Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:10:
[...]

Volgens CNBCs eigen artikel was BTC al gedaald na aanleiding van het nieuws. Dan kan het dus niet zijn dat ze het als eerst naar buiten hebben gebracht. Daarnaast schrijven ze dat het afkomstig is van het ministerie van Justitie uit Zuid Korea. Maar jij wil dus zeggen dat ze dit uit hun duim hebben gezogen bij CNBC omdat ze dat van 'Wall Street' moesten doen?
Het artikel is inmiddels één of meerdere keren geupdate, en dezelfde CNBC reporter heeft ook haar Twitter headline geupdate. Lees de comments op haar Tweet maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Pfff ik had een limit order geplaatst op 37000 satoshi om m’n VEN positie aan te sterken, op 800 satoshi na niet geraakt. Toch jammer :) wat verwachten jullie van de koers na al dat nieuws van de laatste uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
rickjehh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:31:
Pfff ik had een limit order geplaatst op 37000 satoshi om m’n VEN positie aan te sterken, op 800 satoshi na niet geraakt. Toch jammer :) wat verwachten jullie van de koers na al dat nieuws van de laatste uren?
Welk nieuws bedoel je, het echte nieuws (regulatie) of de paniekzaaierij (verbieden). :+

Wanneer iedereen die in panic mode was/is (panic sell mode ;) ) zich realiseert dat het toch eigenlijk allemaal wel mee valt, zal het waarschijnlijk snel weer aan trekken.

EDIT: Het begint al weer enigszins aan te trekken als je kijkt naar de totale market cap :)

[ Voor 7% gewijzigd door Soundman12 op 11-01-2018 08:37 ]

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Soundman12 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:34:
[...]

Welk nieuws bedoel je, het echte nieuws (regulatie) of de paniekzaaierij (verbieden). :+

Wanneer iedereen die in panic mode was/is (panic sell mode ;) ) zich realiseert dat het toch eigenlijk allemaal wel mee valt, zal het waarschijnlijk snel weer aan trekken.
het is echt lachwekkend hoeveel er dan verkocht wordt.. wat zijn dat voor noobs man.. :) einde van de middag zijn we terug op niveau.
die berichten zijn allemaal overdreven en achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Laatst online: 09-09 12:02
shakespeare schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:37:
[...]

het is echt lachwekkend hoeveel er dan verkocht wordt.. wat zijn dat voor noobs man.. :) einde van de middag zijn we terug op niveau.
die berichten zijn allemaal overdreven en achterhaald.
Noobs wil ik niet gelijk zeggen :) , laten we het mensen met een verkeerde blik op crypto/verkeerde strategie noemen :P .

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Soundman12 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:34:
[...]

EDIT: Het begint al weer enigszins aan te trekken als je kijkt naar de totale market cap :)
Ja het fake nieuws inderdaad. Ik had een buy order geplaatst dus baal dat ie 'm net niet geraakt heeft :) nu twijfel ik waar ik een nieuwe buy order zal plaatsen voor VEN. Heeft iemand hier al buy orders klaarstaan voor VEN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

rickjehh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:42:
[...]

Ja het fake nieuws inderdaad. Ik had een buy order geplaatst dus baal dat ie 'm net niet geraakt heeft :) nu twijfel ik waar ik een nieuwe buy order zal plaatsen voor VEN. Heeft iemand hier al buy orders klaarstaan voor VEN?
Ik had voor vannacht een order van 41000 gezet. Dikke prima omdat ik bij 46500 had verkocht. Nu lijkt hij te schommelen tussen 42500 en 44000 dus ik ben tevreden. 10% meer VEN gescoord tijdens de tumult. Nu hou ik ze vast voor de hodl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xamsix schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:36:
[...]

Hoezo is die geen drol meer waard? Wordt volgens mij nog altijd gebruikt om fees mee te betalen op de grootste crypto exchange. Daarnaast worden er af en toe ICO's gedaan, waarbij BNB kan worden gebruikt om te betalen. Helaas dat er problemen met Visa optraden, want BNB was ook toegevoegd als coin aan die pasjes om mee te betalen. En inderdaad worden er geburned, dus zou de waarde alleen maar moeten stijgen.
Dat is inderdaad juist een goede coin aangezien hij altijd nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

Grrrrrene schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 06:43:
Ik had gisteravond, toen VEN nog steeds aan het stijgen was, tegen mijn gevoel een buy order geplaatst voor VEN tegen 42.5k sat. Blijkt dat dat dus veel te duur was, hij is (ruim?) onder de 40k gedipt vanochtend voor de wekker ging :D
_Nooit_ doen in mijn ervaring. De paar keer dat ik ook tegen mijn gevoel of tegen mijn zelfopgelegde regels heb gehandeld heb ik het elke keer duur moeten betalen. Dan leer je het wel af moet ik zeggen. Daar weegt die ene keer 'geluk' hebben niet tegeop.

Overigens doe ik op het moment niks aan daytrade, dus is het ook wat makkelijker om achteruit te leunen :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49
Ik wilde afgelopen weekend in de crypo's stappen, maar door tijdgebrek is dat niet door gegaan. Om nu te zien dat de koersen sindsdien over de breedte genomen gemiddeld 1/3 (!) lager liggen doet me wel twijfelen of de muziek niet plots gestopt is met spelen en of het dus nog wel verstandig is in te stappen. Ik denk dat ik eerst afwacht hoe de komende dagen gaat lopen; het is sowieso een slecht idee om in te stappen als we middenin zo'n grote daling zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shakespeare
outlandos schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:13:
[...]

Ik wilde afgelopen weekend in de crypo's stappen, maar door tijdgebrek is dat niet door gegaan. Om nu te zien dat de koersen sindsdien over de breedte genomen gemiddeld 1/3 (!) lager liggen doet me wel twijfelen of de muziek niet plots gestopt is met spelen en of het dus nog wel verstandig is in te stappen. Ik denk dat ik eerst afwacht hoe de komende dagen gaat lopen; het is sowieso een slecht idee om in te stappen als we middenin zo'n grote daling zitten.
volgens mij moet jij nog ff iets meer verdiepen in deze wereld... het is juist verstandig om in te stappen in deze daling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
[...]

Ik wilde afgelopen weekend in de crypo's stappen, maar door tijdgebrek is dat niet door gegaan. Om nu te zien dat de koersen sindsdien over de breedte genomen gemiddeld 1/3 (!) lager liggen doet me wel twijfelen of de muziek niet plots gestopt is met spelen en of het dus nog wel verstandig is in te stappen. Ik denk dat ik eerst afwacht hoe de komende dag gaat lopen, het is sowieso een slecht idee om in te stappen als we middenin zo'n grote daling zitten.
Het is juist interessant om in te stappen momenteel vanwege de lage prijzen. Het kan natuurlijk zijn dat de prijzen de aankomende nog meer gaan dalen, maar dat hou je altijd.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_k
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-08 08:41

Ri_k

señor

[...]

Correct me if im wrong ? Maar nu is het juist een goed moment om in te stappen. Niet op de eerste de beste pump/dump maar op een coin met potentie.

it's all about the F#cking details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32

Nicap

Tsssk....

[...]

Het is altijd lastig beoordelen. Aan de andere kant schieten het weer de lucht in en wil je niet meer instappen omdat je denkt dat je te laat bent.

