Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:07
symen89 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:39:
Hi!,

Zijn er hier mensen die een switchbot in homebridge werkend hebben.
Via de switchbot app heb ik het mac adress verkregen en heb deze tutorial gevolgd.
https://www.switch-bot.co...n/control-with-homebridge.
via mijn iPhone werkt de switch prima maar binnen homebridge doet het niets.

sudo hcitool lescan

laat de het mac adres ook zien dus de pi zit binnen de range.

tips?
Heb ook vrij recent een switchbot geprobeerd, kreeg hem alleen na een halve dag knutselen niet aan de praat met Homebridge dus weer terug gestuurd. Maar het schijnt wel mogelijk te zijn, met een RPi als hub. Je zou eventueel ook een hub van switchbot kunnen kopen en vervolgens middels ifttt plug-in de switchbot aansturen. Maar ja, kost je wel weer een hub...

droperator.nl

• symen89
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-01 16:23
Rgerr schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:50:
[...]

Heb ook vrij recent een switchbot geprobeerd, kreeg hem alleen na een halve dag knutselen niet aan de praat met Homebridge dus weer terug gestuurd. Maar het schijnt wel mogelijk te zijn, met een RPi als hub. Je zou eventueel ook een hub van switchbot kunnen kopen en vervolgens middels ifttt plug-in de switchbot aansturen. Maar ja, kost je wel weer een hub...
Welke plugin heb je gebruikt? Ik zag dat home assistant wel support bied voor de switchbot maar dat is misschien iets voor het HA topic. Een hub is mijn laatste optie

• Rgerr
symen89 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:03:
[...]

Welke plugin heb je gebruikt? Ik zag dat home assistant wel support bied voor de switchbot maar dat is misschien iets voor het HA topic. Een hub is mijn laatste optie
Alle opties geboden in dat topic, maar had er op een gegeven moment geen zin meer in. Dus de hoop opgegeven, mede doordat de functie waarvoor de switchbot bedoeld was ook op een andere manier kon worden opgelost.

droperator.nl

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:52
Ik heb gister 2 On/Off schakelaars toegevoegd in Domoticz en daarna ze omgezet naar "Door lock" en het soort schakelaar werd ook doorgevoerd in HomeKit.

Nu wil ik ze terug zetten naar On/Off (omdat door lock eerst een melding geeft of hij uitgevoerd moet worden) maar die wijziging komt niet door.

Heb ze rond het middag uur weer aangepast... Iemand een idee zonder die accessoires folder te verwijderen? Dan kan ik straks weer mijn automatiseringen opnieuw opbouwen namelijk :(

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-01 06:47
Er is een firmware update voor de Xiaomi hub beschikbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:19
In iOS13 beta zie ik de humidity niet meer :? Hopelijk komt het terug!
EDIT: naja als ik op het icoontje van de temp druk, dan komt er een nieuw soort popupje met ook de humidity.

https://tweakers.net/ext/f/oFPhEg49ON8vYJ95xdv2dWvH/thumb.jpg

Menesis wijzigde deze reactie 30-06-2019 22:58 (65%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:06
Menesis schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:54:
In iOS13 beta zie ik de humidity niet meer :? Hopelijk komt het terug!
EDIT: naja als ik op het icoontje van de temp druk, dan komt er een nieuw soort popupje met ook de humidity.

[Afbeelding]
Yep
Zie homekit topic

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-01 14:21

flexje

got-father

Sinds een week update homebridge de status niet meer, zodra ik de home app (ios) afsluit en opnieuw open zie ik de juiste status. In de logs staat niks bijzonders....

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
flexje schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:07:
Sinds een week update homebridge de status niet meer, zodra ik de home app (ios) afsluit en opnieuw open zie ik de juiste status. In de logs staat niks bijzonders....
Log je hub even uit en weer in van iCloud. Doet vaak wonderen.

droperator.nl

• flexje

flexje

got-father

Rgerr schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:39:
[...]

Log je hub even uit en weer in van iCloud. Doet vaak wonderen.
Tnx voor de tip ga ik vanavond proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
Weet iemand of er een plugin is waarmee ik mijn Logitech Circle 2 Wireless toch in HK krijg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
Serena schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:53:
Weet iemand of er een plugin is waarmee ik mijn Logitech Circle 2 Wireless toch in HK krijg?
Kon zo geen plug-in specifiek voor de Circle vinden, maar probeer eens of je er een lokale stream uit kunt krijgen. Als dat mogelijk is, kun je bijvoorbeeld ffmpeg plug-in gebruiken.

droperator.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Ben je niet bang dat je batterijen binnen no time leeg zijn dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:44:
Ben je niet bang dat je batterijen binnen no time leeg zijn dan?
Ik kijk hem niet 24/7 uit. Maar zou het wel fijn vinden als die in de ‘kamer’ (lees voortuin) wordt weergegeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
Het is zover, eindelijk is het mogelijk om je Ring camera (alleen snapshot) in Homebridge te krijgen!

https://github.com/dgreif/ring/tree/master/homebridge

Gebruik deze plug-in, camera separaat toevoegen middels je Homebridge code en voila: zodra de deurbel wordt ingedrukt krijgt je een push bericht met ring camera snapshot!

