Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 19:46
RobinHood schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:11:
[...]

Is al richting de tig keer aangevraagd de afgelopen 5 jaar of meer ;)

Telkens hetzelfde "geen prioriteit" "andere dingen" etc etc.

Misschien moet Dodge weer weggaan? :+
Je vraagt zelf of het als community-pick gepresenteerd kan worden, maar ik denk dat je er donder op kunt zeggen dat er tientallen features zijn die mensen boeiender vinden dan het verbergen van specifieke Tweakblogs.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 18:07

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Met 63 plussen was de featurerequest binnen 5 dagen gesloten: Blokkeren van specifieke tweakblogs

Volgens mij komt hij daarmee op plek 7: Meest gewaardeerde feature requests.

Helaas is het topic ontspoort en is het verzoek afgedaan met de volgende quote:
Ok, mensen. Ik denk dat iedereen zijn standpunten wel gemaakt heeft. Ik vertrouw erop dat de blogs verder binnen het redelijke blijven.
Kortom, het verzoek is niet uitgevoerd, maar gaat men er vanuit dat de blogger zijn leven zal beteren.

Dus, mocht iemand de feature echt willen hebben, maak een duidelijk topic aan met genoeg informatie en zorg ervoor dat de reacties ontopic, beschaafd en netjes blijven. Geef in het topic directe links naar de oude/gesloten topics zodat de dev's het niet meer over kunnen slaan.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Is dat wel actueel?
Femme wijzigde deze reactie 02-01-2017 15:47 (92%)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:53:
[...]

Is dat wel actueel?

[...]
Van welke datum zijn de top 2 feature requests? Is dat voor of na de laatste wijziging van dat topic?

Hint, Femme heeft ervoor gezorgd dat er geen persoon aan te pas komt om de top 25 requests aan te passen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klopt, het is een script:
[html]<script>getBestRatedMessages(39,25)</script>[/html]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Kiswum schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:14:
[...]

@RobinHood Check deze post van @Gropah even:
Gropah in "Blokkeren van specifieke tweakblogs"
code:
1
a[href*="url_naar_blog_inclusief_https"] { display:none; }

Ik heb het getest en het werkt echt! Bepaalde personen kun je op deze manier uit je tracker halen. Deze feature laat ik dus even aanstaan op mijn Custom stylesheet en RSS trackers sectie: https://tweakers.net/instellingen/layout/
Je bent vrij om het te gebruiken, maar houd er wel rekening mee dat je hiermee wel een bubbel voor jezelf creert. Iets wat niet altijd handig is. Hier heb je het zelf in de hand, maar als iemand anders het doet kan het vergaande gevolgen hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kiswum schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:52:
Helaas is het topic ontspoort en is het verzoek afgedaan met de volgende quote:

[...]

Kortom, het verzoek is niet uitgevoerd, maar gaat men er vanuit dat de blogger zijn leven zal beteren.
Ik zal dat topic "stil heropenen" zonder verder bericht, ik gok dat de mensen daar wel genoeg afgekoeld zijn intussen en het op een normale manier verder kan gaan. Gelieve het dan wel niet te schoppen met iets als "is het al af" ofzo. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Gropah schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:34:
[...]

Je bent vrij om het te gebruiken, maar houd er wel rekening mee dat je hiermee wel een bubbel voor jezelf creert. Iets wat niet altijd handig is. Hier heb je het zelf in de hand, maar als iemand anders het doet kan het vergaande gevolgen hebben
Ik denk dat enkele het wel fijn vinden om niet door mij op fouten gewezen te worden >:). Het zal voor mij een besparing van tijd betekenen om bepaalde blogs te volledig te negeren in de tracker (want zo zie ik blogs voorbij komen).
Als ik me zou abonneren op enkele blogs, dan zou het een bubbel creëren, maar om enkele blogs uit te sluiten zal dat niet zo snel gebeuren.

@NMe bedankt voor het heropenen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ginz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:42:
[...]

