Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ohh zo werkt dat. Bedankt voor de uitleg! Zal er nog even over nadenken :-).TomTorquay schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:10:
[...]
Ok, dus je hebt nu €15? Als je nog eens €50 stort, dan heb je in totaal dus €55.
Daar gaat nog eens €10 vanaf om het op Binance te krijgen. Dus dan heb je €45. Minimum tradebedrag is 0,002 btc of 0,02 eth. Dat komt neer op zo'n 16 à 18 euro met de huidige koers. Dus met die €45 kan je maar twee soorten munten kopen. Het gaat niet om de waarde van de munt op zich, het gaat om de waarde van de transactie. Maw, op Binance ben je verplicht om minimaal 4 (5?) VEN te kopen, anders wil de site geen order plaatsen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Zoals in mijn eerder geposte links lijkt dit een plausibel scenario of althans plausibeler dan het Chinese Nieuw Jaar. Er was ook lang niet zo veel geld voor nodig om te triggeren. Dan blijft de vraag over of de SEC hier ook iets van gaat vinden mochten de futures daar onder vallen (geen idee hoe het US financieel systeem werkt). Probleem is dat veel onervaren beleggers geen idee hebben waarom de koers zo beweegt en door hun uitstappen + stop losses die afgaan vliegen we dieper de afgrond in.Sam2013 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:48:
Ik zat te denken he;
1.De bitcoin markt is niet gereguleerd.
2.De futures lopen vandaag af.
3. Veel niet ervaren beleggers zijn ingestapt in crypto's afgelopen maand.
Dan zouden we we wellicht binnen 48 uur wel weer herstel moeten zien en is het van belang om de andere future data goed in de gaten te houden. Een nadeel van een ongereguleerde markt, dan maar wat vaker rond een piek verkopen en winst mislopen
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Dat zegt dan meer over jou dan over hem..Martin11 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:49:
[...]
Dus omdat je zelfverklaarde intellect in crypto niet genoeg gewaardeerd wordt in deze rubriek dan ga je over A en B praten ?
Je moet het zelf weten , ik vind het heel kleinzielig overkomen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Zoals ik het lees sluit je een future voor een maand af ofzo?NeoflexNL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:14:
Hoe zit dat dan met die futures? Lopen die iedere maand af ofzo?
Nu in eraan terug denk at verklaart ook die belachelijke stijgingen rond die tijd....sh4d0wman schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:12:
[...]
Zoals in mijn eerder geposte links lijkt dit een plausibel scenario of althans plausibeler dan het Chinese Nieuw Jaar. Er was ook lang niet zo veel geld voor nodig om te triggeren. Dan blijft de vraag over of de SEC hier ook iets van gaat vinden mochten de futures daar onder vallen (geen idee hoe het US financieel systeem werkt). Probleem is dat veel onervaren beleggers geen idee hebben waarom de koers zo beweegt en door hun uitstappen + stop losses die afgaan vliegen we dieper de afgrond in.
Dan zouden we we wellicht binnen 48 uur wel weer herstel moeten zien en is het van belang om de andere future data goed in de gaten te houden. Een nadeel van een ongereguleerde markt, dan maar wat vaker rond een piek verkopen en winst mislopen
wat het was al voor het weekend van die future cme volgens mij dat hij al omhoog schoot.
zou erg goed kunnen allemaal ik heb weer wat bijgekocht net.
Verwijderd
edit: mijn portofolio bestaat uit 64% Ven, 11%NEO ; 11%ETH en dan nog 14% die een kleiner aandeel hebben met oa. IOTA,REQ,XRP,XLM en ICX . Het % VEN is de laatste dagen wel heel hard gestegen door het sterker dalen van de andere coins ...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2018 10:23 ]
Totdat ze met een hele rits alt-futures komen natuurlijk.
Al met al schrik ik dus niet echt van deze correctie, al is leuk natuurlijk anders. Ik houd alles weer vast en vertrouw er op dat het toch wel weer omhoog gaat. Misschien niet vandaag of morgen, maar het komt vast weer goed. Scheelt ook dat ik nog steeds op ruim 2x m'n inleg sta, dus voor mij is dit slechts inzakken van m'n mogelijke winst.
Dan heb je meer opgestoken van mij dan ik van jou helaas.MAX3400 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:08:
[...]
+
[...]
