O wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom.
Ik ben al 3 dagen aan het worstelen en forums aan het afstruinen opzoek naar een oplossing. Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Ik was vakplan om mijn hele huis uit te rusten met het yeelight systeem en de andere Mi home producten. Maar nu ik mijn eerste test lamp binnen heb begin ik enorm te twijfelen.
model: YLDP06YL yeelight smart bulb (color)
Router: witte Arris modem van Ziggo
Probleem:
- Ik heb de installatie procedure gevolgd met de yeelight app om de lamp te koppelen aan mijn wifi netwerk. In de setup selecteer het lamp model, geef mijn wifi wachtwoord op, koppel aan de lamp. setup proces springt vrij snel naar 25% voortgang. Wifi koppelt weer terug naar mijn eigen wifi. Na 30 seconden mislukt de setup. Lamp is niet gekoppeld. Reset procedure voor de lamp uitgevoerd, alles overnieuw gedaan, zelfde resultaat.
- Mi home app geistalleerd. Mainland China geselecteerd als server. Probeer een gekleurde yeelight lamp 1ste versie (2de versie stond niet in de lijst). Setup procedure gevolgd. Bij 7% schakelt de hij weer tussen de lamp wifi terug naar mijn eigen wifi. Setup loopt door naar 100% en vaalt alsnog.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Meerdere resets van de lamp bij elke setup poging. Ook het wifi netwerk van de lamp laten vergeten.
- Ik heb het 5 wifi netwerk van het modem uit gezet zodat alleen het 2.4 netwerk over bleef. Hielp niet.
- Airport express aangesloten en een vers 2.4 netwerk gecreëerd met een simpele naam en simpel wachtwoord. Maakt geen verschil.
- hotspot met dezelfde naam en wachtwoord als mijn thuis netwerk gemaakt op mijn iPhone en yeelight app op mijn iPad geïnstalleerd. Wederom setup procedure gevolgd. Zelfde uitkomst.
- Google DNS ingesteld op de airport express. maakte niets uit.
- Google DNS handmatig aan de lamp toegevoegd onder de wifi instellingen op de iPhone. hielp niet.
- Ping uitgevoerd naar
http://ot.io.mi.com Normaal reply dus ik kan erbij komen.
- Uitgevogeld wat het mac adres was van de lamp. Reservering gemaakt op het modem voor 192.168.178.100. hielp niet.
Suf gezocht of er een andere manier was om zonder de app op de lamp te configureren, misschien via mijn macbook. niks kunnen vinden.
(Misschien ongerelateerd aan dit probleem maar ik was opzoek naar een nieuwe lamp soort omdat geen van mijn lifx lampen meer willen verbinden. Lopen eigelijk ook vast tijdens de setup. Niets veranderd in mijn netwerk en die hebben wel jaren gewerkt.)
Ik weet niet of de lamp stuk is. Ik weet niet of ziggo iets verandert heeft, misschien modem update, geen idee.
Maar ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Iemand een idee wat ik nog kan proberen?