• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Hallo,

Ik wil mijn case hier ook graag even voorleggen. Ik heb in 2015 en 2016 aardig wat (kleine) fooien in BTC en ETH ontvangen voor mijn fork van de open source ETH miner. In die tijd allemaal ruim onder de grens voor schenkbelasting. Het meeste daarvan is ook al weer op voor de mensen die denken dat ik er rijk van ben geworden, maar er is wel wat over. Ik heb er eigenlijk jaren niet naar omgekeken en er ook geen acht op geslagen bij het doen van de aangifte (doet mijn vrouw altijd 😂) maar ik wil daar nu verandering in aanbrengen zodat ik ook daadwerkelijk iets met dat geld kan doen.

Ik heb begrepen dat ik met terugwerkende kracht aangifte kan doen over ten minste de afgelopen 5 jaar. Daarvóór was de waarde denk ik toch nog niet hoog genoeg om belast te worden (kijk ik nog wel even na). Wat is dan de beste strategie om eventuele boetes te voorkomen of te beperken? Eerst contact opnemen met de BD en de zaak voorleggen of gewoon die aangiftes digitaal aanpassen en duimen dat de zaak daarmee is afgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozero
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Zijn er hier meer mede tweakers die (ook) geen printscreens hebben gemaakt van hun portfolio waarde op 1-jan 2021 op de Kucoin Exchange?

Ik zoek een een handige manier om mijn portfolio waarde te achterhalen. Maar zoals ik het begrijp is het bij Kucoin alleen mogelijk om per maand een export te draaien en deze zelf samen te voegen?! |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:29
Hoe om te gaan met een openstaande leveraged position en gestaked bedrag tijdens de jaarwisseling?
Moet je de unrealized profit van dat moment dan gewoon meerekenen? En geldt hetzelfde voor een eventueel gestaked bedrag?
Bv (fictieve bedragen) spot wallet balance = 5K, Unrealized Profit/Loss = +2K en staked = 0.5K maakt in totaal 7.5K?

En wat als er op dat moment sprake is van een Unrealized Loss, mag je dat bedrag dan in mindering brengen?

Mijn vermoeden is dat je alles bij elkaar op dient te tellen (zowel positief als negatief) maar kan het niet onderbouwen.
NB: Mocht het uitmaken, het betreft een Nederlandse belastingaangifte als particulier waarbij totale vermogen boven box 3 heffingsvrij vermogen komt.

Antwoord van de Belastingtelefoon: Zowel de waarde van de stake als de waarde van de unrealized P/L op 1 januari middernacht dien je inderdaad bij elkaar op te tellen bij de rest van het Box 3 vermogen. Ook wanneer een unrealized P/L negatief is tel je dit gewoon op (wat dus resulteert in verlaging van uiteindelijke bedrag).

[ Voor 23% gewijzigd door PKing83 op 24-03-2022 15:43 . Reden: Antwoord Belastingtelefoon toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 14:03
Hey allemaal,

Hoe zit het eigenlijk met een IDO/ICO investering die je doet qua belastingaangifte? Stel ik heb 1,000 EUR geïnvesteerd in een project, maar ik moet nog op de tokens wachten (vesting), is dat dat een vordering van 1,000 EUR wat ik bij het Box 3 vermogen erbij moet tellen?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Phion schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:27:
Hey allemaal,

Hoe zit het eigenlijk met een IDO/ICO investering die je doet qua belastingaangifte? Stel ik heb 1,000 EUR geïnvesteerd in een project, maar ik moet nog op de tokens wachten (vesting), is dat dat een vordering van 1,000 EUR wat ik bij het Box 3 vermogen erbij moet tellen?

Bedankt!
Heel toevallig had ik dezelfde vraag.
In eerste instantie had ik zelf gedacht om de originele inleg op te geven. In jou geval 1000 euro.

Echter zegt de AFM over crypto ico's dat er een grote kans is dat je je inleg kwijt kan zijn:
https://www.afm.nl/nl-nl/professionals/onderwerpen/ico

Moet je het dan zien als 'investering' of valt het meer te vergelijken met de loterij en/of gokken.
In dat geval zou je de inleg mogelijk niet op te hoeven te geven. In principe heb je namelijk niet iets van waarde.

Wat betreft vesting is het ook lastig. Er is een uitspraak over aandelen met lockup:
https://linkeddata.overhe...ECLI:NL:GHAMS:2013:CA3479

bron: https://www.zekerfiscaal....-aandelen-met-een-lock-up

Daarin wordt voor aandelen een vermindering van de waarde in het economisch verkeer genomen in overeenkomst met de lockup.
Voor crypto is natuurlijk de waarde in economisch verkeer soms ook lastig te bepalen met lage volumes.

Ik geef in ieder geval voor ico's/ieo's waarbij de tokens nog niet geheel/deels vrijgegeven zijn de originele inlegwaarde op.
Zodra de lockup verlopen is pak ik op 1 januari de waarde van de vrijgekomen tokens en het totaal wat beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan1994
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-05 13:06
De plannen voor de nieuwe box 3 belasting staan online, dat zal een bak meer belasting betalen worden in goede jaren

https://www.rijksoverheid...technische-briefing-box-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wel meer belasting, maar als ik het zo vluchtig lees blijft het een forfaitaire manier die statistisch beter aansluit bij de werkelijkheid, en niet zozeer het berekenen van je daadwerkelijke rendement. De echte cryptowinsten blijven daarbij dus wel redelijk buiten schot.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Viper® schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:26:
[...]

Heel toevallig had ik dezelfde vraag.
In eerste instantie had ik zelf gedacht om de originele inleg op te geven. In jou geval 1000 euro.

Echter zegt de AFM over crypto ico's dat er een grote kans is dat je je inleg kwijt kan zijn:
https://www.afm.nl/nl-nl/professionals/onderwerpen/ico

Moet je het dan zien als 'investering' of valt het meer te vergelijken met de loterij en/of gokken.
In dat geval zou je de inleg mogelijk niet op te hoeven te geven. In principe heb je namelijk niet iets van waarde.
Ik zou eerst naar de belasting op gokken kijken voor je naar de Belastingdienst gaat en claimt dat het daaronder valt :P .

Op de beurs heb je ook kans je geld kwijt te raken (granted kleinere kans dan bij een crypto ICO), maar nog steeds geldt het niet als een loterij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 14:20

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het is eigenlijk best belabberd hoe weinig middelen ik heb om crypto fatsoenlijk op te geven voor belasting.
Ik kan bijvoorbeeld niet zien wat mijn holdings waren op 1-1-2021 via Binance. Account snapshot gaat max 12 maanden terug en pakt bovendien Binance Earn er niet bij. Ugh.

Zijn er andere manieren waarop ik mijn holdings per 1-1-2021 kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:16:
Het is eigenlijk best belabberd hoe weinig middelen ik heb om crypto fatsoenlijk op te geven voor belasting.
Ik kan bijvoorbeeld niet zien wat mijn holdings waren op 1-1-2021 via Binance. Account snapshot gaat max 12 maanden terug en pakt bovendien Binance Earn er niet bij. Ugh.

Voortaan gewoon in je agenda zetten dat je op 1 januari screenshot(s) moet maken, scheelt een hoop tijd.

Een ander vraagje. Normaal gesproken deed ik zelf mijn aangifte en gaf ik de crypto's op onder het kopje "Overige bezittingen", aangezien daar virtuele betaalmiddelen wordt genoemd.

Dit jaar heb ik het door iemand anders laten doen, maar nu zie ik dat hij dit vakje leeg heeft gelaten en mijn crypto's bij de aandelen heeft opgeteld. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer, dus lekker zo laten lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:49
xileS schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:58:
[...]

