik ga er van uit dat je climate control hebt, deze zal hem automatisch op recirculatie zetten tot er een x temperatuur bereikt is in het interieur. Inderdaad even proberen zonder Eco, hij hoort dusdanig goed te koelen dat je hem 5 graden onder buitentemperatuur zet omdat de overgang dan anders te groot is. Ik heb hem deze dagen op 23 graden staan maar de aansturing (climate control) van de Clio is anders als van een Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin_Wet
Gebeld; kost idd 480 + 80 voor inbouwen. Maar alle functionaliteit van de knoppen van het stuur verdwijnen, dus alles moet via het touchscreen of via de radio knoppen. Dat heb ik er niet voor over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:07
Martin_Wet schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:28:
[...]

Gebeld; kost idd 480 + 80 voor inbouwen. Maar alle functionaliteit van de knoppen van het stuur verdwijnen, dus alles moet via het touchscreen of via de radio knoppen. Dat heb ik er niet voor over..
Probeer je een Bluetooth koppeling te maken voor muziek of wil je per sé een andere unit? Voor het eerste heb ik zelf intussen een mooie oplossing.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Aggressor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:04:
[...]

Ik heb hem idd op eco stand.....
Zal dat het zijn dan

Vanmiddag maar even testen als ik naar huis rij.
De neutrale of comfort stand moet wel goed zijn?

En is het ook verstandig om een airco check te laten uitvoeren of is dat alleen maar geld kloppen?
Neutrale sowieso. Comfort weet ik niet. Je kan het even checken door in dat selectie scherm even de configuratie te bekijken via dat knopje rechts onderin (bij groot scherm in ieder geval).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Martin_Wet schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:28:
[...]

Een echte tweaker maakt gewoon een Carputer o.b.v. van Pi3 oid O-) IO bordje er aan en gewoon de inputs van zowel stuurbediening als joystickje gebruiken 8)

YouTube: Raspberry pi 2 kodi carpc boot

[ Voor 9% gewijzigd door melcon op 19-07-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:30
Op dit moment heeft mijn vrouw een Renault Clio (2014) 0.9 benzine. Door haar nieuwe baan gaat ze veel meer KM maken en hebben we besloten om de Clio te verkopen. Inmiddels een koper voor gevonden, krijgen er een nette prijs voor.

Omdat de auto zelf wel bevalt, hebben we besloten om naar een Clio diesel te kijken. Er staan er nogal wat online, dus dat gaat vast goedkomen. Als ik op internet zoek, lijken de motoren behoorlijk betrouwbaar. Hebben jullie nog tips waarop ik specifiek kan letten bij een occasion Clio diesel? Ik mik op een 1.5 dce rond 2014, budget max 9000 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Hammetje op 19-07-2018 09:47 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin_Wet
pretpik schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:39:
[...]

Probeer je een Bluetooth koppeling te maken voor muziek of wil je per sé een andere unit? Voor het eerste heb ik zelf intussen een mooie oplossing.
Nee, ik zocht iets wat er vooral mooier uitziet, en meer functies heeft, zoals DAB+, Android, eigen navigatie (sygic) laten zien.

Daarnaast leek het me wel tof om het te besturen vanuit het stuur. Dat de navigatie niet meer zou werken, had ik geaccepteerd, maar als niets van het stuur het meer doet.

Ik heb nu een mp3 speler in de Usb poort, dat werkt voor mij prima, hoeft niet via bluetooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin_Wet
melcon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:01:
[...]

Een echte tweaker maakt gewoon een Carputer o.b.v. van Pi3 oid O-) IO bordje er aan en gewoon de inputs van zowel stuurbediening als joystickje gebruiken 8)

YouTube: Raspberry pi 2 kodi carpc boot
Tof, maar dat kan ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hammetje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:46:
Op dit moment heeft mijn vrouw een Renault Clio (2014) 0.9 benzine. Door haar nieuwe baan gaat ze veel meer KM maken en hebben we besloten om de Clio te verkopen. Inmiddels een koper voor gevonden, krijgen er een nette prijs voor.

Omdat de auto zelf wel bevalt, hebben we besloten om naar een Clio diesel te kijken. Er staan er nogal wat online, dus dat gaat vast goedkomen. Als ik op internet zoek, lijken de motoren behoorlijk betrouwbaar. Hebben jullie nog tips waarop ik specifiek kan letten bij een occasion Clio diesel? Ik mik op een 1.5 dce rond 2014, budget max 9000 euro.
Het zijn allemaal dezelfde 1.5 dci 90 pk's dus wat dat betreft niets specifieks om op te letten. Distributie is 6j/160k, dus vooral km's is dan raadzaam om even op te letten of het (binnenkort) al nodig is of niet. Zijn inderdaad zeer betrouwbaar, ik heb een 2012 model van 0 naar 160k km's gereden zonder problemen/storingen, gewoon 100% probleemloos.

Waar je verder op kan letten is gewoon de uitrusting, maar dat verschilt niet van je huidige clio. Let op zaken als MediaNAV vs R-Link (basic navigatie of uitgebreid, weet niet wat je nu hebt). Als je meer km's rijdt is kijken naar een uitvoering met betere stoelen ook een optie (dynamique, vorm is hetzelfde als lagere uitvoeringen maar stof en vulling zijn anders/beter, geen glad zitvlak b.v.). GT Line kwam in 2015 die heeft veruit de beste stoelen maar die vallen buiten budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
melcon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Het zijn allemaal dezelfde 1.5 dci 90 pk's dus wat dat betreft niets specifieks om op te letten. Distributie is 6j/160k, dus vooral km's is dan raadzaam om even op te letten of het (binnenkort) al nodig is of niet. Zijn inderdaad zeer betrouwbaar, ik heb een 2012 model van 0 naar 160k km's gereden zonder problemen/storingen, gewoon 100% probleemloos.

Waar je verder op kan letten is gewoon de uitrusting, maar dat verschilt niet van je huidige clio. Let op zaken als MediaNAV vs R-Link (basic navigatie of uitgebreid, weet niet wat je nu hebt). Als je meer km's rijdt is kijken naar een uitvoering met betere stoelen ook een optie (dynamique, vorm is hetzelfde als lagere uitvoeringen maar stof en vulling zijn anders/beter, geen glad zitvlak b.v.). GT Line kwam in 2015 die heeft veruit de beste stoelen maar die vallen buiten budget.
Dank voor je tips.

Ze heeft nu een Authentique zonder navigatie, dus uberhaupt navigatie zal ze al fijn vinden :). Wij zoeken een auto tussen 80.000 - 110.000km, dan hebben we daar inderdaad voorlopig even niet al te veel kosten aan.

Dat van die stoelen vind ik wel belangrijk, dank dat je dat aanhaalt. Ik ga morgen en volgende week een aantal dealers/ garages bezoeken, ik laat jullie weten wat het geworden is :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Bartjeh @melcon ik heb hem nu op de neutrale stand... 100x beter. (Hij stond idd op de eco stand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Hammetje Succes met de zoektocht, vanaf een Authentique kan je er alleen maar op vooruit gaan :) gezien budget en kilometers moet je vast een leuke dynamique kunnen vinden :)

@Aggressor Scheelt nogal of niet B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Aggressor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:04:
@Bartjeh @melcon ik heb hem nu op de neutrale stand... 100x beter. (Hij stond idd op de eco stand)
Mooi :) Mocht je wel graag in Eco stand rijden kan je natuurlijk een persoonlijke configuratie maken, waarbij de motor op standje Eco staat, maar de airconditioning wel gewoon maximaal blaast. Zelf heb ik dat in ieder geval wel gedaan. Ik ga denk ik wel de freewheel modus uitzetten voor Ecomodus (weer ergens in een ander menuutje tegengekomen). Heb liever dat de auto gewoon afremt op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Bartjeh Oke thanks. Heb jij ook de diesel?
En wat is jou verbruik dan?
Ik zit meestal tussen de 4.6a5.0.

