Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:50
Nee, er moet een plug-in zijn voor Homebridge en die plugin moet het mogelijk maken om knoppen te maken voor losse zenders (of apps), dus dat moet via de IP commando's die de TV aankan ondersteunt worden. Maar voor LG WebOS werkt het prima in ieder geval!

jeroen11 wijzigde deze reactie 04-02-2019 10:32 (9%)

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 20:52
jeroen11 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:32:
[...]

Nee, er moet een plug-in zijn voor Homebridge en die plugin moet het mogelijk maken om knoppen te maken voor losse zenders (of apps), dus dat moet via de IP commando's die de TV aankan ondersteunt worden. Maar voor LG WebOS werkt het prima in ieder geval!
Heb een Panasonic, tot op heden nog geen plug-in voor werkend gekregen. :-( Maar via Domoticz kan ik de TV wel bedienen.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
met elke smart tv waar een plugin voor is moet dat gaan ja.
Zo had ik het eerst ook

MAAR

Verwacht niet dat siri dan echt met je meedenkt.
"zet de tv aan" kende hij dan niet. "Schakel TV in" weer wel.

Het mooie aan 12.2 is dat het een dynamische toepassing is.

Maar @Rgerr Ik bedoelde meer: via welke app kijk je tv dan? In welke app zap je?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:52
Rgerr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:34:
[...]

Heb een Panasonic, tot op heden nog geen plug-in voor werkend gekregen. :-( Maar via Domoticz kan ik de TV wel bedienen.
Ben benieuwd welke plugin voor Domoticz jij dan gebruikt. Heb ook een Panasonic (met bediening via een app) maar ik heb nooit wat werkend gekregen.

Volgende TV wordt toch echt wel uitgezocht met een wat verder ontwikkelde smart functie _/-\o_

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Rgerr
paQ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:37:
[...]

met elke smart tv waar een plugin voor is moet dat gaan ja.
Zo had ik het eerst ook

MAAR

Verwacht niet dat siri dan echt met je meedenkt.
"zet de tv aan" kende hij dan niet. "Schakel TV in" weer wel.

Het mooie aan 12.2 is dat het een dynamische toepassing is.

Maar @Rgerr Ik bedoelde meer: via welke app kijk je tv dan? In welke app zap je?
Ook T-Mobile. :+ T-Mobile TV app, gebruik Siri remote voor aanzetten Apple TV, selecteer YouTube/Netflix/T-Mobile TV/oid.
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:38:
[...]

Ben benieuwd welke plugin voor Domoticz jij dan gebruikt. Heb ook een Panasonic (met bediening via een app) maar ik heb nooit wat werkend gekregen.

Volgende TV wordt toch echt wel uitgezocht met een wat verder ontwikkelde smart functie _/-\o_
Zit standaard in Domoticz, hardware toevoegen en dan Panasonic TV. Static IP geven en krijg je een TV in Domoticz. Had al geprobeerd om die via HomeBridge in HomeKit te krijgen, maar dan krijg je een 'dit accessoire wordt niet ondersteund' icoontje. :+

• paQ
Rgerr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:45:
[...]

Ook T-Mobile. :+ T-Mobile TV app, gebruik Siri remote voor aanzetten Apple TV, selecteer YouTube/Netflix/T-Mobile TV/oid.

[...]

Zit standaard in Domoticz, hardware toevoegen en dan Panasonic TV. Static IP geven en krijg je een TV in Domoticz. Had al geprobeerd om die via HomeBridge in HomeKit te krijgen, maar dan krijg je een 'dit accessoire wordt niet ondersteund' icoontje. :+
maak je toch een lamp aan in Domoticz, die je dan in domoticz 'automatiseert' aan de lamp?
De lamp (of schakelaar0 bedien je dan in Homekit.

• Rgerr
paQ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:51:
[...]

maak je toch een lamp aan in Domoticz, die je dan in domoticz 'automatiseert' aan de lamp?
De lamp (of schakelaar0 bedien je dan in Homekit.
Mwa, heb zo'n Broadlink RM staan, die heb ik al geconfigureerd. Voor nu wel prima. :)

• Toppe
[...]

[...]

Weet je dat ik die lijst vaak zat heb zitten door spitten en het me nooit is opgevallen? :P

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Rgerr
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:22:
[...]

Weet je dat ik die lijst vaak zat heb zitten door spitten en het me nooit is opgevallen? :P
Het is ook een flinke lijst, zitten nog genoeg zaken tussen welke ik nog wel eens wil proberen. ;)

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-09 17:56
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:19:
[...]

Je hoeft niet direct een andere Pi te kopen, ik heb bijvoorbeeld 5 andere sensors hangen gebaseerd op de ESP8226 in combinatie met een MQTT server, Domoticz leest die weer uit en zet hem via HomeBridge weer in homekit.

Als je verder wilt gaan met domotica dan zou ik nu al uitzoeken wat ik uiteindelijk allemaal zal willen. Pi Zero is daar een prima basis voor hoor!
Ok dus je hebt een Pi met wifi, en dan heb je 5 sensoren op andere plekken, en elke sensor heeft een ESP8226 om zo met de Pi te communiceren?

• Toppe
Menesis schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:56:
[...]
Ok dus je hebt een Pi met wifi, en dan heb je 5 sensoren op andere plekken, en elke sensor heeft een ESP8226 om zo met de Pi te communiceren?
Ja op de Pi draai ik Domoticz, Mosquitto (MQTT) & HomeBridge, op de ESP8226 draait ESPEasy die een boel sensoren ondersteund en via MQTT verstuurt hij de berichten, Domoticz pakt die weer op en stuurt het door naar HomeKit via HomeBridge.

Een ESP8226 temperatuur module kost dan een euro of 6/7 per stuk >:)

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:47
Rgerr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:58:
[...]

Mwa, heb zo'n Broadlink RM staan, die heb ik al geconfigureerd. Voor nu wel prima. :)
Hopelijk gaat de ontwikkelaar van de broadlinkrm plugin straks ook lekker aan de slag. Die van de harmonyhub plugin heeft al een nieuwe versie ontwikkeld.

Ik heb zelf even met een bravia plugin gespeeld (heb geen Android tv, maar bij sommige plugins wordt aangegeven dat deze wellicht ook werkt met een niet-Android bravia tv). Echter ik maak nog een gebruik van 12.2. Door deze plugin (de log gaf keurig aan dat ie vier HDMI poorten herkende) ging homebridge over nek. Meer specifiek: de Woning app ging over de rooie, via config-ui-x kon ik wel de devices uitlezen en bedienen, maar in de Woning app allemaal onbereikbaar. Terugzetten backup hielp ook niet. Toen maar persist folder leeg gemaakt en homebridge+devices opnieuw toegevoegd.

Ik wacht wel even tot 12.2 (final, ergens in maart?) uit is.