Ja, dat is inderdaad een ander geval waar ik (maar niet alleen ik) prioriteit aan moet geven. Maar geloof me, dat zijn echt niet de enige twee dingen. I wish it was...
Niemand trekt in twijfel dat het de enige paar dingen zijn die spelen, echter speelt V&A al vele jaren. En, dit is niet persoonlijk naar jou, er veranderd niks en de huidige V&A moderatie is maar hoe de wind staat.

Pas wanneer er non stop drama en over elk punt een topic gemaakt wordt kan er wel vrij snel beslissingen genomen worden. Topics mbt V&A zijn vaak vroegtijdig gesloten omdat "het al besproken is" of "lees de oude topics" waarin t.net zichzelf constant tegenspreekt en inconsistente regels hanteerd.

Wellicht dat V&A ook een "doge" figuur nodig heeft als pressiemiddel om dingen gedaan te krijgen.

Maargoed, verdere discussie zal dan ook offtopic zijn en mijn post is niet persoonlijk naar jou toe Ginz. Je werkt er pas sinds kort en van hetgeen ik merk en zie doe je het goed. Dit geeft wel hoop voor de toekomst mbt V&A.

[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 22-06-2018 11:34 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 00:43
Referral link (2x):
Martijn Wester: 'Slimme Schoenen'

kanem0chi doet vaak referral links en zijn artikelen lezen meer als reclame i.p.v. een review. Die combinatie is onwenselijk. Iemand die een review schrijft moet geen eigen belang hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

11supplier schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:00:
Referral link (2x):

kanem0chi doet vaak referral links en zijn artikelen lezen meer als reclame i.p.v. een review. Die combinatie is onwenselijk. Iemand die een review schrijft moet geen eigen belang hebben.
Voldoet gewoon aan de gestelde regels:
Ginz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:03:
3: Referrals op Tweakblogs worden toegestaan. Alle referrals.
Op het forum zijn ze niet meer toegestaan, maar aangezien de Tweakblogs vanuit het verleden een plek is waar meer kan, gaan we de referrals hier niet verbieden. Ook niet half. [...]

4: Referrals dienen aangetoond te worden.
Transparantie is een groot goed. Oftewel, bij elke referral moet staan dat het een referral is. Wat voor een referral het is, maakt niet uit. Een simpele "(referral)" achter een link is genoeg.
En iemand die een review schrijft mag best eigenbelang hebben als hij dat maar inzichtelijk maakt zodat je zelf kan beslissen of het verhaal relevant is voor jou of niet. Nog naast het feit dat we een ander platform hebben voor reviews en als mensen hun blog willen gebruiken voor reviews dat niet aan ons is om te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 00:43
NMe schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Voldoet gewoon aan de gestelde regels:

[...]

En iemand die een review schrijft mag best eigenbelang hebben als hij dat maar inzichtelijk maakt zodat je zelf kan beslissen of het verhaal relevant is voor jou of niet. Nog naast het feit dat we een ander platform hebben voor reviews en als mensen hun blog willen gebruiken voor reviews dat niet aan ons is om te modereren.
Bedankt excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:06
11supplier schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:00:
Referral link (2x):

Zie post hierboven. Ik maak het bekent dat het een referral is, en in de video's beschrijving zelf kan je zien dat ik de schoenen zelf heb gekocht. :) Reclame, nee zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ginz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:03:
Oké, na vorige week verschillende gesprekken te hebben gehad met verschillende partijen ben ik tot de volgende conclusie en regelgeving gekomen:

[...], maar er kunnen altijd punten/uitzonderingen zijn die nog besproken moeten worden.
Hoe zit het met weggeefacties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:01

basdej

OutSystems Consultant

Qwerty-273: Sparen met 12,5% rente?

Is dit de bedoeling op tweakblogs? Raar spaarschema met de belofte van een torenhogerente inclusief een referral link?

Zit een naar luchtje aan en ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is op deze website.

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

basdej schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:13:
Qwerty-273: Sparen met 12,5% rente?

Is dit de bedoeling op tweakblogs? Raar spaarschema met de belofte van een torenhogerente inclusief een referral link?