Mocht je een andere ring plug-in gebruiken, dien je voordien wel je accessories map te verwijderen.

:D

Rgerr wijzigde deze reactie 12-07-2019 17:11 (13%)

droperator.nl

• paQ
Beetje snel ook?

• Rgerr
Snapshot duurt zo’n 4 sec om te updaten, langzamer dan lokale camera’s (<1 sec), maar vrij acceptabel. Moet het nog zien of die ook daadwerkelijk een snapshot weet te pakken van het moment dat er aangebeld wordt. Maar: dit is al heel wat!

droperator.nl

• Serena
Holy crap, ik verwijderde heel per ongeluk HomeBridge in de Home 3 app.
Wat een werk om alles weer terug te zetten. Pfff…

• Serena
Rgerr schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:59:
Het is zover, eindelijk is het mogelijk om je Ring camera (alleen snapshot) in Homebridge te krijgen!

https://github.com/dgreif/ring/tree/master/homebridge

Gebruik deze plug-in, camera separaat toevoegen middels je Homebridge code en voila: zodra de deurbel wordt ingedrukt krijgt je een push bericht met ring camera snapshot!

Mocht je een andere ring plug-in gebruiken, dien je voordien wel je accessories map te verwijderen.

[Afbeelding]

:D
Wat heb je allemaal in je code gezet?
Ik merk nu dat het blauwe lampje op de bel zelf heel lang blijft draaien.
Hij wordt ook onderaan het favorietenscherm bij camera’s weergegeven. Denk dat ik nog wat dingen bij moet dan alleen de eerste drie regels toch?

Serena wijzigde deze reactie 12-07-2019 22:06 (14%)

• Serena
Als aanvulling. Helemaal happy, hij maakt er gewoon echt een HomeKit camera van. Het is live beeld!!
Zelfs met de Home 3 app verschijnt hij nu netjes in de lijst op het widgetscherm.
Alleen de snapshots werken hier niet lekker.
Maar ben hier al heeeeel blij mee!!!
Dan is het niet zo heel erg dat de Logitech Circle 2 Wireless niet wordt weergegeven.

• paQ
Serena schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:51:
Holy crap, ik verwijderde heel per ongeluk HomeBridge in de Home 3 app.
Wat een werk om alles weer terug te zetten. Pfff…
*kuche*controllerproapp*kuche*

• Serena
paQ schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:23:
[...]

*kuche*controllerproapp*kuche*
*Kuch* Die doet het niet onder iOS 13.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
Serena schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:22:
Als aanvulling. Helemaal happy, hij maakt er gewoon echt een HomeKit camera van. Het is live beeld!!
Zelfs met de Home 3 app verschijnt hij nu netjes in de lijst op het widgetscherm.
Alleen de snapshots werken hier niet lekker.
Maar ben hier al heeeeel blij mee!!!
Dan is het niet zo heel erg dat de Logitech Circle 2 Wireless niet wordt weergegeven.
Tip: schakel motion detection helemaal uit in de Ring app, voor sommige modellen zit er een limitatie op van 1 beeld per 10 min. Als dat ook nog getriggerd wordt door motion, kan het zijn dat je geen actueel snapshot krijgt bij het aanbellen.

droperator.nl

• Serena
Rgerr schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:43:
[...]

Tip: schakel motion detection helemaal uit in de Ring app, voor sommige modellen zit er een limitatie op van 1 beeld per 10 min. Als dat ook nog getriggerd wordt door motion, kan het zijn dat je geen actueel snapshot krijgt bij het aanbellen.
Hoe bedoel je dat? Alleen de alerts uitzetten?

• paQ
Serena schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:28:
[...]

*Kuch* Die doet het niet onder iOS 13.
Ipadje ergens zonder iPadOS?

• Serena
paQ schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:54:
[...]

Ipadje ergens zonder iPadOS?
Helaas niet…

• Rgerr
Serena schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:48:
[...]

Hoe bedoel je dat? Alleen de alerts uitzetten?
In de instellingen, motion settings. Daar de zones uitschakelen.

droperator.nl

• Serena
Rgerr schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 03:04:
[...]

