Ik heb er ook een zooitje gekocht voor 1 sat en twijfel nu een beetje wat ik het beste kan doen. Het is een shitcoin vooralsnog, maar ook die worden weleens gepumpt. Ik zou in de rij kunnen gaan staan en verkopen voor 2 sat (zitten nog wat sell walls voor) of gewoon even geduld hebben en HODL. Er is natuurlijk een kans dat je er nooit meer vanaf komt, dat kost mij hooguit 100 euro, maar als ie bijv. ooit op 10 sat komt dan ben ik erg blij.Swerfer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:14:
[...]
Ach, ik heb zelf ook 50000 coins (op 1 sat gekocht paar dagen geleden) van de 3400 miljard. Misschien wordt hij ooit 3 sat waard
Dat vind ik ook van NAV en Stratis. Nu stijgen die de laatste week ook aardig, maar met de Verge explosie nog vers in mijn geheugen, valt het me toch tegen.MTBreak schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:33:
Modum houdt zich wederom goed staande. Blijft gestaag stijgen. 30% tov btc. Bijna door de 10$.
Ben benieuwd hoe deze zich ontwikkeld dit jaar. Ook een van de weinige munten met echt een werkend product in de markt.
Misschien is dit wel de maximale waarde van deze munten.
Ik heb voornamelijk een HODL portfolio met Nav, Stratis, POWR, VEN, XLM en TRX.
Geduld is een schone zaak
De Verge-explosie was dan ook pure waanzin met die shitcoin, Stratis heeft juist een werkend product en allemaal nieuwe releases. Ik heb in juli op de ATH gekocht en sindsdien blijven holden, ze gaan nu echt lekker dus ik weet ook niet precies waar je het over hebt met "het maximale" van de munten. Stratis heeft nu weer een nieuwe ATH op zo'n $21,50. We zijn verwend met honderden procenten per maand maar Stratis heeft een respectabele 163% in een maand, echt, dat is ongeloooooflijk voor elke andere investeringDick Turpin schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:43:
[...]
Dat vind ik ook van NAV en Stratis. Nu stijgen die de laatste week ook aardig, maar met de Verge explosie nog vers in mijn geheugen, valt het me toch tegen.
Misschien is dit wel de maximale waarde van deze munten.
Ik heb voornamelijk een HODL portfolio met Nav, Stratis, POWR, VEN, XLM en TRX.
Geduld is een schone zaak

Bambu Lab P1S Combo
Dit komt volgens mij omdat een groep op Telegram (Geen P&D) ze vandaag heeft aangeraden.Mozes123 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:45:
SALT doet ook zijn best :-)
Dat klopt ook, maar het nieuwe geld in de wachtrijen voor de verschillende exchanges gaan deze crypto's denk ik niet kopen. Die zijn tijdens de feestdagen wild gemaakt met Verge verhalen en kijken alleen maar naar goedkope munten.MacorgaZ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:48:
[...]
De Verge-explosie was dan ook pure waanzin met die shitcoin, Stratis heeft juist een werkend product en allemaal nieuwe releases. Ik heb in juli op de ATH gekocht en sindsdien blijven holden, ze gaan nu echt lekker dus ik weet ook niet precies waar je het over hebt met "het maximale" van de munten. Stratis heeft nu weer een nieuwe ATH op zo'n $21,50. We zijn verwend met honderden procenten per maand maar Stratis heeft een respectabele 163% in een maand, echt, dat is ongeloooooflijk voor elke andere investering
Daar kijk ik ook wel naar maar op dit moment durf ik geen RDD, DGB of XVG (laat staan de Doge) te kopen.
Daar ben ik twee weken te laat mee.
Plaats alvast een sell order voor 10 sat. Mocht hij dan gepumpt gaan worden, dan wordt de sell order misschien getriggerd zonder dat je hem in de gaten moet houden.Amras schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:42:
[...]
Ik heb er ook een zooitje gekocht voor 1 sat en twijfel nu een beetje wat ik het beste kan doen. Het is een shitcoin vooralsnog, maar ook die worden weleens gepumpt. Ik zou in de rij kunnen gaan staan en verkopen voor 2 sat (zitten nog wat sell walls voor) of gewoon even geduld hebben en HODL. Er is natuurlijk een kans dat je er nooit meer vanaf komt, dat kost mij hooguit 100 euro, maar als ie bijv. ooit op 10 sat komt dan ben ik erg blij.
Verder gewoon hodlen en kijken wat er gebeurt...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Vandaag op 81000 sats gekocht om te HODl'en maar de 100000 sats deden me anders denken :-)Bmfd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:51:
[...]
Dit komt volgens mij omdat een groep op Telegram (Geen P&D) ze vandaag heeft aangeraden.
Hier ook Stratis hodler sinds begin november, het was even doorbijten als je de ene na de andere (shit)coin Stratis voorbij zag vliegen... Maar, vandaag staan we lekker ATH en begint Stratis zijn vruchten af te werpenMacorgaZ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:48:
[...]
De Verge-explosie was dan ook pure waanzin met die shitcoin, Stratis heeft juist een werkend product en allemaal nieuwe releases. Ik heb in juli op de ATH gekocht en sindsdien blijven holden, ze gaan nu echt lekker dus ik weet ook niet precies waar je het over hebt met "het maximale" van de munten. Stratis heeft nu weer een nieuwe ATH op zo'n $21,50. We zijn verwend met honderden procenten per maand maar Stratis heeft een respectabele 163% in een maand, echt, dat is ongeloooooflijk voor elke andere investering
Voor degene die te laat waren voor Salt.
Elixir is eveneens een lending coin en met een total supply van 25 miljoen en een stukprijs van eur. 1,49 een stuk goedkoper!
Elixir is eveneens een lending coin en met een total supply van 25 miljoen en een stukprijs van eur. 1,49 een stuk goedkoper!
Steam/Epic: Deurstopper
Ahjoh... RDD kan toch nog makkelijk doorgroeien? Gewoon kopen en ff een jaartje hodlen. Jullie willen te snel geld verdienen.Dick Turpin schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:54:
[...]
Dat klopt ook, maar het nieuwe geld in de wachtrijen voor de verschillende exchanges gaan deze crypto's denk ik niet kopen. Die zijn tijdens de feestdagen wild gemaakt met Verge verhalen en kijken alleen maar naar goedkope munten.
Daar kijk ik ook wel naar maar op dit moment durf ik geen RDD, DGB of XVG (laat staan de Doge) te kopen.
Daar ben ik twee weken te laat mee.
Iets meer uitleg waarom je het in Elixir ziet zitten ten opzichte van concurrenten, of is het puur de prijs en de supply? Ik heb er een tijd terug naar gekeken;Deurstopper schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:58:
Voor degene die te laat waren voor Salt.
- anonieme developers (dat is nu niet meer zo, dus dat is vooruitgang)
- ik vind het idee van batches leuk, maar ik weet niet of een average Joe er gebruik van gaat maken en er staat ook geen verdere uitleg over in de WP
- de whitepaper is, naar mijn mening, slecht. Ik vind 6 pagina's veel te weinig en er worden een hoop dingen niet verder uitgelegd, jammer
Toch is zo'n middagje paniek wel fijn voor mijn eigen confirmation bias
. Als ik op dit moment kijk naar de coins die het grootste deel van mijn portfolio uitmaken dan zie ik dat de meeste nog licht positief staan tov 24u geleden of maximaal 1 a 2% in de min. Lijken dus toch wel stabielere coins voor de langere termijn te zijn. Terwijl een groot deel van de markt nog op -10 a 20% staan.
