Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:10
Iemand nog een aanbieding gezien voor de RGBW E27 lamp? Wil er nog 4 bijkopen :+ Alle code's die in het topic staan en online te vinden zijn verlopen :(

Boinkie wijzigde deze reactie 14-02-2019 11:05 (31%)

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:56
Boinkie schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:05:
Iemand nog een aanbieding gezien voor de RGBW E27 lamp? Wil er nog 4 bijkopen :+ Alle code's die in het topic staan en online te vinden zijn verlopen :(
Dit even in de gaten houden en als zoekterm Yeelight opgeven: https://couponsfromchina....pons-deals-list-gearbest/

Op dit moment zijn de goedkoopste die ik daar zie $18.74 per stuk

• lowo
C-dude schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:34:
Heb nu al paar yeelights (E27) lampen, maar vraag me af: in wat voor lamphouders/kappen steken jullie die?

Dit lijkt me wel iets, maar wat zijn er nog van mooie alternatieven?
[Afbeelding]

Kortom, hoe geven Tweakers de Yeelights een plek in het huis? ;)
Deze vind ik wel wat, de hele lamp geeft licht zag ik: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60386527/

En ook nog eens heel goedkoop dus je kan altijd veranderen mocht het niet bevallen zonder dat het al teveel pijn in de knip doet. :)

• Tommieboy_007
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:09
Heb nu al paar yeelights (E27) lampen, maar vraag me af: in wat voor lamphouders/kappen steken jullie die?

[Afbeelding]

Ik heb mijn lampen ook van de Ikea, maar ben aan het knutselen geweest met Blanda schalen. Hierbij heb ik een snoer met E27 fitting gekocht, en een gat in de achterkant van de schaal geboord om de snoer er doorheen te rijgen.

• C-dude
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-10 12:02
Hey goed gevonden :D

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-10 10:34

luigi87

Domotica Fanaticus

[Afbeelding]

Bij mij zijn deze onderweg:
en wordt dan ook richting het plafond gericht voor een mooiere lichtverspreiding.

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• Banaan86
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 07-10 21:32
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van de slimme verlichting. Ik ben bezig met het realiseren van een home cinema op zolder. Deze wil ik gaan verlichten met slimme lampen.
Begrijp ik nu goed dat ik Ikea Tradfri lampen kan koppelen aan de Yeelight/Mi Home app en ik dan dus geen Ikea hub nodig heb?
Waarom zou ik voor Tradfri kiezen en niet voor de Yeelight lampen? Buiten het feit dat Ikea gewoon in NL verkrijgbaar is natuurlijk.

Alvast bedankt.

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:19
Ik heb de Yeelight YLXD01YL plafondlamp:

Nu kreeg ik eerder deze week een firmware update, en nu onthoudt de lamp de laatste stand als de stroom eraf is geweest. Handig als je met je slaperige kop aan de wandschakelaar zit!

MeltedForest wijzigde deze reactie 22-02-2019 09:46 (6%)

• Jacques112
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17-07 10:17
- Nieuw: YEELIGHT RGBW LED Bulb V2 (RGBW - Wifi dimbaar) - (ca. 19 Euro)

Ik heb deze bij banggood besteld op 13 januari
De 1e 10 dagen gebeurde er niks, vanaf toen wel snel
1 februari was pakket in local post office.
1 februari, update, pakket kan niet worden bezorgd, en wordt retour gezonden??
Gebeld met PostNL, die gaf de schuld aan banggood, die weer aan mij?!
Er stond alleen een postbus nummer op en geen adres.
Fout van pakhuis banggood lijkt me?
Eerst kreeg ik nog de schuld dat mijn adres er niet opstond? Staat toch duidelijk bij mijn account.
Ik kon er voor kiezen om te cancellen.... maar moest dan wel 2x verzendkosten betalen? Niet mijn schuld en toch moeten betalen voor iets wat ik niet eens krijg, dat zal toch niet

Na 2 erg lange chatsessies, toch eindelijk zover kunnen krijgen dat ze inzien dat het toch echt niet mijn schuld is.
Nu is me toegezegd dat er een nieuwe zending komt.... tot op heden nog steeds niks vernomen.

Dus wees gewaarschuwd bij banggood

• Boinkie
MeltedForest schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:46:

[Afbeelding]

Nu kreeg ik eerder deze week een firmware update, en nu onthoudt de lamp de laatste stand als de stroom eraf is geweest. Handig als je met je slaperige kop aan de wandschakelaar zit!
Bedankt, weer 70$ uitgegeven :+

• lowo
Boinkie schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Bedankt, weer 70$ uitgegeven :+
Dankjewel! Nu idd versie 1.5.9_0043 ook op mijn plafondlamp de Yeelight Moon LED Smart Ceiling Light 450, de YLXD03YL.
Nu ook eindelijk onthouden van de laatste stand ( ben al vaker wakker geworden met 2200 lumen wit licht vol op mijn snufferd nadat de stroom er blijkbaar even af was geweest 8) )

nb. Firmwareupdate alleen te vinden in de Yeelight app, niet in de MiHome app! Hierdoor had ik hem nog niet gezien daar ik de Yeelight app niet gebruik!

lowo wijzigde deze reactie 23-02-2019 12:21 (14%)

• lowo

[Afbeelding]

Goed gezien.
n.b. Update alleen te vinden via de Yeelight App; Niet bij de MiHome app!

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:19
lowo schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:28:
[...]

Goed gezien.
n.b. Update alleen te vinden via de Yeelight App; Niet bij de MiHome app!
Ik heb de update wel via de Mi Home app gekregen, ik gebruik de Yeelight app niet...

• lowo
MeltedForest schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:47:
[...]

Ik heb de update wel via de Mi Home app gekregen, ik gebruik de Yeelight app niet...
Vreemd. Toen ik jou bericht las heb ik eerst in mijn MiHome app gekeken of er updates zijn maar deze gaf aan dat die er niet waren ( behalve dan een update van de app zelf ( nu 5.4.59 ).
Toen de Yeelight app gestart en opnieuw ingelogd. Daarna zag ik pas een firmwareupdate voor de lamp.