Van wat ik nu allemaal gezien en gelezen heb, lijkt het me wel mooi om de tv aan/uit te zetten en van (HDMI)poort te wisselen. Ziggo met box zit op hdmi2 en ATV op hdmi1. Regulier tv kijken = tv aan + hdmi2, en Netflix kijken = tv aan + hdmi1.

Zijn er verder nog interessante use cases? Lampen dimmen wanneer tv aan, of gordijnen dicht wanneer tv aan en buiten zonnig.

Jammer dat het volume nog niet meegenomen kan worden. TV aan na 20.00 uur (kind op bed) lager volume dan overdag tv aan.

Hopelijk werkt straks daadwerkelijk één van de bravia plugins met mijn niet-android bravia tv. Het is me niet waard om nu hiervoor een andere tv te kopen. Ik wil eventueel wel overwegen om een keer (goedkoop) via amazon.de een harmonyhub aan te schaffen. Die plugin ziet er al best goed uit.

• paQ
meesje schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:11:
[...]

Hopelijk gaat de ontwikkelaar van de broadlinkrm plugin straks ook lekker aan de slag. Die van de harmonyhub plugin heeft al een nieuwe versie ontwikkeld.

Ik heb zelf even met een bravia plugin gespeeld (heb geen Android tv, maar bij sommige plugins wordt aangegeven dat deze wellicht ook werkt met een niet-Android bravia tv). Echter ik maak nog een gebruik van 12.2. Door deze plugin (de log gaf keurig aan dat ie vier HDMI poorten herkende) ging homebridge over nek. Meer specifiek: de Woning app ging over de rooie, via config-ui-x kon ik wel de devices uitlezen en bedienen, maar in de Woning app allemaal onbereikbaar. Terugzetten backup hielp ook niet. Toen maar persist folder leeg gemaakt en homebridge+devices opnieuw toegevoegd.

Ik wacht wel even tot 12.2 (final, ergens in maart?) uit is.

Van wat ik nu allemaal gezien en gelezen heb, lijkt het me wel mooi om de tv aan/uit te zetten en van (HDMI)poort te wisselen. Ziggo met box zit op hdmi2 en ATV op hdmi1. Regulier tv kijken = tv aan + hdmi2, en Netflix kijken = tv aan + hdmi1.

Zijn er verder nog interessante use cases? Lampen dimmen wanneer tv aan, of gordijnen dicht wanneer tv aan en buiten zonnig.

Jammer dat het volume nog niet meegenomen kan worden. TV aan na 20.00 uur (kind op bed) lager volume dan overdag tv aan.

Hopelijk werkt straks daadwerkelijk één van de bravia plugins met mijn niet-android bravia tv. Het is me niet waard om nu hiervoor een andere tv te kopen. Ik wil eventueel wel overwegen om een keer (goedkoop) via amazon.de een harmonyhub aan te schaffen. Die plugin ziet er al best goed uit.
Alles wat je beschrijft kan gewoon met die plugin. Ook het volume automatiseren.
Maar zoals ik al schreef moet je idd rekening houden met het opnieuw koppelen (en dus verwijderen) van homebridge in homekit. En als je pech hebt, meerdere malen.
Ik had het namelijk weer werkend, en toen heb ik TV apps toegevoegd. Er verschenen huisjes met knoppen die geen functie hadden. Accessoire folder weggehaald, en heel het circus liep weer vast.
Bij de derde keer slaagde alles ineens wel.

De controller app met backup functie is hiervoor van groot belang.
Kan me zomaar voorstellen dat 12.2 icm opgeslagen icloud ergens niet matchen en dan is het gedaan. Homekit krijgt namelijk voor het eerst "een TV", en daar weet je icloud helemaal niets van, en schopt ie de controller eruit (homebridge). Ik verwacht althans dat het zoiets is.
Homebridge blijft verder prima werken op de achtergrond, alleen niet meer in je homekit.
Ergo: ik verdenk iOS12.2 (beta), niet de plugins.

Wat ik niet heb geprobeerd is een pi-backup terug zetten, dan de persist folder trashen en dan pas de plugin starten.

paQ wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:25 (11%)

• Rgerr
@paQ In dat geval, wacht ik wel tot de final. :P

• paQ
Rgerr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:26:
@paQ In dat geval, wacht ik wel tot de final. :P
nep-tweaker! :+

• Rgerr
Mwa, mijzelf kennende, begin ik er toch wel aan. ;) Zoek eerst nog een goede manier om system snapshots te maken op Ubuntu of volledige images. Maar dat kost nogal wat opslag capaciteit. Of met een docker gaan werken... Nog zo veel wensen en zo weinig tijd. :+

• paQ
Rgerr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:41:
[...]

Mwa, mijzelf kennende, begin ik er toch wel aan. ;) Zoek eerst nog een goede manier om system snapshots te maken op Ubuntu of volledige images. Maar dat kost nogal wat opslag capaciteit. Of met een docker gaan werken... Nog zo veel wensen en zo weinig tijd. :+
uh... je wilde zelf van de sd kaart af he :+
Koop voor 7 piek die PRO versie van controller, en dan heb je ook een prima back-up.
Gaat per saldo nog zelfs sneller ook, dan een homebridge installatie image herstellen.

edit: Dan heb je meteen automatisch een homekit log. Best nice voor debuggen.

paQ wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:45 (6%)

• Rgerr
paQ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:43:
[...]

uh... je wilde zelf van de sd kaart af he :+
Koop voor 7 piek die PRO versie van controller, en dan heb je ook een prima back-up.
Gaat per saldo nog zelfs sneller ook, dan een homebridge installatie image herstellen.

edit: Dan heb je meteen automatisch een homekit log. Best nice voor debuggen.
Zeker waar, na het zoveelste corrupte sd kaartje was ik er klaar mee. :P Maar merk wel dat het op Ubuntu 18.04 een stuk stabieler draait, haal nu gemiddeld zo'n uptime van >14 dagen ipv 3-4 dagen, zonder reboot. Het is ook met het oog op de toekomst om huidige NAS functionaliteiten over te zetten daar op.

Ben momenteel wel vrij tevreden over de werking, eerst de backup functionaliteit automatiseren en dan weer uitbreiden.

• meesje
paQ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:17:
[...]
Kan me zomaar voorstellen dat 12.2 icm opgeslagen icloud ergens niet matchen en dan is het gedaan. Homekit krijgt namelijk voor het eerst "een TV", en daar weet je icloud helemaal niets van, en schopt ie de controller eruit (homebridge). Ik verwacht althans dat het zoiets is.
Homebridge blijft verder prima werken op de achtergrond, alleen niet meer in je homekit.
Ergo: ik verdenk iOS12.2 (beta), niet de plugins.
Dat was mijn vermoeden ook. Gelukkig is het vrij snel maart. ;)

• peddro
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Voor de tweaker met een Anna thermostaat van Plugwise heb ik een plugin geschreven die je Anna laat besturen met Homekit!

https://www.npmjs.com/package/homebridge-anna

Dus mocht je een Anna hebben, ik kan testers gebruiken! :)

• Toppe

Net geprobeerd, je kan er echt niets mee. Krijg wel een icoontje in Home te zien waarmee ik de TV kan uitzetten, je kan niets besturen. Opzich niet direct nodig want zet hem al aan via de HomePod maar ik zou hem ook uit willen zetten en dat kan dus niet... :'(

• Rgerr
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:46:
[...]

