Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die "foute instelling" zegt heeft in principe gelijk. En alle harde woorden richting TS zijn heel belangrijk, laat daar geen misverstand over bestaan. Ondanks alles zou hij er goed aan doen om deze goedbedoelde woorden zich ter harte te nemen.

Maarrrrrr...

Het is en blijft gewoon een feit dat TS zich in een situatie bevindt (of denkt te bevinden) die weinig tot geen perspectief bied. Als ik zijn situatie goed begrijp (misschien heb ik het mis!) dan staat hij voor een keuze tussen:

1. Een comfortabel kutleven.
2. Een oncomfortabel kutleven.

Hij gelooft volgens mij niet in zichzelf, en niet in een toekomst waarin hij ooit een goede/leuke baan kan hebben. Hij moet kiezen tussen elke dag stomvervelend (misschien zelfs mensonterend/zielsonterend) werk doen voor een bestaansminimum, met een twijfelachtig, bedenkelijke kans op "misschien" een betere toekomst, of thuis blijven voor vrijwel hetzelfde inkomen. Er is voor hem geen daadwerkelijke prikkel. De uitkeringen zijn of te hoog, of het minimum loon is te laag. Misschien wel allebei.

Mijn punt is, alle goedbedoelde, harde woorden ten spijt, hoe zeer ik het ook "in principe" (werken voor je geld!) met u allen eens ben, ik kan het TS onmogelijk kwalijk nemen dat hij de veilige keuze maakt en lekker thuis blijft. De libertarischen onder u zullen ongetwijfeld een beroep doen op "eigen verantwoordelijkheid", ik leg de schuld bij de staat en het huidige economische systeem dat voor veel mensen meer weg heeft van een uit de hand gelopen stoelendans, dan een humane situatie die de algemene volksbelangen en de volksgezondheid boven alles stelt.

En nee, ik stem niet links. Ik stem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:10
@xippie Simpel heeft nu nog een verdubbeldag, 4gb (4g) en 200 belmin. onbeperkt sms voor 7.50 per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Feit is en blijft dat geen enkel mens recht heeft op een goed inkomen en een leuke baan, daar moet je voor knokken.

Door omstandigheden kan het zijn dat iemand dat niet lukt. Door pech, ziekte, genoeg redenen te bedenken, en daar hebben de meeste mensen begrip voor. TS wekt echter sterk de indruk dat hij wel kan, maar gewoon geen zin heeft. Dat straalt een stuk ondankbaarheid richting anderen. Zeker ook nog als je blijkbaar een dure smartphone hebt.

Wat straal je dan uit naar anderen die wel 40 uur werken tegen minimumloon? Pure ondankbaarheid. Dit is geen links/rechts discussie. Ook mensen met een links gedachtegoed vinden over het algemeen dat uitkeringen er zijn voor mensen die het echt nodig hebben.

Ik protesteer overigens heftig tegen de stelling dat bijstandsniveau en/of minimumloon een kutleven is. Dat is het niet. Ik ben namelijk in een bijstandsgezin opgegroeid (inmiddels zelf hogere middenklasse) en ben nog nooit iets tekort gekomen. Ik heb nu ook voldoende vrienden die minimumloon verdienen die absoluut niet ongelukkig zijn.

Als je uitgangspunt in het leven is dat deze altijd kut is tenzij je een leuke baan met hoog inkomen wordt toegeworpen dan zijn we weer terug bij het mentaliteitsprobleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:49
Allereerst: sterkte met je ziekte. Een uitkering krijg je niet voor niets. Dat gezegdhebbende denk ik dat je het probleem echt moet zoeken in je uitgavenpatroon. Ik ben student en kom op dit moment rond van 950 euro netto, inclusief toeslagen. Met dit bedrag kan ik eten wat ik lekker vind en kan kan ik je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat ik meer alcohol consumeer dan de gemiddelde Nederlander.

Als ik echt mijn best zou doen zou ik zelfs nog een significant bedrag kunnen besparen op de boodschappen aangezien ik me niet de tijd gun om de actiefoldertjes door te bladeren of om mijn boodschappen bij drie verschillende supermarkten te doen. Ik loop namelijk 40 uur stage in de week en daarnaast ben ik 3 avonden plus de zondag aan het werk om bovenstaand bedrag bij elkaar te sprokkelen. Kortom: eerst je uitgavenpatroon op orde brengen en vervolgens gaan werken wat je kunt. Daar word je echt een gelukkiger mens van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Conono schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:36:
Stoppen met roken en je aan de verkeersregels houden. Dit zou voor de meeste bijstandsgerechtigden al een flinke besparing op moeten leveren!
Dan weet je alvast wat je te wachten staat als jezelf in de situatie komt. 1 geluk heb je, op je fietsje of lopend, zal je verkeersboete niet zo hoog zijn. En raak niet aan de drank, dat is duurder dan roken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:24
Los van dat werken meer biedt dan geld alleen snap ik wel dat als je nu 1400 euro krijgt door 'simpelweg' (overdreven natuurlijk) aan wat voorwaarden te voldoen, of dit daadwerkelijk te verdienen door je de hele week in een of ander minachtend baantje te moeten manoeuvreren, de keuze (als je die al hebt) snel is gemaakt. Als je echt op papier niet meer krijgt dan nu het geval is en die baan ook niet de moeite is of je daadwerkelijk je capaciteiten kunt gebruiken, kan je beter thuiszitten (of vrijwilligerswerk doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TThemen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-06 15:48

TThemen

TThemen#2163

*knip op de man*

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 02-01-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Bozariusz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:06:
@xippie Simpel heeft nu nog een verdubbeldag, 4gb (4g) en 200 belmin. onbeperkt sms voor 7.50 per maand
Ik bel vrij veel en internet nauwelijks buiten de deur en de 64kb is meer dan genoeg voor telegram, Whatsapp onderweg.
En in bussen, treinen, cafés enzo is bijna altijd wel gratis WiFi en dan met een VPN naar huis is het nog veilig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deezers schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:17:
Los van dat werken meer biedt dan geld alleen snap ik wel dat als je nu 1400 euro krijgt door 'simpelweg' (overdreven natuurlijk) aan wat voorwaarden te voldoen, of dit daadwerkelijk te verdienen door je de hele week in een of ander minachtend baantje te moeten manoeuvreren, de keuze (als je die al hebt) snel is gemaakt. Als je echt op papier niet meer krijgt dan nu het geval is en die baan ook niet de moeite is of je daadwerkelijk je capaciteiten kunt gebruiken, kan je beter thuiszitten (of vrijwilligerswerk doen).
Bij welke gemeente is de bijstand €1400,- ? Ik denk dat je bel 1400 verward met de bijstandsnorm

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Hackus schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:31:
[...]

Bij welke gemeente is de bijstand €1400,- ? Ik denk dat je bel 1400 verward met de bijstandsnorm
Bijstand is rond de 1000 euro, met toeslagen zit je op 1400. Mensen met een eigen huis in de bijstand bestaan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deezers schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:33:
[...]

Bijstand is rond de 1000 euro, met toeslagen zit je op 1400. Mensen met een eigen huis in de bijstand bestaan bijna niet.
Dat zal dan voor een gezin zijn, niet na echtscheiding waar man of vrouw dan wel met kinderen de bijstand in gaat. Toeslagen kun je niet bijtellen, daar hebben ook werkende recht op tot bepaald inkomen. toeslagen zijn er niet voor niets, want van je genoemde €1000,- kun je geen €650,- huur betalen. plus andere vaste lasten van levensbehoud. € 100,- basis zorgverz, €100,- gas/stroom etc.

edit: dit is nog buiten evt schulden, waar veel mensen op minimum mee te kampen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 02-01-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Hackus schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:41:
[...]

Dat zal dan voor een gezin zijn, niet na echtscheiding waar man of vrouw dan wel met kinderen de bijstand in gaat. Toeslagen kun je niet bijtellen, daar hebben ook werkende recht op tot bepaald inkomen. toeslagen zijn er niet voor niets, want van je genoemde €1000,- kun je geen €650,- huur betalen. plus andere vaste lasten van levensbehoud. € 100,- basis zorgverz, €100,- gas/stroom etc.

edit: dit is nog buiten evt schulden, waar veel mensen op minimum mee te kampen hebben.
GWL 100 euro per maand is veel. Ik betaal in mijn eentje 30 euro per maand voor stroom en kookgas. Daar krijg ik zelfs nog op terug en ik gebruik best veel elektra. Verwarming zit bij de huur (zo'n 70 euro) maar heb hem bijna nooit aan omdat ik het zelf niet snel koud heb, je kan je warm kleden (gewoon een vest, echt geen eskimo). Betaal meer aan vastrecht dan gebruikskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:45
Hackus schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:41:
[...]

Nee hoor, is voor een alleenstaande. Een alleenstaande heeft recht op €992 aan bijstand. Daar bovenop komt nog €325 huurtoeslag (als je huur €650 bedraagt) en €94 aan zorgtoeslag. Dat is zo'n 1400 euro. Na de bovengenoemde kosten (met een vrij hoge energierekening) houd een dergelijke alleenstaande iets meer dan 500 euro per maand over voor de vaste lasten die je niet genoemd hebt en levensonderhoud.

En ja, dat is buiten schulden. Maar het lijkt mij logisch dat schulden hier verder los van staan; daar valt weinig aan te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 02-01-2018 23:53 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deezers schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:47:
[...]

GWL 100 euro per maand is veel. Ik betaal in mijn eentje 30 euro per maand voor stroom en kookgas. Daar krijg ik zelfs nog op terug en ik gebruik best veel elektra. Verwarming zit bij de huur (zo'n 70 euro) maar heb hem bijna nooit aan omdat ik het zelf niet snel koud heb, je kan je warm kleden (gewoon een vest, echt geen eskimo). Betaal meer aan vastrecht dan gebruikskosten.
30+70= 100,- ;)

Net hoe, je situatie is. er zijn ook mensen die meer betalen voor gas,verwarming,water en stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Hackus schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:52:
[...]

30+70= 100,- ;)

Net hoe, je situatie is. er zijn ook mensen die meer betalen voor gas,verwarming,water en stroom.
Denk dat ik op 60 per maand uitkom uiteindelijk. Feit blijft dat je met 1400 netto prima kunt leven. Minimumloon is 30% meer maar krijg je ook minder aan toeslagen etc. Dus kom je alsnog niet ver boven de 1400 netto uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

RobinHood schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:25:
[...]
Vind het sowieso knap irritant dat het per gemeente verschilt waar je recht op hebt. Waarom heeft iemand in de ene gemeente wel "recht" op een interessante verzekering, maar iemand een gemeente verderop niet? Maarja, da's meer een discussie voor AWM.
Omdat regionale verschillen kunnen leiden tot regionale noden. Of zoiets. Tenminste dat denkt Den Haag... ik ben het er ook niet mee eens, want het wordt er echt niet overzichterlijker op zo.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deezers schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:57:
[...]

Denk dat ik op 60 per maand uitkom uiteindelijk. Feit blijft dat je met 1400 netto prima kunt leven. Minimumloon is 30% meer maar krijg je ook minder aan toeslagen etc. Dus kom je alsnog niet ver boven de 1400 netto uit.
exacte bedragen twist ik verder niet over. Feit blijft dat zeer veel mensen die leven op bestaansminimum in veel gevallen door ziekte en allerlei bijkomende zaken van scheiding en verslaving, alcoholproblematiek e.o psychische in de bijstand zijn gekomen. ik denk dat er maar zeer weinig medelanders zijn die fysiek en geestelijk niets mankeren en geen verslavingsproblemen hebben. dus kant en klaar voor werk, en geen medische kosten hebben. Die paar gevallen zou je kunnen scharen onder eerder genoemde bedragen om van te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 20:43
Ik zit 10 jaar op bijstands niveau, en na strubbelingen kan ik nu prima rondkomen. Sterker nog ik hou geld over.

huur: 600
gas/licht: 88
zorg: 82 (eigen risico verhoogd met 500 eu, ik maakte het ieder jaar toch niet op).
internet/telefoon (geen tv) : 40 (kpn fiber)
water ongeveer 10 (word eens per 3 maanden afgeschreven 30 eu)
netflix/spotify 21
gemeentelijke belastingen (is 1x per jaar iets van 400 eu, betaal ik per maand af: 33
huishouden : 160 (ongeveer 40 per week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
peschinl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:17:
Ik zit 10 jaar op bijstands niveau, en na strubbelingen kan ik nu prima rondkomen. Sterker nog ik hou geld over.

huur: 600
gas/licht: 88
zorg: 82 (eigen risico verhoogd met 500 eu, ik maakte het ieder jaar toch niet op).
internet/telefoon (geen tv) : 40 (kpn fiber)
water ongeveer 10 (word eens per 3 maanden afgeschreven 30 eu)
netflix/spotify 21
gemeentelijke belastingen (is 1x per jaar iets van 400 eu, betaal ik per maand af: 33
huishouden : 160 (ongeveer 40 per week)
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
Deezers schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:18:
[...]

Kwijtschelding gemeentelijke belastingen geen optie?
in het begin kreeg ik dat wel omdat ik geen spaargeld had, maar heb nu wel een spaarbedrag op de rekening staan, en dan krijg je hier geen kwijtschelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
peschinl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:23:
[...]

in het begin kreeg ik dat wel omdat ik geen spaargeld had, maar heb nu wel een spaarbedrag op de rekening staan, en dan krijg je hier geen kwijtschelding.
Je zou het haast uitgeven of wekelijks pinnen als het je 400 euro per jaar scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
peschinl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:23:
[...]

Ik spaar bij mijn moeder, alles meer dan €400 boek ik over met de omschrijving: Bedankt voor het voorschieten. Dan kan ik ook als ik iets via internet bestel het via haar doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deezers schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:17:
Als je echt op papier niet meer krijgt dan nu het geval is en die baan ook niet de moeite is of je daadwerkelijk je capaciteiten kunt gebruiken, kan je beter thuiszitten (of vrijwilligerswerk doen).
Dat is precies mijn punt. Hoe "slecht" of "immoreel" het ook is. Dit is denk ik wel hoe het in de realiteit werkt.
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:08:
@Verwijderd Feit is en blijft dat geen enkel mens recht heeft op een goed inkomen en een leuke baan, daar moet je voor knokken.
Tja, dat is een filosofisch vraagstuk. Zeker als je het doortrekt: Heeft iemand überhaupt "recht" (in morele zin) om in leven gehouden te worden? Zijn u en ik moreel verplicht om een ander te voeden? Feit is dat wij ons nu in een amoreel, post-Christelijk tijdperk bevinden. Het Christelijk argument voor de verzorgingsstaat was naastenliefde. Het atheïstisch argument bestaat eigenlijk niet, de huidige verzorgingsstaat is gebouwd op volksnationalistische gronden. De verzorgingsstaat staat dan misschien nog niet echt tot discussie, eigenlijk zijn er geen coherent filosofische argumenten meer voor, en volksnationalisme is dood/taboe. Wij hebben uitkeringen, "omdat dat zo hoort", en we nemen het met zijn allen nagenoeg kritiekloos voor lief. De vraag is: voor hoe lang nog. Ik ben er van overtuigd dat als het moralisme op links filosofieloos blijft, de verzorgingsstaat op termijn zal verdwijnen.
@Verwijderd

Dit is geen links/rechts discussie. .
Maar het is wel een politieke.

Huidige filosofie op rechts: goddeloos nihilistisch consumeren, ieder voor zich. Dit is de mentaliteit waar de goddeloze, uitgesproken linkse Youp van 't Hek zijn hele carrière tegen gefulmineerd heeft. Ook afgelopen zondag weer met uitspraken als "meer, meer, meer vreten", en dergelijke.

Huidige filosofie op links: ??? Eigenlijk hetzelfde, plus wat vaag semi-christelijk moralistisch geleuter zonder plan of gedachte er achter.

U neemt het TS kwalijk dat hij, vanuit zijn perspectief bezien, logische keuzes maakt, en u verwijt hem ondankbaarheid. Maar wie moet hij bedanken? U? Mij? En waarom zou hij? Hij leeft immers in een hyper-individualistische maatschappij. Hij heeft niks met ons te maken, en wij niet met hem. Hij maakt geen deel uit van een volk, hij heeft geen "grotere familie" waar tegenover hij schaamte kan (moet) voelen. De hoge heren in Den Haag hebben immers ooit in al hun wijsheid besloten om van ons land een winkelcentrum te maken. Uw moralisme richting TS is begrijpelijk, maar u richt zich naar mijn mening op het verkeerde probleem. TS is niet het probleem, het systeem dat er voor zorgt dat hij geen prikkel heeft om andere keuzes te maken in zijn leven is het probleem.

Daarom nogmaals, ik ben het eens met de stelling dat iedereen die kan werken, moet werken. Maar deze woorden alleen zijn niet genoeg, en ze zullen niets aan deze situatie veranderen. Dit is een politiek probleem.
@VerwijderdAls je uitgangspunt in het leven is dat deze altijd kut is tenzij je een leuke baan met hoog inkomen wordt toegeworpen dan zijn we weer terug bij het mentaliteitsprobleem.
Dat is op dit moment wel een beetje de maatschappelijke realiteit. TS bevindt zich in een zeer ongunstige positie. Zijn keuze is logisch, of we dit nou leuk vinden,of niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:47

GG85

.......

Deezers schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:26:
[...]

Je zou het haast uitgeven of wekelijks pinnen als het je 400 euro per jaar scheelt...
xippie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:38:
[...]

Ik spaar bij mijn moeder, alles meer dan €400 boek ik over met de omschrijving: Bedankt voor het voorschieten. Dan kan ik ook als ik iets via internet bestel het via haar doen.
Sorry maar ik vind echt dat je jezelf moet schamen als je op deze manier misbruik maakt van sociale voorzieningen en dus parasiteert op het deel van de bevolking wat jullie uitkering betaald.

Gek he dat er zoveel op rechtste partijen wordt gestemd en dat er wordt gesproken over uitkeringstrekkers ipv bijstandsgerechtigden door veel mensen.

Bah wat een mentaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
haha ja, alles in een oude sok ;)

verder doe ik 3 ochtenden in de week vrijwilligers werk bij een instantie van de GGZ/gemeente waar we langdurig patienten van GGZ proberen te activeren met ICT werk (pc's repareren, websites maken, ect). Verder doe ik ook nog een inloopmiddag bij GGZ waar patienten hun pc checkup/cursussen doen. Hierdoor voldoe ik aan de participatie wet en heb geen sollicitatieplicht. Dat zou ik ieder die de bijstand ingaat ook aanraden om vrijwilligers werk te zoeken wat bij je intresse ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
peschinl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:45:
haha ja, alles in een oude sok ;)

verder doe ik 3 ochtenden in de week vrijwilligers werk bij een instantie van de GGZ/gemeente waar we langdurig patienten van GGZ proberen te activeren met ICT werk (pc's repareren, websites maken, ect). Verder doe ik ook nog een inloopmiddag bij GGZ waar patienten hun pc checkup/cursussen doen. Hierdoor voldoe ik aan de participatie wet en heb geen sollicitatieplicht. Dat zou ik ieder die de bijstand ingaat ook aanraden om vrijwilligers werk te zoeken wat bij je intresse ligt.
Vrijwilligerswerk mag de zoektocht naar betaald werk niet in de weg staan. Je moet altijd toestemming vragen aan de gemeente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peschinl
jup dit kwam ook van de gemeente (wel via de GGZ waar ik in behandeling was), en die stuurde me daar eerst heen als patient. Toen ik uitbehandeld was kon ik daar terecht als vrijwilliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
GG85 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:44:
[...]

[...]

Sorry maar ik vind echt dat je jezelf moet schamen als je op deze manier misbruik maakt van sociale voorzieningen en dus parasiteert op het deel van de bevolking wat jullie uitkering betaald.

Gek he dat er zoveel op rechtste partijen wordt gestemd en dat er wordt gesproken over uitkeringstrekkers ipv bijstandsgerechtigden door veel mensen.

Bah wat een mentaliteit
Ik spaar voor een nieuwe tv, koelkast, wasmachine, rekening dierenarts enzo. Dan hoef ik geen beroep op bijzondere bijstand te doen.
Ik ga nooit op vakantie, het geld niet voor.
En omdat ik toevallig zuinig kan leven moet ik dan wel alle gemeentelijke belastingen betalen? En een ander die het over de balk gooit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:39:
[...]

Dat is precies mijn punt. Hoe "slecht" of "immoreel" het ook is. Dit is denk ik wel hoe het in de realiteit werkt.

[...]

Tja, dat is een filosofisch vraagstuk. Zeker als je het doortrekt: Heeft iemand überhaupt "recht" (in morele zin) om in leven gehouden te worden? Zijn u en ik moreel verplicht om een ander te voeden? Feit is dat wij ons nu in een amoreel, post-Christelijk tijdperk bevinden. Het Christelijk argument voor de verzorgingsstaat was naastenliefde. Het atheïstisch argument bestaat eigenlijk niet, de huidige verzorgingsstaat is gebouwd op volksnationalistische gronden. De verzorgingsstaat staat dan misschien nog niet echt tot discussie, eigenlijk zijn er geen coherent filosofische argumenten meer voor, en volksnationalisme is dood/taboe. Wij hebben uitkeringen, "omdat dat zo hoort", en we nemen het met zijn allen nagenoeg kritiekloos voor lief. De vraag is: voor hoe lang nog. Ik ben er van overtuigd dat als het moralisme op links filosofieloos blijft, de verzorgingsstaat op termijn zal verdwijnen.

