Tweakblogs review: Item gekregen, gesponsord, gekocht, etc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Op verzoek van Kanem0chi open ik dit topic omdat ik vind dat hij sinds juni 2017 moet aangeven hoe hij aan een product komt (het hoeft niet in detail, maar slechts met de voorwaarden die nu bij reviews zijn gesteld).

Net als bij reviews moet je sinds die tijd aangeven hoe je aan een product bent gekomen. Met een simpele dropbox wordt dat netjes aangegeven voordat je een review schrijft. Tevens zie je bovenin de review of het een gesponsord of Testpanel product is.

Aangezien hij zijn reviews/videos (volgens velen zijn het biased advertorials) op een Tweakblog plaatst, denkt hij dat die regel niet voor hem geldt. Hij zal dus ook niets aan zijn blogs doen totdat een admin ingrijpt en netjes aangeeft dat gesponsorde artikelen op het Tweakers platform, ook voorzien moeten zijn van een soort disclaimer zoals: dit is een gesponsord bericht of dit item is ontvangen in ruil voor een (eerlijke) review.

Doordat er geen tijd meer wordt gestoken in het ontwerp van Tweakblogs, zal het volstaan om de gebruiker er persoonlijk op aan te spreken. Hij kent de regels zeer goed, maar omzeilt het bewust door reviews via blogs te promoten.

*Waar je Kanem0chi ziet staan, mag elke andere naam staan waarbij gesponsorde artikelen een hoofdrol hebben in een Tweakblog.

Zou het volstaan om alleen in een video aan te geven of iets is gesponsord (richtlijn van YT zelf) of is het ook belangrijk om het minimaal in de inleidende tekst van de Tweakblog te benoemen?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Weet je hoe je hem het hardste hebt? Niet op zijn advertorials klikken. Ik verwacht van Tweakers wat dit betreft niets. Kansen genoeg gehad.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 22:01
Herman, ik denk dat het goed is dat je dit topic geopend heb en je tijd hier aan heb besteed, laten we dat eventjes voorop stellen, want dan kunnen de "echte politie agenten" en Mods/Crew er naar kijken, zodat jij dat niet langer hoeft te doen. :)

In plaats van een persoonlijke vendetta, want dat is het ondertussen nu zeker wel geworden, is het misschien handiger om een 'feature request' aan te vragen om bijvoorbeeld blogs te filteren of een topic te open wat betreft het verbeteren/aanpassen/ van de regels op Tweakblogs omdat ze volgens JOU er niet aan voldoen. Vooral dat JOU is een belangrijk punt, want ondertussen heb ik al zoveel blogposts toegevoegd zonder ook maar enige feedback van een Mod of Crew member @Ginz (Martijn Wester: Luchtvervuiling problemen , die zelfs gewoon op mijn Blogs reageren?

Het is al meerdere malen aangegeven dat tweakers.net strakkere regels heeft dan Tweakblogs en die ideologie volg ik graag. NL geschreven reviews op Tweakers.net waar heel veel mensen wat aan hebben, zoals de Mi Band 2 die al 100.000 keer is gelezen (productreview: Xiaomi Mi Band 2 Zwart (Zwart) review door kanem0chi, andere wat minder interessante gadgets, weinig tijd, zin je kan van alles en nog wat redenen verzinnen, waar ik video leuker bij vindt passen, plaats ik daar, zoals: Martijn Wester: Luchtvervuiling problemen . :)

Ojah, over dat Masker aangezien je graag alles over een kam scheert: https://imgur.com/a/v6F8nLM

Trouwens, bijna vergeten het bericht van @Orion84 : Orion84 in "Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018"
@Dirk : Dirk in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"
en @Ginz Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs" & Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"

Je weet heel goed hoe alles in elkaar steekt aangezien je het nu probeert om op de persoon zelf de aanval te doen :)

Fijne zondag nog, hopelijk kan je er nog een beetje van genieten, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Edit: ojah, helemaal vergeten, sinds 1 jan 2018 hebben alle vids een affiliatie en sponsor disclaimer in de beschrijving van de video, mocht j t nog zo graag willen weten. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door kanem0chi op 27-05-2018 19:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint inderdaad een persoonlijke vendetta te worden van zandbak-niveau, en uitspraken als:
Het ging allemaal goed totdat er teveel marketing reviews/advertorials met referral links werden geplaatst.
(staat als commentaar hier)

doen mij er sterk aan denken dat de een de ander geen goed handeltje gunt, en wie in dit geval de een is, en wie de ander lijkt me geheel duidelijk.

