Dakar & Africa Eco Race 2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Dakar & Africa Eco Race 2018

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/logo_RRN-transparente-limpo-klein3.png

Historie

Uitslagen

Kalender
Dakar

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/dakar2017kalender_thumb.png
Klik op de thumbnail voor het werkelijke formaat

Africa Eco Race

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/africaecorace2017kalender_thumb.png
Klik op de thumbnail voor het werkelijke formaat

Parcour
Dakar

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/5872b.jpg
Klik op het plaatje voor de gedetailleerde route in PDF formaat

Africa Eco Race

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/africaecoraceparcour2018.png
Klik op het plaatje voor de gedetailleerde route

Teasers
Dakar

Africa Eco Race

Deelnemers
Dakar

Africa Eco Race

Live Tracking
Dakar

Africa Eco Race

Nieuws

Uitzendingen

Zoals elk jaar is Dakar weer te bekijken op TV bij RTL GP.
Dit jaar zendt RTL GP ook de Africa Eco Race uit!
RTL GP Uitzendschema

De uitzendingen kun je ook online terugkijken:
Dakar op RTL XL - Africa Eco Race op RTL XL

De Africa Eco Race is ook op andere (buitenlandse) zenders te bekijken. Zie daarvoor het overzicht.

Bronnen & Copyright

Slot

Aanvullingen? Typfouten? Ik ben voor alles in :*) Ik wens jullie allen fijne races toe!

[ Voor 78% gewijzigd door TommyGun op 02-01-2018 15:09 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
OP is WIP :)

Update 1
De OP is zo goed als af; misschien dat iemand het openingsplaatje (deze) mooier kan vergelijken?
Is het verder duidelijk qua opzet / kleuren ?

Update 2
Ik kan verder geen schema vinden (voor Dakar) van uitzendingen op andere zenders dan RTL GP (7).
Wel van de Africa Eco Race.
Als iemand iets heeft; let me know!

[ Voor 126% gewijzigd door TommyGun op 02-01-2018 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:41
Gecombineerd topic dus, zal soms wat verwarrend zijn maar ik denk dat de animo voor dit topic beperkt is tot liefhebbers dus dan worstelen we ons er vast wel doorheen :)

Ik heb er weer zin in in elk geval, zoals elk jaar wel weer jammer dat het zo laat op TV is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
B-Real schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:37:
Gecombineerd topic dus, zal soms wat verwarrend zijn maar ik denk dat de animo voor dit topic beperkt is tot liefhebbers dus dan worstelen we ons er vast wel doorheen :)
Klopt, er werd niet veel meer gepost de voorgaande jaren dus vandaar de combinatie.

Het is al werk genoeg om 1 OP te maken, ben er ook nog mee aan het prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:18
Hoe zit het nu met deelnemersveld tussen die 2? Gerard in africa begreep ik, maar zorgen deze twee er nu niet voor dat er twee halve competities zijn?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Snowhite0901 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:51:
Hoe zit het nu met deelnemersveld tussen die 2? Gerard in africa begreep ik, maar zorgen deze twee er nu niet voor dat er twee halve competities zijn?
6 Nederlandse trucks bij Africa; http://www.alexmiedema.nl...e-trucks-afrika-eco-race/

Ook 1 motorrijder en 1 auto maar wie weet ik zo niet.

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 02-01-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:18
TommyGun schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:54:
[...]

6 Nederlandse trucks bij Africa; http://www.alexmiedema.nl...e-trucks-afrika-eco-race/

Ook 1 motorrijder en 1 auto maar wie weet ik zo niet.
Maar de kamazen rijden gewoon de dakar (die niet in dakar eindigt toch;))

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Snowhite0901 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:00:
[...]

Maar de kamazen rijden gewoon de dakar (die niet in dakar eindigt toch;))
Jep :) Maar er rijden nog genoeg Nederlandse trucks mee in de Dakar hoor. Vraag is alleen of ze het Kamaz moeilijk kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:09

Hegeman

Weet van alles wat

Snowhite0901 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:51:
Volgens mij doet het 'Petronas Team De Rooy Iveco' niet mee omdat ze het niet eens zijn met het parcour (en de organisatie) omdat deze steeds meer op WRC proeven gaan lijken. De echte dakar stages (lees duinen en echt ploeteren door de woestijn) waren voorgaande jaren op 1 hand te tellen.
TommyGun schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:07:
[...]

Jep :) Maar er rijden nog genoeg Nederlandse trucks mee in de Dakar hoor. Vraag is alleen of ze het Kamas moeilijk kunnen maken.
Hopen dat Martin van den Brink nog hogen ogen kan gooien. Vond hem vorig jaar goed meedoen, niet altijd even stabiel maar sowieso een kanshebber voor de top 10(/5?)!

[ Voor 40% gewijzigd door Hegeman op 02-01-2018 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Goed bezig @TommyGun :)

Goede timing ook, kan vanavond dus al gaan zitten - had ik ff gemist :)

Erg fijn om te zien dat ze Africa ook uitzenden. Daar zitten de kanonnen nu (Fam de Rooy en co ;) )
Ook erg blij met het schema; lekker om half 11 ff twee uurtjes rally per dag.

Als ze nou dat geneuzel van die presentatoren ook nog ff wegpoetsen, past het allemaal in een uurtje :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:16:
Goed bezig @TommyGun :)

Goede timing ook, kan vanavond dus al gaan zitten - had ik ff gemist :)
Rustig op het werk O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gerard de Rooy komt 'groepje stenengooiers tegen' in Afrika: 'Klinker door de zijruit gekregen'

http://www.omroepbrabant....+de+zijruit+gekregen.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

offtopic:
Dat ken ik ergens van :+
Voor de bonuspunten: staat de koelkast al in de CMDB of niet? :P

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 02-01-2018 17:29 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 15:16

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Paulus07 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:28:
Gerard de Rooy komt 'groepje stenengooiers tegen' in Afrika: 'Klinker door de zijruit gekregen'

http://www.omroepbrabant....+de+zijruit+gekregen.aspx
Triest maar ook in nederland komt dit voor :(
Daar schrokken ze blijkbaar van want ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. Dat is waarschijnlijk ons geluk geweest."
Beetje afstand houden dus :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nu ben ik (nog) niet zo heel bekend met de Africa ECO Race, maar dat De Rooy als derde overall over de streep kwam, betekend dit dan dat De Rooy het klassement voor de trucks ook leidt? Ik kan geen tussenstand vinden op http://www.africarace.com/index.php/en, of kijk ik er gewoon overheen?

