Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• césaar
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-10 19:56
Misschien is het wat off topic, maar ik wil dit even kwijt.
Homebridge was leuk, node-red met homekit plugin is leuker.
Bij homebridge ben je te afhankelijk van iemand die programmeerkennis heeft om jouw accessory toe te voegen in homekit. Zit jouw accessoire niet in npmjs.com bib, dan heb je pech.

In Node-red met homekit plugin kan je vrijwel elke accessoire gaan toevoegen:

Ok, je soms moet je een kleine functie schrijven om een bericht dat jouw accessoire uitzendt om te zetten naar een bericht dat homekit verwacht. bv true, false naar 1, 0. of een string naar een integer.
Maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden van gelijkaardige functies, die je met een beetje logica kan omzetten naar wat je zelf nodig hebt.

Homebridge zal ik zeker nog gebruiken, maar vanaf heden heeft node-red met homekit node mijn voorkeur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:08
césaar schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:38:
Bij homebridge ben je te afhankelijk van iemand die programmeerkennis heeft om jouw accessory toe te voegen in homekit. Zit jouw accessoire niet in npmjs.com bib, dan heb je pech.

In Node-red met homekit plugin kan je vrijwel elke accessoire gaan toevoegen:
[Afbeelding]
Ok, je soms moet je een kleine functie schrijven om een bericht dat jouw accessoire uitzendt om te zetten naar een bericht dat homekit verwacht. bv true, false naar 1, 0. of een string naar een integer.
Maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden van gelijkaardige functies, die je met een beetje logica kan omzetten naar wat je zelf nodig hebt.

Homebridge zal ik zeker nog gebruiken, maar vanaf heden heeft node-red met homekit node mijn voorkeur.
Ooit ook eens naar gekeken. Biedt inderdaad meer mogelijkheden, maar voor mij wel te technisch. Dat vond ik overigens ooit ook van homebridge... ;)

@césaar Zojuist even gekeken naar node-red en xiaomi. Dit oa gevonden: https://flows.nodered.org...ed-contrib-xiaomi-devices
Misschien begrijp ik het niet goed, maar iemand moet toch deze ‘contrib’ onderhouden? Je bent dan toch ook afhankelijk van een ontwikkelaar? Wat er wel/niet mogelijk is, zou toch ook door de ontwikkelaar geprogrammeerd moeten worden? Of kun je bv echt aan alles nu notificaties koppelen? Bv als de xiaomi smart socket aan gaat? Zo ja, (niet dit voorbeeld) dan zou dat erg mooi zijn.

meesje wijzigde deze reactie 24-03-2019 20:08 (18%)

• césaar
meesje schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:55:
[...]

Ooit ook eens naar gekeken. Biedt inderdaad meer mogelijkheden, maar voor mij wel te technisch. Dat vond ik overigens ooit ook van homebridge... ;)

@césaar Zojuist even gekeken naar node-red en xiaomi. Dit oa gevonden: https://flows.nodered.org...ed-contrib-xiaomi-devices
Misschien begrijp ik het niet goed, maar iemand moet toch deze ‘contrib’ onderhouden? Je bent dan toch ook afhankelijk van een ontwikkelaar? Wat er wel/niet mogelijk is, zou toch ook door de ontwikkelaar geprogrammeerd moeten worden? Of kun je bv echt aan alles nu notificaties koppelen? Bv als de xiaomi smart socket aan gaat? Zo ja, (niet dit voorbeeld) dan zou dat erg mooi zijn.
Ja en neen. In node red heb je ‘plugins’ ofwel nodes. Er is een homekit bridged node. Hiermee maak je een bridge aan en voeg je accessoires (ventilator, sensoren, switches,...) toe. Net zoals Homebridge ook je bridge is en in je config.json je accessoires toevoegt waarvoor een plugin bestaat.
In node red ben je dus wel nog afhankelijk van een ontwikkelaar die een plugin schrijft, in dit geval de homekit bridge node, maar hij is zo alles omvattend, dat je eigenlijk vrijwel alles kan toevoegen. Dit in tegenstelling tot homebridge waarvoor elke device een plugin dient te bestaan.

In mijn geval gebruik ik ook xiaomi devices. Deze werken via het zigbeeprotocol. Ik heb geen xiaomi hub. Het zigbee verkeer wordt uit de lucht gehaald door een ‘sniffer’ en omgezet in een mqtt bericht (zigbee2mqtt, is hier ook een topic over). Dit wordt in node red binnengehaald.
Klinkt ingewikkeld, maar valt echt reuze mee.

césaar wijzigde deze reactie 24-03-2019 21:17 (0%)
Reden: Smartphone typos

• meesje
césaar schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:16:
[...]

Ja en neen. In node red heb je ‘plugins’ ofwel nodes. Er is een homekit bridged node. Hiermee maak je een bridge aan en voeg je accessoires (ventilator, sensoren, switches,...) toe. Net zoals Homebridge ook je bridge is en in je config.json je accessoires toevoegt waarvoor een plugin bestaat.
In node red ben je dus wel nog afhankelijk van een ontwikkelaar die een plugin schrijft, in dit geval de homekit bridge node, maar hij is zo alles omvattend, dat je eigenlijk vrijwel alles kan toevoegen. Dit in tegenstelling tot homebridge waarvoor elke device een plugin dient te bestaan.

In mijn geval gebruik ik ook xiaomi devices. Deze werken via het zigbeeprotocol. Ik heb geen xiaomi hub. Het zigbee verkeer wordt uit de lucht gehaald door een ‘sniffer’ en omgezet in een mqtt bericht (zigbee2mqtt, is hier ook een topic over). Dit wordt in node red binnengehaald.
Klinkt ingewikkeld, maar valt echt reuze mee.
Bedankt voor je uitleg. Ik heb het node red topic al gebookmarkt. Op dit moment vind ik het nog wel een ‘bridge’ te ver. ;)

Nu ik dit type, toch even gezocht. De ‘node-red-contrib-homekit-bridged’ had ik al gevonden. Inderdaad worden er veel devices ondersteund. Stel dat ik als device ‘doorbell’ selecteer, dan moet er toch nog ‘iets’ zijn dat begrijpt welk merk/type deurbel het betreft en hoe deze communiceert (welke api of iets dergelijks)?
Voor de deurbel, heb ik dan niet ook een node (plugin) nodig?

Dus in mijn geval van xiaomi: ik heb homekit-bridged en de xiaomi node nodig, toch? Zo ja, dan heb je toch twee ontwikkelaars nodig (waarvan je afhankelijk bent)? Eigenlijk hetzelfde als bij homebridge: twee ontwikkelaars, voor homebridge en voor xiaomi (plugin).

De komende tijd het node red topic maar eens doornemen. Op dit moment snap ik er echt nog geen r33t van. ;) Of klopt bovenstaande alinea?
Ik heb wel het gevoel dat je in node-red gemakkelijker flows (automations?) kunt inregelen. Als je je lampen op een bepaalde tijd aan wil laten gaan, doe je dat dan in zo’n flow?

Al mijn vragen zijn trouwens allemaal uit grote nieuwsgierigheid. Ooit al eens gekeken om bv makkelijk(er) notifications te laten sturen via node-red/homekit ipv via homebridge en ifttt plugin.

• meesje
Voor degenen die het nog niet opgemerkt hadden, we kunnen homebridge weer updaten: sinds gisteren is versie 0.4.47 beschikbaar.

Nu nog een goede homebridge plugin vinden voor mijn Sony Bravia tv (non Android).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• césaar
meesje schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:38:
[...]

Nu ik dit type, toch even gezocht. De ‘node-red-contrib-homekit-bridged’ had ik al gevonden. Inderdaad worden er veel devices ondersteund. Stel dat ik als device ‘doorbell’ selecteer, dan moet er toch nog ‘iets’ zijn dat begrijpt welk merk/type deurbel het betreft en hoe deze communiceert (welke api of iets dergelijks)?
Voor de deurbel, heb ik dan niet ook een node (plugin) nodig?