Het is vergelijkbaar met de keuze om te wachten met iets nieuws kopen, omdat er straks iets nieuwers beschikbaar is. Je blijft dan wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Voor zulk soort dagen heb ik altijd me tether klaar staan.

"scared money don't make none"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

shakespeare schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:14:
[...]

volgens mij moet jij nog ff iets meer verdiepen in deze wereld... het is juist verstandig om in te stappen in deze daling.
Als je dat 24 uur geleden had gezegd, was dat nu al ontkracht...

Persoonlijk zou ik één en ander 'klaar' hebben staan om op elk moment in te kunnen stappen en rustig afwachten wat er gebeurt. Je neemt uiteraard een risico op 'minder winst', maar dat is toch iets anders dan 'verlies'.

En ik denk inderdaad dat het wel weer opkrabbelt, maar niet met 30% in één dag...

Zelf was ik van plan om met mijn huidige portefeuille beetje te daytraden en de rest te hodlen. Maar nu twijfel ik wel of ik nog wat extra euro's in ga leggen...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Interessante korte uitleg (+/- 8 min) over de gedachte achter en werking van Cardano:
YouTube: Cardano - Simply Explained

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
shakespeare schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:14:
[...]

Dat weet je pas achteraf, misschien gaat dit nog wel weken zo door... Je kunt dit nooit tegen iemand zeggen, omdat je het zelf ook niet zeker weet. Jij staat er zo in en gaat er van uit dat alles wel weer zal stijgen. Het kan ook zijn dat iedereen zijn geld er aan het uittrekken is en dat de komende weken/maanden rood blijven en al je geld verdampt. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan wel. Zeggen dat het dus juist verstandig is om wel in te stappen is niet waar. Wat wel waar is is dat het altijd verstandig is om zo laag mogelijk in te stappen (duh, logisch, weet ik) en dat het op dit moment daarom aantrekkelijk zou kunnen zijn om nu in te stappen, mits het eind van de daling nu in zicht is. En aangezien niemand dat laatste zeker weet, zou ik op dit moment zelf terughoudend zijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Taro schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:18:
[...]

Dat weet je pas achteraf, misschien gaat dit nog wel weken zo door... Je kunt dit nooit tegen iemand zeggen, omdat je het zelf ook niet zeker weet. Jij staat er zo in en gaat er van uit dat alles wel weer zal stijgen. Het kan ook zijn dat iedereen zijn geld er aan het uittrekken is en dat de komende weken/maanden rood blijven en al je geld verdampt. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan wel. Zeggen dat het dus juist verstandig is om wel in te stappen is niet waar. Wat wel waar is is dat het altijd verstandig is om zo laag mogelijk in te stappen (duh, logisch, weet ik) en dat het op dit moment daarom aantrekkelijk zou kunnen zijn om nu in te stappen, mits het eind van de daling nu in zicht is. En aangezien niemand dat laatste zeker weet, zou ik op dit moment zelf terughoudend zijn.
klopt, maar dat is het altijd ook met alle coins waar je in belegd. dit kan altijd zakken of stijgen. Dit is nu juist de handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
[...]

Aangezien de daling nu wordt veroorzaakt door wat te zwaar geïnterpreteerde nieuwsberichten, denk ik dat de markt wel weer gaat opveren. Maar zeker weten doe je het nooit natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Laatst online: 07-09 21:52

Nutellaah

Bits N Sites

Nu is het moment om goed te kijken welke coins er veel weerstand bieden... Naar mijn mening de coins die nadien dan ook hoger opveren (eigen ervaring toch)

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
[...]

Ja precies dit. Maar heb besloten om te kopen voor de helft van het bedrag wat ik in gedachte had. Als de daling nog iets doorzet heb ik daar straks evenveel munten voor als ik afgelopen weekend had voorzien ;) Vanavond maar eens voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

shakespeare schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:20:
[...]
klopt, maar dat is het altijd ook met alle coins waar je in belegd. dit kan altijd zakken of stijgen. Dit is nu juist de handel.
Klopt, maar richting nieuwe mensen is het wel handig wat extra context toe te voegen ipv direct zo stellig te zijn.

Ik heb bijv. 3 familieleden die de afgelopen 7 dagen zijn ingestapt die nagenoeg alleen nog maar rode cijfers hebben gezien. Die hebben de paniek erg hoog zitten. Ik geef aan dat ik o.a. dezelfde muntjes heb (gelukkig heb ik aanvullend ook ETH/VEN en wat andere groene cijfers), wel erger gewend ben en dat het tot nu toe altijd weer beter eindigt als je gewoon even een tijdje afwacht. Maar, hoeveel dagen ga ik dat nog volhouden? Niet dat dat nodig is, maar ze zien mij als de persoon met ervaring... Ik denk zelf dat als deze daling ook in het weekend doorgaat, dat ik ze adviseer even uit te stappen, al moeten ze dat natuurlijk zelf bepalen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
Nutellaah schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:24:
Nu is het moment om goed te kijken welke coins er veel weerstand bieden... Naar mijn mening de coins die nadien dan ook hoger opveren (eigen ervaring toch)
Ja dat gevoel krijg ik ook. VEN blijft toch stabiel nu rond de 43000 satoshi dus misschien toch maar instappen daar nu. Krijg het gevoel dat hij straks weer een mooie opwaartse trend gaat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Taro schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:28:
[...]

Klopt, maar richting nieuwe mensen is het wel handig wat extra context toe te voegen ipv direct zo stellig te zijn.

Ik heb bijv. 3 familieleden die de afgelopen 7 dagen zijn ingestapt die nagenoeg alleen nog maar rode cijfers hebben gezien. Die hebben de paniek erg hoog zitten. Ik geef aan dat ik o.a. dezelfde muntjes heb (gelukkig heb ik aanvullend ook ETH/VEN en wat andere groene cijfers), wel erger gewend ben en dat het tot nu toe altijd weer beter eindigt als je gewoon even een tijdje afwacht. Maar, hoeveel dagen ga ik dat nog volhouden? Niet dat dat nodig is, maar ze zien mij als de persoon met ervaring... Ik denk zelf dat als deze daling ook in het weekend doorgaat, dat ik ze adviseer even uit te stappen, al moeten ze dat natuurlijk zelf bepalen.
hebben ze zoveel geinvest dan dat ze paniekerig worden ? gewoon even geduld.. btc is sowieso wat onrustig de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
rickjehh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:29:
[...]

Ja dat gevoel krijg ik ook. VEN blijft toch stabiel nu rond de 43000 satoshi dus misschien toch maar instappen daar nu. Krijg het gevoel dat hij straks weer een mooie opwaartse trend gaat laten zien.
Een gevoel of een technisch onderbouwde analyse... in dat laatste geval wil ik het ook nog wel overwegen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pictogram
  • Laatst online: 19-10-2021
[...]

Vandaar dat ik bij vragen of na hulp bij instellen exchanges nooit mijn investeringen deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

shakespeare schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:31:
[...]
hebben ze zoveel geinvest dan dat ze paniekerig worden ? gewoon even geduld.. btc is sowieso wat onrustig de laatste tijd.
Dat is dus exact wat ik ze ook vertel, maar jij en ik begrijpen dat. Voor instappers die normaal gesproken niet zouden beleggen, wat een groot gedeelte is van de huidige instappers, is dit een onbekend wereldje. Ik verlies of win soms x000 Euro in een dag en ik weet dat het alle kanten op kan en je gewoon rustig moet blijven.