• Tosun
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 10-10 14:05
(1) Ik heb 2x bulbs gekocht, alleen die blijven niet echt stabiel met wat er afgespeeld word. Na paar minuten blijft het een kleur branden. Wat adviseren jullie? (2) Hoe kan ik het beste die 2x bulbs op de TV monteren?

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 22:02

[Afbeelding]

Onze vloerlamp. Volledig uniek, omdat het van drijfhout gemaakt is. Elke lamp in deze soort is dus net even anders. Geen Yeelight, maar een Tradfri kleurenlamp, telt ook toch? :D

Believe. Imagine. Create.

• TradeMarkNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 19:35

TradeMarkNL

Videoproducer

[Afbeelding]

Mooi apparaat ja! Zou hem ook wel willen, maar waar ik 'm wil ophangen is geen stroompunt in het plafond en kabels doortrekken heb ik ook weer weinig zin in.

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:01
Hmm wil me ook eens verdiepen in "slimme verlichting". Vandaag las ik op de frontpage dat Xiaomi fysieke winkels en een webshop gaat openen in Nederland. Even scrollen op hun Nederlandse pagina kwam ik uit op de "Mi LED Smart Bulb". Leek allemaal zeer interessant.. na wat verder zoeken kwam ik plots bij deze uit (yeelight). Hoe moet ik dit precies zien? Zijn ze alle 2 hetzelfde maar gewoon een andere naam? Zit er toch verschil in? Beetje onduidelijk allemaal. Vind buiten de Xiaomi website Nederland bitter weinig over "mi LED Smart Bulb" maar kom meestal yeelight info tegen. Kan iemand het een klein beetje verduidelijken? ;)

• frye
Dus 99% hetzelfde waar het verschil is dat de Mi LED Smart Bulb een ander logo heeft en enkel te gebruiken is met Mi Home ipv Yeelight app?

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-10 00:01
lowo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:51:
[...]

Dit even in de gaten houden en als zoekterm Yeelight opgeven: https://couponsfromchina....pons-deals-list-gearbest/

Op dit moment zijn de goedkoopste die ik daar zie $18.74 per stuk
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.722b4c4d55Qvlo

~18.56, paar cent goedkoper en vrij snelle levering ~1-2 weken

• Dutch2007
Weet iemand hoe je die developer-mode inschakeld in de nieuwe versie van xiami home?

Ik vindt de LAN-mode niet voor de base unit (en de rest van de devices).

https://imgur.com/a/Fl1a1Ru

Dit heb ik als optie(s)\

Vindt de LAN-mode niet...

Dutch2007 wijzigde deze reactie 08-04-2019 15:21 (21%)

• lowo
Dutch2007 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:04:
[...]

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.722b4c4d55Qvlo

~18.56, paar cent goedkoper en vrij snelle levering ~1-2 weken
Dit zijn wel de "oude".
De nieuwe versie heeft een witte voet.
Ik heb per stuk € 15.49 voor het nieuwe model betaald tijdens een aanbieding die ik gevonden had bij CouponsFromChina!

http://ae01.alicdn.com/kf/HTB1koAqxASWBuNjSszdq6zeSpXax.jpg

lowo wijzigde deze reactie 08-04-2019 18:40 (17%)

Dutch2007 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:45:
Weet iemand hoe je die developer-mode inschakeld in de nieuwe versie van xiami home?

Ik vindt de LAN-mode niet voor de base unit (en de rest van de devices).

https://imgur.com/a/Fl1a1Ru

Dit heb ik als optie(s)\

Vindt de LAN-mode niet...
Dat is toch: mi control hub > more options > drie stipjes rechtsboven > about > vijf taps op wit gedeelte?

• Dutch2007
meesje schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:32:
[...]

Dat is toch: mi control hub > more options > drie stipjes rechtsboven > about > vijf taps op wit gedeelte?
Onderstaande opties heb ik beschikbaar in de app...

Dutch2007 schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:35:
[...]

Onderstaande opties heb ik beschikbaar in de app...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik het goed zie, heb je de Aqara hub. Deze heeft in tegenstelling tot de Xiaomi gateway geen developer modus.

• Dutch2007
meesje schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:37:
[...]

Als ik het goed zie, heb je de Aqara hub. Deze heeft in tegenstelling tot de Xiaomi gateway geen developer modus.
Yup, is idd (momenteel) niet beschikbaar

https://community.aqara.c...ara-hub-to-the-network-78

Is er nog een groot verschi tussen de gateway2 en gateway3 ?

Dutch2007 wijzigde deze reactie 08-04-2019 21:57 (7%)

Dutch2007 schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:51:
[...]

Yup, is idd (momenteel) niet beschikbaar

https://community.aqara.c...ara-hub-to-the-network-78

Is er nog een groot verschi tussen de gateway2 en gateway3 ?
Zie het tabelletje aan het begin van het xiaomi topic.
[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

De meeste tweakers maken gebruik van de xiaomi gateway v2. Deze is geschikt voor b.v. Domoticz, Home Assistant en Homebridge. Ik maak gebruik van deze laatste, waardoor mijn xiaomi spullen (deur sensor, smart sockets, temp/humidity sensor, etc.) geschikt worden voor HomeKit.

Dit is een mooi bruggetje met jouw Aqara hub (ik noem 'm met opzet niet v3, dat is een andere namelijk, zie 'tabelletje'). De Aqara hub is namelijk geschikt voor HomeKit. Je hebt dan niet langer homebridge nodig.

• frye
Als je enkel de Yeelights wil gebruiken is zo een Gateway niet nodig of ben ik mis?

• Boinkie
frye schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:24:
Als je enkel de Yeelights wil gebruiken is zo een Gateway niet nodig of ben ik mis?
Klopt

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:03
Is er al enig nieuws/zicht over de Yeelight E14?

