Mocht iemand naar de Beurs Inside LIVE willen; met de code "PROBELVIP" kan je een gratis kaartje bemachtigen...
https://www.rtlz.nl/beurs.../crypto-beurs-of-oude-sok
https://www.rtlz.nl/beurs.../crypto-beurs-of-oude-sok
Is er een verschil met MAIDSafe? Of hebben ze gewoon de code geforked om makkelijk geld te verdienen?Dean The Vee schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:25:
Zitten hier mensen in Skycoin en zoja, wat is jouw verwachting?
Ik heb zelf net wat aangeschaf, vanwege een aantal factoren
- Werkend product
- 150 developers, zeer actief op Github
- Nog relatief onbekend, maar nu wel (net gestart) marketingteam
- Grotere exchanges aankomend
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
HitBTC, daar kun je beter wegblijvenSam2013 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:54:
Htmlcoin op hitbtc kwartaal 2 volgens twitter.
Kon nog wel eens flinke stijger worden. ...
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Ik ben het compleet met je eens, maar we praten een beetje over twee verschillende zaken volgens mij. Ik probeerde aan te geven dat timing cruciaal is. Jij bent er 4 jaar geleden ingestapt, en had dus ook een compleet andere mindset. Je was een early adopter die geloofde in het product. Dat BTC enorm omhoog schoot gun ik je van harte, maar we zitten nu -volgens mij- in een compleet andere situatie. Wie nu instapt is geen early adopter meer.Julian schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:39:
[...]
Waarom HODL? Er zitten twee kanten aan volgens mij.
De eerste is dat BTC ofwel een groot succes wordt, ofwel faalt, en dus uiteindelijk naar 100k+ gaat (omdat er maar 21 miljoen van die dingen zijn) of naar 0. Ergens 'halverwege' er weer uitstappen is vanuit dit oogpunt een beetje vreemd.
De tweede is dat het gewoon een prima strategie is gebleken, met relatief weinig risico (tov veel daytraden) en prima rendement. Ik ben nu ruim vier jaar bezig met crypto, van alles gedaan, mining, cloudmining, daytraden met en zonder leverage, in en uit allerlei altcoins, goede trades gedaan en slechte, en als ik alles bij elkaar optel en aftrek had ik eigenlijk (bijna) net zo goed gewoon kunnen HODLen al die tijd. Had heel veel gedoe gescheeld, en een hoop kopzorgen.
Uiteindelijk is de vraag dus: geloof je er in of niet? Zo ja: HODL! Zo nee, dan kan je proberen met daytrading wat winst te halen. Maar dat is dan wel heel spannend, omdat je in je achterhoofd altijd vreest dat de bodem er elk moment volledig onderuit kan vallen. Je loopt dan het risico verkeerde beslissingen te nemen (het slachtoffer te worden van 'shaking out the weak hands').
Blijkt fake artikel te zijn
[ Voor 149% gewijzigd door freestyler2 op 14-02-2018 12:33 ]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Volgens de persoon achter LTC een scam: https://twitter.com/satoshilite/status/958170338621145089freestyler2 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:26:
Dit is ook interessant artikel over litecoin:
https://www.businessinsid...-dingen-14-februari-2018/
[...]
Hmmmm, wat is nu de waarheid? Kan iemand hier een uitsluiting over geven??anboni schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:04:
[...]
Volgens de persoon achter LTC een scam: https://twitter.com/satoshilite/status/958170338621145089
IN ALL CASES: Practice safe forking. That means you must never paste private keys that hold live funds into ANY website or wallet in order to claim fork coins -- including ours. After the fork, FIRST move your LTC to a new address, THEN use the private key from the "old" address to claim your LCC.
[ Voor 24% gewijzigd door freestyler2 op 14-02-2018 12:51 ]
De nieuwe munt is uiteraard geen Litecoin zelf, echter wat betreft de Private key: Ze vragen je een nieuw LTC adres te maken in een van de bekende wallets. Hierin zorg je dat op het moment van de fork je LTC staat. 1 Block later kun je deze LTC er weer afhalen naar bijv. je Ledger Nano S of andere wallet. Ze vragen je expliciet dit te doen VOOR je de private key importeert in de fork wallet.metallicattim schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:27:
Een scam ja, gezien ze je PRIVATE key vragen voor de ontvangst van de LitecoinCash munten.
NOOIT JE PRIVATE KEY AFGEVEN!!
Weet iemand of je op kraken ook wat muntjes ervoor terug krijgt, of moet je hiervoor echt je munten extern halen zoals hierboven beschreven?aquarobin schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:05:
[...]
De nieuwe munt is uiteraard geen Litecoin zelf, echter wat betreft de Private key: Ze vragen je een nieuw LTC adres te maken in een van de bekende wallets. Hierin zorg je dat op het moment van de fork je LTC staat. 1 Block later kun je deze LTC er weer afhalen naar bijv. je Ledger Nano S of andere wallet. Ze vragen je expliciet dit te doen VOOR je de private key importeert in de fork wallet.
Het gebruik van de private key van je LTC wallet/adres wordt hier dus alleen gebruikt ter verificatie. Geef deze pas op nadat je de wallet hebt geleegd na de fork!
Ga er van uit dat Kraken niet mee doet. De meeste exchanges doen niet met alle forks mee, want het maken van een fork is vrij eenvoudig, terwijl het voor een exchange redelijk wat werk is om dit goed af te handelen.freestyler2 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:23:
[...]
Weet iemand of je op kraken ook wat muntjes ervoor terug krijgt, of moet je hiervoor echt je munten extern halen zoals hierboven beschreven?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Ik denk dat we wel degelijk nog in de early adoption-fase zitten, ook van BTC. Wat kan je op dit moment nu echt in het dagelijks leven met BTC? Hoe veel wordt er nou echt van crypto gebruik gemaakt om slimme contracten met elkaar te sluiten, of zaken veilig vast te leggen?Bakkels schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 02:50:
[...]
Ik ben het compleet met je eens, maar we praten een beetje over twee verschillende zaken volgens mij. Ik probeerde aan te geven dat timing cruciaal is. Jij bent er 4 jaar geleden ingestapt, en had dus ook een compleet andere mindset. Je was een early adopter die geloofde in het product. Dat BTC enorm omhoog schoot gun ik je van harte, maar we zitten nu -volgens mij- in een compleet andere situatie. Wie nu instapt is geen early adopter meer.
Iemand die er nu bijkomt hoort veel mensen zeggen dat ze gewoon alleen maar moeten holden en dat je dan geld verdient. Maar zo werkt het niet meer, omdat er nu velen instappen die diezelfde illusie hebben..
Ik denk dat -na de enorme run van november, en de retracement daarvan- er nog wel rek in zit, maar niet meer de honderden procenten die we zagen eind vorig jaar. Althans, niet in de grote coins. Er zijn nog steeds kansen genoeg, kansen te over zelfs, maar de tijd van het 'koop btc en hou ze lekker vast' adagium is wel zo'n voorbij vrees ik.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dat het concept nog veel succesvoller kan worden wil niet per definitie zeggen dat dit ook geldt voor de huidige implementatie.Julian schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:41:
[...]
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Ik denk dat we wel degelijk nog in de early adoption-fase zitten, ook van BTC. Wat kan je op dit moment nu echt in het dagelijks leven met BTC? Hoe veel wordt er nou echt van crypto gebruik gemaakt om slimme contracten met elkaar te sluiten, of zaken veilig vast te leggen?
Ik denk dat als het echt een succes wordt, BTC nog gemakkelijk boven de 100k zal gaan. Dus wel degelijk nog honderden procenten stijging.
Als onze maatschappij écht gaat veranderen, als er écht een derde industriële revolutie komt, dan is crpyto daar een heel belangrijk onderdeel van. YouTube: The Third Industrial Revolution: A Radical New Sharing Economy
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Niet per definitie nee. Maar BTC wordt nu uitgebouwd met alle features die het nog miste, Bitcoin Private voor private betalingen, Rootstock voor slimme contracten, Lightning voor goedkope betalingen..... Veel altcoins zullen overbodig worden.assje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:44:
[...]
Dat het concept nog veel succesvoller kan worden wil niet per definitie zeggen dat dit ook geldt voor de huidige implementatie.