Voor wie het interesseert: NEO, ETH, ICX, KNC, WABI
Mja, 24u vindt ik iets te kort. Er zijn munten die net voor die 24 uur enorm gegroeid zijn, terwijl anderen gisterr een dag stil hebben gestaan... Dat maakt nogal uit. Liever kijk ik hoe snel ze weer opveren na de dip imho,poderosoo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:16:
Toch is zo'n middagje paniek wel fijn voor mijn eigen confirmation bias. Als ik op dit moment kijk naar de coins die het grootste deel van mijn portfolio uitmaken dan zie ik dat de meeste nog licht positief staan tov 24u geleden of maximaal 1 a 2% in de min. Lijken dus toch wel stabielere coins voor de langere termijn te zijn. Terwijl een groot deel van de markt nog op -10 a 20% staan.
Huobi listing van DBC is ook confirmed voor deze week. (Staat in elk geval op hun website.)Anoniem: 961817 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:47:
[...]
In mijn ogen een groot voordeel, dat nagenoeg alle Nep5 tokens, daar als eerst gelist worden......
Uiteraard speelt total supply voor mij ook een rol, maar er is meer bij ELIXBmfd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:09:
[...]
Iets meer uitleg waarom je het in Elixir ziet zitten ten opzichte van concurrenten, of is het puur de prijs en de supply? Ik heb er een tijd terug naar gekeken;
- anonieme developers (dat is nu niet meer zo, dus dat is vooruitgang)
- ik vind het idee van batches leuk, maar ik weet niet of een average Joe er gebruik van gaat maken en er staat ook geen verdere uitleg over in de WP
- de whitepaper is, naar mijn mening, slecht. Ik vind 6 pagina's veel te weinig en er worden een hoop dingen niet verder uitgelegd, jammer
-Zowel de geldschieter als de lener worden beloond met tokens.
-Actieve devs op telegram @ElixirToken
-Werkende demo https://hackernoon.com/smart-contracts-demo-905e7f11cc84
WP is inderdaad erg summier, maar toch heb ik vertrouwen in het product.
Steam/Epic: Deurstopper
mannen vraag.. het is toch het beste om btc lage koers te kopen en dan hiervan alts te kopen? als de btc dan stijgt en de alt ook stijgt je dubbel toch ? ( ervanuit gaande dat je withdrawt als die nog hoog staat )
Ik heb vorige week btc gehaald.. mijn alts zijn gestegen maar sta nog steeds netto minder;) wellicht een noobvraag maar goed..:) toch even voor de check hoe jullie dat zien.
Ik heb vorige week btc gehaald.. mijn alts zijn gestegen maar sta nog steeds netto minder;) wellicht een noobvraag maar goed..:) toch even voor de check hoe jullie dat zien.
Eind November ben ik begonnen met daytraden met een minimaal bedrag a €50, puur omdat ik geïnteresseerd was. Nu grofweg een maand later ben ik al weer een stuk wijzer geworden, mede door jullie. Achteraf had ik 10 of 100 keer het bedrag in moeten leggen maar dat is zoals ik het nu zie. Het belangrijkste voor mij is dat ik van daytraden gek wordt en ik mijn portfolio nu prima vind voor de middelen die ik heb. Wel zit ik er aan te denken om nog ETH te kopen wanneer Binance open is om daar nog wat te traden (zit nu alleen op Bittrex).
Nu in mijn portfolio
Neo
Stratis
SiaCoin (waar ik nog over twijfel maar waar o.a. op 31 Januari een hardfork gepland staat)
Cardano
RDD (waar ik veel te vroeg uit ben gestapt en net weer ingestapt ben)
BTC een klein beetje wat over is
Vanaf nu een beetje de ontwikkelingen volgen en het forum meelezen om toch op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.
Nu in mijn portfolio
Neo
Stratis
SiaCoin (waar ik nog over twijfel maar waar o.a. op 31 Januari een hardfork gepland staat)
Cardano
RDD (waar ik veel te vroeg uit ben gestapt en net weer ingestapt ben)

BTC een klein beetje wat over is
Vanaf nu een beetje de ontwikkelingen volgen en het forum meelezen om toch op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.
Mag ik hier trouwens even van me af schrijven dat ik zo enorm van mezelf baal? Heb zo'n anderhalve maand lang KCS (Kucoin eigen coins) gehad, november tot medio december. Hoeveel? 10.000 stuks.
Die gehele periode heeft de coin nagenoeg niet bewogen waar ik na twee maand wel weer zat van was, dus heb ik de hele zwik met quite verkocht.
We praten hierboven over een historische waarde van rond de 0,00007 BTC oftewel $0,50 (vijftig dollarcent).
Nu? KCS = 0.00106551 BTC oftewel $16 (zestien dollar).
Eens rekenen, 10.000*niks of 10.000*$16. FML
En ookal zit ik al sinds de $1500 ruim in de BTC, het raakt je toch
Die gehele periode heeft de coin nagenoeg niet bewogen waar ik na twee maand wel weer zat van was, dus heb ik de hele zwik met quite verkocht.
We praten hierboven over een historische waarde van rond de 0,00007 BTC oftewel $0,50 (vijftig dollarcent).
Anoniem: 494069
Ik neem aan dat als je een alt koopt van bitcoin je niet meer mee vaart op de koers van bitcoin? Misschien op de exchange zelf maar niet daar buiten. Als je bijvoorbeeld 100 XRP koopt in een exchange dan kun je dat gewoon withdrawen naar een wallet. Op de exchange waar je zit showt hij dan misschien een ander bedrag dan je voor die 100 XRP kunt krijgen.shakespeare schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:37:
mannen vraag.. het is toch het beste om btc lage koers te kopen en dan hiervan alts te kopen? als de btc dan stijgt en de alt ook stijgt je dubbel toch ? ( ervanuit gaande dat je withdrawt als die nog hoog staat )
Enig nut om laag bitcoins te halen als je ze naar een exchange stuurt. Ik stuurde voor 500 euro aan bitcoins naar Binance maar ik kon maar voor 470 alts halen omdat de koers van de bitcoin in de tijd dat het stuurde gedaald was. Misschien is dat ook bij jou gebeurd.
Dat is wel balen, maar ik snap alleen niet dat je 5K dollar in een project investeert (tenzij dat kleingeld voor jou is) en het dan maar een maand geeft om zichzelf te bewijzen. Ikzelf ben dan ook meer een hodler dan een trader (alleen met wat speelgeld trade ik), maar ik zou nooit van een project waar ik investeer na 1.5 maand mn geld weer uithalen als de koers gelijk blijft.internetinfo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:54:
Mag ik hier trouwens even van me af schrijven dat ik zo enorm van mezelf baal? Heb zo'n anderhalve maand lang KCS (Kucoin eigen coins) gehad, november tot medio december. Hoeveel? 10.000 stuks.
En misschien wat flauw, maar als ik wist hoe de koers zou lopen was ik ook allang miljonair geweest
[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 08-01-2018 21:00 ]
Ik heb me inmiddels goed ingelezen en ik wil ook graag beginnen met cryptocurrency. Ik ben van plan om een half maandsalaris erin te stoppen.
Ik wil het voornamelijk gaan gebruiken voor long therm en dus niet dagelijks gaan traden.
De software wallet waarmee ik wil gaan beginnen is Exodus
Tevens dacht ik na het lezen van verschillende forums aan de volgende coins:
Lange termijn;
XLM (20%)
VEN/VET (30%)
NEO (30%)
Kort termijn:
LTC?
Hoe denken jullie hierover?
Ik wil het voornamelijk gaan gebruiken voor long therm en dus niet dagelijks gaan traden.
Lange termijn;
XLM (20%)
VEN/VET (30%)
NEO (30%)
Kort termijn:
LTC?
Exodus ondersteund die altcoins niet dus die zul je op de exchange moeten laten staan.Bumperke schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:01:
Ik heb me inmiddels goed ingelezen en ik wil ook graag beginnen met cryptocurrency. Ik ben van plan om een half maandsalaris erin te stoppen.
Lange termijn;
XLM (20%)
VEN/VET (30%)
NEO (30%)
Kort termijn:
LTC?
