Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Interessante lecture van CEO van VeChain waarin hij wat meer uitleg geeft over praktische toepassingen van VeChain. Goed om de realistische approach te zien t.o.v. blockchain; zie het als instrument i.p.v. doel, zoals TCP/IP in internetverkeer. Het interesseert niemand hoe het heet, zolang het maar efficiëntie maximaliseert.

Deel 1/2 van een serie: https://medium.com/@vecha...t-in-english-b598a7836371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assn schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:39:
[...]

Wat houdt een coin burn in? En wat doet dit met de koers? het ziet er interessant uit ...
Bij een coin burn "verbranden" ze dus eigenlijk een gedeelte van de beschikbare munten. Waardoor er meer schaarste komt. Afhankelijk van hoeveel. Kan een push van de prijs tot gevolg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Bij een coin burn "verbranden" ze dus eigenlijk een gedeelte van de beschikbare munten. Waardoor er meer schaarste komt. Afhankelijk van hoeveel. Kan een push van de prijs tot gevolg hebben.
https://www.reddit.com/r/...ally_burned_total_supply/

Is al geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Iemand hier die ook paar tientjes in Mooncoin heeft gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
verwacht jullie op korte termijn nog stijgingen in SNOV/DCB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het. Zal wel wat met de prijs doen als het op coinmarketcap komt denk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Net alles verkocht wat ik had op Binance, en uit laten betalen.
Gaat afgelopen weken zo gigantisch goed, ga mezelf zo voor de kop slaan als het ineens wel omdraait.
Ik ben er tevreden mee! en mocht er nog een flinke dip komen stap ik wellicht wel weer in.

Denk wel dat ik voor paar 100 nog paar kleinere coins aankoop, want ik denk toch dat daar de mainstream nog niet aanwezig is en daar nog wel wat winst te behalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Sam2013 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:03:
Gaat afgelopen weken zo gigantisch goed, ga mezelf zo voor de kop slaan als het ineens wel omdraait.
Ik ben er tevreden mee! en mocht er nog een flinke dip komen stap ik wellicht wel weer in.

Denk wel dat ik voor paar 100 nog paar kleinere coins aankoop, want ik denk toch dat daar de mainstream nog niet aanwezig is en daar nog wel wat winst te behalen is.
welke zoal? DBC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
Ik denk dat ik ga voor munten die net een aantal weekjes bestaan, geen forse stijging hebben laten zien maar een geleidelijke stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Zoiets heb ik afgelopen weekend ook gedaan maar dan ongeveer 40% van mijn portfolio, voelt erg fijn idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Sam2013 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:07:
[...]

Ik denk dat ik ga voor munten die net een aantal weekjes bestaan, geen forse stijging hebben laten zien maar een geleidelijke stijging.
storm bijv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synn7
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-10-2023

Op welke manier heb je dit gedaan als ik vragen mag? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25

Lekker! Gefeliciteerd :)

Ben blij dat zelfs vandaag alles goed in de plus staat hier _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Rookert25 op 09-01-2018 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thommie.nl
Synn7 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Op welke manier heb je dit gedaan als ik vragen mag? :-)
Litecoins gekocht, deze naar Coinbase verstuurd wallet en daar verkocht naar EUR en uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Sam2013 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:19:
[...]

Litecoins gekocht, deze naar Coinbase verstuurd wallet en daar verkocht naar EUR en uitbetaald.
Coinbase hanteert wel een relatief hoge fee meen ik mij te herinneren.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
hmr schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Coinbase hanteert wel een relatief hoge fee meen ik mij te herinneren.
Klopt, ik verkoop de LC daar he en die prijs die ze hanteren om aan te kopen (doorgaans te hoog i.v.m. particulieren naaien;)) hanteren ze ook voor verkoop dus dat effent zichzelf netjes op omdat ik de lTC op binance heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:58
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Kopen in maart, en verkopen vorige week?
In maart gekocht voor 0,11 en verkocht voor 2,30 oid.
Ah zo, je zinsopbouw was een beetje raar. Ik las het als 'vorige week voor 80 euro ripple gekocht en nu voor 1700 verkocht' :o

Vandaar mijn reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:10

Boy

www.byoscoop.nl

Dat is wel een goeie!
Ik heb een account bij Bitstamp en wilde die gebruiken voor terug naar fiat (als ik dat wil).

Is er ergens een overzicht of zo welke sites het beste zijn om te gebruiken om terug te gaan?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
Bumperke schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:25:
Waar kan ik LTC of ETH kopen met Ideal en zonder verificatie? Mijn account is nog nergens geverifieerd..
anycoindirect.nl of com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Waarom zit alles in een dip vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
(edit: IOTA staat er overigens ook 'slecht voor' als ik de Reddits, Twitters en andere kanalen mag geloven maar die HODL ik ook gewoon)
Waar vindt ge dit terug? Wil ik eens even nalezen want ik zit ook redelijk wat in IOTA (geen paniek, gekocht op 20ct) en wil de meningen wat bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
Tremio schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:31:
Al naar STORM gekeken? Niet echt een dip :9

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
NEO, VeChain and DeepBrain gaan top :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omdat je vanochtend uitademde zonder dat je je tanden had gepoetst? ;)

Serieus: er zijn wat nieuwsberichten links en rechts dat steeds meer overheden iets met crypto willen gaan doen. Zowel reguleren als zelf invoeren. Tja, iets met geruchten maar als een land als China geruchten maakt bijvoorbeeld "morgen is bitcoin illegaal en we komen je huis doorzoeken", kan dat best een rush veroorzaken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Rookert25 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:33:
[...]

NEO, VeChain and DeepBrain gaan top :)
Mijn XRP daalt ook al een tijdje gestaag... ik blijf gewoon lekkere holden... het herstelt wel weer...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:09

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Diabolica schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:21:
[...]

FUN is een die ik vandaag op mijn lijstje heb gezet. stijgt nu al 20% FUN/BTC
Fun is inderdaad een leuke munt , 3 maanden geleden gekocht voor een 10tje en als ik nu kijk dat het net geen 100 euro is dan vind ik het een leuke wending voor een probeersel

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:37

HaTe

haat niet

drusloos schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:40:
[...]

geen stijging verwachting dus? of juist wel?
Jawel, kan even duren voordat het op de markt werkt :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
Omdat BTC ook aan het dalen is.