We hebben de Dotcom bubbel/crash gehad, dat wilde ook absoluut niet zeggen dat er geen toekomst in het internet zat.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ah ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen! Samen met het feit dat er diverse mensen roepen dat het een scam is, zoals Charlie Lee zelf, kwam ik tot die conclusie.aquarobin schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:05:
[...]
De nieuwe munt is uiteraard geen Litecoin zelf, echter wat betreft de Private key: Ze vragen je een nieuw LTC adres te maken in een van de bekende wallets. Hierin zorg je dat op het moment van de fork je LTC staat. 1 Block later kun je deze LTC er weer afhalen naar bijv. je Ledger Nano S of andere wallet. Ze vragen je expliciet dit te doen VOOR je de private key importeert in de fork wallet.
Het gebruik van de private key van je LTC wallet/adres wordt hier dus alleen gebruikt ter verificatie. Geef deze pas op nadat je de wallet hebt geleegd na de fork!
... dachten ze, laten we er een blockchain overheen gooien? Zie niet direct de toegevoegde waarde van Blockchain en/of een coinkbloem schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:51:
Wat zijnjullie gedachten over AdHive en Faceter... Beide AI projecten en aangezien er overal bij de grote bedrijven over AI gesproken wordt...
Geen idee wat de verschillen precies zijn, maar een aantal jaar met een flinke groep developers werken aan een blockchain oplossing duidt niet op snel geld willen maken.Sando schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:18:
[...]
Is er een verschil met MAIDSafe? Of hebben ze gewoon de code geforked om makkelijk geld te verdienen?
Nooit van gehoord.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:52:
Iemand dit al gezien? Ourdax stopt er mee.
https://www.ourdax.com/
Ja natuurlijk... betrouwbare data is toch waar het om gaat?!?!Machlah schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:17:
[...]
... dachten ze, laten we er een blockchain overheen gooien? Zie niet direct de toegevoegde waarde van Blockchain en/of een coin
Jaja.. als je als bedrijf of individu met AI data bezig bent, waarom zou je hier dan mee willen knoeien?kbloem schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:23:
[...]
Ja natuurlijk... betrouwbare data is toch waar het om gaat?!?!
Mischien begrijp ik je niet goed maar welke data je je ook mee bezig houdt, je wilt toch dat het zo betrouwbaar mogelijk en niet te manipuleren is? Dat is toch het doel van gedecentraliseerde opslag? Je wilt toch niet met machine learning aan de slag als je dara niet betrouwbaar is?Machlah schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:33:
[...]
Jaja.. als je als bedrijf of individu met AI data bezig bent, waarom zou je hier dan mee willen knoeien?
Dat snap ik.. maar ik zie een gemiddeld AI bedrijf niet hun data op een publieke server gooien dus waarom zou je dan blockchain moeten gebruiken? Het is toch niet zo dat het gebruik van blockchain je data automatisch meer betrouwbaar maakt? Het is alleen een middel wat je kunt gebruiken om data decentraal op te slaan.kbloem schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:43:
[...]
Mischien begrijp ik je niet goed maar welke data je je ook mee bezig houdt, je wilt toch dat het zo betrouwbaar mogelijk en niet te manipuleren is? Dat is toch het doel van gedecentraliseerde opslag? Je wilt toch niet met machine learning aan de slag als je dara niet betrouwbaar is?
[ Voor 25% gewijzigd door Machlah op 14-02-2018 20:19 ]
Verwijderd
Was een Exchange die dacht ik toch vrij groot/populair was en ondersteunde alle forked coins:ApC_IcE schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:30:
[...]
Nooit van gehoord.
Kan je wat meer uitleg geven of copy pasten wat het is en waarom ze stoppen?
1 regel tekst met alleen een link vertrouw ik niet zo snel.
13/12/2017: OurDax Cryptocurrency Exchange announced today that it will support all current forks and will trade all future forked coins, making OurDax the first Cryptocurrency Exchange to trade all forked coins.
Ik geloof er niks van. BTC zal herinnerd worden als de Nokia N95. Ethereum misschien als Blackberry. We zijn de komende jaren op zoek naar de iPhone en de Samsung Galaxy S serie.Julian schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:41:
[...]
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Ik denk dat we wel degelijk nog in de early adoption-fase zitten, ook van BTC. Wat kan je op dit moment nu echt in het dagelijks leven met BTC? Hoe veel wordt er nou echt van crypto gebruik gemaakt om slimme contracten met elkaar te sluiten, of zaken veilig vast te leggen?
Ik denk dat als het echt een succes wordt, BTC nog gemakkelijk boven de 100k zal gaan. Dus wel degelijk nog honderden procenten stijging.
Als onze maatschappij écht gaat veranderen, als er écht een derde industriële revolutie komt, dan is crpyto daar een heel belangrijk onderdeel van. YouTube: The Third Industrial Revolution: A Radical New Sharing Economy
[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 16-02-2018 12:56 ]
Dat denk ik niet. BTC is de revolutie. BTC is fundamenteel anders opgezet dan welke altcoin dan ook. Namelijk decentraal. Elke andere altcoin wordt gerunt door een groepje mensen/developers die de touwtjes in handen hebben (dus niet decentraal).Rookert25 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:17:
[...]
Ik geloof er niks van. BTC zal herinnerd worden als de Nokia N95. Ethereum misschien als Blackberry. We zijn de komende jaren op zoek naar de iPhone en de Samsung Galaxy S serie.
Crypto zal zeker voor een revolutie zorgen, maar dan vooral de blockchaintechnologie die nu al wordt gebruikt door banken/verzekeraars en intern wordt ontwikkeld (met hier en daar een uitzondering voor Ripple (zonder XRP)).
Ik zit daarom ook alleen in tokens van platforms met usecases die ik kan uitleggen.
Hoe denk je dan over het volgende: YouTube: How The Banks Bought Bitcoin | Lightning Networkbiggydeen2 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:29:
[...]
Dat denk ik niet. BTC is de revolutie. BTC is fundamenteel anders opgezet dan welke altcoin dan ook. Namelijk decentraal. Elke andere altcoin wordt gerunt door een groepje mensen/developers die de touwtjes in handen hebben (dus niet decentraal).
BTC is een open, decentraal, veilig netwerk waar de governance van dat netwerk bij iedereen ligt. Niet bij een groepje developers. Overigens staan er maar 2 zaken vast in het bitcoin protocol, namelijk de hoeveelheid coins (21 miljoen) en het PoW algorimte. Voor de rest kan alles geprogrammeerd worden. BTC kan dus exact hetzelfde doen als alle andere coins als het nodig is.
De revolutie heeft niks met de blockchain te maken. Maar met het feit dat veiligheid en trust op een decentrale manier geregeld kan worden. Op een netwerk waar iedereen toegang tot heeft. Banken zijn nu juist weer bezig om dit om zeep te helpen met hun eigen gesloten centrale blockchains waar ze zelf de volledige controle hebben. Exact hetzelfde als ons huidige corrupte monetaire stelsel. Dat noem ik geen revolutie.
Banken kunnen bitcoin niet gebruiken. Simpelweg omdat bitcoin open en decentraal is. Dat gaat in tegen alle wetten binnen het bankieren (centraal en gesloten). Er is niks beter dan bitcoin op dit moment. En dat zal er waarschijnlijk ook niet komen op korte termijn.
Je kunt dit het beste vergelijken met het internet. Het internet is niet revolutionair dankzij het tcp/ip protocol (blockchain) maar omdat het open, permissieloos, globaal en decentraal is opgezet. Stel je eens voor dat mensen op grote schaal voor jou gaan bepalen welke sites je wel/niet mag bezoeken. Dan stelt het internet niks meer voor.
En welke zijn dat voor jou ?Rookert25 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:17:
[...]
Ik zit daarom ook alleen in tokens van platforms met usecases die ik kan uitleggen.
Hoe werkt dat dan met Bitcoins minen? Dan komen er toch coins bij en staat het aantal dus niet vast?biggydeen2 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:29:
[...]
Overigens staan er maar 2 zaken vast in het bitcoin protocol, namelijk de hoeveelheid coins (21 miljoen) en het PoW algorimte.
