Blokkeren van specifieke tweakblogs

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.758 views

Acties:
  • +119 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Zeergeëerde redactie

Er zijn tweakblogs die ik waardeer. Er zijn tweakblogs die me op interessante zaken wijzen.

En dan is het het soort [kuch] als 'K a i n_n i a K en de output van zijn kop'
(Zijn woorden, niet de mijne..)

Eigenlijk wil ik iets zoals arstechnica het oplost: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qZ0bQx3.png waarna deze vervelende Bitcoin Cashspammer verdwijnt.

Zouden jullie dat voor me kunnen regelen?

[ Voor 7% gewijzigd door burne op 11-05-2019 18:48 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07 22:06
burne schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 00:36:
Zeergeëerde redactie

Er zijn tweakblogs die ik waardeer. Er zijn tweakblogs die me op interessante zaken wijzen.

En dan is het het soort idioot als Kain_niaK en de output van zijn kop
(Zijn woorden, niet de mijne..)

Eigenlijk wil ik iets zoals arstechnica het oplost: [afbeelding] waarna deze vervelende bitcoinspammer verdwijnt.

Zouden jullie dat voor me kunnen regelen?
Bitcoin Cash* spammer.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Ik kom voor precies dezelfde reden hierheen.
Imho ongehoord dat op dit moment op de frontpage van Tweakers.net drie van de vier plekken voor de promotie van Tweakblogs gevuld worden door @Kain_niaK .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cbj6GvvmT9bP2V9YUO380Vo5/medium.png

Vooral ook inhoudelijk; hij noemt steeds (bewust!) Bitcoin, terwijl hij Bitcoin Cash bedoelt...
Volgens mij moet je dit als grote Nederlandse Techsite niet willen...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 08-05-2018 13:02 . Reden: Plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mensen die Bitcoin Cash zeggen snappen het niet.
Het is Bcash.

Maar dat terzijde, laat hem lekker, hij kan kwalleball Roger Ver interviewen dus vraagt aan mensen of mensen vragen hebben voor hem.
Zo heeft iedereen wel iets wat ze promoten

Slux en LTC bijvoorbeeld :X

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn inderdaad aardig wat Tweakblogs die de moeite niet waard zijn, deze er uit kunnen filteren zou fijn zijn. Nu kijk ik er niet eens meer naar omdat er teveel onzin of low quality effort blogs voorbij komen.

Denk aan Crypto spam maar ook Youtube video dumps met een marginaal stukje tekst, vaak over Xiaomi product. En dan alle links in de Youtube description waardoor je door moet klikken en de poster weer geld kan verdienen.

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 08-05-2018 08:30 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik heb al eens eerder geopperd dat Tweakblogs een update zou moeten krijgen en beter geïntegreerd zou moeten zijn met de site i.p.v. apart, maar er komt natuurlijk veel bij kijken, bedenk daarbij ook dat Tweakblogs helaas het vergeten beestje is bij Tweakers. :'(

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
Ik begin die Bitcoin Cash spammer ook beu te worden. Er staan in mijn overzicht gewoon geen normale Tweakblogs meer. Het gaat allemaal over Bitcoin Cash, terwijl er in de titel wordt gesproken over Bitcoin.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

Momenteel 4 van de 4 tweakblog promoties op zijn naam.
En over hetzelfde onderwerp.

Heel erg boeiend.. not!

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja blijkbaar zijn het wel de populairste blogs op dit moment, daarom komen ze in dat lijstje, dus veel clicks en reacties erop.
Als mensen er niet op klikken of reageren dan komen ze niet in dat lijstje terecht, maar teveel mensen laten zich verleiden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 09:00
Eens met de TS. Ook die Youtube spam begin ik mij aan te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hier kan de redactie niets mee. :)

Geachte Redactie => Mooie Features

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wat mij betreft kan er wel gekeken worden of we het aantal Tweakblogs op de frontpage kunnen beperken tot maximaal 1 per gebruiker, maar een functie om bepaalde tweakblogs volledig te verbergen is iets wat in mijn ogen gewoon teveel tijd kost om te maken in vergelijking met wat het oplevert. Dat buiten de vraag of het ueberhaupt wel wenselijk is om dergelijke functionaliteit aan te bieden; het gaat feitelijk in tegen het sociale karakter van het platform.

Intentionally left blank

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

crisp schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:36:
Wat mij betreft kan er wel gekeken worden of we het aantal Tweakblogs op de frontpage kunnen beperken tot maximaal 1 per gebruiker, maar een functie om bepaalde tweakblogs volledig te verbergen is iets wat in mijn ogen gewoon teveel tijd kost om te maken in vergelijking met wat het oplevert. Dat buiten de vraag of het ueberhaupt wel wenselijk is om dergelijke functionaliteit aan te bieden; het gaat feitelijk in tegen het sociale karakter van het platform.
Waarom gaat het negeren van specifieke gebruikers in tegen het sociale karakter? Juist door specifieke gebruikers te negeren kan ik veel gemakkelijker de blogs van de gebruikers lezen die ik wel interessant vind. In een sociaal netwerk is juist het negeren van ongewenste mensen cruciaal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
het gaat feitelijk in tegen het sociale karakter van het platform.
Het volspammen van de frontpage met je stokpaardje gaat ook in tegen het sociale karakter van het platform. Het zijn maar vier slots, maar deze knakker heeft ze nu wel alle vier volstaan met verhalen waar de AFM jeuk van krijgt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:07
Voorgestelde oplossing:

Maximaal 1 populaire tweakblog per auteur

Andere ideeën?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• JaxMcFadden
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-06-2022
Als alternatief kan de blog van die bcash spammer ook gesloten worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tsurany schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:48:
[...]

Waarom gaat het negeren van specifieke gebruikers in tegen het sociale karakter? Juist door specifieke gebruikers te negeren kan ik veel gemakkelijker de blogs van de gebruikers lezen die ik wel interessant vind. In een sociaal netwerk is juist het negeren van ongewenste mensen cruciaal.
Omdat het een anti-feature is die bubble-vorming in de hand werkt en mogelijk zelfs discriminatie kan faciliteren. Ik vind (op persoonlijke titel!) dat je dat als sociaal platform niet moet willen. Asl gebruikers daar voor zichzelf een oplossing voor toepassen is dat imo prima, maar ik denk niet dat dat iets is wat wij zelf moeten promoten.
burne schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:54:
[...]

