Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iPhone] Accu's, throttling en benchmarks

Acties:

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@Michael Knight , ik zou het je nog spannender maken. Heb wel eens 2 iPhones 7 naast elkaar open gehad, en beide hadden verschillend uitziende batterij en waren nooit eerder open geweest. Onder Apple voorwaarden geopend toestel waar een nep batterij geconstateerd is, gaat dicht en word niet gerepareerd.
(de reden om beide te openen was om voor het eerst een scherm te vervangen van 7,en de 2e als voorbeeld diende).(iPhone 5s A1453-1457-1518-1528-1530-1533 hebben ook verschillend uitziende batterijen)

(Verder zou ik graag video's, foto's zien welke batterij gebruikt, waar gekocht etc. Als een soort review met BM test daarbij horend.)

Hackus wijzigde deze reactie 03-01-2018 17:05 (7%)
Reden: uitbreiden reactie

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Na alle berichten toch nieuwsgierig geworden wat Coconut hier zegt:

iPhone SE - 89,2% capaciteit - 112 cycles - 19.6 graden - september 2016
iPhone 5s - 90,1% capaciteit - 592 cycles - 23.1 graden - december 2013

Ik snap dan niet waarom de SE zo snel in capaciteit is gedaald.

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:01
quote:
Ronwiel schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:05:
Na alle berichten toch nieuwsgierig geworden wat Coconut hier zegt:

iPhone SE - 89,2% capaciteit - 112 cycles - 19.6 graden - september 2016
iPhone 5s - 90,1% capaciteit - 592 cycles - 23.1 graden - december 2013

Ik snap dan niet waarom de SE zo snel in capaciteit is gedaald.
Het is een momentopname. Dit soort metingen blijft een schatting. Na een keer batterij calibreren kan het er al een stuk anders voorstaan. Beetje slijtage moet je overigens niet bang voor zijn bij Li-Ion. Voor hetzelfde geld blijft ie nu een jaar op 89% hangen. Kan zomaar. Zolang de prestaties er niet onder lijden is het allemaal niet zo'n probleem.

UNOX: The worst operating system

• dpritipalsingh
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 28-04-2018
Ik heb speciaal een account aangemaakt bij Tweakers om de topicstarter bij deze te bedanken.

Ook ik heb problemen gehad met mijn iPhone 6S (aangeschaft dec 2015). Na bijna 1 jaar viel deze bij <30% batterij sporadisch bij koud weer uit. Bij Apple een case aangemeld, die hadden op afstand de batterij gecontroleerd en was volgens hun in orde. Ik moest uiteindelijk maar een factory reset doen, later werd dit probleem "verholpen" met 10.2.1 en viel mij batterij buiten de vervangingsprogramma. Echter heb ik afgelopen jaar met een ontzettend trage iPhone mezelf moeten behelpen. Ik had toen al vermoedens dat de serie slechte batterijen vele male groter was dan Apple aangaf. Recentelijk viel hij bij 50% batterij weer uit bij koud weer. Ik zag dat de iPhone op 911 Mhz draaide met CPU DasherX en Geekbench.

Ook ik heb alle reddit posts en diverse urls afgestruind en heb wel een aardig beeld verkregen van wat er zoal speelt. Slechte serie batterijen (groter dan Apple wil toegeven), under-engineered accu's door Apple dus na 1 jaar je batterij weer vervangen, CPU trottling door 10.2.1 etc. Apple heeft dit al die tijd willens en wetens verborgen gehouden, dat weet ik zeker, zonder de diepgaande problemen goed naar hun klanten te communiceren.

Voor mij staat vast dat alle iPhones 6, 6s, 7 en wellicht ook SE's en 8 na 1 a 1,5 jaar intensief gebruik de accu vervangen moeten worden doordat ze under-engineerd zijn (te klein). Met deze hele gang van zaken qua support, shady praktijken en sjoemelsoftware is Apple mij als trouwe klant kwijt. Mijn vertrouwen is compleet weg. Pure misleiding dit.

Enfin ik had het nogmaals (2x zelfs) bij Apple aangekaart refererend naar de oorspronkelijke case maar die wilde nog steed het probleem niet erkennen. Daardoor een kostenafweging gemaakt en de batterij laten vervangen bij modmybox.nl, een lokale reparateur. Ik vond de prijs bij Apple achterlijk hoog. Achteraf had ik een paar weken moeten wachten ivm met de nieuwe vervangingsactie van Apple, maar ja ik had de moed toen al opgegeven en wist toen ook niet dat dit eraan zat te komen.

In eerste instantie dacht ik dat het nu wel gefixed was, maar het gedrag van deze accu is vergelijkbaar met accu 1 van de topicstarter (911 Mhz <50%, 1200 Mhz 50%, 1512 Mhz rond 75% en 1848 Mhz bij 100%).
Enfin lang verhaal kort -> deze topic gevonden -> naar Eindhoven gereden en mijn accu vervangen door GSM-Eindhoven.nl. Het was wel druk daar maar ben snel en netjes geholpen. Mijn iPhone 6S is nu ook bij <50% en <10% batterij nog steeds 1848 Mhz. Dat was voorheen niet het geval.

Ik wil de topicstarter bij deze nogmaals hartelijk bedanken en hou mijn batterij de komende tijd goed in de gaten (update 6-1-2018: batterij is nog steeds perfect, iPhone 6S op max snelheid ongeacht accu percentage -> kudos GSM-Eindhoven).

Lijkt mij goed dat deze informatie wijd verspreid wordt, zeer nuttig voor alle mensen die hun accu niet bij Apple kunnen of willen vervangen.

Edit: er is dus wel degelijk verschil in kwaliteit van de accu's bij de third-party reparateurs, die hier waarschijnlijk zelf ook niet altijd van op de hoogte zijn, vermoed ik
Edit2: mijn accu viel buiten het "oude" vervangingsprogramma
Edit3: Ik raad iedereen GSM-Eindhoven van harte aan!

dpritipalsingh wijzigde deze reactie 06-01-2018 12:00 (19%)

• Korvaag
quote:
dpritipalsingh schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:20:
Ik heb speciaal een account aangemaakt bij Tweakers om de topicstarter bij deze te bedanken.
...
In eerste instantie dacht ik dat het nu wel gefixed was, maar het gedrag van deze accu is vergelijkbaar met accu 1 van de topicstarter.
Enfin lang verhaal kort -> deze topic gevonden -> naar Eindhoven gereden en mijn accu vervangen door GSM-Eindhoven.nl. Het was wel druk daar. Mijn iPhone 6S is nu ook bij <50 en <10% batterij nog steeds 1848 Mhz. Dat was voorheen niet het geval (911 Mhz <50%, 1200-1512 Mhz rond 75% en 1848 bij 100%).
Bij deze: graag gedaan :)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-03 18:13

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mijn 6s accu was niet meer te kalibreren en percentage sprong per minuut met tientallen % naar beneden. De telefoon viel dan uit en na een softreset gaf hij wel weer tijdelijk het goede % aan. Ik heb mijn toestel, onder garantie, teruggestuurd nét voordat dit allemaal bekend werd. Ik ben benieuwd wat er nu gerepareerd gaat worden bij mijn phone, en of ze het niet stiekem willen scharen onder dit vervangingsprogramma en me 29 euro in rekening willen laten brengen.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:31

Illusion

(the art of)

quote:
Illusion schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:43:
Laat ik dan ook maar mijn duit in het zakje doen.

Accu eigenschappen volgens coconut:
bouwjaar Iphone 6 : april 2015, 748 cycles.
54% capaciteit (28dec)
66% capaciteit (na calibratie: reset + paar uur aan de lader. 2 jan)
73% capaciteit (1 dag later, 3 jan)

Dit is een iPhone6 (geen S) dus max cpu-speed is 1400MHz

Accu origineel
ladingCPU-snelheid
100%1127 MHz.
93%828 MHz.
68%1108 MHz.(camera aangelaten)
63%839 MHz.
51%839 MHz.
46%600 MHz.
12%600 MHz.

Ik heb morgen een afspraak om de batterij bij Apple te laten vervangen. Zal 's avonds een update posten.
En bij dezen de beloofde update:
Via de webiste een afspraak ingeschoten voor battery-replacement in de apple store Leidseplein Amsterdam. Het was knap druk in de zaak. Ik was 10 minuten te vroeg maar werd bijna exact op het afgesproken tijdstip geholpen.
Testje gedraaid, batterij was "depleted" dus toe aan vervanging. Dat kon voor zonder gedoe voor 29Euro.
Helaas was de wachttijd voor de repair ruim 3,5 uur. Ik een beetje (vriendelijk) mopperen dat ik expliciet een battery-replacement had afgesproken op dát tijdstip.
De genius heeft toen wat op m'n scherm gedrukt, en kon daarin de contour van de batterij zien. Ergo "gezwollen batterij" en dat betekent een replacement.
5 minuten later liep ik met een nieuwe refurbished iphone 6-64GB de deur uit. Kosten: 29 euro voor een "out of warranty battery replacement"

Ben nu nog steeds druk met backups e.d. terugzetten (want die had ik niet helemaal, eigen schuld), maar voorlopig zegt CPU-Dasher dat ik weer op de volle 1400MHz draai.

