Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iPhone] Accu's, throttling en benchmarks

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:45
quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:37:
Ivm mogelijk accu issues ook eens Geekbench geprobeerd op mijn 6S, die met een trieste score aan kwam zetten :p

Daarop gebaseerd toch maar online een accu besteld om die zelf te gaan vervangen (je bent tweaker of niet ;p) bij iphoneaccushop.nl ... ze roepen origineel, maar als ik de accu die in mijn telefoon zat moet vergelijken met die accu ... kwaliteit van print is veel anders en ook de connector zat iets anders... magoed.

Vervangen was een drama, een van de strips waarmee de accu vastzat brak ... joy... uiteindelijk wel losgekregen en nieuwe accu weten te plaatsen, en nu lijkt ie gezwollen :/ Als ik de behuizing/scherm wat aanduw, lijkt er een verdikking in het midden te zitten en het scherm en behuizing sluiten niet meer netjes aan :/

Ergste is dan nog dat Apple een dag later met hun vervangingsprogramma kwam. Niet dat dat het handiger maakte, retourtje randstad kost ook zat geld en is uiteraard alleen te plannen op een dag dat ik vrij zou moeten nemen.

Magoed, toko is gemaild, ben benieuwd, anders toch maar een andere accu zien te scoren.
Prestaties in Geekbench waren wel weer op niveau wat het zou moeten zijn na de vervanging.
En om die reden zou ik nu nooit een nieuwe accu kopen bij een andere partij dan Apple zelf. Het is een schande dat die winkels beweren dat het een originele accu is. Dat kan simpelweg niet want alleen Apple en geautoriseerde resellers hebben toegang tot originele onderdelen. Ik zou zo’n toestel niet graag op m’n nachtkastje leggen...

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:22

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Dat is alleen een mogelijkheid die er niet is, wil je hem zelf vervangen. Nou had ik hem best door Apple zelf willen vervangen alleen was dat (tot een dag nadat ik hem zelf vervangen had) een stuk duurder en erg onhandig (en/of duur) om daar te komen.
Opsturen gaat hem niet worden, dan zou ik vrij moeten nemen om het pakketje thuis op te laten halen en bij bezorging, 2 jaar geleden op kantoor willen laten doen, geen succes (bijna telefoon kwijt... en ding is nieteens bij Apple geweest).

Dat nachtkastje is idd wel een goede... normaal gezien geen issue, maar nu ik het gevoel heb dat deze accu iets dikker is...

Vitality Discoshow

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Steven.w schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:01:
[...]En om die reden zou ik nu nooit een nieuwe accu kopen bij een andere partij dan Apple zelf.
Ik deel jouw mening, vaak genoeg "originals" gekocht via ebay, waar ik van wist dat ze ze niet 100% origineel zijn.
Dan betaal je 4€ voor een samsung-accu, die 3400Ma aangeven, en in werkelijkheid maar 2400 leveren.
Daar is de prijs naar.

Maar een 'vaste' ingebouwde accu, tegen een hoofdprijs, en dan dezelfde "china-accus" tegenkomen, vind ik oplichterij.
Dan ga ik liever inderdaad een dagje naar Amsterdam/Haarlem, en betaal een paar centen meer ( iphoneaccus durft 27.95 te vragen )
Dan is er garantie, en zekerheid dat je een "echte" hebt.

Voor een toestel wat je nog even hebt, of ter overbrugging wilt gebruiken, begrijp ik het wel, maar als daily driver ... mij niet (meer) gezien

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@KeRsTmAnNeKe ff zonder gekheid. Heb je wel bekeken of het een iPhone 6S batterij betreft ?
(Je geeft ook aan dat de connector anders is) die plaatst(probeer) je als 1e voordat je de batterij op de juiste plek legt.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Typenummer op accu kwam overeen met de accu die in de telefoon zat. Connector komt ook wel overeen, maar mistte net iets van een 'vouw' die de originele accu wel had

Vitality Discoshow

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Dus het verschil zit echt in bobbel in de batterij, niet dikke plakstrips voor onder de batterij of niet goed geplakt.? Dat zou ik dat gewoon melden bij de shop waar je gekocht hebt.(had je wel de trilmotor verwijdert?)

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Had telefoon net open gehaald, toen kon ik duidelijk voelen dat 1 kant gewoon wat dikker was. Heb ze dat ook al via de mail gemeld net, ben benieuwd.

Vitality Discoshow

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
quote:
FreshMaker schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:55:
[...]

Met daarnaast ook 12.10€ verzendkosten ..
Ik kwam als ik online aanvroeg uit op een bedrag boven de 40 euro. Heb ik de optie geselecteerd dat je een doos thuis krijgt om hem te verzenden.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
quote:
grote_oever schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:55:
[...]

Ik kwam als ik online aanvroeg uit op een bedrag boven de 40 euro. Heb ik de optie geselecteerd dat je een doos thuis krijgt om hem te verzenden.
ga ik ook doen, geen zin om naar een apple of amac winkel te gaan en daar in de drukte te wachten. afspraak maken gaat al niet want zit al helemaal vol. betaal liever iets meer ben ik van dat gezeik af.

waarom verwisselen jullie je batterij trouwens zo vroeg ? hebben jullie er echt problemen mee dat je niet kan wachten tot het einde van dit jaar ? mijn batterij is nog goed. ik ga het rond november/december vervangen. mijn batterij is een jaar oud trouwens, heb de telefoon een jaar inmiddels.