Het volspammen van de frontpage met je stokpaardje gaat ook in tegen het sociale karakter van het platform. Het zijn maar vier slots, maar deze knakker heeft ze nu wel alle vier volstaan met verhalen waar de AFM jeuk van krijgt.
En dus moet je de oorzaak van die iritatie aanpakken; bijvoorbeeld door te voorkomen dat er alleen maar blogposts kunnen staan van 1 persoon :)
JaxMcFadden schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:01:
Waarom dat dan? -O-

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 00:43
Ben erg erg voor als er een wat complexer feedbackmechaniek in de blogs komt. Het liefst hetzelfde karma-systeem als bij posts.

Als blogger kan heb ik nu views en reacties.
- Views = hoe goede clickbait heb ik
- Reacties is enorm specifiek, net juist de mensen die erg fanatiek oneens zijn, of omgekeerd.

Het is hierdoor lastig om te leren en beter te worden. Ik vind het juist prettig om geupvote/downvote te kunnen worden zodat ik weet wat gewaardeerd wordt en wat niet.

Het zou fijn zijn als je de frontpage haalt door de kwaliteit van je blogs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Uit de sidebar halen kan ook met wat custom css:

Cascading Stylesheet:
1
a[href*="url_naar_blog_inclusief_https"] { display:none; }

Het is niet helemaal vlekkeloos, als in je kan zien dat er iets word weggehaald, maar goed genoeg voor mij.

Op de FP haalt het de links weg, maar het frame staat er nog. Kan mij voorstellen dat met wat gepruts dit ook kan voor de FP. Er komt alleen geen andere content voor terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

crisp schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:09:
[...]

Omdat het een anti-feature is die bubble-vorming in de hand werkt en mogelijk zelfs discriminatie kan faciliteren. Ik vind (op persoonlijke titel!) dat je dat als sociaal platform niet moet willen. Asl gebruikers daar voor zichzelf een oplossing voor toepassen is dat imo prima, maar ik denk niet dat dat iets is wat wij zelf moeten promoten.
Op die manier zal ik ver weg blijven van Tweakblogs. Je moet door teveel rommel heen graven om die paar pareltjes te vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:25

Aapje

Opel-beun
't Kost mij de laatste tijd bijna een jaar om een nieuwe update te schrijven over m'n hobby (de-motivatie van de software vooral). En dan komt zo'n meneer met een keywords generator langs die effe de feed vervuild...

[ Voor 9% gewijzigd door Aapje op 08-05-2018 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tsurany schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:23:
[...]

Op die manier zal ik ver weg blijven van Tweakblogs. Je moet door teveel rommel heen graven om die paar pareltjes te vinden.
Kwaliteitsverbetering bereik je door mensen te stimuleren, niet door ze te negeren ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:25

Aapje

Opel-beun
crisp schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:27:
[...]

Kwaliteitsverbetering bereik je door mensen te stimuleren, niet door ze te negeren ;)
Als (foto)blogger voel ik mij genegeerd door de ontwikkelaars van t.net 8-) Update 't blog project és met wat leuke features... Stimuleer eens dat ik wat vaker wat post ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Aapje schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:30:
[...]

Als (foto)blogger voel ik mij genegeerd door de ontwikkelaars van t.net 8-) Update 't blog project és met wat leuke features... Stimuleer eens dat ik wat vaker wat post ;)
Hear! :) Helaas ben ik niet degene die daarover gaat...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

crisp schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:27:
[...]

Tweakblogs is een verre van unieke dienst. Als de ervaring slechter is dan die van concurrenten stap ik simpelweg over naar een ander platform.

Kwaliteitsverbetering is niet mijn doel noch ligt daar mijn interesse. Als ik ze niet individueel kan negeren dan negeer ik wel het volledige platform.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06 20:38
Helemaal eens. het hele idee van Tweakblogs was nog wel leuk. maar als er dan zo'n blij ei langs komt met z'n klote blogjes dan is de lol er betrekkelijk snel vanaf.

buiten dat de feitelijk cryptocurrency hype mij behoorlijk de strot uit komt hoef ik niet op Tweakers nog een blog te zien over een of andere onbekende pannenkoek die een meneer interviewt waar ik nog nooit van heb gehoord.

Nu zullen natuurlijk niet altijd alle blogs mijn interesse hebben, maar als je letterlijk 100% van de ruimte op de frontpage weet te claimen, dan ben je gewoon misbruik aan het plegen in mijn ogen. het is hier immers een tech site en geen SEO platform of iets dergelijks. gaat allemaal puur om traffic.

Dus buiten zijn blog per direct dicht smijten zou ik inderdaad voorstellen, max 1 blog per persoon op de frontpage.

en kunnen we die "Kijk ik heb een youtube kanaal en ik gebruik tweakblogs voor gratis traffic" blogs ook niet eens dicht gooien? Ja; tuurlijk dat kunnen we. maar waarom gebeurd daar niks mee?

de ergste variant vind ik overigens nog wel de blogs van het type: "Kijk, dit heb ik geschreven, op een andere site". waar na de 1e alinea een link staat naar een website met 300 meter aan rommel.

klein beetje moderatie? zou ECHT heel fijn zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 10:59

DizzyWeb

Ondertiteld

Mijn 2 centjes... ik doe eigenlijk helemaal niets met tweakblogs, alleen via die populaire tweakblogs op de frontpage. Als dit soort spam het enige is dat ik zie, dan is het simpel... geen tweakblogs. Ik kijk er niet eens meer naar.

Het is natuurlijk ook verdomd jammer dat die blogs van deze figuur juist als populair gezien worden omdat ze juist totaal niet populair zijn en ze in de comments zo ongeveer uitgekotst worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-07 14:58
Ik ben er zelf ook wel een beetje klaar mee. Is het niet crypto spam (boeit mij echt totaal niet) dan is het wel de zoveelste overduidelijk gesponsorde Xiaomi product recensie.