Dus in mijn geval van xiaomi: ik heb homekit-bridged en de xiaomi node nodig, toch? Zo ja, dan heb je toch twee ontwikkelaars nodig (waarvan je afhankelijk bent)? Eigenlijk hetzelfde als bij homebridge: twee ontwikkelaars, voor homebridge en voor xiaomi (plugin).
Communicatie van xiaomi verloopt via zigbee. Philips hue e.d. gebruiken dit ook. Je hub is dan de ‘tolk’. Vervelend is dat je voor elke verschillende fabrikant een hub dient aan te schaffen. Als het enkel sensoren zijn, kan je gemakkelijk zonder hub werken. Je moet dan wel nog op een of andere manier het zigbee verkeer van je sensor opvangen. Dit doe je met een zigbee sniffer, een soort usb stickje van ong 5 eur. Via software (zigbee2mqtt) zet je dan het zigbee verkeer om naar mqtt, dit verloopt via wifi.
Je mqtt topics breng je binnen in node red en via de homekit-bridged plugin voeg je dan je accesoires toe.
Via deze weg ben je dan wel nog afhankelijk welke devices zigbee2mqtt ondersteunt. Dit zie je op hun wiki.

Een andere mogelijkheid is om een esp bordje aan te schaffen, bv een wemos d1 mini (lolin). Dit bordje flash je met een firmware, bv tasmota. Die zijn native mqtt en kan je allerhande sensoren aan koppelen. Zie ook de wiki van tasmota welke.
Zo heb ik een licht sensor, bewegings sensor temp en humidity sensor op een enkel bordje gekoppeld. Kostprijs onder 10 eur.
Lolin heeft ook uitbreidingsbordjes die je op het hoofdbord stapelt. Ik heb een infraroodbordje, zodat ik ook afstandsbedienings commando’s kan versturen. Afstand is wel beperkt...

Klinkt misschien allemaal heel ingewikkeld, maar het valt wel mee. Ik ben geen programmeur, maar een eenvoudige prutser als het op zo’n dingen aankomt :)

• meesje
césaar schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:05:
[...]

Communicatie van xiaomi verloopt via zigbee. Philips hue e.d. gebruiken dit ook. Je hub is dan de ‘tolk’. Vervelend is dat je voor elke verschillende fabrikant een hub dient aan te schaffen. Als het enkel sensoren zijn, kan je gemakkelijk zonder hub werken. Je moet dan wel nog op een of andere manier het zigbee verkeer van je sensor opvangen. Dit doe je met een zigbee sniffer, een soort usb stickje van ong 5 eur. Via software (zigbee2mqtt) zet je dan het zigbee verkeer om naar mqtt, dit verloopt via wifi.
Je mqtt topics breng je binnen in node red en via de homekit-bridged plugin voeg je dan je accesoires toe.
Via deze weg ben je dan wel nog afhankelijk welke devices zigbee2mqtt ondersteunt. Dit zie je op hun wiki.

Een andere mogelijkheid is om een esp bordje aan te schaffen, bv een wemos d1 mini (lolin). Dit bordje flash je met een firmware, bv tasmota. Die zijn native mqtt en kan je allerhande sensoren aan koppelen. Zie ook de wiki van tasmota welke.
Zo heb ik een licht sensor, bewegings sensor temp en humidity sensor op een enkel bordje gekoppeld. Kostprijs onder 10 eur.
Lolin heeft ook uitbreidingsbordjes die je op het hoofdbord stapelt. Ik heb een infraroodbordje, zodat ik ook afstandsbedienings commando’s kan versturen. Afstand is wel beperkt...

Klinkt misschien allemaal heel ingewikkeld, maar het valt wel mee. Ik ben geen programmeur, maar een eenvoudige prutser als het op zo’n dingen aankomt :)
Bedankt voor de uitleg, maar voor mij is dit wel een beetje te veel gepruts/technisch. Ik hou het voor nu wel gewoon bij HomeKit en een paar plugins in homebridge.

Als ik wat tijd over heb, zal ik me wel eens wat meer verdiepen in node red. Je had aangegeven dat je bij node red minder afhankelijk bent van ontwikkelaars, maar dat argument kan ik nog niet plaatsen. Om zigbee werkend te krijgen, moet je toch de zigbee contrib (in homebridge termen: plugin) installeren? En daarnaast de homekit-bridged contrib? Net als bij homebridge ben je dan toch ook afhankelijk van twee ontwikkelaars (voor homebridge zelf en voor een plugin)?

• z1rconium
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 16-10 12:53
césaar schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:38:
....

Kleine tip: probeer homebridge mqtt en gebruik die met node-red, dat werkt aanzienlijk sneller en beter dan de homekit/bridged plugin voor node-red.
Instant accessoires/services toevoegen/verwijderen/aansturen.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:57
Ik heb een iRobot Roomba 960 besteld welke morgen arriveert. Is er hier iemand die hier een plugin voor draait? Zie namelijk nogal wat verschillenden.

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:53
Vandaag heb ik een UniFi CloudKey gekregen van een klant (deze was overbodig geworden).
Online gezocht wat ik hier zoal mee kan (ik heb zelf geen UniFi apparatuur), en zo kwam ik al tegen dat je het ook kan gebruiken om bijvoorbeeld PiHole op te zetten.

De UniFi CloudKey beschikt over Debian met de volgende specs:
"Quad core 1.5GHz processor, 2GB DDR RAM, PoE powered (3-5 watts power consumption), NAND storage and TINY"

Nu kwam ik op het idee om hier HomeBridge op te installeren.
Iemand die dit toevallig al eens geprobeerd heeft? :+

Weer een hobby project in iedergeval. Mijn voorkeur gaat inmiddels uit naar een dedicated HomeBridge server/apparaat (nu Ubuntu VM).

ro3lie wijzigde deze reactie 03-04-2019 16:05 (4%)

How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• Serena
Helemaal trots op mezelf, zonder enige hulp zelf mijn Roomba toegevoegd aan HomeBridge. Werkt ook allemaal prima.
Alleen, hij krijgt een ventilator icoon mee. Hoe kan ik zoiets veranderen in gewoon een schakelaar?

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:22
Serena schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:47:
Helemaal trots op mezelf, zonder enige hulp zelf mijn Roomba toegevoegd aan HomeBridge. Werkt ook allemaal prima.
Alleen, hij krijgt een ventilator icoon mee. Hoe kan ik zoiets veranderen in gewoon een schakelaar?
Longpress, instellingen, type

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Serena
paQ schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:47:
[...]

Longpress, instellingen, type
Geprobeerd, daar valt niets te veranderen.
Maar ontdekt dat deze plugin een beetje buggy is. Dadelijk even een andere proberen.

• Serena
Nu heb ik alles van de nieuwe Roomba plugin keurig werkend. Percentage, normale schakelaar, hele mikmak.
Alleen, de 'oude' blijft staan. Zowel de plugin als de tekst in de config is verwijderd.
Huh?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:11:
Nu heb ik alles van de nieuwe Roomba plugin keurig werkend. Percentage, normale schakelaar, hele mikmak.
Alleen, de 'oude' blijft staan. Zowel de plugin als de tekst in de config is verwijderd.
Huh?
Komt door cached accessoires. Normaliter kun je die map in de Homebridge folder elders plaatsen, dan Homebridge herstarten. Dan wordt de accessoires folder opnieuw gemaakt. Mocht dat nou niet werken, oude map terug zetten en de ‘oude’ tegels in een niet gebruikte kamer zetten. Heb je er ook geen last van.

• Serena
Rgerr schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:06:
[...]

Komt door cached accessoires. Normaliter kun je die map in de Homebridge folder elders plaatsen, dan Homebridge herstarten. Dan wordt de accessoires folder opnieuw gemaakt. Mocht dat nou niet werken, oude map terug zetten en de ‘oude’ tegels in een niet gebruikte kamer zetten. Heb je er ook geen last van.
Dat was de truc! Dankjewel...

• Serena
Toch weer terug naar de meest simpele Roomba plugin. Jammer dat deze als een ventilator wordt weergegeven, maar het is niet anders. De uitgebreide versie trekt OF de batterij van de Roomba leeg door het pollen OF alle apparaten moeten bijwerken als je HK opstart. Bovendien werkt de officiële app dan niet meer lekker.
Mocht iemand de ultieme app hebben... Ik hoor het graag!!! Het hoeft maar heel simpel te zijn, aan/uit en weergeven als een schakelaar ipv een ventilator. (Nee, de optie om te switchen is er niet)
Serena schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:21:
Toch weer terug naar de meest simpele Roomba plugin. Jammer dat deze als een ventilator wordt weergegeven, maar het is niet anders. De uitgebreide versie trekt OF de batterij van de Roomba leeg door het pollen OF alle apparaten moeten bijwerken als je HK opstart. Bovendien werkt de officiële app dan niet meer lekker.
Mocht iemand de ultieme app hebben... Ik hoor het graag!!! Het hoeft maar heel simpel te zijn, aan/uit en weergeven als een schakelaar ipv een ventilator. (Nee, de optie om te switchen is er niet)
Dummy switch aanmaken? Twee automatiseringen maken: als dummy aan, dan Roomba aan. Als dummy uit, dan Roomba uit.