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• Murzeltje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:47

Murzeltje

XBL / PSN : Murzeltje1976

TerrorSource schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:42:
Is er al enig nieuws/zicht over de Yeelight E14?
Bedoel je deze?

Link!

teacher wijzigde deze reactie 24-04-2019 23:03 (34%)

XBL / PSN : Murzeltje1976

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:03
Murzeltje schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:33:
[...]

Bedoel je deze?

[url=""]Link![/url]
Deze lijken alleen wit/warm wit en geen RGBW zoals de YLDP06YL

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 14:19
Volgens onderstaande link zijn die Bluetooth:
https://www.banggood.com/...mmds=buy&cur_warehouse=CN

Dat is volgens mij niet waar @TerrorSource naar op zoek is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-10 10:03

aex351

I am the one

Ben opzoek naar E14 lampen, en werd wel enthousiast toen ik las dat Yeelight kennelijk pure wifi lampen zouden zijn, helaas heeft Yeelight dit formaat alleen beschikbaar in een bluetooth variant.

Verder kom ik net het volgende tegen:De Yeelight lampen schijnen nogal niet goed te kunnen dimmen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
Iemand een idee waarom de yeelight white bulbs V2 een paar keer per dag voor een korte tijd de verbinding verleizen? Ik zie dat nl in mijn Home Assistant naar boven komen

• Demiesehv
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 29-07 11:08
Ik zoek de volgende lamp soort om mee te nemen in mijn yeelight en google home programma.
Weet iemand hoe ik deze op alixpress kan vinden.

https://www.kabelshop.nl/...OKY4NV0QgF7RoCW9AQAvD_BwE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-10 10:03

aex351

I am the one

Ik kom net het volgende tegen: aangekondigde Xiaomi MJDP02YL E27 RGB lamp op CES 2019. Homekit compatible.

via
https://forum.yeelight.com/t/topic/3437/83

Qua kleur van de behuizing ziet het eruit als een 1e generatie Yeelight. Terwijl de 2e generatie Yeelight lampen nog wachten op Homekit certificering.

Een vraag die ik wel heb, zit er nog verschil tussen Yeelight en Xiaomi LED lampen? Ik kan het antwoord op die vraag eigenlijk nergens vinden. En ook ben ik er zojuist achtergekomen dat Yeelight schijnbaar zowel nChinese als Internationale versies heeft van zijn lampen. Al kan ik er nog niet echt concreet achtergekomen hoe ik dat makkelijk kan zien.

Edit: Ik lees net dat Xiaomi/Yeelight/etc, nu een region lock hanteert. Producten bestemd voor de EU markt werken alleen op de EU server. En omgekeerd.

aex351 wijzigde deze reactie 12-05-2019 23:44 (9%)

< dit stukje webruimte is te huur >

• TheDudez
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20-10 22:58

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik heb een yeelight plafon lamp. Alleen loopt de verbinding niet goed nat het invullen van de wifi. Ik vermoed dat dit ligt aan de DNS van Ziggo maar ik heb zo kolere connectbox waar je de DNS niet van kan aanpassen. Iemand nog tips? lamp meerdere keren gereset en op mainland China gezet.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yezzer
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:25
Phoolie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:41:
[...]

Volgens onderstaande link zijn die Bluetooth:
https://www.banggood.com/...mmds=buy&cur_warehouse=CN

Dat is volgens mij niet waar @TerrorSource naar op zoek is.
inderdaad, en bovendien toch wel onderstaande in acht nemen met de nieuwste Xiaomi Yeelight YLDP10YL E27 6W Smart bluetooth Mesh LED en aanverwanten (YLDP09YL YLSD01YL YLSD04YL)
=> uiteraard heb je de Xiaomi gateway nodig, maar dat is lang niet het enige! ze werken momenteel enkel in combinatie met bijkomende hardware, en dat is ofwel de Mijia Yeelight smart speaker Xiaomi AI Intelligence Speaker ofwel de Xiaomi mijia xiaoai Smart Voice Broadcast Alarm Clock // bovendien zijn beide bluetooth mesh gateways enkel compatibel met de Chinese taal !
https://en.pokoleniesmart...-bulb-read-before-buying/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:58
Zelf ook op zoek naar E14 color verlichting. Na kort Googlen vond ik Caliber HWL1101 met Wifi en compatible met o.a. Google Home. Heeft iemand hier ervaring mee? Voor de prijs (€18/stuk) heb ik het er wel voor over, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Hue.

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001

Gutteguttegut

CEO of TFD

michaelw1998 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:04:
Zelf ook op zoek naar E14 color verlichting. Na kort Googlen vond ik Caliber HWL1101 met Wifi en compatible met o.a. Google Home. Heeft iemand hier ervaring mee? Voor de prijs (€18/stuk) heb ik het er wel voor over, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Hue.
Ik heb er twee besteld. Woensdag kan ik als het goed is mijn ervaringen delen.
Ik ken Caliber alleen van autoradio's...wat trouwens een negatieve ervaring was ooit.
Maar dat was in het verleden, tijd voor een nieuwe ervaring.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• michaelw1998
Gutteguttegut schreef op maandag 17 juni 2019 @ 02:47:
[...]
Ik heb er twee besteld. Woensdag kan ik als het goed is mijn ervaringen delen.
Ik ken Caliber alleen van autoradio's...wat trouwens een negatieve ervaring was ooit.
Maar dat was in het verleden, tijd voor een nieuwe ervaring.
Cool! Ik ben benieuwd naar je ervaring. Word tijd om mijn kamer eens te pimpen >:)

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:16
Ik heb afgelopen weekend twee lampen binnen gekregen. Een kleuren Yeelight en een Xiaomi/Signify lamp. Die Xiaomi is niet te koppelen in de Yeelight app, mogelijk de Yeelight wel in de Xiaomi Home App. Dat zou wel nog een oplossing kunnen zijn voor mijn probleem bedenk ik me nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

michaelw1998 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:43:
[...]