Kijk goed naar de BTC koers de komende dagen, als we weer support vinden op ~11800 euro gaat alles weer stijgen, duiken we een dag daaronder is er een kans dat we voor langere tijd een daling gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
hmr schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Mijn XRP daalt ook al een tijdje gestaag... ik blijf gewoon lekkere holden... het herstelt wel weer...
Lijkt bewust te zijn zodat mensen uit paniek uitstappen. Dit veroorzaakt een nog lagere prijs zodat er weer flink ingekocht gaat worden voordat de prijs echt omhoog gaat.
Wanneer weet ik natuurlijk ook niet maar gezien de volumes en grafieken is dit wel mogelijk.
Ik doe XRP voorlopig niet van de hand.
XRP is ook geen kleintje dus er valt nog wel wat te verwacht verwachten

Los daarvan wie doet er iets met het percentage Bitcoin Dominance?
Is dit een bruikbare indicator voor een stijgende of dalende lijn bij alt coins?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

HoppyF schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Kijk, XVG maakt dan toch gewoon waar wat ze beloofd hebben.
Weliswaar een dag of 9 later dan verwacht maar soms moet je dat gewoon accepteren.
Je kent het spreekwoord: de beste stuurlui staan al wal!
Veel blaten langs de zijlijn maar vervolgens zelf niets presteren.
Petje af voor XVG.
Je kunt ontwikkelaars makkelijk tot de grond afbranden maar als je het zelf beter kunt, ga je gang.
De koers ziet er goed uit nu.
Absoluut! De devs hebben echt veel werk geleverd en het project werd door veel mensen (vooral mensen die ongeduldig zijn heb ik het idee) verketterd. Ik ben ooit in Verge gestapt omdat ik geloofde in hun project. Als je Sunerok, de main dev ook hoort praten dan weet je dat die gast het begrijpt. Natuurlijk moet alles zich nog gaan bewijzen, maar ik heb altijd wel het idee gehad dat het goed zou komen, ondanks het groot aantal FUD'ers en ander negatief geluid rond XVG.

Nu is het er. En nu zijn er een boel mensen die roepen dat de stijging een beetje tegenvalt. Valt wat voor te zeggen maar we zijn er nog niet hè. Ik ben er zelf ingestapt voor de lange termijn dus ik heb wel geduld. Ik verwacht dat als straks de eerste ervaringen binnen rollen en die ook bij de normies terecht komen + het feit dat de exchanges straks weer nieuwe mensen toe laat, de koers nog wel eens kan gaan knallen. Ben iig blij dat de wallet nu online staat! Eerst maar eens op naar die 0,50 ct en dan zien we wel weer verder.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:36:
APPC is ook wel interessant... Schijnt vanavond een coin burn van te komen. 200 miljoen gebruikers, goed business plan, relatief weinig circulerende munten. Gaat wellicht snel naar de $6.
Deze schijnt dus al geweest te zijn gister.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees nu al enige tijd mee op deze crypto fora. Afgelopen oktober ben ik begonnen met handelen in crypto’s. Allereerst op Kraken (toen alles nog redelijk werkte) en later naar Bittrex en Bitstamp gegaan en sinds afgelopen week ook op Kucoin.

Deze eerste maanden zijn voor mij erg leerzaam geweest en heb een redelijk rendement (200%) kunnen halen, maar dit had meer kunnen zijn als ik niet teveel FOMO en panic sells zou hebben gehad.
Het HODL principe houd ik me nu wel redelijk aan. Alleen de grotere winsten diversificeer ik door naar andere coins die her en der geroepen worden (bijv. de afgelopen week RPX, DBC en PRL), maar lees me niet zozeer in (amper tijd). Hierdoor heb ik 20 coins in mijn portfolio. Het laatste bedrag wat ik wil investeren is onderweg en daarna blijf ik er ook voor een tijdje vanaf.

Met dit in het achterhoofd zit ik een beetje in dubio. Aan de ene kant, HODL alle coins en zie waar het schip strand (en blijven uitbreiden door te diversificeren) . Aan de andere kant, rebalance mijn portfolio naar een X aantal munten (tips zijn welkom). Hoe pakken jullie dit aan?

De coins waar ik op dit moment inzit: BTC (13,5%), ETH (5,3), ADA (3,2%), LTC (2,5%), XLM (4,7%), XMR (3,8%), NEO (5,9%), XVG (10%), STRAT (2,6%), WAVES (1,3%), VEN (3,1%), DENT (3,2%), ARK (3,4%), FUN (6,9%), REQ (3%), DBC (7,1%), RPX (5,1%), NAV (5%), PRL (6%) en NULS (4,6%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 10-09 11:40
HoppyF schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:47:
[...]
Los daarvan wie doet er iets met het percentage Bitcoin Dominance?
Is dit een bruikbare indicator voor een stijgende of dalende lijn bij alt coins?
Ik denk dat dit vooral het vertrouwen in alt-coins toont. Ik weet dat ergens in november dit nog rond de 55% was, maar sinds vlak voor de kerst daalde dit opeens tot 35%.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:17:
Ik lees nu al enige tijd mee op deze crypto fora. Afgelopen oktober ben ik begonnen met handelen in crypto’s. Allereerst op Kraken (toen alles nog redelijk werkte) en later naar Bittrex en Bitstamp gegaan en sinds afgelopen week ook op Kucoin.

Deze eerste maanden zijn voor mij erg leerzaam geweest en heb een redelijk rendement (200%) kunnen halen, maar dit had meer kunnen zijn als ik niet teveel FOMO en panic sells zou hebben gehad.
Het HODL principe houd ik me nu wel redelijk aan. Alleen de grotere winsten diversificeer ik door naar andere coins die her en der geroepen worden (bijv. de afgelopen week RPX, DBC en PRL), maar lees me niet zozeer in (amper tijd). Hierdoor heb ik 20 coins in mijn portfolio. Het laatste bedrag wat ik wil investeren is onderweg en daarna blijf ik er ook voor een tijdje vanaf.

Met dit in het achterhoofd zit ik een beetje in dubio. Aan de ene kant, HODL alle coins en zie waar het schip strand (en blijven uitbreiden door te diversificeren) . Aan de andere kant, rebalance mijn portfolio naar een X aantal munten (tips zijn welkom). Hoe pakken jullie dit aan?

De coins waar ik op dit moment inzit: BTC (13,5%), ETH (5,3), ADA (3,2%), LTC (2,5%), XLM (4,7%), XMR (3,8%), NEO (5,9%), XVG (10%), STRAT (2,6%), WAVES (1,3%), VEN (3,1%), DENT (3,2%), ARK (3,4%), FUN (6,9%), REQ (3%), DBC (7,1%), RPX (5,1%), NAV (5%), PRL (6%) en NULS (4,6%).
Ik houd er max 4-5 aan, is al lastig genoeg als je het wil bijhouden. Bovendien heb je hogere winsten (of verliezen) in absolute cijfers als het goed (of slecht) gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
soulcrusher schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat dit vooral het vertrouwen in alt-coins toont. Ik weet dat ergens in november dit nog rond de 55% was, maar sinds vlak voor de kerst daalde dit opeens tot 35%.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Kun je aan het percentage Bitcoin Dominance zien of er meer mensen geld stoppen in alt coins.? Er is een grafiek op Coinmarketcap.com waarop je de ontwikkelingen kunt volgen.
Recent zag ik een percentage van 35% en daarna zakkend naar 33%.
Nu lijkt 2% heel weinig maar het gaat om enorme hoeveelheden $$ en €€ ten gunste van andere coins.
Een goede ontwikkeling toch wel.
Dit zal vermoedelijk nog versterkt gaan worden door een flinke instroom van nieuwkomers.
De exchanges kunnen de de vraag nauwelijks aan de laatste weken en veel potentiële beleggers/investeerders/speculanten staan te trappelen van ongeduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rookert25 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Ik houd er max 4-5 aan, is al lastig genoeg als je het wil bijhouden. Bovendien heb je hogere winsten (of verliezen) in absolute cijfers als het goed (of slecht) gaat.
Dat klopt. Ik doe iets van 7/8 kleine shitcoins waar ik relatief kleine bedragen ingooi en 3 projecten voor de HODL. Dan profiteer je van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rookert25 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:23:
[...]

