Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

ScreamGT schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:33:
En zo zie je je folio met 55% inkakken binnen 8 dagen tijd.

Zo gaat dat in Cryptoland. Valt mij wel op dat de berichten met hoeveel €€€ iemand in een kwartiertje gemaakt heeft, allemaal wegblijven. Verlies mag ook gemeld worden, heren en dames!

De dip zit er in ieder geval goed in. Nieuws uit China werkt natuurlijk niet mee, alhoewel dit allemaal bij het spelletje hoort. Ik zie een totale ban van cryptos namelijk niet gebeuren, te veel instanties die er al diep in zitten en zo allemaal maar goedkoop kunnen shoppen om na het positieve nieuws gelijk weer te gaan cashen.
Dan heb je het slowchat topic vanmorgen toch niet goed gevolgd hoor.

Maar om op je vraag te antwoorden: ik stond op -42% op 24 uur ;)
Inmiddels +15% tegenover dat laagste punt ongeveer ^^ Maar nog ver onder m'n ATH

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
PSP123 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Heel de wereld van Crypto is nog niet zo oud of de mens is er nog niet zo ervaren mee. Dus ik heel goed kan begrijpen dat je verkocht hebt.

Deze ochtend ging het ook wel heel hard
Ikzelf zit in BCH en heb ook een minimum van mijn inleg als kantelpunt met mezelf afgesproken. Alleen maar verstandig dat je nog wel reëel blijft.

Onder aan de streep nog wel wat verdient aan het crypto wereldje?
Waar staat dat hij wat heeft verkocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
ScreamGT schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:33:
En zo zie je je folio met 55% inkakken binnen 8 dagen tijd.

Zo gaat dat in Cryptoland. Valt mij wel op dat de berichten met hoeveel €€€ iemand in een kwartiertje gemaakt heeft, allemaal wegblijven. Verlies mag ook gemeld worden, heren en dames!

De dip zit er in ieder geval goed in. Nieuws uit China werkt natuurlijk niet mee, alhoewel dit allemaal bij het spelletje hoort. Ik zie een totale ban van cryptos namelijk niet gebeuren, te veel instanties die er al diep in zitten en zo allemaal maar goedkoop kunnen shoppen om na het positieve nieuws gelijk weer te gaan cashen.
Lol, ik heb gisteravond besloten 2 weken niet naar mijn portfolio te kijken en daar hou ik me nu maar aan want ik vrees het ergste ;)

Wel is mij al duidelijk gebleken dat ik vaak slecht reageer op dit soort veranderingen, als in precies op het laagste moment verkopen (omdat ik verwacht dat het nog verder zal stijgen) om andere dingen weer op hun hoogste punt te kopen (verwachtend dat het nog meer zal stijgen).

Dus om die reden was mijn plan 'dit is wat ik heb, hier doe ik het sowieso de komende 2 weken mee en dan kijk ik nog wel eens'. Geeft ook wel rust moet ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Lol, ik heb gisteravond besloten 2 weken niet naar mijn portfolio te kijken en daar hou ik me nu maar aan want ik vrees het ergste ;)

Wel is mij al duidelijk gebleken dat ik vaak slecht reageer op dit soort veranderingen, als in precies op het laagste moment verkopen (omdat ik verwacht dat het nog verder zal stijgen) om andere dingen weer op hun hoogste punt te kopen (verwachtend dat het nog meer zal stijgen).

Dus om die reden was mijn plan 'dit is wat ik heb, hier doe ik het sowieso de komende 2 weken mee en dan kijk ik nog wel eens'. Geeft ook wel rust moet ik zeggen ;)
Mensen willen vaak verlies goedmaken. 90% kan dus beter gewoon HODLEN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dat is mijn voordeel, er zit geen euro eigen geld in mijn portfolio. Al zakt de koers naar een tientje heb ik nog winst :+

Voor mijn recente mining operatie is het natuurlijk wat minder.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

Wom

Ik kijk gewoon niet naar de koers op dit moment. Ignorance is bliss.... :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stevie_ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Grappig, nu suggereer je ineens dat ik enkel naar mijn portfolio zit te staren en verder niks doe? Akkoord.

Enige wat ik bedoelde is dat ik met dergelijke dalingen als vandaag niet mijn investering eruit haal met angst dat het tot de bodem gaat; dat risico neem ik dan maar. Zo, nu weer focus op andere dingen (en ondertussen tikt de marktcap bijna de 600kkk weer aan...).
Nah, laat maar voordat we het slowchat gehalte hier weer actief promoten. Happy trading in ieder geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Mijn portefeuille ziet er momenteel zo uit:

Icx +39%
Etc -18%
req -31%
Stellar -44%

Toch sta ik nog in de + overall aangezien het meeste in ICX zit. Echter deelt deze ook meer en meer in de klappen.

Req had ik niet verwacht dat deze zo diep zou gaan. Ik zag dit wel als 1 van de stabielere munten.

Xlm aangekocht in een dip. Stop löss is niet afgegaan om 1 of andere reden waardoor ik nu op -44% sta..

Momenteel zit ik te denken om meer te investeren in icx nog voor hun mainnet launch, maar door het negatieve nieuws uit Korea moet ik hier toch nog eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:37

Ryan1981

Je ne sais pas

Grotman schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Persoonlijk denk ik helemaal niet aan verkopen bij crashes, misschien wel juist niet. Tenzij er een giga-bug in Bitcoin wordt ontdekt en er dus iets structureels mis is zie ik geen enkele reden om te verkopen. Wat is er nu anders dan vorige week dan? Leuk dat het tussendoor stijgt en daalt, maar dat verandert toch niks aan de fundamenten? Ik ben geen daytrader dus en ga dus zeker niet in een daling verkopen, heb gewoon wat geld in coins waar ik in geloof.
Als ik verlies zou draaien bij verkoop zou ik idd ook niet verkocht hebben. Maar ik heb er geen eigen geld meer in zitten, voor mij maakt het dus niet uit wanneer ik ze verkoop het is altijd winst behalve als ze 0 euro zijn. De laatste keer dat ik ze verkocht was toen de ethereum congestion voor het eerst duidelijk naar boven kwam, toen verkocht voor 350 euro en zijn ze ingezakt naar 120 euro dacht ik. Ik heb toen voor 158 euro per stuk weer ingekocht, ongeveer de helft van het geld waarvoor ik ze verkocht had, en die heb ik dus vandaag weer verkocht voor 910. Nu ga ik even aankijken wat er gebeurd en als ik zie dat hij niet helemaal keldert waarschijnlijk weer voor een bepaald bedrag instappen.

Overigens wat er anders is dan vorige week in mijn wereld is dat er landen zijn die nu ook echt gaan ingrijpen en dat is geen goed teken maar dat was ethereum congestion ook niet en hij is alsnog naar over de 1000 gestegen dus ja... geen touw aan vast te knopen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ryan1981 op 16-01-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik ben best wat verloren vandaag (20% ofzo), maar wel mijn hoeveelheid muntjes wat weten te verhogen. Dat verzacht de pijn toch een beetje. Ik bezit nu Neo, Binance Coin, en Monaco en Ethereum en ben daar erg tevreden mee, ondanks de daling. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

Rubberen schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:10:
Mijn portefeuille ziet er momenteel zo uit:

Icx +39%
Etc -18%
req -31%
Stellar -44%

Toch sta ik nog in de + overall aangezien het meeste in ICX zit. Echter deelt deze ook meer en meer in de klappen.

Req had ik niet verwacht dat deze zo diep zou gaan. Ik zag dit wel als 1 van de stabielere munten.

Xlm aangekocht in een dip. Stop löss is niet afgegaan om 1 of andere reden waardoor ik nu op -44% sta..

Momenteel zit ik te denken om meer te investeren in icx nog voor hun mainnet launch, maar door het negatieve nieuws uit Korea moet ik hier toch nog eens over nadenken.
Ik heb XLM ingeruild voor NULS, zou je eens kunnen bekijken. Zat al vrij diep voor de crash van vandaag dus zeker een goed moment.

ICX lijkt me erg safe (zit daar ook nog vrij zwaar in), maar naar een stabiele groeier toe lijkt VEN me dan een leuk alternatief op dit moment nog. Maar vermoed dat ICX sneller zal renderen met de mainnet release, puur voor mezelf wou ik gewoon niet all the eggs in one basket houden.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Wat vinden de IT'ers hier van ECC?
Klein team, goede ideeën maar nog erg pril stadium.
Wel een roadmap, eind vd maand een website...
How this Coin could Become 2018’s Largest Gainer
https://medium.com/@realm...rgest-gainer-2fed6507fed6
Vooral het ' ANS'-project klinkt erg handig/veelbelovend
At ECC we aim for absolute privacy and security by making blockchain services available to the masses. ECC is an open source, multi-chain platform with a financial core to function as a commercial infrastructure for future tech to be implemented. All our fruits are designed and created with a special focus on user friendliness and commercial interest whilst being safe and decentralised.
Currently we are building our first services such as decentralised messaging, mail and file storage. ECC’s services are equipped with ANS (Address Name Service) capabilities which means that users can easily transfer currency or data in between via a nickname instead of long wallet addresses.
This is just the start. When the foundation has been laid, the easy-to-use open source platform will enable other developers to create new services on top of ours using the multi-chain. We are creating a brand new cyber world, full of endless possibilities. All with absolute privacy and security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
Ik gebruik metamask.
Heb een wallet voor ETH en had een andere aangemaakt voor een ICO.
Ze gebruikten een smart contract adres voor dit....tot zover alles dik in orde.
Open ik net metamask lijkt het wel of deze gereset is. Kon mijn DEN opnieuw importeren (ETH wallet dus)
Maar die wallet die ik heb aangemaakt voor die ICO niet.

Opties wat ik nu kan doen?
Kan ik die smart contract opniew invullen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Misschien heeft het er niks mee te maken, maar 15-01-2015 was een dip moment, 16-01-2016 was een dip moment en 12-01-2017 was een dip moment. 16-01-2018 is dan ook een dip moment.... we weten allemaal wat er daarna gebeurde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:17
migila schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:40:
Misschien heeft het er niks mee te maken, maar 15-01-2015 was een dip moment, 16-01-2016 was een dip moment en 12-01-2017 was een dip moment. 16-01-2018 is dan ook een dip moment.... we weten allemaal wat er daarna gebeurde!
En zo is er altijd een reden voor HODL... O-)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
migila schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:40:
Heeft inderdaad niets met elkaar te maken, net als de resultaten van gooien met een dobbelsteen. Laat dit achterwege. Voegt niets toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migila
rednaz420 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:43:
[...]

Heeft inderdaad niets met elkaar te maken, net als de resultaten van gooien met een dobbelsteen. Laat dit achterwege. Voegt niets toe.
ah sorry, zal ik doen de volgende keer. *gaat verder met zijn dobbelsteen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
rednaz420 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:43:
[...]

Voor het 4e jaar op rij is er rond dezelfde tijd een flinke dip te zien. Achja, is maar 4x op een rij. Succes met 4x op een rij 6 gooien met je dobbelsteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
PilatuS schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:51:
[...]

Voor het 4e jaar op rij is er rond dezelfde tijd een flinke dip te zien. Achja, is maar 4x op een rij. Succes met 4x op een rij 6 gooien met je dobbelsteen.
ja idd.. hoezo heeft niks met elkaar te maken ? kan toch..

Ik zie dat VEN weer goed bezig is.. jammer dat de btc zo laag staat sta nog steeds negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
PilatuS schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:51:
[...]

Ik heb al eens 21 keer achter elkaar een 6 gegooid. Die kans is (1/6)^21

Veel succes met patronen te "herkennen". Ik snap het hoor, het is menselijk. Maar het is gewoon gebaseerd op je emoties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rop380
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-06 13:58
rednaz420 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:58:
[...]

Veel succes met patronen te "herkennen". Ik snap het hoor, het is menselijk. Maar het is gewoon gebaseerd op je emoties.
Of een self-fulfilling prophecy volgend jaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bijbehorend plaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:19

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Vergelijk het anders met kop of munt gooien. Iedereen weet dat een coinflip 50/50 is. Dus 50% van de keren gooi je OF kop OF munt. Als je 6 keer achter elkaar kop gooit, dan verandert dat niet. Dan is de kans dat je de 7e keer kop of munt gooit nog steeds 50%.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
rednaz420 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:58:
[...]

dat is juist het idee. er wordt gehandeld met emotie. en daarom 'werkt' TA tot op zekere hoogte. als handel écht random was, dan zou er nooit enig patroon zichtbaar worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednaz420
BBBrt schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:06:
[...]

dat is juist het idee. er wordt gehandeld met emotie. en daarom 'werkt' TA tot op zekere hoogte. als handel écht random was, dan zou er nooit enig patroon zichtbaar worden ;)
Het zou wel eens kunnen dat TA de helft van de tijd "werkt". ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DAMAGE schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:01:
Vergelijk het anders met kop of munt gooien. Iedereen weet dat een coinflip 50/50 is. Dus 50% van de keren gooi je OF kop OF munt. Als je 6 keer achter elkaar kop gooit, dan verandert dat niet. Dan is de kans dat je de 7e keer kop of munt gooit nog steeds 50%.
Dus als op maandag 100x achter elkaar de koers van munt X met 20% omhoog gaat is de kans volgens jou 50% dat het de eerst volgende maandag weer zo is ? Er komt toch echt een keer een punt dat je kan zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 16-01-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

PilatuS schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:09:
[...]

Dus als op maandag 100x achter elkaar de koers van munt X met 20% omhoog gaat is de kans volgens jou 50% dat het de eerst volgende maandag weer zo is ?
Nou nee ik probeerde te zeggen dat de uitkomst van iets de mogelijkheid dat hetzelfde gebeurt de volgende keer niet zou mogen beinvloeden. Daar houdt het namelijk geen rekening mee. Het is niet zo dat de crypto-wereld denkt van: OH! Vorig jaar gebeurde dit, dus dan moet ik dat nu precies hetzelfde doen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt. Trippie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-12-2021
DAMAGE schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:12:
[...]

Nou nee ik probeerde te zeggen dat de uitkomst van iets de mogelijkheid dat hetzelfde gebeurt de volgende keer niet zou mogen beinvloeden. Daar houdt het namelijk geen rekening mee. Het is niet zo dat de crypto-wereld denkt van: OH! Vorig jaar gebeurde dit, dus dan moet ik dat nu precies hetzelfde doen.
De cryptowereld bestaat veelal uit mensen en mensen maken vaak dezelfde soort afwegingen en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:39
PilatuS schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:09:
[...]

Dus als op maandag 100x achter elkaar de koers van munt X met 20% omhoog gaat is de kans volgens jou 50% dat het de eerst volgende maandag weer zo is ? Er komt toch echt een keer een punt dat je kan zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt.
Alles kun je dan zien als 50% kans. Het gebeurd wel of niet.
Tuurlijk zijn er patronen, 4x een dip rond dezelfde tijd zal vast komen door bepaalde zaken. Ja dit is een patroon, maar biedt 0 zekerheid voor de toekomst.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Kan de slowchat weer wat minder en in [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic geplaatst worden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Korkss schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:13:
[...]

Alles kun je dan zien als 50% kans. Het gebeurd wel of niet.
Dat er twee uitkomsten zijn (iets gebeurt wel of het gebeurt niet) impliceert niet dat de kans 50/50 is. Ondanks dat mensen zonder enige benul van statistiek zoiets beweren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 16-01-2018 17:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34

hmr

Iets in mij wilt er nog een behoorlijke hoeveel FIAT inpompen en dan van de verwachte stijging profiteren, maar heb met mijzelf afsgeproken dit niet te doen voor mijn bonus is uitgekeerd... :(

Dat is pas rond 24 januari en krijg daardoor FOMO. Wat een intern dilemma..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
hmr schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:25:
Iets in mij wilt er nog een behoorlijke hoeveel FIAT inpompen en dan van de verwachte stijging profiteren, maar heb met mijzelf afsgeproken dit niet te doen voor mijn bonus is uitgekeerd... :(

Vanochtend op BTCDirect BTC aangekocht en naar binance en kucoin gestuurd, nog steeds niet geconfirmeerd, drama dus. Ik koop nooit meer BTC. Vanmiddag Ethereum aangekocht en stond binnen 20 minuten op kucoin. Wel op een mooi moment XRB aangekocht. Ik probeer vooral nu te profiteren van de lage stand, gaat vanzelf weer een keer omhoog. Alleen dat wachten op BTC wordt ik moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Dane86 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:30:
[...]

Vanochtend op BTCDirect BTC aangekocht en naar binance en kucoin gestuurd, nog steeds niet geconfirmeerd, drama dus. Ik koop nooit meer BTC. Vanmiddag Ethereum aangekocht en stond binnen 20 minuten op kucoin. Wel op een mooi moment XRB aangekocht. Ik probeer vooral nu te profiteren van de lage stand, gaat vanzelf weer een keer omhoog. Alleen dat wachten op BTC wordt ik moe van.
Er wordt ontzettend veel gehandeld vandaag in BTC, dus lange wachtrijen aan transacties. Een hogere fee doet wonderen, maar kan waarschijnlijk niet bij BTCDirect.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
DAMAGE schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:12:
[...]

Alleen al zo redeneren slaat natuurlijk nergens op.

Het is niet 1 jaar, het is 4 jaar. En in plaats van het te negeren zou je kunnen zoeken naar een reden van het mogelijke patroon. Slechts een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 23:39
Dane86 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:30:
[...]

Ik heb ruim 4 uur geleden Ethereum gekocht op BTCDirect en gestuurd naar Binance maar is ook nog niet aangekomen.
Heb ff gekeken en het lijkt erop dat het nog niet eens verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 19:37

Ryan1981

Je ne sais pas

Rookert25 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Dit ja, het is niet alsof alle devs eruit zijn gesmeten vandaag en de know-how verdwenen is of dat men stopt met werken bij een koersdaling. :z
Dat niet, maar in mijn ogen is een ban op crypto ook nou weer niet iets om te negeren. Is volgens mij echt wel een serieuze gebeurtenis in de geschiedenis van de cryptovaluta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:41
Of het toeval is of niet ik pomp er voor de zekerheid maar wat extra geld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
Heeft hier iemand ervaring met HTMLcoin wallet? Krijg je meer coins als je zelf meer coins in je wallet hebt, of maakt je saldo niet uit en kan die net zo goed 0 zijn, zolang je maar verbonden blijft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 16:48
brilsmurf schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:51:
[...]

Ik heb ruim 4 uur geleden Ethereum gekocht op BTCDirect en gestuurd naar Binance maar is ook nog niet aangekomen.
Ik gebruik hiervoor al enige tijd anycoindirect. Die heeft in mijn ogen een goede prijs en sturen altijd binnen twee minuten op. Afhankelijk van welke exchange duurt het een aantal minuten ivm de confirmations, maar zijn altijd erg snel. Daardoor heb ik vanmorgen rond 10.30 (op het absolute dieptepunt) wat fiat gekocht en omgezet naar ETH. Hiermee heb ik ICX en VEN gehaald, ik denk dat dit wel gaat renderen de komende weken. Ik heb wel even mijn Coinstats app van mijn telefoon verwijderd. Ik merkte dat ik te vaak ging kijken wat de keurs aan het doen was. Ik kijk nu alleen nog naar de totale market cap en wanneer die de 700 miljard weer is gepasseerd installeer ik de app weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

brilsmurf schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:51:
[...]

Soms duurt het wat langer. Geduld.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedhaste
  • Laatst online: 22-08 19:15
outlandos schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:59:
Heeft hier iemand ervaring met HTMLcoin wallet? Krijg je meer coins als je zelf meer coins in je wallet hebt, of maakt je saldo niet uit en kan die net zo goed 0 zijn, zolang je maar verbonden blijft?
Als je bedoeld staking, dan maakt de hoeveelheid zeker uit. Je kunt het zien als je met je muis over het blimsem logotje hover rechts onderin de statusbalk. Je krijgt dan een estimated time for staking te zien. Ook hoe volwassen je coins zijn schijnt er invloed op te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
speedhaste schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:03:
[...]

Als je bedoeld staking, dan maakt de hoeveelheid zeker uit. Je kunt het zien als je met je muis over het blimsem logotje hover rechts onderin de statusbalk. Je krijgt dan een estimated time for staking te zien. Ook hoe volwassen je coins zijn schijnt er invloed op te hebben.
En stel mijn computer crashed en wil niet meer aan, kan ik dan via de backup mijn wallet met inhoud terug toveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

outlandos schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:05:
[...]

En stel mijn computer crashed en wil niet meer aan, kan ik dan via de backup mijn wallet met inhoud terug toveren?
Daar is de backup voor, net als je 12 brain wallet words of je private keys...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 16:52
Waarom worden dergelijke plaatjes nu pas gepost? ;) Vandaag 17 procent afgeschreven op mn portfolio, gelukkig heb ik coins waar ik vertrouwen in heb (IOTA, VEN, ICX en MOD). Komt dus allemaal wel weer goed in de loop van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
Joostw24 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:50:
[...]

Waarom worden dergelijke plaatjes nu pas gepost? ;) Vandaag 17 procent afgeschreven op mn portfolio, gelukkig heb ik coins waar ik vertrouwen in heb (IOTA, VEN, ICX en MOD). Komt dus allemaal wel weer goed in de loop van het jaar.
En waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostw24
  • Laatst online: 30-08 16:52
Teams die achter de munten zitten + toegevoegde waarde die deze munten kunnen hebben in de loop van dit jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• speedhaste
  • Laatst online: 22-08 19:15
outlandos schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:05:
[...]

Do I have to encrypt my wallet?
• No you do not have to, but it is strongly recommended to encrypt your wallet.
• If anyone can access your unecrypted wallet.dat file, they can steal your coin.

Do I need to backup the wallet?
• yes, it is very important to backup your wallet frequently and save backup files to multiple locations. And also it is important to make multiple backup files.
• for example:
o name your backup wallet file to something like
 html-wallet-backup-2017-12-30-0430pm.dat
 html-wallet-backup-2017-12-31-0500pm.dat
 html-wallet-backup-2018-01-01-0100am.dat
• Your wallet.dat can get corrupted due to multiple reasons and same to your backup files. That is why you want to make multiple backups like this and save them to multiple locations like this:
o backup to your usb stick - at least two of them
o backup to your hdd disk
o backup to your external hdd disk
o backup to cloud storage (not recommended unless you have encrypted your wallet.)

Why do I need to backup my wallet?
• It contains all of your private keys
• It is easy to restore your wallet to other computer or to your existing wallet when your wallet is corrupted or reinstalled and accidentally wiped your wallet.dat.

Can I open my same wallet.dat to multiple locations?
• yes you can, but it is not recommended because it can cause some unknown issues. You can open one for pure minotring purposes, but do this at your own risk.

How to import / export private keys?
• To export a private key from your qt client:
o launch your htmlcoin client as usual and wait for it to load the blockchain and start up
o click on 'help' in the menu bar (top right)
o click on 'debug window'
o select the 'console' tab
o type: walletpassphrase your-walletpassphrase-here 600
o type: dumpprivkey your-address-here
o this will return the private key, you can copy it now; ensure you clear your clipboard/history afterwards
o type: walletlock
o when dumpprivkey fails for no reason, restart your wallet and try again. this was tested :D
• To import a private key
o launch your htmlcoin client as usual and wait for it to load the blockchain and start up
o type: importprivkey privatekey
o when importprivkey fails for no reason, restart your wallet and try again.
 also check to see if you mistakenly used the address instead of private key :D

How to restore wallet.dat?
• Close your wallet software
• You must find where your wallet.dat is located.
o For windows: it is usually under %APPDATA%\Roaming\HTMLCOIN\
o For Mac: it is usually under Library/Application Support/HTMLCOIN/
o For Lunux: wherever you installed.
• Rename your current wallet.dat to something like wallet-original.dat
• Copy your backup wallet data file to where the wallet-original.dat is at.
o DO NOT MOVE your backed up file. make sure to copy and paste.
• Rename your backup wallet data file to wallet.dat
• Start your wallet software.

Can I recover my coins if my wallet.dat is corrupted?
only way you can restore is either you have working backup wallet.dat or by importing your private keys to your newly installed wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
hmr schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:25:

Dat - had - ik ook met mezelf afgesproken. MAar ik weet ook dat als ik er geen FIAT in gestoken zou hebben om weer laag in te kunnen kopen, ik mezelf voor m'n hoofd zou slaan bij de eerst volgende "to the moon" cryptosituatie...

Dus.. zoals je kon lezen - heb - ik er wel FIAT in gestoken om toch weer wat meer bij te kunnen kopen met, uiteraard, de hoop dat het in de (nabije) toekomst weer zal gaan stijgen. Voor aankomende nacht een stop-limit buyorder aangemaakt voor VEN (met ETH).

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Puinbox
  • Laatst online: 04-02-2018
Alles lekker fors naar beneden vandaag iig. Heb er nu juist voor gekozen om extra in te slaan en te daytraden. Ik had wat lage buy orders klaargezet (ETH op 960 en 860, LTC op 180) en die werden vandaag ineens gevuld. Daarmee heb ik voor de helft andere munten gekocht op Binance. Mijn ETH was in enkele minuten overgezet, dus geen vertraging. De rest laat ik op GDAX staan en kijk de ETH en LTC koers van morgen aan om het hopelijk met winst weer te verkopen en weer in te kopen bij de volgende dip.

Ik heb ook de strategie dat ik tot nog toe niets verkoop met verlies, laat het dan maar lekker staan, anders weet je zeker dat je verloren hebt.

Vandaag TRX, IOTA, en ICX bijgekocht. Op Binance was INS nieuw en daar heb ik er 20 van gekocht als experiment, samen met 50 RLC (ook een experiment en ook nieuw op Binance).

Ik denk dat holden nog het allerbeste werkt, tezamen met bijkopen op lage momenten (zoals vandaag, maar ja, kan morgen weer minder zijn, ooit zal het weer gaan stijgen).

Wel uiterst verslavend dit crypto gebeuren trouwens.(net als het volgen van dit forum). Wel heb ik het idee dat veel mensen alles zomaar achterna hollen en erg paniekerig zijn als de koers een keer dipt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
speedhaste schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:55:
[...]

Do I have to encrypt my wallet?
• No you do not have to, but it is strongly recommended to encrypt your wallet.
• If anyone can access your unecrypted wallet.dat file, they can steal your coin.

Do I need to backup the wallet?
• yes, it is very important to backup your wallet frequently and save backup files to multiple locations. And also it is important to make multiple backup files.
• for example:
o name your backup wallet file to something like
 html-wallet-backup-2017-12-30-0430pm.dat
 html-wallet-backup-2017-12-31-0500pm.dat
 html-wallet-backup-2018-01-01-0100am.dat
• Your wallet.dat can get corrupted due to multiple reasons and same to your backup files. That is why you want to make multiple backups like this and save them to multiple locations like this:
o backup to your usb stick - at least two of them
o backup to your hdd disk
o backup to your external hdd disk
o backup to cloud storage (not recommended unless you have encrypted your wallet.)

Why do I need to backup my wallet?
• It contains all of your private keys
• It is easy to restore your wallet to other computer or to your existing wallet when your wallet is corrupted or reinstalled and accidentally wiped your wallet.dat.

Can I open my same wallet.dat to multiple locations?
• yes you can, but it is not recommended because it can cause some unknown issues. You can open one for pure minotring purposes, but do this at your own risk.

How to import / export private keys?
• To export a private key from your qt client:
o type: dumpprivkey your-address-here
o this will return the private key, you can copy it now; ensure you clear your clipboard/history afterwards
o when dumpprivkey fails for no reason, restart your wallet and try again. this was tested :D
• To import a private key
o type: importprivkey privatekey
o when importprivkey fails for no reason, restart your wallet and try again.
 also check to see if you mistakenly used the address instead of private key :D

How to restore wallet.dat?
• Close your wallet software
• You must find where your wallet.dat is located.
o For windows: it is usually under %APPDATA%\Roaming\HTMLCOIN\
o For Mac: it is usually under Library/Application Support/HTMLCOIN/
o For Lunux: wherever you installed.
• Rename your current wallet.dat to something like wallet-original.dat
• Copy your backup wallet data file to where the wallet-original.dat is at.
o DO NOT MOVE your backed up file. make sure to copy and paste.
• Rename your backup wallet data file to wallet.dat
• Start your wallet software.

Can I recover my coins if my wallet.dat is corrupted?
only way you can restore is either you have working backup wallet.dat or by importing your private keys to your newly installed wallet.
Duidelijk, dank!

Inmiddels heb ik ook m'n wallet encrypted :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Puinbox schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:43:

Ik heb ook de strategie dat ik tot nog toe niets verkoop met verlies, laat het dan maar lekker staan, anders weet je zeker dat je verloren hebt.
I've got news for you: als je munten op verlies staan, _heb_ je dat verlies al. Iets (wat dan ook) is waard wat de markt ervoor wil geven. Een 10 jaar oude Mercedes is ook geen € 50k meer waard omdat je hem nog niet hebt verkocht, dat afschrijven heeft de markt al voor je gedaan. En datzelfde geldt voor je munten. Vasthouden aan iets wat maar blijft dalen zodat je geen verlies hebt, is ontzettend stom. Als je op tijd verkoopt kun je op een later moment (lagere koers) meer coins terugkopen en daarmee meer winst maken als ze weer in waarde stijgen.

Ik noem "ik verkoop niet, want dan heb ik ook geen verlies" echt struisvogelpolitiek.
Wel heb ik het idee dat veel mensen alles zomaar achterna hollen en erg paniekerig zijn als de koers een keer dipt.
Er doen veel mensen mee die werkelijk geen idee hebben wat ze doen. Zo vind je in dit topic talloze opmerkingen "deze munt gaat nog stijgen naar [insert bedrag]" zonder enige onderbouwing. Dat de munt daarmee ineens een factor 10 groter wordt dan het meest waardevolle bedrijf ter wereld wordt even over het hoofd gezien. Maar goed, je kunt geen geld verdienen als anderen niet verliezen, dus je moet maar zo denken: zolang er mensen mee doen die veel teveel willen betalen voor bepaalde munten, kun je met een beetje kennis van zaken mooi geld verdienen. Behalve vandaag dan, vandaag verdient bijna niemand wat :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puinbox
  • Laatst online: 04-02-2018
Wat ik eigenlijk bedoel met het vasthouden is dat ik niet bij de eerste de beste dip verkoop. Bovendien ben ik niet in staat e.e.a. 24 uur per dag te volgen. Stel dat je ziet dat iets fors gedaald is (zoals bijv TRX de laatste dagen) dan heeft verkopen m.i. weinig zin, dan neem ik liever de gok dat ie helemaal wegzakt dan dat ik gegarandeerd mijn verlies neem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Storm300
  • Laatst online: 12-12-2023
Grrrrrene schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:38:
[...]

