Ik heb maar even wat VEN er bij gekocht (had ik al iets van) en wat XLM.Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:17:
[...]
Straks zelf flink gestoken in VEN (perongeluk maar door genoeg vertrouwen blijf ik er in zitten), hoewel die vandaag niet zo veel bijzonders doet denk dat die veel leuke dingen kan doen op lang termijn. Binnekort Rebranding, rest van roadmap etc ziet er ook leuk uit.
Daling is al weer gecorrigeerdhmr schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:21:
Holy shit XRP zakt wel heel erg.... Bloedbad...
Link
Voor zover ik weet, klopt dit.Shodan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:24:
Geen idee of dit klopt, maar volgens gebruiker op reddit heeft dit alles simpelweg te maken met een prijs correctie van Coinmarketcap door koreaanse exchanges (die 30% in prijs hoger liggen) te weren uit hun charts, waardoor de gemiddeld getoonde prijs daalt terwijl er niks aan de hand is. Hierdoor ging iedereen paniek sellen....
Link
Hij is al weer 8% hoger dan half uur geleden...hmr schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:23:
[...]
Ik zie toch mijn portofeuille met echt behoorlijke bedragen dalen...
En stijgt snel, waarschijnlijk dat hij massaal wordt ingekocht nu hij onder de €2,- was.
[ Voor 16% gewijzigd door Andyk125 op 08-01-2018 16:26 ]
Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, al vind ik het wel komisch dat mensen zo snel panic sellen door 1 beslissing van 1 website....Shodan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:24:
Geen idee of dit klopt, maar volgens gebruiker op reddit heeft dit alles simpelweg te maken met een prijs correctie van Coinmarketcap door koreaanse exchanges (die 30% in prijs hoger liggen) te weren uit hun charts, waardoor de gemiddeld getoonde prijs daalt terwijl er niks aan de hand is. Hierdoor ging iedereen paniek sellen....
Link

Terwijl die website lang niet de enige is, en ook zeker niet zo goed is als die kan zijn.
Zal wel aan mij liggen denk ik dan
[ Voor 5% gewijzigd door Soundman12 op 08-01-2018 16:26 ]
Onzin.Shodan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:24:
Link
Lang niet iedereen kijkt naar die website, het is zelfs een goede zet want het geeft een beter beeld van de werkelijkheid
Of het een goede zet is staat los van het gerucht dat mensen verkopen. Ik denk dat veel mensen een portfolio site of app hebben gebaseerd op CMC of gemiddeldes van exchanges. Volgens mij klopt de reddit post. Ik ga is kijken wat ik bij kan kopenSlux schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:25:
[...]
Onzin.
Lang niet iedereen kijkt naar die website, het is zelfs een goede zet want het geeft een beter beeld van de werkelijkheid
[ Voor 4% gewijzigd door Machlah op 08-01-2018 16:28 ]
Ja je moet iets de schuld geven natuurlijk want het is wel heel raar dat er na dagen ATH to the moon stories er een correctie zou komenMachlah schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:27:
[...]
Of het een goede zet is staat los van het gerucht dat mensen verkopen. Ik denk dat veel mensen een portfolio site of app hebben gebaseerd op CMC of gemiddeldes van exchanges. Volgens mij klopt de reddit post.
PACCOIN is zo hard gestegen, dat die wel een flinke knauw kan hebben.Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:20:
[...]
nee:p
Achja. Ik heb er mijn winst al dubbel uitgehaald. Van mij mag het crashen.
Zou kunnen maar denk dat de issues met CMC er ook wel mee te maken hebben of denk je dat de prijs alleen zakt door correcties?Slux schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:29:
[...]
Ja je moet iets de schuld geven natuurlijk want het is wel heel raar dat er na dagen ATH to the moon stories er een correctie zou komen
Nou, het lijkt er toch op, aangezien de waardes al weer als een malle omhoog gaan, we zien wel. Als het waar is toont het wel aan hoe fragiel het kan zijn in deze markt...Slux schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:29:
[...]
Ja je moet iets de schuld geven natuurlijk want het is wel heel raar dat er na dagen ATH to the moon stories er een correctie zou komen
Zo was ik ook een paniekverkoper. Dit keer maar volgehouden, en hoppa. Van 30% verlies naar 15% verlies in een klein half uur, en het trekt nog steeds lekker aan. Komt wel goed allemaal.
Dit inderdaadakaQ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:27:
Zo lang mensen blijven panic sellen verdienen anderen geld
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Volgende stap in de leercurve is om in die dipjes nog bij te kopenDacide schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:36:
Wel goede leermomenten. Dit soort dips/correcties. Uiteindelijk wordt je er steeds minder bang voor, en wacht je rustig af tot het weer gaat stijgen.