portfolio drastisch verlagen, en de "juiste" projecten uitzoeken, zijn er de komende maanden wel een paar als je goed zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 14:08
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:46:
[...]

portfolio drastisch verlagen, en de "juiste" projecten uitzoeken, zijn er de komende maanden wel een paar als je goed zoekt ;)
Je kan ook het een en ander delen lijkt me. En wat maakt het volgens jou de *juiste*?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrstylo schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Je kan ook het een en ander delen lijkt me. En wat maakt het volgens jou de *juiste*?
delen zeker goed, ik ben zelf niet echt fan van 20 coins, Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk, Zijn onlangs 2 tokens de top 100 binnen gedronken van CMC. En naar mijn mening als je in die hoek blijft, kun je goed boeren de komende tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Reeds gedaan. NEO, VeChain en voor gokje DeepBrain. NEO en VeChain zullen rustig verdubbelen of meer dit jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:35
Moet misschien niet helemaal hier thuis, maar stel hem toch maar. Stel je hebt een voorraad XPR, laten we zeggen bij gatehub. Nu wil ik die hele voorraad overzetten naar een andere exchange, want is overzichtelijker. Nu moet er dus 20XPR achterblijven en dat geldt dus voor alle wallets blijkbaar? Want dat zit in het XPR protocol. Maar krijg je die tokens wel nog weg? En zo ja hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 10-09 11:40
HoppyF schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:32:
[...]

Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Kun je aan het percentage Bitcoin Dominance zien of er meer mensen geld stoppen in alt coins.? Er is een grafiek op Coinmarketcap.com waarop je de ontwikkelingen kunt volgen.
Recent zag ik een percentage van 35% en daarna zakkend naar 33%.
Nu lijkt 2% heel weinig maar het gaat om enorme hoeveelheden $$ en €€ ten gunste van andere coins.
Een goede ontwikkeling toch wel.
...
Lijkt me ook een goede ontwikkeling. Tijd dat de gevestigde orde á lá Bitcoin wat meer concurrentie krijgt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:35:
[...]

Dat klopt. Ik doe iets van 7/8 kleine shitcoins waar ik relatief kleine bedragen ingooi en 3 projecten voor de HODL. Dan profiteer je van beiden.
Diversificatie is idd goed. Weet niet wat je onder kleine bedragen verstaat, maar lijkt me dat als je investeert in een aantal shitcoins, er maar 1 of misschien 2 echt goed stijgen qua waarde en je er dus absoluut (in keiharde euro's niet zoveel op vooruit gaat).

Voorbeeld: 50 euro per coin x 8 coins = 400 euro

- 5 coins maken verlies, stel 50% 125 verlies
- coin gaat vlak, geen verlies of winst 0 winst
- 1 coin gaat x 3 100 winst
- 1 coin gaat x 10 450 winst

per saldo heb je dan 425 winst, op een inleg van 400. % gezien een mooi rendement, maar in absolute getallen niet bijzonder, toch?

Tenzij je € 1000 per coin inlegt, dan veranderd de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 10:42
O085105116N schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:57:
Moet misschien niet helemaal hier thuis, maar stel hem toch maar. Stel je hebt een voorraad XPR, laten we zeggen bij gatehub. Nu wil ik die hele voorraad overzetten naar een andere exchange, want is overzichtelijker. Nu moet er dus 20XPR achterblijven en dat geldt dus voor alle wallets blijkbaar? Want dat zit in het XPR protocol. Maar krijg je die tokens wel nog weg? En zo ja hoe dan?
Volgens mij heb je daar geen last van op een Exchange, je moet wel een Fee betalen, kijk anders naar dit voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rookert25 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Reeds gedaan. NEO, VeChain en voor gokje DeepBrain. NEO en VeChain zullen rustig verdubbelen of meer dit jaar. :)
Neo stijgt erg hard nu. Heb ik iets gemist omtrent Neo of het dev team? Ik kan nergens iets vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

paul-s83 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Diversificatie is idd goed. Weet niet wat je onder kleine bedragen verstaat, maar lijkt me dat als je investeert in een aantal shitcoins, er maar 1 of misschien 2 echt goed stijgen qua waarde en je er dus absoluut (in keiharde euro's niet zoveel op vooruit gaat).

Voorbeeld: 50 euro per coin x 8 coins = 400 euro

- 5 coins maken verlies, stel 50% 125 verlies
- coin gaat vlak, geen verlies of winst 0 winst
- 1 coin gaat x 3 100 winst
- 1 coin gaat x 10 450 winst

per saldo heb je dan 425 winst, op een inleg van 400. % gezien een mooi rendement, maar in absolute getallen niet bijzonder, toch?

Tenzij je € 1000 per coin inlegt, dan veranderd de zaak :)
Die kleine coins die ik dan meer 'weektraden'. tonutoe alleen successen gehad(Paccoin, digibyte, deeponion, verge en nog een paar), maar dat zal ook wel eens misgaan inderdaad. Op dit moment lijken de shitcoins allemaal wel te groeien terwijl de top 20/30 vaak stabieler is.

Stel je zet 1000 op Ripple loop je groot risico. terwijl je met mijn tactiek gewoon helemaal los kan gaan. Paccoin op 0.000010 gekocht en was zaterdag 0.000300 in een week.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
miikebtc schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:28:
Ik heb een dilemma waar ik wellicht jullie hulp bij kan gebruiken. Momenteel ben ik een tijdje bezig met cryptocurrencies en tot nu toe een leuk rendement gepakt. Momenteel heb ik alleen nog munten waar ik in geloof (ADA, ICX, SUB, NAV & VEN) en heb ik besloten deze gewoon te HODL'en en niet meer in te stappen in coins met grote fluctuaties op dagelijkse basis zoals TRX en XVG in het recente verleden zonder dat ik me verdiept heb in de coin.

Nu ben ik van plan om wellicht nog een keer bij een buitenkansje (lees dip) een extra investering te doen. Vanwege de grote drukte tijdens zo'n dip lijkt het mij handiger om een X bedrag al op de exchange, in dit geval Binance, te zetten om zo snel te kunnen handelen. De vraag die ik hierbij heb is: Zouden jullie dit bedrag laten staan in USDT? Of wellicht in een redelijk 'stabiele' (voor zover dit mogelijk is) zoals bijvoorbeeld de grotere spelers (BTC, Eth, NEO?) om te zetten? Persoonlijk dacht ik eerst dat het wellicht makkelijker zou zijn om ales in BTC te laten staan en alvast buy-orders te plaatsen, echter ben ik er nog niet helemaal over uit in welke coin de extra investering gedaan zal worden en in welke verhoudingen (mede omdat de waardes in mijn portfolio qua verdeling enorm schommelen door bijvoorbeeld ICX en SUB die in een keer de lucht in schieten).