Tweakblogs bekijk ik voor leuke projecten of verhalen, maar dat zit er dus niet meer in jammer genoeg.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-07 20:24
Dit viel mij ook al eerder op.
Referals e.d. zijn niet toegestaan in de " normale topics " maar als je nou je eigen product promoot en/of er een leuk verhaaltje omheen maakt kan het blijkbaar ineens wel.
Iedereen ziet dat bepaalde topics gewoon pure clickbait zijn en enkel bedoelt om de lezer een actie uit te laten voeren ( investeren bcash / yt video bekijken )

Hier kan heus wel een beleid op gevoerd worden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JaxMcFadden schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:01:
"Ik vind het niet leuk dus niemand mag het leuk vinden."
Tsurany schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:48:
[...]

Waarom gaat het negeren van specifieke gebruikers in tegen het sociale karakter?
Misschien is het een idee om de feature om te draaien zodat je je daadwerkelijk op een tweakblog kan abonneren. Dan kan het "uitgelicht"-vakje in gebruik blijven voor mensen die nog op geen enkel blog geabonneerd zijn en als dat wel het geval is kan hetzelfde blokje alleen blogs tonen waarvan de user heeft aangegeven ze leuk te vinden. Komt meteen ook meer overeen met hoe andere media (zoals YouTube) werken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NMe schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:41:

Misschien is het een idee om de feature om te draaien zodat je je daadwerkelijk op een tweakblog kan abonneren. Dan kan het "uitgelicht"-vakje in gebruik blijven voor mensen die nog op geen enkel blog geabonneerd zijn en als dat wel het geval is kan hetzelfde blokje alleen blogs tonen waarvan de user heeft aangegeven ze leuk te vinden. Komt meteen ook meer overeen met hoe andere media (zoals YouTube) werken.
Dat zou een deel van het probleem oplossen. Het maakt het "ontdekken" van nieuwe leuke blogs wel lastiger. Wat Youtube namelijk ook heeft is functionaliteit om suggesties te kunnen doen en dat mis je dan echt.

Negeren + subscriben samen zouden de beste oplossing zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het zou Tweakers sieren om heel de Tweakblogs een up-to-date te maken. Ik vind de algehele indeling niet logisch; je kan alleen nieuw geplaatste blogs lezen, geupdate blogs en populaire blogs. Een concreet bladersysteem is er niet (je moet gaan zoeken of op userbase op Tweakers.net kijken). Op een tablet en zeker op een mobiel zijn blogs lastig te lezen (op een telefoon moet je flink inzoomen). Waarom word hier niet hetzelfde responsive design op toegepast als op de FP en GoT? Men roept hier van de daken: Het is van Tweakers dus ook de algemene voorwaarden gelden daar maar vervolgens blijft het wel achter qua functies en gebruikers gemak.
Ik vind dat niet kunnen.

Daarnaast kunnen er ook wel een aantal functies ingebouwd worden: subcriben bijvboorbeeld of een duimpje geven als je het een goede blog vind (zoals je dat hier op GoT kan doen met een reactie).

Wellicht eens tijd voor een drastische make-over?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2018/5/8/cc641964c48f1a7505154931188cbb56-full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:47

MsG

Forumzwerver

crisp schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:09:
[...]

Maar gaat het hier echt om een sociaal platform? Of meer een interessegebiedenplatform, waarbij filtering en selectie wel degelijk thuis kunnen horen, net als op het forum? Daar kan ik hele gebieden uit mijn active topics halen. Wat mij betreft mag er ook wel iets meer met de Tweakblogs worden gedaan, maar dat is een andere discussie, de pareltjes laten zich nu maar lastig ontdekken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:55

P_Tingen

omdat het KAN

Waarom niet een soort omgekeerde bookmarks list? Dus een blacklist van tweakblogs die je niet wil zien. Linkje erbij met een tekst á la 'verberg deze blog' en klaar is Kees Henk

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:41
Heb me er wel vaker aan geërgerd, max 1 per gebruiker lijkt me al een goede stap vooruit en ongetwijfeld ook met weinig inspanning te realiseren zal zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koozza
  • Laatst online: 06-07 18:50

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Ik sluit mij aan bij dit topic. Ik denk dat de oplossing van maximaal 1 post per gebruiker de beste oplossing en relatief makkelijk te realiseren is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 08:34

WhiteDog

met zwarte hond

Toch knap dat hij 4 plekken gevuld krijgt. Denk dat hij stiekem ook wel z'n LOL heeft met dit topic :)
Ik mis de scheer topics zelfs al een beetje...

[ Voor 19% gewijzigd door WhiteDog op 08-05-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:37
[...]

Ook prima. Is er een manier waarop ik specifieke spam niet hoef te zien? Als er dan ook nog eens een manier is waardoor ik essentiële blogs niet kan missen ben ik helemaal blij. Hoe dan ook, een filtering-/negerings-/abbonnementssysteem is best nodig om tweakblogs interessant te houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Dit is of een onzin-argument, of het is toestemming om in de devschuur ook maar 200 topics te openen over bitcoin cash. Zegt u het zelf maar...

Op het forum zijn er regels, op de FP zijn er regels, op tweakblogs zijn er ook gewoon regels.

En voor zover ik kan zien zijn gewoon de algemene voorwaarden van toepassing en kan de bitcoin spam eraf op basis van 4.6.ii en de xiamo shit kan eraf op basis van 4.6.viii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gomez12 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Dit is of een onzin-argument, of het is toestemming om in de devschuur ook maar 200 topics te openen over bitcoin cash. Zegt u het zelf maar...

Op het forum zijn er regels, op de FP zijn er regels, op tweakblogs zijn er ook gewoon regels.
Er is geen enkele regel die zegt dat je op Tweakblogs niet over Bitcoin Cash mag praten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Het valt me de laatste tijd wel op dat er in de tweakblogs veel blogs verschijnen waar de blogger op de een of andere manier geld mee wilt verdienen. en daardoor de blogs die daadwerkelijk intressant zijn een beetje ondergesneeuwd raken. Iets van een score mechanisme zoals bv bij de userreviews zou in mijn ogen een mooie feature zijn.