Hamazaki wijzigde deze reactie 13-01-2018 12:03 (23%)

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
quote:
lennox-06 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:00:
[...]

ga ik ook doen, geen zin om naar een apple of amac winkel te gaan en daar in de drukte te wachten. afspraak maken gaat al niet want zit al helemaal vol. betaal liever iets meer ben ik van dat gezeik af.

waarom verwisselen jullie je batterij trouwens zo vroeg ? hebben jullie er echt problemen mee dat je niet kan wachten tot het einde van dit jaar ? mijn batterij is nog goed. ik ga het rond november/december vervangen. mijn batterij is een jaar oud trouwens, heb de telefoon een jaar inmiddels.
Ik heb sinds de update naar ios11 continue problemen dat telefoon uitvalt. Meestal zo bij 30 procent. Inmiddels heb ik een andere telefoon, maar de oude kan ik nog weggeven als ik er een nieuwe batterij in laat zetten.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
lennox-06 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:00:
[...]

Ik ga in de loop van het jaar een keer langs in Amsterdam ( of Haarlem ) en laat het daar doen
Geen haast, ik heb geen noemenswaardige problemen, maar een 'verse' accu na 2 jaar is mooi meegenomen.
Nu is er een stormloop over de halve aardbol, over 3 maanden is de rust wat wedergekeerd, en zal het vlotter gaan, denk ik zo,

En natuurlijk omdat het nu 50€ voordeliger uitvalt ... je blijft Hollander

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Ondanks dat de accu iets opgezet is (?) toch maar gewoon de telefoon blijven gebruiken, maar wel iets voorzichtiger :p

Vandaag buiten in de kou rondgelopen, merkte toen echt dat ie terug ging klokken, ding werd op momenten echt retetraag, met een accu die 40-50% vol was. Powerbank eraan en niks aan de hand ?!
Later op de dag ook, onder de 20% merk ik echt dat hij soms moeite heeft met de game die ik speel (MCOC), de originele accu had dit niet.

Morgen de locale telefoontoko maar eens binnen wandelen, die schijnen ook wat gebruikte originele accu's te hebben liggen, liever dat nu weer dan een A+ kwaliteit of 'originele' nieuwe accu en hopelijk springt de telefoon weer terug in vorm

Vitality Discoshow

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:08

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
grote_oever schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Ik heb sinds de update naar ios11 continue problemen dat telefoon uitvalt. Meestal zo bij 30 procent. Inmiddels heb ik een andere telefoon, maar de oude kan ik nog weggeven als ik er een nieuwe batterij in laat zetten.
Dit stoort me dan nog het meest: we krijgen door de software een tragere telefoon wat bedoeld is zodat het apparaat niet uitvalt. Maar de realiteit is alsnog dat de telefoon uitvalt.

Dus we hebben een tragere iPhone die alsnog uitvalt, dat is helemaal geen winst. Mijn 6s flikkert ook continu uit, en de 5s (iOS11) van 4 jaar oud flikkert vanaf 50% uit. Tsjah die laatste is dan ook wel echt oud, maar de 6s is slechts 1,5 jaar oud en viel regelmatig onder de 50% uit, zeker vanaf 30% kon je er niet meer van uit gaan dat hij de fietsrit van 25 minuten overleefde....

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• misterTweakers
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 14-11 23:28
Er zou toch ook een optie in IOS komen om je battery health te zien? Ik dacht dat ik dat ooit eens begrepen had.

• Tsunami
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Klopt, ergens in de komende maanden.

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:45
quote:
Tsunami schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:38:
Klopt, ergens in de komende maanden.
Interessant. Heb je daar een bron van?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@misterTweakers Er is gesproken dit in iOS12 te introduceren. Die verwachten we begin juni als Beta User. Of dit eerder in iOS11(.3) al komt weet ik niet.

Hackus wijzigde deze reactie 15-01-2018 20:57 (6%)

• misterTweakers
@Ronwiel Dat was hem inderdaad! Super bedankt. Nu hopen dat het er ook echt inkomt. :)

@Hackus Om dit pas in IOS 12 te introduceren lijkt me best wel laat. Vooral omdat er toen best wel wat ophef om was geweest. Het lijkt me toch niet heel moeilijk om dit toe te voegen?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb mijn 6s weer terug van reparatie, aan de app batterylife te zien is de accu vervangen, dus dat is fijn (gratis). Ik heb op dit moment nog steeds last van het feit dat mijn accu % schommelt, maar hoop dat dit komt omdat er een nieuwe accu in zit.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• misterTweakers
nieuws: IOS krijgt optie om iPhones met verouderde accu's weer sneller te maken

Er komt een nieuwe functie in een volgende IOS update waar je de mogelijkheid krijgt om je Iphone met een verouderde accu weer op normale snelheid te laten draaien.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tsjah, dan maar gewoon de functie uit doen, want als je accu 15% wear heeft schakelt de iphone toch al te pas en onpas uit. Althans, dat is mijn ervaring. Als ik een langzamere phone had, maar het ding schakelde niet uit, was ik best tevreden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@The Inquisitor heb je een org. batterij nu ?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
Ik heb geen idee, ik heb de telefoon niet geopend. Kan ik daar vanuit de software achter komen?