Zoals je zelf al bevestigt/aangeeft; je moet het niet persoonlijk nemen dat ik dus over A of B praat en verder mijn portfolio / geld / strategie voor mezelf hou van dat met jou wil delen.
Het zou juist nuttiger zijn als iedereen wel zijn strategie en ervaringen zou delen op Tweakers.
Met die houding leer je uiteindelijk meer .
Zelfs jij.
Welkom en geniet van de rollercoaster!Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:18:
Ik ben de crypto wereld binnengestapt half december . Tot enkele weken terug tot 100% winst gemaakt , dan denk je dat er geen einde aan komt.... ik sta nu terug op mijn inleg. De voorbije dagen waren heel leerrijk voor een noob... toch is de interesse voor cryptomunten nog meer toegenomen bij mij . Mede door de tweakers ook niet in paniek geraakt bij deze 'crash' .
Vandaag lopen de eerste futures contracten af. Het meest logische stappenplan voor whales lijkt me:
(0. Koop nog meer BTC als pump) [dec]
1. Koop shorts met zieke leverage [dec]
2. Dump BTC voor het aflopen van de futures [dec/jan]
3. Incasseer geld van shorts en doe er ??? mee [jan]
4. Koop met je BTC verkoopopbrengsten weer meer BTC dan voorheen wat automatisch een uptrend in gang zet [jan]
(5. repeat?)
[ Voor 3% gewijzigd door The Redman op 17-01-2018 10:29 ]
Maar ja... we zien het wel!
Professioneel Heftruck Syndroom
http://cryptomining-blog....-2b-asic-miner-announced/
Ah vandaar. Hoe laat kwam dit nieuws?OmeAnne schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:30:
Vandaar dat SC plots als een dolle gaat! Ben er blij mee!
Zo groot nieuws dan? Ik dacht altijd dat siacoin een shitcoin was voor pumpers, maar nu lees ik het concept en dat is best interessant. Cloudstorage en blockchain. Werkt het een beetje?OmeAnne schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:30:
Vandaar dat SC plots als een dolle gaat! Ben er blij mee!
Een uur of 3 a 4 geleden. Geheel toevallig gisteren wat van mijn XRP omgezet naar SC. Gewoon om een beetje de daling te spreiden en waarom dan SC? Daar heb ik al eerder eens op een dag behoorlijke winst mee gepakt, puur en alleen omdat ik hem dus eerder had gehad.
Nu de rest van de XRP maar even omgezet. Overigens is het bij mij op dit moment allemaal nog tientjes werk hoor....maar goed we hobbyen wat.
Verwijderd
Jammer dat je dit achteraf verteld en niet van te voren.Shiznit schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:58:
Eergisteravond al mijn alts en btc verkocht voor de grote daling aan.
Gisteren een paar mooie golven mee gemaakt, vanmorgen all in BCD gegaan, rond half negen alles
met 100% winst weer van de hand gedaan, duizenden euro's verdient.
Leuke dagen voor day-traders. Ik lach me dood
Zodat iedereen hier van dit briljante idee twee keer kon mee profiteren.
Ik ga hier geen FUD uitkramen omdat ik jeuk aan mijn dikke teen heb.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:45:
[...]
Jammer dat je dit achteraf verteld en niet van te voren.
Ik heb het zeer zeker ook wel eens mis gehad, vaker mis dan goed zelfs.
Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
Was aan het wachten op een (kleine) piek om zo alles tegen een mooie prijs weg te doen en dus nog redelijk goed te kunnen cashen. Die piek is nu ver weg na dit slagveld van gisteren haha
Dat was een gok van hem die net zo goed verkeerd had kunnen uitpakken en als hij het echt wist zou hij wel gek zijn om die info te delen.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:45:
[...]
Groetjes, FaceDown.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
die kans is net zo groot als dat we omhoog schieten. speculeren schiet niet echt bij crypto. enige wat we kunnen doen is wachten en zien hoe het veranderd..powercoaster schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:51:
We kunnen toch nog een keer naar beneden..
Verwijderd
En wat had je gezegd als hij het van te voren had gedeeld en 50% verlies had gehad?Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:45:
[...]
Verwijderd
Vergeet niet dat de nieuwkomers jouw dure coins kopen. Als ze wegblijven dan werkt je strategie niet hoor....macapple82 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:48:
[...]