Er zijn nu 16.8 miljoen coins. Er zullen er maximaal 21 miljoen zijn. Er word nu dus gemined met iedere 10 minuten 12.5 nieuwe coins wanneer er een nieuw block gevonden is. Tegen de tijd dat alle coins gemined zijn zitten we naar verwachting in het jaar 2140.gooddaddy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:30:
[...]
Hoe werkt dat dan met Bitcoins minen? Dan komen er toch coins bij en staat het aantal dus niet vast?
Dat filmpje zit vol met de standaard drogredenen en onwaarheden van de gemiddelde Bcash-shill. Ik heb geen aantekeningen gemaakt tijdens het kijken, dus het kan zijn dat ik wat punten mis, maar zo uit m'n hoofd:speedhaste schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:02:
[...]
Hoe denk je dan over het volgende: YouTube: How The Banks Bought Bitcoin | Lightning Network
Volgens mij is bitcoin niet meer wat het geweest is en zeker zoals in het filmpje uitgelegd wordt dat de financiele macht seeds verder aan het verschuiven is zeker met aankomende lightning network.
Plus dat er ook verloren gaan. Als mensen coins overschrijven naar verkeerde wallets dan zijn ze kwijt. Uiteindleijk blijven er dus geen coins overPilatuS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:42:
[...]
Er zijn nu 16.8 miljoen coins. Er zullen er maximaal 21 miljoen zijn. Er word nu dus gemined met iedere 10 minuten 12.5 nieuwe coins wanneer er een nieuw block gevonden is. Tegen de tijd dat alle coins gemined zijn zitten we naar verwachting in het jaar 2140.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Naar schatting zijn er al tussen de 1 miljoen en 4 miljoen coins verloren gegaan. Vooral in de begintijd toen het allemaal nog niets waard was zijn er extreem veel coins verloren gegaan. Genoeg mensen die er 100 gemined hebben en ze kwijt zijn na een format of HDD crash.Tylen schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:54:
[...]
Plus dat er ook verloren gaan. Als mensen coins overschrijven naar verkeerde wallets dan zijn ze kwijt. Uiteindleijk blijven er dus geen coins over
Verwijderd
Verwijderd
Lijkt mij dat dit weer een gateway is voor het grote geld. Maar of dit nou echt direct invloed zal hebben. Klinkt voor mij een beetje als Wallstreet bonussen all over aigain..Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:16:
Kan iemand hier mij goed uitleggen wat een eventuele Bitcoin ETF voor invloed zou hebben op de crypto markt? Las hier namelijk net wat over http://lifeofcrypto.nl/bitcoin-etfs/
Ontvang graag een reactie.
Persoonlijk denk ik dat dat er positief kan werken. Toen ik zelf begon met crypto's heb ik ook eerst gekeken of er geen ETF beschikbaar was. Veel makkelijker om een gespreid portfolio op te bouwen en daarmee de risico's enigzins te beperken. Daarnaast is het een traditioneel beleggingsinstrument wat veel beleggers kennen en waar ze aldus vertrouwd mee zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:16:
Kan iemand hier mij goed uitleggen wat een eventuele Bitcoin ETF voor invloed zou hebben op de crypto markt? Las hier namelijk net wat over http://lifeofcrypto.nl/bitcoin-etfs/
Ontvang graag een reactie.
[ Voor 32% gewijzigd door shovelhead1340 op 17-02-2018 10:25 ]
Ik lul ook zomaar wat
Verwijderd
Bedankt voor je reactie!!Oepsje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:52:
[...]
Persoonlijk denk ik dat dat er positief kan werken. Toen ik zelf begon met crypto's heb ik ook eerst gekeken of er geen ETF beschikbaar was. Veel makkelijker om een gespreid portfolio op te bouwen en daarmee de risico's enigzins te beperken. Daarnaast is het een traditioneel beleggingsinstrument wat veel beleggers kennen en waar ze aldus vertrouwd mee zijn.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ah een prachtige fud. Mooi even wat inslaan binnenkort want IOTA heeft echt zo veel potentie.Taro schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:24:
Op https://medium.com/@neha/...ties-in-iota-9a6a9ddc4367 worden zorgen geuit over de beveiliging van IOTA. Goed om te zien dat IOTA zaken wel patched, maar zorgelijk dat externe partijen dus nu al een aantal keer aanzienlijke issues hebben gevonden en gerapporteerd. Ik raak IOTA in ieder geval nooit meer aan, tot nu toe alleen maar slechte ervaringen mee, op de prijsstijging vorig jaar na dan
[ Voor 3% gewijzigd door ikbenrichard197 op 17-02-2018 17:42 ]
En dan ook nog een artikel van bijna zeven maanden oud...ikbenrichard197 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:41:
[...]
Ah een prachtige fud. Mooi even wat inslaan binnenkort want IOTA heeft echt zo veel potentie.
Nu ook nog de fud verspreiders....Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:36:
[...]
Bedankt voor je reactie!!
Eindelijk wordt er ook actie ondernomen tegen Pump&Dump groepen.
http://lifeofcrypto.nl/cftc-pump-and-dump/
Ik ken er nog wel een paar, denk de meeste van jullie ook wel, valt nog een aardig centje te verdienen om die groepen te "verraden".
Heb 1 keer meegedaan koste me 70% van me inleg in 10 min
Rapapa...
Het blijft hilarisch. Ja het is een oud verhaal, en daarom kan je prima claimen dat het niet meer relevant is nu. Tegelijk alles wat niet positief is over favoriete coin van mensen is dus automatisch FUD. Want stel je eens voor dat als fanboy je erachter komt dat jouw coin niet perfect is?ikbenrichard197 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:41:
[...]
Ah een prachtige fud. Mooi even wat inslaan binnenkort want IOTA heeft echt zo veel potentie.
Dat het niet meer relevant is klopt. Maar dan valt het nog steeds onder categorie FUD (vind ik).Sissors schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:55:
[...]
Het blijft hilarisch. Ja het is een oud verhaal, en daarom kan je prima claimen dat het niet meer relevant is nu. Tegelijk alles wat niet positief is over favoriete coin van mensen is dus automatisch FUD. Want stel je eens voor dat als fanboy je erachter komt dat jouw coin niet perfect is?
Hoe gaat het overigens met die onzin van IOTA met het gebruik van een ternair systeem? Omdat ze ook hun eigen ternaire chip gaan maken die zo geweldig veel beter is dan binaire chips? Waar verrassend genoeg niks van bekend is hoe ze het willen doen?
Of een e-tallig stelsel echt het beste zou zijn betwijfel ik, maar ik ken tegelijk mijn eigen beperkingen, en heb niet genoeg verstand van de wiskunde erachter. Dus hetzelfde geldt of een 2-tallig of een 3-tallig stelsel in theorie efficienter zou zijn.ikbenrichard197 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:09:
[...]
Dat het niet meer relevant is klopt. Maar dan valt het nog steeds onder categorie FUD (vind ik).
Anywys:
Citing response of the IOTA's Co-founder David,
Ternary is the optimal radix, actually Base E (2.71....) is, but you can't make processors like that. So it comes down to Base Binary (2) vs Base Ternary (3). 3 is closer to the universal optimum 2.71 than is 2. That is the absolute most simple elevator pitch for ternary.
There are plenty of great articles on this, if you find computer science fascinating. The one already posted is a good high level historic overview. For a more math intensive one you can check out this article or if you are really into computer science you should check out this video, it goes from fundamentals of logic to hardware and software engineering in a binary vs ternary context. To be sure, we use balanced ternary +1 0 -1 or as we prefer + 0 -
The benefits of ternary go beyond mere computational performance in a parochial 1:1 comparison versus binary. Another area where ternary shines is Artificial Neural Networks, Artifical Neurons and Artificial Intelligence Logic. In fact this is actually how our brain also computes. Other areas where ternary shines is in graphical processing, cryptography and search, among other things.
A last point I want to raise regarding ternary is that it almost inevitably is the future of computing. Spintronics got 3 values natively: Spin Up, Down and No Spin. Same goes for Photonics/Optical Computing; use the two orthogonal polarizations of light to represent + and - and lack of light/darkness as 0.
To clarify we are not doing ternary for the sake of doing ternary/something exotic. Ternary is simply the superior technological solution. Nor are we attempting to replace the cemented legacy of Intel and AMD in the desktop realm or ARM, Synopsys etc. in the current mobile market. Our processors are a new kind of processing unit for the new realm of computation in new fields such as IoT, AI, Massively Distributed Computing etc.
