Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:22
Underworld schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 00:29:
[...]
De smoke sensor wordt als het goed is (fingers crossed) met een paar weken toegevoegd *O*
Die zit hier al gewoon in HomeKit hoor. Werkt al tijden met HomeBridge.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:49
Bye bye weather plugin. De waarden gemeten door de Xiaomi sensor komen zelfs beter overeen met de meetapparatuur bij ons in de buurt. Zo zit de weather plugin vrij snel op een luchtvochtigheid van 100%, terwijl dat zeker nog niet het geval is. Voor de slimmerds :+ : ja, ik maakte gebruik van de juiste coördinaten.

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-03 16:22
meesje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:03:
Bye bye weather plugin. De waarden gemeten door de Xiaomi sensor komen zelfs beter overeen met de meetapparatuur bij ons in de buurt. Zo zit de weather plugin vrij snel op een luchtvochtigheid van 100%, terwijl dat zeker nog niet het geval is. Voor de slimmerds :+ : ja, ik maakte gebruik van de juiste coördinaten.
Hangt die sensor daar boven de fluitketel? :P

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• meesje
Toppe schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:05:
[...]

Hangt die sensor daar boven de fluitketel? :P
De 100% kwam van de weather plugin, niet van de xiaomi sensor. Dit doet het juist goed/beter.

• Toppe
meesje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:08:
[...]

De 100% kwam van de weather plugin, niet van de xiaomi sensor. Dit doet het juist goed/beter.
Die sensor is van de weer plug-in :D

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• meesje
Toppe schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:11:
[...]

Die sensor is van de weer plug-in :D
Wie weet.... :+

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-03 19:47

Underworld

+1 Inzichtvol

Serena schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 02:00:
[...]

Die zit hier al gewoon in HomeKit hoor. Werkt al tijden met HomeBridge.
Ja maar niet met de nieuwe (HomeKit) hub..

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• meesje
Underworld schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Nog even(?) geduld en dan werken ze wel met de nieuwe Aqara homekit gateway.
https://homekitnews.com/2...-more-devices-to-homekit/

• symen89
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:36
Sinds vandaag eigenaar van een blueair classic 605. deze heb ik succesvol in home app gekregen.
Nu zoek ik een goede luchtkwaliteitmeter. Het liefst met c02 en fijnstof meter.

De meest simpele optie is om een eve room 2 of netatmo met homekit aan te schaffen.

Blueair zelf heeft ook een luchtkwaliteitmeter genaamd blueair aware. recensies van dit product zijn bijna nergens te vinden en ik zie ook nergens een homebridge plugin voor de blueair aware.

verder zie ik in dit topic de awair mint ook voorbij komen.

Ik hoor het graag

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-03 21:05
De meters in een blueair zijn van foobot. Maar daar is niet iedereen even enthousiast over.

Een awair 2 heeft alles wat je wil
De awair heeft trouwens een erg mooie plugin die goed wordt bijgehouden en aangepast. Door awair zelf ;)

Ben benieuwd wat je van je blueair vindt trouwens. Bij mij zat ie na twee dagen weer in de doos. Ik werd gek van de wind en de tocht.

paQ wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:41 (51%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Serena
Underworld schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Dan wordt de vraag in het verkeerde topic gesteld. Dit gaat toch echt over HomeBridge.

• Toppe
Iemand enig idee waarom de helft van mijn Domoticz apparaten niet meer worden weergegeven in Domoticz? Heb net al een herinstallatie van HomeBridge gedaan maar dit had geen effect...?

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:22
meesje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:52:
[...]

Deze plugin biedt perspectief voor degene die Tradfri lampen aan de Hue bridge gekoppeld hebben. Normaal gesproken zie je die Ikea lampen dan (helaas) niet in HomeKit terug (de Hue lampen wel). Middels deze plugin kun je ze dus wel opnemen in HomeKit.
En wellicht in de toekomst ook de Tradfri slimme stekker. Leverbaar in sep/okt voor 10 euro.
Iemand ervaring met deze plugin??

Bing

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12:07
Toppe schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:39:
Iemand enig idee waarom de helft van mijn Domoticz apparaten niet meer worden weergegeven in Domoticz? Heb net al een herinstallatie van HomeBridge gedaan maar dit had geen effect...?
Voeg de devices die je weergegeven wil hebben toe aan een aparte kamer, verander vervolgens in je Homebridge config de kamer die je in HomeKit wil hebben.

• symen89
paQ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:38:
De meters in een blueair zijn van foobot. Maar daar is niet iedereen even enthousiast over.