En als ik tank en zelf uitreiken dank zit ik gemiddeld tussen de 1op19 a 1op22

1.6 130 pk diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Aggressor schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:11:
@Bartjeh Oke thanks. Heb jij ook de diesel?
En wat is jou verbruik dan?
Ik zit meestal tussen de 4.6a5.0.

En als ik tank en zelf uitreiken dank zit ik gemiddeld tussen de 1op19 a 1op22

1.6 130 pk diesel
Neen, ik heb de 1.2 TCe 130 EDC. Mijn verbruik zit nu zo rond de 6,4l/100km. Op zich niet slecht voor een benzine lijkt me. Wel jammer dat de actieradius hiermee wel een stuk lager ligt dan m'n vorige megane (1.5 ecodiesel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latje21
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:54
Parody schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:05:
Heb trouwens een raar probleem met de temperatuurregeling van een Scenic IV. Voordat ik thuis kom zet ik (volgens het boekje) op tijd de airco uit, zodat de condensor kan drogen en ik niet ineens de klap van het vochtigheids- en temperatuurverschil krijg als ik de deur open doe. Apart is dat de auto dan vervolgens besluit om aan de bestuurderskant hete lucht te gaan blazen. 8)7
De passagierskant krijgt wel gewoon de temperatuur van de buitenlucht. Als ik aan de bestuurderskant de temperatuur op "Lo" zet, gaat de fan harder blazen en wordt er wel buitenlucht temperatuur naar binnen geblazen. Zet ik 'm op 16,5 (minimum temperatuur boven "Lo"), dan is het weer hete lucht.
Is hier een software update voor oid? Lijkt me niet dat dit normaal gedrag is voor een climate control...
Even geprobeerd in mijn Scenic IV en precies hetzelfde probleem... 8)7
Zal de dealer er naar vragen (maar die heeft er natúúrlijk nog nooit van gehoord :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
latje21 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:12:
[...]

Zal de dealer er naar vragen (maar die heeft er natúúrlijk nog nooit van gehoord :X )
Er zijn dus iig twee Scenic IV's met hetzelfde probleem. ;) En deze is heel gemakkelijk te reproduceren met dit weer. Ik ga binnenkort eens een afspraak maken met de dealer, want er zijn nog wat kleinigheden die gefixt mogen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
JvdW schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Ik ben wel benieuwd of het bij @Verwijderd en @adinsx wel goed was :)
Vandaag even langs de garage gereden.
Volgens de monteur is er ooit een schrijven van geweest vanaf Renault.
Er zou een periode zijn geweest waar ze de gaten 'vergeten' zijn, zowel bij Renault als de Dacia |:(

Oplossing: zelf gaten boren. :X
Late reactie want net terug van vakantie.
Het goede nieuws, de (afneembare) trekhaak zit nog steeds muurvast na 2x 1300 km met 1500 kg (80-90 kg kogeldruk) er aan. Ook op wat slechte hobbelige wegen van Slovenië naar Kroatië wat best wel wat belasting gaf.
Geen mm te bewegen in ieder geval die kogel.

Ander goed nieuws: wat een genot de GT als caravantrekker. Gewoon 110 de bult op vasthouden en anderen voorbij toeren.
En: verbruik 1:7,3 waar de III (met 1200 cc geblazen koffiemolen) op dezelfde route met dezelfde caravan 1:6,1 deed.
Scheelt de baas ook weer wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
adinsx schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:31:
[...]

En: verbruik 1:7,3 waar de III (met 1200 cc geblazen koffiemolen) op dezelfde route met dezelfde caravan 1:6,1 deed.
Scheelt de baas ook weer wat ;)
Was te verwachten, maar damn. Dat is van tankstation naar tankstation rijden met die 45l tank :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Afgelopen vrijdag de auto naar de garage gebracht voor een kleine beurt, motorflush, olie verversen. Stuurkogel links had speling (al eerder vernomen tijdens de keuring). Totaal iets van €320,- (uitlijnen alleen al was €60,-).

Vandaag weer weggebracht voor de dis.riem. Geschatte kosten: €530,-

Auto rijden: Het doet soms echt zeer... :'( :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
@Dwazer als dat inclusief waterpomp is, is dat erg goedkoop :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
Moet zeggen dat ik de eerste beurt ook niet super duur vindt, ervan uitgaande dat de stuurkogel erbij vervangen was.

De Clio van m'n vriendin krijgt volgende week de eerste beurt + APK, ik ben heel benieuwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
PauseBreak schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:56:
@Dwazer als dat inclusief waterpomp is, is dat erg goedkoop :p
Yes, inc waterpomp :)
Hoewel ik nog niet aan het aantal KM's zit, ging het systeem van de garage wel piepen dat de tijd ervan verstreken was (5 of 6 jaar had ie het over).
Wilde het eerst niet doen... Maar uiteindelijk gaat het toch knagen, want stel dat ie wel breekt, ben ik het haasje...
Knul schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:59:
Moet zeggen dat ik de eerste beurt ook niet super duur vindt, ervan uitgaande dat de stuurkogel erbij vervangen was.
Ja, was inc stuurkogel (hoewel die maar iets van €40,- ex btw was ofzo).
Knul schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:59:
De Clio van m'n vriendin krijgt volgende week de eerste beurt + APK, ik ben heel benieuwd :+
Hoe oud is de Clio? En welk type?
Wellicht dat we prijzen kunnen vergelijken nmlk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
@Dwazer Clio 3 uit 2007, krijgt nu een officiële budget beurt bij de Renault dealer. Volgens mij is dat alleen een oliewissel. Je hebt ook een standaard beurt, daarbij lopen ze de auto na, maar hij moet ook APK gekeurd worden dus dat doen ze dan sowieso wel :+. Lucht- en pollenfilter vervang ik zelf wel, daar vragen ze 50 euro per filter voor, dikke doei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Knul schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:04:
@Dwazer Clio 3 uit 2007, krijgt nu een officiële budget beurt bij de Renault dealer. Volgens mij is dat alleen een oliewissel. Je hebt ook een standaard beurt, daarbij lopen ze de auto na, maar hij moet ook APK gekeurd worden dus dat doen ze dan sowieso wel :+. Lucht- en pollenfilter vervang ik zelf wel, daar vragen ze 50 euro per filter voor, dikke doei.
Bij de Clio 3 ook goed te doen allebei, bij de Megane 3 is de pollenfilter vervangen niet zo makkelijk dus dan is het bedrag wat gerekend wordt door de dealer niet verkeerd ;)

Let er wel op dat je de filter pas vervangt nadat de auto bij de dealer geweest is. Ik heb al een paar keer gehad dat ze mijn luchtfilter toch al vervangen hadden zonder ervoor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Knul schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:04:
Daar zit ik dus ook aan te denken.
Bougies, filters e.d. kan ik allemaal prima zelf vervangen (scheelt absoluut in de kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Mijn auto is bijna 2 jaar oud....
Bij de Renault dealer hebben ze een Airco-reinigingservice voor 39 euro.
Is wel aan te raden om dit elk jaar te doen of om het jaar? of is het geld klopperij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Aggressor schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:52:
Mijn auto is bijna 2 jaar oud....
Bij de Renault dealer hebben ze een Airco-reinigingservice voor 39 euro.
Is wel aan te raden om dit elk jaar te doen of om het jaar? of is het geld klopperij?
Zag dit bij de ANWB site voorbij komen.
En anders even overleggen met de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Dwazer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:55:
[...]