*O* *O*

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• ItsDinnus
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-01-2018
Je kon beter bij apple zelf laten repareren

• dieselb0y
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-03 16:54
quote:
ItsDinnus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:33:
Je kon beter bij apple zelf laten repareren
In Cupertino? Want de apple store in amsterdam is niet apple genoeg? :D

Ik ben er nog niet uit. Een vervanging voor 29 euro lijkt me niet verkeerd. Ik kom gwn niet aan die 1850 mhz en dat stoort mij. Aan de andere kant is de batterij niet echt slecht ofzo. Twijfel..

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En erg knap ook.. ze gaven gisteren standaard aan bij iedere binnenkomer geen batterijen meer te hebben, vervolgens zie ik ze mensen alsnog in aanmerking laten komen voor een wacht-repair en vandaag krijgen mensen ook weer accu-repairs aangeboden (terwijl gisteren gezegd werd dat ze ze de batterijen de komende dagen sowieso niet meer zouden hebben).

Vies luchtje.. (en dat zeg ik als Apple fanaat met 8 iDevices).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar voelen jullie je hierdoor bedonderd genoeg om niet meer te kiezen voor een iDevice en over te stappen?

Serieuze vraag trouwens, want heb zelf ook iPhone+iPad+aTV, maar begin met dit soort gezeur wel een beetje te twijfelen.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
quote:
The Inquisitor schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:47:
Maar voelen jullie je hierdoor bedonderd genoeg om niet meer te kiezen voor een iDevice en over te stappen?

Serieuze vraag trouwens, want heb zelf ook iPhone+iPad+aTV, maar begin met dit soort gezeur wel een beetje te twijfelen.
Goede vraag, het antwoord is dat ik niet ga overstappen.
Het apparaat werkt prima en zelf heb ik altijd in gedachten om de accu te laten vervangen om de twee jaar.
Toen ik overstapte naar Apple was ik er van bewust wat nadelen zouden zijn.
Dat een apparaat uitvalt of sloom werkt is geen abracadabra.

2018 MBP 15"/iPhone XR/iPad Pro/Galaxy S10/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro

• BombaAriba
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
quote:
Michael Knight schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:02:
En erg knap ook.. ze gaven gisteren standaard aan bij iedere binnenkomer geen batterijen meer te hebben, vervolgens zie ik ze mensen alsnog in aanmerking laten komen voor een wacht-repair en vandaag krijgen mensen ook weer accu-repairs aangeboden (terwijl gisteren gezegd werd dat ze ze de batterijen de komende dagen sowieso niet meer zouden hebben).

Vies luchtje.. (en dat zeg ik als Apple fanaat met 8 iDevices).
Dit is wel bijzonder, ik heb vandaag nog gebeld met Apple en heb een afspraak voor morgen staan om mijn accu te laten vervangen. Ik word niet bepaald blij als er dan na afreizen blijkt dat er geen accu beschikbaar is >:)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
BombaAriba schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Dit is wel bijzonder, ik heb vandaag nog gebeld met Apple en heb een afspraak voor morgen staan om mijn accu te laten vervangen. Ik word niet bepaald blij als er dan na afreizen blijkt dat er geen accu beschikbaar is >:)
Wellicht even bellen voordat je vertrekt.. ik heb er maar een dagje A’dam van gemaakt, maar die 50 euro aan treinkosten had ik ook wel aan iets anders willen uitgeven.

Ik denk dat ik maar zelf een accu ga halen en inbouwen.. leuk projectje. Mislukt het, dan heb ik meteen een mooie smoes voor een nieuwe (non-apple) telefoon :P

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 06:36
quote:
Falcon schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Ik wacht even jouw bevinding na reparatie af, ben benieuwd :)

@Illusion Nog even een vraag.. ik begrijp vanuit Amac in Leeuwarden dat Apple officieel in Nederland nog geen accu-vervangingsprogramma voor de iphones6 (zonder s) buiten garantie hebben.. met daarbij een lagere prijs. Mag ik jou vragen wat het jou dan kost om de accu te laten vervangen bij Apple zelf?
Amac neem ik al een tijdje niet meer serieus. Ik heb nu al een aantal maal foutieve informatie van ze gehad. Helaas zijn ze sinds de overname van iCentre de enige Apple Service Provider in de regio (Xando en Mediamarkt zijn alleen APR en geen APS en voeren dus geen garantiehandelingen uit op Apple-producten die niet daar gekocht zijn).

Gisteren ben ik bij Amac in Arnhem geweest voor de accu van mijn 6S. De heren daar vertelde mij dat Amac hier 39 euro exclusief verzendkosten naar een ingehuurd reparatiebedrijf voor in rekening brengt. Bovendien geldt deze prijs alleen als men 1) in de winkel de accu als depleted ("consumed" in Amac-termen) beoordeelt en 2) dat door het ingehuurde reparatiebedrijf in een tweede test ook wordt geconstateerd. Als in één van die twee tests wordt geoordeeld dat de accu niet "consumed" is, dan betaal je de volle mep (89 euro exclusief verzendkosten naar het reparatiebedrijf) of krijg je het toestel terug met je oude accu (maar ben je wel die verzendkosten kwijt). Men kon niet aangven hoelang je telefoon weg is.

Toen ik aangaf dat deze voorwaarden heel anders zijn en deze prijzen veel hoger liggen dan wat Apple communiceert, kreeg ik ook het verhaal dat er helemaal geen vervangingsprogramma bij Apple Authorized Service Providers in Nederland is en Amac deze prijzen daarom zelf mag bepalen (de 39 euro is dus een soort coulancetarief). Ik kon de telefoon beter naar Apple opsturen; aldus Amac (dan geldt de 29 euro en geen controle op depleted wel).

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:41
quote:
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:43:
[...]

Amac neem ik al een tijdje niet meer serieus. Ik heb nu al een aantal maal foutieve informatie van ze gehad. Helaas zijn ze sinds de overname van iCentre de enige Apple Service Provider in de regio (Xando en Mediamarkt zijn alleen APR en geen APS en voeren dus geen garantiehandelingen uit op Apple-producten die niet daar gekocht zijn).

Gisteren ben ik bij Amac in Arnhem geweest voor de accu van mijn 6S. De heren daar vertelde mij dat Amac hier 39 euro exclusief verzendkosten naar een ingehuurd reparatiebedrijf voor in rekening brengt. Bovendien geldt deze prijs alleen als men 1) in de winkel de accu als depleted ("consumed" in Amac-termen) beoordeelt en 2) dat door het ingehuurde reparatiebedrijf in een tweede test ook wordt geconstateerd. Als in één van die twee tests wordt geoordeeld dat de accu niet "consumed" is, dan betaal je de volle mep (89 euro exclusief verzendkosten naar het reparatiebedrijf) of krijg je het toestel terug met je oude accu (maar ben je wel die verzendkosten kwijt). Men kon niet aangven hoelang je telefoon weg is.

Toen ik aangaf dat deze voorwaarden heel anders zijn en deze prijzen veel hoger liggen dan wat Apple communiceert, kreeg ik ook het verhaal dat er helemaal geen vervangingsprogramma bij Apple Authorized Service Providers in Nederland is en Amac deze prijzen daarom zelf mag bepalen (de 39 euro is dus een soort coulancetarief). Ik kon de telefoon beter naar Apple opsturen; aldus Amac (dan geldt de 29 euro en geen controle op depleted wel).
Bedankt voor je reactie, ongelooflijk eigenlijk dat Apple dit blijkbaar (nog) niet goed heeft geregeld met via de APS en APR. Leuk verdienmodel voor die bedrijven, want menig ontwetende nederlander zal een nieuwe iphone niet als alternatief en betaald dus gewoon die prijzen bij Amac. :(

Ik wacht nog even op de resultaten die @Illusion vanavond zal gaan posten, na vervanging van de accu bij Apple van zijn iPhone 6. Als die echt positief zijn, dan ga ik eens op zoek naar een plek waar ik dit kan laten uitvoeren door Apple zelf.

Falcon wijzigde deze reactie 05-01-2018 09:35 (4%)

"You never come second by putting other people first"

• Illusion

Illusion

(the art of)

quote:
Falcon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:34:
Ik wacht nog even op de resultaten die @Illusion vanavond zal gaan posten, na vervanging van de accu bij Apple van zijn iPhone 6. Als die echt positief zijn, dan ga ik eens op zoek naar een plek waar ik dit kan laten uitvoeren door Apple zelf.
Dan kan je lang wachten, want dat heb ik gisteren al gedaan :)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53782049

Illusion wijzigde deze reactie 05-01-2018 11:06 (6%)

• Heroic_Nonsense
quote:
Falcon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:34:
[...]

