Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Tweakez schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 01:34:
Ik heb net dit hele topic gelezen.. maar man.. wat is globaal het beleid van tweakers raar zeg... geen TOUW aan vast te knopen..

- een link naar youtube met direct een referral eronder mag wel
- een random link in je blog die je hebt geschreven waar je het kan kopen mag niet (referral)

Beide is het zelfde... trek 1 consequente lijn en niet lopen bitchen op elkaar.. maak de regels als volgt :
Wil je een tweakblog schrijven? Geen referral links in deze blogs.. ook geen constructie naar andere webpagina's van jezelf waar het klaarblijkelijk duidelijk is dat je daar ook een referral hebt

Maarja.. vind het een beetje kansloos.. al helemaal omdat @Ginz A zegt maar @Dirk B zegt.. wie komt er met de rest van het alfabet?
Iets genuanceerder had wel mogelijk geweest, lijkt mij? Het duidelijk stellen van een waterdicht beleid is niet makkelijk, dat blijkt wel. Ik hoop hier snel op terug te komen met meer duidelijkheid.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ginz schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:33:
[...]

Iets genuanceerder had wel mogelijk geweest, lijkt mij? Het duidelijk stellen van een waterdicht beleid is niet makkelijk, dat blijkt wel. Ik hoop hier snel op terug te komen met meer duidelijkheid.
Wil je daarna kijken naar het beleid van Vraag & Aanbod? :)
Is namelijk ook iets wat al jaren loopt met tegenstrijdige regels.

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Fietsbel schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:37:
[...]

Wil je daarna kijken naar het beleid van Vraag & Aanbod? :)
Is namelijk ook iets wat al jaren loopt met tegenstrijdige regels.
Daar zijn we al mee bezig. Maar dat behoeft helaas wat meer tijd.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ginz schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Daar zijn we al mee bezig. Maar dat behoeft helaas wat meer tijd.
Dank je wel! d:)b

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03
[...]

Iets genuanceerder had wel mogelijk geweest, lijkt mij?
Alles kan altijd genuanceerder, maar dit topic is al bijna een half jaar oud en heeft 100+ posts, en het is eigenlijk alleen maar onduidelijker geworden. Dus ik snap de duidelijke, al dan niet ongenuanceerde taal wel.
Het duidelijk stellen van een waterdicht beleid is niet makkelijk, dat blijkt wel. Ik hoop hier snel op terug te komen met meer duidelijkheid.
Misschien had het geholpen als al eerder in dit topic duidelijk benoemd werd dat de regels nog niet helemaal helder op papier staan en dat er nog naar gekeken wordt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Jullie roepen het zelf over jullie af. Ik had het al aangegeven dat onduidelijkheid leidt naar meer vragen en meer werk i.p.v. het omgekeerde. Onduidelijk, inconsequent en users die de grens opzoeken. De ene maand verwijzen naar AK topic, de volgende maand die de nek omdraaien. Dit lijkt op van hak op de tak werk. Jullie weten intern toch wel wat er speelt?

Ik spreek je wel op abofest.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Sommige gebruikers blijven de grens opzoeken, wat mij betreft mag er een tijdelijk ban worden uitgedeeld als gebruikers meerdere keren binnen een half jaar over de schreef gaan voor dezelfde actie (en waarvoor ze een waarschuwing via een dm hebben ontvangen).

De regels zijn voor mij helder, dus ik zal de grens ook niet op gaan zoeken. De regels die de community hanteren lijken iets strenger te zijn en dat zie je terug in de reacties onder grens-zoekende blogs, reviews en scores.

Het is eigenlijk onmogelijk om alle regels 100% waterdicht te maken. Een hoop is common sense, maar voor een enkeling is het lastig te begrijpen. Moet je de regels dan volledig uitschrijven voor die enkeling die zijn hond in de magnetron doet om hem te laten drogen? Moet je echt op elk bekertje aangeven dat de inhoud warm is?

Mag je een halve review/blog publiceren en de rest van de review op je eigen reclame website met alleen maar refferal codes plaatsen? Ja, waarschijnlijk mag dat, maar het wordt harder afgestraft door de community, dan door Tweakers. Is dat erg? Ik vind van niet, degelijke gebruikers stoppen uiteindelijk toch wel door hun eigen gedrag.

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 26-05-2018 18:51 . Reden: Kleine typo's ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:56

LankHoar

Langharig tuig

PcDealer schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:56:
[...]
Ik spreek je wel op abofest.
Met of zonder pistool? Althans zo klinkt dat :+

[ Voor 8% gewijzigd door LankHoar op 26-05-2018 18:39 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
LankHoar schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:39:
[...]

Met een biertje denk ik >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

LankHoar schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:39:
[...]

Met een pipa en een nivi... jwt...
Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"
Kiswum schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:49:
[...]

Met een biertje denk ik >:)
Ik rij toch?

[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 28-05-2018 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kiswum schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:17:
Sommige gebruikers blijven de grens opzoeken, wat mij betreft mag er een tijdelijk ban worden uitgedeeld als gebruikers meerdere keren binnen een half jaar over de schreef gaan voor dezelfde actie (en waarvoor ze een waarschuwing via een dm hebben ontvangen).

De regels zijn voor mij helder, dus ik zal de grens ook niet op gaan zoeken. De regels die de community hanteren lijken iets strenger te zijn en dat zie je terug in de reacties onder grens-zoekende blogs, reviews en scores.

Het is eigenlijk onmogelijk om alle regels 100% waterdicht te maken. Een hoop is common sense, maar voor een enkeling is het lastig te begrijpen. Moet je de regels dan volledig uitschrijven voor die enkeling die zijn hond in de magnetron doet om hem te laten drogen? Moet je echt op elk bekertje aangeven dat de inhoud warm is?

Mag je een halve review/blog publiceren en de rest van de review op je eigen reclame website met alleen maar refferal codes plaatsen? Ja, waarschijnlijk mag dat, maar het wordt harder afgestraft door de community, dan door Tweakers. Is dat erg? Ik vind van niet, degelijke gebruikers stoppen uiteindelijk toch wel door hun eigen gedrag.
Je lijkt het probleem niet te snappen he? Je kunt wel met je vingertje wijzen omdat ik volgens jou misschien een (tijdelijke) ban verdien. Voor jou zijn de regels helder, voor jou dit en van jou dat. Met alle respect, maar niemand heeft wat aan dit gemoraalridder. ;( Op jouw profielpagina bij homepage staat een link naar je website (reclame) en je broer had tot een paar dagen geleden een enorme tijd lang een referrallinkje naar zijn World of Warships gebeuren staan in zijn signature. :Y We zijn een community waarbij het belangrijk is om regels op te stellen zodat iedereen gelijk behandeld wordt en het leuk blijft voor iedereen. Dat is waarom er regels zijn, om nog enige vorm van regulatie te hebben in een community zo groot en zo mooi als de onze. :)

Het punt wat ik keer op keer probeer aan te stippen is dat dat laatste juist niet het geval is op GoT. Dat heb ik o.a. in Frozen in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs" bewezen: Sommige mensen hier doen al jaren in hun blogs iets wat gedoogd wordt. Als echter een nieuw iemand hetzelfde doet is dat uit den boze en moet er gelijk een ban komen? Dat is niet rechtvaardig, iedereen hoort hetzelfde beleid te volgen en dat beleid hoort niet op 4 verschillende locaties anders te zijn. Om uit te vinden wat het beleid nou daadwerkelijk is en waar de grens zit, moet iemand dat aanstippen. Dat is nu gedaan en ik vertrouw erop dat Ginz binnenkort met een een goede portie duidelijkheid komt.

Ik heb meerdere redenen gehoord over het niet mogen plaatsen van referrals:
  • Het zou reviews beïnvloeden: Reviews worden netzoveel beïnvloed door "(gedeeltelijk) gesponsorde" producten. Mogen die dan ook niet meer?
  • De linkjes zouden niet te controleren zijn door de admins en naar gevaarlijke dingen kunnen linken: Dat kunnen huidige linkjes en url shorterners ook. Die kunnen gewoon gerapporteerd worden en worden weggehaald.
  • Reviews die puur spam zijn worden sowieso al offline gehaald dus daar wordt niets aan veranderd.
Mogen referrals en "constructies" helemaal niet worden geplaatst? Prima, maar dan wel daadwerkelijk dit beleid voeren en niet mensen de hand boven het hoofd houden.
  • Mogen ze dan wel worden opgevraagd via DM? Dat lijkt mij in dat geval de "fijnste" manier. Op deze manier stimuleer je wel mensen content te plaatsen maar wordt er niets geïndexeerd en kan je alleen "inkomsten" krijgen van mensen die het je echt gunnen.
  • Mogen ze dan wel op je profiel staan bij "homepage"? Immers gebruikt iedereen dat om naar zijn eigen website te linken, wat ook reclame is.
  • Mogen ze dan wel in je signature staan (dat streepje onderaan je berichten)? Dat gebruiken mensen ook voor linkjes naar hun website.
Ofwel er is erg veel onduidelijk, want er mag blijkbaar wel reclame worden gemaakt maar ook weer niet. Sommige gebruikers mogen wel reclame maken maar andere niet. Huh :? :Y Dat is in ieder geval het laatste wat ik erover zeg totdat er uitspraak komt door de rijdende Ginz. :9 Wat de uitspraak ook wordt maakt mij niet uit, zolang het maar voor iedereen geldt. d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 26-05-2018 19:44 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:33:
[...]

Mogen referrals en "constructies" helemaal niet worden geplaatst?
Mogen ze dan wel worden opgevraagd via DM? Dat lijkt mij in dat geval de "fijnste" manier. Op deze manier stimuleer je wel mensen content te plaatsen maar wordt er niets geïndexeerd en kan je alleen "inkomsten" krijgen van mensen die het je echt gunnen.
Ik snap dat wel van jouw kant.

Ik vind je wel schijnheilig. Je wilt duidelijke regels, Acties en links in reviews, topics en/of tweakblogs was helder, maar doet alles toch zoveel mogelijk referrals plaatsen.
Ofwel er is erg veel onduidelijk, want er mag blijkbaar wel reclame worden gemaakt maar ook weer niet.
Inderdaad. Dat zei PcDealer in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs" n.a.v. o.a. Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs". En dit loopt al sinds februari.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
@Frozen het bericht was niet specifiek voor jou, maar ik snap dat je je zo aangevallen voelt. Je wijst nu eigenlijk alleen maar naar anderen, maar het is beter om te voorkomen dat je zelf geen doelwit wordt.

Nu ik er goed over nadenk is het iets waar je je voorheen aan stoorde bij de reviews van Kanem0chi.

Frozen in "Gebruikersreview/blog van de Maand: december 2016"

Let vooral op deze afsluitende zin die jij toen plaatste:
Dat soort geschreeuw om likes, aandacht, abonnees, votes, goo.gl affiliate links, wil je deze ook kopen ga naar [insert], whatever is eigenlijk gewoon "irritant" voor veel mensen.
Jij hebt nu op diverse manieren geprobeerd om mensen naar een afilliate link te krijgen via het Tweakers platform. Eerder deed je dat via je de Picnic blog en nu doe je bedeelde via je OP6 blog + review.