Daar zit ik dus ook aan te denken.
Bougies, filters e.d. kan ik allemaal prima zelf vervangen (scheelt absoluut in de kosten).
Ga sowieso even kijken hoe netjes ze het doen, wat mij betreft doen we het ding in onderhoud bij m'n eigen monteur maar m'n vriendin wou het per se bij de dealer. We hebben een keer bij de dealer een wintercheck laten doen en daar lieten ze ons rustig een uur wachten terwijl we een afspraak hadden, dus ben heel benieuwd naar de kwaliteit van het onderhoud :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
Auto weer terug *O*

Dis.riem inc waterpomp, manuren, koelvloeistof, afvalstoffenheffing, nieuwe gasbussen voor de achterklep.

Totaal: €600,-

Kunnen we voorlopig weer vooruit oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 20:11
Ik ga zaterdag kijken voor een Renault Megane Estate(nieuw). Zijn er bepaalde dingen waarop ik moet letten?

Ik kan hoe ik nu verwacht alle opties aanklikken en dan nog binnen budget zitten dus dat lijkt/is prima. Is het verschil tussen DCI 110 en 130 ook nog de moeite waard?

Gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Awesomo4k schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:52:
Ik ga zaterdag kijken voor een Renault Megane Estate(nieuw). Zijn er bepaalde dingen waarop ik moet letten?

Ik kan hoe ik nu verwacht alle opties aanklikken en dan nog binnen budget zitten dus dat lijkt/is prima. Is het verschil tussen DCI 110 en 130 ook nog de moeite waard?

Gr
Wat is je referentie? Zelf rij ik de dCi 110PK in een Grand Scenic, en dat voldoet. Geen strepentrekker (daar leent een Scénic zich sowieso niet zo voor), maar ook niet vervelend traag. En terugschakelen kan altijd nog. Zal in een lichtere en lagere Mégane alleen maar beter worden.

Las op Autoweek trouwens dat de huidige 1.5dCi vervangen wordt met de WLTP in gedachten. Er stond alleen niet bij wanneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:27

DropjesLover

Dit dus ->

Awesomo4k schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:52:

Gr
Ik rij in de Megane 3 dci 110 en hij is niet echt snel, maar voldoet wel.
Ligt meer in de bakverhoudingen dan in het motorvermogen. Bij mij is hij sowieso in z'n 6 niet vooruit te branden, en rijd hij lekker vlot zolang je de motor boven de 2500 toeren houdt.

Koppel onderin is wat het meeste telt.

Vraagje hier, hoe heet die dagrijverlichting van de nieuwe Clio en Megane eigenlijk? Die witte licht-strepen? Zijn dat micro-LEDs of wat anders?

Ik vind de dagrijverlichting op mijn Megane 3 er zo cheap uit zien met z'n 5 individueel zichtbare LEDs, vervangen voor een recht streepje van het moderne type verlichting zou een stuk beter ogen.

En daarnaast, ik wil eigenlijk ook een sharkfin antenne. Kan ik daat zo'n €15 ding van ebay, cartunerparts of zo'n andere toko van halen, of zit er wel degelijk kwaliteitsverschil in? Wat zou dan een goede winkel/type zijn?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Mijn referentie is een Fiat punto twinair met 85 pk :)

Net ook met de lokale dealer gesproken en die gaf al aan dat er een nieuwe productie komt. Wat verwachten ze dan te veranderen? Want mijn 0.9 Fiat zou ook 3.6/100 moeten halen maar als die moet presteren is het eerder 10/100.... Gaan ze dan met WLTP in gedachten lichtere motoren produceren met grote turbo's of wat gaat de generale tendens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Awesomo4k als je de keuze hebt zou ik persoonlijk voor de 1.6 130 pk gaan. Meer koppel wat vlotter en heeft een ketting ipv dist. Riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Awesomo4k schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:25:

Net ook met de lokale dealer gesproken en die gaf al aan dat er een nieuwe productie komt. Wat verwachten ze dan te veranderen? Want mijn 0.9 Fiat zou ook 3.6/100 moeten halen maar als die moet presteren is het eerder 10/100.... Gaan ze dan met WLTP in gedachten lichtere motoren produceren met grote turbo's of wat gaat de generale tendens zijn?
Nog grotere turbo's op kleinere motortjes, dat kan toch niet goed gaan...
No replacement for displacement, een variabele nokkenprofiel en bij normale snelheden lekker lage toeren draaien, dat kan toch prima?

Mijn 1,6, 2,0 en 3,6 liter auto's (allen uit de jaren '90) waren allemaal even zuinig, zo rond de 1:10 à 1:11. Met een 20 jaar moderner 0,9l geblazen benzinemotortje haal je ~1:17, poeh poeh...
Aggressor schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:28:
@Awesomo4k als je de keuze hebt zou ik persoonlijk voor de 1.6 130 pk gaan. Meer koppel wat vlotter en heeft een ketting ipv dist. Riem.
De 1.6 dci 130 heeft een ketting ipv een riem? Dat is wel een fors verschil in motor-opbouw dan :o
Wel echte meerwaarde, maar alleen als je hem over de 160k km verwacht te rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door DropjesLover op 25-07-2018 15:32 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Aggressor schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:28:
Bedankt voor je reactie. Koppel en vlotter snap ik wel maar is het ook de moeite waard? Als het 0.5 scheelt op 10 seconden bij het optrekken dan maakt het mij niets uit. is de 1.5 een 3 pitter en de 1.6 een 4?

Omdat het zakelijke lease is maakt mij het verschil tussen ketting en riem niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Awesomo4k schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:33:
[...]

Bedankt voor je reactie. Koppel en vlotter snap ik wel maar is het ook de moeite waard? Als het 0.5 scheelt op 10 seconden bij het optrekken dan maakt het mij niets uit. is de 1.5 een 3 pitter en de 1.6 een 4?

Omdat het zakelijke lease is maakt mij het verschil tussen ketting en riem niets uit.
Beide een 4 cilinder.

BThGvNeOA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul

Met de WLTP gaan ze juist wat grotere motoren gebruiken, mooi voorbeeldje:

Renault groep:
1.5 (NEDC) naar 1.6 (diesel)
1.2 (NEDC) naar 1.35 (in samenwerking met Mercedes gemaakt)

VAG:
1.4 naar 1.5 (benzine)

Zo zijn er vast nog wel wat meer te verzinnen. WLTP is wat realistischer dan de NEDC, waardoor het testverbruik meer richting het praktijkverbruik gaat. Las vandaag in de NRC dat ze weer aan het sjoemelen waren gegaan met de cijfers, maar dat kunnen ze blijkbaar niet laten :+

Bij de NEDC trokken ze extreem langzaam op en spraken ze de turbo eigenlijk nauwelijks aan, waardoor kleine turboblokken (zoals in je Fiat, maar ook de 1.2 TCE van Renault en de 1.4 TSI van VAG) in theorie extreem zuinig zijn, maar het in de praktijk tegenvalt. Het lijkt erop dat de tendens (iets) grotere blokken gaan worden.