[ Voor 98% gewijzigd door -36- op 08-05-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 21:15
-36- schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:00:
Het valt me de laatste tijd wel op dat er in de tweakblogs veel blogs verschijnen waar de blogger op de een of andere manier geld mee wilt verdienen. en daardoor de blogs die daadwerkelijk intressant zijn een beetje ondergesneeuwd raken. Iets van een score mechanisme zoals bv bij de userreviews zou in mijn ogen een mooie feature zijn.
Want daar werkt dat zo goed?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
NMe schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Er is geen enkele regel die zegt dat je op Tweakblogs niet over Bitcoin Cash mag praten.
Waar het mij vooral om gaat is dat deze wijsneus de boel loopt te misleiden, feitelijk gaan zijn blogs over Bitcoin Cash, maar in de titel staat toch echt iedere keer Bitcoin. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Snowdog schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:03:
[...]
Want daar werkt dat zo goed?
Niet? ik had de indruk dat dat redelijk werkte. Ik krijg iig weinig crappy userreviews te zien. Terwijl alle tweakblogs die ik nu op de frontpage zie soort van verkapte reclame voor iets zijn

[ Voor 18% gewijzigd door -36- op 08-05-2018 14:07 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kabbie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:46
[...]

Het feit dat er iets over Bitcoin Cash wordt gepost is niet zo erg. Wat ik wel kwalijk vind is dat iemand reclame probeert te maken en (bewust) verwarring veroorzaakt bij de mensen welke wat minder thuis zijn in cryptocurrency.

Dat de blogs "populair" zijn komt niet omdat mensen de informatie in de blog zo handig vinden maar omdat er veel reacties zijn in de trant van "ehh wat zeg je nou? Dat klopt niet? Get your facts straight."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 21:15
-36- schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:06:
[...]

Niet? ik had de indruk dat dat redelijk werkte. Ik krijg iig weinig crappy userreviews te zien. Terwijl alle tweakblogs die ik nu op de frontpage zie soort van verkapte reclame voor iets zijn
Tsjah, het is maar net waar je op zit te wachten. Als je op de 120e (uitgebreide doch gesponsorde) standaardreview van Foritan zit te wachten, dan is het best aardig. Maar sponsoring speelt ook daar wel een (steeds grotere?) rol en daar ga je met wat cijfertjes niet per se verandering in brengen I guess.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dat is inderdaad teveel van het goede, 1 per gebruiker in dat lijstje lijkt me meer dan redelijk. Dan krijgen anderen ook nog een kans :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ok, misschien is max 1 blog pp op de frontpage wel een simpelere oplossing. Maar dan nog zit ik eigelijk niet op allerlei blogs over gesponsorde chinese meuk en cryptocurrency te wachtten. En ja je hoeft er natuurlijk niet op te klikken maar het blijft in de tweakblogs redelijk lastig de wat meer intressante blogs te vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door -36- op 08-05-2018 14:24 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:34
Dat Xiaomi ben ik anders ook aardig zat. Komt ook voortdurend terug, reacties zijn uitgeschakeld pure reclame.

Web Enrichment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 19:03

mark-k

AKA markkNL

Hoe wordt die populariteit van de blogs eigenlijk bepaald? Want ik kan me niet voorstellen dat er echt een significante groep mensen in Bcash geïnteresseerd is. Is dat daadwerkelijk alleen zijn clickbait misleiding dat hij bitcoin zegt terwijl hij shitcoin bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

@mark-k Controversy sells . Ook negatieve kliks (en reacties?) tellen mee voor de populariteit van het blog. En zodoende is het hardnekkig verkeerd gebruik van de bitcoin-naam een succesvolle strategie voor extra exposure (Er word zelf een speciaal draadje voor aangemaakt :X )

Ander relativerend puntje is dat ik me oneerbiedig gezegd wel kan voorstellen dat de tweakblogs een beetje het afvoerputje van tweakers zijn en een hoop spam, reclame, offtopic en andere content van lage kwaliteit op het forum voorkomen. Dan vallen die paar vermeldingen onderaan de frontpage ook wel weer mee.

[ Voor 172% gewijzigd door -36- op 09-05-2018 06:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 14:51
Ik ben het er ook mee eens dat het verbannen van blogs niet de juiste manier is, maar als ik naar Tweakblogs kijk onderaan de frontpage en ik zie daar 4 blogs van niak_niak staan dan is dat ook iets te veel van het goede. Hij is ook aardig aan het spammen met zijn blogs, en verdringt daarmee andere blogs uit de aandacht. (Ligt er ook vooral weer aan dat de tweakblogs het ondergeschoven kindje is).

Max 1 per blog lijkt mij reëel.

Of die blog mij nu aan staat of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mee eens met dit topic, beetje hetzelfde bootje als de Reviews, zou raar zijn als iemand 5x review vd maand krijgt bijvoorbeeld.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38
Ik sluit me hier overigens volledig bij aan. Max 1 blog uitlichten per persoon en in de toekomst eventueel een knop voor het negeren / blokkeren van andere gebruikers (dus site-wide) zou een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-07 20:34
Zoals al eerder iemand zei, gewoon kunnen zoeken (of iets) zou ook heel fijn zijn, en helpen tegen spammers. Er is iemand geweest op tweakblogs die een search engine gemaakt had, het is dus prima mogelijk. (naam weet ik zo even niet meer, en kan je dus ook praktisch niet meer terugvinden. :X )
Je kan nu een stukje terugkijken, maar als het volgespamd word, heb je kans dat je blog gewoon verdwijnt van de lijst. Dan is het heel erg lastig om zo'n blog nog te vinden.
Niet leuk voor de blogger, en niet leuk voor de lezer.

Voor de rest lijkt me 1 frontpage plaats per gebruiker een prima oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 08-05-2018 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Het is wel een goede troll die kerel 8)7

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:18
Wietsee. schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:23:
Dat Xiaomi ben ik anders ook aardig zat. Komt ook voortdurend terug, reacties zijn uitgeschakeld pure reclame.
Ongezouten mening

Samen met Kain_niaK zijn dat de 2 die ik graag er uit wil filteren. De een gebruikt niet correct de juiste benaming (bitcoin ipv bitcoin cash waar hij het over heeft) en prijst dat telkens de hemel in en daar voorbij.
De andere is puur gesponsorde reclame (Dat dit überhaupt mag) en voor "Alle product linkjes" mag je mooi doorklikken naar zijn eigen content ipv dat dit zelf in de blog staat.

