Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 16:52
Totale marktcap maakt echt bizarre sprongen

Vandaag m'n winst van de afgelopen weken zien verdampen, na ernstig twijfelen om extra fiat er in te steken op dit mooie instapmoment besloten het niet te doen. Wel nog wat rondgeschoven en mijn positie in ven en neo wat versterkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Malawolar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:35:
De markt zakt nog wel wat harder. Kijk gewoon naar de stand van september/oktober/november. Trek die lijn door en je komt ergens tussen de 250 en 350 miljard uit. Dit zou een enigszins gezonde stand zijn. Lager kan bijna niet omdat dit het geld is van alle HODL'ers die er echt niet uit gaan. Het zakken van de markt is logisch, veel mensen wilden snel rijk worden, op een gegeven moment is die piek bereikt en mensen die zich er niet in verdiept hebben raken in paniek, juist omdat ze er niks van begrijpen en in allerlei shitcoins zijn gaan stappen als doge, xrp etc. Wat de koers doet zegt nauwelijks iets over de techniek. Het betekent wel dat er interesse is en dat er dus ooit massale adoptie plaats gaat vinden. Dit betekent dat een gezonde groei zeker mogelijk is, met hier en daar een paar ICO's en alts die tot meer in staat zijn. Voor iedereen die een langetermijn investering wil doen, wacht tot de markt stabiliseert (veel lager handelsvolume zonder alle fomo'ers) tot rond eerder genoemd bedrag en koop dan massaal VEN, ADA, ETH, XLM, ARK, Nebulas, WABI, IOTA en Monero in. In mijn ogen de gebruikte technologieën van de toekomst.

Zie wat je doet met deze info, ik hou me aan dit plan _/-\o_
Denk dat je conclusie niet juist is, de waarde zal uiteindelijk naar 0 toe gaan en de HODL zijn bijna al hun inleg kwijt. Dit zou weleens het begin van het leeglopen (duikvlucht) van de bubbel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Specy schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:19:
[...]

Let wel: De market cap wordt PUUR bepaald door de laatste handelsprijs. Dus als er niemand in Bitcoins handelt en 2 mensen besluiten samen een Bitcoin voor 30.000 euro te verhandelen dan is de market cap ineens verviervoudigd. Dat wil dus NIET zeggen dat er geld ingepompt is.

Dus, hodl-ers betekent niet dat de koers niet verder zal dalen. Sterker nog, hodl-ers hebben geen effect op de koers omdat ze niet handelen.
Dit dus, als er nu toevallig iemand een typo maakt en een paccoin koopt voor 10 euro heb je opeens een market cap van 40 biljoen (40.000 miljard). Dat geld zit er echt niet in (sterker nog er zit geen enkele cent in de cryptomarkt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
aljooge schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Denk dat je conclusie niet juist is, de waarde zal uiteindelijk naar 0 toe gaan en de HODL zijn bijna al hun inleg kwijt. Dit zou weleens het begin van het leeglopen (duikvlucht) van de bubbel kunnen zijn.
Dit roepen mensen al jaren bij iedere correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:40:
[...]

Inderdaad en ieder jaar zag ik dat als _de_ bevestiging dat ik er goed aan deed niet mee te doen _o- How wrong can a guy be :P Komt wel weer goed, uiteindelijk zitten er goede producten tussen die gewoon hun geld waard zijn, maar benadeeld worden door de algehele neerwaartse trend.

Nu is wel het moment om wat bij te kopen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:40:
[...]

Al jaren, hoever terug? Ik ben ook geld kwijt geraakt rond 2000, rond de IT hype. Als genadeklap kwam 11 september er overheen.

Deze daling doet me denken aan toen, dacht dat die hoogste koers ooit weer aangetikt zou worden maar helaas alles werd uiteindelijk gedecimeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aljooge schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:58:
[...]

Al jaren, hoever terug? Ik ben ook geld kwijt geraakt rond 2000, rond de IT hype. Als genadeklap kwam 11 september er overheen.
Zoek de crash van 2013 van BTC maar eens op :) Iedere keer valt de koers omlaag en zeggen mensen dat de bubbel gaat barsten en iedere keer komt de koers weer op nieuwe ATH's. Kijk maar eens naar de koersen over een maandje of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik vraag mij iets af.
Je ziet nu alleen maar meer nieuws naar voren komen (Azie en Frankrijk) over verbod e.d.
En toch hoor ik mensen praten om extra bij te kopen nu, waarom?

Zijn jullie niet bang dat er een verbod komt en je alles dan kwijt bent? Je weet het vooraf al?

Of gaan jullie gokken om de coins op tijd te verkopen voor het verbod er is?

Groetjess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:00:
[...]

Zoek de crash van 2013 van BTC maar eens op :) Iedere keer valt de koers omlaag en zeggen mensen dat de bubbel gaat barsten en iedere keer komt de koers weer op nieuwe ATH's. Kijk maar eens naar de koersen over een maandje of 3 :)
korte termijn visie dus, Kijk maar eens naar de koers over 3 jaar. Zijn alle crypto draadjes op slot gezet wegens aanhoudende stilte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 16:24
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:07:
Hallo allemaal,

Ik vraag mij iets af.
Je ziet nu alleen maar meer nieuws naar voren komen (Azie en Frankrijk) over verbod e.d.

Zijn jullie niet bang dat er een verbod komt en je alles dan kwijt bent? Je weet het vooraf al?

Groetjess
En hoe willen ze dat precies verbieden? En hoe te handhaven?
Ik denk dat het wel mee valt, vaak meer bangmakerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:07:
Hallo allemaal,

Ik vraag mij iets af.

Groetjess
nou precies dit. de helft denkt dat we nu allemaal naar de klote gaan, de andere helft vindt het een mooi koopmoment in de hoop dat we straks weer lekker omhoog knallen.

er zijn al jaren overheden die over een verbod reppen, maar na wat panic selling vliegt de koers weer terug naar het houde niveau. en verder.

niemand weet hoe het zal verlopen, maar ik gok op een herhaling van het verleden. het is trouwens erg leuk om oude nieuwsberichten over eerdere bitcoincrashes terug te lezen. de journalisten vragen zich hardop af 'of de bitcoin ooit nog zijn all time high van 260 dollar zal halen' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterochtend heb ik bij BTC Direct Ethereum gekocht en verstuurd naar Binance. Op etherchain.org stond mijn transactie gisteravond nog op pending met de melding We found 1 transaction with the same nonce from the same account. Toen ik deze middag keek was mijn transactie verdwenen. Contact met BTC Direct blijkt onmogelijk. Iemand een tip wat ik kan doen? Naast gefrustreerd afwachten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-06-2023
De markt zakt nog wel wat harder. Kijk gewoon naar de stand van september/oktober/november. Trek die lijn door en je komt ergens tussen de 250 en 350 miljard uit. Dit zou een enigszins gezonde stand zijn. Lager kan bijna niet omdat dit het geld is van alle HODL'ers die er echt niet uit gaan. Het zakken van de markt is logisch, veel mensen wilden snel rijk worden, op een gegeven moment is die piek bereikt en mensen die zich er niet in verdiept hebben raken in paniek, juist omdat ze er niks van begrijpen en in allerlei shitcoins zijn gaan stappen als doge, xrp etc. Wat de koers doet zegt nauwelijks iets over de techniek. Het betekent wel dat er interesse is en dat er dus ooit massale adoptie plaats gaat vinden. Dit betekent dat een gezonde groei zeker mogelijk is, met hier en daar een paar ICO's en alts die tot meer in staat zijn. Voor iedereen die een langetermijn investering wil doen, wacht tot de markt stabiliseert (veel lager handelsvolume zonder alle fomo'ers) tot rond eerder genoemd bedrag en koop dan massaal VEN, ADA, ETH, XLM, ARK, Nebulas, WABI, IOTA en Monero in. In mijn ogen de gebruikte technologieën van de toekomst.