Bedankt voor je reactie, ongelooflijk eigenlijk dat Apple dit blijkbaar (nog) niet goed heeft geregeld met via de APS en APR. Leuk verdienmodel voor die bedrijven, want menig ontwetende nederlander zal een nieuwe iphone niet als alternatief en betaald dus gewoon die prijzen bij Amac. :(
Graag gedaan.

Ik kan het natuurlijk niet hardmaken, maar op mij kwam het verhaal (en de toon waarop het werd gebracht) over als ontmoedigingsbeleid. Het lijkt erop dat ze liever hebben dat je het zelf direct met Apple regelt.

Snap ik enerzijds (de marge zal laag zijn), maar als dat je instelling is als bedrijf, dan moet je ook geen Apple Service Provider willen zijn. Blijf dan APR.

Maar goed, meerdere dagen je telefoon kwijt is ook niet alles, dus ik denk dat ik binnenkort maar eens een dagje Amsterdam, Haarlem of Den Haag ga doen :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Graag gedaan.

Ik kan het natuurlijk niet hardmaken, maar op mij kwam het verhaal (en de toon waarop het werd gebracht) over als ontmoedigingsbeleid. Het lijkt erop dat ze liever hebben dat je het zelf direct met Apple regelt.

Snap ik enerzijds (de marge zal laag zijn), maar als dat je instelling is als bedrijf, dan moet je ook geen Apple Service Provider willen zijn. Blijf dan APR.

Maar goed, meerdere dagen je telefoon kwijt is ook niet alles, dus ik denk dat ik binnenkort maar eens een dagje Amsterdam, Haarlem of Den Haag ga doen :)
Ik heb zelf goede ervaring met Xando in Nijmegen, of daar de actie geldt van Apple zelf weet ik niet.

@ alle lezers, voor je waar ook heen reist, zou ik eerst bellen. of bij Apple zelf of Xando.

• Falcon
quote:
Whoops.. die had ik even gemist.. 8)7 ..thanks.

* Falcon gaat even belletje doen :*)

• BombaAriba
In Amsterdam zijn accu's nu op voorraad. Wordt gewoon binnen 2 uur vervangen voor 29 euro. Wel bijzonder dat bijna niemand in de store iets weet van voorraad.

Ze hebben nu zelfs twee aparte tafels puur voor mensen die de accu willen laten vervangen.

Mijn accu kwam na de test trouwens nog in het groen terecht maar werd desondanks zonder gezeur gewoon aangenomen voor vervanging. Apple doet niet zo moeilijk :-)

• Falcon
quote:
BombaAriba schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:10:
In Amsterdam zijn accu's nu op voorraad. Wordt gewoon binnen 2 uur vervangen voor 29 euro. Wel bijzonder dat bijna niemand in de store iets weet van voorraad.

Ze hebben nu zelfs twee aparte tafels puur voor mensen die de accu willen laten vervangen.

Mijn accu kwam na de test trouwens nog in het groen terecht maar werd desondanks zonder gezeur gewoon aangenomen voor vervanging. Apple doet niet zo moeilijk :-)
Alleen woont niet iedereen in de buurt van Amsterdam.. :(

• Heroic_Nonsense
quote:
Hackus schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:16:
[...]

Ik heb zelf goede ervaring met Xando in Nijmegen, of daar de actie geldt van Apple zelf weet ik niet.

@ alle lezers, voor je waar ook heen reist, zou ik eerst bellen. of bij Apple zelf of Xando.
Ik kom uit Nijmegen en vind Xando ook een fijne winkel. Echter is Xando geen Apple Serviceprovider (ASP), maar een Apple Premium Reseller. Amac is wel een ASP (al gedragen ze zich daar niet naar).

De verschillen:

- Authorized Reseller - Er hangt geen Apple-bordje aan de gevel en de winkelinrichting is niet conform Apple-richtlijnen (/hoeft dat niet te zijn). BCC en Bijenkorf zijn hier een voorbeeld van.

- Apple Premium Reseller - Apple-bordje aan de gevel; de winkelinrichting wordt grotendeels door Apple bepaald (de bekende tafels aan de zijwanden met Macs, ronde tafels met iDevices en vierkante tafels met Apple Watch in het midden en accessoires tegen de wand en in lage kasten). Xando is hier een voorbeeld van; MediaMarkt ook.

- Apple Service Provider - lijkt op een APR, maar is daarnaast ook een officieel servicepunt voor Apple-garantiegevallen (en omruilacties) en hebben ruimtes om workshops of officiele trainingen te geven. Amac is er een van, ook Ivizi en Card Services (zo'n beetje de oudste in Nederland).

Op deze pagina lees je hier meer over, en als je inlogt met je ApleID en kiest voor "inleveren voor reparatie" krijg je een overzicht van ASP's in Nederland (waar de APR's dus niet tussen staan).

Daarnaast heb je ook nog de Apple Stores (winkels in eigendom van Apple zelf).

• Falcon
Net contact gehad met Apple Klantenservice. Kort maar krachtig:

1. Ze hebben daar nog geen officiele procedures liggen en kunnen alleen aanbieden om de telefoon te laten ophalen, accu wisselen en retour te sturen (max. 9 werkdagen dat je dan je telefoon kwijt bent). Kosten hiervan liggen rond de 33 euro. (verzendkosten betaal je hier niet voor)
2. Via officiele Apple stores in Den Haag, Amsterdam, Haarlem etc. binnen 2 uur voor 29 euro.
3. De bovengenoemde Authorized Resellers, Premium Reseller en Apple Service Provider liggen op dit moment nog niet op 1 lijn en zijn net als de klantenservice voor blok gezet met de uitspraak en procedure vanuit Apple US.

Woon je dus ergens anders dan in de "randstad", ben je gebonden om te reizen of door Apple je telefoon te laten ophalen (waar trouwens een creditcard voor verplicht is). :/

Voor mij is het nu een kwestie te wachten op Amac, als ik niet wil reizen, dat ze hun prijzen verlagen voor het vervangen van de accu. Nu was dit boven de 50 euro.

Falcon wijzigde deze reactie 05-01-2018 13:43 (10%)

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:02

d0s

sssst

quote:

Dan is de vraag: ook zonder afspraak?

Zojuist gebeld met apple store en afspraak in Haarlem is pas mogelijk op zijn vroegst woensdag.

edit: afspraak gemaakt voor morgen 13:50 in Amsterdam.. nu maar hopen dat de batterijen op voorraad zijn.

d0s wijzigde deze reactie 05-01-2018 13:55 (7%)

• Banshee
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-03 03:32
Ik vind het nou echt niet leuk meer.
Zak nu met een se onder de 50% al terug naar 911 MHz, door een wearlevel van 14%. Stdby tijden zijn nog prima.
Ding is niet vooruit te branden!
Hoop dat het met een update nog iets minder agressief wordt, dit slaat echt nergens op :/

• supayoshi
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-03 16:00
hoe testen jullie de mhz?

• Banshee
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-03 03:32

• BombaAriba
quote:
d0s schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Dan is de vraag: ook zonder afspraak?

Zojuist gebeld met apple store en afspraak in Haarlem is pas mogelijk op zijn vroegst woensdag.

edit: afspraak gemaakt voor morgen 13:50 in Amsterdam.. nu maar hopen dat de batterijen op voorraad zijn.
Nee alles is sowieso met afspraak. Het is echt heel druk wat betreft accu’s vervangen. Er waren wel mensen die gewoon binnen kwamen lopen maar dan mag je volgens mij heel lang wachten/moet je alsnog een afspraak maken. Zelfs met afspraak mag je al behoorlijk wachten. Tenzij je in Adam woont raad ik iedereen aan gewoon even via de site een afspraak in te schieten en daarna maar een bezoekje te brengen aan het Rijks ;-)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Je hebt sowieso in NL de keus uit:

Apple store Amsterdam
Hirschgebouw, Leidseplein 25
1017 PS Amsterdam
020 530 2200

Apple store Den Haag
Passage 39
2511 AB Den Haag
070 701 0300

Apple store Haarlem
Grote Houtstraat 99
2011 SH Haarlem
023 799 3800

Woon je vlak aan de grens, zou je DE of Brussel ook kunnen overwegen.

• stevenvw
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 06-05-2018
Heb dezelfde bevindingen als @Korvaag ! Accu van fixjeiphone.nl (accu2) heb ik nooit boven de 600MHz weten komen, zelfs niet volledig opgeladen. Heb zijn bevindingen over accu3 in acht genomen en ben vandaag helemaal uit Leuven naar Eindhoven gereden om een accu te halen bij GSM Eindhoven. Da’s 160km enkele reis! 😳 Wel helemaal blij, want nu draait hij constant op 1848MHz en dat verschil voel je!

