Uiteraard weet je dat niet, ik wil enkel waarschuwen voor de foute gedachte dat je geen verlies hebt zolang je niet verkoopt (heel opvallend hoe niemand daar op in gaatPilatuS schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:29:
[...]
Dan blijf ik even bij je voorbeeld. Je verkoopt op 800 sat en een half uur later staat ie op 900 sat. Je weet gewoon niet dat ie naar 500 sat gaat zakken, dat is het punt.
Ik beweer ook niet dat je bij de eerste de beste dip moet verkopen. Ik wil verder TRX ook niet trollen, maar die munt is dagen achter elkaar gedaald en de buzz rondom de munt was dankzij negatief nieuws ook erg slecht. Dat zie je terug in de koers. Voor mij was het vertrouwen toen weg en de gedachte "ik wil niet verkopen want dan heb ik verlies" is geen moment in me opgekomen. Zo'n beslissing neem je niet bij een dipje, die neem je als je vertrouwen verliest en de koers stelselmatig ziet dalen.Achteraf met een extreme daling zoals vandaag is het lekker makkelijk, maar vaak genoeg dropt ie flinkt om gelijk daarna terug te bouncen, dan kan je echt beter vasthouden dan verkopen.
Ik heb gelukkig ook nergens beweerd dat je bij een daling altijd moet verkopen. Ik heb enkel gezegd dat je door niet te verkopen helemaal niet voorkomt dat je een verlies hebt. Je verlies heb je immers al: je munten zijn minder waard. Soms is het daarom wel degelijk een goed idee om te verkopen met verlies. Het is ook flauw om te zeggen dat het achteraf makkelijk praten is in mijn situatie met TRX (verkopen met verlies en de koers blijft dalen): datzelfde kan ik zeggen over de keuze om de munt aan te houden: je weet helemaal of die prijs die jij er ooit voor hebt betaald ooit nog gehaald gaat worden. Daarom verkoop je pas met verlies als er slecht nieuws is over je munt, gedoe in het ontwikkelteam, een neerwaardse trend... Of je dat doet is je eigen keuze, maar de bewering "ik verkoop niet, want dan heb ik verlies" is een heel foute gedachte. Speculatie doet daar niets aan af.Genoeg mensen die bij een daling van 15% op 15% verlies verkocht hebben en daarna alleen weer duurder in kunnen kopen. Ik snap je voorbeeld wel, maar dat is achteraf praten. Het is gewoon niet zo dat verkopen beter is dan vasthouden bij iedere situatie, dat weet je pas achteraf.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards