Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 18:59
Die klote banken zien natuurlijk hun manier van geld verdienen verdwijnen op termijn.

Maar goed vannacht wat DASH en LTC gekocht in de dip. Hopelijk dipt het niet nog verder. Dacht dat het wel goed in de dip zat. Januari mag nu wel afgelopen zijn en mag lekker gaan stijgen nu :-)

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Misschien moet iedereen de grafiek van de alt's op daily zetten voor een beetje perspectief, dan zien de grafieken er gewoon heel gezond uit. Vervelende, maar in veel gevallen noodzakelijke correctie dit....op de lange termijn alleen maar goed dit.

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-11 17:39
Oh, CNBC. Diezelfde partij die het nieuws de wereld in slingerde over dat Korea crypto trading wilde bannen? (wat niet correct was)

;w

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat zijn volgens jullie de echte koopjes nu gedurende de correctie? Ik overweeg sterk wat XRP bij te halen.

• JorzoR
Bartjeee schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:49:
Wat zijn volgens jullie de echte koopjes nu gedurende de correctie? Ik overweeg sterk wat XRP bij te halen.
XRP dipt de laatste tijd het hardst als er een dip is. Geeft wel een beetje aan dat het vertrouwen mist. Ik zou het niet doen >:)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
JorzoR schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:50:
[...]

XRP dipt de laatste tijd het hardst als er een dip is. Geeft wel een beetje aan dat het vertrouwen mist. Ik zou het niet doen >:)
XRP was sowieso al een tijdje met een daling bezig. Een dergelijke dip zorgt alleen maar dat die daling nog harder gaat.

Gelukkig een paar dagen geleden mijn XRP ingewisseld voor NEO, die lijkt de klap aardig op te vangen *D. Wel meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat BTC bij te kopen onder de €10k.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 16-01-2018 09:54 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• m-rody
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-11 23:05
Persoonlijk zou ik denken aan VEN, POWR, SIA maar goed ik ben benieuwd wat vanmiddag en vannacht ons weer brengt. Ik wacht het nog heel even af om te verschuiven/bij te kopen.

• Galois
  • Laatst online: 18-11 22:01

Galois

1811 - 1832

Ik geloof nog wel in XRP. Zit veel achter... Het zal de 100$ niet halen, maar ik denk dat het dit jaar nog wel op de 10$ komt...

Ik heb vorige week bijgekocht op 1,60... Twijfel nu ook een beetje... Maar ik heb met mijzelf afgesproken dat ik niet meer bij ga kopen (met euros) alleen nog wisselen tussen coins. Dus misschien dat ik wat BTC ga inruilen voor XRP. Maar ja, BTC is zo gezakt dat ik daar ook weer over twijfel...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 12:02
Zijn er (lui die nog wel met) wat coins in de plus zijn gebleven? Ben benieuwd welke dat zijn;) neo was mijn sterkste in de strijd, maar ook die ging ten onder

[ Voor 41% gewijzigd door DeKoetsier op 16-01-2018 09:56 ]

• Kwikbolojabi
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-11-2021
Ik ben zelf werkzaam in de havensector en januari worden traditioneel inventarissen opgemaakt en is het Chinese nieuwjaar waardoor de handel zo goed als stilvalt. Van wat ik begrepen heb als noob over het ganse cryptogebeuren is dat deze technologie ontstaan is om snellere transacties rechtstreeks van de ene kant van de wereld naar de andere te versturen zonder enige tussenpartijen (banken). Als de handel stilvalt in januari lijkt het mij dan ook niet meer als logisch dat het traden ook even een serieuze dip krijgt.

Ik zal niet zenuwachtig worden voor maart in ieder geval. (Afhankelijk van de economie kan februari soms ook nog een moeilijke maand zijn) al vind ik het zelf niet leuk om de laatste dagen alleen maar rode cijfers te zien.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:38:
[...]

Dat doet niets af aan het feit dat ik graag je argumentatie hoor wat futures hiermee te maken kunnen hebben. Of was dat gewoon een random thought? :)
Lijkt me sterk dat de "whales" waar men de mond vol van heeft, of de nieuwe investeerders die nu in paniek verkopen, zo'n negatieve impact hebben. Denk eerder dat men short is gegaan om eventueel op een later tijdstip weer bij te kopen (long).

• dangerpaki
Overigens op kraken zijn het volgens mij dezelfde personen die massaal dumpen en de prijs laten dalen. Ik zie namelijk op hetzelfde tijdstip massaal een dip komen in DASH, LTC, XMR, BTC. Zullen behoorlijk wat stop orders afgaan.

• JorzoR
DeKoetsier schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:55:
Zijn er (lui die nog wel met) wat coins in de plus zijn gebleven?
Ja, alleen coins die ik in december/begin januari had gekocht :+

Ik hou het trouwens bij met m'n eigen open source project: https://github.com/jvandenaardweg/coinaly

[ Voor 17% gewijzigd door JorzoR op 16-01-2018 09:58 ]

• Kwikbolojabi
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-11-2021
Zijn er (lui die nog wel met) wat coins in de plus zijn gebleven? Ben benieuwd welke dat zijn;) neo was mijn sterkste in de strijd, maar ook die ging ten onder
Ltc heb ik spotgoedkoop op de kop kunnen tikken en red momenteel mijn ganse portfolio.

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 12:02
Ja zelf sta ik ook nog net in de plus over de langere termijn. Ltc is ook flink gedipt in de laatste nacht.

Maargoed, op naar groene pieken. En ik besef me dat dit geen slowchat is, dus deze relevante post is mijn laatste;)

[ Voor 10% gewijzigd door DeKoetsier op 16-01-2018 10:01 ]

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-11 13:47
Ik denk dat XRP overgewaardeerd is.

Ik zou eerder NEO of VeChain halen, puur vanwege de groei op lange termijn. En ja, ik heb zelf ook posities daarin, maar actieve developers, partnerships, geen hype-CEO op Twitter doet voor mij al veel.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Plus totaal niet - maar schade is tot zover redelijk beperkt nog door spreiding. Enige wat ik toch jammer vind is dat ik overall nog steeds stevig in de min sta... Half december begonnen - vlak voordat toen die dip kwam... Achteraf het meest beroerde moment om in te stappen gebleken... Ach ja. No risk, no gain. Had ook tevoren niet de verwachting van snel slapend rijk worden ofzo (zoals velen die in die tijd instapten wel hadden... voor mij was het gewoon het eerste moment dat ik wat extra geld had dat ik kon inzetten).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Jyskal
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09-2021
Galois schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:54:
Ik geloof nog wel in XRP. Zit veel achter... Het zal de 100$ niet halen, maar ik denk dat het dit jaar nog wel op de 10$ komt...