Waarom was het toen erg fout (bijna 1,5 jaar geleden) om te bedelen voor kliks op een aankoop/korting link en waarom omarm je het nu wel via het Tweakers platform?

Ik ben oprecht benieuwd waarom je nu iets zonder gêne doet, wat je nog niet zo lang geleden verafschuwde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kiswum schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:59:
@Frozen het bericht was niet specifiek voor jou, maar ik snap dat je je zo aangevallen voelt. Je wijst nu eigenlijk alleen maar naar anderen, maar het is beter om te voorkomen dat je zelf geen doelwit wordt.

Nu ik er goed over nadenk is het iets waar je je voorheen aan stoorde bij de reviews van Kanem0chi.

Frozen in "Gebruikersreview/blog van de Maand: december 2016"

Let vooral op deze afsluitende zin die jij toen plaatste:

[...]

Jij hebt nu op diverse manieren geprobeerd om mensen naar een afilliate link te krijgen via het Tweakers platform. Eerder deed je dat via je de Picnic blog en nu doe je bedeelde via je OP6 blog + review.

Waarom was het toen erg fout (bijna 1,5 jaar geleden) om te bedelen voor kliks op een aankoop/korting link en waarom omarm je het nu wel via het Tweakers platform?

Ik ben oprecht benieuwd waarom je nu iets zonder gêne doet, wat je nog niet zo lang geleden verafschuwde.
Ik heb dit echt al meerdere keren beantwoord, maar ik zal het nog een keer voor je doen:
Een aantal redenen waar ik volledig achter sta:
  • Ginz zei dat het mocht: Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"
  • Het mag want kanem0chi en Dodge doen het ook en daar wordt niets van gezegd.
  • Ik geef geïnteresseerden 20 euro korting op een product wat ze toch al wilden kopen en ik vermelde er netjes bij dat ik 100 punten kreeg waarmee ik als ik genoeg punten had een hoesje kon kopen. Ik geef dus daadwerlijk iets terug aan de community, het is nuttig. Ofwel win-win & transparantie.
Daar lijkt mij helemaal niets verkeerds aan. Het is niet alsof ik geld verdien aan elk linkje waar iemand op klikt en diegene dan niks krijgt terwijl er bij mij geld naar mijn bankrekening gepompt zou worden zoals bij andere mensen. :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Frozen schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:14:
[...]

Ik heb dit echt al meerdere keren beantwoord, maar ik zal het nog een keer voor je doen:
  • Ginz zei dat het mocht: Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"
  • Ik geef geïnteresseerden 20 euro korting op een product wat ze toch al wilden kopen en ik vermelde er netjes bij dat ik 100 punten kreeg waarmee ik als ik genoeg punten had een hoesje kon kopen. Ofwel win-win & transparantie.
Daar lijkt mij helemaal niets verkeerds aan. Het is niet alsof ik geld verdien aan elk linkje waar iemand op klikt en diegene dan niks krijgt terwijl er bij mij geld naar mijn bankrekening gepompt zou worden zoals bij andere mensen. :F
Je zegt hier waarom je het rechtvaardigt, maar je legt niet uit waarom je nu zelf iets doet wat je eerder als 'irritant' bestempelde. Dus waarom is dat niet verkeerd? Omdat je er nu zelf voordeel uithaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Snowdog schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:18:
[...]

Je zegt hier waarom je het rechtvaardigt, maar je legt niet uit waarom je nu zelf iets doet wat je eerder als 'irritant' bestempelde. Dus waarom is dat niet verkeerd? Omdat je er nu zelf voordeel uithaalt?
:D :D :D
Ginz (de communitymanager) zei dat het mocht: Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Dus als de community manager zegt dat het mag is het niet langer irritant en dus prima om te posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Snowdog schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:26:
[...]

Dus als de community manager zegt dat het mag is het niet langer irritant en dus prima om te posten?
Als de communitymanager aangeeft dat het okee is en ik andere mensen 20 euro korting kan geven op hun bestelling, tuurlijk waarom niet! :)

Anders lees je nog een keer mijn vorige bericht door:
Frozen schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:14:
[...]

• Ik geef geïnteresseerden 20 euro korting op een product wat ze toch al wilden kopen en ik vermelde er netjes bij dat ik 100 punten kreeg waarmee ik als ik genoeg punten had een hoesje kon kopen. Ik geef dus daadwerlijk iets terug aan de community, het is nuttig. Ofwel win-win & transparantie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Frozen schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:27:
[...]

Als de communitymanager aangeeft dat het okee is en ik andere mensen 20 euro korting kan geven op hun bestelling, tuurlijk waarom niet! :)

Anders lees je nog een keer mijn vorige bericht door:
[...]
Ik denk dat hij eerder doelt op waarom je dit soort dingen (codes etc) eerst als storend ervaarde toen anderen het deden, maar je het nu zelf ook bent gaan doen en je figuurlijk nu met je vroegere zelf een discussie aan het voeren bent. :P

Jij geeft mensen dan wel 20 euro korting, maar er hoeven "maar" xx mensen gebruik van te maken en je koopt er al een nieuwe OP6 voor, waardoor het eigenlijk z.g.a. hetzelfde is als de affiliate linkjes van anderen waar je vaak een x % van totaalbedrag van krijgt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Frozen schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:27:
[...]

Dat je met een beetje geluk een gratis telefoon er voor krijgt, vergeet je alleen even er bij te zeggen :)

Maar dit is precies het gekleuter waar ik het over had:

- Je wijst naar anderen "Hunnie doen het ook dus ik mag het ook!" is nou niet bepaald een serieus argument. Zeker niet als je geen idee hebt wat er achter de schermen gebeurd.

- Wijst naar een uitspraak van de community-manager die inmiddels ingehaald is door de realiteit, immers is het referraltopic gesloten, waar jouw post in stond. Dan lijkt het me toch wel duidelijk dat referrals verboden zijn?

- Nu je er zelf flink beter van kan worden, doe je een PvdA'tje met je mening en ga je je gedrag proberen goed te praten.

- Je sleept er van alles bij de haren bij om je gedrag maar goed te praten, zoals links naar websites in profielpagina's. A: Wie kijkt er nou naar profielpagina's? B: De eigenaar van die website verdient geen geld als iemand op die link klikt.

Ik ben het wel eens met @Kiswum Moet alles nou echt volledig dichtgetimmerd worden met regels omdat wat mensen de geest van de regels negeren, en volledig losgaan op de tekst van de regels? En zodra die mensen terug gevloten worden, begint men direct weer te kleuteren met "jamaar, hunnie!".

Als er geen referrals mogen op de FP. En er mogen geen referrals op GoT. En er mogen ook geen (directe) referrals op Tweakblogs.

Waarom denk je dan dat ze vast wel mogen in een review? 8)7

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Dit is echt weer beleid waar tweakers volledig de plank mis slaat. Tweakers moet deze users op haar blote knieën bedanken die zoveel tijd in reviews steken en via een referral linkje daar iets van terug willen (maar het zal nooit winst gevend worden)

Nu gaan waardevolle community toevoegingen verloren door dit wanbeleid. Net zoals de kortingscode topics

Ik hoop echt dat Tweakers dit gaat terug draaien want veel beter wordt het er niet op met dit beleid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
@Frozen sorry, maar @Danny.G heeft gelijk. Je zegt eerst dat het irritant is maar als jij het doet met "goedkeuring" is het dus niet irritant voor anderen?

Even goed kijken waar je zelf over liep te zeuren, de uitspraak van iemand anders is dan geen argument over je eigen klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40
GrooV schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:14:
Dit is echt weer beleid waar tweakers volledig de plank mis slaat. Tweakers moet deze users op haar blote knieën bedanken die zoveel tijd in reviews steken en via een referral linkje daar iets van terug willen (maar het zal nooit winst gevend worden)

Nu gaan waardevolle community toevoegingen verloren door dit wanbeleid. Net zoals de kortingscode topics

Ik hoop echt dat Tweakers dit gaat terug draaien want veel beter wordt het er niet op met dit beleid.
Dat blijft een duivels dilemma natuurlijk. Destijds was het prima beargumenteerd maar de nieuwe regels omtrent sponsoring in het casemodding-subforum hebben er volgens mij sterk aan bijgedragen dat er nu geen casemodding-subforum meer is. Althans, slechts in samengevoegde vorm met andere subforums terwijl het eerder prima op zichzelf ook staan. Maargoed, de keerzijde had geweest dat sponsoring daar had mogen blijven gebeuren en wie weet wat dat weer voor gevolgen gehad zou hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrooV
Carpento schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:57:
[...]

Dat blijft een duivels dilemma natuurlijk. Destijds was het prima beargumenteerd maar de nieuwe regels omtrent sponsoring in het casemodding-subforum hebben er volgens mij sterk aan bijgedragen dat er nu geen casemodding-subforum meer is. Althans, slechts in samengevoegde vorm met andere subforums terwijl het eerder prima op zichzelf ook staan. Maargoed, de keerzijde had geweest dat sponsoring daar had mogen blijven gebeuren en wie weet wat dat weer voor gevolgen gehad zou hebben.
Als je juist dat stapje extra wil doen als community lid dan kost dat gewoon heel veel tijd. Ik vind het prima als deze mensen hier voor in enige vorm gecompenseerd worden. Uiteindelijk maken deze mensen de community en verdient tweaker hier gewoon grof geld aan door zich zelf op deze manier te kunnen profileren.

Want wees wel, zonder de community is tweakers niet veel bijzonders. Reviews van een Android telefoon kunnen we overal vinden. Hoop dat ze dat eens zouden realiseren. En als dit niet mag dan moeten tweakers maar misschien eens bedenken hoe ze deze reviewers aan zich kunnen binden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 22:30
Ik vind de reviews van @kanem0chi vaak erg leuk in elkaar gezet, maar op een gegeven moment gaat het opvallen dat het altijd over Xiaomi gaat en het vrijwel altijd erg positief is. Ik heb al vaker de vraag gesteld of het gesponserd is, maar daar krijg je geen antwoord op. Ik verwacht namelijk van wel. Daar heb ik geen problemen mee, maar weer er dan gewoon open over...

EDIT: Ik heb gezien dat zijn channel veel meer reviews heeft, maar volgens @kanem0chi is er op Tweakers vooral interesse in Xiaomi. Blijft het feit dat je wellicht in je beschrijving even kunt aangeven dat je hem kunt steunen door via de links wat aan te schaffen. Doet aan de kwaliteit van zijn reviews/video's niets af en zou bij mij juist eerder doen klikken op de links.