[...]
Totaal off-topic hoor, maar indien bovenstaande zo is dan zal op termijn -iedereen- doodgaan. Want, ja, ook jouw beroep zal op een gegeven moment weg geautomatiseerd worden. En dat is geen probleem hoor, want de totale productiviteit zal er alleen maar op vooruit gaan (en de totale welvaart zal dus toenemen). Dit is wel iets om over na te denken. Wat als op een gegeven moment -alle- productiviteit in handen is van robots, moeten die robots ons inefficiente mensen dan in leven houden? We moeten misschien dus beginnen te wennen aan het idee dat wellicht niet iedereen 'employable' is, en iets nuttigs voor de maatschappij kan betekenen (of in ieder geval iets kan betekenen waar andere mensen voor willen betalen). Nogmaals, dat is ook geen enkel probleem omdat de totale productiviteit nog harder zal toenemen en er dus genoeg welvaart voor iedereen is.
Daarom nogmaals, ik ben het eens met de stelling dat iedereen die kan werken, moet werken. Maar deze woorden alleen zijn niet genoeg, en ze zullen niets aan deze situatie veranderen. Dit is een politiek probleem.
Dus nogmaals, we komen (of zijn al) in een situatie waar er mensen zijn die wel kunnen en willen werken maar door 'no fault of their own' niets nuttigs kunnen toevoegen en niet 'employable' zijn. Ik ben er van overtuigd dat deze groep >95% van de bevolking zal zijn binnen 50 jaar. Allemaal laten doodgaan?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2018 01:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd : "U neemt het TS kwalijk dat hij, vanuit zijn perspectief bezien, logische keuzes maakt, en u verwijt hem ondankbaarheid. Maar wie moet hij bedanken? U? Mij? En waarom zou hij? Hij leeft immers in een hyper-individualistische maatschappij."

Raar perspectief. Als de maatschappij echt hyper individualistisch was, dan had hij nul gekregen. Op de straat kunnen leven, verhongeren, nul toegang tot gezondheidszorg of wat dan ook.

Dat is niet zo, we hebben nog steeds een uitgebreid sociaal systeem, welke opgebracht wordt door werkenden.

Dus ja, hij mag zeker dankbaar zijn aan de mensen die dit opbrengen, en hij mag ook dankbaar zijn in een land te leven waar dit stelsel bestaat.

Zwammen over een doorgeschoten consumptie maatschappij is een luxe probleem om te hebben. Als je dat niet beseft heb je geen internationaal perspectief. Het is sowieso een argument wat geen standhoud, want met gratis geld consumeren is toch echt nog moreel een trapje lager dan consumeren met geld verdiend uit werk.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
En weer een Stier topic waarbij enorm veel verdomd goeie adviezen gegeven worden..... Stier, heb je met ook maar 1 advies in al je vorige topics wat gedaan? Waarom maak je deze topics nou eigenlijk? De enige die wat kan gaan veranderen aan jouw leven ben jij zelf. Kap met zielig doen, niemand wil mij omdat ik in de bijstand zit, werkgevers willen je niet want wajong, ALLEMAAL ONZIN MAN. Er zijn hier genoeg mensen die in dezelfde situatie veel meer voor elkaar krijgen. En waarom? Omdat ze motivatie tonen, de wil om wat te veranderen en zichzelf niet zo enorm zielig vinden. Vrijwilligerswerk wil je niet doen, omdat reiskosten. Minimumwerk wil je niet doen want dan ga je achteruit. Maar dan wel klagen dat je geen sociale contacten hebt. Ooit bij je opgekomen dat door vrijwilligerswerk of tegen minimumloon werken je, schokkend genoeg, sociale contacten opdoet? En wie weet kan je jezelf wel omhoog werken tegen promotie (ja en dan claim je weer dat dit onmogelijk is, want uitkering). Niks is onmogelijk, als je je in gaat zetten en iets gaat doen. Kom op zeg. Neem mensen hun hulp aan die ze aanbieden, ga eerst je inkomsten en uitgaven fixen, verkoop die telefoon en weersta in het vervolg dit soort impulsen. Ga vrijwilligerswerk doen zodat je aan je sociale gedrag kan werken en zoek daarna een baan. Ga. wat. doen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

xippie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 01:06:
[...]
En omdat ik toevallig zuinig kan leven moet ik dan wel alle gemeentelijke belastingen betalen? En een ander die het over de balk gooit niet?
Dit vind ik ergens ook een beetje scheef: Zoals de regels nu worden uitgevoerd, kan iemand die braaf voor zijn wasmachine spaart en niet op vakantie gaat, geen vrijstelling krijgen voor gemeentelijke belastingen, terwijl iemand die elke week een tray halve liters en een kilo shag wegwerkt gewoon zijn handje op kan houden, en geen haan die er naar kraait.

Maar hoe wil je dat op een eerlijke manier aanpakken? Dan zou je van alle minima heel kritisch het uitgavenpatroon moeten bekijken, en ik weet niet of dat nu een goed idee is vanuit privacy-oogpunt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Stoney3K schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Dit vind ik ergens ook een beetje scheef: Zoals de regels nu worden uitgevoerd, kan iemand die braaf voor zijn wasmachine spaart en niet op vakantie gaat, geen vrijstelling krijgen voor gemeentelijke belastingen, terwijl iemand die elke week een tray halve liters en een kilo shag wegwerkt gewoon zijn handje op kan houden, en geen haan die er naar kraait.

Maar hoe wil je dat op een eerlijke manier aanpakken? Dan zou je van alle minima heel kritisch het uitgavenpatroon moeten bekijken, en ik weet niet of dat nu een goed idee is vanuit privacy-oogpunt.
Het doel is is toch bestaanszekerheid, niet dat het allemaal eerlijk is?
Dwz. een dak, eten, en andere basis-zaken.

Wat het makkelijkste te regelen is met wat geld want dan laat je mensen nog een beetje in hun waarde.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Stier moet gewoon het leger in (dagbesteding, geld, doel in het leven), schop onder z'n reet krijgen en niet zo zeuren. Geen geld hebben maar wel een Samsung S8 kopen of een mechanisch toetsenbord, flikker toch op man :')
Het leven is wat je er zelf van maakt, je zelf zielig vinden en er zelf niks aan doen (lees: continu excuses verzinnen en _NIKS_ doen met alle adviezen die hier gegeven worden) brengt je niet verder!

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 03-01-2018 10:10 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

qadn schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:07:
[...]

Het doel is is toch bestaanszekerheid, niet dat het allemaal eerlijk is?
Dwz. een dak, eten, en andere basis-zaken.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat bepaalde vrijstellingen die voor veel mensen noodzaak zijn (omdat ze anders die kapotte wasmachine niet kunnen betalen), gebruikt moeten worden om iemands rook-, drank-, wiet-, of gokverslaving te financieren. Of de koopgekte dat je per sé een grotere TV wil hebben dan de buren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 13:35

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Stoney3K schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Plus dat xippie dus gewoon fraude pleegt... en dat valt gewoon echt niet goed te praten hoe krom je ook l*lt.

Alles dat je kunt sparen als je een uitkering (in welke vorm dan ook) krijgt is een verdienste ten gunste van diezelfde samenleving die jou helpt om maandelijks eten in je mond te brengen en een dak boven je hoofd te geven. Dat vind ik niet meer dan normaal om eerlijk te zijn.

Dat er mensen zijn die hun uitkering besteden aan zaken waarvoor die uitkering eigenlijk niet bedoeld is, vind ik ook niet netjes en daar zou hard(er) tegen opgetreden mogen worden maar dat betekent niet dat jij dan ineens maar het 'recht' hebt om fraude te gaan plegen. Als er een nieuwe wasmachine nodig is, klop aan bij de gemeente voor bijzondere bijstand of iets dergelijks, maar ga het niet clandestien lopen oppotten ergens... op die manier houd je het transparant voor alle partijen en dát is pas échte eerlijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Icephase schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Plus dat xippie dus gewoon fraude pleegt... en dat valt gewoon echt niet goed te praten hoe krom je ook l*lt.

Alles dat je kunt sparen als je een uitkering (in welke vorm dan ook) krijgt is een verdienste ten gunste van diezelfde samenleving die jou helpt om maandelijks eten in je mond te brengen en een dak boven je hoofd te geven. Dat vind ik niet meer dan normaal om eerlijk te zijn.

Dat er mensen zijn die hun uitkering besteden aan zaken waarvoor die uitkering eigenlijk niet bedoeld is, vind ik ook niet netjes en daar zou hard(er) tegen opgetreden mogen worden maar dat betekent niet dat jij dan ineens maar het 'recht' hebt om fraude te gaan plegen. Als er een nieuwe wasmachine nodig is, klop aan bij de gemeente voor bijzondere bijstand of iets dergelijks, maar ga het niet clandestien lopen oppotten ergens... op die manier houd je het transparant voor alle partijen en dát is pas échte eerlijkheid.
Je hebt per definitie geen nieuwe wasmachine nodig.
Ik deed 4 jaar met een gebruikte Miele a 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Icephase schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:12:
[...]
Als er een nieuwe wasmachine nodig is, klop aan bij de gemeente voor bijzondere bijstand of iets dergelijks, maar ga het niet clandestien lopen oppotten ergens... op die manier houd je het transparant voor alle partijen en dát is pas échte eerlijkheid.
Idd schandalig dat hij zelf een nieuwe wasmachine zou kopen ipv zijn handje ophouden. Dat hij het lef heeft...

Ik begrijp wel waarom mensen vinden dat het fout is hoor, maar ik begrijp ook waarom het krom is dat je belasting moet betalen omdat je niet geld over de balk gooit, ondanks dat hij ruim onder VRH grens blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Sissors schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Idd schandalig dat hij zelf een nieuwe wasmachine zou kopen ipv zijn handje ophouden. Dat hij het lef heeft...
Het voelt alleen een beetje oneerlijk als je heel braaf 3 maanden voor die wasmachine hebt gespaard en daardoor geen recht meer hebt op bijzondere bijstand, maar door je zuinigheid geen dagjes uit kan doen met je kinderen.

Tegelijkertijd gaat de buurman die de hele dag in in de voortuin zit gewoon 2 keer per jaar op vakantie en hij mag bij de gemeente aankloppen om geld te krijgen voor die wasmachine.

Ik zeg niet dat die buurman beter bezig is, maar zoals het systeem nu is ingericht wordt immoreel en onverantwoordelijk gedrag een beetje aangemoedigd.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 03-01-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

[...]

Ik begrijp wel waarom mensen vinden dat het fout is hoor, maar ik begrijp ook waarom het krom is dat je belasting moet betalen omdat je niet geld over de balk gooit, ondanks dat hij ruim onder VRH grens blijft.
Hij koopt helemaal niks zelf!

