Wat een doemdenkscenario's hier. De markt is de afgelopen tijd in een absoluut absurd tempo gegroeid. Waar je eerst dacht 'ah, ik coin X wel in bij een dip' nadat die met 30% gestegen was, had je de afgelopen tijd vaker dat die daarna nog een dikke 100% door ging.
Er zijn heel wat mensen die totaal geen idee hadden waar ze geld in stopte en alsnog hun inleg in december X5/X10 of whatever hebben zien gaan.
Ik heb op 30 november voor de grap 22042 dogecoins voor €40,42 gekocht bij Litebit, op het hoogtepunt waren die over de €400,- waard. Reddcoin precies hetzelfde verhaal: 42563 stuks voor €40,42 op 30 november, op het hoogtepunt waren die meer dan €1300,- waard (Ja, echt, ik heb het meerdere keren nagerekend). Tuurlijk, die coins zijn behoorlijk gepumpt, dus niet de allerbeste indicatie, maar alsnog heeft haast iedere coin in de maand december wel X2/X3 gedaan, en de coins met een kleinere marketcap vaak nog stukken meer.
Tuurlijk is deze correctie fors, maar zo is de groei van de afgelopen tijd ook fors geweest. Er zitten een boel coins tussen die op dit moment zwaar overvalued zijn imo, dus ik hoop/verwacht dat we na deze correctie een wat 'normalere' groei gaan zien en dat er vanaf nu iets serieuzer gekeken moet worden naar waar je geld in gaat stoppen. Ik hoop dat de coins met een usecase/working product zich gaan onderscheiden van de coins die op dit moment niets toevoegen (en dat zijn er een heleboel) en dat dat ook valt terug te zien in de groei van de coins. Er zal nog altijd een behoorlijk rendement te boeken zijn met crypto, maar ik denk dat zelf 'onderzoek' doen wel een stuk belangrijker gaat zijn dan voorheen als je grote winst wilt behalen.