Heerlijke reactie dit> De nieuwkomers doen (bijna) allemaal zelf amper onderzoek en verwachten dat wij onze ideeën/ strategieën qua coins zomaar delen. En nu is er een correctie gaande en hoor ik ze gelukkig niet meer over to the moon, lambo's etc. Hopelijk blijft deze correctie nog wel even..........
Is in dit geval ook geen speculatie, ik zie de koers naar beneden gaannemesis2212 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:52:
[...]
die kans is net zo groot als dat we omhoog schieten. speculeren schiet niet echt bij crypto. enige wat we kunnen doen is wachten en zien hoe het veranderd..
ik kijk niet meer naar de koers. max 1x per dag. want het heeft echt 0 zin om daar elke 10 minuten op te letten tenzij je daytradepowercoaster schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:54:
[...]
Is in dit geval ook geen speculatie, ik zie de koers naar beneden gaan
https://seekingalpha.com/...s-cryptocurrencies?page=1
De vraag is wat er dan gaat gebeuren.
Deze actie is erg verslavend voor grote investeerders/whales, een logische reactie is dan ook dat ze het trucje van de voorbije 2 maanden gewoon herhalen. Krijgen we straks weer zo een gigantische pump? Deze keer met exponentiële groei?
Verwijderd
En daarom zit je op een openbaar forum.MAX3400 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:08:
[...]
+
[...]
Zoals je zelf al bevestigt/aangeeft; je moet het niet persoonlijk nemen dat ik dus over A of B praat en verder mijn portfolio / geld / strategie voor mezelf hou in plaats van dat met jou wil delen.
Te praten over je successen.
Denk dat je beter moet lezen, zeg alleen dat de meeste nieuwkomers zich wel eens mogen verdiepen in de coins in plaats van af gaan wat mensen zeggen........Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:53:
[...]
Vergeet niet dat de nieuwkomers jouw dure coins kopen. Als ze wegblijven dan werkt je strategie niet hoor....
Dear all,
An unacceptable error occurred this morning. Dev has been working around the clock, and while deploying an update this morning, there was an error in the new codes making all limit orders go to market orders causing selling at lowest price and buying at the highest price. This should of course never have happened in the first place as any new deployment should have been duly tested before pushed live, but in this incident that didn’t happen and we experienced close to 5 hours of trading with this error before we took the site down to fix the error.
Solution: all orders will be rolled back to the time of the incident so no losses for anyone. Of course, there have been many withdrawals during this period, but we as a company will cover those losses, so some of you actually gained from this error.
As an added compensation for all and to extend our apologies for what happened we will offer a 100% fee split allocation for the next two weeks on coss.io
The site will be in maintenance until the correct codes are tested and deployed, and the rollback has been performed.
Thank you for your understanding.
--------------
Had er dus vannacht een mooie limit order staan
Volgens mij is de functionaliteit van een coin geen voorspeller van de koers. Gisteren wat verdiend wat Neo maar eerlijk gezegd geen idee wat het doet.macapple82 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:00:
[...]
Denk dat je beter moet lezen, zeg alleen dat de meeste nieuwkomers zich wel eens mogen verdiepen in de coins in plaats van af gaan wat mensen zeggen........
Groetjes, FaceDown.
FaceDown schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:02:
[...]
Volgens mij is de functionaliteit van een coin geen voorspeller van de koers. Gisteren wat verdiend wat Neo maar eerlijk gezegd geen idee wat het doet.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Dat is prima dat je op die manier jou geld verdient, heb helaas niet de tijd vanwege werk en gezin om te daytraden. Neo is qua fundamentals gewoon een goede coin......FaceDown schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:02:
[...]
Volgens mij is de functionaliteit van een coin geen voorspeller van de koers. Gisteren wat verdiend wat Neo maar eerlijk gezegd geen idee wat het doet.
Lol? Dit is toch de harde waarheid? De coin met de meeste waarde is niet de coin met de beste functionaliteit... het is niet alsof Bitcoin nou zo'n geweldig betaal middel is met de achterlijke fee's en de 3 dagen wachttijd tot je eindelijk je transactie klaar hebt. Zij waren de eerste, dus zijn ze het bekendst, dus hebben ze de meeste waarde, maar technisch gezien is zo'n beetje alles wat er na kwam beter.
blup
Edit: met de plus bedoel ik natuurlijk de 24hr/%
[ Voor 14% gewijzigd door NeoflexNL op 17-01-2018 11:06 ]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Maar day-traden kan ook prima 's avonds en in het weekend hoor.macapple82 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:05:
[...]