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Iemand een idee of met de Foscam plug-in je ook camera’s van een andere locatie kunt toevoegen? Dus van een extern ip adres.

• Serena
Rgerr schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:47:
[...]

Dummy switch aanmaken? Twee automatiseringen maken: als dummy aan, dan Roomba aan. Als dummy uit, dan Roomba uit.
Daar heb ik iets meer uitleg bij nodig. Heb ik daar een plugin voor nodig? Wat zet ik in mijn config etc.
Serena schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:25:
[...]

Daar heb ik iets meer uitleg bij nodig. Heb ik daar een plugin voor nodig? Wat zet ik in mijn config etc.
Deze plug-in bijvoorbeeld: https://github.com/nfarin...mmy/blob/master/README.md

Daar zie je ook wat je in je config dient te zetten. Zo krijg je een functieloze schakelaar die je dus zodanig kunt ‘koppelen’ zoals ik in de vorige post zei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
TheKerremenke schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:23:
Iemand een idee of met de Foscam plug-in je ook camera’s van een andere locatie kunt toevoegen? Dus van een extern ip adres.
Niemand toevallig ervaringen mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:17:
[...]

Niemand toevallig ervaringen mee?
Proberen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Denk wel dat het dat gaat worden. Zal hier wel laten weten of het werkt.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-10 09:31
Vraagje...

in mijn wijsheid besloten om maar eens een image te maken van Homebridge in Docker. Na de backup kon ik geen verbinding meer maken via 8080. Hij draait wel en kan in homebridge komen en schakelen via de Iphone.

Hoe kan ik in hemelsnaam in webbased conf. pagina komen??
Ip etc is goed. Lijkt alsof die service niet meer draait....

Bing

• Serena
Vandaag mijn Aqara Magic Cube binnengekregen. Ik krjjg alles prima werkend met uitzondering van de actie 'Rotate'. Ik kan me ergens vaag herinneren dat 1 actie inderdaad niet werkt onder HomeKit. Klopt dat?

• meesje
Serena schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:29:
Vandaag mijn Aqara Magic Cube binnengekregen. Ik krjjg alles prima werkend met uitzondering van de actie 'Rotate'. Ik kan me ergens vaag herinneren dat 1 actie inderdaad niet werkt onder HomeKit. Klopt dat?
Yep klopt. C’est moi. ;)

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik meldt me ook weer eens :-)

2 dagen geleden stopte de camera met werken, de snapshot wordt niet meer opnieuw ingeladen en ook na het openen van de camera krijg ik een "No Response"... Iemand enig idee>

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Toppe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:02:
Ik meldt me ook weer eens :-)

2 dagen geleden stopte de camera met werken, de snapshot wordt niet meer opnieuw ingeladen en ook na het openen van de camera krijg ik een "No Response"... Iemand enig idee>
Backup terugzetten? Gedane wijzigingen terugzetten? Opnieuw toevoegen?

• Toppe
Rgerr schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:15:
[...]

Backup terugzetten? Gedane wijzigingen terugzetten? Opnieuw toevoegen?
Dat is het probleem: ik heb niets aangepast. Net een en ander geprobeerd en nu doet heel home het niet meer
Kan heel homebridge dus niet meer opnieuw toevoegen in de woning app. Na het scannen geeft hij aan accessoire niet gevonden en dan houdt het op

iemand nog een grandioos idee? Sta een beetje op het punt om het maar op te geven of wat, HomeBridge loopt vanaf moment 1 al bagger als je het mij vraagt...

Toppe wijzigde deze reactie 12-04-2019 21:18 (35%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:28:
[...]

Dat is het probleem: ik heb niets aangepast. Net een en ander geprobeerd en nu doet heel home het niet meer
Kan heel homebridge dus niet meer opnieuw toevoegen in de woning app. Na het scannen geeft hij aan accessoire niet gevonden en dan houdt het op

iemand nog een grandioos idee? Sta een beetje op het punt om het maar op te geven of wat, HomeBridge loopt vanaf moment 1 al bagger als je het mij vraagt...
Wijzig in je config de pin en Mac adress, dan kun je hem opnieuw toevoegen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Rgerr schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:26:
[...]

Wijzig in je config de pin en Mac adress, dan kun je hem opnieuw toevoegen. :)
Verbonden zijn met WiFi doet ook wonderen :$ }:|

• ro3lie
ro3lie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:04:
Vandaag heb ik een UniFi CloudKey gekregen van een klant (deze was overbodig geworden).
Online gezocht wat ik hier zoal mee kan (ik heb zelf geen UniFi apparatuur), en zo kwam ik al tegen dat je het ook kan gebruiken om bijvoorbeeld PiHole op te zetten.

"Quad core 1.5GHz processor, 2GB DDR RAM, PoE powered (3-5 watts power consumption), NAND storage and TINY"

Weer een hobby project in iedergeval. Mijn voorkeur gaat inmiddels uit naar een dedicated HomeBridge server/apparaat (nu Ubuntu VM).
Hier nog niet aan toegekomen om mee te spelen.
Mijn Homebridge VM was volgelopen, uiteindelijk de LVM uitgebreid en wat meer RAM gegeven.
Gek genoeg werkt het automatisch starten van Homebridge nu ook :+

Zojuist de homebridge-hue NPM geinstalleerd voor mijn INNR SP120 plug in de keuken (ledstrip), deze had ik al snel up/running. Nu nog aan het spelen met de Samsung TV NPM voor Tizen.
Ik twijfel alleen of deze het doet.. Het uitschakelen werkt bijvoorbeeld niet. Inschakelen zou altijd werken omdat het Wake-on-LAN is.

Ben er nog niet achter of mijn TV het uberhaupt ondersteunt (UE48J6200) :?

• Toppe
Vanmiddag dan de 2de camera toegevoegd met mindere kwaliteit (1280x720) maar gek genoeg hapert deze terwijl de Reolink daar totaal geen last van heeft...

Als het probleem met de Reolink is opgelost (doet niets via POE) dan gaan we de 2de ook maar vervangen voor een nieuwer exemplaar. Deze heb ik cadeau gehad

• ro3lie
ro3lie schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:29:
[...]

Hier nog niet aan toegekomen om mee te spelen.
Mijn Homebridge VM was volgelopen, uiteindelijk de LVM uitgebreid en wat meer RAM gegeven.
Gek genoeg werkt het automatisch starten van Homebridge nu ook :+

Zojuist de homebridge-hue NPM geinstalleerd voor mijn INNR SP120 plug in de keuken (ledstrip), deze had ik al snel up/running. Nu nog aan het spelen met de Samsung TV NPM voor Tizen.
Ik twijfel alleen of deze het doet.. Het uitschakelen werkt bijvoorbeeld niet. Inschakelen zou altijd werken omdat het Wake-on-LAN is.

Ben er nog niet achter of mijn TV het uberhaupt ondersteunt (UE48J6200) :?
Mijn TV is mogelijk helaas te oud. WOL krijg ik zelfs niet werkend :+
Ik heb met de homebridge-hue plugin dat mijn INNR SP120 constant staat op “Geen reactie”.
Na een herstart van Homebridge is dit opgelost.
Homebridge leest wel constant de status uit, ik zie de waardes van 0/1 springen.

Iemand hier last van? Of evt met een Osram?

ro3lie schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:15:
[...]

Mijn TV is mogelijk helaas te oud. WOL krijg ik zelfs niet werkend :+
Ik heb met de homebridge-hue plugin dat mijn INNR SP120 constant staat op “Geen reactie”.
Na een herstart van Homebridge is dit opgelost.
Homebridge leest wel constant de status uit, ik zie de waardes van 0/1 springen.

Iemand hier last van? Of evt met een Osram?
Met Osram plugs zie ik dit ook in het log, no big deal.

• ro3lie
Rgerr schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:26:
[...]