In de instellingen, motion settings. Daar de zones uitschakelen.
Dat ga ik niet doen, dan slaat hij ook de beelden en zo niet meer op. Heb niet voor niets een abonnement.

• Rgerr
Serena schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 05:11:
[...]

Dat ga ik niet doen, dan slaat hij ook de beelden en zo niet meer op. Heb niet voor niets een abonnement.
Hij slaat de beelden nog steeds op op het moment dat er aangebeld wordt.

droperator.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:53
Iemand een idee wat hier mis gaat?
HomeBridge geinstalleerd op een Pi 4.
Op het moment dat de "Woning"-app op iOS wordt geopend knalt HomeBridge er uit.

pi@raspberrypi:~ $ sudo systemctl status homebridge
● homebridge.service - HomeBridge Service
Loaded: loaded (/lib/systemd/system/homebridge.service; enabled; vendor preset: enabled)
Active: failed (Result: exit-code) since Sun 2019-07-14 17:41:29 CEST; 2min 41s ago
Process: 654 ExecStart=/usr/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge -I (code=exited, status=143)
Main PID: 654 (code=exited, status=143)

Jul 14 17:41:24 raspberrypi homebridge[654]: at Process.ChildProcess._handle.onexit (internal/child_process.js:240:19)
Jul 14 17:41:24 raspberrypi homebridge[654]: at onErrorNT (internal/child_process.js:415:16)
Jul 14 17:41:24 raspberrypi homebridge[654]: at process._tickCallback (internal/process/next_tick.js:63:19)
Jul 14 17:41:24 raspberrypi homebridge[654]: [7/14/2019, 5:41:24 PM] Got SIGTERM, shutting down Homebridge...
Jul 14 17:41:24 raspberrypi homebridge[654]: [7/14/2019, 5:41:24 PM] [Flip - MiRobot2] INF getCleaning | roborock.vacuum.s5 | Cleaning is false
Jul 14 17:41:24 raspberrypi homebridge[654]: [7/14/2019, 5:41:24 PM] [Flip - MiRobot2] INF getBatteryLow | roborock.vacuum.s5 | Batterylevel is 10
Jul 14 17:41:24 raspberrypi homebridge[654]: [7/14/2019, 5:41:24 PM] [Flip - MiRobot2] INF getSpeed | roborock.vacuum.s5 | Fanspeed is 75 over miI
Jul 14 17:41:24 raspberrypi homebridge[654]: [7/14/2019, 5:41:24 PM] [Flip - MiRobot2] INF getSpeed | roborock.vacuum.s5 | Fanspeed is 75 over miI
Jul 14 17:41:29 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Main process exited, code=exited, status=143/n/a
Jul 14 17:41:29 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Failed with result 'exit-code'.

---

Alles nagelopen. Config aangepast en na elke reboot opnieuw een stukje code toegevoegd.
Uiteindelijk kwam ik uit bij de "Camera-ffmpeg-omx v0.0.3" plugin die er voor zorgt dat Homebridge crashed.

Deze wordt gebruikt om de Xiaomi DaFang camera in HomeBridge te zien. Iemand anders misschien een oplossing hier voor?

TerrorSource wijzigde deze reactie 14-07-2019 18:38 (8%)

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
Andere plug-in? Homebridge-camera-ffmpeg

droperator.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:53
Rgerr schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:12:
Andere plug-in? Homebridge-camera-ffmpeg
Probleem gevonden. ffmpeg was niet geinstalleerd.
File in de handleiding is ook niet meer te downloaden.
Oplossing hier voor staat op https://github.com/legoth...-camera-ffmpeg-omx/pull/3

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• Rgerr
Osram plugs in de aanbieding bij Amazon.

https://www.amazon.de/Osr...kompatibel/dp/B074PZLX2P/

Zijn koppelbaar middels Hue bridge en middels homebridge-hue in HomeKit te krijgen. Let wel, je dient Prime member te zijn voor deze aanbieding, echter kun je gratis een maand membership krijgen (en vervolgens kosteloos opzeggen).

droperator.nl

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:09
Iemand die de Sonos plugin gebruikt en weet of het mogelijk is om je tv te schakelen via HDMI ARC (via de Beam).

Google Assistant kan mijj tv uitzetten omdat deze via HDMI ARC aan de Sonos Beam zit.
Kortom als dit ook uit te lezen is via HomeBridge zou dit een mooie schakelaar zijn.

Zelf morgen maar eens lezen door de info, maar mogelijk wist iemand dit al.

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2019

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

TerrorSource schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:20:
[...]