Als kraken nou eens ALLE opgenoemde coins aanbiedt... Binance is nou niet echt bepaald snel met goedkeuren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesterbeer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-12-2023
paul-s83 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:00:
[...]

Dit vind ik wel een interessant twitter account om te volgen. Hij was tot voor kort ook redelijk actief in dit topic meen ik: https://twitter.com/Crypto_Ed_NL
Interessant interview met de beste man https://blocker.nl/crypto_ed/

Eén van de weinige sympathieke traders in mijn ogen, kunnen velen (ook hier) van leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
aljooge schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:15:
[...]

korte termijn visie dus, Kijk maar eens naar de koers over 3 jaar. Zijn alle crypto draadjes op slot gezet wegens aanhoudende stilte.
...en waar baseer je dat op? Ik vind het prima als iemand z'n mening geeft, maar breng een mening niet als feiten. Niemand weet hoe het verder gaat, je kunt hooguit vertrouwen hebben of verliezen en dan vooral je eigen plan trekken. Zolang grote partijen zich committeren aan cryptovaluta heb ik er vertrouwen in dat het (hier?) niet verboden gaat worden. Bovendien wordt er nauwelijks gesproken over verbieden, dat zijn foute nieuwsberichten die later gerectificeerd worden. Frankrijk spreekt van regulering (is in principe niet gek omdat je bij beleggingen doorgaans allerlei regelgeving hebt en iemand die qua financiële situatie niet zou moeten beleggen nu wel in crypto's kan beleggen), China en Korea zelfde verhaal.

Achter LTO zit bijvoorbeeld een team dat een prijs (Blockchain Hackaton) heeft gewonnen en in opdracht van het Ministerie van Justitie een cryptomunt ontwikkelt. Hoe ga je dat staven met een verbod in Nederland? Regulering is allemaal niet zo spannend, dat zal er waarschijnlijk voor zorgen dat je minder makkelijk al je spaargeld in cryptomunten kunt stoppen. Als je dat nu wel hebt gedaan ben je sowieso al niet zo slim bezig :)

[ Voor 49% gewijzigd door Grrrrrene op 17-01-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmvdw schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:23:
[...]

En hoe willen ze dat precies verbieden? En hoe te handhaven?
Ik denk dat het wel mee valt, vaak meer bangmakerij.
Dat weet ik ook niet. Misschien veel meer regels of echt verbieden (hoe weet ik niet?). Maar als zij witwassen tegen willen gaan dan lijkt mij wel dat je serieus iets eraan gaat doen.

Maar andere kant heb je ook wel weer een punt. Ze moeten wel hele goede plannen hebben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:24:
Gisterochtend heb ik bij BTC Direct Ethereum gekocht en verstuurd naar Binance. Op etherchain.org stond mijn transactie gisteravond nog op pending met de melding We found 1 transaction with the same nonce from the same account. Toen ik deze middag keek was mijn transactie verdwenen. Contact met BTC Direct blijkt onmogelijk. Iemand een tip wat ik kan doen? Naast gefrustreerd afwachten dan...
Via contactformulier contact zoeken met ze. Ik had gisteren (te vroeg bijgekocht :() iets vergelijkbaars. Dat was vrij snel opgelost. Handmatig hebben ze toen iets nogmaals verzonden. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
BBBrt schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:24:
[...]

nou precies dit. de helft denkt dat we nu allemaal naar de klote gaan, de andere helft vindt het een mooi koopmoment in de hoop dat we straks weer lekker omhoog knallen.

er zijn al jaren overheden die over een verbod reppen, maar na wat panic selling vliegt de koers weer terug naar het houde niveau. en verder.

niemand weet hoe het zal verlopen, maar ik gok op een herhaling van het verleden. het is trouwens erg leuk om oude nieuwsberichten over eerdere bitcoincrashes terug te lezen. de journalisten vragen zich hardop af 'of de bitcoin ooit nog zijn all time high van 260 dollar zal halen' :p
Grrrrrene schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:32:
[...]

...en waar baseer je dat op? Ik vind het prima als iemand z'n mening geeft, maar breng een mening niet als feiten. Niemand weet hoe het verder gaat, je kunt hooguit vertrouwen hebben of verliezen en dan vooral je eigen plan trekken.
Ik zou je maar eens verdiepen in de werking van een piramidespel, ipv de techniek achter cryptocurrency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit zou een enigszins gezonde stand zijn. Lager kan bijna niet omdat dit het geld is van alle HODL'ers die er echt niet uit gaan.
Wow. :X

We hebben hier te maken met een piramidespel jongen. Als er maar zoveel mogelijk mensen onderaan de streep hun geld weghalen, hebben degenen die dat niet doen niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 00:41:
[...]

Ik kan met dat bericht ook herinneren, geloof dat het ook een aardig bedrag was. Ik weet niet precies hoe het zat met Bitconnect, maar volgens mij werd je tegoed voor een X aantal dagen/weken/maanden vastgezet. Ik vrees het ergste voor die persoon...
Dat was rvT.

Ik hoop voor hem dat hij "zijn" geld eruit heeft kunnen halen. De "" tekens omdat het ging om geleend geld volgens mij...

Dat gezegd hebbende, tijd om wat geld naar Kraken te sturen. d:)b

Ik ben echt enorm blij dat ik met de GET ico heb meegedaan, die is flink gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
aljooge schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:38:
[...]

[...]

Ik zou je maar eens verdiepen in de werking van een piramidespel, ipv de techniek achter cryptocurrency
Ik zou me eerst maar eens verdiepen in wat een piramidespel precies is voor je dit soort ontwijkende antwoorden geeft ;)
Paquito schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:39:
[...]

Wow. :X

We hebben hier te maken met een piramidespel jongen. Als er maar zoveel mogelijk mensen onderaan de streep hun geld weghalen, hebben degenen die dat niet doen niets meer.
Een piramidespel waar professionele investeerders in zitten? Waar grote bedrijven contracten mee afsluiten? Waar ministeries en landen in deelnemen? Right.

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 17-01-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 06:48
Paquito schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:29:
Anycoindirect heeft de verkooplimiet per munt verhoogt naar 500 euro. Je kan nu niets meer verkopen onder de 500 euro. Uitkijken.
Inderdaad. Of ze doen het om minder transacties te hoeven doen, of ze gaan voor een exit strategie.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan1988
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08 11:50
Grrrrrene schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:41:
[...]

Ik zou me eerst maar eens verdiepen in wat een piramidespel precies is voor je dit soort ontwijkende antwoorden geeft ;)

[...]