[ Voor 34% gewijzigd door BugBoy op 01-06-2018 18:25 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
BugBoy schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:05:
Ik vind de reviews van @Kiswum vaak erg leuk in elkaar gezet, maar op een gegeven moment gaat het opvallen dat het altijd over Xiaomi gaat en het vrijwel altijd erg positief is. Ik heb al vaker de vraag gesteld of het gesponserd is, maar daar krijg je geen antwoord op. Ik verwacht namelijk van wel. Daar heb ik geen problemen mee, maar weer er dan gewoon open over...
Volgens mij heb je het over de reviews van Kanem0chi. Al vind ik ook dat mijn reviews goed in elkaar zitten ;) Ik concentreer me niet slechts op Xiaomi of Sony reviews (= overigens wel 50% van de reviews dankzij mijn vrienden en familie), maar ik schrijf ook reviews over andere producten.

Ik beantwoord overigens 95% van de vragen die onder de review staan (ook als de review langer dan 3 maanden online staat) of die ik via een DM krijg. Daarnaast staan in al mijn reviews hoe ik eraan kom, daar doe ik niet geheimzinnig over hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 22:30
Kiswum schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:13:
Volgens mij heb je het over de reviews van Kanem0chi.
Je hebt gelijk... Originele bericht heb ik aangepast...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van een zekere afgunst op mensen die hun reviews monetizen. Persoonlijk vind ik referrals geen probleem zolang maar duidelijk is dat het product geheel of gedeeltelijk gesponsord is, Overigens doet Tweakers dit zelf in het groot met hun gesponsorde acties en dan worden ook geen vraagtekens gezet bij allemaal positieve reviews.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

synoniem schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:12:
Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van een zekere afgunst op mensen die hun reviews monetizen.
Er zijn er bij die verwijzen naar video's op andere sites voor meer informatie, er worden clickbaits gebruikt, zodanig dat het duidelijk om inkomsten gaat.
Persoonlijk vind ik referrals geen probleem zolang maar duidelijk is dat het product geheel of gedeeltelijk gesponsord is.
Een aantal wil daar zo vaag mogelijk over zijn. Gelukkig is het nu verplicht daarvoor een keuze te maken bij een review.
Overigens doet Tweakers dit zelf in het groot met hun gesponsorde acties en dan worden ook geen vraagtekens gezet bij allemaal positieve reviews.
Er wordt wel degelijk kritisch gekeken en commentaar gegeven. Heb je weleens de reacties gezien bij een review van tweakers?

Wat doet @dodge_911 precies @Frozen? Ik heb daar laatst iets over gezegd en hij heeft gelijk bij een nieuwe review dat ter harte genomen. Ik heb hem daarom ook genomineerd voor blog van de maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
PcDealer schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:27:
[...]

Er wordt wel degelijk kritisch gekeken en commentaar gegeven. Heb je weleens de reacties gezien bij een review van tweakers?

Nee, tweakers doet aan prijsvragen in ruil voor een review waarbij 99% zeker is dat je het product mag houden. Mensen zijn dus geneigd een positieve review te geven om zo meer kans te maken. Hypocrisie ten top.

En dan hebben we het nog niet over alle zooi die tweakers opgestuurd krijgt. Maar als waarde volle community leden er iets voor terug krijgen mag in eens niks meer. Ik moet de eerste powerbank review bank tweakers “wij stellen technologie op proef” nog tegen komen

[ Voor 23% gewijzigd door GrooV op 27-05-2018 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GrooV schreef op zondag 27 mei 2018 @ 01:31:
[...]

Nee, tweakers doet aan prijsvragen in ruil voor een review waarbij 99% zeker is dat je het product mag houden. Mensen zijn dus geneigd een positieve review te geven om zo meer kans te maken. Hypocrisie ten top.
Jij hebt het over een gebruikersreview. Als lezers zien dat het een review is die niet strookt met hun perspectief, zal het over het algemeen een lagere waardering krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40
GrooV schreef op zondag 27 mei 2018 @ 01:31:
[...]

Ik heb er twee keer aan mee mogen doen (random is een raar ding, kennelijk) en in beide gevallen -het ging om de Samsung Galaxy S6 Edge en de Asus Zenpad S8.0- heb ik geen enkele sturing ervaren in wat we moesten schrijven. Ik ben naar mijn idee gewoon gezond kritisch geweest maar dat zal altijd een discussiepunt blijven. Juist dáárom denk ik ook dat Tweakers meer belang hecht aan de eigen redactionele reviews, daarvan is (op z'n minst voor Tweakers zelf) duidelijk welke belangen er spelen.

Eerder zei iemand hier ook dat Tweakers de usercontent moest waarderen omdat die zoveel toevoegt. En ergens is dat natuurlijk wáár maar aan bezoekers an sich heb je weinig, inkomstentechnisch. Tweakers moet zichzelf in stand houden en daarvoor zijn inkomsten uit advertenties en acties cruciaal. Inkomsten uit reviews kun je als website je niet permitteren, dat levert onduidelijkheid op over je neutraliteit.

Als je het mij vraagt moet het Tweakers geen steek uitmaken hoeveel user-generated content er is zolang dat geen invloed heeft op de inkomsten uit advertenties en acties. Maar die invloed is er natuurlijk wél: tweeledig zelfs, denk ik: meer content levert meer pageviews op, en dus duurdere advertenties. Aan de andere kant: veel gesponsorde user-content kan (potentieel) betalende adverteerders afschrikken en dan verkoop je dus minder advertenties.

Om onszelf als users dan op het voetstuk te zetten 'Zonder ons kan Tweakers niet bestaan' vind ik niet terecht: zonder Tweakers waren wij hier immers ook niet.

Gelukkig ga ik niet over dit soort beleidsmatige kwesties maar ik snap wel goed dat Tweakers in beginsel nastreeft dat inkomsten via hun website terugvloeien naar de website, en niet (direct of indirect) naar de gebruikers. Als je dat wilt moet je lekker solliciteren voor een functie van reviewer, toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mja, ik heb het hele affiliate gebeuren nu al lange tijd zo'n beetje gevolgd, eigenlijk in het begin niet bepaald op tweakers maar bij andere fora, waar het veel meer voor komt. In het begin had ik er ook een hekel aan dat ze gepost werden, en ben toen uit pure frustratie en bij wijze van experiment het zelf gaan doen (je kan link spammers er redelijk dwars mee zitten)

Heb er in redelijk snelle tijd veel over geleerd, en in het begin was ik ook best verbaasd dat er redelijk wat geld mee te verdienen valt. Met name in de begin periode was dat, omdat gebruikers toen nog totaal niet in de gaten hadden op wat voor links ze klikte.

Echter op één forum (NL's) kreeg het beheer het op een gegeven moment in de gaten, en heeft toen direct een volledige ban van referels ingesteld: gevolg dat een groot aantal content schrijvers het voor gezien hielden, dus nagenoeg geen topics meer verschenen met gevolg een algehele leegloop. Schade voor het forum was groot.

Bij het andere forum (Internationaal gericht in de US en dus stukken groter) heeft men besloten om het gewoon toe te laten, met een restrictie van maximaal 1x per week. Gevolg is dat goede content schrijvers gebleven zijn, en een centje terug verdienen voor delen van hun informatie.

De aantal kliks die je genereerd zijn daar echter drastisch terug gelopen, simpelweg omdat de andere gebruikers het op den duur allemaal in de gaten hebben gekregen, en dus niet meer achteloos op links klikken. Het probleem lost zich dus vanzelf op, echter de traffic op het forum blijft onverminderd hoog.

Een soort van Win-Win situatie dus.

Gebruikers hebben er over het algemeen ook geen last van, in tegendeel: van de enkele links die ik hier gepost heb heb ik nog nooit een negatieve reactie gehad van gebruikers. Sterker nog, die posts hebben zeer vaak een dikke + en/of positieve reacties ontvangen, simpelweg omdat het naast een link gewoon goede informatie had.

Iets om over na te denken, het beleid dat Tweakers nu hanteert slaat in ieder geval nergens op, je kan het niet bij sommige gebruikers wel toestaan en bij andere niet. Mocht dit zo door blijven gaan, dan ben ik in misschien straks ook minder bereid om mijn informatie en kennis hier nog te delen op Tweakers.

[ Voor 8% gewijzigd door h4ns op 28-05-2018 06:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
h4ns schreef op maandag 28 mei 2018 @ 05:43:
[...]

Iets om over na te denken, het beleid dat Tweakers nu hanteert slaat in ieder geval nergens op, je kan het niet bij sommige gebruikers wel toestaan en bij andere niet. Mocht dit zo door blijven gaan, dan ben ik in misschien straks ook minder bereid om mijn informatie en kennis hier nog te delen op Tweakers.
Als het jou alleen maar om geld gaat en om er zelf financieel beter van te worden, moet je hier inderdaad niet zijn. ;w Dat is in den beginnen niet de motivatie van Tweakers. Men zit hier toch vooral omdat men het leuk vind om elkaar te helpen en met elkaar te discussiëren. De winst die je hier maakt is karma. :)

Ik vind wel dat Tweakers zich hier ook aan moet houden. Nu worden volgens mij alleen referral links gebruikt op de frontpage, zoals hier (reviews: Gift Guide voor de zomervakantie - De leukste gadgets onder 150 euro), de link voor de Usb-ventilator is een referral link. :F

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 06:03:
[...]

Als het jou alleen maar om geld gaat en om er zelf financieel beter van te worden, moet je hier inderdaad niet zijn. ;w Dat is in den beginnen niet de motivatie van Tweakers. Men zit hier toch vooral omdat men het leuk vind om elkaar te helpen en met elkaar te discussiëren. De winst die je hier maakt is karma. :)

Ik vind wel dat Tweakers zich hier ook aan moet houden. Nu worden volgens mij alleen referral links gebruikt op de frontpage, zoals hier (reviews: Gift Guide voor de zomervakantie - De leukste gadgets onder 150 euro), de link voor de Usb-ventilator is een referral link. :F
Geloof me, voor het geld doe ik het niet. Ik run als zelfstandige een bedrijf en kan daar met mijn tijd veel meer geld verdienen dan met referal fooitjes. Nogmaals voor mij is het meer een experiment. En ik ben van mening dat indien ik goede informatie verschaf, ik daar best iets voor terug mag krijgen.

En wat karma betreft, dat is bij mij de laatste tijd explosief gestegen door de informatie incl. links die ik gepost heb.

Helaas zijn de links nu verwijderd en heb ik een ban waarschuwing aan mijn broek, dus hoe lang ik hier nog actief zal zijn is maar de vraag. Die karma is dan ook snel waardeloos ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
h4ns schreef op maandag 28 mei 2018 @ 06:09:
[...] En ik ben van mening dat indien ik goede informatie verschaf, ik daar best iets voor terug mag krijgen.
Ja, dat is het ondernemerschap en dat doe je goed, maar dan zit je hier gewoon in de verkeerde hoek. Op GoT zit je niet om geld te verdienen. Dan moet je je gewoon verhuren.
En wat karma betreft, dat is bij mij de laatste tijd explosief gestegen door de informatie incl. links die ik gepost heb.