(Filteren hoeft niet eens maar een moderatie systeem zou de getoonde content en getoonde kwaliteit daarvan wel verbeteren denk ik. )

Die Blogs van Mux zoals deze bijvoorbeeld is juist heerlijk om te zien :)
Of deze van Chief <3
Dit is het content waarom ik zo graag op tweakblogs kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Grappig, ik zat net vanochtend hetzelfde te bedenken en al te zoeken in de opties of er niet al zoiets was.
Blogs van geloof - en Bitcoin-whatever-jehovas, verkopers & gesponsorde reviews heb ik geen behoefte aan, en op m'n voordeur heb ik zo'n stickertje om dat duidelijk te maken dat de IRL-versies niet welkom zijn.

Ik las hier in de comments dat t-net een sociaal platform sociaal is, en iedereen evenveel moet gehoord moet kunnen worden.
Persoonlijk vind ik echter dat irritante spam-achtige blogs de Brent Spar als platform mogen gaan gebruiken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
WEBGAMING schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:36:
Zoals al eerder iemand zei, gewoon kunnen zoeken (of iets) zou ook heel fijn zijn, en helpen tegen spammers. Er is iemand geweest op tweakblogs die een search engine gemaakt had, het is dus prima mogelijk. (naam weet ik zo even niet meer, en kan je dus ook praktisch niet meer terugvinden. :X )
Zoeken in blog en tonen ervan in een responsive design had ik gemaakt;Maar het ging / gaat allemaal via semi-illegale routes, omdat Tweakers dit soort bijdragen niet leuk vindt... dus het werkt (nog) maar half.

Al komt de BitCoinCrash wel mooi uit :p https://deathgrunt.com/tm...han-molyneux-over-bitcoin

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Nd01Er.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2NdObaw.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fT4D2kW.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

5183

jetspiking schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:07:
Ik ben er zelf ook wel een beetje klaar mee. Is het niet crypto spam (boeit mij echt totaal niet) dan is het wel de zoveelste overduidelijk gesponsorde Xiaomi product recensie.

Tweakblogs bekijk ik voor leuke projecten of verhalen, maar dat zit er dus niet meer in jammer genoeg.
Oh, die Xiaomi spam is toch die gast die eigenlijk geen Engels kan?

Die Kain_niaK is inderdaad ook tergend irritant, gaat het niet over sprookjes als geloof dan is het linkspam om er zelf beter van te worden :r

Daardoor sneeuwen leuke bloggers als Chief helemaal onder :'(

[...]

[...]

Daar is al iets voor, zoek op Google eens op Feedly :)
Op die manier abonneer ik mij op interessante bloggers.

[ Voor 34% gewijzigd door 5183 op 08-05-2018 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-07 20:34
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:06:
[...]

Zoeken in blog en tonen ervan in een responsive design had ik gemaakt;Maar het ging / gaat allemaal via semi-illegale routes, omdat Tweakers dit soort bijdragen niet leuk vindt... dus het werkt (nog) maar half.
Oh, het werkt nog wel! Ik dacht dat je het op een gegeven moment gestopt had.

Dat het niet perfect werkt is natuurlijk begrijpelijk, maar het laat wel zien dat het gewoon kan, en redelijk simpel is. (niet om iets over jou talenten te zeggen) ;)

Ik vind het gewoon een must. Wat ik al zei, zo kan je tenminste ook oudere blogs nog terugvinden.
Coltrui bijvoorbeeld is nu weer wat aan het posten, dus kan je in zijn mappen kijken, en zijn oudere blogs lezen. Als hij niet in de lijst voor komt, kan je helemaal niet makkelijk bij zijn blogs komen. (voor zo ver ik weet)
Via google kan je dan natuurlijk wel dingen vinden, maar het is gewoon een omweg, en een beetje vreemd dat het zo moet.

Maar volgens mij is er vaker door Tweakers gezegd dat ze geen ontwikkeltijd in de blogs willen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
WEBGAMING schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:48:
[...]

Oh, het werkt nog wel! Ik dacht dat je het op een gegeven moment gestopt had.

Dat het niet perfect werkt is natuurlijk begrijpelijk, maar het laat wel zien dat het gewoon kan, en redelijk simpel is. (niet om iets over jou talenten te zeggen) ;)
Ik had het weggehaald ivm. verzoek vanuit Tweakers en het feit dat het zoeken gaat via [random] Google / Bing / Yahoo en DuckDuckGo (om te voorkomen dat het IP van mijn server geblokkeerd werd).

Maar voor nu heb ik het even teruggezet...

Zoeken op Coltrui levert dan ook veel hits op :p

https://deathgrunt.com/tmp/zoek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 10:04
Ik ben al gestopt met het browsen van Tweakblogs. Letterlijk de enige die ik nog volg is Mux.

Nu heb ik alsnog last van een bubbel gezien ik niet blootgesteld word aan andere bloggers, maar ik ga niet door verkapte Xiaomi reclames en andere rotzooi (perpetuum mobile lmao) zitten bladeren voor sappig materiaal.

Een block/hide feature zoals Xantios beschrijft zou me je juist meer Tweakblogs laten lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26

Marc H

- - Is wakker - -

[...]

Volgens mij is dit juist de omgekeerde wereld. Ik kan niet begrijpen dat als ik een paar users waarvan ik weet dat ik tweakblogs in het vervolg niet meer wil zien die niet mag blokkeren, omdat het een Bubble zou creëren.

Terwijl de volgende voorstelt om nog alleen maar geabonneerde bloggers te tonen. Als iets een bubble maakt is het dat wel.

Een paar bloggers blokkeren betekend dat ik nieuwe en potentieel leuke bloggers wel kan ontdekken en niet wordt lastig gevallen met de zoveelste Xiaomi spam of de schrijfsels van Kain_niaK.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Laatst online: 07-07 15:22
Scheerblog flashback.. Smaken verschillen, ik zie liever de bitcoin cash blog dan de voetbal vader blog.
1 Frontpage plaats per user lijkt me daarentegen wel een goed beleid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4cGJqRg.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iN423Tl.png

Lol - situatie rond 2018-05-08 / 23:57:00 uur.

Geen Photoshop :p

(zie populaire onderwerpen op het forum, en de populaire blogs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 21:58

matroosoft

Lone Christian

[ Voor 255% gewijzigd door matroosoft op 09-05-2018 00:45 . Reden:   ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Kunnen we niet gewoon allemaal flink veel klikken en reageren en blogs die wel leuk en intressant zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:57
[...]