Ik mag het wel hopen in ieder geval, want hij is vervangen onder garantie. Op dit moment gaat alles goed, hoop dat het zo blijft. Ik merk al wel dat de snelheid toch echt is toegenomen, alles opent bloedsnel.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
The Inquisitor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:47:
[...]

Ik heb geen idee, ik heb de telefoon niet geopend. Kan ik daar vanuit de software achter komen?

Ik mag het wel hopen in ieder geval, want hij is vervangen onder garantie. Op dit moment gaat alles goed, hoop dat het zo blijft. Ik merk al wel dat de snelheid toch echt is toegenomen, alles opent bloedsnel.
Oké, gewoon via Apple of service centre dus. niet bij tel.boertje in de regio

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
Hackus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:04:
[...]
Oké, gewoon via Apple of service centre dus. niet bij tel.boertje in de regio
Haha nee, ik heb hem teruggestuurd naar de webshop (Coolblue) en die heeft hem naar 'een reperatiecentrum' gestuurd. Ik neem aan dat zij een iPhone niet zomaar bij een willekeurige reparateur mogen brengen?

Edit; wat mij ook op valt met de nieuwe accu: het scherm is standaard helderder.

The Inquisitor wijzigde deze reactie 18-01-2018 16:24 (9%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
The Inquisitor schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:23:
[...]

Haha nee, ik heb hem teruggestuurd naar de webshop (Coolblue) en die heeft hem naar 'een reperatiecentrum' gestuurd. Ik neem aan dat zij een iPhone niet zomaar bij een willekeurige reparateur mogen brengen?

Edit; wat mij ook op valt met de nieuwe accu: het scherm is standaard helderder.
Dat zal wel goed zijn. Ik weet niet met wie CB samenwerkt in deze. Mooi dat alles vlotter en helder is nu.

• BramCoding
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-11 11:57
Ik zit met het probleem dat mijn iPhone 6s extreem snel leegloopt. Vliegtuigmodus, energiespaarstand, helpen niet. In een nacht niet gebruiken gaat de iPhone van 100% naar 10%.

Nieuwe (third party) batterij gestoken, zelfde probleem. Batterij geeft nog 100% (1800\1800mAh) aan via Battery Life.

Reeds complete reset gedaan zonder resultaat. Wat kan ik doen om de oorzaak van deze battery drain te vinden? Kan het dat mijn cpu extreem hoog draait en zo mijn batterij leegzuigt?
Met welke app kan ik (liefst gratis, geekbench is dit niet) dit allemaal bekijken?

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:03
quote:
BramVanha schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 00:19:
Ik zit met het probleem dat mijn iPhone 6s extreem snel leegloopt. Vliegtuigmodus, energiespaarstand, helpen niet. In een nacht niet gebruiken gaat de iPhone van 100% naar 10%.

Nieuwe (third party) batterij gestoken, zelfde probleem. Batterij geeft nog 100% (1800\1800mAh) aan via Battery Life.

Reeds complete reset gedaan zonder resultaat. Wat kan ik doen om de oorzaak van deze battery drain te vinden? Kan het dat mijn cpu extreem hoog draait en zo mijn batterij leegzuigt?
Met welke app kan ik (liefst gratis, geekbench is dit niet) dit allemaal bekijken?
Kijk eerst eens via settings/battery of je kan zien wat de grootste gebruikers zijn. Deinstalleer die apps en probeer dan nog eens. Geekbench zal je niets gaan vertellen over het cpu-gebruik van de telefoon/apps zelf.

UNOX: The worst operating system

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:44

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Is die Battery life app eigenlijk echt wel zo betrouwbaar?
Want vergeleken met coconut battery komen er totaal andere waarden uit.

Bovendien kan je met Battery life veel minder info zien, zoals de aantal cycles.

Maarja voor coconut heb je een Mac nodig, dat heeft niet iedereen.

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:27
quote:
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:06:
Is die Battery life app eigenlijk echt wel zo betrouwbaar?
Want vergeleken met coconut battery komen er totaal andere waarden uit.

Bovendien kan je met Battery life veel minder info zien, zoals de aantal cycles.

Maarja voor coconut heb je een Mac nodig, dat heeft niet iedereen.
Apple heeft in iOS 10 wijzigingen doorgevoerd, waardoor apps nog maar heel weinig batterijgegevens kunnen uitlezen. Op iOS 10 en nieuwer is Battery Life dus een stuk minder nauwkeurig, omdat het een schatting maakt. De gegevens die je met Coconut Battery uit kan lezen zijn wel nauwkeurig.

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• BramCoding
quote:
Korvaag schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 06:47:
[...]

Kijk eerst eens via settings/battery of je kan zien wat de grootste gebruikers zijn. Deinstalleer die apps en probeer dan nog eens. Geekbench zal je niets gaan vertellen over het cpu-gebruik van de telefoon/apps zelf.
Dit is net onderdeel van het probleem, geen enkele app slorpt alle energie op. Ook gaat de batterij zeer snel leeg als de gsm in stand-by is. Ergens is er dus iets aan de hand met een onderdeel of software die heel veel energie trekt. Gisteren via iTunes een clean install gedaan, ingesteld als nieuwe iPhone en dan pas ingelogd op alle services (iCloud, Facebook downloaden en inloggen etc etc). Terug hetzelfde probleem.