In beide gevallen krijgt hij een nieuwe wasmachine van het geld dat hij heeft gekregen - hetzij via zijn reguliere uitkering, hetzij via een aanvullend iets. Dus ik zie het verschil niet: hij heeft nergens "zelf" voor gespaard. Maar zoals xippie het nu doet, is het illegaal want fraude: de gemeente ziet het namelijk niet. Dan kun je maar beter de regeltjes volgen, anders verlies je straks ook nog je uitkering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
En mede doordat soort fraudieuze acties word de bijstand en dergelijke ieder keer weer ietsjes lager. En heb jij daar last van zoek dan die buurman of vrouw of die fraudeert en ga daar een hartig woordje mee praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
De VVD heeft ook al een ideetje dat alle mensen die vrijstelling krijgen de gemeente belastingen dat maar gaan betalen van hun "vakantiegeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Het voelt alleen een beetje oneerlijk als je heel braaf 3 maanden voor die wasmachine hebt gespaard en daardoor geen recht meer hebt op bijzondere bijstand, maar door je zuinigheid geen dagjes uit kan doen met je kinderen.

Tegelijkertijd gaat de buurman die de hele dag in in de voortuin zit gewoon 2 keer per jaar op vakantie en hij mag bij de gemeente aankloppen om geld te krijgen voor die wasmachine.

Ik zeg niet dat die buurman beter bezig is, maar zoals het systeem nu is ingericht wordt immoreel en onverantwoordelijk gedrag een beetje aangemoedigd.
Was ook een sarcastische opmerking van mij, maar dat komt idd niet altijd goed over :). Ik ben het dus met je eens, ik begrijp ook de andere kant van het argument, maar onder de streep vind ik het idioot dat je niet zover als mogelijk zelf je broek op mag houden in de bijstand.
Icephase schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:24:
[...]

Hij koopt helemaal niks zelf!

In beide gevallen krijgt hij een nieuwe wasmachine van het geld dat hij heeft gekregen - hetzij via zijn reguliere uitkering, hetzij via een aanvullend iets. Dus ik zie het verschil niet: hij heeft nergens "zelf" voor gespaard. Maar zoals xippie het nu doet, is het illegaal want fraude: de gemeente ziet het namelijk niet. Dan kun je maar beter de regeltjes volgen, anders verlies je straks ook nog je uitkering...
Tja definitie kwestie, maar onder de streep is het beter voor iedereen als hij ervoor spaart van zijn bijstandsuitkering dan wanneer hij nog een keer extra een uitkering moet krijgen. Echter mag dat dus niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 03-01-2018 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
xippie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:32:
De VVD heeft ook al een ideetje dat alle mensen die vrijstelling krijgen de gemeente belastingen dat maar gaan betalen van hun "vakantiegeld".
Dat is wat zo'n 55% van de nederlandse bevolking doet met vakantiegeld.. Sparen / financien rond krijgen.. Zelfs 15% gebruikt vakantiegeld om een betalingsachterstand weg te werken.

Dat is echt niet uitsluitend zo voor mensen in de bijstand.

https://www.rtlnieuws.nl/...stal-niet-op-aan-vakantie

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 03-01-2018 10:45 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Sissors schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:37:
[knip]

[...]

Tja definitie kwestie, maar onder de streep is het beter voor iedereen als hij ervoor spaart van zijn bijstandsuitkering dan wanneer hij nog een keer extra een uitkering moet krijgen. Echter mag dat dus niet.
Nee, geen 'definitiekwestie'. Onder de streep maakt het namelijk niks uit of hij spaart vanuit zijn uitkering of een aanvullende uitkering krijgt. Als hij iets overhoudt, gaat dat namelijk terug de "pot" in: 100 euro overhouden, 100 euro terugbetalen en 100 euro krijgen is hetzelfde als niks overhouden, niks terugbetalen en 100 euro krijgen of 100 euro overhouden, niks terugbetalen en niks krijgen. Het saldo is in alle gevallen +100 euro.

Sterker nog, wat hij nu kan doen is 100 euro overhouden, niks terugbetalen en alsnog 100 euro krijgen; en dáárom is het dus fraude. Het is niet te controleren of xippie daadwerkelijk van het gespaarde geld een wasmachine koopt of -zoals in het geval van stier (de TS) bijvoorbeeld- een Galaxy S8...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Uthog
Eigelijk zouden ze alle bijstands gerechtigen 1 keer in de zoveel weken/maanden moeten controleren. En actief ook. In een vorig huis woonden er ook iemand die ib de bijstand zat maar wel een gloednieuwe bmw rijden. En daar klopt iets niet.

Ze mogen daar dus veel strenger en actiever.op controleren. Op die manier kost het eerst meer geld want controleurs. Maar dat verdient zichzelf wel weer terug. En als dan blijkt dat je 400 pm kan sparen kan je bijstand ook wel omlaag want je hebt dat geld niet nodig.

Werken moet lonen. Door dit soort fraude lijden de mensen die echt niet kunnen eronder.

Ik word giftig van mensen die hun handje maar ophouden, ik werk al fulltime.vanaf mijn 18de om mijn eigen gezin te onderhouden. Dat is zwaar en gaat niet zonder slag of stoot maar ik doe het wel. Heb hierdoor nu ook een eigen.huis kunnen kopen en heb een leuke baan. En dit geeft een enorm goed gevoel en ik weet zeker dat andere dit ook hebben.

Ik heb ook wel eens hulp moeten vragen aan mijn ouders, mijj vader eiste toen dat ik mijn inkomsten en uitgaven eens opsomde en daar kwam uit dat ik teveel geld uitgaf aan onzin.

Die constatering doet pijn en de realisatie dat ik minder luxe kon leven is niet fijn. Grow fucking over it, heb ik ook moeten doen. Na een jaar was alls op de rit en kon ik weer luxer gaan leven. In de tussentijd ook nog door een burnout heen geknokt. Niet iedereen kan dit maar bij het minste of geringste huilie huilie te doen kom je ook nergens mee.

Als je mijn nageslacht was en je wou niks.doen want huilie huilie buurman hoeft het ook niet of huilie huilie ik ga er maar 100 per maand op vooruit. Dan had ik je persoonlijk bij kop en kont gepakt en de eerste beste vrijwilligers plek/uwv op de grons gegooit met de melding dat je jezelf eens nuttig moest gaan maken voor de maatschapij jij luie hond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Uthog schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:45:
Eigelijk zouden ze alle bijstands gerechtigen 1 keer in de zoveel weken/maanden moeten controleren. En actief ook. In een vorig huis woonden er ook iemand die ib de bijstand zat maar wel een gloednieuwe bmw rijden. En daar klopt iets niet.
Het heeft zich alleen in het verleden al bewezen dat dat niet werkt: De lui die bewust willen frauderen kunnen dat toch wel doen zonder dat ze worden gepakt, en de eerlijke, alleenstaande moeder die een tientje voor haar verjaardag krijgt wordt door de Gestapo in de kraag gevat en mag gelijk honderden euro's aan 'boete' betalen. Dat zal d'r leren.
Als je mijn nageslacht was en je wou niks.doen want huilie huilie buurman hoeft het ook niet of huilie huilie ik ga er maar 100 per maand op vooruit. Dan had ik je persoonlijk bij kop en kont gepakt en de eerste beste vrijwilligers plek/uwv op de grons gegooit met de melding dat je jezelf eens nuttig moest gaan maken voor de maatschapij jij luie hond.
Ik ben eens benieuwd of je dat ook zou zeggen als je jaar in, jaar uit te horen krijgt dat je 'beperkt' bent en alleen maar bij elk high-tech bedrijf wordt neergezet om paperclips te tellen, en daar na een half jaar weer uit vliegt omdat ze niks aan je hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Stoney3K op 03-01-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Stoney3K schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:49:
[...]

Het heeft zich alleen in het verleden al bewezen dat dat niet werkt: De lui die bewust willen frauderen kunnen dat toch wel doen zonder dat ze worden gepakt, en de eerlijke, alleenstaande moeder die een tientje voor haar verjaardag krijgt wordt door de Gestapo in de kraag gevat en mag gelijk honderden euro's aan 'boete' betalen. Dat zal d'r leren.
Ik geef toe dat gebeurd helaas ook en is niet eerlijk. Het beste is om deze mensen te helpen bij de administratie of waar dan ook. Ik weet zeker dat die alleenstaande moeder wel wil maar even niet kan om wat voor reden dan ook. Afstraffen helpt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Uthog schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:26:
En mede doordat soort fraudieuze acties word de bijstand en dergelijke ieder keer weer ietsjes lager. En heb jij daar last van zoek dan die buurman of vrouw of die fraudeert en ga daar een hartig woordje mee praten.
Zo werkt het systeem. Ze kijken naar wat op dat moment op je rekening staat, niet waarom er meer of minder opstaat dan andere mensen. Als ik geen spaargeld heb omdat ik elke dag een traytje bier wegtik (eigen keuze) krijg ik geld voor een wasmachine, spaar ik netjes voor diezelfde wasmachine dan moet ik hem van mijn eigen spaargeld betalen. Het laatste voelt natuurlijk veel beter, maar in principe mag je elke euro spenderen, dat loont dus zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Icephase schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:45:
[...]

Nee, geen 'definitiekwestie'. Onder de streep maakt het namelijk niks uit of hij spaart vanuit zijn uitkering of een aanvullende uitkering krijgt. Als hij iets overhoudt, gaat dat namelijk terug de "pot" in: 100 euro overhouden, 100 euro terugbetalen en 100 euro krijgen is hetzelfde als niks overhouden, niks terugbetalen en 100 euro krijgen of 100 euro overhouden, niks terugbetalen en niks krijgen. Het saldo is in alle gevallen +100 euro.
Natuurlijk maakt het wel uit. Als hij €100 (illegaal) extra spaart en daarvan een wasmachine koopt, kost het de samenleving niks behalve zijn bestaande uitkering. Als hij die €100 aan random meuk uitgeeft en daarna een beroep doet op de bijzondere bijstand voor €100 om een wasmachine te kopen kost het de samenleving €100 extra.
Voor hem maakt het idd dan niks uit als hij €100 over de balk gooit, voor de samenleving wel. Hij wordt dus gestraft als hij minder nodig heeft van de samenleving, en dat vind ik idioot. Puur vanuit zijn gezichtspunt kan hij idd net zo goed die €100 aan drank ofzo uitgeven idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Deezers schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Zo werkt het systeem. Ze kijken naar wat op dat moment op je rekening staat, niet waarom er meer of minder opstaat dan andere mensen. Als ik geen spaargeld heb omdat ik elke dag een traytje bier wegtik (eigen keuze) krijg ik geld voor een wasmachine, spaar ik netjes voor diezelfde wasmachine dan moet ik hem van mijn eigen spaargeld betalen. Het laatste voelt natuurlijk veel beter, maar in principe mag je elke euro spenderen, dat loont dus zelfs.
En dat is dus niet helemaal eerlijk. Naar mijn mening moet het systeem compleet.op de schop. Jij wil bijstand om reden x. Geen probleem. Deze heer of mevrouw gaat dan vanaf nu jouw financieen beheren om te zorgen dat die in ieder geval weer.goed op de rit komen. Met.bonnetjes overleggen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Ze mogen daar dus veel strenger en actiever.op controleren. Op die manier kost het eerst meer geld want controleurs. Maar dat verdient zichzelf wel weer terug. En als dan blijkt dat je 400 pm kan sparen kan je bijstand ook wel omlaag want je hebt dat geld niet nodig.

