Ligone schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:42:
[...]
Er staan dus veel sell orders klaar vanaf een bepaald bedrag als ik het goed begrijp maar dat verandert toch continu?
Ik heb het dus als de sodemieter verkocht maar kan je even toelichten waarom? er gebeurt namelijk nog niet veel behalve dat de prijs nu wat zakt. Zakt die omdat meerderen die sell wall zien of ... ?
Nee, er waren bijna geen buy orders.
De prijs kan een kant op gestuurd worden door een sell wall maar ook door een buyer dip.
Hoe vlakker je grafiek loopt hoe eerder de prijs die kant op wil gaan omdat er geen weerstand is.
Ik probeer het in jip en janneke taal uit te leggen, hoop dat je het begrijpt wat ik bedoel.
Let erop dat hetgeen je daadwerkelijk in de depth grafiek ziet maar een relatief klein percentage is van de markt, laten we zeggen 20%.
Dit zijn de geplande orders (limit orders) maar de stop-limits en de handel op de koers zelf staan er niet in want komen later in / zijn op dat moment bezig.
De lege ruimte tussen de koersen is het actiepunt waar 80% van de orders plaatsvind en dus de koers bepaald.
@
RedHat ben ik FUD aan het verspreiden?
Grappig.. kijk jij er anders tegenaan? Vertel. ben benieuwd naar jouw redenatie. Ik zei wat ik zag en wat ik zou doen. Doe het gerust anders. Ohh btw, kijk dan ook even naar de stand ten opzichte van het verleden waar het ding staat. Je hebt je mening wel snel klaar iig. ik kijk niet alleen naar de candles maar ook de depth grafiek en niet alleen naar sell walls (die er ook duidelijk inzitten) maar het gebrek de andere kant op.
Ik hoor graag je mening (en ik denk dat het op prijs gesteld wordt om wat subtieler dingen te brengen en mensen probeert te overtuigen ipv capsen.
Anyweg, als hij ze net verkocht heeft kan je hem nu kopen en maak je winst maar IK (lees IK DUS) voorzie een verdere daling.
[
Voor 24% gewijzigd door
DRuw op 07-01-2018 18:06
]