Ik vroeg me af hoe jullie hiermee om gaan en wat jullie advies zou zijn! Alvast bedankt
Zet in op iExec RLC zal je geen spijt van krijgen, stabiele koers en wordt een mooi jaar voor dit project. Lees je zelf in.Heb 3 projecten waar ik 100% in geloof ICX, RLC en AMLT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 20:15
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:17:
[..]

De coins waar ik op dit moment inzit: [.....]
Hey daar!

Ik zat met hetzelfde dilemma. Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om wat te traden. Ik zat eerst bijna net zo verspreid qua coins als jij nu zit, maar ben gedownsized naar een stuk of 4 a 5 wat grotere en houd nu vooral ICO's of net ICO-af coins in de gaten. Liefst coins die nog niet 100+ maal over de kop zijn gegaan.

Vooral IOTA, XRP zie ik op de lange termijn goed gaan. TRX en ICX zie ik nu voor middellange termijn nog veel potentie in. ICO's die ik in de gaten houdt zijn o.a.: BankEx en EDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:05:
[...]

Neo stijgt erg hard nu. Heb ik iets gemist omtrent Neo of het dev team? Ik kan nergens iets vinden
Ik hold NEO al een tijdje en qua koers is het een vrij eigenwijze munt. Doet altijd zijn eigen dingetje zonder een noemenswaardige reden (maar er gaan geruchten dat China weer de teugels wat losser laat op crypto's en mensen denken China = NEO).

[ Voor 12% gewijzigd door Theniers op 09-01-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisdeket schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:10:
[...]

Zet in op iExec RLC zal je geen spijt van krijgen, stabiele koers en wordt een mooi jaar voor dit project. Lees je zelf in.Heb 3 projecten waar ik 100% in geloof ICX, RLC en AMLT
Kun je uitleggen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-07 18:13
Nu een portfolio bestaande uit: XVG, TRX, ADA, XLM, REQ, XRP, VEN. Begin december begonnen en tussen december en januari een totaal rendement van 576% behaald wat echt bizar veel is (niet alleen met deze coins, deze zijn degene die enkel op dit moment in mijn portfolio zitten). Blijf de laatste week echter schommelen tussen de 800 en 1.000 dollar. Op de een of andere manier valt elke bedrag boven de 1.000 dollar weer snel terug naar rond de 950, en elk bedrag onder de 800 ook. Zeer irritant als je “gewend” bent aan een gigantisch rendement. :P

Een andere wallet die ik heb bestaat uit ReddCoin (RDD) en een kleine hoeveelheid ArtByte. Maar twijfel hier nog een beetje over HODL’en of verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ff VEN in een wallet stallen omdat het stiekem best wat geld is geworden. Nu ontkomt je er niet aan om als je het met een test en grote transactie verstuurd 2x 2.7 VEN kwijt te raken begrijp ik?

Binance is fijn maar ik kwam gisteren al achter de minimum withdrawel van 0.5 ETH en nu dit. Toch jammer. Al kunnen ze daarmee natuurlijk die fijne exchange op orde houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
.Frank schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:52:

Edit: voor portfolio-overzicht had ik eerst Blockfolio geïnstalleerd, maar na wat gepiel toch overgestapt op Delta. Werkt prima, maar drie zaken zijn nog onhandig:

1) Fees invoeren voor deposit/withdrawal. Daarvoor maak ik nu een sell-transactie aan voor 0 coins, met als fee handmatig ingegeven de kosten voor 't verplaatsen.
2) Fees invoeren van Binance, die je betaalt in BNB. Die fees zijn in het trading pair waar je in handelt niet direct op te geven, dus 't kost een extra handeling (transactie als beschreven onder 1) opgeven bij BNB).
3) Überhaupt is het jammer dat fees gewoon meetellen in je rendement, en dat er geen optie is om je rendement los van fees te zien. Zo heb ik nu bijvoorbeeld 'n flink procentueel verlies op mijn BNB-coin, wat helemaal te wijten is aan meerdere 'sells' die niets opleverden en alleen maar BNB kostten...
Mijn keuze toen ik begon, was ook om gelijk alles netjes bij te houden in Delta. Ik vind het fijn om toch ergens wat overzicht te hebben. Op de exchanges (zit bij Binance en Bittrex) heb ik nauwelijks overzicht wat de winst is bijvoorbeeld. Had dit graag anders gezien, maar is voorlopig blijkbaar niet anders.

Kost wel wat extra tijd dat invoeren, maar zoveel trade ik ook weer niet en ben het al redelijk gewend. Maar merk wel dat ik wel erg pietje precies hierin wil zijn (er kan al snel verschil komen tussen exchange en Delta). Per exchange kan het verschillen, hoe in te voeren in Delta.

1) Volgens mij bedoel je dit, net iets anders dan op de support pagina wordt uitgelegd. Als je iets niet weet, staan er geloof ik nog wel meer handige dingen op de support pagina.

Ik zelf zit eigenlijk alleen nog maar bij 2 exchanges zonder fiat opties, mijn BTC en ETH heb ik gewoon ingekocht via BTCDirect en Bitonic. Best snel binnen altijd en kan ik al snel beleggen in de munten die ik wil halen. Hierdoor vaak de kosten er al snel uit.

Ik wist ook niet echt hoe ik dit nou moest invoeren in Delta, maar ik doe het als volgt:
Bv ik heb 1000 euro aan BTC gekocht via Bitonic, dan voer ik een Buy transactie bij BTC in.
Als exchange kies ik BL3P of Coinbase, want die hebben een BTC/EUR Trading Pair.
Bij Buy Price in EUR voer ik 1000 in total in.
Amount Bought vul ik het aantal BTC in wat ik ontvangen heb
Deduct from EUR holdings staat uit en fee ook en als notitie zet ik erbij waar ik het gekocht heb.

Op de manier hoe ik het ingevoerd heb, lijkt mijn saldo-winst redelijk te kloppen met mijn inleg in euro's.

2)Er is al een handigere manier hiervoor in de planning :).
Ik doe het momenteel iets anders dan jij:
Ik voer idd ook een sell transactie in, maar dan doe ik Sell Price in 0 en bij Amount Sold het BNB fee dat ik heb moeten betalen en dan "Add to ETH holdings" uit
Volgens mij doe jij bijna hetzelfde, maar doe je de BNB fee bij Transaction Fee invoeren. Ik denk dat dit geen verschil maakt met hoe ik het doe. Maar een betere optie staat dus iig in de planning.

Er komt zelfs een automatische functie (API), daar ben ik wel benieuwd naar of alles juist over genomen gaat worden.

Ik zag al een aantal alternatieven voorbij komen voor Delta, die al een API functie hebben. Maar aangezien Delta ook al hiermee bezig is, hoef ik voorlopig niet over te stappen hiervoor :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:13:
Ik wil ff VEN in een wallet stallen omdat het stiekem best wat geld is geworden. Nu ontkomt je er niet aan om als je het met een test en grote transactie verstuurd 2x 2.7 VEN kwijt te raken begrijp ik?