Helaas zijn de links nu verwijderd en heb ik een ban waarschuwing aan mijn broek, dus hoe lang ik hier nog actief zal zijn is maar de vraag. Die karma is dan ook snel waardeloos ;)
Ja, die karma heb je geen ruk aan. De enige motivatie die je echt moet hebben hier is dat doordat je anderen helpt, je zelf ook dingen leert en leuke dingen tegenkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 28-05-2018 06:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 06:19:
[...]
Ja, dat is het ondernemerschap en dat doe je goed, maar dan zit je hier gewoon in de verkeerde hoek. Op GoT zit je niet om geld te verdienen. Dan moet je je gewoon verhuren.
Ik zit hier in eerste instantie niet om geld te verdienen. Delen van informatie is mijn #1 doel.
Ja, die karma heb je geen ruk aan. De enige motivatie die je echt moet hebben hier is dat doordat je anderen helpt, je zelf ook dingen leert en leuke dingen tegenkomt.
Precies. Maar verder is er ook niets verkeerd aan om er wat voor terug te krijgen. In mijn geval is dat overigens geen geld maar wat extra producten waardoor mijn kennis voor het delen van informatie weer vergroot wordt.

De informatie die ik post klopt ook gewoon, in tegenstelling tot de eerder genoemde Martijn Wester b.v. die dus gewoon KUL informatie verkoopt hier op Tweakers. Hij post dus vooral WEL om geld te verdienen, en vreemd genoeg wordt juist DAT door Tweakers wel toegestaan.

Zie zijn blogpost over Xiaomi / Philips LED bulbs waar hij o.a. in de comments doodleuk verkondigd dat deze samenwerken met de HUE bridge, terwijl dat dus pertinente onzin is. Dat is dus users misleiden, om extra inkomsten te generen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
h4ns schreef op maandag 28 mei 2018 @ 06:31:
[...]

Ik zit hier in eerste instantie niet om geld te verdienen. Delen van informatie is mijn #1 doel.

[...]

Precies. Maar verder is er ook niets verkeerd aan om er wat voor terug te krijgen. In mijn geval is dat overigens geen geld maar wat extra producten waardoor mijn kennis voor het delen van informatie weer vergroot wordt.

De informatie die ik post klopt ook gewoon, in tegenstelling tot de eerder genoemde Martijn Wester b.v. die dus gewoon KUL informatie verkoopt hier op Tweakers. Hij post dus vooral WEL om geld te verdienen, en vreemd genoeg wordt juist DAT door Tweakers wel toegestaan.

Zie zijn blogpost over Xiaomi / Philips LED bulbs waar hij o.a. in de comments doodleuk verkondigd dat deze samenwerken met de HUE bridge, terwijl dat dus pertinente onzin is. Dat is dus users misleiden, om extra inkomsten te generen.
Het is handig om de feiten gescheiden te houden van je persoonlijke opvatting. Dat het wellicht niet waar is, wil natuurlijk niet zeggen dat er bewust gelogen wordt om de winst te maximaliseren. Ik snap je insteek heel goed (is gewoon een kern van waarheid), maar zo scherp en ongenuanceerd de discussie willen aangaan is nou ook weer niet optimaal. Ook niet heel bevorderlijk voor de levensduur van dit topic denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@h4ns waarom een ban?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Als ik hier mijn ongezouten mening mag geven.
Ik vind het persoonlijk raar om "geld" te verdienen op een gratis plek. En dat heeft niets te maken met iemand wel of niet iets gunnen.

Stel dat er een gratis bijeenkomst is bij het t.net hoofdgebouw dan ga je toch ook niet binnen zeggen: buiten zijn er nog meer leuke dingen, alleen zijn die niet gelieerd aan t.net.

Doet me denken aan een concert van Jarre waar we 2 uur stonden te wachten op hem. Totdat iemand z'n hele hebben en houwen uitstalde om te verkopen

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Omdat ik bij een aantal berichten / antwoorden op vragen wat affiliated links had gezet.

Ik heb een waarschuwing gekregen indien het nog eens gebeurd dat ik dan gebanned zou worden.

Als dank voor mijn informatie verstrekking zeg meer ;)
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:48:
Als ik hier mijn ongezouten mening mag geven.
Ik vind het persoonlijk raar om "geld" te verdienen op een gratis plek. En dat heeft niets te maken met iemand wel of niet iets gunnen.
Gratis.. gratis.

Wat is gratis? Een goed lopend druk bezocht forum is heel veel geld waard, ideaal: je gebruikers leveren gratis content aan. Naast wat (meestal vrijwillige) moderatie nagenoeg weinig werk en lage kosten. De opbrengsten zijn erg hoog.

Je gebruikers op den duur min of meer wegjagen lijkt me i.i.g. geen goed doordacht idee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

h4ns schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:28:
[...]

Ik heb een waarschuwing gekregen indien het nog eens gebeurd dat ik dan gebanned zou worden.

Als dank voor mijn informatie verstrekking zeg meer ;)
offtopic:
Je laat voor het gemak even achterwege dat dat al de derde keer in een maand tijd was dat iemand dat soort links heeft moeten weghalen bij je en je dus perfect op de hoogte was van de regels. Laten we dus niet net doen alsof die "dreiging" uit de lucht kwam vallen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 18:48
Nou @dodge_911 kapt er alvast mee. DodgeReviews: So long and thanks for all the fish!

Bedankt allemaal voor slopen stukje afwisselende content van de blogs. Nu blijft er nog meer ruimte over voor clickbait bitcoin blogs op de frontpage. Word zeer gewaardeerd d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

jip_86 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:00:
Nou @dodge_911 kapt er alvast mee. DodgeReviews: So long and thanks for all the fish!

Bedankt allemaal voor slopen stukje afwisselende content van de blogs. Nu blijft er nog meer ruimte over voor clickbait bitcoin blogs op de frontpage. Word zeer gewaardeerd d:)b
Maar dit zijn toch ook reviews met product linkjes onder de YT video's (vaak) wegens sponsoring? Ik mag ook graag naar zijn reviews kijken, maar voor bedrijven zijn gewoon bedrijfsaccounts.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
h4ns schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:28:
[...]Gratis.. gratis.

Wat is gratis? Een goed lopend druk bezocht forum is heel veel geld waard, ideaal: je gebruikers leveren gratis content aan. Naast wat (meestal vrijwillige) moderatie nagenoeg weinig werk en lage kosten. De opbrengsten zijn erg hoog.

Je gebruikers op den duur min of meer wegjagen lijkt me i.i.g. geen goed doordacht idee.
Ja gratis. Laatste keer dat ik keek was t.net van de persgroep. Dat andere gebruikers hier misbruik van maken vind ik not done.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:18
janvanduschoten schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Maar dit zijn toch ook reviews met product linkjes onder de YT video's (vaak) wegens sponsoring? Ik mag ook graag naar zijn reviews kijken, maar voor bedrijven zijn gewoon bedrijfsaccounts.
Ja en? Ik vond die regel van "geen direct affiliate's maar via een ref onder de video mag het" wel een prima regel.

Gaan we zodadelijk het internet ook platgooien? Want dat leeft en teert op links...

Ik vind het echt dieptriest hoor, sorry, maar wat een zever en een ellende dat je dit soort kleppers er vanaf krijgt gepest...

@dodge_911 heeft er ook nooit een geheim van gemaakt dat hij producten kreeg opgestuurd. Moet hij nu echt in het review systeem gaan om dit soort content te maken? Sorry maar dan kan je maar weinig presenteren naar potentiele sponsors imo, een blog is toch nog net iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
janvanduschoten schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Volgens mij staan de product linkjes in de YouTube beschrijvingen compleet los van de tweakblogs. Daar heeft de normale gebruiker totaal geen last van toch?

Als er voor bedrijven ook gewoon bedrijfsaccounts zijn, moeten dan niet alle reviewers die producten geleverd krijgen hun werk stopzetten op Tweakers? De linkjes ontbreken, maar ook dat is uiteindelijk simpelweg een vorm van marketing vanuit de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
jip_86 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:00:

Hoe kunnen wij iets slopen door de dingen die een user zelf schrijft / publiceert?
Ik heb hem een aantal keren aangesproken op referral codes direct in de blog / about pagina. Tevens heb ik mijn twifels geuit over de bit.ly links die vaak worden misbruikt voor referrals doordat je achteraf pas kan zien dat er een referral code achter zit. Volgens mij heeft Dodge die referrals er nu 1,5 jaar ofzo niet meer in zitten, maar de verkorte websites bleven nog wel een hot onderwerp.

Hij heeft er niet voor gekozen om de links nog verder aan te passen, maar om helemaal weg te gaan met zijn blogs. De reden die hij aangeeft, is doordat hij het geneuzel zat is dat hij vaak in dit soort topics wordt aangehaald (met name door mensen die zelf iets fout doen en daarna met een vingertje gaan wijzen naar bijvoorbeeld Dodge).

Zijn video's zelf zijn volgens mij geen discussie geweest, doordat de inhoud geen verkooppraatje / tellsell reclame is.

Het laatste nieuws is dat ik een topic heb geopend over de afkomst van review artikelen in blogs. Daarin kan een admin aangeven wat gewenst is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als je gaat reviewen voor het geld / producten, dan hoort het (wmb) niet op het forum van tweakers thuis. Post je een linkje naar die review omdat het relevant is in een discussie dan is dat geen probleem. Doe je dit op je review te spammen (dus om persoonlijk financieel gewin) dan niet.
HyperBart schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:22:
[...]

Gaan we zodadelijk het internet ook platgooien? Want dat leeft en teert op links...

Ik vind het echt dieptriest hoor, sorry, maar wat een zever en een ellende dat je dit soort kleppers er vanaf krijgt gepest...

@dodge_911 heeft er ook nooit een geheim van gemaakt dat hij producten kreeg opgestuurd. Moet hij nu echt in het review systeem gaan om dit soort content te maken? Sorry maar dan kan je maar weinig presenteren naar potentiele sponsors imo, een blog is toch nog net iets anders.
Het heeft te maken met financieel gewin. Als je spullen wilt reviewen met financieel gewin als reden, dan is tweakers niet het platform dat je zoekt. Doe je het voor de fun dan is dat uiteraard geen probleem en kan dat op tweakers, graag zelfs.
Voor zover ik zijn bericht lees is @dodge_911 alleen weg met z'n reviews, die gaan naar YT om veel views en clicks te genereren, op het forum zal hij vast nog wel te vinden zijn en kan hij gerust relevante info / linkjes geven. Relevante posts zonder winstoogmerk zijn geen probleem lijk me :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

janvanduschoten schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:05:
Als je gaat reviewen voor het geld / producten, dan hoort het (wmb) niet op het forum van tweakers thuis. Post je een linkje naar die review omdat het relevant is in een discussie dan is dat geen probleem. Doe je dit op je review te spammen (dus om persoonlijk financieel gewin) dan niet.