Ik vind het overigens wel jammer dat RTL7 pas laat de uitzending heeft, maar ja, aan de andere kant is de rally natuurlijk ook overdag.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die uitzending viel knap tegen. Zat aan minimaal een half iur te denken maar was in 20 min wel gepiept :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Wat ik denk zal ik maar voor me houden O-)
CH4OS schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:31:
Nu ben ik (nog) niet zo heel bekend met de Africa ECO Race, maar dat De Rooy als derde overall over de streep kwam, betekend dit dan dat De Rooy het klassement voor de trucks ook leidt? Ik kan geen tussenstand vinden op http://www.africarace.com/index.php/en, of kijk ik er gewoon overheen?

Ik vind het overigens wel jammer dat RTL7 pas laat de uitzending heeft, maar ja, aan de andere kant is de rally natuurlijk ook overdag.
Ik krijg het ook niet gevonden -O- Inderdaad zelfs op de officiële website niets.

Wellicht op hun FB pagina https://fr-fr.facebook.com/Africa-Eco-Race-130566836969577/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

The Eagle schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:05:
Die uitzending viel knap tegen. Zat aan minimaal een half iur te denken maar was in 20 min wel gepiept :/
Zo te zien ook geen herhaling de volgende dag rond 18:00uur. Lijkt me duidelijk bij RTL zoals altijd, wie betaald komt in beeld...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb de eerste uitzending ook gemist, maar blijkbaar ook niet veel gemist. 23.30 is toch iets te laat voor mij, vanavond onder het eten maar even terugkijken.

Wie betaald komt in beeld... dat kan heel goed kloppen. Ik las vorige week ergens dat Gerard de Rooy zich sterk had gemaakt om de Africa ECO Race op TV te krijgen, dat zal bij RTL wel gepaard gaan met een zak geld en in ruil daarvoor weer een hoop sponsoring in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Precies, daarom zie je ook nooit de kleinere teams in beeld met interviews... Maar goed ben blij dat RTL tenminste iets toont.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ghostrider schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Zo te zien ook geen herhaling de volgende dag rond 18:00uur. Lijkt me duidelijk bij RTL zoals altijd, wie betaald komt in beeld...
Je kunt online terugkijken via RTL XL, zie de noodzaak van een herhaling niet zo.
B-Real schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:34:
Ik heb de eerste uitzending ook gemist, maar blijkbaar ook niet veel gemist. 23.30 is toch iets te laat voor mij, vanavond onder het eten maar even terugkijken.

Wie betaald komt in beeld... dat kan heel goed kloppen. Ik las vorige week ergens dat Gerard de Rooy zich sterk had gemaakt om de Africa ECO Race op TV te krijgen, dat zal bij RTL wel gepaard gaan met een zak geld en in ruil daarvoor weer een hoop sponsoring in beeld.
RTL7 (RTLGP) is niet de enige die het uitzendt. In veel landen wordt het ook op Eurosport en/of Eurosport 2 uitgezonden, ook in Nederland. Echter besteed Eurosport er een kwartiertje per dag aan.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:42:
[...]
Je kunt online terugkijken via RTL XL, zie de noodzaak van een herhaling niet zo.
[...]
RTL7 (RTLGP) is niet de enige die het uitzendt. In veel landen wordt het ook op Eurosport en/of Eurosport 2 uitgezonden, ook in Nederland. Echter besteed Eurosport er een kwartiertje per dag aan.
Had het nog wel in de OP gezet :( ;) :P

https://www.rtl.nl/gemist/rtl-gp-africa-eco-race/

En het uitzendschema van andere zenders (Africa Eco Race) http://www.africarace.com...files/2017-12/mediaTV.pdf

Dakar zendt Eurosport niet meer uit volgens mij :?

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 03-01-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Jawel, enkel in de TV gids heet het bij eurosport "Rally".

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Voor de geïnteresseerden zijn de deelnemers enigszins live te volgen via Google Earth. (via de AfricaEcoRally website)

Download: https://www.dropbox.com/s...t/AER-2018_media.kml?dl=0 en open de .kml file met google earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ghostrider schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:59:
Jawel, enkel in de TV gids heet het bij eurosport "Rally".
Hm, ik zie enkel de Africa Eco Race https://www.eurosport.nl/tvschedule.shtml ("Avond")
Hegeman schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:24:
Voor de geïnteresseerden zijn de deelnemers enigszins live te volgen via Google Earth. (via de AfricaEcoRally website)

Download: https://www.dropbox.com/s...t/AER-2018_media.kml?dl=0 en open de .kml file met google earth.
Jep, staat ook in de OP. Het zou alleen mooi zijn als het in Google Maps ook werkt, wie gebruikt er nou Google Earth.

[ Voor 47% gewijzigd door TommyGun op 03-01-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

TommyGun schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:48:
[...]

Had het nog wel in de OP gezet :( ;) :P

https://www.rtl.nl/gemist/rtl-gp-africa-eco-race/

En het uitzendschema van andere zenders (Africa Eco Race) http://www.africarace.com...files/2017-12/mediaTV.pdf

Dakar zendt Eurosport niet meer uit volgens mij :?
Eurosport Dakar ook niet meer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Anoniem: 68880 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:12:
[...]