Over de nieuwe 1.4 benzine motor van Renault is iedereen goed te spreken, ik weet niet hoe de nieuwe 1.6 dCi rijdt. Ik vond de 1.5 dCi in een Clio 4 ook wel een prima blokje. Gezien je lease rijdt zou ik eigenlijk gewoon wachten op het nieuwe blok als het kan, een groter blok is over het algemeen wat soepeler te rijden dan een kleiner blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Top uitleg! bedankt!

Er is een kans dat ik niet kan wachten. Ik begin half september in mijn nieuwe functie en mag/moet nu gaan shoppen voor de leasewagen. Natuurlijk hopen ze hier dat ik mijn wagen op de eerste dag kan rijden. Al denk ik dat dat erg ambitieus is :o.

Misschien proberen ze me eentje die er staat te slijten... Kijken hoe dat werkt... Ik ga sws van een kleintje naar een luxepaardje... :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PauseBreak

Meer volume, dus in het algemeen gesproken: grotere motoren met variabele geometrie turbo's (hebben veel motoren nu ook al) en andere bakverhoudingen. WLTP test realistischer, met fors meer snelwegtempo erin, dus heb je meer slagvolume nodig om goed erop te kunnen scoren.

Voor wat betreft het verschil tussen de 1.5dCi en 1.6dCi:
De 1.5dCi is een eigen motorfamilie. De 1.6dCi is afgeleid van de briljante 2.0dCi. Heeft daar ook de goede dingen van meegekregen (kleppen/cilinderkoppen) en is voorzien van een ketting. De 1.5dCi is er voornamelijk voor de oude NEDC cyclus gekomen en heeft een distributieriem.
Dit gezegd hebbende is de huidige iteratie van de 1.5dCi een fijne motor die zeker voldoet voor een Mégane. Verwacht geen strepentrekker maar het gaat snel zat allemaal. Zowel de 1.5 als 1.6dCi zijn lijn-4 motoren (4 cilinders in lijn).

Zelf zou ik gaan voor de 1.6dCi als je het toch kunt betalen. Het lijkt een klein beetje meer, maar de koppelkromme is voor de 1.6dCi gewoon heel erg indrukwekkend en dat maakt het net even dat beetje fijner om mee te rijden wat mij betreft.

Verdere tips/dingen om naar uit te kijken: Kijk of je kunt leven met de actieve cruisecontrol als je die wilt hebben. Het systeem heeft beperkte werking (50-140km/u) en buiten dat gebied moet je het volledig zelf doen. Je hebt dan dus ook geen "gewone" cruisecontrolfunctie.
Daarnaast even R-Link2 goed de tijd voor nemen. Probeer ook apple carplay/android auto uit en kijk of je met de implementatie kunt leven. Ik weet niet of je de ingebouwde navigatie wilt gebruiken of niet, maar zo ja, uiteraard even uitproberen.
DAB+: Er zijn meldingen dat het systeem zoals geïmplementeerd in de huidige R-Link2 capabele auto's niet echt top werkt. Relatief fors aantal mensen die problemen hebben met de ontvangst, niet of slecht onthouden van de dab+ zenders (bijv: vergeten van zenders als er overgeschakeld wordt naar FM en andersom) en matige geluidskwaliteit. Ligt natuurlijk deels aan dab+ zelf (nog niet overal uitgerold dus beperkte dekking) en deels aan de gebruikte hardware.

Verder is het zoals met iedere auto. Even kijken naar zithouding (en kijk ook even of je beter zit in een Bose of GT Line) en of het rijden bevalt. 4Control kan wat vreemd zijn als je er niet aan gewend bent, maar het went snel.

Disclaimer: Ik rij zelf in een Vel Satis, bovenstaande dingen zijn afkomstig van dealerbezoeken, testritjes, ervaringen met andere Renault modellen en het internet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:39:
[...]
Renault groep:
1.5 (NEDC) naar 1.6 (diesel)
En er schijnt ook een 1.7 diesel op de planning te staan. De toevoeging van AdBlue zou de uitlaatgassen weer wat schoner moeten maken. Allemaal nog enigszins uit het geruchtencircuit, als ik AutoWeek mag geloven: link
PauseBreak schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:52:
[...]
Verdere tips/dingen om naar uit te kijken: Kijk of je kunt leven met de actieve cruisecontrol als je die wilt hebben. Het systeem heeft beperkte werking (50-140km/u) en buiten dat gebied moet je het volledig zelf doen. Je hebt dan dus ook geen "gewone" cruisecontrolfunctie.
Overigens werkt de snelheidsbegrenzer wel tot hoge snelheden. Met het voetje op het gas kun je dus nog prima constante snelheid aanhouden.

[ Voor 35% gewijzigd door Parody op 25-07-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Parody schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:09:
[...]

En er schijnt ook een 1.7 diesel op de planning te staan. De toevoeging van AdBlue zou de uitlaatgassen weer wat schoner moeten maken. Allemaal nog enigszins uit het geruchtencircuit, als ik AutoWeek mag geloven: link
Had dat artikel ook gelezen, maar het is zo bizar slecht geschreven dat ik vermoed dat de 1.7 een typefout is. Waarom zouden ze een apart blok voor de Scenic maken? Ik denk eigenlijk dat het gewoon de 1.6 dCi uit de Megane is met 120pk.

Of ik heb het helemaal fout, het blijft een Frans merk natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:12:
[...]

Had dat artikel ook gelezen, maar het is zo bizar slecht geschreven dat ik vermoed dat de 1.7 een typefout is. Waarom zouden ze een apart blok voor de Scenic maken? Ik denk eigenlijk dat het gewoon de 1.6 dCi uit de Megane is met 120pk.

Of ik heb het helemaal fout, het blijft een Frans merk natuurlijk :+
In de reacties op dat artikel wordt de 1.7 nog expliciet genoemd. Maar goed, het blijft het geruchtencircuit, dus je kunt zomaar gelijk hebben. :+ En ze hebben natuurlijk nog meer modellen waar een 1.7 prima in zou passen.

[ Voor 6% gewijzigd door Parody op 25-07-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Parody schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:14:
[...]

In de reacties op dat artikel wordt de 1.7 nog expliciet genoemd. Maar goed, het blijft het geruchtencircuit, dus je kunt zomaar gelijk hebben. :+ En ze hebben natuurlijk nog meer modellen waar een 1.7 prima in zou passen.
Dat zou ook goed kunnen :+ Zie alleen de meerwaarde van een 1.7 t.o.v. de 1.6 niet, de 1.6 kan toch ook redelijk wat vermogen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Parody schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:09:
[...]

Overigens werkt de snelheidsbegrenzer wel tot hoge snelheden. Met het voetje op het gas kun je dus nog prima constante snelheid aanhouden.
Goed punt, helemaal zelf doen hoeft dus niet :*) Al is deze beperking voor mij wel een reden om de ACC op deze generatie Renaults links te laten liggen als ik tzt ga kijken naar een andere auto. :P
Knul schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:17:
[...]