Het praten over Bitcoin Cash is dan ook het probleem niet. Het probleem is dat Kain_niak onjuiste terminologie gebruikt. Hij gebruikt regelmatig (in ieder geval in zijn posts op het forum) de naam "Bitcoin" waar hij eigenlijk "Bitcoin Cash" bedoelde en dat is gewoon gevaarlijk (en mogelijk misleidend). Als mensen dat verschil niet inzien (mede dankzij al dan niet bewust door Kain_niak geschepte verwarring) en ze maken bitcoin over naar een bitcoin cash adres, dan zijn ze het gewoon kwijt. En als mensen dat "op tweakers" hebben gelezen, is dat dus mogelijk ook schadelijk voor de reputatie van Tweakers. Lijkt me iets waar jullie toch serieus over moeten nadenken.

[ Voor 4% gewijzigd door anboni op 09-05-2018 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 13:13
Ik vroeg me al af waarom ik eigenlijk niet meer kijk naar de blog sectie.
Zeer goede vraag van de TS!

A: kon natuurlijk zijn dat er uberhaupt geen interessant materiaal verschijnt.

B: frequentie van kwalitatief goede blogs is laag en spammers maken misbruik van dit gegeven door zoveel mogelijk blogs posts te schrijven in een korte tijd.

Wat het geval ook mag zijn, we hebben moderatie op reacties bij nieuwsberichten, is er niet een dergelijk systeem te verzinnen voor blog posts?
Een soort van user oordeel over de post en als deze onder de nul duikt dat hij verborgen wordt in de populaire tweakblogs?

Mijn mening is in ieder geval dat het gebrek aan moderatie problemen als deze in de hand werkt.
Wie herinnert zich de kreet "first post!" nog? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Harm_H schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:53:
Voorgestelde oplossing:

Maximaal 1 populaire tweakblog per auteur

Andere ideeën?
Geen filmpjes meer in blogs _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik begin langzaam ook een hekel te krijgen aan Kain_niaK.

[ Voor 81% gewijzigd door Kain_niaK op 25-03-2020 18:53 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Gewoon bloggen waar je over wilt en laat de azijnpissers hier het heen en weer krijgen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kain_niaK schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 03:54:
Als ik nu eens beloof om maximaal 2 schrijfself per week over Bitcoin Cash te hebben, is het dan in orde? Ik blog ook over andere dingen hoor, meestal mijn muziek en mij RC planes. Maar momenteel veel aan de gang in de Bitcoin Cash community en daar word ik razend enthousiast van. En dan verlies ik mijn kalmte wel eens.
Beloof ook maar eens om Bcash geen Bitcoin meer te noemen. Wat Roger ook roept, het zal nooit de echte bitcoin worden.

Overigens ben ik het ook dan nog steeds eens met het idee dat er maar 1 blog per persoon op de frontpage moet komen, zo krijg je tenminste wat meer diversiteit. Daarnaast graag een verbod op een blog die alleen bevat "dit is de link naar mijn video, klik erop om te zien waar het over gaat", dat is namelijk geen blog maar reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

-36- schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:00:
Ik geef juist geld weg. Ik heb al een hoop tweakers hier gratis en voor niks wat Bitcoin Cash gegeven zodat ze mee kunnen doen aan dit prachtige project en zelf ook met de software kunnen spelen.

En iedereen in dit topic mag me een Bitcoin Cash adres sturen en ik zal hem een kleine beetje Bitcoin Cash sturen. Ik heb een klein inkomen in Bitcoin Cash en ik krijg dus altijd wel weer nieuwe Bitcoin Cash binnen.

Ik verdien geen geld met mijn blogs hier, tenzij misschien dat iedereen Bitcoin Cash gaat kopen dat de koers dan omhoog gaat. Maar als je mijn geschiedenis kent weet je dat ik tegen 100% speculeren ben. Ik wil juist dat mensen Bitcoin Cash als munt gaan gebruiken. Dat ze er dingen mee kopen, projecten mee funden, hun loon in Bitcoin Cash ontvangen. Daarom maak ik deze blogs. Niet omdat ik er geld mee verdien. Het is mijn passie. En ik ben een vrijgevige jongen.

Modbreak:Het openbaren van DMs is NOT DONE zonder toestemming.

Daar, omdat jullie mij voor oplichter uitmaken heb ik dit gepost om mij te verdedigen. Ik heb de beste bedoelingen. Ik wil gewoon dat iedereen mee gaat doen en dat Bitcoin Cash de munt van het internet word. Mensen kunnen pas mee gaan doen als ze zelf ook Bitcoin Cash hebben en daarom doe ik dit.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 13-05-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxMcFadden
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-06-2022
Kain_niaK schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 07:46:
[...]

Ik geef juist geld weg. Ik heb al een hoop tweakers hier gratis en voor niks wat Bitcoin Cash gegeven zodat ze mee kunnen doen aan dit prachtige project en zelf ook met de software kunnen spelen.

En iedereen in dit topic mag me een Bitcoin Cash adres sturen en ik zal hem een kleine beetje Bitcoin Cash sturen. Ik heb een klein inkomen in Bitcoin Cash en ik krijg dus altijd wel weer nieuwe Bitcoin Cash binnen.

Ik verdien geen geld met mijn blogs hier, tenzij misschien dat iedereen Bitcoin Cash gaat kopen dat de koers dan omhoog gaat. Maar als je mijn geschiedenis kent weet je dat ik tegen 100% speculeren ben. Ik wil juist dat mensen Bitcoin Cash als munt gaan gebruiken. Dat ze er dingen mee kopen, projecten mee funden, hun loon in Bitcoin Cash ontvangen. Daarom maak ik deze blogs. Niet omdat ik er geld mee verdien. Het is mijn passie. En ik ben een vrijgevige jongen.

*knip*

Daar, omdat jullie mij voor oplichter uitmaken heb ik dit gepost om mij te verdedigen. Ik heb de beste bedoelingen. Ik wil gewoon dat iedereen mee gaat doen en dat Bitcoin Cash de munt van het internet word. Mensen kunnen pas mee gaan doen als ze zelf ook Bitcoin Cash hebben en daarom doe ik dit.
Dit is de eerste post die ik van je zie waarin je niet met opzet verwarring probeert te scheppen door aan Bitcoin Cash te refereren als Bitcoin.