Ze hebben relatief weinig geïnvesteerd, maar: 1 is van de 100 Euro al 38 Euro kwijt, de ander is van 300 Euro 84 Euro kwijt en de ander is gisteravond met 500 Euro in ETH ingestapt en een fee (Coinbase ipv GDAX) + >5% kwijt door een daling vannacht. Daar schrikken ze van. En dat zie je denk ik ook wel terug in de markt, veel mensen die bij een kleine daling direct alles verkopen uit paniek.

Afijn, wees in ieder geval terughoudend met uitspraken doen, voor nieuwe instappers kan -20% op een dag aardig op de zenuwen werken, helemaal als je uitging van dat het eigenlijk alleen maar kon stijgen, want tjah, dat hoor je overal om je heen....

Ps. ik zie weer heel veel groene cijfers ineens in Delta, mooi, hoop dat we de rode dagen achter ons kunnen laten.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 11-01-2018 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
[...]

Jij was toch ook ingestapt namens familie? Dit zijn nu net die dingen waarom ik toen zei dat je dat beter niet kon doen. Ook al nemen ze je het misschien niet kwalijk is er wellicht wat teleurstelling en daar ben jij dan het gezicht van.

Ik zou overigens nu niet het advies geven om uit te stappen. Het kan heel goed zijn dat binnen nu en 4 dagen de boel weer aantrekt en 4 dagen is niet bijster veel. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Hotzenwalder schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:35:
[...]

Een gevoel of een technisch onderbouwde analyse... in dat laatste geval wil ik het ook nog wel overwegen ;)
Vooral een gevoel, gebaseerd op het goede team dat erachter zit en het feit dat ik zie dat hij op dit moment erg stabiel rond de 43000 blijft. Ik probeer me in te lezen hoe bollinger bands werken maar dat heb ik nog nooit geprobeerd dus vertrouw niet op mij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Therapy777 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:50:
[...]
Ik had voor vannacht een order van 41000 gezet. Dikke prima omdat ik bij 46500 had verkocht. Nu lijkt hij te schommelen tussen 42500 en 44000 dus ik ben tevreden. 10% meer VEN gescoord tijdens de tumult. Nu hou ik ze vast voor de hodl.
Haha ik zat in het dipje live mee te kijken en kreeg not wat te pakken op 38500.

Op zich is het op dit moment een relatief veilige instapper. Kijk de koers over afgelopen maand, elke keer wordt er een sell wall neergezet als de koers weer +0.00010 tot 0.00015 stijgt (+- om de 4 dagen / 1 week). Waarom en hoe lang dit zo door gaat is niet duidelijk. Er is speculatie dat het VEN team dit zelf doet om zodat de koers niet explodeert.

Verder is er het nodige nieuws binnenkort (rebranding, partnerships, wallet). En veel mensen proberen nog genoeg binnen te halen voor Thor dividend bonus. Nu is dat nog redelijk betaalbaar (in vergelijk met NEO prijs).

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:32:
[...]

Sentiment :r

Zolang het een leuk rendement geeft en je wilt cashen, prima, maar doe het niet voor een hodl imho. Je kan er vast wel wat uit trekken omdat er vast wat mensen zijn die na kerst/oud en nieuw denken:
"Hé ik moet ook maar wat bitcoins" met vervolgens "Ah, kijk, wat schattig, een gulden! Daar steek ik mijn poen in". Maw, als het omhoog loopt steek er geld in waar "Henk en Ingrid" waarschijnlijk op verliezen.

Maar ik zie geen enkele unieke feature, nieuwe ontwikkeling, innovatie of whitepaper en een sumiere roadmap en dan die naam. Het zegt alles, het is er puur op gemaakt om makkelijk te cashen op mensen die mee willen doen aan de hype zonder echt te beseffen wat ze doen.
Sorry hier moet ik toch even op reageren. Heb je je ooit verdiept in de NLG? Denk het niet, want dan zou je dit niet schrijven. Met de update die deze maand op de planning staat wordt dit zo'n beetje de altcoin die technologisch het verst vooruit is. Doe wat je wilt, maar mijn advies; kijk nog eens naar de whitepaper en de ontwikkelingen die ze daar doormaken. Enige wat ik kan bedenken nog is dat je het over de EFL had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
shakespeare schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:31:
[...]

Ik heb mazzel gehad denk ik. Alles verkocht 3 dagen terug, en van de winst toen ook direct wat vechain aangeschaft. Had na wat research besloten dat die hoge sellwalls er stonden om de koers laag te houden, en daar moest een reden voor zijn. Beetje contraredenatie, zag het destijds ook bij ICX op 4/5 dollar.

Nogmaals ik vermoed dat de prijzen nog wel verder kunnen gaan dalen. argumentatie:
1. Er wordt geld gecashed, zie ook op week niveau bijvoorbeeld; https://coinmarketcap.com/charts/
2. Door de bizarre koersverlopen worden veel paticulieren onrustig en zoeken ze toch de rust op en kappen ze ermee.
3. Exchanges kunnen geen nieuwe gebruikers meer aan technisch gezien.
4. Je ziet als je nu ergens coins wil kopen hoe makkelijk het is. Ik kan me 2 weken geleden nog herinneren dat je gewoonweg geen coins KON kopen door overvraag.
5. De Bitcoin zelf is een traag systeem wat tegenn allele principes ingaat van de hedendaagse vraag.
6. Overheden gaan zich hiertegen aan bemoeien.

Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik denk dat deze daling, met een paar uitzonderingen na, echt nog wel even doorzet om daarna weer een goede bodem te hebben gevonden om weer wat nieuwe groei te laten zien.

Nogmaals een erg gevoelige markt die best nog wel eens wat verder naar beneden kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Laatst online: 07-09 21:52

Nutellaah

Bits N Sites

rickjehh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:29:
[...]

Inderdaad, die heeft gisteren het meest weerstand gehouden. Ik hou me VEN nog een tijdje, die zal denk ik na het weekend richting de 7-8 euro gaan.

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Crypts schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:42:
[...]

Jij was toch ook ingestapt namens familie? Dit zijn nu net die dingen waarom ik toen zij dat je dat beter niet kon doen. Ook al nemen ze je het misschien niet kwalijk is er wellicht wat teleurstelling en daar ben jij dan het gezicht van.

Ik zou overigens nu niet het advies geven om uit te stappen. Het kan heel goed zijn dat binnen nu en 4 dagen de boel weer aantrekt en 4 dagen is niet bijster veel. :)
Ja, voor iemand anders, niet voor deze mensen, zij doen het helemaal zelf en ik geef geen advies over hun investeringen. Voor die eerste heb ik van 1.000 Euro BTC in een week 1.300 Euro kunnen maken, inleg teruggestort en die 300 winst is nu nog 250 Euro waard en niet meer in mijn beheer.