[...]
En daar gaat het dus mis. Sommige worden er op aangepakt en/of krijgen een waarschuwing vanuit de mods waar andere gewoon lekker verder mogen met advertorials / YT linkdrops.
Er is geen consistent beleid over de Tweakblogs.
Goede content verdwijnt helaas door dit soort dingen en er blijft alleen reclame over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart

[...]

Het heeft te maken met financieel gewin. Als je spullen wilt reviewen met financieel gewin als reden, dan is tweakers niet het platform dat je zoekt. Doe je het voor de fun dan is dat uiteraard geen probleem en kan dat op tweakers, graag zelfs.
Voor zover ik zijn bericht lees is @dodge_911 alleen weg met z'n reviews, die gaan naar YT om veel views en clicks te genereren, op het forum zal hij vast nog wel te vinden zijn en kan hij gerust relevante info / linkjes geven. Relevante posts zonder winstoogmerk zijn geen probleem lijk me :)
Dat begrijp ik, maar ik zie er niks fout aan om een graantje mee te pakken zonder dat het een winstoogmerk is op zich. Ik denk dat bij het merendeel van die blogs het wel meeviel, ik heb me soms ook wel eens gestoord aan @kanem0chi 's blog, dat leek meer op een Xiaomi vertegenwoordiger dan een algemene reviewer...

Maar goed, ik denk dat Tweakers als organisatie hier nog eens heel stevig over moet nadenken en oftewel het helemaal niet toelaat oftewel helemaal toelaat, want dit is ook niks.

Dus overal, handtekeningen, blogpost, forumposts, DM's ook dan. Want daarvoor is tenslotte Tweakers niet bedoeld, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)

[...]

Nope, want zelfs een relevante link naar een product dat ik gereviewed heb, wordt weggehaald.
Mijn input op het forum staat daardoor ook al tijden op een erg laag pitje.

Het tweakblog onderhield ik voor die paar 100 tweakers die echt interesse hadden in mijn gepruts met vage metertjes. Ik doe het niet voor views of clicks of geld, ik doe het omdat ik het leuk vind om dat soort spul te testen en zodoende iedereen aan een goeie charger/powerbank/kabel te helpen.

Maar telkens weer onder de loep genomen worden en met het vingertje gewezen worden door wannabe-mods (soms terecht, vaak ook niet, want er is geen consensus, zelfs niet onder crew) daar heb ik mijn buik van vol. Dus dan houdt 't op voor me.

Ik heb later deze week nog een gesprek met een crewlid omtrent dit alles. Wat daar uit komt verneem je je ten gepasten tijde hier wel ergens op GoT.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Kenzi schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:11:
[...]

En daar gaat het dus mis. Sommige worden er op aangepakt en/of krijgen een waarschuwing vanuit de mods waar andere gewoon lekker verder mogen met advertorials / YT linkdrops.
Er is geen consistent beleid over de Tweakblogs.
Goede content verdwijnt helaas door dit soort dingen en er blijft alleen reclame over.
Modden blijft ook altijd lastig, op het forum heeft elke mod een eigen deel en de ene mod kan natuurlijk iets anders opvatten dan een andere. Tweakblogs is een apart gedeelte, durf ik niets over te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Weet je, ik snap wel dat het irritant is als men de regeltjes gaat omzeilen door te verwijzen naar links in de video description maar content creators er om de oren mee gaan slaan om wat ze daar plaatsen vind ik een beetje te ver gaan.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

dodge_911 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:16:
[...]

Nope, want zelfs een relevante link naar een product dat ik gereviewed heb, wordt weggehaald.
Mijn input op het forum staat daardoor ook al tijden op een erg laag pitje.

Het tweakblog onderhield ik voor die paar 100 tweakers die echt interesse hadden in mijn gepruts met vage metertjes. Ik doe het niet voor views of clicks of geld, ik doe het omdat ik het leuk vind om dat soort spul te testen en zodoende iedereen aan een goeie charger/powerbank/kabel te helpen.

Maar telkens weer onder de loep genomen worden en met het vingertje gewezen worden door wannabe-mods (soms terecht, vaak ook niet, want er is geen consensus, zelfs niet onder crew) daar heb ik mijn buik van vol. Dus dan houdt 't op voor me.

Ik heb later deze week nog een gesprek met een crewlid omtrent dit alles. Wat daar uit komt verneem je je ten gepasten tijde hier wel ergens op GoT.
Ik snap dat de links die je plaatst "spannend" zijn / lijken voor nieuwe(re) mods en users, ik begrijp je frustratie om daar elke keer weer discussie over te hebben. Ik zou het persoonlijk jammer vinden als je daardoor minder / niet meer gaar reageren in de topics, ik heb je posts altijd wel gewaardeerd :Y

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
janvanduschoten schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:31:
[...]

Ik snap dat de links die je plaatst "spannend" zijn / lijken voor nieuwe(re) mods en users, ik begrijp je frustratie om daar elke keer weer discussie over te hebben. Ik zou het persoonlijk jammer vinden als je daardoor minder / niet meer gaar reageren in de topics, ik heb je posts altijd wel gewaardeerd :Y
Maar als ik zelfs niet met relevante informatie mag reageren op het forum, waarom zou ik dan nog reageren?
Een link naar een video die ik zelf gemaakt heb wordt weggemikt en bestempeld als spam door een moderator. Ik heb er DM's van om het te bewijzen.

Ja ik gebruik referrals, affiliatelinks en url-shorteners op m'n YT kanaal (waar dat ook mag).
Ik moet naar huidige sponsors toe kunnen bewijzen dat het hen wat oplevert als ze me wat sturen om te testen. Daar dienen affiliates en referrals voor. Verkorte links kan ik dan weer gebruiken als data voor nieuwe sponsors. Verdienen doe ik er weinig tot niks aan. Wat er verdiend werd, ging weer terug naar DodgeReviews in de vorm van nieuw materiaal, voor Type-C kabels bijvoorbeeld, of een MFi checker voor lightning kabels.

Van advertorialisme kan je me ook niet beschuldigen want alle data is te bekijken en zelf te interpreteren voor wie een basiskennis heeft van electriciteit. Dat ik een goeie samenwerking had met een webshop die me toeliet leuk spul te selecteren waar vraag naar was, kan je misschien bekijken als advertorial voor die shop, maar zelf heb ik de middelen niet om al die producten aan te kopen; maar men wil ze wel graag getest zien, dus dan maar eerlijk in de eerste minuut van de video melden dat shop X zo lief was om je wat op te sturen.

Ik heb het jarenlang erg naar m'n zin gehad hier op tweakers, maar het werd meer en meer vechten tegen een bierkaai dan deel uitmaken van de community. En dat gaat zolang totdat het niet meer gaat.
Tegen een andere user kan je nog wat beginnen, maar tegen een mod die vindt dat jij regels overtreedt, kan je niet veel doen.

Ik wil m'n weinige vrije tijd steken in filmpjes maken met kekke Chinese meetapparatuur en daar hier en daar een beetje slap over ouwehoeren, niet telkenmale weer ten strijde moeten trekken tegen beschuldigingen.

Wel fijn om te zien dat het leeft in de community, en daardoor voel ik me dan toch weer geneigd om tweakers niet helemaal vaarwel te zeggen. Bedankt @janvanduschoten!

[ Voor 15% gewijzigd door dodge_911 op 28-05-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
NMe schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:50:
[...]

offtopic:
Je laat voor het gemak even achterwege dat dat al de derde keer in een maand tijd was dat iemand dat soort links heeft moeten weghalen bij je en je dus perfect op de hoogte was van de regels. Laten we dus niet net doen alsof die "dreiging" uit de lucht kwam vallen. ;)
Jaja, we kennen het onderhand wel. Met het vingertje wapperen is makkelijk, inhoudelijk reageren op het probleem is blijkbaar te moeilijk.

Ik loop al wat jaren mee, ben nog uit de tijd van Usenet toen er nog helemaal geen forums waren, ben zelf op diverse andere fora al jaren zeer actief, ben zelf als moderator actief geweest, heb zelfs een tijdje een compleet forum voor een vereniging opgezet en onderhouden. Er is werkelijk geen enkele moderator die mij nog moet vertellen wat eigenlijk wel en niet kan.

Het over-modereren hier op Tweakers loopt soms ook echt de spuigaten uit, terwijl aan andere zaken gewoon weer geen aandacht geschonken wordt. Het voorbeeld van Dodge spreekt boekdelen, heb het zelf gezien dat posts van hem waar hij gewoon een zeer informatief en inhoudelijk antwoord gaf, mét als aanvulling een video over betreffend product gewoon zonder pardon direct verwijderd werd. Werkelijk onnodig en vrij onbeschoft zoals het hier soms gaat.

Feit is dat ik nog steeds volop referral links tegen kom, en daar wordt in tegenstelling bij de posts die ik plaats dus NIETS aan gedaan.

Ondertussen loopt deze draad al weer MAANDEN, en een fatsoenlijk voorstel of idee voor een oplossing heb ik helaas nog niet gezien.

Maar blijf vooral met dat vingertje wapperen, persoonlijk raak ik daar echt niet onder de indruk van, een fatsoenlijk oplossing aanreiken, dat is waar mensen echt wat meer waardering voor zullen hebben..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

h4ns schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:49:
Ik loop al wat jaren mee, ben nog uit de tijd van Usenet toen er nog helemaal geen forums waren, ben zelf op diverse andere fora al jaren zeer actief, ben zelf als moderator actief geweest, heb zelfs een tijdje een compleet forum voor een vereniging opgezet en onderhouden.
Het interesseert me niet hoe lang je meeloopt. Je bent op onze regels gewezen. Je houdt je er niet aan. Je kan dan niet achteraf net doen alsof je van niks wist. Verdere discussie hoort hier verder niet thuis, post gerust in een eigen topic al je klachten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Modbreak:Laatste waarschuwing.

[ Voor 114% gewijzigd door NMe op 06-06-2018 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
h4ns schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:49:
[...]

Feit is dat ik nog steeds volop referral links tegen kom, en daar wordt in tegenstelling bij de posts die ik plaats dus NIETS aan gedaan.
Je weet uit eigen ervaring dat ze worden verwijderd/aangepast.
Tegenwoordig kun je zo'n bericht zeer eenvoudig rapporteren door op het driehoekje >>>> te klikken.
Heb je op een of andere manier kenbaar gemaakt dat dergelijke berichten worden geplaatst?

Soms zie ik dergelijke codes op de FP voorbij komen, daar ontbreekt nog zo'n rapporteerknop, maar kun je het wel via een topic kenbaar maken.

Heb je momenteel nog voorbeelden waar met referrals wordt gewerkt op GOT / FP of een Tweakblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Uiteraard heb ik die.