Ik heb vorige week bijgekocht op 1,60... Twijfel nu ook een beetje... Maar ik heb met mijzelf afgesproken dat ik niet meer bij ga kopen (met euros) alleen nog wisselen tussen coins. Dus misschien dat ik wat BTC ga inruilen voor XRP. Maar ja, BTC is zo gezakt dat ik daar ook weer over twijfel...
XRP zal nooit 10 dollar halen dit jaar. Dan staat die op 500+ miljard markt waard, 2x BTC nu en dit is alleen nog maar gerekend op de XRP in omloop. Met de totale supply komen ze dan op 1.5 biljoen en dan zou Ripple 3x groter worden dan Apple 8)7

• Rookert25
Handelsvolume laatste 24 uur is ook best wel laag. Slechts 4 miljard op de nr exchange, terwijl Binance (nu nr 2) op topdagen wel ruim 8 miljard dollar verwerkt.

Bron: https://coinmarketcap.com/exchanges/volume/24-hour/

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-11 11:24
Nog een miniscuul plusje in Electroneum, de rest is allemaal ingestort vanochtend. :)

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

• Dick Turpin
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik ben eind november begonnen met 125 euro, gedeelte Ripple en Verge.
Door de Verge was dat binnen no time 700 euro.
Inleg er uit gehaald en de rest verdeeld onder NAV, Stratis, ETH, POWR, NEO en VTC.

De VTC gekocht op ATH en is de slechtste investering.
Qua totaal schommelde ik een tijd tussen de 750 en 850 euro.

Vanochtend 710,- zojuist 630,- en dalende..

Ik denk dat ik de Blockfolio maar een tijdje uitzet. Kijken we over een maandje wel weer..

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 11:10
Ten opzichte van wat? Ten opzichte van gisteren iedereen in rood veronderstel ik. Tenzij je enkel Neo hebt of zo. Ten opzichte van mijn eerste instap nog steeds +%400. Ik snap heel die heisa niet zo nu. Gewoon op de middel lange of lange termijn kijken. En voor de daytaders en korte termijn speculanten, if you can't stand the heat...

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:40
Jyskal schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:01:
[...]

XRP zal nooit 10 dollar halen dit jaar. Dan staat die op 500+ miljard markt waard, 2x BTC nu en dit is alleen nog maar gerekend op de XRP in omloop. Met de totale supply komen ze dan op 1.5 biljoen en dan zou Ripple 3x groter worden dan Apple 8)7
Een jaar geleden toen XRP op 0,6 cent stond zou hij nooit boven de 10 cent uitkomen. Een half jaar geleden toen hij op 25 cent stond zou hij nooit boven de dollar uitkomen, nu staat hij boven de dollar en zal hij nooit boven de 10 dollar uitkomen.... Zeg nooit nooit. De markt waar Ripple zich in probeert te vestigen (transfers tussen banken en transfers tussen particulieren) is een biljoenen markt. De eerste pilots draaien al (banktransfers tussen koreaanse en japanse banken, particuliere transfers via Moneygram). Als dat een succes wordt en er sluiten meer bedrijven aan zie ik XRP echt nog wel vertienvoudigen.

Maarja, Ripple is natuurlijk de slechterik, omdat ze met die gemene banken samenwerken in plaats van ze proberen omver te werpen. 8)7

• dangerpaki
kazz1980 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Plus totaal niet - maar schade is tot zover redelijk beperkt nog door spreiding. Enige wat ik toch jammer vind is dat ik overall nog steeds stevig in de min sta... Half december begonnen - vlak voordat toen die dip kwam... Achteraf het meest beroerde moment om in te stappen gebleken... Ach ja. No risk, no gain. Had ook tevoren niet de verwachting van snel slapend rijk worden ofzo (zoals velen die in die tijd instapten wel hadden... voor mij was het gewoon het eerste moment dat ik wat extra geld had dat ik kon inzetten).
Precies zelfde shit hier. Achteraf (maar dat is altijd makkelijk) had ik net wat later moeten instappen.
Heb vannacht wat bijgekocht met het idee dat het zoals altijd in de ochtend zou bijtrekken. Nu daalt het nog stevig door. Dus eigenlijk te vroeg geweest.

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
heb ff btc gekocht bij anycoin.. man man.. duurt lang die transacties.. hopelijk ben ik nog op tijd voordat die de lucht in knalt. VEN op 4,50 koopje denk.. blijft stabiel

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10 12:10
pfff, zit al in de crypto sinds eind juli, met bescheiden bedragje opgewerkt naar 31k, zit nu weer op 13k !!!
zo een bloedbad heb ik nog niet eerder meegemaakt. ik geloof heus wel dat het weer aantrekt,

• shakespeare
Slowchat... Je zou nou toch beter moeten weten inmiddels..

[ Voor 82% gewijzigd door Grotman op 16-01-2018 10:45 ]

• RmNL90
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-08-2021
shakespeare schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:20:
heb ff btc gekocht bij anycoin.. man man.. duurt lang die transacties.. hopelijk ben ik nog op tijd voordat die de lucht in knalt. VEN op 4,50 koopje denk.. blijft stabiel
VEN is inderdaad een koopje nu! Heb zelf in ieder geval nog iets bijgekocht.

Daarnaast is het best dubbel. Voor mij mag ETH nog even twee weken rond dit niveau blijven of zelfs nog dalen... waarschijnlijk komt WanChain dan goedkoper op de markt >:)

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Jyskal schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Dit is er vanuit gaande dat de BTC zelf niet zou stijgen dit jaar. Maar die gaat "natuurlijk" ok stijgen. Dus jouw beredenering is daarmee niet waterdicht lijkt mij.

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-11 10:09
Ik had voor de gein een crypto percentage tracker gebouwd in Power BI, voor mijn eigen portfolio. Net maar eens de data gerefreshed en dan word ik toch zeer verdrietig :) Alleen WTC en NEO houden mij deze week een beetje overeind... de vier grootste verliezers had ik deze week aangeschaft, au.

Portfolio

Neig toch sterk om nu bij te gaan kopen, wat zijn jullie plannen en waarom?

• descon
  • Laatst online: 12-11 22:20
Zou eens kijken naar de dipjes van afgelopen tijd in januari..schijnt een trend te zijn rond deze tijd dat er een dip is.

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
Theniers schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:25:
Ik had voor de gein een crypto percentage tracker gebouwd in Power BI, voor mijn eigen portfolio. Net maar eens de data gerefreshed en dan word ik toch zeer verdrietig :) Alleen WTC en NEO houden mij deze week een beetje overeind... de vier grootste verliezers had ik deze week aangeschaft, au.