Pas er inderdaad mee op, maar ik kan gelukkig de mensen om mij heen wel redelijk inschatten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Sorry hier moet ik toch even op reageren. Heb je je ooit verdiept in de NLG? Denk het niet, want dan zou je dit niet schrijven. Met de update die deze maand op de planning staat wordt dit zo'n beetje de altcoin die technologisch het verst vooruit is. Doe wat je wilt, maar mijn advies; kijk nog eens naar de whitepaper en de ontwikkelingen die ze daar doormaken. Enige wat ik kan bedenken nog is dat je het over de EFL had.
Als je zelf goed verdiept in de NLG zou je hem zelf ook niet kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Taro schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:45:
Pas er inderdaad mee op, maar ik kan gelukkig de mensen om mij heen wel redelijk inschatten :)
En toch he? Heb een kennis een stoomcursusje crypto's en handelen gegeven tijdje terug, toen is ze ingestapt en ziet ook alleen maar rood. Heb niet geadviseerd oid en toch merk ik de teleurstelling. Geld doet gekke dingen met mensen, als het goed gaat zijn ze in een jolige bui maar als het iets minder gaat krijg je dat toch weer een beetje terug.

Volgende cursus doe ik dus niet meer gratis, kan mij ook niks meer 'kwalijk' genomen worden hoe gek dat misschien ook klinkt. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crypts schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:50:
[...]

En toch he? Heb een kennis een stoomcursusje crypto's en handelen gegeven tijdje terug, toen is ze ingestapt en ziet ook alleen maar rood. Heb niet geadviseerd oid en toch merk ik de teleurstelling. Geld doet gekke dingen met mensen, als het goed gaat zijn ze in een jolige bui maar als het iets minder gaat krijg je dat toch weer een beetje terug.

Volgende cursus doe ik dus niet meer gratis, kan mij ook niks meer 'kwalijk' genomen worden hoe gek dat misschien ook klinkt. :P
Beste tip is gewoon op forums lezen en nagaan in welke munten er een breed vertrouwen is. In Bitcoin is dat bijvoorbeeld niet.Verge en Ripple ook niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenrichard197
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-06-2023
Crypts schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Mag ik van jou een stoom cursus? gratis dan he, want gratis is goed. Zit nu op -25% op gehele portofolio. dus HODL all the way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkyField
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 13:43
ikbenrichard197 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Mag ik van jou een stoom cursus? gratis dan he, want gratis is goed. Zit nu op -25% op gehele portofolio. dus HODL all the way.
Stoomcursus: niet instappen in coins die al honderden procenten gestegen zijn in een paar dagen.
Je hebt zeker Ripple/Verge/Stellar in je portfolio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:53:
[...]

Beste tip is gewoon op forums lezen en nagaan in welke munten er een breed vertrouwen is. In Bitcoin is dat bijvoorbeeld niet.Verge en Ripple ook niet echt.
Ja en nee, voor mij is dit werk dus ik ben aardig op de hoogte maar de gemiddelde persoon die er gewoon wat geld in gooit gaat daar echt niet de tijd en moeite instoppen die ik erin heb zitten. Buiten dat geef ik helemaal geen tips of adviezen, ik denk ook dat dat het beste advies is. :+

Regelmatig zijn er mensen die aankloppen met 'jij hebt er verstand van, kun je...?' Nee ik doe ook maar wat. :+
Wil best wat uitleggen of achtergrond info geven maar daar houdt het verder wel bij op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:53:
[...]

De beste tip is nog altijd: niet investeren met geld dat je niet kan of wil missen.Het geven van investeringstips gaat altijd gepaard met een verwachtingspatroon van de andere partij.

In het gunstigste geval kan en wil die persoon het missen en heeft men de instelling 'niets verwachten, kan het ook niet tegenvallen'. Is het verwachtingspatroon om inderdaad na de zomervakantie te stoppen met werken, dan wordt het wat lastiger.

Andermans boek is duister lezen; voor hetzelfde geld is dat 'onverschillige' familielid zijn laatste € 100,- aan het investeren in de hoop dat jij hem financieel beter gezind bent dan hijzelf. Tenzij beroepsmatig is mijn advies: met andermans geld of vrouwen moet je je niet bemoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:02:
[...]

De beste tip is nog altijd: niet investeren met geld dat je niet kan of wil missen.Het geven van investeringstips gaat altijd gepaard met een verwachtingspatroon van de andere partij.

In het gunstigste geval kan en wil die persoon het missen en heeft men de instelling 'niets verwachten, kan het ook niet tegenvallen'. Is het verwachtingspatroon om inderdaad na de zomervakantie te stoppen met werken, dan wordt het wat lastiger.

Andermans boek is duister lezen; voor hetzelfde geld is dat 'onverschillige' familielid zijn laatste € 100,- aan het investeren in de hoop dat jij hem financieel beter gezind bent dan hijzelf. Tenzij beroepsmatig is mijn advies: met andermans geld of vrouwen moet je je niet bemoeien.
dat klopt. Echter is het misschien beter om in het begin op je bek te gaan. Dan word je niet roekeloos.
Zelf ben ik nog niet zo lang bezig en totnutoe pakken alle keuzes goed uit. Nog niks met verlies hoeven te verkopen. Echter ben ik bang dat ik ook overmoedig raak:p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:48:
[...]

Dat heb ik gedaan en daarom juist wel gekocht ;)
Maar hé, ieder z'n eigen research en ik geloof hierin.
We gaan het zien de komende periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mertense
  • Laatst online: 09-04-2018
Vele exanges / cryptowebshops hebben rond oud en nieuw zoveel aanmeldingen gehad dat ze al dagen op slot zitten en niemand aannemen. Je ziet sinds dat moment voornamelijk verschuivingen van munten en mensen die hun winst pakken omdat er toch weinig gebeurd en wat panic sells. Waarom hoor ik hier niemand over en praat iedereen alsof het einde nabij is. Als alles straks open is en je munten blijven dalen kan je misschien een afweging maken om te switchen tot die tijd zou ik gewoon rustig blijven zitten. Je beland nu alleen maar van de ene pump en dump in de andere omdat er niks bij komt in de totale market cap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:42
Mertense schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:18:
Vele exanges / cryptowebshops hebben rond oud en nieuw zoveel aanmeldingen gehad dat ze al dagen op slot zitten en niemand aannemen. Je ziet sinds dat moment voornamelijk verschuivingen van munten en mensen die hun winst pakken omdat er toch weinig gebeurd en wat panic sells. Waarom hoor ik hier niemand over en praat iedereen alsof het einde nabij is. Als alles straks open is en je munten blijven dalen kan je misschien een afweging maken om te switchen tot die tijd zou ik gewoon rustig blijven zitten. Je beland nu alleen maar van de ene pump en dump in de andere omdat er niks bij komt in de totale market cap.
helemaal met je eens, zo gek op te zien dit, het is even een paar dagen achter elkaar wat inleveren en het lijkt hier wel een begrafenis. Tuurlijk is het wat minder leuk dan wanneer alles lekker omhoog gaat maar kom op zeg, niet zo veel emotie, emotie is ook een slechte raadgever als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim de Jong
  • Laatst online: 13-04 20:26
Slux schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:48:
[...]

Mijn mening over Gulden (mijn reactie op Facebook):

"Ik zie de Gulden als een veilige investering en als een betrouwbare munt die langzaam zal blijven stijgen in waarde.Op dit moment heb ik 14 verschillende munten, maar meer dan 20% van mijn speelgeld zit in Gulden. Het is heel gemakkelijk om Gulden te kopen/verkopen, zelfs voor mensen die geen verstand hebben van cryptocurrencies. Ik denk dat Gulden een mooie toekomst gaat hebben."