Voortaan gewoon in je agenda zetten dat je op 1 januari screenshot(s) moet maken, scheelt een hoop tijd.
Dit heb ik dus gedaan, maar gaan ze er naar vragen?
ik zit ruim onder de maximale € die je mag hebben in box 3, dus waarschijnlijk vragen ze er niet naar.
Dit jaar zonnepanelen+kozijnen vervangen voor het huis, dus de fiat vermogen gaat ook flink omlaag wat op de bank zal staan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Kol Nedra schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:25:
[...]

Dit heb ik dus gedaan, maar gaan ze er naar vragen?
ik zit ruim onder de maximale € die je mag hebben in box 3, dus waarschijnlijk vragen ze er niet naar.
Dit jaar zonnepanelen+kozijnen vervangen voor het huis, dus de fiat vermogen gaat ook flink omlaag wat op de bank zal staan :7
In principe vragen ze er al naar in de inkomstenbelastingaangifte of je dat kan invullen, maar onder een bepaald bedrag zal het idd geen verschil maken voor de belastingbepaling.

Alleen wat nou als je een jaar later opeens dikke vet winst hebt geboekt met je crypto? Dan is het toch fijn/handig dat je het eerder hebt opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
xileS schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:58:
[...]

Een ander vraagje. Normaal gesproken deed ik zelf mijn aangifte en gaf ik de crypto's op onder het kopje "Overige bezittingen", aangezien daar virtuele betaalmiddelen wordt genoemd.

Dit jaar heb ik het door iemand anders laten doen, maar nu zie ik dat hij dit vakje leeg heeft gelaten en mijn crypto's bij de aandelen heeft opgeteld. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer, dus lekker zo laten lijkt mij?
Persoonlijk zou ik het gewoon aanpassen en invullen zoals het gevraagd wordt.
Onderaan de streep wordt het allemaal opgeteld box 3, echter vallen beleggingen wel onder een andere optie onder bezittingen.
Op je aangifte geef je gewoon op wat het totaal waard is en een eventuele berekening of overzicht bewaar je zelf mocht er ooit naar gevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Viper® schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:21:
[...]

Persoonlijk zou ik het gewoon aanpassen en invullen zoals het gevraagd wordt.
Onderaan de streep wordt het allemaal opgeteld box 3, echter vallen beleggingen wel onder een andere optie onder bezittingen.
Op je aangifte geef je gewoon op wat het totaal waard is en een eventuele berekening of overzicht bewaar je zelf mocht er ooit naar gevraagd worden.
Ik heb nog geen akkoord gegeven. Ik had er al iets van gezegd, maar hij gaf aan van de belastingdienst te hebben begrepen dat crypto thuis hoort bij de aandelen. Ik zal er wel nog iets van zeggen. Is maar een kleine aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

HollovVpo1nt schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:16:

Zelfde probleem hier. Tijd lang niet meer omgekeken naar mijn crypto en heb wat op binance staan. Hoe ga ik in hemelsnaam uit vinden wat het waard was op 1 januari 2021 ? Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
r0p schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:05:
[...]

Zelfde probleem hier. Tijd lang niet meer omgekeken naar mijn crypto en heb wat op binance staan. Hoe ga ik in hemelsnaam uit vinden wat het waard was op 1 januari ? Iemand tips ?
dit jaar?

inloggen, wallet, account statement 01-01-2022 selecteren...

1 jan 2021 geen idee. ik maak elke 1 jan gewoon een screendump

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

jack zomer schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:19:
[...]

dit jaar?

inloggen, wallet, account statement 01-01-2022 selecteren...

1 jan 2021 geen idee. ik maak elke 1 jan gewoon een screendump
Excuus 2021 bedoel ik idd. Voor dit jaar maar even een uitdraai maken.

Zit te twijfelen of ik wellicht even moet bellen met de belastingdienst en overleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
r0p schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:21:
[...]

Excuus 2021 bedoel ik idd. Voor dit jaar maar even een uitdraai maken.

Zit te twijfelen of ik wellicht even moet bellen met de belastingdienst en overleggen.
Ik denk dat bellen weinig zin heeft.
Gewoon een schatting maken wat je dacht te hebben op 1 januari en wat het waard was. Prijzen van coins zijn gewoon terug te zoeken.
Mochten er ooit vragen komen kan je dat gewoon laten zien. Als jij al niet boven water kan krijgen wat je destijds had, hoe denk je dat de belastingdienst dit ooit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tecatito
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-06-2024
Lemand die ervaring heeft dat hij onder de limiet zit en het komende jaar veel over de limiet gaat? Vragen van de belastingdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb nog nooit vragen gehad van de BD voor mijn plotselinge toename van de waarde van mijn vermogen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman123
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-06-2022
@.oisyn ook nadat je je funds had opgenomen en aangifte hebt gedaan? Ik ga volgend jaar ook aardig boven het limiet en ik ben benieuwd of er dan iets gebeurd, het een en ander moet aantonen (tx's) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@herman123 wat bedoel je met "opgenomen"? Ik heb nooit wat verkocht, alles is nog in btc. Maar dat maakt voor de BD verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman123
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-06-2022
@.oisyn Daarmee bedoel ik inderdaad verkopen en via sepa storten naar je rekening.

[ Voor 60% gewijzigd door herman123 op 03-06-2022 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:32

knakworst

Get more sats!

Dankzij een arrest maakt de Belastingdienst nu onderscheid in box 3 tussen spaargeld en beleggingen. Spaargeld laat zich definiëren als geld dat beschikbaar is maar niet wordt uitgegeven, meestal bestemd voor latere bestedingen.

Op basis van de aangifte pakt het programma:

- bank- en spaarrekeningen als spaargeld
- beleggingen als beleggingen.

En nu komt het: Overige bezittingen als beleggingen.

https://www.belastingdien...-berekening-box-3-inkomen
Het rendement van spaargeld telt u op bij het rendement van beleggingen en andere bezittingen. Het totaal vermindert u met het rendement op de aftrekbare schulden.
Concreet betekent dat de volgende bestanddelen bij beleggingen gerekend worden:
Overige bezittingen op 1 januari 2021
Voorbeelden:
- uw aandeel in het vermogen van een Vereniging van Eigenaren (VvE)
- virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins
- roerende zaken die u verhuurde of als belegging had
- trustvermogen of een vergelijkbaar doelvermogen naar buitenlands recht
- beperkt eigendom zoals vruchtgebruik van onroerende zaken als panden en
natuurterreinen
In de Q&A staat ook nog contant geld er tussen. Nu is bitcoins fout gespeld door de belastingdienst.
Maar dat is mijn punt niet. Ik vind het eigenlijk wel "spaargeld" terwijl de Belastingdienst het bij beleggingen rekent. Zelfs contant geld. Maar ook het aandeel in het vermogen van een VVE, is in de praktijk het aandeel in de spaarpot van de VVE.

De whitepaper heeft nota bene in de titel "A Peer-to-Peer Electronic Cash System".
https://bitcoin.org/bitcoin.pdf

Mijn vraag is wat vinden jullie bitcoin spaargeld of een belegging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

JRR

Bitcoin is natuurlijk zo volatiel als wat over de langere termijn dus ik zie het eerder als een belegging. Meer moeite heb ik met het feit dat als je USDT, USDC of andere stablecoins hebt, je ook onder het hogere tarief valt. Het is immers ook een virtueel betaalmiddel. Terwijl een dollarrekening dan weer in het lage tarief zou vallen omdat het puur geld is wat op een rekening staat.