Zelf kan ik me best voorstellen dat Tweakers niet het vehikel wil zijn voor (semi-)commerciële uitlatingen van soms tenenkrommend niveau (qua inhoud en taal), maar dat staat wat mij betreft los van de persoonlijke aanvallen die hier nu geopend worden.

Op zich denk ik dat de uitingen van een hele rij (seriële) reviewers hier niets te zoeken hebben, noch op de hoofdsite, noch op een blogdienst. Schijnbaar echter kan Tweakers deze content niet missen, waardoor ze blijft staan. So be it, maar laat dan het politie-agentje spelen aan degenen die er voor aangesteld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
kanem0chi schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:31:
Herman, ik denk dat het goed is dat je dit topic geopend heb en je tijd hier aan heb besteed, laten we dat eventjes voorop stellen, want dan kunnen de "echte politie agenten" en Mods/Crew er naar kijken, zodat jij dat niet langer hoeft te doen. :)

In plaats van een persoonlijke vendetta, want dat is het ondertussen nu zeker wel geworden, is het misschien handiger om een 'feature request' aan te vragen om bijvoorbeeld blogs te filteren of een topic te open wat betreft het verbeteren/aanpassen/ van de regels op Tweakblogs omdat ze volgens JOU er niet aan voldoen. Vooral dat JOU is een belangrijk punt, want ondertussen heb ik al zoveel blogposts toegevoegd zonder ook maar enige feedback van een Mod of Crew member @Ginz (Martijn Wester: Luchtvervuiling problemen , die zelfs gewoon op mijn Blogs reageren?

Het is al meerdere malen aangegeven dat tweakers.net strakkere regels heeft dan Tweakblogs en die ideologie volg ik graag. NL geschreven reviews op Tweakers.net waar heel veel mensen wat aan hebben, zoals de Mi Band 2 die al 100.000 keer is gelezen (productreview: Xiaomi Mi Band 2 Zwart (Zwart) review door kanem0chi, andere wat minder interessante gadgets, weinig tijd, zin je kan van alles en nog wat redenen verzinnen, waar ik video leuker bij vindt passen, plaats ik daar, zoals: Martijn Wester: Luchtvervuiling problemen . :)

Ojah, over dat Masker aangezien je graag alles over een kam scheert: https://imgur.com/a/v6F8nLM

Trouwens, bijna vergeten het bericht van @Orion84 : Orion84 in "Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018"
@Dirk : Dirk in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"
en @Ginz Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs" & Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"

Je weet heel goed hoe alles in elkaar steekt aangezien je het nu probeert om op de persoon zelf de aanval te doen :)

Fijne zondag nog, hopelijk kan je er nog een beetje van genieten, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Het topic gaat niet om referrals, ik weet niet waarom je dat onderwerp naar boven brengt. Je hoeft niets van me aan te trekken, maar het is wel handig als je het inhoudelijk houdt.

Dit topic gaat over de content die op het Tweakers platform wordt gepubliceerd, waarbij de ACM en Tweakers regels worden genegeerd. In dit geval heb ik jou als voorbeeld gesteld. Jij bent hierin de grootste verbruiker van blogs waarbij niet wordt aangegeven dat er gebruik wordt gemaakt van gesponsord materiaal.

Een factuur om te bewijzen dat je iets hebt gekocht, zegt niets over je andere artikelen. Wel vreemd dat je niet iets zegt over de laatste 2 acties, maar wél een voorbeeld geeft van een artikel dat een tijd geleden is geplaatst.