Ik voel er echter momenteel niets voor om te melden waar zoal. Niet mijn taak. Als je als moderator zo graag dingen verwijderd.. dan moet je er maar gewoon wat meer werk in steken en zelf alles doorzoeken.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Oké, na vorige week verschillende gesprekken te hebben gehad met verschillende partijen ben ik tot de volgende conclusie en regelgeving gekomen:

1: Reviews mogen ook gewoon op Tweakblog.
Een review van een product die in de Pricewatch gevonden kan worden, hoort eigenlijk gewoon op de frontpage. Maar als jij een review op Tweakblog wilt plaatsen, dan mag dat. En in het geval dat het product van de review niet in de Pricewatch staat, kan je geeneens een review op de frontpage. Daarom blijven wij gewoon reviews toestaan op Tweakblog.

2: Aangeven of een product gesponsord is of niet
Net zoals op de frontpage, verwachten wij dat de bloggers vanaf nu aangeven als ze het product hebben gekregen. Dat hoeft (op dit moment nog) niet zo officieel als op de frontpage. Maar gewoon even aangeven dat je het product gekregen hebt (niet nodig om dit, zoals op de frontpage "gesponsord" te noemen). Dit mag in woord, of in tekst.

3: Referrals op Tweakblogs worden toegestaan. Alle referrals.
Op het forum zijn ze niet meer toegestaan, maar aangezien de Tweakblogs vanuit het verleden een plek is waar meer kan, gaan we de referrals hier niet verbieden. Ook niet half.

Een referral kan een blogger helpen met zijn (meestal) interessante content. Soms kunnen dat punten zijn of een kleine financiële bijdrage (waar ze echt niet rijk van worden en niet in verhouding staat tot de geïnvesteerde tijd), of kan ervoor zorgen dat een leverancier kan zien hoeveel mensen het artikel lezen. Vaak zijn de referrals dus een interessant iets

En als er mensen zijn die een blog willen schrijven over een onderwerp dat niet (echt) gerelateerd is aan Tweakers en daar met een referral een slaatje uit willen slaan, dan gaan ze hun gang maar. Ik ga er vanuit dat Tweakers zelf kunnen oordelen of een blogpost interessant is of niet. En als persoon X teveel loopt te strooien met referrals (die minder of niets met Tweakers te maken heeft), dan gaat zijn/haar betrouwbaarheid/reputatie mogelijk naar beneden en zullen bepaalde bezoekers er voor kiezen zijn/haar blogs niet meer te lezen.

En het gestrooi van referrals zoals we op het forum zagen (meerdere posts per dag, meerdere accounts) is niet van toepassing op Tweakblog, want je kan pas een blog openen als je meer dan 5000 karma hebt.

4: Referrals dienen aangetoond te worden.
Transparantie is een groot goed. Oftewel, bij elke referral moet staan dat het een referral is. Wat voor een referral het is, maakt niet uit. Een simpele "(referral)" achter een link is genoeg.

Dit zijn de regels waar alle partijen zich redelijk/goed in kunnen vinden. Mocht jij het er nou niet mee eens zijn, of mocht je van ming zijn dat ik iets vergeten zijn, neem dan even contact met mij op. Ik heb geprobeerd om alle belangen zo goed mogelijk af te wegen en een zo duidelijk mogelijk beleid hierin te maken, maar er kunnen altijd punten/uitzonderingen zijn die nog besproken moeten worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Klinkt goed, @Ginz. De lezers gaan erop vooruit door de geboden transparantie en de bloggers kunnen een centje bijverdienen met hun referrals. Volgens mij is dit een win-winsituatie. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 20:35
Ginz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:03:
En als persoon X teveel loopt te strooien met referrals (die minder of niets met Tweakers te maken heeft), dan gaat zijn/haar betrouwbaarheid/reputatie mogelijk naar beneden en zullen bepaalde bezoekers er voor kiezen zijn/haar blogs niet meer te lezen.
Het zou wel mooi zijn als Tweakers.net hier eens wat development tijd in zou steken: per-user blacklists van blogschrijvers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Erg fijn, die conclusie en nieuwe regels.
Gelden deze ook met terugwerkende kracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Prima regels, duidelijk :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 17:39
Oké, na vorige week verschillende gesprekken te hebben gehad met verschillende partijen ben ik tot de volgende conclusie en regelgeving gekomen:

1: Reviews mogen ook gewoon op Tweakblog.
Een review van een product die in de Pricewatch gevonden kan worden, hoort eigenlijk gewoon op de frontpage. Maar als jij een review op Tweakblog wilt plaatsen, dan mag dat. En in het geval dat het product van de review niet in de Pricewatch staat, kan je geeneens een review op de frontpage. Daarom blijven wij gewoon reviews toestaan op Tweakblog.

2: Aangeven of een product gesponsord is of niet
Net zoals op de frontpage, verwachten wij dat de bloggers vanaf nu aangeven als ze het product hebben gekregen. Dat hoeft (op dit moment nog) niet zo officieel als op de frontpage. Maar gewoon even aangeven dat je het product gekregen hebt (niet nodig om dit, zoals op de frontpage "gesponsord" te noemen). Dit mag in woord, of in tekst.

3: Referrals op Tweakblogs worden toegestaan. Alle referrals.
Op het forum zijn ze niet meer toegestaan, maar aangezien de Tweakblogs vanuit het verleden een plek is waar meer kan, gaan we de referrals hier niet verbieden. Ook niet half.

Een referral kan een blogger helpen met zijn (meestal) interessante content. Soms kunnen dat punten zijn of een kleine financiële bijdrage (waar ze echt niet rijk van worden en niet in verhouding staat tot de geïnvesteerde tijd), of kan ervoor zorgen dat een leverancier kan zien hoeveel mensen het artikel lezen. Vaak zijn de referrals dus een interessant iets

En als er mensen zijn die een blog willen schrijven over een onderwerp dat niet (echt) gerelateerd is aan Tweakers en daar met een referral een slaatje uit willen slaan, dan gaan ze hun gang maar. Ik ga er vanuit dat Tweakers zelf kunnen oordelen of een blogpost interessant is of niet. En als persoon X teveel loopt te strooien met referrals (die minder of niets met Tweakers te maken heeft), dan gaat zijn/haar betrouwbaarheid/reputatie mogelijk naar beneden en zullen bepaalde bezoekers er voor kiezen zijn/haar blogs niet meer te lezen.

En het gestrooi van referrals zoals we op het forum zagen (meerdere posts per dag, meerdere accounts) is niet van toepassing op Tweakblog, want je kan pas een blog openen als je meer dan 5000 karma hebt.

4: Referrals dienen aangetoond te worden.
Transparantie is een groot goed. Oftewel, bij elke referral moet staan dat het een referral is. Wat voor een referral het is, maakt niet uit. Een simpele "(referral)" achter een link is genoeg.

Dit zijn de regels waar alle partijen zich redelijk/goed in kunnen vinden. Mocht jij het er nou niet mee eens zijn, of mocht je van ming zijn dat ik iets vergeten zijn, neem dan even contact met mij op. Ik heb geprobeerd om alle belangen zo goed mogelijk af te wegen en een zo duidelijk mogelijk beleid hierin te maken, maar er kunnen altijd punten/uitzonderingen zijn die nog besproken moeten worden.
Thanks voor de duidelijkheid! Kunnen we allemaal weer verder gaan met de dagelijkse kost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 19:23

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
dodge_911 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:21:
Erg fijn, die conclusie en nieuwe regels.
Gelden deze ook met terugwerkende kracht?
We hebben zat te doen. Handhaven op zaken die nu niet verboden zijn en eerder (misschien) wel, is wat mij betreft zinloos. Dat is puur handhaven om het handhaven en niet om de achterliggende gedachte van de regels te dienen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Dirk schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:22:
[...]

We hebben zat te doen. Handhaven op zaken die nu niet verboden zijn en eerder (misschien) wel, is wat mij betreft zinloos. Dat is puur handhaven om het handhaven en niet om de achterliggende gedachte van de regels te dienen.
Okay, dan kan ik met een gerust gemoed m'n oude posts terug te voorschijn halen en moet ik ze niet gelijk allemaal gaan editten.

[ Voor 6% gewijzigd door dodge_911 op 11-06-2018 21:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is het mogelijk om deze regels ook ergens in een apart topic. FAQ of Sticky te krijgen? Anders sneeuwt het zo onder.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Dus bij zo'n link moet dus direct duidelijk worden aangegeven dat het geen zuivere link is, maar een campagne/referral link?

code:
1
https://www.banggood.com/search/mi-8/1567-0-0-1-3-44-0-price-0-0_p-1.html?utm_campaign=95419_1283197&utm_content=1097&p=L82108095419201211AD

Als iedereen het duidelijk aangeeft per (vreemde) link, dan vind ik de nieuwe regels prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Kiswum schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:30:
Dus bij zo'n link moet dus direct duidelijk worden aangegeven dat het geen zuivere link is, maar een campagne/referral link?

code:
1
https://www.banggood.com/search/mi-8/1567-0-0-1-3-44-0-price-0-0_p-1.html?utm_campaign=95419_1283197&utm_content=1097&p=L82108095419201211AD

Als iedereen het duidelijk aangeeft per (vreemde) link, dan vind ik de nieuwe regels prima.
Als er een referral inzit (wat voor een dan ook), moet je aangeven dat het een referral is.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Yorinn schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:12:
[...]

Is het mogelijk om deze regels ook ergens in een apart topic. FAQ of Sticky te krijgen? Anders sneeuwt het zo onder.
Jep, zoals heel veel FAQ's etc... nog nagelopen moeten worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom kan het nu wel helder gecommuniceerd worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

PcDealer schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:52:
[...]

Waarom kan het nu wel helder gecommuniceerd worden?
Omdat ik er nu wél tijd voor had :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ginz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:52:
[...]

Omdat ik er nu wél tijd voor had :)
Sinds februari?

Edit: niet dat ik enig inzicht heb in je agenda, maar meerdere keren is aangegeven dat e.e.a. op de agenda stond en besproken is.

[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 11-06-2018 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi

code:
1

Ah, je bent er weer snel bij! Recordje volgens mijn boekhouding ;) Als je gewoon de blog had gelezen en gekeken, dan staat er duidelijk bij wat Tweakers wilt?

Dit bericht kan mogelijk links naar partners bevatten. Als je het product of de service aanschaft, kan ik mogelijk een commissie ontvangen zonder dat het jou iets extra's kost en ik meer content kan maken hier op Tweakers en Youtube.

Daarnaast is het ook nog eens geen review, maar mijn mening, ideeën en oplossingen voor het probleem waar ik over praat in de video :)

@Ginz Ik naam aan dat mijn post goed is? :)

[ Voor 10% gewijzigd door kanem0chi op 11-06-2018 23:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
PcDealer schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:55:
[...]

Sinds februari?

Edit: niet dat ik enig inzicht heb in je agenda, maar meerdere keren is aangegeven dat e.e.a. op de agenda stond en besproken is.
Dus, nu we eindelijk een consensus hebben over wat mag ga jij lopen doordrammen over het feit dat 't lang duurde. Je bent nu echt op zoek naar hele kleine spijkers bij laag water....

code:
1

Daar heb je dat vingertje alweer. Ook hier hele kleine spijkers aan het zoeken imho.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Omdat in het begin er eigenlijk geen communicatie nodig was. Er is namelijk nagenoeg nog nooit regelgeving geweest voor Tweakblogs. Nagenoeg.