Eurosport Dakar ook niet meer. 8)
:+ :+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwacht veel van de gebroeders Coronel dit jaar, in The Beast. Afgelopen week nog de hel van Tom zitten kijken...man man...held!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 68880 op 03-01-2018 12:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tom had vorig jaar inderdaad veel pech. Volgens mij doet hij dit jaar niet mee aan Dakar, omdat hij voor RTLGP dagelijks een item maakt met Allard Kalff?

De Rooy gaat overigens ook goed, lees ik net op Facebook:
Gerard noteert de tweede tijd op CP2 in de tweede etappe van #AER2018. Het verschil bedraagt iets meer dan 8 minuten. Gerard is wel de voor hem gestarte Thomasse voorbij.
Ik heb net Google Earth icm de .kml file gedownload en geinstalleerd. Zelfs op Linux werkt het, super tof dit! :)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

CH4OS schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:21:
Tom had vorig jaar inderdaad veel pech. Volgens mij doet hij dit jaar niet mee aan Dakar, omdat hij voor RTLGP dagelijks een item maakt met Allard Kalff?

[...]
Tom en Tim rijden dit jaar voor het eerst met z'n tweeën in hun nieuwe 'The Beast'. Voorheen reden ze in 2 aparte zelfbouw buggy's, maar na de 'hel' van vorig jaar voor Tom, hebben ze toen besloten om het anders aan te pakken. Bij het Amerikaanse bedrijf Jefferies Racing werd er in 2017 een Baja-type buggy voor de broers gebouwd waarmee ze dit jaar de Dakar willen gaan uitrijden. ;)

Mocht Tom niet 'op tijd' zijn voor het dagelijkse item, dan zal hij vast via zijn TomCam de situatie van die dag laten zien.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CH4OS schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:21:

[...]

Ik heb net Google Earth icm de .kml file gedownload en geinstalleerd. Zelfs op Linux werkt het, super tof dit! :)
Geen TV aangehad of internet storing de afgelopen maanden? 8)7

Kijk anders hier even: https://coroneldakar.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 68880 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:31:
Geen TV aangehad of internet storing de afgelopen maanden? 8)7
Nou, rustig maar hoor. Snap niet waarom er gelijk zo gereageerd moet worden, beetje kinderachtig dit. Ik volg Dakar niet meer op de voet, want het is (mijns inziens) de rally niet meer die het ooit was, ik volg nu veel liever de Africa Eco Race. :)

En zag gisteren toen ik toevallig even zapte op de TV een reclame (op RTL7 natuurlijk) over Kalff en Coronel in Dakar en dat ze dagelijks een item gingen doen, dus ja, ging er even vanuit dat door de Hel van 2017 Tom niet meer mee deed. Daar hoeft dus niet zo overdreven op gereageerd te worden, het is niet het einde ter wereld, zo heilig / interessant zijn de gebroeders Coronel ook weer niet. ;) Als je het over commercieel en betalen voor airtime hebt... :X

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo was het zeker niet bedoeld hoor. Waarom voelen mensen zich meteen aangevallen tegenwoordig? Ontspan, relax.

Jammer dat je geen intonatie kan typen...zoiets:

<intomatie="ironie, licht sarcasme, humor">plaats hier je reactie</intonatie>

Allard Kalff gaat samen met JayJay Boske Dakar verslaan (link)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 68880 op 03-01-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 68880 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:40:
Zo was het zeker niet bedoeld hoor. Waarom voelen mensen zich meteen aangevallen tegenwoordig? Ontspan, relax.
Punt is meer dat intonatie niet zichtbaar is in teksten op het web of in emails. Als dan ook een emoticon als 8)7 gebruikt wordt, komt dat sneller nogal kort door de bocht over. Daarom gebruik ik die emoticon heel weinig. ;)

Ben zelf intussen bezig om de kml geimporteerd te krijgen in een map op Google Earth, zodat ik de map ook kan bekijken op mijn mobiel, maar dat lukt nog niet echt. Iemand een idee?

Edit; intussen gelukt. Ik opende de app op de telefoon en koos links in het hamburger menu voor 'Mijn Plaatsen' alwaar ik de kml kon importeren.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Anoniem: 68880 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:16:
Verwacht veel van de gebroeders Coronel dit jaar, in The Beast. Afgelopen week nog de hel van Tom zitten kijken...man man...held!
Dat is echt een geweldige documentaire, ik weet alleen niet wat ik moet verwachten van 'the beast'. Alleen door die naam doet het me al een beetje denken aan Robby Gordon, die alleen maar meedeed voor de show. Als hij in de duinen kwam, standaard problemen omdat de auto maar twee wiel aangedreven is en veel vermogen heeft.

Na mijn idee als je een relatieve makkelijke Dakar wilt moet je met een Hilux/Mini (4wd) meedoen, al is dat alsnog geen garantie. Ik vond het daarom vorig jaar ook zeer verrassend om te zien hoe goed de Peugeots mee deden voorin het veld (en het volledige podium vorig jaar natuurlijk)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het filmpje van het beest zag er goed uit. Ik heb wel vertrouwen in de Dakar kwaliteiten van Tom en Tom dan van Gorden, hui bruut die Hummer ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Toch wel jammer dat beide races gedeeltelijk tegelijk zijn, dat maakt het volgen niet gemakkelijker, ik denk dat ik de Africa race even oversla.

Imho toch wel jammer dat de Rooy niet mee doet aan de Dakar, hij zou een potentiële winnaar kunnen zijn. En het klinkt ook wel erg als "de dakar is te zwaar dus ik ga wat anders doen". Beetje hetzelfde als Tom Dumoulin die kiest voor de Giro ipv de Tour omdat de kans om te winnen dan groter is.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 03-01-2018 15:57 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:55:
Toch wel jammer dat beide races gedeeltelijk tegelijk zijn, dat maakt het volgen niet gemakkelijker, ik denk dat ik de Africa race even oversla.

Imho toch wel jammer dat de Rooy niet mee doet aan de Dakar, hij zou een potentiële winnaar kunnen zijn. En het klinkt ook wel erg als "de dakar is te zwaar dus ik ga wat anders doen". Beetje hetzelfde als Tom Dumoulin die kiest voor de Giro ipv de Tour omdat de kans om te winnen dan groter is.
Ik kan me niet voorstellen dat De Rooy de Dakar te zwaar vindt. Volgens mij was het echt easy peasy vorig jaar.... Er zijn er natuurlijk best veel mee gestopt die er niks meer aan vonden (het parcour leek steeds meer op een WRC proef).

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 03-01-2018 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Dat is het idd, de deelnemers die nu overstappen van Dakar naar de ECO challenge vonden de Dakar qua route en etappes niet meer leuk, paste volgens hun niet meer bij de Dakar gedachte.
Men wil weer duinen en heel veel zand en dat is verre van gemakkelijk.

En laten we eerlijk zijn, vorig jaar was de route van de Dakar ook niet geweldig met alle afgelaste routes en de grote hoeveelheid modder.

Blijft toch gek hè. Het over de Dakar rally hebben terwijl deze niet in "Dakar" plaatsvind en deze vergelijken met de ECO challenge welke wel in "Dakar" plaatsvind |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

In Dakar zijn ze snel uitgereden inderdaad :)

Gelukkig eindigen ze daar. Le Dakar is nog een overblijfsel van de eerdere naam Paris- Dakar.

Toen de DAFjes van de Rooy nog de 200 km aantikte. Ari Vatanen heeft daar nog nachtmerries van...

Krijg nog kippenvel...

YouTube: Ari Vatanen vs Jan de Rooy (Remastered.HQ)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 68880 op 03-01-2018 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Irritante de laatste jaren was elke keer die regen waardoor stages uitvielen etc. En dat was als kijker al. Als rijder/team wil je gewoon knallen in die trucks, wagens, motoren etc. Dan wil je al helemaal niet horen dat een stage niet meer doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Ik citeer van hun Facebook pagina:

UPDATE: Van Ginkel kan klassement vergeten na dag vol pech

Wuf van Ginkel zag al op de tweede dag van de Africa Eco Race zijn kansen op een mooi klassement vervliegen. In de 443 kilometer lange etappe van Erfoud naar Foum Zguid kreeg hij de maken met zoveel pech dat hij halverwege uit de proef moest rijden om via de weg het bivak te bereiken. Een niet goed werkend bandenaflaatsysteem lag aan de basis van de ellende.
Doordat het systeem aan één kant van de Iveco niet goed werkte, kon monteur Bert van Donkelaar de banden niet op de juiste spanning krijgen. In de etappe met afwisselend duinen, zand, snelle paden en rivierbeddingen met stenen was de bandenspanning juist cruciaal. Het probleem leverde Van Ginkel twee aan flarden gereden banden op en eentje die langzaam leegliep. “De kapotte banden hebben we gewisseld en die ene die leegliep hebben we naar de andere kant verplaatst, waar het bandenaflaatsysteem nog wel werkte”, vertelt Van Ginkel. “Helaas bleek dat niet genoeg, want door de verkeerde bandenspanning ging er een stuurkogel kapot, waardoor er nog eens twee banden stuk sloegen. Toen was het over. De stuuras wilde niet meer naar links. Dan kun je niet meer rijden. Doodzonde dat zo’n klein euvel zulke grote gevolgen heeft. Het ging zo lekker.” In totaal moesten Van Ginkel en zijn crew zes keer een wiel wisselen.
Bij Mhamid kon Van Ginkel de weg op om zo naar het bivak bij Foum Zguid te rijden. Omdat hij niet naar links kon sturen, nam hij sommige bochten in de achteruit. “Rechts achteruit is ook linksaf. Het is alleen wat omslachtiger.”
In het bivak aangekomen had Van Ginkel even de tijd nodig om zijn teleurstelling te verwerken. “Dit is een grote domper. We zijn hier niet om via de weg te rijden. Juist niet. Het klassement kunnen we vergeten nu. Dan maar kijken of er nog wat mooi dagresultaten in zitten.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Jammer, niet de eerste keer voor Wuf dat het niet helemaal lekker loopt.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Gerard de Rooy had een gebroken schokbreker, en heeft daardoor een uur achterstand opgelopen op de snelste auto.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Rechts achteruit is ook linksaf :D
Wat een held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Hier een interessant artikel over hoe en waarom NLse deelnemers voor Africa Eco of Dakar hebben gekozen.
https://www.bd.nl/regiosp...rder-teruglopen~a18566f6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Wuf van Ginkel is nog als enigste equip onderweg naar het bivouac, ik hoop voor hem gezien het pad van de weg dat hij niet dezelfde problemen als gisteren heeft.

WufDakar
Tijdsverschil is -1 t.o.v. van ons.

Update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X4UEPPZyEogNBfc4Mk7Y0n6k/thumb.png

[ Voor 23% gewijzigd door Hegeman op 04-01-2018 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Pff, het is elke avond wel wat. Begin deze week verre van fit, dus vroeg m'n bedje in. Rest van de week 's avonds andere verplichtingen en vroeg eruit. Dus de afleveringen (terug)kijken schiet er bij in.

Misschien komend weekend de wekker ook maar vroeg zetten en een terugkijk marathon doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Grote naam in het motorklassement valt weg: Paulo Goncalves.
Jammer, hoop dat het HRC team dit jaar meer concurrentie kan bieden aan de oppermachtige KTM's.

https://nl.motorsport.com...an-in-dakar-rally-992791/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
B-Real schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:08:
Pff, het is elke avond wel wat. Begin deze week verre van fit, dus vroeg m'n bedje in. Rest van de week 's avonds andere verplichtingen en vroeg eruit. Dus de afleveringen (terug)kijken schiet er bij in.

Misschien komend weekend de wekker ook maar vroeg zetten en een terugkijk marathon doen :D
Same here |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Goed begin is het halve werk ;)
Bernard ten Brinke pakt P2 op de eerste proef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het zal inderdaad wel taktiek zijn van Peugeot, niet te hard van start zodat ze morgen niet vooraan hoeven te starten. Maar inderdaad een leuk begin.