[afbeelding]

Neig toch sterk om nu bij te gaan kopen, wat zijn jullie plannen en waarom?
Ik wacht. De dip duurt nog wel even en ik koop in op het laagst mogelijke moment.
Daarna HODL waar ik vertrouwen in heb.

• shakespeare
stel btc gaat naar de 5k.. hoe zit het dan met de ALTS ? aangezien ik in BTC gekocht heb.. heeft iemand hier ideeen bij ?

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Net wat gezocht op Twitter en diverse fora, wat ik niet terug kan vinden is wat de reden is voor deze algehele dip?

Verwijderd

kattapult schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:37:
Net wat gezocht op Twitter en diverse fora, wat ik niet terug kan vinden is wat de reden is voor deze algehele dip?
kwam net dit tegen:
https://www.telegraaf.nl/...48/waarde-bitcoin-duikelt

In hoe verre de telegraaf te "vertrouwen" is met dit soort dingen, is te betwijfelen. Maar wellicht een kern van waarheid?!

• Bartjeee
  • Niet online
kattapult schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:37:
Is toch al wel voorbij gekomen;

https://www.cnbc.com/2018...tocurrency-crackdown.html
https://www.cnbc.com/2018...urrency-trade-report.html

• shakespeare
oei.. weer slowchat in het Handels-topic. Klopt, daar hebben we een apart topic voor

[ Voor 11% gewijzigd door Grotman op 16-01-2018 10:51 ]

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54
Is het normaal dat een confirm bij BTC nu extreem lang duurt (al meer dan 1,5 uur)? Thans toch 417 sat/B genomen.

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-11 22:50
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:09:
Is het normaal dat een confirm bij BTC nu extreem lang duurt (al meer dan 1,5 uur)? Thans toch 417 sat/B genomen.
Hier ook het geval. Vanaf Bl3p

• Soundman12
  • Laatst online: 17-11 11:24
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:09:
Ja dat was wel te verwachten, veel mesen die hun bitcoins nu in paniek verkopen. Daardoor zal er nu wel een backlog van transacties ontstaan. Ik denk dat het voor mesen die gewone fees gebruiken nog wel even gaat duren voordat deze transacties geconfirmed worden.

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:24
Op 22 december toen de waarde ook over de hele linie flink daalde zag je langzaamaan de verschillende werelddelen wakker worden, met bij elke tijdzone rond 7am een nieuwe dip: in Azie begon het, toen Europa, toen Oost-VS en bij West-VS was het herstel wel ongeveer ingezet. Dit omdat degene die dan weer wakker werden gingen panic sellen op de verliezen. Dat patroon zie ik nu minder terug.

Het dieptepunt van deze dip lijkt trouwens voorbij te zijn, rond 11 uur. Wat denken jullie?

[ Voor 17% gewijzigd door CeeDeeS op 16-01-2018 11:40 ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:11

ScreamGT

joejoe

En zo zie je je folio met 55% inkakken binnen 8 dagen tijd.

Zo gaat dat in Cryptoland. Valt mij wel op dat de berichten met hoeveel €€€ iemand in een kwartiertje gemaakt heeft, allemaal wegblijven. Verlies mag ook gemeld worden, heren en dames!

De dip zit er in ieder geval goed in. Nieuws uit China werkt natuurlijk niet mee, alhoewel dit allemaal bij het spelletje hoort. Ik zie een totale ban van cryptos namelijk niet gebeuren, te veel instanties die er al diep in zitten en zo allemaal maar goedkoop kunnen shoppen om na het positieve nieuws gelijk weer te gaan cashen.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• hmr
  • Laatst online: 13-11 10:10

hmr

Vooralsnog is er nog geen reden tot paniek bij mij, al zag ik mijn portfolio van VEN / XRP en XVG wel even ruim 50% verminderen in waarde van euro's.... ik HODL en hoop eigenlijk dat de dip nog wat doorzet, zodra mijn bonus wordt gestort ik nog wat VEN kan bijkopen voor een laag bedrag.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 16:19

Pater

Terry Tate

ScreamGT schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:33:

Zo gaat dat in Cryptoland. Valt mij wel op dat de berichten met hoeveel €€€ iemand in een kwartiertje gemaakt heeft, allemaal wegblijven. Verlies mag ook gemeld worden, heren en dames!
Verlies heb je pas als je het neemt... B)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 11:10
Pater schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:40:
[...]
Verlies heb je pas als je het neemt... B)
Winst ook. ;)

• fragbastard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 14:30

De dip zit er in ieder geval goed in. Nieuws uit China werkt natuurlijk niet mee, alhoewel dit allemaal bij het spelletje hoort. Ik zie een totale ban van cryptos namelijk niet gebeuren, te veel instanties die er al diep in zitten en zo allemaal maar goedkoop kunnen shoppen om na het positieve nieuws gelijk weer te gaan cashen.
-27.50%, -$87, ben een kleine speler ;)

• pirodr01
  • Laatst online: 28-06-2024
fragbastard schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:42:
[...]

-27.50%, -$87, ben een kleine speler ;)
Ook klein begonnen maar afgelopen 24 uur rond de 2500 euro ingeleverd...gelukkig wel allemaal winst

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:24
Ik ook in een week zo'n 10k ingeleverd, waarvan vannacht zo'n 6.
Enfin, we kijken het nog maar eens even aan :P
Gelukkig had ik nog wat fiat dus zojuist nog maar eea bijgekocht.

Overall nog goed in de +

[ Voor 30% gewijzigd door CeeDeeS op 16-01-2018 11:47 ]

Verwijderd

Portfolio nog op break even grofweg door XRB, VEN, PRL die nog in het groen staan.
Zometeen eens wat geld erin knallen, nog eens even peinzen wat de aankoop gaat worden

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
Grote baas China is boos....ICX en RLC iExec ook wat verlies op (winst)...Bijkopen op dips :*)

[ Voor 4% gewijzigd door jorisdeket op 16-01-2018 11:49 ]

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:16
Welk verlies moet er genoemd worden? In de dip zat ik op 1000 dollar minder potentiele winst met een all-in ninja sell en buy op NEO hoop ik er na de dip beter uit te zijn gekomen.
Ninja sell en buy helaas niet op de top en de dip maar toch iets op verdiend.

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Vannacht ook 15k ingeleverd, maar het hoort er allemaal bij. Denk dat het wel goed is om je verliezen ook met je omgeving te delen, indien je je winsten ook deelde. Zo weet iedereen dat het een markt is die gewoon heel hard op en neer gaat.