I'll end with a quote:
Perhaps the prettiest number system of all, is the balanced ternary notation.
Donald E. Knuth in The Art of Computer Programming
[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 18-02-2018 12:34 ]
Goed onderbouwt, dank je voor de informatieSissors schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:30:
[...]
Of een e-tallig stelsel echt het beste zou zijn betwijfel ik, maar ik ken tegelijk mijn eigen beperkingen, en heb niet genoeg verstand van de wiskunde erachter. Dus hetzelfde geldt of een 2-tallig of een 3-tallig stelsel in theorie efficienter zou zijn.
Wat ik wel weet, omdat ik er wel verstand van heb, is dat alle huidige processoren binair zijn. En dat is niet omdat het nou eenmaal zo is, maar dat is omdat de CMOS logica die de digitale revolutie hebben mogelijk gemaakt binair is. En dat er geen fatsoenlijk idee bestaat hoe je met huidige technologie een ternair systeem maakt dat een beetje fatsoenlijke efficiëntie kent.
Nu bij je cryptocurrentie naar ternair gaan omdat misschien ooit spintronics met een ternair systeem zou doorbreken is imo kansloos. Al helemaal omdat ze zeggen voor IOT te zijn, en laat IOT nou hetgeen zijn dat normaal puur qua technologie een paar generatie achterloopt omdat er geen noodzaak is om maximale rekenkracht te hebben op nieuwste van nieuwste technologie. Behalve dan als je IOTA wil kunnen draaien...
Oh en optisch? Ik zie optische computing nooit gebeuren. Daarnaast vergeet hij een stand: Er kan geen licht zijn, horizontaal gepolariseerd, verticaal, maar ook beide. Dus dan zitten we op een 4-tallig stelsel, past alleen jammer genoeg niet in zijn verhaaltje. Oh en daar komt circulair gepolariseerd nog bovenop.
Oftewel laten we realistisch zijn waarom ze ternair bezig zijn: IOTA is voortgekomen uit een andere startup die onderzoek deed naar ternaire chips (schokkend genoeg nooit wat uitgekomen). Dus ze zijn gewoon met dat idee verder gegaan. Maar als jij een ternaire processor kan maken die zogenaamd superieur is, doe dat dan gewoon, en ga niet alleen eentje specifiek voor je crypto maken.
TL;DR: CMOS is wat we gebruiken, CMOS is alles wat aan de horizon te zien is voor iig IoT, en CMOS is binair.
[ Voor 3% gewijzigd door o-TANK-o op 18-02-2018 15:04 ]
[ Voor 9% gewijzigd door shovelhead1340 op 18-02-2018 16:46 ]
Ik lul ook zomaar wat
Dit dus. Alts stijgen wel meeJoostw24 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:29:
Mocht er een bull run komen, hoe zijn jullie voorbereid hier maximaal van te profiteren?
Of gaan jullie er van uit dat de alts evenredig meestijgen en dat daar het profijt zit?
Wat je zegt klopt op zich, maar ik denk dat je IOTA enigszins onderschat. Het blijft allemaal speculatie, maar de mensen achter IOTA zijn echt niet op hun achterhoofd gevallen. Lees bijvoorbeeld het volgende maar eens: http://iotafeed.com/index.php/2017/12/13/iotas-elusive-q/. Daarnaast hebben ze herhaaldelijk aangegeven alles ook prima kan draaien op binary (met een kleine conversielaag), en dat ze indien nodig helemaal kunnen terug gaan naar binary. Dat is natuurlijk niet de insteek omdat ze verwachten dat IOTA uiteindelijk voordeel gaat krijgen van de ternary ondersteuning.Sissors schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:30:
[...]
Of een e-tallig stelsel echt het beste zou zijn betwijfel ik, maar ik ken tegelijk mijn eigen beperkingen, en heb niet genoeg verstand van de wiskunde erachter. Dus hetzelfde geldt of een 2-tallig of een 3-tallig stelsel in theorie efficienter zou zijn.
Wat ik wel weet, omdat ik er wel verstand van heb, is dat alle huidige processoren binair zijn. En dat is niet omdat het nou eenmaal zo is, maar dat is omdat de CMOS logica die de digitale revolutie hebben mogelijk gemaakt binair is. En dat er geen fatsoenlijk idee bestaat hoe je met huidige technologie een ternair systeem maakt dat een beetje fatsoenlijke efficiëntie kent.
Nu bij je cryptocurrentie naar ternair gaan omdat misschien ooit spintronics met een ternair systeem zou doorbreken is imo kansloos. Al helemaal omdat ze zeggen voor IOT te zijn, en laat IOT nou hetgeen zijn dat normaal puur qua technologie een paar generatie achterloopt omdat er geen noodzaak is om maximale rekenkracht te hebben op nieuwste van nieuwste technologie. Behalve dan als je IOTA wil kunnen draaien...
Oh en optisch? Ik zie optische computing nooit gebeuren. Daarnaast vergeet hij een stand: Er kan geen licht zijn, horizontaal gepolariseerd, verticaal, maar ook beide. Dus dan zitten we op een 4-tallig stelsel, past alleen jammer genoeg niet in zijn verhaaltje. Oh en daar komt circulair gepolariseerd nog bovenop.
Oftewel laten we realistisch zijn waarom ze ternair bezig zijn: IOTA is voortgekomen uit een andere startup die onderzoek deed naar ternaire chips (schokkend genoeg nooit wat uitgekomen). Dus ze zijn gewoon met dat idee verder gegaan. Maar als jij een ternaire processor kan maken die zogenaamd superieur is, doe dat dan gewoon, en ga niet alleen eentje specifiek voor je crypto maken.
TL;DR: CMOS is wat we gebruiken, CMOS is alles wat aan de horizon te zien is voor iig IoT, en CMOS is binair.
Edit: Overigens heb ik best een hoop ernaar gezocht hoe IOTA denkt een ternaire chip te maken. Helaas (big surprise) is er geen enkele informatie over te vinden. Wel wat filmpjes / presentatie die volgens Reddit van de IOTA oprichters zijn ten tijden van hun vorige project. Ik heb dat niet kunnen bevestigen, maar dat was echt een laag niveau. Als iemand iets heeft kunnen vinden hoe ze een ternaire chip willen maken (dus niet gewoon met binair het emuleren, dat haalt een beetje het doel eruit) houd ik me aanbevolen.
Dat kan inderdaad, want dat is er wat er nu gebeurdsuperschotje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:53:
[...]
Wat je zegt klopt op zich, maar ik denk dat je IOTA enigszins onderschat. Het blijft allemaal speculatie, maar de mensen achter IOTA zijn echt niet op hun achterhoofd gevallen. Lees bijvoorbeeld het volgende maar eens: http://iotafeed.com/index.php/2017/12/13/iotas-elusive-q/. Daarnaast hebben ze herhaaldelijk aangegeven alles ook prima kan draaien op binary (met een kleine conversielaag)
Dat vraag je je af jaEn verder, als ze helemaal domme keuzes zouden maken, waarom zou een mega bedrijf als Bosch dan in ze gaan investeren?
VEN, NEO en zometeen CPChain
Allemaal chinees, opzich goed idee gezien daar de kracht van de wereld zit, op het moment.Rookert25 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:08:
[...]
VEN, NEO en zometeen CPChain![]()
Heb geen zin om te wachten totdat een of andere currency gebruikt wordt door een webshop. Bedrijven zullen veel eerder intern hun processen efficiënter willen maken, dus daar is eerder adoptie. Je ziet ook alleen maar blockchainnieuwsberichten die over bedrijfsprocessen gaan, niet over betalingen ofzo.
Ik hoop dat ze de link kunnen vormen tussen IoT devices en blockchain. Bovendien wordt het gebacked door VeChain, Qtum en nog een paar. Private sale haalde 30 miljoen op waardoor ICO niet meer nodig was en master nodes zullen nog genoeg aandacht trekken.ikbenrichard197 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:26:
[...]
Allemaal chinees, opzich goed idee gezien daar de kracht van de wereld zit, op het moment.