Binance is fijn maar ik kwam gisteren al achter de minimum withdrawel van 0.5 ETH en nu dit. Toch jammer. Al kunnen ze daarmee natuurlijk die fijne exchange op orde houden.
Ik geloof dat het fee bedrag nu minder is en zich aanpast? Was eerst 5 VEN? of bedoelde je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
Zou zeggen google is je grote vriend. :*) Je vind er genoeg informatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Clukers schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Waar vindt ge dit terug? Wil ik eens even nalezen want ik zit ook redelijk wat in IOTA (geen paniek, gekocht op 20ct) en wil de meningen wat bekijken.
Twitter met hashtag #IOTA, Reddit (IOTAMarkets en gewone IOTA kanaal), Cryptocompare.. De hodl’rs hebben wel vertrouwen maar ook FUD over te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 11:21
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:14:
[...]

Ik geloof dat het fee bedrag nu minder is en zich aanpast? Was eerst 5 VEN? of bedoelde je dat niet?
Hij heeft het over die dynamische fee die vandaag is geimplementeerd op Binance.
Deze is vandaag 2.7 VEN. Misschien morgen minder dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah daar was ik niet van op de hoogte, danku.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisdeket schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:14:
[...]

Zou zeggen google is je grote vriend. :*) Je vind er genoeg informatie over.
je kunt toch in een regel uitleggen? Op websites en redits staat alleen maar propaganda. Iedereen is zogenaamd de snelste etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wann0wfhc schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:15:
[...]

Hij heeft het over die dynamische fee die vandaag is geimplementeerd op Binance.
Deze is vandaag 2.7 VEN. Misschien morgen minder dus..
Ik dus ook. Het was 5 VEN en daar kun je niks aan doen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaya
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-09 14:00
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:16:
[...]

Ik weet niet of het ooit minder was. Ik kwam er alleen achter dat ik dus 5,4 VEN kwijt ga raken als ik het zo doe en vroeg me af of er een andere manier was.
Het was eerst meer - 10 VEN geloof ik - maar recentelijk heeft binance de fee verlaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:40

Jebus4life

BE User

Rookert25 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Probleem is dat ik zoveel projecten zie die ik zie verdubbelen of meer dit jaar...

VeChain en NEO heb je al aangehaald.

ICX - NULS - XRB - Req - QST - POWER zijn ook coins zonder grote risico's waarin ik minstens een x2 voorzie nog dit jaar.

Zo kan je bezig blijven, ik weet al lang niet meer waar m'n geld naartoe moet op dit moment, alles! :p

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pimvdgulik
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-09 18:33
Ik kwam dit tegen over Ripple, erg interessant artikel, en indien het waar is.. well..

Bear with me...this will be a long, but I think very interesting, post. I read the article that came out today from Google talking about Google Pay and how it's already available on Airbnb, so I went down a rabbit hole for about 8 hours and dug a hole to China. Literally. And it basically was facts that I've read before, but never connected them all together. Take a look:

The craziest thing to me is how everything is connected in terms of companies, investors, you name it. And I should start by saying that I'm assuming the investors I mention (big name investors) probably have some power behind them and obviously they want a great return on their investment.

So we start with Founder's Fund. Founder's Fund (owned by Peter Thiel) is an early investor in Ripple, and also Airbnb. Founder's Fund and CapitalG (Google) are early investors in Lyft. Lyft uses Cross River Bank to pay their driver's, and Cross River Bank has implemented Ripple's software. Lyft uses Stripe as their payment processor, and CapitalG and Founder's Fund are early investors in Stripe, which also had an early investment from American Express Business Travel - this was acquired by Standard Chartered Bank who also invested in Ripple. So right there you can see how using Ripple links a ton of people, and has the potential to save companies money, which makes the big investors in those companies happy.

Then we go a little deeper. A vc firm, 500 Startups, founded by ex Google and PayPal employees invested in WePay, which is considered a market leader among payment providers for crowdfunding site and small business tools. WePay already partnered with Apple Pay and Android Pay (now Google Play), and they were acquired by JP Morgan at the end of 2017. At the end of 2017 there were also 15 JP Morgan executives in Ripple's office one day.

Google Ventures is an early investor in Ripple and Uber. dLocal is a payment provider who integrated Ripple's software in the second half of 2017, and its customers include Uber, AliPay, WeChat Pay, and Union Pay, which are China's 3 major digital payment providers and they're ******* huge.

AliPay is part of Alibaba, Union Pay has a partnership with PayPal, and WeChat is part of Tencent Holdings, which is the world's biggest investment corporation. Tencent also has Tenpay, a payment system similar to PayPal. It was reported that Tencent was working closely with China's Central Bank in 2017 to develop a central payments clearing platform for online payments. In August 2017, key leaders from China's Central Bank met with Ripple at their HQ. AliPay and WeChat are the payment providers for DiDi Chuxing, which is bigger than Uber in China - in fact Uber sold their China operations to Didi for a minority stake in Didi. AliPay is also accepted by Uber and Airbnb. Remember - Alipay uses dLocal which integrated Ripple's software in 2017.

Alibaba and Union Pay also invested in Ucar, a rival to Didi.

Tencent invested in Uber and Lyft, Alibaba and Didi invested in Lyft, and Softbank Group invested in Uber. Softbank Group also has a 30% stake in Alibaba. So again, because of the savings, if Ripple is saving these companies money, I would imagine everybody wants Ripple to be used in the companies they've invested in, especially if they are already linked to Ripple in some way.

And now onto India. Alibaba and Ant Financial (affiliate of Alibaba, most valuable fintech company in the world, and operates AliPay) have a 62% holding in Paytm. They also have a majority share in the parent company, One97 Communications. Paytm is trying to become the Alibaba of India. They have Paytm Mall, which is a clone of TMall, online retail operated in China by Alibaba. They also have Paytm wallets - could they follow in the footsteps of Alipay? Alibaba and Ant Financial are literally copying what they did with Alibaba but in India. Softbank also has a 20% stake in Paytm...remember they have a 30% stake in Alibaba. You can also use Paytm to pay for Uber...It's all connected. Patym is becoming Alibaba's vehicle for their ecommerce play in India.

Alibaba has a laser focus on payments because it sees payments as a key strategic battle to winning ecommerce. Up until a couple of days ago they were going to acquire MoneyGram, a top 5 global money transfer firms, but that was blocked by the US government. Remember, Ripple stated 3 of the top 5 global money transfer firms are on board with Ripple, so this move would have made a lot of sense seeing as Alibaba is already connected with Ripple. Alibaba said they're still going to work with MoneyGram even though they can't acquire them.

Also in India - Flipkart has big investments from Tencen/Softbank/Axis Bank. Axis Bank started using Ripple's software in 2017, Tencen's WeChat Pay runs on dLocal which uses Ripple's software, and Softbank obviously has a huge stake in Alibaba, which has AliPay running on dLocal as well.

And then for ***** and gigs, Bezos has personally invested in Uber and Airbnb. Amazon has Instacart through their acquisition of Whole Foods, and Andreessen Horowitz is an investor in Instacart...and Ripple. If we want to dig a little deeper, Sequoia Capital, which may just be invested in every company ever, has invested in Airbnb, Google, Instacart, PayPal, Stripe, and Yahoo. If we really want to stretch it, the President of Sequoia Capital's wife worked at Yahoo at the same time Brad was an SVP at Yahoo...which happened to be the same time Yahoo invested in Alibaba.