Een awair 2 heeft alles wat je wil
De awair heeft trouwens een erg mooie plugin die goed wordt bijgehouden en aangepast. Door awair zelf ;)

Ben benieuwd wat je van je blueair vindt trouwens. Bij mij zat ie na twee dagen weer in de doos. Ik werd gek van de wind en de tocht.
een awair 2 zat ik ook naar te kijken totdat ik in dit topic de awair mint voorbij zag komen. Is deze beter dan de awair 2?

Mijn eerste indruk wat de blueair was: wat een simpel ding voor die prijs. Het is letterlijk een ventilator met 3 hepa filters aan de zijkanten. Ik had ook graag een traploze snelheid van de fan. standje 2 is nauwelijks hoorbaar terwijl standje 3 bijna het geluid van een stofzuiger maakt. Verder doet het wat het moet doen.

• Rgerr
symen89 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:11:
[...]

een awair 2 zat ik ook naar te kijken totdat ik in dit topic de awair mint voorbij zag komen. Is deze beter dan de awair 2?

Mijn eerste indruk wat de blueair was: wat een simpel ding voor die prijs. Het is letterlijk een ventilator met 3 hepa filters aan de zijkanten. Ik had ook graag een traploze snelheid van de fan. standje 2 is nauwelijks hoorbaar terwijl standje 3 bijna het geluid van een stofzuiger maakt. Verder doet het wat het moet doen.
Awair mint is een leuk ding, heb er ook eentje hangen. Meet alles netjes en ik stuur er de MV mee aan. Zo ben ik afgelopen week met de badkamer bezig geweest en ondanks netjes afplakken en afsluiten van kamerdeuren e.d. dat er nog stof kwam in de woonkamer, gezien de Awair logs. Zo zag ik ook op 1 januari om 00.10u dat er behoorlijk wat vuurwerk de lucht in ging. :)

• symen89
Rgerr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:28:
[...]

Awair mint is een leuk ding, heb er ook eentje hangen. Meet alles netjes en ik stuur er de MV mee aan. Zo ben ik afgelopen week met de badkamer bezig geweest en ondanks netjes afplakken en afsluiten van kamerdeuren e.d. dat er nog stof kwam in de woonkamer, gezien de Awair logs. Zo zag ik ook op 1 januari om 00.10u dat er behoorlijk wat vuurwerk de lucht in ging. :)
Ik zie nergens een Nederlandse site die de mint/v2 verstuurt. Hoe heb je deze besteld?

• Rgerr
symen89 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:35:
[...]

Ik zie nergens een Nederlandse site die de mint/v2 verstuurt. Hoe heb je deze besteld?
Ebay.

• paQ
@symen89
Een awair product zul je idd van ebay moeten halen, en dan "liefst" uit Korea, anders zit je met een verkeerde stekker :+
De mint is hetzelfde als een Omni, met het verschil dat een Omni ook CO2 meet; de Awair2 zover ik weet doet dat ook. De Omni is alleen zakelijk te koop bij awair, en dan zit daar een enorm monitoring platform achter. Die valt in een andere doelgroep zeg maar.

Voordeel van de awair is dat ie elke 10 sec meet.
En met een gratis API account kun je eens in de 3 min pollen, maar de methode van pollen mag je zelf kiezen.
Een gemiddelde van 5 min, of juist raw, of een gemiddelde van de laatste 5 metingen (intervallen) bijv.

De blueair is idd niet traploos te regelen, maar ik ben nog niet 1 apparaat tegengekomen dat dat wel kan.
En op de hoogste stand maken al die dingen herrie. Kan ook bijna niet anders want ze verplaatsen nogal een bult lucht die ook rap door de filters wordt getrokken.

Dit was oudjaarsnacht op kantoor, met alle ventilatieroosters dicht :+

Ik heb van afstand de Airmega ingeschakeld en met 30 min was het weer schoon.

paQ wijzigde deze reactie 10-01-2019 16:12 (13%)

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:04
Is er hier iemand die toevallig een Doorbird heeft en deze gekoppeld aan Homebridge? Of een andere camera met motion sensor?

Heb de Doorbird onlangs gekoppeld en het camera en deurbel gedeelte werkt, maar de motion sensor niet.

• paQ
jeroen11 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:32:
Is er hier iemand die toevallig een Doorbird heeft en deze gekoppeld aan Homebridge? Of een andere camera met motion sensor?