Cool! Ik ben benieuwd naar je ervaring. Word tijd om mijn kamer eens te pimpen >:)
Ze zijn binnen.
Ze zien er netjes uit. Geven mooi licht (wit is mooi warm wit en vrij fel op max helderheid).
De kleuren zijn minder fel dan wit.
Vanavond als het donker is kan ik er meer over zeggen.

De Caliber app is wat vreemd vertaald hier en daar maar werkt verder prima.

Ik ga er nog een paar bestellen.

• Phoolie
Gutteguttegut schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:09:
[...]

Ze zijn binnen.
Ze zien er netjes uit. Geven mooi licht (wit is mooi warm wit en vrij fel op max helderheid).

Zijn ze alleen via de app te bedienen of hebben ze ook iets "LAN control/developer mode" achtig iets, zoals de Yeelights ook hebben?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Phoolie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:08:
[...]

Zijn ze alleen via de app te bedienen of hebben ze ook iets "LAN control/developer mode" achtig iets, zoals de Yeelights ook hebben?
Geen idee, hoe kan ik dat controleren?
Ik gebruik ze alleen met Google Home/Assistant.

• Phoolie
Gutteguttegut schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:07:
[...]
Geen idee, hoe kan ik dat controleren?
Ik gebruik ze alleen met Google Home/Assistant.
Het zou een optie kunnen zijn bij de instellingen.

• michaelw1998
Gutteguttegut schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:09:
[...]

Ze zijn binnen.

Zit er ook een optie in de app dat de lamp de laatste kleur/een gekozen kleur kan onthouden voor als je het licht aanzet met een lichtknop (bij "stroomuitval" voor de lamp zoals een ouderwetse lichtknop doet)?

Tevens vraag ik me af of de lamp iets van Zigbee ofzo ondersteund om te kunnen koppelen bijvoorbeeld een Zigbee light switch?

• Phoolie
michaelw1998 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Tevens vraag ik me af of de lamp iets van Zigbee ofzo ondersteund om te kunnen koppelen bijvoorbeeld een Zigbee light switch?
Het is een WiFi lamp, lijkt me sterk dat er dan ook Zigbee op zit. Maar als je er iets van Domoticz ofzo tussen zet, kan je prima je Zigbee switch gebruiken om de lamp te bedienen.

Zelf gebruik ik bijvoorbeeld een KaKu afstandsbediening, waarmee ik los de lampen bedien, maar ook 1 "naar bed" scene aan kan roepen. Die zet alle lampen uit en mijn Toon op de "Slapen" stand.

• Slammers
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 10:40
michaelw1998 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:04:
Ik gebruik deze lampen zelf ook. Alle E27 lampen die ik had heb ik vervangen door deze slimme lamp van Caliber: https://www.calibereurope.com/nl/smart-home/lampen/hwl2101/

Werkt perfect en de kleuren zijn mooi. Ik had eerst Philips Hue, maar ik merk weinig verschil. Het voordeel van deze lampen is, dat ze geen bridge nodig hebben. Scheelt ook weer een paar tientjes. In de app kun je ook tijdsschema's en scenes instellen voor automatisering. Werkt ook super met Google Home. Ze hebben ook slimme stekkers en stekker dozen.

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
aex351 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:40:

Edit: Ik lees net dat Xiaomi/Yeelight/etc, nu een region lock hanteert. Producten bestemd voor de EU markt werken alleen op de EU server. En omgekeerd.
Betekent dit dat ik beter niet kan kijken op Aliexpress, maar de €10 duurdere lampen van bijvoorbeeld Conrad moet halen?

pricewatch: Xiaomi Mi LED Smart Bulb

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• henidde
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16-10 13:34
Ik ben in het bezit van een colour Yeelight. Na 5 - 15 minuten stopt de lamp met licht geven. Ik heb de lamp al gereset, router gereset en ik heb de Yeelight app op de telefoon alle mogelijke rechten gegeven.

Iemand enig idee hoe dit kan? Open ik vervolgens weer de app na het uitvallen van het licht, dan kan ik de lamp ook weer opnieuw aandoen. Later valt ie automatisch weer uit..

Ik heb de lamp nu twee dagen in bezit. Buiten het uitvallen om werkt alles prima.

.

• Fryslanboy
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-10 12:03
Iemand ervaring met een E27 RGB pit met KPN? Continue connection timed out krijg ik, begrijp maar niet waar het aan ligt...

Stappen die ik heb ondernomen zijn alle DNS'en naar 8.8.8.8 zetten, pingtest naar de server, 5GHz WiFi uitzetten en controleren of de lamp wel in de DHCP list van de router komt.

• miles
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21-10 11:55
Ik heb de Xiaomi Philips Smart LED Ball Lamp (Warm / White - Wifi dimbaar) uit de topic start.
Het lukt me niet deze te verbinden met de MiLight App op android telefoon. Ik heb de lamp 5 x aan/uit gedaan,dan knippert ie verschillende keren maar er komt geen connectie. (2.4 band).

Dan verbinden via de MiLight afstandsbediening FUT092, maar dit lukt ook niet.
5x aan/uit - knipperen en dan op juiste knopje drukken, of na enkele minuten uit weer aanzetten en binnen drie sec op gewenste zone knopje drukken heeft allemaal geen resultaat. Ik begin bijna te twijfelen of deze lamp wel kan connecten. Is er nog iemand met tips?

• Gillan
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07-10 16:19
Ik lijk een probleem te hebben met de Yeelight Ceiling Light 450. Ik kan hem perfect bedienen via de Yeelight of Mi Home app, maar niet via de Google Assistant, hij komt er gewoon niet bij in de lijst.

Overige lampen die alreeds aanwezig waren, blijven gewoon werken. Ik heb al mijn account unlinked en opnieuw gelinked maar hij blijft maar evenveel apparaten herkennen. Ook een device sync levert niets op. Iemand die hiermee ervaring heeft?

Edit: Blijkbaar wanneer ik een Yeelight account toevoeg in plaats van een Mi Home account, herkent hij wel alle apparaten.

Gillan wijzigde deze reactie 06-08-2019 15:15 (12%)

• spawn666
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-08 13:26
O wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom.