Kan het dat de iPhone ziet dat er een third-party batterij inzit en dat hij dan veel te veel energie laat weglopen zeg maar?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
BramVanha schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:16:
[...]

Kan het dat de iPhone ziet dat er een third-party batterij inzit en dat hij dan veel te veel energie laat weglopen zeg maar?
Dat is het nadeel van een vervangende niet Apple batterij. je weet nooit wat de kwaliteit ervan is. Dan nog of het goed geplaatst is etc etc

• Korvaag
quote:
BramVanha schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:16:
[...]

Dit is net onderdeel van het probleem, geen enkele app slorpt alle energie op. Ook gaat de batterij zeer snel leeg als de gsm in stand-by is. Ergens is er dus iets aan de hand met een onderdeel of software die heel veel energie trekt. Gisteren via iTunes een clean install gedaan, ingesteld als nieuwe iPhone en dan pas ingelogd op alle services (iCloud, Facebook downloaden en inloggen etc etc). Terug hetzelfde probleem.

Nouja.. energie kan niet zomaar weglopen natuurlijk. Het vliegt niet spontaan de lucht in. Als de telefoon zo snel leegloopt kunnen er (even heel hoog-over) twee dingen aan de hand zijn:
- Je telefoon wordt erg warm want er is toch iets (en dat kan prima kapotte hardware zijn) wat de energie verstookt
- Of de batterij heeft gewoon totaal geen capaciteit waardoor de telefoon snel leeg lijkt te lopen omdat er gewoon niet veel leeg te lopen is :)

• BramCoding
quote:
Korvaag schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:40:
[...]

Nouja.. energie kan niet zomaar weglopen natuurlijk. Het vliegt niet spontaan de lucht in. Als de telefoon zo snel leegloopt kunnen er (even heel hoog-over) twee dingen aan de hand zijn:
- Je telefoon wordt erg warm want er is toch iets (en dat kan prima kapotte hardware zijn) wat de energie verstookt
- Of de batterij heeft gewoon totaal geen capaciteit waardoor de telefoon snel leeg lijkt te lopen omdat er gewoon niet veel leeg te lopen is :)
De telefoon wordt helemaal niet warm, en ik heb met 2 verschillende batterijen geprobeerd die beide non-Apple zijn (en van verschillende websites). Ook hebben kennissen van me bij 1 van de sites al veel herstelmaterialen gekocht en is alles altijd oke. Ook de battery life app geeft een positief resultaat.
Dit zou zeker kunnen, maar die kans is nu toch wel heel klein aangezien ik met meer dan 1 batterij geprobeerd heb?
Ook; ik heb in de iPhone 6 van mijn broer een batterij gestoken van dezelfde firma (op hetzelfde moment als de 6s zijn batterij vervangen werd) en deze batterij gaat mooi de dag door. Ik ben ten einde raad. Ik wil natuurlijk niet nog eens een Apple batterij laten steken om dan weer hetzelfde probleem te hebben..

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Maak een support aanvraag en laat je iPhone uitlezen bij Apple

• Banshee
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:11

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:44

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Vis net beta7RC binnen iOS11.2.5 zal zo eens kijken @Banshee

• Banshee
quote:
Hackus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:52:
Vis net beta7RC binnen iOS11.2.5 zal zo eens kijken @Banshee
Hoop het :)
Ben die Pentium 3 snelheden wel zat nu eigenlijk :+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Nog niks gevonden van dit. Dus Quadcore i3 moet je nog ff op wachten 😉

• BramCoding
quote:
Hackus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:21:
Maak een support aanvraag en laat je iPhone uitlezen bij Apple
Dit zal waarschijnlijk redelijk wat gaan kosten ivm met de waarde van een 6s 16GB model (deze is net uit garantie + batterij zelf gestoken dus sowieso geen garantie meer)?

• misterTweakers
quote:
Hackus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:45:
Nog niks gevonden van dit. Dus Quadcore i3 moet je nog ff op wachten 😉
Volgens mij komt het ook pas in IOS 12 erin.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
misterTweakers schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:37:
[...]

Volgens mij komt het ook pas in IOS 12 erin.
Dat zei ik al eerder, samen met uitlezen batterij specs zonder coconut. Het schijnt dat men nu druk is dit eerder beschikbaar te maken. ( onder druk )

• misterTweakers
quote:
Hackus schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:45:
[...]

Dat zei ik al eerder, samen met uitlezen batterij specs zonder coconut. Het schijnt dat men nu druk is dit eerder beschikbaar te maken. ( onder druk )
Oke, dat wist ik niet. Maar dan zal het alsnog misschien 11.3 worden.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
BramVanha schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:53:
[...]

Dit zal waarschijnlijk redelijk wat gaan kosten ivm met de waarde van een 6s 16GB model (deze is net uit garantie + batterij zelf gestoken dus sowieso geen garantie meer)?
Gewoon via de chat doen, dat is gratis hoor. Officieel krijg je ook maar 1 jaar garantie via Apple en dan tweede jaar via je retailler (mits daar gekocht dus), maar ik kon na anderhalf jaar gewoon een supportcall aanmaken op de site. Er stond wel ' je hebt geen garantie meer' maar ik koos een van de weinige opties die beschikbaar waren (volgens mij iets van ' ik heb net geupgrade naar ios11), en vervolgens mijn accu probleem verteld :P

• aicaramba
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:41
Ik heb vandaag de accu van mn 2,5 jaar oude 6S laten vervangen.. Hij was versleten en in de winkel wisten ze me ook nog te zeggen dat de accu uit een batch accu's kwam die vanaf het begin al niet goed waren.. Voor mij was het vervangen dus gratis.