Dan heb je dus vrij weinig aan de Exodus wallet
ik twijfel over Mana. De toekomst is VR, maar of Mana daar een bijdrage aan gaat leveren weet ik nog niet. Tot nu aan toe best winstgevend, maar of het groot gaat worden betwijfel ik. Ik kan ook weinig meningen vinden van mensen waardoor het moeilijk is een over-all mening zelf te vormen. Weet niet of iemand hier nog iets interessants weet ervan.
Zelf nu
30% mana,
50% Dat
20% Sngls.
Grappig is wel dat toen ik instapte de bitcoin 7000 was en ik met mijn inleg destijds 0,1 btc kon kopen. Nu is door alt coins mijn inleg verdubbeld, maar nog steeds bezit ik 0,1 btc.
Zelf nu
30% mana,
50% Dat
20% Sngls.
Grappig is wel dat toen ik instapte de bitcoin 7000 was en ik met mijn inleg destijds 0,1 btc kon kopen. Nu is door alt coins mijn inleg verdubbeld, maar nog steeds bezit ik 0,1 btc.
Begrijp precies hoe je je voelt. Denk dat menig ander wel iets soortgelijks heeft. Mijne isinternetinfo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:54:
1.100.000 trx verkocht voor rond de 2000 euro...aangekocht voor €0.001 deed ook niet heel veel toen
Ka-tjing
Waarom XLM voor lange termijn? Waarom LTC voor korte termijn? Wat zijn je verwachtingen en waar zijn die op gebaseerd?Bumperke schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:01:
Lange termijn;
XLM (20%)
VEN/VET (30%)
NEO (30%)
Kort termijn:
LTC?
Even een opmerking over Exodus, heel leuke en coole wallet. Een beetje duur om mee te exchangen via de ingebouwde shapeshift.Bumperke schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:01:
Lange termijn;
XLM (20%)
VEN/VET (30%)
NEO (30%)
Kort termijn:
LTC?
Je kan geen XLM - VEN/VET of NEO in Exodus houden. LTC wel.
XLM zit ik zelf ook al lang naar te kijken maar nog niet echt overtuigd wanneer in te stappen. NEO vind ik persoonlijk niet veel aan. VEN/VET geen mening. LTC heeft een goeie mogelijkheid om te gaan stijgen met alle nieuwe updates die ze willen gaan implementeren.
Moet je mij eens uitleggen wat precies de toegevoegde waarde van "Decentraland" (MANA) is. Een VR game waar je met MANA loten grond bv kan kopen, als een soort microtransacties? En daar moet een dedicated token voor ontwikkeld worden en alle info moet op de ETH blockchain tot in de oneindigheid bewaard worden? Why?drusloos schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:05:
ik twijfel over Mana. De toekomst is VR, maar of Mana daar een bijdrage aan gaat leveren weet ik nog niet. Tot nu aan toe best winstgevend, maar of het groot gaat worden betwijfel ik. Ik kan ook weinig meningen vinden van mensen waardoor het moeilijk is een over-all mening zelf te vormen. Weet niet of iemand hier nog iets interessants weet ervan.
[ Voor 5% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 08-01-2018 21:12 ]
Anoniem: 1017841
Niet doen, je kunt nooit perfect traden, als iedereen een glazen bol had was het makkelijk.internetinfo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:54:
Stel dat je bij 16 euro had gecashed en een dag later was hij 40 euro...zo kun je door blijven gaan...
Het "wat als" scenario niet teveel mee bezig zijn, iedereen kent die momenten, beste voorbeeld zijn de mensen die ooit 300 btc hebben weggedaan voor 200 euro.
Zelf zit ik nu meer op het spoor van cashen om de zoveel weken/maanden ipv alles forever te laten staan.
Dat geld heb je ook echt in handen dan en voelt veilig. En dan proberen om ook weer niet te gaan "wat alsen...". Ik had 6000 euro winst en drie dagen later was het 12000, helaas al verkocht bij 6000...tsja part of the game denk ik en blij zijn met wat je hebt kunnen cashen.
Anoniem: 1017841
Ik vraag me af of die ooit de 1 euro kan halenSbakker1982 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:07:
[...]
Ahjoh... RDD kan toch nog makkelijk doorgroeien? Gewoon kopen en ff een jaartje hodlen. Jullie willen te snel geld verdienen.
Laat ik zeggen dat ik enkel nog werk omdat ik m'n beroep hartstikke leuk vind, dan houden we verder de bedragen e.d. erbuiten.Bartske schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:59:
[...]
Dat is wel balen, maar ik snap alleen niet dat je 5K dollar in een project investeert (tenzij dat kleingeld voor jou is) en het dan maar een maand geeft om zichzelf te bewijzen. Ikzelf ben dan ook meer een hodler dan een trader (alleen met wat speelgeld trade ik), maar ik zou nooit van een project waar ik investeer na 1.5 maand mn geld weer uithalen als de koers gelijk blijft.
En misschien wat flauw, maar als ik wist hoe de koers zou lopen was ik ook allang miljonair geweest
En inderdaad, ik ben erg ongeduldig, ben ik overigens met alles, zelfs als ik geen haast heb
Dit is precies mijn vraag, zie mijn tekst of Mana een bijdrage aan vr gaat geven. Toch is die erg gegroeid vind ik de afgelopen tijd, gisteravond zelfs heel hard voor een korte tijd. Het idee dat je jouw eigen virtuele wereld bouwt met decentraland is leuk, maar ik snap eigenlijk zelf niet of je niet kleine stukjes ''game'' koopt die dan hopelijk op een dag na veel geld een compleet spel heeft gemaakt waar jezelf tevreden over bent. Daarom mijn vraag, hoe denken mensen hier erover?Buzz_Fuzz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:10:
[...]
Moet je mij eens uitleggen wat precies de toegevoegde waarde van "Decentraland" (MANA) is. Een VR game waar je met MANA loten grond bv kan kopen, als een soort microtransacties? En daar moet een dedicated token voor ontwikkeld worden en alle info moet op de ETH blockchain tot in de oneindigheid bewaard worden? Why?
Zo baal ik dat ik in 2014 mijn ene bitcoin verkocht voor ongeveer 600 euro. Zo kan je idd bezig blijven!Anoniem: 1017841 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:17:
[...]
Niet doen, je kunt nooit perfect traden, als iedereen een glazen bol had was het makkelijk.
Stel dat je bij 16 euro had gecashed en een dag later was hij 40 euro...zo kun je door blijven gaan...
Het "wat als" scenario niet teveel mee bezig zijn, iedereen kent die momenten, beste voorbeeld zijn de mensen die ooit 300 btc hebben weggedaan voor 200 euro.
Zelf zit ik nu meer op het spoor van cashen om de zoveel weken/maanden ipv alles forever te laten staan.
Dat geld heb je ook echt in handen dan en voelt veilig. En dan proberen om ook weer niet te gaan "wat alsen...". Ik had 6000 euro winst en drie dagen later was het 12000, helaas al verkocht bij 6000...tsja part of the game denk ik en blij zijn met wat je hebt kunnen cashen.
Ik ben even mijn portfolio aan het opschonen en kom nu hier op:
TRX: 32,00%
XRP: 23,84%
XLM: 13,50%
RPX: 11,66%
VEN: 10,00%
REQ: 9,00%
Iemand nog aanvullingen e.d.?
ICO die nog moet komen maar ééntje om in de gaten te houden: https://www.nu.nl/interne...ovaluta-introduceren.html
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dat mag, en dan zal ik ook eens vertellen wat voor mega fail ik heb gemaakt: 5500 MIOTA verkopen voor 0.60ctinternetinfo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:54:

Belangrijkste om in gedachten te houden is dat als je iets met winst verkoopt het altijd goed is! Je kunt immers nooit voorspellen of iets blijft stijgen of dalen! (laat staan zo'n stijging als met iota die ik heb gemist: bijna 1000%
Jawel maar als jij die 100 xrp verkoopt voor btc ben je weer afhankelijk van de koers van btc. Deze is altijd bepalend als je in btc pair handelt.Anoniem: 494069 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:56:
[...]