Zo was ik ook een paniekverkoper. Dit keer maar volgehouden, en hoppa. Van 30% verlies naar 15% verlies in een klein half uur, en het trekt nog steeds lekker aan. Komt wel goed allemaal.
Ik kon helaas niet omdat ik op werk zit
Dit dus, 2 uur geleden TRX voor 1010 gekocht. Zakt naar 900 en nu weer op 1020.Dacide schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:36:
Wel goede leermomenten. Dit soort dips/correcties. Uiteindelijk wordt je er steeds minder bang voor, en wacht je rustig af tot het weer gaat stijgen.
Wacht rustig af. Komt wel goed, TRX is sowieso holden voor nu. Enige wat ik mezelf kan verwijten is dat ik niet gekocht heb in de dip haha.
Zover was ik al. Maar kon alleen snel via bitmymoney nog wat bitcoins kopen. En die zijn nu nog niet binnen haha. Altijd zorgen voor een reservepotje bitcoins of etherium dus.PhrancK schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:38:
[...]
Volgende stap in de leercurve is om in die dipjes nog bij te kopen![]()
Ik heb geen BTC meer om mee te kopen en heb geen raboscanner bij de hand om bij te kopenPhrancK schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:38:
[...]
Volgende stap in de leercurve is om in die dipjes nog bij te kopen![]()
Ik denk dat de laatste dagen een hoop nieuwe mensen zijn ingestapt in shitcoins en die nu cashen, kijk naar de gewone beurs daar heb je ook niet elke dag groen alleen zijn daar de percentages kleiner.Machlah schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:33:
[...]
Zou kunnen maar denk dat de issues met CMC er ook wel mee te maken hebben of denk je dat de prijs alleen zakt door correcties?
De laatste dagen in crypto kon hier niet op velen zijn blind ingestapt en kijken niet naar de markt en kopen op ATH op FOMO in.
Een correctie is heel normaal maar omdat er veel ''onwetende'' inzitten krijg je een klein beetje paniek.
Lol, ik druk na een dagje werken weer een keer op F5 en zie dat mijn portfolio 500 dollar onderuit is gezakt, een hele lage buy order van BTC/USDT is zelfs gehit die ik pas over een tijdje verwacht had..
Inmiddels al weer bijna op niveau, een aantal achterlopers nog laag kunnen bijkopen. Denk dat ik er beter uit gekomen ben straks.
Sowieso nog dik in de winst sinds mijn laatste euro injectie van halverwege december.
Whoahh...
Zojuist in die gigadip Ripples aangekocht met euros voor €1,43, en paar minuten later weer verkocht op €2,05.
Best getimede transactie OOIT voor mij! zo'n 2 cent boven de minimum, en 3 cent onder de maximum.
43% winst in 5 minuten tijd, hahahah!
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Maar wat heb je daar aan als de bitcoin ook in waarde daalt?Grrrrrene schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:40:
[...]
Ik heb geen BTC meer om mee te kopen en heb geen raboscanner bij de hand om bij te kopenVanavond toch maar wat BTC bijkopen zodat ik wat strategischer kan handelen op zo'n moment
Ik snap dat je bij wilt kopen, maar als je voor €500,- aan bitcoins hebt staan en deze daalt naar beneden, harden dan de coin die je wilt kopen. Dan is er toch niets voordeligs aan?
Je kan alles verkopen. (Nagenoeg alles)carpachio schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:41:
Moet je op binance ook 20 stuks Ripple houden? Of kan ik ze gewoon kopen/verkopen?
Sowieso n goede tip om alles weer eens op te ruimen en de balans opnieuw op te maken (bleek toch wel n aardig verschil tussen mijn geadministreer in Delta en de werkelijkheid..) , maar man, doordat er geen diversificatie meer in mn portfolio zit icm het hoge bedrag; wat een rolllercoaster sindsdien, heel slecht v mn hart dit, het gaat met €1000-enden omhoog en omlaag...
Ik hodl vanwege de hoge stijgingen na de diepe dalingen, maar is er al n verklaring voor deze schommelingen, pump n dump verwacht eerder bij kleine munten ipv Eth...wat is jullie beeld?
Omdat de BTC inmiddels weer stijgt in waarde en alle koersen omhoog gaan. Je wil toch laag kopen en hoog verkopen? Niet andersomAndyk125 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:41:
[...]
Maar wat heb je daar aan als de bitcoin ook in waarde daalt?