Ik hold verder hoor. Elk jaar is januari een slechte maand, daarnaast kwamen er heel veel negatieve berichten langs de laatste dagen. Kan me ook voorstellen dat veel grote investeerders short zijn gegaan op Bitcoin, dus hier alleen maar baat bij hebben. Wacht het eens een paar maandjes af, dan staan we weer groen.

PSN/Steam: Xamsix

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:18
Hele week mijn portfolio zich relatief stabiel gehouden door ca. 25% NEO in mijn portfolio en af een toe een muntje zoals KNC of WaBi die meehielp. Nu toch wel even -25%. Daarnaast biedt deze situatie ook mogelijkheden, voor munten nu met korting kopen want het gaat geheid weer omhoog. En een ander positief ding is dat voor een ICO waarmee ik meedoe de waarde van ETH op 1200 dollar gelocked is en die nu een stuk lager staat :)

Wot-stats

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 11:45

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik keek vanochtend naar mijn ethereums and zag dat ze aan het dalen waren. Dus ik toch maar even googlen wat er allemaal aan de hand was en zag dus dat verschillende bronnen wederom aangaven dat Korea de cryptomunten gaan bannen.

En toen heb ik ze maar verkocht voor 910 euro per stuk. Op dit moment nog een goede keuze maarja, wanneer weer kopen wordt wel steeds lastiger met zulke hoge bedragen. . .

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:57
Ryan1981 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:01:
Ik keek vanochtend naar mijn ethereums and zag dat ze aan het dalen waren. Dus ik toch maar even googlen wat er allemaal aan de hand was en zag dus dat verschillende bronnen wederom aangaven dat Korea de cryptomunten gaan bannen.

En toen heb ik ze maar verkocht voor 910 euro per stuk. Op dit moment nog een goede keuze maarja, wanneer weer kopen wordt wel steeds lastiger met zulke hoge bedragen. . .
Ah, door jou komt die dikke daling dus :P. Panic sale, newbie? Anders had je wel HODL gedaan enzo ;)

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:41
Ik heb er voor gekozen nog een zwikje VEN te kopen op een zeer lage koers. Was zo slim om daar ETH voor te gebruiken i.p.v. BTC vanwege de wetenschap dat het een stuk sneller in m'n wallet terecht zou komen door betere transactietijd. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 11:53
Vannacht ook een verlies van 7k, kan gebeuren en we komen er wel uit.
Denk dat dit gerust gedeeld mag worden, het zijn niet allemaal sprookjes ;)

• ikbenrichard197
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-11 16:35
Ryan1981 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:01:

Korea was gisteren, vandaag is het china. Het land waar alles kan maar niks mag. Nu maar hopen dat het mee valt en alles opveert ..

• Capt. Trippie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-12-2021

In dat geval.. deel van mijn Ripples gisteren op 1.70 toch maar van de hand gedaan, zodat ik mijn portfolio nu wat beter kan gaan spreiden.
bestaande nu uit:

VEN
SUB
RDD
ECA

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 15:50
Capt. Trippie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:05:
[...]

In dat geval.. deel van mijn Ripples gisteren op 1.70 toch maar van de hand gedaan, zodat ik mijn portfolio nu wat beter kan gaan spreiden.
bestaande nu uit:

VEN
SUB
RDD
ECA
Als dit jou portfolio is, heb je niet een deel van je Ripples verkocht. ;)

• jorisdeket
- weg -Wilde deze graag met jullie delen. Wat jullie er mee doen is aan jullie. *;

Nee, zo werkt het hier niet. Linkdrops zijn niet toegestaan, begeleid je link altijd met wat tekst over de inhoud (tenzij dat natuurlijk al logisch volgt uit de discussie)

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 16-01-2018 12:31 ]

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Stevie_ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Ah, door jou komt die dikke daling dus :P. Panic sale, newbie? Anders had je wel HODL gedaan enzo ;)
Hehe ik heb maar 3 echte triggers om mijn spul te verkopen:

1) Overheden gaan ingrijpen
2) De bubbel klapt
3) Er is een beter alternatief voor de coin die ik nu heb.

Toen ik de 1e hoorde met het "nep nieuws" van CNBC was ik al direct van o jee, waar er 1 schaap over de dam is volgen er meer maar toen las ik dat het niet echt waar was. Nu het daad werkelijk echt zo is is mijn vertrouwen niet heel hoog, maargoed dat was het eigenlijk nooit en toch is hij naar 1100 gestegen dus dat zecht verder ook niets.

• Capt. Trippie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-12-2021
OmeAnne schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Als dit jou portfolio is, heb je niet een deel van je Ripples verkocht. ;)
Correct.

Heb nog een slag XRP en een beetje BTC

Maar bedoelde eigenlijk waarin ik heb geherinvesteerd O-)

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10 22:41
Acidrain schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:48:
Welk verlies moet er genoemd worden? In de dip zat ik op 1000 dollar minder potentiele winst met een all-in ninja sell en buy op NEO hoop ik er na de dip beter uit te zijn gekomen.
Ninja sell en buy helaas niet op de top en de dip maar toch iets op verdiend.
Ja precies, Nog steeds ruime winst van 1000% t/m 17000% voor 1 jaar dus uh ik zie het eind 2018 hoe het dan staat.

• biggydeen2
  • Laatst online: 16-11 12:01
jorisdeket schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:09:
- weg -

Wilde deze graag met jullie delen. Wat jullie er mee doen is aan jullie. *;
Dit soort openbare berichten zijn compleet nutteloos. Wat staat er precies in? Helemaal niks. Deze persoon heeft zogenaamd vanalles uitgezocht. Maar dat kan hij ook net zo goed niet hebben gedaan.

Daarnaast kan de hele wereld dit lezen. En waarschijnlijk is zijn enige doel meer mensen te laten investeren in de betreffende coins. Omdat hij ze zelf al heeft ingekocht.

Regel nummer 1: Luister NOOIT naar anderen en doe altijd je eigen onderzoek.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 16-01-2018 12:32 ]

• Xamsix
Ryan1981 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Hehe ik heb maar 3 echte triggers om mijn spul te verkopen:

1) Overheden gaan ingrijpen
2) De bubbel klapt
3) Er is een beter alternatief voor de coin die ik nu heb.

Toen ik de 1e hoorde met het "nep nieuws" van CNBC was ik al direct van o jee, waar er 1 schaap over de dam is volgen er meer maar toen las ik dat het niet echt waar was. Nu het daad werkelijk echt zo is is mijn vertrouwen niet heel hoog, maargoed dat was het eigenlijk nooit en toch is hij naar 1100 gestegen dus dat zecht verder ook niets.
Dit is vorig jaar ook al voorgekomen, en ongeveer 3-4 jaar geleden heeft China het nog eens gedaan. Dit soort dingen blijven gebeuren, maar zolang er geen ECHT verbod is, is er niets aan de hand. Dit had je in principe wel kunnen weten als je een beetje de geschiedenis van Bitcoin had gevolgd. Maar goed. Denk dat het wel eventjes gaat duren voor we weer omhoog gaan :)

Daarnaast, iedereen panikeert nu, terwijl we in december keihard omhoog gingen. Dan hoor ik niemand; waarom? waarom?