Ik neem aan dat als je een alt koopt van bitcoin je niet meer mee vaart op de koers van bitcoin? Misschien op de exchange zelf maar niet daar buiten. Als je bijvoorbeeld 100 XRP koopt in een exchange dan kun je dat gewoon withdrawen naar een wallet. Op de exchange waar je zit showt hij dan misschien een ander bedrag dan je voor die 100 XRP kunt krijgen.
Enig nut om laag bitcoins te halen als je ze naar een exchange stuurt. Ik stuurde voor 500 euro aan bitcoins naar Binance maar ik kon maar voor 470 alts halen omdat de koers van de bitcoin in de tijd dat het stuurde gedaald was. Misschien is dat ook bij jou gebeurd.
Daarom kan je het best lbij lage btc koers kopen want je krijgt net zoveeel btc als bij hoge koers.
Mag ik vragen waarmee je de percentages maakt? Met een app of ouderwets rekenen? Ik heb namelijk dyscalculie dus rekenen is vrij lastigeinschtein schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:26:
Ik ben even mijn portfolio aan het opschonen en kom nu hier op:
Aanvulling: DBC of PO.ET. Ik heb in beide coins vertrouwen en zeker in DBC. Vind het idee goed en lijkt mij echt iets goeds voor in de toekomst.
Google SheetsdChained schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:30:
[...]
Mag ik vragen waarmee je de percentages maakt? Met een app of ouderwets rekenen? Ik heb namelijk dyscalculie dus rekenen is vrij lastig.
Aanvulling: DBC of PO.ET. Ik heb in beide coins vertrouwen en zeker in DBC. Vind het idee goed en lijkt mij echt iets goeds voor in de toekomst.
Bedankt voor je aanvulling.
10 cent is ook mooi 😎Anoniem: 1017841 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:19:
[...]
Ik vraag me af of die ooit de 1 euro kan halen
Op eerste gezicht een no-brainer, vraag me alleen wel af of er voor kleine investeerders nog wat te halen is. Presale met een minimum inleg van 20 miljoen $. Deze houd ik in de gaten!Swerfer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:29:
ICO die nog moet komen maar ééntje om in de gaten te houden: https://www.nu.nl/interne...ovaluta-introduceren.html
Dit zal een grote worden, jammer van de minimum investment van 20mMachlah schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:44:
[...]
Op eerste gezicht een no-brainer, vraag me alleen wel af of er voor kleine investeerders nog wat te halen is. Presale met een minimum inleg van 20 miljoen $. Deze houd ik in de gaten!
Dit klopt toch heren?shakespeare schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:30:
[...]
Jawel maar als jij die 100 xrp verkoopt voor btc ben je weer afhankelijk van de koers van btc. Deze is altijd bepalend als je in btc pair handelt.
Daarom kan je het best lbij lage btc koers kopen want je krijgt net zoveeel btc als bij hoge koers.
Je estimated value veranderd toch continu door de prijs van de btc op de exchanges?
Ik heb nu ven/lend.. deze prijs veranderd toch naarmate btc zakt of stijgt als je hem verkoopt?
Je bent dus altijd afhankelijk van btc?
https://cointrackr.comdChained schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:30:
[...]
Mag ik vragen waarmee je de percentages maakt? Met een app of ouderwets rekenen? Ik heb namelijk dyscalculie dus rekenen is vrij lastig.
Als je niet afhankelijk wilt zijn van bitcoin moet je t omzetten naar Tether (USDT) dat is de dollar koers van crypto.shakespeare schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:50:
[...]
Dit klopt toch heren?
Je estimated value veranderd toch continu door de prijs van de btc op de exchanges?
Ik heb nu ven/lend.. deze prijs veranderd toch naarmate btc zakt of stijgt als je hem verkoopt?
Je bent dus altijd afhankelijk van btc?
Dat maakt toch niks uit... die stijgt / daalt toch ook . Ik zit er even mee te worstelen haha..RaiderZ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:51:
[...]
Als je niet afhankelijk wilt zijn van bitcoin moet je t omzetten naar Tether (USDT) dat is de dollar koers van crypto.
Ik zit nu ongeveer op dezelfde hoogte als gister kwa hoogte altcoins echter heb ik minder dollars zeg maar valuezz
Ik heb 'm al eens eerder genoemd in het vorige topic, hierbij een kleine update voor de geïnteresseerden!
Vanaf 15 Januari zal 'Crypto20' verhandelbaar zijn op HitBTC en EtherDelta. Crypto20 is een closed-end index fund, dat de top20 coins trackt en wekelijks rebalancing toepast. De ICO waarde was USD 0.95 / token (eind November / begin December), en de net asset value (NAV) op het moment van dit schrijven is USD 3.56 / token. Ik ben benieuwd wat de launch op exchanges gaat doen met de koers! Voor mij is dit een HODL munt gezien de te verwachten groei van de crypto markt.
Het team achter deze munt is ook goed bezig, ze liggen op schema om nog voor de listing klaar te zijn met een audit door een van de 'big four' accounting kantoren en komen in Februari ook met verdere toekomstplannen. Zo denken ze erover index funds te lanceren voor bijv.: Proof of Stake fund, mid-cap coins, low-cap coins, etc. Mocht je het gevoel hebben met C20 al te laat te zijn, dan kun je dus wellicht eens kijken of een van deze nieuw aan te kondigen index funds iets voor je is.
Zijn er meer Tweakers die al in deze munt hebben geïnvesteerd (ik heb 'm al een paar keer eerder voorbij zien komen in het vorige topic), of die 'm al op het verlanglijstje hebben staan voor als die straks te koop is?
Disclaimer: Gaargod heeft zelf ttv. de ICO fijn geïnvesteerd in Crypto20 en is dus wellicht een beetje biased en sowieso razend enthousiast
Vanaf 15 Januari zal 'Crypto20' verhandelbaar zijn op HitBTC en EtherDelta. Crypto20 is een closed-end index fund, dat de top20 coins trackt en wekelijks rebalancing toepast. De ICO waarde was USD 0.95 / token (eind November / begin December), en de net asset value (NAV) op het moment van dit schrijven is USD 3.56 / token. Ik ben benieuwd wat de launch op exchanges gaat doen met de koers! Voor mij is dit een HODL munt gezien de te verwachten groei van de crypto markt.
Het team achter deze munt is ook goed bezig, ze liggen op schema om nog voor de listing klaar te zijn met een audit door een van de 'big four' accounting kantoren en komen in Februari ook met verdere toekomstplannen. Zo denken ze erover index funds te lanceren voor bijv.: Proof of Stake fund, mid-cap coins, low-cap coins, etc. Mocht je het gevoel hebben met C20 al te laat te zijn, dan kun je dus wellicht eens kijken of een van deze nieuw aan te kondigen index funds iets voor je is.
Zijn er meer Tweakers die al in deze munt hebben geïnvesteerd (ik heb 'm al een paar keer eerder voorbij zien komen in het vorige topic), of die 'm al op het verlanglijstje hebben staan voor als die straks te koop is?
Disclaimer: Gaargod heeft zelf ttv. de ICO fijn geïnvesteerd in Crypto20 en is dus wellicht een beetje biased en sowieso razend enthousiast
Neeshakespeare schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:56:
[...]
Dat maakt toch niks uit... die stijgt / daalt toch ook .
Dat betekend dat als je altcoin een bepaalde btc warde vertegenwoordigd en btc daalt je altcoin toch ook automatisch minder waard wordt?shakespeare schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:56:
[...]
Dat maakt toch niks uit... die stijgt / daalt toch ook . Ik zit er even mee te worstelen haha..