Maar wat is die nieuwe presentator Jayjay een droeftoetwr, dan was Rob Kamphuis nog beter te verdragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Tim en Tom...ik snap het niet. Maanden voorbereiding, testen, etc...en na 15km sta je stil. Gelukkig wel gefinisht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

De eerste grote uitvaller bij de auto's is een feit, Bryce Menzies.

https://www.facebook.com/...videos/10156061612409339/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 09:32

BoltYes

This is the Way

Rustig hier. Eerste motorrijder Joaquim Rodrigues ligt er ook al uit met een best heftige crash als je zo'n 10 meter naar beneden donderd...:X

YouTube: Joaquim Rodrigues Dakar 2018 crash

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tenenkrommende eru promotie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Wie betaald, die bepaald!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kutkaas :+
En dat die T&T iedere keer dat doeidoei herhalen uit die reclame, ook in het programma zelf, loopt ook de spuigaten uit :(

Een van de redenen dat ik Dakar en co kijk is dat het jeugdherinneringen oproept. Ben van 77 en heb de jaren 80 met Jan de Rooy in de TurboTwins bewust meegemaakt. Geweldig om te zien. Zie mezelf nog als kleine jongen bij de voetbalclub zitten, samenvatting van een paar uur op een Barco projector en groot scherm. En maar wachten tot die mastodonten voorbij kwamen _/-\o_

Die charme is er nu wel af. Te commercieel geworden (met name de uitzendingen,), teveel regels. Dakar helemaal.
En bij de Eco challenge mag de Rooy max 160 rijden geloof ik. Maar waarom dan? Laat hem lekker gassen en de rest ook. Risico is zijn eigen risico, die jongens leven er voor. Laat ze maar lekker met 200+ door het zand knallen ipv rustig voortploegen.
Als ik dan de organisator van Eco hoor zeggen dat ie openstaat voor iedereen met een leuk ecologisch project...dan snap ik dat niet. Die bakken zijn geen van allen ecologisch, het zijn echt geen spaardiesels ofzo. Of ze moeten met zonnecellen gaan rijden, maar dan is 1 koprol einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hegeman schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:03:
[...]

Wie betaald, die bepaald!
Eens, maar er zijn ook andere manieren denk ik. Dit schiet zijn doel voorbij. Voor mij geen eru! 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:23:
Kutkaas :+
En dat die T&T iedere keer dat doeidoei herhalen uit die reclame, ook in het programma zelf, loopt ook de spuigaten uit :(

Een van de redenen dat ik Dakar en co kijk is dat het jeugdherinneringen oproept. Ben van 77 en heb de jaren 80 met Jan de Rooy in de TurboTwins bewust meegemaakt. Geweldig om te zien. Zie mezelf nog als kleine jongen bij de voetbalclub zitten, samenvatting van een paar uur op een Barco projector en groot scherm. En maar wachten tot die mastodonten voorbij kwamen _/-\o_

Die charme is er nu wel af. Te commercieel geworden (met name de uitzendingen,), teveel regels. Dakar helemaal.
En bij de Eco challenge mag de Rooy max 160 rijden geloof ik. Maar waarom dan? Laat hem lekker gassen en de rest ook. Risico is zijn eigen risico, die jongens leven er voor. Laat ze maar lekker met 200+ door het zand knallen ipv rustig voortploegen.
Als ik dan de organisator van Eco hoor zeggen dat ie openstaat voor iedereen met een leuk ecologisch project...dan snap ik dat niet. Die bakken zijn geen van allen ecologisch, het zijn echt geen spaardiesels ofzo. Of ze moeten met zonnecellen gaan rijden, maar dan is 1 koprol einde oefening.
Ik ben van 73 en denk er redelijk hetzelfde over. Die max van 160 is volgens mij (mede) veroorzaakt door de Twin Cam. De tweede is toen verongelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Net even opgezocht: die sneldheidsbegrenzing bestaat pas sinds 2006. Het resultaat van het ongeluk in 1988 was dat er in 1989 geen trucks mee deden, en de regulatie (geen twin motor) verder aangescherpt werd.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Tim en Tom zijn soms wat irritant met hun sponsoruitingen, maar ik vergeef het ze aangezien hun race/rally hobby hier grotendeels door gefinancierd wordt. Vergeet niet dat het beide ook maar amateurs zijn en, zeker v.w.b. Dakar, zo goed als alles zelf doen met een klein team.

Is toch net even wat anders dan enkele Quote 500 leden welke niet op een ton meer of minder kijken en topmateriaal kunnen kopen. Ook daarvoor niets anders dan respect, want met alleen een grote spaarpot kom je er ook niet natuurlijk maar stelt de soms wat irritante broertjes wel in een iets ander daglicht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dakar *O*. Ik volg de motorrijders en mijn zoontje (dit weekend 6 jaar oud) de 'racevrachtwagens'. Leuk om samen te kijken en als ik die gasten vol gas door de duinen zie blazen word ik spontaan jaloers, ook al weet ik dat een Dakar rijden voor mij waarschijnlijk nooit weggelegd zal zijn :).

Wel lastig om niet stiekem 's avonds de livestream aan te zetten, ik kijk steeds de volgende (mid)dag de etappe van de dag ervoor met hem, zodra hij uit school is.