Ik snap dat je bij wilt kopen, maar als je voor €500,- aan bitcoins hebt staan en deze daalt naar beneden, harden dan de coin die je wilt kopen. Dan is er toch niets voordeligs aan?
[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 08-01-2018 16:43 ]
En wat heb je voor de Ripples terug gekocht dan BTC? Als deze blijft dalen verlies je toch nog steeds?BrainCrash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:41:
[...]
Whoahh...
Zojuist in die gigadip Ripples aangekocht met euros voor €1,43, en paar minuten later weer verkocht op €2,05.
Best getimede transactie OOIT voor mij! zo'n 2 cent boven de minimum, en 3 cent onder de maximum.
Je htb nu mooi wat winst te pakken, maar zolang je nog steeds een coin er voor in ruilt kun je het ook net zo snel weer verliezen.
Ja maar de BTC daalde ook bijna de hele dag en dit zegt niets over wat er vanavond gaat gebeuren.Grrrrrene schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:42:
[...]
Omdat de BTC inmiddels weer stijgt in waarde en alle koersen omhoog gaan. Je wil toch laag kopen en hoog verkopen? Niet andersomDe BTC daalde lang niet zo hard als die andere coins volgens mij.
Zolang je de winst in hebt uitgekeerd in EUR dan is de kans dat je winst binnen een half uur ook weer weg is
[ Voor 30% gewijzigd door Andyk125 op 08-01-2018 16:44 ]
Verwijderd
Eth wordt veel als trade gebruikt. De ene keer als veilige haven en dan stappen mensen weer in andere munten.Cryptokimg schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:42:
Gisteravond mijn hele portfolio (zo’n 15+ cryptos) teruggebracht naar alleen Ethereum.
Sowieso n goede tip om alles weer eens op te ruimen en de balans opnieuw op te maken (bleek toch wel n aardig verschil tussen mijn geadministreer in Delta en de werkelijkheid..) , maar man, doordat er geen diversificatie meer in mn portfolio zit icm het hoge bedrag; wat een rolllercoaster sindsdien, heel slecht v mn hart dit, het gaat met €1000-enden omhoog en omlaag...
Ik hodl vanwege de hoge stijgingen na de diepe dalingen, maar is er al n verklaring voor deze schommelingen, pump n dump verwacht eerder bij kleine munten ipv Eth...wat is jullie beeld?
Misschien op Plus500 ofzo?Andyk125 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:43:
[...]
En wat heb je voor de Ripples terug gekocht dan BTC? Als deze blijft dalen verlies je toch nog steeds?
Je htb nu mooi wat winst te pakken, maar zolang je nog steeds een coin er voor in ruilt kun je het ook net zo snel weer verliezen.
Direct terug naar Euro's (Bitstamp)Andyk125 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:43:
[...]
En wat heb je voor de Ripples terug gekocht dan BTC? Als deze blijft dalen verlies je toch nog steeds?
Winst blijft dus staan, ongeacht koersverloop van de BTC nu.
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Dan heb je het inderdaad heel goed gedaan en er waarschijnlijk leuk wat aan verdientBrainCrash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:44:
[...]
Direct terug naar Euro's (Bitstamp)
Winst blijft dus staan, ongeacht koersverloop van de BTC nu.
Maar dat betekend dat je ook je coins op bitstamp laat staan? Anders kun je niet zo snel handelen toch?
[ Voor 14% gewijzigd door Andyk125 op 08-01-2018 16:46 ]
Verwijderd
Zoals ik al zei: bepaalde munten gingen veel verder onderuit dan de BTC door al die panic sales. Vergeet niet dat veel mensen in .../BTC traden, dus al die panic sales zorgden voor vraag om BTC. En als beiden omlaag gaan is dat een extra reden om nu crypto valuta (BTC bijvoorbeeld) bij te kopen met je euro's.Andyk125 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:43:
[...]
[...]
Ja maar de BTC daalde ook bijna de hele dag en dit zegt niets over wat er vanavond gaat gebeuren.
Zolang je de winst in hebt uitgekeerd in EUR dan is de kans dat je winst binnen een half uur ook weer weg is
Ik vind:shakespeare schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:46:
Bij een daling van btc gaat altijd je winst achteruit toch? Mits je in btc op binance casht. Je bent altijd afhankelijk van de koers op zon moment. Je kan het best btc op lage koers kopen en altcoins halen.
Als je in Alts doet, moet je gewoon kijken naar je winst in BTC en verder niet kijken naar de BTC koers of FIAT koers.
Klopt, wel in dollars/euro's. Als Bitcoin stijgt komt het weer terugVerwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:46:
Misschien een noob vraag, maar als je op Binance een coin verkoopt met winst dan krijg je het toch weer in Bitcoin terug? Stel dat de bitcoin dan zakt op dat moment dan ben je toch weer geld kwijt?