Een piramidespel waar professionele investeerders in zitten? Waar grote bedrijven contracten mee afsluiten? Waar ministeries en landen in deelnemen? Right.
Als je wilt weten waarom we de zoveelste dip voorbij zien komen, hierbij 2 links met heldere uitleg:

YouTube: Bitcoin: Why Falling? CME + Bitcoin Futures Crash Bitcoin Price?
https://www.reddit.com/r/...eal_cause_of_todays_chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Kansloze reactie dus. Met die 3 maanden bedoel dat de koers dan alweer herstelt is. En dat de koers over 3 zo laag zou zijn dat deze draad stil zou worden is dus precies wat mensen 3 jaar terug ook vertelden. Ik denk dat je in het verkeerde topic bent beland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
aljooge schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:38:
[...]

[...]

Als jij dat nou eens doet, dan zou je de conclusie trekken dat het geen van de peilers van een piramidespel heeft:
En @Paquito mag dit ook wel even lezen.
[list]• Crypto belooft geen rendement
• Het voortbestaan van crypto is niet afhankelijk van nieuwe inleg
• Er is als zodanig ook geen incentive voor een individu om andere individuën aan te trekken om er zelf wat aan te kunnen verdienen.
[...]

Deze post is wel exreem grappig. Vergelijkbare dingen zei men in de crash van 2014. Als we jouw redenatie toepassen, dan moesten die mensen dus kijken naar 2017. Hadden ze dat gedaan, dan zouden ze het begin van een enorme rally hebben gezien, waarbij de koers sowieso al 5x zo hoog stond als toen in 2014.

2015 was idd een rampzalig jaar. De koers ging eigenlijk alleen maar naar beneden, en de hype was volledig voorbij. Ik verwacht persoonlijk wel een vergelijkbare periode binnenkort. Desalniettemin denk ik niet dat het volgende herstel weer 2 jaar op zich laat wachten.

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 17-01-2018 20:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 16:24
.oisyn schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:57:

2015 was idd een rampzalig jaar. De koers ging eigenlijk alleen maar naar beneden, en de hype was volledig voorbij. Ik verwacht persoonlijk wel een vergelijkbare periode binnenkort. Desalniettemin denk ik niet dat het volgende herstel weer 2 jaar op zich laat wachten.
In die tijd was het cryptodraadje hier wel beter bij te houden dan dat het nu is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BCH-BTC trading is nu mogelijk op GDAX: https://twitter.com/GDAX/status/953687726112387072.

De meesten zullen hun BCH er al eerder weg hebben gehaald, maar toch...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het hier al ergens is voorbij gekomen maar zijn er ook mensen die zich hebben ingeschreven op de ICO van Wepower (groene stroom)? inschrijving loopt tot 1 Februari als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puinbox
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02-2018
donald_dick schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:56:
Iemand ervaring met Anycoindirect? Ik wacht al een paar dagen op een order en ze reageren maar niet op mail en social media.
Heb zelf prima ervaringen met ze, goede prijzen voor inkoop, bij verkoop minder, maar dat is hun verdienmodel. Een reactie kan inderdaad even op zich laten wachten, maar de reageren wel en ik heb het idee dat ze hun beloftes nakomen. Het is kennelijk alleen extreem druk. Zelf kreeg ik na een week of 2 reactie op mijn verificatieverzoek. Overigens staat die ook netjes op hun website en communiceren ze duidelijk dat er gewoon een backlog is. Heb zelf wel vertrouwen in dit bedrijf, een aantal transacties gedaan met aankoop eth en ltc en dat verliep allemaal vlot (binnen enkele minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Taro schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:16:
BCH-BTC trading is nu mogelijk op GDAX: https://twitter.com/GDAX/status/953687726112387072

De meesten zullen hun BCH er al eerder weg hebben gehaald, maar toch...
Lol @ die top reply :D
Echt heel storm loopt het daar niet. Er gaan minuten voorbij zonder een trade.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:23

Duidelijke visie

Heb je zelf al ingeleverd of ga je dat nog doen? Om meer te kopen. Of wacht je nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 14:05
Kraken heeft hun het get verified optie disabled Dus die optie valt voor mij nu even weg. Iemand die een goede vervanger voor kraken weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
/edit: nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Soeski op 17-01-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:57:
[...]

Als jij dat nou eens doet, dan zou je de conclusie trekken dat het geen van de peilers van een piramidespel heeft:
En @Paquito mag dit ook wel even lezen.
[list]• Crypto belooft geen rendement
• Het voortbestaan van crypto is niet afhankelijk van nieuwe inleg
• Er is als zodanig ook geen incentive voor een individu om andere individuën aan te trekken om er zelf wat aan te kunnen verdienen.

[...]
Ik zou de techniek / crypto maar eens even scheiden met wat er momenteel gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Paquito schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:50:
[...]

Ik zou de techniek / crypto maar eens even scheiden met wat er momenteel gaande is.
Er komt een hoop lucht uit de bubbel ja. Wat heeft dat met piramidespellen te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Paquito schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:50:
[...]
Ik zou de techniek / crypto maar eens even scheiden met wat er momenteel al 7 jaar gaande is.
Heb het even voor je gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostw24
Vandaag wat lesgeld betaald, grote kans vandaag om m'n positie wat te versterken maar geen vrij geld. Houden jullie wat geld in tether voor deze dips? Vandaag daalde btc zo hard mee met de alts dat daar je geld stallen ook geen relaas had geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Joostw24 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:35:
Vandaag wat lesgeld betaald, grote kans vandaag om m'n positie wat te versterken maar geen vrij geld. Houden jullie wat geld in tether voor deze dips? Vandaag daalde btc zo hard mee met de alts dat daar je geld stallen ook geen relaas had geweest.
Nee - ik stort gewoon direct ETH bij via Anydirectcoin. 5 minuten en geld staat erop
Vandaag dus 2 keer gedaan. Ochtend en avond.

HODL-en en bijkopen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MaStar op 17-01-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gewild dat ik nog wat btc achter de hand had, maar ging enkel met alts de dip in. Toch weer een les voor de volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostw24
MaStar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:37:
[...]

Nee - ik stort gewoon direct ETH bij via Anydirectcoin. 5 minuten en geld staat erop ;)
Helaas de afspraak met mezelf geen fiat meer bij te storten ;) Ik moet het met de centjes doen die er nu op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:12
Ik heb eerder vandaag via Nocks een zooi NLG gekocht en naar Bittrex laten storten.
Stond er binnen uurtje op (ben uurtje gaan hardlopen - waarschijnlijk stond het er al na 15 min op :))
Die NLG verkocht voor BTC, en vandaar weer mooi wat alts ingeslagen 8) Nu omhoog met die handel aub...

Ik had ook geen fiat / USDT staan dus dan maar zo. Nu had ik wel al een activated account bij Nocks, weet niet hoe lang dat duurt bij ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
"De handel" gaat zeker omhoog, maar wat ze nu ineens met TRX aan het doen zijn...? Blijft maar stijgen. In korte tijd 100'en dollars verschil in mijn portefeuille.
Ben benieuwd of het niet weer morgenochtend ingezakt is, en nu doorgaat. Ik kan echter niets bijzonders vinden over deze TRX stijging, of zijn er gewoon mensen aan het pumpen?
/edit: Voor dit soort pumps is Coinlib fantastisch... deze refresht elke seconde of vaker en elke refresh heb ik een paar dollar meer :)
Dat gezegd hebbende, ik zoek nog wel een manier om Coinlib minder "enthousiast" te maken. Deze waardeert de portfolio echt stukken hoger dan der werkelijkheid, door gebruik te maken van een global average. Ik kan maar niet vinden hoe je je portfolio vastpint op één Exchange b.v.