• d0s

d0s

sssst

quote:
BombaAriba schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Nee alles is sowieso met afspraak. Het is echt heel druk wat betreft accu’s vervangen. Er waren wel mensen die gewoon binnen kwamen lopen maar dan mag je volgens mij heel lang wachten/moet je alsnog een afspraak maken. Zelfs met afspraak mag je al behoorlijk wachten. Tenzij je in Adam woont raad ik iedereen aan gewoon even via de site een afspraak in te schieten en daarna maar een bezoekje te brengen aan het Rijks ;-)
Afspraak om 13.50 en om 17.30 lag de iPhone weer klaar vandaag. Dagje Amsterdam van gemaakt inderdaad.

Nu draait de telefoon 2600 op geekbench (met 20% accu). Met oude oude accu 1500 (60% accu). :)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Aangezien Apple mijn niet-originele accu niet wilde vervangen (en de belwinkel van de niet-originele accu ook helemaal niet meewerkte), heb ik het zelf maar gedaan. Had ik eerder moeten doen, want het stelt eigenlijk niks voor als je een beetje Tweaker bent.

Ik geniet weer van een volledig snelle iPhone 6S Plus. Wat een verademing die volle 1850mhz!
(Ik zat bijna chronisch vast aan de 600mhz :')

• Korvaag
quote:
Michael Knight schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:15:
Aangezien Apple mijn niet-originele accu niet wilde vervangen (en de belwinkel van de niet-originele accu ook helemaal niet meewerkte), heb ik het zelf maar gedaan. Had ik eerder moeten doen, want het stelt eigenlijk niks voor als je een beetje Tweaker bent.

Ik geniet weer van een volledig snelle iPhone 6S Plus. Wat een verademing die volle 1850mhz!
(Ik zat bijna chronisch vast aan de 600mhz :')
Heel goed :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-03 10:12
Amac schrijft het volgende op hun website"

Zijn er kosten verbonden aan het vervangen van mijn iPhone batterij?
Wanneer je de iPhone batterij wilt laten vervangen dan wil Amac jou daarin graag tegemoet komen. Normaal gesproken kost het vervangen van een iPhone batterij €109. Voor de rest van 2018 geldt echter een verlaagd tarief van €39,95, ongeacht waar de iPhone aangeschaft is*. Bekijk de overige voorwaarden onderaan deze pagina.

Waarom is vervanging via Amac duurder dan bij Apple zelf?
Helaas wordt Amac niet gecompenseerd voor de extra arbeid en het transport die komen kijken bij het vervangen van de iPhone batterij. De prijs van €29 die Apple zelf hanteert zou voor Amac onder kostprijs uitkomen. Daarom kost batterijvervanging van je iPhone bij Amac €39,95*.

https://www.amac.nl/blog/iphone-batterij-vervangen/

Dus 10 euro duurder dan in Apple Store, maar Haarlem, Den Haag en A'dam zijn voor mij niet echt makkelijk binnen reisafstand.

edit: Meld je op de site van Amac aan voor de nieuwsbrief en ontvang 5 euro shop tegoed. Scheelt het nog maar 5 euro. (Geen idee of shoptegoed ook voor batterijvervanging te gebruiken is...)
edit2: Aangemeld voor nieuwsbrief en code ontvangen: lijkt alleen geldig in webshop en zo op het eerste gezicht kan ik via de webshop geen batterijvervanging bestellen.

gysman11 wijzigde deze reactie 07-01-2018 00:25 (16%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
gysman11 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:10:
Amac schrijft het volgende op hun website"

Zijn er kosten verbonden aan het vervangen van mijn iPhone batterij?
Wanneer je de iPhone batterij wilt laten vervangen dan wil Amac jou daarin graag tegemoet komen. Normaal gesproken kost het vervangen van een iPhone batterij €109. Voor de rest van 2018 geldt echter een verlaagd tarief van €39,95, ongeacht waar de iPhone aangeschaft is*. Bekijk de overige voorwaarden onderaan deze pagina.

Waarom is vervanging via Amac duurder dan bij Apple zelf?
Helaas wordt Amac niet gecompenseerd voor de extra arbeid en het transport die komen kijken bij het vervangen van de iPhone batterij. De prijs van €29 die Apple zelf hanteert zou voor Amac onder kostprijs uitkomen. Daarom kost batterijvervanging van je iPhone bij Amac €39,95*.

https://www.amac.nl/blog/iphone-batterij-vervangen/

Dus 10 euro duurder dan in Apple Store, maar Haarlem, Den Haag en A'dam zijn voor mij niet echt makkelijk binnen reisafstand.

edit: Meld je op de site van Amac aan voor de nieuwsbrief en ontvang 5 euro shop tegoed. Scheelt het nog maar 5 euro. (Geen idee of shoptegoed ook voor batterijvervanging te gebruiken is...)
Voordelen van vervanging via Amac:

Met 46 winkels altijd een gecertificeerd Apple servicepunt in de buurt.
Tenminste drie maanden garantie op je gerepareerde iPhone.
Ook de batterij van elders aangeschafte iPhones kan je bij Amac laten vervangen.
Voor het inleveren bij Amac van je iPhone hoef je geen afspraak te maken (let op: geen directe vervanging).

* In aanmerking komende modellen:

Phone 6, iPhone 6 Plus, iPhone SE, iPhone 6s en iPhone 6s Plus met iOS 10.2.1 of later.
iPhone 7 en iPhone 7 Plus met iOS 11.2 of later.

• Heroic_Nonsense
En het nadeel dat je je iPhone een paar dagen kwijt bent natuurlijk. Dat nadeel geldt ook als je de iPhone naar Apple opstuurt (dan ben je hem maximaal 9 werkdagen kwijt); maar dan heb je de optie om hem langs te brengen n hem een paar uur later weer mee te nemen (als je een retourtje randstad of Duitsland wil maken).

Ik vind het nog steeds raar dat een Apple Authorized Service Provider zomaar 10 euro meer mag vragen van Apple.

Maar goed; laten we daar maar over ophouden.

Ik weet het wel; ik doe binnenkort een dagje Oberhausen of Amsterdam (beide zonder overstappen met de trein te doen vanuit waar ik woon gelukkig).

Heroic_Nonsense wijzigde deze reactie 07-01-2018 16:36 (3%)

• Willy84
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 21-03 08:53
Kan iemand uitleggen waarom deze actie niet voor de IPad geldt?

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-03 10:12
quote:
Willy84 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:28:
Kan iemand uitleggen waarom deze actie niet voor de IPad geldt?
Omdat dit issue veel minder speelt bij een ipad dan bij een telefoon. Een telefoon wordt iedere dag opgeladen. Een ipad houdt het veel langer vol. De batterij is vele malen groter, en er is dus veel minder sprake van piekbelasting die zorgt voor uitvallende hardware. Ik heb er in ieder geval nog niemand over horen klagen, en mijn iPads hebben ook geen last van overmatige vertraging. Bij mijn weten wordt de iPad dan ook niet teruggeklokt.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

iPhones werden steeds dunner en daarmee kwam er ook een kleinere capaciteit accu in... ik heb liever een dikkere iphone met een grotere accu...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
The Inquisitor schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:26:
iPhones werden steeds dunner en daarmee kwam er ook een kleinere capaciteit accu in... ik heb liever een dikkere iphone met een grotere accu...
Zoveel verschil zit er niet in de afmeting
bijv. van 5 en 6 hier te zien. De 5 links is wat dikker.

• Bartsmash
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:46
quote:
Falcon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:41:
Net contact gehad met Apple Klantenservice. Kort maar krachtig:

1. Ze hebben daar nog geen officiele procedures liggen en kunnen alleen aanbieden om de telefoon te laten ophalen, accu wisselen en retour te sturen (max. 9 werkdagen dat je dan je telefoon kwijt bent). Kosten hiervan liggen rond de 33 euro. (verzendkosten betaal je hier niet voor)
2. Via officiele Apple stores in Den Haag, Amsterdam, Haarlem etc. binnen 2 uur voor 29 euro.
3. De bovengenoemde Authorized Resellers, Premium Reseller en Apple Service Provider liggen op dit moment nog niet op 1 lijn en zijn net als de klantenservice voor blok gezet met de uitspraak en procedure vanuit Apple US.

Woon je dus ergens anders dan in de "randstad", ben je gebonden om te reizen of door Apple je telefoon te laten ophalen (waar trouwens een creditcard voor verplicht is). :/

Voor mij is het nu een kwestie te wachten op Amac, als ik niet wil reizen, dat ze hun prijzen verlagen voor het vervangen van de accu. Nu was dit boven de 50 euro.
Punt 1 duurde bij mij minder dan 48 uur (van ophalen tot thuisbrengen) :*)
Al was dit wel een Iphone 6S, die nog onder garantie gerepareerd werd

• Falcon
quote:
Bartsmash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Punt 1 duurde bij mij minder dan 48 uur (van ophalen tot thuisbrengen) :*)
Al was dit wel een Iphone 6S, die nog onder garantie gerepareerd werd
Ok goed om te weten! .. Ik overweeg ondertussen even een tijdelijke iPhone te regelen voor deze reparatieperiode. iPhone 4s ofzo :+

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
Hackus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:57:
[...]