Dat zou ook goed kunnen :+ Zie alleen de meerwaarde van een 1.7 t.o.v. de 1.6 niet, de 1.6 kan toch ook redelijk wat vermogen leveren?
Ja, je kon de 1.6dCi ook krijgen als 165pk versie. Het voornaamste verschil zal wel zitten in de compatibiliteit met adblue (zou ook kunnen met de huidige 1.5 en 1.6dCi's maar zal wel te duur zijn bevonden ofzo).

[ Voor 34% gewijzigd door PauseBreak op 25-07-2018 16:18 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Het is ook erg jammer dat de ACC tot 140 gaat... Bij andere merken is dat 160... dat is... zeker voor in de avond niet erg vlot. Maar zoals @Parody zegt.... Limitter op 160 en voet omlaag... als er toch weinig/geen verkeer is hebben we ACC ook niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Er lijkt echt een 1.7 te komen volgens Renault. Schaamteloos gejat uit de Autoweek reacties, thanx R.J.G. Ruijters!
Awesomo4k schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:19:
Het is ook erg jammer dat de ACC tot 140 gaat... Bij andere merken is dat 160... dat is... zeker voor in de avond niet erg vlot. Maar zoals @Parody zegt.... Limitter op 160 en voet omlaag... als er toch weinig/geen verkeer is hebben we ACC ook niet nodig :)
Er staat me vaag bij dat de grens 150km/u is, wat voor NL i.h.a. wel voldoende is. Nu ff geen tijd om in de boeken te duiken.
Toch even gespiekt, het is zelfs 160km/u bij een Scenic. Zal voor een Mégane niet anders zijn, gok ik zo. Een Mégane gaat tot 140/150, afhankelijk van het model.

[ Voor 60% gewijzigd door Parody op 26-07-2018 09:43 . Reden: Toch 160km/u, maar alleen voor de Scénic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Awesomo4k schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:19:
VW (en co) hebben twee systemen: tot 160km/u en tot 200+km/u. De 200+ versie werkt in ieder geval erg fijn weet ik uit ervaring :p Toch jammer dat Renault hier voor een goedkoper systeem is gegaan. Dat is wel een gemiste plank wat mij betreft.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
PauseBreak schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:24:
[...]

VW (en co) hebben twee systemen: tot 160km/u en tot 200+km/u. De 200+ versie werkt in ieder geval erg fijn weet ik uit ervaring :p Toch jammer dat Renault hier voor een goedkoper systeem is gegaan. Dat is wel een gemiste plank wat mij betreft.
Ik heb zelf ook de ACC en moet zeggen dat het best prima is. Boven de 140 heb ik toch liever zelf de voet op het pedaal zodat ik wat actiever bezig ben met autorijden (en dus voor m'n gevoel sneller kan ingrijpen als er wat gebeurt). Zou trouwens wel fijn zijn als die 0-140 zou doen, zodat filerijden volledig automatisch kan.

Ik heb trouwens twee dingen die me wat storen nu:

Als ik in de instellingen aanpas dat freewheelen uitstaat bij ecomodus lijkt dat bij een nieuwe start weer gereset te zijn. Is er iets wat ik kan doen om dat persistent te houden?

En als ik spotify gebruik op m'n nokia 7+ wil het soms gebeuren dat het afgespeelde liedje niet meer update. Ligt dat aan de auto of geeft m'n telefoon het dan gewoon niet meer goed door?

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjeh op 25-07-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Parody schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:20:
Er lijkt echt een 1.7 te komen volgens Renault. Schaamteloos gejat uit de Autoweek reacties, thanx R.J.G. Ruijters!

[...]

Er staat me vaag bij dat de grens 150km/u is, wat voor NL i.h.a. wel voldoende is. Nu ff geen tijd om in de boeken te duiken.
Toch even gespiekt, het is zelfs 160km/u bij een Scenic. Zal voor een Mégane niet anders zijn, gok ik zo.
160km/u zeker? Want bij alle configurators staat er duidelijk t/m 140km/u bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Zodra je fors over de max (in Duitsland geadviseerde) snelheid gaat vind ik het heel prima dat je geen (A)CC kan gebruiken eigenlijk.
Ook in Duitsland genoeg moment dat je toch even van het gas moet omdat iemand anders met "slechts" 130km/u inhaalt...

Ik ben zelf groot voorstander van een limiter ipv CC, je rijdt gewoon veel bewuster en kan iig altijd de snelheid er een beetje uit halen ipv telkens de snelheid met een knopje omhoog/omlaag...

Maar iemand nog een antwoord op mijn led dagrijverlichting en sharkfin vraag?
Dingen raken hier snel vergeten O-)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

goedemorgen, even een vraag. Heeft er hier iemand al eens het derde remlicht van een Megane Break uit 2012 zelf vervangen ? Ik heb net een derde remlicht besteld en wil deze zelf vervangen aangezien dit volgens mij moet lukken. Ben alleen even benieuwd of er al iemand mij was voorgegaan....Je hoeft niet opnieuw het wiel uit te vinden toch ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:09
PauseBreak schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:24:

Is dat niet hetzelfde systeem maar het 1 begrensd?
Ik heb een systeem tot 210km/h op de VW, maar dat is ook incl TJA (Traffic Jam assist), mss heeft het daarmee te maken? Ik gebruik ACC nooit (wel de speedlimiter) buiten in de file.

ACC is zelfs assisted, op basis van de camera (verkeersbordherkenning) en GPS gegevens wordt ACC automatisch ingesteld volgens de snelheidsbeperking, zelf afgeremd en terug opgetrokken voor en na een bocht, rond punt,... etc. Maar gebruik het dus niet, één keer om te testen en het werkte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Engineer Stewie schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 07:27:
[...]

Is dat niet hetzelfde systeem maar het 1 begrensd?
Ik heb een systeem tot 210km/h op de VW, maar dat is ook incl TJA (Traffic Jam assist), mss heeft het daarmee te maken? Ik gebruik ACC nooit (wel de speedlimiter) buiten in de file.

ACC is zelfs assisted, op basis van de camera (verkeersbordherkenning) en GPS gegevens wordt ACC automatisch ingesteld volgens de snelheidsbeperking, zelf afgeremd en terug opgetrokken voor en na een bocht, rond punt,... etc. Maar gebruik het dus niet, één keer om te testen en het werkte :+
Dat remmen voor een bocht heeft meer te maken met een auto voor je dan met het feit dat er een bocht aankomt lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Gri77ie schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 06:24:
goedemorgen, even een vraag. Heeft er hier iemand al eens het derde remlicht van een Megane Break uit 2012 zelf vervangen ? Ik heb net een derde remlicht besteld en wil deze zelf vervangen aangezien dit volgens mij moet lukken. Ben alleen even benieuwd of er al iemand mij was voorgegaan....Je hoeft niet opnieuw het wiel uit te vinden toch ?
Staat dat niet gewoon in de handleiding / boekje?
Zal ofwel van buiten, ofwel van binnen vast zitten met een paar schroefjes of moertjes. Indien van buiten, misschien zit er een plastic kapje voor de schroef. Indien van binnen, even de bekleding wegtrekken, meestal zit er wel een vakje oid om er bij te kunnen.
Google geeft mij geen goede foto's van de situatie helaas :/

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
Gri77ie schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 06:24:
Had je deze al gezien?