Alleen cpc, daar twijfel ik aan. Wat is jou redenen dat je die aanschaft? Puur alleen bedrijfsproc?
Ach dat hele drama rond Curl-P (Curl-Prototype). Je kunt je vraagtekens erbij hebben maar zij zeggen dit prototype van de ternary hash-functie te hebben gebruikt als 'kill switch' voor het geval anderen (in het begin) de IOTA-source code zouden kopiëren (verder zijn de MIT claims ongeldig omdat het nooit bedoeld was als cryptografische hash functie).Sissors schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:35:
[...]
Dat kan inderdaad, want dat is er wat er nu gebeurd. Maar voor de efficientie is dat natuurlijk niet goed. En gebaseerd op mijn onderbuik: Als naar ternair gaan een groot voordeel zou opleveren, dan zal terug naar binair gaan een behoorlijk nadeel opleveren, ook tenopzichte van gewoon direct het binair maken.
Nu betwijfel ik dus of dat ternaire uberhaupt een groot voordeel zou opleveren, dus ik denk zelf dat de overhead omdat ze de handel ternair maken wel meevalt op een binaire processor. Vooral als je bedenkt dat het onder Java draait IIRC. En sorry, maar Java draaien en dan ternair programmeren omdat het efficienter is, is niet logisch.
Maar onder de streep is dus niet mijn probleem dat ik denk dat de overhead van het nu ternair programmeren te groot is, ik vermoed dat compiler dat wel redelijk weet weg te slopen, minus wat stomme optimalisatie problemen (zoals dat je nu krijgt dat je ternaire integer precies niet meer past in een 32-bit binaire integer, en er dus een 64-bit integer gebruikt moet worden. Gezien meeste IoT zaken gewoon nog op 32-bit draaien, is zoiets wel een behoorlijke performance hit als je veel berekeningen er mee moet doen).
Het grotere probleem wat ik ermee heb is dat ze nu dus hun eigen hash functie moesten gaan maken. Als dat goed is gedaan is dat geen probleem, maar het is een onnodig risico. Gebaseerd op wat ik zie als een gefaald hobby project.
Video'tjes sla ik voor nu over, die link wel gelezen, en ik heb verder ook een behoorlijke hoop erover gezocht. Want ik ben echt nieuwsgierig hoe ze in hemelsnaam ternaire logische gates willen maken, die niet gewoon in binair werken en ternair emuleren. Maar ik heb er absoluut geen zinnige informatie over kunnen vinden, behalve wat implementaties die nooit gaan werken.
[...]
Dat vraag je je af ja. Eerste vraag is: Bosch doet er wat mee, maar is het duidelijk al hoeveel ze erin investeren? Als ze een paar duizend IOTAs hebben, en één werknemer + paar stagairs die ermee werken, dan investeren ze er technisch gezien in (net als dat Disney toen deed), maar dat is natuurlijk niet serieus geld erin steken. Is daar meer bekend over?
Daarnaast: Ik vind het idee van de Tangle heel interessant. Net als het idee dat je andere transacties moet verifieren voor je eigen (of dat ideaal is voor IoT is weer een andere vraag). Alleen dingen eromheen (ternair, bewust foutieve source code releasen, etc) zorgen dat ik ernstige twijfels in hun team heb.
Interessant, Nu nog een exchange vinden waar ik het kan kopen die niet compleet wazig is.Rookert25 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:32:
[...]
Ik hoop dat ze de link kunnen vormen tussen IoT devices en blockchain. Bovendien wordt het gebacked door VeChain, Qtum en nog een paar. Private sale haalde 30 miljoen op waardoor ICO niet meer nodig was en master nodes zullen nog genoeg aandacht trekken.
Hij staat nu nu op ongeveer 3/5 van ATH sinds listing en dat is ongeveer bodem tot nu toe. Devs hebben aangekondigd na Chinees nieuwjaar weer actief te worden. 0.23 USD per stuk, max supply 1 miljard, circulerend is 20% denk ik.
Bibox is niet wazig, zelfde interface als Binance, Kucoin etc. Weinig volume, maar goed, ten minste niet zo eng als Etherdelta enzoikbenrichard197 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:50:
[...]
Interessant, Nu nog een exchange vinden waar ik het kan kopen die niet compleet wazig is.
Mocht het nog op huobi komen dan ik het een buy.
Dan moet je het gewoon niet open source maken. Bewust code met beveiligingsgaten verspreiden is op geen enkele manier goed te praten. Maak het gewoon niet open source als je bang bent dat andere daadwerkelijk je code zouden gebruiken.superschotje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:35:
[...]
Ach dat hele drama rond Curl-P (Curl-Prototype). Je kunt je vraagtekens erbij hebben maar zij zeggen dit prototype van de ternary hash-functie te hebben gebruikt als 'kill switch' voor het geval anderen (in het begin) de IOTA-source code zouden kopiëren (verder zijn de MIT claims ongeldig omdat het nooit bedoeld was als cryptografische hash functie).
Oepsje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:52:
[...]
Persoonlijk denk ik dat dat er positief kan werken. Toen ik zelf begon met crypto's heb ik ook eerst gekeken of er geen ETF beschikbaar was. Veel makkelijker om een gespreid portfolio op te bouwen en daarmee de risico's enigzins te beperken. Daarnaast is het een traditioneel beleggingsinstrument wat veel beleggers kennen en waar ze aldus vertrouwd mee zijn.
Als je iets niet open-source maakt kan de community er niet aan werken. Er is voor IOTA zelf nooit een beveiligingsprobleem geweest, omdat de tijdelijke coordinator (closed-source) mogelijke collisions toch weigert. Evt clones van IOTA zouden dit probleem wel hebben.Sissors schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:10:
[...]
Dan moet je het gewoon niet open source maken. Bewust code met beveiligingsgaten verspreiden is op geen enkele manier goed te praten. Maak het gewoon niet open source als je bang bent dat andere daadwerkelijk je code zouden gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door superschotje op 19-02-2018 20:15 ]
[ Voor 22% gewijzigd door GrazendeKoe op 21-02-2018 09:45 ]
Zelf heb ik veel geleerd van en nog steeds lerende van:GrazendeKoe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:45:
Is er toevallig een channel waar men elkaar uitleg geeft of discusieert over technische analyse? Ik ben begonnen met het inlezen over de Elliott Wave en de puzzelstukjes beginnen volgens mij aardig op zijn plek te vallen. Ik zou er graag met anderen, die er verstand van hebben, over praten en hopelijk bevestiging te krijgen over mijn gedachten
[ Voor 4% gewijzigd door ikbenrichard197 op 21-02-2018 10:50 ]
Dat valt dus wel mee, als je na de 2 dagen na je post kijkt
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Het lijkt me eerder tijd dat die 200 miljard in Bitcoin eens gedumpt wordt in die 50 altcoins (inderdaad 950 is onzin) die wel iets te betekenen/potentie heeft. Het zou ook veel logischer zijn om bijvoorbeeld Ethereum als main trade middel te bestempelen, gezien je daar ook nog daadwerkelijk iets aan hebt (erc20-tokens etc).Richh schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:05:
[...]
Ik voorzie een periode zoals tussen juni 2017 en december 2017 qua BTC dominance. De eerste 5% is al naar Bitcoin verschoven.
Het werd sowieso tijd dat we die van die 1000 altcoins er eens 950 gaan dumpen als je het mij vraagt.
Helemaal mee eens, nu de logica nog want die wil maar niet doorbreken.Malawolar schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:42:
[...]
Het lijkt me eerder tijd dat die 200 miljard in Bitcoin eens gedumpt wordt in die 50 altcoins (inderdaad 950 is onzin) die wel iets te betekenen/potentie heeft. Het zou ook veel logischer zijn om bijvoorbeeld Ethereum als main trade middel te bestempelen, gezien je daar ook nog daadwerkelijk iets aan hebt (erc20-tokens etc).
Mwah, daarover verschillen we van mening. Zolang de altcoin handel voor een heel groot gedeelte gebaseerd is op Bitcoin, is het onmogelijk dat een altcoin Bitcoin overneemt. Er is het afgelopen halfjaar een gigantische hoop trading pairs bij gekomen (vooral ETH pairs) maar die worden totaal niet gebruikt eigenlijk. Om maar niet te beginnen over de BTC/ETH pairs waardoor ETH op zijn plek óók weer afhankelijk is van BTC.Malawolar schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:42:
[...]