I've got news for you: als je munten op verlies staan, _heb_ je dat verlies al. Iets (wat dan ook) is waard wat de markt ervoor wil geven. Een 10 jaar oude Mercedes is ook geen € 50k meer waard omdat je hem nog niet hebt verkocht, dat afschrijven heeft de markt al voor je gedaan. En datzelfde geldt voor je munten. Vasthouden aan iets wat maar blijft dalen zodat je geen verlies hebt, is ontzettend stom. Als je op tijd verkoopt kun je op een later moment (lagere koers) meer coins terugkopen en daarmee meer winst maken als ze weer in waarde stijgen.

Ik noem "ik verkoop niet, want dan heb ik ook geen verlies" echt struisvogelpolitiek.

[...]

Er doen veel mensen mee die werkelijk geen idee hebben wat ze doen. Zo vind je in dit topic talloze opmerkingen "deze munt gaat nog stijgen naar [insert bedrag]" zonder enige onderbouwing. Dat de munt daarmee ineens een factor 10 groter wordt dan het meest waardevolle bedrijf ter wereld wordt even over het hoofd gezien. Maar goed, je kunt geen geld verdienen als anderen niet verliezen, dus je moet maar zo denken: zolang er mensen mee doen die veel teveel willen betalen voor bepaalde munten, kun je met een beetje kennis van zaken mooi geld verdienen. Behalve vandaag dan, vandaag verdient bijna niemand wat :X
I've got news for you: "als je op tijd verkoopt kun je op een later moment meer coins terugkopen........"
Je weet niet of hij verder zakt! Je bent dus aan het speculeren!
Ergo: GOKKEN! 8)7
- schreeuw niet zo, 1 uitroepteken per zin is voldoende -

En dat is niet de reden dat ik in deze wereld ben gestapt >> lange termijn.
In een dip bijkopen doordat je met trades winst hebt gepakt is nou juist wél slim, zo vergroot je je portfolio....

En dan die Mercedes als vergelijking gebruiken, mijn hemel (en dan druk ik mezelf nog netjes uit)
Sinds wanneer is een auto een investering?! Iedereen weet dat als je een auto koopt deze alleen maar minder waard wordt, tenzij je een klassieker koopt. Gebruik dan een huis als voorbeeld, ondanks de bubble zijn ze inmiddels toch weer meer waard geworden dan pakweg 10 jaar geleden; lees lange termijn investering..................al staat de volgende bubble al weer klaar :9

Maar goed, blijf deze tips vooral geven dan kan ik lekker elke keer bijkopen in een dip. Per saldo heb ik dan meer coins dan degene die elke keer alles verkopen en lager terugkopen. _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door .oisyn op 16-01-2018 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de aanleiding van de forse dalingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Vooropgesteld: ik heb niks teruggelezen in dit topic van vandaag, verwacht dat ik dan 20 pagina's terug moet lezen met deze geweldige crash en daar heb ik geen behoefte aan 8)7

Ik ben op reddit.com/r/cryptocurrency eigenlijk geen duidelijke verklaring tegen gekomen voor de crash van vandaag. Daar kijk ik over het algemeen om snel wat nieuws op te pikken. De dip is karakteristiek voor het begin van het jaar, maar dat is het enige wat er wordt genoemd eigenlijk.

Waar ik net wel aan dacht: de eerste CBOE futures eindigen morgen, en CME futures op de 26e. Toen de futures aangekondigd werden steeg de prijs van bitcoin rap. Nu daalt de prijs net zo hard, kenmerkend als er een groep rijke lui short is gegaan toen de futures begonnen. Is dit al eerder benoemd? Kan dit DE reden zijn voor de crash van vandaag? Dat de rest van de munten net zo hard, zo niet harder, daalt met bitcoin is inmiddels al lang bekend en was te verwachten, daar zoek ik dus ook geen verklaring voor.

Als dit inderdaad de aanleiding is, dan verwacht ik dat het pas op de 26e/27e voor het eerst weer echt terug omhoog zal klimmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Twijfels op 16-01-2018 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Twijfels schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:10:
Vooropgesteld: ik heb niks teruggelezen in dit topic van vandaag, verwacht dat ik dan 20 pagina's terug moet lezen met deze geweldige crash en daar heb ik geen behoefte aan 8)7

Ik ben op reddit.com/r/cryptocurrency eigenlijk geen duidelijke verklaring tegen gekomen voor de crash van vandaag. Daar kijk ik over het algemeen om snel wat nieuws op te pikken. De dip is karakteristiek voor het begin van het jaar, maar dat is het enige wat er wordt genoemd eigenlijk.

Waar ik net wel aan dacht: de eerste CBOE futures eindigen morgen, en CME futures op de 26e. Toen de futures aangekondigd werden steeg de prijs van bitcoin rap. Nu daalt de prijs net zo hard, kenmerkend als er een groep rijke lui short is gegaan toen de futures begonnen. Is dit al eerder benoemd? Kan dit DE reden zijn voor de crash van vandaag? Dat de rest van de munten net zo hard, zo niet harder, daalt met bitcoin is inmiddels al lang bekend en was te verwachten, daar zoek ik dus ook geen verklaring voor.
Het is de correctie van de idiote stijgingen in december / jan.
Dat gebeurde de afgelopen jaren ook, zoals je al aangeeft.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:17
c0ne schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:11:
[...]

Het is de correctie van de idiote stijgingen in december / jan.
Dat gebeurde de afgelopen jaren ook, zoals je al aangeeft.
Eh, volgens mij niet ..

Er gaan een aantal verklaringen rond:

- China cashed uit ivm aankomende Nieuwjaarsviering (daarom ben ik ook heel benieuwd wat er vannacht gaat gebeuren)
- Iemand van de Chinese overheid heeft gezegd dat de handel in crypto's aan banden zou worden gelegd;
- En inderdaad de relatie met de aflopende futures..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:09:
Wat is de aanleiding van de forse dalingen??
Ik vind het eigenlijk een gezonde correctie. Kijk bijvoorbeeld naar XRP, die is zo extreem gestegen dat de ATH geen gezonde waarde is. Maar ook andere munten inclusief BTC zijn de afgelopen maanden heel erg omhoog gegaan. Nu gaat alles wat meer omlaag naar een normale waarde als je daar van kan spreken bij cryptocurrency. Verder lijkt het ook wel een beetje standaard te zijn in het begin van het jaar als je naar de vorige jaren kijkt. Er gaat nu flink wat overdreven hoge waarde uit de munten om wat meer naar een normale waarde te gaan. Helaas is dit iets wat er gewoon bij hoort. Tuurlijk kunnen munten met 200% omhoog gaan, maar dat het dan met 30% omlaag is hoort er helaas bij. Het kan niet oneindig maar extreem omhoog gaan zonder eens een gezonde correctie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Storm300 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:04:
[...]