Probleem gevonden. ffmpeg was niet geinstalleerd.
File in de handleiding is ook niet meer te downloaden.
Oplossing hier voor staat op https://github.com/legoth...-camera-ffmpeg-omx/pull/3
Had hetzelfde probleem met handleidingen die verdwijnen, heb daarom besloten zelf een soort 'scratchbook' bij te houden op Github, misschien heb je er wat aan! (ik probeer het zoveel mogelijk up-to-date te houden :) )

https://gist.github.com/p...85cdcc594ab2d74a4d289c66f

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:17
Iemand toevallig die homebridge-hue plugin icm Synology Docker gebruikt? Werkt prima met diverse plugins maar deze krijg ik niet aan de praat. Probleem is volgens mij dat hij via de GUI installatie geen sync stap doet/vraagt, en dat er daarom geen "users" worden toegevoegd aan de config.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
jeroen11 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:21:
Iemand toevallig die homebridge-hue plugin icm Synology Docker gebruikt? Werkt prima met diverse plugins maar deze krijg ik niet aan de praat. Probleem is volgens mij dat hij via de GUI installatie geen sync stap doet/vraagt, en dat er daarom geen "users" worden toegevoegd aan de config.
Tegenwoordig dien je handmatig homebridge-lib daar bij te installeren, heb je dat gedaan?

droperator.nl

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:17
Rgerr schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:25:
[...]
Tegenwoordig dien je handmatig homebridge-lib daar bij te installeren, heb je dat gedaan?
Nee, dat zal het zijn! Ga het proberen als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ro3lie
Iemand al de nieuwe ‘homebridge-nest’ update geïnstalleerd?

Ik zie het volgende staan:
homebridge-nest no longer uses the 'Works With Nest' API and will be unaffected by its shutdown in August 2019.
Tevens een aantal wijzingen door de Native API die ik zelf moet nakijken. Zo is het niet eenvoudig om de plugin te gebruiken met MFA actief op je Nest account.

Ook nog de volgende info:
Currently, homebridge-nest supports Nest Thermostat and Nest Protect devices. Camera and Nest Secure support may come later. (I don't currently own those devices.)
Edit:
Rgerr schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:25:
[...]

Hier hetzelfde probleem!
Na toevoegen van homebridge-lib werkt alles weer.

code:
1
sudo npm -g i homebridge-lib

ro3lie wijzigde deze reactie 21-07-2019 10:22 (38%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
ro3lie schreef op zondag 21 juli 2019 @ 09:11:
Iemand al de nieuwe ‘homebridge-nest’ update geïnstalleerd?

Ik zie het volgende staan:

[...]

Tevens een aantal wijzingen door de Native API die ik zelf moet nakijken. Zo is het niet eenvoudig om de plugin te gebruiken met MFA actief op je Nest account.
Oh, is er een update? Zolang hij nog werkt denk ik niet dat ik zal updaten. Of het moet allemaal heel makkelijk zijn. Wie oh wie?

• Serena
Nog niemand die de Nest plugin heeft geüpdatet?

• frenky79
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 19-12-2019
Hoi,
Ik ben opzoek naar een tweaker die een homekit plugin kan schrijven. Het gaat om de aansturing van een speciale thermostaat met een web interface. misschien niet het juiste platform maar dat merk ik dan vanzelf 😅

• ro3lie
Serena schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:03:
Nog niemand die de Nest plugin heeft geüpdatet?
Ik wacht op jou :+

Ik heb geen VM meer dus geen snapshots..
Allicht dat @Rgerr kan testen? (Mits Nest aanwezig). O-)

• Rgerr
ro3lie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:06:
[...]

Ik wacht op jou :+

Ik heb geen VM meer dus geen snapshots..
Allicht dat @Rgerr kan testen? (Mits Nest aanwezig). O-)
Ik heb geen Nest, daardoor ook geen Nest plug-in. :+ Desalniettemin zullen er vast wel mensen zijn die hebben ge-update, check de issues eens of mensen daardoor tegen problemen aanlopen. Is vaak wel een goede indicatie of het updaten vlekkeloos zal verlopen.

droperator.nl

• Serena
Ik durf nog niet. Dat wordt wachten @ro3lie!!!

• flexje

flexje

got-father

Kent iemand dit probleem? Ik heb Ikea GU10 spots gekoppeld aan zigbee2mqtt en domoticz/homebridge. Als ik deze lampen probeer te dimmen krijg ik dit fenomeen sinds kort. Het heeft altijd prima gewerkt, zigbee2mqtt, homebridge en domoticz restarten helpt niet. Rest van de lampen dimt hij wel prima.

https://youtu.be/CfNYa746TtM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ro3lie
Mocht iemand nog met Ring bezig zijn.