Het lijkt me eerder tijd dat die 200 miljard in Bitcoin eens gedumpt wordt in die 50 altcoins (inderdaad 950 is onzin) die wel iets te betekenen/potentie heeft. Het zou ook veel logischer zijn om bijvoorbeeld Ethereum als main trade middel te bestempelen, gezien je daar ook nog daadwerkelijk iets aan hebt (erc20-tokens etc).
De mensen met vermogen zullen er wel anders over denkenikbenrichard197 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:46:
[...]
Helemaal mee eens, nu de logica nog want die wil maar niet doorbreken.
[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 21-02-2018 11:53 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
zoals je zelf al zegt, BTC heeft alles, de naam en de bekendheid. Lijkt me zo sterkste verklaring. Zelf ga ik voor Wepower. Berg potentie en nog te betalenRichh schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:52:
[...]
[...]
De mensen met vermogen zullen er wel anders over denken
Kwam nog wat tegen hierover, al geeft het weinig technische details, maar geeft wel aan dat er serieus aan gewerkt wordt in mijn optiek:Sissors schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:35:
[...]
Video'tjes sla ik voor nu over, die link wel gelezen, en ik heb verder ook een behoorlijke hoop erover gezocht. Want ik ben echt nieuwsgierig hoe ze in hemelsnaam ternaire logische gates willen maken, die niet gewoon in binair werken en ternair emuleren. Maar ik heb er absoluut geen zinnige informatie over kunnen vinden, behalve wat implementaties die nooit gaan werken.
[...]
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Voor de volledigheid hier een playlist van hem, erg de moeite waard:ikbenrichard197 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:48:
[...]
Zelf heb ik veel geleerd van en nog steeds lerende van:
Philakone @ youtube
Maar ook ik heb zeker interesse in zo praat groep !
Met die vraag loop ik dus ook rond. Dat zou betekenen dat het geld van de alts naar BTC gaat en de alts dus gaan dalen in Btc waarde. Ik zet in op btc en wacht tot btc weer stabiel op een hoger nivo voordat ik weer alts koop.Richh schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:05:
[...]
Ik voorzie een periode zoals tussen juni 2017 en december 2017 qua BTC dominance. De eerste 5% is al naar Bitcoin verschoven.
Het werd sowieso tijd dat we die van die 1000 altcoins er eens 950 gaan dumpen als je het mij vraagt.
Dat was inderdaad dat het ontstaan is uit een ander bedrijf. Maar dat filmpje is over het bouwen van ternaire logica met binaire gates. Dan ben je dus gewoon ternair aan het emuleren met binair. En met twee bits kan je 4 states opslaan, maar ze gebruiken slechts 3 states. Dus efficient is anders. Vraag blijft hoe ze dus hun ternair willen doen, ik hoop toch dat dit alleen was wat ze deden om wat te experimenteren, en niet dat ze het echt op deze manier willen doen. Want dan is het wel duidelijk dat je gewoon binair moet blijven, dit is zinloze overhead om met een binair systeem ternaire data te verwerken.SteeringWheel schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:19:
[...]
Kwam nog wat tegen hierover, al geeft het weinig technische details, maar geeft wel aan dat er serieus aan gewerkt wordt in mijn optiek:
Jessie Tank die een ternary cpu bouwt: https://hackaday.com/2016...t-ternary-microprocessor/
Filmpje uit 2016 waarin ze aangeeft hieraan te werken met IOTA: YouTube: Building A Base 3 Computer
En dan nog een co-founder van IOTA die aangeeft er al sinds 2014 aan te werken: https://twitter.com/DavidSonstebo/status/965331776750145541.
Meer dan NANDs en NORs is wel erg handig hoor. Maar een split rail systeem? Als je efficient wil rekenen gebruik je core transistoren. In een modern CMOS proces hebben die ruwweg een voeding van 1V, met een threshold spanning (erboven gaan ze aan schakelen, eronder gaan ze steeds meer uit) van 0.5V. Die 0.5V is ruwweg, als het heet is, of in specifieke proces corners, is die significant minder, andersom als het koud is of andere proces corners is die meer.For the last few years Jessie has been working on a ternary computer based on ICs and integrated circuits, making it much smaller than its vacuum tube ancestor. Basically, the design for this ternary logic relies on split rails – a negative voltage, a positive voltage, and ground. The logic is still just NANDs and NORs (ternary logic does provide more than two universal logic gates, but that’s just needlessly complicated), and ternary muxes, adders, and XORs are built just like their binary counterparts.
[ Voor 34% gewijzigd door Sissors op 21-02-2018 14:59 ]
Dat is de airdrop van vorige zomer die Kraken een tijdje terug eindelijk heeft gecrediteerd.C6DL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:58:
Ik heb op kraken een aantal (gratis?) lumen, ik heb ze nooit gekocht in ieder geval
Ze zitten al in je account. Selecteer een handelspaar met XLM om er iets mee te doen.Hoe kan ik deze toevoegen aan mijn account en omzetten in euros?
Zie nergens een optie om ze te verkopen
Even mezelf quoten, ik was namelijk nog wat commentaren aan het doorlezen bij het Hackaday artikel, en daar zag ik de link naar wiki (had ik zelf eerder kunnen checken): Wikipedia: Radix economySissors schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:48:
[...]
Dat was inderdaad dat het ontstaan is uit een ander bedrijf. Maar dat filmpje is over het bouwen van ternaire logica met binaire gates. Dan ben je dus gewoon ternair aan het emuleren met binair. En met twee bits kan je 4 states opslaan, maar ze gebruiken slechts 3 states. Dus efficient is anders. Vraag blijft hoe ze dus hun ternair willen doen, ik hoop toch dat dit alleen was wat ze deden om wat te experimenteren, en niet dat ze het echt op deze manier willen doen. Want dan is het wel duidelijk dat je gewoon binair moet blijven, dit is zinloze overhead om met een binair systeem ternaire data te verwerken.
Maar ik heb ook andere methodes gezien van deze zelfde dame, die overigens nog veel slechter zouden zijn. Bijvoorbeeld: https://hackaday.io/proje...6ee580b7c277cbc378990e89a. Gezien dat dit ouder werk is neem ik aan dat het is opgegeven, want dat gaat nooit werken.
Edit: Had tekst beter moeten lezen, ze gaat blijkbaar voor alternatief C:
[...]
Meer dan NANDs en NORs is wel erg handig hoor. Maar een split rail systeem? Als je efficient wil rekenen gebruik je core transistoren. In een modern CMOS proces hebben die ruwweg een voeding van 1V, met een threshold spanning (erboven gaan ze aan schakelen, eronder gaan ze steeds meer uit) van 0.5V. Die 0.5V is ruwweg, als het heet is, of in specifieke proces corners, is die significant minder, andersom als het koud is of andere proces corners is die meer.
Als je dus twee voedings rails (en ground) wil gebruiken zonder dat je transistoren eruit fikken, zit je vast op ruwweg +0.5V, 0V en -0.5V. Echter 0.5V is ook de spanning vanaf wanneer je transistoren net een beetje beginnen te werken. Dus dat is nogal een 'mweh' performance die je daarmee gaat halen. Bedenk wat er gebeurd met je gewone processor als je je voedingsspanning halveert.
Kan je daar niks tegen doen? Je kan transistoren gebruiken met specifiek een lage threshold spanning. Die schakelen wel aan bij 0.5V (nog steeds niet heel geweldig overigens). Waarom gebruik niet iedereen die? Omdat ze al snel heel erg veel meer lek stroom hebben, want vooral bij IOT niet acceptabel is.
Of je gaat IO transistoren gebruiken, die kunnen hogere spanningen aan, laten we zeggen 2V. Dan kan je +1V, 0V en -1V gebruiken. Waarom gebruikt niemand die (behalve voor IO zaken)? Ze zijn groot, traag en verbruiken een hoop stroom.
Wat betreft Bosch, ja ik weet dat ze er iets mee doen, maar hoeveel is iets? En het blijkt ook wel bij andere projecten dat het een indrukwekkende lijst adviseurs krijgen niet zo lastig is als wat ik vooraf zou hebben gedacht. (Bijvoorbeeld degene die hier laatst langs kwam over anti-namaak beveiliging, ook al hebben we al meerdere spelers op die markt, de volgende met ook nog geen product had ook al weer aantal hoge heren in hun advies raad zitten).