Internationaal zal het misschien geen succes worden, maar in Nederland kan het een mooi digital betaalmiddel worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Mertense schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:18:
Er is inderdaad een flinke toestroom die nog verwerkt moet worden.
Niet alleen van Tweakers en Nederlanders maar overal.
Dit zal voor nog meer kapitaal gaan zorgen de komende tijd als de exchanges het aan kunnen.
De paniekhazerij van de afgelopen twee weken ongeveer wordt vooral veroorzaakt door valse berichtgeving en overdreven reageren op nieuws. Dat zorgt alleen maar voor onrust.
Koersen veranderen per dag dat hoort erbij maar panic sells en verlies nemen moet je niet doen.
Toch zal dit blijven doorgaan als er nog veel gehandeld wordt uit onkunde.
Enige stabiliteit komt dus zeker terug maar een rechte lijn levert ook niks op dus variatie moet er blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Afgelopen week een wijze les geleerd. Gaat een beetje als een humblebrag verhaaltje klinken, maar volgens mij wel iets om rekening mee te houden voor iedereen hier.

Eén van mijn 'high risk/high reward' posities is x60 gegaan. Dat klinkt heel er goed, maar een enorm nadeel is dat die munt een laag volume heeft. Mijn complete holding was ongeveer net zo groot als het halve orderboek. De waarde die je dus in Delta/Blockfolio ziet is dus absoluut geen reflectie van de echte totale waarde van je positie. Mocht je je munt dus om wat voor reden ook kwijt willen, dan gaat je dat in zo'n geval letterlijk dagen kosten wil je er een redelijke prijs voor vangen, en heb je eigenhandig effect op de prijsverloop van de munt.

Vanaf nu ga ik mijn riskantere posities tijdig afromen en in munten met hogere volume stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sam2013 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:44:
[...]

Ik heb mazzel gehad denk ik. Alles verkocht 3 dagen terug, en van de winst toen ook direct wat vechain aangeschaft. Had na wat research besloten dat die hoge sellwalls er stonden om de koers laag te houden, en daar moest een reden voor zijn. Beetje contraredenatie, zag het destijds ook bij ICX op 4/5 dollar.

Nogmaals ik vermoed dat de prijzen nog wel verder kunnen gaan dalen. argumentatie:
1. Er wordt geld gecashed, zie ook op week niveau bijvoorbeeld; https://coinmarketcap.com/charts/
2. Door de bizarre koersverlopen worden veel paticulieren onrustig en zoeken ze toch de rust op en kappen ze ermee.
3. Exchanges kunnen geen nieuwe gebruikers meer aan technisch gezien.
4. Je ziet als je nu ergens coins wil kopen hoe makkelijk het is. Ik kan me 2 weken geleden nog herinneren dat je gewoonweg geen coins KON kopen door overvraag.
5. De Bitcoin zelf is een traag systeem wat tegenn allele principes ingaat van de hedendaagse vraag.
6. Overheden gaan zich hiertegen aan bemoeien.

Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik denk dat deze daling, met een paar uitzonderingen na, echt nog wel even doorzet om daarna weer een goede bodem te hebben gevonden om weer wat nieuwe groei te laten zien.

Nogmaals een erg gevoelige markt die best nog wel eens wat verder naar beneden kan gaan.
Zo kunnen we natuurlijk ook een positief plaatje maken;
1. BTC dominantie neemt af, maar de totale market cap neemt nog steeds geleidelijk toe. ($450-700B laatste maand)
2. Deze, volgens mij kleine groep, panic sellers verdwijnt vanzelf tot een minimum. (Hype gaat liggen)
3. Exchanges hebben er alle belang bij technisch uit te breiden (meer winst). Er is nog steeds een registratie stop bij veel brokers/exchanges. Bestaande leden hebben al een portfolio en kopen dus relatief klein bij i.p.v. nieuw groot in.
4. zie 3.
5. Klopt, btc blijft echter wel een maatstaf voor overige crypto waarde.
6. Ik ga er vanuit dat ook overheden de positieve kanten van crypto bekijken. Het kan ze immers ook veel opleveren. Denk aan beperkte regulering, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:30:
[...]
6. Ik ga er vanuit dat ook overheden de positieve kanten van crypto bekijken. Het kan ze immers ook veel opleveren. Denk aan beperkte regulering, etc.
Ik had eigenlijk wel gehoopt dat de overheden zich in ieder geval tot 2019 niet zouden bemoeien met crypto :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 13:22
yinx84 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:30:
Afgelopen week een wijze les geleerd. Gaat een beetje als een humblebrag verhaaltje klinken, maar volgens mij wel iets om rekening mee te houden voor iedereen hier.

Eén van mijn 'high risk/high reward' posities is x60 gegaan. Dat klinkt heel er goed, maar een enorm nadeel is dat die munt een laag volume heeft. Mijn complete holding was ongeveer net zo groot als het halve orderboek. De waarde die je dus in Delta/Blockfolio ziet is dus absoluut geen reflectie van de echte totale waarde van je positie. Mocht je je munt dus om wat voor reden ook kwijt willen, dan gaat je dat in zo'n geval letterlijk dagen kosten wil je er een redelijke prijs voor vangen, en heb je eigenhandig effect op de prijsverloop van de munt.

Vanaf nu ga ik mijn riskantere posities tijdig afromen en in munten met hogere volume stoppen.
Goed voorbeeld hiervan is EtherDelta waar soms de daily volume van coins nog geen 1k usd is 8)7 Je moet ook beetje geluk hebben dat hierna de coin op een grotere exchange komt. Zo heb ik zelf SNOV na de ICO dump en coin-burn op 0,37 cent gekocht, maandje later op Kucoin gelist en staat nu op ca. x100 waarvan de helft verkocht op x50 om NEO positie te versterken.

Wot-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts

Been there done that, kijk altijd eerst naar het buyers volume... Je wil het namelijk ook weer kwijt en vaak zijn de stappen ook nog eens groot waardoor je er effectief veel minder aan overhoudt mocht je alles ineens willen dumpen. Het is wel grappig though dat je redelijk zelf de prijs kunt bepalen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Crypts schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:49:
[...]

Been there done that, kijk altijd eerst naar het buyers volume... Je wil het namelijk ook weer kwijt en vaak zijn de stappen ook nog eens groot waardoor je er effectief veel minder aan overhoudt mocht je alles ineens willen dumpen. Het is wel grappig though dat je redelijk zelf de prijs kunt bepalen. :P
Eerst lees je over whales.. dan ben je er zomaar eentje.

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mertense
Zie het als een marktkraam op een drukke zaterdag. Alleen de klanten die ooit eerder iets hebben gekocht mogen nog wat kopen en alle andere mensen die voorbij lopen mogen niks kopen. De enige echt belangrijke vraag voor mij is. Hoe lang duurt het voor alle achterstanden van de exanges enzo zijn weggewerkt? Praten we over een dagen kwestie of nog weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Zephyer schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Eerst lees je over whales.. dan ben je er zomaar eentje.
Meer een sardientje, volumes zijn soms zo laag dat eigenlijk iedereen dat wel kan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Mertense schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:53:
Zie het als een marktkraam op een drukke zaterdag. Alleen de klanten die ooit eerder iets hebben gekocht mogen nog wat kopen en alle andere mensen die voorbij lopen mogen niks kopen. De enige echt belangrijke vraag voor mij is. Hoe lang duurt het voor alle achterstanden van de exanges enzo zijn weggewerkt? Praten we over een dagen kwestie of nog weken?
geen idee ik denk dat bijna niemand dat weet alleen hun zelf.

zag half uur terug dat kraken nu bezig is met hun upgrade 2uur alles down volgens mij en dan nog 3 uur geen handel mogelijk. hopelijk werkt hun server daarna eindelijk stabiel maar daar zal dan ook wel weer een grote nieuwe stroom users komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
Even een verzoek voor advies.