Wel netjes, buiten garantie.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Tweez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17-09 08:41
Goedenavond allemaal,

Sinds kort heb ik Geekbench op mijn iPhone gedownload. Wat me nu is opgevallen dat iedere keer als ik geekbench draai er significant verschil is in resultaten. Eerste keer kreeg ik single core 1100 en multicore 2300. De laatste was ongeveer single core 1500 en multi core 3000. Is het normaal dat deze scores zoveel wisselen en waarom vallen ze zoveel lager uit dan de verwachte scores van de iPhone se? (S2400,m4200).
Zal dit de throtthle zijn van Apple zelf of zal er iets aan de hand zijn. De iPhone voelt verder wel vlot aan.

Tweez

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 13:47

Eagle Creek

Breathing security

Wilde een accu-vervanging aanvragen maar tussen het opgeven van mijn adres en het afrekenen komt er opeens onverklaarbaar €10 bij.

Eerst toont men € 22,97 en op de volgende pagina € 33,97. Daarop komt nog BTW dus het totaal is ruim €40.

Meer mensen met dit probleem?

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:27
quote:
Eagle Creek schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:17:
Wilde een accu-vervanging aanvragen maar tussen het opgeven van mijn adres en het afrekenen komt er opeens onverklaarbaar €10 bij.

Eerst toont men € 22,97 en op de volgende pagina € 33,97. Daarop komt nog BTW dus het totaal is ruim €40.

Verzendkosten?

Alle prijzen zijn in euro en inclusief btw. Als de iPhone moet worden verzonden, brengen we ook € 12,10 verzendkosten in rekening.

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• BramCoding
Oke, de iPhone heeft geen vuiltjes in zijn oplaadpoort maar wil nu plots helemaal niet opladen. Deze nacht ingestoken en hij laadde op. Vanmorgen wakker geworden met een waarschijnlijk lege batterij en een iPhone die niet wil opladen.

Geen flauw idee dus wat er aan de hand is, zal hem even moeten binnenbrengen in een herstelzaak denk ik.. Eerste keer dat ik zo opgelicht werd via tweedehands, de persoon in kwestie reageert uiteraard niet meer :(

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
Eagle Creek schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:17:

Welk toestel, binnen Nederland en bij Apple of Amac ?

• BramCoding
Mijn iPhone 6s heeft een nieuw oplaaddock gekregen, alsook batterij maar laadt nog steeds niet op. Wat kan ik verder nog gaan doen..?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
BramVanha schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:38:
Mijn iPhone 6s heeft een nieuw oplaaddock gekregen, alsook batterij maar laadt nog steeds niet op. Wat kan ik verder nog gaan doen..?
Hou aub je berichten in je eigen lopende topic => iPhone 6S loopt snel leeg, ook met nieuwe batterij?
straks staat heel iOS vol met jouw verhaal.

• BramCoding
quote:
Hackus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:55:
[...]

Hou aub je berichten in je eigen lopende topic => iPhone 6S loopt snel leeg, ook met nieuwe batterij?
straks staat heel iOS vol met jouw verhaal.
Ik zoek gewoon de geschikte persoon/personen om me verder te helpen met mij probleem. Misschien kijken mensen enkel verder in dit topic en niet naar de nadere topics of omgekeerd. Vandaar dat ik het in beide post, omdat het onderwerp ook gerelateerd is aan beide.
Dat ik "heel het iOS deel vol zet met mijn verhaal" vind ik dan ook wel wat overdreven.

Maar ik versta je punt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
BramVanha schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:03:
[...]

Ik zoek gewoon de geschikte persoon/personen om me verder te helpen met mij probleem. Misschien kijken mensen enkel verder in dit topic en niet naar de nadere topics of omgekeerd. Vandaar dat ik het in beide post, omdat het onderwerp ook gerelateerd is aan beide.
Dat ik "heel het iOS deel vol zet met mijn verhaal" vind ik dan ook wel wat overdreven.

Maar ik versta je punt.
Het lijkt me beter het overzichtelijk te houden in je topic. en daar alle info te delen, oa wie wat heeft uitgevoerd aan reparatie.

• Korvaag
quote:
Tweez schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:30:
Goedenavond allemaal,

Sinds kort heb ik Geekbench op mijn iPhone gedownload. Wat me nu is opgevallen dat iedere keer als ik geekbench draai er significant verschil is in resultaten. Eerste keer kreeg ik single core 1100 en multicore 2300. De laatste was ongeveer single core 1500 en multi core 3000. Is het normaal dat deze scores zoveel wisselen en waarom vallen ze zoveel lager uit dan de verwachte scores van de iPhone se? (S2400,m4200).
Zal dit de throtthle zijn van Apple zelf of zal er iets aan de hand zijn. De iPhone voelt verder wel vlot aan.

Tweez
Dat kan je zelf simpel nagaan door CPUDasherX te installeren en te kijken hoe snel je telefoon draait. De telefoon kan (zie startpost) op iets van vier verschillende snelheden draaien en daar horen natuurlijk ook verschillende scores bij.

Uiteraard kunnen daarnaast apps ook roet in het eten gooien (als ze bezig zijn) maar check eerst dit even.

