dangerpaki schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:39:
Ik heb toch echt het idee dat boven ons niveau en een vies politiek spelletje wordt gespeeld om zo veel mogelijk geld in te halen via crypto. En ik denk dat deel van dit spelletje precies is wat je hier ziet: nep-nieuws, dreigementen van regulering etc etc. Zodat men zelf lekker laag kan inkopen en later grote winsten kan pakken. Zou me echt niet verbazen dat dat over een aantal jaar naar voren komt.
Wat is dat toch voor iets: elke keer als het tegen zit 'de politiek' of 'de elite' of wie dan ook de schuld te geven van 'spelletjes'. Tuurlijk heeft een overheid belang bij stabiliteit en controle - dat is geen 'spel', maar hun rol. De mate van controle kunnen we het over hebben, maar je ziet nu dagelijks wat er gebeurt als er géén controle is.
Opvallend is dat de personen die dit verwijt het meest maken, dit vooral doen op basis van nepnieuws, nepaccounts en andere verzinsels. Ik volg het uitgebreid, maar zie alleen maar het tegenovergestelde gebeuren: de hype wordt groter gemaakt door mensen en organisaties die juist niet aan overheden en instellingen gelieerd zijn, maar zelf speculeren in crypto's.
Op het moment dat mensen geld gaan lenen om te investeren in een virtuele valuta waarmee je niet kunt betalen, de waarde dagelijks tientallen procenten fluctueert en een wereldwijde manie lijkt te ontstaan is het niet meer dan normaal dat er mensen, overheden en andere organisaties zijn die matigende geluiden maken. Om daar een complot achter te zoeken zonder enige onderbouwing is kansloos.
Kijkende naar koersontwikkelingen van de laatste jaren is wat u gaande is toch min of meer de langverwachte correctie waarin velen hun winst (of verlies) pakken?