TL;DR: Er is echt een reden dat we binair gebruiken. Als ze een fatsoenlijk ternair systeem hebben dan verwacht ik een presentatie bij bijvoorbeeld de ISSCC, niet bij hackaday.
[ Voor 7% gewijzigd door ikbenrichard197 op 22-02-2018 19:43 ]
Het idee van IOTA is niet om binaire chips te vervangen, maar om te werken in combinatie met de huidige techniek. Om dezelfde reden zijn GPU-chipsets ooit toegevoegd aan mobiele telefoons om verwerking van video's sneller en efficiënter te maken met minder stroomverbruik. En hebben TVs mpeg-specifieke chipsets voor snellere en efficiëntere decodering van digitale video. Deze chipsets zijn doorgaans kleine toevoegingen aan de basishardware-set.Sissors schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:28:
[...]
Even mezelf quoten, ik was namelijk nog wat commentaren aan het doorlezen bij het Hackaday artikel, en daar zag ik de link naar wiki (had ik zelf eerder kunnen checken): Wikipedia: Radix economy
Wat houdt nu dat hele radix economie geneuzel in? Het gaat puur om hoe efficient je een integer getal kan encoderen. Als je bijvoorbeeld 100 decimaal wil coderen, dan heb je 3 getallen met 10 waardes per getal nodig. Wil je 99 decimaal coderen heb je 2 getallen met 10 opties per getal nodig. Binair 8 (1000) heb je 4 getallen met 2 waardes per getal nodig, wat neer komt op 2*4 = 8. Doe je dit ternair dan heb je 2 getallen nodig met 3 waardes per getal (22), 2*3 = 6, en dat is dus efficienter.
Voor andere getallen is binair overigens weer efficienter, maar gemiddeld genomen is voor het opslaan(/gebruik?) van een integer in een theoretisch systeem ternair efficienter.
Wat volgt hier uit? Sowieso is het natuurlijk nogal een theoretisch geneuzel. Waarom gebruiken we tegenwoordig 64-bit (of 32-bit) om mee te rekenen en als register lengte? Machten van twee zijn handig in een binair systeem, daarom. Er is niet bedacht of het gemiddelde getalen wat programma's gebruiken misschien ook wel in een 43-bit register past, en dat het dus efficienter is om naar 43-bit CPUs over te gaan.
Nou niet zo pessimistisch zijn @Sissors, het levert dus wel wat efficientie op (bij integers, in een theoretisch systeem). Hoeveel efficienter gaat nu dit systeem van de toekomst worden wat weer Moore's Law vlot moet trekken? 5.7%. Ik verzin dit niet. Ze willen naar ternaire logica overstappen, met alle gigantische problemen dit dat met zich mee brengt, omdat sommige zaken daarop theoretisch 5.7% efficienter gaan. Wat uiteraard zelfs als het allemaal perfect werkt en ternair geen problemen had, in het niet valt bij de praktische optimalisaties die bestaande processoren (en compilers) in hun ontwerp hebben, en waar je met je nieuwe chipje tussen moet zien te komen.
Om mee te eindigen, sorry dat ik zoveel tik wat toch wel beetje offtopic is in dit topic. Maar gezien ik werk in dit gebied, vind ik ideeën erin interessant, maar ben ik ook skeptisch. En voor het geval iemand nu denkt dat ik dus bevooroordeeld ben richting binair: ik werk met analoge circuits, dus niet 1, niet 0, maar ergens er tussen in
.
Waarom niet? Als ternair zoveel efficienter is, dan kunnen ze toch op zijn minst grotendeels de huidige binaire chips vervangen? GPUs hebben specifieke taken waar ze heel goed in zijn, en andere dingen waar ze behoorlijk slecht in zijn. Ternair zou gewoon geweldig zijn.superschotje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:13:
[...]
Het idee van IOTA is niet om binaire chips te vervangen, maar om te werken in combinatie met de huidige techniek. Om dezelfde reden zijn GPU-chipsets ooit toegevoegd aan mobiele telefoons om verwerking van video's sneller en efficiënter te maken met minder stroomverbruik. En hebben TVs mpeg-specifieke chipsets voor snellere en efficiëntere decodering van digitale video. Deze chipsets zijn doorgaans kleine toevoegingen aan de basishardware-set.
Het idee is dat het voor een prikkie kan worden toegevoegd aan huidige hardware maar daarmee wel stukken efficiënter kan hashen voor PoW. Om maar even te quoten:
Dat ding kost geen chip area? Natuurlijk wel, en chip area = geld. Ook is het gewoon iets extra wat tijd kost om te integreren en valideren, en ook dat kost geld.The component that confuses everyone is the trinary component is something that you can include on a binary chip. The rest of the chip can be a regular ARM Cortex processor and you just add a tiny component that you can’t even see with the human eye. It doesn’t add any costs to the process of creating the chip.
Ik neem aan dat hij FPGAs bedoelt. Een FPGA is een binair systeem. De enige manier waarop je daar iets ternairs op krijgt is door emulatie.The reason trinary is used is that it’s the most efficient way to handling hashing. For battery-powered devices, out in the field, efficiency is paramount. This component will be completely open for everyone to use and you can implement it in FBGAs or create your own ASIC with it.
Ik snap je punt, maar als het echt geen meerwaarde zou hebben voor de toepassingen die zij voor ogen hebben zouden ze er nooit aan begonnen zijn (IoT, ultra-low-energy, distributed computing). Ik weet de verdere details helaas ook niet, dus ik zal je technisch ook niet kunnen overtuigen... we zullen komende maanden wel zien waar ze mee komen.Sissors schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:47:
[...]
Waarom niet? Als ternair zoveel efficienter is, dan kunnen ze toch op zijn minst grotendeels de huidige binaire chips vervangen? GPUs hebben specifieke taken waar ze heel goed in zijn, en andere dingen waar ze behoorlijk slecht in zijn. Ternair zou gewoon geweldig zijn.
Los daarvan is dus het punt dat het totaal onlogisch is om ternair te gaan. Er is geen reden voor, waarom maken ze die chip niet gewoon binair? Of nog een stuk meer: Waarom uberhaupt een chip maken speciaal hiervoor? Waarom niet gewoon de hoofd CPU/MCU het laten afhandelen? Als je ook gewoon bij normale encryptie standaarden was gebleven hadden die hun hardware encryptie modules daarvoor kunnen gebruiken.
Dat ze zonder enige fatsoenlijke reden zo geobsedeerd blijven door ternaire chips toe te voegen zorgt ervoor dat ik ze moeilijk serieus kan nemen.
Overigens is voor een prikkie wel relatief hoor. Ja absolute kosten van een extra chip vallen mee. Maar ze kosten ook ruimte, passives eromheen die nodig zijn, stroom verbruik, aansturing, etc. Als je met je chip ervoor kan zorgen dat tov de chip van de concurrentie de klant een enkele diode minder nodig heeft, dan is de klant al behoorlijk blij daardoor. Ja op genoeg producten is een extra chipje niet significant, maar op genoeg andere gaat dat echt niet gebeuren.
En wat betreft het integreren van hun IP op een bestaande chip:
[...]
Dat ding kost geen chip area? Natuurlijk wel, en chip area = geld. Ook is het gewoon iets extra wat tijd kost om te integreren en valideren, en ook dat kost geld.
[...]
Ik neem aan dat hij FPGAs bedoelt. Een FPGA is een binair systeem. De enige manier waarop je daar iets ternairs op krijgt is door emulatie.
Oftewel TL;DR: Het hele punt van mij is niet dat het onmogelijk op huidige hardware kan draaien, maar dat er geen fatsoenlijke reden bestaat om ook maar ternair te willen. En dat daarnaast elk echt ternaire chip zover ik kan beoordelen heel erg veel slechter gaat zijn als een binaire chip. Ze hebben iig nog absoluut nul laten zien wat anders zou bewijzen. Het hele gedoe rondom ternaire circuits is een uit de hand gelopen hobby project. Ze zeggen hun ternaire chip te hebben gemaakt, maar er is 0,0 info over. En daardoor vraag ik mij af wat er nog maar aan onzinnige dingen rondom IOTA gebeuren waar ik geen verstand van heb.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ah check idd. Ik dacht dat die alleen voor verkopen was als hij te ver daalt. Thanks.