Ik ben al 3 dagen aan het worstelen en forums aan het afstruinen opzoek naar een oplossing. Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Ik was vakplan om mijn hele huis uit te rusten met het yeelight systeem en de andere Mi home producten. Maar nu ik mijn eerste test lamp binnen heb begin ik enorm te twijfelen.

model: YLDP06YL yeelight smart bulb (color)
Router: witte Arris modem van Ziggo

Probleem:
- Ik heb de installatie procedure gevolgd met de yeelight app om de lamp te koppelen aan mijn wifi netwerk. In de setup selecteer het lamp model, geef mijn wifi wachtwoord op, koppel aan de lamp. setup proces springt vrij snel naar 25% voortgang. Wifi koppelt weer terug naar mijn eigen wifi. Na 30 seconden mislukt de setup. Lamp is niet gekoppeld. Reset procedure voor de lamp uitgevoerd, alles overnieuw gedaan, zelfde resultaat.
- Mi home app geistalleerd. Mainland China geselecteerd als server. Probeer een gekleurde yeelight lamp 1ste versie (2de versie stond niet in de lijst). Setup procedure gevolgd. Bij 7% schakelt de hij weer tussen de lamp wifi terug naar mijn eigen wifi. Setup loopt door naar 100% en vaalt alsnog.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Meerdere resets van de lamp bij elke setup poging. Ook het wifi netwerk van de lamp laten vergeten.
- Ik heb het 5 wifi netwerk van het modem uit gezet zodat alleen het 2.4 netwerk over bleef. Hielp niet.
- Airport express aangesloten en een vers 2.4 netwerk gecreëerd met een simpele naam en simpel wachtwoord. Maakt geen verschil.
- hotspot met dezelfde naam en wachtwoord als mijn thuis netwerk gemaakt op mijn iPhone en yeelight app op mijn iPad geïnstalleerd. Wederom setup procedure gevolgd. Zelfde uitkomst.
- Google DNS ingesteld op de airport express. maakte niets uit.
- Google DNS handmatig aan de lamp toegevoegd onder de wifi instellingen op de iPhone. hielp niet.
- Ping uitgevoerd naar http://ot.io.mi.com Normaal reply dus ik kan erbij komen.
- Uitgevogeld wat het mac adres was van de lamp. Reservering gemaakt op het modem voor 192.168.178.100. hielp niet.

Suf gezocht of er een andere manier was om zonder de app op de lamp te configureren, misschien via mijn macbook. niks kunnen vinden.

(Misschien ongerelateerd aan dit probleem maar ik was opzoek naar een nieuwe lamp soort omdat geen van mijn lifx lampen meer willen verbinden. Lopen eigelijk ook vast tijdens de setup. Niets veranderd in mijn netwerk en die hebben wel jaren gewerkt.)

Ik weet niet of de lamp stuk is. Ik weet niet of ziggo iets verandert heeft, misschien modem update, geen idee.

Maar ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:35

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

spawn666 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:35:
O wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom.

Ik ben al 3 dagen aan het worstelen en forums aan het afstruinen opzoek naar een oplossing. Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Ik was vakplan om mijn hele huis uit te rusten met het yeelight systeem en de andere Mi home producten. Maar nu ik mijn eerste test lamp binnen heb begin ik enorm te twijfelen.

model: YLDP06YL yeelight smart bulb (color)
Router: witte Arris modem van Ziggo

Probleem:
- Ik heb de installatie procedure gevolgd met de yeelight app om de lamp te koppelen aan mijn wifi netwerk. In de setup selecteer het lamp model, geef mijn wifi wachtwoord op, koppel aan de lamp. setup proces springt vrij snel naar 25% voortgang. Wifi koppelt weer terug naar mijn eigen wifi. Na 30 seconden mislukt de setup. Lamp is niet gekoppeld. Reset procedure voor de lamp uitgevoerd, alles overnieuw gedaan, zelfde resultaat.
- Mi home app geistalleerd. Mainland China geselecteerd als server. Probeer een gekleurde yeelight lamp 1ste versie (2de versie stond niet in de lijst). Setup procedure gevolgd. Bij 7% schakelt de hij weer tussen de lamp wifi terug naar mijn eigen wifi. Setup loopt door naar 100% en vaalt alsnog.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Meerdere resets van de lamp bij elke setup poging. Ook het wifi netwerk van de lamp laten vergeten.
- Ik heb het 5 wifi netwerk van het modem uit gezet zodat alleen het 2.4 netwerk over bleef. Hielp niet.
- Airport express aangesloten en een vers 2.4 netwerk gecreëerd met een simpele naam en simpel wachtwoord. Maakt geen verschil.
- hotspot met dezelfde naam en wachtwoord als mijn thuis netwerk gemaakt op mijn iPhone en yeelight app op mijn iPad geïnstalleerd. Wederom setup procedure gevolgd. Zelfde uitkomst.
- Google DNS ingesteld op de airport express. maakte niets uit.
- Google DNS handmatig aan de lamp toegevoegd onder de wifi instellingen op de iPhone. hielp niet.
- Ping uitgevoerd naar http://ot.io.mi.com Normaal reply dus ik kan erbij komen.
- Uitgevogeld wat het mac adres was van de lamp. Reservering gemaakt op het modem voor 192.168.178.100. hielp niet.

Suf gezocht of er een andere manier was om zonder de app op de lamp te configureren, misschien via mijn macbook. niks kunnen vinden.

(Misschien ongerelateerd aan dit probleem maar ik was opzoek naar een nieuwe lamp soort omdat geen van mijn lifx lampen meer willen verbinden. Lopen eigelijk ook vast tijdens de setup. Niets veranderd in mijn netwerk en die hebben wel jaren gewerkt.)

Ik weet niet of de lamp stuk is. Ik weet niet of ziggo iets verandert heeft, misschien modem update, geen idee.

Maar ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Als je LifX lampen ook niet meer willen verbinden met je router dan moet je het misschien toch daar zoeken. Al eens naar je firewall settings gekeken?
Ik heb wel eens moeite met het koppelen van de Yeelight lampen, maar het is mij nog nooit overkomen dat het niet gelukt is.