Zoveel verschil zit er niet in de afmeting
bijv. van 5 en 6 hier te zien. De 5 links is wat dikker. [afbeelding]
valt me nog mee. Maar de 6 had dan ook een groter en vooral helderder display.. wat mji betreft mag de iphone best dikker worden als dat betekent dat ik een betere accu heb. Zeker aangezien toch het gros van de mensen met een hoesje loopt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
The Inquisitor schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:17:
[...]

valt me nog mee. Maar de 6 had dan ook een groter en vooral helderder display.. wat mji betreft mag de iphone best dikker worden als dat betekent dat ik een betere accu heb. Zeker aangezien toch het gros van de mensen met een hoesje loopt.
Idd, en zelfs met batterijcovers ;)

Hackus wijzigde deze reactie 08-01-2018 12:20 (23%)

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-03 08:41
quote:

Ik was er zaterdag voor een battery swap. De test gaf aan dat mijn batterij op 95 % zat, dus ik heb besloten om later dit jaar de swap te laten plaats vinden. Anders zou het binnen 4 uur gedaan zijn.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
kan ik zo naar binnen lopen een batterijswap laten doen ? of moet ik eerst een afspraak maken ?

ik heb hier 2x een 6S liggen iets meer dan een jaar oud. hoe gaat dit in zijn werk ? kan dit ook in amac winkels ?

Hamazaki wijzigde deze reactie 08-01-2018 16:49 (7%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
lennox-06 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:48:
kan ik zo naar binnen lopen een batterijswap laten doen ? of moet ik eerst een afspraak maken ?

ik heb hier 2x een 6S liggen iets meer dan een jaar oud. hoe gaat dit in zijn werk ? kan dit ook in amac winkels ?
Lees ff eerdere berichten

• Hamazaki
  • Niet online
quote:
Hackus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:50:
[...]

Lees ff eerdere berichten
ik zou niet weten waar ik moet beginnen. welke pagina ?

• d0s

d0s

sssst

Afspraak maken is nodig.

• H1MSELF1SH
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-03 15:17
De gemiddelde Tweaker zal de afgelopen dagen wel gehoord hebben van Spectre en Meltdown? IOS 11.2.2 bevat een fix daarvoor. Ik les echter op veel techsites dat de fix negatieve impact op de performantie kan hebben. Daarom heb ik AntutuBenchmark geinstalleerd op mijn iPhone 7 (rode, gewoon model dus geen 7+ met 256 GB). Onder IOS 11.2.1 behaalde mijn iPhone deze score:

Vervolgens deed ik de upgrade naar IOS 11.2.2 en liet ik opnieuw AntutuBenchmark runnen. Nu lag mijn score inderdaad lager:

Ik heb telkens op "Details" geklikt zodat je kan zien waar het verschil in zit. Om eventuele vragen voor te zijn nog dit. Ja de eerste test is gebeurd vlak na een reboot. En neen je merkt dit verschil niet in praktijk.

H1MSELF1SH wijzigde deze reactie 08-01-2018 21:49 (8%)

PSN: H1MSELF1SH

• Illusion

Illusion

(the art of)

Dat is een verschil van minder dan 1,8%. Lijkt me acceptabel en waarschijnlijk valt het binnen de meetonnauwkeurigheid.

• dieselb0y
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-03 16:54
quote:
Ik heb de update zojuist geïnstalleerd! Zowaar draait mijn iPhone nu voor het allereerst op 1848 Mhz. Weet niet of dit komt doordat die nu zo warm is en 100% opgeladen is maar ik heb het nog niet eerder gezien deze snelheid.

EDIT: Zo te zien kwam het doordat hij zo heet was geworden. Helaas, had nog stiekem gehoopt op een iets minder agressief algoritme of wat tweaks er aan.

dieselb0y wijzigde deze reactie 09-01-2018 13:15 (18%)

• Omniferious
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:36
Ik heb de batterij van mijn iPhone 6s (Oktober/November 2015) vervagen bij de Amac, gratis omdat ik daar in aanmerking voor kwam (Met het uitvallen gebeuren). Mijn telefoon schommelde tussen de 75-82% capaciteit. Sinds ik mijn telefoon terug heb (Woensdag ingevelerd, zondag terug), lijkt het net alsof ik weer een volledig nieuw telefoon heb. Alles is weer vloeiend. GeekBench scores van 40-50% hoger.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik afgelopen maanden bijzonder geirriteerd ben geweest van de vertragingen en uitvallen die ik gemerkt heb met mijn telefoon. Ik stond ook op het punt om over te stappen naar Android.

Ik durf eerlijk niet te zeggen of ik nog bij Apple wil blijven (heb de 3Gs, 4, 4S, 5S en nu 6S gehad). Met de introductie van 8/X wilde ik ook daadwerkelijk upgraden, maar ik vond de prijs veels te hoog en zonde, vooral omdat mijn telefoon ook retetraag werd. Ik ken meerdere mensen in mijn directe omgeving die nu een 8/X hebben, mede omdat hun 6(s) traag werd. De meeste mensen die een 8 hebben zijn er wel blij mee, maar met de X is het toch een beetje 50/50.

Overigens heb ik tijdens de reparatie mijn 5S gebruikt. Hierbij heb ik een slijtage niveau van 40-60%. Mijn telefoon hield het enkele uren vol... Ik heb overigens voor 13 dollar ongeveer een batterijkit uit China besteld. Komt binnen een maand binnen, de risico dat ik het sloop neem ik wel :) Zal nog wel daarover posten.

Hoe dan ook - Laat je batterij vervangen! Je zult weer content zijn voor de komende tijd ;)

• thomasje91
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-03 10:45
Afgelopen zondag heb ik mijn batterij bij de Apple store in Den Haag laten vervangen. Van te voren een afspraak gemaakt en bij aankomst aangegeven dat ik mijn telefoon (iPhone 6) langzaam vond. Na een kleine test werd mijn batterij vervangen, duurde ongeveer 2 uurtjes.

Sinds dat mijn batterij vervangen is valt het mij op dat de telefoon inderdaad weer vele male sneller is, helaas geen benchmarks gedraaid. Was van plan om dit jaar een nieuwe telefoon te kopen maar nu gok ik dat ik er nog ruim een jaar mee kan doen zonder grote frustraties :).

• Korvaag
quote:
dieselb0y schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:08:
[...]

Ik heb de update zojuist geïnstalleerd! Zowaar draait mijn iPhone nu voor het allereerst op 1848 Mhz. Weet niet of dit komt doordat die nu zo warm is en 100% opgeladen is maar ik heb het nog niet eerder gezien deze snelheid.

EDIT: Zo te zien kwam het doordat hij zo heet was geworden. Helaas, had nog stiekem gehoopt op een iets minder agressief algoritme of wat tweaks er aan.
Ja vandaar dat ik ook de verwarmingstruuk heb uitgehaald. Je merkt dat dat erg veel kan verschillen.

Wat trouwens erg leuk is om te zien is dat powerd op zich een heel goed idee is. Ben nu op skivakantie met een vriend en die heeft een Motorola telefoon. De telefoon is met 50% accu nu al twee keer uitgevallen bij gebruik omdat de accu het vermogen gewoon niet kan leveren. We zitten nu inmiddels een half uurtje aan een welverdiend biertje, en nu blijft zijn telefoon weer werken.

Maarja.. De communicatie erover he 😊

Korvaag wijzigde deze reactie 10-01-2018 16:24 (26%)

• dedoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:01
Goes, woensdag 10 januari 2018

Beste Dimitri,

Apple heeft zojuist aangegeven dat op langere termijn accu\'s niet op voorraad zullen zijn voor onder andere de iPhone 6S Plus.
Hierdoor is dus reparatie voorlopig niet mogelijk.

Het toestel is ongerepareerd retour gekomen in onze shop en deze kunt u kosteloos afhalen.

Verwachting is dat accu\'s over ongeveer 4 weken weer langzaam op voorraad zullen zijn.

Met vriendelijke groet,

Zes-Shop Goes
:(:(:( beetje jammer

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
Omniferious schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:07:

Overigens heb ik tijdens de reparatie mijn 5S gebruikt. Hierbij heb ik een slijtage niveau van 40-60%. Mijn telefoon hield het enkele uren vol... Ik heb overigens voor 13 dollar ongeveer een batterijkit uit China besteld. Komt binnen een maand binnen, de risico dat ik het sloop neem ik wel :) Zal nog wel daarover posten.
Grappig, mijn 6s is ook nog ter reparatie, en gebruik een 5s nu als vervanging. Draait iOS11, en battery life geeft aan dat de accu op 76% zit (24% slijtage niveai). Nu moet ik wel zeggen dat het nog de originele accu is en de telefoon al een keer in het water is gevallen (dat heeft het vast niet beter gemaakt), en tot en met 50% lading gaat het prima. Daarna is het hit or mis, soms valtie bij 45% uit en is dood, soms pas bij 5%.