Er schijnt een nieuwe grote update te zijn voor alle modellen. (Support for live video with audio)

Update

Bron: Reddit

ro3lie wijzigde deze reactie 27-07-2019 18:06 (5%)

• Serena
ro3lie schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 18:06:
Mocht iemand nog met Ring bezig zijn.

Er schijnt een nieuwe grote update te zijn voor alle modellen. (Support for live video with audio)

Update

Bron: Reddit
De ring-alarm plugin voldoet hier ruimschoots. En zo te zien is die ook nog een stuk makkelijker.

• flexje

flexje

got-father

flexje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:39:
Kent iemand dit probleem? Ik heb Ikea GU10 spots gekoppeld aan zigbee2mqtt en domoticz/homebridge. Als ik deze lampen probeer te dimmen krijg ik dit fenomeen sinds kort. Het heeft altijd prima gewerkt, zigbee2mqtt, homebridge en domoticz restarten helpt niet. Rest van de lampen dimt hij wel prima.

https://youtu.be/CfNYa746TtM
Iemand aub?

• Serena
Heeft iemand de Aqara Button?
Kun je daar meerdere opties aan toevoegen? Dus 1 klik aan, 2 klik uit, etc.?

• Rgerr
Serena schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:54:
Heeft iemand de Aqara Button?
Kun je daar meerdere opties aan toevoegen? Dus 1 klik aan, 2 klik uit, etc.?
Aqara button ondersteunt druk éénmaal, druk tweemaal en druk lang in (in HomeKit).

droperator.nl

• Serena
Rgerr schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:39:
[...]

Aqara button ondersteunt druk éénmaal, druk tweemaal en druk lang in (in HomeKit).
Ah kijk! Hij lijkt me namelijk handig voor op het nachtkastje. Scene welterusten, scene bedlampjes en scene goedemorgen.

• Rgerr
Serena schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:47:
[...]

Ah kijk! Hij lijkt me namelijk handig voor op het nachtkastje. Scene welterusten, scene bedlampjes en scene goedemorgen.
Ik heb momenteel ook zo’n knop naast het bed, inderdaad erg handig voor het geval dat!

droperator.nl

• deurklinkje
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17-01 10:42
Die nieuwe ring plugin werkt aardig goed,
krijg wel veel meldingen in homekit 8)7

• Serena
*Opgelost*
Ik heb een plugin minder in gebruik. Xiaomi Hub vervangen voor een Aqara Hub.

Serena wijzigde deze reactie 03-08-2019 15:38 (91%)

• Serena
Ik heb het gewoon gedaan, ik heb de Nest plugin geüpdatet!
Ik moest hem alleen even terug in de woonkamer plaatsen, maar verder werkt alles weer prima...
Dus voor de mensen die graag hun Nest wil implementeren, het is nu dus super easy, je hoeft alleen maar je inloggegevens in te voeren.
Blij dat ik alles nu weer netjes up to date heb.

• ro3lie
Serena schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:35:
Ik heb het gewoon gedaan, ik heb de Nest plugin geüpdatet!
Ik moest hem alleen even terug in de woonkamer plaatsen, maar verder werkt alles weer prima...
Dus voor de mensen die graag hun Nest wil implementeren, het is nu dus super easy, je hoeft alleen maar je inloggegevens in te voeren.
Blij dat ik alles nu weer netjes up to date heb.
Dan gebruik je Nest zonder MFA gok ik?

• Serena
ro3lie schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Dan gebruik je Nest zonder MFA gok ik?
MFA? Twee factor gedoe?
Klopt, maar het kan volgens mij ook met.

• ro3lie
Serena schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:46:
[...]

MFA? Twee factor gedoe?
Klopt, maar het volgens mij ook met.
Ah. Dat verklaart het gemak :9
Two-Factor Authentication
Two-factor authentication is supported if enabled in your Nest account. On starting Homebridge, you will be prompted to enter a PIN code which will be sent to the mobile device number registered to your Nest account.

If you are running Homebridge as a service, you cannot manually enter the PIN in the console. In this case, when you start Homebridge and receive the PIN code, edit config.json and add the PIN received under "pin" (see 'Configuration' above). Then, restart Homebridge. Using 2FA is not recommended if Homebridge is run as a service, because if the connection to the Nest service is interrupted for any reason, homebridge-nest will not be able to automatically reconnect.
Ik twijfel nog om MFA uit te zetten voor de plugin.
Op Reddit genoeg voorbeelden dat iemand zijn Nest account is gehacked zonder MFA.
Nu heb ik geen camera's hangen zodat ze kunnen meekijken/praten.. Maar een kachel op 35 graden zit ik ook niet op te wachten :+

• paQ
@Rgerr ik heb (had) een virus op beide PI's, binnengeslopen via Domoticz :(

nu heb ik alles opgeschoond (zo te zien. fiew...) maar mis ik mijn mqtt koppeling met Domoticz en homebridge.
Kun je me je regels eens posten uit Domoticz?

voor mensen met domoticz, terminal even op je pi
sudo crontab -l
als je bij elke regel al vage ip adressen krijgt en meldingen over /etc/ld.so.preload, dan ben je de klos :+

paQ wijzigde deze reactie 05-08-2019 17:32 (28%)

• Boest
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 16-01 19:02
Bij mij precies het zelfde via de hue bridge. Ze zitten in een tijdschakelaar (buitenverlichting en dan heb ik daar geen last van) als ik zelf dim krijg ik dit ook weleens.