Zit een naar luchtje aan en ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is op deze website.
Met name dit: Qwerty-273: Sparen met 12,5% rente?
Qwerty-273: Sparen met 12,5% rente? en verder.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 30-10-2018 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Er is niet bij elke link aangegeven dat het een referral is. De gebruiker laat slechts in de kleine letters weten dat er ergens een referral link is, maar dus niet bij elke link:
Telefoonzaken: 11-11 Prijshack: De Xiaomi 📱 Pocophone F1 onder de €250,-

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 11-11-2018 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Weinig crew hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:14

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik weet niet of dit in dit topic hoort, maar dit lijkt mij de meest logische plaats.

Ik zag een comment van een of ander claris in een blog, en in die comment staat een link naar een bevroren website, lijkt volgens mij behoorlijk veel op spam: Because I give a damn: Mijn standpunt over homo's en homo-gerelateerd nieuws

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat laatste is iets wat @SomerenV zelf moet opruimen. :)

Voor de rest geldt dat @Ginz waarschijnlijk nog een paar dagen druk is met het afbreken van Tweakers Gaming Live. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 15:51

SomerenV

It's something!

Militia Pilot schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:50:
Ik weet niet of dit in dit topic hoort, maar dit lijkt mij de meest logische plaats.

Ik zag een comment van een of ander claris in een blog, en in die comment staat een link naar een bevroren website, lijkt volgens mij behoorlijk veel op spam: Because I give a damn: Mijn standpunt over homo's en homo-gerelateerd nieuws
Is bij deze verwijderd!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Coupons en kortingscodes zijn nog steeds niet toegestaan, wel referrals: DodgeReviews: Weer 9€ korting op 'n Xiaomi powerbank 2C
DodgeReviews: Expired : Gratis 9€ korting op 'n Xiaomi powerbank!

[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 16-06-2019 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Je kan 't niet laten hé :) Ohja, het is weer juni. Jaarlijkse Dodge en Frozen pest-tijd voor jou ofzo?
Ik laat het hier verder bij en wens niet verder in discussie te gaan met jou.
Ik hoor het wel van een van de mods en/of @Ginz.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dodge_911 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:24:
[...] Ik laat het hier verder bij en wens niet verder in discussie te gaan met jou.
Mooi, ik was al niet in discussie met jou. Het lijkt mij inderdaad effectiever om mijn ongelijk aan te tonen.

De rest van je betoog is argumentum ex silentio en/of petitio principii.

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 16-06-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
PcDealer schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:42:
[...]

Mooi, ik was al niet in discussie met jou. Het lijkt mij inderdaad effectiever om mijn ongelijk aan te tonen.

De rest van je betoog is argumentum ex silentio en/of petitio principii.
Zo zeg, dat heb ik moeten googlen.
En, wat nog erger is, je hebt gelijk (denk ik). Geen directe vermelding van couponcodes, als ik deze post lees.
Hoewel die niet van een mod of @Ginz komt.
In ieder geval, posts aangepast, speciaal voor jou ;)

[ Voor 26% gewijzigd door dodge_911 op 16-06-2019 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dodge_911 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:17:
[...]
En, wat nog erger is, je hebt gelijk (denk ik). Geen directe vermelding van couponcodes, als ik deze post lees.
Hoewel die niet van een mod of @Ginz komt.
Je bedoelt Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs" denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik kan niets vinden over het verbieden van algemene kortingscode, kortingsbonnen off kortingcoupons.

De laatste keer dat ik keek had @dodge_911 een algemene coupon geplaatst en daaronder twee directe links naar het artikel. 1 met en 1 zonder referral zoals men had afgesproken. Hiermee worden toch geen regels overtreden?

Hoe het zit met affiliate kortingscodes weet ik niet, zoals van bijvoorbeeld Picnic, booking.com en Oneplus spaarpunten. Ik kan me voorstellen dat dat ook mag, mits je aangeeft dat je daarvoor €10,- per reis korting op krijgt of je zoveel punten kan sparen dat je een nieuwe Oneplus smartphone kan ontvangen.

Als deze passage aan de huidige regels kan worden toegevoegd en is het hopelijk voor iedereen weer een half jaartje duidelijk.

Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"

Oh ja zijn give aways nog steeds verboden als ze direct via Tweakblogs worden getoond? En mag je wel verwijzen naar je eigen kanaal voor die give away (of samen kopen actie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Kiswum schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:20:
[...]