Met Osram plugs zie ik dit ook in het log, no big deal.
Nja. Het gaat mij niet om de log maar om t feit dat de plugs in HK niet werken. Maar in Hue en HB-log wel 8)7

Edit:
Vanuit HK zelf werkt het en vanuit ControlCenter niet.. mogelijk is het mijn toestel.
Ik kijk het nog even aan. Net alles herstart

ro3lie wijzigde deze reactie 14-04-2019 20:28 (20%)

• Serena
Vandaag slimme spotjes van Trådfri in de meterkast gemonteerd. Wat zeggen jullie? Schakelen met een deursensortje of een bewegingssensortje in de kast plaatsen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paQ
beweging

je weet namelijk niet bij deur dicht of het echt uit is... net als bij je koelkast :+

paQ schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:06:
beweging

je weet namelijk niet bij deur dicht of het echt uit is... net als bij je koelkast :+
Heb jij geen motion sensor in je koelkast dan? :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:18:
[...]

Heb jij geen motion sensor in je koelkast dan? :+
Nope

Wel melk }:O

• Serena
paQ schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:06:
beweging

Besteld…

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ro3lie
ro3lie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:04:

Omtrent eerdere post. INNR werkt nu perfect in HomeBridge na herstart telefoon.

Momenteel bezig met het experiment HomeBridge op een UniFi CloudKey (Debian Jessie).
Dit is nu gelukt en HomeBridge kan ik opstarten, echter lukt het mij niet om de config-ui-x te starten, dit komt vooral door NodeJS vermoed ik.Gek genoeg kan v10 en v11 wel installeren maar valt die terug op v6.1.17.
Als ik deze verwijzing verwijder uit de sources.list.d en hierna nodejs opnieuw installeer krijg ik v0.10.29 |:(

Edit1.
Uiteindelijk alle sources.list en sources.list.d. bestanden verwijderd en een nieuwe sources.list opgebouwd. Hierna nodejs verwijderd/geschoond en opnieuw geïnstalleerd.
NodeJS v11 is nu actief.
Homebridge + config-ui-x opnieuw geïnstalleerd en gestart.

HomeBridge draait nu keurig op een UniFi CloudKey :*)
Voor nu heb ik een DummySwitch aangemaakt en ga ik kijken hoelang dit goed gaat.
Binnenkort nieuwe firmware er in laden en alle stappen herhalen en vastleggen, dan krijgen jullie deze ook :9.

Edit2:
Na een herstart blijft alles intact en kan HomeBridge gestart worden.
De CloudKey is snel herstart en HomeBridge is hierin sneller als mijn Ubuntu VM :+ (mogelijk door minder OS-taken).

Inmiddels de UniFi Network Controller verwijderd conform KB-artikel van UniFi.
Hierdoor is alleen nog de beheer interface van de CloudKey beschikbaar (IP-adres, NTP en Admin instellingen).
Hierin heb ik net het wachtwoord en IP-adres gewijzigd, ook na deze herstart werkt alles naar behoren. Kortom deze web-interface zit niet in de weg.

Hetgeen wat nu nog rest is HomeBridge instellen als een service en dan is het compleet.
De CloudKey is PoE (Power over Ethernet) gevoed en snel. Kortom ik ben hier erg tevreden over.

Wat ik wil doen nu is het volgende:
1. Stabiliteit aankijken (blijft HB een dag prima draaien).
2. Testen wat er gebeurt als ik de CK ga updaten.
3. CK een factory reset geven -> alle stappen herhalen en vastleggen + eventuele screenshots.
4. Informatie uit stap 3 vastleggen in een topic/tweakblog/o.i.d.
5. HomeBridge volledig omzetten van mijn Ubuntu VM naar de CloudKey
6. Config back-up's instellen van de lokale disk naar de MicroSD kaart in de CloudKey.

Mogelijk is dit dus voor een ander ook interessant.. Een CloudKey kost op Marktplaats vaak minder als een complete Raspberry Pi 3b+ (en deze heeft geen PoE). ;)

ro3lie wijzigde deze reactie 16-04-2019 23:09 (44%)

• Serena
Help!!! Ik heb het kapot gemaakt...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/bindings/bindings.js:91
        throw e
        ^

Error: The module '/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/ed25519-hap/build/Release/ed25519.node'
was compiled against a different Node.js version using
NODE_MODULE_VERSION 57. This version of Node.js requires
NODE_MODULE_VERSION 67. Please try re-compiling or re-installing
the module (for instance, using `npm rebuild` or `npm install`).
    at Object.Module._extensions..node (internal/modules/cjs/loader.js:857:18)
    at Module.load (internal/modules/cjs/loader.js:685:32)
    at Function.Module._load (internal/modules/cjs/loader.js:620:12)
    at Module.require (internal/modules/cjs/loader.js:723:19)
    at require (internal/modules/cjs/helpers.js:14:16)
    at bindings (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/bindings/bindings.js:84:48)
    at Object.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/ed25519-hap/index.js:1:37)
    at Module._compile (internal/modules/cjs/loader.js:816:30)
    at Object.Module._extensions..js (internal/modules/cjs/loader.js:827:10)

Ik heb apt upgrade al gedaan en homebridge opnieuw geïnstalleerd.

Edit: Bericht aangepast. Inmiddels de nieuwste Node. Maar werkt nog steeds niet.

8)7 8)7 8)7

Serena wijzigde deze reactie 18-04-2019 17:16 (43%)

• ro3lie
Serena schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:48:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
        throw e
        ^

Error: The module '/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/ed25519-hap/build/Release/ed25519.node'
    at bindings (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/bindings/bindings.js:84:48)
    at Object.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/ed25519-hap/index.js:1:37)

Edit: Bericht aangepast. Inmiddels de nieuwste Node. Maar werkt nog steeds niet.

8)7 8)7 8)7
Volledig schonen, verwijderen en installeren:
Sudo apt purge nodejs npm
Sudo apt-get install -y nodejs

• Serena
ro3lie schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:37:
[...]

Volledig schonen, verwijderen en installeren:
Sudo apt purge nodejs npm
Sudo apt-get install -y nodejs
Helaas...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/ed25519-hap/node_modules/bindings/bindings.js:121
        throw e;
        ^

Error: The module '/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/ed25519-hap/build/Release/ed25519.node'
NODE_MODULE_VERSION 46. This version of Node.js requires
    at bindings (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/ed25519-hap/node_modules/bindings/bindings.js:112:48)
    at Object.<anonymous> (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/ed25519-hap/index.js:1:37)

• Serena
Het huilen staat me inmiddels nader dan het lachen. Alles wat ik ook probeer, ik blijf die foutmelding houden.

Dat zijn nu dus 52 (!!!) apparaten die niet werken in HomeKit. *Zucht*

• meesje
Serena schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:48:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
        throw e
        ^

8)7 8)7 8)7
Wat deed je voordat je deze melding kreeg?

Ooit geprobeerd om node te upgraden maar dan kan je van alles opnieuw installeren. Ook je plugins moeten tegen de nieuwe node gecompileerd zijn. Destijds was mijn conclusie: een verse installatie doen......

• Serena
meesje schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:11:
[...]

Wat deed je voordat je deze melding kreeg?

Ooit geprobeerd om node te upgraden maar dan kan je van alles opnieuw installeren. Ook je plugins moeten tegen de nieuwe node gecompileerd zijn. Destijds was mijn conclusie: een verse installatie doen......
Ik weet serieus niet hoe ik dat moet doen. Ben bang dat ik dan ook VNC en zo kwijt ben.

• meesje
Serena schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:12:
[...]

Ik weet serieus niet hoe ik dat moet doen. Ben bang dat ik dan ook VNC en zo kwijt ben.
Wat deed je voordat je deze melding kreeg? Erg frappant dat ik nu op r/homebridge een soortgelijk bericht voorbij zie komen. Helaas nog geen oplossing.

• Serena
meesje schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:18:
[...]

Wat deed je voordat je deze melding kreeg? Erg frappant dat ik nu op r/homebridge een soortgelijk bericht voorbij zie komen. Helaas nog geen oplossing.
Ik weet het niet meer, ik probeerde Node te upgraden omdat UI-X zei dat dat moest
K.... updates.

• meesje
Serena schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:21:
[...]

Ik weet het niet meer, ik probeerde Node te upgraden omdat UI-X zei dat dat moest
K.... updates.
Ik kan je hier helaas niet mee helpen. Het is mij nog niet gelukt om node succesvol te updaten. Ooit wel in dit topic gelezen over dat iemand het gelukt was, maar ik kan dat niet zo snel meer vinden. Ik was al gestart met lezen vanaf november 2018 (ik heb toen een poging ondernomen), een paar pagina’s verder gebladerd maar niks kunnen vinden. Tussen nov 2018 en nu heeft er iemand iets gepost over dat hem/haar het wel gelukt was.