Maar aangezien 2 partijen het niet eens met elkaar waren en elkaar er continue op aanspraken heb ik mijzelf moeten verdiepen in Tweakblogs en de geschiedenis die mij niet geheel bekend was. Daarop heb ik met meerdere personen en partijen gesproken, daarna een conclusie gesteld en die ook weer met mensen gedeeld. Je wilt namelijk niet dat als je iets vergeten bent, je het beleid weer mag herschrijven.

Als er duidelijkheid moet komen, dan is het beter om dat rustig en goed te doen, dan snel en niet zorgvuldig. Nou wil dat niet zeggen dat dit beleid 100% waterdicht is, maar ik heb mij uiterste beste gedaan om alle belangen zorgvuldig af te wegen.

Maar ik hoop toch dat ik niet bij elke actie een verklaring hoef af te leggen waarom iets een bepaalde tijd heeft moeten kosten, toch?
Inderdaad, goed dat je dat zelf zegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 11-06-2018 23:19 ]

-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HyperBart
kanem0chi schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:14:
[...]

Ah, je bent er weer snel bij! Recordje volgens mij boekhouding ;) Als je gewoon de blog had gelezen en gekeken, dan staat er duidelijk bij wat Tweakers wilt?

Dit bericht kan mogelijk links naar partners bevatten. Als je het product of de service aanschaft, kan ik mogelijk een commissie ontvangen zonder dat het jou iets extra's kost en ik meer content kan maken hier op Tweakers en Youtube.
@kanem0chi : nu niet voor het een of het ander, maar hij heeft eigenlijk wel gelijk. Je disclaimer vanonder vrijwaart je niet, de regel van @Ginz is ook duidelijk: iedere link in je blogpost moet die vermelding dragen...

Dat ik het wat kinderachtig vind dat je (=@Kiswum ) onmiddellijk weer met de vinger zit te wijzen is een andere discussie, je maakt er ook wel graag echt een discussie van net als de gemoederen wat bedaren he?

Net zoals ik die reactie van @PcDealer ook wat asociaal vind. Zoveel water onder de brug, eindelijk duidelijkheid en neuzen in dezelfde richting en ga je even iemand die nota bene niet ZO lang in dit vak zit ff ter verantwoording roepen?

Neem eens allemaal een dosis van 100mg Fukitol eventueel aangevuld met 10mg Chill-o-dan en wees eens wat verdraagzamer :(:)

[ Voor 28% gewijzigd door HyperBart op 11-06-2018 23:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

[...]

Ah, je bent er weer snel bij! Recordje volgens mijn boekhouding ;) Als je gewoon de blog had gelezen en gekeken, dan staat er duidelijk bij wat Tweakers wilt?
Hij spreek je gewoon aan op iets waarvan hij denkt dat het niet volgens de nieuwe regels is. Niet mis mee toch?

Daarnaast is het ook nog eens geen review, maar mijn mening, ideeën en oplossingen voor het probleem waar ik over praat in de video :)

Review of niet maakt niet uit

Maar:
Dus niet dat er mogelijk links met referrals staan. Dat is nog steeds niet transparant.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dodge_911 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:15:
[...]

Dus, nu we eindelijk een consensus hebben over wat mag ga jij lopen doordrammen over het feit dat 't lang duurde.
In eerste instantie werden de bezwaren die her en der werden geuit genegeerd, toen werden de regels tegenstrijdig uitgelegd (zou jij moeten beamen), waarna ik tevergeefs duidelijk probeerde te maken dat onduidelijkheid tot meer problemen leidt en werd verteld dat over het onderwerp vergaderd werd. Vervolgens een hele tijd niets en etterde het door. Dat lijkt mij toch een verbetermoment.
Je bent nu echt op zoek naar hele kleine spijkers bij laag water....
En jij zou gewoon blij moeten zijn...
Ginz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:16:
[...]

Omdat in het begin er eigenlijk geen communicatie nodig was. Er is namelijk nagenoeg nog nooit regelgeving geweest voor Tweakblogs. Nagenoeg.

Maar aangezien 2 partijen het niet eens met elkaar waren en elkaar er continue op aanspraken heb ik mijzelf moeten verdiepen in Tweakblogs en de geschiedenis die mij niet geheel bekend was.

Maar ik hoop toch dat ik niet bij elke actie een verklaring hoef af te leggen waarom iets een bepaalde tijd heeft moeten kosten, toch?
Ik heb vanaf het begin van dit topic gevraagd om eenduidig beleid. Toen werd ik niet gehoord/begrepen. Nu lijkt het net alsof sinds @dodge_911 met zijn blogs stopte ineens een boel kan.
HyperBart schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:17:
[...]
Net zoals ik die reactie van @PcDealer ook wat asociaal vind. Zoveel water onder de brug, eindelijk duidelijkheid en neuzen in dezelfde richting en ga je even iemand die nota bene niet ZO lang in dit vak zit ff ter verantwoording roepen?
Ik zie niet waarom de arbeidsrelatie hier iets mee te maken heeft of de geschiedenis van de Tweakblogs. Op het moment dat er problemen ontstaan deal je er mee. Zelf geef je ook aan "eindelijk", dus zoveel zitten we niet uit elkaar qua mening. Daarnaast is de vacature vervult na een zorgvuldige zoektocht. De functie heeft niet voor niets de woorden community en manager in zich. Dat geeft een bepaalde verwachting van degene die het uitoefend. Diegene zal ook wel een dikke huid hebben en dus tegen een stootje kunnen.
Neem eens allemaal een dosis van 100mg Fukitol eventueel aangevuld met 10mg Chill-o-dan en wees eens wat verdraagzamer :(:)
Kijk naar jezelf.

[ Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 25-12-2018 02:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

PcDealer schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:27:

Ik heb vanaf het begin gevraagd om eenduidig beleid. Toen werd ik niet gehoord/begrepen. Nu lijkt het net alsof sinds @dodge_911 met zijn blogs stopte ineens een boel kan.
Ik ga niet ontkennen dat het feit dat Dodge ermee stopte de boel in een stroomversnelling heeft gebracht.

Maar nogmaals, ik denk niet dat ik jou al mijn prioriteiten hoef uit te leggen?

Ik zie niet waarom de arbeidsrelatie hier iets mee te maken heeft of de geschiedenis van de Tweakblogs. Op het moment dat er problemen ontstaan deal je er mee. Zelf geef je ook aan "eindelijk", dus zoveel zitten we niet uit elkaar qua mening.
Nee, het is inderdaad duidelijk dat jij dat niet inziet. En dat is niet erg, ik heb namelijk ook op heel veel dingen niet het juiste inzicht om er een duidelijk oordeel over te geven. En dat doe ik dan ook niet, tot ik wel alle inzichten (denk te) heb(ben).

[ Voor 39% gewijzigd door Ginz op 11-06-2018 23:37 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi
Ginz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:24:
[...]

Hij spreek je gewoon aan op iets waarvan hij denkt dat het niet volgens de nieuwe regels is. Niet mis mee toch?

Dus niet dat er mogelijk links met referrals staan. Dat is nog steeds niet transparant.
Tis meer een principe en meer om de continue jacht dan aanspreken. Maar daar heb ik al een keer een reactie op gegeven. Ik laat het hier bij. Ben al blij genoeg dat jij en t.net duidelijkheid heb verschaft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Fijn dat dit punt eindelijk duidelijk is. Jammer dat er geen vergelijkbaar persoon zoals Dodge_911 voor Vraag en Aanbod is. Dan was probleem ook snel opgelost ipv dat het nog actueel is na alle jaren en vele topics verder. We houden hoop!

39

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

kanem0chi schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:37:
[...]

Tis meer een principe en meer om de continue jacht dan aanspreken. Maar daar heb ik al een keer een reactie op gegeven. Ik laat het hier bij. Ben al blij genoeg dat jij en t.net duidelijkheid heb verschaft. :)
Ik begrijp dat je dat zo ziet en misschien is het ook wel een beetje zo. Maar je kan toch ook niet ontkennen dat nu ik duidelijk regels stel, jij ze net weer even anders moet interpreteren.

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Fietsbel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:41:
Fijn dat dit punt eindelijk duidelijk is. Jammer dat er geen vergelijkbaar persoon zoals Dodge_911 voor Vraag en Aanbod is. Dan was probleem ook snel opgelost ipv dat het nog actueel is na alle jaren en vele topics verder. We houden hoop!
Ja, dat is inderdaad een ander geval waar ik (maar niet alleen ik) prioriteit aan moet geven. Maar geloof me, dat zijn echt niet de enige twee dingen. I wish it was...

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart

Ik zie niet waarom de arbeidsrelatie hier iets mee te maken heeft of de geschiedenis van de Tweakblogs.
Hij geeft je 1 op 1 de reden/antwoord op die vraag!
Ginz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:16:
[...]
Maar aangezien 2 partijen het niet eens met elkaar waren en elkaar er continue op aanspraken heb ik mijzelf moeten verdiepen in Tweakblogs en de geschiedenis die mij niet geheel bekend was. Daarop heb ik met meerdere personen en partijen gesproken, daarna een conclusie gesteld en die ook weer met mensen gedeeld. Je wilt namelijk niet dat als je iets vergeten bent, je het beleid weer mag herschrijven.

Als er duidelijkheid moet komen, dan is het beter om dat rustig en goed te doen, dan snel en niet zorgvuldig. Nou wil dat niet zeggen dat dit beleid 100% waterdicht is, maar ik heb mij uiterste beste gedaan om alle belangen zorgvuldig af te wegen.
Op het moment dat er problemen ontstaan deal je er mee. Zelf geef je ook aan "eindelijk", dus zoveel zitten we niet uit elkaar qua mening. Daarnaast is de vacature vervult na een zorgvuldige zoektocht. De functie heeft niet voor niets de woorden community en manager in zich. Dat geeft een bepaalde verwachting van degene die het uitoefend. Diegene zal ook wel een dikke huid hebben en dus tegen een stootje kunnen.
En die woorden/titel betekenen ook dat je niet over één nachtje ijs gaat en een consensus tussen meningen bij een bedrijf waar Tweakers deel van uit maakt ook moet bereiken, je doet het zo een beetje overkomen alsof @Ginz hier alleen maar zit te lurken op het forum en af en toe wat postjes schrijft en typfoutjes uit een beleid of FAQ haalt...

Daar (in zijn werk dus) kruipt allemaal best wat tijd, effort, nadenken en rethinking in...