Ik zit nu ongeveer op dezelfde hoogte als gister kwa hoogte altcoins echter heb ik minder dollars zeg maar valuezz
- crosspost -
[ Voor 94% gewijzigd door .oisyn op 09-01-2018 01:44 ]
Grappig, ik vroeg mij het hetzelfde af mijn portfolio nu 0,01btc meer waard is dan gisteravond maar qua USDT prijs nog wel in de min. Is het nu gewoon wachten tot btc weer stijgt om de bruikbare dollarwaarde ook weer terug te krijgen? Of daalt de waarde van portfolio juist in btc maar stijgt wel de usdt (of blijft gelijk?). Opzich wel ingewikkeld als noobshakespeare schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:10:
[...]
Dat betekend dat als je altcoin een bepaalde btc warde vertegenwoordigd en btc daalt je altcoin toch ook automatisch minder waard wordt?
Ben even een paar dagen "offline" geweest. Tenminste, van GoT met uitzondering van broodnodige conversaties.
Vorige week heb ik, dacht ik, aangegeven om tegen de markt in te gaan traden; ik hou van 2 exchanges bij welke coins het 3x 24 uur slecht doen met als pair BTC en daar stap ik dan op in. Simpele ziel; als het al 3 dagen achter elkaar slecht gaat, hoe slecht kan het dan nog worden, toch?
Na een week even wat resultaten te melden; voorlopig alleen getrade op Binance maar mogelijk ga ik toch terug naar Bittrex of Poloniex. Niet in de laatste plaats vanwege de betere API om te kunnen traden zonder de site open te hebben.
Anyhow, cijfers willen we zien!!!
Dag 1: startbedrag X (laten we 0.1BTC / 1250 Euro zeggen)
Dag 2: koersen van afgelopen 24 uur bekeken, 1 coin ingekocht met 50% van mijn inleg
Dag 3: coin verkocht met 5% winst, coins van gister geinventariseerd
Dag 4: 3 coins een paar keer getrade; lage marge van 1.1% gemiddeld, 1 andere coin groot ingekocht
Dag 5: billen knijpen; groot ingekochte coin donderde omlaag tov BTC maar BTC steeg juist
Dag 6: coin toch maar met enig verlies verkocht en toen 100% in andere coin geinvesteerd
Dag 7: andere coin met 10% winst verkocht
Na aftrek fees een gemiddeld gewogen winst van 8.9% gepakt op bedrag X. Ja, absoluuuut geen double digits en zeker geen gebruik gemaakt van dumps, API-dips of ander geneuzel maar, en daar ging het me om; wat kan dit voor de lange termijn?
- tegen de markt traden (laag kopen vanwege slechte resultaten) werkt voor mijn brein
- je hebt niet altijd binnen 30 minuten een sell-order maar het kan even duren
- je winst is niet zo ontzettend gaaf/hoog als dat je in een pump of mega-buy terecht komt
Waar ik naar kijk, is lange termijn resultaten. Als je per week (afgerond) 9% kan pakken, is dat mogelijkerwijs op jaarbasis toch 1,0952 bij 100% herinvestering van je bedrag van vorige week oftewel 88x je inleg. Zelfs als mijn BTC-pair met 75% zou dalen van $15K naar $3.8K, kom je op de volgende (theoretische) waarden uit
- zonder daling, 88x 0.1BTC = 8.8BTC bij $15K = $132K
- met daling, 88x 0.1BTC = 8.8BTC bij $3.8K = $33.5K
Voorlopige voordelen:
- ik vind het relatief veilig handelen; een munt die 3 dagen achter elkaar is gezakt, kan niet veel verder zakken
- een korte opleving van een lage munt, geeft je een relatief hoge marge
Voorlopige nadelen:
- zonder afromen, moet je elke week all-in op "zeer slechte munten"
En nu? Ik ga er nog meer door. In ieder geval de eerste 30 tot 45 dagen all-in en proberen mijn bedrag X van vorige week ter vermeerderen naar 1,18X eind volgende week en zo door totdat ik na 7 weken handelen (effectief 6 weken eindresultaat) hopelijk op 1,67X sta.
Vorige week heb ik, dacht ik, aangegeven om tegen de markt in te gaan traden; ik hou van 2 exchanges bij welke coins het 3x 24 uur slecht doen met als pair BTC en daar stap ik dan op in. Simpele ziel; als het al 3 dagen achter elkaar slecht gaat, hoe slecht kan het dan nog worden, toch?
Na een week even wat resultaten te melden; voorlopig alleen getrade op Binance maar mogelijk ga ik toch terug naar Bittrex of Poloniex. Niet in de laatste plaats vanwege de betere API om te kunnen traden zonder de site open te hebben.
Dag 2: koersen van afgelopen 24 uur bekeken, 1 coin ingekocht met 50% van mijn inleg
Dag 4: 3 coins een paar keer getrade; lage marge van 1.1% gemiddeld, 1 andere coin groot ingekocht
Dag 5: billen knijpen; groot ingekochte coin donderde omlaag tov BTC maar BTC steeg juist
Dag 6: coin toch maar met enig verlies verkocht en toen 100% in andere coin geinvesteerd
Na aftrek fees een gemiddeld gewogen winst van 8.9% gepakt op bedrag X. Ja, absoluuuut geen double digits en zeker geen gebruik gemaakt van dumps, API-dips of ander geneuzel maar, en daar ging het me om; wat kan dit voor de lange termijn?
- tegen de markt traden (laag kopen vanwege slechte resultaten) werkt voor mijn brein
- je winst is niet zo ontzettend gaaf/hoog als dat je in een pump of mega-buy terecht komt
Waar ik naar kijk, is lange termijn resultaten. Als je per week (afgerond) 9% kan pakken, is dat mogelijkerwijs op jaarbasis toch 1,0952 bij 100% herinvestering van je bedrag van vorige week oftewel 88x je inleg. Zelfs als mijn BTC-pair met 75% zou dalen van $15K naar $3.8K, kom je op de volgende (theoretische) waarden uit
Voorlopige voordelen:
- ik vind het relatief veilig handelen; een munt die 3 dagen achter elkaar is gezakt, kan niet veel verder zakken
Voorlopige nadelen:
En nu? Ik ga er nog meer door. In ieder geval de eerste 30 tot 45 dagen all-in en proberen mijn bedrag X van vorige week ter vermeerderen naar 1,18X eind volgende week en zo door totdat ik na 7 weken handelen (effectief 6 weken eindresultaat) hopelijk op 1,67X sta.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als je in alts handelt moet je als doel hebben meer BTC te krijgen. Of BTC nou stijgt of daalt zal mij een worst wezen.Stevie_ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:22:
[...]
Grappig, ik vroeg mij het hetzelfde af mijn portfolio nu 0,01btc meer waard is dan gisteravond maar qua USDT prijs nog wel in de min. Is het nu gewoon wachten tot btc weer stijgt om de bruikbare dollarwaarde ook weer terug te krijgen? Of daalt de waarde van portfolio juist in btc maar stijgt wel de usdt (of blijft gelijk?). Opzich wel ingewikkeld als noob
Ja maar als jij wilt uitbetalen toch wel? Huh?AFCAjax schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:25:
[...]
Als je in alts handelt moet je als doel hebben meer BTC te krijgen. Of BTC nou stijgt of daalt zal mij een worst wezen.
Komt inderdaad nooit voor: https://coinmarketcap.com/currencies/dimcoin/MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:23:
Voorlopige voordelen:
Verder een flauwe selectieve quote van mij, het op die manier day/week traden is, mits gespreid, een redelijk gegarandeerde manier van stijging, al is het inderdaad met stapjes van 5-10%.
De kunst is om ook de ballen te hebben om bij een dipje even vast te houden en, aan de andere kant, dan ook bij 10% winst te verkopen en te dromen over 50% om vervolgens met verlies wakker te worden.
Omdat je ervanuit gaat dat de btc sowieso altijd stijgt? Ik snap er niks van eigenlijk, mijn portfolio op Binance heeft een btc waarde en een usd waarde. Is de usd waarde de waarde van de BTC die ernaast staat? Of is de usd de waarde van iedere altcoin afzonderlijk? Oftewel, als je je Altcoins aan btc verkoopt en dan voor usd heb je extra winst mits de koers is gestegen van btc?AFCAjax schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:25:
[...]