• Serena
Ik denk dat ik maar helemaal opnieuw moet beginnen, ik heb in ieder geval wel mijn script opgeslagen.
Oh man, mijn Pi was al geïnstalleerd toen ik hem kreeg. Geen idee hoe opnieuw te beginnen. Heel erg stressvol dit...

• meesje
Met ‘script’ bedoel je een kopie van je config.json? Dat is inderdaad handig. Je kunt dan lekker makkelijk copy&paste-en,
Mijn advies: volg de stappen uit de topic start. Aangezien je volgens mij al best wat ervaring hebt met plugins installeren gaat je een verse installatie echt wel lukken! En anders weet je dit topic te vinden. Wel feestdagen en erg mooi weer. Overdag zal ik niet frequent dit topic checken.

• Serena
Ik heb het weer redelijk ver op orde. Ik krijg echter mijn plantsensoren niet meer werkend en ik krijg nog deze melding.

code:
1
[2019-4-19 09:20:08] [homebridge-config-ui-x] Console v4.0.2 is listening on port 8080

Als ik mijn Mi Flora's nog werkend krijg heb ik volgens mij alles weer terug. _/-\o_

• meesje
Serena schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:24:
Ik heb het weer redelijk ver op orde. Ik krijg echter mijn plantsensoren niet meer werkend en ik krijg nog deze melding.

code:
1
[2019-4-19 09:20:08] [homebridge-config-ui-x] Console v4.0.2 is listening on port 8080

Als ik mijn Mi Flora's nog werkend krijg heb ik volgens mij alles weer terug. _/-\o_
Top! Wat heb je precies gedaan? Plugins verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
Wat betreft de plant sensoren, daar liep ik destijds ook tegenaan.

• Serena
meesje schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:36:
[...]

Top! Wat heb je precies gedaan? Plugins verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
Wat betreft de plant sensoren, daar liep ik destijds ook tegenaan.
Kaartje geformatteerd en van scratch begonnen. Kan nu alleen de wifi instellingen van het ding niet meer vinden, dus heb de Pi even op een onhandige plek aan een AirPort gehangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:41:
[...]

Kaartje geformatteerd en van scratch begonnen. Kan nu alleen de wifi instellingen van het ding niet meer vinden, dus heb de Pi even op een onhandige plek aan een AirPort gehangen.
Netjes hoor dat het je gelukt is om een verse installatie te doen.
Ik heb al een tijdje geleden afscheid genomen van de plant sensoren. Anders had ik je mijn stappen kunnen doorgeven. Deze heb verwijderd uit mijn installatie script.

Nog even gezocht. Voor de plant sensor gebruikte ik altijd de stappen genoemd onder 'Install packages' op https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate. Dus stappen 1 t/m 5 + stap 1. Stap 3 moet je trouwens vervangen door
code:
1
sudo npm install -g noble --unsafe-perm

En daarna jouw plugin installeren (https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-care).

• Serena
Ik heb het nu nog vreemder. HomeBridge verschijnt wel op de iPhone, maar niet op de iPad… Ook niet na een soft reset…

Edit: Uit- en weer inloggen in iCloud was de oplossing.

Serena wijzigde deze reactie 19-04-2019 12:03 (19%)

• Serena
meesje schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:22:
[...]

Netjes hoor dat het je gelukt is om een verse installatie te doen.
Ik heb al een tijdje geleden afscheid genomen van de plant sensoren. Anders had ik je mijn stappen kunnen doorgeven. Deze heb verwijderd uit mijn installatie script.

Nog even gezocht. Voor de plant sensor gebruikte ik altijd de stappen genoemd onder 'Install packages' op https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate. Dus stappen 1 t/m 5 + stap 1. Stap 3 moet je trouwens vervangen door
code:
1
sudo npm install -g noble --unsafe-perm

En daarna jouw plugin installeren (https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-care).
Helaas, als ik daarna het script plaats hangt hij zich weer op.

• meesje
Serena schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:29:
[...]

Helaas, als ik daarna het script plaats hangt hij zich weer op.
Bij het uitvoeren van de stappen, krijg je geen (fout)meldingen? Wat voor melding krijg je als ie hangt?
Heb je al gecheckt of bluetooth aan staat? Het makkelijkst kun je dat doen via de RPI zelf met tobo/muis, of VNC als je dat (weer) draaiend hebt.

• Toppe
Zat gister middag de camera stream van de achtertuin te bekijken en spontaan viel de verbinding weg en niet meer terug te krijgen, vandaag toch eens even gekeken wat het probleem was en ik zie nu onderstaande fout melding:

code:
1
[2019-4-19 16:04:23] [Camera-ffmpeg] ERROR: FFmpeg exited with code 1

Nu heb ik even debug aangezet en ik kom een ander IP tegen dan geconfigureerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
[2019-4-19 16:06:38] [Roomba] Power state requested for Roomba
[2019-4-19 16:06:38] [Camera-ffmpeg] Snapshot from Voorkant at 480x270
ffmpeg -i http://192.168.1.2:80/camsnapshot.jpg?idx=1 -t 1 -s 480x270 -f image2 -
[2019-4-19 16:06:38] [Camera-ffmpeg] Snapshot from Achterkant at 480x270
[2019-4-19 16:06:39] [Camera-ffmpeg] Start streaming video from Voorkant with 1280x720@299kBit
ffmpeg -re -i rtsp://admin:{wachtwoord}@192.168.1.5:554/h264Preview_01_sub -map 0:0 -vcodec h264_omx -pix_fmt yuv420p -r 15 -f rawvideo -tune zerolatency -vf scale=1280:720 -b:v 299k -bufsize 299k -maxrate 299k -payload_type 99 -ssrc 5082174 -f rtp -srtp_out_suite AES_CM_128_HMAC_SHA1_80 -srtp_out_params tdbwQR1/yydDiJH05k88i2RlGeXm6Bwqu8pjMUVH srtp://192.168.1.61:65294?rtcpport=65294&localrtcpport=65294&pkt_size=1316
ffmpeg version 3.2.10-1~deb9u1+rpt2 Copyright (c) 2000-2018 the FFmpeg developers
  built with gcc 6.3.0 (Raspbian 6.3.0-18+rpi1+deb9u1) 20170516
  configuration: --prefix=/usr --extra-version='1~deb9u1+rpt2' --toolchain=hardened --libdir=/usr/lib/arm-linux-gnueabihf --incdir=/usr/include/arm-linux-gnueabihf --enable-gpl --disable-stripping --enable-avresample --enable-avisynth --enable-gnutls --enable-ladspa --enable-libass --enable-libbluray --enable-libbs2b --enable-libcaca --enable-libcdio --enable-libebur128 --enable-libflite --enable-libfontconfig --enable-libfreetype --enable-libfribidi --enable-libgme --enable-libgsm --enable-libmp3lame --enable-libopenjpeg --enable-libopenmpt --enable-libopus --enable-libpulse --enable-librubberband --enable-libshine --enable-libsnappy --enable-libsoxr --enable-libspeex --enable-libssh --enable-libtheora --enable-libtwolame --enable-libvorbis --enable-libvpx --enable-libwavpack --enable-libwebp --enable-libx265 --enable-libxvid --enable-libzmq --enable-libzvbi --enable-omx-rpi --enable-mmal --enable-openal --enable-opengl --enable-sdl2 --enable-libdc1394 --enable-libiec61883 --arch=armhf --enable-chromaprint --enable-frei0r --enable-libopencv --enable-libx264 --enable-shared

libavutil      55. 34.101 / 55. 34.101
  libavcodec     57. 64.101 / 57. 64.101
  libavformat    57. 56.101 / 57. 56.101
  libavdevice    57.  1.100 / 57.  1.100
  libavfilter     6. 65.100 /  6. 65.100
  libavresample   3.  1.  0 /  3.  1.  0
  libswscale      4.  2.100 /  4.  2.100
  libswresample   2.  3.100 /  2.  3.100
  libpostproc    54.  1.100 / 54.  1.100

[2019-4-19 16:06:41] [Roomba] Connected to Roomba
[2019-4-19 16:06:41] [Roomba] Status is [charge]
[2019-4-19 16:06:41] [Roomba] Roomba is not running
Input #0, rtsp, from 'rtsp://admin:{wachtwoord}@192.168.1.5:554/h264Preview_01_sub':
  Metadata:
    title           : Session streamed by "preview"
    comment         : h264Preview_01_sub
  Duration: N/A, start: 0.000000, bitrate: N/A

Stream #0:0: Video: h264 (High), yuv420p(progressive), 640x480, 25 tbr, 90k tbn, 180k tbc
    Stream #0:1: Audio: aac (LC), 16000 Hz, mono, fltp

Codec AVOption tune (Tune the encoding to a specific scenario) specified for output file #0 (srtp://192.168.1.61:65294?rtcpport=65294&localrtcpport=65294&pkt_size=1316) has not been used for any stream. The most likely reason is either wrong type (e.g. a video option with no video streams) or that it is a private option of some encoder which was not actually used for any stream.