• Rgerr
paQ schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:27:

nu heb ik alles opgeschoond (zo te zien. fiew...) maar mis ik mijn mqtt koppeling met Domoticz en homebridge.

sudo crontab -l
als je bij elke regel al vage ip adressen krijgt en meldingen over /etc/ld.so.preload, dan ben je de klos :+
https://www.domoticz.com/wiki/MQTT

Dit bedoel je?

droperator.nl

• flexje

flexje

got-father

paQ schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:27:

sudo crontab -l
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Staat je pi open naar buiten? Ik doe alles via vpn

• Rgerr
Fail2ban is een goede optie voor als je je pi hebt open staan. Ook het wijzigen van je SSH port van default naar iets met 4 of 5 cijfers helpt.

droperator.nl

• paQ
@flexje yep.
En er zat een zwakheid in domoticz 4.1.6 en daarvoor. Als dit klaar is haal ik de portforward van de router.

-@Rgerr ik denk het wel ja. Poort 1883 dus. Ok.

• paQ
Aan alle 'ringers' hier in het topic, de ring doorbell 2 werkt op een accu... correct?
Werkt deze ook in de plugins voor homebridge?

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:31:
Aan alle 'ringers' hier in het topic, de ring doorbell 2 werkt op een accu... correct?
Werkt deze ook in de plugins voor homebridge?
Heb een Ring 1, ook op accu. Werkt prima met de ring plug-in.

droperator.nl

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:09:
[...]

Heb een Ring 1, ook op accu. Werkt prima met de ring plug-in.
thx

ik heb zojuist een ring 2 gehaald... godskolere wat een enorm apparaat :/

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:40:
[...]

thx

ik heb zojuist een ring 2 gehaald... godskolere wat een enorm apparaat :/
Klein zijn ze zeker niet. :+

droperator.nl

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:56:
[...]

Klein zijn ze zeker niet. :+
jammer dat ie alleen update als je een live stream opent though... en anders eens in de 10 min

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:14:
[...]

jammer dat ie alleen update als je een live stream opent though... en anders eens in de 10 min
Ring Pro update eens per 30 sec volgens mij.

droperator.nl

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:16:
[...]

Ring Pro update eens per 30 sec volgens mij.
ja, maar die is alleen hard wired

• Serena
paQ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:19:
[...]

Yep! Bewust gekocht omdat ik geen zin heb om steeds accu te moeten wisselen en laden.

• paQ
Serena schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Yep! Bewust gekocht omdat ik geen zin heb om steeds accu te moeten wisselen en laden.
Ik heb er op kantoor helaas even geen andere mogelijkheid toe. We zullen zien hoe lang de accu in werkelijkheid mee gaat. Buiten dat... ik vind het een foeilelijk ding :D

paQ wijzigde deze reactie 08-08-2019 15:40 (6%)

• Serena
paQ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:40:
[...]

Ik heb er op kantoor helaas even geen andere mogelijkheid toe. We zullen zien hoe lang de accu in werkelijkheid mee gaat. Buiten dat... ik vind het een foeilelijk ding :D
De Pro is een stuk kleiner. Gewoon een speakerkabel trekken, heb ik ook gedaan.

• paQ
Morgen komen trouwens 2 Yeelight Meteorite lampen binnen.
Eens kijken of we die in hue kunnen krijgen, of anders via een HB plugin... ben erg benieuwd of dat gaat lukken.

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:19:
[...]