Siask, ik gun hem zijn handeltje, inkomsten, views, etcetera, maar waarom op de huidige manier?
Wat betreft reclames en ACM regels, dat laat ik over aan de redactie, vandaar dat ik dit topic opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:56:

doen mij er sterk aan denken dat de een de ander geen goed handeltje gunt, [...]
Sinds wanneer zijn Tweakblogs voor handel?
Zelf kan ik me best voorstellen dat Tweakers niet het vehikel wil zijn voor (semi-)commerciële uitlatingen van soms tenenkrommend niveau (qua inhoud en taal), [...]
Nu spreek je jezelf tegen.
Op zich denk ik dat de uitingen van een hele rij (seriële) reviewers hier niets te zoeken hebben, noch op de hoofdsite, noch op een blogdienst.
Nogmaals.
Schijnbaar echter kan Tweakers deze content niet missen, waardoor ze blijft staan. So be it, maar laat dan het politie-agentje spelen aan degenen die er voor aangesteld zijn.
Die doen bitter weinig. Hoewel ik zie dat een verdwaalde mod recent wel zegt waar het op staat en ernaar handelt (pun!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn gedachtengang herhalen en verduidelijken. Ik zie niet in waar ik mijzelf tegenspreek, maar alla.
  1. het woord 'handeltje' wordt hier overdrachtelijk gebruikt, en daarmee bedoel ik niet dat er iets verkocht wordt, maar dat er een commerciële activiteit ontplooid wordt, of in ieder geval iets dat tot doel heeft om geld te genereren
  2. ik constateer dat er veel (gesponsorde) content geplaatst wordt op Tweakers en geliëerde diensten
  3. deze content is bij tijd en wijle inhoudelijk en taalkundig niet erg sterk
  4. ik kan mij voorstellen dat de redactie en/of de eigenaren van Tweakers hier niet mee geassociëerd willen worden
  5. ik vind het jammer dat dit tegenwoordig de mores is op Tweakers
  6. ik schik mij hierin
  7. desonanks vind ik het niet nodig, noch wenselijk dat gebruikers zelf en publique andere gebruikers hierop aanspreken
  8. te meer daar zij zinnen gebruiken als: Het ging allemaal goed totdat er teveel marketing reviews/advertorials met referral links werden geplaatst. en daarmee aangeven dat zij zich van hetzelfde bedienen
  9. voor mijzelf zie ik geen toegevoegde waarde "gesponsorde" reviews die door een kleine groep geplaatst worden
  10. wat mij betreft worden deze niet meer geplaatst
  11. ik ben echter gast hier, dus voeg mij in het beleid
Als jouw opmerking over mezelf tegenspreken gaat over het feit dat ik iemand aanspreek op het aanspreken van een ander, dan staaft dat natuurlijk mijn eerdere punt dat sommigen zichzelf wat anders gunnen dan een ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@Kiswum Biased advertorials, daar staan er ook el ettelijke honderden van op de Tweakersreview-sectie. Aangezien je die met hand en tand verdedigt als goudeerlijke content ben ik nogal verbaasd dat je dat hier als argument durft aan te halen. Meten met twee maten much?

Blijft het nauwelijks aangeven van gesponsorde content op de blogs over, daar mag inderdaad best wat aan gebeuren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:53:
[...]
Ik zal mijn gedachtengang herhalen en verduidelijken. Ik zie niet in waar ik mijzelf tegenspreek, maar alla.
Ik neem mijn woorden terug. Ik heb de context niet goed ingeschat nu ik het voor de zoveelste keer lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mag ik even zeggen dat ik dit toch wel ongelofelijk kinderachtig vind. Ik zag toevallig de laatste blog van @dodge_911 omdat deze op de frontpagina gelinkt werd en daar kwam even het vingertje van @PcDealer langs: DodgeReviews: So long and thanks for all the fish!