[ Voor 38% gewijzigd door Soeski op 17-01-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Laatst online: 22-08 19:15
Soeski schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:46:
"De handel" gaat zeker omhoog, maar wat ze nu ineens met TRX aan het doen zijn...? Blijft maar stijgen. In korte tijd 100'en dollars verschil in mijn portefeuille.
Ben benieuwd of het niet weer morgenochtend ingezakt is, en nu doorgaat. Ik kan echter niets bijzonders vinden over deze TRX stijging, of zijn er gewoon mensen aan het pumpen?
/edit: Voor dit soort pumps is Coinlib fantastisch... deze refresht elke seconde of vaker en elke refresh heb ik een paar dollar meer :)
Dat gezegd hebbende, ik zoek nog wel een manier om Coinlib minder "enthousiast" te maken. Deze waardeert de portfolio echt stukken hoger dan der werkelijkheid, door gebruik te maken van een global average. Ik kan maar niet vinden hoe je je portfolio vastpint op één Exchange b.v.
Geen idee en viel me ook op in eens stijl omhoog. Ik heb nog zitten twijfelen om bij te kopen toen trx onder de 400 dook. Nu weer boven de 700, misschien zijn er wat trading bots op trx actief geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:53:
[...]

Kansloze reactie dus. Met die 3 maanden bedoel dat de koers dan alweer herstelt is. En dat de koers over 3 zo laag zou zijn dat deze draad stil zou worden is dus precies wat mensen 3 jaar terug ook vertelden. Ik denk dat je in het verkeerde topic bent beland.
Ik snsp niet dat je niet een klein beetje zenuwachtig wordt van een koershalvering. 😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aljooge schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:00:
[...]

Ik snsp niet dat je niet een klein beetje zenuwachtig wordt van een koershalvering. 😥
Ga eens kijken naar de geschiedenis van BTC en andere cryptocurrency. Het is niet iets wat zoals bij aandelen met een paar procent omhoog gaat in weken of maanden tijd. Cryptocurrency gaat met procenten per dag omhoog of zelfs met tientallen procenten. Dat er dan eens een crash komt van 40% er af hoort er gewoon bij. Dit is in het verleden al tig keer gebeurt dus ik word er niet zenuwachtig van.

Dat je dit niet snapt geeft denk ik ook wel aan dat je er weinig over weet. Dan maak je vervolgens wat zware uitspraken terwijl je er blijkbaar geen ervaring mee hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 17-01-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:13
Ik begrijp iets niet helemaal. Ik probeer een buy stop limit order te zetten op Gdax met 100 Euro. Maar ik krijg steeds de melding insufficient funds. Terwijl er gewoon 100 euro klaar staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pRGnkC410NFeKs5xTHMmoxVN/full.png

Iemand een idee :? :) zal wel iets stoms zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
spokje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:05:
Ik begrijp iets niet helemaal. Ik probeer een buy stop limit order te zetten op Gdax met 100 Euro. Maar ik krijg steeds de melding insufficient funds. Terwijl er gewoon 100 euro klaar staat.

[afbeelding]

Probeer eens 1 euro minder in te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26

[afbeelding]

Hoe gaat Gdax betaald worden ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

[afbeelding]

Er is een kans dat je een fee gaat moeten betalen, dus zet iets minder in.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Maar limit orders zijn fee vrij, dus het zou dan toch moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

spokje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:09:
Probeer dan ook eens een gewone limit order te zetten, die stop-limit is hier sowieso overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

z1rconium schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:09:
[...]

Hoe gaat Gdax betaald worden ? ;)
Bij GDAX kan je natuurlijk ook zonder fee handelen. Of net als bij Binance de fee met BNB betalen. Kan mij voorstellen dat iemand dat over het hoofd ziet als je altijd alleen met gratis post orders werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
mark-k schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:10:
[...]

Probeer dan ook eens een gewone limit order te zetten, die stop-limit is hier sowieso overbodig.
Elaborate plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

spokje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:09:
Alleen de post variant, niet de taker variant. Normaal gesproken kan je in post only mode geen bestaande sell order buy'en, maar bij de optie die je nu hebt gekozen kan het natuurlijk voorkomen dat het bedrag dat je instelt al een bestaande order is (taker variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier Smartmesh SMT nog niet voorbij zien komen. Iemand die ze al kent?
Whitepaper: https://smartmesh.io/SmartMeshWhitePaperEN.pdf
USP van Smartmesh is het offline communiceren en betalingen doen via smartphones als ik het zo lees. Op zich zijn er een paar miljard mensen zonder internet. Een deel heeft wel een smartphone. Ik zie op zich wel potentie, helemaal omdat het vrijwel niks kost op het moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

De koers is nu hoger dan wanneer je wilt inkopen toch? Dan kun je gewoon zeggen ik wil inkopen voor 610 en zodra de koers daartot gezakt is koop je automatisch. Nu ga je eerst wachten tot hij tot 609 gezakt is en zet je een kooporder van 610 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
mark-k schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:14:
[...]

De koers is nu hoger dan wanneer je wilt inkopen toch? Dan kun je gewoon zeggen ik wil inkopen voor 610 en zodra de koers daartot gezakt is koop je automatisch. Nu ga je eerst wachten tot hij tot 609 gezakt is en zet je een kooporder van 610 in.
Ik vroeg me al af of dat ook zou kunnen inderdaad. Als ik het inderdaad invul dan lijkt dat ook prima te werken. Wat is dan het voordeel van een stop order tov een limit order? Wanneer gebruik je die liever dan een gewone limit? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:04:
[...]

Ga eens kijken naar de geschiedenis van BTC en andere cryptocurrency. Het is niet iets wat zoals bij aandelen met een paar procent omhoog gaat in weken of maanden tijd. Cryptocurrency gaat met procenten per dag omhoog of zelfs met tientallen procenten. Dat er dan eens een crash komt van 40% er af hoort er gewoon bij. Dit is in het verleden al tig keer gebeurt dus ik word er niet zenuwachtig van.

Dat je dit niet snapt geeft denk ik ook wel aan dat je er weinig over weet. Dan maak je vervolgens wat zware uitspraken terwijl je er blijkbaar geen ervaring mee hebt.
Totdat het tij keert mensen nu bij gaan kopen en
de koers daarna snel weer onderuit gaat.

Kijl maar naar aandelen, winsten bouwen gestaag op, dalingen gaan plotseling en razendsnel.

resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

spokje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:18:
[...]

Ik vroeg me al af of dat ook zou kunnen inderdaad. Als ik het inderdaad invul dan lijkt dat ook prima te werken. Wat is dan het voordeel van een stop order tov een limit order? Wanneer gebruik je die liever dan een gewone limit? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Bijvoorbeeld om te verkopen als iets gaat zakken, dus stel de koers staat nu op 800 en je denkt dat hij flink gaat veranderen, maar weet niet welke kant op, kan naar 1000 zijn maar ook naar 600. Dan zet je bijvoorbeeld een stop in van 750 en een verkoop van 740 zodat je niet het volledige verlies lijdt als hij echt gaat dippen.