Dat is prima dat je op die manier jou geld verdient, heb helaas niet de tijd vanwege werk en gezin om te daytraden. Neo is qua fundamentals gewoon een goede coin......
Ik heb zelf ook gewoon een baan en een gezin.
Wanneer ik geen tijd heb steek ik al mijn tegoeden in USDT, en gebeurt er niets mee.
USDT: https://coinmarketcap.com/currencies/tether/
[ Voor 4% gewijzigd door Shiznit op 17-01-2018 11:09 ]
Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
Verwijderd
Zodra lightning is geïmplementeerd is BTC een bijna volledig betaalmiddel.Bezulba schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:05:
[...]
Lol? Dit is toch de harde waarheid? De coin met de meeste waarde is niet de coin met de beste functionaliteit... het is niet alsof Bitcoin nou zo'n geweldig betaal middel is met de achterlijke fee's en de 3 dagen wachttijd tot je eindelijk je transactie klaar hebt. Zij waren de eerste, dus zijn ze het bekendst, dus hebben ze de meeste waarde, maar technisch gezien is zo'n beetje alles wat er na kwam beter.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Laten we er maar op houden dat ik een druk sociaal leven hebShiznit schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:08:
[...]
Maar day-traden kan ook prima 's avonds en in het weekend hoor.
Wanneer ik geen tijd heb steek ik al mijn tegoeden in USDT, en gebeurt er niets mee.
USDT: https://coinmarketcap.com/currencies/tether/
Zodra ik 5 miljoen op de bank heb ben ik blij.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:09:
[...]
Zodra lightning is geïmplementeerd is BTC een bijna volledig betaalmiddel.
Dat het ooit gaat gebeuren zou leuk zijn, maar op dit moment (en de afgelopen 5 jaar) is deze munt de grootste en de hoogste en niet vanwege z'n geniale technische uitvoering.
De koers is echt niet zo hoog omdat mensen inzien dat als lightning werkt voor BTC dat alle zorgen voorbij zijn.
blup
Waar zie je hem onder de 10k duiken? Op cryptocompare.com coindesk.com staat hij er gewoon nog altijd boven (rond de 10.25k)Point.Flare schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:09:
Bam! onder de 10.000 weer. Leuke herhaling van gister? Ik geloof dat ik even mijn heil zoek in USDT
hij was op binance even rond de 9500kAdnanos schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:14:
[...]
Waar zie je hem onder de 10k duiken? Op cryptocompare.com coindesk.com staat hij er gewoon nog altijd boven (rond de 10.25k)
Op Binance ging hij er heel even onder, maar staat er nu weer boven. Wat mij betreft was dit de bodem, vanaf hier weer terug omhoogAdnanos schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:14:
[...]
Waar zie je hem onder de 10k duiken? Op cryptocompare.com coindesk.com staat hij er gewoon nog altijd boven (rond de 10.25k)
Verwijderd
Op Binance schommelt hij zo rond de 10, soms iets er boven af en toe op 9ietsAdnanos schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:14:
[...]
Als je maar naar 1 exchange kijkt, kun je beter naar bitfinex kijken, want daar is de volume veel hoger. Het beste is natuurlijk om naar alle exchanges te kijken.
Hangt helemaal af van het moment wanneer je bent ingestaptRebbelx schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:16:
Gezonde correctie ok...maar dit begint toch stilaan om een complete crash te lijken waarbij al je winst gewoon verdampt en je terug naar de start gaat... Jammer
Zuur voor de mensen die net zijn ingestapt maar wat wil je met een markt die al 500x over de kop is gegaan de afgelopen maand.
Gewoon een gezonde correctie, de slappe handjes er uit zodat we weer met een gezonde groei verder kunnen gaan!
** We staan nog steeds boven het niveau van november dus waar hebben we het over?
[ Voor 6% gewijzigd door sjorremans op 17-01-2018 11:21 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Maar niet de goede kant opshakespeare schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:11:
daar gaan we...