Ik citeer:
Jammeer dat je een urlshortener gebruikt die direct doorlinkt naar een sub. Het is dat ik dat moet bevestigen. Nee, laat ik dat maar niet doen op deze manier
Ik snap dat er aan regels gehouden dient te worden maar kom op. Dit is een discussie waar al tijden een vingertje gewezen word naar elkaar. Ik snap dan ook het nut niet van dit topic? Dit is niets meer dan een heksen jacht of gewoon iemand publiekelijk aan de schandpaal nagelen.
Kunnen jullie als jagers deze tijd niet anders indelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Mrjraider schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:27:
Ik snap dan ook het nut niet van dit topic?
De reden van dit topic is omdat Kanem0chi het door de admins wil laten oplossen, vandaar dit topic. Mocht het er niet duidelijk in staan in de OP, dan zie ik dat graag tegemoet, zodat ik het duidelijker kan formuleren.

Het lijkt me beter om het hier ontopic te houden en dat is: Tweakblogs waarbij je moet aangeven of je voor een review of unboxing aangeeft dat je het product gekregen, gekocht, gesponsord of op een andere manier binnen gekomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mrjraider schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:27:
Mag ik even zeggen dat ik dit toch wel ongelofelijk kinderachtig vind.
Ik vind het jammer dat er een niet duidelijke url wordt gebruikt die direct linkt naar een pagina waarop de klikker aangeeft lid te willen worden van het kanaal. Het is dat Google nog om een bevestiging vraagt, anders was dit een hele makkelijke subfarming geweest, zelfs misleidend. Ik had deze user hoger dan dat ingeschat.

Maar de reden dat hij weggaat is de onduidelijkheid die tweakers schept.
Kiswum schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:40:
[...]
De reden van dit topic is omdat Kanem0chi het door de admins wil laten oplossen, vandaar dit topic. Mocht het er niet duidelijk in staan in de OP, dan zie ik dat graag tegemoet, zodat ik het duidelijker kan formuleren.
Het staat er:
Op verzoek van Kanem0chi open ik dit topic [...]

Tweakblogs waarbij je moet aangeven of je voor een review of unboxing aangeeft dat je het product gekregen, gekocht, gesponsord of op een andere manier binnen gekomen is.
Als ik me de ACM-regels goed herinner is dat inderdaad een verplichting vanuit de gebruiker en de faciliteerder.

[ Voor 45% gewijzigd door PcDealer op 27-05-2018 22:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PcDealer schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:30:
Die doen bitter weinig. Hoewel ik zie dat een verdwaalde mod recent wel zegt waar het op staat en ernaar handelt (pun!).
Tweakblogs zijn gewoon vrijwel niet gemodereerd, en dat is altijd al zo geweest. Binnen de grenzen van de wet én de algemene voorwaarden kun je daar vrijwel alles plaatsen wat je maar wil. Het bericht dat je in de TS aanhaalt over reviews gaat bovendien wat Tweakers betreft niet op, want Tweakblogs zijn niet bedoeld om reviews te faciliteren. De gewone productreviews wel en daarom moet Tweakers daar een stuk verantwoordelijkheid nemen. Op Tweakblogs ligt die verantwoordelijkheid - áls die al van toepassing is - bij de eindgebruiker. Als ik een review in grafiti op de muur van de plaatselijke supermarkt schrijf is de supermarkt ook niet verantwoordelijk.

Ik ben van mening dat het doodslaan van de Tweakblogs met regels het platform niet ten goede komt. Ik zie er veel meer in om meer controle te hebben over wiens content je te zien krijgt zodat je blogs kan verbergen of juist andere blogs kan volgen.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 27-05-2018 22:49 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kiswum schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:40:
[...]

Het lijkt me beter om het hier ontopic te houden en dat is: Tweakblogs waarbij je moet aangeven of je voor een review of unboxing aangeeft dat je het product gekregen, gekocht, gesponsord of op een andere manier binnen gekomen is.
Volgens mij is er een oplossing voor. Melden in het daarvoor bestemde topic en afwachten wat de mods en Admins daarover te zeggen hebben. Punt. Is toch niet zo moeilijk?
Ik vind het belachelijk dat users daardoor worden weggejaagd. En dat gebeurd nu dus wel.