Of al je denkt dat iets harder gaat stijgen zodra een bepaald bedrag (dat hoger is dan nu) doorbroken is, dan zet je je stop op dat bedrag en je buy iets hoger, zodat je altijd zult kopen dan. Zou je een gewone limit zetten dan koop je nu meteen al in voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aljooge schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:20:
[...]

Totdat het tij keert mensen nu bij gaan kopen en
de koers daarna snel weer onderuit gaat.

Kijl maar naar aandelen, winsten bouwen gestaag op, dalingen gaan plotseling en razendsnel.

resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Ga nou maar eens kijken naar het verleden van cryptocurrency, dan zie je dat het ook niet te vergelijken is met aandelen. Mogelijk gaat de koers morgen weer met 20% onderuit, so what, been there done that.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 17-01-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
mark-k schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:20:
[...]

Bijvoorbeeld om te verkopen als iets gaat zakken, dus stel de koers staat nu op 800 en je denkt dat hij flink gaat veranderen, maar weet niet welke kant op, kan naar 1000 zijn maar ook naar 600. Dan zet je bijvoorbeeld een stop in van 750 en een verkoop van 740 zodat je niet het volledige verlies lijdt als hij echt gaat dippen.

Of al je denkt dat iets harder gaat stijgen zodra een bepaald bedrag (dat hoger is dan nu) doorbroken is, dan zet je je stop op dat bedrag en je buy iets hoger, zodat je altijd zult kopen dan. Zou je een gewone limit zetten dan koop je nu meteen al in voor die prijs.
Dank! Dat verheldert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:24:
[...]

Ga nou maar eens kijken naar het verleden van cryptocurrency, dan zie je dat het ook niet te vergelijken is met aandelen. Mogelijk gaat de koers morgen weer met 20% onderuit, so what, been there done that.
Resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Wat jij aan het doen bent is anderen ook aan te praten in deze gevaarlijke "belegging" te stappen omdat op basis van het verleden de bitcoin per definitie stijgt. Anderen aansporen ook mee te doen, zoveel mogelijk mensen. De werking van een piramidespel, zoveel mogelijk zieltjes winnen ook hun spaargeld erin te stoppen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aljooge schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:49:
[...]

Resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Wat jij aan het doen bent is anderen ook aan te praten in deze gevaarlijke "belegging" te stappen omdat op basis van het verleden de bitcoin per definitie stijgt. Anderen aansporen ook mee te doen, zoveel mogelijk mensen. De werking van een piramidespel, zoveel mogelijk zieltjes winnen ook hun spaargeld erin te stoppen.
Waar spoor ik mensen aan om mee te gaan doen ? Ik praat niemand iets aan, ik geef alleen mijn mening over de huidige dip. Verder wat je allemaal verteld heb ik al 100x gezien de afgelopen jaren. Toen BTC op 1.000 euro stond heb ik jouw verhaal ook al 4x gezien. Iedere paar weken of maanden komt er wel weer iemand langs die zegt dat het 1 grote bubbel is en dat de boel nu echt gaat klappen. Ik heb het allemaal al gehoort en gezien. Je weet verder blijkbaar ook echt niets over cryptocurrency en komt hier alleen maar langs om dingen te vertellen waar je eigenlijk niets van weet. Ik snap niet wat je in dit topic doet. Ook kom je weer met piramidespel aanzetten wat echt compleet nergens over gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 17-01-2018 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isaja
  • Laatst online: 16-09 19:14
Rookert25 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:13:
[...]

Geld storten op Bitstamp of Kraken (beurzen die ook EUR accepteren), daar Ether kopen en versturen naar Binance/Bittrex en dan munt van je keuze kopen. Uitcashen via de omgekeerde route.
Super, muchas gracias!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
Wat denken jullie? Vanaf hier weer omhoog of hele dikke vette bull trap?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Harmani schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:57:
Wat denken jullie? Vanaf hier weer omhoog of hele dikke vette bull trap?
Gisteravond ging het net zoals het nu ging. Overdag flink omlaag en in de avond weer herstel. Het zou mij niets verbazen als we morgen weer omlaag gaan. Sowieso gaat het herstel wel erg hard. Mogelijk is het over, maar een bulltrap zou mij niets verbazen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Anderen aansporen ook mee te doen, zoveel mogelijk mensen. De werking van een piramidespel, zoveel mogelijk zieltjes winnen ook hun spaargeld erin te stoppen.
Nu ben je gewoon onzin aan het verkondigen. Nergens spoort PilatusS mensen aan, en ik treed als moderator ook keihard op tegen dergelijke "adviezen". Als je niet in staat bent een fatsoenlijke discussie te voeren, stel ik voor dat je je heil elders gaat zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 17-01-2018 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik ben zelf ook pas net ingestapt, vanaf 03-01 om precies te zijn, maar met een gezonde dosis voorzichtigheid. Na de crash ook niet meteen meer in gaan zetten, ik ben al happy dat er uberhaupt winst is.

Na een paar dagen stoeien met een dergelijke nieuwe markt, ben ik snel overgestapt op een trading-bot. Waarom? Omdat ik graag tweak en ik duidelijk niet goed was in het inschatten van de markt zelf (gaat veel te snel voor mijn tijd). Deze heb ik uitgebreidt getweaked op specifiek een crash als deze en de sprong in December, beiden staan nu op winst en als ik de huidige versie voor de crash actief had staan, had ik 16% winst gemaakt. Ik gebruik een combinatie van MACD en een simpele lineaire regressie om de trend te bepalen, aan de hand van die trend beinvloed ik dan de MACD parameters. Wat ik mij afvroeg, ik lees erg weinig over het gebruik van bots hier, klopt dat? Is het cheaten? Not done? :) Maar zo ja, tweaken jullie er veel mee?

Als dit slow-chat is, mijn excuus, ik moet even mijn draai vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Dead Cat Bounce?

A dead cat bounce is a temporary recovery from a prolonged decline or a bear market that is followed by the continuation of the downtrend. The name "dead cat bounce" is based on the notion that even a dead cat will bounce if it falls far enough and fast enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 09:34
Vreemd, nu de Bitcoin over 24 uur weer in de plus staat staan plotseling ook vrijwel alle alt coins tov. de Bitcoin weer dik in de plus (vrijwel allemaal, en vaak rond de 10%). Iemand een verklaring hiervoor?

Wat ik me kan voorstellen is dat als mensen uit alt coins willen uitstappen ze eerst die altcoin verkopen (gevolg: altcoin daalt tov bitcoin) en vervolgens die bitcoin verkopen (die dan ook weer daalt tov. de euro).

Andersom geldt hetzelfde: De bitcoin stijgt omdat mensen er weer geld instoppen en vervolgens stijgen de altcoins weer omdat mensen van die bitcoin altcoins kopen.