Klopt maar dat geld wel als je naar fiat wilt gaan, winsten verzilverenAFCAjax schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:48:
[...]
Ik vind:
Als je in Alts doet, moet je gewoon kijken naar je winst in BTC en verder niet kijken naar de BTC koers of FIAT koers.
Dat klopt. Vorige week steeg de BTC in waarde en gingen daardoor alle altcoins ineens in de min. Ook toen grote paniek onder mensen die niet doorhadden wat er gebeurde, maar in principe bleven je totale funds op Binance bijna gelijk. Nu daalden de altcoins t.o.v. de BTC en de BTC ook nog eens t.o.v. de euro. Dan zijn dat harde klappen als je met de euro vergelijktVerwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:46:
Misschien een noob vraag, maar als je op Binance een coin verkoopt met winst dan krijg je het toch weer in Bitcoin terug? Stel dat de bitcoin dan zakt op dat moment dan ben je toch weer geld kwijt?

Dit. Mijn doel met traden is het laten stijgen van mijn BTC saldo en uiteindelijk zoek ik een goed moment uit om daar euro's uit te halen.AFCAjax schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:48:
[...]
Ik vind:
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Wel als je in euro/USD handelt. Normaal gesproken handel je in BTC (sats), dus moet je minder wakker liggen van de BTC/USD schommelingen en je meer richten op de waarde is satochi's.Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:46:
Het is toch mooi om van bijvoorbeeld 0,2 BTC naar 1 BTC te gaan door alts? Als vervolgens dan BTC door de helft is gegaan, so be it. Still gains!c0ne schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:51:
[...]
Dit. Mijn doel met traden is het laten stijgen van mijn BTC saldo en uiteindelijk zoek ik een goed moment uit om daar euro's uit te halen.
Sinds gisteren bijna 3.5K € verlies op mijn 2.14 BTC.
Wat is de verwachting. Nog een grotere daling of trekt het wel weer bij?
Zou een stuk meer winst geven wanneer je het laat uitbetalen.
Eth naar fiat.
Mijn BTC is 17% gestegen in aantal. Maar de waarde van BTC 20% gezakt. Netto dus verlies. Het is allemaal leuk dat mensen hier stijgingen zien van 100% en meer. Maar dat betekent niet dat er ook netto winst is behaald.Danny.G schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:51:
[...]
Wel als je in euro/USD handelt. Normaal gesproken handel je in BTC (sats), dus moet je minder wakker liggen van de BTC/USD schommelingen en je meer richten op de waarde is satochi's.
Dat weet niemand, maar de chart van btc ziet er vrij bearish uit.qwasd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:54:
Wat is de reden dat BTC zo flink gedaald is eigenlijk? Ik heb even omhoog gescrolled maar kan het niet terugzien of dit al eerder is gevraagd.
Toeval perhaps? 🤔
Maw er is helemaal niks aan de hand.
Maar doordat mensen in paniek zijn gaan verkopen is er wellicht wel een kleine dip ontstaan
[ Voor 15% gewijzigd door biggydeen2 op 08-01-2018 17:00 ]
Het is toch ook mogelijk je winst te pakken en dan naar USDT bijvoorbeeld te zetten? Of anders naar EUR/USD als dat een mogelijkheid is op je exchange?Lekkerboeie86 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:56:
[...]
Mijn BTC is 17% gestegen in aantal. Maar de waarde van BTC 20% gezakt. Netto dus verlies. Het is allemaal leuk dat mensen hier stijgingen zien van 100% en meer. Maar dat betekent niet dat er ook netto winst is behaald.
Dan ben je in ieder geval niet afhankgelijk van de BTC prijs, of zie ik dit verkeerd?
Waarom gingen de rest van de coins dan ook in het rood? Echt niet alleen shitcoins hoor... lijkt me ook te snel herstellen voor een correctie.Slux schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:40:
[...]
Ik denk dat de laatste dagen een hoop nieuwe mensen zijn ingestapt in shitcoins en die nu cashen, kijk naar de gewone beurs daar heb je ook niet elke dag groen alleen zijn daar de percentages kleiner.
De laatste dagen in crypto kon hier niet op velen zijn blind ingestapt en kijken niet naar de markt en kopen op ATH op FOMO in.
Een correctie is heel normaal maar omdat er veel ''onwetende'' inzitten krijg je een klein beetje paniek.
100 btc = 100000 euLekkerboeie86 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:56:
[...]