Keep it up.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirk op 11-05-2019 19:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kain_niaK schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 07:46:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoewel ik me persoonlijk kapot erger aan het Bcash gespam op mn frontpage wil ik je toch nog wel even zeggen dat jouw blogs niet bedoeld worden bij de comment over mensen die alleen maar geld willen verdienen. Dat gaat over de mensen die 2 regels tekst en een link naar hun monetized YouTube kanaal posten. Bij jou is het de postfrequentie en het gebruik van verkeerde benamingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Hoewel ik me persoonlijk kapot erger aan het Bcash gespam op mn frontpage wil ik je toch nog wel even zeggen dat jouw blogs niet bedoeld worden bij de comment over mensen die alleen maar geld willen verdienen. Dat gaat over de mensen die 2 regels tekst en een link naar hun monetized YouTube kanaal posten. Bij jou is het de postfrequentie en het gebruik van verkeerde benamingen.
Hij gebruikt inderdaad erg vaak de verkeerde benamingen. Veel dingen haalt hij door de war.

[ Voor 84% gewijzigd door Kain_niaK op 25-03-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Dus de algemene voorwaarden over pyramide spelen zijn niet van toepassing op tweakblogs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik nu eens beloof om maximaal 2 schrijfself per week over Bitcoin Cash te hebben, is het dan in orde? Ik blog ook over andere dingen hoor, meestal mijn muziek en mij RC planes. Maar momenteel veel aan de gang in de Bitcoin Cash community en daar word ik razend enthousiast van. En dan verlies ik mijn kalmte wel eens.
Nee, voor mij niet. Jouw blogs blijven voor mij ontzettend oninteressante clickbait artikelen. Ik heb er geen interesse in en zal dat nooit krijgen, waarom moeten ze dan wel zo prominent op de frontpage verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38
Kain_niaK schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:17:

[...]

Maar goed, is de kous er nu af?

Ik zal niet meer dan twee blogpost per week schrijven over specifiek Bitcoin Cash en Bitcoin niet meer Bitcoin Cash noemen ... goed?
Zolang je consequent Bitcoin Cash Bitcoin Cash blijft noemen vind ik het prima (niet dat ik het goedkeur dat Bitcoin Cash Bitcoin Cash is genoemd i.p.v. niet mee te liften op de naam Bitcoin, maar daar kan jij niets aan doen). Neemt niet weg dat 4 van jouw posts op de voorpagina gewoon onzinnig was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

oops dubbelpost mag weg

[ Voor 95% gewijzigd door Kain_niaK op 25-03-2020 18:54 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gomez12
Kain_niaK schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:33:
Dus bij deze, sorry. En ik zal mijn best doen om niet te vaak over Bitcoin Cash te bloggen. Maximaal twee keer per week. Goed?
offtopic:
Ik vind het niet goed dat je over pyramide spellen zit te posten maar dat even daargelaten

Ik vind het van de gekke dat jij je als gebruiker moet inhouden en zelf regels moet gaan verzinnen. Dit vind ik puur een t.net probleempje het is hun weergave die nu zo slecht uitpakt (en in het verleden ook).
Ik zou het veel logischer vinden als jij mag posten wat je wilt (al is dat 1 blog per minuut) zolang je maar 1x op de FP terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

dubbelpost mag weg.

[ Voor 96% gewijzigd door Kain_niaK op 25-03-2020 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even mijn modknopjes ge/misbruiken: Laten we hier maar niet een inhoudelijke discussie gaan voeren.... Dit topic is er t.b.v. productteam / devvers, niet om specifieke blogs/bloggers of om pros en cons van coin-varianten te bespreken.

:Y)

Ontopic: ook wat mij betreft zou per blogger max eenmaal per week (Tweakers frontpage) of dag (tweakblogs.net frontpage) bovenaan staan, een mooie zijn. Geïnteresseerden kunnen altijd nog doorklikken bij individuele bloggers.

Al is er ook best wat te zeggen voor de lijst op https://tweakblogs.net zo te laten. Meest geklikt is meest geklikt. (Als het view-aantallen verhogen niet zinvol is te automatiseren).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

5183

Dat is niet nodig wat mij betreft, en dat zal ik je uitleggen.

Voor mij is dit een technische tekortkoming van het systeem, al jaren. En aangezien er geen direct geld mee verdient wordt is het voor Tweakers in 2018 niet meer interessant om dit op te lossen. Alles wat niet direct cash opbrengt is niet meer belangrijk, in tegenstelling tot vroeger toen het nog echt een eigen geheel was. Dat is jammer, maar is niet anders.

Jij mag bloggen wat je wil en zo vaak je wil, net als je een website zou mogen opzetten over mieren in kolonies. Dat vindt niet iedereen interessant, die mensen zullen dus ook niet naar je website gaan. Dat geldt voor blogs ook, maar daar zit net het vervelende: op Tweakers kan je er niet omheen. Stel dat je een blog zou hebben op www.kain_niak-blog.nl dan zouden mensen met geen interesse hem niet zien en niet openen (en ook nooit op terecht komen door bv een Google), bij Tweakers kan je dat dus niet. Onderop de homepage staat gewoon een selectie blogs (en ook forum topics).

En als je dan op de Tweakblogs site komt, dan is het nog veel rampzaliger. Er is amper tot geen overzicht.

Als er dus een feature zou komen om iemand zijn blogs te negeren, dan is het probleem opgelost. Mensen die het niet willen zien, zien het niet. Nieuwe blogs blijf je wel zien en beoordeel je zelf op wel of niet interessant en eventueel negeer je die ook.

Dus ik vind dat het probleem niet bij jou ligt, al vind ik zelf je blogs ook alles behalve interessant. En ik vind ook dat jij je niet moet laten remmen door technische onvolkomenheden van Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
5183 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:25:
Daardoor sneeuwen leuke bloggers als Chief helemaal onder :'(
Misschien moet Chief gewoon meer posten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

sypie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:31:
[...]
Dat is een feit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kain_niaK schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:33:
Dat zijn gewoon de tops posts die het meeste bekeken worden. Ik heb op twee dagen 4 posts gemaakt en die hebben allemaal zo veel views gekregen dat ze vermelde werden op de frontpage.