Als dat het geval is lijkt het erop dat de hele drop eigenlijk een drop van alt coins was (maar dan wel van alle alt coins tegelijk), die door de koppeling met bitcoins ook op de bitcoin doorwerkte. Zie ik dat nou goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Specy Nee, dat zie je niet goed imho. Je moet niet vergeten dat de alt orderboeken vele en vele malen dunner zijn dan die van btc. Hun koersen zijn dus automatisch ook veel volatiler dan die van BTC. Eenzelfde hoeveelheid dollars zal een alt veel meer bewegen dan BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
PilatuS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:59:
[...]

Gisteravond ging het net zoals het nu ging. Overdag flink omlaag en in de avond weer herstel. Het zou mij niets verbazen als we morgen weer omlaag gaan. Sowieso gaat het herstel wel erg hard. Mogelijk is het over, maar een bulltrap zou mij niets verbazen.
Het gaat net iets te hard de goede kant op inderdaad,een terugvalletje wordt door veel mensen voorspeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
Specy schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:30:
Vreemd, nu de Bitcoin over 24 uur weer in de plus staat staan plotseling ook vrijwel alle alt coins tov. de Bitcoin weer dik in de plus (vrijwel allemaal, en vaak rond de 10%). Iemand een verklaring hiervoor?
South Korean president has stepped in to clear things up, there will be no ban!

https://dowbit.com/south-...be-no-cryptocurrency-ban/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

[...]

Cryptocurrencies 'piramidespelen' noemen vind ik echt getuigen van domheid. Natuurlijk, er zitten zeer zeker rotte appels tussen, maar veel, veel projecten zijn technologische hoogstandjes met een daadwerkelijk concept erachter. Je weet echt niet waar je over praat.

En dat in acht nemende, iedereen moet eigen verantwoording nemen. Overal lees je dat de cryptomarkt een zeer volatiele markt is, investeer met beleid en geld wat je kunt missen. Gezond verstand.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
Dacide schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:03:
[...]

Vanuit waar deed je deze deposit?

[...]

Zeker kan dat. Probleem is dat ik er alleen maar VEN op heb staan, en geen ETH voor de fee.
Dus ik wil graag eth erop zetten. Maar vanuit mijn binance kan dat vanaf 0,1 eth, en dat is direct 130 euro. Wil het liefst gewoon 0,02 eth ofzo erop zetten.

De VEN is zeker geschikt voor HODL. Maar wil ook graag beetje traden bij hoge pieken en lage dips.

Het gaat hier over circa 140 VEN.
Heb je dit inmiddels opgelost? Wil ook weten wat de beste / goedkoopste manier is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
paradoXical schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:14:
[...]

Cryptocurrencies 'piramidespelen' noemen vind ik echt getuigen van domheid. Natuurlijk, er zitten zeer zeker rotte appels tussen, maar veel, veel projecten zijn technologische hoogstandjes met een daadwerkelijk concept erachter. Je weet echt niet waar je over praat.

En dat in acht nemende, iedereen moet eigen verantwoording nemen. Overal lees je dat de cryptomarkt een zeer volatiele markt is, investeer met beleid en geld wat je kunt missen. Gezond verstand.
Er zijn nog maar weinig echte projecten waarvan ik denk dat de coin op zich een toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 06:22

Ryan1981

Je ne sais pas

wehave schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:42:
[...]

South Korean president has stepped in to clear things up, there will be no ban!

https://dowbit.com/south-...be-no-cryptocurrency-ban/
Interessant. Dan blijft alleen China over. Op zich vind ik het niet zo vreemd dat een land zoals china ingrijpt. Toch twijfel ik om nu in te stappen hou de koers scherp in de gaten iig.
k995 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:18:
[...]

Er zijn nog maar weinig echte projecten waarvan ik denk dat de coin op zich een toegevoegde waarde heeft.
Voor mij zit er geen enkel project tussen. Pas als er een coin is die niet geen nucleaire reactor nodig heeft om te kunnen draaien en geen fee nodig heeft en net zo makkelijk te gebruiken is als geld nu en geen last van congestie heeft etc. Dan zit er misschien toekomst in.

[ Voor 34% gewijzigd door Ryan1981 op 18-01-2018 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
k995 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:18:
[...]

Een coin hoeft natuurlijk niet altijd van toegevoegde waarde te zijn op het product ansig. (hype coins daar gelaten, dat is gewoon gokken en hopen dat de jackpot een keer valt) Het kan bijvoorbeeld ook onderdeel zijn van een groter geheel.

Daarnaast is de term "echte projecten" misschien niet helemaal juist ;) . Zo lang er aan gewerkt wordt (als in er wordt actief werk verzet door developers om het project/product beter te maken) is het in mijn ogen een echt project. Wat dat project doet kan op dat moment misschien niet zijn wat ik wil/verwacht, maar dat betekend niet dat het geen "echt project" is.

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundman12
Ryan1981 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:23:
[...]

Interessant. Dan blijft alleen China over. Op zich vind ik het niet zo vreemd dat een land zoals china ingrijpt. Toch twijfel ik om nu in te stappen hou de koers scherp in de gaten iig.
Ik verwacht dat de koers nu wel weer redelijk gaat stijgen naar het punt waar we waren. (op basis van data van eind vorig jaar toen er ook zo'n diep dal was wat redelijk snel weer werd gecorrigeerd) Alles schoot even disproportioneel in het rood door alle (deels/helemaal) ongefundeerde paniek in de markt, en mensen beginnen weer in te zien dat het allemaal (relatief gezien) mee valt.

Daarnaast verbaas ik mij over het feit dat sommige mensen zo heftig reageren op China die dit wel/niet in de ban wil doen. Ik snap dat er veel geld uit die regio komt, maar het is en blijft een communistisch land waar de overheid voor een groot gedeelte bepaald hoe iemand zijn leven lijd. Daarnaast zijn ze daar niet zo van de westerse techniek, dus hadden mensen dit toch wel aan kunnen zien komen op termijn :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 06:22

Ryan1981

Je ne sais pas

Soundman12 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:31:
[...]

Ik verwacht dat de koers nu wel weer redelijk gaat stijgen naar het punt waar we waren. (op basis van data van eind vorig jaar toen er ook zo'n diep dal was wat redelijk snel weer werd gecorrigeerd) Alles schoot even disproportioneel in het rood door alle (deels/helemaal) ongefundeerde paniek in de markt, en mensen beginnen weer in te zien dat het allemaal (relatief gezien) mee valt.

Daarnaast verbaas ik mij over het feit dat sommige mensen zo heftig reageren op China die dit wel/niet in de ban wil doen. Ik snap dat er veel geld uit die regio komt, maar het is en blijft een communistisch land waar de overheid voor een groot gedeelte bepaald hoe iemand zijn leven lijd. Daarnaast zijn ze daar niet zo van de westerse techniek, dus hadden mensen dit toch wel aan kunnen zien komen op termijn :P .
Mee eens maar een grote hoeveelheid mensen die hun coins met niet al te veel verlies kwijt willen kan wel dempend werken denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
paradoXical schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:14:
[...]

Een piramidespel (of in sommige gevallen ponzi scheme achtige constructie) typeert zich door het gegeven dat de mensen die vroeg instappen en de hype aandrijven degene zijn die er het meest aan verdienen. Dat is op dit moment met cryptocurrency's wel degelijk het geval natuurlijk. Daarbij is er nog een belangrijke eigenschap aan zo'n 'scheme': het draait uiteindelijk niet om waar het product wat verhandeld wordt voor bedoeld is. Cryptocurrency's worden totaal helemaal nergens gebruikt om mee te betalen, er wordt louter en alleen in gehandeld. Best raar voor een betaalmiddel.

