Bijna iedere exchange heeft wel
een nadeel, momenteel..
Dit is wat ik zelf momenteel ervaar.
•
Kraken is vaak down of errors, <14:00 Nederlandse tijd maak je nog kans (doordeweeks), daarna is het error na error, al zeker een week lang. In het weekend gaat het beter, maar dan handelen ze geen fiat withdrawals/deposits af. Het is verder wel een betrouwbare exchange met een groot volume. Deposits / withdrawals worden doorgaans binnen 1 a 2 werkdagen afgehandeld.
•
Poloniex werkt verbluffend goed, snel en betrouwbaar. Enig probleem wat ik daar heb: verwacht geen support. Mijn $2000 --> $25000 limit verification wacht inmiddels 3 weken. Dat geldt ook voor mijn supportticket over dit onderwerp.
• Op
Bittrex heb ik eigenlijk niets aan te merken. Lage withdrawal fee bijvoorbeeld, maar ik heb wel berichten gehoord dat ze geen nieuwe mensen aannemen. Weet niet wat daar de status van is eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik hier weinig handel-ervaring heb. Er staat wat ENRG die ik een half jaar geleden heb gekocht, maar dat is het.
• Met
GDAX heb ik nog geen ervaring. Gister geregistreerd. Beetje storend dat je meteen moet verifieren, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze met fiat geld werken.
•
HitBTC is echt een ramp-exchange. Blijf daar weg, als je nog kunt.
Reddit staat echt *vol* met klachten. Grootste probleem is de idioot hoge flat fees (zo betaal ik 595 AIR om mijn tokens te verplaatsen

), maar ook de snelheid [lees: traagheid] is een groot probleem.
•
Binance werkt goed en snel in mijn ervaring. Je kunt twijfelen of een flat fee van 50 TRX redelijk is, maar met de huidige koers is dat (+-$10) hetzelfde als je op Poloniex betaald voor ETH moves (0.01 ETH). Hoort bij de hype denk ik dan maar?
•
Bleutrade is een kleine(re) exchange. By far hun grootste volume zit in HTMLcoin, dus waarschijnlijk hebben weinigen van jullie hier wat te zoeken, maar tot nu toe vind ik het een prima exchange. Vooral de fee is erg laag. Ze vragen precies 1 HTML voor een withdrawal (<$0.01). Het platform is soms wel wat minder snel dan instant, maar zeker niet traag te noemen.
•
EtherDelta tot slot, ben ik aan het onderzoeken. Het idee om cold storage zoals MEW of een paper wallet direct te 'koppelen' aan een exchange vind ik tof, maar erg gebruikersvriendelijk vind ik het nog niet. Over de kosten kan ik nog niets zeggen.