Mijn ring is ook hardwired door de bestaande deurbel bedrading er op aan te sluiten. Helaas werkt dat dan nog steeds maar eens per 10 min screenshot...

droperator.nl

• paQ
@Rgerr / @Serena Hebben jullie de deurbeltrigger zelf zichtbaar? En zo ja, hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

code:
1
2
3
  "hideDoorbellSwitch": false,
            "hideCameraMotionSensor": true,
            "platform": "Ring"

Ik krijg zo wel een' 'knop' waar ik een scene aan kan hangen, maar de knop zelf is niet te activeren in Home.
Hij blijft virtueel zeg maar.

edit:
motionsensor toont niet in iOS13, wel iOS12.
ik kan een scene hangen aan de knop (1 maal indrukken), maar de scene wordt niet uitgevoerd bij aanbellen.

paQ wijzigde deze reactie 08-08-2019 20:30 (17%)

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:00:
@Rgerr / @Serena Hebben jullie de deurbeltrigger zelf zichtbaar? En zo ja, hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

code:
1
2
3
  "hideDoorbellSwitch": false,
            "hideCameraMotionSensor": true,
            "platform": "Ring"

Ik krijg zo wel een' 'knop' waar ik een scene aan kan hangen, maar de knop zelf is niet te activeren in Home.
Hij blijft virtueel zeg maar.

edit:
motionsensor toont niet in iOS13, wel iOS12.
ik kan een scene hangen aan de knop (1 maal indrukken), maar de scene wordt niet uitgevoerd bij aanbellen.
Ik gebruik hem niet in automatiseringen, alleen push notifications aangezet. Zodat wanneer de bel wordt ingedrukt, ik een melding met screenshot krijg.

droperator.nl

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:53:
[...]

Ik gebruik hem niet in automatiseringen, alleen push notifications aangezet. Zodat wanneer de bel wordt ingedrukt, ik een melding met screenshot krijg.
Ja dat wil in 13 dus ook niet. Ws vanwege het ontbreken van de motionsensor.

• Serena
paQ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:11:
[...]

Ah, mijn vraag ook beantwoord. Ik kreeg dus idd geen foto.
Gebruik de plugin puur om de camera in beeld te hebben.

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:11:
[...]

:F

iOS 13 lijkt vooralsnog nog wat planken mis te slaan op HomeKit gebied...

droperator.nl

• paQ
Rgerr schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

:F

iOS 13 lijkt vooralsnog nog wat planken mis te slaan op HomeKit gebied...
mja, het rare is dat ie de sensor wel toont bij het toevoegen van de camera. In het overzicht zeg maar van 'dit gaat er gebeuren'
Het kan ook een bug / incompatibiliteit zijn in de plugin natuurlijk.

maar behalve dat, in Home 3 van Matthias, zie ik 2 schakelaars. een met een belletje, en een gewone schakelaar. Als ik aan beide een scene hang, dan gebeurt er niets wanneer er op de ring wordt gedrukt.

edit:
Als ik de Home 3 app open houd, weer wel :?
:(

paQ wijzigde deze reactie 09-08-2019 09:14 (4%)

• paQ
oh.. de motionsensor in iOS13 is er wel, maar (typisch iOS13 dingetje) zit verstopt achter de camera. :|
Je moet dus de camera openen, settings, accessoires (1), en daar staan dan de gekoppelde (2) apparaten, waaronder de motionsensor.
echt werken doet hij alleen niet.
Hij triggert pas als de knop wordt ingedrukt, niet als er beweging is.

:( Yeelights liggen ergens bij een buur, en daar doet niemand open :'(

paQ wijzigde deze reactie 10-08-2019 10:20 (28%)

• Rgerr
paQ schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:12:
oh.. de motionsensor in iOS13 is er wel, maar (typisch iOS13 dingetje) zit verstopt achter de camera. :|
Je moet dus de camera openen, settings, accessoires (1), en daar staan dan de gekoppelde (2) apparaten, waaronder de motionsensor.
echt werken doet hij alleen niet.
Hij triggert pas als de knop wordt ingedrukt, niet als er beweging is.

:( Yeelights liggen ergens bij een buur, en daar doet niemand open :'(
Motion moet je instellen via Ring app, als Ring zelf motion detecteert, pushed die dat door naar homebridge/kit

droperator.nl

• paQ
Rgerr schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:45:
[...]

Motion moet je instellen via Ring app, als Ring zelf motion detecteert, pushed die dat door naar homebridge/kit
Nope

Ik kan springen wat ik wil.... not doing anything

• ro3lie
Iemand toevallig ervaring met een Xiaomi camera? Heb er één gekregen van mijn vader, betreft een indoor model:

https://www.banggood.com/...on-Monitor-p-1326652.html

Ik vond niet zo snel een specifieke plugin maar las al wel dat als ik de stream weet los te peuteren ik deze in een algemene plugin kan gooien?

• Rgerr
paQ schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Nope

Ik kan springen wat ik wil.... not doing anything
Uh... iOS 13?

droperator.nl

• paQ
Ipad heeft 12. Ook daar niets te zien

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-01 10:53
Vraagje, heeft iemand homebridge draaien onder Docker op een Pi?