Is volgens mij precies dezelfde manier als bij de Clio 3, en dat is goed zelf te doen :) Kan zijn dat ie wat vast zit na een aantal jaren, rustig loswikken en het moet lukken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Awesomo4k schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:53:
[...]

160km/u zeker? Want bij alle configurators staat er duidelijk t/m 140km/u bij.
Nog even verder gespiekt. De Mégane heeft volgens de gebruiksaanwijzing een systeem met radar, en die gaat tot 140km/u of 150km/u afhankelijk van het model. De Scénic heeft een ander systeem dat tot 160km/u gaat. Dus als je hard wilt rijden met ACC moet je een Scénic kopen. ;)

Ze noemen het systeem op de Scénic een radarcamera, dus of het nou optisch of radar is, is mij niet helemaal duidelijk. Weet iemand dat toevallig? Optisch klinkt wel aannemelijk, want het ding reageert ook op fietsers, brommers en motorrijders. Da's met een radar toch wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:09
Bartjeh schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:46:

Dat remmen voor een bocht heeft meer te maken met een auto voor je dan met het feit dat er een bocht aankomt lijkt me.
Nee, je kan ACC gewoon gebruiken of icm verkeersbordherkenning en routeinformatie op basis van GPS. Zijn instellingen in het ACC menu. VW noemt het predictive ACC.

Moest je willen, het is dit systeem (en auto :p) die ik heb. Wel vloeken in de kerk natuurlijk :+ .
YouTube: 2018 Volkswagen Arteon - Driver Assistance Systems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
DropjesLover schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:04:
Zodra je fors over de max (in Duitsland geadviseerde) snelheid gaat vind ik het heel prima dat je geen (A)CC kan gebruiken eigenlijk.
Ook in Duitsland genoeg moment dat je toch even van het gas moet omdat iemand anders met "slechts" 130km/u inhaalt...

Ik ben zelf groot voorstander van een limiter ipv CC, je rijdt gewoon veel bewuster en kan iig altijd de snelheid er een beetje uit halen ipv telkens de snelheid met een knopje omhoog/omlaag...

Maar iemand nog een antwoord op mijn led dagrijverlichting en sharkfin vraag?
Dingen raken hier snel vergeten O-)
Sharkfin kan je gewoon erop zetten/plakken. Kwaliteit.... durf ik niets over te zeggen maar Chinese meuk, heet meuk met een reden natuurlijk. Als je DAB+ hebt zou ik persoonlijk geen andere antenne erop zetten i.v.m. storingsgevoeligheid.

Van die lampen weet ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Keek net nog eens op de RLink website en zag een update voor mijn Megane4. Is al een tijd geleden dat ik nog eens heb gekeken, dus weet niet hoe oud of niew deze update is :P
Kan ik ergens zien van wanneer deze update is en wat er wordt aangepast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
Vandaag voor mijn vrouw een nieuwe ocassion gekocht. Het is een zwart Renault Clio 1.5DCI Dynamique geworden. Bak vol met opties, Panorama dak, climate control en parkeersensoren. Vooral de goede stoelen in de Dynamique haalde ons over. 2013 met net een ton op de teller. Auto ziet er van buiten en binnen als nieuw uit, dus daar gaat ze veel plezier aan hebben.

Stond ook nog een rode megane voor een mooie prijs. Ook vol met alles erop en eraan, maar die was zo afgeragd (kapotte hendels aan stoel en onder stuur, overal krassen op het interieur, stoelen beschadigd) dat die al snel afviel. Voor dit geld een mooiere Clio was het voor ons waard. Vrijdag ophalen, dan zal ik wat foto's schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin_Wet
Leute,

Totaal andere vraag; sinds vandaag zie ik het menu niet meer waar ik de bluetooth en zo kan configureren. Iemand ervaring hoe ik dat terugkrijg. Ondanks alle vragen heb ik nog niets aan de auto aangepast. Eerder kon ik wel in de radio / bluetooth / andere instellingen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin_Wet
Weten jullie of deze in te bouwen is? Volens de website, zou ik de controls blijven houden van het stuur?

https://www.seicane.com/f...wifi-dvr-tpms-dab-s32515f

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Martin_Wet schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:44:
Weten jullie of deze in te bouwen is? Volens de website, zou ik de controls blijven houden van het stuur?

Normaliter moet je daarvoor nog een extra module voor kopen die de signalen omzet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Martin_Wet schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:44:

Wat heb je er zelf over gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:10
Renaultjes zijn tegenwoordig blijkbaar ook interessant bij onderdelenjatters:

https://rijswijksdagblad....ekt-getuigen-graag-delen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Vermoedelijk vooral vanwege de facelift led-koplampen?

Hmm... dacht ergens een foto gezien te hebben dat het een facelift betrof, maar tekst wijst op een 2014 Clio. Dat matcht niet met elkaar O-)

[ Voor 58% gewijzigd door adinsx op 01-08-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin_Wet
Dwazer schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Wat heb je er zelf over gevonden? :)
Ik heb een bedrijf geappet, maar die kon me alleen vertellen dat het inrichten waarschijnlijk mogelijk was. Ik heb een tijd geleden deze mensen gemailed, maar daar heb ik nog geen reactie van. De dashboard foto's die ik zie, lijken aan te geven dat het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
latje21 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:12:
[...]

Hey, gaan wij naar dezelfde dealer? :+ "Je moet geen forums lezen, want dan lees je alleen de problemen. Wij hebben hier nog nooit klachten over gehad.".

Maar goed, ze hebben er nieuwe software op gezet, en ik moet zeggen: volgens mij is de bug opgelost. Het is alleen nog niet echt warm geweest toen ik in de auto zat de afgelopen dagen. Vanmiddag is het wel warm als ik terug rij, dus dan ga ik het eens wat uitgebreider testen.

Update: probleem met de airco is idd gefixt

[ Voor 3% gewijzigd door Parody op 08-08-2018 09:35 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

Pelle

🚴‍♂️

Sinds een kleine 5 maanden heb ik een Megane 3 Estate (Bose 1.5 dci) uit december 2012, en afgelopen weken voor het eerst mee op vakantie geweest, met de vouwwagen.

Helaas reed ik na 50 meter mijn neuswiel van de vouwwagen verrot op de drempel bij ons in de straat, doordat (blijkbaar) de Megane een stuk lager ligt dan de Octavia die ik ervoor had.
Ik vermoed dat de trekhaak op de Octavia iets hoger lag, en mogelijk nog hulpveren achter had. Ik zit een beetje te zoeken, maar er lijken alleen hulpveren voor de GT/GT-line te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Twee andere vragen, n.a.v. de +/- 2500km die ik de afgelopen 3 weken heb gemaakt:

* Klopt het dat de cruisecontrol uitvalt als hij denkt 'ik trek die berg niet in deze versnelling'? Een keer of 3 of 4 gehad dat de CC ermee uitscheed als het bergop ging.