Hij droomt ervan om samen een keer te racen met zo'n 'racevrachtwagen' als hij groot is O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

B-Real schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:47:

Is toch net even wat anders dan enkele Quote 500 leden welke niet op een ton meer of minder kijken en topmateriaal kunnen kopen. Ook daarvoor niets anders dan respect, want met alleen een grote spaarpot kom je er ook niet natuurlijk maar stelt de soms wat irritante broertjes wel in een iets ander daglicht :)
Je hebt gewoon bizar veel geld nodig om te kunnen racen tegenwoordig, voor de dakar helemaal. Dan zie je inderdaad een behoorlijk contrast tussen een Quote lid en een kistenrijder ;(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het feit dat de eru reclame irritant is doet niets aan het feit dat ik Tim en Tom zeer waardeer. Die tranen van frustratie van Tim op dag 1 zeggen alles over hun passie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat een schaamteloos slechte plug van Tom :') even tijdens het interview zijn kuipje eruit opentrekken en een crackertje doppen _O-.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Moet er anders ook wel om lachen, iedereen weet dat ze sponsors nodig hebben om toch maar weer een leuk kunstje uit te kunnen voeren. Dat ze dan die kaas gaan zitten vreten en af en toe doei doei roepen, mooi toch. De beelden als ze met die buggy zo'n duin opploegen maakt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die Tim en Tom zijn ergerlijk, dat gejank leek mee ook aangedikt alles voor de kijkcijferjes denk ik dan. Ik kan die 2 echt niet meer serieus nemen.

En dan die nieuwe presentator Jayjay... Aaarg, de naam alleen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chaoss schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:22:
Die Tim en Tom zijn ergerlijk, dat gejank leek mee ook aangedikt alles voor de kijkcijferjes denk ik dan. Ik kan die 2 echt niet meer serieus nemen.

En dan die nieuwe presentator Jayjay... Aaarg, de naam alleen al.
Het maakt voor mij enigzins goed dat ik via de RTL XL site kijk (online streaming dus) en ik dus geen reclame heb, verder, buiten die plugs van Kapitein Coronel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Ghostrider schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Je hebt gewoon bizar veel geld nodig om te kunnen racen tegenwoordig, voor de dakar helemaal. Dan zie je inderdaad een behoorlijk contrast tussen een Quote lid en een kistenrijder ;(
Het avontuur van Tim en Tom kost ongeveer 1 miljoen euro. En dat is dan een relatief kleine prive equipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Gisteren wel genoten van de beide beelden. Aan de ene kant bevalt het korte verslag van de Eco Race mij wel, in 20 min heb je het gewoon gezien. Ben erg benieuwd of De Rooy de komende dagen het gat dicht kan rijden in de duinen, daar waar ze in het voordeel zouden moeten zijn.

En dan de Dakar, auto klassement is dit jaar toch ook wel weer gaaf hoor. Vrachtwagenklassement iets minder spannend, daar dendert Kamaz gewoon naar de overwinning verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

B-Real schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:46:
Gisteren wel genoten van de beide beelden. Aan de ene kant bevalt het korte verslag van de Eco Race mij wel, in 20 min heb je het gewoon gezien. Ben erg benieuwd of De Rooy de komende dagen het gat dicht kan rijden in de duinen, daar waar ze in het voordeel zouden moeten zijn.

En dan de Dakar, auto klassement is dit jaar toch ook wel weer gaaf hoor. Vrachtwagenklassement iets minder spannend, daar dendert Kamaz gewoon naar de overwinning verwacht ik.
Ik duim in mijn favoriete segment natuurlijk voor Honda, ondanks de killing spree van KTM de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:56
B-Real schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:47:
Tim en Tom zijn soms wat irritant met hun sponsoruitingen, maar ik vergeef het ze aangezien hun race/rally hobby hier grotendeels door gefinancierd wordt. Vergeet niet dat het beide ook maar amateurs zijn en, zeker v.w.b. Dakar, zo goed als alles zelf doen met een klein team.

Vergis je niet in de familie Coronel, die zijn ook goed voor +- 35 miljoen omzet per jaar.
Minstens de helft van hun Dakar project, dat trouwens 630.000 euro kost, betalen ze uit eigen zak.

https://www.deondernemer....-gaan-vol-gas-in-business

Natuurlijk is reclame irritant, maar zoals Tom midden in dat interview die la open trekt en z'n kaas gaat zitten eten vind ik toch ook wel weer humor hebben. Sowieso is Tom iemand die op TV meer irritatie opwekt dan dat hij doet als je hem in het echt ontmoet.

[ Voor 11% gewijzigd door Richard117 op 09-01-2018 13:08 ]

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb ook geen medelijden met de familie Coronel, maar het feit dat je een familiebedrijf hebt met veel omzet wil nog niet zeggen dat ze zwemmen in het geld. Het Dakar avontuur is bij hun meer hobby/vrijwilligerswerk dan bij enkele andere Nederlanders.

En laten we wel wezen, als je je het jaar in jaar uit kunt permitteren om aan de Dakar rally mee te doen dan heb je het natuurlijk in de basis al niet slecht natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:10

psy

Waarom was er geen uitzending gisteren, weet iemand dat?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

psy schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:00:
Technische storing bij RTL7, uizending was uiteindelijk om 23:55 als ik het goed heb onthouden.

[ Voor 46% gewijzigd door LangTall op 10-01-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:10

psy

Dank je @LangTall

Wat ik er tot nu van vind....
Veel mooiere eerste etappes als voorheen. Gewoon genieten van de plaatjes van het ploeteren door de duinen! Als ze van beneden die hoge duintop moeten nemen en je gewoon "mee" zit te denken, KOM OP je gaat goed, en het lukt toch net niet, dat blijft toch geweldig om te kijken (eigenlijk ook raar want je zit maar naar een tv te kijken ;) )

Die JayJay vind ik ook maar zozo, maar het hoort er een beetje bij. Toch wat extra goedkopere content voor RTL.
Ik erger me meer aan Allard met zijn ingestudeerde leadin's. De spontaniteit is er echt helemaal niet.

Die Eru sluikreclamer van Coronel vond ik eigenlijk wel grappig, maar dat moet niet te vaak gebeuren want dan wordt het wel heel irritant.

[ Voor 7% gewijzigd door psy op 10-01-2018 09:24 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurriaan10
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-03 13:40
psy schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:00:
Om 22:30 werd een technische storing als oorzaak gegeven. Verder geen idee.