2k op west bij Pv Output

• spawn666
Ik heb ook al met een andere router geprobeerd en daar wil hij ook niet aan koppelen.

Firewall uit gezet in de router. Maakt geen verschil.

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:18
spawn666 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:01:
Ik heb ook al met een andere router geprobeerd en daar wil hij ook niet aan koppelen.

Firewall uit gezet in de router. Maakt geen verschil.
Misschien eens de Yeelight app gebruiken?

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• spawn666
vuurtjih schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:06:
[...]

Misschien eens de Yeelight app gebruiken?
Zoals beschreven al gedaan. beide apps Mi home en yeelight app.

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:35

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

spawn666 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:13:
[...]

Zoals beschreven al gedaan. beide apps Mi home en yeelight app.
Complete reset van de lamp (5x uit/aan)?

2k op west bij Pv Output

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:18
Ik heb twee Yeelight Meteorite (Crystal) lampen besteld en die zijn gearriveerd.
Nu heb ik echter de grootste moeite om ze gekoppeld te krijgen.
Zowel via de Mi Home app als die van yeelight krijg ik het niet voor elkaar.

1. Ik reset de lamp (5 keer uit en aan)
2. de lamp 'ademt' traag en kort, en herstart (gereset)
3. de lamp toont zichzelf nu in de yeelight app met het MAC adres
4. selecteer en verbind. de lamp ademt nu snel tijdens het koppelen, maar aangekomen bij 100% krijg ik een error dat het mislukt is.

Ik heb hierna de 'server' van de yeelight app verwisseld van Duitsland naar Mainland CHina
zelfde resultaat.

In de mi app handmatig toegevoegd, maar ook hier geeft de app het op na 100%.

:'(

wie heeft de oplossing / tips?

edit:

aaaaarghhhhh 8)7
NAH! gelukt.... via een ietwat andere route:

@spawn666

1. Reset de lamp
2. open de mi home app
3. toevoegen apparaat (nog geen lamp selecteren)
4. boven in het BT logo > tap
5. Als het goed is staat hier de 'nieuwe' lamp
6. selecteer, voer wifi SSID en ww in
7. bij 10% pakte hij hem.

*O*

paQ wijzigde deze reactie 11-08-2019 16:49 (18%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• spawn666
Geurt-kun schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

Complete reset van de lamp (5x uit/aan)?
Zo vaak al dat ik de tel ben kwijt geraakt.

• spawn666
paQ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:35:
Ik heb twee Yeelight Meteorite (Crystal) lampen besteld en die zijn gearriveerd.
Nu heb ik echter de grootste moeite om ze gekoppeld te krijgen.
Zowel via de Mi Home app als die van yeelight krijg ik het niet voor elkaar.

1. Ik reset de lamp (5 keer uit en aan)
2. de lamp 'ademt' traag en kort, en herstart (gereset)
3. de lamp toont zichzelf nu in de yeelight app met het MAC adres
4. selecteer en verbind. de lamp ademt nu snel tijdens het koppelen, maar aangekomen bij 100% krijg ik een error dat het mislukt is.

Ik heb hierna de 'server' van de yeelight app verwisseld van Duitsland naar Mainland CHina
zelfde resultaat.

In de mi app handmatig toegevoegd, maar ook hier geeft de app het op na 100%.

:'(

wie heeft de oplossing / tips?

edit:

aaaaarghhhhh 8)7
NAH! gelukt.... via een ietwat andere route:

@spawn666

1. Reset de lamp
2. open de mi home app

*O*
Deze optie heb ik nog niet eerder gehoord. Gelijk geprobeerd maar hij verschijnt niet. Bluetooth staat aan op te telefoon. Had top geweest als dit gewerkt had.

• spawn666
paQ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:35:

1. Reset de lamp
2. open de mi home app
Ik ben even gaan lezen. Die Meteorite versie heeft inderdaad bluetooth maar Yeelight YLDP06YL E27 heeft helaas geen bluetooth. Wel bedankt voor het meedenken. _/-\o_

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:18
spawn666 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:20:
[...]

Ik ben even gaan lezen. Die Meteorite versie heeft inderdaad bluetooth maar Yeelight YLDP06YL E27 heeft helaas geen bluetooth. Wel bedankt voor het meedenken. _/-\o_
worth a shot

Maar verder had ik precies hetzelfde probleem als jij.
tig keer gereset, naast de router gaan zitten, telefoon opnieuw opgestart, van alles!

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Sharkoon
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13-10 13:22
Was van plan om Yeelight aan te schaffen, maar man man man als ik dit lees dat je een lamp moet resetten en alle issues erbij.. nee dan koop ik wel weer een gloeilamp haha.

• Vegetto
  • Laatst online: 22-10 11:17
iemand ervaring met Yeelight en IFTTT? ik wil de lampen laten knipperen als er gebeld wordt met Ring, nu staat deze ertussen en kan ook koppelen echter heb ik een groep aangemaakt met 4 lampen maar ik kan in die lijst maar 1 lamp kiezen, wel 1 vn de 4 maar niet de groep..

• spawn666
Vriend van me heeft een hoop lampen van yeelight. Bij hem draait het allemaal prima.
Ik zit nog te denken of het misschien een IOS dingetje is. Heeft iemand met deze problemen ook al is met een android telefoon geprobeerd te koppelen?

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-10 16:16
spawn666 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:58:
Vriend van me heeft een hoop lampen van yeelight. Bij hem draait het allemaal prima.
Ik zit nog te denken of het misschien een IOS dingetje is. Heeft iemand met deze problemen ook al is met een android telefoon geprobeerd te koppelen?
heb al 2 jaar Yeelight in het begin vak problemen gehad(meestal met mij account) maar steeds in dalende lijn de laatste paar maanden herinner ik mij geen problemen, ik ben zeer tevreden.