• Tweez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17-09 08:41
quote:
Korvaag schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:19:
[...]

Dat kan je zelf simpel nagaan door CPUDasherX te installeren en te kijken hoe snel je telefoon draait. De telefoon kan (zie startpost) op iets van vier verschillende snelheden draaien en daar horen natuurlijk ook verschillende scores bij.

Uiteraard kunnen daarnaast apps ook roet in het eten gooien (als ze bezig zijn) maar check eerst dit even.
Oke, bedankt! ik ga het even installeren.

EDIT: Mijn Iphone is duidelijk terug gedraaid. 911 MHz

Tweez wijzigde deze reactie 24-01-2018 09:50 (5%)

• assasinbats
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:20
Morgen heb ik een afspraak bij de Apple store in Den Haag om mijn accu te laten vervangen. De remote support heeft mijn telefoon uitgelezen en bevestigde dat mijn accu aan vervanging toe is.
Ik heb dringend verzocht dat ik mijn toestel aan het eind van de dag weer op wil komen halen. Ik hoop dat ze daar gehoor aan geven. Ik kan best een paar uur zonder telefoon, maar als het enkele dagen is, wordt het wel een vervelende zaak.

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:17

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

55%: 911 MHz
52%: 600 MHz

Single core: 1456
Multi core: 2493

Ik werk in Amsterdam. Heb zojuist via de chat in het support center van Apple.nl een batterij laten bestellen op mijn naam en serienummer. Zodra die binnen is kan ik naar de store op het Leidseplein en wordt de batterij voor drie tientjes vervangen :)

If it aint fixed, it's broken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
Tjebakka schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:46:

Ik werk in Amsterdam. Heb zojuist via de chat in het support center van Apple.nl een batterij laten bestellen op mijn naam en serienummer. Zodra die binnen is kan ik naar de store op het Leidseplein en wordt de batterij voor drie tientjes vervangen :)
Wist niet dat de 4S daar nog in aanmerking voor kwam :9

• Tsunami
  • Niet online
@Tjebakka Welke iPhone? Hoe oud is de batterij? Als je een Mac hebt, heb je met coconutBattery gekeken naar de health en op hoeveel laadcycles je zit?

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
Tsunami schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:24:
@Tjebakka Welke iPhone? Hoe oud is de batterij? Als je een Mac hebt, heb je met coconutBattery gekeken naar de health en op hoeveel laadcycles je zit?
quote:
Hackus schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:49:
[...]

Wist niet dat de 4S daar nog in aanmerking voor kwam :9
Een iPhone 6s :P

@Tsunami
509 cycles, 78,1% Health (design capacity).

Tjebakka wijzigde deze reactie 02-02-2018 14:35 (5%)

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:14

Falcon

DevOps-Engineer

Zonet iOS 11.3 public release 2 geinstalleerd op mijn iphone 6 (zonder s) met 83% battery health.

Ik ben zonder aanpassing (softwarematig of accu-change) te doen van 800mzh naar 1537mzh gegaan.

Dus blijkbaar is de threshold aangepast wanneer Apple cpu-throtling toepast.

8)

Falcon wijzigde deze reactie 09-02-2018 21:36 (16%)

"You never come second by putting other people first"

• Tsunami
  • Niet online
Throttling staat standaard uit vanaf iOS 11.3 beta 2, pas als je iPhone uitvalt door batterij problemen wordt throttling ingeschakeld, met de optie om dit uit te zetten tot de volgende keer dat je iPhone onverwachts uitvalt. Ook is het algoritme verbeterd.

Tsunami wijzigde deze reactie 12-02-2018 10:10 (10%)

• Isengrim
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:53
Weet iemand hoe lang het uitvoeren van het vervangen van de batterij duurt in de Apple store?
Ik heb een batterij besteld voor mijn iPhone 6 en deze is nu binnen, maar ik heb geen idee hoe lang het uitvoeren van de reparatie duurt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Dat ligt er aan of het druk is. Reparatie zelf is zo gedaan

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
Isengrim schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:09:
Weet iemand hoe lang het uitvoeren van het vervangen van de batterij duurt in de Apple store?
Ik heb een batterij besteld voor mijn iPhone 6 en deze is nu binnen, maar ik heb geen idee hoe lang het uitvoeren van de reparatie duurt.
Ik ben op dit moment in de Apple store. Ik was er om kwart over 10 en rond half 12 is de reparatie klaar. Het is redelijk druk op dit moment. Afgelopen zaterdag zeiden ze dat ik niet meteen kon worden geholpen en dat mijn telefoon de volgende dag pas klaar zou zijn. Ik kan je dus aanraden om doordeweeks in de ochtend te komen. :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
Tjebakka schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:55:
[...]

Ik ben op dit moment in de Apple store. Ik was er om kwart over 10 en rond half 12 is de reparatie klaar. Het is redelijk druk op dit moment. Afgelopen zaterdag zeiden ze dat ik niet meteen kon worden geholpen en dat mijn telefoon de volgende dag pas klaar zou zijn. Ik kan je dus aanraden om doordeweeks in de ochtend te komen. :)
Ik kan je aanraden een afspraak te maken ;)

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
Hackus schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:05:
[...]

Ik kan je aanraden een afspraak te maken ;)
Hoeft niet als je een batterij wil laten vervangen. Werd net ook binnen 10 minuten geholpen.