Edit: oh antwoord al gegeven, het is nog vroeg :O

[ Voor 9% gewijzigd door jurriaan10 op 10-01-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Technische storing betekent meestal dat de beelden niet (tijdig) over zijn gezonden vanuit Zuid Amerika. Die uitzending wordt daar gemaakt, in het geheel over geblazen naar hier. Gaat wel eens mis :P
Maar er wordt ook vaak genoeg geen reden opgegeven..
* The Eagle gaat zo ff terugkijken van gisteren want weer eens in slaap gevallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:54:
Technische storing betekent meestal dat de beelden niet (tijdig) over zijn gezonden vanuit Zuid Amerika. Die uitzending wordt daar gemaakt, in het geheel over geblazen naar hier. Gaat wel eens mis :P
Maar er wordt ook vaak genoeg geen reden opgegeven..
* The Eagle gaat zo ff terugkijken van gisteren want weer eens in slaap gevallen :(
Oudje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:34

Amphiebietje

In de blubber

4e etappe Dakar en er zijn al heel veel favorieten of kansloos, of uitgevallen... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

En etappe 6 gaat niet door in verband met extreme weersomstandigheden.

Toch niet, trackingdakar.nl had een bericht van 2017 gelezen.

[ Voor 33% gewijzigd door Hegeman op 11-01-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een Nederlander in de top 3! Heel knap. Ook van Merkensteijn is goed onderweg op P11. Leuk om te zien. Van de trucks moeten we het niet hebben dit jaar. Teveel pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-04 18:28
Team de Rooij heeft toch gewoon nog podium kansen weliswaar met een Argentijn maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is geen Nederlander 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
Dakar inderdaad nu wel serieuze duinen, mooi om te zien. Grappig shot dat een vrachtwagen van zijn reserve banden dubbelucht had gemaakt om door het mulle zand te komen. Ik zou zeggen je banden zover mogelijk aflaten en met 8km/u omhoog kruipen .. of dat grip geeft weet ik niet maar een gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

the noise schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:21:
Dakar inderdaad nu wel serieuze duinen, mooi om te zien. Grappig shot dat een vrachtwagen van zijn reserve banden dubbelucht had gemaakt om door het mulle zand te komen. Ik zou zeggen je banden zover mogelijk aflaten en met 8km/u omhoog kruipen .. of dat grip geeft weet ik niet maar een gedachte :)
Als je ze teveel aflaat heb je kans dat de band niet meer op de velg blijft zitten. De dubbele banden zorgen voor meer contact met de grond dus een groter oppervlak waarmee je gript kunt uitoefenen.
Verder als je met 8km/u omhoog kruipt heb je een lage versnelling die kort is maar veel kracht heeft, de kans dat je dan wegzakt is sowieso groter.

De kunst is naar mijn idee om lijnen te zoeken waar je zoveel mogelijk je snelheid kunt behouden, maar vanachter m'n toetsenbord is het makkelijk typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

the noise schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:21:
Mijn vermoeden is dat zand gewoon heel weinig tot geen grip geeft. Ik weet van rijden in mul zand (die paar kilometer in mijn leven) dat je wielen sowieso slippen, wat je ook doet. Langzaam rijden met relatief veel koppel doe je vooral om geen tractie te verliezen, maar de tractie in zand werkt op een heel andere manier. Ik denk dat ze daarom gewoon in zand rijden zoals je dat ook over water zou doen, door gewoon heel veel materiaal naar achteren te scheppen/blazen en zo voorwaarts momentum te creeeren:

- edit -

In de shots van de zijkant zie je goed hoe het zand 'stroomt' nadat het weggestuwd is:

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-01-2018 11:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01
Vraag het Jan de Rooy hoe je door de duinen moet rijden..... :D
Filmpjes zijn al vaker langs gekomen maar ik kan er geen genoeg van krijgen..... Dakar toen het nog wel een echte Dakar was _/-\o_

Edit: nog zo'n stukje nostalgie......

[YouTube: https://youtu.be/RZSF2ONsY3s]

[ Voor 15% gewijzigd door Ad de Jong op 12-01-2018 11:05 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 10:15

Martinspire

Awesomeness

Er komt zowaar een Dakar game aan. Juni van dit jaar:

Nog geen idee hoe het er verder uit gaat zien of hoe het speelt. Wel nep alvast dat er die zandstorm aankomt. Als er kans op zandstormen is, wordt de proef voor zover ik weet gewoon uitgesteld

[ Voor 46% gewijzigd door Martinspire op 12-01-2018 12:32 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Organisatie heeft wel geluisterd naar de kritiek. Wat een duinen en zand in de eerste 5 etappes 8) volgens mij veel hoger dan in de Africa eco. Je merk ook wel aan de hoeveelheid uitvallers dat het weer echt bikkelen is.

Daardoor erg mooie beelden tot nu toe, gaat met ten Brink ook goed, hopelijk blijft hij in de top 3.

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:26
Chaoss schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:59:
Organisatie heeft wel geluisterd naar de kritiek. Wat een duinen en zand in de eerste 5 etappes 8) volgens mij veel hoger dan in de Africa eco. Je merk ook wel aan de hoeveelheid uitvallers dat het weer echt bikkelen is.

Daardoor erg mooie beelden tot nu toe, gaat met ten Brink ook goed, hopelijk blijft hij in de top 3.
Ik zit te genieten tot nog toe. Geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01
Waar het de voorgaande jaren al in december begon te kriebelen zelfs nu nog totaal geen zin om te kijken.
Al moet ik zeggen nu ik jullie zo hoor dat ze eindelijk weer eens duinen hebben ipv een modderbrij misschien toch maar weer eens ervoor gaan zitten.