Dus mensen die er eigenschappen van een piramidespel in zien dom noemen, getuigt ook niet echt van een goed begrip van wat er gaande is. Als cryptocurrency's echt zo goed zijn dan zouden er een paar dingen geregeld zijn:
- stabiliteit, zodat er vertrouwen ontstaat in een munteenheid en mensen er hun salaris in durven laten uitkeren, of hun pensioen in sparen.
- toezicht op een eerlijk speelveld (hoewel crypto's de transacties goed kunnen monitoren is er totaal geen sprake van een eerlijk speelveld. Handelen met voorkennis, marktbeinvloeding, alles wat in de 'echte markt' verboden is gebeurt in cryptoland continu)
- onderpand, zodat er op de een of andere manier iets is wat de waarde van de valuta vertegenwoordigd. Bij moderne munteenheden is dat uiteraard geen goud meer bijvoorbeeld, maar een volledig systeem. Dat pleit dus wel voor een cryptomunt - dat is ook een systeem, maar het ontbreekt nog aan wat andere essentiele zaken.

Even los het latente energieverbruik van zo'n cryptomunt zie ik het dus wél als een interessante technologische ontwikkeling, maar bewijst de 'markt' nu dat zelfregulering niet bestaat en het nog steeds alleen succesvol zal zijn met voldoende toezicht, regulering en die aloude bemoeienis van allerlei instanties en overheden. Verwijzen naar dat een valuta goed is omdat het een technologisch hoogstandje is, is net zoiets als beweren dat een auto goed rijdt omdat de stereo goed klinkt. Er is een verband, maar dat betekent niet automatisch succes imho.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Ryan1981 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:34:
[...]

Mee eens maar een grote hoeveelheid mensen die hun coins met niet al te veel verlies kwijt willen kan wel dempend werken denk ik.
Ja dat klopt, je zult waarschijnlijk zien (niets is zeker) dat er deze/volgende week nog een kleinere dip komt van een miljard of 50/100 waarbij mensen die er klaar mee zijn uit de markt stappen en hun (al dan niet geringe) verlies/winst pakken op het geen wat ze nog hadden. Daarna zal er (wanneer er niet weer slecht nieuws) overheen komt, waarschijnlijk een stijgende lijn worden ingezet. Hoe stijl en hoe houdbaar die is zal worden bepaald door het vertrouwen dat mensen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
- Slowchat -

[ Voor 86% gewijzigd door .oisyn op 18-01-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Ryan1981 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:23:

Voor mij zit er geen enkel project tussen. Pas als er een coin is die niet geen nucleaire reactor nodig heeft om te kunnen draaien en geen fee nodig heeft en net zo makkelijk te gebruiken is als geld nu en geen last van congestie heeft etc. Dan zit er misschien toekomst in.
Zo zijn er verschillende.

Maar natuurlijk 1 dergelijke coin is in principe genoeg al de rest kan daarmee werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Soundman12 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:24:
[...]

Een coin hoeft natuurlijk niet altijd van toegevoegde waarde te zijn op het product ansig. (hype coins daar gelaten, dat is gewoon gokken en hopen dat de jackpot een keer valt) Het kan bijvoorbeeld ook onderdeel zijn van een groter geheel.

Daarnaast is de term "echte projecten" misschien niet helemaal juist ;) . Zo lang er aan gewerkt wordt (als in er wordt actief werk verzet door developers om het project/product beter te maken) is het in mijn ogen een echt project. Wat dat project doet kan op dat moment misschien niet zijn wat ik wil/verwacht, maar dat betekend niet dat het geen "echt project" is.
Alleen is de vraag waarom de munt zoveel waard moet zijn.

De meeste crypto's met speciale producten zijn gewoon start ups die met een alternatieve crowdfunding geld op proberen te halen. Waarom moet een ripple bijvoorbeeld een munt hebben? Daarentegen is het eerlijker dan bij echte crowdfunding aangezien je altijd weer eruit kunt stappen, maar het is dus ook risicovoller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundman12
NiGeLaToR schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:35:
[...]

Een piramidespel (of in sommige gevallen ponzi scheme achtige constructie) typeert zich door het gegeven dat de mensen die vroeg instappen en de hype aandrijven degene zijn die er het meest aan verdienen. Dat is op dit moment met cryptocurrency's wel degelijk het geval natuurlijk. Daarbij is er nog een belangrijke eigenschap aan zo'n 'scheme': het draait uiteindelijk niet om waar het product wat verhandeld wordt voor bedoeld is. Cryptocurrency's worden totaal helemaal nergens gebruikt om mee te betalen, er wordt louter en alleen in gehandeld. Best raar voor een betaalmiddel.

Dus mensen die er eigenschappen van een piramidespel in zien dom noemen, getuigt ook niet echt van een goed begrip van wat er gaande is. Als cryptocurrency's echt zo goed zijn dan zouden er een paar dingen geregeld zijn:
- stabiliteit, zodat er vertrouwen ontstaat in een munteenheid en mensen er hun salaris in durven laten uitkeren, of hun pensioen in sparen.
- toezicht op een eerlijk speelveld (hoewel crypto's de transacties goed kunnen monitoren is er totaal geen sprake van een eerlijk speelveld. Handelen met voorkennis, marktbeinvloeding, alles wat in de 'echte markt' verboden is gebeurt in cryptoland continu)
- onderpand, zodat er op de een of andere manier iets is wat de waarde van de valuta vertegenwoordigd. Bij moderne munteenheden is dat uiteraard geen goud meer bijvoorbeeld, maar een volledig systeem. Dat pleit dus wel voor een cryptomunt - dat is ook een systeem, maar het ontbreekt nog aan wat andere essentiele zaken.

Even los het latente energieverbruik van zo'n cryptomunt zie ik het dus wél als een interessante technologische ontwikkeling, maar bewijst de 'markt' nu dat zelfregulering niet bestaat en het nog steeds alleen succesvol zal zijn met voldoende toezicht, regulering en die aloude bemoeienis van allerlei instanties en overheden. Verwijzen naar dat een valuta goed is omdat het een technologisch hoogstandje is, is net zoiets als beweren dat een auto goed rijdt omdat de stereo goed klinkt. Er is een verband, maar dat betekent niet automatisch succes imho.
Maar door het een (om maar even de engelse term te gebruiken) Ponzi scheme te noemen, is wel wat kort door de bocht. We hebben hier te maken met een markt die pas sinds vorig jaar echt van de grond is gekomen. Daarvoor werd er geld, en in sommige gevallen zelfs heel veel geld verdiend maar kwa totale waarde van de markt was het nog niks.

Ik denk niet dat je kan verwachten dat een markt zichzelf reguleert na een jaar, daar moet tijd overheen gaan en ervaring. Wanneer mensen leren van hun fouten is meestal het moment waarop er stabiliteit in de markt komt.