Mijn BTC is 17% gestegen in aantal. Maar de waarde van BTC 20% gezakt. Netto dus verlies. Het is allemaal leuk dat mensen hier stijgingen zien van 100% en meer. Maar dat betekent niet dat er ook netto winst is behaald.
117 btc = 117000 eu
100 btc = 80000 eu
117 btc = 93600 eu.
Je wint meer met die +17% in aantal dan je verliest met de -20% in waarde. Plus dat als de koers weer aantrekt je ook veel sneller boven je originele euro-saldo zit.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Om nou te gaan verkondigen dat er niets aan de hand is...biggydeen2 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:59:
Zoals eerder genoemd heeft coinmarketcap hun data aangepast. Er is helemaal geen dip/correctie. Enkel koreaanse exchanges tellen qua prijs niet meer mee. Gezien de prijzen daar vaak extreem hoog liggen ten opzichte van andere prijzen.
Maw er is helemaal niks aan de hand.
Maar doordat mensen in paniek zijn gaan verkopen is er wellicht wel een kleine dip ontstaan
Er is zeker wel wat aan de hand.. mogelijk is dat ontstaan door de aanpassing van cmc, mogelijk niet..
Zover ik kan zien maak je eerst een tussenstap naar BTC en erna kan je naar Dollar. Zou dat ook graag anders zien, maar op Binance zie ik die optie niet.Synn7 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:01:
[...]
Het is toch ook mogelijk je winst te pakken en dan naar USDT bijvoorbeeld te zetten? Of anders naar EUR/USD als dat een mogelijkheid is op je exchange?
Dan ben je in ieder geval niet afhankgelijk van de BTC prijs, of zie ik dit verkeerd?
3,5k verlies op je initiiele inleg, of t.o.v. je totale BTC waarde gisteren? Indien het laatste, dan heb je waarschijnlijk al enige tijd geleden ingekocht en is het ook eerst al duizenden euro's omhoog gegaan?qwasd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:54:
Wat is de reden dat BTC zo flink gedaald is eigenlijk? Ik heb even omhoog gescrolled maar kan het niet terugzien of dit al eerder is gevraagd.
De 2e vraag is vragen naarde bekende weg en kan niemand in dit topic met zekerheid zeggen. Er worden nu eenmaal soms mooie spelletjes gespeeld door de whales
Met 100% winst in sats heb je wel gewoon netto winst natuurlijk.Lekkerboeie86 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:56:
[...]
Volgens mij moet je zo rekenen:c0ne schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:03:
[...]
100 btc = 100000 eu
117 btc = 117000 eu
100 btc = 80000 eu
117 btc = 93600 eu.
Je wint meer met die +17% in aantal dan je verliest met de -20% in waarde. Plus dat als de koers weer aantrekt je ook veel sneller boven je originele euro-saldo zit.
100x17K = 1700K
of 117x 13.6 (-20% gezakt) = 1591K
Een dipje dan.. er is nooit 1 stijgende lijn het gaat altijd het gaat altijd up en downs, mensen cashen en daardoor raken vele in paniek meer is het nietMachlah schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:03:
[...]
Waarom gingen de rest van de coins dan ook in het rood? Echt niet alleen shitcoins hoor... lijkt me ook te snel herstellen voor een correctie.
ik zou het niet normaal vinden als elke dag groen zou zijn het stijgt +/-20 dan is het vrij normaal dat het de dag erna ook 20% kan dalen in crypto
Waar heb jij Ripple op €1,43 gezien? Linkje?BrainCrash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:41:
[...]
Whoahh...
Maar dan vergelijken met 117x17k = 1989KLekkerboeie86 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:09:
[...]
Volgens mij moet je zo rekenen:
100x17K = 1700K
of 117x 13.6 (-20% gezakt) = 1591K
Waarmee ik nog steeds aangeef dan je meer wint met een toenemend aantal BTC dan je verliest met de waardedaling.
Precies, als je de bitcoin koopt maakt de waarde van de bitcoin niet uit. Want hoe meer altcoins je hebt, hoe meer bitcoins je kan kopen. Als de waarde van de bitcoin laag ligt dan kan je in praktijk ook meer bitcoins kopen en ook direct weer verkopen voor USD. Dus het maakt niks uit of de bitcoin laag of hoog ligt.c0ne schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:14:
[...]
Maar dan vergelijken met 117x17k = 1989K
Waarmee ik nog steeds aangeef dan je meer wint met een toenemend aantal BTC dan je verliest met de waardedaling.
Zolang je maar direct weer doorverkoopt
https://www.bitstamp.net/market/tradeview/ScreamGT schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:14:
[...]