• yec
  • Laatst online: 31-10 16:58

yec

Ergens rond 10 januari stond ik op 300% en en nu sta ik op 100% winst.

En ik weet dat panic sells worden afgeraden, maar heb mijn winst toch maar verzilverd net. Als het weer omhoog gaat, stap ik weer in met de winst. Al loop ik waarschijnlijk een deel van de stijging mis.

• jorisdeket
biggydeen2 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:16:
[...]

Dit soort openbare berichten zijn compleet nutteloos. Wat staat er precies in? Helemaal niks. Deze persoon heeft zogenaamd vanalles uitgezocht. Maar dat kan hij ook net zo goed niet hebben gedaan.

Daarnaast kan de hele wereld dit lezen. En waarschijnlijk is zijn enige doel meer mensen te laten investeren in de betreffende coins. Omdat hij ze zelf al heeft ingekocht.

Regel nummer 1: Luister NOOIT naar anderen en doe altijd je eigen onderzoek.
Als je zo reageert zal je zelf geen onderzoek hebben gedaan is mij mening dan. Lees je zelf in, geef alleen een voorzet :*) En heb er ook duidelijk bij gezet: Doe er mee wat je wilt.

****Special note: Superficial coins and meme coins are OUT for 2018.
That's right folks, we'll see real coins take center stage this year.
If you bought coins based on name, logo branding (polygons, wireframes), memes or concepts/whitepapers:
ACTION TO TAKE: SELL IMMEDIATELY****

Nu jij?

[ Voor 20% gewijzigd door jorisdeket op 16-01-2018 12:29 ]

• Stevie_
Ryan1981 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Je bent echt in paniek dus. Wellicht je horizon iets breder trekken ipv bij een beetje nepnieuws al "ojee ojee ojee". Dit is de derde dip dit jaar; die duren niet uurtje, maar dagen / weken. Reken er maar op dat de gehele markcap pas over een maand weer aantrekt en ondertussen kleine ups en downs. En fuck it, liever alles verliezen dan uit emotionele zwakte nu mijn portfolio verkopen :-).

• mark-k
  • Laatst online: 18-11 16:05

mark-k

AKA markkNL

Tja, hier sta ik ook inmiddels op nog maar 10% van wat ik n week geleden aan winst had, gelukkig nog in de plus maar de dalingen mogen nu toch wel eens stoppen :P

Mijn target om in januari te verdubbelen gaat iig niet meer lukken gok ik :X

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-10 15:28
Xamsix schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:19:
[...]

Dit is vorig jaar ook al voorgekomen, en ongeveer 3-4 jaar geleden heeft China het nog eens gedaan. Dit soort dingen blijven gebeuren, maar zolang er geen ECHT verbod is, is er niets aan de hand. Dit had je in principe wel kunnen weten als je een beetje de geschiedenis van Bitcoin had gevolgd. Maar goed. Denk dat het wel eventjes gaat duren voor we weer omhoog gaan :)

Daarnaast, iedereen panikeert nu, terwijl we in december keihard omhoog gingen. Dan hoor ik niemand; waarom? waarom?
Volgens mij zijn er hier 100 pagina's te vinden met succesverhalen, nog maar niet te spreken over de vele accounts welke aangemaakt zijn in de 3e en 4e week december.

Het is nou niet dat de bizarre stijgingen in december hier stilgehouden zijn hoor.
Het is nu juist een stuk rustiger met reacties heb ik het idee.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de harde stijging ook niet tof vond. Het ging eigenlijk té snel, waardoor je ging twijfelen wat te doen. Als dan ook nog eens je hele portfolio omhoog gaat (15 verschillende coins) ga je ook niet zo snel afscheid nemen van een coin. De daling nu is eventjes prima. Dat gezegd hebbende, de afgelopen 1,5 uur is er alweer bijna $300 bijgekomen in de portfolio. Daarnaast begonnen met ETH farmen; kijken hoe dat uitpakt.
Wel krom; je fiatteert niet als de boel lekker stijgt, maar als de boel daalt ook niet (je had immers méér).

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Stevie_ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Je bent echt in paniek dus. Wellicht je horizon iets breder trekken ipv bij een beetje nepnieuws al "ojee ojee ojee". Dit is de derde dip dit jaar; die duren niet uurtje, maar dagen / weken. Reken er maar op dat de gehele markcap pas over een maand weer aantrekt en ondertussen kleine ups en downs. En fuck it, liever alles verliezen dan uit emotionele zwakte nu mijn portfolio verkopen :-).
hehe, ondertussen staat hij nu weer boven de 910, maar ik wil idd niet alles verliezen. Zat al een tijdje te denken om uit te stappen want ik vond het een mooi bedrag. Maarja het blijft natuurlijk wel een beetje knagen als hij straks weer veel verder stijgt.

De tijd zal het leren of mijn verkoop terecht was of niet.

• dentim
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09-2024
Capt. Trippie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:05:
[...]

bestaande nu uit:

VEN
SUB
RDD
ECA
Hierop inhakend zou ik graag jullie advies vragen.
Als beginnende cryptobelegger (sinds midweg december) probeer ik een breed portfolio op te bouwen om voor lange termijn te HODL'en. (+6 maanden/ +1 jaar).

Kan je me tips geven over welke coins ik moet onderzoeken die een aanvulling kunnen zijn in mijn portfolio.

Mijn huidige portfolio:

Ethereum 63%
Bitcoin 16%
Ripple 13%
iota 7%

Ik wou deze avond nog een gedeelte investeren bitcoin omzetten in VEN.
Alvast bedankt.

• mark-k
  • Laatst online: 18-11 16:05

mark-k

AKA markkNL

Soeski schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:23:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de harde stijging ook niet tof vond. Het ging eigenlijk té snel, waardoor je ging twijfelen wat te doen. Als dan ook nog eens je hele portfolio omhoog gaat (15 verschillende coins) ga je ook niet zo snel afscheid nemen van een coin. De daling nu is eventjes prima. Dat gezegd hebbende, de afgelopen 1,5 uur is er alweer bijna $300 bijgekomen in de portfolio. Daarnaast begonnen met ETH farmen; kijken hoe dat uitpakt.
Wel krom; je fiatteert niet als de boel lekker stijgt, maar als de boel daalt ook niet (je had immers méér).
Jup, stijging was ook wat apart, als je dan een stel raketten mist (ADA, toen TRX) ga je toch twijfelen. Ik twijfel nog steeds of ik niet moet verkopen soms en dan lager weer moet inkopen (op n dag, gewoon daytraden om meer coins te krijgen dus), maar ik HODL maar gewoon.