En dat heeft niets met de regels te maken maar met users die waarschijnlijk een alarm krijgen als er weer een post of blog is gepost door een van de "schimmige users".
PcDealer schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:42:
[...]

Ik vind het jammer dat er een niet duidelijke url wordt gebruikt die direct linkt naar een pagina waarop de klikker aangeeft lid te willen worden van het kanaal. Het is dat Google nog om een bevestiging vraagt, anders was dit een hele makkelijke subfarming geweest. Ik had die users hoger dan dat ingeschat.
Ik kan exact hetzelfde zeggen van jou en in dit geval @Kiswum die weten ook wat te doen. En dat is te melden in het topic en dan klaar. Users krijgen daar de kans zich te verdedigen, te verklaren en de kans dit te verbeteren en dan kan nadien een mod of admin zich erover buigen.. duidelijk toch?

Nee jullie (Omdat jullie beide dit onderwerp vaak aankaarten) geven de voorkeur aan te reageren onder de post, topics te openen en men ter verantwoording roepen. Nee dat is netjes en volwassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Mrjraider schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:49:
[...]

Volgens mij is er een oplossing voor. Melden in het daarvoor bestemde topic en afwachten wat de mods en Admins daarover te zeggen hebben. Punt. Is toch niet zo moeilijk?
Bij deze: Het topic.
[...]

Ik kan exact hetzelfde zeggen van jou en in dit geval @Kiswum die weten ook wat te doen. En dat is te melden in het topic en dan klaar. Users krijgen daar de kans zich te verdedigen, te verklaren en de kans dit te verbeteren en dan kan nadien een mod of admin zich erover buigen.. duidelijk toch?
Nogmaals, hier is het dat topic om het aan te geven.
Nee jullie (Omdat jullie beide dit onderwerp vaak aankaarten) geven de voorkeur aan te reageren onder de post, topics te openen en men ter verantwoording roepen. Nee dat is netjes en volwassen.
Niemand vind het leuk om een klacht te krijgen. Als je het via een DM doet, dan wordt er niets mee gedaan, als je het onder het topic doet, dan krijg je dit soort vragen, als je het via een topic doet, dan ben je achterbaks. Het is nooit goed om iemand te wijzen op een fout, althans, dat is het idee van degene die het verkeerd doet.

Maar als je er problemen mee hebt dat mensen iets aan de kaart stellen, dan kun je daar wellicht een topic over openen. Daarin kun je aangeven dat mensen geen dingen meer mogen aankaarten die (mogelijk) fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mrjraider schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:49:
[...]
Volgens mij is er een oplossing voor. Melden in het daarvoor bestemde topic en afwachten wat de mods en Admins daarover te zeggen hebben.
Welke voor de duidelijkheid?
Omdat jullie beide dit onderwerp vaak aankaarten
Volgens mij niet. Wij reageren wel op topics met aanverwante onderwerpen die door anderen zijn ingediend. Dus het is niet zo dat wij hierin alleen zijn. Daarbij wijkt mijn mening ook weleens af van @Kiswum.

[ Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 27-05-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
NMe schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:48:
[...]

Ik ben van mening dat het doodslaan van de Tweakblogs met regels het platform niet ten goede komt. Ik zie er veel meer in om meer controle te hebben over wiens content je te zien krijgt zodat je blogs kan verbergen of juist andere blogs kan volgen.
Bedankt voor je antwoord!
Bedoel je daarmee dat je de feature zou willen zien die hier wordt benoemd (het topic is overigens gesloten). Een persoonlijke blacklist voor users:
Blokkeren van specifieke tweakblogs
In dit verzoek wil ik het algemener maken, waardoor de uitslag voor iedereen zal gelden. Als dat er is, dan kunnen ze in dat topic worden genoemd, want dan zijn er namelijk definitieve richtlijnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Kiswum op 27-05-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kiswum schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:01:
[...]

Bedoel je daarmee dat je de feature zou willen zien die hier wordt benoemd (het topic is overigens gesloten). Een persoonlijke blacklist voor users:

[...]