Waar heb jij Ripple op €1,43 gezien? Linkje?
(Het gaat om de Euro-koers... niet per ongeluk verwarren met de dollarkoers, die ligt uiteraard hoger omdat de dollar minder waard is dan de euro)
Op Bitstamp sowieso. Baalde dat ik daar geen euro's meer op had staan om aan te kopen en je er ook niet met iDEAL snel geld op kan storten. Volgde de koers ook precies tijdens die giga-dip.ScreamGT schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:14:
[...]
Stel ik heb 0.1 BTC en BTC staat 15000 $ ik heb dus 1500 $
Nu wil ik coin x kopen deze staat nu 11c ofwel 800 sat ( opgelet fictief voorbeeld sat zal niet kloppen )
Ik stel een buy order van 15000 coin x op 10c ofwel 750 sat
1uur later zakt coin x naar 10c MAAR BTC is in waarde gezakt van 15000 $ naar 14500 $ , wat gebeurd er nu ?
1- Order gaat gewoon door , ik krijg 15000 coins
2- Order gaat niet door , melding niet genoeg funds order wordt verwijderd
3- Order gaat door maar ik krijg 14500 coins
4- Order blijft gewoon staan tot BTC waarde minstens 15000 $ is en coin x 10c of minder is
Of past de sat waarde zich automatisch aan , aan de waarde van beide munten gaat waarde van BTC omlaag dan gaat sat waarde beetje omhoog om verlies te compenseren zodat je toch je 15000 coins kan kopen ?
Je krijgt gewoon 15.000 coins voor 750 sat. Als de bitcoin ondertussen gedaald is betaal je dus minder in waarde voor de 15.000 coins, stijgt de bitcoin dan betaal je in theorie meer waarde voor de 15.000 coins. Maar dit is alleen van toepassing als je de omrekening naar een andere munt maakt.Tha_Warlock schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:21:
Ik heb een noobvraagje aangaande traden .
Stel ik heb 0.1 BTC en BTC staat 15000 $ ik heb dus 1500 $
Nu wil ik coin x kopen deze staat nu 11c ofwel 800 sat ( opgelet fictief voorbeeld sat zal niet kloppen )
Ik stel een buy order van 15000 coin x op 10c ofwel 750 sat
1uur later zakt coin x naar 10c MAAR BTC is in waarde gezakt van 15000 $ naar 14500 $ , wat gebeurd er nu ?
1- Order gaat gewoon door , ik krijg 15000 coins
2- Order gaat niet door , melding niet genoeg funds order wordt verwijderd
3- Order gaat door maar ik krijg 14500 coins
4- Order blijft gewoon staan tot BTC waarde minstens 15000 $ is en coin x 10c of minder is
Of past de sat waarde zich automatisch aan , aan de waarde van beide munten gaat waarde van BTC omlaag dan gaat sat waarde beetje omhoog om verlies te compenseren zodat je toch je 15000 coins kan kopen ?
Bijvoorbeeld:
15.000 coins = 1 BTC = 15.000 USD
Later
15.000 coins = 1 BTC = 14.500 USD
In het eerste geval betaal je dus 15.000 USD in waarde voor je 15.000 coins, in het 2de geval betaal je 14.500 USD voor je 15.000 coins, maar voor je order betaal je nog steeds 1 BTC. Dus in fictieve waarde heb je je coins goedkoper gekocht dan je eerst gepland had.
[ Voor 18% gewijzigd door Jyskal op 08-01-2018 17:29 ]
Kanonne zeg, sommigen denken veel te makkelijk maar jij denkt weer veel te moeilijk.Tha_Warlock schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:21:
Nee de sat waarde past zich niet aan en vergeet fiat. Zodra je gaat handelen is btc doorgaans de dominante munt.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Je gaat er dan vanuit dat de BTC weer terug komt bij dezelfde waarde als toen je er altcoins mee kocht. (17K) op dat moment maak je inderdaad een mooie winst. Maar denk dat je voor een goeie rekensom de momentopname wel gelijk moet houden.c0ne schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:14:
[...]
Maar dan vergelijken met 117x17k = 1989K
Dat klopt inderdaad.Andyk125 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:45:
[...]
Maar dat betekend dat je ook je coins op bitstamp laat staan? Anders kun je niet zo snel handelen toch?
Nu gaat het (nog) in totaal maar om een paar honderd euro wat ik er heb staan, dus geen wereldschokkende bedragen (helaas in dit geval
Sowieso als je wilt daytraden of wilt inspelen op trends laat je je coins op de exchange staan. Indien je grote bedragen hebt doe je dit best enkel met het gedeelte waar je actief mee wilt traden. De rest naar een offline of je eigen online wallet.BrainCrash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:33:
[...]