Maar goed, redelijk off topic, als je wil mag je de discussie altijd verder voeren per DM :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het lijkt hier alsof Dodge met de stroomversnellingscredits er vandoor gaat, maar we moeten niet vergeten voor wie dit topic tot tweemaal aan toe weer tot leven geroepen is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel iets heb gepusht om uit te vinden waar de grens nou zat ;), totdat ik zwart op wit had dat er wat vreemde dingen in het beleid zaten. Ik ben immers ook niet gek en heb enorm veel lol beleefd aan de hoeveelheid politieagenterij op het forum, ook heb ik mensen beter leren kennen.

Nu is dat opgelost en ik vertrouw erop dat Ginz alle belangen goed heeft afgewogen. Blijkt dat toch niet zo te zijn uiteindelijk, dan kan Dodge altijd nog zijn reviews verwijderen. :P Ik ben blij met de uitspraak en volgens mij kan ook een groot gedeelte van de community zich erin vinden: De officiële blog van Frozen: Antwoorden op Vragen over Tweakblogs en Got

Bedankt voor de opheldering @Ginz! Ik vind dat je dit prima hebt aangepakt, in ieder geval zoals een communitymanager hoort te doen: door te onderzoeken wat er in de community speelt en hoe. Soms is daar inderdaad een klein beetje druk voor nodig vanuit de community. Daarvoor zijn we ook een community en geen totalitaire staat. (y)

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 12-06-2018 00:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Frozen schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 00:22:
Het lijkt hier alsof Dodge met de stroomversnellingscredits er vandoor gaat, maar we moeten niet vergeten voor wie dit topic tot tweemaal aan toe weer tot leven geroepen is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel iets heb gepusht om uit te vinden waar de grens nou zat ;), totdat ik zwart op wit had dat er wat vreemde dingen in het beleid zaten. Ik ben immers ook niet gek en heb enorm veel lol beleefd aan de hoeveelheid politieagenterij op het forum, ook heb ik mensen beter leren kennen.

Nu is dat opgelost en ik vertrouw erop dat Ginz alle belangen goed heeft afgewogen. Blijkt dat toch niet zo te zijn uiteindelijk, dan kan Dodge altijd nog zijn reviews verwijderen. :P Ik ben blij met de uitspraak en volgens mij kan ook een groot gedeelte van de community zich erin vinden: De officiële blog van Frozen: Antwoorden op Vragen over Tweakblogs en Got

Bedankt voor de opheldering @Ginz! Ik vind dat je dit prima hebt aangepakt, in ieder geval zoals een communitymanager hoort te doen: door uit te vinden wat en hoe dingen in de community spelen.
Helemaal gelijk. Jouw Google form was ook zeer handig en informatief.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Frozen schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 00:22:

Bedankt voor de opheldering @Ginz! Ik vind dat je dit prima hebt aangepakt, in ieder geval zoals een communitymanager hoort te doen: door te onderzoeken wat er in de community speelt en hoe. Soms is daar inderdaad een klein beetje druk voor nodig vanuit de community. Daarvoor zijn we ook een community en geen totalitaire staat. (y)
Ik ga niet met de credits lopen (althans toch niet bewust).
Ik heb er ook een TweakBlog aan gewijd waarin ik de credits juist weggeef :P

Laten we het erop houden dat er meerdere stokken in het kippenhok gegooid werden 8)

[ Voor 5% gewijzigd door dodge_911 op 12-06-2018 00:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dodge_911 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 00:35:
[...]

Ik ga niet met de credits lopen (althans toch niet bewust).
Ik heb er ook een TweakBlogs post aan gewijd waarin ik de credits juist weggeef :P
We zijn allemaal onderdeel van de community: iedereen verdient credits. Hierdoor is het duidelijker wat wel mag en wat niet mag, dat scheelt weer in de hoeveelheid "gepolitieagent". Dat soort dingen verpesten namelijk voor iedereen de ervaring op het forum. Gelukkig is dat nu uit de weg en kunnen we allemaal over tot de orde van de dag (of nacht).

Slaap lekker iedereen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
[...]

Ik was er zeer snel bij, maar jij was de eerste die de duidelijke regels weer anders probeerde om te buigen. Zoals het nu is is het duidelijk en transparant, maar het is jammer dat het niet in 1 keer goed kon gaan.

Kan nu iedereen zich aan de simpele regels houden anders blijft dit topic te lang open (want dit blijft het topic om verkeerde zaken te melden).

Edit, nieuwe inzichten vanaf een desktop:
Vooral deze regel is belangrijk, maar blijkbaar niet duidelijk, want het was op dat moment en nu ook nog niet toegepast:
Dus als je 1 zin hebt met 10 referrals, moet je achter elke link referral erachter zetten, momenteel is het afgedaan met slechts 1 referral verwijzing, terwijl het er 2 zin in 1 zijn.

Mocht je 1 blog maken met alleen maar referrals erin, dan mag dat gerust (is niet verstandig voor je Tweakers reputatie), maar dan wordt wel geacht dat het bij elke link wordt genoemd en niet slechts 1 keer bovenin de pagina of bij slechts 1 link.

Mocht je straks een gesponsorde product reviewen/posten, dat is prima, maar check even regel 2 zeeeeer aandachtig.
PcDealer schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:55:
[...]

Sinds februari?

Het is volgens mij al duidelijk en uitgesproken, maar het betreden van de functie van communitymanager is niet zomaar iets. Daar heb je tijd, veel tijd voor nodig om zaken op te pakken. Ik vermoed dat er zaken zijn die belangrijker zijn dan dit soort dingen om direct op te pakken. Het is goed dat het nu is opgepakt en duidelijk is gemaakt door Tweakers / @Ginz _/-\o_.

Laten we er tijdens de abodag nog even rustig over praten.

[ Voor 44% gewijzigd door Kiswum op 12-06-2018 14:42 . Reden: extra inzichten vanaf de desktop ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Maar, nu er daadwerkelijk beleid is, neem ik aan dat er ook daadwerkelijk sancties zullen zijn als iemand het [weer eens...] nodig vind om "buiten de lijntjes te kleuren" ?

Kleine puntjes bij de nieuwe regels:

2: Ik vind het eerlijk jammer dat je slechts hoeft te zeggen "ik heb het "gekregen"", ik had liever gezien [ook bij de FP-reviews] dat je gewoon duidelijk moet zeggen van wie je het hebt gekregen. Om de boel wat beter op waarde te kunnen schatten zeg maar. Er zit imho een verschil tussen Dodge die meuk van Banggood krijgt, of iemand die producten krijgt direct van de fabrikant.

3: Zoals al gezegd is door iemand, dan hoop ik wel dat het makkelijker wordt om blogs te volgen die je wil volgen, en blogs die je totale onzin vindt gewoon onzichtbaar kan maken in de feed.

Maar, blij dat er duidelijkheid is. Al ben ik wel weer zo cynisch dat ik bang ben er toch wat mensen zijn die weer op het randje gaan zitten van wat wel en niet mag omdat dat hen wat beter uitkomt, en ik verwacht ook wel een kans op wat spammerigheid. Geld haalt nou eenmaal het slechtste in mensen naar boven :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

RobinHood schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:52:
Maar, nu er daadwerkelijk beleid is, neem ik aan dat er ook daadwerkelijk sancties zullen zijn als iemand het [weer eens...] nodig vind om "buiten de lijntjes te kleuren" ?

Kleine puntjes bij de nieuwe regels:

2: Ik vind het eerlijk jammer dat je slechts hoeft te zeggen "ik heb het "gekregen"", ik had liever gezien [ook bij de FP-reviews] dat je gewoon duidelijk moet zeggen van wie je het hebt gekregen. Om de boel wat beter op waarde te kunnen schatten zeg maar. Er zit imho een verschil tussen Dodge die meuk van Banggood krijgt, of iemand die producten krijgt direct van de fabrikant.
Dat gaan (vooralsnog) niet doen. Dat is ook niet nodig op de frontpage, dus zeker (nog) niet bij de Tweakblogs
3: Zoals al gezegd is door iemand, dan hoop ik wel dat het makkelijker wordt om blogs te volgen die je wil volgen, en blogs die je totale onzin vindt gewoon onzichtbaar kan maken in de feed.

Maar, blij dat er duidelijkheid is. Al ben ik wel weer zo cynisch dat ik bang ben er toch wat mensen zijn die weer op het randje gaan zitten van wat wel en niet mag omdat dat hen wat beter uitkomt, en ik verwacht ook wel een kans op wat spammerigheid. Geld haalt nou eenmaal het slechtste in mensen naar boven :/
Ik begrijp de wens en wil daar ook vast wel eens een ticket voor inschieten, maar de prioriteit daarvoor is gewoonweg laag. En helaas zit onze afdeling development niet met hun voeten op tafel en vinger in hun neus.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 20:35
Ginz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:35:
Ik begrijp de wens en wil daar ook vast wel eens een ticket voor inschieten, maar de prioriteit daarvoor is gewoonweg laag. En helaas zit onze afdeling development niet met hun voeten op tafel en vinger in hun neus.
Zou een per-user-blacklist voor de tweakblogs misschien eens als community-pick gepresenteerd kunnen worden? Immers is die community-pick juist bedoeld om devvers aan het werk te zetten voor iets wat de community graag wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

vanaalten schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:50:
[...]

Zou een per-user-blacklist voor de tweakblogs misschien eens als community-pick gepresenteerd kunnen worden? Immers is die community-pick juist bedoeld om devvers aan het werk te zetten voor iets wat de community graag wil.
Ga je gang, daarvoor hebben we Mooie Features

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ginz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Ga je gang, daarvoor hebben we Mooie Features
Is al richting de tig keer aangevraagd de afgelopen 5 jaar of meer ;)

Telkens hetzelfde "geen prioriteit" "andere dingen" etc etc.

Misschien moet Dodge weer weggaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
RobinHood schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:11:
[...]
Misschien moet Dodge weer weggaan? :+
Lol, dan moet ik eerst 'n eigen feature request doen om m'n posts allemaal tegelijk onzichtbaar te kunnen maken _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
vanaalten schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:50:
[...]

@RobinHood Check deze post van @Gropah even:
Gropah in "Blokkeren van specifieke tweakblogs"
code:
1
a[href*="url_naar_blog_inclusief_https"] { display:none; }

Ik heb het getest en het werkt echt! Bepaalde personen kun je op deze manier uit je tracker halen. Deze feature laat ik dus even aanstaan op mijn Custom stylesheet en RSS trackers sectie: https://tweakers.net/instellingen/layout/

Edit: helaas werkt deze aanpassing alleen in de desktop omgeving en niet op een smartphone / mobiele weergave. Laat dit nét de wijze zijn waarop ik de site vooral bezoek :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 13-06-2018 09:02 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Zie Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs" voor de meest recente regels rondom referrals. In het kort: referrals zijn op Tweakblogs, mits netjes aangemerkt als referral, gewoon toegestaan. Melden van referrals in dit topic heeft alleen zin als de poster ervan niet aan die voorwaarde voldoet.

~[html]<span style="font-size: 22px">Dit topic is alleen bedoeld voor spam op Tweakblogs. Voor spam onder nieuwsberichten kun je terecht in Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*.</span>~[/html]