Net geprobeerd, je kan er echt niets mee. Krijg wel een icoontje in Home te zien waarmee ik de TV kan uitzetten, je kan niets besturen. Opzich niet direct nodig want zet hem al aan via de HomePod maar ik zou hem ook uit willen zetten en dat kan dus niet... :'(
In Domoticz zelf kan je er alles mee, zenders, volume etc.

• Toppe
Rgerr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:31:
[...]

In Domoticz zelf kan je er alles mee, zenders, volume etc.
Klopt, alleen heb ik er daar niets aan aangezien ik alleen een Apple tv op mijn tv heb aangesloten en de tv wel aangaat via Apple tv. Daarom wil ik ook graag besturing van Apple tv in HomeKit

• Rgerr
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:01:
[...]

Klopt, alleen heb ik er daar niets aan aangezien ik alleen een Apple tv op mijn tv heb aangesloten en de tv wel aangaat via Apple tv. Daarom wil ik ook graag besturing van Apple tv in HomeKit
Ah zo bedoel je, ja dat lijkt mij ook erg mooi om te hebben!

• paQ
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:01:
[...]

Rgerr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:27:
[...]

Ah zo bedoel je, ja dat lijkt mij ook erg mooi om te hebben!
Maar waarom installeer je 12.2 dan niet :?
Dan heb je automatisch besturing apple tv op je iphone.

vanaf 0:45

paQ wijzigde deze reactie 04-02-2019 20:07 (28%)

• Toppe
paQ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:58:
[...]

[...]

[YouTube: Everything New in iOS 12.2 Beta 1: HomeKit TVs, News, Remote, & More!]
Die optie had iOS 11 dacht ik al, en dat werkt ook maar bepaalde opties zou ik liever in HomeKit zelf willen om er ook automatiseringen mee te kunnen maken zodat je TV uitgaat :)

• Rgerr
paQ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:58:
[...]

[...]

[YouTube: Everything New in iOS 12.2 Beta 1: HomeKit TVs, News, Remote, & More!]
Is toch nog beta?

• paQ
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:17:
[...]

Die optie had iOS 11 dacht ik al, en dat werkt ook maar bepaalde opties zou ik liever in HomeKit zelf willen om er ook automatiseringen mee te kunnen maken zodat je TV uitgaat :)
Maar hoe bedoel je dan ATV bedienen in homekit?
Wat zou je eigenlijk willen bedienen?
sja naja... even apple profiel installeren en gaan met die banaan :+

paQ wijzigde deze reactie 04-02-2019 20:44 (21%)

• Toppe
paQ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:44:
[...]

Maar hoe bedoel je dan ATV bedienen in homekit?
Wat zou je eigenlijk willen bedienen?

[...]

sja naja... even apple profiel installeren en gaan met die banaan :+
Ik wil de Apple tv in HomeKit automatiseringen kunnen opnemen, Goodnight is lampen uit maar ook de TV uit, bepalen van ingangen etc.

• paQ
maar dat is dus TV en niet apple tv

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:11
paQ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:48:
maar dat is dus TV en niet apple tv
Als ik mijn ATV uitschakel gaan ook de tv en dolby set uit.

• paQ
Serena schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:07:
[...]

Als ik mijn ATV uitschakel gaan ook de tv en dolby set uit.
Zat TV's die dat via HDMI ondersteunen. Dat doet mijn 10 jaar oude LG ook via de UPC mediabox.
Maar dat is dan nog steeds geen homekit-functie natuurlijk. (tenzij je dat regelt via een plugin voor je TV, of een Homekit compatible TV koopt straks)

paQ wijzigde deze reactie 04-02-2019 21:19 (6%)

• Toppe
Ze kunnen toch gewoon Apple TV ondersteuning in HomeKit maken?

Gekke ding kan wel pauzeren dus uitzetten moet ook kunnen! :)

En inderdaad HDMI-CEC wordt hier ook gebruikt :')

Toppe wijzigde deze reactie 04-02-2019 21:36 (18%)

• Rgerr
Heb een tijdje gehad dat ik tegen HomePod zei: “Hé Siri, turn on soccer on tv” en dat ze netjes de tv aanzette op fox sports. Maar dat is eigenlijk alleen leuk als er bezoek is. :+

• meesje
Indien je tv het niet ondersteunt/gaat ondersteunen dan lijkt me de eenvoudigste oplossing een harmony hub met plugin.
https://twitter.com/dujnic/status/1091094270814109696?s=21

• Toppe
meesje schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:47:
Indien je tv het niet ondersteunt/gaat ondersteunen dan lijkt me de eenvoudigste oplossing een harmony hub met plugin.
https://twitter.com/dujnic/status/1091094270814109696?s=21
De eenvoudigste oplossing voor mij zou zijn het kunnen uitzetten van Apple TV via HomeKit :$

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-09 17:56
Beetje matig soldeerwerk en ik dacht dat ik de sensor al gesloopt/verbrand had, maar hij lijkt te werken! :)

Jammer alleen dat HomeKit geen luchtdruk ondersteund.
Ik vind de graphics in HomeKit van de sensoren trouwens ook wat matig: klein lettertype en eigenlijk te weinig contrast (dit is iig niet WCAG2.0)
Heb nu alweer zin om iets nieuws toe te voegen. Misschien een camera module erbij kopen?

Menesis wijzigde deze reactie 04-02-2019 21:56 (17%)

• meesje
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:53:
[...]

De eenvoudigste oplossing voor mij zou zijn het kunnen uitzetten van Apple TV via HomeKit :$
Eens. Indien geduld je sterkste eigenschap is, zit je bij Apple wel goed. ;) Niet voor niks is er een homebridge topic. :+

• paQ

• Toppe
Al een paar keer voorbij zien komen. Toch maar eens mee aan de slag

• Toppe
edit:
dubbel gepost

Toppe wijzigde deze reactie 05-02-2019 06:06 (89%)

• Toppe
@paQ Bedankt voor het brengen van ellende he ;)

Goed aantal foutmeldingen met de installatie van de plugin:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! errno 1
npm ERR! sodium@2.0.3 install: `node install.js --install`
npm ERR! Exit status 1
npm ERR! 
npm ERR! Failed at the sodium@2.0.3 install script.
npm ERR! This is probably not a problem with npm. There is likely additional logging output above.