Zoals ik gisteren avond al meldde, vanavond bereiken we volgens mij pas echt de bodem... Gisteren was het schudden aan de boom voor de grote massa, en nu weer opnieuw schudden voor de tevergeefse vasthouders...
Dat dussjorremans schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:19:
[...]
Zuur voor de mensen die net zijn ingestapt maar wat wil je met een markt die al 500x over de kop is gegaan de afgelopen maand.
** We staan nog steeds boven het niveau van november dus waar hebben we het over?
Ik heb in november besloten in te gaan stappen. Begin december alles in werking gezet, rond de 20e december stond de FIAT op de exchange. Ingekocht. En twee dagen later was ik bijna de helft van mn geld al kwijt
Maar goed. Als je gaat speculeren weet je dat er risico's zijn. Niet over zeuren. maar het blijft zuur... Inmiddels kleine 450 euro van mijn centjes weg (op een initiele inzet van 1000 euro is dat nogal veel in een periode van ca. 3 weken).
Ik vrees nu heel hard voor verdere daling. Want dan kom ik er financieel bijna niet meer uit. Blijft dan te weinig geld over om zelfs bij stijging nog weer winst te gaan pakken.
[ Voor 8% gewijzigd door kazz1980 op 17-01-2018 11:25 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
ICX heeft deze maand de launch van hun mainnet (waarschijnlijk de 24ste) en op de 31ste hun annual summit.Quartier schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:21:
Iemand die op de hoogte is van interessante updates voor IOTA en ICX in de toekomst?
Tja wat is een gezonde correctie ....Gaan stilaan overal naar -30-40% op 1 week tijd.sjorremans schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:19:
[...]
Hangt helemaal af van het moment wanneer je bent ingestaptMijn portfolio is minder waard maar nog steeds op een aardig rendement qua winst.
Gewoon een gezonde correctie, de slappe handjes er uit zodat we weer met een gezonde groei verder kunnen gaan!
Of 9500 of 9,5k, niet 9500k, want dan had iedereen in dit topic nu zijn felbegeerde lambo.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Wat is er tevergeefs aan vasthouden?Dakillerbean schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:22:Gisteren was het schudden aan de boom voor de grote massa, en nu weer opnieuw schudden voor de tevergeefse vasthouders...
De manier waarop deze markt gemanipuleerd lijkt te worden begint mij trouwens wel een beetje op de zenuwen te werken. Dit gaat allang niet meer over shitcoins vs goede coins, of over gezonde correcties. Maar dat hoort erbij zeker?
[ Voor 8% gewijzigd door TomTorquay op 17-01-2018 11:28 ]
ik laat altijd cashen bij een paar honderd of paar k winst.. het kan snel gaan en heb je helemaal niks meer. stat nu op 400 in de min sinds gister eth.. verkocht in de panic. en heb nog 900 euro in VEN zitten.kazz1980 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:24:
[...]
Dat dus![]()
Ik heb in november besloten in te gaan stappen. Begin december alles in werking gezet, rond de 20e december stond de FIAT op de exchange. Ingekocht. En twee dagen later was ik bijna de helft van mn geld al kwijtAfgelopen weken is dat iets hersteld - nu sta ik weer lager dan in december. Dus ja... Toch wel erg zuur. Als ik een weekje eerder begonnen was had het er al heel anders uit gezien allemaal.
Maar goed. Als je gaat speculeren weet je dat er risico's zijn. Niet over zeuren. maar het blijft zuur... Inmiddels kleine 450 euro van mijn centjes weg (op een initiele inzet van 1000 euro is dat nogal veel in een periode van ca. 3 weken).
Ik vrees nu heel hard voor verdere daling. Want dan kom ik er financieel bijna niet meer uit. Blijft dan te weinig geld over om zelfs bij stijging nog weer winst te gaan pakken.
Verder nog steeds ruim winst.. maar verliezen is kut.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Toen vroeg ik mij af van wat voor exchanges mijn mede Tweakers gebruik maken, vandaar dat ik een strawpoll heb aangemaakt:
http://www.strawpoll.me/14863538
Meerdere antwoorden zijn mogelijk, ben zeer benieuwd
P.S. Aangezien dit meer een nieuwsgierigheidje is denk ik dat dit toch ook in slowchat mag worden gepost, zo niet laat het even weten.