In dit verzoek wil ik het algemener maken, waardoor de uitslag voor iedereen zal gelden. Als dat er is, dan kunnen ze in dat topic worden genoemd, want dan zijn er namelijk definitieve richtlijnen.
En daarom trek je weer je trukendoos los om @kanem0chi weer even flink in het zonnetje te zetten.

Volgens mij heb je in de eerder genoemde topic al eens gevraagd om algemenere richtlijnen. Kan daar niet gewoon op gewacht worden? Er begaat niemand een misdaad waarvoor je de bak in moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kiswum schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:01:
[...]

Hoe het precies invulling moet krijgen laat ik graag aan het devteam over, al dan niet na sparren met mensen die meer met de Tweakblogs doen dan ik. :) Maar ik vind (persoonlijke mening, niet vanuit mijn functie) wel dat gebruikers betere tools kunnen gebruiken om bij voor hun interessante Tweakblogs uit te komen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Mrjraider schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:08:
[...]

En daarom trek je weer je trukendoos los om @kanem0chi weer even flink in het zonnetje te zetten.

Volgens mij heb je in de eerder genoemde topic al eens gevraagd om algemenere richtlijnen. Kan daar niet gewoon op gewacht worden? Er begaat niemand een misdaad waarvoor je de bak in moet.
Het is prima dat je Kanem0chi verdedigd, maar soms ga ik wel in op zijn verzoeken/reacties :). De woorden die ik hiervoor heb gekozen zijn redelijk mild en het was niet echt een trukendoos die ik heb geopend.

Ik kan me niet herinneren dat ik een verzoek heb ingediend om de regels van reviews volledig door te trekken naar Tweakblogs. Ik ging er namelijk vanuit dat Tweakblogs gelijk staan aan de regels op het Tweakers platform.
Mocht ik het verzoek nu voor de 2e keer doen, dan is dat zeer zeker niet de bedoeling en dan mag je gerust laten zien waar ik (of een andere user) het verzoek heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kiswum schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:15:
[...]

Het is prima dat je Kanem0chi verdedigd, maar soms ga ik wel in op zijn verzoeken/reacties :). De woorden die ik hiervoor heb gekozen zijn redelijk mild en het was niet echt een trukendoos die ik heb geopend.

Ik kan me niet herinneren dat ik een verzoek heb ingediend om de regels van reviews volledig door te trekken naar Tweakblogs. Ik ging er namelijk vanuit dat Tweakblogs gelijk staan aan de regels op het Tweakers platform.
Mocht ik het verzoek nu voor de 2e keer doen, dan is dat zeer zeker niet de bedoeling en dan mag je gerust laten zien waar ik (of een andere user) het verzoek heb gedaan.
Het is in ieder geval al eens benoemd: zonder dat er naar is gevraagd
Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"

Waar het mij momenteel om gaat is het het vooral vingertje wijzen is. Je ziet het hier in dit topic, je ziet het in Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs en je ziet het op de TweakBlogs. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik heb in Mrjraider in "Blokkeren van specifieke tweakblogs" al eens geopperd dat de gehele TweakBlog eens een makeover gaat krijgen omdat deze hopeloos is verouderd.

Ik stel voor dat de fakkels gedoofd worden totdat er een antwoord van Tweakers komt met betrekking tot de blogs. Hoewel het antwoord al een beetje is gegeven > Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
PcDealer schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:42:
[...]

Ik vind het jammer dat er een niet duidelijke url wordt gebruikt die direct linkt naar een pagina waarop de klikker aangeeft lid te willen worden van het kanaal. Het is dat Google nog om een bevestiging vraagt, anders was dit een hele makkelijke subfarming geweest, zelfs misleidend. Ik had deze user hoger dan dat ingeschat.
Maar dat is het niet. En ik vermeld duidelijk dat het om subscriben gaat.
Daarnaast, wat is er niet duidelijk aan : http://bit.ly/subtododgereviews?
Wie een hond wil slaan kan licht een stok vinden lijkt me hier wel van toepassing.
Ik ben vertrokken omdat ik dit soort al dan niet gefundeerde gemoraalridder kan missen als kiespijn.
Ik doe dit nog steeds voor de lol ervan, niet om er rijk van te worden.
En al helemaal niet om freakin' kopzorgen van te hebben.