Bing

• paQ
het gaat rap met de updates :D

Als ik nu in ring app motion alerts inschakel, dan zie ik ook de motionsensor in homekit triggeren, maar er komt geen notificatie :|

• Rgerr
ro3lie schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:28:
Iemand toevallig ervaring met een Xiaomi camera? Heb er één gekregen van mijn vader, betreft een indoor model:

https://www.banggood.com/...on-Monitor-p-1326652.html

Ik vond niet zo snel een specifieke plugin maar las al wel dat als ik de stream weet los te peuteren ik deze in een algemene plugin kan gooien?
Klopt, als je een lokale stream er uit weet te halen. Check deze database eens of je camera er tussen staat: https://www.ispyconnect.com/sources.aspx
paQ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:06:
[...]

het gaat rap met de updates :D

Als ik nu in ring app motion alerts inschakel, dan zie ik ook de motionsensor in homekit triggeren, maar er komt geen notificatie :|
Maar wel notificaties ingeschakeld? Misschien wachten op de volgende update? :+ Ik gebruik de motion sensor niet, ook geen automatiseringen met de Ring. Alleen als er aangebeld wordt, krijg ik een rich notification. Soms met de juiste snapshot, soms niet...

droperator.nl

• paQ
Rgerr schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

Klopt, als je een lokale stream er uit weet te halen. Check deze database eens of je camera er tussen staat: https://www.ispyconnect.com/sources.aspx

[...]

Maar wel notificaties ingeschakeld? Misschien wachten op de volgende update? :+ Ik gebruik de motion sensor niet, ook geen automatiseringen met de Ring. Alleen als er aangebeld wordt, krijg ik een rich notification. Soms met de juiste snapshot, soms niet...
uiteraard

want bij aanbellen doet ie het wel... soms dan :+

• Rgerr
paQ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

uiteraard

want bij aanbellen doet ie het wel... soms dan :+
Koppel je Ring ook aan IFTTT, dan kun je een lamp (of lampen) naar keuze laten knipperen wanneer er aangebeld wordt. Handig als de muziek aan staat, de gong er uit licht of fail safe. ;)

droperator.nl

• paQ
Rgerr schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Koppel je Ring ook aan IFTTT, dan kun je een lamp (of lampen) naar keuze laten knipperen wanneer er aangebeld wordt. Handig als de muziek aan staat, de gong er uit licht of fail safe. ;)
naja, bij aanbellen werkt er eindelijk eea wel...
de ring gong heb ik niet. Vond ik overigens een enorm onding ook bij de pro. Die kon je amper horen.

Ik moet even zien of ik de speaker van de mi bridge aan de praat kan krijgen erop.

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-01 11:47
bing69 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:31:
Vraagje, heeft iemand homebridge draaien onder Docker op een Pi?
Ja hoor, draait bij mij al ruim 1 jaar zonder enig probleem!
Het staat hier stap voor stap uitgelegd.

Have Fun Funske

• Rgerr
paQ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:41:
[...]

de ring gong heb ik niet. Vond ik overigens een enorm onding ook bij de pro. Die kon je amper horen.

Ik moet even zien of ik de speaker van de mi bridge aan de praat kan krijgen erop.
Ben daar niet zo’n fan van, zeker met een deurbel moet die gewoon altijd werken. Heb hem in een stopcontact achter de deur gepropt, geen last van en maakt voldoende geluid. Zoals gezegd kun je hem ook aan ifttt koppelen met het eea. Misschien dat je hem dan ook wel aan een andere speaker kunt koppelen? Denk dat Alexa wel zou kunnen, maar ja... Alexa. :+

Anders eens proberen met die radio plug-in voor HomePod?

Rgerr wijzigde deze reactie 11-08-2019 12:06 (4%)

droperator.nl

• Serena
paQ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:41:
[...]

Die kon je amper horen? Dat ding maakt me toch een gigantische herrie!!! 🤷🏻‍♀️

• paQ
Serena schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:18:
[...]

Die kon je amper horen? Dat ding maakt me toch een gigantische herrie!!! 🤷🏻‍♀️
sja...
zelfs op zijn luidst was het nog net niks.
De xiaomi hub gaat echt minstens 3 keer zo luid.

• Serena
paQ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

sja...
zelfs op zijn luidst was het nog net niks.
De xiaomi hub gaat echt minstens 3 keer zo luid.
Dan heb je volgens mij een defect apparaat gehad. Mijne gaat echt snoeihard.
Maar als je een manier vindt om de Aqara hub af te laten gaan.
Wil sowieso iets triggeren qua alarm, maar volgens mij kan ik dat niet regelen vanuit HK. Kan het alleen maar aan- en uitzetten. Vind het onhandig dat ik dit in Mi Home app moet regelen, wil namelijk mijn Eve deursensoren als trigger gebruiken.
Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True