Dat was precies hoe ik het wilde doen ja.. Maar ik heb nooit meer dan 100 winst gehadshakespeare schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:26:
[...]
ik laat altijd cashen bij een paar honderd of paar k winst.. het kan snel gaan en heb je helemaal niks meer. stat nu op 400 in de min sinds gister eth.. verkocht in de panic. en heb nog 900 euro in VEN zitten.
Verder nog steeds ruim winst.. maar verliezen is kut.

Fijn om te horen dat 'het wel goed komt' en dat het 'een gezonde correctie is'.
Ik vraag me af waar dat vertrouwen toch vandaan komt, wetende dat alle machthebbers als een idioot plannen aan het smeden zijn om crypto helemaal tot iets marginaals terug te brengen. Economen helpen daarbij door te blaten dat het een bubbel is (waar ze dan nog gelijk in gaan krijgen, maar om andere redenen)
Als je als overheid roeptoetert dat binnenkort dieselauto's niet meer in de steden mogen komen, daalt de prijs van die dingen enorm. Niet omdat het slechte dingen zijn, maar omdat de functionaliteit gemaginaliseerd wordt.
Grappig te horen dat de 'bodem nog niet is bereikt', nee natuurlijk niet: de bodem is 0, altijd 0.
Houdoe
idd, ik sta voorlopig aan de zijlijn.Witte schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:29:
Als je maar hard genoeg schudt valt alles er wel uit.
Ik vraag me af waar dat vertrouwen toch vandaan komt, wetende dat alle machthebbers als een idioot plannen aan het smeden zijn om crypto helemaal tot iets marginaals terug te brengen. Economen helpen daarbij door te blaten dat het een bubbel is (waar ze dan nog gelijk in gaan krijgen, maar om andere redenen)
Als je als overheid roeptoetert dat binnenkort dieselauto's niet meer in de steden mogen komen, daalt de prijs van die dingen enorm. Niet omdat het slechte dingen zijn, maar omdat de functionaliteit gemaginaliseerd wordt.
Grappig te horen dat de 'bodem nog niet is bereikt', nee natuurlijk niet: de bodem is 0, altijd 0.
Heb gelukkig nog altijd 300% winst tov originele inleg maar paar laatste dagen toch serieus wat verloren.
Benieuwd waar dit gaat eindigen.
Ik denk dat het verschil tussen shitcoins en goede coins eigenlijk niet bestaat in deze markt. Kijk naar DOGE, dat is gewoon een troll en toch blijven mensen handelen. De meeste mensen willen winst maken en proberen van alles te kopen om rendement te maken. Het percentage investeerders dat echt kijkt naar de coin zelf, of het idee erachter neemt in mijn ogen iedere dag af. Dat zorgt dat de markt steeds volatieler wordt. Op de korte termijn is het dan ook gewoon gokken, op de lange termijn overwinnen (hopelijk) de goede coins.TomTorquay schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:25:
[...]
Wat is er tevergeefs aan vasthouden?
De manier waarop deze markt gemanipuleerd lijkt te worden begint mij trouwens wel een beetje op de zenuwen te werken. Dit gaat allang niet meer over shitcoins vs goede coins, of over gezonde correcties. Maar dat hoort erbij zeker?
Jup. Die heb ik nu wel...powercoaster schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:31:
Ik denk dat we een nieuwe afkorting moeten toevoegen: FOLA -> Fear Of Losing All
Maar ben wel heel benieuwd naar ca. 13.45 vandaag... Gaat USA massaal uitstappen - of juist bijkopen...?
Dat is onder andere waarom ik het zo een interessant concept vind. Normaal als ergens geld te verdienen valt zorgt de overheid er wel voor dat je er niet teveel voordeel uit haalt. Zo krijg je vaak gauw belastingen en reguleringen.Witte schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:29:
Als je maar hard genoeg schudt valt alles er wel uit.
Als dat niet gebeurt zijn het wel de mensen met extreme hoeveelheden geld die er hun slag uit gaan slaan (Banken bijv.)
Bovendien valt hier ook geld mee te verdienen zonder zoveel geld te moeten inleggen dat je verlies eigenlijk niet kan veroorloven. Daardoor betwijfel ik of dit lang standhoud of dat crypto uiteindelijk uit zal sterven, of misschien zelfs wel de nieuwe manier van betalen zal gaan worden.