Het hele idee dat je apparaten die op batterijen draaien PoW operaties laat uitvoeren is absurd. Die hardware / software wordt ontworpen om zo min mogelijk energie te verbruiken en het vereisen van een (relatief) forse hoeveelheid rekenkracht voor transacties is volledig tegenstrijdig met dit doel.superschotje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:13:
[...]
The reason trinary is used is that it’s the most efficient way to handling hashing. For battery-powered devices, out in the field, efficiency is paramount.
Een combinatie van de sunk cost fallacy en persoonlijke trots kan dit prima verklaren. Zoals @Sissors (volgens mij) al aangaf was het idee voor de ternary processor er eerst en werd daarna IOTA bedacht. Dit lijkt op het gedrag van iemand die tijd heeft gestoken in een project en hier z'n persoonlijke trots aan verbindt en daarom een vervolg-project verder bouwt op het oorspronkelijke project zonder een objectieve analyse te doen om te bekijken of het niet beter is om de fundering opnieuw te leggen.superschotje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:58:
[...]
Ik snap je punt, maar als het echt geen meerwaarde zou hebben voor de toepassingen die zij voor ogen hebben zouden ze er nooit aan begonnen zijn
Nee, daar heb je juist weer stop orders voor.Tylen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:26:
[...]
Ah check idd. Ik dacht dat die alleen voor verkopen was als hij te ver daalt. Thanks.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Straks op IoT devices zal een ander type PoW gebruikt worden:Rannasha schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:07:
[...]
Het hele idee dat je apparaten die op batterijen draaien PoW operaties laat uitvoeren is absurd. Die hardware / software wordt ontworpen om zo min mogelijk energie te verbruiken en het vereisen van een (relatief) forse hoeveelheid rekenkracht voor transacties is volledig tegenstrijdig met dit doel.
Ik kan weinig recente, goede benchmarks vinden van de IOTA PoW, maar volgens deze kost het ruim 20 seconden op een low-end desktop GPU om een data-only transactie te verwerken. Transacties die waarde verplaatsen hebben 4x zoveel tijd nodig.
Ook al zijn de ternaire chips een stuk efficienter, dan zit je nog met een behoorlijke brok rekenwerk die gedaan moet worden.
Dit in tegenstelling tot blockchain-cryptocurrencies, waar het rekenwerk wordt uitgevoerd op plekken die daar voor bedoeld zijn: bij de miners. Het aanmaken en ondertekenen van transacties van Bitcoin, Ethereum en vele anderen is computationeel behoorlijk licht. Voor low-power apparaten die op een batterij draaien zijn blockchain-crypto's, waar het zware werk wordt uitbesteed aan miners, dus een stuk geschikter dan het DAG-model van IOTA. Eventuele bezwaren die te maken hebben met microtransacties en transactie-fees zijn te verhelpen met tweede-laags offchain oplossingen zoals Raiden en Lightning Network.
Bijkomend probleem is dat het aanmaken van een IOTA transactie vereist dat de PoW wordt uitgerekend met 2 eerdere transacties als input. Dus het apparaat moet een verbinding hebben met het IOTA network en een up to date versie van de tangle (of in ieder geval de uiteindes ervan) kennen om deze transacties te selecteren. Bij een blockchain cryptocurrency kan het apparaat offline blijven tot het moment waarop de transactie verstuurd moet worden. En dit verzenden kan vervolgens met low-power toepassingen zoals NFC of Bluetooth als het direct met de tegenpartij wordt uitgewisseld. Meer besparing op de batterij door het netwerkverkeer te beperken.
Kortom: De voornaamste doelgroep van IOTA: low-power IoT apparaten, lijkt juist niet geschikt voor de technologie waar IOTA op draait. Ik vraag me dan ook af of de ontwikkeling niet is begonnen met "we hebben een leuke techniek, welke hippe toepassing kunnen we vinden om deze op te marketen?"
[...]
Een combinatie van de sunk cost fallacy en persoonlijke trots kan dit prima verklaren. Zoals @Sissors (volgens mij) al aangaf was het idee voor de ternary processor er eerst en werd daarna IOTA bedacht. Dit lijkt op het gedrag van iemand die tijd heeft gestoken in een project en hier z'n persoonlijke trots aan verbindt en daarom een vervolg-project verder bouwt op het oorspronkelijke project zonder een objectieve analyse te doen om te bekijken of het niet beter is om de fundering opnieuw te leggen.
Overigens is "ternary is efficienter" in het kader van PoW-berekeningen niet bijzonder relevant. Een PoW-systeem biedt zekerheid dankzij de hoeveelheid rekenkracht/energie die er in de PoW is gestoken. Hoe efficienter er gerekend wordt, hoe makkelijker het is om een double-spend aanval op te zetten. Een algoritme dat niet te optimaliseren is met behulp van een ternaire processor is dan ook niet minder effectief.
De enige "network bound" proof of work die in het Wikipedia artikel wordt besproken is de guided tour puzzle, wat om meerdere redenen ongeschikt is. De tweet die je linked heeft het erover dat IOTA een ander network bound PoW zal gebruiken, maar biedt geen concrete info. De rest van de tweet (over het EM spectrum) gaat over het tegenwerken van Sybil-aanvallen, wat niet echt gerelateerd is aan PoW.superschotje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:52:
[...]
Straks op IoT devices zal een ander type PoW gebruikt worden:
"Current proof-of-work is set to very high difficulty to prevent spam attack, for IoT-friendly variant of PoW check "Network-bound" on Wikipedia: Proof-of-work system." Verdere discussie hierover: https://twitter.com/c___f___b/status/932536128099508224.
CfB heeft PoS helemaal niet uitgevonden. PoS is als eerste geintroduceerd door Sunny King in de context van Peercoin, een van de oudste altcoins. CfB wasde oorspronkelijke ontwikkelaar van de altcoin NXT (al deed hij zich lange tijd voor als slechts een supporter en gebruikte hij een pseudoniem voor berichten die hij als zijnde de ontwikkelaar plaatste), dat ook een vorm van PoS toepaste. Maar NXT was nogal een clusterfuck, dat ik niet direct teveel credit zou toekennen. Zo moet je denken aan het feit dat de hele code in een enkele Java-klasse was gestopt. Generatie van private keys werd gedaan volledig op basis van een door de gebruiker ingevoerd wachtwoord (in plaats van via een PRNG met optionele encryptie via een wachtwoord, zoals iedere andere crypto dat doet) en opzettelijke fouten in de broncode die openbaar werd gemaakt (na een flinke tijd, het project is lang closed source geweest).Deze beste CfB is de uitvinder van Proof-of-Stake en ziet echt zulke fundamentele problemen niet over het hoofd.
Dat is natuurlijk niet uniek voor IOTA, in de cryptowereld zie je het wel meer. Maar IOTA is wel heel erg van het: "We hebben een geweldige oplossing maar we vertellen niet wat het is". En dat is hun goed recht natuurlijk, als je als investeerder om wat voor reden dan ook ze op hun mooie blauwe ogen vertrouwd kan dat voldoende zijn. Maar mij zou het niet veel vertrouwen geven om erin te investeren.Rannasha schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:51:
[...]
Kortom, meer info dan "het komt er" kan ik hier niet uithalen.
Kies het juiste trading pair links bovenin (XLM / EUR), dan New Order.C6DL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:58:
Ik heb op kraken een aantal (gratis?) lumen, ik heb ze nooit gekocht in ieder geval
Hoe kan ik deze toevoegen aan mijn account en omzetten in euros?
Zie nergens een optie om ze te verkopen
Verwijderd
Als je dit weet ben je rijk.Zephyer schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:12:
Vraag met toch af... VEN gaat (weer) redelijk in prijs, en de 26e komt de rebranding.
Nu hoor ik mensen zeggen dat ze VEN gaan verkopen de dag ervoor, omdat ze een drop verwachten in prijs vanaf de rebranding.
Ze vergelijken het als bij een hardfork zoals bij ETC binnenkort...
Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 23-02-2018 16:23 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq