Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen om ven bij te kopen maar twijfel alleen ivm een mogelijke ban in china. Via google vernomen dat ven mooie partnerships heeft met oa de chinese overheid.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Btw icx staat ook op mijn lijstje denk dat die wat veiliger is dan ven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-06-2023
kbloem schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:33:
[...]

Gisteren al ;)

Maar ik heb ze ook gekocht. Hou deze al een poosje in de gaten. Was niet snel genoeg voor de presale helaas.
Zelfde hier, maar zo juist een berg gekocht. Mijn hoop is op zn minst een nieuwe fiat panda :X

Vraag: Nu ben heb mij puur voor deze coin aangemeld bij huobi. Moet ik persee mij zelf verder aanmelden, paspoort etc?
Of kan ik al handelen en bij winst in ETH vorm terug sturen naar kraken?

[ Voor 22% gewijzigd door ikbenrichard197 op 09-02-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:03:
Ik zit te twijfelen om ven bij te kopen maar twijfel alleen ivm een mogelijke ban in china. Via google vernomen dat ven mooie partnerships heeft met oa de chinese overheid.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Btw icx staat ook op mijn lijstje denk dat die wat veiliger is dan ven.
Ban in china van de VEN ?
Heb je een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
ikbenrichard197 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:05:
[...]

Ban in china van de VEN ?
Heb je een link?
Onjuist, crypto wordt niet geband in China, enkel buitenlandse exchanges...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pirodr01 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:07:
[...]

Ja dat heb ik dus niet helemaal scherp. Maar vind het meer risico omdat ven toch samenwerkt met de chinese ovedheid.

Thanks in ieder geval. Ik zal nog eens even goed afwegen. Aangezien het nu een mooie prijs nog is.

Einde van de maand heeft ven een rebranding, zal vast de prijs beïnvloeden hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:15:
[...]

Ja dat heb ik dus niet helemaal scherp. Maar vind het meer risico omdat ven toch samenwerkt met de chinese ovedheid.

Thanks in ieder geval. Ik zal nog eens even goed afwegen. Aangezien het nu een mooie prijs nog is.

Einde van de maand heeft ven een rebranding, zal vast de prijs beïnvloeden hoop ik.
Ven werkt echt niet alleen maar samen met China hoor...DNV GL is scandinavisch, Renault europees, PWC is wereldwijd en momenteel is Ven bezig in Singapore en Japan...China is slechts een schakel in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:04
[...]
enkel buitenlandse exchanges...
Heb je daar een bron van? Ik dacht juist gelezen te hebben dat zelfs dat deel van de FUD niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:15:
[...]
Maar vind het meer risico omdat ven toch samenwerkt met de chinese ovedheid.
Dat is ook maar de vraag. Er is een persbericht geweest dat VEN zich zoveel mogelijk gaat houden aan de regulering door de PBoC. Ergens is dat "vertaald" naar ze gaan samenwerken!!!11one1eleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
anboni schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik dacht juist gelezen te hebben dat zelfs dat deel van de FUD niet klopte.
Informatie is idd een beetje tegenstrijdig;

http://www.scmp.com/busin...cy-trading-completely-ban

https://medium.com/@cheww...yptocurrency-79dffdf4036f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anboni schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:24:
[...]

Dat is ook maar de vraag. Er is een persbericht geweest dat VEN zich zoveel mogelijk gaat houden aan de regulering door de PBoC. Ergens is dat "vertaald" naar ze gaan samenwerken!!!11one1eleven
Hmm had het wel gelezen dat het een harde samenwerking was. Maar desondanks denk ik dat het wel nog aanzienlijk kan stijgen, heeft een groot team en is nu 4,31dollar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00
kbloem schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:57:
[...]
Verneuk dit niet door bots het werk te laten doen. Leer zelf waneer in te stappen en wanneer te verkopen. Zorg dat je je niet blind staart op +10% de ene dag en -10% de andere dag maar kijk naar de lange termijn. En ONTWIKKEL jezelf!
Dat is een kwestie van perspectief. Mijn handelsstrategie heb ik vertaald in een bot. Ik handel als ik slaap, ik handel als ik in het vliegtuig zit, aan de eettafel zit en onder de douche sta. Mijn geautomatiseerde strategie handelt 24/7, volledig automatisch, met een uptime van 99.9%, op 15 verschillende beurzen. Daarnaast ben ik een developer en geen trader, ik heb mijn sterkte ingezet en mezelf beter gemaakt op dat vlak.

Sommige strategieen kunnen mensen ook uitvoeren, maar de meeste strategieen werken alleen geautomatiseerd omdat een mens niet het overzicht heeft, niet het geheugen heeft of niet de snelheid heeft die een computer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
DaCoTa schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:30:
[...]

Dat is een kwestie van perspectief. Mijn handelsstrategie heb ik vertaald in een bot. Ik handel als ik slaap, ik handel als ik in het vliegtuig zit, aan de eettafel zit en onder de douche sta. Mijn geautomatiseerde strategie handelt 24/7, volledig automatisch, met een uptime van 99.9%, op 15 verschillende beurzen. Daarnaast ben ik een developer en geen trader, ik heb mijn sterkte ingezet en mezelf beter gemaakt op dat vlak.

Sommige strategieen kunnen mensen ook uitvoeren, maar de meeste strategieen werken alleen geautomatiseerd omdat een mens niet het overzicht heeft, niet het geheugen heeft of niet de snelheid heeft die een computer heeft.
Werkt jou bot via de scalping methode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Ik zit 50/50 in VEN vs ICX. Ze wisselen elkaar regelmatig af qua prestatie, maar, voor de dip ging ICX harder dan VEN.
kbloem schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:57:
[...]
Verneuk dit niet door bots het werk te laten doen. Leer zelf waneer in te stappen en wanneer te verkopen. Zorg dat je je niet blind staart op +10% de ene dag en -10% de andere dag maar kijk naar de lange termijn. En ONTWIKKEL jezelf!
Je weet dat luie mensen repeterende zaken vaak automatiseren waardoor ze meer tijd over houden voor andere dingen en daarbij doorgaans ook nog betere resultaten halen? Als je je kennis in een bot kunt programmeren, waarom zou je er dan zelf veel handmatig werk voor in de plaats blijven doen? Als iedereen nooit zaken zou automatiseren, dan hadden we een aantal revoluties gemist en stonden we nu nog allemaal met de schep in de hand of langs een lopende band.

[ Voor 44% gewijzigd door Taro op 09-02-2018 14:49 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srnvisscher
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 00:08
[...]

Allemaal FUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12

VeChain zit in Singapore, heeft kantoren in China, maar schuurt zo dicht en prominent met staatsbedrijven dat een ban er niet in zit.

Ik maak me nul zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

DaCoTa schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:30:
[...]

Boeiend! Heb je meer informatie hierover, ben oprecht geïnteresseerd hierin. :) Levert het een beetje rendement op? Gewoon puur uit interesse! :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Voorlopig is wepower al 30% omhoog gegaan voor mij vandaag. Als ik daar aast zie wat voor een projecten ze scoren :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00
hmr schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:49:
[...]
Boeiend! Heb je meer informatie hierover, ben oprecht geïnteresseerd hierin. :) Levert het een beetje rendement op? Gewoon puur uit interesse! :D
Het levert meer op dan mijn daytime job. Maar een (groot) deel daarvan komt omdat mijn bots al ruim 5 jaar draaien en ze BTC en ETH maximalist zijn, waardoor ik ook profiteer van de koersstijging over die periode. Het is een nogal uit de hand gelopen hobby project, zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:10

p0st

Dutch Reefer

kbloem schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:59:
Voorlopig is wepower al 30% omhoog gegaan voor mij vandaag. Als ik daar aast zie wat voor een projecten ze scoren :)
Ik heb vandaag gelukkig ook 1 coin uit mijn portfolio die goed presteert, Oyster (PRL) :D

Vandaag de lancering van het testnet, nog erg traag qua upload maar goed het is ook nog maar een testnet :) in ieder geval goed om te zien dat er voortgang in zit! https://www.reddit.com/r/..._is_now_available_to_all/

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

p0st schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:58:
[...]

Ik heb vandaag gelukkig ook 1 coin uit mijn portfolio die goed presteert, Oyster (PRL) :D

Vandaag de lancering van het testnet, nog erg traag qua upload maar goed het is ook nog maar een testnet :) in ieder geval goed om te zien dat er voortgang in zit! https://www.reddit.com/r/..._is_now_available_to_all/
Presteert vandaag idd goed, heeft echter giga verloren tijdens de ‘big dip’. Dus heeft nog flink wat inhaalwerk te doen.

Dan iets anders. Weet niet of het aan mij ligt maar gevoelsmatig is het sentiment weer wat bijgetrokken. Hopelijk houdt dit aan, zou goed voor de waarde zijn :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

_Christiaan_ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:20:
[...]

Presteert vandaag idd goed, heeft echter giga verloren tijdens de ‘big dip’. Dus heeft nog flink wat inhaalwerk te doen.

Dan iets anders. Weet niet of het aan mij ligt maar gevoelsmatig is het sentiment weer wat bijgetrokken. Hopelijk houdt dit aan, zou goed voor de waarde zijn :P
Voor mij voelde het als een nieuwe kans toen ik 'm gister opnieuw kocht voor 58 cent. Ik was er vroeg bij destijds en had er een paar duizend gekocht op 8 cent toen het net op Kucoin kwam. Uiteindelijk heb ik die batch verkocht tussen de 25 en 60 cent toen de koers steeg, dus mooi winst op gemaakt. Helaas voor mij steeg 'ie daarna door naar 4 dollar dus ik had er nog véééél meer uit kunnen halen (hindsight best sight, right). Nu voelde het dus als een nieuwe kans door weer een beetje in te kunnen kopen op 58 cent :) en dat gaat tot nu toe uitermate goed haha! Lesson learnt: HODL (hold on for dear life)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

@p0st Hindsight idd, achja dat blijf je houden. Ik heb hem helaas achteraf gezien voor te hoog gekocht, gelukkig maar weinig geld in gestoken. Ik houd em nu maar vast omdat hij te weinig oplevert als ik hem nu ga sellen.

Hold hold hold

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
_Christiaan_ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:20:
[...]
Gisteren had ik het gevoel dat we nog een mooie dip kregen. Maar ik ben vanochtend toen Binance weer online kwam desondanks weer helemaal ingestapt vanuit USDT, heb het even aangekeken en toen nog extra fiat erin gestoken. Vanochtend ook nog even geprobeerd om bij het hervatten van de handel een aantal BCH te kopen voor +-900 Dollar, ver onder de marktwaarde van 1330 Dollar, maar helaas was ik niet de enige die er zo over dacht om 400 Dollar per stuk te kunnen pakken :)

Heb 3 weken geleden een groot deel uitbetaald naar mijn rekening, nu toch weer een deel erin, het vertrouwen is idd weer wat terug, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Taro schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:39:
[...]

Gisteren had ik het gevoel dat we nog een mooie dip kregen. Maar ik ben vanochtend toen Binance weer online kwam desondanks weer helemaal ingestapt vanuit USDT, heb het even aangekeken en toen nog extra fiat erin gestoken. Vanochtend ook nog even geprobeerd om bij het hervatten van de handel een aantal BCH te kopen voor +-900 Dollar, ver onder de marktwaarde van 1330 Dollar, maar helaas was ik niet de enige die er zo over dacht om 400 Dollar per stuk te kunnen pakken :)

Heb 3 weken geleden een groot deel uitbetaald naar mijn rekening, nu toch weer een deel erin, het vertrouwen is idd weer wat terug, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.
1 ding dat ik geleerd heb na de enorme december hype & crash is dat het gezond is om af en toe een deel uit te laten betalen. Ik heb mijn initiële inzet er allang uit (Antshares <3) maar desondanks blijft het goed om regelmatig gewoon even te reality-checken en je winst voor lief te nemen. Het is best zuur als je een nieuwe middenklasser ziet verdampen naar een 2e-hands middenklasser van 5 jaar oud :9 maar ook dat is weer een wijze les. Dus gewoon af en toe 10-20% laten uitbetalen, op die manier blijft het spelletje leuk, en is het ook veel makkelijker om dipjes door te komen zonder elke minuut Delta te refreshen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
LievenH schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Wat zegt je bot momenteel? Mij lijkt er nog een stevige (laatste) dip in de maak....
Eens, er komt nog correctie volgens mij inzicht. Het gaat nu te hard omhoog en dat is onredelijk. Mooie fomo...

Ik wacht tot dinsdag ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Taro schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:39:
[...]

Het vertrouwen is idd nog maar deels terug. Dit zie je ook terug in de marktprijzen en de ontwikkelingen van de koersen. Ik geloof wel dat het weer gaat groeien, en volgens mij denkt de markt er ook zo over (anders zouden de koersen niet stijgen).
p0st schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:15:
[...]

1 ding dat ik geleerd heb na de enorme december hype & crash is dat het gezond is om af en toe een deel uit te laten betalen. Ik heb mijn initiële inzet er allang uit (Antshares <3) maar desondanks blijft het goed om regelmatig gewoon even te reality-checken en je winst voor lief te nemen. Het is best zuur als je een nieuwe middenklasser ziet verdampen naar een 2e-hands middenklasser van 5 jaar oud :9 maar ook dat is weer een wijze les. Dus gewoon af en toe 10-20% laten uitbetalen, op die manier blijft het spelletje leuk, en is het ook veel makkelijker om dipjes door te komen zonder elke minuut Delta te refreshen :)
Dit heb ik hetzelfde. Veel geleerd van de december crash, gelukkig al helemaal begin december ingestapt dus heb nog niet op heel grote verliezen gestaan en heb niks verkocht. Ik herinner me nog dat ik dacht: dit kan nooit zo omhoog blijven gaan. Maar toch te greedy alles vastgehouden, terwijl ik natuurlijk m’n inzet eruit had moeten halen. Afijn, ik heb gewoon vastgehouden aan m’n long term hold strategie en lig er niet wakker van.

NOSIG

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bakkels
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-05-2021
_Christiaan_ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:18:
[...]

Het vertrouwen is idd nog maar deels terug. Dit zie je ook terug in de marktprijzen en de ontwikkelingen van de koersen. Ik geloof wel dat het weer gaat groeien, en volgens mij denkt de markt er ook zo over (anders zouden de koersen niet stijgen).

[...]

Dit heb ik hetzelfde. Veel geleerd van de december crash, gelukkig al helemaal begin december ingestapt dus heb nog niet op heel grote verliezen gestaan en heb niks verkocht. Ik herinner me nog dat ik dacht: dit kan nooit zo omhoog blijven gaan. Maar toch te greedy alles vastgehouden, terwijl ik natuurlijk m’n inzet eruit had moeten halen. Afijn, ik heb gewoon vastgehouden aan m’n long term hold strategie en lig er niet wakker van.
Kleine aantekening hierbij: negeer mensen die altijd maar 'hodl' blijven roepen. Hier in het handelstopic valt het nog mee, maar in de slowchat heb ik echt het idee dat er een boel zitten te roepen vanuit een wishful thinking gedachte. En dat ze vooral zichzelf proberen gerust te stellen.

Ik ben in september ingestapt, maar heb halverwege januari 75% verkocht en omgezet in euro's. Als ik 17 december had verkocht had ik nog veel meer gehad natuurlijk, maar op een gegeven moment is genoeg genoeg. Dan is het volgens mij helemaal niet erg je winst af te romen (of zelfs je verlies te nemen, als je medio december was ingestapt)

Er zijn er hier genoeg die echt daadwerkelijk toffe kennis delen -voor mijn gevoel zelfs veel meer dan waar dan ook op internetfora- maar er zijn ook hier enkelen die hun verlies voor zichzelf goed willen praten met het magische "HODL-mantra".

Daarnaast zijn er velen ingestapt ergens in de laatste helft van vorig jaar. Toen ging het alleen maar omhoog. En zoals het gezegde luidt: "In a bull market, everybody is a genius". Dat wil niet zeggen dat de strategieën die goed werkten gedurende 2017 (waaronder gewoon lekker holden) dat ook in de markt van nu doen.

Just my €0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 23:32
Bakkels schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 00:08:
[...]

Kleine aantekening hierbij: negeer mensen die altijd maar 'hodl' blijven roepen. Hier in het handelstopic valt het nog mee, maar in de slowchat heb ik echt het idee dat er een boel zitten te roepen vanuit een wishful thinking gedachte. En dat ze vooral zichzelf proberen gerust te stellen.
Afgelopen 8 jaar is holden toch echt wel de beste strategie geweest, alleen de laatste 2 maanden gaan wat slechter. Maar ook dit is in verleden wel eens voorgekomen.

Wishful thinking zou ik het niet willen noemen maar niemand weet waar het heen gaat. Ik zie op korte termijn nog niet echt obstakels die verdere groei tegen zouden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Binance zou toch alweer werkend moeten zijn? Ik kan nog steeds de site niet bereiken..

En onthoud Lisk, de enige coin die niet tot nauwlijks daalde tijdens de lange dip afgelopen weken, en nu weer goed stijgt. Goede plannen binnekort, dus die gaat vliegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkels
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-05-2021
ik weet niks schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 01:49:
[...]

Afgelopen 8 jaar is holden toch echt wel de beste strategie geweest, alleen de laatste 2 maanden gaan wat slechter. Maar ook dit is in verleden wel eens voorgekomen.

Wishful thinking zou ik het niet willen noemen maar niemand weet waar het heen gaat. Ik zie op korte termijn nog niet echt obstakels die verdere groei tegen zouden houden.
Ja, 8 jaar holden was prachtig, maar wie doet dat?
De echte eerste adaptors. Chapeau voor hen, en ik gun ze alle winsten. Als jij daar ook één van bent dan feliciteer ik je.
Maar stellen dat 'alleen de laatste twee maanden wat minder waren'? Dan durf ik wel te zeggen dat ook jij er pas ergens vorig jaar bent ingestapt.

Kijk maar eens naar 2013. Als je ergens aan het eind van dat jaar -de eerste hype- had ingekocht, dan heb je dus drie jaar lang moeten holden voordat je überhaupt quitte zou draaien.

Dat is hele andere koek dan twee maandjes in de min. Hulde voor die mensen, maar ik weet zeker dat jij en ik daar niet bij zaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Bakkels op 10-02-2018 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierlala
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07-2021

Pierlala

Hij bijt niet!

drusloos schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 01:58:
Binance zou toch alweer werkend moeten zijn? Ik kan nog steeds de site niet bereiken..

En onthoud Lisk, de enige coin die niet tot nauwlijks daalde tijdens de lange dip afgelopen weken, en nu weer goed stijgt. Goede plannen binnekort, dus die gaat vliegen
us.binance.com doet het wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 23:32
Bakkels schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 02:04:
[...]
Kijk maar eens naar 2013. Als je ergens aan het eind van dat jaar -de eerste hype- had ingekocht, dan heb je dus drie jaar lang moeten holden voordat je überhaupt quitte zou draaien.

Dat is hele andere koek dan twee maandjes in de min. Hulde voor die mensen, maar ik weet zeker dat jij en ik daar niet bij zaten.
Sinds midden november 2017 hebben we inmiddels 100% retracement achter de rug en zijn weer druk omhoog aan het klauteren, binnen afgelopen 3 dagen is de koers al 50% gestegen! Lijkt mij vrij positief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 01:26
Waarschuwing: Ik ben geen expert in beleggen of crypto, heb alleen een korte uitleg gekregen van iemand die "technische analyses" doet.

De koers is net tegen de rand van de hoogste Bolinger-band afgeketst. Dat betekent *meestal* dat er een drop komt.

We zitten nu wel op de rand van die band, en de band zelf beweegt omhoog, dus als'ie op de rand blijft zitten zou het mee kunnen vallen. Maar volgens die Bolinger-banden zit er een daling aan te komen. Geen dramatische overigens. Hooguit naar 6800 of zo.

Uitleg (wel interessant, die technisch analist wist niet wat het was, maar het is een tijdgemiddelde met variantie-lijnen): https://www.lynx.nl/kenni...om-succesvol-te-handelen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenH
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 15:33
Specy schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 02:36:
Waarschuwing: Ik ben geen expert in beleggen of crypto, heb alleen een korte uitleg gekregen van iemand die "technische analyses" doet.

De koers is net tegen de rand van de hoogste Bolinger-band afgeketst. Dat betekent *meestal* dat er een drop komt.

We zitten nu wel op de rand van die band, en de band zelf beweegt omhoog, dus als'ie op de rand blijft zitten zou het mee kunnen vallen. Maar volgens die Bolinger-banden zit er een daling aan te komen. Geen dramatische overigens. Hooguit naar 6800 of zo.

Uitleg (wel interessant, die technisch analist wist niet wat het was, maar het is een tijdgemiddelde met variantie-lijnen): https://www.lynx.nl/kenni...om-succesvol-te-handelen/
Dat is inderdaad de voorspelling van crypto ed en Alan masters ook. Toch 2 goede TA analisten die hun informatie delen 😊

Sitting back, waiting for the dip 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat is jullie manier om vanuit een wallet Bitcoin met de minste kosten in Euro / usd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

De afgelopen dagen blijkt wel dat emotie > technische analyse. Er wordt weer massaal crypto ingeslagen door mensen.

Gisteren was toch wel een goede analyst aan het wachten tot neo volgens de BB van 120$ naar 110$ zou zakken. Hij is niet eens onder de 118$ gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 04:05
Dat blijkt wel weer inderdaad.

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SleepTwitch
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-09 12:25
https://www.fscomeau.com/why-technical-analysis-is-bullshit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Het is per definitie geen bullshit aangezien de halve wereld, zo niet meer, beslissingen neemt op basis van TA.

Je moet weten wanneer te gebruiken. Als iets oversold of overbought is kun je je prima klaar gaan maken voor een positie. Vertrouw er alleen niet blind op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
kbloem schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:20:
[...]

Het is per definitie geen bullshit aangezien de halve wereld, zo niet meer, beslissingen neemt op basis van TA.
Exact dat argument behandelt 'ie dus ook in het vervolgartikel :+ https://www.fscomeau.com/...is-gods-gift-to-humanity/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viep
  • Laatst online: 23-07-2022
Bakkels schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 00:08:
[...]

Ik ben in september ingestapt, maar heb halverwege januari 75% verkocht en omgezet in euro's. Als ik 17 december had verkocht had ik nog veel meer gehad natuurlijk, maar op een gegeven moment is genoeg genoeg. Dan is het volgens mij helemaal niet erg je winst af te romen (of zelfs je verlies te nemen, als je medio december was ingestapt)

Er zijn er hier genoeg die echt daadwerkelijk toffe kennis delen -voor mijn gevoel zelfs veel meer dan waar dan ook op internetfora- maar er zijn ook hier enkelen die hun verlies voor zichzelf goed willen praten met het magische "HODL-mantra".

Daarnaast zijn er velen ingestapt ergens in de laatste helft van vorig jaar. Toen ging het alleen maar omhoog. En zoals het gezegde luidt: "In a bull market, everybody is a genius". Dat wil niet zeggen dat de strategieën die goed werkten gedurende 2017 (waaronder gewoon lekker holden) dat ook in de markt van nu doen.

Just my €0,02
Daarom gebruik ik dit topic voor relevante info en de slowchat just for fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

kbloem schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:22:
[...]

De afgelopen dagen blijkt wel dat emotie > technische analyse. Er wordt weer massaal crypto ingeslagen door mensen.

Gisteren was toch wel een goede analyst aan het wachten tot neo volgens de BB van 120$ naar 110$ zou zakken. Hij is niet eens onder de 118$ gekomen.
Om moment van schrijven $103.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

HaTe

haat niet

Wat is het hier weer rustig in dit topic.

In ieder geval wordt er door een groot aantal analysten verwacht dat de koers nog veel verder omlaag gaat (BTC richting 6000 dollar of lager), wat mogelijk vandaag is ingezet.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 15:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@HaTe hoezo, "wat vandaag is ingezet"? De koers beweegt elke dag wel een keer naar beneden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

HaTe

haat niet

.oisyn schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:20:
@HaTe hoezo, "wat vandaag is ingezet"? De koers beweegt elke dag wel een keer naar beneden.
Mogelijk vandaag. Verwachting was naar de 9000 dollar en dan weer omlaag, maar het is even afwachten of de koers nog boven de 9500 komt. Ik verwacht zelf ook van niet.

https://steemit.com/crypt...mary-of-analysts-9-feb-18

https://twitter.com/CryptoChoe

Maar we zullen zien :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
HaTe schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:16:
Wat is het hier weer rustig in dit topic.

In ieder geval wordt er door een groot aantal analysten verwacht dat de koers nog veel verder omlaag gaat (BTC richting 6000 dollar of lager), wat mogelijk vandaag is ingezet.
(mijn mening) :De 5e golf komt er aan, zo rond de 5500 usd zal het stranden, daarna gaat het omhoog richting 10000 usd.

----> @philakonecrypto: Stick to his analysis of yesterday. Still missing wave 5. He expects us to test resistance at 9'200 before completing wave 5 towards 4'500-5'000.

prima gast !

[ Voor 16% gewijzigd door ikbenrichard197 op 10-02-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

kbloem schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:22:
[...]

Goede analisten hebben geduld. ;)

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
In principe wil ik mijn coins hodlen voor een jaar ofzo. Maar ik merk dat ik het ook wel leuk vind om met concrete doelen te werken: af en toe wat winst pakken voor een lang weekend weg e.d.

Nu weet ik niet wat nou een goede afroom-strategie is. Laat ik vooropstellen dat ik vroeger heel slecht was in wiskunde/statistiek ;-) Anyway, pak je nou je winst van coins die je (te) hoog hebt ingekocht en waar je een klein beetje winst op hebt? Dit in het kader van: die winst is binnen en nog maar afwachten of die coin ooit weer veel boven je aankoopprijs komt? Of pak je de winst van je meestverdienende coin die je laag hebt ingekocht? Nadeel hiervan lijkt me dat je je goed verdienende coinvoorraad uitdunt. Of pak je de kaasschaaf en room je alles af? Is hier nou een objectieve strategie voor wat het slimst is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:38
fry_35 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:37:
In principe wil ik mijn coins hodlen voor een jaar ofzo. Maar ik merk dat ik het ook wel leuk vind om met concrete doelen te werken: af en toe wat winst pakken voor een lang weekend weg e.d.

Nu weet ik niet wat nou een goede afroom-strategie is. Laat ik vooropstellen dat ik vroeger heel slecht was in wiskunde/statistiek ;-) Anyway, pak je nou je winst van coins die je (te) hoog hebt ingekocht en waar je een klein beetje winst op hebt? Dit in het kader van: die winst is binnen en nog maar afwachten of die coin ooit weer veel boven je aankoopprijs komt? Of pak je de winst van je meestverdienende coin die je laag hebt ingekocht? Nadeel hiervan lijkt me dat je je goed verdienende coinvoorraad uitdunt. Of pak je de kaasschaaf en room je alles af? Is hier nou een objectieve strategie voor wat het slimst is?
Als je in de plus staat, vind ik dit wel een goeie:
Take your initial investment out at 2x
Take half of your remaining at 5x
Half again at 10x
and continue every 5x more incriment

So you always own some coins, and always take profits, so if a coin goes to 0, you got your profits, if it moons, you didnt miss

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:02
Bakkels schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 02:04:
[...]

Ja, 8 jaar holden was prachtig, maar wie doet dat?
De echte eerste adaptors. Chapeau voor hen, en ik gun ze alle winsten. Als jij daar ook één van bent dan feliciteer ik je.
Maar stellen dat 'alleen de laatste twee maanden wat minder waren'? Dan durf ik wel te zeggen dat ook jij er pas ergens vorig jaar bent ingestapt.

Waarom HODL? Er zitten twee kanten aan volgens mij.

De eerste is dat BTC ofwel een groot succes wordt, ofwel faalt, en dus uiteindelijk naar 100k+ gaat (omdat er maar 21 miljoen van die dingen zijn) of naar 0. Ergens 'halverwege' er weer uitstappen is vanuit dit oogpunt een beetje vreemd.

De tweede is dat het gewoon een prima strategie is gebleken, met relatief weinig risico (tov veel daytraden) en prima rendement. Ik ben nu ruim vier jaar bezig met crypto, van alles gedaan, mining, cloudmining, daytraden met en zonder leverage, in en uit allerlei altcoins, goede trades gedaan en slechte, en als ik alles bij elkaar optel en aftrek had ik eigenlijk (bijna) net zo goed gewoon kunnen HODLen al die tijd. Had heel veel gedoe gescheeld, en een hoop kopzorgen.

Uiteindelijk is de vraag dus: geloof je er in of niet? Zo ja: HODL! Zo nee, dan kan je proberen met daytrading wat winst te halen. Maar dat is dan wel heel spannend, omdat je in je achterhoofd altijd vreest dat de bodem er elk moment volledig onderuit kan vallen. Je loopt dan het risico verkeerde beslissingen te nemen (het slachtoffer te worden van 'shaking out the weak hands').

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34
Julian schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:39:
[...]

Uiteindelijk is de vraag dus: geloof je er in of niet? Zo ja: HODL! Zo nee, dan kan je proberen met daytrading wat winst te halen. Maar dat is dan wel heel spannend, omdat je in je achterhoofd altijd vreest dat de bodem er elk moment volledig onderuit kan vallen. Je loopt dan het risico verkeerde beslissingen te nemen (het slachtoffer te worden van 'shaking out the weak hands').
Hoe is dat bij jou? Nu na ongeveer 4 jaar? Blijf je HODL-en de komende jaren of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Julian schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:39:
[...]

Waarom HODL? Er zitten twee kanten aan volgens mij.

De eerste is dat BTC ofwel een groot succes wordt, ofwel faalt, en dus uiteindelijk naar 100k+ gaat (omdat er maar 21 miljoen van die dingen zijn) of naar 0. Ergens 'halverwege' er weer uitstappen is vanuit dit oogpunt een beetje vreemd.

De tweede is dat het gewoon een prima strategie is gebleken, met relatief weinig risico (tov veel daytraden) en prima rendement. Ik ben nu ruim vier jaar bezig met crypto, van alles gedaan, mining, cloudmining, daytraden met en zonder leverage, in en uit allerlei altcoins, goede trades gedaan en slechte, en als ik alles bij elkaar optel en aftrek had ik eigenlijk (bijna) net zo goed gewoon kunnen HODLen al die tijd. Had heel veel gedoe gescheeld, en een hoop kopzorgen.

Ik ben het deels met je eens maar denk dat je het iets te zwart wit stelt. Cryptocurrencies zijn voornamelijk gebaseerd op techniek, deze techniek is onderhevig aan veel grotere veranderingen dan goud, olie of zelfs een waardemiddel als de dollar/euro. Zo moet je het ook bij Bitcoin zien naar mijn mening. De huidige implementatie van Bitcoin is ontzettend gehandicapt. Maar de teams achter Bitcoin zorgen er wel voor dat die techniek ontwikkeld. Ik geloof er zeker in dat Bitcoin een implementatie kan krijgen waardoor Bitcoin wel weer een echte vervanger kan worden van een Euro en niet enkel gezien hoeft te worden als vervanger voor goud. (wat naar mijn mening een slecht excuus is om toch een waarde aan iets waardeloos te koppelen is).

Dus dat geloof waar je het over hebt is gebaseerd op verschillende onderdelen, markt adoptie, de algehele markt tendens, alternatieven (zowel qua techniek, bekendheid en adoptie), de ontwikkeling van de techniek achter Bitcoin.

Holden is een slimme strategie als de algehele tendens positief is. Maar groeifases veranderen. Kijk naar een Nokia/Opel/Kodak/WindowsMobile/Philips etc. Wat we kunnen stellen is dat we in een nieuwe fase komen met betrekking tot cryptomunten. Afgelopen jaar zijn er zo ontzettend veel nieuwe munten uitgebracht allemaal verbonden aan een nieuwe techniek. Ik denk dat het dus juist zeer belangrijk is nu om op te blijven letten wat er met bepaalde munten gaat gebeuren. Nog niet dit jaar hoeven er gekke dingen te gebeuren maar een IOTA die blijkbaar niet geschikt blijkt te zijn voor IOT applicaties is desastreus voor een techniek/bedrijf en dus ook voor de munt en de waarde. Op een gegeven moment zal de waarheid bovenkomen en met de waarheid bedoel ik de echte waarde die een munt vertegenwoordigd. Holden is prima zolang je naar mijn mening dus goed in de gaten houd wanneer de algehele tendens omslaat en het echt belangrijk gaat worden in welke munten je zit omdat de bedrijven/teams erachter waardeloos blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
walletje-w schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:28:
[...]

Ik ben het deels met je eens maar denk dat je het iets te zwart wit stelt. Cryptocurrencies zijn voornamelijk gebaseerd op techniek, deze techniek is onderhevig aan veel grotere veranderingen dan goud, olie of zelfs een waardemiddel als de dollar/euro. Zo moet je het ook bij Bitcoin zien naar mijn mening. De huidige implementatie van Bitcoin is ontzettend gehandicapt. Maar de teams achter Bitcoin zorgen er wel voor dat die techniek ontwikkeld. Ik geloof er zeker in dat Bitcoin een implementatie kan krijgen waardoor Bitcoin wel weer een echte vervanger kan worden van een Euro en niet enkel gezien hoeft te worden als vervanger voor goud. (wat naar mijn mening een slecht excuus is om toch een waarde aan iets waardeloos te koppelen is).

Dus dat geloof waar je het over hebt is gebaseerd op verschillende onderdelen, markt adoptie, de algehele markt tendens, alternatieven (zowel qua techniek, bekendheid en adoptie), de ontwikkeling van de techniek achter Bitcoin.

Holden is een slimme strategie als de algehele tendens positief is. Maar groeifases veranderen. Kijk naar een Nokia/Opel/Kodak/WindowsMobile/Philips etc. Wat we kunnen stellen is dat we in een nieuwe fase komen met betrekking tot cryptomunten. Afgelopen jaar zijn er zo ontzettend veel nieuwe munten uitgebracht allemaal verbonden aan een nieuwe techniek. Ik denk dat het dus juist zeer belangrijk is nu om op te blijven letten wat er met bepaalde munten gaat gebeuren. Nog niet dit jaar hoeven er gekke dingen te gebeuren maar een IOTA die blijkbaar niet geschikt blijkt te zijn voor IOT applicaties is desastreus voor een techniek/bedrijf en dus ook voor de munt en de waarde. Op een gegeven moment zal de waarheid bovenkomen en met de waarheid bedoel ik de echte waarde die een munt vertegenwoordigd. Holden is prima zolang je naar mijn mening dus goed in de gaten houd wanneer de algehele tendens omslaat en het echt belangrijk gaat worden in welke munten je zit omdat de bedrijven/teams erachter waardeloos blijken te zijn.
Helemaal met je eens. Ik heb het ook expres zwart-wit geformuleerd, voor de disucssie. Ik hoop in elk geval de zwart-witte gedachte achter HODL een beetje duidelijker gemaakt te hebben.
MaStar schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Hoe is dat bij jou? Nu na ongeveer 4 jaar? Blijf je HODL-en de komende jaren of niet?
De HODL-strategie die ik beschreef heb ik zelf (tot nu toe) niet echt gevolgd. Ongeveer een jaar geleden heb ik ongeveer 2/3e uitgecasht en daar allemaal mooie spulletjes van gekocht, waaronder een dikke Ducati. Maar wat ik nog heb ga ik de komende jaren wel HODL'en, en ook precies op de zwart-witte manier: alles of niets. Een bescheiden deel van mijn stash gebruik ik daarbij om te daytraden, met één muntje waavan ik denk dat er een (kleine, maar wat mij betreft voldoende) kans bestaat dat die ooit nog eens een stuk groter wordt. Hoewel ik tegelijk denk dat áls dat gebeurt, dat automatisch betekent dat Bitcoin een stuk kleiner wordt...

Edit: ik ben daarbij wel van plan begin december alles in € om te zetten en begin februari 2019 weer terug te kopen.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Jasper schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Als je in de plus staat, vind ik dit wel een goeie:

[...]
Dat klinkt idd als een hele goeie strategie. Ik heb gemerkt dat ik moeite heb om het juiste verkoopmoment te bepalen. Denk dat ik die strategie ook maar aan ga houden :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:07

orf

Snap ik de fees van Kraken niet, of klopt het niet?

Ik heb de volgende trades:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Order               buy 1.00000000 XBTEUR @ market
Volume Executed     1.00000000
Avg. Price          €6,578.2
Fee                 €15.7
Cost                €6,578.2
Opened              02-11-18 11:48:22 +01:00
Closed              02-11-18 11:48:22 +01:00

code:
1
2
3
4
5
6
7
Order               sell 1.00000000 XBTEUR @ market
Volume Executed     1.00000000
Avg. Price          €6,800.0
Fee                 €16.3
Cost                €6,800.0
Opened              02-11-18 15:20:11 +01:00
Closed              02-11-18 15:20:11 +01:00

Dit zijn de fees van Kraken (ik zit qua volume nu in de 2 trede)

code:
1
2
3
Maker   Taker   Volume
0.16%   0.26%   < 50,000
0.14%   0.24%   < 100,000

In mijn balans zie ik dat ik op even veel BTC sta als voor deze 2 trades. In Euro ben ik ~ € 222 omhoog gegaan.

Waar zijn de fees van betaald? Oude orders kan ik helaas niet inzien, maar daar dacht ik altijd wel het verschil te zien in trade -/- fee = opbrengst. Of kijk ik scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Waarom gebruik je market orders? Dat is qua fees duurder dan limit orders, en de prijs die je krijgt of betaalt bij market orders is natuurlijk verre van ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

Julian schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:57:
Waarom gebruik je market orders? Dat is qua fees duurder dan limit orders, en de prijs die je krijgt of betaalt bij market orders is natuurlijk verre van ideaal.
Dat is nu even niet het punt, maar ik vind market orders vaak juist fijn. Geen zin om een koers te missen omdat de prijs net een paar cent omhoog of omlaag gaat en je order niet of slechts deels vervult wordt. Dat je dan de taker fee betaalt neem ik op de koop toe. Qua percentage vind ik het uiteindelijk te verwaarlozen, omdat ik met traden meestal voor 5-10% ga (in dit voorbeeld maar 3,3%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat je nu met de gemiddelde prijs rekent. Kan best zijn dat Kraken dat definieert als de prijs inclusief betaalde fee. Je zal echt elke deeltransactie moeten gaan bekijkenv om te zien tegen welke prijs die daadwerkelijk is uitgevoerd en dat allemaal optellen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
[b][message=54236945,noline]

Edit: ik ben daarbij wel van plan begin december alles in € om te zetten en begin februari 2019 weer terug te kopen.
Dat dus. En ik maar denken dat ik de enige was met dit inzicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

gws24 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:31:
Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat je nu met de gemiddelde prijs rekent. Kan best zijn dat Kraken dat definieert als de prijs inclusief betaalde fee. Je zal echt elke deeltransactie moeten gaan bekijkenv om te zien tegen welke prijs die daadwerkelijk is uitgevoerd en dat allemaal optellen.
Gek genoeg zie ik geen losse trades in de order. Beide orders hebben 1 trade met dezelfde bedragen als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
orf schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:22:
[...]

Gek genoeg zie ik geen losse trades in de order. Beide orders hebben 1 trade met dezelfde bedragen als hierboven.
Heb je gekeken naar dit:
Fee Currency
XBT or EUR

Met andere woorden is de fee van je fiat saldo (eur) afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

ikbenrichard197 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:30:
[...]

Heb je gekeken naar dit:
Fee Currency
XBT or EUR

Met andere woorden is de fee van je fiat saldo (eur) afgehaald.
Fee currency in EUR en niet van het fiat saldo afgehaald. (daarom vind ik het gek).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
orf schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:22:
[...]

Heb je al onder History -> Trades gekeken? Je kunt best 1 enkele order hebben ingesteld, maar grote kans dat die toch in kleine stukjes is opgevuld (zijn waarschijnlijk niet zoveel mensen die met hele bitcoins tegelijk traden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

anboni schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Heb je al onder History -> Trades gekeken? Je kunt best 1 enkele order hebben ingesteld, maar grote kans dat die toch in kleine stukjes is opgevuld (zijn waarschijnlijk niet zoveel mensen die met hele bitcoins tegelijk traden ;) )
Via history > trades is het bedrag aan fees wel zichtbaar inderdaad door naar de balans te kijken. Het volume was beide keren in één keer 1 BTC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Over 2 dagen Token Burn bij Rebellious (REBL). (oftewel koersstijging verwacht)

Bron

Zie ook schrijven van Crypto_ed op zijn Twitter over REBL. Verwachting munt voor lange termijn (Q4-2018) zijn ook hoog, aldus ed.

[ Voor 15% gewijzigd door freestyler2 op 12-02-2018 08:38 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freestyler2 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:36:
Over 2 dagen Token Burn bij Rebellious (REBL). (oftewel koersstijging verwacht)

Bron

Zie ook schrijven van Crypto_ed op zijn Twitter over REBL. Verwachting munt voor lange termijn (Q4-2018) zijn ook hoog, aldus ed.
Ik vind die lange termijn verwachtingen altijd zo mooi..
We kunnen nog niet eens een week vooruit kijken in de crypto wereld. Een dag is al moeilijk..

Enige wat we kunnen doen is een beetje gokken, maar we zullen het pas zien als we er zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:52:
[...]

Ik vind die lange termijn verwachtingen altijd zo mooi..
We kunnen nog niet eens een week vooruit kijken in de crypto wereld. Een dag is al moeilijk..

Enige wat we kunnen doen is een beetje gokken, maar we zullen het pas zien als we er zijn..
Eensch, REBL was ook enkel bedoeld als tip, trek je eigen conclusies en doe er je voordeel mee (of niet).

Overigens hebben we een heel mooi slowchat topic voor dit soort reacties zonder enige toegevoegde waarde (ja ik maak me daar nu met dit bericht ook schuldig aan.. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:07
Zijn er hier meer zielen die nog Nano/XRB op Bitgrail hadden staan? Ik had er 50 staan omdat ik ze niet kon withdrawen :/

Ik heb er zelf nog niet echt in kunnen duiken, maar kan ik mijn Nano afschrijven? Of bestaat er een kans dat ik ze ooit weer bemachtig?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:41
Harmani schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:03:
Zijn er hier meer zielen die nog Nano/XRB op Bitgrail hadden staan? Ik had er 50 staan omdat ik ze niet kon withdrawen :/

Ik heb er zelf nog niet echt in kunnen duiken, maar kan ik mijn Nano afschrijven? Of bestaat er een kans dat ik ze ooit weer bemachtig?
Helaas is het in dit geval echt weg=weg. :S

Ik hoop dat @muffstuff gelijk heeft. :) Tis nog vroeg... ;(

[ Voor 7% gewijzigd door RustStorm op 12-02-2018 09:24 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:18
Harmani schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:03:

Zo ver ik weet kan je die afschrijven. Inmiddels duidelijk geworden dat er ook een 'bug' in de website zat. je kon het javascript aanpassen als je ging opnemenof storten. Maw je kon bv 4 nano invullen terwijl je er 2 had.