Wie weet.
*Niet dat ik er niet in geloof, ik hold ook gewoon. Maar cijfers zijn cijfers
[ Voor 16% gewijzigd door Jebus4life op 17-01-2018 11:35 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Aangaande dat laatste geloof ik absoluut dat crypto veel toekomst heeft, maar de bull-fase en ook ontwikkelfase moet eerst doorlopen worden. De juiste coins blijven dan over.Starcaz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:33:
[...]
Dat is onder andere waarom ik het zo een interessant concept vind. Normaal als ergens geld te verdienen valt zorgt de overheid er wel voor dat je er niet teveel voordeel uit haalt. Zo krijg je vaak gauw belastingen en reguleringen.
Als dat niet gebeurt zijn het wel de mensen met extreme hoeveelheden geld die er hun slag uit gaan slaan (Banken bijv.)
Bovendien valt hier ook geld mee te verdienen zonder zoveel geld te moeten inleggen dat je verlies eigenlijk niet kan veroorloven. Daardoor betwijfel ik of dit lang standhoud of dat crypto uiteindelijk uit zal sterven, of misschien zelfs wel de nieuwe manier van betalen zal gaan worden.
Wie weet.
En idd, als ergens veel geld te verdienen valt, nivelleert het systeem zich vanzelf, dat punt moet een keer komen.
45% daling op een stijging van een x aantal 100% valt toch best wel mee?Jebus4life schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:34:
De mensen moeten toch eens dringend stoppen met het woord correctie in de mond te nemen. 20% is een correctie. Vanaf 30 spreek je over een crash. Gezien het nu al over 45% gaat op geen 10 dagen is het gewoon een crash.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
ja precies.. stoere gelul met de correcties haha.. gewoon een crash van overgewaardeerde coin. pyramide spel waar ik ook aan mee doe.Jebus4life schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:34:
De mensen moeten toch eens dringend stoppen met het woord correctie in de mond te nemen. 20% is een correctie. Vanaf 30 spreek je over een crash. Gezien het nu al over 45% gaat op geen 10 dagen is het gewoon een crash.
Wat een negativiteit zeg..shakespeare schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:35:
[...]
ja precies.. stoere gelul met de correcties haha.. gewoon een crash van overgewaardeerde coin. pyramide spel waar ik ook aan mee doe.
Kijk voor de grap eens naar de 3-maands BTC grafiek. Up and down en nog altijd boven het niveau van november.
Nogmaals: 3 maanden(!), dat is toch niks?
Het is idd een pyramidespel op dit moment.
Dat is natuurlijk allemaal relatief. Als je koers in een week 300% omhoog schiet en daarna 40% daalt, dan is dat toch echt een correctie en geen crash.Jebus4life schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:34:
Maar ik denk dat we de voorbije dagen inderdaad wel van een (kleine?) crash kunnen spreken.
Niet meer dan de aandelenbeurs imho.DJT schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:38:
Op zich houden mijn altcoins nog wel redelijk stand t.o.v. de BTC. Als de BTC gewoon nog op €15k zou staan dan zou mijn verlies minimaal zijn.
Het is idd een pyramidespel op dit moment.
Groetjes, FaceDown.
Een koersverandering is metrisch, niet categorisch. Geen enkele reden voor hokjesdenken over wat nou een crash of correctie zou moeten heten.Jebus4life schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:34:
Precies, dat nivelleren doelde ik eigenlijk op, maar omdat crypto dus decentraal is zal dit op zijn eigen manier gaan, welke manier dat dan ook mag zijn. Maar ik heb zelf altijd de gedachte wanneer er aan zoiets zo makkelijk te verdienen valt: Het geld moet ergens vandaan komen, niet iedereen kan hier zijn geld mee verdienen want er moeten ook mensen zijn die ander werk doen anders stort de economie in.NeoflexNL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:35:
[...]
Aangaande dat laatste geloof ik absoluut dat crypto veel toekomst heeft, maar de bull-fase en ook ontwikkelfase moet eerst doorlopen worden. De juiste coins blijven dan over.
En idd, als ergens veel geld te verdienen valt, nivelleert het systeem zich vanzelf, dat punt moet een keer komen.