And this honestly might just be the tip of the iceberg, I'm sure there are so many more dots to be connected and a ton that I missed. But, it makes you wonder. If the companies are saving a lot of money through using Ripple's software, and eventually XRP, I can only imagine that the big name investors behind these companies using Ripple could potentially be encouraging their other investments to start using Ripple as well, if they aren't already. Is Alibaba, with their majority ownership, steering Paytm in the Ripple direction?

Welp, my brain hurts. This was a fun project though. Crossing my fingers for an announcement that Alibaba is completely using XRP, and somehow all of these actually are connected because I can't wrap my head around just how massive that would be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jebus4life schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Probleem is dat ik zoveel projecten zie die ik zie verdubbelen of meer dit jaar...

VeChain en NEO heb je al aangehaald.

ICX - NULS - XRB - Req - QST - POWER zijn ook coins zonder grote risico's waarin ik minstens een x2 voorzie nog dit jaar.

Zo kan je bezig blijven, ik weet al lang niet meer waar m'n geld naartoe moet op dit moment, alles! :p
Haha ja dit dus. Zit nu op 21 coins ondertussen, waaronder alles coins jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:40

Jebus4life

BE User

Je gaat dus een goed jaar tegemoet mogen we hopen :+

Hier is het een groot deel van bovenstaande + Stellar (dat ding moet gewoon even knallen zodat ik kan uitcashen, FOMO momentje gekocht en nog op -10%) + ITC (nog veel erger, -40%) + DNA (een kleine coin waar ik qua real-life use case keihard in geloof)

*Aja, en ARK, geen idee wat ik daarmee aan moet, sta lekker in de +, maar geen idee of ik dat moet holden of niet...

[ Voor 19% gewijzigd door Jebus4life op 09-01-2018 16:27 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Machlah
  • Laatst online: 07-09 19:15
Zullen we de term ‘shitcoin’ voortaan gebruiken voor coins die in elkaar zijn gestort danwel een scam bleken? Ik zie opeens allemaal mensen die geld in ‘shitcoins’ investeren... als je je geld echt kwijt wilt weet ik wel een andere bestemming. Anders noem je de coin geen shitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLM en ITC heb ik ook in de portfolio, DNA ken ik niet. Maargoed ik wil vandaag alles in wallets zetten en dan gewoon slapend rijk worden hopelijk. Laatste drie weken echt 40 uur per week besteed aan de crypto dus het is ook wel mooi geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 14:40
Hier in augustus begonnen met 1K€ in BTC, ETH en klein deel XRP. In december de inleg eruit gehaald en nu verder met dik 5 keer de inleg. Heb ervoor gekozen om circa de helft in altcoins te steken. Portfolio is nu:
- NAV (doen nog weinig aan marketing maar qua product/eigenschappen een goede munt, verwacht ik komend jaar veel van)
- combi van ICX,VEN en TRX. Vooral gekocht n.a.v. tips hier.

Waar ik aan denk is welke strategie ik ga hanteren voor periodiek winst cashen. Ik ben ervan overtuigd dat:
- deze bubble aan groei een keer gaat crashen/zeer flink corrigeren
- Ik dan te laat ben om Binance --> GDAX --> € winst vrij te stellen.

Ik denk er dus over om elke maand/kwartaal een deel van de groei te laten cashen...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goudmijn appcoin... Net voor 1k gekocht op 2.90. Staat nu al op 3.22

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paul-s83
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:37:
Goudmijn appcoin... Net voor 1k gekocht op 2.90. Staat nu al op 3.22
Bedankt voor de mededeling, dus 10% profit = goudmijn? Zo lust ik er nog wel een paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterK123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 17:08
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:19:
[...]

Haha ja dit dus. Zit nu op 21 coins ondertussen, waaronder alles coins jij noemt.
Exactly my problem haha. Too much choice!

Gelet op alle reacties lijkt de meerderheid zich te richten op altcoins in plaats van BTC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PieterK123 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Gelet op alle reacties lijkt de meerderheid zich te richten op altcoins in plaats van BTC...
BTC is de benchmark waar iedereen al dik voorbij is gevlogen.
Door de naam zullen ze het nog wel even volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paul-s83 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:43:
[...]

Bedankt voor de mededeling, dus 10% profit = goudmijn? Zo lust ik er nog wel een paar :)
Haha wat nog gaat komen denk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Laatst online: 12-09 15:19
PieterK123 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Dat lijkt me niet zo vreemd. De BTC heeft inmiddels zo'n hoge koers dat ik en vele andere niet verwachten dat die nog x4 gaat ofzo. BTC is, in mijn ogen, mooi om erbij te hebben. Altcoins zijn er heel veel en met een vele lagere koers. Als je er ergens 10k van kan kopen voor € 100 kun je daar vaak sneller een mooie winst op maken (of verliezen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Machlah schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:29:
Zullen we de term ‘shitcoin’ voortaan gebruiken voor coins die in elkaar zijn gestort danwel een scam bleken? Ik zie opeens allemaal mensen die geld in ‘shitcoins’ investeren... als je je geld echt kwijt wilt weet ik wel een andere bestemming. Anders noem je de coin geen shitcoin.
De term ‘shitcoin’ is een andere naam voor ‘op ath gekochte coin en nu kom ik er niet meer van af zonder winst’ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rookert25
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:05:
[...]

Veel ICO's van goede tot hoge kwaliteit. Geen onduidelijkheid over developers, andere FUD, zeer actieve community en ze houden nu een roadshow in Europe. Zaterdag is NEO in Amsterdam in de Rode Hoed, samen met afgevaardigden van hun ICO's (oa NEX, VDT.Network, Qlink, Deepbrain, Zeepin, Moonlight, en QRC). Event is uitverkocht, maar er volgt een livestream vanaf uurtje of 15:00 begreep ik. :)

http://amsterdam.neonewstoday.com/

Sterker nog, de CEO van Red Pulse zal er ook zijn, mooie dingen :9

[ Voor 8% gewijzigd door Rookert25 op 09-01-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
LegeBoekenkast schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:47:
[...]

Dat lijkt me niet zo vreemd. De BTC heeft inmiddels zo'n hoge koers dat ik en vele andere niet verwachten dat die nog x4 gaat ofzo. BTC is, in mijn ogen, mooi om erbij te hebben.
Weet iemand of er een (theoretische) max unit prijs voor bitcoin bestaat?
Of is het echt 'sky is the limit' en zou in theorie zelfs een ton of meer per coin kunnen gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:46:
[...]

Haha wat nog gaat komen denk...
probeer dan stukje "denk" dan eens even wat nader toe te lichten in dit topic, dan worden wij daar allemaal wijzer van (daarvoor is dit topic namelijk bedoeld).

Dat er een potentiele winst mee te behalen valt dat geloof ik wel, zo'n beetje elke coin behaald winst afgelopen weken. Wat er echt toe doet is wat het over een half jaar of een jaar doet.
Dacide schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:51:
[...]