* Ik had al eens eerder gemerkt dat bij vlot optrekken in de vierde versnelling, het toerental rond de 2000 even terugviel naar 1800 en daarna weer verder omhoog trok. Dat gebeurde soms, en kon ik niet altijd reproduceren, en was ook niet heel vervelend. Nu, met de vouwwagen en optrekken/versnellen bergop (en dus met een flinke belasting) was dit probleem er ook, maar dan ook in z'n 3e versnelling, en een stuk merkbaarder.
Er zit dan dus even een dip in de rpm van de motor, hij lijkt dan ook wat vermogen te verliezen, en pakt het daarna weer op. In de 3e versnelling lijkt het ook rond de 2400 toeren voor te komen. Is dit normaal? Probleem met een slippende koppeling oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

CC valt er af indien er problemen zijn idd.

Gezien het bouwjaar en motortype; geen foutmeldingen qua luchtvervuiling en noodloop?

Er zijn al vele je voor gegaan met brosse luchtdruk slangen van de roetfilter.

Gaven bij mij (voor de duidelijke foutmeldingen) ook wat vermogen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Deze week mag ik als het helemaal goed gaat bij Renault intern.

Mijn Renault Clio Estate 2018 Limited met extra de reservewiel :+. ophalen

Niet waar de auto vandaan komt maar wel als illustratie :D

Afbeeldingslocatie: https://secure.pic.autoscout24.net/images-big/952/817/0350817952001.jpg?dcc405e3c81a24f15dd516398d267357

Ook exact hetzelfde model met de zelfde velgen etc

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 07-08-2018 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32

Bommes

Capo del formaggio

Mektheb schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:15:

Niet waar de auto vandaan komt maar wel als illustratie :D

[afbeelding]

Ook exact hetzelfde model met de zelfde velgen etc
Mooie uitvoering, ik heb een Bose uitvoering in het zwart.
Nu 3 maanden en bijna 10 duizend op de klok.

Fijne auto maar bij mij heeft de r-link radio/navigatie wel wat opstart problemen.
2 van de 10 keer start het ding gewoon niet op en blijft enkel de tijd in het scherm zichtbaar.
Keer stop/start en het werkt weer. Maar wel bloed irritant en het hoort gewoon niet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Mektheb schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:15:

Lach er maar om, ik had hem nog nodig na de vakantie :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fezWjPrU7116G8XrC5ey13lV/medium.jpg

Ingenieus systeem hoe de band onder de auto gemonteerd zit...vooral het loskoppelen waardoor de band op grond klettert 8)7 Maar alles is beter dan een spuitbus met 'pur'

Overigens viel mij de Clio nog mee qua bagageruimte :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6qMmqnBAy4mcZ8OwhMlZrO7f/medium.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 08-08-2018 10:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Kijk is aan daar past inderdaad nog aardig wat in !!

En het probleem met de radio is mij niet bekend, maar ik ga net zo vaak terug tot ze het fiksen als ik het probleem heb.

Klopt het trouwens dat alle auto’s na 2015 standaard bij dagrijverlichting de achterlampen aan moeten hebben ?
Dit zou ik namelijk graag wel hebben, ben het alleen vergeten te vragen bij de dealer hoe dat zit en kan het niet zo terug vinden bij Renault zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Mektheb schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:14:

En het probleem met de radio is mij niet bekend, maar ik ga net zo vaak terug tot ze het fiksen als ik het probleem heb.

Klopt het trouwens dat alle auto’s na 2015 standaard bij dagrijverlichting de achterlampen aan moeten hebben ?
Dit zou ik namelijk graag wel hebben, ben het alleen vergeten te vragen bij de dealer hoe dat zit en kan het niet zo terug vinden bij Renault zelf.
Ik dacht dat ook ergens gelezen te hebben maar in de praktijk kom ik het zelden tegen.

Weet iemand iets te doen tegen een krakende bestuurdersstoel? Het betreft een Laguna 3 met elektrische stoelverstelling. Onderaan de stoel is al het een en ander ingevet, diverse bouten heb ik al aangedraaid maar dit heeft geen effect. Wél heb ik het idee dat als ik de stoel iets hoger zet dan de laagste stand het kraken minder wordt. Het kraakt ook alleen in bochten of hobbelende wegen, 'lastwissel' van het lichaam dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat lijkt mij een intern probleem van de stoel eigenlijk.
Lees: slijtage door gebruik.

[ Voor 20% gewijzigd door PauseBreak op 11-08-2018 16:00 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bommes schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Mooie uitvoering, ik heb een Bose uitvoering in het zwart.
Nu 3 maanden en bijna 10 duizend op de klok.

Fijne auto maar bij mij heeft de r-link radio/navigatie wel wat opstart problemen.
2 van de 10 keer start het ding gewoon niet op en blijft enkel de tijd in het scherm zichtbaar.
Keer stop/start en het werkt weer. Maar wel bloed irritant en het hoort gewoon niet.
Ik ben helemaal klaar met de R-Link in mijn (2016) Clio Estate. USB stick wordt pas gevonden als ik hem eruit haal en erin doe. Loopt met regelmaat vast en herstart, en het systeem doet dat bij voorkeur als ik de TomTom nav. écht nodig heb. Vindt sporadisch wel mijn telefoon en connecteert (met BT) maar kapt er soms mee als ik via Spotify muziek luister. Systeem herstart en de melding "Volume verkeersmeldingen *** ) verschijnt.

Dit los ik vaak alleen op door de kabels op de accu los te halen en weer te verbinden. Nog een half jaar en ik lever het ding met alle liefde weer af op het parkeerterrein van m'n werk.

De Clio an sich, met nu 90K op de teller (0,9 TCe) : is nog verrassend vlot voor de beperkte motor maar laat op hogere snelheden (uiteraard) te wensen over. Is licht en gevoelig voor wind. Geluid van de motor en rijwind zijn te veel aanwezig. Verbruikt ontzettend veel brandstof met mijn rijstijl (130 KM/u of harder waar het mag en kan), sta 3/4 x per week aan de pomp. Is erg krap achterin voor de kinderen (mijn stoel staat vrijwel max. naar achteren).

En dan nog:

- de night and day versie mist climate control
- geen regen/lichtsensor op deze versie, geen elek. ramen achter. Ramen voor moet je ingedrukt houden ipv. automatisch bij één keer drukken
- camera achter doet er net iets te langer over om beeld te geven
- muziekinstallatie is ondanks de R-Link zo/zo, speakers kraken bij hoog volume met veel bass, over het algemeen wel tevreden
- passagiersstoel kraakte al bij 20K KM
- zilveren strips bij passagierszijde laten al deels los (!)
- regen komt naar binnen met gesloten ramen. Miniem maar ongehoord

Voordelen..ik vind de auto nog steeds erg mooi smoelen, ruimte van de kofferbak is meer dan prima, is nog enigszins vlot met optrekken (zeker tot 100KM/u). En dan houdt het wel een beetje op :). Ter vergelijking is onze (privé) Ibiza ST ondanks dat deze uit 2014 is een stuk beter uitgerust (maar dat is eigen keuze) en heb ik daar heel weinig op aan te merken behalve de motorische beperking en uiteraard ook de ruimte achter de stoelen voorin, maar net als met de Clio is dat wat je kunt verwachten in het segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Herken bovenstaande BT problemen met R-Link niet.
Radio is wel een aantal keren uitgevallen en reageert dan nergens meer op, ook niet op andere banden dan DAP. TomTom en flitspaalmeldingen werken dan nog wel. Uit pure armoede dan maar via BT muziek vanaf mijn telefoon gaan afspelen. Auto zonder muziek is niet fijn.