Daardoor kan ik voor mijzelf al gauw zien wanneer soms dingen te mooi zijn om waar te zijn of dat het misschien een tijdelijk iets is waar je misschien nog snel je slaatje uit kunt slaan
Verwijderd
Alles is relatief.shakespeare schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:35:
[...]
ja precies.. stoere gelul met de correcties haha.. gewoon een crash van overgewaardeerde coin. pyramide spel waar ik ook aan mee doe.
John McAfee noemt dit “nothing”.
ik denk dat iedereen in de plus staat die begin december(of eerder) of op 22 december heeft ingekocht...macapple82 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:10:
[...]
Laten we er maar op houden dat ik een druk sociaal leven heb. Ben begin vorig jaar begonnen en laten we er maar op houden dat ik heel goed heb verdiend en alles wat ik er nu in heb zitten is pure winst, sta ondanks deze correctie gewoon nog steeds in de plus.
Ja, laten we even naar John luisterenVerwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:43:
[...]
Alles is relatief.
John McAfee noemt dit “nothing”.

Die is natuurlijk bang dat zijn maaltijd eraan zit te komen..
Zo kun je alles een gezonde correctie blijven noemen totdat de bitcoin onder de 1000 euro staat. Wie bepaalt wat er nog gezond is en wat niet?sjorremans schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:35:
[...]
45% daling op een stijging van een x aantal 100% valt toch best wel mee?Kijk naar het grotere plaatje, de stijging van afgelopen jaar is abnormaal en ongezond.
mijn dokter..TomTorquay schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:45:
[...]
Zo kun je alles een gezonde correctie blijven noemen totdat de bitcoin onder de 1000 euro staat. Wie bepaalt wat er nog gezond is en wat niet?
iedereen zit altijd te roepen voor ene dipje want ie wil niet te hoog inkopen.
Wel, nu heb je een dipje :-)
In precies een jaar is de BTC zelfs met 915% omhoog gegaan.NeoflexNL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:38:
[...]
Wat een negativiteit zeg..
Kijk voor de grap eens naar de 3-maands BTC grafiek. Up and down en nog altijd boven het niveau van november.
Nogmaals: 3 maanden(!), dat is toch niks?
* AtlAntA zou wel even in een tijdreismachine willen stappen

Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat denk ik ook tenzij je echt hele slechte beslissingen hebt gemaakt. Ben begin 2017 begonnen en heb tijdens de Antshares --> Neo periode veel NEO's aangeschaft en dat heeft mij veel opgeleverd. Ook heb ik veel coins in mijn portfoliio op relatief lage bedragen ingekocht waardoor ik nu nog steeds dik in de plus sta ondanks deze correctie/ crash.nemesis2212 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:44:
[...]
ik denk dat iedereen in de plus staat die begin december(of eerder) of op 22 december heeft ingekocht...
Vrienden en kennissen van mij die tussen kerst en oud/ nieuw zijn begonnen, die balen nu gigantisch maar ze wisten dat de markt heel volatiel kan zijn.
Merk wel dat de sfeer op het forum ook een stuk agressiever/ negatiever is tijdens deze correctie/ crash. Er zijn belangrijkere dingen in het leven.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:48:
Nou, ook eindelijk ingestapt.. benieuwd of me dat, naast zenuwen, nog wat op gaat leveren..

* GENETX had zelfs zijn coins in Home Assistant gezet, maar toch maar weer weggehaald, het was te confronterend...
[ Voor 38% gewijzigd door GENETX op 17-01-2018 11:51 ]
Ach, je bent in ieder geval op een aardig moment ingestapt dus dat helptCyBeRSPiN schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:48:
Nou, ook eindelijk ingestapt.. benieuwd of me dat, naast zenuwen, nog wat op gaat leveren..
Zelf op 19 december, net op het hoogtepunt van BTC, en op dit moment in de min tov mijn investering. Jammer, maar wist dat dat het risico was en lig er dan ook niet echt wakker van. Ook eigen schuld door gebrek aan inlezen, voorbereiden en emotie-beslissingen...
Leerzame dingen allemaal en heb er nog geen spijt van.
beide niet. er zijn interessantere alt coins(persoonlijke mening) ik zou mij niet doorstaren op die 2 coins iigtechnoaddict schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:52:
Als jullie nu zouden kopen, wat kopen jullie dan? BTC of ETH?
Dit topic is gesloten.
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden
- Geen links met referral.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)