• Br3wmaster
  • Laatst online: 22-10 08:31
Sinds afgelopen week ook in het bezit van een Yeelight lamp maar gelukkig geen problemen ondervonden zoals ik hier bij sommige mensen zie. Installatie was een fluitje van een cent en het koppelen aan mijn google home mini was ook zo gepiept.

Nu heb ik de lamp via bol gekocht en hier zijn ze toch best wel prijzig. Ik zag ze ook staan op banggood.com maar heb hier geen ervaring mee. Iemand hier die er wel ervaring mee heeft en is het een beetje betrouwbaar?

PSN: edwinboon1988 | Diablo3 Profile

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Ik bedien mijn Xiaomi Mi lampen met de Mi Home app, maar ik moet om de paar dagen opeens opnieuw inloggen. Iemand anders hier last van?

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Br3wmaster schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:00:
Sinds afgelopen week ook in het bezit van een Yeelight lamp maar gelukkig geen problemen ondervonden zoals ik hier bij sommige mensen zie. Installatie was een fluitje van een cent en het koppelen aan mijn google home mini was ook zo gepiept.

Nu heb ik de lamp via bol gekocht en hier zijn ze toch best wel prijzig. Ik zag ze ook staan op banggood.com maar heb hier geen ervaring mee. Iemand hier die er wel ervaring mee heeft en is het een beetje betrouwbaar?
Ik heb al vele spullen via banggood gekocht, ook Yeelights. Geen enkel probleem.

• Lemonn
  • Laatst online: 14-10 09:30
Redsandro schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:47:
Ik bedien mijn Xiaomi Mi lampen met de Mi Home app, maar ik moet om de paar dagen opeens opnieuw inloggen. Iemand anders hier last van?
Niet om de paar dagen, maar ik heb wel al een paar keer alles opnieuw moeten instellen. Kennelijk na een update van de app. Dat is heel vervelend, want ik ben dan alle schema's en automatismen kwijt ...
Betreft een Yeelight LED Bulb (Tunable) en de Xiaomi Home app.
Ik weet echter niet hoe dit te voorkomen ...

• Amdwarrior
  • Laatst online: 22:59
Kon de vraag niet echt vinden op Google maar hoe kan je voor zorgen als er iemand op lichtknop drukt dat Yeelight niet gelijk in allerhoogste lichtstand springt en moet opnieuw instellen.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-10 09:47
de Yeelight lampen kunnen nu blijkbaar ook direct in de Homebridge toegevoegd na een eventuele firmware update.

Echter als je geen doos meer hebt en dus geen geen code hebt, hoe krijg je dan alsnog de lampen in de Homebridge?

Bing

• RobertowNL
  • Laatst online: 23:42

RobertowNL

For you gear!

Amdwarrior schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:15:
Kon de vraag niet echt vinden op Google maar hoe kan je voor zorgen als er iemand op lichtknop drukt dat Yeelight niet gelijk in allerhoogste lichtstand springt en moet opnieuw instellen.
In de Mi Home app kan het door de lamp op de gewenste helderheid in te stellen, dan -> rechtsboven 3 puntjes (instellingen) -> Device settings -> default state -> save.

Recommender MisterTao: RobertNL (-50% op fee)

• Amdwarrior
  • Laatst online: 22:59
RobertowNL schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:48:
[...]

In de Mi Home app kan het door de lamp op de gewenste helderheid in te stellen, dan -> rechtsboven 3 puntjes (instellingen) -> Device settings -> default state -> save.
Bedankt ik gebruikte eersy Yeelight app maar volgens mij niet handig om yeelight en mi home samen te gebruiken? Want het wordt nu een beetje onoverzichtelijk

• Lemonn
  • Laatst online: 14-10 09:30
Om verwarring te voorkomen: met Mi Home app is waarschijnlijk bedoeld de app die (in ieder geval momenteel in de android Playstore) officieel Xiaomi Home heet.
Deze app biedt meer mogelijkheden dan de Yeelight app, en als je een account maakt, kun je daarnaast ook de IFTTT app gebruiken om de lamp te besturen (denk aan automatisch schakelen bij zonsondergang en zo).
Bij mij in gebruik in combinatie met een via aliexpress gekochte Yeelight LED Bulb (Tunable). Ik moest wel als Regio China kiezen, anders kon de Xiaomi Home app de lamp niet vinden.
(Maar ook toen ik de Yeelight app gebruikte, moest ik Mainland China kiezen.)

• makstra
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-10 10:06
bing69 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:25:
de Yeelight lampen kunnen nu blijkbaar ook direct in de Homebridge toegevoegd na een eventuele firmware update.

Echter als je geen doos meer hebt en dus geen geen code hebt, hoe krijg je dan alsnog de lampen in de Homebridge?
Heb je toevallig al een oplossing gevonden? Ik kamp met hetzelfde probleem met mijn strip en bulb.

• bing69
makstra schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Heb je toevallig al een oplossing gevonden? Ik kamp met hetzelfde probleem met mijn strip en bulb.
Helaas........ ik doe (deed) het voorlopig met de homebridge oplossing. Dat werkt ook.

bing69 wijzigde deze reactie 31-08-2019 07:52 (13%)

Bing

• makstra
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-10 10:06
bing69 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 07:52:
[...]

Helaas........ ik doe (deed) het voorlopig met de homebridge oplossing. Dat werkt ook.
https://homekitnews.com/2...=share&utm_medium=ios_app
Found it! :)

• bing69
Thanks, lamp kunnen toevoegen. Echter de ledstrip niet :'(

Bing

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:16
bing69 schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:02:
[...]

Thanks, lamp kunnen toevoegen. Echter de ledstrip niet :'(
Wel de plus versie van de strip? Heb hier wel de plus versie liggen die ik over een paar weken ga installeren, geen zin om de oude te vervangen dus blijf die gewoon gebruiken icm homebridge

• bing69
Helox-in-a-box schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:42:
[...]

Wel de plus versie van de strip? Heb hier wel de plus versie liggen die ik over een paar weken ga installeren, geen zin om de oude te vervangen dus blijf die gewoon gebruiken icm homebridge
Neem aan de standaard versie. Maar inderdaad via de homebridge werkt net zo goed.
Zelfs beter. Want het zal toeval zijn, gisteren ff stroom uitval gehad. De strip bleef netjes werken maar de lampen die ik al een keer aan woning had toegevoegd kwamen niet terug ook niet in Yeelight app. Na opnieuw toevoegen was ik ze na een tijdje weer kwijt, vanmorgen de lampen gereset en opnieuw toegevoegd in Domoticz. Het lijkt er op dat ze nu blijven werken. Maar ik voeg ze voorlopig toch maar ff niet toe....

Bing

• Snuffel
  • Laatst online: 15:11

Snuffel

Vroem!

Iemand met het verlossende antwoord misschien?

Ik wil 5m RGB ledstrip van Yeelight kopen, maar krijg niet helder of het nu de standaard 2m is met 3m extensie, of dat de strip geheel kant en klaar met driver enal op lengte van 5m is.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:20
Snuffel schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:57:
Iemand met het verlossende antwoord misschien?

Ik wil 5m RGB ledstrip van Yeelight kopen, maar krijg niet helder of het nu de standaard 2m is met 3m extensie, of dat de strip geheel kant en klaar met driver enal op lengte van 5m is.
Bedoel je de yeelight Aurora?
Ik heb die laatste besteld, is standaard 2m en uit te breiden per meter tot maximaal 10m.

Yeelight YLDD04YL 2m LED Smart Strip Light 220V ( Xiaomi Ecosystem Product ) - White EU Plug
https://www.gearbest.com/...74142846.html?wid=1640583

Yeelight YLOT01YL Light Strip Extended Cable ( Xiaomi Ecosystem Product )
https://www.gearbest.com/...20856212.html?wid=1433363

• Snuffel
  • Laatst online: 15:11

Snuffel

Vroem!

Ah, het is dus 2+1+1+1..
En ja, inderdaad de Aurora (of gelijkwaardige RGB LEd strip). Had gehoopt dat 1x5m een optie was, maar helaas....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• WeirdWestMan
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-09 20:17
Ben van plan om een paar E27 Yeelights aan te schaffen. Twijfel alleen nog tussen de RGBW variant of de witte.

Heeft iemand ervaring met beiden? Valt er uit de RGBW variant ook een mooie warm witte kleur te halen?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:16
Vandaag is de Xiaomi meteor led lamp aangekomen, stukken goedkoper dan de Hue Ensis (80 vs 399 :P). Even de LAN controls aangedaan in de Yeelight app en zie dat het gelijk wordt opgepikt door de homebridge-MiAqaraPlatform module.

Helaas kan ik nog alleen de lamp zelf bedienen in homekit en niet de moodlight.

• KaiseRRuby
Snap er echt niks van. Yeelight heeft het altijd top gedaan met de Yeelight app en met Google Assistant.

Was ik op vakantie, was internet er schijnbaar uit. Kom terug, lampen doen het niet meer. Ik krijg ze met geen mogelijkheid meer gekoppeld in de app.

Connection timed out, wat ik ook probeer. Heb hele internet afgestruind om alles te proberen, geen soelaas.

Snap het echt niet. Werkt het bij jullie allemaal soepel en standaard?

• wokkelz
KaiseRRuby schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:07:
Snap er echt niks van. Yeelight heeft het altijd top gedaan met de Yeelight app en met Google Assistant.

Was ik op vakantie, was internet er schijnbaar uit. Kom terug, lampen doen het niet meer. Ik krijg ze met geen mogelijkheid meer gekoppeld in de app.

Connection timed out, wat ik ook probeer. Heb hele internet afgestruind om alles te proberen, geen soelaas.

Snap het echt niet. Werkt het bij jullie allemaal soepel en standaard?
Welke server gebruik je in de app?

• KaiseRRuby
wokkelz schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:10:
[...]

Welke server gebruik je in de app?
Alles geprobeerd, mainland china, singapore..

• KaiseRRuby
Nog eens proberen dan, hoe werkt het aanmelden bij jullie? Gewoon in 1 keer door of hebben jullie allemaal trucjes?

• wokkelz
KaiseRRuby schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:51:
Nog eens proberen dan, hoe werkt het aanmelden bij jullie? Gewoon in 1 keer door of hebben jullie allemaal trucjes?
Met oudere firmware was ik soms wel even aan het kloten, soms meerder malen reset voordat ik de lampen eindelijk in de yeelight app had.
Met huidige firmware is het aanmelden in de app hetzelfde alleen werkt het direct.
Ik heb 3 yeelight rgbw lampen en de aurora lightstrip.

• KaiseRRuby
wokkelz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:54:
[...]

Met oudere firmware was ik soms wel even aan het kloten, soms meerder malen reset voordat ik de lampen eindelijk in de yeelight app had.
Met huidige firmware is het aanmelden in de app hetzelfde alleen werkt het direct.
Ik heb 3 yeelight rgbw lampen en de aurora lightstrip.
Echt bizar, ik kom gewoon niet door de aanmelding heen..

• wokkelz
KaiseRRuby schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:22:
[...]

Echt bizar, ik kom gewoon niet door de aanmelding heen..
Kan je eens stap voor stap uitleggen wat je doet? En ik neem aan dat je je lampen al gereset heb (5x uit/aan)?

• KaiseRRuby
wokkelz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:45:
[...]

Kan je eens stap voor stap uitleggen wat je doet? En ik neem aan dat je je lampen al gereset heb (5x uit/aan)?
Ja.

Ik reset de lamp. Open Yeelight app. Vind de lamp. Probeer te koppelen en hij zegt: connection timed out. Verder dan dat kom ik nooit.

Hij heeft het wel gedaan overigens.

• wokkelz
Ik heb ook wel eens mn wifi 'weggegooid/vergeten' op mijn telefoon. Dan vervolgens weer verbinden met je net geresette wifi en lamp en weer de setup doorlopen.
Beetje klooien moet lukken.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True