Werken moet lonen. Door dit soort fraude lijden de mensen die echt niet kunnen eronder.

Ik word giftig van mensen die hun handje maar ophouden, ik werk al fulltime.vanaf mijn 18de om mijn eigen gezin te onderhouden. Dat is zwaar en gaat niet zonder slag of stoot maar ik doe het wel. Heb hierdoor nu ook een eigen.huis kunnen kopen en heb een leuke baan. En dit geeft een enorm goed gevoel en ik weet zeker dat andere dit ook hebben.

Ik heb ook wel eens hulp moeten vragen aan mijn ouders, mijj vader eiste toen dat ik mijn inkomsten en uitgaven eens opsomde en daar kwam uit dat ik teveel geld uitgaf aan onzin.

Die constatering doet pijn en de realisatie dat ik minder luxe kon leven is niet fijn. Grow fucking over it, heb ik ook moeten doen. Na een jaar was alls op de rit en kon ik weer luxer gaan leven. In de tussentijd ook nog door een burnout heen geknokt. Niet iedereen kan dit maar bij het minste of geringste huilie huilie te doen kom je ook nergens mee.

Nou wil ik wel nuanceren dat slechts een héél klein deel van de mensen in de bijstand 'te lui zijn om te werken' hoor. Veruit de meerderheid heeft een aandoening/conditie waardoor werken alleen mogelijk is in bepaalde omstandigheden waarvoor werkgevers dan weer moeite moeten doen (lees: tijd en geld in moeten steken). Dat is dus ook een taak van de gemeenten: niet alleen zorgen dat mensen hun uitkering krijgen uitbetaald maar ook diezelfde mensen zo snel mogelijk naar werk toe helpen (betaald of niet betaald), in overleg met werkgevers.
Er zijn er echt maar heel weinig die zichzelf niet nuttig maken op de een of andere manier.
Sissors schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:55:
[...]

Natuurlijk maakt het wel uit. Als hij €100 (illegaal) extra spaart en daarvan een wasmachine koopt, kost het de samenleving niks behalve zijn bestaande uitkering. Als hij die €100 aan random meuk uitgeeft en daarna een beroep doet op de bijzondere bijstand voor €100 om een wasmachine te kopen kost het de samenleving €100 extra.
Voor hem maakt het idd dan niks uit als hij €100 over de balk gooit, voor de samenleving wel. Hij wordt dus gestraft als hij minder nodig heeft van de samenleving, en dat vind ik idioot. Puur vanuit zijn gezichtspunt kan hij idd net zo goed die €100 aan drank ofzo uitgeven idd.
Dat klopt, maar dat is niet wat je eerst zei. In jouw voorbeeld hier houdt hij die 100 euro ook niet over want hij geeft het uit aan 'onzinnige' dingen en ik gaf al aan dat daar best harder in opgetreden mag worden. Xippie doet het echter lijken alsof hij het geld heeft uitgegeven maar in werkelijkheid heeft hij het nog achter de hand. Dat is fraude en komt wel degelijk overeen met het voorbeeld zoals ik schetste.

[ Voor 18% gewijzigd door Icephase op 03-01-2018 11:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:59

St@m

@ Your Service

12 jaar geleden begonnen met werken voor een lousy 1400 bruto.. kansen gepakt, doorgeleerd, sociale contacten opgedaan, gegroeid in het bedrijfsleven en inmiddels heb ik alles wat ik me kan wensen (bij wijze van spreken :P ) Ik heb alleen geen S8 en een mechanisch toetsenbord, ik moet het doen met een S7 en een toetsenbord van 10 euro :/ Gelukkig dat de bijstandtrekkers hier wel geld voor over hebben. Tijd om de uitkeringen maar weer wat te verlagen dus.

Maar hé, ik had ook op de bank kunnen gaan liggen als een toenmalige vriend van me, uitkering trekken enz. Kreeg meer geld binnen per maand dan ik. Maar hij woont nu nog bij z'n ouders, kan nauwelijks een biertje betalen in de voetbalkantine.
Je kan een pauper zijn en de maatschappij voor je laten betalen. Prima, maar dan hoor je ook maar het laagste van het laagste te krijgen. Je kan ook gewoon gaan werken (desnoods achter een lopende band, op de vuilniswagen of als aspergesteker), krijg je een stuk meer (zelf)respect voor terug. Jammer dat dit bij het gros van de mensen niet aankomt. Bijna niemand kan niet niet werken. Handje ophouden kunnen ze allemaal wel. En dan ook nog frauderen..

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 03-01-2018 11:12 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
En de mensen die echt niet kunnen die moet je naar mijn mening ook gewoon blijven helpen een menswaardig bestaan op te bouwen. En wie weet worden ze ooit beter en gaan weer aan het werk om de volgende generatie te.helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uthog schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:55:
En dat is dus niet helemaal eerlijk. Naar mijn mening moet het systeem compleet.op de schop. Jij wil bijstand om reden x. Geen probleem. Deze heer of mevrouw gaat dan vanaf nu jouw financieen beheren om te zorgen dat die in ieder geval weer.goed op de rit komen. Met.bonnetjes overleggen uiteraard.
Want de groep mensen die niet met geld om kan gaan is dezelfde groep als de mensen die (om wat voor reden dan ook ) aanspraak maken op bijstand? Waarom zou je je meteen met iedereens financiën gaan bemoeien? En vooral, wat mag dan wel of niet? We hebben nu eenmaal afgesproken dat iedereen (net aan) kan rondkomen van bedrag x. Wat je daar mee doet mag je gelukkig (ook in de bijstand) zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
IceStorm schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:02:
[...]

Want de groep mensen die niet met geld om kan gaan is dezelfde groep als de mensen die (om wat voor reden dan ook ) aanspraak maken op bijstand? Waarom zou je je meteen met iedereens financiën gaan bemoeien? En vooral, wat mag dan wel of niet? We hebben nu eenmaal afgesproken dat iedereen (net aan) kan rondkomen van bedrag x. Wat je daar mee doet mag je gelukkig (ook in de bijstand) zelf weten.
Niet iedereen die in de bijstand zit kan niet met geld.omgaan. dus die hoeven dan niet de financieen te overleggen. Maar zodra dan blijkt dat je geld te kort komt want je koopt een s8 omdat je ook mee wil doen met de mensen die dat wel kunnen betalen. Dan gaat er iets niet goed.

Ik vind dat je mensen best het hand boven hrt hoofd moet houden. Maar zodra daar dan misbruik van word gemaakt ben je bij mij heel snel.klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Uthog schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:06:
[...]

Niet iedereen die in de bijstand zit kan niet met geld.omgaan. dus die hoeven dan niet de financieen te overleggen. Maar zodra dan blijkt dat je geld te kort komt want je koopt een s8 omdat je ook mee wil doen met de mensen die dat wel kunnen betalen. Dan gaat er iets niet goed.

Ik vind dat je mensen best het hand boven hrt hoofd moet houden. Maar zodra daar dan misbruik van word gemaakt ben je bij mij heel snel.klaar.
Maar wat als je nou niet met geld om kán gaan (ipv dat het een gebrek aan wil is). Is er dan sprake van misbruik of is het een kwestie dat iemand gewoon hulp nodig heeft? Oh wacht dat zeg je eigenlijk ook al...
De huidige regels proberen zo goed mogelijk recht te doen aan alle nuances die binnen de totale populatie van bijstandsgerechtigden een rol spelen, maar dekken de boel uiteraard nooit 100% af.

In principe ben ik het wel met je eens, maar ik zie daar gewoonweg geen praktische invulling voor. Want waar leg je de grens?

[ Voor 2% gewijzigd door Icephase op 03-01-2018 11:15 . Reden: Te snel gelezen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Uthog schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:06:
Maar zodra dan blijkt dat je geld te kort komt want je koopt een s8 omdat je ook mee wil doen met de mensen die dat wel kunnen betalen. Dan gaat er iets niet goed.
Maar voor de groep mensen die echt niet met geld kan omgaan hebben we al een stuk bewindvoering. Dat staat los van het al dan niet krijgen van bijstand.
Dat het gebieden zijn die enige overlap hebben ga ik overigens niet betwisten.

Ik vind het iig niet aan mij (of de wetgeving) om volledig te bepalen wat iemand met zijn geld mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Iemand die jouw administratie doet hoeft geen straf te zijn. Als je niet met geld om kan gaan is het een hulpmiddel ook al word dat niet altijd zo ervaren.

En de grens. Daar zullennwe als maatschapij tot zekere hoogte zelf een lat voor leggen. Ik weet wel dat ik daar niet helemaal geschiky.voor ben ik kan heel snel zwart/wit denken. Dus iemand anders mag dat denkwerk uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Uthog schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:19:
Iemand die jouw administratie doet hoeft geen straf te zijn. Als je niet met geld om kan gaan is het een hulpmiddel ook al word dat niet altijd zo ervaren.

En de grens. Daar zullennwe als maatschapij tot zekere hoogte zelf een lat voor leggen. Ik weet wel dat ik daar niet helemaal geschiky.voor ben ik kan heel snel zwart/wit denken. Dus iemand anders mag dat denkwerk uitvoeren.
OK, maar dat is dus al gedaan (want er zijn al regels en dus wel degelijk grenzen) en daar ben je het klaarblijkelijk niet mee eens. Dat mag, maar je spreekt jezelf hierdoor toch ook wel wat tegen.

Het is altijd makkelijk om te discussiëren obv de extremen: iemand die zijn hele uitkering uitgeeft aan bier en sigaretten en de hele dag op de bank ligt te blowen vs. iemand die extreem zuinig leeft en 'makkelijk' uitkan met de uitkering en zelfs wat overhoudt.
Helaas liggen daar de grenzen niet, maar juist in die grote groep die soms zich een keer te buiten gaat aan een feestmaal of iemand die spaargeld achterhoudt voor een wasmachine die tóch eens voor 50 euro op AliExpress gaat shoppen. Waar ligt dan die grens? Dáár moet je over discussiëren, niet over die extremen...

[ Voor 29% gewijzigd door Icephase op 03-01-2018 11:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenFM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ik ken wat mensen die in de bijstand zitten of hebben gezeten. Allemaal harde werkers, die prima met geld om kunnen gaan (houden maandelijkse over en sparen dat) en dolgraag willen werken, maar continu afgewezen worden omdat de 300 andere kandidaten die ook op dezelfde vacatures reageren betere papieren hebben, en voor de wat minder verdienende banen (bijvoorbeeld in de supermarkt) telkens krijgen te horen dat ze overgekwalificeerd zijn.

Die mensen help je niet door hun administratie over te nemen (immers, ze houden geld over dus dat zit wel goed), ze verplicht aan het werk te zetten (als het nou relevante werkervaring was, maar dat is het niet), of ze af te schilderen als luilakken (want ze willen dolgraag werken en solliciteren zich de pleuris, zelfs 2 uur reistijd was geen issue).

Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen in de bijstand hier niet in willen zitten, en indien het voor hun mogelijk is ook hun stinkende best doen hier weer uit te komen. En ja, dan heb je nog een heel klein deel "te lui om te werken", maar ik vind het absoluut niet erg dat een klein deel van mijn belastinggeld naar de luilakken gaat als er een veel groter deel gaat naar mensen die het echt nodig hebben.

Een luilak met genoeg geld om de hele dag voor de TV te hangen hoeft immers niet te stelen om te kunnen eten, wat voor de werkende mensen weer beter uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48
Naar aanleiding van alle berichten ben ik wat meer gedoken in jouw vorige/andere topics. Alhoewel ik het knap van je vindt dat je op een forum als deze jouw problemen durft te bespreken, is het vrij duidelijk dat jouw problemen zo complex zijn, dat wij als 'leken' je niet de hulp kunnen bieden die je nodig hebt.

Heb je al een afspraak gehad bij je nieuwe psycholoog?
Heb je al bij de gemeente geinformeerd of vrijwillige bewindvoering mogelijk is?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

JeroenFM schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:33:
Een luilak met genoeg geld om de hele dag voor de TV te hangen hoeft immers niet te stelen om te kunnen eten, wat voor de werkende mensen weer beter uitpakt.
Dat is ook een argument om geen maatregelen zoals strafkortingen toe te passen. Als mensen al financieel tegen de afgrond aan zitten, helpt het de maatschappij niet om ze 'voor straf' over dat randje heen te schoppen want het gevolg is dat ze alleen maar gaan stelen of drugs gaan dealen, anders komen ze niet rond.

Dan heb ik liever een bankzitter die op kosten van mijn eigen belastingcenten sjoemelt, dan dat ie het tuig uit gaat hangen omdat ie niet anders kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Uthog schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:55:
[...]

Wat denk je dat dat kost? En waar denk je dat dat betaald van moet worden?

Even ter illustratie: het totaal AANTAL uitkeringen (bijstand, arbeidsongeschiktheidsuitkeringen, WW etc) is sinds de invoering van de bijstand ergens in de jaren 60 (relatief) nauwelijks veranderd. De HOOGTE van de uitkeringen zijn ook nauwelijks gestegen. De KOSTEN van de uitkeringen zijn wel dramatisch gestegen.

Hoe denk je dat dat gekomen is? Juist, de overhead en uitvoeringskosten zijn de pan uit gerezen.

Idem met fraude. Fraudebestrijding kost velen malen meer dan dat het voorkomt. Het is echt het kind met het badwater weggooien.

En dan nog 2 dingen: zoek eens op wat fraude tegenwoordig is. Ik kan je zoveel voorbeelden geven van iemand die volgens de huidige maatstaven fraudeert - en dus de uitkering dubbel terug moest betalen. Bijv. vrouw, vraagt bijstand aan, krijgt voorlopige uitkering. Wordt gevraagd om extra informatie maar krijgt hersenbloeding. Kan maanden niet logisch nadenken, en het duurt maanden voordat de juiste hulp geregeld is. Ze voldoet niet aan haar inlichtingenplicht, want gegevens niet tijdig aangeleverd, dus: fraude en mevrouw mag de (terecht, maar op papier onterecht) ontvangen uitkering dubbel terug betalen. De consulent heeft niet de mogelijkheid deze 'fraude' uit het systeem te schrappen, dus deze komt gewoon in de cijfers en de krabt terecht.

Tweede is dat faillissementsfraude een veel grotere kostenpost is, maar in het geheel niet aangepakt wordt.

Het is echt stemmingmakerij.

Ook mbt arbeidsongeschiktheid. Dat jij iemand z'n huishouden en boodschappen ziet doen, betekent nog niet dat hij/zij dan maar 40 upw in de schoonmaak kan werken. Vertrouwen in je medemens (zowel in de uitkeringsgerechtigde, als de beoordelingscriteria, wij weten het beter dan hen) is er niet meer bij, en daarmee brokkelt de solidariteit steeds verder af.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Om nu weer allemaal extra regels te introduceren en controle op alles te gaan doen heeft echt geen zin..

Het kost veel meer dan het oplevert en de waarschijnlijk raak je er alleen de mensen mee die een keer een fout maken en niet degene die misbruik maken.

Sowieso stel ik voor om dit te lezen als het over extra regeltjes introduceren gaat.

https://decorrespondent.n...rlijke/186740180-0bdadc2a

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 15:20
[...]

Ik vind het moreel een stuk beter te verdedigen dat iemand aanspraak maakt op regelingen ("handje ophouden") dan dat hij dat geld steelt van de mensen die ook die regelingen al betalen.
Sissors schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:55:
[...]

Als iemand € 100 fraudeert met zijn belastingen dan kost dat de maatschappij belastinginkomsten, die extra opgebracht moeten worden door degenen die wél netjes belasting betalen. Het kost de maatschappij dus wel degelijk geld.

TS, er zijn aardig wat tips voorbij gekomen (naast een algemenere discussie over uitkeringen ed), kun je er wat mee? Mis je nog dingen? Ben je het eens met de tips?

[ Voor 40% gewijzigd door migchiell op 03-01-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 15:59

Lekker lullen zit ook aan tafel.. Wel eens in je opgekomen dat het voor sommige mensen simpelweg niet mogelijk is om in hun eigen situatie te kunnen voorzien omdat ze simpelweg een chronische ziekte hebben bijvoorbeeld die hen belemmerd om meer dan 20 uur in de week te werken? En dan hebben we het nog niet eens over wat voor werk. Want het werk dat goed betaald bij 24- werk is van dat werk dat een minimale werkweek van 40 uur verwacht inclusief de nodige verantwoordelijkheid..

Dit soort reacties geven duidelijk aan dat heel veel mensen geen idee hebben wat er allemaal voor mensen in de bijstand/uitkering zitten. Het zijn niet allemaal mensen die de hele dag lekker niks lopen te doen, bmw'tjes rijden etc. Het zijn ook gewoon mensen die er echt niks aan kunnen doen dat ze niet meer dan x aantal uren kunnen werken.. MAar ja dat past niet in het plaatje..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Webgnome schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Lekker lullen zit ook aan tafel.. Wel eens in je opgekomen dat het voor sommige mensen simpelweg niet mogelijk is om in hun eigen situatie te kunnen voorzien omdat ze simpelweg een chronische ziekte hebben bijvoorbeeld die hen belemmerd om meer dan 20 uur in de week te werken? En dan hebben we het nog niet eens over wat voor werk. Want het werk dat goed betaald bij 24- werk is van dat werk dat een minimale werkweek van 40 uur verwacht inclusief de nodige verantwoordelijkheid..

Dit soort reacties geven duidelijk aan dat heel veel mensen geen idee hebben wat er allemaal voor mensen in de bijstand/uitkering zitten. Het zijn niet allemaal mensen die de hele dag lekker niks lopen te doen, bmw'tjes rijden etc. Het zijn ook gewoon mensen die er echt niks aan kunnen doen dat ze niet meer dan x aantal uren kunnen werken.. MAar ja dat past niet in het plaatje..
En die mensen krijgen dan controle en uit het hele traject blijkt dat ze echt niet kunnen. Dan is daar toch niks mis mee? Als je mijn overige.post had gelezen dan had je kunnen zien dat ik daar heel.duidelijk in ben. Als.iemand echt niet kan dan kan die persoon niet en is de kous daarmee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Webgnome schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Ik denk niet dat types als de TS openstaan om 20 uur in de week vrijwilligerswerk te gaan doen in het bejaardentehuis. Praten en koffiedrinken kan bijna iedereen. Allemaal excuses om maar niet te gaan werken. Vrijwilligerswerk is ook werk. Kom van je luie reet af en ga wat doen voor de maatschappij die je gratis geld geeft. Ga vrijwillig dienbladen met eten rondbrengen in een verzorgingstehuis, hoef je echt geen speciale skills voor te hebben. Kunnen de echte verzorgers zich bezighouden met de mensen die hulp nodig hebben bij douchen enzo.

En natuurlijk zijn er mensen die zelf verzorgd moeten worden, die kunnen niet werken. TS kan hier op een forum typen, omgaan met een S8, keuzes maken over een mechanisch toetsenbord.. dan kan die ook werken.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 03-01-2018 12:51 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Uthog schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:46:
[...]

En die mensen krijgen dan controle en uit het hele traject blijkt dat ze echt niet kunnen. Dan is daar toch niks mis mee? Als je mijn overige.post had gelezen dan had je kunnen zien dat ik daar heel.duidelijk in ben. Als.iemand echt niet kan dan kan die persoon niet en is de kous daarmee af.
Op zich niks mis met deze 'oplossing' ware het niet dat de overheid de middelen niet heeft / vrij wil maken om iedereen afzonderlijk grondig te gaan controleren. Er zijn nu ook al mogelijkheden te over om mensen te helpen dingen op de rit te zetten maar omdat dit bakken met geld kost generaliseert men en blijf je altijd situaties houden die je niet wilt.

Een ander bezwaar wat ik tegen deze oplossing heb is dat als je het goed wil doen je mensen elke keer moet gaan controleren. Denk je dat dat motiverend is als er elke x aantal maanden een ambtenaar op je stoep staat waar je het verhaal weer aan moet uitleggen en weer moet uitleggen dat er echt niks veranderd is (of juist is verslechterd) ?

nogmaals ik snap je oplossing maar ik vind je relaas over dat je alles zelf hebt opgebouwd ( Wat natuurlijk goed is) een beetje jammer en doet overkomen alsof iedereen in de bijstand/uitkering er iets aan kan doen dat hij/zij daar gebruik van moet maken. En ja het maakt heel erg uit wat de instelling van de persoon zelf is maar ik weet uit ervaring dat de keuze om of je helemaal kapot te werken en hetzelfde overhouden (en nee sociale contacten krijg je niet altijd bij bepaald werk) of niks doen soms een lastige maar de enige oplossing is. Want , zoals ik ook al aangegeven heb in een andere post, bepaalde baantjes zijn niet voor iedereen weg gelegd of voegen totaal niks toe aan je CV / kansen op de arbeidsmarkt ook al doen de overheid en div. instanties je anders geloven.
St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:47:
[...]

Ik denk niet dat types als de TS openstaan om 20 uur in de week vrijwilligerswerk te gaan doen in het bejaardentehuis. Praten en koffiedrinken kan bijna iedereen. Allemaal excuses om maar niet te gaan werken. Vrijwilligerswerk is ook werk. Kom van je luie reet af en ga wat doen voor de maatschappij die je gratis geld geeft. Ga vrijwillig dienbladen met eten rondbrengen in een verzorgingstehuis, hoef je echt geen speciale skills voor te hebben. Kunnen de echte verzorgers zich bezighouden met de mensen die hulp nodig hebben bij douchen enzo.