Dat klopt inderdaad.
Nu gaat het (nog) in totaal maar om een paar honderd euro wat ik er heb staan, dus geen wereldschokkende bedragen (helaas in dit geval), maar blijft inderaad wel op de exchange staan.
De private presale is net afgelopen en hier het resultaat en wat er nu vervolgens gaat gebeuren:Aurora schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:03:
Heel concreet gaat het om een gecentraliseerde marktplaats waar kopers en verkopers bij elkaar kunnen komen om ETH te verhandelen. A la localbitcoins.com voor Ethereum zeg maar en dan o.a. gericht voor de lokale brick and mortar winkels. Fees zouden er dus ook niet zijn met Dether.
En omdat Dether feitelijk op Ethereum draait en zich richt op gemak voor de "gewone consument" zou je ETH een grotere adoptie in het vooruitzicht kunnen stellen.
https://medium.com/@DETHE...sale-results-94d423d73ec9
Doe wat je wilt met deze informatie, skip 't, gooi 't weg of lees en verdiep je grondig in Dether. Op 7 februari wordt de publiekelijke token sale gehouden.
[ Voor 3% gewijzigd door Aurora op 08-01-2018 17:57 ]
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Wow dat is nou wat ik noem mazzel !ScreamGT schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:14:
[...]
Dip was rond 1500 uur.
Edit:
Geen buy orders omdat die meteen worden opgeslokt door de laagste 1 sat sell orders. Er wordt dus nog wel gehandeld...
[ Voor 30% gewijzigd door Swerfer op 08-01-2018 18:03 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
De maan staat heel laag aan de hemel vandaagSwerfer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:01:
Waar zijn de Pac'ers vandaag in het forum? Hij zou toch doorbreken en gaan moonen? 'No buy orders' op Cryptopia en 125 BTC aan sell orders op 1 sat...
Edit:
Geen buy orders omdat die meteen worden opgeslokt door de laagste 1 sat sell orders. Er wordt dus nog wel gehandeld...
(Lacht in gekocht toen de LTC market nog open was)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 18:05 ]
haha.. total shitcoin.Swerfer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:01:
Waar zijn de Pac'ers vandaag in het forum? Hij zou toch doorbreken en gaan moonen? 'No buy orders' op Cryptopia en 125 BTC aan sell orders op 1 sat...
Edit:
Coinswap & burn is pas binnen 2 maanden. Ik verwacht maar weinig beweging in de komende 1,5 maand. Afgezien daarvan is nog altijd geen concreet plan voor de coin.Swerfer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:01:
Edit:
[ Voor 6% gewijzigd door Jyskal op 08-01-2018 18:11 ]
Ach, ik heb zelf ook 50000 coins (op 1 sat gekocht paar dagen geleden) van de 3400 miljard. Misschien wordt hij ooit 3 sat waardJyskal schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:10:
[...]
Coinswap & burn is pas binnen 2 maanden. Ik verwacht maar weinig beweging in de komende 1,5 maand. Afgezien daarvan is nog altijd geen concreet plan voor de coin.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik bedoelde dat ik minimaal 5 BNB moet aanschaffen met APPC, met USDT kost het je ''maar'' 17/20.watercoolertje schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:45:
[...]
Nee hoor, je betaald gewoon 0.1% van je te verhandelen bedrag, of dat nou 1 euro is of 1 miljoen. Dus je kan gewoon handelen
Dit is als zeuren dat je auto geen 250km/h kan omdat je geen porsche kan betalen, maar je wel voor 100x minder gewoon een auto kan kopen en rijden...
Snapt niet dat ik zoveel APPC moet inruilen voor BNB, beetje jammer ik blijf wisselen.
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
Ik had nog een IOTA buy order staan voor 330 stuks op $3.18 nadat ik vorige week er 250 had verkocht voor $4.20 .
Meer geluk dan wijsheid natuurlijk maar toch leuk meegenomen.
Ik zie echter dat ook ETH/BTC/LTC diezelfde dip hadden, lijkt me een Exchange dingetje geweest?
Postte ik eerder al over, ondertussen wordt er nog steeds druk gehandeld. Ruim 1600 btc in 24 uur is nog steeds erg veel vind ik voor een muntje als dit.Swerfer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:01:
Edit: als iedereen nu even zijn sell orders op 1&2 sat intrekt dan kunnen we wellicht vanaf de 3 weer los.