Uiteindelijk blijft het het risico van het vak en had je veel winst kunnen maken met daytraden maar ook veel kunnen verliezen). Waar mijn angst dan vooral bij lag was dat je te vroeg verkoopt en hij niet meer onder je verkooppunt komt voor coins die je toch wel graag zou houden. Met gewoon wat winst pakken is dat natuurlijk niet zo'n probleem, 1x kopen 1x verkopen en niet meer naar omkijken.

• Stevie_
Ryan1981 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:26:
[...]

Maarja, te tijd zal het leren of mijn verkoop terecht was of niet.
Nee, dat was het niet. Sterkte.

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Stevie_ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:28:
[...]
Heerlijk om weer eens alleen maar groen te zien ;)

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

[...]

U heeft een glazen bol? :P

Lijkt er op dat jij veel vertrouwen er in hebt, en dat kan natuurlijk terecht zijn, maar ik ga er van uit dat ook jij het nieuws in de gaten houd en op tijd wil verkopen als er echt maatregelen gaan komen. Wat zou voor jou dan nieuws zijn om te besluiten te verkopen?

• Stevie_
BillMcNeal schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Heerlijk om weer eens alleen maar groen te zien ;)
Ik heb eigenlijk nog amper verlies t.o.v. gisteren :-).

• Grotman
  • Niet online
Ryan1981 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:30:
[...]

Lijkt er op dat jij veel vertrouwen er in hebt, en dat kan natuurlijk terecht zijn, maar ik ga er van uit dat ook jij het nieuws in de gaten houd en op tijd wil verkopen als er echt maatregelen gaan komen. Wat zou voor jou dan nieuws zijn om te besluiten te verkopen?
Persoonlijk denk ik helemaal niet aan verkopen bij crashes, misschien wel juist niet. Tenzij er een giga-bug in Bitcoin wordt ontdekt en er dus iets structureels mis is zie ik geen enkele reden om te verkopen. Wat is er nu anders dan vorige week dan? Leuk dat het tussendoor stijgt en daalt, maar dat verandert toch niks aan de fundamenten? Ik ben geen daytrader dus en ga dus zeker niet in een daling verkopen, heb gewoon wat geld in coins waar ik in geloof.

• Stevie_
Ryan1981 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:30:
[...]

Niet, ik verkoop het niet. Niet als het daalt. Ik verkoop enkel winst. De ondergrens is 0 euro. En serieus; 70% van mijn portfolio is op dit moment nog paar duizend euro eigen geld. Ik heb gekozen voor het risico en bekijk het vooral op de langere termijn. Als de marktcap morgen weer 700 biljoen is, ondanks al dat gezeik uit China, zegt dat wel voldoende. Mocht de bubbel toch barsten, prima, dan verdien ik mijn verlies wel op andere manier terug.

En serieus; in crypto verkopen bij verlies is de grootste fout die je naar mijn inziens kan maken. Vandaar sterkte, ook omdat het spelletje na vandaag nog niet is afgelopen en je over 2 weken weer 'ojee ojee' gaat zeggen :-).

[ Voor 11% gewijzigd door Stevie_ op 16-01-2018 12:38 ]

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 09:47
Als je het echt wilt weten.. ik had twee weken geleden mijn inleg bijna op het tienvoudige staan.. daar is sinds vandaag 60% vanaf.

Shit happens. Maar sta nog altijd op winst dankzij munten als Verge, Stellar en Waves. Verder is het een bloedbad.
Ik zie met 2 weken wel weer. Mogelijk is het dan van: YEAH TESLA GEKOCHT }:O

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Stevie_ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Niet, ik verkoop het niet. Niet als het daalt. Ik verkoop enkel winst. De ondergrens is 0 euro.
Ik sta er hetzelfde in, gaat het allemaal kaput dan heb ik toch een mooie hobby gehad de laatste maanden sinds mei. En hobby's kosten geld :)

Sowieso is het allemaal interessant om te lezen waar iedereen mee bezig is, zit er geld in wat ik kan missen en je leert er ook vrij veel van. Ik tenminste wel..

• Xamsix
Ero-Sensei schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:23:
[...]

Volgens mij zijn er hier 100 pagina's te vinden met succesverhalen, nog maar niet te spreken over de vele accounts welke aangemaakt zijn in de 3e en 4e week december.

Het is nou niet dat de bizarre stijgingen in december hier stilgehouden zijn hoor.
Het is nu juist een stuk rustiger met reacties heb ik het idee.
Ging me ook niet om succesverhalen. Ging me erom dat we ons niet lijken af te vragen waarom we 400% winst nemen, maar als we 20% dalen wel moord en brand schreeuwen. De logica werkt beide kanten op. Heb inderdaad genoeg succesverhalen gezien, vaak zonder enige kanttekening.

All I'm trying to say. We zijn zo hard gestegen, dat het ook wel eens kan gebeuren dat het naar beneden gaat. Daardoor moet je niet paniek verkopen, maar gewoon rustig analyseren, bijkopen en/of holden.

• Rookert25
Grotman schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Persoonlijk denk ik helemaal niet aan verkopen bij crashes, misschien wel juist niet. Tenzij er een giga-bug in Bitcoin wordt ontdekt en er dus iets structureels mis is zie ik geen enkele reden om te verkopen. Wat is er nu anders dan vorige week dan? Leuk dat het tussendoor stijgt en daalt, maar dat verandert toch niks aan de fundamenten? Ik ben geen daytrader dus en ga dus zeker niet in een daling verkopen, heb gewoon wat geld in coins waar ik in geloof.
Dit ja, het is niet alsof alle devs eruit zijn gesmeten vandaag en de know-how verdwenen is of dat men stopt met werken bij een koersdaling. :z

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Stevie_ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:36:
[...]
En serieus; in crypto verkopen bij verlies is de grootste fout die je naar mijn inziens kan maken. Vandaar sterkte, ook omdat het spelletje na vandaag nog niet is afgelopen en je over 2 weken weer 'ojee ojee' gaat zeggen :-).
Als het enkel bij het verkopen blijft dan heb je helemaal gelijk. Maar wat is er mis met het verkopen bij verlies, om later weer bij te kopen op een nog lager punt? Kopen op een dip omdat je het gevoel/kennis hebt dat de waarde gaat stijgen is normaal. Wanneer je het zelfde gevoel hebt maar dan bij de verwachting van (nog meer) daling, kun je daar toch ook op inzetten..?