[ Voor 31% gewijzigd door JRR op 21-09-2022 02:52 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:58:
Mijn vraag is wat vinden jullie bitcoin spaargeld of een belegging?
Je kan BTC natuurlijk zo omzetten naar fiat. We moeten echter denk ik ook wel eerlijk zijn over waarom mensen BTC hebben, namelijk om te kopen en te verkopen voor winst. Dat kan 10 minuten zijn of 10 jaar, maar uiteindelijk hebben mensen het om winst mee te maken over een bepaalde tijd, dus een belegging. Of dat nou leuk is of niet, het is denk ik wel de waarheid.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

PilatuS schreef op woensdag 21 september 2022 @ 02:36:
[...]

Je kan BTC natuurlijk zo omzetten naar fiat. We moeten echter denk ik ook wel eerlijk zijn over waarom mensen BTC hebben, namelijk om te kopen en te verkopen voor winst. Dat kan 10 minuten zijn of 10 jaar, maar uiteindelijk hebben mensen het om winst mee te maken over een bepaalde tijd, dus een belegging. Of dat nou leuk is of niet, het is denk ik wel de waarheid.
Dat kan als je dollars koopt ook. En contant geld en vermogen VVE wordt ook bij 'beleggingen' gerekend. Ik vind het op zijn minst zeer discutabel.

• Sissors
  • Niet online
knakworst schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:59:
[...]

Dat kan als je dollars koopt ook. En contant geld en vermogen VVE wordt ook bij 'beleggingen' gerekend. Ik vind het op zijn minst zeer discutabel.
Contant geld en VvE ben ik met je eens. Maar ik kan echt geen enkele valide reden zien waarom Bitcoins spaargeld zouden zijn. Dan moet je wel heeeeeeel creatief zijn. Leuk wat er in het oorspronkelijke whitepaper stond, maar geen hond gebruikt het op die manier. En als iemand een index fonds maakt met als naam: "A new savings account", betekend het nog niet dat het geen belegging meer is.

• Emcee
  • Laatst online: 06-06 15:44
Sissors schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:05:
[...]

Contant geld en VvE ben ik met je eens. Maar ik kan echt geen enkele valide reden zien waarom Bitcoins spaargeld zouden zijn. Dan moet je wel heeeeeeel creatief zijn. Leuk wat er in het oorspronkelijke whitepaper stond, maar geen hond gebruikt het op die manier. En als iemand een index fonds maakt met als naam: "A new savings account", betekend het nog niet dat het geen belegging meer is.
Ik zag het ook in de berekening, de belastingdienst rekent met een rendement van 5,69% op contant geld (nieuwe berekenmethode 2021 en 2022).
Niet correct eigenlijk want dat heb je helemaal niet, helemaal niet als je de inflatie meerekent.
Inflatie zou sowieso meegenomen moeten worden in het box3 verhaal, daar heeft Omtzigt nog voor gepleit maar is niet meegenomen tot dusver.

Stablecoins als spaargeld meetellen zou ook fijn zijn maar mag ook niet want het moet op een bankrekening staan. Dus ga je inderdaad krijgen dat mensen eind dec omzetten in EUR en naar hun bankrekening zetten?

Wat ook niet rechtvaardig voelt is stel je hebt 1 BTC op een cold wallet, na een jaar is dat nog steeds 1 BTC . Maar de BD rekent in EUR dus als de koers stijgt zul je een gedeelte van die 1 BTC moeten verkopen om de belasting te betalen. Dus ga je er op achteruit, in BTC gedacht dan.
Maar dat werkt met grondbezit, goud, aandelen e.d. waarschijnlijk ook zo.

Nog een informatieve link voor de box3 ontwikkelingen voor de komende jaren:
https://www.rijksoverheid...n/vermogen-en-wonen/box-3

Waarbij voor 2021 en 2022 nog het rendement op de oude en nieuwe methode berekend wordt en je betaalt welke methode het meest gunstig uitvalt.
In 2023, 2024, 2025 rendement berekenen met nieuwe methode
En 2026 en daarna rekenen met werkelijke rendement.

Maar deze plannen moeten nog goedgekeurd worden, dus nog niet helemaal definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tecatito
Het is het eerste jaar sinds ik in NL woon dat ik de waarde van mijn crypto moet optellen bij de belastingdienst. Ik hoop dat ik geen problemen heb. Ik ging van 0 naar 6 cijfers en was op dit moment werkloos

Ik zal met mijn accountant overleggen hoe het optelt. Ik probeerde willekeurige dingen, en het kwam er altijd uit dat je niets hoefde te betalen.

Bijvoorbeeld 300k en 25k aan schulden, te betalen eindsaldo: €0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:49
Als je het gewoon netjes aangeeft hoeveel je hebt is er geen probleem. ik neem aan dat je moet omrekenen naar euro's (dus niet Bitcoin) wat de waarde was op 1 januari 2022

[ Voor 11% gewijzigd door Kol Nedra op 01-03-2023 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tecatito
Kol Nedra schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:12:
Als je het gewoon netjes aangeeft hoeveel je hebt is er geen probleem. ik neem aan dat je moet omrekenen naar euro's (dus niet Bitcoin) wat de waarde was op 1 januari 2022
Dat klopt, ik heb wat screenshots gemaakt van mijn cryptototalen op 1/1/22, en dit jaar op 1/1/23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iedereen alweer druk bezig met zijn aangifte? :P

IB 2022 wordt natuurlijk voor een aantal hier wel enigszins kostbaar, door de betrekkelijke hoge koers op 1-1-2022.

Mocht je nou een crypto-vermogen van boven de ~€100k en een financieel partner hebben, zorg dan bij de verdeling dat iig bij jezelf en bij je partner gelijk verdeellt totdat de eerste schijf van €50.650 vol zit bij beide personen, want die schijf is het voordeligst. Hoe je de rest verdeelt maakt niet zo heel veel uit (al kun je het zo spelen dat 1 persoon slechts €48 hoeft te betalen, waardoor het wordt kwijtgescholden :P).

Met de nieuwe regeling die vanaf 2023 van kracht is, wordt het vrijwel altijd wel voordeliger om te zorgen dat al je cryptovermogen op 1 januari in euro's op je bankrekening staat. Want voor 2023 rekenen ze voor geld op je bankrekening 0,36%, terwijl het in crypto 6,17% kost 8)7

.edit: voor de duidelijkheid, doe dit niet, de BD zal dat waarschijnlijk zien als fraude ;).

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 04-03-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53
.oisyn schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:12:

IB 2022 wordt natuurlijk voor een aantal hier wel enigszins kostbaar, door de betrekkelijke hoge koers op 1-1-2022.

Mocht je nou een crypto-vermogen van boven de ~€100k en een financieel partner hebben, zorg dan bij de verdeling dat iig bij jezelf en bij je partner gelijk verdeellt totdat de eerste schijf van €50.650 vol zit bij beide personen, want die schijf is het voordeligst. Hoe je de rest verdeelt maakt niet zo heel veel uit (al kun je het zo spelen dat 1 persoon slechts €48 hoeft te betalen, waardoor het wordt kwijtgescholden :P).

Met de nieuwe regeling die vanaf 2023 van kracht is, wordt het vrijwel altijd wel voordeliger om te zorgen dat al je cryptovermogen op 1 januari in euro's op je bankrekening staat. Want voor 2023 rekenen ze voor geld op je bankrekening 0,36%, terwijl het in crypto 6,17% kost 8)7
Waar komt dat precies vandaan? gezien ik op de pagina van de balastingdienst zie dat het gewoon onder box3 valt ofwel vermogen dus waar komt die 6,17% (het zijn geen beleggingen). Ik kan ook niet echt iets vinden wat er vanaf 2023 veranderd (google >crypto belasting vanaf 2023) :)

https://www.belastingdien...omen/content/cryptovaluta

Edit:
Had niet goed gekeken staat inderdaad in de PDF:
https://www.rijksoverheid...ngen+belastingen+2023.pdf

Maar dat word het eigenlijk qua systeem alleen maar slechter.