Ik kan niets vinden over het verbieden van algemene kortingscode, kortingsbonnen off kortingcoupons.

De laatste keer dat ik keek had @dodge_911 een algemene coupon geplaatst en daaronder twee directe links naar het artikel. 1 met en 1 zonder referral zoals men had afgesproken. Hiermee worden toch geen regels overtreden?
Er is een uitspraak gedaan, al was die gedaan voor de herziening van de referral-regels.
Ginz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:43:

Oftewel, nogmaals:

Het plaatsen van referrals, codes, coupons of andere aan een persoon te koppelen methodes zijn in Tweakblogs niet toegestaan.

Acties en links in reviews, topics en/of tweakblogs
En als ik dan ga teruglezen, denk ik dat jij in deze post de nagel op de kop hebt qua regelgeving :
Kiswum schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:15:
Heb je een link naar een kortings-\referralcode, dan mag de auteur aangeven dat deze via een DM opgevraagd mag worden (dit geldt niet voor inkoopacties, die zijn sowieso verboden op Tweakers). Men mag wel aangeven dat er een code op een (externe) website te vinden is. Als ik het goed begrijp, dan mag deze klikbaar zijn zodat je direct naar het juiste topic, YouTube kanaal of naar de eigen referral website gaat. Zolang de speciale refferalcode / qr-code maar niet direct zichtbaar is in de blog of review.
Maar daarna :
Ginz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:37:
Maar aangezien referrals en code's soms ook interessant kunnen zijn voor onze gebruiker, maken wij soms uitzonderingen daarop, zoals in Aanbiedingen en Kortingscodes

Die uitzondering zijn een grijs gebied en worden beoordeeld door ons.
Pas daarna volgde de wijziging omtrent referrals.
Vandaar dat ik dacht dat het kon vermits er na de eerste deal post geen haan naar had gekraaid.
Totdat ik het weer eens oneens was met iemand ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dodge_911 op 17-06-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik snap dat @PcDealer er iets over heeft gezegd, mede doordat het niet 100% duidelijk is in mijn (en zijn) ogen. Aan de andere kant, als men coupons via een regulier topic mag verspreiden, dan mag het zeker via een blog waarvan men weet dat het beleid daarop soepeler is.

Het enige wat bij mij dan nog open staat, zijn coupons waarbij de de deler er ook voordeel van krijgt. Dat zijn de referral/affiliate coupons die herleid worden naar 1 persoon/bedrijf.

Ik wacht gewoon rustig om een reactie van Tweakers en dan kan ik daarna mijn booking.com referral code wel of niet verspreiden via een Tweakblog, het is immers bijna vakantie voor de meeste ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Kiswum schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:40:
Ik snap dat @PcDealer er iets over heeft gezegd, mede doordat het niet 100% duidelijk is in mijn (en zijn) ogen. Aan de andere kant, als men coupons via een regulier topic mag verspreiden, dan mag het zeker via een blog waarvan men weet dat het beleid daarop soepeler is.

Het enige wat bij mij dan nog open staat, zijn coupons waarbij de de deler er ook voordeel van krijgt. Dat zijn de referral/affiliate coupons die herleid worden naar 1 persoon/bedrijf.

Ik wacht gewoon rustig om een reactie van Tweakers en dan kan ik daarna mijn booking.com referral code wel of niet verspreiden via een Tweakblog, het is immers bijna vakantie voor de meeste ;)
Ik wacht ook verder af.

Van de coupon zelf heb ik geen voordeel. Die kwam ik pas tegen nadat ik in mijn reports zag dat er iemand een Xiaomi Powerbank 2C had gekocht met flink wat korting. Een klein rondje Google leverde mij de gedeelde coupon op. Gegoogled, dus publiek toegankelijk, was de gedachtengang.

Maar omdat expliciete vermeldingen een grijs gebied bleken te zijn, heb ik mijn posts aangepast zodat de coupon echt extern staat en ik dan geen geldende (of gemeend geldende) regels breek.