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 09:24
Ondanks alle negativiteit in Zuid Korea..
"New Cryptocurrency Exchanges Proliferate in South Korea Despite Regulation"
https://news.bitcoin.com/...e-south-korea-regulation/

"That's what I do. I drink and I know things."

• dangerpaki
Ik heb toch echt het idee dat boven ons niveau en een vies politiek spelletje wordt gespeeld om zo veel mogelijk geld in te halen via crypto. En ik denk dat deel van dit spelletje precies is wat je hier ziet: nep-nieuws, dreigementen van regulering etc etc. Zodat men zelf lekker laag kan inkopen en later grote winsten kan pakken. Zou me echt niet verbazen dat dat over een aantal jaar naar voren komt.

Ook alle adviezen die nu ongevraagd van allerlei instanties en mensen (die zichzelf belangrijk vinden) komen om ons allen te waken en niet in crypto te stappen vind ik bijzonder. Want nooit eerder is er op zulke schaal gewaarschuwd om iets als consument niet te doen als het om financiële dingen gaat. Iemand je ooit gewaarschuwd voor de huizenbubbel? Voor de financiële bubbel überhaupt? De oplossing van de crisis zou zijn om juist meer te investeren en koopkracht te creëren.
Maar als het om crypto gaat adviseren ze hier allemaal tegen? Ik zie angst bij overheden en financiële instanties. Ik denk zelf dat men besloten heeft om crypto kapot te maken, maar niet voordat ze er zelf goed aan verdiend hebben.

Verwijderd

dangerpaki schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:39:
Ik heb toch echt het idee dat boven ons niveau en een vies politiek spelletje wordt gespeeld om zo veel mogelijk geld in te halen via crypto. En ik denk dat deel van dit spelletje precies is wat je hier ziet: nep-nieuws, dreigementen van regulering etc etc. Zodat men zelf lekker laag kan inkopen en later grote winsten kan pakken. Zou me echt niet verbazen dat dat over een aantal jaar naar voren komt.

Ook alle adviezen die nu ongevraagd van allerlei instanties en mensen (die zichzelf belangrijk vinden) komen om ons allen te waken en niet in crypto te stappen vind ik bijzonder. Want nooit eerder is er op zulke schaal gewaarschuwd om iets als consument niet te doen als het om financiële dingen gaat. Iemand je ooit gewaarschuwd voor de huizenbubbel? Voor de financiële bubbel überhaupt? De oplossing van de crisis zou zijn om juist meer te investeren en koopkracht te creëren.
Maar als het om crypto gaat adviseren ze hier allemaal tegen? Ik zie angst bij overheden en financiële instanties. Ik denk zelf dat men besloten heeft om crypto kapot te maken, maar niet voordat ze er zelf goed aan verdiend hebben.
Tulpenmanie anyone?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Kun je misschien ook iets minder bot en op de man af reageren? Voor iemand die er nog met ettelijke duizenden Euro's eigen geld in zit heb je een verschrikkelijk grote mond..

Je geeft aan: "En fuck it, liever alles verliezen dan uit emotionele zwakte nu mijn portfolio verkopen.." Dat is juist emotioneel handelen en heeft NIETS met rationeel naar je portfolio en/of de markt kijken te maken.. heb je al een eigen huis? Gezin? Verantwoordelijkheden?

Je doet net alsof je serieus bezig bent met deze cryptohandel maar je komt nogal kinderachtig over en je bewijst veel mensen hier geen dienst door hun handelen op deze manier te bekritiseren..

• Stevie_
D-Ed schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Heb je al een eigen huis? Gezin? Verantwoordelijkheden?
Yes, alle verantwoordelijkheden aanwezig incl. een een eigen bedrijf. Het kwam inderdaad wat bot over, goed dat je mij daar even op attendeert. De koersdaling heeft wat dat betreft toch ook stiekem wel invloed op mijn humeur, haha.

Wel ben ik 'in the game' gegaan met de genoemde instelling, die is volgens mij vrij rationeel gemaakt. Vooral in tijden van crisis daar op terug komen lijkt mij handelen uit emotie en daar doel ik op. Je kan een dip als vandaag volgens mij prima relativeren door niet naar een koersdaling per uur te kijken, maar de resultaten per week en maand. Natuurlijk kan de boel crashen en wie weet gebeurt het morgen wel; maar dat risico speelt al 8 jaar lang, toch? :-)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 22:58
Misschien geeft dit plaatje wat perspectief aan alle nieuwkomers en anderen die in de stress zitten:

crypto16-18

Zoals al vaak aangehaald, je hebt pas verlies als je verkoopt. Blijf echt er wel logisch nadenken, munten hebben "niet het beste met mensen voor" dus garantie voor positieve correctie is er niet.

• yec
  • Laatst online: 31-10 16:58

yec

D-Ed schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Kun je misschien ook iets minder bot en op de man af reageren? Voor iemand die er nog met ettelijke duizenden Euro's eigen geld in zit heb je een verschrikkelijk grote mond..

Je geeft aan: "En fuck it, liever alles verliezen dan uit emotionele zwakte nu mijn portfolio verkopen.." Dat is juist emotioneel handelen en heeft NIETS met rationeel naar je portfolio en/of de markt kijken te maken.. heb je al een eigen huis? Gezin? Verantwoordelijkheden?

Je doet net alsof je serieus bezig bent met deze cryptohandel maar je komt nogal kinderachtig over en je bewijst veel mensen hier geen dienst door hun handelen op deze manier te bekritiseren..
Geen één trader op de wereld zal accepteren dat zijn portfolio €0,- wordt. Het is blinde spierballen taal die alleen maar laat zien dat hij niet objectief kan handelen. Gewoon laten lullen in de leegte.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:53
dangerpaki schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:39:
Wat is dat toch voor iets: elke keer als het tegen zit 'de politiek' of 'de elite' of wie dan ook de schuld te geven van 'spelletjes'. Tuurlijk heeft een overheid belang bij stabiliteit en controle - dat is geen 'spel', maar hun rol. De mate van controle kunnen we het over hebben, maar je ziet nu dagelijks wat er gebeurt als er géén controle is.

Opvallend is dat de personen die dit verwijt het meest maken, dit vooral doen op basis van nepnieuws, nepaccounts en andere verzinsels. Ik volg het uitgebreid, maar zie alleen maar het tegenovergestelde gebeuren: de hype wordt groter gemaakt door mensen en organisaties die juist niet aan overheden en instellingen gelieerd zijn, maar zelf speculeren in crypto's.