I've got news for you: "als je op tijd verkoopt kun je op een later moment meer coins terugkopen........"
Je weet niet of hij verder zakt!!!!!!!!!! Je bent dus aan het speculeren!!!!!!!!!!
Ergo: GOKKEN!!!!!!! 8)7

En dat is niet de reden dat ik in deze wereld ben gestapt >> lange termijn.
In een dip bijkopen doordat je met trades winst hebt gepakt is nou juist wél slim, zo vergroot je je portfolio....
Huh? Ik heb toch helemaal niet gezegd dat het stom is om in een dip bij te kopen? Waar haal je dat vandaan? Ik doe dat zelf ook. Ik ageer enkel tegen de "wijsheid" dat je vooral niet moet verkopen als je munten gedaald zijn, omdat je dan verlies hebt. Ik snap niet hoe mensen dat vol kunnen houden, struisvogels dus :) Het klopt gewoon niet, je _hebt_ dat verlies al.
Maar goed, blijf deze tips vooral geven dan kan ik lekker elke keer bijkopen in een dip. Per saldo heb ik dan meer coins dan degene die elke keer alles verkopen en lager terugkopen. _/-\o_
Dat mag je me wiskundig eens uitleggen. Je hebt 100 coins die elk 1000 sat waard zijn, totaal 100k sat dus. Nu beginnen die te dalen en besluit je bij 800 sat waarde te verkopen. Je hebt nu 80k sat teruggekregen, 20k verlies. De coin zakt verder naar 500 sat en je koopt ze terug. Voor je 80k sat kun je er dus 160 kopen. Als die terug stijgen richting 1000 sat heb je 160k sat.

Met jouw strategie moet je er eerst 30k sat tegenaan gooien om op hetzelfde aantal coins uit te komen. Maar goed, ik heb het natuurlijk helemaal fout. Daarom was het ook ontzettend stom van me om TRX bij 900 sat te verkopen terwijl hij verder daalde naar 500 sat.

En wat betreft die Mercedes: het ging me om waardeverlies, niet om het fenomeen investeren. Als we alles tegen dagkoersen waarderen, waarom steken we dan bijna letterlijk de kop in het zand als onze munten even minder gaan? Waarom roept men dan "ik verkoop niet, want dan heb ik verlies"? State of denial ;)

Maar goed, je vond een huis een betere vergelijking (is ook geen investering, maar goed): als je huis minder waard is geworden door de crisis, zijn _alle_ huizen in die prijscategorie minder waard geworden. Dus als je jouw huis van 200k euro aanschafprijs voor 180k kunt verkopen, kun je een vergelijkbaar huis ook voor 20k minder kopen dan toen je jouw eerste huis kocht. Je huis is niet 200k waard tot je hem voor minder verkoopt, iedere taxateur lacht je uit als je dat beweert :)

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 16-01-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Grrrrrene schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Huh? Ik heb toch helemaal niet gezegd dat het stom is om in een dip bij te kopen? Waar haal je dat vandaan? Ik doe dat zelf ook. Ik ageer enkel tegen de "wijsheid" dat je vooral niet moet verkopen als je munten gedaald zijn, omdat je dan verlies hebt. Ik snap niet hoe mensen dat vol kunnen houden, struisvogels dus :) Het klopt gewoon niet, je _hebt_ dat verlies al.

[...]

Daarom was het ook ontzettend stom van me om TRX bij 900 sat te verkopen terwijl hij verder daalde naar 500 sat.
Als jij bij 900 sat winst maakt lijkt mij daar niets mis mee te zijn. Zelfs al speel je break even als je dat verder niet uit maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DAMAGE schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:20:
[...]

Als jij bij 900 sat winst maakt lijkt mij daar niets mis mee te zijn. Zelfs al speel je break even als je dat verder niet uit maakt.
Ik had ze bij 1100 sat gekocht, dus ik maakte 200 sat verlies. Maar who cares? Ik kon ze enkele dagen later voor 500 sat terugkopen, dus ik had er ineens _veel_ meer. Had ik ze gehouden, dan had ik minder TRX tegen dezelfde koers, dus minder waarde.

En natuurlijk is het moeilijk te voorspellen wat de koers gaat doen, we speculeren allemaal. Het gaat me puur om de opmerking: "ik verkoop niet, want dan heb ik verlies". Dat verlies heb je ongeacht of je verkoopt of niet. De les die enkelen hier blijkbaar nog niet geleerd hebben is dat je soms je verlies moet nemen om winst te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 16-01-2018 22:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grrrrrene schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Dat mag je me wiskundig eens uitleggen. Je hebt 100 coins die elk 1000 sat waard zijn, totaal 100k sat dus. Nu beginnen die te dalen en besluit je bij 800 sat waarde te verkopen. Je hebt nu 80k sat teruggekregen, 20k verlies. De coin zakt verder naar 500 sat en je koopt ze terug. Voor je 80k sat kun je er dus 160 kopen. Als die terug stijgen richting 1000 sat heb je 160k sat.
Dat is leuk als je weet dat ie zakt naar 500 sat, maar dat weet je niet. Vast blijven houden ook al sta je op verlies is vaak geen slecht idee. Genoeg mensen die panic sellen op het moment dat de munt het laagste punt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:24:
[...]

Dat is leuk als je weet dat ie zakt naar 500 sat, maar dat weet je niet. Vast blijven houden ook al sta je op verlies is vaak geen slecht idee. Genoeg mensen die panic sellen op het moment dat de munt het laagste punt bereikt.
Dat betekent nog altijd niet dat je geen verlies maakt als je munten minder waard worden. Leuk dat iedereen om de hete brij heen draait, maar dat wordt hier beweerd en is pertinent onwaar. Dat TRX zou blijven dalen zat er mijns inziens dik in en had ik ook voorspeld, maar je verlies nemen is erg moeilijk, ik weet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Grrrrrene schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:26:
[...]

Dat betekent nog altijd niet dat je geen verlies maakt als je munten minder waard worden. Leuk dat iedereen om de hete brij heen draait, maar dat wordt hier beweerd en is pertinent onwaar. Dat TRX zou blijven dalen zat er mijns inziens dik in en had ik ook voorspeld, maar je verlies nemen is erg moeilijk, ik weet het.
Verlies neem je pas bij de verkoop. Net zoals je ook niet rijk bent als je 1000 coins van EUR 10.000 hebt. Je bent pas rijk als je ze tegen die prijs verkoopt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grrrrrene schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:26:
[...]

Dan blijf ik even bij je voorbeeld. Je verkoopt op 800 sat en een half uur later staat ie op 900 sat. Je weet gewoon niet dat ie naar 500 sat gaat zakken, dat is het punt. Achteraf met een extreme daling zoals vandaag is het lekker makkelijk, maar vaak genoeg dropt ie flinkt om gelijk daarna terug te bouncen, dan kan je echt beter vasthouden dan verkopen. Genoeg mensen die bij een daling van 15% op 15% verlies verkocht hebben en daarna alleen weer duurder in kunnen kopen. Ik snap je voorbeeld wel, maar dat is achteraf praten. Het is gewoon niet zo dat verkopen beter is dan vasthouden bij iedere situatie, dat weet je pas achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
Het blijft altijd een keuze. Wacht je tot hij weer stijgt, dan kan je soms lang wachten terwijl het mogelijk was dat je beter je "verlies" kan nemen om het vrijgekomen aandeel te investeren in een andere coin die op korte termijn meer potentie heeft. Heb je er vertrouwen in dat het een "korte" dip is dan is het handig om meer bij te kopen om je algemene positie te verbeteren/middelen. Ik ben persoonlijk meer van het daytraden, dus ik neem mn verlies en investeer in een andere coin zodat ik dat "verlies" sneller kan goedmaken dan te wachten op de bounce. Ik pak liever 10x5% met minder risico dan een langere positie voor 50% ineens opleverde. Kost alleen meer tijd/aandacht dan lange termijn investeringen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
FaceDown schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:27:
[...]