Blijft jammer dat de Rooy er dan niet bij is.
Zal je zien zou die terugkomen dan gaan die ASO's weer blubberbakken alla zwarte cross parcours zoeken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Moest lachen gisteren. Zie je de auto's de stad in Peru in rijden...zie je de Peug van ik meen Peterhansel met maar een werkende koplamp. Echt typisch Peugeot :+
Je zou denken dat ze het daar met een heel fabrieksteam goed voor elkaar hebben, maar volgens mij hebben ze er nog steeds gewoon H7's inzitten en een rot elektrisch systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 10:15

Martinspire

Awesomeness

The Eagle schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:46:
Moest lachen gisteren. Zie je de auto's de stad in Peru in rijden...zie je de Peug van ik meen Peterhansel met maar een werkende koplamp. Echt typisch Peugeot :+
Je zou denken dat ze het daar met een heel fabrieksteam goed voor elkaar hebben, maar volgens mij hebben ze er nog steeds gewoon H7's inzitten en een rot elektrisch systeem :P
Het lijkt me dat je qua verlichting best iets goedkoops kunt pakken wat je makkelijk kunt vervangen en weinig geld kost zodat je er ook meerdere kunt pakken. Die auto's hebben vaak schade, dan is een lamp van 1000 euro gewoon onnodig. Zeker de topauto's zijn vroeg genoeg binnen dat verlichting ook amper nodig is (en anders ben je toch al uitgeschakeld voor het kampioenschap en dus irrelevant).

Qua montage verwacht ik niet dat ze iets hebben wat vergelijkbaar is met de straatauto's.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb er naar gekeken, koplampunit aan de andere kant was niks mis mee. Was ook eerste dat ik checkte :)
Naja, niet echt terug te zoeken en zal inmiddels al lang gefixt zijn. Maar vond het wel treffend. De meeste Peugs die ik ken vreten lampjes na,elijk, en dit is dus geen uitzondering.

Vwb Jan de Rooy trouwens: lees zijn bio eens. Leuk boekwerkje :)
https://www.bol.com/nl/p/jan-de-rooy/1001004007581452/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ook wel 'mooi' om te zien dat gister/eergister meerder vrachtwagens een kapotte bumpter/grille hadden omdat de afdaling zo steil was. een afdeling is pas echt steil als je grille erdoor beschadigd raakt :+

Ook mooi van die shots dat je een auto of vrachtwagen een duin op ziet ploeteren, dan denk je nog flinke duin en dan gaat het shot uitzoomen en dan zie je een heeeel klein vrachtwagentje op een gigantische duin _/-\o_

Edit: welke livestream gebruiken jullie? ik google, maar ik kom alleen op dubieuze sites waar registratie of het installeren van vage plugins een vereiste is.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:24

d'r zijn al aardig wat nare crashes geweest zeg.. ( er zitten na halverwege ook niet dakar crashes bij zie ik net)

[ Voor 22% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 12-01-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Bernard doet nog mooi voorin mee, ben benieuwd of Sainz het deze rally volhoudt om z'n wagen niet in de prak te rijden.
Ik vind het ook knap dat het zo goed gaat tussen hem in co-driver Perin. Kort de tijd gehad om elkaar te leren kennen, maar de resultaten liegen er niet om! Hopen dat hij nog op het podium kan komen en er niets noemenswaardig gebeurd in de tweede week!

Sainz heeft een penalty van 10 minuten gekregen voor het aanrijden Kees Koolen! Peugeot natuurlijk gelijk in beroep omdat de straf te hoog is. https://nl.motorsport.com...aanrijding-koolen-996143/
Koolen gaat ook in verdediging: https://m.soundcloud.com/...-15-dakar2018-kees-koolen
Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.

Ik vind het mooi, klassement wordt weer interessant zo!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Straf kwam ook voorbij in het algemene race topic:
Suicyder schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:37:
[...]

Peterhansel niks, Sainz 10 minuten..... wat een lachertje (zoals verwacht).

Sainz in beroep, Koolen denkt daar ook nog over. En dan te bedenken dat een doorrijder van mini al geschorst is eerder, maar dat is geen Franse auto of rijder, 8)7 .
Ja dat klopt, maar daar zijn wel meer voorbeelden van dat Fransen worden voorgetrokken t.o.v. andere nationaliteiten. De waarheid zal waarschijnlijk nooit bovenkomen.

In een item op Omroep Branbant (http://www.omroepbrabant....afloop+kunnen+hebben.aspx) is een filmpje te zien van de quad. Koolen zegt zelf dat ze gereedschapskist en de 'nerf bar' de klap hebben opgevangen. Maar wanneer iets is verbogen en je buigt het zelf weer terug dan moet je naar mijn inziens toch wel iets van vervorming zien en dat is in het filmpje niet te zien. Zie onderstaande afbeelding (screen cap):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uOjTKd9ECUm62ahU2a9NZgtD/thumb.jpg

Zoals ik al zei, ik denk dat we nooit de waarheid geheel boven krijgen. Ik vind alleen wel mooi dat door de tijdstraf van Sainz het klassement bij de auto's weer iets interessanter wordt, maar daar zal dhr. Sainz anders over denken.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SPOILER ALERT ETAPPE 10

Wat een etappe weer, Meo opent de stage en raakt hopeloos verdwaald en neemt een aantal grote namen mee (Price, Benavides, Brabec en Barreda Bort). Van Beveren en Walkner lijken de beste kaart in handen te hebben totdat van Beveren 3km voor de finish crasht en uitvalt. Walkner staat nu heeft nu 40 minuten los van de twee Honda's van Barreda en Benavides, er komen nog 4 lange etappes dus wie weet wat die opleveren!

Verder had ik verwacht dat het hier wel iets actiever zou zijn, maar schijnbaar is er niet veel animo voor. Probeer het zelf elke dag te volgen en ga gretig opzoek naar de nieuwste bewegende beelden, gaaf evenement dit!

[ Voor 101% gewijzigd door Hegeman op 17-01-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-04 18:28
Is er iemand die live kijkt? T lijkt bij de vrachtwagens namelijk op een slachtveld als ik af ga op trackingdakar.com of lijkt dat maar?
Pagina: 1 2 Laatste