Mijn situatie is dat ik sinds anderhalve maand bezig ben met crypto. Dus vrij nieuw en onwetend en langzaam lerende ben.

Mijn portefeuille is een beetje in drieën gedeeld:
  • Deel 1: munten waar ik op langer termijn (potentieel >1 jaar) stijging verwacht en die aanhou
  • Deel 2: op een EUR/Crypto exchange waar wat fiat op staat en limit orders om in een dip wat munten te pakken die ik eigenlijk dan voor de midden-lange termijn (i.p. max 1 jaar) aanhou, evt te verplaatsen naar Deel 1
  • Deel 3: klein speelgeld op BTC/crypto exchange waar ik met kleine munten op korte termijn (weken-maanden) wat meer speelgeld wil maken (kan evt weer ingelegd worden voor bv Deel 2)
Deel 1 (offline) bestaat bij mij uit kleine stukjes BTC, NEO, LTC voorlopig. Vooral de BTC op verkeerd moment gekocht toen ik dacht de dip voorbij te zijn.
Dus dit deel staat vooralsnog goed in de min. Maar dat is een kwestie van afwachten (verwacht ik).

Deel 2 (exchange X) is het me vooralsnog alleen gelukt om Monero in een dip laatst te kopen. Er staan nog (misschien wel onrealistisch) lage limit orders uit om nog stukjes DASH, LTC, ETH te kopen. Eigenlijk zou ik hier nog een limit order willen hebben om NEO bij te kopen in een dip, maar deze exchange biedt geen NEO aan. En mocht de XMR nou goed stijgen dan staat daar een limit sell order voor om een deel van weg doen om wat inzet terug te halen.
Dit deel staat dus in de plus (hoewel niet echt noemenswaardig vooralsnog)

Deel 3 (exchange Y) heb ik na wat heen en weer koop nu TRX, VEN, CTR, ICX, STRAT staan. Deze gaan ook langzaam richting de plus (maar wederom niet noemenswaardig vooralsnog) en hou ik vooralsnog vast.

Nou moet ik eerlijk zijn dat mijn grootste inleeswerk is geweest dit forum waarbij ik met name de hoeveelheid reacties positief mbt een munt als leidraad heb gebruikt om wat te kopen ( :X yup, ik weet het ondertussen).

Nu heb ik zelf het idee dat ik natuurlijk vooral in Deel 3 niet oneindig in de munten kan blijven zitten, maar delen investering eruit moet halen en in weer nieuwe munten moet stoppen. Ik kan natuurlijk weer hier wachten totdat 20 man positief is over coin X, maar dan loop ik eigenlijk achter de feiten. Dus ik moet zelf ook meer research gaan doen. Maar ik heb een beetje richting nodig.

Dus de grote vraag: hoe bepalen jullie nou welke coin interessant is om basaal in te lezen, dieper in te lezen, hoe kijk je door de shit heen, en besluit je uiteindelijk te investeren? Ik merk gewoon dat ik aan deze informatie behoefte heb zodat ik beter research kan doen en doordachte keuzes kan maken. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Hoe komt überhaupt een nieuwe coin onder jullie aandacht bijvoorbeeld?

Misschien ook wel iets als iemand dit goed kan uitleggen om dit in de Topic Start te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39

Dus je hebt eigenhandig een sell-wall gemaakt voor die munt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:04:
Even een verzoek voor advies.

Mijn situatie is dat ik sinds anderhalve maand bezig ben met crypto. Dus vrij nieuw en onwetend en langzaam lerende ben.

Mijn portefeuille is een beetje in drieën gedeeld:
  • Deel 1: munten waar ik op langer termijn (potentieel >1 jaar) stijging verwacht en die aanhou
  • Deel 2: op een EUR/Crypto exchange waar wat fiat op staat en limit orders om in een dip wat munten te pakken die ik eigenlijk dan voor de midden-lange termijn (i.p. max 1 jaar) aanhou, evt te verplaatsen naar Deel 1
  • Deel 3: klein speelgeld op BTC/crypto exchange waar ik met kleine munten op korte termijn (weken-maanden) wat meer speelgeld wil maken (kan evt weer ingelegd worden voor bv Deel 2)
Deel 1 (offline) bestaat bij mij uit kleine stukjes BTC, NEO, LTC voorlopig. Vooral de BTC op verkeerd moment gekocht toen ik dacht de dip voorbij te zijn.
Dus dit deel staat vooralsnog goed in de min. Maar dat is een kwestie van afwachten (verwacht ik).

Deel 2 (exchange X) is het me vooralsnog alleen gelukt om Monero in een dip laatst te kopen. Er staan nog (misschien wel onrealistisch) lage limit orders uit om nog stukjes DASH, LTC, ETH te kopen. Eigenlijk zou ik hier nog een limit order willen hebben om NEO bij te kopen in een dip, maar deze exchange biedt geen NEO aan. En mocht de XMR nou goed stijgen dan staat daar een limit sell order voor om een deel van weg doen om wat inzet terug te halen.
Dit deel staat dus in de plus (hoewel niet echt noemenswaardig vooralsnog)

Deel 3 (exchange Y) heb ik na wat heen en weer koop nu TRX, VEN, CTR, ICX, STRAT staan. Deze gaan ook langzaam richting de plus (maar wederom niet noemenswaardig vooralsnog) en hou ik vooralsnog vast.

Nou moet ik eerlijk zijn dat mijn grootste inleeswerk is geweest dit forum waarbij ik met name de hoeveelheid reacties positief mbt een munt als leidraad heb gebruikt om wat te kopen ( :X yup, ik weet het ondertussen).

Nu heb ik zelf het idee dat ik natuurlijk vooral in Deel 3 niet oneindig in de munten kan blijven zitten, maar delen investering eruit moet halen en in weer nieuwe munten moet stoppen. Ik kan natuurlijk weer hier wachten totdat 20 man positief is over coin X, maar dan loop ik eigenlijk achter de feiten. Dus ik moet zelf ook meer research gaan doen. Maar ik heb een beetje richting nodig.

Dus de grote vraag: hoe bepalen jullie nou welke coin interessant is om basaal in te lezen, dieper in te lezen, hoe kijk je door de shit heen, en besluit je uiteindelijk te investeren? Ik merk gewoon dat ik aan deze informatie behoefte heb zodat ik beter research kan doen en doordachte keuzes kan maken. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Hoe komt überhaupt een nieuwe coin onder jullie aandacht bijvoorbeeld?