Als je in alts handelt moet je als doel hebben meer BTC te krijgen. Of BTC nou stijgt of daalt zal mij een worst wezen.
Ik heb ook ongeveer 4 dagen geleden 2x 0.1BTC op 2 verschillende exchanges gezet en getrade met de 'trend' uit dit topic. Ik zit nu op 70% rendement op 1 exchange en de ander op 65%.MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:23:
Het is natuurlijk een factor geluk, maar ik zou je 9% wel ergens tegen af zetten...
Edit: En dan bedoel ik niet persé tegen mijn voorbeeld, maar bijv. marktgemiddelde (bv marketcap stijging). Ik denk dat dat een reëeler beeld geeft.
[ Voor 10% gewijzigd door I-King op 08-01-2018 22:33 ]
Heb wel ingeschreven maar volgens mij als je niet actief bijdraagt krijg je ook geen presale uitnodiging....gravy schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:11:
Ik verwacht dat Gems een van de beste ICOs van 2018 zal worden.
Gems is a protocol for contracting workers to perform micro tasks. Workers stake tokens in order to prove validity of their tasks and earn a reusable computed trust score, enhancing the cost-efficiency of the network while democratizing access to scalable micro task workers.
Whitelisten kan vandaag nog!
https://t.me/GemsOrg
https://gems.org/
Heel mooi, maar reken je niet te rijk. Bitcoin heeft ook meer dan 400 dagen achtereen in een bearmarkt gezeten in het verleden, daar ga je nooit die 9% per week op pakken. Dit zijn echt de meest optimistische tijden voor alts, vandaar dat er zulke waanzinnige winsten te behalen zijn als je goed gokt. Dat ga je echt geen jaar consistent volhouden.MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:23:
Ben even een paar dagen "offline" geweest. Tenminste, van GoT met uitzondering van broodnodige conversaties.
Voorlopige voordelen:
Voorlopige nadelen:
Ik ben benieuwd. Vanaf begin dit jaar een beetje dezelfde tactiek betreffende dalende coins. Geduld is wel van belang... Keep us posted!MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:23:
Voorlopige voordelen:
Voorlopige nadelen:
Oh ja, hoe gebruik je de API's (zit zelf niet op Binance op dit moment maar heb wel een account)?
Ben niet echt een ster in PHP oid. Ben echter wel benieuwd waarmee en hoe jij en uiteraard ook anderen die api's gebruiken.
Edit: Poloniex account heb ik ook. Bittrex was is te laat mee, alles was toen al dicht.
[ Voor 1% gewijzigd door Xessive op 08-01-2018 22:35 . Reden: Aanvulling ]
Seriously? Nope, not a bit...
Het kost me aanzienlijk minder tijd per dag om te traden. Van slechte coins lijkt er een betere MACD/Bollinger te zijn dan gewilde coins. Door te "gokken" op een nieuw dipje tussen 15:00 en 18:00, zet ik bij wijze van spreken om 10:00 's ochtends een buy in op 0.04444 per coin en door middel van alerting (smartphone), weet ik dat de order is doorgegaan.internetinfo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:28:
[...]
Komt inderdaad nooit voor: https://coinmarketcap.com/currencies/dimcoin/
Verder een flauwe selectieve quote van mij, het op die manier day/week traden is, mits gespreid, een redelijk gegarandeerde manier van stijging, al is het inderdaad met stapjes van 5-10%.
De kunst is om ook de ballen te hebben om bij een dipje even vast te houden en, aan de andere kant, dan ook bij 10% winst te verkopen en te dromen over 50% om vervolgens met verlies wakker te worden.
Dan kan ik meteen inloggen en de sell inleggen op 0,049 per coin en inderdaad gaan slapen/dromen.
Ach, voor grofweg half uurtje werk per dag, moet je niet klagen, denk ik zo maar.
Ik begrijp je niet? 9% ergens tegen afzetten?I-King schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:32:
[...]
Ik heb ook ongeveer 4 dagen geleden 2x 0.1BTC op 2 verschillende exchanges gezet en getrade met de 'trend' uit dit topic. Ik zit nu op 70% rendement op 1 exchange en de ander op 65%.
Het is natuurlijk een factor geluk, maar ik zou je 9% wel ergens tegen af zetten...
Waar lees je dat ik 9% op BTC pak? Ik pak 9% op alts. Daarbij geef ik aan dat zelfs als BTC met 75% keldert naar eind 2018, dat mijn "effectieve" doorrekenmodel op 33K winst zit.Bartske schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:33:
[...]
Heel mooi, maar reken je niet te rijk. Bitcoin heeft ook meer dan 400 dagen achtereen in een bearmarkt gezeten in het verleden, daar ga je nooit die 9% per week op pakken. Dit zijn echt de meest optimistische tijden voor alts, vandaar dat er zulke waanzinnige winsten te behalen zijn als je goed gokt. Dat ga je echt geen jaar consistent volhouden.
Ja, het is risicovol (voor mij) maar vergeet ook even het volgende niet:; als mijn BTC's maar voldoende zijn en ik zit in kleine/dalende coins, kan ik mogelijk op sommige momenten zelf een "pump" veroorzaken. 100 inkoop-orders op rij met elk 0.000001BTC hoger, kan zomaar enorme groene candles genereren... 3x raden wie daar van profiteert.
@Xessive Ik ben van plan "Leonardo" van marginsoftware.de in te gaan zetten voor Bittrex/Poloniex. Dan hoef ik minder handmatig te analyseren en kan ik Bollinger over x uren/dagen in 1x zien en daar een sell/buy automatiseren op basis van percentuele stijging/daling boven/onder de ondergrens
Ja, handmatig CMC checken, verder de sites van Bittrex en Binance handmatig (realtime) en dan de Bollinger over de afgelopen 48 uur "uittekenen" en mijn nieuwe dipje voorspellen. Stukje handwerk, stukje wiskunde, stukje gokken.madtraxx schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:39:
[...]
Heel slim spelletje, erg goed doordacht en denk dat het je zeker geen "wind-eieren zal leggen" ik vraag me wel af wat je gebruikt om je analyses te maken? kijk je gewoon naar coinmarketcap? kun je hier wat meer over vertellen?
[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 08-01-2018 22:41 ]
Heel slim spelletje, erg goed doordacht en denk dat het je zeker geen "wind-eieren zal leggen" ik vraag me wel af wat je gebruikt om je analyses te maken? kijk je gewoon naar coinmarketcap? kun je hier wat meer over vertellen?MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:23:
Voorlopige voordelen:
Voorlopige nadelen:
Tof dat je dit soort info deelt, dit hoort nou thuis in dit topic!MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:39:
[...]
Ja, handmatig CMC checken, verder de sites van Bittrex en Binance handmatig (realtime) en dan de Bollinger over de afgelopen 48 uur "uittekenen" en mijn nieuwe dipje voorspellen. Stukje handwerk, stukje wiskunde, stukje gokken.
[ Voor 6% gewijzigd door madtraxx op 08-01-2018 22:47 ]
Interessante post! Heb een zelfde soort strategie overwogen om eens te testen en vandaag extra fiat overgemaakt om het gewoon te gaan doen. Wat zijn je verdere ervaringen met Binance trading? Heb er zelf wel een account, maar trade er niet mee. Vind de grafieken etc. zeker niet tot de fijnste behoren.
Ik ga m'n inleg proberen om telkens met een vast percentage winst te verkopen om vervolgens weer het totaalbedrag opnieuw te investeren. In theorie is het erg lucratief om je inleg telkens met bijv. 5, 7,5 of 10 procent te verkopen. Zal echt niet iedere dag (meerdere) trades doen in het begin, maar dat is ook niet nodig lijkt me. Als je dan je inleg 50 keer met 5-10 procent verkoopt kan het een mooi bedrag worden. In praktijk zal het vast moeizamer gaan...