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR!     /root/.npm/_logs/2019-02-05T15_45_03_086Z-debug.log

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
6620 verbose pkgid sodium@2.0.3
6621 verbose cwd /home/pi
6622 verbose Linux 4.14.79-v7+
6623 verbose argv "/usr/local/bin/node" "/usr/local/bin/npm" "install" "-g" "homebridge-apple-tv" "--unsafe-perm"
6624 verbose node v10.14.2
6625 verbose npm  v6.7.0
6626 error code ELIFECYCLE
6627 error errno 1
6628 error sodium@2.0.3 install: `node install.js --install`
6628 error Exit status 1
6629 error Failed at the sodium@2.0.3 install script.
6629 error This is probably not a problem with npm. There is likely additional logging output above.
6630 verbose exit [ 1, true ]

De rest van de 6619 regels log zal ik jullie besparen :9

• paQ
Gaan we weer... ongetwijfeld een Node versie dingetje

• Toppe
paQ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:59:
Gaan we weer... ongetwijfeld een Node versie dingetje
Echt he, maar ben het een en ander aan het proberen, mocht dat niet werken dan meldt ik me weer :')

• paQ
Toppe schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:14:
[...]

Echt he, maar ben het een en ander aan het proberen, mocht dat niet werken dan meldt ik me weer :')
sja... dat krijg je als je perse de ATV wilt kunnen uitschakelen met homekit ;)

• Toppe
paQ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:19:
[...]

sja... dat krijg je als je perse de ATV wilt kunnen uitschakelen met homekit ;)
Hahhaha, klopt. Maar ik snap niet dat dit zo ingewikkeld moet zijn. Heb ook al --unsafe-perm geprobeerd en dan loopt hij ook vast ook Sodium@2.0.3...

• paQ
Denk dat Apple niet zomaar even wat losse hooks heeft rondslingeren die we zomaar even kunnen gebruiken op hun apparatuur. Het is alles behalve open source. Soms verbaas ik me nog wel eens dat homebridge gewoon werkt :')

• Toppe
paQ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:25:
Denk dat Apple niet zomaar even wat losse hooks heeft rondslingeren die we zomaar even kunnen gebruiken op hun apparatuur. Het is alles behalve open source. Soms verbaas ik me nog wel eens dat homebridge gewoon werkt :')
Hmmm, Sodium wilt nog steeds niet. Wat een ellende zeg :'(

• GigaPixels
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06-09 10:19
Daarnet de homebridge-http-is-it-down geintalleerd om een melding te krijgen indien mijn websites er uit liggen.

Mogelijk een leuke toevoeging voor anderen hier op Tweakers ;-)

https://github.com/sahilchaddha/homebridge-http-is-it-down

Mijn config voor deze plug-in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{
            "accessory": "IsItDown",
            "name": "Server Status",
            "url": "https://tweakers.net",
            "maxTryOuts": 3,
            "interval": 900000,
            "expectedStatusCode": 200,
            "debug": false
        }

Check is elke 15 minuten. Indien een andere HTTP status code dan 200, dan krijg ik een notificatie.

• Toppe
@paQ De aanhouder wint en dat is in dit geval de Pi. Ik kan de TV gewoon uitzetten via Domoticz en Siri dus dat is prima, de Apple TV springt vanzelf wel in standby :P

@GigaPixels Nice! Kan handig zijn voor de camera 8)
Meteen even snel een scriptje gemaakt voor Domoticz :+

Toppe wijzigde deze reactie 05-02-2019 20:18 (13%)

• hansmol
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-03 09:24
Ik heb alles draaiend gekregen op een synology nas onder docker.
Vanuit homekit kan ik alles bedienen, maar omgekeerd als ik in homewizard een schakelaar omzet gebeurt dat niet met dezelfde schakelaar in homekit.

Mijn doel is met een homewizard schakelaar via homebridge een lamp aan te zetten uit een ander protocol (tuya of zwave)

De terminal geeft wel netjes elke 10 minuten een update van de homewizard settings maar geeft geen directe respons op een schakelaar die bediend wordt.

Wat doe ik fout

• paQ
Ik denk dat je een mqtt koppeling moet maken zodat ze elkaar de status/wijzigingen doorgeven

• Serena
Ik heb hier in huis ook 2 Google Home Mini's. Is er een plugin zodat ik deze ook als AirPlay devices op kan nemen in mijn netwerk?

• césaar
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:31
Menesis schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:55:
Beetje matig soldeerwerk en ik dacht dat ik de sensor al gesloopt/verbrand had, maar hij lijkt te werken! :)
[Afbeelding]
Jammer alleen dat HomeKit geen luchtdruk ondersteund.
Ik vind de graphics in HomeKit van de sensoren trouwens ook wat matig: klein lettertype en eigenlijk te weinig contrast (dit is iig niet WCAG2.0)
Heb nu alweer zin om iets nieuws toe te voegen. Misschien een camera module erbij kopen?
Leuk om iemand met echte zelfbouw aan de slag te zien ipv kant en klare dingen.

Zelf heb ik onderstaande in elkaar geprutst. Niet aan de gpio van een raspberry, maar via een wemos, die dan status via mqtt doorgeeft aan homebridge op mijn raspberry.
1. Motion sensor

2. Poort/deur/raam sensor

• Toppe
césaar schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:08:
[...]

Leuk om iemand met echte zelfbouw aan de slag te zien ipv kant en klare dingen.

Zelf heb ik onderstaande in elkaar geprutst. Niet aan de gpio van een raspberry, maar via een wemos, die dan status via mqtt doorgeeft aan homebridge op mijn raspberry.
1. Motion sensor
[YouTube: mot]

2. Poort/deur/raam sensor
[YouTube: reed]
Welke app stuurt de notificatie in de eerste? Toch niet Home?

Reageer wel echt f*cking snel trouwens _/-\o_

• césaar
Toppe schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:13:
[...]

Welke app stuurt de notificatie in de eerste? Toch niet Home?

Reageer wel echt f*cking snel trouwens _/-\o_
Jawel notificaties worden door homekit verzonden.

• Toppe
césaar schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:53:
[...]

Jawel notificaties worden door homekit verzonden.
Dat kon ik er even niet uit opmaken. Welke software gebruik je? Alleen HomeBridge in combinatie met MQTT?

• césaar
Homebridge op pi
Plugins:
-Mqtt contact sensor
-Mqtt motion sensor
Mosquitto op pi als mqtt broker
Tasmota op wemos om mqtt bericht te verzenden.

In principe kan je om het even welke sensor in homebridge brengen, mits je plugin ‘mqtt homebridge’ gebruikt. Ik heb me er nog niet in verdiept, maar het komt erop neer dat je de accessoires aanmaakt in bv node-red en vervolgens toevoegt.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Rgerr schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:24:
[...]

