Ik heb speciaal een account aangemaakt bij Tweakers om de topicstarter bij deze te bedanken.
Ook ik heb problemen gehad met mijn iPhone 6S (aangeschaft dec 2015). Na bijna 1 jaar viel deze bij <30% batterij sporadisch bij koud weer uit. Bij Apple een case aangemeld, die hadden op afstand de batterij gecontroleerd en was volgens hun in orde. Ik moest uiteindelijk maar een factory reset doen, later werd dit probleem "verholpen" met 10.2.1 en viel mij batterij buiten de vervangingsprogramma. Echter heb ik afgelopen jaar met een ontzettend trage iPhone mezelf moeten behelpen. Ik had toen al vermoedens dat de serie slechte batterijen vele male groter was dan Apple aangaf. Recentelijk viel hij bij 50% batterij weer uit bij koud weer. Ik zag dat de iPhone op 911 Mhz draaide met CPU DasherX en Geekbench.
Ook ik heb alle reddit posts en diverse urls afgestruind en heb wel een aardig beeld verkregen van wat er zoal speelt. Slechte serie batterijen (groter dan Apple wil toegeven), under-engineered accu's door Apple dus na 1 jaar je batterij weer vervangen, CPU trottling door 10.2.1 etc. Apple heeft dit al die tijd willens en wetens verborgen gehouden, dat weet ik zeker, zonder de diepgaande problemen goed naar hun klanten te communiceren.
Voor mij staat vast dat alle iPhones 6, 6s, 7 en wellicht ook SE's en 8 na 1 a 1,5 jaar intensief gebruik de accu vervangen moeten worden doordat ze under-engineerd zijn (te klein). Met deze hele gang van zaken qua support, shady praktijken en sjoemelsoftware is Apple mij als trouwe klant kwijt. Mijn vertrouwen is compleet weg. Pure misleiding dit.
Enfin ik had het nogmaals (2x zelfs) bij Apple aangekaart refererend naar de oorspronkelijke case maar die wilde nog steed het probleem niet erkennen. Daardoor een kostenafweging gemaakt en de batterij laten vervangen bij modmybox.nl, een lokale reparateur. Ik vond de prijs bij Apple achterlijk hoog. Achteraf had ik een paar weken moeten wachten ivm met de nieuwe vervangingsactie van Apple, maar ja ik had de moed toen al opgegeven en wist toen ook niet dat dit eraan zat te komen.
In eerste instantie dacht ik dat het nu wel gefixed was, maar het gedrag van deze accu is vergelijkbaar met accu 1 van de topicstarter (911 Mhz <50%, 1200 Mhz 50%, 1512 Mhz rond 75% en 1848 Mhz bij 100%).
Enfin lang verhaal kort -> deze topic gevonden -> naar Eindhoven gereden en mijn accu vervangen door GSM-Eindhoven.nl. Het was wel druk daar maar ben snel en netjes geholpen. Mijn iPhone 6S is nu ook bij <50% en <10% batterij nog steeds 1848 Mhz. Dat was voorheen niet het geval.
Ik wil de topicstarter bij deze nogmaals hartelijk bedanken en hou mijn batterij de komende tijd goed in de gaten (update 6-1-2018: batterij is nog steeds perfect, iPhone 6S op max snelheid ongeacht accu percentage -> kudos GSM-Eindhoven).
Lijkt mij goed dat deze informatie wijd verspreid wordt, zeer nuttig voor alle mensen die hun accu niet bij Apple kunnen of willen vervangen.
Edit: er is dus wel degelijk verschil in kwaliteit van de accu's bij de third-party reparateurs, die hier waarschijnlijk zelf ook niet altijd van op de hoogte zijn, vermoed ik
Edit2: mijn accu viel buiten het "oude" vervangingsprogramma
Edit3: Ik raad iedereen GSM-Eindhoven van harte aan!
[
Voor 19% gewijzigd door
dpritipalsingh op 06-01-2018 12:00
]