[h264_omx @ 0x217aea0] Using OMX.broadcom.video_encode

[h264_omx @ 0x217aea0] OMX error 80001000

[h264_omx @ 0x217aea0] err 80001018 (-2147479528) on line 547

Stream mapping:
  Stream #0:0 -> #0:0 (h264 (native) -> h264 (h264_omx))
Error while opening encoder for output stream #0:0 - maybe incorrect parameters such as bit_rate, rate, width or height

Dus even de accessoires en persist folder verwijderd en homebridge opnieuw toegevoegd in de woning app... alles werkt wel, maar ik zie geen camera's om toe te voegen.

Iemand een idee?

Edit: heb de cameras een andere naam gegeven in de config en dat werkt, kan ze toevoegen en heb live beeld. Enige wat nog niet werkt is de snapshot die elke 10 seconde opnieuw geladen wordt... :'(

• meesje
Toppe schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:17:
Zat gister middag de camera stream van de achtertuin te bekijken en spontaan viel de verbinding weg en niet meer terug te krijgen, vandaag toch eens even gekeken wat het probleem was en ik zie nu onderstaande fout melding:

code:
1
[2019-4-19 16:04:23] [Camera-ffmpeg] ERROR: FFmpeg exited with code 1

Nu heb ik even debug aangezet en ik kom een ander IP tegen dan geconfigureerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
[2019-4-19 16:06:38] [Roomba] Power state requested for Roomba
[2019-4-19 16:06:38] [Camera-ffmpeg] Snapshot from Voorkant at 480x270
ffmpeg -i http://192.168.1.2:80/camsnapshot.jpg?idx=1 -t 1 -s 480x270 -f image2 -
[2019-4-19 16:06:38] [Camera-ffmpeg] Snapshot from Achterkant at 480x270
[2019-4-19 16:06:39] [Camera-ffmpeg] Start streaming video from Voorkant with 1280x720@299kBit
ffmpeg -re -i rtsp://admin:{wachtwoord}@192.168.1.5:554/h264Preview_01_sub -map 0:0 -vcodec h264_omx -pix_fmt yuv420p -r 15 -f rawvideo -tune zerolatency -vf scale=1280:720 -b:v 299k -bufsize 299k -maxrate 299k -payload_type 99 -ssrc 5082174 -f rtp -srtp_out_suite AES_CM_128_HMAC_SHA1_80 -srtp_out_params tdbwQR1/yydDiJH05k88i2RlGeXm6Bwqu8pjMUVH srtp://192.168.1.61:65294?rtcpport=65294&localrtcpport=65294&pkt_size=1316
ffmpeg version 3.2.10-1~deb9u1+rpt2 Copyright (c) 2000-2018 the FFmpeg developers
  built with gcc 6.3.0 (Raspbian 6.3.0-18+rpi1+deb9u1) 20170516
  configuration: --prefix=/usr --extra-version='1~deb9u1+rpt2' --toolchain=hardened --libdir=/usr/lib/arm-linux-gnueabihf --incdir=/usr/include/arm-linux-gnueabihf --enable-gpl --disable-stripping --enable-avresample --enable-avisynth --enable-gnutls --enable-ladspa --enable-libass --enable-libbluray --enable-libbs2b --enable-libcaca --enable-libcdio --enable-libebur128 --enable-libflite --enable-libfontconfig --enable-libfreetype --enable-libfribidi --enable-libgme --enable-libgsm --enable-libmp3lame --enable-libopenjpeg --enable-libopenmpt --enable-libopus --enable-libpulse --enable-librubberband --enable-libshine --enable-libsnappy --enable-libsoxr --enable-libspeex --enable-libssh --enable-libtheora --enable-libtwolame --enable-libvorbis --enable-libvpx --enable-libwavpack --enable-libwebp --enable-libx265 --enable-libxvid --enable-libzmq --enable-libzvbi --enable-omx-rpi --enable-mmal --enable-openal --enable-opengl --enable-sdl2 --enable-libdc1394 --enable-libiec61883 --arch=armhf --enable-chromaprint --enable-frei0r --enable-libopencv --enable-libx264 --enable-shared

libavutil      55. 34.101 / 55. 34.101
  libavcodec     57. 64.101 / 57. 64.101
  libavformat    57. 56.101 / 57. 56.101
  libavdevice    57.  1.100 / 57.  1.100
  libavfilter     6. 65.100 /  6. 65.100
  libavresample   3.  1.  0 /  3.  1.  0
  libswscale      4.  2.100 /  4.  2.100
  libswresample   2.  3.100 /  2.  3.100
  libpostproc    54.  1.100 / 54.  1.100

[2019-4-19 16:06:41] [Roomba] Connected to Roomba
[2019-4-19 16:06:41] [Roomba] Status is [charge]
[2019-4-19 16:06:41] [Roomba] Roomba is not running
Input #0, rtsp, from 'rtsp://admin:{wachtwoord}@192.168.1.5:554/h264Preview_01_sub':
  Metadata:
    title           : Session streamed by "preview"
    comment         : h264Preview_01_sub
  Duration: N/A, start: 0.000000, bitrate: N/A

Stream #0:0: Video: h264 (High), yuv420p(progressive), 640x480, 25 tbr, 90k tbn, 180k tbc
    Stream #0:1: Audio: aac (LC), 16000 Hz, mono, fltp

Codec AVOption tune (Tune the encoding to a specific scenario) specified for output file #0 (srtp://192.168.1.61:65294?rtcpport=65294&localrtcpport=65294&pkt_size=1316) has not been used for any stream. The most likely reason is either wrong type (e.g. a video option with no video streams) or that it is a private option of some encoder which was not actually used for any stream.

[h264_omx @ 0x217aea0] Using OMX.broadcom.video_encode

[h264_omx @ 0x217aea0] OMX error 80001000

[h264_omx @ 0x217aea0] err 80001018 (-2147479528) on line 547

Stream mapping:
  Stream #0:0 -> #0:0 (h264 (native) -> h264 (h264_omx))
Error while opening encoder for output stream #0:0 - maybe incorrect parameters such as bit_rate, rate, width or height

Dus even de accessoires en persist folder verwijderd en homebridge opnieuw toegevoegd in de woning app... alles werkt wel, maar ik zie geen camera's om toe te voegen.

Iemand een idee?

Edit: heb de cameras een andere naam gegeven in de config en dat werkt, kan ze toevoegen en heb live beeld. Enige wat nog niet werkt is de snapshot die elke 10 seconde opnieuw geladen wordt... :'(
De log laat wel niet dat er een snapshot gemaakt wordt. Heb je al je iOS device (ipad en/of iphone) en hub (ipad, homepod of atv) al opnieuw opgestart?

• Toppe
meesje schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:57:
[...]

De log laat wel niet dat er een snapshot gemaakt wordt. Heb je al je iOS device (ipad en/of iphone) en hub (ipad, homepod of atv) al opnieuw opgestart?
Yes, gekke is dat ik nu wel in de logs voorbij zie komen dat er een snapshot wordt opgevraagd maar ik zie nog niets in Woning veranderen...

Edit: aangezien ik het hele netwerk heb omgegooid (inclusief andere DHCP range) moest ik nog even in Domoticz aangeven dat 192.168.1.* vrije toegang had, nu werkt alles weer.

Toppe wijzigde deze reactie 20-04-2019 08:15 (18%)

• meesje
Toppe schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:59:
[...]

Yes, gekke is dat ik nu wel in de logs voorbij zie komen dat er een snapshot wordt opgevraagd maar ik zie nog niets in Woning veranderen...
Staat alles echt goed in je config.json? Ik zie inderdaad .2 en .5 ip adressen. Vreemd, dat zou toch hetzelfde moeten zijn? Je past de config.json aan via config ui x? Indien handmatig, kan het zijn dat je aanpassingen doet In het verkeerde config.json bestand? Bij het toepassen van systemd werd (als ik me niet vergis) het config.json bestand naar een andere locatie gekopieerd.