Als ik op WiFi stream: 1280x720, op 4G: 640x320. :+ ffmpeg zal dan wel bepalen wat de verbinding is en daar de kwaliteit/resolutie op aanpassen. Zal misschien nog wel ergens in te stellen zijn?
Heb je dit ooit opgelost? :)
Zit met hetzelfde probleem. De iPhone lijkt dat te verzoeken, maar wmb moet ie dat negeren.
Ik wil gewoon altijd een 720p stream :P

M’n audio is nog niet helemaal lekker, maar t werkt redelijk goed.
Volgens mij klopt de bit en samplerate niet helemaal. Het beeld is wel een stuk mooier na het toevoegen van “-f rawvideo -tune zerolatency” als additional commandline.
Nu alleen nog uitvogelen hoe je ervoor zorgt dat ie op 4G niet terugschakelt. :P

Icm automations is dit wel nice.
Niemand thuis? Camera aan. (WiFi stroomplug) Komt er weer iemand thuis? Klik, uit.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Boest
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13:08
Wanneer ik niet op mijn eigen WiFi zit kan ik niks bedienen via HomeKit alleen de status aflezen.

Wanneer ik op mijn WiFi zit lukt dat wel heeft er iemand meer last van?

Het probleem is sinds deze ochtend en ik gebruik homebridge gekoppeld aan domoticz.

Alvast bedankt!

• paQ
Boest schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:32:
Wanneer ik niet op mijn eigen WiFi zit kan ik niks bedienen via HomeKit alleen de status aflezen.

Wanneer ik op mijn WiFi zit lukt dat wel heeft er iemand meer last van?

Het probleem is sinds deze ochtend en ik gebruik homebridge gekoppeld aan domoticz.

Alvast bedankt!
klinkt als een niet-verbonden hub. (of iig een icloud probleempje)
Reboot je hub apparaat eens.

De status op 4G kan overigens ook cache zijn.

paQ wijzigde deze reactie 12-02-2019 15:52 (7%)

• Boest
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13:08
paQ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:51:
[...]

klinkt als een niet-verbonden hub. (of iig een icloud probleempje)
Reboot je hub apparaat eens.

De status op 4G kan overigens ook cache zijn.
Je hebt gelijk inderdaad, wellicht heeft er een HomePod geweigerd.. dat was hier voor de verbonden HUB.

Bedankt voor je reactie alles doet het weer! 8)

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:20
Meer mensen waarbij Homebridge Toon niet meer werkt?

Edit: ik ben niet de enige blijkbaar, op het Eneco forum zijn er meer mensen aan het klagen.

posttoast wijzigde deze reactie 13-02-2019 11:26 (48%)

omniscale.nl

• Serena
Kunnen we hier iets mee om je Google Homes te voorzien van AirPlay?

https://github.com/philippe44/AirConnect

• meesje
Ik zou zeggen: probeer het uit en we horen het wel! ;)

• Serena
meesje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:37:
Ik zou zeggen: probeer het uit en we horen het wel! ;)
Het is nog niet geschikt voor HomeBridge. Daarom vraag ik of iemand het geschikt kan maken.
Anders had ik het echt wel uitgeprobeerd!

• meesje
Serena schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:29:
[...]

Het is nog niet geschikt voor HomeBridge. Daarom vraag ik of iemand het geschikt kan maken.
Anders had ik het echt wel uitgeprobeerd!
Volgens mij hoeft dit niet geschikt gemaakt te worden voor homebridge. Ik heb zo’n idee dat je Airconnect naast homebridge op je Raspberry kunt installeren en dat de nieuwe Airplay speakers vanzelf verschijnen onder iOS.

• Serena
meesje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:41:
[...]

Volgens mij hoeft dit niet geschikt gemaakt te worden voor homebridge. Ik heb zo’n idee dat je Airconnect naast homebridge op je Raspberry kunt installeren en dat de nieuwe Airplay speakers vanzelf verschijnen onder iOS.
Hmmm, eens in gaan verdiepen als ik meer tijd heb.

• Fe®
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:45

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

posttoast schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:19:
Meer mensen waarbij Homebridge Toon niet meer werkt?

Edit: ik ben niet de enige blijkbaar, op het Eneco forum zijn er meer mensen aan het klagen.
Mijn geroote toon icm met domoticz werk hier uitstekend, al ik krijg ik die p1 sensoren niet werkkend

Walking on the bright side of life

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:20
Fe® schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:50:
[...]

Mijn geroote toon icm met domoticz werk hier uitstekend, al ik krijg ik die p1 sensoren niet werkkend
Inmiddels is het sowieso gefixed, ook voor niet-geroote Toons:

https://github.com/jochem725/homebridge-toon/issues/20

omniscale.nl

• paQ
Oe!

Testflight van een update in Homekit Controller
BACKUPS
Happy to announce, that the backups are now synched via iCloud files.
You can see them in the Files App. They have a strong encryption but can be copied to other Apple IDs, even if you cannot spoof the content. "Sharing" the backups only makes sense in a few special use cases, like sell your complete house.
Dat betekent dat je de backup file zelf dus ook kunt downloaden *D

• RoTeK70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12-09 20:39
Zijn er mensen die een goeie Harmonyhub plugin hebben draaien.
Ik heb deze gebruikt maar na een week werkte die niet meer.
homebridge-harmonyhub-plugin v0.5.5
Ook via Domoticz geprobeerd werkte vroeger ook maar laatste half jaar ook niet meer.

• meesje
RoTeK70 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:02:
Ook via Domoticz geprobeerd werkte vroeger ook maar laatste half jaar ook niet meer.
Je bent niet de enige.
https://www.reddit.com/r/...bsocket_broken_in_415250/

• RoTeK70

• meesje
Wat werkt de homebridge-foscamcamera plugin toch fijn! Tov de gewone ffmpeg plugin krijg je nog extra: een motion sensor en een arm/disarm functie. Even een FTP server instellen op je Synology NAS. Daarna in de instellingen van de Foscam aangeven dat de beelden op de FTP moeten worden opgeslagen. Wanneer nu beweging wordt gedetecteerd wordt het beeldmateriaal op de NAS opgeslagen.

Indien je gebruik maakt van een Foscam camera, kan ik je de foscamcamera plugin zeker aanbevelen.

• RoTeK70
meesje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:52:
Wat werkt de homebridge-foscamcamera plugin toch fijn! Tov de gewone ffmpeg plugin krijg je nog extra: een motion sensor en een arm/disarm functie. Even een FTP server instellen op je Synology NAS. Daarna in de instellingen van de Foscam aangeven dat de beelden op de FTP moeten worden opgeslagen. Wanneer nu beweging wordt gedetecteerd wordt het beeldmateriaal op de NAS opgeslagen.

Indien je gebruik maakt van een Foscam camera, kan ik je de foscamcamera plugin zeker aanbevelen.
Beste Mees, Bedoel je deze: Foscam Plugin for HomeBridge (API 2.1)
Ik gebruik deze plugin al wat langer: ffmpeg plugin for homebridge.
Wat is het voordeel? Ik maar ook gebruik van drie Foscam camera's.

• meesje
RoTeK70 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:48:
[...]

Beste Mees, Bedoel je deze: Foscam Plugin for HomeBridge (API 2.1)
Ik gebruik deze plugin al wat langer: ffmpeg plugin for homebridge.
Wat is het voordeel? Ik maar ook gebruik van drie Foscam camera's.
Klopt, dat is de plugin die ik bedoel. Voorheen gebruikte ik ook de ffmpeg plugin. T.o.v. deze plugin biedt de foscam camera plugin de volgende extra's:
1. Motion sensor (van de foscam camera), extra tegel in HomeKit. Bij beweging krijg je een bericht met fotootje waarmee je gelijk door kunt naar de live stream. De sensitivity van de motion sensor is regelbaar via de config.json (die uiteindelijk de instellingen van de camera aanpast).
2. Alarm aan/uit tegel in HomeKit. Moeten er b.v. wel/niet videobeelden opgeslagen worden op de FTP server (als je thuis bent is dat niet nodig, dan zet je het alarm uit, al dan niet geautomatiseerd obs geo fencing). Standaard kent een alarm optie in HomeKit twee optie (afwezig, uit), maar deze tegel kent er vier (thuis, afwezig, nacht, uit). Hierdoor ben je nog flexibeler met inregelen (zie volgend punt).
3. Aansturing van wat er moet gebeuren bij motion: video opslaan, foto opslaan, email sturen, niks, etc. Deze aansturing kun je weer koppelen aan de hierboven genoemde vier opties.

M.i. heb je nu een volwaardig(er) security systeem zonder cloud opslag (gewoon via FTP op je eigen NAS). Sommigen maken gebruik van Synology Surveillance Station. Dat lijkt me met deze plugin nu niet nodig.

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:58

Tokus

www.metalfan.nl

meesje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:52:

welk type camera gebruik jij? Ik heb een R2 en in het verleden had ik wel wat problemen om die plugins werkend te krijgen. Misschien is het inmiddels wel verbeterd, ik heb er al enige tijd niet meer naar gekeken.

http://www.metalfan.nl

• meesje
Tokus schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:02:
[...]

welk type camera gebruik jij? Ik heb een R2 en in het verleden had ik wel wat problemen om die plugins werkend te krijgen. Misschien is het inmiddels wel verbeterd, ik heb er al enige tijd niet meer naar gekeken.
Ik heb zelf een Foscam C1 en voor ffmpeg maak ik gebruik van de 'stock' versie in Raspbian. Ik heb geen andere versie gecompileerd. In de config.json heb ik wel aangegeven dat omx gebruikt moet worden ("vcodec": "h264_omx").

• Rgerr
meesje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:00:
[...]

Klopt, dat is de plugin die ik bedoel. Voorheen gebruikte ik ook de ffmpeg plugin. T.o.v. deze plugin biedt de foscam camera plugin de volgende extra's:
1. Motion sensor (van de foscam camera), extra tegel in HomeKit. Bij beweging krijg je een bericht met fotootje waarmee je gelijk door kunt naar de live stream. De sensitivity van de motion sensor is regelbaar via de config.json (die uiteindelijk de instellingen van de camera aanpast).
2. Alarm aan/uit tegel in HomeKit. Moeten er b.v. wel/niet videobeelden opgeslagen worden op de FTP server (als je thuis bent is dat niet nodig, dan zet je het alarm uit, al dan niet geautomatiseerd obs geo fencing). Standaard kent een alarm optie in HomeKit twee optie (afwezig, uit), maar deze tegel kent er vier (thuis, afwezig, nacht, uit). Hierdoor ben je nog flexibeler met inregelen (zie volgend punt).
3. Aansturing van wat er moet gebeuren bij motion: video opslaan, foto opslaan, email sturen, niks, etc. Deze aansturing kun je weer koppelen aan de hierboven genoemde vier opties.

M.i. heb je nu een volwaardig(er) security systeem zonder cloud opslag (gewoon via FTP op je eigen NAS). Sommigen maken gebruik van Synology Surveillance Station. Dat lijkt me met deze plugin nu niet nodig.
Heb er eens naar gekeken, alle pluspunten werken via de motion sensor. Nu nemen mijn foscams standaard op, via SS op de NAS. En is er regelmatig beweging (gedeelde oprit). Mooi idee, maar geeft mij jammer genoeg niet wat extras... Wel mooi dat het voor jou werkt. :)

• RoTeK70
Vraagje, ik heb ondertussen een aantal plugins binnen Homebridge verwijderd maar de tegels staan er nog steeds maar werken niet meer. Weet iemand hoe ik die tegels kan verwijderen?

• meesje
Rgerr schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:13:
[...]

Heb er eens naar gekeken, alle pluspunten werken via de motion sensor. Nu nemen mijn foscams standaard op, via SS op de NAS. En is er regelmatig beweging (gedeelde oprit). Mooi idee, maar geeft mij jammer genoeg niet wat extras... Wel mooi dat het voor jou werkt. :)
Of je een arm/disarm functie handig vind of noodzakelijk acht, is natuurlijk erg persoonlijk en afhankelijk van de situatie. Ik wil een (Foscam) camera buiten op de achtertuin richten. Als we gewoon thuis, hoeft er van mij niks opgenomen te worden. Ik zit niet te wachten op video's waarop ik het gras aan het maaien ben. :+
In andere situaties kan ik me goed voorstellen dat je gewoon 24/7 (bij elke beweging) een opname wil hebben. Stel je hebt een gedeelde oprit met de buren, dan wil je, ook als je thuis bent, altijd beeldmateriaal hebben als per ongelijk de auto van de buurman tegen jou auto aan komt. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoe goed je relatie is met de buren.... ;)

Wat ik trouwens bijzonder vind, is dat de huidige generatie HomeKit camera's de arm/disarm functie niet via HomeKit aanbieden. Voor de Omna is recentelijk een arm/disarm functie toegevoegd, echter alleen via hun eigen app.....

• Rgerr
meesje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:25:
[...]

Of je een arm/disarm functie handig vind of noodzakelijk acht, is natuurlijk erg persoonlijk en afhankelijk van de situatie. Ik wil een (Foscam) camera buiten op de achtertuin richten. Als we gewoon thuis, hoeft er van mij niks opgenomen te worden. Ik zit niet te wachten op video's waarop ik het gras aan het maaien ben. :+
In andere situaties kan ik me goed voorstellen dat je gewoon 24/7 (bij elke beweging) een opname wil hebben. Stel je hebt een gedeelde oprit met de buren, dan wil je, ook als je thuis bent, altijd beeldmateriaal hebben als per ongelijk de auto van de buurman tegen jou auto aan komt. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoe goed je relatie is met de buren.... ;)

Wat ik trouwens bijzonder vind, is dat de huidige generatie HomeKit camera's de arm/disarm functie niet via HomeKit aanbieden. Voor de Omna is recentelijk een arm/disarm functie toegevoegd, echter alleen via hun eigen app.....
Homebridge is de creatieve markt voor HomeKit ontwikkelaars en fabrikanten. :+ (Denk dat ik er niet eens zo gek ver naast zit)

• césaar
RoTeK70 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:02:
Ik gebruik harmony cli plugin in combinatie met homebridge script. Werkt super. Je kan zenders, volume, tv gids enz opvragen via siri

• RoTeK70
[b]césaar in "Homebridge topic"Ik gebruik harmony cli plugin in combinatie met homebridge script. Werkt super. Je kan zenders, volume, tv gids enz opvragen via siri
Ben bang dat dit boven mijn pet gaat, dus waag mij er maar niet aan. Net alles weer draaien nadat ik heb lopen kloten in de config.json file. Maar bedankt voor je reactie.