Of is het echt 'sky is the limit' en zou in theorie zelfs een ton of meer per coin kunnen gaan kosten?
Geen limit, in theorie kan 1 BTC ook 1 miljoen waard worden.

[ Voor 26% gewijzigd door paul-s83 op 09-01-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
[...]

Wat de gek er voor geeft. Zo lang er genoeg geloof is én nieuwe instappers zijn gaat het longterm omhoog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
henkebek schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:54:
[...]

Wat de gek er voor geeft. Zo lang er genoeg geloof is én nieuwe instappers zijn gaat het longterm omhoog dus.
Nee ok. Snap ik ja. Wat de gek er voor geeft.
Maar het is dus niet zo dat een munt om een of andere manier beperkt wordt/is, waardoor er een harde max aan kleeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pimvdgulik schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:19:
Ik kwam dit tegen over Ripple, erg interessant artikel, en indien het waar is.. well..

Bear with me...this will be a long, but I think very interesting, post. I read the article that came out today from Google talking about Google Pay and how it's already available on Airbnb, so I went down a rabbit hole for about 8 hours and dug a hole to China. Literally. And it basically was facts that I've read before, but never connected them all together. Take a look:

The craziest thing to me is how everything is connected in terms of companies, investors, you name it. And I should start by saying that I'm assuming the investors I mention (big name investors) probably have some power behind them and obviously they want a great return on their investment.

So we start with Founder's Fund. Founder's Fund (owned by Peter Thiel) is an early investor in Ripple, and also Airbnb. Founder's Fund and CapitalG (Google) are early investors in Lyft. Lyft uses Cross River Bank to pay their driver's, and Cross River Bank has implemented Ripple's software. Lyft uses Stripe as their payment processor, and CapitalG and Founder's Fund are early investors in Stripe, which also had an early investment from American Express Business Travel - this was acquired by Standard Chartered Bank who also invested in Ripple. So right there you can see how using Ripple links a ton of people, and has the potential to save companies money, which makes the big investors in those companies happy.

Then we go a little deeper. A vc firm, 500 Startups, founded by ex Google and PayPal employees invested in WePay, which is considered a market leader among payment providers for crowdfunding site and small business tools. WePay already partnered with Apple Pay and Android Pay (now Google Play), and they were acquired by JP Morgan at the end of 2017. At the end of 2017 there were also 15 JP Morgan executives in Ripple's office one day.

Google Ventures is an early investor in Ripple and Uber. dLocal is a payment provider who integrated Ripple's software in the second half of 2017, and its customers include Uber, AliPay, WeChat Pay, and Union Pay, which are China's 3 major digital payment providers and they're ******* huge.

AliPay is part of Alibaba, Union Pay has a partnership with PayPal, and WeChat is part of Tencent Holdings, which is the world's biggest investment corporation. Tencent also has Tenpay, a payment system similar to PayPal. It was reported that Tencent was working closely with China's Central Bank in 2017 to develop a central payments clearing platform for online payments. In August 2017, key leaders from China's Central Bank met with Ripple at their HQ. AliPay and WeChat are the payment providers for DiDi Chuxing, which is bigger than Uber in China - in fact Uber sold their China operations to Didi for a minority stake in Didi. AliPay is also accepted by Uber and Airbnb. Remember - Alipay uses dLocal which integrated Ripple's software in 2017.

Tencent invested in Uber and Lyft, Alibaba and Didi invested in Lyft, and Softbank Group invested in Uber. Softbank Group also has a 30% stake in Alibaba. So again, because of the savings, if Ripple is saving these companies money, I would imagine everybody wants Ripple to be used in the companies they've invested in, especially if they are already linked to Ripple in some way.

And now onto India. Alibaba and Ant Financial (affiliate of Alibaba, most valuable fintech company in the world, and operates AliPay) have a 62% holding in Paytm. They also have a majority share in the parent company, One97 Communications. Paytm is trying to become the Alibaba of India. They have Paytm Mall, which is a clone of TMall, online retail operated in China by Alibaba. They also have Paytm wallets - could they follow in the footsteps of Alipay? Alibaba and Ant Financial are literally copying what they did with Alibaba but in India. Softbank also has a 20% stake in Paytm...remember they have a 30% stake in Alibaba. You can also use Paytm to pay for Uber...It's all connected. Patym is becoming Alibaba's vehicle for their ecommerce play in India.

Alibaba has a laser focus on payments because it sees payments as a key strategic battle to winning ecommerce. Up until a couple of days ago they were going to acquire MoneyGram, a top 5 global money transfer firms, but that was blocked by the US government. Remember, Ripple stated 3 of the top 5 global money transfer firms are on board with Ripple, so this move would have made a lot of sense seeing as Alibaba is already connected with Ripple. Alibaba said they're still going to work with MoneyGram even though they can't acquire them.

Also in India - Flipkart has big investments from Tencen/Softbank/Axis Bank. Axis Bank started using Ripple's software in 2017, Tencen's WeChat Pay runs on dLocal which uses Ripple's software, and Softbank obviously has a huge stake in Alibaba, which has AliPay running on dLocal as well.

And then for ***** and gigs, Bezos has personally invested in Uber and Airbnb. Amazon has Instacart through their acquisition of Whole Foods, and Andreessen Horowitz is an investor in Instacart...and Ripple. If we want to dig a little deeper, Sequoia Capital, which may just be invested in every company ever, has invested in Airbnb, Google, Instacart, PayPal, Stripe, and Yahoo. If we really want to stretch it, the President of Sequoia Capital's wife worked at Yahoo at the same time Brad was an SVP at Yahoo...which happened to be the same time Yahoo invested in Alibaba.

And this honestly might just be the tip of the iceberg, I'm sure there are so many more dots to be connected and a ton that I missed. But, it makes you wonder. If the companies are saving a lot of money through using Ripple's software, and eventually XRP, I can only imagine that the big name investors behind these companies using Ripple could potentially be encouraging their other investments to start using Ripple as well, if they aren't already. Is Alibaba, with their majority ownership, steering Paytm in the Ripple direction?

Welp, my brain hurts. This was a fun project though. Crossing my fingers for an announcement that Alibaba is completely using XRP, and somehow all of these actually are connected because I can't wrap my head around just how massive that would be.
Als alibaba al wat gaat doen zal dat eerder met stellar lumen zijn, zijn op de achtergrond namelijk al wat aan het draaien, daarnaast beseffen mensen vaak niet dat banken NIET geintereseerd zijn in RIPPLE alleen het RIPPLE netwerk. Dit is een heel belangrijk punt.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Dacide schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:55:
[...]

Maar het is dus niet zo dat een munt om een of andere manier beperkt wordt/is, waardoor er een harde max aan kleeft?
Nope. Echter zijn er wel een max aantal BTC te minen. Naarmate dat aantal dichterbij komt en de vraag naar BTC blijft aanhouden, kan de koers wel eens rare sprongen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
[...]

Nope. Het is 100% speculatie en dus vraag & aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:55:
[...]

Als alibaba al wat gaat doen zal dat eerder met stellar lumen zijn, zijn op de achtergrond namelijk al wat aan het draaien, daarnaast beseffen mensen vaak niet dat banken NIET geintereseerd zijn in RIPPLE alleen het RIPPLE netwerk. Dit is een heel belangrijk punt.............
Hoe kom je daar bij?