• Toppe
meesje schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:15:
[...]

Staat alles echt goed in je config.json? Ik zie inderdaad .2 en .5 ip adressen. Vreemd, dat zou toch hetzelfde moeten zijn? Je past de config.json aan via config ui x? Indien handmatig, kan het zijn dat je aanpassingen doet In het verkeerde config.json bestand? Bij het toepassen van systemd werd (als ik me niet vergis) het config.json bestand naar een andere locatie gekopieerd.
De config staat bij mij nog op de originele locatie /.homebridge/config.json en alle aanpassingen gaan altijd goed, behalve deze...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Toppe schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:16:
[...]

De config staat bij mij nog op de originele locatie /.homebridge/config.json en alle aanpassingen gaan altijd goed, behalve deze...
Ah okay, bij mij staat config.json op een andere locatie. Tijdens de systemd stappen voer ik uit:
code:
1
sudo cp ~/.homebridge/config.json /var/homebridge/

Ik moet dus op een andere locatie kijken. Ooit wel eens de fout gemaakt, vandaar mijn vraag. ;)

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17:47

Underworld

+1 Inzichtvol

Hello,
Had een Osram smart+ gekocht, deze wil ik onder homebridge werkend krijgen middels de hue plugin.
Echter momenteel krijg ik deze error als ik de hue plugin erop wil zetten onder node 9. Blijkbaar wordt node 9 niet meer ondersteund middels de laatste versie van hue:

Nu kan ik mijn setup opnieuw installeren met node v10, vroeg me alleen of of andere ook node 10 gebruiken en dit geen fouten oplevert?

Is het ook mogelijk een oudere versie van de hue plugin te installeren die nog wel met node 9 werkt?
Wil gewoon liever niet herinstalleren..

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Underworld schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:43:
Hello,
Had een Osram smart+ gekocht, deze wil ik onder homebridge werkend krijgen middels de hue plugin.
Echter momenteel krijg ik deze error als ik de hue plugin erop wil zetten onder node 9. Blijkbaar wordt node 9 niet meer ondersteund middels de laatste versie van hue:

[Afbeelding]

Nu kan ik mijn setup opnieuw installeren met node v10, vroeg me alleen of of andere ook node 10 gebruiken en dit geen fouten oplevert?

Is het ook mogelijk een oudere versie van de hue plugin te installeren die nog wel met node 9 werkt?
Wil gewoon liever niet herinstalleren..
Node 10 werkt, is ook opgenomen in stappenplan op de eerste pagina van dit topic. Helaas wel verse installatie. Mij is het nog niet gelukt om een node versie te upgraden.

meesje wijzigde deze reactie 19-04-2019 19:56 (4%)

• ro3lie
meesje schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:55:
[...]

Node 10 werkt, is ook opgenomen in stappenplan op de eerste pagina van dit topic. Helaas wel verse installatie. Mij is het nog niet gelukt om een node versie te upgraden.
Hier draait die zelfs perfect op node v11.14
Alleen bij opstarten zie je de melding dat het advies is gebruik te maken van v10.15.3 LTS

• paQ
Installeer ook even Controller for HomeKit PRO. Kost iets van 7 euro, maar het maakt een back-up van je volledige HomeKit installatie. Incl homebridge.
(de settings en autimations natuurlijk, niet je kaartje in je pi)

Zit trouwens ook een mooie log functie in, zodat je kunt zien waar het mis loopt als een automation niet werkt zoals verwacht.

• Serena
Oh man, het is nog steeds hommeles. Als ik niet op mijn eigen wifi zit krijgen alle apparaten van HB 'Geen reactie'. Wat nu weer???
Ik ben er langzaam een beetje klaar mee.

Logitech camera ook eruit geklapt en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer online. 😢

Serena wijzigde deze reactie 21-04-2019 17:43 (21%)

• paQ
ik zou toch eens alle hubs e.d. uitloggen, rebooten, inloggen en gewoon 20 min wachten.

• Serena
paQ schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:47:
ik zou toch eens alle hubs e.d. uitloggen, rebooten, inloggen en gewoon 20 min wachten.
Ik denk dat ik nog een keer van scratch moet beginnen. Wat had jij precies geïnstalleerd toen ik hem van jou kreeg? Ik heb nu namelijk ook geen wifi en zo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 16:35
Ik ga er van uit dat je Rasbian op je Pi hebt staan? In dat geval zijn alle drivers als beschikbaar en zou je deze tutorial moeten kunnen volgen:
https://raspberrytips.nl/wifi-verbinding-instellen/

• paQ
Serena schreef op maandag 22 april 2019 @ 07:44:
[...]

Ik denk dat ik nog een keer van scratch moet beginnen. Wat had jij precies geïnstalleerd toen ik hem van jou kreeg? Ik heb nu namelijk ook geen wifi en zo.
volgens mij gewoon raspbian en homebridge en UI-X.
Op de versies van destijds althans.

• Serena
Nogmaals helemaal opnieuw begonnen en nu werkt (MUV de plantsensoren, ik ga het even niet eens proberen) weer naar behoren. Wifi, op afstand, alles.
Misschien even een tip voor de openingspost.
Zet er even in hoe je SSH activeert, heb me nu twee keer onnozel gezocht.

• meesje
Serena schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:22:
Nogmaals helemaal opnieuw begonnen en nu werkt (MUV de plantsensoren, ik ga het even niet eens proberen) weer naar behoren. Wifi, op afstand, alles.
Misschien even een tip voor de openingspost.
Zet er even in hoe je SSH activeert, heb me nu twee keer onnozel gezocht.
Goed lezen...
selecteer optie 5 en schakel P2 (SSH) en P3 (VNC) in
In ieder geval fijn om te horen dat het weer werkt. En die plantsensoren, lekker op marktplaats zetten. ;)

meesje wijzigde deze reactie 22-04-2019 15:47 (10%)

• Serena
meesje schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:45:
[...]

Goed lezen...
selecteer optie 5 en schakel P2 (SSH) en P3 (VNC) in
In ieder geval fijn om te horen dat het weer werkt. En die plantsensoren, lekker op marktplaats zetten. ;)
Uhm ja, als je er een scherm etc aan hebt hangen. Als je een MacBook hebt is het wat anders. Dan moet je een ssh bestandje op de je SD zetten.

• meesje
Serena schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:28:
[...]

Uhm ja, als je er een scherm etc aan hebt hangen. Als je een MacBook hebt is het wat anders. Dan moet je een ssh bestandje op de je SD zetten.
Ja, dat klopt helemaal. Ik doe mijn installatie ook altijd zonder toetsenbord en muis, lekker via terminal op mijn Macbook (kan natuurlijk een Windows machine zijn). Je moet inderdaad eenmalig een ssh bestand toevoegen aan de SD kaart. Ik heb wel eens vaker geopperd om bepaalde zaken uit te breiden in de topic start (desnoods een FAQ), maar dat is aan de auteurs. ;) Het kost natuurlijk ook tijd.

Ooit heb ik ook eens homebridge geïnstalleerd op een Raspberry Pi Zero W. Je hebt dan geen UTP poort en moet je via wifi connecten. Dan doe je ook iets soortgelijks: een bestandje toevoegen aan je SD kaart met daarin je wifi instellingen.

• Serena
Nu alleen nog de goede resolutie voor mijn MacBook Pro 13" ontdekken en mijn Circle 2 weer werkend krijgen (Eruit geklapt en krijg hem niet meer aan de gang). Als dat nog lukt ben ik helemaal tevreden.
Die plantsensoren werken volgens mij niet met Node 10. Moet ik die maar in de Mi app uitlezen.

• meesje
Serena schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:32:
Nu alleen nog de goede resolutie voor mijn MacBook Pro 13" ontdekken en mijn Circle 2 weer werkend krijgen (Eruit geklapt en krijg hem niet meer aan de gang). Als dat nog lukt ben ik helemaal tevreden.
Die plantsensoren werken volgens mij niet met Node 10. Moet ik die maar in de Mi app uitlezen.
Het zou inderdaad kunnen dat de plantsensoren niet meer werken vanaf node 10. Bij ons hadden ze sowieso geen nut, de planten krijgen altijd ruim op tijd voeding en water.