Als je tips hebt dan hoor ik het graag :-)
Groot voordeel: Binance heeft een bizar hoog volume waardoor er veel beweging in de markt zit. En lage fees alhoewel ik die niet afkoop en met heel veel "dust" blijf zitten.Vincentvdh schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:40:
[...]
Interessante post! Heb een zelfde soort strategie overwogen om eens te testen en vandaag extra fiat overgemaakt om het gewoon te gaan doen. Wat zijn je verdere ervaringen met Binance trading? Heb er zelf wel een account, maar trade er niet mee. Vind de grafieken etc. zeker niet tot de fijnste behoren.
Groot nadeel: zowel de Windows als Android app hebben last van timeouts naar de servers; soms zie je orders niet gaan/staan terwijl die op de internetsite wel al weg zijn. Erg lastig.
Reken het door.Ik ga m'n inleg proberen om telkens met een vast percentage winst te verkopen om vervolgens weer het totaalbedrag opnieuw te investeren. In theorie is het erg lucratief om je inleg telkens met bijv. 5, 7,5 of 10 procent te verkopen. Zal echt niet iedere dag (meerdere) trades doen in het begin, maar dat is ook niet nodig lijkt me.
6 trades per dag bij 2% = 10% op dagbasis
1 trade per dag bij 10% = 10% op dagbasis
Waar loop je minder risico
Persoonlijk denk ik dat je daar een denkfout maakt. De markt is nu totaal gebaseerd op btc, en zodra btc gaat dalen voor een langere tijd zullen alle alts ook in hun btc comparative niet gaan stijgen en mogelijk zelfs dalen.MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:39:
[...]
[...]
Waar lees je dat ik 9% op BTC pak? Ik pak 9% op alts. Daarbij geef ik aan dat zelfs als BTC met 75% keldert naar eind 2018, dat mijn "effectieve" doorrekenmodel op 33K winst zit.
Ja, het is risicovol (voor mij) maar vergeet ook even het volgende niet:; als mijn BTC's maar voldoende zijn en ik zit in kleine/dalende coins, kan ik mogelijk op sommige momenten zelf een "pump" veroorzaken. 100 inkoop-orders op rij met elk 0.000001BTC hoger, kan zomaar enorme groene candles genereren... 3x raden wie daar van profiteert.
Maar dat is mijn visie op de huidige markt, nietmand die het zeker weet omdat we in 2014-2015 nog niet zoveel altcoins hadden.
Anoniem: 630140
Bij mij werkt coins kiezen en HODLEN momenteel toch het beste, had me ingelezen over XRP, WABI, POWR, VEN en ICX. Heb alleen spijt dat ik XRP kocht toen ik pas begon en er dus maar een klein bedrag heb ingestoken, nu wel x10 ondertussen. ICX doet het ook geweldig, Wabi en VEN eigenlijk ook en voor deze is dat ook nog niet meteen gedaan denk ik. POWR verwacht ik ook nog best wat van in 2018, nu toch al mooi 40% winst.
De restbedragen van mijn inleg gebruik ik voor hypes, waar ikzelf niet echt veel van heb gelezen.
Werkt ook niet altijd slecht natuurlijk. AION (+50%), FUNFAIR (+300%), XLM (+30%) en NEBL (200% op 3 dagen ofzo). Heb ook enkele verliezen gepakt op korte inleg, dus hypes voorspellen is niet altijd even gemakkelijk of winstgevend. Zo had ik even wat op inzet staan op ARN, die deed weinig, m'n geld terug naar m'n HODL-munten verplaatst om de volgende dag te zien dat die met 300% gestegen was terwijl alle alts in de min stonden. :-)
De restbedragen van mijn inleg gebruik ik voor hypes, waar ikzelf niet echt veel van heb gelezen.
Werkt ook niet altijd slecht natuurlijk. AION (+50%), FUNFAIR (+300%), XLM (+30%) en NEBL (200% op 3 dagen ofzo). Heb ook enkele verliezen gepakt op korte inleg, dus hypes voorspellen is niet altijd even gemakkelijk of winstgevend. Zo had ik even wat op inzet staan op ARN, die deed weinig, m'n geld terug naar m'n HODL-munten verplaatst om de volgende dag te zien dat die met 300% gestegen was terwijl alle alts in de min stonden. :-)
Gewoon een Tradingview.com account aanmaken, zitten wat beperkingen aan een gratis account, maar als je maar 1 coin actief volgt op elke moment geen enkel probleem, switched tussen coins gaat ook snel/makkelijk.Vincentvdh schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:40:
[...]
Ik ga m'n inleg proberen om telkens met een vast percentage winst te verkopen om vervolgens weer het totaalbedrag opnieuw te investeren. In theorie is het erg lucratief om je inleg telkens met bijv. 5, 7,5 of 10 procent te verkopen. Zal echt niet iedere dag (meerdere) trades doen in het begin, maar dat is ook niet nodig lijkt me. Als je dan je inleg 50 keer met 5-10 procent verkoopt kan het een mooi bedrag worden. In praktijk zal het vast moeizamer gaan...
Als je tips hebt dan hoor ik het graag :-)
Wat ik bedoel is dat 9% prima klinkt, maar stel dat de rest van alle alt coins op die exchanges gemiddeld meer stijgen? Als de gemiddelde stijging over deze periode 20% is geweest, dan heb je dus aan de onderkant van de markt gezeten, en als straks de trend 0% is, zit je dan niet op negatief?MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:39:
[...]
Ik begrijp je niet? 9% ergens tegen afzetten?
Ik bedoel, 9% is geniaal in een algeheel dalende markt, maar is vrij slecht als het 'gemiddelde' op 50% lag.
Het kan ook zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door I-King op 08-01-2018 22:48 ]
@MAX3400 Ik zie wel enige logica in je opzet.I-King schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:47:
[...]
Wat ik bedoel is dat 9% prima klinkt, maar stel dat de rest van alle alt coins op die exchanges gemiddeld meer stijgen? Als de gemiddelde stijging over deze periode 20% is geweest, dan heb je dus aan de onderkant van de markt gezeten, en als straks de trend 0% is, zit je dan niet op negatief?
Ik bedoel, 9% is geniaal in een algeheel dalende markt, maar is vrij slecht als het 'gemiddelde' op 50% lag.
Het kan ook zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor.
Wellicht slaagt dit.
Je gaat niet voor de maximale winst per dag maar neemt genoegen met een klein percentage winst.
Niet verkeerd want altijd maar streven naar het maximum is praktisch onmogelijk en kost bovendien heel veel tijd. Kleine beetjes bij elkaar vormen ook een goede marge.
Als je wilt traden in alts dan moet je de btc koers in de gaten houden en de alt waarmee je trade. Als bijvoorbeeld de btc waarde laag staat en de alt hoog wanneer je verkoopt dan krijg je er veel btc voor terug. Doel met traden is om zoveel mogelijk btc te krijgen. Als de btc prijs stijgt als je het in euro's wilt laten uitbetalen is alleen maar mooi meegenomen.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 494069 op 08-01-2018 22:55 ]
Waarom gebruik jij geen BNB voor de fees op Binance? Waar is eenvoudig te zien welke coins enkel per heel getal te verhandelen zijn?MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:45:
[...]
Groot voordeel: Binance heeft een bizar hoog volume waardoor er veel beweging in de markt zit. En lage fees alhoewel ik die niet afkoop en met heel veel "dust" blijf zitten.
Groot nadeel: zowel de Windows als Android app hebben last van timeouts naar de servers; soms zie je orders niet gaan/staan terwijl die op de internetsite wel al weg zijn. Erg lastig.
[...]
Reken het door.
6 trades per dag bij 2% = 10% op dagbasis
1 trade per dag bij 10% = 10% op dagbasis
Waar loop je minder risico
Ik wil/hoef ook niet veel risico te lopen
Ik ben helaas vrijdag op de top in PO.ET gestapt. Die is nu bijna gehalveerd tov ETH in 3 dagen tijd.dChained schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:30:
[...]