Verlies neem je pas bij de verkoop. Net zoals je ook niet rijk bent als je 1000 coins van EUR 10.000 hebt. Je bent pas rijk als je ze tegen die prijs verkoopt.
En hebt laten uitbetalen op je rekening.. tot die tijd blijft het een virtuele winst die je alsnog kan verliezen als de Exchange er met de noorderzon mee vandoor gaat 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ach ben zelf om de eth gestapt voor het lange termijn plan. Had ze gekocht bij de crash een tijdje terug maar nu zijn ze weer aan het dalen. Het boeit me niet zo heel veel heb juist een deel vsn het spaargeld gedaan wat ik desnoods kon missen als het fout ging
Heb echter niet de kennis om te weten wanneer je moet verkopen om later weer beter te kopen. Het kan zomaar zijn dat die opeens weer stijgt en je met verlies zit. Zodoende langer termijn plan. Als we kijken naar de rentes op spaarrekeningen is long term eth nog steeds de betere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 09:34
Hij gaat weer ietsje omhoog nu zo te zien, maar de koers dipte net onder de 8500. Iemand nog een onderbouwde voorspelling van hoever dit door kan gaan? Ik ben (door ervaring in het verleden, je verkoopt toch te laat) vandaag maar blijven zitten maar heb met de koers nu een verlies gemaakt waar ik toch een leuke auto van had kunnen kopen :( .Een Tesla S of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Als mensen precies wisten wanneer ze moesten kopen en verkopen was iedereen al multimiljonair
Het blijft speculeren. De zegt je kan nog verkopen de ander zegt we zitten nu rock bottom hou ze. Het is puur wat je zelf wil, ik kies voor long term. Lekker laten staan en kijken waar die staat december 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mertense
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-04-2018
Specy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:46:
Hij gaat weer ietsje omhoog nu zo te zien, maar de koers dipte net onder de 8500. Iemand nog een onderbouwde voorspelling van hoever dit door kan gaan? Ik ben (door ervaring in het verleden, je verkoopt toch te laat) vandaag maar blijven zitten maar heb met de koers nu een verlies gemaakt waar ik toch een leuke auto van had kunnen kopen :( .Een Tesla S of zo.
Bitcoin rond de 8000
Ripple rond de 25 cent
XLM rond de 20 cent
Eth rond de 500

Een kleine greep op de koersprijzen die ik als gezond zie en waarna hij ook niet verder zal dalen. Alle hypers die na deze koersprijzen zijn ingestapt zijn weer vertrokken en die overblijven staan nog steeds flink in de plus. Hierna zal een rustige stijging in de pijplijn zitten. Dat is mijn prognose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
  • Laatst online: 02-09 12:27
Oke, ook al mijn winst is foetsie omdat ICX nu flink naar beneden keldert. Ach, we houden het gewoon lekker vast en binnenkort worden we weer wakker met winst.

Als vannacht onze vrolijke Aziatische vrienden wakker worden ben ik benieuwd wat er gebeurd. Ik denk dat als de koersen nog zo laag zijn ik zeker wat ETH ga kopen en snel verdelen.

Wie weet mag ik dan ook naar de maan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:07
Heb BTC en LTC eigenlijk wat te duur gekocht een tijdje terug (al was dat wel tijdens een dipje), denk dat dat wel weer goed komt maar het is niet verkeerd nu tegen een lagere prijs nog wat bij te kopen denk ik.
Misschien nog wat ETH om het te spreiden, ook al daalt en stijgt toch alles nagenoeg tegelijk.

Nee, ik heb geen idee wat ik doe, tijdens de kerst vakantie gewoon enthousiaste personen gesproken (waaronder een aantal met degelijke kennis van alles wat erachter zit) en daarmee een ontzettend FOMO gevoel gekregen.

In principe ben ik een HODLer, in dat kader denk ik dat ik misschien beter meer BTC's kan kopen ipv ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:17

REPLAY

Tik een eitje

dChained schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:06:
Oke, ook al mijn winst is foetsie omdat ICX nu flink naar beneden keldert. Ach, we houden het gewoon lekker vast en binnenkort worden we weer wakker met winst.

Als vannacht onze vrolijke Aziatische vrienden wakker worden ben ik benieuwd wat er gebeurd. Ik denk dat als de koersen nog zo laag zijn ik zeker wat ETH ga kopen en snel verdelen.

Wie weet mag ik dan ook naar de maan >:)
twijfel twijfel :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• onionchopper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-12-2020
Bitconnect is gevallen. Zat er zelf niet in, maar kijk eens "wat een geld er verdampt": https://www.worldcoinindex.com/coin/bitconnect

Daarom investeer je dus niet in Ponzicoins..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:06

p0st

Dutch Reefer

onionchopper schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:28:
Bitconnect is gevallen. Zat er zelf niet in, maar kijk eens "wat een geld er verdampt": https://www.worldcoinindex.com/coin/bitconnect

Finally, justice!
_________

Oh and remember, zolang je niet verkoopt heb je nog steeds hetzelfde aantal tokens als vorige week :)
Als je vertrouwen hebt in de coins in je portfolio, is HODL de enige zinnige optie :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
wow! of mijn portfolio-app (delta) heeft het even moeilijk, of mijn hele portfolio is -25% in het laatste uur. au! :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De correctie die je wist dat zou komen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:43
Mega buy nu. Automagische buy orders rond de 10.000 usd die erin knallen?

[ Voor 11% gewijzigd door JorzoR op 16-01-2018 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
JorzoR schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:37:
Op Coinmarketcap zijn er redelijk wat exchanges al onder de 10k gezakt. Ik twijfel sterk om uit te stappen en morgen in te stappen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:39
JorzoR schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:37:
Dat zijn beste aankopen! Ook bij Eth.

Go whales! (dat ik dat nog eens zou zeggen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Richh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:41:
[...]

Op Coinmarketcap zijn er redelijk wat exchanges al onder de 10k gezakt. Ik twijfel sterk om uit te stappen en morgen in te stappen.
Dat gaat je geld kosten ;)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
c0ne schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:44:
[...]

Dat gaat je geld kosten ;)
Denk ik ook.. We hebben bijna rock bottom en daarna is het weer heel gauw omhoog.. Eerst even wat bitcoins uiit china die nog verkocht moeten worden en dan gauw weer omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Hoe zijn de meningen hier verdeeld? Dippen we vannacht nog een keer of was dit het voor vandaag?
Ik durf nog wel een rollercoaster aan maar ik heb ook een beetje angst om te verkopen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
c0ne schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:55:
Hoe zijn de meningen hier verdeeld? Dippen we vannacht nog een keer of was dit het voor vandaag?
Ik durf nog wel een rollercoaster aan maar ik heb ook een beetje angst om te verkopen. :/
Ik weet het ook niet.. Het is nog vroeg in China..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Ik weet het ook niet.. Het is nog vroeg in China..
https://www.dewereldklok.nl/tijd/china/ :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeViE
  • Laatst online: 18-09 22:01
onionchopper schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:28:

Ik kan me in deeltje #5 van dit topic nog een Tweaker herinneren die hier in een alles-of-niets actie is ingegaan om wat serieuze voorgaande verliezen te compenseren.. hoop serieus dat hij/zij hier stiekem tijdig is uitgestapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Ok epic fail de eth stond op 23:30 op 696, twijfelde even dacht fuck it ik koop. Vergat de prijs nog een te checken schiet die net weer 20% omhoog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

WeViE schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:59:
[...]

Ik kan me in deeltje #5 van dit topic nog een Tweaker herinneren die hier in een alles-of-niets actie is ingegaan om wat serieuze voorgaande verliezen te compenseren.. hoop serieus dat hij/zij hier stiekem tijdig is uitgestapt...
Er zaten er hier inderdaad een aantal in BitConnect onder het mom van "ik weet dat het een Ponzi is, maar ik verdien er goed aan dus waarom ook niet". :/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepTwitch
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:34
[...]

