Oh, ik ben ook echt noob, maar met wat gepruts, ben ik er toch geraakt. Ik leg het even uit, je kiest maar als het iets voor je is.
Harmonyhubcli is een command line interface voor de harmony hub.
Via terminal kan je dus commando’s naar je hub versturen. Probeer dit eens. Je hebt het zo onder de knie. Bv aangenomen dat de plugin in /usr/lib/node_modules/harmonyHubCLI staat kan je door volgend commado de activities raadplegen. Het ipadres pas je aan uiteraard:
node harmonyHubCli.js -l 192.168.2.100 -r activities
Je navigeert wel eerst naar de locatie van de plugin, vooraleer het commando uit te voeren. Dus cd /usr/lib/node_modules....
Andere commando’s vind je terug op bijhorende nmpjs.com pagina. Let wel op schrijfwijze van Cli.js. Het is niet CLI.js zoals op de readme is weergegeven.
Nu je dit weet, kan je het terminal commando voor de gewenste hub actie in een shell script stoppen. Je maakt een .sh file. De naam kies je vrij. bv ‘sudo nano teeveeplay.sh’. Nano is een commandline texteditor. In mijn watch tv activiteit is dit het commando om de tv op play te zetten:
node /usr/lib/node_modules/harmonyHubCLI/harmonyHubCli.js -l 192.168.2.100 -a ‘watch tv’ -c ‘TransportBasic,Play’
Druk op ctrl+x om de file op te slaan. Voor je het script aanmaakt kies je wel een gepaste locatie. Bij mij staan ze in een mapje onder Documents.
Het script is nu nog niet uitvoerbaar. Door sudo chmod +x naamVanJeScript.sh uit te voeren, is het nu een uitvoerbare file. Test het uit door in terminal ./naamVanScript.sh te typen. Dit commando voer je uit op de maplocatie van je script.
Vervolgens installeer je de homebridge plugin ‘homebride script’. Via deze plugin kan je dan het shell script uitvoeren in homebridge. Ik neem aan dat je deze stappen in de config.json zelf kan. Als het niet zo is, laat je maar iets weten.