En natuurlijk zijn er mensen die zelf verzorgd moeten worden, die kunnen niet werken. TS kan hier op een forum typen, omgaan met een S8, keuzes maken over een mechanisch toetsenbord.. dan kan die ook werken.
Niet per definitie?

[ Voor 19% gewijzigd door Webgnome op 03-01-2018 12:53 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Webgnome schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:53:
[...]
ik weet uit ervaring dat de keuze om of je helemaal kapot te werken en hetzelfde overhouden (en nee sociale contacten krijg je niet altijd bij bepaald werk) of niks doen soms een lastige maar de enige oplossing is. Want , zoals ik ook al aangegeven heb in een andere post, bepaalde baantjes zijn niet voor iedereen weg gelegd of voegen totaal niks toe aan je CV / kansen op de arbeidsmarkt ook al doen de overheid en div. instanties je anders geloven.
Weet je wat niks toevoegt? Op je bed liggen en gratis geld krijgen. Waarom heb je jezelf niet nuttig kunnen maken tijdens die eigen ervaring? Kon je de straten niet gaan vegen, afval gaan prikken of iets anders stoms maar wel nuttigs? Of voelde je je daar te goed voor?

Scenario 1:
Joh, ik zat in de bijstand, kon tijdelijk geen werk vinden. In de tussentijd heb ik xxx gedaan om zo iets terug te geven aan de maatschappij.

Scenario 2:
Joh, ik zat in de bijstand, kon tijdelijk geen werk vinden. In de tussentijd heb ik mijn hand opgehouden en ook nog gefraudeerd met de gratis centen die ik kreeg.

Ik weet wel wie ik aanneem.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 03-01-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Weet je wat niks toevoegt? Op je bed liggen en gratis geld krijgen. Waarom heb je jezelf niet nuttig kunnen maken tijdens die eigen ervaring? Kon je de straten niet gaan vegen, afval gaan prikken of iets anders stoms maar wel nuttigs? Of voelde je je daar te goed voor?
En hoe wil je precies afval gaan vegen / prikken als je , ik noem maar wat, een spierziekte hebt. Er zijn altijd dingen die je kunt doen maar je kunt niet voor iedereen gaan bepalen dat er altijd wel iets te doen is. Daar is de groep te divers voor...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Webgnome schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:58:
[...]

En hoe wil je precies afval gaan vegen / prikken als je , ik noem maar wat, een spierziekte hebt. Er zijn altijd dingen die je kunt doen maar je kunt niet voor iedereen gaan bepalen dat er altijd wel iets te doen is. Daar is de groep te divers voor...
Dan ga je met eenzame mensen praten in een verzorgingstehuis en koffie drinken.
Nogmaals, allemaal excuses. Als je wat wilt terug doen voor het gratis geld kan dat altijd (heel vaak).

[ Voor 23% gewijzigd door St@m op 03-01-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Ik ben het wel grotendeels met webgnome eens. Het is niet alleen maar zwart en wit maar soms ook rood of groen. En ik weet van mezelf dat ik vaker naar zwart/wit neig dan een andere kleur.

Wat trouwens wel een idee is. Kpn heeft zoiets dat heel de zilverlijn. Dat zijj kpn medewerkers die eenzame.ouderen bellen gewoon om te bellen. Kost die oudjes niks maar betekend zoveel voor ze. Iemand die bijv een spierziekte heeft en niet kan werken maar wel iets wil beteken zou dat soort dingen kunnen doen.

Het betekend heel veel voor die oudjes om in contact te komen en zo komen beide mensen niet in een sociaal.issolement.

Iets goed doen voor de maatschapij hoeft niet direct werken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:59:
[...]

Dan ga je met eenzame mensen praten in een verzorgingstehuis en koffie drinken.
Nogmaals, allemaal excuses. Als je wat wilt terug doen voor het gratis geld kan dat altijd (heel vaak).
En als je je onverhoopt ziek moet melden vanwege je ziekte, is het gelijk verzuim en dus korten op je uitkering. Want zo gaat het op dit moment.

Nog even afgezien van de enorme groep mensen die wegbezuinigd is en als "vrijwilliger" hun eigen werk mag gaan doen om een bijstandsuitkering te krijgen, zo is het verzorgingstehuis lekker goedkoop af.
En de mensen die echt niet kunnen werken, die worden 100% afgekeurd, die kunnen daar verder niets aan doen. Over die mensen heb ik het ook echt niet.
Het probleem is alleen dat je die "100% afgekeurd" categorie tegenwoordig alleen bereikt als je kwijlend aan 3 infusen op de intensive care ligt. Als je je kont kan keren, kun je ook werken, volgens het UWV, want bezuinigingen, bezuinigingen.

Dat een werkgever er heel vaak niet op zit te wachten is voor het UWV niet belangrijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 03-01-2018 13:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Stoney3K schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:02:
[...]

En als je je onverhoopt ziek moet melden vanwege je ziekte, is het gelijk verzuim en dus korten op je uitkering. Want zo gaat het op dit moment.
Je kan toch gewoon een bejaardentehuis binnenstappen en met mensen gaan praten? Waarom zou je daar betaalt voor moeten worden (behoudens de betaling die je al ontvangt vanuit de overheid). TS kan nu uit zijn stoel stappen en een bejaardentehuis binnenlopen hoor, pakje kaarten mee en met wat oudjes gaan klaverjassen. Kan die daarna aan de zuster vragen of hij mee kan helpen met het rondbrengen van het eten. Hij heeft namelijk alle tijd vandaag, en morgen en overmorgen.. Heeft de zuster tijd over om weer iemand onder de douche te helpen.
Het probleem is alleen dat je die "100% afgekeurd" categorie tegenwoordig alleen bereikt als je kwijlend aan 3 infusen op de intensive care ligt. Als je je kont kan keren, kun je ook werken, volgens het UWV, want bezuinigingen, bezuinigingen.
Helemaal terecht.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 03-01-2018 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Je kan toch gewoon een bejaardentehuis binnenstappen en met mensen gaan praten? Waarom zou je daar betaalt voor moeten worden (behoudens de betaling die je al ontvangt vanuit de overheid).
Omdat de 'vrijwilligersjob' vaak niet is 'met mensen praten' maar de luiers verschonen of de WC poetsen. De betaalde baantjes die net vorige week door de reorganisatie zijn geschrapt.

Vrijwilligerswerk doe ik omdat ik me graag in wil zetten en iets wil doen dat ik ook leuk vind. Niet omdat ik vanuit de overheid word gedwongen om 'vrijwilligerswerk' te doen op straffe van het intrekken van mijn bestaansminimum: Dat noemden we vroeger een taakstraf en dat was voor snotneuzen die met vuurwerk knoeiden of bushokjes intrappen tijdens een voetbalwedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Stoney3K schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:08:
[...]

Omdat de 'vrijwilligersjob' vaak niet is 'met mensen praten' maar de luiers verschonen of de WC poetsen. De betaalde baantjes die net vorige week door de reorganisatie zijn geschrapt.
En wat dan nog! Maak je nuttig. Desnoods ga je wc's poetsen of luiers verschonen. Man man.. je krijgt anderhalf duizend euro per maand gratis en voor niets. Je kan letterlijk nu naar het bejaardenhuis gaan, of een bezem pakken..
Vrijwilligerswerk doe ik omdat ik me graag in wil zetten en iets wil doen dat ik ook leuk vind. Niet omdat ik vanuit de overheid word gedwongen om 'vrijwilligerswerk' te doen op straffe van het intrekken van mijn bestaansminimum: Dat noemden we vroeger een taakstraf en dat was voor snotneuzen die met vuurwerk knoeiden of bushokjes intrappen tijdens een voetbalwedstrijd.
Tja.. ik weet eigenlijk niet hoe ik hier op moet reageren... gelukkig krijg je? weer een mooie cheque aan het einde van de maand he.

Ik zou het echt niet durven, helemaal niets doen en wel gratis geld krijgen. Wetende dat de rest voor mij aan het werk is en ik te beroerd ben om wat terug te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 03-01-2018 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:11:
[...]
Tja.. ik weet eigenlijk niet hoe ik hier op moet reageren... gelukkig krijg je? weer een mooie cheque aan het einde van de maand he.
Ja, maar geen pensioen, geen vakantiedagen, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, enzovoort.

Je weet wel, al die dingen die bij een betaalde baan (die net is wegbezuinigd) vanzelfsprekend zijn. De bijstand is gewoon nu misbruikt om alle rotbaantjes in te stoppen onder een 'wel de lusten, niet de lasten' regeling.

Als iemand arbeid verricht in ruil voor geld (want je kan hoog of laag springen, dat is wat er gebeurt) dan hoort hij ook als volwaardig werknemer betaald te worden en niet met één of andere truc betaald te worden onder het minimumloon als zijnde 'vrijwilliger'.

Want als er gedreigd wordt om je geld in te trekken als je niet op je werk verschijnt, dan ben je geen vrijwilliger maar gewoon arbeider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Stoney3K schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Ja, maar geen pensioen, geen vakantiedagen, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, enzovoort.

Je weet wel, al die dingen die bij een betaalde baan (die net is wegbezuinigd) vanzelfsprekend zijn. De bijstand is gewoon nu misbruikt om alle rotbaantjes in te stoppen onder een 'wel de lusten, niet de lasten' regeling.

Als iemand arbeid verricht in ruil voor geld (want je kan hoog of laag springen, dat is wat er gebeurt) dan hoort hij ook als volwaardig werknemer betaald te worden en niet met één of andere truc betaald te worden onder het minimumloon als zijnde 'vrijwilliger'.

Want als er gedreigd wordt om je geld in te trekken als je niet op je werk verschijnt, dan ben je geen vrijwilliger maar gewoon arbeider.
Ik ga hier verder maar niet meer op in. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er straks nog minder geld is voor mensen die gratis geld willen ontvangen. Je laat overduidelijk merken dat je wel geld wil, maar te beroerd bent om er iets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 22:17
St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:11:
[...]
En wat dan nog! Maak je nuttig. Desnoods ga je wc's poetsen of luiers verschonen. Man man.. je krijgt anderhalf duizend euro per maand gratis en voor niets. Je kan letterlijk nu naar het bejaardenhuis gaan, of een bezem pakken..
[...]
Ja helemaal mooi deze, de baan van een betaalde schoonmaker die op uurbasis werkt nog minder uren bezorgen… Allemaal leuk dat 'vrijwilligerswerk' maar het kost uiteindelijk alleen maar nog meer banen en uiteindelijk verdiend de top bij zo'n bejaardentehuis alleen maar nog meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:20:
[...]

Ik ga hier verder maar niet meer op in. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er straks nog minder geld is voor mensen die gratis geld willen ontvangen. Je laat overduidelijk merken dat je wel geld wil, maar te beroerd bent om er iets voor te doen.
Afgezien van het feit dat ik een full-time baan heb.