Aangezien alles automatisch gaat had ik niet in de gaten dat de radio ook een ouderwetse aan/uit knop heeft.
Laatste keer dat het gebeurde deze knop gebruikt en daarna deed de radio het weer.

Systeem schijnt ook te resetten met 5x op de home knop drukken.

Heb deze uitvoering:
https://www.renault.nl/cf...3e9849afd5e767f3ad23.html

Altijd voor de 120PK uitvoering gaan, rijdt zoveel fijner dan de 90PK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
PauseBreak schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:00:
Dat lijkt mij een intern probleem van de stoel eigenlijk.
Lees: slijtage door gebruik.
Garage zei het al bij aflevering, maar had gehoopt iets in het frame te kunnen smeren waardoor het verholpen zou kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Mektheb schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:14:

Klopt maar dat geld alleen bij auto's met nieuwe typegoedkeuring, dus niet bij een face lift. Bij de Clio 4 fase II branden de achterlichten alleen i.s.m. de DRL bij de hatchback (deze heeft LED achterlichten). Op de Estate is dat helaas niet het geval. Dat is gelukkig wel aan te passen door de auto te vertellen dat deze LED achterlichten heeft m.b.v. DDT4ALL en een ODB2 dongle :)

@pretpik Dat kraken komt vaker voor, als de hoogte van de stoel invloed heeft dan is het meestal de lendensteun verstelling die het kraken veroorzaakt. Je kan de bekleding loshalen (makkelijkste is stoel er uit maar hoogste stand en vanaf de achterbank werken werkt ook, al is dat in een coupe iets lastiger :P ) en dan zoek je naar de kabel die de lendensteun verstelt, deze invetten zou al genoeg moeten zijn.
Parody schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:20:
@PauseBreak @Knul

Om volledig te zijn, alle nieuwe diesels komen met SCR / Ad-Blue
- 1.5 Dci Blue --> 95 / 115 pk
- 1.7 Dci (opgeboorde 1.6 Dci) --> 130/160 pk
- 2.0 Dci --> 200 pk

https://www.caradisiac.co...-200-ch-arrive-169623.htm

In België kun je 2.0 Dci 200 al configuren in de Espace 8) :
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/mIWS1XGgA2z4UcoZTLfYnNrSJXdz7ejaBfRYxI767Xd_3dko5VPNiNuFhwfNpS7nLv17H6MjBMVgpGgkKknQn-h7toztSUZcH_yPPRhjV2FzWWn5gz23r1iU_cWfwcoX_H7CNB-av_ru7auZtGxlAcIG1dw3cxrsrNv73Q_MWGQ9lEuGjBl_LHaHH2wCCA4cDewe7VGIH7rH26vI3CyhlzsG2egasLpdfX0ePP7QQbiavgCR-yJgs73lqpcVbon4I2E1mekj3_L6AUkblfS-BCCqCapoDhbViHrUBSXg9xWKDkqZWC9KGAQ--mX5IGd5_UJ_sR-VpilzFw-Kd5yz68wgA5EaovZ0LJn3TuhWYbDyP7MHDhtm_yoJSGdQNptmjq75r1u6i18OIZchCt5Xzy01kz5RSl5HWs0lWXjdgQpjzYale8RSlAhz5A8MukHmG4MUsNKgq7clJ_5bY1seEmJmoNcn6R-L13_410vYrpFlXx43uLmHeFRUvr8nyV4LIFrmMYk3gKDEP5b_-qqT6F4WJBueUkvIm0Dtjt8L2xhM6U9y2XARC-dYiR2Wt8FRL0Bj5EvBEPjqcCHOhwqbCFjKB3g58m6_QcLJgZblhOZpPdAXR54oqoeM6S9_tbPVXoGPQLw8AE7VvaCeZh7eu-wWqwp4GOdbFg=w860-h352-no

[ Voor 34% gewijzigd door melcon op 13-08-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delano1992
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik hoop dat ik op het goede forum zit om een paar antwoorden of voorkeuren te krijgen omtrent een renault clio occasion uit 2016/2017

Ik ben zelf erg groen op het gebied van auto’s en rijd op dit moment in een peugeot 107. Dus ik ben op dit moment geen luxe of wat dan ook gewend. Waarom een renault clio? Vind het persoonlijk een erg mooie auto, een wat grotere auto en 5 deurs handig omdat ik bijna papa ben, een niet te zware auto voordelig voor de wegenbelasting.

Heb op de site van renault al zitten kijken voor de uitvoeringen, kom er niet echt uit. Wil zelf dat de auto redelijk zuinig is maar ook een leuke trek kracht heeft en dat ik niet meer druk hoeft te maken om op de snelweg in te voegen. Wil zelf rond de 12500 uitgeven, met leuke opties erop en een beetje luxe.

Iemand die miss uit deze info een soort renault clio kan aanraden? Collega raadde me aan om een ecoboost te nemen, maar nogmaals weinig verstand van. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
Na lang dubben en veel dromen toch de knoop doorgehakt.

Een peugeot 205 pk Megane GT.
Nog wel erg wennen, de meeste PK's die ik hiervoor heb gehad was in een toyota auris hybride ;-)
Eerste stoplichtsprintje naast een GT-line was misschien wat kinderachtig, maar ooh zo fun })

https://imgur.com/a/acH8Rwd
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I4Mie3S.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door PROnline op 23-08-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Delano1992 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:57:
Ik hoop dat ik op het goede forum zit om een paar antwoorden of voorkeuren te krijgen omtrent een renault clio occasion uit 2016/2017

Ik ben zelf erg groen op het gebied van auto’s en rijd op dit moment in een peugeot 107. Dus ik ben op dit moment geen luxe of wat dan ook gewend. Waarom een renault clio? Vind het persoonlijk een erg mooie auto, een wat grotere auto en 5 deurs handig omdat ik bijna papa ben, een niet te zware auto voordelig voor de wegenbelasting.

Heb op de site van renault al zitten kijken voor de uitvoeringen, kom er niet echt uit. Wil zelf dat de auto redelijk zuinig is maar ook een leuke trek kracht heeft en dat ik niet meer druk hoeft te maken om op de snelweg in te voegen. Wil zelf rond de 12500 uitgeven, met leuke opties erop en een beetje luxe.

Iemand die miss uit deze info een soort renault clio kan aanraden? Collega raadde me aan om een ecoboost te nemen, maar nogmaals weinig verstand van. Alvast bedankt!
Iedere Clio valt hier wel onder eigenlijk. Alles vanaf een Dynamique voldoet aan je eisen.

Ik zou zeggen dat je eens op gaspedaal.nl kunt kijken. Gebruik de filters om te kijken waar je het beste gevoel bij krijgt en ga eens met een paar auto’s rijden. Probeer gewoon lekker alle opties uit.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Aapmansz schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:37:

Altijd voor de 120PK uitvoering gaan, rijdt zoveel fijner dan de 90PK.
Als je voor een neurotisch en opgefokt ding wilt gaan.... :+ Maar zonder gekheid, ik stop er nu maar Euro98 in want persoonlijk vind ik die 120-mtor op 95 niet "lekker" lopen.

Of het ligt aan de kwaliteit van 95 in NL, op het Megane-forum lees je dit ook terug (iets met bio-ethanol)

Strava

Pagina: 1 ... 14 ... 56 Laatste