• césaar
RoTeK70 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 06:26:
[...]

Ben bang dat dit boven mijn pet gaat, dus waag mij er maar niet aan. Net alles weer draaien nadat ik heb lopen kloten in de config.json file. Maar bedankt voor je reactie.
Oh, ik ben ook echt noob, maar met wat gepruts, ben ik er toch geraakt. Ik leg het even uit, je kiest maar als het iets voor je is.
Harmonyhubcli is een command line interface voor de harmony hub.
Via terminal kan je dus commando’s naar je hub versturen. Probeer dit eens. Je hebt het zo onder de knie. Bv aangenomen dat de plugin in /usr/lib/node_modules/harmonyHubCLI staat kan je door volgend commado de activities raadplegen. Het ipadres pas je aan uiteraard:
node harmonyHubCli.js -l 192.168.2.100 -r activities
Je navigeert wel eerst naar de locatie van de plugin, vooraleer het commando uit te voeren. Dus cd /usr/lib/node_modules....
Andere commando’s vind je terug op bijhorende nmpjs.com pagina. Let wel op schrijfwijze van Cli.js. Het is niet CLI.js zoals op de readme is weergegeven.
Nu je dit weet, kan je het terminal commando voor de gewenste hub actie in een shell script stoppen. Je maakt een .sh file. De naam kies je vrij. bv ‘sudo nano teeveeplay.sh’. Nano is een commandline texteditor. In mijn watch tv activiteit is dit het commando om de tv op play te zetten:
node /usr/lib/node_modules/harmonyHubCLI/harmonyHubCli.js -l 192.168.2.100 -a ‘watch tv’ -c ‘TransportBasic,Play’
Druk op ctrl+x om de file op te slaan. Voor je het script aanmaakt kies je wel een gepaste locatie. Bij mij staan ze in een mapje onder Documents.
Het script is nu nog niet uitvoerbaar. Door sudo chmod +x naamVanJeScript.sh uit te voeren, is het nu een uitvoerbare file. Test het uit door in terminal ./naamVanScript.sh te typen. Dit commando voer je uit op de maplocatie van je script.
Vervolgens installeer je de homebridge plugin ‘homebride script’. Via deze plugin kan je dan het shell script uitvoeren in homebridge. Ik neem aan dat je deze stappen in de config.json zelf kan. Als het niet zo is, laat je maar iets weten.

• meesje
césaar schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:36:
[...]

Oh, ik ben ook echt noob, maar met wat gepruts, ben ik er toch geraakt. Ik leg het even uit, je kiest maar als het iets voor je is.
Harmonyhubcli is een command line interface voor de harmony hub.
Via terminal kan je dus commando’s naar je hub versturen. Probeer dit eens. Je hebt het zo onder de knie. Bv aangenomen dat de plugin in /usr/lib/node_modules/harmonyHubCLI staat kan je door volgend commado de activities raadplegen. Het ipadres pas je aan uiteraard:

[...]
Je navigeert wel eerst naar de locatie van de plugin, vooraleer het commando uit te voeren. Dus cd /usr/lib/node_modules....
Andere commando’s vind je terug op bijhorende nmpjs.com pagina. Let wel op schrijfwijze van Cli.js. Het is niet CLI.js zoals op de readme is weergegeven.
Nu je dit weet, kan je het terminal commando voor de gewenste hub actie in een shell script stoppen. Je maakt een .sh file. De naam kies je vrij. bv ‘sudo nano teeveeplay.sh’. Nano is een commandline texteditor. In mijn watch tv activiteit is dit het commando om de tv op play te zetten:

[...]

Druk op ctrl+x om de file op te slaan. Voor je het script aanmaakt kies je wel een gepaste locatie. Bij mij staan ze in een mapje onder Documents.
Het script is nu nog niet uitvoerbaar. Door sudo chmod +x naamVanJeScript.sh uit te voeren, is het nu een uitvoerbare file. Test het uit door in terminal ./naamVanScript.sh te typen. Dit commando voer je uit op de maplocatie van je script.
Vervolgens installeer je de homebridge plugin ‘homebride script’. Via deze plugin kan je dan het shell script uitvoeren in homebridge. Ik neem aan dat je deze stappen in de config.json zelf kan. Als het niet zo is, laat je maar iets weten.
Dit ziet er goed uit. Ik moet wel toegeven dat toen ik de eerste keer je verhaal las, ik het te technisch vond klinken. Maar nu na een tweede keer, lijkt het me goed te doen.
De afgelopen periode heb ik twee(?) keer gelezen over een update van de harmony hub en de problemen die dit opleverde met de homebridge harmony plugins. Heb jij met de harmonyhubcli ook problemen ervaren?

• césaar
meesje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:32:
[...]

Dit ziet er goed uit. Ik moet wel toegeven dat toen ik de eerste keer je verhaal las, ik het te technisch vond klinken. Maar nu na een tweede keer, lijkt het me goed te doen.
De afgelopen periode heb ik twee(?) keer gelezen over een update van de harmony hub en de problemen die dit opleverde met de homebridge harmony plugins. Heb jij met de harmonyhubcli ook problemen ervaren?
Ja. De eerste keer heb ik door logitechaangepaste fw op de hub moeten zetten om het terug werkend te ktigen. Nadat de officiële release uit kwam, heb ik nog een vinkje in mijn account moeten aanzetten om dergelijke plugins toe te staan.

• RoTeK70
Beste césaar, bedankt ik ga dit zeker een keer proberen denk ik maar systeem net hersteld van een vorige poging van een uitbreiding - aanpassing dus ik wacht nog even.

RoTeK70 wijzigde deze reactie 24-02-2019 15:11 (7%)

• paQ
RoTeK70 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:26:
Vraagje, ik heb ondertussen een aantal plugins binnen Homebridge verwijderd maar de tegels staan er nog steeds maar werken niet meer. Weet iemand hoe ik die tegels kan verwijderen?
Even je map /accessories op de pi in ./homebridge naar de desktop slepen en opnieuw opstarten.
Als dat werkt kun je de map op de desktop weggooien. Gaat homekit over de zeik, dan de map die net is aangemaakt in ./homebridge verwijderen en die van de desktop terugzetten.

• RoTeK70
paQ schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:34:
[...]