Check :
https://www.reddit.com/r/..._nano_you_cant_even_make/
https://www.reddit.com/r/...from_firanos_cold_wallet/
https://www.reddit.com/r/...edistributedsold/du215tr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
RustStorm schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:05:
[...]

Ik hoop dat @muffstuff gelijk heeft. :)
Hoop op wat? Ziet er naar uit dat fransesco de boel bedonderd heeft, of gewoon een ontzettende slechte devver. Daarbij komt dus dat je bij elke exchange je dit soort dingen dus ook moet gaan checken, helaas niet voor iedereen weg gelegd om even alle javascripts na te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:41
muffstuff schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:20:
[...]

Hoop op wat? Ziet er naar uit dat fransesco de boel bedonderd heeft, of gewoon een ontzettende slechte devver. Daarbij komt dus dat je bij elke exchange je dit soort dingen dus ook moet gaan checken, helaas niet voor iedereen weg gelegd om even alle javascripts na te gaan.
Hahaha, ik had het niet goed gelezen! Ik las tussen de regels door (volledig nergens op gebaseerd) dat je wellicht nog wat nano zou kunnen terughalen. Vandaar de hoop... Ik ga maar even een espresso halen denk ik.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20

Boy

www.byoscoop.nl

RustStorm schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:05:
[...]

Ik hoop dat @muffstuff gelijk heeft. :) Tis nog vroeg... ;(
Jup, ik had ook 42 stuks daar staan, ook nog veel te duur gekocht maar dacht 'ach, afwachten en dat komt wel goed'...maar ja, nu dus allemaal weg.

Ik verdenk ze er ook van dat het een inside job is.

Mijn verlies valt nog flink mee als ik zie dat op reddit lui zo'n $40.000 kwijt zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Boy op 12-02-2018 09:41 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik had ook nog NANO op BG staan die ik er niet weg kreeg al weken lang.... Stuk of 50, ik ben bang dat we die nooit meer terug zien :( Maar het laatste woord is hier nog niet over gezegd, als TheBomber echt als oorzaak kan worden aangetoond, lijkt mij toch dat er een bepaalde vergoeding moet volgen naar de users.
Bitgrail is in ieder geval klaar, dus alle funds die daarin staan ( de winst bedoel ik dan ), die mag naar de gedupeerden. Daarnaast zijn er nog 4m XRB aanwezig, dus 1/4 deel moeten we wel terug krijgen!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
metallicattim schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:04:
Ik had ook nog NANO op BG staan die ik er niet weg kreeg al weken lang.... Stuk of 50, ik ben bang dat we die nooit meer terug zien :( Maar het laatste woord is hier nog niet over gezegd, als TheBomber echt als oorzaak kan worden aangetoond, lijkt mij toch dat er een bepaalde vergoeding moet volgen naar de users.
Bitgrail is in ieder geval klaar, dus alle funds die daarin staan ( de winst bedoel ik dan ), die mag naar de gedupeerden. Daarnaast zijn er nog 4m XRB aanwezig, dus 1/4 deel moeten we wel terug krijgen!?!
Heb zelf niets daar, wat zeggen de Terms & Conditions van Bitgrail erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 09:30

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Ik had er 100 staan, en ik ga er van uit dat we die nooit meer terugzien.

Wat ik met wel afvraag, is er iemand die hier een zaak van gaat maken, of aangifte gaat doen? Heeft aangifte doen uberhaupt zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
metallicattim schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:04:
Wat ik las worden alle funds bevroren tijdens onderzoek. Ik weet niet wat de huidige status is mbt opnemen van andere crypto daar, maar thebomber heeft wel de boel flink lopen frustreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:26:
Ik had er 100 staan, en ik ga er van uit dat we die nooit meer terugzien.

Wat ik met wel afvraag, is er iemand die hier een zaak van gaat maken, of aangifte gaat doen? Heeft aangifte doen uberhaupt zin?
TheBomber heeft zelf aangifte van een hack gedaan bij de politie in florence. Die zullen uiteraard een onderzoek instellen maar volgens mij zal er vanuit de community ook wel informatie overhandigd worden.

Either way, ik denk dat je dit kan afschrijven. Wederom weer een les om zoveel mogelijk crypto niet op een exchange te laten staan. Investeer die 100 euro in een wallet. Ja het is wat gedoe als je bv wil handelen, maar dan heb je dit gezeik in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb 224 nano's op Bitgrail staan.
Het jammere is dat ik nog overwogen heb (rond de overall crypto ATH) mijn inleg uit crypto te halen. Dat was rond de jaarwisseling precies de waarde van mijn 224 nano's.

Maar natuurlijk, ik dacht, ik hold nog lekker eventjes.. |:(

Ach ja, hindsight.. :) "De dwazen beseffen van iets pas de waarde, als ze het hebben verloren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viep
Blij dat ik ze gelijk naar mijn (toen nog) Raiblockwallet heb gestuurd. Was toch al niet zo kapot van Bitgrail. Wel kl*te voor iedereen die ze daar nog had staan.
Als ik het verhaal goed begrijp, ligt de fout bij Bitgrail en niet bij Nano. Of heb ik niet alle info meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Viep schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:37:
Blij dat ik ze gelijk naar mijn (toen nog) Raiblockwallet heb gestuurd. Was toch al niet zo kapot van Bitgrail. Wel kl*te voor iedereen die ze daar nog had staan.
Als ik het verhaal goed begrijp, ligt de fout bij Bitgrail en niet bij Nano. Of heb ik niet alle info meegekregen?
https://www.reddit.com/r/...we_know_and_what_we_dont/

Daar staat een heel mooi overzicht van de gebeurtenissen. Ben er zelf nog niet helemaal doorheen, maar wilde hem wel alvast posten.

Ik heb mijn NANO van Binance wel direct naar de Nanowallet overgezet en overweeg om mijn grotere posities zoals LTC, ICX en VEN ook over te zetten naar een wallet, maar ik moet toegeven dat ik het een aardig gedoe vind om al die verschillende wallets te hanteren.... :X Maar mijn PF wordt dusdanig groot dat ik het niet meer relax vindt om het op een exchange te laten staan in zijn geheel. Zeker nu een deel van mijn NANO hoogstwaarschijnlijk verloren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBeltBob
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-11-2024
metallicattim schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Ik heb mijn NANO van Binance wel direct naar de Nanowallet overgezet en overweeg om mijn grotere posities zoals LTC, ICX en VEN ook over te zetten naar een wallet, maar ik moet toegeven dat ik het een aardig gedoe vind om al die verschillende wallets te hanteren.
Koop een Ledger Nano S. Daar kun je alle gangbare munten op kwijt, en binnenkort ook Nano.