Dus nu heb ik maar een lader meegenomen naar werk, en hoop dat ik mijn 6s snel terug heb (en fatsoenlijk werkt, zo niet, twijfel ik toch aan een Samsung S7 edge ter vervanging)

• Robertje123
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-03 16:58
quote:
H1MSELF1SH schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:47:
De gemiddelde Tweaker zal de afgelopen dagen wel gehoord hebben van Spectre en Meltdown? IOS 11.2.2 bevat een fix daarvoor. Ik les echter op veel techsites dat de fix negatieve impact op de performantie kan hebben. Daarom heb ik AntutuBenchmark geinstalleerd op mijn iPhone 7 (rode, gewoon model dus geen 7+ met 256 GB). Onder IOS 11.2.1 behaalde mijn iPhone deze score:
[afbeelding]

Vervolgens deed ik de upgrade naar IOS 11.2.2 en liet ik opnieuw AntutuBenchmark runnen. Nu lag mijn score inderdaad lager:
[afbeelding]

Ik heb telkens op "Details" geklikt zodat je kan zien waar het verschil in zit. Om eventuele vragen voor te zijn nog dit. Ja de eerste test is gebeurd vlak na een reboot. En neen je merkt dit verschil niet in praktijk.
Komt omdat je bij de eerste test aangesloten was op voeding en je batterij percentage was hoger. Bij de tweede is je telefoon 75%. Het was beter geweest om op beide iOS versies de test op 100% uit te voeren.

• wimpie
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
quote:
Robertje123 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:09:
[...]

Komt omdat je bij de eerste test aangesloten was op voeding en je batterij percentage was hoger. Bij de tweede is je telefoon 75%. Het was beter geweest om op beide iOS versies de test op 100% uit te voeren.
Batterij tot 100% opladen, telefoon aan de lader houden en dan beide testen 5 keer draaien en het gemiddelde vergelijken.

Divide and conquer.

• Hamazaki
  • Niet online
de battery life staat op 82% na precies een jaar gebruikt, is dit goed ?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
lennox-06 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:52:
Dat is bijna 100% :9

• Hamazaki
  • Niet online
quote:
Ik hoef eigenlijk niet mee te doen met die batterijactie van apple rond deze percentages neem ik aan ?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@lennox-06 Het geldt voor iPhone 6 en later.
:leg je toestel aan de lader en hou de home en powerbutton ingedrukt tot Apple logo verschijnt.
dat lekker laten liggen tot je toestel 100% is en nog 30min langer. en meet dan nog eens

(org. Apple/MFI laadsyteem)

• Hamazaki
  • Niet online
quote:
Hackus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:28:
@lennox-06 Het geldt voor iPhone 6 en later.
:leg je toestel aan de lader en hou de home en powerbutton ingedrukt tot Apple logo verschijnt.
dat lekker laten liggen tot je toestel 100% is en nog 30min langer. en meet dan nog eens

(org. Apple/MFI laadsyteem)
De knop aan de zijkant waarme je de toestel uitzet? Of in het midden onder ?

updte: sorry las het verkeerd, nu gelukt.

Hamazaki wijzigde deze reactie 11-01-2018 19:46 (4%)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
lennox-06 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:52:
Nee, dat is verre van goed. 80% en lager wordt gezien als een depleted battery.

• iceheart
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-03 18:40
quote:
Omniferious schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:07:
Niet helemaal het topic maar ik wil het je wel meegeven, want ik heb een hele zwik van die dingen gerepareerd destijds: let héél erg op met de touchID sensor-kabel, dus zorg dat je het scherm heel voorzichtig van de rest van de telefoon aftilt.
Afgezien daarvan: iFixit step by step volgen en een kind kan de was doen.

Al mijn problemen met Apples keuzes de laatste jaren terzijde: de reparability van de telefoons is uit-ste-kend. En zeker de 4 t/m 5S, dat waren altijd heerlijk makkelijke toestellen om aan te werken. Veel plezier (succes klinkt al te dreigend, IMO :+ )

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
iceheart schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:56:
[...]

Niet helemaal het topic maar ik wil het je wel meegeven, want ik heb een hele zwik van die dingen gerepareerd destijds: let héél erg op met de touchID sensor-kabel, dus zorg dat je het scherm heel voorzichtig van de rest van de telefoon aftilt.
Afgezien daarvan: iFixit step by step volgen en een kind kan de was doen.

Al mijn problemen met Apples keuzes de laatste jaren terzijde: de reparability van de telefoons is uit-ste-kend. En zeker de 4 t/m 5S, dat waren altijd heerlijk makkelijke toestellen om aan te werken. Veel plezier (succes klinkt al te dreigend, IMO :+ )
+1 alleen geen zuignap gebruiken

• iceheart
quote:
Hackus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:10:
[...]

Really? ik vond die zuignapklemtooltjes (scrabble yay) juist erg tof. Ik had zo'n tang en dat ging eigenlijk altijd héél soepel. Er zijn ook simpelere/goedkopere varianten (alles goed, zolang hij maar zo in elkaar zit dat je niet door kunt schieten doet 'ie z'n werk!) voor wat incidenteler/eenmalig gebruik.
Zou dat eerder aanraden dan zelf met de vingers te gaan zitten pielen; sure het is niet super tricky, maar de kans op een oepsie is als je het voor het eerst doet zonder tooltje IMO toch non-zero.

edit en hey kijk, ook de mooie tangen zijn nu bijna gratis

iceheart wijzigde deze reactie 11-01-2018 20:15 (11%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
iceheart schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:14:
[...]

Really? ik vond die zuignapklemtooltjes (scrabble yay) juist erg tof. Ik had zo'n tang en dat ging eigenlijk altijd héél soepel. Er zijn ook simpelere/goedkopere varianten (alles goed, zolang hij maar zo in elkaar zit dat je niet door kunt schieten doet 'ie z'n werk!) voor wat incidenteler/eenmalig gebruik.
Zou dat eerder aanraden dan zelf met de vingers te gaan zitten pielen; sure het is niet super tricky, maar de kans op een oepsie is als je het voor het eerst doet zonder tooltje IMO toch non-zero.

edit en hey kijk, ook de mooie tangen zijn nu bijna gratis
Vaak trek je het scherm los uit het schermframe. Na montage hou je dan een wankel scherm over. Niet iedereen zal dat merken, maar een hoekje ligt dan iets hoger en plopt als je er op drukt. zeker als het scherm voor het eerst gedemonteerd word, wat vaak erg strak gaat.

• iceheart
Met die tangen? Nooit last van gehad. IMO niet als een malle er aan gaan lopen taken, maar dan komt het ook wel goed.

Liever dat iemand dat doet dan met een plectrum gaan zitten frummelen, zo'n tang kun je netjes op het midden aanbrengen en inherent vrij gelijkmatig kracht mee uitoefenen. Dat is met spudgers en plectrums en weet ik wat een nimmer eindigende koppijn.

• Korvaag
Zelf heb ik bij de 6S geprobeerd een zuignap te gebruiken maar dat werkte gewoon niet. Heb een hele dunne metalen 'spatel' tussen de behuizing en het scherm geduwd en daarna lichtjes als hefboom gebruikt. Na rustig wat pielen kwam het allemaal voldoende los en heb ik er zo'n plectrum-achtige tussengeduwd. Daarna kan je rustig rondom het scherm loskrijgen.

Bij weer terugplaatsen scherm ook weer netjes een sticker ertussen gedaan voor de (spat)waterdichtheid.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
iceheart schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:58:
Met die tangen? Nooit last van gehad. IMO niet als een malle er aan gaan lopen taken, maar dan komt het ook wel goed.

Liever dat iemand dat doet dan met een plectrum gaan zitten frummelen, zo'n tang kun je netjes op het midden aanbrengen en inherent vrij gelijkmatig kracht mee uitoefenen. Dat is met spudgers en plectrums en weet ik wat een nimmer eindigende koppijn.
Zeker bij de iPhone 5,c,s,se speelt het. na 1 ervaring met de 5 heb ik het nooit meer gebruikt. Reparatie moet je met gevoel doen en voorzichtig zijn. zeker met de 5s en SE vanwege TouchID kabel. 6s,7 en 8 zit je met framesticker. X nog geen ervaring mee.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:55

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Hackus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:10:
[...]

Daar is niets mis mee. Kan prima, ook 5s en nieuwer openen gaat gewoon nog met een goeie zuignap, tientallen iPhones gerepareerd en nog nooit fout gegaan.