Op het moment dat mensen geld gaan lenen om te investeren in een virtuele valuta waarmee je niet kunt betalen, de waarde dagelijks tientallen procenten fluctueert en een wereldwijde manie lijkt te ontstaan is het niet meer dan normaal dat er mensen, overheden en andere organisaties zijn die matigende geluiden maken. Om daar een complot achter te zoeken zonder enige onderbouwing is kansloos.

Kijkende naar koersontwikkelingen van de laatste jaren is wat u gaande is toch min of meer de langverwachte correctie waarin velen hun winst (of verlies) pakken?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stevie_ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Yes, alle verantwoordelijkheden aanwezig incl. een een eigen bedrijf. Het kwam inderdaad wat bot over, goed dat je mij daar even op attendeert. De koersdaling heeft wat dat betreft toch ook stiekem wel invloed op mijn humeur, haha.

Wel ben ik 'in the game' gegaan met de genoemde instelling, die is volgens mij vrij rationeel gemaakt. Vooral in tijden van crisis daar op terug komen lijkt mij handelen uit emotie en daar doel ik op. Je kan een dip als vandaag volgens mij prima relativeren door niet naar een koersdaling per uur te kijken, maar de resultaten per week en maand. Natuurlijk kan de boel crashen en wie weet gebeurt het morgen wel; maar dat risico speelt al 8 jaar lang, toch? :-)
Okay, fair enough.

'In the game' gaan en je complete inzit zien verdampen omdat je zo in je portfolio gelooft zie ik overigens nog niet als slim en rationeel handelen.. Met die instelling had ik nooit de winsten kunnen halen die ik de afgelopen anderhalve maand heb gehaald (en mijn inleg er dus x 6 uit kunnen halen).

Nu speel ik dus met winst, die winst verdampt ook weer en heb er nu dus voor gekozen om sommige munten die ik afgelopen week kocht met minimaal verlies te verkopen om zo mijn stack IOTA te kunnen verhogen..

• JorzoR
internetinfo schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:09:
Misschien geeft dit plaatje wat perspectief aan alle nieuwkomers en anderen die in de stress zitten:

[afbeelding]

Zoals al vaak aangehaald, je hebt pas verlies als je verkoopt. Blijf echt er wel logisch nadenken, munten hebben "niet het beste met mensen voor" dus garantie voor positieve correctie is er niet.
Grappig om te zien. Begin december kopen, 2e week januari dumpen. Eind dit jaar even proberen :+

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:15:
[...]

Wat is dat toch voor iets: elke keer als het tegen zit 'de politiek' of 'de elite' of wie dan ook de schuld te geven van 'spelletjes'. Tuurlijk heeft een overheid belang bij stabiliteit en controle - dat is geen 'spel', maar hun rol. De mate van controle kunnen we het over hebben, maar je ziet nu dagelijks wat er gebeurt als er géén controle is.

Opvallend is dat de personen die dit verwijt het meest maken, dit vooral doen op basis van nepnieuws, nepaccounts en andere verzinsels. Ik volg het uitgebreid, maar zie alleen maar het tegenovergestelde gebeuren: de hype wordt groter gemaakt door mensen en organisaties die juist niet aan overheden en instellingen gelieerd zijn, maar zelf speculeren in crypto's.

Op het moment dat mensen geld gaan lenen om te investeren in een virtuele valuta waarmee je niet kunt betalen, de waarde dagelijks tientallen procenten fluctueert en een wereldwijde manie lijkt te ontstaan is het niet meer dan normaal dat er mensen, overheden en andere organisaties zijn die matigende geluiden maken. Om daar een complot achter te zoeken zonder enige onderbouwing is kansloos.

Kijkende naar koersontwikkelingen van de laatste jaren is wat u gaande is toch min of meer de langverwachte correctie waarin velen hun winst (of verlies) pakken?
Moet je eens gaan beleggen en dan op de IEX forums kijken, daar regent het dit soort onzin. Dat soort theorieeen zijn aan de orde van de dag en zul je altijd houden met elke vorm van beleggingen (zij het traditioneel of crypto).

• Stevie_
D-Ed schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:16:
[...]

Okay, fair enough.

'In the game' gaan en je complete inzit zien verdampen omdat je zo in je portfolio gelooft zie ik overigens nog niet als slim en rationeel handelen.. Met die instelling had ik nooit de winsten kunnen halen die ik de afgelopen anderhalve maand heb gehaald (en mijn inleg er dus x 6 uit kunnen halen).

Nu speel ik dus met winst, die winst verdampt ook weer en heb er nu dus voor gekozen om sommige munten die ik afgelopen week kocht met minimaal verlies te verkopen om zo mijn stack IOTA te kunnen verhogen..
Grappig, nu suggereer je ineens dat ik enkel naar mijn portfolio zit te staren en verder niks doe? Akkoord.

Enige wat ik bedoelde is dat ik met dergelijke dalingen als vandaag niet mijn investering eruit haal met angst dat het tot de bodem gaat; dat risico neem ik dan maar. Zo, nu weer focus op andere dingen (en ondertussen tikt de marktcap bijna de 600kkk weer aan...).

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:53
tomtom901 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Moet je eens gaan beleggen en dan op de IEX forums kijken, daar regent het dit soort onzin. Dat soort theorieeen zijn aan de orde van de dag en zul je altijd houden met elke vorm van beleggingen (zij het traditioneel of crypto).
Ja bijgeloof is van alle tijden, heb je gelijk in. Hoopte dat we in dit informatie tijdperk er in zouden slagen mensen kritischer laten zijn naar wat ze voor waar aannemen. Maar dat blijkt in de praktijk nog steeds vooral te zijn wat het beste uitkomt, niet zozeer wat waar is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-11 23:50
Stevie_ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Grappig, nu suggereer je ineens dat ik enkel naar mijn portfolio zit te staren en verder niks doe? Akkoord.

Enige wat ik bedoelde is dat ik met dergelijke dalingen als vandaag niet mijn investering eruit haal met angst dat het tot de bodem gaat; dat risico neem ik dan maar. Zo, nu weer focus op andere dingen (en ondertussen tikt de marktcap bijna de 600kkk weer aan...).
Heel de wereld van Crypto is nog niet zo oud of de mens is er nog niet zo ervaren mee. Dus ik heel goed kan begrijpen dat je verkocht hebt.

Deze ochtend ging het ook wel heel hard
Ikzelf zit in BCH en heb ook een minimum van mijn inleg als kantelpunt met mezelf afgesproken. Alleen maar verstandig dat je nog wel reëel blijft.

Onder aan de streep nog wel wat verdient aan het crypto wereldje?
Pagina: 1 ... 34 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).