[ Voor 15% gewijzigd door _Drake_ op 02-03-2023 13:52 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:25

Coldcat

HODL

_Drake_ schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Waar komt dat precies vandaan? gezien ik op de pagina van de balastingdienst zie dat het gewoon onder box3 valt ofwel vermogen dus waar komt die 6,17% (het zijn geen beleggingen). Ik kan ook niet echt iets vinden wat er vanaf 2023 veranderd (google >crypto belasting vanaf 2023) :)

Emcee schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:45:
[...]

Ik zag het ook in de berekening, de belastingdienst rekent met een rendement van 5,69% op contant geld (nieuwe berekenmethode 2021 en 2022).
Niet correct eigenlijk want dat heb je helemaal niet, helemaal niet als je de inflatie meerekent.
Inflatie zou sowieso meegenomen moeten worden in het box3 verhaal, daar heeft Omtzigt nog voor gepleit maar is niet meegenomen tot dusver.

Stablecoins als spaargeld meetellen zou ook fijn zijn maar mag ook niet want het moet op een bankrekening staan. Dus ga je inderdaad krijgen dat mensen eind dec omzetten in EUR en naar hun bankrekening zetten?

Wat ook niet rechtvaardig voelt is stel je hebt 1 BTC op een cold wallet, na een jaar is dat nog steeds 1 BTC . Maar de BD rekent in EUR dus als de koers stijgt zul je een gedeelte van die 1 BTC moeten verkopen om de belasting te betalen. Dus ga je er op achteruit, in BTC gedacht dan.
Maar dat werkt met grondbezit, goud, aandelen e.d. waarschijnlijk ook zo.

Nog een informatieve link voor de box3 ontwikkelingen voor de komende jaren:
https://www.rijksoverheid...n/vermogen-en-wonen/box-3

Waarbij voor 2021 en 2022 nog het rendement op de oude en nieuwe methode berekend wordt en je betaalt welke methode het meest gunstig uitvalt.
In 2023, 2024, 2025 rendement berekenen met nieuwe methode
En 2026 en daarna rekenen met werkelijke rendement.

Maar deze plannen moeten nog goedgekeurd worden, dus nog niet helemaal definitief.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_Drake_ schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Waar komt dat precies vandaan? gezien ik op de pagina van de balastingdienst zie dat het gewoon onder box3 valt ofwel vermogen dus waar komt die 6,17% (het zijn geen beleggingen).
Hier staat de percentageopbouw van het vermogen in box 3
Alles wat je invult bij "overige bezittingen" (waar crypto ook genoemd wordt), wordt gerekend tot de post belegging.
Ik kan ook niet echt iets vinden wat er vanaf 2023 veranderd (google >crypto belasting vanaf 2023) :)

Het is ook geen verandering in crypto specifiek, het is een verandering omtent vermogenrendementsheffing in het algemeen. Er zijn vanaf 2022 al aparte posten voor geld op een bankrekening, cash en beleggingen. Crypto valt onder belengingen. Alleen voor de aangifte van 2022 (die je dit jaar indient) gebruiken ze zowel de oude als de nieuwe berekening, en pakken ze degene die voor jou het gunstigst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53
.oisyn schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:55:
[...]

Hier staat de percentageopbouw van het vermogen in box 3
Alles wat je invult bij "overige bezittingen" (waar crypto ook genoemd wordt), wordt gerekend tot de post belegging.

[...]

Het is ook geen verandering in crypto specifiek, het is een verandering omtent vermogenrendementsheffing in het algemeen. Er zijn vanaf 2022 al aparte posten voor geld op een bankrekening, cash en beleggingen. Crypto valt onder belengingen. Alleen voor de aangifte van 2022 (die je dit jaar indient) gebruiken ze zowel de oude als de nieuwe berekening, en pakken ze degene die voor jou het gunstigst is.
Ik vraag mij af wat er gebeurd als je het omzet naar euro en daar een screenshot van maakt op een exchange is het dan een belegging of puur een valuta dan :) . Hoe zouden ze dan controleren als even 'hersenspinsel'

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online

Klopt, op 31 december dus alles swappen naar USDC/USDT/BUSD/TUSD/EUR en op 1 januari kan je het weer terugswappen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_Drake_ schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:59:
[...]

Ik vraag mij af wat er gebeurd als je het omzet naar euro en daar een screenshot van maakt op een exchange is het dan een belegging of puur een valuta dan :) .
Dan is het een vordering, en dat valt ook onder een belegging gek genoeg,
Viper® schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Klopt, op 31 december dus alles swappen naar USDC/USDT/BUSD/TUSD/EUR en op 1 januari kan je het weer terugswappen :')
Nee, het moet op je bankrekening staan. Of laat ik het anders stellen, er is geen enkele manier om het anders in te vullen in je aangifte. Je geeft bank en spaartegoeden op met bijbehorende bankrekening, cash geld, en overige bezittingen. Die laatste vallen allemaal automatisch onder de post beleggingen.

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:25

Coldcat

HODL

Is het ook niet dat je geld mimnimaal 3 maanden op een bankrekening moet staan voordat het kwalificeerd volgens de nieuwe regels?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3dSt4r
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-04-2024
Dit jaar gelukkig niks hoeven te betalen, doordat ik nog niks verdien. Volgend jaar zal het vast anders zijn met de nieuwe regels en als crypto weer gaat stijgen in waarde.

Ik vraag me alleen af of je minder belasting kan betalen door het naar geld te wisselen op 31 December en te storten op een bankrekening. De volgende dag zou je het natuurlijk weer kunnen terugkopen.

Nadeel hiervan is natuurlijk dat de koers mee moet zitten bij het terugkopen en de fees ook niet al te hoog zijn. Meestal is dat wel het geval als je van cash naar crypto gaat of crypto naar cash. Of dit het echt zal lonen en mag is dan maar de vraag.

Wie weet zijn er andere manieren, zoals het verruilen van crypto met een NFTs of het verkopen en terugkopen van je private key. Eerst maar eens kijken wat de prijs doet en misschien is het dan verstandig om professionele hulp in te schakelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Fr3dSt4r op 03-03-2023 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Fr3dSt4r schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:58:
Ik vraag me alleen af of je minder belasting kan betalen door het naar geld te wisselen op 31 December en te storten op een bankrekening. De volgende dag zou je het natuurlijk weer kunnen terugkopen.
De belastingdienst is niet dom hoor. Met een groot bedrag valt zoiets enorm op. Zelfde verhaal als pinnen en een dag later terug storten. Het is fraude en geeft je een leuke boete als ze er achter komen. Het enige wat ze hoeven te doen is een simpel stukje software draaien om dit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 12:38
Iemand die mij kan vertellen waar ik bij nexo en binance de waarde van 31december kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04

Reptile209

- gers -

PilatuS schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 00:13:
[...]

De belastingdienst is niet dom hoor. Met een groot bedrag valt zoiets enorm op. Zelfde verhaal als pinnen en een dag later terug storten. Het is fraude en geeft je een leuke boete als ze er achter komen. Het enige wat ze hoeven te doen is een simpel stukje software draaien om dit te zien.
Of ze dat kunnen zien, hangt er vanaf of de BD alleen inzage heeft in je saldo per 1/1, of ook in de transacties daarvoor en daarna. Indien het eerste, dan kunnen ze niet zien of je dat op 31/12 hebt gedaan, of op 6 september. Maar grote transacties moeten ook door de bank gemonitord worden (WWFT), dus vallen langs die weg op. En je rekening leegpinnen op oudjaarsdag mag best, mits je maar opgeeft wat je aan contanten in huis hebt. En dan win je dus niks ;)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04
Hallo beste mede tweakers

Kort vraagje, ik had vorig jaar netjes een screenshot gemaakt van mijn muntjes op 1 januari. Nu wil ik belastingaangifte gaan doen maar zie dat ik ze niet kan aangeven als het bedrag onder de 64k totaal waarde van box 3 bevat. Hoef ik verder niks te doen kwa crypto opgeven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pinsa schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:26:
Hallo beste mede tweakers

Kort vraagje, ik had vorig jaar netjes een screenshot gemaakt van mijn muntjes op 1 januari. Nu wil ik belastingaangifte gaan doen maar zie dat ik ze niet kan aangeven als het bedrag onder de 64k totaal waarde van box 3 bevat. Hoef ik verder niks te doen kwa crypto opgeven dan?
Als het bedrag onder de vrijstelling van belasting zit dan boeit het ze niet wat het is of hoeveel het is. Dus nee, je hoeft het niet op te geven wat het precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04
PilatuS schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:31:
[...]