Het is alleen frappant dat @PcDealer er pas wat van zegt als ik tegen hem in ga in een andere thread, want de eerste dealpost met coupon stond er toen al 2 weken ofzo, volgens jou (en mij) geen regels brekend.

[ Voor 7% gewijzigd door dodge_911 op 17-06-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dodge_911 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:07:
[...]

Het is alleen frappant dat @PcDealer er pas wat van zegt als ik tegen hem in ga in een andere thread, want de eerste dealpost met coupon stond er toen al 2 weken ofzo, volgens jou (en mij) geen regels brekend.
Ik was door de uitgelichte Blogposts aan het browsen. Als ik het eerder was tegen gekomen, had ik het eerder gemeld. Conspiracy theory kan de deur uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
PcDealer schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:26:
[...]
Conspiracy theory kan de deur uit :)
Dat zegt ieder subject van een conspiracy theory :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 17:12

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Oké, net even teruggelezen en mijn eigen regels weer opgezocht.

Het plaatsen van coupons/code's is niet toegestaan, ook niet op Tweakblogs. Maar na de aanpassing van @dodge_911, voldoet zijn blog weer aan de regels.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ginz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:11:
Oké, net even teruggelezen en mijn eigen regels weer opgezocht.

Het plaatsen van coupons/code's is niet toegestaan, ook niet op Tweakblogs. Maar na de aanpassing van @dodge_911, voldoet zijn blog weer aan de regels.
Yay *O*
En nu maar hopen dat ik nog kickass coupons tegenkom :P

[ Voor 7% gewijzigd door dodge_911 op 19-06-2019 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Bedankt voor de duidelijkheid @Ginz!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik geloof dat dit niet een gewenste reactie is op tweaker/tweakblog. Ook meld hij het zelfs 2x.
Wilsonirret schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 05:31:
Provides payday loans up to $1,000, which customers can pull down the next responsibility day. www.usaloansreviews.com
They also bid brokered installment loans up to $2,400, a savings program and access to set free monetary tools.
Foritain's Wall-of-Text: I'm Super, thanks for askinnnnggg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:49

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gismo1979 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:01:
Ik geloof dat dit niet een gewenste reactie is op tweaker/tweakblog. Ook meld hij het zelfs 2x.
Ik wilde het ook net melden. Gelet op de tijdstippen (02:46 uur en 05:31 uur) zal het een spambot zijn (anti-spam feature request?). Of iemand met een slaaptekort :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
De beheerder van de blog kan (en moet) de spam reacties zelf verwijderen. Voor zover ik weet, doet de Tweakers redactie niet. Zij grijpen alleen in als de blogger zelf vreemde acties uitvoert.

p.s. een blogger kan er ook voor kiezen dat alleen geregistreerde mensen kunnen reageren. Dat scheelt in ieder geval reacties van bots.

[ Voor 26% gewijzigd door Kiswum op 24-07-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het is weg @Gismo1979 @Thijsmans :)

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 15:48

hostler

Yeahhh dude!

Anoniem: 1242902

Zie reacties. Post spam links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thanks, heb ik afgehandeld. Maar de volgende keer mag een dergelijke melding in Schop een Modje, dit topic is bedoeld voor de Tweakblogs. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 01:06
Niet in een blog maar op een reactie op een nieuwsartikel : Jasonave in 'nieuws: Gerucht: Apple Arcade gaat 5 dollar per maand kosten'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:01

Kraz

Saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Dank, maar frontpage-reacties graag melden in Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 08-07 23:20

derx666

mecker ende blaet

Ik weet niet of ik dit hier moet melden, of dat de blogeigenaar dit zelf moet regelen.

In het tweakblog van milkysways kom ik een reactie van een of andere spammert tegen met alias Manuelapef. De link bij de naam verwijst ook naar een of andere Russische site, en de tekst van de spam is ook Russisch.