Als ik een toestel voor het eerst open maak kijk ik altijd even naar de iFixit stappen, zolang die nog een zuignap gebruiken weet ik genoeg. (Dat doen ze voor de 8 en X gewoon nog)

Gewoon voorzichtig zijn enz.

Donstil wijzigde deze reactie 11-01-2018 22:09 (68%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Ik zou mijn bericht weer even toelichten:

na dat je de pentalobe schroeven hebt verwijdert en je een zuignap met ring op het scherm drukt. dan met je vinger erdoor trekt (het scherm optilt) trek je het scherm los uit het LDC frame. het scherm zit daar ingeplakt en je trekt dus het scherm los uit het frame. Dit kan in lichte vorm gebeuren als het LDC frame makkelijk uit de behuizing klikt. Bij 1e opening gaat dat meestal stroef en trek je het scherm al gauw een paar mm los. Je moet dan de druk houden om iets tussen het LCD frame en behuizing te schuiven.

@Donstil Een iSclack is een tang die zuignappen gebruikt. Dat is iets anders als losse zuignap met ring

Hackus wijzigde deze reactie 11-01-2018 22:17 (8%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Hackus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:14:

@Donstil Een iSclack is een tang die zuignappen gebruikt. Dat is iets anders als losse zuignap met ring
I know maar dat maakt in de basis niet zoveel uit natuurlijk. Of je de telefoon zelf vast kunt houden of daarvoor een tweede zuignap op de tang gebruikt.

Ik heb er overigens wel een, niet perse nodig wel makkelijker.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Donstil schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:20:
[...]

I know maar dat maakt in de basis niet zoveel uit natuurlijk. Of je de telefoon zelf vast kunt houden of daarvoor een tweede zuignap op de tang gebruikt.

Ik heb er overigens wel eens, niet perse nodig wel makkelijker.
Met een iSclack zet je gelijk kracht en klikt het complete scherm snel open. je verschil met 5 en 5s snap ik niet. het is hetzelfde, net als SE, alleen zit je daar(s,se) met de TouchID kabel. met de iSclack gaat het complete scherm ook een klein stukje open. dat is ideaal om de TouchID kabel te beschermen.

• Hamazaki
  • Niet online
quote:
The Inquisitor schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:50:
[...]

Nee, dat is verre van goed. 80% en lager wordt gezien als een depleted battery.
Wat is dan goed? Vanaf 90% ?. Ik heb hem net tot 100% opgeladen en half uur extra erop gelaten. De app ‘battery life’ laat 82% health zien. Toch maar veranderen dan dit jaar @Hackus ?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
lennox-06 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:53:
[...]

Wat is dan goed? Vanaf 90% ?. Ik heb hem net tot 100% opgeladen en half uur extra erop gelaten. De app ‘battery life’ laat 82% health zien. Toch maar veranderen dan dit jaar @Hackus ?
Gewoon ff afspraak maken, als is het maar om je zelf gerust te stellen. Kan bij Amac a €39,95 of bij Apple zelf a €29,-. Bij Amac heb je meer vestigingen en is vervangen niet direct bij inleveren. bij Apple ligt het a/d drukte op het moment dat jij de afspraak hebt. in veel gevallen is het met uurtje tot 2-3 klaar na inleveren, dus zou er dan dagje uit van maken als je zelf niet in de buurt woont. Meer informatie hoor je als je belt voor afspraak.

• iceheart
quote:
Hackus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:14:
Ik zou mijn bericht weer even toelichten:

na dat je de pentalobe schroeven hebt verwijdert en je een zuignap met ring op het scherm drukt. dan met je vinger erdoor trekt (het scherm optilt) trek je het scherm los uit het LDC frame. het scherm zit daar ingeplakt en je trekt dus het scherm los uit het frame. Dit kan in lichte vorm gebeuren als het LDC frame makkelijk uit de behuizing klikt. Bij 1e opening gaat dat meestal stroef en trek je het scherm al gauw een paar mm los. Je moet dan de druk houden om iets tussen het LCD frame en behuizing te schuiven.

...Dus net als dat tooltje waar ik vanaf het begin al naar linkte? righto, fijn te zien dat je de moeite hebt genomen even te kijken waar je zo tegen ageerde -_-'

Overigens is een hele kleine kans een frame iets te ontzetten lang niet het grootste risico van een zuignap met sleutelring gebruiken: een veel groter risico is dat je de touchID sensor-kabel sloopt.
You know. Juist datgene waarom ik meteen adviseerde dat tooltje te gebruiken...

iceheart wijzigde deze reactie 11-01-2018 23:13 (13%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
iceheart schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:11:
[...]

...Dus net als dat tooltje waar ik vanaf het begin al naar linkte? righto, fijn te zien dat je de moeite hebt genomen even te kijken waar je zo tegen ageerde -_-'

Overigens is een hele kleine kans een frame iets te ontzetten lang niet het grootste risico van een zuignap met sleutelring gebruiken: een veel groter risico is dat je de touchID sensor-kabel sloopt.
You know. Juist datgene waarom ik meteen adviseerde dat tooltje te gebruiken...
Het verschil zit in de losse zuignap met ring en iSclack tool. FF mijn 1e bericht hier op goed lezen :>

• Hamazaki
  • Niet online
ik wil het vanaf thuis verzenden naar apple, heeft iemand hier ervaringen mee ? ik zie dat je een doos krijgt opgestuurd naar huis, krijg je dit met een antwoordnummer ? als ik 'batterijvervangen' selecteer dan wordt er direct 32 euro verrrekend. ik neem aan dat dat inclusief batterij/reparatie is ?

anders neem ik morgenochtend wel contact.

Hamazaki wijzigde deze reactie 11-01-2018 23:16 (7%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
lennox-06 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:15:
ik wil het vanaf thuis verzenden naar apple, heeft iemand hier ervaringen mee ? ik zie dat je een doos krijgt opgestuurd naar huis, krijg je dit met een antwoordnummer ? als ik 'batterijvervangen' selecteer dan wordt er direct 32 euro verrrekend. ik neem aan dat dat inclusief batterij/reparatie is ?

Als je een batterij reparatie online aanvraagt krijg je een doos opgestuurd inclusief ups label. Je toestel gaat in die doos en je maakt met ups een afspraak.

Na reparatie wordt hij doorgaans ook weer met ups terug bezorgd. De prijs die je online gezien hebt op de Apple site is inclusief arbeid, batterij en verzending.

Je bericht is een beetje onduidelijk geschreven maar volgens mij is dat antwoord op je vraag.

Donstil wijzigde deze reactie 11-01-2018 23:39 (8%)

• Korvaag
Gisteren op de piste de telefoon even aan wat vrieskou blootgesteld. Was net wat onder nul en ik heb de telefoon bij de lunch op tafel gelegd (buiten dus).
Het was de eerste keer dat ik met de nieuwe accu de telefoon op 1512 mhz. heb gezien en ook maar heel even. Powerd doet zijn werk dus nog steeds prima :) Dat zijn gewoon zinnige omstandigheden om terug te clocken.

• DedSec85
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14-03 19:27
Hallo Tweakers, :)

Ik had hier al een apart topic voor geopend, maar er werd gevraagd om de vraag hier te stellen, dus bij deze ;)

N.a.v. Apple's battery-gate afgelopen tijd (zie voor meer informatie: https://www.iculture.nl/n...ones-goedkoper-vervangen/) heb ik besloten om de app Geekbench 4 te kopen. Nu heb ik de benchmarks gedraaid maar ik krijg wat hogere waardes te zien dan het gemiddelde volgens mij. Hieronder enkele screenshots van de CPU benchmark op mijn iPhone 6S:

De single-core score is bij mij 2495. In de Single-Core Comparison staat echter de waarde 2376. Een verschil van 119 punten.
De multi-core score is bij mij 4442. De Multi-Score Comparison geeft de waarde 3394 aan. Een verschil van 1048 punten.

De base frequency is 1,85 Ghz en op het moment van testen bevond de telefoon zich in de werkkamer waar het zo'n 20/21 graden geweest zou zijn. Tevens heb ik het officiële lederen Apple hoesje eromheen zitten.

Ook heb ik de Compute benchmark gedraaid. Zie het screenshot hieronder:

De metal score op mijn telefoon is 11296. De Compute Comparison chart geeft 10143 aan, een verschil van 1153 punten.

Nu is mijn vraag....waarom geeft mijn telefoon hogere benchmark scores weer? Wat zijn de scores die in de comparison charts worden getoond? Zijn dit maximale scores? Zijn dit gemiddelde scores?

Ik heb nóg geen nieuwe batterij in mijn iPhone 6S laten plaatsen. Er zit wel een nieuw scherm in sinds vorige jaar.

Mijn batterij heeft een Geekbench score van 1431 bij een full discharge, en een score van 1350 bij een partial discharge. De comparison score van de iPhone 6S is 1500.