Als het bedrag onder de vrijstelling van belasting zit dan boeit het ze niet wat het is of hoeveel het is. Dus nee, je hoeft het niet op te geven wat het precies is.
Tnx man wilde het ff zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

roflexx schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 06:08:
Iemand die mij kan vertellen waar ik bij nexo en binance de waarde van 31december kan zien?
https://www.binance.com/en/my/wallet/account/statement , daar datum aanpassen om de juiste dag te zien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017

NeoflexNL

Forever young

Viper® schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Een stablecoin blijft natuurlijk crypto, en zoals gezegd wordt geld op exchanges idd niet als spaargeld gezien..

Kijk trouwens uit met dit soort adviezen (opvolgen). Het fiscaal voordelig swappen van cryptotegoeden, maar ook aandelen bijvoorbeeld, naar fiat-/spaargeld, kan snel als frauduleus worden gezien. Bij serieuze bedragen ontduik je er aardig wat belasting mee..

Ze werken het wel heel erg zelf in de hand trouwens met deze keuze voor differentiatie.

Ik heb m'n crypto eigenlijk nooit opgegeven maar ga het nu wel doen. Heb daarvoor screenshots van Delta gemaakt, daar moeten ze het maar mee doen.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:45
PilatuS schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 00:13:
[...]

Het gaat er toch om wat je bezittingen zijn op een bepaalde datum? Zolang je correcte informatie doorgeeft lijkt het me geen fraude.

[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 03-03-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Nopheros schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:00:
[...]

Het gaat er toch om wat je bezittingen zijn op een bepaalde datum? Zolang je correcte informatie doorgeeft lijkt het me geen fraude.
Dat is gewoon het omzeilen van de peildatum en kan zeker worden gezien als fraude (uitzonderingen zijn wel mogelijk).

Uitgangspunt is dat er geen 'swap' plaatsvind binnen een tijdsbestek van 3 maanden waarin de peildatum zich bevindt.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 21:13
Ik doe altijd de belastingaangifte voor mijn zonn (25).
Hij begon in december 2020 met crypto.
Zijn saldo oo 01-01-2021 lag in ieder geval nog ruim onder de vrijstelling van (€50.000)
De aangifte deed ik gewoon via de simpele app op een ipad.
Over 2021 werd er nog gewoon gevraagd: “Had u op 01-01-2021 meer dan €50.000 aan vermogen?”
Je vulde gewoon in “nee” en je was klaar. Eerlijk toch?
Nu over 2022 is het een beetje vervelend: er wordt gevraagd op je buiten banktegoeden nog andere bezittingen zoals Bitcoins hebt. Dit moet je beantwoorden met klopt of klopt niet.
Als je zegt: klopt niet (nog niet gedaan) zal je wel alles moeten invullen.
Screenshots heeft hij nooit gemaakt, maar zit nog wel ruim onder de vrijstelling.
Hij dacht gewoon hoeft toch niet zolang je onder de vrijstelling zit.
Weet iemand hoe je dit nou oplost?
Gewoon aantal crypto opgeven en screenshot van de koers op 01-01-2022 maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSloEf2dFCFpVjFRAoiHKqXjAPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEwu6cfjs2jiHLG1byPBBiWs.jpg?f=fotoalbum_large

En hoe komen ze nou aan €31.747, is toch €50.650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17

rvk

johnberg51 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:21:
En hoe komen ze nou aan €31.747, is toch €50.650?
De €31.747 is een vermogensgrens voor veel toeslagen die je kunt krijgen.

Maar in dit geval zal het te maken hebben met het wel of niet mogen gebruiken van de verkorte aangifte. Bij een vermogen binnen de €31.747 mag je die verkorte aangifte niet gebruiken.

https://www.fiscalert.nl/...ngifte-inkomstenbelasting
(bron FiscAlert 01 maart 2023)
De Verkorte Aangifte is een volledige ingevulde kortere versie van de online aangifte. U kunt daarmee alleen aangifte doen als u géén fiscaal partner heeft, er alleen inkomen was waarop loonheffing is ingehouden en uw bezittingen in box 3 lager waren dan €31.747.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Lees nu dit:
Vermogen wordt op opgedeeld in 3 groepen, dit is nieuw in 2022, nl:

Spaargeld
Overige bezittingen (beleggingen)
Schulden

Crypto valt ook onder overige bezittingen en zelfs als je onder vrijstelling zit moet je deze toch opgeven, ook dit is nieuw.
Dus voor aangifte 2021 heb ik niets verkeerds gedaan.
Hier heel duidelijke uitleg met youtube filmpje:

https://allesovercrypto.n...er-belastingjaar-2022-zit

Verder kun je tot 2026 nog kiezen voor de oude of de nieuwe rekenmethode.

[ Voor 8% gewijzigd door johnberg51 op 04-03-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 06-06 15:44
johnberg51 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:40:
Verder kun je tot 2026 nog kiezen voor de oude of de nieuwe rekenmethode.
Ik dacht alleen over 2021 en 2022, wat is de bron dat het tot 2026 kan?
Want oude methode is gunstiger als je crypto en beleggingen hebt.

In 2023-2025 toch echt alleen de nieuwe methode:
https://www.belastingdien...p-voorlopige-aanslag-2023
De oude rekenmethode is niet meer van toepassing

Voor de jaren 2017 tot en met 2022 berekenden wij uw box 3-inkomen met de oude en de nieuwe methode. De gunstigste methode werd vervolgens toegepast. Dat geldt voor 2023 niet meer. We berekenen uw box 3-inkomen alleen nog maar met de nieuwe methode.

[ Voor 42% gewijzigd door Emcee op 04-03-2023 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
Emcee schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:06:
[...]

Ik dacht alleen over 2021 en 2022, wat is de bron dat het tot 2026 kan?
Want oude methode is gunstiger als je crypto en beleggingen hebt.

[...]
Zie link van mij hierboven.
Citaat:
De overheid moest de regels daarom opnieuw aanpassen. De overheid en Belastingdienst gaven aan dat dit nog tot 2026 zou kunnen duren. Daarom mag je over belastingjaar 2022 kiezen of je de nieuwe rekenmethode of oude rekenmethode gebruikt.

Update:
Als ik jouw link lees, heb je misschien toch gelijk.
Het is en blijft een wirwar. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door johnberg51 op 04-03-2023 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeViN
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03-2023

LeViN

Ga janken.

Schandalig dat je belasting moet betalen over vermogen als je dat niet eens hebt uitgecashed. Het stelsel is stuk, zelfs de Hoge Raad geeft dat aan. Het nieuwe stelsel waarbij je belachelijk hoge belasting moet betalen over je winst is al helemaal gestoord als je beseft wat voor winsten je met crypto kan behalen. Gaat je munt x10 en heb je er meer dan honderden ingegooid dan betaal je in de toekomst al snel tienduizenden aan belasting. Krankzinnig! En het nodigt uit tot ontwijking of erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Goed idee, maar in hoeverre is dit toegestaan? Alle aandelen en crypto in december verkopen en in januari weer terug kopen. Gaan ze dit straks niet opeens zien als fraude (omgekeerde wereld, eigenlijk vind ik 6,17% rekenen fraude)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

xileS schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:39:
[...]