Er zit een verschil tussen de BCC tokens en geld in BCC hebben. Je koopt dan als t ware die tokens, die "leen" je uit aan BCC en daar krijg je rente over.

Ik heb in september €250 in dat geintje gestopt, -liet me een beetje gek maken door succesverhalen om me heen-, en kocht daar toen 2,nogwat tokens voor die ik heb uitgeleend. Dat bedrag (die €250) zou ik dan na 300 dagen terugkrijgen, niet wat die 2 BCC tokens dan waard zouden zijn.

Heb gelukkig mn inleg al terug, ben benieuwd hoe dit afloopt.

Edit: oh ze hebben de website gesloten voor handel zie ik. Dat was dat dan.

[ Voor 4% gewijzigd door SleepTwitch op 17-01-2018 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viep
  • Laatst online: 23-07-2022
Sorry, verkeerde topic.

[ Voor 85% gewijzigd door Viep op 17-01-2018 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik kan met dat bericht ook herinneren, geloof dat het ook een aardig bedrag was. Ik weet niet precies hoe het zat met Bitconnect, maar volgens mij werd je tegoed voor een X aantal dagen/weken/maanden vastgezet. Ik vrees het ergste voor die persoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
Toch wel belangrijk om voldoende middelen altijd op je exchange te hebben staan zodat je meteen kan kopen en verkopen.
Het is wel niet het veiligste maar zo kan je wel actie ondernemen direct als de prijzen flink dalen/ stijgen .

Ik moest eerst nog even ethereum van mijn Ledger naar Binance brengen en Ehereum is vertraagd door 'opstopping' zegt Binance.

Ondertussen springen de prijzen weer omhoog en is het momentum weg om me voor 3,63 Dollar ? in te kopen in VEN.

ik kom er ook achter dat je maar beter niet te veel altcoins kan hebben in tijd van opwinding , beter 2 munten zodat je het overzicht op de ontwikkelingen niet kwijtraakt.

Juist als je beslissingen moet nemen en of geld kan gaan verdienen of juist verliezen door een slechter besluit helpt het echt als je klaar zit voor actie , ether in de Binance kas en overzicht op wat er met je coins gebeurt.
dan moet je er geen 8 hebben dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:39
Martin11 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 00:46:
Toch wel belangrijk om voldoende middelen altijd op je exchange te hebben staan zodat je meteen kan kopen en verkopen.
Het is wel niet het veiligste maar zo kan je wel actie ondernemen direct als de prijzen flink dalen/ stijgen .

Ik moest eerst nog even ethereum van mijn Ledger naar Binance brengen en Ehereum is vertraagd door 'opstopping' zegt Binance.

Ondertussen springen de prijzen weer omhoog en is het momentum weg om me voor 3,63 Dollar ? in te kopen in VEN.

ik kom er ook achter dat je maar beter niet te veel altcoins kan hebben in tijd van opwinding , beter 2 munten zodat je het overzicht op de ontwikkelingen niet kwijtraakt.

Juist als je beslissingen moet nemen en of geld kan gaan verdienen of juist verliezen door een slechter besluit helpt het echt als je klaar zit voor actie , ether in de Binance kas en overzicht op wat er met je coins gebeurt.
dan moet je er geen 8 hebben dus ...
Ik snap wel wat je bedoelt, maar hoe zou je dit willen uitvoeren? Je kan van tevoren niet echt weten wanneer het zo extreem gaat. Dus moet je altijd 2 alts aanhouden of alles eruit trekken en in eth omzetten. Ik heb er ook over gedacht. Tegelijkertijd is er natuurlijk een kans dat er heel wat mensen juist op die extreem goedkope alts gaan inkopen (heb ik gedaan, alsnog 10% voor het dal) . Ik denk dat het dan bijna onmogelijk is om de winst/verlies ratio in te schatten.
Ondertussen springen de prijzen weer omhoog en is het momentum weg om me voor 3,63 Dollar ? in te kopen in VEN
Goed nieuws voor je:
Per saldo had het weinig uitgemaakt omdat je met nieuw aangekochte Etherium gaat betalen (die je voor weinig had ingekocht). Tov het verschil met de VEN/ETH koers had je op het absolute dieptepunt vanavond hoogstens 10% kunnen besparen. Deze timewindow was wel heel kort (ralistischer is 5 a 6 procent)

[ Voor 14% gewijzigd door VySio op 17-01-2018 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
VySio schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 01:16:
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt, maar hoe zou je dit willen uitvoeren? Je kan van tevoren niet echt weten wanneer het zo extreem gaat. Dus moet je altijd 2 alts aanhouden of alles eruit trekken en in eth omzetten. Ik heb er ook over gedacht. Tegelijkertijd is er natuurlijk een kans dat er heel wat mensen juist op die extreem goedkope alts gaan inkopen (heb ik gedaan, alsnog 10% voor het dal) . Ik denk dat het dan bijna onmogelijk is om de winst/verlies ratio in te schatten.
Je hebt dan meer overzicht met minder coins en kan dan beter inschatten welke zo hard daalt dat je hem liever omzet in bv VEN die de klap wat beter opvangt.
Binance kan ook maar hooguit 4 schermpjes op mijn pc aanbieden zonder te gaan stropen dus ik ga steeds heen en weer,

Achteraf (zit nu nog te wachtem op mijn ethereum van mijn Nano s) had ik graag ether omgezet in iets wat minder daalt xoals VEN en ik toch wel op aas die laag in te kopen.
Maar inderdaad dit soort dingen gebeuren nooit op een fijn moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
VySio schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 01:16:
[...]

[...]

Goed nieuws voor je:
Per saldo had het weinig uitgemaakt omdat je met nieuw aangekochte Etherium gaat betalen (die je voor weinig had ingekocht). Tov het verschil met de VEN/ETH koers had je op het absolute dieptepunt vanavond hoogstens 10% kunnen besparen. Deze timewindow was wel heel kort (ralistischer is 5 a 6 procent)
Dat laatste klopt helemaal ,is ook verwarrend als alles tegelijk moet gebeuren . Ik had NEO verkocht omdat die zo hard daalde dat ik dacht er VEN voor te kopen dat minder snel daalt, uiteindelijk een klein verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Mensen wat is het hier opeens weer heerlijk rustig.

Er staat hier een leuk sommetje geld klaar om weer in te stappen op ETH, NEO en ICX.
Ik wacht nog even af wat er gebeurd als Europa zo ontwaakt.
NEO heb ik net al op een aardig dieptepunt een aantal gekocht (tenminste dat hoop ik dan). Zelfde geld voor ICX onder de 6 dollar.
Ook nog een hoopje klaarstaan om mogelijk straks nog bij te kopen.

We gaan het zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:57

Pater

Terry Tate

Ik heb mijn NAV omgeruild tegen een hogere BTC koers dan ik ze gekocht had en hiermee PO.E aangekocht. Als het omhoog springt, dan verwacht ik van PO.E een grotere sprong dan van NAV.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
GovertNL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 05:10:
Mensen wat is het hier opeens weer heerlijk rustig.

Er staat hier een leuk sommetje geld klaar om weer in te stappen op ETH, NEO en ICX.
Ik wacht nog even af wat er gebeurd als Europa zo ontwaakt.
NEO heb ik net al op een aardig dieptepunt een aantal gekocht (tenminste dat hoop ik dan). Zelfde geld voor ICX onder de 6 dollar.
Ook nog een hoopje klaarstaan om mogelijk straks nog bij te kopen.

We gaan het zien. :+
ik veracht dat het niet snel stijgt.. zoals bij de vorige crashes hoor..
heb gister eth verkocht met 400 verlies, nu zit ik even in bitcoin cash hopen dat deze omhoog springt om mijn verlies goed te maken :o :o :o :+ :+ :+
Pagina: 1 ... 35 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).