Misschien ook wel iets als iemand dit goed kan uitleggen om dit in de Topic Start te melden?
Gewoon een tip. lees je meer in over de blockchain .En mogelijke toepassingen. Kan gewoon basic zijn: als online betaalmiddel (BTC, LTC, Doge etc), meer als platform voor ico’s en allround(ETH, LSk, Waves) of een munt voor een gokplatform (Fun).
Kijk waar jij en anderen toegevoegde waarde ziet van de huidige situatie. Probeer gewoon eens rustig alle top 100 munten te kennen en lees je in op reddits. Kijk vooral ook naar dingen die ook al concreet gebruikt kunnen worden en niet waar allerlei dingen beloofd worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:32
Hier wat meer info over de registerpauze op Binance.
Lijkt erop dat het allemaal wel meevalt:
https://www.bloomberg.com...240-000-users-in-one-hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
Wat denken jullie van Verge op het moment, natuurlijk enorm veel fud gehad, maar aan de andere kant is het nu wel een muntje dat werkt, wraith schijnt ook goed te werken (heb het zelf niet getest). Als je dat bedenkt is het nog steeds een goede prijs, zo rond de 1000 satoshis.

De andere grote FUD van de afgelopen weken was Tron, maar die heeft wel een goede partnership aangekondigd wat je nog niet terug ziet in de koers, en nog meer aankondigingen volgens mr justin lee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Laatst online: 22-08 19:15
Ik heb de afgelopen dagen de Audio coin ADC als een raket zien gaan tegenover de andere coins. Van wat ik gezien heb lijkt dit voor diverse platformen muziek, stearming/kopen, festivallen en concerten e.d.een leuke coin te worden. Heeft iemand meer info over deze coin en staat deze ook bij jullie op de radar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
DarkShadow schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:28:
Wat denken jullie van Verge op het moment, natuurlijk enorm veel fud gehad, maar aan de andere kant is het nu wel een muntje dat werkt, wraith schijnt ook goed te werken (heb het zelf niet getest). Als je dat bedenkt is het nog steeds een goede prijs, zo rond de 1000 satoshis.

De andere grote FUD van de afgelopen weken was Tron, maar die heeft wel een goede partnership aangekondigd wat je nog niet terug ziet in de koers, en nog meer aankondigingen volgens mr justin lee.
Het gaat er niet om wat ik vind maar wat je zelf denkt dat de overgrote meerderheid vind of gaat vinden.

Dus de muntjes die jij noemt hebben al een hoogtepunt gehad maar een met een negatieve bijsmaak. De xvg minder dan de trx. Trx zitten heeeeeeeeeel veeeeeeeel mensen I de min en elke keer als het iets stijgt verkopen die. De xvg heeft wel ruimte om naar boven te gaan maar het is geen bedrijf en dat stoort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Laatst online: 28-08 09:55

Dan gewoon ff je eigen pump en dump triggeren he... aantaal blokken van je coins tegen steeds hogere prijzen zetten dan met je eigen geld een flink deel kopen en dan hopen dat er een aantal andere happen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:06:
[...]

_Nooit_ doen in mijn ervaring. De paar keer dat ik ook tegen mijn gevoel of tegen mijn zelfopgelegde regels heb gehandeld heb ik het elke keer duur moeten betalen. Dan leer je het wel af moet ik zeggen. Daar weegt die ene keer 'geluk' hebben niet tegeop.

Overigens doe ik op het moment niks aan daytrade, dus is het ook wat makkelijker om achteruit te leunen :+
Met "tegen mijn gevoel in" bedoelde ik dat ik had verwacht dat hij niet zo laag zou dippen :) Geen risico genomen dus, gewoon niet verwacht dat hij zo diep zou dippen. Ik sta inmiddels weer lekker in de plus hoor met VEN, 10% ongeveer.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al Kodakcoins kunnen bemachtigen ? Klinkt interessant, zit een groot bedrijf achter, SEC goedgekeurde ICO en het idee dat je foto`s en intelectueel property kan beschermen en traceren spreekt me wel goed aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mertense
Matizovic schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:27:
Zulke info heb je wat aan! Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Blik1984 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:06:
[...]

Dus je hebt eigenhandig een sell-wall gemaakt voor die munt ;)
Dat had ik kunnen doen, maar ik denk dat je daarmee de prijs omlaag schuift. Ik heb elk half uur á uur gekeken naar de top 3 van de buy orders en daar op ingesprongen. Tijdrovend, maar uiteindelijk hou je meer over denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slim, want stel dat het mis gaat, komen ze allemaal bij jou, want jij zei immers dat ;)
Crypts schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:00:
[...]

Ja en nee, voor mij is dit werk dus ik ben aardig op de hoogte maar de gemiddelde persoon die er gewoon wat geld in gooit gaat daar echt niet de tijd en moeite instoppen die ik erin heb zitten. Buiten dat geef ik helemaal geen tips of adviezen, ik denk ook dat dat het beste advies is. :+

Regelmatig zijn er mensen die aankloppen met 'jij hebt er verstand van, kun je...?' Nee ik doe ook maar wat. :+
Wil best wat uitleggen of achtergrond info geven maar daar houdt het verder wel bij op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:34:
Slim, want stel dat het mis gaat, komen ze allemaal bij jou, want jij zei immers dat ;)
Het is gek hoe dat werkt, geef je gratis advies dan maken ze je aansprakelijk. Doe je dit betaald dan is het een investeringsrisico. :P Mensen benne gekke dingen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Sam2013 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:32:
[...]

Het gaat er niet om wat ik vind maar wat je zelf denkt dat de overgrote meerderheid vind of gaat vinden.

Dus de muntjes die jij noemt hebben al een hoogtepunt gehad maar een met een negatieve bijsmaak. De xvg minder dan de trx. Trx zitten heeeeeeeeeel veeeeeeeel mensen I de min en elke keer als het iets stijgt verkopen die. De xvg heeft wel ruimte om naar boven te gaan maar het is geen bedrijf en dat stoort mensen.
Bitcoin is ook geen bedrijf en dat stoort niemand, toch vreemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bledismauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:37
Matizovic schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:27:
Beetje slowchat maar het is mij als nieuwkomer gelukt om te registreren op Binance. Voor de mensen waarbij het niet lukt te registreren, af en toe proberen en dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crypts schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:46:
[...]

Het is gek hoe dat werkt, geef je gratis advies dan maken ze je aansprakelijk. Doe je dit betaald dan is het een investeringsrisico. :P Mensen benne gekke dingen. :+
Oftewel het is nooit goed en men probeert altijd de schuld bij een ander neer te leggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dubbelposten en ook nog eens zonder ref. linkje. Niet meer doen.

[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 11-01-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:30:
[...]

Zo kunnen we natuurlijk ook een positief plaatje maken;
1. BTC dominantie neemt af, maar de totale market cap neemt nog steeds geleidelijk toe. ($450-700B laatste maand)
2. Deze, volgens mij kleine groep, panic sellers verdwijnt vanzelf tot een minimum. (Hype gaat liggen)
3. Exchanges hebben er alle belang bij technisch uit te breiden (meer winst). Er is nog steeds een registratie stop bij veel brokers/exchanges. Bestaande leden hebben al een portfolio en kopen dus relatief klein bij i.p.v. nieuw groot in.
4. zie 3.
5. Klopt, btc blijft echter wel een maatstaf voor overige crypto waarde.
7. Korea-FUD (persbericht Reuters) na invallen door de Koreaanse belastingdienst bij twee grote exchanges. Huidige FUD zal wrs weer afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
Weet iemand nog een desktop/web-based applicatie waarbij je een api connectie kan maken naar Binance (niet betaald)? Op mijn Android smartphone heb ik al een app die dat kan (BitUniverse).