Goed idee, maar in hoeverre is dit toegestaan? Alle aandelen en crypto in december verkopen en in januari weer terug kopen. Gaan ze dit straks niet opeens zien als fraude (omgekeerde wereld, eigenlijk vind ik 6,17% rekenen fraude)?
Ja dat klopt, ik zei het tongue in cheek maar nu ik het zo nalees komt dat niet echt over 8)7. Laat ik vooropstellen dat ik dit niet aanraad ;). Ik zal het origineel even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
.oisyn schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:01:
[...]

Ja dat klopt, ik zei het tongue in cheek maar nu ik het zo nalees komt dat niet echt over 8)7. Laat ik vooropstellen dat ik dit niet aanraad ;). Ik zal het origineel even aanpassen.
Ah dacht al, zo makkelijk zal het ook weer niet gaan. Alleen aan de andere kant. Het is niet een heel vreemd gedrag om soms uit crypto of aandelen te stappen om later in te stappen... Dus ik vraag mij wel af hoe dat zit als je bv voor een langere periode uitstapt. Dus ja wat is fraude en wat niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@xileS Volgens mij is de richtlijn dat je het 3 maanden laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gretzkyus
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 08:42
Ik doe de aangifte niet via de handige app, maar via het reguliere formulier op mijnbelastingdienst (kennelijk omdat degiro een duitse rekening heeft geopend waardoor de app niet mogelijk is)

Maar er wordt bij mij alleen gevraagd of er overige bezittingen zijn, zoals crypto, en daarna of het in totaal meer is dan 63.4k. Dat is nooit het geval geweest en dan is het "nee" invullen en dan is het klaar in dit formulier, maar ik had verwacht wel wat verdere specificaties in te moeten vullen net als dat ik in dit topic lees. Dat wordt alleen nergens gevraagd.

Mis ik iets of is dit gewoon hoe het werkt als het niet via de app gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Gretzkyus schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:47:

Ik hoor graag of dit in de app of via web ook zo gaat, want ik weet bij god niet meer hoeveel ik had aan Crypto op 01-01-2022. Alleen dat het ver onder vrijstelling lag.

Update:
Zelf maar even de proef op de som genomen, gewoon aangifte via de website.
Er wordt wel gevraagd om een bedrag in te vullen.
Denk dat ik het maar heel ruim ga opgeven, dus meer dan werkelijk, zit toch ruim onder de vrijstelling.
Heb ik in ieder geval mijn goede wil getoond.
Kan echt niet meer achterhalen hoeveel het precies was, ging via een ledger en Binance, kan maar een jaar terug kijken.

Weet iemand hoe het in de app gaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9K757LXQjaxJWGD44Uiihwe8Qmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jh3nShCg4GUAwgnBrlh0evxM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door johnberg51 op 05-03-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gretzkyus schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:47:

Ik ken de app niet maar zo is het altijd al gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gretzkyus
johnberg51 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:19:
[...]

Ik hoor graag of dit in de app of via web ook zo gaat, want ik weet bij god niet meer hoeveel ik had aan Crypto op 01-01-2022. Alleen dat het ver onder vrijstelling lag.

Update:
Zelf maar even de proef op de som genomen, gewoon aangifte via de website.
Er wordt wel gevraagd om een bedrag in te vullen.
Denk dat ik het maar heel ruim ga opgeven, dus meer dan werkelijk, zit toch ruim onder de vrijstelling.
Heb ik in ieder geval mijn goede wil getoond.
Kan echt niet meer achterhalen hoeveel het precies was, ging via een ledger en Binance, kan maar een jaar terug kijken.

Weet iemand hoe het in de app gaat?

[Afbeelding]
Ik doe het ook via de website, maar bij mij wordt dit niet gevraagd. Zal toch niet uitmaken of het via laptop of telefoon wordt gedaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aljg3R_hJwN-5izvm_q-syi0Ea0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMLkc7yIEWAu4oadMbqlncAR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Gretzkyus schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:20:
[...]

Ik doe het ook via de website, maar bij mij wordt dit niet gevraagd. Zal toch niet uitmaken of het via laptop of telefoon wordt gedaan?
[Afbeelding]
Kom je een of twee stappen verder tegen bij “Andere bezittingen”
Wel eerst aanvinken dat je andere bezittingen hebt natuurlijk.
Ik gebruik een Ipad, maar dat mag toch niets uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door johnberg51 op 05-03-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gretzkyus
johnberg51 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Kom je een of twee stappen verder tegen bij “Andere bezittingen”
Wel eerst aanvinken dat je andere bezittingen hebt natuurlijk.
Ik gebruik een Ipad, maar dat mag toch niets uitmaken.
Ik kom dat niet tegen. Schiet mij maar lek, ik vink aan dat er overige bezittingen zijn en daarna dat het onder de xxx euro is en dan kom ik niets meer tegen.
Miss zet ik het dan maar onder Beleggingen, daar kan het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Gretzkyus op 05-03-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Gretzkyus schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:02:
[...]

Ik kom dat niet tegen. Schiet mij maar lek, ik vink aan dat er overige bezittingen zijn en daarna dat het onder de xxx euro is en dan kom ik niets meer tegen.
Miss zet ik het dan maar onder Beleggingen, daar kan het wel.
Ik zie helemaal been optie om in te vullen dat het onder de xxx euro is.
Dat is nou juist wat ik graag zou willen.
Misschien komt het omdat ik ook nog spaartegoeden heb??
Kun je eens een screenshot maken?
Gebruik jij Windows?
Update:
Via windows precies hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door johnberg51 op 05-03-2023 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gretzkyus
johnberg51 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:19:
[...]

Ik zie helemaal been optie om in te vullen dat het onder de xxx euro is.
Dat is nou juist wat ik graag zou willen.
Misschien komt het omdat ik ook nog spaartegoeden heb??
Kun je eens een screenshot maken?
Gebruik jij Windows?
Update:
Via windows precies hetzelfde.
Dat staat er bij mij direct onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTTUFnUQeL30f9R97-1eR7XlGvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvlFNumvqpK7iAaFLSU2YnQD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Gretzkyus schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:24:
[...]

Dat staat er bij mij direct onder:
[Afbeelding]
Jeetje Mina
Windows web aangifte?
Hoe krijg ik dit?
Ik hou van eerlijk zonder te gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Same here. Windows, chrome, web-aangifte. Maar ik denk niet dat dat het verschil maakt, als je de vraag niet krijgt heeft dat waarschijnlijk te maken met andere antwoorden die je al gegeven hebt.

Wat ik wel een beetje raar vind is waar dat bedrag vandaan komt. De heffingsvrije drempel is €50.650 (x2 voor financiele partners), dus dat is het niet.

.edit: found it:
Als u gebruik maakt van inkomensafhankelijke regelingen en vermogen hebt
Maakt u gebruik van inkomensafhankelijke regelingen, zoals toeslagen of gesubsidieerde rechtsbijstand? En hebt u, uw partner of uw minderjarige kind(eren) vermogen? Als uw vermogen op 1 januari 2022 meer dan € 31.747 (met fiscaal partner € 63.494) was, bent u verplicht om aangifte te doen. Dus ook als u minder dan € 16 terugkrijgt of minder dan € 49 hoeft te betalen.
Wij maken gebruik van een kinderopvangtoeslag.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 05-03-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Ik lees dit i.v.m. het opgeven van vermogen en cypto
Daarom mag je over belastingjaar 2022 kiezen of je de nieuwe rekenmethode of oude rekenmethode gebruikt.
Hoe maak je die keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

johnberg51 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:30:
Ik lees dit i.v.m. het opgeven van vermogen en cypto

[...]