Mensen die al aan het minimum zitten, maar om welke reden dan ook niet kunnen of willen werken, wil je die hun minimum afnemen? Wat is daarvan het gevolg?

Ze vallen óf dood neer (vind je dat moreel?) of ze komen in de criminaliteit of in de GGZ terecht. In allebei de laatste gevallen kost dat ons als maatschappij nog veel meer geld dan wanneer ze braaf thuis zitten en handje ophouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
Vrijwilligers werk zou geen vervanger mogen zijn van regulier werk. Als jij wc's kan schoonmaken onder de mom van vrijwilligerswerk. Dan kan je dit ook als gewoon betaald werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Ardana schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:43:
[...]

Even ter illustratie: het totaal AANTAL uitkeringen (bijstand, arbeidsongeschiktheidsuitkeringen, WW etc) is sinds de invoering van de bijstand ergens in de jaren 60 (relatief) nauwelijks veranderd. De HOOGTE van de uitkeringen zijn ook nauwelijks gestegen. De KOSTEN van de uitkeringen zijn wel dramatisch gestegen.
Heb je hier bronnen van, kan het me niet voorstellen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Uthog schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:22:
Vrijwilligers werk zou geen vervanger mogen zijn van regulier werk. Als jij wc's kan schoonmaken onder de mom van vrijwilligerswerk. Dan kan je dit ook als gewoon betaald werk.
Anders verwoord: Dan moeten ze dat gewoon als betaald werk aanbieden of jou in die functie als betaald werk verlonen.

Nu is het zo dat er (vooral in de zorg) betaalde functies om WC's te poetsen worden weg-gereorganiseerd en er vrijwilligersfuncties om WC's te poetsen voor in de plaats komen. Die dan ingevuld worden door exact dezelfde mensen die gisteren in de reorganisatie op straat werden getrapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:17

Standeman

Prutser 1e klasse

Maar zo wordt het spelletje wel gespeeld. Schoonmaker wordt ontslagen en eenmaal in de bijstand verplicht wordt om 'vrijwillig' exact dezelfde pot te poetsen.

Maar ja, als directeur kan je wel weer op een flinke bonus rekenen omdat je reorganisatie zo goed gelukt is.

[ Voor 11% gewijzigd door Standeman op 03-01-2018 13:26 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

vj_slof schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:21:
[...]

Ja helemaal mooi deze, de baan van een betaalde schoonmaker die op uurbasis werkt nog minder uren bezorgen… Allemaal leuk dat 'vrijwilligerswerk' maar het kost uiteindelijk alleen maar nog meer banen en uiteindelijk verdiend de top bij zo'n bejaardentehuis alleen maar nog meer...
:/ Van mij hoef je geen luiers te verschonen hoor. Koffie drinken, eenzame mensen aanspreken, een potje klaverjassen. Doe wat voor je geld. Ik blijf mezelf herhalen, maar je kan nu opstaan, naar een bejaardentehuis en de rest van de middag een leuke middag verzorgen voor de ouderen die daar eenzaam zitten.
Je kan nu een bezem pakken en de straat vegen.
Je kan nu een prikker pakken en de speeltuin in de buurt schoonmaken.
Stoney3K schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:22:

Mensen die al aan het minimum zitten, maar om welke reden dan ook niet kunnen of willen werken, wil je die hun minimum afnemen? Wat is daarvan het gevolg?
Parasieten hebben we niet zoveel aan toch? Zoals gezegd kan bijna iedereen bepaald werk doen in Nederland.
Ze vallen óf dood neer (vind je dat moreel?) of ze komen in de criminaliteit of in de GGZ terecht. In allebei de laatste gevallen kost dat ons als maatschappij nog veel meer geld dan wanneer ze braaf thuis zitten en handje ophouden.
Water kost niet zoveel, brood ook niet. Sloppenwijk in Limburg en opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 22:17
Standeman schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Maar zo wordt het spelletje wel gespeeld. Schoonmaker wordt ontslagen en eenmaal in de bijstand verplicht wordt om 'vrijwillig' exact dezelfde pot te poetsen.
Precies, en het bezuinigde geld kan de top weer in eigen zak steken omdat ze zo goed met het budget zijn omgegaan en zichzelf een mooie salarisverhoging kunnen uitkeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Ik weet ook wel dat het spelletje zo gespeeld word. En dat is heel spijtig en het hoort niet en daar zou de politiek nu ook eens iets aan moeten doen.

Ik heb er zelf.over nagedacht politiek actief te worden bij een partii maar ik denk te zwart/wit en als is dat niet altijd slecht denk ik van mijzelf dat ik te weinig toe zou voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:26:
[...]
Parasieten hebben we niet zoveel aan toch?
Aan 'verwarde mensen', criminelen en daklozen hebben we volgens mij nog minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 03-01-2018 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
vj_slof schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Precies, en het bezuinigde geld kan de top weer in eigen zak steken omdat ze zo goed met het budget zijn omgegaan en zichtzelf een mooie salarisverhoging kunnen uitkeren. :(
Och jee, het is zeker ook de schuld van de Rabobank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Stoney3K schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Aan 'verwarde mensen', criminelen en daklozen hebben we volgens mij nog minder.
Kijk ik vind het verder ook prima dat je niet wil werken of jezelf hebt aangepraat dat je niet kan werken. Maar ga hier dan geen topic openen over dat je zo zielig bent en geen geld hebt. En aangezien er met de huidige uitkeringen gewoon een S8 aangeschaft kan worden en 400 euro gespaard kan worden, kan die dus wel met 50~100 euro omlaag.

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 03-01-2018 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Kijk ik vind het verder ook prima dat je niet wil werken of jezelf hebt aangepraat dat je niet kan werken. Maar ga hier dan geen topic openen over dat je zo zielig bent en geen geld hebt. En aangezien er met de huidige uitkeringen gewoon een S8 aangeschaft kan worden en 400 euro gespaard kan worden, kan die dus wel met 50~100 euro omlaag.
Ik ben overigens geen topicstarter, maar ik wil vooral duidelijk maken dat blind vertrouwen in complete zelfredzaamheid gewoon niet werkt. Kijk naar de VS voor het slechte voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Stoney3K schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:32:
[...]

Ik ben overigens geen topicstarter, maar ik wil vooral duidelijk maken dat blind vertrouwen in complete zelfredzaamheid gewoon niet werkt. Kijk naar de VS voor het slechte voorbeeld.
Er is nogal een groot verschil tussen mensen aan hun lot overlaten of verwachten dat mensen *iets* terug doen voor het gratis geld wat ze krijgen. Maar blijkbaar is dat heel moeilijk te begrijpen. Ik heb nog steeds geen fatsoenlijk tegenargument gehoord om niet vandaag nog de handen uit de mouwen te steken voor je eigen wijk als je toch alle tijd van de wereld hebt en die mensen jou betalen. Blijkbaar is het teveel gevraagd.

*je is in deze algemeen he, ik weet dat je de TS niet bent. *je is de uitkeringstrekker.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 03-01-2018 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
Laten we dit niet op de man spelen mensen. Daar heeft niemand wat aan.

Dit hele topic staat vol met tips en ik me af, heel erg hard, of stier de ts hier nu ook echt iets mee gaat doen. Ik ben bang dat we binnen 2 weken weer een topic hebben met de kern ik wil meer geld maar niks doen. Want daar komt het wel op neer.

Dus stier. Wat zijn de vervolgstappen, ik denk dat we allemaal het beste met je voorhebben maar je zal het zelf moeten doen. Als.je er echt niet uitkomt financieel gezien vraag dan hulp. In het ergste geval zoek een bewindvoerder die doet dan de administrstie voor jou. Zorg dan we dat je een goede vind overigens. Maar proveer het eerst zelf het zal zn goed gevoel geven als je het zelf.doet en het lukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:26:
maar je kan nu opstaan, naar een bejaardentehuis en de rest van de middag een leuke middag verzorgen voor de ouderen die daar eenzaam zitten.
Even los van het feit dat je naar mijn idee de bochten extreem kort aan het aansnijden bent, je beseft dat iemand niet eens zomaar vrijwilligerswerk mag gaan doen? Simpelweg omdat hij dan niet beschikbaar is voor arbeid? Nog afgezien van het feit dat ik ook niet iedereen vrijwilligerswerk wil laten doen (zeker met bejaarden).
Dat niet alles perfect is geregeld ga ik met je eens zijn maar je slaat wat mij betreft wat door in generalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

IceStorm schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Even los van het feit dat je naar mijn idee de bochten extreem kort aan het aansnijden bent, je beseft dat iemand niet eens zomaar vrijwilligerswerk mag gaan doen? Simpelweg omdat hij dan niet beschikbaar is voor arbeid? Nog afgezien van het feit dat ik ook niet iedereen vrijwilligerswerk wil laten doen (zeker met bejaarden).
Dat niet alles perfect is geregeld ga ik met je eens zijn maar je slaat wat mij betreft wat door in generalisaties.
Ik snij helemaal niets kort aan.
Je bent ten alle tijde vrij om een bezem te pakken hoor, of om de speelplaats schoon te maken of om een potje te gaan klaverjassen. Als uitkeringstrekker ben je echt niet verplicht om de hele dag thuis te zitten hoor :?
Heren, laatste handje.. ik ben zojuist gebeld door het UWV en ik heb een sollicitatiegesprek zo.
Kun je gewoon je klaverjassessie mee eindigen..

Je wordt geholpen door de maatschappij met gratis geld, dan kun je op z'n minst er iets voor terugdoen. Of je het via een officiële vrijwilligersorganisatie doet of gewoon je handen uit de mouwen steekt op eigen initiatief zal mij een rotzorg zijn.

Ik zal het allemaal wel niet begrijpen, maar ik zie echt niet in waarom TS en andere uitkeringstrekkers niets terug zouden kunnen doen voor de maatschappij. Als ze toch te beroerd zijn om betaalde klussen aan te pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 03-01-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijwillegerswerk zou op grond van het minimumloon feitelijk verboden moeten zijn. Bovendien is het helaas geen fabeltje dat er door vrijwilligerswerk met name in de zorg mensen hun baan kwijt zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Ik snij helemaal niets kort aan.
Je bent ten alle tijde vrij om een bezem te pakken hoor, of om de speelplaats schoon te maken of om een potje te gaan klaverjassen.
Dat doe ik dan ook vanuit de goedheid van mijn hart en omdat ik er niets voor terug hoef.

Je weet wel, vrijwillig. Niet omdat ik anders dakloos word of omdat ik anders verhonger.

En gezien ik geen hobby's heb in de categorie 'huur betalen' en 'eten', is dat niet waarvoor ik vrijwilligerswerk doe maar waarom ik gewoon elke dag naar mijn werk ga.

Gewone arbeid camoufleren als vrijwilligerswerk is hoe dan ook verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:09
xippie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:32:
Op vakantie gaan is geen recht he.. het is een luxe..
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.