Mensen moeten begrijpen dat er verschil zit in het netwerk en de munt, maar dat betekend niet dat XRP volledig weg te schrijven is.

https://twitter.com/bgarlinghouse/status/949129952716234752

Hoeveel munten steun jij op dit moment die waarschijnlijk nog niet concreets heeft, het Ripple netwerk en XRP is verder dan 50% van alle munten die er te vinden zijn.

Vindt het een beetje een eenvoudige reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Nope, zoals alles in de wereld kun je ervoor betalen wat je wilt, of het nou een zak chips, een Van Gogh, een Lamborghini, of een Bitcoin is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rookert25
pimvdgulik schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:19:

In dit rijtje kan je dan ook Jim Breyer noemen die in dit blog VeChain ziet al topper voor 2018: https://www.quora.com/Whi...018-Why/answer/Jim-Breyer

Jim Breyer zat in Facebook toen het 20 miljoen dollar waard was en heeft vroeg geïnvesteerd in Tencent in China e.d. Hij is de voorzitter van Raad van Advies van Tsinghua SEM Business school (topschool in Azië) en het rijtje mensen wat daarin zit (en dus met hem praat) is nog veel interessanter:

http://www.sem.tsinghua.edu.cn/en/aboutsem/advMem.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
[...]

Een theoretische limit is 3 miljoen dollar, dan zijn 21 miljoen bitcoins even veel waard als (ik dacht) alle currencies wereldwijd, of alle assets wereldwijd. Dan is alles vervangen door bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Hoe kom je daar bij?

Mensen moeten begrijpen dat er verschil zit in het netwerk en de munt, maar dat betekend niet dat XRP volledig weg te schrijven is.

Hoeveel munten steun jij op dit moment die waarschijnlijk nog niet concreets heeft, het Ripple netwerke en XRP is verder dan 50% van alle munten die er te vinden zijn.

Het is gewoon een feit meer niet.......En nee ik zit zelf niet in tokens die niks hebben maar dat is een andere discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DaCoTa schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Een theoretische limit is 3 miljoen dollar, dan zijn 21 miljoen bitcoins even veel waard als (ik dacht) alle currencies wereldwijd, of alle assets wereldwijd. Dan is alles vervangen door bitcoin.
Ook dat is geen theoretische limiet, elk jaar komt er meer en meer geld bij, en daarnaast kan ook ander vermogen erin gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paul-s83 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:52:
[...]

probeer dan stukje "denk" dan eens even wat nader toe te lichten in dit topic, dan worden wij daar allemaal wijzer van (daarvoor is dit topic namelijk bedoeld).

Dat er een potentiele winst mee te behalen valt dat geloof ik wel, zo'n beetje elke coin behaald winst afgelopen weken. Wat er echt toe doet is wat het over een half jaar of een jaar doet.

[...]

Geen limit, in theorie kan 1 BTC ook 1 miljoen waard worden.
Sterk project team, goed business plan, relatief weinig coins in circulatie, veel transparantie, 200 miljoen gebruikers in database die het gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
mark-k schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:00:
[...]

Ook dat is geen theoretische limiet, elk jaar komt er meer en meer geld bij, en daarnaast kan ook ander vermogen erin gezet worden.
Haha. Nu gaan we wel erg ver hoor. Maar dat zou wel een theoretische limiet zijn. Als al het geld in de wereld in BTC geïnvesteerd zou zijn, zou er verder geen economie meer bestaan. Dus ook geen ander vermogen. Vraag en aanbod ligt dan ook compleet plat aangezien niemand (liquide) geld heeft. Je kunt dan wel aanbieden, maar niemand heeft geld om dat te betalen. Je kunt dan wel vragen, maar je hebt geen geld om aan de vraag te voldoen.

Theoretisch geneuzel lijkt me. Maar dat zou een limiet kunnen zijn. Is natuurlijk wel complete onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Hoe kom je daar bij?

Hoeveel munten steun jij op dit moment die waarschijnlijk nog niet concreets heeft, het Ripple netwerk en XRP is verder dan 50% van alle munten die er te vinden zijn.

Als we het toch over grote namen hebben, zal ik eens gaan kijken naar die filmpjes van elastos zijn 4 delen, dan krijg je een btje de indruk waar BAT ( Baidu, Alibaba, Tencent) bij betrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
LegeBoekenkast schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Haha. Nu gaan we wel erg ver hoor. Maar dat zou wel een theoretische limiet zijn. Als al het geld in de wereld in BTC geïnvesteerd zou zijn, zou er verder geen economie meer bestaan. Dus ook geen ander vermogen. Vraag en aanbod ligt dan ook compleet plat aangezien niemand (liquide) geld heeft. Je kunt dan wel aanbieden, maar niemand heeft geld om dat te betalen. Je kunt dan wel vragen, maar je hebt geen geld om aan de vraag te voldoen.

Theoretisch geneuzel lijkt me. Maar dat zou een limiet kunnen zijn. Is natuurlijk wel complete onzin.
Je hebt dan toch een bitcoin/crypto economie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 01:26
mark-k schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:00:
[...]

Dat doet er niet eens toe, market cap is niet gelijk aan hoeveel geld erin zit. Dus, als iemand een miljard voor een Bitcoin wil geven en er op dat moment niemand voor minder wil verkopen, dan is 'ie dat waard. Dat kan morgen al gebeuren. Niet heel waarschijnlijk... maar onmogelijk is het niet.

En dat wil dus niet zeggen dat er dan meer geld inzit dan in de gewone economie, alleen dat iemand voor 1 zo'n ding veel geld overheeft. De volgende persoon vindt 'm misschien maar 1000 euro waard, dan is de koers vervolgens dat. En de market cap groeit en daalt lekker even hard mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Machlah schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:13:
[...]

Je hebt dan toch een bitcoin/crypto economie?
Lol. Check mijn laatste zin, loopt uit de hand dit. En gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Wat de BTC in de praktijk waar zou kunnen worden lijkt me veel interessanter. Hoe zien jullie de koers stijgen/dalen dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Excuus ik had er bij moeten zetten... in theorie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

LegeBoekenkast schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Wat @Specy net postte idd, eigenlijk zit er helemaal geen geld in bitcoins. Het is ooit gratis gemaakt en nu betalen mensen er geld voor. Dat geld is echter niet weg, er is gewoon meer vermogen 'gemaakt' met die bitcoins. De theoretische limiet is dus de volledige wereldeconomie per satoshi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephen.L
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:00:
[...]

Het is gewoon een feit meer niet.......En nee ik zit zelf niet in tokens die niks hebben maar dat is een andere discussie
Feit is dat wanneer betalingen met ripple goedkoper zijn dan met andere valuta, banken echt wel geïnteresseerd zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stephen.L schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:34:
[...]

Feit is dat wanneer betalingen met ripple goedkoper zijn dan met andere valuta, banken echt wel geïnteresseerd zullen zijn.
De banken gaan ripple dus niet gebruiken, alleen het netwerk, dit wist je toch wel?
Pagina: 1 ... 20 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).