Hoe maak je die keuze?
Niet, ze pakken automatisch wat voor jou het voordeligst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

.oisyn schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:52:
Same here. Windows, chrome, web-aangifte. Maar ik denk niet dat dat het verschil maakt, als je de vraag niet krijgt heeft dat waarschijnlijk te maken met andere antwoorden die je al gegeven hebt.

Wat ik wel een beetje raar vind is waar dat bedrag vandaan komt. De heffingsvrije drempel is €50.650 (x2 voor financiele partners), dus dat is het niet.

.edit: found it:

[...]

Wij maken gebruik van een kinderopvangtoeslag.
De omvang van het vermogen maakt volgens mij niks uit voor de kinderopvangtoeslag. Wel voor het kindgebonden budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tecatito
LeViN schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:00:
Schandalig dat je belasting moet betalen over vermogen als je dat niet eens hebt uitgecashed. Het stelsel is stuk, zelfs de Hoge Raad geeft dat aan. Het nieuwe stelsel waarbij je belachelijk hoge belasting moet betalen over je winst is al helemaal gestoord als je beseft wat voor winsten je met crypto kan behalen. Gaat je munt x10 en heb je er meer dan honderden ingegooid dan betaal je in de toekomst al snel tienduizenden aan belasting. Krankzinnig! En het nodigt uit tot ontwijking of erger.
Voor zover ik weet, denk ik dat Nederland een van de beste opties heeft om cryptohandelaar te zijn.

Stel je voor dat ik vorig jaar 200k verdiende met crypto. In Spanje zou ik de helft hiervan aan belasting betalen, hier, als ik me niet vergis, is het misschien niet 1k of 2k
Om nog maar te zwijgen van het feit dat je elke transactie en de winst ervan moet tellen, wat gek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NeoflexNL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:21:
[...]

De omvang van het vermogen maakt volgens mij niks uit voor de kinderopvangtoeslag. Wel voor het kindgebonden budget.
Dat zeg ik ook niet. Maar de tekst van de belastingdienst zegt feitelijk: als u gebruik maakt van een inkomensafhankelijke toeslag (kinderopvangtoeslag is inkomensafhankelijk) én het eigen vermogen is hoger dan dat specifieke bedrag, dán moet u aangifte doen.
Tecatito schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:28:
[...]

Voor zover ik weet, denk ik dat Nederland een van de beste opties heeft om cryptohandelaar te zijn.

Stel je voor dat ik vorig jaar 200k verdiende met crypto. In Spanje zou ik de helft hiervan aan belasting betalen, hier, als ik me niet vergis, is het misschien niet 1k of 2k
Om nog maar te zwijgen van het feit dat je elke transactie en de winst ervan moet tellen, wat gek is.
Ik heb een keertje een berekening gemaakt. Ons stelsel is vooral nuttig voor flinke gains op korte termijn. Het probleem is echter dat je jaar in jaar uit belasting blijft betalen, ook al heb je lang en breed uitgecasht en staat het in euro's op je bankrekening. Een systeem waar je alleen belasting betaalt op het moment dat je uitcasht, kan op lange termijn gunstiger zijn omdat dat eenmalig is. Waar de lijnen elkaar kruisen hangt natuurlijk af van de gains en de belastingdruk.

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 07-03-2023 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Als je via de verkorte aangifte moet invullen dat je overige bezittingen hebt zoals bitcoins en dus klikt op “Klopt niet” wordt je doorgezet naar de uitgebreide aangifte.
Daar wordt op een gegeven moment gevraagd of je meer dan €31.747 aan bezittingen(o.a. spaartegoeden) hebt.
Vul je in nee dan ben je klaar en hoef je niets meer in te vullen wat je werkelijk aan crypto had op 01-01-2022.
Vul je in ja dan moet je wel bedragen gaan invullen.
Zijn je spaartegoeden al hoger dan €31747 (bij partner x2) dan kom je meteen al op die pagina uit.
Ben toch opgelucht nu, want ik wist echt niet meer wat ik aan crypto had op 01-01-2022, wel dat het minder was dan €31.747
Heb het nu in ieder geval eerlijk ingevuld.
Vraag me nu alleen af of men bij de berekening voor box 3 wèl uitgaat van die €50.650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

johnberg51 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:07:
Vraag me nu alleen af of men bij de berekening voor box 3 wèl uitgaat van die €50.650?
Ja die wordt er af getrokken. Of het dubbele in geval van financiële partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:32:

[...]

Ik heb een keertje een berekening gemaakt. Ons stelsel is vooral nuttig voor flinke gains op korte termijn. Het probleem is echter dat je jaar in jaar uit belasting blijft betalen, ook al heb je lang en breed uitgecasht en staat het in euro's op je bankrekening. Een systeem waar je alleen belasting betaalt op het moment dat je uitcasht, kan op lange termijn gunstiger zijn omdat dat eenmalig is. Waar de lijnen elkaar kruisen hangt natuurlijk af van de gains en de belastingdruk.
Juist met het nieuwe stelsel betaal je dan ook geen drol belasting. (Om het er nog niet over te hebben dat er wel wat te zeggen is om wel iets te investeren als je meer dan een ton hebt, daaronder was het sowieso al gerommel in de marge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-06 23:22
Ik krijg met geen mogelijkheid een jaaroverzicht van Kucoin. Iemand tips? Ik weet wel dat het om een klein bedrag ging om 01-01-2022, pak hem beet 1k. Maak ik me druk om niks?

Wordt het invullen nog ingewikkelder in combinatie met eigen vermogen boven de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

poekiepoes12 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:38:
Ik krijg met geen mogelijkheid een jaaroverzicht van Kucoin. Iemand tips? Ik weet wel dat het om een klein bedrag ging om 01-01-2022, pak hem beet 1k. Maak ik me druk om niks?

Wordt het invullen nog ingewikkelder in combinatie met eigen vermogen boven de grens?
Met Binance hetzelde, die wil niet verder dan een jaar terug. Inmiddels wel van 1 jan dit jaar een screenshot gemaakt van de waarde + met behulp van Google screenshot van de BTC-EUR koers op 1 jan. Mocht het nodig zijn (mijn vermogen is zo laag dat ik het niet hoef te melden) dan heb ik dat i.i.g genoteerd. :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sissors schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:26:
[...]

Juist met het nieuwe stelsel betaal je dan ook geen drol belasting.
Klopt, als spaargeld valt het best mee.

Ingewikkeld is het sowieso niet. Je geeft op de totale waarde van je overige bezittingen op 1 januari van het belastingjaar, that's it.

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xcrypt0
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-03-2023
Weet iemand hoe de BD kijkt naar een spontane stijging van vermogen? Eind 2021 was een prima jaartje dus heb op peildatum 1 jan 2022 rond de 200k (dit is zonder aftrek van studieschulden). Moet ik nog iets anders voorbereiden buiten mijn screenshots van mijn wallet op 1 jan 2022, zoals afschriften van het kopen van crypto die ik heb gebruikt om te verhandelen etc.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

0xcrypt0 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:44:
Weet iemand hoe de BD kijkt naar een spontane stijging van vermogen?
Ja, niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xcrypt0
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-03-2023
Haha thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nou ja, er zijn limieten. Ik verwacht dat het meestal wel mee zal vallen, maar worst case vragen ze je hoe je eraan bent gekomen, dan haal je op wat je hebt gehandeld, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sissors schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:35:
[...]

Nou ja, er zijn limieten.
Natuurlijk :). Maar ik heb zelf voor een bedrag van 6 cijfers nooit vragen gehad.