Wat betreft de resolutie, bedoel je daarmee de resolutie van raspbian in VNC? Ik heb deze op 1024x768 gezet. Hierdoor beeldvullend op iPad in VNC Viewer app.

• Serena
Heeft iemand de plantsensoren werkend met Node 10?

• Serena
Hoe maak ik nu een backup van mijn Pi?
Met die Freeze optie in Pi Baker?
Mocht ik een keer van scratch willen beginnen hoef ik toch alleen maar die backup terug te zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:26:
Mocht ik een keer van scratch willen beginnen hoef ik toch alleen maar die backup terug te zetten?
Draai een aparte pi met node v9 voor de plantsensoren. Verder draaide ik steeds een volledige image van de sd kaart via een programmaatje op Windows, weet de naam zo even niet maar met een beetje googelen kom je een eind.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:26:
Inderdaad via Freezer - Create Backup. En bij terugzetten de Restore functie (zoals je nu al Raspbian hebt geïnstalleerd).
Voordat ik met een nieuwe plugin start, maak ik altijd eerst een backup. Just to be sure. Sommige plugins leveren onverklaarbare ellende op.

• Serena
Rgerr schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:19:
[...]
Draai een aparte pi met node v9 voor de plantsensoren.
Vriend van me heeft nog een Pi liggen. Die mag ik hebben/overnemen.
Installeer ik daar ook gewoon Homebridge op met Node 9 en dan de stappen die @meesje eerder omschreef?
Wil de sensoren heel graag terug in HK.
Serena schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:39:
[...]

Installeer ik daar ook gewoon Homebridge op met Node 9 en dan de stappen die @meesje eerder omschreef?
Exact, conform stappenplan met node v9 installeren en dan moet het lukken. :)

• meesje
Serena schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:39:
[...]

Ik weet niet welke pi dit is, maar oudjes hebben geen bluetooth. De 3 en Zero W in ieder geval wel.

Edit: O ja, ipv de eerder door mij genoemde 5+1 stappen (van de oude flower plugin, die je batterij binnen een uur leeg heeft... ;)), kun je ook proberen eerst de enkele stap uit te voeren zoals beschreven in de nieuwe plugin. Dat heb ik zelf nooit meer uitgeprobeerd, maar hoe minder stappen, des te beter. ;)

meesje wijzigde deze reactie 24-04-2019 16:00 (26%)

• Serena
meesje schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:56:
[...]

Ik weet niet welke pi dit is, maar oudjes hebben geen bluetooth. De 3 en Zero W in ieder geval wel.

Edit: O ja, ipv de eerder door mij genoemde 5+1 stappen (van de oude flower plugin, die je batterij binnen een uur leeg heeft... ;)), kun je ook proberen eerst de enkele stap uit te voeren zoals beschreven in de nieuwe plugin. Dat heb ik zelf nooit meer uitgeprobeerd, maar hoe minder stappen, des te beter. ;)
Oh ja, BT is wel redelijk essentieel natuurlijk.
Uhm, nieuwe plugin?

• meesje
Serena schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:02:
[...]

Oh ja, BT is wel redelijk essentieel natuurlijk.
Uhm, nieuwe plugin?
Oud: https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate
Nieuw: https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-care

We zijn destijds allemaal over gegaan naar de nieuwe plugin, want de oude zorgde voor een battery drain. Ik voerde wel altijd de installatie stappen van de oude plugin eerst uit (zonder de plugin natuulijk). Je kunt ook gewoon proberen eerst alleen de stap uit te voeren zoals beschreven in de nieuwe plugin.

• Serena
meesje schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:07:
[...]

Oud: https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate
Nieuw: https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-care

We zijn destijds allemaal over gegaan naar de nieuwe plugin, want de oude zorgde voor een battery drain. Ik voerde wel altijd de installatie stappen van de oude plugin eerst uit (zonder de plugin natuulijk). Je kunt ook gewoon proberen eerst alleen de stap uit te voeren zoals beschreven in de nieuwe plugin.
Ja, die laatste had ik inderdaad ook draaien.

• paQ
ah :)

Awair meet nu ook lux. gaat lekker zo :7

edit:
@Rgerr ik mailde net met awair dat ze de lux sensor zelf nu in de plugin gaan zetten :)

We mailen ook al heel wat maanden inmiddels heen en weer over een toepassing van de geluidssensor in een awair mbt de implementatie in homekit.
Wat kun je er mee, en onder wat voor een device ga je dat hangen zodat ie ook werkt in homekit?

Onze beste optie momenteel:
een dBA weging,
in een schaal 30-150,
een motion sensor laten trippen bij value x

(en/)Of het laatste laten zitten en gewoon een value in...? en dan in een soortgelijke endpointmethode als de huidige luchtkwaliteitindicatie?

paQ wijzigde deze reactie 24-04-2019 19:50 (86%)

paQ schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:24:
ah :)

Awair meet nu ook lux. gaat lekker zo :7

edit:
@Rgerr ik mailde net met awair dat ze de lux sensor zelf nu in de plugin gaan zetten :)

We mailen ook al heel wat maanden inmiddels heen en weer over een toepassing van de geluidssensor in een awair mbt de implementatie in homekit.
Wat kun je er mee, en onder wat voor een device ga je dat hangen zodat ie ook werkt in homekit?

Onze beste optie momenteel:
een dBA weging,
in een schaal 30-150,
een motion sensor laten trippen bij value x

(en/)Of het laatste laten zitten en gewoon een value in...? en dan in een soortgelijke endpointmethode als de huidige luchtkwaliteitindicatie?
Oh, dat is wel tof! Weet zo gauw geen toepassing er voor, maar alle functies exposen naar HomeKit is hoe dan ook goed. :)

• Serena
Gewoon als tip!
Er is een update van Homebridge en van Config UI X.

Vraag: Waarom geeft hij steeds in het rood aan op welke Config UI draait?

• meesje
Serena schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:37:
Gewoon als tip!
Er is een update van Homebridge en van Config UI X.

Vraag: Waarom geeft hij steeds in het rood aan op welke Config UI draait?
De update van homebridge heb ik al twee dagen geleden geïnstalleerd. En het lijkt wel of config-ui-x meerdere keren per week een update krijgt. Regelmatig alleen een taal update.

Wat bedoel je met je vraag?

Edit: je bedoelt waarschijnlijk de gekleurde melding in het log? Ik heb ook geen flauw idee. Ik let er eigenlijk nooit op. De melding is bij mij niet in het rood maar meer geel/goud(?) gekleurd. Rood zou me meer zorgen maken (net als waarschuwingslampjes in de auto).

meesje wijzigde deze reactie 28-04-2019 19:58 (22%)

• Serena
meesje schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:52:
[...]

De update van homebridge heb ik al twee dagen geleden geïnstalleerd. En het lijkt wel of config-ui-x meerdere keren per week een update krijgt. Regelmatig alleen een taal update.

Wat bedoel je met je vraag?

Edit: je bedoelt waarschijnlijk de gekleurde melding in het log? Ik heb ook geen flauw idee. Ik let er eigenlijk nooit op. De melding is bij mij niet in het rood maar meer geel/goud(?) gekleurd. Rood zou me meer zorgen maken (net als waarschuwingslampjes in de auto).
Ik ben het woordje 'poort' vergeten. Ik heb hem nu aangepast, maar blijft rood.

• GigaPixels
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13-10 18:31
De live video feed werkt niet via rpi-camera plugin op een Raspberry Pi B+.
Een video preview (static image) laadt wel goed, maar dan de feed openen om live te gaan, blijft laden en geeft uiteindelijk een foutmelding.

Enig idee hoe dit zou komen?
GigaPixels schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:28:
De live video feed werkt niet via rpi-camera plugin op een Raspberry Pi B+.
Een video preview (static image) laadt wel goed, maar dan de feed openen om live te gaan, blijft laden en geeft uiteindelijk een foutmelding.

Enig idee hoe dit zou komen?
Probeer de live feed link eens te openen in VLC of iets, als ie het daar ook niet doet, klopt de link niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ro3lie
Zo! Naar meerdere malen testen en het finetunen van de technische stappen is die dan af.
Een handleiding om HomeBridge op een UniFi CloudKey (Gen1) te installeren.

Zie hiervoor mijn Tweakers Blog Ro3lie's tweakblog: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1 O+

Ik ben erg tevreden over hoe HomeBridge werkt op de CloudKey, het is snel, compact en PoE gevoed. Een stuk aangenamer dan mijn Ubuntu VM op mijn ESXi server.

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True