Daarnaast is dit een volledig digitaal domein, waar er bijvoorbeeld bij de aandelen markt er een "real world value" gekoppeld is aan de aandelen die je koopt. Een bedrijf heeft bijvoorbeeld een pand wat x bedrag waard is, waardoor je er vanuit kan gaan dat een bedrijf minimaal die waarde heeft puur door het feit dat ze dat pand bezitten. Dit is niet zo in crypto, waardoor de waarde explosief kan dalen/stijgen door bijvoorbeeld 1 artikel. Dit werkt (want mensen zijn nou eenmaal niet allemaal eerlijk) handelen met voorkennis verschrikkelijk in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Soundman12 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:24:
[...]

Echt project als in iets dat effectief een bestaand product met waarde kan worden.

Niet het dotcom equivalent van pets.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:43:
[...]

Alleen is de vraag waarom de munt zoveel waard moet zijn.

De meeste crypto's met speciale producten zijn gewoon start ups die met een alternatieve crowdfunding geld op proberen te halen. Waarom moet een ripple bijvoorbeeld een munt hebben? Daarentegen is het eerlijker dan bij echte crowdfunding aangezien je altijd weer eruit kunt stappen, maar het is dus ook risicovoller.
De waarde van een munt wordt denk ik volledig bepaald door het gevoel wat een grote groep mensen erbij hebben. Dit is puur gebaseerd op emotie op dit moment. Maar dit is vergelijkbaar met de aandelenmarkt, want een grafiek kan wel zeggen dat Google bijvoorbeeld x waarde heeft, maar als iedereen die Google bezit volgende dag besluit dat het nog maar 1 euro waard is zal de waarde toch wel kelderen.

Ripple is denk ik wel een heel apart geval, aangezien die ook een stuk meer gecentraliseerd zijn dan alles wat in de top 100/200 staat. En inderdaad voor veel projecten is het (vooral de ICO's) crowdfunding voor een nieuw product. Daarna is het de vrije markt die de prijs bepaald. Hierbij kiezen heel veel van de projecten ervoor om een deel van de "coins/tokens" in store te houden, om een beloning voor de Devs uit te kunnen keren over x aantal jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Soundman12 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:45:
[...]

Maar door het een (om maar even de engelse term te gebruiken) Ponzi scheme te noemen, is wel wat kort door de bocht. We hebben hier te maken met een markt die pas sinds vorig jaar echt van de grond is gekomen. Daarvoor werd er geld, en in sommige gevallen zelfs heel veel geld verdiend maar kwa totale waarde van de markt was het nog niks.

Ik denk niet dat je kan verwachten dat een markt zichzelf reguleert na een jaar, daar moet tijd overheen gaan en ervaring. Wanneer mensen leren van hun fouten is meestal het moment waarop er stabiliteit in de markt komt.

Daarnaast is dit een volledig digitaal domein, waar er bijvoorbeeld bij de aandelen markt er een "real world value" gekoppeld is aan de aandelen die je koopt. Een bedrijf heeft bijvoorbeeld een pand wat x bedrag waard is, waardoor je er vanuit kan gaan dat een bedrijf minimaal die waarde heeft puur door het feit dat ze dat pand bezitten. Dit is niet zo in crypto, waardoor de waarde explosief kan dalen/stijgen door bijvoorbeeld 1 artikel. Dit werkt (want mensen zijn nou eenmaal niet allemaal eerlijk) handelen met voorkennis verschrikkelijk in de hand.
Ik denk ook niet dat het werkelijk een ponzischeme is in de meeste gevallen, maar dat mensen dit erin denken te herkennen vind ik niet zo vreemd.

Overigens wordt er momenteel, bij een neergaande koers, wel meer geroepen. Het is een complot van de overheid, het zijn een paar speculatieve beleggers die het veroorzaken, etc. Ik denk zelf dat het meer de massahysterie van de kleine investeerders zelf is die dit veroorzaakt, maar ook ik kan dat niet helemaal onderbouwen met feiten :-)

Dat er geen onderpand is, is wel een probleem uiteraard. Alleen de complexiteit van de berekening als 'onderpand' gebruiken maakt je 100% afhankelijk van de ontwikkeling van processing power. En die is op zichzelf al 'volatiel'.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grafieken zijn een op een op elkaar te leggen :)

https://imgur.com/a/GNrJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enige tijd langs de zijlijn te hebben gestaan lijkt mij dit moment wel geschikt op in te gaan stappen. Na registratie bij binance en bleutrade zie ik dat beide helaas niet de QASH coin traden. Bij welk betrouwbaar trading platform kan ik hiervoor het beste terecht?Bitfinex, Huobi of toch een andere partij die beter (veiliger is)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundman12
Alleen doet de crypto bubble dan wel alles wat de aandelen markten in 3 weken in plaats van 3 jaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:11:
Na enige tijd langs de zijlijn te hebben gestaan lijkt mij dit moment wel geschikt op in te gaan stappen. Na registratie bij binance en bleutrade zie ik dat beide helaas niet de QASH coin traden. Bij welk betrouwbaar trading platform kan ik hiervoor het beste terecht?Bitfinex, Huobi of toch een andere partij die beter (veiliger is)?
https://coinmarketcap.com/currencies/qash/#markets

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Hoe kan het dat Bitconnect 85% in de plus staat? Het is zelfs weer van $7 naar $30 gestegen. Je zou denken dat mensen daar nu weg blijven maar er wordt nog steeds in gehandeld :? Gevalletje 'buy the dip'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Dit is wel een verontrustende ontwikkeling. Met name door connectie VEN en China.

VeChain Foundation
We are receiving more and more reports and rumors about further regulations from Chinese GOVT and the role for VEN and it's blockchain THOR. Being mentioned on National Television is another part of the puzzle.
This might be much bigger as 98% of crypto scene is expecting - Crypto_Ed_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 22:57
Een grafiek over een periode van 10 jaar vergelijken met een grafiek van een half jaar noem ik nou niet echt 'één op één op elkaar te leggen'. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
MaStar schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:29:
Dit is wel een verontrustende ontwikkeling. Met name door connectie VEN en China.

VeChain Foundation
We are receiving more and more reports and rumors about further regulations from Chinese GOVT and the role for VEN and it's blockchain THOR. Being mentioned on National Television is another part of the puzzle.
This might be much bigger as 98% of crypto scene is expecting - Crypto_Ed_NL
waarom verontrustend ? prijs schiet door het dak dan denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:18
Thy... schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Een grafiek over een periode van 10 jaar vergelijken met een grafiek van een half jaar noem ik nou niet echt 'één op één op elkaar te leggen'. 8)7
Ach ja, als je alles een beetje rekt en doet qua schaal en de juiste tijdlijn pakt is alles aardig met elkaar overeen te laten komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:42
en zoom nu eens in op een willekeurige 3 maanden op de cryptografiek, en leg die over de andere grafiek. Volgens mij komt je dan nog steeds tot dezelfde conclusie dat er een verband is...

Wie zegt dat we nog steeds niet in een uptrend zitten?

Dit soort grafieken komen al jaren voorbij, tot dusver gaan we nog steeds omhoog na een stevige dip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shakespeare schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:33:
[...]

waarom verontrustend ? prijs schiet door het dak dan denk ik..
Voor de concurrentie.

Echter kunnen via VEN ook ICO's worden gestart na rebrand, dus zo'n probleem zal het niet worden.
Pagina: 1 ... 37 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).