miikebtc schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:58:
[...]
Als ik mag vragen, persoonlijk vind ik het lastig om dus winst af te romen op zulke momenten met de mainnet launch en de rebranding van VEN op het programma. Toch een beetje gierig dan door de grote stijgingen en de verwachting dat het nog verder gaat

. Doe jij dit op basis van een met jezelf afgesproken prijs waarop je een deel afroomt?
Geen vaste parameters voor, eerder gevoelsmatig.
VEN ben ik mee ingestapt door de hype een aantal weken terug (m'n eerste instap was €1.82, ook op hogere prijzen (€2-3 en +€3) bijgekocht. Technisch heb ik niet voldoende analyse gedaan om te weten waar het heen kan gaan. Op zo'n coin (geleerd door meevallers (Verge) en tegenvallers (TRX)) neem ik gewoon m'n winst als die er is. Door wat er gaande is met de rebrand en de huidige commotie vermoed ik dat die nog zwaar kan verderstijgen (€12-13 denk ik in eerste instantie, hoe hoog precies doe ik geen uitspraken over (want weet ik natuurlijk niet).
Je zou dus denken dat uitstappen niet slim is,
maar ik zit met meerdere maandlonen in crypto (niets wat ik me niet kan permitteren te verliezen (en no where near genoeg om me in de problemen te brengen), maar wel een bedrag waarvan ik even niet goed zou zijn mocht het verdwijnen). VEN (door de stijging) als grootste holding. Op dat moment kies ik dus gewoon om m'n winst te nemen en dat te herinvesteren in iets nieuw.
Maar ik ben relatief conservatief en heb voor mezelf uitgemaakt dat rijk worden er niet meer inzit zonder grote risico's te nemen of (en dat is ook een risico natuurlijk) té grote bedragen te investeren. Ik wil gewoon dus een mooie bonus verdienen ermee.
Dus: (deel van) de inleg eruitgehaald en in iets nieuw steken. De rest gefaseerd uithalen bij stijgingen.
Zelde met ICX. Die zal ook nog wel "zeker" x2-3 gaan dit jaar, maar zeker is erg relatief in cryptoland. Dus, stijging geweest, winst afromen en gewoon iets nieuws zoeken. Ik wil gewoon niet dat ik 1 of 2 holdings heb die plots 80% van m'n portfolio zijn, dat is enorm riskant en ongezond.
Voor de duidelijkheid, door de erg grote stijging van VEN heb ik ook gewoon nog 65% van m'n coins in m'n portfolio zitten he, ik heb geen FOMO omdat ik er nog stevig genoeg inzit. Laat dat ding maar naar 50€ ofzo gaan

Maar je mag gewoon niet achterom kijken of je wordt gek.