Ik snap dat hogere scores beter zijn, maar ik snap even niet goed hoe ik deze moet interpreteren. Ik dacht dat die comparison chart de maximale score toonde, maar daar lijkt het niet op. Ik ben ook vooral benieuwd of ik beter performance krijg met een nieuwe batterij.

Hopelijk kan iemand wat verduidelijking verschaffen. :P Alvast bedankt!

Groet,
DedSec85

Windscribe VPN: https://windscribe.com/?affid=z43aintk

• Tsunami
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Zie reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder, 2500 / 4400 is gewoon normaal. Geekbench is niet bepaald representatief meer nu iedereen massaal benchmarks draait met een verouderde batterij.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:31

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Ivm mogelijk accu issues ook eens Geekbench geprobeerd op mijn 6S, die met een trieste score aan kwam zetten :p

Daarop gebaseerd toch maar online een accu besteld om die zelf te gaan vervangen (je bent tweaker of niet ;p) bij iphoneaccushop.nl ... ze roepen origineel, maar als ik de accu die in mijn telefoon zat moet vergelijken met die accu ... kwaliteit van print is veel anders en ook de connector zat iets anders... magoed.

Vervangen was een drama, een van de strips waarmee de accu vastzat brak ... joy... uiteindelijk wel losgekregen en nieuwe accu weten te plaatsen, en nu lijkt ie gezwollen :/ Als ik de behuizing/scherm wat aanduw, lijkt er een verdikking in het midden te zitten en het scherm en behuizing sluiten niet meer netjes aan :/

Ergste is dan nog dat Apple een dag later met hun vervangingsprogramma kwam. Niet dat dat het handiger maakte, retourtje randstad kost ook zat geld en is uiteraard alleen te plannen op een dag dat ik vrij zou moeten nemen.

Magoed, toko is gemaild, ben benieuwd, anders toch maar een andere accu zien te scoren.
Prestaties in Geekbench waren wel weer op niveau wat het zou moeten zijn na de vervanging.

Vitality Discoshow

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Magoed, jij bent de Kerstman. dus zou meniet zodruk maken. Ff handig Elfje bellen, die fikst het zo.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
lennox-06 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:15:

Met daarnaast ook 12.10€ verzendkosten ..

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 06:12
quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:37:
Ivm mogelijk accu issues ook eens Geekbench geprobeerd op mijn 6S, die met een trieste score aan kwam zetten :p

Daarop gebaseerd toch maar online een accu besteld om die zelf te gaan vervangen (je bent tweaker of niet ;p) bij iphoneaccushop.nl ... ze roepen origineel, maar als ik de accu die in mijn telefoon zat moet vergelijken met die accu ... kwaliteit van print is veel anders en ook de connector zat iets anders... magoed.

Vervangen was een drama, een van de strips waarmee de accu vastzat brak ... joy... uiteindelijk wel losgekregen en nieuwe accu weten te plaatsen, en nu lijkt ie gezwollen :/ Als ik de behuizing/scherm wat aanduw, lijkt er een verdikking in het midden te zitten en het scherm en behuizing sluiten niet meer netjes aan :/

Ergste is dan nog dat Apple een dag later met hun vervangingsprogramma kwam. Niet dat dat het handiger maakte, retourtje randstad kost ook zat geld en is uiteraard alleen te plannen op een dag dat ik vrij zou moeten nemen.

Magoed, toko is gemaild, ben benieuwd, anders toch maar een andere accu zien te scoren.
Prestaties in Geekbench waren wel weer op niveau wat het zou moeten zijn na de vervanging.
En om die reden zou ik nu nooit een nieuwe accu kopen bij een andere partij dan Apple zelf. Het is een schande dat die winkels beweren dat het een originele accu is. Dat kan simpelweg niet want alleen Apple en geautoriseerde resellers hebben toegang tot originele onderdelen. Ik zou zo’n toestel niet graag op m’n nachtkastje leggen...

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Dat is alleen een mogelijkheid die er niet is, wil je hem zelf vervangen. Nou had ik hem best door Apple zelf willen vervangen alleen was dat (tot een dag nadat ik hem zelf vervangen had) een stuk duurder en erg onhandig (en/of duur) om daar te komen.
Opsturen gaat hem niet worden, dan zou ik vrij moeten nemen om het pakketje thuis op te laten halen en bij bezorging, 2 jaar geleden op kantoor willen laten doen, geen succes (bijna telefoon kwijt... en ding is nieteens bij Apple geweest).

Dat nachtkastje is idd wel een goede... normaal gezien geen issue, maar nu ik het gevoel heb dat deze accu iets dikker is...

Vitality Discoshow

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Steven.w schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:01:
[...]En om die reden zou ik nu nooit een nieuwe accu kopen bij een andere partij dan Apple zelf.
Ik deel jouw mening, vaak genoeg "originals" gekocht via ebay, waar ik van wist dat ze ze niet 100% origineel zijn.
Dan betaal je 4€ voor een samsung-accu, die 3400Ma aangeven, en in werkelijkheid maar 2400 leveren.
Daar is de prijs naar.

Maar een 'vaste' ingebouwde accu, tegen een hoofdprijs, en dan dezelfde "china-accus" tegenkomen, vind ik oplichterij.
Dan ga ik liever inderdaad een dagje naar Amsterdam/Haarlem, en betaal een paar centen meer ( iphoneaccus durft 27.95 te vragen )
Dan is er garantie, en zekerheid dat je een "echte" hebt.

Voor een toestel wat je nog even hebt, of ter overbrugging wilt gebruiken, begrijp ik het wel, maar als daily driver ... mij niet (meer) gezien

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@KeRsTmAnNeKe ff zonder gekheid. Heb je wel bekeken of het een iPhone 6S batterij betreft ?
(Je geeft ook aan dat de connector anders is) die plaatst(probeer) je als 1e voordat je de batterij op de juiste plek legt.

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Typenummer op accu kwam overeen met de accu die in de telefoon zat. Connector komt ook wel overeen, maar mistte net iets van een 'vouw' die de originele accu wel had

Vitality Discoshow

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Dus het verschil zit echt in bobbel in de batterij, niet dikke plakstrips voor onder de batterij of niet goed geplakt.? Dat zou ik dat gewoon melden bij de shop waar je gekocht hebt.(had je wel de trilmotor verwijdert?)

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Had telefoon net open gehaald, toen kon ik duidelijk voelen dat 1 kant gewoon wat dikker was. Heb ze dat ook al via de mail gemeld net, ben benieuwd.

Vitality Discoshow

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
quote:
FreshMaker schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:55:
[...]

Met daarnaast ook 12.10€ verzendkosten ..
Ik kwam als ik online aanvroeg uit op een bedrag boven de 40 euro. Heb ik de optie geselecteerd dat je een doos thuis krijgt om hem te verzenden.

• Hamazaki
  • Niet online
quote:
grote_oever schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:55:
[...]

Ik kwam als ik online aanvroeg uit op een bedrag boven de 40 euro. Heb ik de optie geselecteerd dat je een doos thuis krijgt om hem te verzenden.
ga ik ook doen, geen zin om naar een apple of amac winkel te gaan en daar in de drukte te wachten. afspraak maken gaat al niet want zit al helemaal vol. betaal liever iets meer ben ik van dat gezeik af.

waarom verwisselen jullie je batterij trouwens zo vroeg ? hebben jullie er echt problemen mee dat je niet kan wachten tot het einde van dit jaar ? mijn batterij is nog goed. ik ga het rond november/december vervangen. mijn batterij is een jaar oud trouwens, heb de telefoon een jaar inmiddels.

Hamazaki wijzigde deze reactie 13-01-2018 12:03 (23%)

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
quote:
lennox-06 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:00:
[...]

ga ik ook doen, geen zin om naar een apple of amac winkel te gaan en daar in de drukte te wachten. afspraak maken gaat al niet want zit al helemaal vol. betaal liever iets meer ben ik van dat gezeik af.

waarom verwisselen jullie je batterij trouwens zo vroeg ? hebben jullie er echt problemen mee dat je niet kan wachten tot het einde van dit jaar ? mijn batterij is nog goed. ik ga het rond november/december vervangen. mijn batterij is een jaar oud trouwens, heb de telefoon een jaar inmiddels.
Ik heb sinds de update naar ios11 continue problemen dat telefoon uitvalt. Meestal zo bij 30 procent. Inmiddels heb ik een andere telefoon, maar de oude kan ik nog weggeven als ik er een nieuwe batterij in laat zetten.

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
lennox-06 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:00:
[...]

Ik ga in de loop van het jaar een keer langs in Amsterdam ( of Haarlem ) en laat het daar doen
Geen haast, ik heb geen noemenswaardige problemen, maar een 'verse' accu na 2 jaar is mooi meegenomen.
Nu is er een stormloop over de halve aardbol, over 3 maanden is de rust wat wedergekeerd, en zal het vlotter gaan, denk ik zo,

En natuurlijk omdat het nu 50€ voordeliger uitvalt ... je blijft Hollander

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True