Always Milky's Ways: Let’s Encrypt - En waarom het renewen maar niet werkte…

Lijkt me geen zuivere koffie iig.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Dat moet @The Milkman zelf verwijderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Even een crosspost, want het is onbekend of er iets met het originele bericht wordt gedaan door de beheerders van dat topic:

Kan iemand van de redactie de onderstaande links aanpassen met de juiste informatie.
Dat weggeefacties mogen leken eerst te zijn gedoogd, maar dankzij de uitspraak van Ginz is het letterlijk toegestaan. Iedereen mag zelf weggeefacties opzetten, dus ook gewoon via een Tweakblog:
Ginz in "Acties en links in reviews, topics en/of tweakblogs"
en /of dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 17:12

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Kiswum schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:06:
Even een crosspost, want het is onbekend of er iets met het originele bericht wordt gedaan door de beheerders van dat topic:

Kan iemand van de redactie de onderstaande links aanpassen met de juiste informatie.
Dat weggeefacties mogen leken eerst te zijn gedoogd, maar dankzij de uitspraak van Ginz is het letterlijk toegestaan. Iedereen mag zelf weggeefacties opzetten, dus ook gewoon via een Tweakblog:
Ginz in "Acties en links in reviews, topics en/of tweakblogs"
en /of dit
Wat wil je veranderd hebben?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
De topic warnings moeten worden aangepast met de medeling dat give aways nu wel via Tweakblogs mogen. Momenteel is het enige dat is vastgelegd, dat give-aways niet mogen (+ die verdwaalde reactie waarin kort is aangegeven dat het wel mag ;))

Als je het kan aanpassen, dan zou het top zijn!

Ter verduidelijking:
Acties en links in reviews, topics en/of tweakblogs
Kortom: je review, topic, post of blog is en blijft van harte welkom. Maar dan zonder verloting, korting, links met referral etc. etc.

Let op: de regels voor Tweakblogs zijn op 11 juni 2018 aangepast, zie Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs", referrals mogen daar nu wel.
Als je op die link klikt: Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"
Dan staat er niets over verlotingen / weggeefacties. Als het daarin wordt vermeld, dan is het volgens mij vastgelegd / in orde.

[ Voor 54% gewijzigd door Kiswum op 13-11-2019 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Misschien mogen referral links weer worden geplaatst zonder aanwijzing.

Die link ziet er inderdaad uit als een referral.
https://c.trackmytarget.com/vxj7ev

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kiswum schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:29:
Misschien mogen referral links weer worden geplaatst zonder aanwijzing.

Die link ziet er inderdaad uit als een referral.
Dat is het zeker, ja:

HTTP/2 301
location: https://www.ibanwallet.com/?click_id=2906dda5-4552-432a-883b-495fbf5533bc&utm_source=targetcircle&utm_medium=affiliate

https://www.ibanwallet.com/?click_id=2906dda5-4552-432a-883b-495fbf5533bc&utm_source=targetcircle&utm_medium=affiliate

HTTP/2 200
content-type: text/html; charset=utf-8
content-length: 12997
date: Sat, 25 Jul 2020 16:44:10 GMT
cache-control: public, max-age=0, must-revalidate
last-modified: Fri, 24 Jul 2020 17:16:40 GMT
etag: "f9350e879ca8a96cf6ff063db21272e9"
server: AmazonS3
x-content-type-options: nosniff
x-frame-options: DENY
x-xss-protection: 1; mode=block
vary: Accept-Encoding
x-cache: Miss from cloudfront
via: 1.1 d3083e588bc93f0f7e6a6449e673a5f9.cloudfront.net (CloudFront)
x-amz-cf-pop: LAX50-C1
x-amz-cf-id: Owp4d6uNCUAhMNH-3Gl4THuG6wkK59g9GiS_ArXQulXGSdLO_AQrog==

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zie een referral zonder vermelding dat het er een is naar Coinflex in de Tweakblogs van Kain_niaK.

Raised from the ashes: How do you get BCH on to SmartBCH?
Raised from the ashes: Hoe krijg ik BCH op SmartBCH?

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Zie Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs" voor de meest recente regels rondom referrals. In het kort: referrals zijn op Tweakblogs, mits netjes aangemerkt als referral, gewoon toegestaan. Melden van referrals in dit topic heeft alleen zin als de poster ervan niet aan die voorwaarde voldoet.

~[html]<span style="font-size: 22px">Dit topic is alleen bedoeld voor spam op Tweakblogs. Voor spam onder nieuwsberichten kun je terecht in Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*.</span>~[/html]