Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iPhone] Accu's, throttling en benchmarks

Pagina: 1
Acties:

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
The Inquisitor schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:26:
iPhones werden steeds dunner en daarmee kwam er ook een kleinere capaciteit accu in... ik heb liever een dikkere iphone met een grotere accu...
Zoveel verschil zit er niet in de afmeting
bijv. van 5 en 6 hier te zien. De 5 links is wat dikker.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• H1MSELF1SH
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-11 14:42
De gemiddelde Tweaker zal de afgelopen dagen wel gehoord hebben van Spectre en Meltdown? IOS 11.2.2 bevat een fix daarvoor. Ik les echter op veel techsites dat de fix negatieve impact op de performantie kan hebben. Daarom heb ik AntutuBenchmark geinstalleerd op mijn iPhone 7 (rode, gewoon model dus geen 7+ met 256 GB). Onder IOS 11.2.1 behaalde mijn iPhone deze score:

Vervolgens deed ik de upgrade naar IOS 11.2.2 en liet ik opnieuw AntutuBenchmark runnen. Nu lag mijn score inderdaad lager:

Ik heb telkens op "Details" geklikt zodat je kan zien waar het verschil in zit. Om eventuele vragen voor te zijn nog dit. Ja de eerste test is gebeurd vlak na een reboot. En neen je merkt dit verschil niet in praktijk.

H1MSELF1SH wijzigde deze reactie 08-01-2018 21:49 (8%)

PSN: H1MSELF1SH

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:56

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Hackus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:10:
[...]

+1 alleen geen zuignap gebruiken
Daar is niets mis mee. Kan prima, ook 5s en nieuwer openen gaat gewoon nog met een goeie zuignap, tientallen iPhones gerepareerd en nog nooit fout gegaan.

Als ik een toestel voor het eerst open maak kijk ik altijd even naar de iFixit stappen, zolang die nog een zuignap gebruiken weet ik genoeg. (Dat doen ze voor de 8 en X gewoon nog)

Gewoon voorzichtig zijn enz.

Donstil wijzigde deze reactie 11-01-2018 22:09 (68%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DedSec85
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 22:21
Hallo Tweakers, :)

Ik had hier al een apart topic voor geopend, maar er werd gevraagd om de vraag hier te stellen, dus bij deze ;)

N.a.v. Apple's battery-gate afgelopen tijd (zie voor meer informatie: https://www.iculture.nl/n...ones-goedkoper-vervangen/) heb ik besloten om de app Geekbench 4 te kopen. Nu heb ik de benchmarks gedraaid maar ik krijg wat hogere waardes te zien dan het gemiddelde volgens mij. Hieronder enkele screenshots van de CPU benchmark op mijn iPhone 6S:

De single-core score is bij mij 2495. In de Single-Core Comparison staat echter de waarde 2376. Een verschil van 119 punten.
De multi-core score is bij mij 4442. De Multi-Score Comparison geeft de waarde 3394 aan. Een verschil van 1048 punten.

De base frequency is 1,85 Ghz en op het moment van testen bevond de telefoon zich in de werkkamer waar het zo'n 20/21 graden geweest zou zijn. Tevens heb ik het officiële lederen Apple hoesje eromheen zitten.

Ook heb ik de Compute benchmark gedraaid. Zie het screenshot hieronder:

De metal score op mijn telefoon is 11296. De Compute Comparison chart geeft 10143 aan, een verschil van 1153 punten.

Nu is mijn vraag....waarom geeft mijn telefoon hogere benchmark scores weer? Wat zijn de scores die in de comparison charts worden getoond? Zijn dit maximale scores? Zijn dit gemiddelde scores?

Ik heb nóg geen nieuwe batterij in mijn iPhone 6S laten plaatsen. Er zit wel een nieuw scherm in sinds vorige jaar.

Mijn batterij heeft een Geekbench score van 1431 bij een full discharge, en een score van 1350 bij een partial discharge. De comparison score van de iPhone 6S is 1500.

Ik snap dat hogere scores beter zijn, maar ik snap even niet goed hoe ik deze moet interpreteren. Ik dacht dat die comparison chart de maximale score toonde, maar daar lijkt het niet op. Ik ben ook vooral benieuwd of ik beter performance krijg met een nieuwe batterij.

Hopelijk kan iemand wat verduidelijking verschaffen. :P Alvast bedankt!

Groet,
DedSec85

Windscribe VPN: https://windscribe.com/?affid=z43aintk

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True