Even je map /accessories op de pi in ./homebridge naar de desktop slepen en opnieuw opstarten.
Als dat werkt kun je de map op de desktop weggooien. Gaat homekit over de zeik, dan de map die net is aangemaakt in ./homebridge verwijderen en die van de desktop terugzetten.
Bedankt, was ondertussen inderdaad op deze manier gelukt.

• Serena
De Home app is nu met 30% korting te verkrijgen in de App Store.
Als je er al over dacht om hem aan te schaffen, nu doen!

• Copitano
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15:26

Copitano

Hoorn NH

Rgerr schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:09:
Gebruik crontab voor bijv. automatische updates en reboots:
code:
1
sudo nano /etc/crontab

Vervolgens zie je het onderstaande (met uitzondering van de onderste drie regels:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# m h dom mon dow user  command
17 *    * * *   root    cd / && run-parts --report /etc/cron.hourly
25 6    * * *   root    test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --repo$
47 6    * * 7   root    test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --repo$
52 6    1 * *   root    test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --repo$
0  0    * * 0   root    apt-get update
15 0    * * 0   root    apt-get upgrade -y
0  5    * * *   root    reboot
#

Aan de hand van dit voorbeeld zou je zelf commando's kunnen inplannen, let wel dat je raspberry pi moet draaien om commando's te kunnen uitvoeren. Opstarten op gezette tijden gaat dus niet lukken via crontab.
Misschien niet helemaal on topic, maar @Rgerr gaf hier eerder een deel van de oplossing van mijn vraag. Op de Pi3b heb ik Domoticz, InfluxDB en Grafana draaien. Dagelijks lijkt de Pi tijdelijk registratie van data te staken. Behalve....als ik tijdig Grafana en Domoticz in de browser afsluit, de Pi vervolgens reboot en de browser (Chromium) weer opstart. Chromium heb ik zo ingesteld dat Domoticz en Grafana automatisch worden opgestart zodra ik de browser open. Ik ben dan maximaal 1 minuut aan data kwijt. Dat proces wil ik automatiseren via crontab. Dus 0 0 * * * root reboot. Maar ik weet niet welke commando's ik voor en na het rebootcommando moet geven om de tabbladen Domoticz en Grafana te sluiten en de browser weer automatisch te openen na reboot. Heeft iemand in dit topic daar een oplossing voor?

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+

• Rgerr
Copitano schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:51:
[...]
Misschien niet helemaal on topic, maar @Rgerr gaf hier eerder een deel van de oplossing van mijn vraag. Op de Pi3b heb ik Domoticz, InfluxDB en Grafana draaien. Dagelijks lijkt de Pi tijdelijk registratie van data te staken. Behalve....als ik tijdig Grafana en Domoticz in de browser afsluit, de Pi vervolgens reboot en de browser (Chromium) weer opstart. Chromium heb ik zo ingesteld dat Domoticz en Grafana automatisch worden opgestart zodra ik de browser open. Ik ben dan maximaal 1 minuut aan data kwijt. Dat proces wil ik automatiseren via crontab. Dus 0 0 * * * root reboot. Maar ik weet niet welke commando's ik voor en na het rebootcommando moet geven om de tabbladen Domoticz en Grafana te sluiten en de browser weer automatisch te openen na reboot. Heeft iemand in dit topic daar een oplossing voor?
Hm denk dat je daar bash scriptje voor zou kunnen maken, weet zo gauw niet hoe/wat, maar binnen crontab gaat dat denk ik niet lukken. Scriptje laten draaien kan uiteraard wel. :)

• wvanommen
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 21:45
Copitano schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:51:
[...]
Zoiets?
https://raspberrypi.stack...-2-2015-01-31-debian-whee

• Serena
Nu zit ik al een tijdje te kijken naar die Xiaomi Magic Cube. Ik begrijp dat deze ook op te nemen is in HomeBridge en door iedereen als leuk en grappig wordt ervaren.
Kan iemand eens eens screenshotje posten van hoe die knoppen dan worden weergegeven? Kan ik dan bijvoorbeeld ook door te schudden een scene schakelen? En door te kantelen alles uit te zetten bijvoorbeeld.
Ik heb alle posts mbt de Cube gelezen, maar dit is me nog niet helemaal duidelijk.
Ik kan me er even niets bij voorstellen hoe je zoiets dan inregelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:32:
Nu zit ik al een tijdje te kijken naar die Xiaomi Magic Cube. Ik begrijp dat deze ook op te nemen is in HomeBridge en door iedereen als leuk en grappig wordt ervaren.
Kan iemand eens eens screenshotje posten van hoe die knoppen dan worden weergegeven? Kan ik dan bijvoorbeeld ook door te schudden een scene schakelen? En door te kantelen alles uit te zetten bijvoorbeeld.
Ik heb alle posts mbt de Cube gelezen, maar dit is me nog niet helemaal duidelijk.
Wel opletten met welke je besteld. Ik heb de Aqara cube. Van de zes beweging werkt de 'rotate' functie niet. Bij de Xiaomi cube doen alle zes de bewegingen het wel. Ik heb wel zojuist de xiaomi gateway voorzien van de laatste firmware. Wellicht dat nu alle bewegingen het doen.
Ik heb 'm nu even niet geconfigureerd. Je kunt gewoon aan alle zes de bewegingen een scene koppelen. Door met condities te werken kun met dezelfde beweging een lamp (of lampen) aan en uit doen:
1. bij schudden dan lamp X aan
2. bij schudden EN lamp X is aan dan lamp X uit
Eigenlijk hetzelfde als dat je een Hue Tap via bijvoorbeeld de Eve of Home app configureert.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12-09 16:50
Serena schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:32:
In Homebridge heb ik geen voorbeeld maar mocht je iets voor Domoticz zoeken kan ik je wel helpen.

Bing

• Serena
bing69 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:27:
[...]

In Homebridge heb ik geen voorbeeld maar mocht je iets voor Domoticz zoeken kan ik je wel helpen.
Dat gebruik ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15:26

Copitano

Hoorn NH

@Rgerr @wvanommen Thx. (y) Ik heb het voorlopig zo opgelost:

code:
1
2
3
4
sudo nano /home/pi/.config/lxsession/LXDE-pi/autostart
@chromium-browser --start http://Domoticz/#/Dashboard http://Grafana/d/MhcN5iRRz/eerste-dash?refresh=1m&orgId=1
sudo nano /etc/crontab
0  5    * * *   root    reboot

De --disable-restore-session-state heb ik weggelaten omdat dit kennelijk wordt genegeerd. Ik krijg gewoon de herstel msg box te zien. Maar voor mij werkt het voorlopig wel even zo. :Z
Domoticz en Grafana vervangen door je eigen adressen voor Domoticz en Gravana bv. 192.168.x.x.
Ik heb de adressen even tijdelijk uit de adresbalk van Chromium gekopieerd naar een tekst bestandje en vandaaruit met nano gekopieerd in autostart. De twee tabs achter elkaar zetten was een gokje, maar dat werkt dus :Y

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+

Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Disney

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True