Jij heb jouw mening over het gebruik van shortened links, ik de mijne. En niet meer dan een mening. Geen regel dus.

[ Voor 13% gewijzigd door dodge_911 op 27-05-2018 23:29 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Mrjraider schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:24:
[...]

Het is in ieder geval al eens benoemd: zonder dat er naar is gevraagd

Waar het mij momenteel om gaat is het het vooral vingertje wijzen is. Je ziet het hier in dit topic, je ziet het in Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs en je ziet het op de TweakBlogs. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik heb in Mrjraider in "Blokkeren van specifieke tweakblogs" al eens geopperd dat de gehele TweakBlog eens een makeover gaat krijgen omdat deze hopeloos is verouderd.

Ik stel voor dat de fakkels gedoofd worden totdat er een antwoord van Tweakers komt met betrekking tot de blogs. Hoewel het antwoord al een beetje is gegeven > Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"
Het is jammer dat je dit topic vergist met referrals waar de vorige topics over gingen. Dat staat hier niet ter discussie, want dat is al afgerond.

Het laatste antwoord waar je naar linkt is inmiddels achterhaald. Op 31 maart is besloten om alle referrals te verbieden op het gehele Tweakers platform. Echter (nogmaals), dat is hier niet de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kiswum schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:32:
[...]

Het is jammer dat je dit topic vergist met referrals waar de vorige topics over gingen. Dat staat hier niet ter discussie, want dat is al afgerond.

Het laatste antwoord waar je naar linkt is inmiddels achterhaald. Op 31 maart is besloten om alle referrals te verbieden op het gehele Tweakers platform. Echter (nogmaals), dat is hier niet de discussie.
Volgens mij is aangegeven dat een reviewer aangeeft hoe hij of zij aan een product is gekomen zowel op Tweakers.net als op de Blogs, leek me vrij logisch. Dus dan hoeft deze heksenjacht toch niet?

Edit: er wordt hier wel degelijk gesproken over referrals en andere doorsluislinken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 27-05-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Mrjraider schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:35:
[...]

Volgens mij is aangegeven dat een reviewer aangeeft hoe hij of zij aan een product is gekomen zowel op Tweakers.net als op de Blogs, leek me vrij logisch. Dus dan hoeft deze heksenjacht toch niet?

Edit: er wordt hier wel degelijk gesproken over referrals en andere doorsluislinken.
Het is echt geen heksenjacht, dat maak jij ervan door het zo'n naam te geven.
Helaas wordt in dit soort blogs niet in de tekst aangegeven hoe men aan zo'n product komt, vandaar dat dit topic is geopend.

Door mij is in de OP niet gesproken over referrals, maar slechts in reacties naar jou bijvoorbeeld. Daarbij geef ik aan dat referrals niet ter discussie staan in dit topic, maar dat het ergens anders thuishoort.

Tevens heb ik het niet over doorsluislinken, dat zijn PcDealer en Dodge_911 en ook dat staat hier niet ter discussie en hoeft hier dus ook niet gevoerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Er is een uitkomst met betrekking tot Tweakblogs en gesponsorde items.
Die conclusie is hier te vinden:
2: Aangeven of een product gesponsord is of niet
Net zoals op de frontpage, verwachten wij dat de bloggers vanaf nu aangeven als ze het product hebben gekregen. Dat hoeft (op dit moment nog) niet zo officieel als op de frontpage. Maar gewoon even aangeven dat je het product gekregen hebt (niet nodig om dit, zoals op de frontpage "gesponsord" te noemen). Dit mag in woord, of in tekst.
Het bovenstaande is voor mij duidelijk. Nu maar hopen dat het voor iedereen duidelijk is:
Product niet gekocht of gekregen (met een tegenprestatie)? VERMELD HET DAN IN JE BLOG!

Sorry capslock admins, maar sommige houden ervan om de regels zeer ver uit te rekken in hun eigen belang.

Pagina: 1