[ Voor 12% gewijzigd door Crypts op 08-01-2018 18:35 ]
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Niet zo goed, zo te lezen.Hugo! schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:28:
Ik zou graag meningen horen over datum (DAT) persoonlijk vind ik het idee echt geweldig en heb er daarom wat gekocht maar vraag me af of ze het waar kunnen maken. Hun app heeft in ieder geval nog best wat bugs. Wat is jullie mening over datum?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Leuk verhaal, maar op een exchange zoals Cryptopia worden ook vaak (shit-)coins als eerste toegevoegd. Ook daar zijn uitschieters bij, dus ik zie het voordeel van KuCoin niet. En of die 'uitkering' nou het verschil maakt en de korting op transacties…Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:38:
Goudmijn KuCoin deepbrainchain helemaal door het dak!!!!
http://lifeofcrypto.nl/kucoin/
Edit:

[ Voor 9% gewijzigd door Swerfer op 08-01-2018 18:44 ]
Ik ben het niet met alle punten in dit artikel eens, maar sommige kloppen zeker: https://medium.com/@revie...o-scam-alert-d9201877e302Hugo! schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:28:
Ik zou graag meningen horen over datum (DAT) persoonlijk vind ik het idee echt geweldig en heb er daarom wat gekocht maar vraag me af of ze het waar kunnen maken. Hun app heeft in ieder geval nog best wat bugs. Wat is jullie mening over datum?
Verwijderd
Ja als jij tokens zoals Deepbrainchain en TheKey shitcoins vind dan zijn we snel uitgepraatSwerfer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:42:
[...]
Leuk verhaal, maar op een exchange zoals Cryptopia worden ook vaak (shit-)coins als eerste toegevoegd. Ook daar zijn uitschieters bij, dus ik zie het voordeel van KuCoin niet. En of die 'uitkering' nou het verschil maakt en de korting op transacties…
Edit:
[afbeelding]
Verwijderd
In mijn ogen een groot voordeel, dat nagenoeg alle Nep5 tokens, daar als eerst gelist worden......Swerfer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:42:
[...]
Leuk verhaal, maar op een exchange zoals Cryptopia worden ook vaak (shit-)coins als eerste toegevoegd. Ook daar zijn uitschieters bij, dus ik zie het voordeel van KuCoin niet. En of die 'uitkering' nou het verschil maakt en de korting op transacties…
Edit:
[afbeelding]
'Shit' staat tussen haakjes. Ik noem de door jouw genoemde coins niet shitcoins. Ik ken ze niet eens, dus ik heb over die coins ook geen mening.Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:46:
[...]
Ja als jij tokens zoals Deepbrainchain en TheKey shitcoins vind dan zijn we snel uitgepraat
TheKey moet de ICO nog beginnen (iirc). Al wel grote kans dat die inderdaad vrijwel meteen op kucoin komt net als de andere nep5 coins.Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:46:
[...]
Ja als jij tokens zoals Deepbrainchain en TheKey shitcoins vind dan zijn we snel uitgepraat
dankje, dit zet me wel aan het denken ze toch weer van de hand te doen. Het idee leek zo mooi..Bmfd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:44:
[...]
Ik ben het niet met alle punten in dit artikel eens, maar sommige kloppen zeker: https://medium.com/@revie...o-scam-alert-d9201877e302
Lijkt me door deze scherpe dip in BTC te komen.GeeMoney schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:20:
Kom net thuis en bekijk even mijn charts en coins en er is op Bitfinex een enorme dip geweest op alle currencies omstreeks 15:00 uur.
Ik had nog een IOTA buy order staan voor 330 stuks op $3.18 nadat ik vorige week er 250 had verkocht voor $4.20 .
Meer geluk dan wijsheid natuurlijk maar toch leuk meegenomen.
Ik zie echter dat ook ETH/BTC/LTC diezelfde dip hadden, lijkt me een Exchange dingetje geweest?
https://www.moonstats.com/btc
Om 16:10 ongeveer onze tijd.
Dit kan niet te maken hebben met de exclusie van de Koreaanse Exchange want was was al eerder.
Hoe kom je daar bij?HoppyF schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:18:
[...]
Lijkt me door deze scherpe dip in BTC te komen.
https://www.moonstats.com/btc
Om 16:10 ongeveer onze tijd.
Dit kan niet te maken hebben met de exclusie van de Koreaanse Exchange want was was al eerder.
3.5% minder in 15 minuten lijkt me toch niet echt schokkend.
Ben benieuwd hoe deze zich ontwikkeld dit jaar. Ook een van de weinige munten met echt een werkend product in de markt.
This, het lijkt er op dat de mensen die speculeerden op de goedkope munten zonder zich maar enigszins te verdiepen in de achterliggende tech en het team nu gestrafd worden.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om