• Isengrim
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:53
quote:
Tjebakka schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:55:
[...]

Thanks voor je update. Ik heb gister mijn telefoon ingeleverd, kan hem weer vandaag halen.
Mij werd inderdaad ook verteld dat als je hem overdag langs brengt dat ie vrij snel gerepareerd kan worden.
Als je aan het eind van de middag komt dat de kans groot is dat je je device pas weer de volgende ochtend kan ophalen.

• Tjebakka

Tjebakka

Het heeft me helemaal niets gekost uiteindelijk. Geen idee, maar het systeem gaf aan dat het verschuldigde bedrag €0,- was. Misschien een accu gehad uit een batch die al niet foutloos was?

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
Tjebakka schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:46:

Nu met een nieuwe accu op 14%:

1848 MHz

Single core: 2562
Multi core: 4453

oOo worth it

• Martijn-HK
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 04-11 20:31
Iemand ervaring met het laten reserveren van een iPhone 6+ batterij voor de Apple Store Den Haag? Via de chat kreeg ik te horen dat de wachttijd 2-5 weken is. Dat verschil is nogal groot, iemand die weet waar het ware aantal ongeveer zit? Opsturen kon ook, dan kreeg je de telefoon binnen 2 weken terug.

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

quote:
Martijn-HK schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:11:
Iemand ervaring met het laten reserveren van een iPhone 6+ batterij voor de Apple Store Den Haag? Via de chat kreeg ik te horen dat de wachttijd 2-5 weken is. Dat verschil is nogal groot, iemand die weet waar het ware aantal ongeveer zit? Opsturen kon ook, dan kreeg je de telefoon binnen 2 weken terug.
Daar zit nogal verschil in, afhankelijk van de persoon die je spreekt.. men is bang toezeggingen te doen door tussentijdse drukte. Beste is gewoon langsgaan en reserveren voor vervanging ter plekke of idd opsturen.

In de ochtenden op dinsdag/woensdag/donderdag heb je meeste kans (uit ervaring).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• JB
  • Laatst online: 23:35

JB

Cédric roelt!

He-le-maal klaar met de iPhone 6 (zakelijk). Ding is zo traag als stront door een *** :/ :( Nu is de accu ook niet meer jedat maar ik geloof niet dat een nieuwe accu mij een betere beleving gaat brengen?

Kan iemand hier aangeven of hij/zij verbetering merkt met een iPhone 6;

- na een nieuwe accu
- na het "uitschakelen" van die CPU throttle-shizzle (geen beta mogelijkheden hier)

JB wijzigde deze reactie 27-02-2018 08:44 (4%)

Mijn boefje is liev!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
JB schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:44:
He-le-maal klaar met de iPhone 6 (zakelijk). Ding is zo traag als stront door een *** :/ :( Nu is de accu ook niet meer jedat maar ik geloof niet dat een nieuwe accu mij een betere beleving gaat brengen?

- na een nieuwe accu
- na het "uitschakelen" van die CPU throttle-shizzle (geen beta mogelijkheden hier)
Heb je dit topic al doorgelezen ?

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
Hackus schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:56:
[...]

Heb je dit topic al doorgelezen ?
Jup maar de MHz enz zeggen me niet zoveel. Werkt het weer merkbaar beter met nieuwe accu en/of throttling.

Mijn boefje is liev!

• Tsunami
  • Niet online
@JB wij kunnen in onze glazen bol niet zien of jouw iPhone langzaam is vanwege een slechte accu, dat moet je zelf checken met coconutBattery of een benchmark. Als dat inderdaad de reden is dan is een nieuwe accu logischerwijs de oplossing. Throttling uitzetten zal er alleen maar voor zorgen dat je iPhone vaker uitvalt.

• JB

JB

Cédric roelt!

iPhone 7 lostte het probleem op.

Mijn boefje is liev!

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
JB schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:44:

- na een nieuwe accu
Mijn telefoon is echt weer als nieuw na de nieuwe accu. Hij blijft bij iedere lading (100% of 4% of wat dan ook) even snel en gaat weer ruim een dag mee.

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
Tjebakka schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Mijn telefoon is echt weer als nieuw na de nieuwe accu. Hij blijft bij iedere lading (100% of 4% of wat dan ook) even snel en gaat weer ruim een dag mee.
Mja had er geen vertrouwen in. Mijn CPU draaide nog dik over de 1000 MHz. Op dat toestel doe ik verder niks dan bellen en mailen. Het was gewoon gruwelijk irritant dat Siri zelfs in de war raakte van traagheid... EOL met name door iOS 11 IMHO.

JB wijzigde deze reactie 01-03-2018 11:21 (3%)

Mijn boefje is liev!

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
JB schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:20:
[...]

Mja had er geen vertrouwen in. Mijn CPU draaide nog dik over de 1000 MHz. Op dat toestel doe ik verder niks dan bellen en mailen. Het was gewoon gruwelijk irritant dat Siri zelfs in de war raakte van traagheid...
Wat je op je toestel doet/deed maakt niet uit. Het is de accu die slijt en die ervoor zorgt dat alles zo traag als dikke stront gaat. Veel plezier met je nieuwe telefoon in ieder geval ;)

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
Tjebakka schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:21:
[...]