Ik vraag me nu af of ik die rustig moet HODLen of een deel omwisselen voor een andere coin?
Trade op Binance met volgende portefeuille:
POE 33%
FUN 25%
VEN 26%
LSK 9%
BNB 2%
ETH 6%
Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!
thanks voor de tip. zojuist ingeschreven! fingers crossed voor een invite.gravy schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:11:
Gems is a protocol for contracting workers to perform micro tasks. Workers stake tokens in order to prove validity of their tasks and earn a reusable computed trust score, enhancing the cost-efficiency of the network while democratizing access to scalable micro task workers.
Wat heb jij opgegeven dat je hebt bijgedragen?schubbie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:57:
[...]
thanks voor de tip. zojuist ingeschreven! fingers crossed voor een invite.
Ja hij wordt hier ook flink gehyped omdat je een screenshotje moet maken van je promotie bij aanmeldingmadtraxx schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:02:
[...]
Wat heb jij opgegeven dat je hebt bijgedragen?

Een lul verhaal verzonnen.madtraxx schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:02:
[...]
Wat heb jij opgegeven dat je hebt bijgedragen?
Doe je dit trouwens op onbekende (low marketcap alts) of kijk je gewoon naar de top 20 / 50 ? Als je het vandaag analyseert welke zou je dan voor morgen voorspellen? ben heel benieuwd of mijn drie picks uit de top 20 overeen stemmen met jou.....MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:39:
[...]
Ja, handmatig CMC checken, verder de sites van Bittrex en Binance handmatig (realtime) en dan de Bollinger over de afgelopen 48 uur "uittekenen" en mijn nieuwe dipje voorspellen. Stukje handwerk, stukje wiskunde, stukje gokken.
Haha ik heb alleen neergezet, informed friends and family (geen woord van gelogenschubbie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:04:
[...]
Een lul verhaal verzonnen.Alsof ze dat van al die mensen gaan controleren haha. Geloof er niks van.
Gewoon rustig 1/2/3 maanden hodlen kijken waar het heen gaat, verkopen met verlies kan altijd nog. Daarnaast is het waarschijnlijk dat hij die ATH wel weer een keer aan gaat tikken bij een nieuwe update/aankondiging.mrbombastic schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:57:
[...]
Ik ben helaas vrijdag op de top in PO.ET gestapt. Die is nu bijna gehalveerd tov ETH in 3 dagen tijd.
Ik vraag me nu af of ik die rustig moet HODLen of een deel omwisselen voor een andere coin?
Trade op Binance met volgende portefeuille:
POE 33%
FUN 25%
VEN 26%
LSK 9%
BNB 2%
ETH 6%
Edit: wanneer er mensen zijn die “publishing tokens” interessant vinden, is Publica misschien wel een leuke. Lage market cap/supply en nu nog lage prijs.
[ Voor 11% gewijzigd door Soundman12 op 08-01-2018 23:18 ]
Ik zit in "LRC" Loopring en lees net dat er een airdrop komt. Andere forum leden die hier ook in zitten?
Vraagje kan ik ze bij Binance laten staan of naar een Wallet verhuizen?
Haha ik ook. Lekker wel een solli.madtraxx schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:05:
[...]
Haha ik heb alleen neergezet, informed friends and family (geen woord van gelogen![]()
)
verklaard waarom die sinds 22:00 een run aan het maken isintouss schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:15:
Ik zit in "LRC" Loopring en lees net dat er een airdrop komt. Andere forum leden die hier ook in zitten?
Anoniem: 925971
Never underestimate the power of compoundingHoppyF schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:53:
[...]
@MAX3400 Ik zie wel enige logica in je opzet.
Wellicht slaagt dit.
Je gaat niet voor de maximale winst per dag maar neemt genoegen met een klein percentage winst.
Niet verkeerd want altijd maar streven naar het maximum is praktisch onmogelijk en kost bovendien heel veel tijd. Kleine beetjes bij elkaar vormen ook een goede marge.
Iemand al ervaring met de nieuwe Enjinn wallet?
Ik heb niet zozeer interesse in de munt achter het project, maar een mobiele wallet die claimt dat het 600 munten kan vasthouden is wel zeer handig. Geen gekloot meer met MyEtherWallet, Electrum etc...
Aan de andere kant, ik ga er vanuit dat je er geen munten als Ark/NEO mee kan staken?
Ik heb niet zozeer interesse in de munt achter het project, maar een mobiele wallet die claimt dat het 600 munten kan vasthouden is wel zeer handig. Geen gekloot meer met MyEtherWallet, Electrum etc...
Aan de andere kant, ik ga er vanuit dat je er geen munten als Ark/NEO mee kan staken?
Ik heb een deel doorgelezen en ik moet eerlijk bekennen dat het er inderdaad best goed uit ziet. Daar op ook maar ingeschreven, thanks voor de tip!gravy schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:11:
Uiteraard, want die heb ik eerder vanavond verkochtHelza schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:20:
[...]
verklaard waarom die sinds 22:00 een run aan het maken is
Ben mijn restcoins aan het inruilen voor meer Vechain, in dit geval had ik dus nog even moeten wachten.
http://www.avfoto.nl
Nice, hopelijk kan ik bij hen wél participerengravy schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:11:
Ook maar ven gedeeld in mijn eigen vrienden en collega netwerk van crypto geïnteresseerden
Ik snap hier dus helemaal niks van...D-Ed schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:04:
[...]
Nice, hopelijk kan ik bij hen wél participeren![]()
Ook maar ven gedeeld in mijn eigen vrienden en collega netwerk van crypto geïnteresseerden
Het is geen actieve currency dus?
https://www.inverse.com/a...urrency-china-endorsement
Dit zou Tron wel een boost gaan geven, als dit waar is.
Dit zou Tron wel een boost gaan geven, als dit waar is.
[ Voor 56% gewijzigd door FrankGuthrie op 09-01-2018 00:37 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
inkopen voordat het op de markt komt...... altijd +1 ;-)
Een Token pre-sale.. Lees: https://blog.gems.org/gems-quarter-1-roadmap-bb35bb49fbe9Kashika schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:25:
[...]
Ik snap hier dus helemaal niks van...
Het is geen actieve currency dus?
Lijkt me een goed moment om in te stappenD-Ed schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:37:
[...]
Een Token pre-sale.. Lees: https://blog.gems.org/gems-quarter-1-roadmap-bb35bb49fbe9
Wraith is released en hoppa daar gaat de koers van XVG
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Yup, zie het gebeuren. Mooie run voor xvg. Daar sta je dan met je verrekijker te kijken naar die raket.,DAMAGE schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 02:50:
Wraith is released en hoppa daar gaat de koers van XVG
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik heb top seat haha zit groot in Verge. Eindelijk na geen enkele beweging. Nu hopen dat whales de prijs niet te ver drukken
Wakker worden iedereen!!
Wraith is er dan eindelijk!
[ Voor 5% gewijzigd door ADR3 op 09-01-2018 02:59 ]
Lijkt voorlopig ook even geen stop aan te komen. Baal nu wel dat ik mijn ether van Anycoindirect nog niet binnen heb om op Verge te knallen maar ja. Had ik 31ste van December al gekocht. Fuck it. Komen nog zat mogelijkheden. Zo moet je maar denken.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Is nu wel aardig gestop hoor.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Heel eerliijk valt het me behoorlijk tegen. Absoluut geen x2 of x3 zoals voorspeld en wat ik eigenlijk ook wel min of meer verwacht had bij een werkend protocol. Ik zat er niet meer in omdat ik het vertrouwen niet meer had en ondanks de korte stijging dus ook geen spijt van.FrankGuthrie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 02:55:
[...]
Yup, zie het gebeuren. Mooie run voor xvg. Daar sta je dan met je verrekijker te kijken naar die raket.,
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om