Ik kan maar geen geschikte vinden tot nu toe en werk nu met cointracking.info en import trade-files die ik exporteer uit Binance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 06:41
Ik heb op m'n Ledger nog wat BTC staan. Ben aan het overwegen deze naar Binance te overhevelen en daar eens wat mee te gaan traden. Ik hoop alleen wel dat de transfer enigszins " snel " verloopt... Dus eerst bepalen hoe ik dat het meest efficiënt kan doen. Is op dit moment (als je het goed doet) een stuk lucratiever dan het holden. Vermoedelijk zal ik de BTC omzetten naar VEN; heb hier al een zwikje van en zou het wel willen uitbreiden op zich. :)

ik weet het... ik zou deze hele maand niet meer kijken naar de muntjes en vooral holden... en dat lukt me aardig, maar niet zoals zou " moeten " ;) de koers van BTC houdt me namelijk wel wat bezig... ondanks het holden. ^_^

[ Voor 21% gewijzigd door RustStorm op 11-01-2018 14:13 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
RustStorm schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:12:
Ik heb op m'n Ledger nog wat BTC staan. Ben aan het overwegen deze naar Binance te overhevelen en daar eens wat mee te gaan traden. Ik hoop alleen wel dat de transfer enigszins " snel " verloopt... Dus eerst bepalen hoe ik dat het meest efficiënt kan doen. Is op dit moment (als je het goed doet) een stuk lucratiever dan het holden. Vermoedelijk zal ik de BTC omzetten naar VEN; heb hier al een zwikje van en zou het wel willen uitbreiden op zich. :)

ik weet het... ik zou deze hele maand niet meer kijken naar de muntjes en vooral holden... en dat lukt me aardig, maar niet zoals zou " moeten " ;) de koers van BTC houdt me namelijk wel wat bezig... ondanks het holden. ^_^
waarom Ven, het stijgt nu heel hard, maar of dat dan door blijft gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Laatst online: 16-08 11:10
DarkShadow schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:19:
[...]
Gezien wat er in het vooruitzicht is.. ja (rebranding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
DarkShadow schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:19:
[...]

Zal het inderdaad ook niet direct omzetten naar VEN, maar middels een stop-limit order (als dat de juiste term is voor dit ;)) o.i.d. welke rekening houdt met een mogelijke dip (vannacht was er ook een erg goede dip voor de instappers). Daarentegen zou het op dit moment ook nog best wel kunnen, de rebranding zal mogelijk nog wel voor een vogelvlucht gaan zorgen net als wat bij NEO heeft plaatsgevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door RustStorm op 11-01-2018 14:24 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thommie.nl
Tegen al mijn adviezen in hier de afgelopen dagen toch mijn positie (hopelijk) versterkt en net de APPC aangekocht voor een substantieel bedrag. T'is naar mijn idee een kwestie van tijd totdat de meute zicht gaat krijgen op de potentie en clientèle van deze coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Sam2013 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:26:
Tegen al mijn adviezen in hier de afgelopen dagen toch mijn positie (hopelijk) versterkt en net de APPC aangekocht voor een substantieel bedrag. T'is naar mijn idee een kwestie van tijd totdat de meute zicht gaat krijgen op de potentie en clientèle van deze coin.
ligt je nader toe!

Ik ben zelf wel heel geinteresseerd in blockmason, lijkt me mooie initatieven (credit/health en social) met volgens mij een goed team en een erg lage marketcap (dus veel groei mogelijkheid). Ook niet al te dure munt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikebtc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-01-2023
excuses, moest bij slowchat

[ Voor 74% gewijzigd door miikebtc op 11-01-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Slowchat

[ Voor 93% gewijzigd door Grotman op 11-01-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Slowchat

[ Voor 98% gewijzigd door Grotman op 11-01-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:16
DarkShadow schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:54:
Zal nog wel een flinke correctie op komen, het is denk ik naast de rebranding ook iets waar mensen heen vluchten om verliezen goed te maken. Ik zou als ik nu zou instappen al heel snel weer wat pakken, want na zon harde stijging gaat hij altijd wel weer naar beneden!
En daarna weer hard omhoog! Sell high, buy low is een tactiek die maar weinig mensen met succes kunnen behalen. Als je nu instapt doe je dat voor de langere termijn, althans dat is mijn doel van inkopen. Of je dan 10% lager of hoger inkoopt boeit in principe niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slowchat

[ Voor 94% gewijzigd door Grotman op 11-01-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Slowchat

[ Voor 94% gewijzigd door Grotman op 11-01-2018 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Wilde dus vanavond in de crypto's stappen, voor de middel tot lange termijn. Waarschijnlijk begin ik wel met de helft van het bedrag wat ik oorspronkelijk in gedachte had. De verdeling wordt alsvolgt:

Vechain: 25%
Cardano: 25%
Dragonchain: 15%
Utrust: 15%
Dent: 10%
NEM: 10%

Helaas kijk ik nu live hoe de koers van VEN explodeert O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 00:26
Frozenhands schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:37:
Weet iemand nog een desktop/web-based applicatie waarbij je een api connectie kan maken naar Binance (niet betaald)? Op mijn Android smartphone heb ik al een app die dat kan (BitUniverse).

Ik kan maar geen geschikte vinden tot nu toe en werk nu met cointracking.info en import trade-files die ik exporteer uit Binance.
Bitsnapp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:16
DarkShadow schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:02:
[...]

Op de langere termijn boeit dat juist heel veel. Als ik 1100 muntjes heb die x2 gaan of 1000 muntjes x2 scheelt dat nogal ;)
Dat klopt, als je net op een dipje kan inkopen wel. Mijn ervaring leert dan men te lang wacht met instappen (inclusief mijzelf) waarbij je geen van beide meepakt. VeChain heeft tijdje op 00045 gehangen. Dan kan je wachten totdat deze onder de 00040 zakt om in te kopen. Als je mazzel hebt wordt je koop order getriggered, (die je dus klaar hebt staan). Zo niet dan wacht je en wacht je, totdat de coin door je originele instapmoment heenknalt naar de 0005x. Dan breekt de FOMO uit en koop je alsnog in tegen hogere prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
Slowchat

[ Voor 83% gewijzigd door Grotman op 11-01-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Slowchat

[ Voor 92% gewijzigd door Grotman op 11-01-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
Slowchat

[ Voor 92% gewijzigd door Grotman op 11-01-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

https://ripple.com/insigh...r-international-payments/
Awaken1 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Volgens mij mis ik iets? Ripple staat nog steeds negatief XRP/USD dagkoers.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Modbreak:Dit is niet het slowchat topic..... Dat is hier: [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Heb je daadwerkelijk mijn vraagstelling wel gelezen? Desktop/web-based en niet smartphone.

[ Voor 60% gewijzigd door Frozenhands op 11-01-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-06-2023
Yep, en ik baal dat ik bij de verkeerde piek gekocht heb..
Wel fijn dat de korea ellende voorbij is of iig schijnt te zijn.
Maar goed, ben heel blij met dit forum !

[ Voor 11% gewijzigd door ikbenrichard197 op 11-01-2018 15:50 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).