Wat je op je toestel doet/deed maakt niet uit. Het is de accu die slijt en die ervoor zorgt dat alles zo traag als dikke stront gaat. Veel plezier met je nieuwe telefoon in ieder geval ;)
Waarom hamert iedereen hier dan zo erg op CPU cycles etc? Ding zou dan gewoon normaal moeten performen?

Mijn boefje is liev!

• Tjebakka

Tjebakka

quote:
JB schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Waarom hamert iedereen hier dan zo erg op CPU cycles etc? Ding zou dan gewoon normaal moeten performen?
CPU cycles? Laadcycles. Dus hoe vaak je accu van 0-100% is opgeladen.

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
Tjebakka schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:23:
[...]

CPU cycles? Laadcycles. Dus hoe vaak je accu van 0-100% is opgeladen.
Snap ik maar wat verklaard dan de traagheid als mijn CPU nog gewoon over de 1000-1100 mhz draaide? Dan zou het toch zichtbaar moeten zijn, want accu ruk == knijpen van spul?

Mijn boefje is liev!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@JB, Ik zou sowieso de batterij laten vervangen in je 6. Dan kun je het zelf ervaren en is ook fijn voor de volgende gebruiker. Je zal het wel niet weggooien toch ?

btw, is het niet alleen bij Apple het geval. De Galaxy s5 met nieuwe org. accu draait nu ook stukken beter dan
met de (oude)

Hackus wijzigde deze reactie 01-03-2018 11:28 (28%)

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
Hackus schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:26:
@JB, Ik zou sowieso de batterij laten vervangen in je 6. Dan kun je het zelf ervaren en is ook fijn voor de volgende gebruiker. Je zal het wel niet weggooien toch ?
Dat zal wellicht ook wel gebeuren inderdaad.

Mijn boefje is liev!

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11-11 10:07
Weet iemand of Lab9 in België ook accu's vervangt voor 29€ van een iPhone 7?
Ik val nog onder garantie bij MediaMarkt maar dan ben ik hem 2 weken kwijt.

Dan betaal ik liever 29€ om het direct te laten uitvoeren door een Apple Certified Reseller.

*ter info: ik heb gebeld / gemaild en krijg niemand te pakken bij Lab9.

Trolololo wijzigde deze reactie 02-03-2018 15:39 (12%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Trolololo Ik denk dat ze net als Amac hier in NL, €39,95 rekenen.

• Trolololo
quote:
Hackus schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:42:
@Trolololo Ik denk dat ze net als Amac hier in NL, €39,95 rekenen.
Heb ik er ook nog voor over.
Ik zit nu op 76% battery health volgens ios 11.3.

Doet me toch twijfelen...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Trolololo welk toestel, en heb je recent nog kalibratie uitgevoerd ?

• Trolololo
quote:
Hackus schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:45:
@Trolololo welk toestel, en heb je recent nog kalibratie uitgevoerd ?
iPhone 7
Geen kalibratie, ik zou moeten opzoeken hoe dit te doen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

aansluiten aan org./MFI laadsysteem
restart your iPhone 7-8

Press and hold the Side button until the slider appears.
Drag the slider to turn your device completely off.*
After the device turns off, press and hold the Side button again until you see the Apple logo.
In het Nederlands => https://support.apple.com/nl-nl/HT201559
Lekker laten laden tot uur na 100% lading

Hackus wijzigde deze reactie 02-03-2018 16:06 (9%)
Reden: Link toegevoegd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Banshee
De video in onderstaande link laat mooi zien wat je kunt verwachten als je accu is vervangen, of je battery management is uitgeschakeld.
Verschil is behoorlijk fors vind ik.
https://www.iculture.nl/n...aties-vergelijking-video/

• TheRaven123
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20-11 21:59
ik heb de accu van mijn 6S+ laten vervangen bij een APR, het verschil is ongelooflijk! het lijkt wel een nieuwe gsm, zowel qua batterijduur als qua toestelsnelheid!

achteraf had ik hier ook wel de oude prijs van €129,- voor overgehad!

• raginus3
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:54

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Nog steeds actueel onderwerp denk ik.
Ik maak een zijsprong naar de iPad, akkoord of een ander topic voor openen? (Ik ben benieuwd hoe de accu in een ipad air2 reageert. De accu is 4 jaar oud en circa 60% aldus Coconut Battery. Ik ben benieuwd wat een nieuwe accu kan brengen qua performance).

• MXL
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:46
Gisteren zelf mijn accu van mijn SE vervangen. Hij gaf aan dat hij nog 80% had, de telfoon was enorm traag geworden en ik haalde vaak niet meer een dag op de accu. Het grootste probleem vond ik dat ik onder de 20% redelijk vaak had dat mijn telefoon opnieuw opstarte bij bijvoorbeeld het maken van foto’s. De accu kon duidelijk iets meer genoeg leveren. Aangezien ik niet in de buurt van een officieel apple servicepunt woon maar zelf aan de slag gegaan. Via fixjeiphone een accu besteld, niet de standaard maar de betere kwaliteit. Als ik hem naast mijn oude accu leg dan ziet hij er identiek uit alleen dan zonder de apple logo’s.

Telefoon voelt aan als een nieuwe, heerlijk snel, vandaag na een hele da nog 40% over. Geweldige update, telefoon kan weer even mee tot apple weer bij zinnen komt en weer een fatsoenlijk geprijste kleinere telefoon gaat maken.