Daar heb ik echt niet bij stil gestaan. Wat gewoon een beetje te enhosiast. Verits de top tweakblogs van het moment ook met tijd te maken heeft, en een nieuwe post met minder views snel een oude post met meer views kan inhalen ... kan ik voorkomen dat dit nog eens gebeurd door niet te vaak op dezelfde dag een blogpost te schrijven.

Mijn plan was om zoveel mogelijk vragen voor mijn interview met Roger Ver te verzamelen, daarom wou ik in de spotight staan. Maar ik heb er niet bij stil gestaan dat als er dan onderaan bij de frontpage 4 keer een blog over Bitcoin Cash van dezelfde persoon staat ... dat het dan overkomt als spam.

Dus bij deze, sorry. En ik zal mijn best doen om niet te vaak over Bitcoin Cash te bloggen. Maximaal twee keer per week. Goed?
Eigenlijk is het niet jouw schuld dat het systeem faalt. Je zou als je wilt prima 100 blogs per week moeten kunnen schrijven, het systeem moet worden aangepast zodat ze niet de frontpage volspammen.

Sowieso vind ik het hele blog systeem onoverzichtelijk, ik heb al vaker iets proberen terug te zoeken maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Wat mij ook opvalt is dat het view system niet echt nauwkeurig werkt.

Ik schrijf zelf ook wel eens een blog en dan kloppen die views volgens mij voor geen meter.

[ Voor 45% gewijzigd door Kain_niaK op 25-03-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Kain_niaK schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:55:
Wat mij ook opvalt is dat het view system niet echt nauwkeurig werkt.

Als ik bijvoorbeeld een soundcloud embeded link plaats op mijn tweakblogs dan heb ik souncloud stats om te vergelijken met het aantal views dat tweakers.net rapporteert.

Dat komt nooit overheen.
Ik gok dat dit meer qua fout in de soundcloud statistieken zit.

Bij T.net wordt fysiek je blog opgehaald en daarom zullen de meeste mensen wel first-party cookies toestaan waardoor de telling bijna perfect is.
Terwijl je soundcloud embedded dingetje meer third-party cookie zet als je hem embed van t.net en tja third party cookies worden steeds meer geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

[...]

In principe is dat al een soort van mogelijk :)
  1. Schakel in de karma store custom "RSS-feed in tracker" in
  2. Vervolgens vul je via instellingen -> lay-out de gegevens in (Een naam, URL blog en URL RSS-feed). Elke blog heeft zijn eigen RSS-feed.
  3. de blog staat in de tracker :)
Even een blog gepakt als voorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vZrepulNCSQRU88Q9Ky8cltU/medium.png

Nadeel is wel dat er een maximum van 3 feeds is.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeehond op 09-05-2018 18:07 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

[...] Dat buiten de vraag of het ueberhaupt wel wenselijk is om dergelijke functionaliteit aan te bieden; het gaat feitelijk in tegen het sociale karakter van het platform.
Wat natuurlijk een onzin argument is want zowel op de FP als op GoT kun je wel bepaalde inhoud en zelfs hele fora onzichtbaar maken en dus negeren.

Ik snap werkelijk niet wat er tegen deze functie kan zijn, als dat de TweakBlogs voor veel mensen aantrekkelijker kan maken.

Nou scroll ik zelf nooit ver genoeg naar beneden op de FP om er verder echt last van te hebben, maar blijkbaar is dat de moeite dus ook niet waard. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Fiber schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:45:
[...]

Wat natuurlijk een onzin argument is want zowel op de FP als op GoT kun je wel bepaalde inhoud en zelfs hele fora onzichtbaar maken en dus negeren.
Als de blogs per topic geclassificeerd waren had je misschien een punt gehad.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 07-07 10:18
sypie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:31:
[...]
Ermmmhhhh, al was dat mijn bedoeling, na het doorlezen van deze topic ga ik dat toch echt niet meer doen! Stel je voor, ik sta meer dan 1x op de Frontpage, dan krijg je weer zo'n topic als deze :X Zoals @Snuffel zou zeggen: PEK EN VEREN!!

Ik heb al een keer met meerdere blogs tegelijk op de Frontpage gestaan maar waarschijnlijk op een gure zondagochtend waar geen enkele Tweaker achter zijn PC/mobiel/tablet zat :+

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:58:
[afbeelding]

Lol - situatie rond 2018-05-08 / 23:57:00 uur.

Geen Photoshop :p

(zie populaire onderwerpen op het forum, en de populaire blogs...)
Super irritant voor elke tweakers die gewoon alleen iets leuks over techniek wil lezen. Wat voor waarde voegen Kain_niaK zijn blogs nu toe? Niet veel voor het Tweakende publiek.

[ Voor 26% gewijzigd door Kain_niaK op 25-03-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Chief schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 02:13:
[...]
Stel je voor, ik sta meer dan 1x op de Frontpage, dan krijg je weer zo'n topic als deze…
Mij heb je er niet mee, ik heb hele stukken van de website geblokkeerd. Het deel waar de productreviews en de blogs in staan was niet interessant genoeg voor mij, dus weg er mee. Ik lees alleen het lijstje aan de linkerkant van de pagina. Als ik daar even niet kijk en er zijn 3 nieuwe blogs na jou dan heb ik je gemist. Jammer dan, het leven wordt er niks minder om, denk ik.

Topics als deze begrijp ik dan ook niet heel goed. Lees gewoon wat je wilt lezen en sla over wat je niet wilt lezen. Niet alles is maakbaar voor ieder z'n willetje. Je kunt niet alles krijgen zoals je wenst. Deal with it of verbeter de wereld en start je eigen Tweakblog die wél interessant genoeg is om 4 keer op de frontpage te verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

[...]

Wellicht kan er wel een regel komen dat er niet 4x hetzelfde scamverhaaltje mag staan naast elkaar? Dat bedoelde hij eerder met "mag ik dan ook 200x een topic over x of y maken?"

Feitelijk zijn het gewoon advertenties.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de bredere vraagstelling om blogs te kunnen blokkeren is welkom in dit topic.
Het is uitdrukkelijk niet gewenst om in te gaan op specifieke blogs of blogs van specifieke gebruikers.