1-1-2022 was natuurlijk flink hoger dan daarvoor, ben benieuwd of ze ergens mee gaan komen.
Ik verwacht dat het meestal wel mee zal vallen, maar worst case vragen ze je hoe je eraan bent gekomen, dan haal je op wat je hebt gehandeld, en klaar.
Tja, wat ik nu heb is ook een resultaat van wat ik in 2016 en daarvoor getrade heb maar daar heb ik echt geen documentatie meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swiss2018
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-11-2023
.oisyn schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:37:
[...]

Natuurlijk :). Maar ik heb zelf voor een bedrag van 6 cijfers nooit vragen gehad.

1-1-2022 was natuurlijk flink hoger dan daarvoor, ben benieuwd of ze ergens mee gaan komen.

[...]

Tja, wat ik nu heb is ook een resultaat van wat ik in 2016 en daarvoor getrade heb maar daar heb ik echt geen documentatie meer van.
Zou daar zeker heel voorzichtig mee zijn, ik weet niet of je ook daadwerkelijk op nederlandse exchanges of HWs of op je bank hebt staan maar zodra het richting nederlandse exchanges of je bank gaat beginnen er meteen vragen te komen, met je antwoord van resultaat van wat ik in 2016 en daarvoor heb verhandeld heb ik geen documentatie van... ik begrijp je volkomen... maar daar gaan ze absoluut (logisch in positie van de bank) geen genoegen mee nemen.

Wil je ook niet "bang maken" maar ik ken twee mensen in mijn omgeving die bijna precies hetzelfde verhaal hadden als jij en hun beide banken werden geblokkeerd en ze staan nu op de zwarte lijst.

Mijn tip als je het wilt storten bij je bank, begin voordat je het stort actief te overleggen met je huidige bank om alle zaken in orde te krijgen, zodra ze je het groene vinkje geven dan kun je gerust storten anders is het storten en dan praten met de KYC van je bank en maar hopen dat je geld niet bevroren wordt.

Als je gewoon documentatie hebt kun je dit alles natuurlijk vergeten maar als je geen documentatie hebt is het letterlijk aan de bank of ze je moeten geloven of niet en ik heb het al twee keer mis zien gaan dus ik ben nogal sceptisch over je kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Maar ik zie twee opties:
1. Je had al veel geld in 2021, en toen heb je het dus ook netjes opgegeven, en is de delta niet zo groot.
2. Je hebt een token die echt omhoog geschoten is, dus:
a. Je hebt hem nog steeds en kan dat gewoon bewijzen
b. Je hebt hem verkocht afgelopen jaar, en daar heb je dus gewoon bewijs van

Oké, alleen als je het op een DEX verkocht hebt kan b lastiger worden, maar daarom zou ik wel wat daarvan bewaren voor een paar jaar.

@Swiss2018 ging hier over belastingen, niet banken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 19-03-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Swiss2018 Het ging hier over de belastingdienst, niet over het banksysteem. ;)

Ik snap je punt wel, maar ik maak me niet zo'n zorgen. Ik ben vooral waarde verloren met traden, en waar ik wel bewijs van heb is de originele aankoop in 2013, dus ik kan hard maken dat ik nu over zoveel geld kan beschikken. Voor de BD is het meer andersom: als ik nu minder heb dan toen, waar is dat dan gebleven? Houd ik niets achter?

Ik heb in 2021 al contact gehad met de ING, die zeiden dat ze vooraf niets voor me konden betekenen. Ik heb gevraagd of ze dit gesprekje konden noteren zodat er iig bewijs is van mijn goede intenties. Als ik later idd een flinke som kasseer zal ik opnieuw proberen dit van tevoren kenbaar te maken.

Maar helaas zijn er ook banken die bij dit soort gesprekken al proactief je rekening sluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:01:
[...]

Dit werd net gedeeld in het algemene belastingaangifte-topic: Niet schuiven met box 3-vermogen rondom peildatum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tecatito
[...]

[...]

Was u aan het werk toen u grote getallen optelde in box 3?
Dit is het eerste jaar dat ik 6 cijfers invul (en dat ik iets in het algemeen optel). In 2020 verloor ik mijn baan (covid) en van daaruit wijd ik me alleen aan crypto

Ik hoop dat ik geen vragen krijg of dat ik als box 1 kan worden beschouwd, met wat ik het afgelopen jaar ben kwijtgeraakt, zou ik REKT zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tecatito schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Was u aan het werk toen u grote getallen optelde in box 3?
Ja
Dit is het eerste jaar dat ik 6 cijfers invul (en dat ik iets in het algemeen optel). In 2020 verloor ik mijn baan (covid) en van daaruit wijd ik me alleen aan crypto

Ik hoop dat ik geen vragen krijg of dat ik als box 1 kan worden beschouwd, met wat ik het afgelopen jaar ben kwijtgeraakt, zou ik REKT zijn
Als je gewoon aan kunt tonen waar het vandaan komt zou ik me er niet zo'n zorgen over maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tecatito
.oisyn schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:24:
[...]

Ja

[...]

Als je gewoon aan kunt tonen waar het vandaan komt zou ik me er niet zo'n zorgen over maken :)
Ja, ik was letterlijk alles kwijt. In 2020 (toen ik mijn baan verloor) zag ik dat de bull run begon en besloot ik meer te investeren en kreeg ik goede winsten.De bank vroeg me waar het geld dat binnenkwam om crypto te kopen vandaan kwam, ik liet het ze zien en dat was het.

Maar natuurlijk, nu werk ik niet en mijn inkomen komt hier vandaan (hoewel 2022/23 slechte jaren zijn geweest, heb ik nog steeds een goed bedrag

[ Voor 9% gewijzigd door Tecatito op 29-03-2023 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als je verliest hebt gemaakt vorig jaar, en ze zouden het in box 1 rekenen, dan zou je alleen maar minder belasting betalen, want je hebt niks ermee verdient ;) .

Overigens niet lullig bedoelt, maar 6 cijfers is niet zo bijzonder dat het uberhaupt een alarmbel bij de belastingdienst zal laten afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-06 08:51

Je maakt je druk om niks. Als je al weet dat je onder de grens zit hoef je het uberhaupt niet op te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:39

LankHoar

Langharig tuig

Hoe kom ik er achter wat mijn balans was op mijn Trezor op 31-12-22? Ik heb zitten neuzen in hun desktop app, gezocht via support maar kom er nog niet echt achter.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:39

LankHoar

Langharig tuig

Inmiddels was ik erachter dat het om 1.1.22 gaat en niet om 31.12.22 dus dat scheelt alweer, want ik kan goed inschatten wat ik toen op mijn Trezor had staan.

Binance is wat lastiger. Blijkbaar gaat hun statement optie maar tot maximaal 1 jaar terug, dus ik kan niet zien wat er in mijn wallets zat op 1.1.22. Hoe kan ik dat aanpakken?

Gelukkig heb ik langer de tijd om mijn aangifte te doen ivm remigratie, dus dat het al 1 mei is geweest maakt voor mij niet uit :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• howareyou2day
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-05 15:41
NeoflexNL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:21:
[...]

Indirect wel.
Als je veel vermogen hebt wordt het (fictieve) rendement hierop gezien als inkomsten. Je inkomen wordt dus hoger, je kinderopvangtoeslag gaat omlaag ( als je nog niet in de hoogste trede zit tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

LankHoar schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:02:
Hoe kom ik er achter wat mijn balans was op mijn Trezor op 31-12-22? Ik heb zitten neuzen in hun desktop app, gezocht via support maar kom er nog niet echt achter.
Het zijn je eigen adressen, die kun je bekijken in de blockchain.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Om verwarring te voorkomen lijkt het me handig om Nederland en België niet in hetzelfde topic te bespreken. Dit topic gaat over Nederland. Mocht je vragen of opmerkingen hebben over het Belgische belastingstelsel dan ben je vrij een nieuw topic te openen