"There are no stupid questions, only stupid people."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Zojuist bij het politiebureau geweest om te informeren of het zin heeft om aangifte te doen. De mensen op het bureau zijn totaal niet thuis innde cryptowereld, en verwezen mij door naar 09008844 en dan te vragen naar het cybercrime team. Deze meneer adviseerde mij om toch gewoon aangifte te doen, en zoveel mogelijk materiaal (bewijs) mee te nemen. Hij gaf aan dat als het inderdaad een omvangrijke zaak is, het mogelijk is dat er toch een onderzoek gestart wordt.

Dus iedereen die zijn nano's kwijt is door de bitgrail "hack" adviseer ik om hetzelfde te doen. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
BlackBeltBob schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:48:
[...]

Koop een Ledger Nano S. Daar kun je alle gangbare munten op kwijt, en binnenkort ook Nano.
Die zijn pas vanaf maart/april weer leverbaar!? Tot die tijd dus met de wallets aan de slag.

@fuzzyeyebrows1 ik ga denk ik ook aangifte doen. Echter heb ik geen bewijs meer van mijn NANO's omdat ik LTC naar Bitgrail heb gestuurd en daar XRB van heb gekocht. De site ligt nu helemaal plat, dus kan niet meer in mijn account komen.

[ Voor 27% gewijzigd door metallicattim op 12-02-2018 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viep
BlackBeltBob schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:48:
[...]

Nano app voor Ledger Nano S wordt ergens in Q2 uitgebracht las ik laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

metallicattim schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:42:
[...]

Die zijn pas vanaf maart/april weer leverbaar!? Tot die tijd dus met de wallets aan de slag.

@fuzzyeyebrows1 ik ga denk ik ook aangifte doen. Echter heb ik geen bewijs meer van mijn NANO's omdat ik LTC naar Bitgrail heb gestuurd en daar XRB van heb gekocht. De site ligt nu helemaal plat, dus kan niet meer in mijn account komen.
Ik kan op dit moment gewoon inloggen en dan op wallet klikken. Daar zie ik mijn nano saldo nog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:58:
[...]

Ik kan op dit moment gewoon inloggen en dan op wallet klikken. Daar zie ik mijn nano saldo nog staan.
Verrek ja, nu werkt dat wel! Eerst kreeg ik steeds die frontpage te zien, maakt niet uit waar ik op klikte in het menu.
Direct een screenshot gemaakt, thx! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

metallicattim schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:46:
[...]

Verrek ja, nu werkt dat wel! Eerst kreeg ik steeds die frontpage te zien, maakt niet uit waar ik op klikte in het menu.
Direct een screenshot gemaakt, thx! d:)b
Misschien een idee om hier een apart topic voor aan te maken? Samen staan we sterker zullen we maar denken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
metallicattim schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:42:
[...]

via bol.com wel op voorraad maar dan wel voor 200 euro. Aan de andere kant, als je PF zo groot is kan je je afvragen of dat extra bedrag zich niet snel terug betaald mocht er weer iets omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 14:56

MarcoKL

That's a huge b*tch!

muffstuff schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:00:
[...]

via bol.com wel op voorraad maar dan wel voor 200 euro. Aan de andere kant, als je PF zo groot is kan je je afvragen of dat extra bedrag zich niet snel terug betaald mocht er weer iets omvallen.
Waarom zou een (offline) MEW geen optie zijn? Die s toch gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean The Vee
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-09-2024
Zitten hier mensen in Skycoin en zoja, wat is jouw verwachting?

Ik heb zelf net wat aangeschaf, vanwege een aantal factoren
  • Werkend product
  • 150 developers, zeer actief op Github
  • Nog relatief onbekend, maar nu wel (net gestart) marketingteam
  • Grotere exchanges aankomend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
Dean The Vee schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:25:

• Werkend product
150?! Gaan ze een coin maken of gaan ze een vliegtuig bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean The Vee
Specy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:34:
[...]

150?! Gaan ze een coin maken of gaan ze een vliegtuig bouwen?
Hoop eerder op een raket naar de maan :'(

"Skycoin Project is building the new internet"
https://www.skycoin.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
Dean The Vee schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:39:
[...]

Hoop eerder op een raket naar de maan :'(

"Skycoin Project is building the new internet"
https://www.skycoin.net/
Dus, het is Tor met betaling? Valt met al dat geneuzel met providers in de VS wel wat voor te zeggen, maar wat is het voordeel tov. Tor? Of is dat dat je doordat er geld tegenoverstaat betere bandbreedtes krijgt, omdat mensen een exit point gaan draaien omdat ze betaald krijgen?

Overigens is 150 mensen ook dan nog steeds ontzettend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:16

TheDudez

Usenet stofzuiger!

150. Ga die allemaal een paar regeltjes code? Klinkt te goed
Dean The Vee schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:25:

• Werkend product

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
freestyler2 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:52:
[...]

Misschien een idee om hier een apart topic voor aan te maken? Samen staan we sterker zullen we maar denken.....
Goed idee! Ik ga er vandaag wel eff mee aan de slag :)

-edit-
Ik heb het topic aangemaakt, willen allen gedupeerden van de NANO scam zich melden:
Bitgrail / NANO gedupeerden verzameltopic

[ Voor 21% gewijzigd door metallicattim op 13-02-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• az4zuf
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Om litecoin/btc/eth aan te schaffen gebruik ik vaak Anycoin direct en dat werkt voor mij prima.

Nu ben ik van plan zo nu en dan kleine bedragen om te zetten in euro's en zie ik dat anycoin direct een fee van ongeveer 4% pakt (althans voor 1 litecoin). Heeft iemand hier ooit uitgezocht waar relatief lage fees worden gehanteerd voor het omzetten van btc/ltc/eth -> euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
az4zuf schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:25:
Om litecoin/btc/eth aan te schaffen gebruik ik vaak Anycoin direct en dat werkt voor mij prima.

Nu ben ik van plan zo nu en dan kleine bedragen om te zetten in euro's en zie ik dat anycoin direct een fee van ongeveer 4% pakt (althans voor 1 litecoin). Heeft iemand hier ooit uitgezocht waar relatief lage fees worden gehanteerd voor het omzetten van btc/ltc/eth -> euro?
Kraken. Vrij kleine fee (onder de 0.2%, lager als je meer getrade hebt) en een vast fee van E0.09 om over te maken naar een SEPA rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cWaVe1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07-2024
anboni schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Kraken. Vrij kleine fee (onder de 0.2%, lager als je meer getrade hebt) en een vast fee van E0.09 om over te maken naar een SEPA rekening.
Same.

Soms met drukke/paniek momenten in de markt even wat vaker F5-en als de site 't lastig heeft maar dan altijd binnen 1 á 2 dagen je geld op de rekening. Prima manier om je winst te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean The Vee
Specy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:56:
[...]

Dus, het is Tor met betaling? Valt met al dat geneuzel met providers in de VS wel wat voor te zeggen, maar wat is het voordeel tov. Tor? Of is dat dat je doordat er geld tegenoverstaat betere bandbreedtes krijgt, omdat mensen een exit point gaan draaien omdat ze betaald krijgen?

Overigens is 150 mensen ook dan nog steeds ontzettend veel.
TheDudez schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:43:
150. Ga die allemaal een paar regeltjes code? Klinkt te goed
[...]
Zou wat overdreven kunnen zijn, maar dat er veel activiteit op Github is spreekt voor zich. Anyway, denk er over wat je wil, maar weet dat het ook op het vizier staat van een groepje whales.
Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).