Heb de Doorbird onlangs gekoppeld en het camera en deurbel gedeelte werkt, maar de motion sensor niet.
middels de doorbird plugin?

code:
1
wget -q 'http://doorbird-ip/bha-api/notification.cgi?http-user=XXX&http-password=XXX&event=motionsensor&subscribe=1&url=http://homebridge-ip:5005/motion.html'

paQ wijzigde deze reactie 10-01-2019 17:11 (18%)

• jeroen11
paQ schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:09:
[...]
middels de doorbird plugin?

code:
1
wget -q 'http://doorbird-ip/bha-api/notification.cgi?http-user=XXX&http-password=XXX&event=motionsensor&subscribe=1&url=http://homebridge-ip:5005/motion.html'

Yes, die plugin gebruik ik. Doorbell en Motion worden getoond als HTTP Calls in de Doorbird admin; de deurbel werkt nu wel in Homekit vanuit Doorbird maar motion dus niet.
Als ik HomeBridgeIP:5005/motion.html in een browser invoer dan triggert die de motion sensor en push notificatie in Homekit wel gewoon, dus Homebridge krijgt het wel naar HomeKit gestuurd maar kennelijk zit het toch mis tussen Doorbird en HomeBridge. Vreemd.

EDIT 11 januari: na wat herstarts werkt nu uiteindelijk toch alles naar behoren. Blijft dus onduidelijk waarom het niet goed werkte.

jeroen11 wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:30 (8%)

• symen89
paQ schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:10:
@symen89
Een awair product zul je idd van ebay moeten halen, en dan "liefst" uit Korea, anders zit je met een verkeerde stekker :+
De mint is hetzelfde als een Omni, met het verschil dat een Omni ook CO2 meet; de Awair2 zover ik weet doet dat ook. De Omni is alleen zakelijk te koop bij awair, en dan zit daar een enorm monitoring platform achter. Die valt in een andere doelgroep zeg maar.

Voordeel van de awair is dat ie elke 10 sec meet.
En met een gratis API account kun je eens in de 3 min pollen, maar de methode van pollen mag je zelf kiezen.
Een gemiddelde van 5 min, of juist raw, of een gemiddelde van de laatste 5 metingen (intervallen) bijv.

De blueair is idd niet traploos te regelen, maar ik ben nog niet 1 apparaat tegengekomen dat dat wel kan.
En op de hoogste stand maken al die dingen herrie. Kan ook bijna niet anders want ze verplaatsen nogal een bult lucht die ook rap door de filters wordt getrokken.

[Afbeelding]
Dit was oudjaarsnacht op kantoor, met alle ventilatieroosters dicht :+

Ik heb van afstand de Airmega ingeschakeld en met 30 min was het weer schoon.
thanks, de awair is besteld via ebay. ik zal jullie op de hoogte houden van van mijn bevindingen. Is de Airmega een betere air purifier dan de blueair?

• paQ
symen89 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:06:
[...]

thanks, de awair is besteld via ebay. ik zal jullie op de hoogte houden van van mijn bevindingen. Is de Airmega een betere air purifier dan de blueair?
mja dat is altijd de vraag he.
De airmega is wel een vet ding om te zien :)
Bediening is ook erg mooi voor elkaar, incl indicatoren voor filters wassen en vervangen. Kun je ook weer terug zien in eve app.

Wat ik echt vreselijk vind aan die blueair apparaten is dat ze niet bepaald sexy zijn, maar bovendien tocht veroorzaken. Er ontstaat een soort laterale luchtstroom waar ik niet tegen kan.
De airmega blaast recht omhoog. De bovenkant is ook zo gefabriceerd dat het ook recht naar boven gaat en je ook helemaal niets voelt net naast de opening zeg maar.
Uiteraard komt die lucht wel weer een keer terug naar beneden en ontstaat er ook een stroming, maar die tocht trekt langs het plafond, en daar zit ik niet ;)

Ze hebben links en rechts een filter, en dat vind ik ook een mooie oplossing; vanuit twee richtingen aanzuigen dus, en de schone lucht gaat recht de lucht in naar het plafond.

De app is, net als bij blueair, log en traagjes; de plugin werkt verder dikke prima.
Let wel: alleen de 300S en 400S hebben wifi.

Verder komen mijn PM2.5 en PM10 waardes niet meer boven de 1,2 oid.
Meestal 0 - 0,8. Nu waren ze toch hier al niet hoog, doorgaans 8 - 16, maar nu dus nihil.

paQ wijzigde deze reactie 10-01-2019 19:42 (5%)

• GigaPixels
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:43
Is het mogelijk om eender welke RTSP stream te configureren met ffmpeg?
Ik zou eventueel een externe stream willen toevoegen, zoals een publieke camera (webcam die op een leuke locatie staat, om het weer live te zien).

• paQ
dat zou je moeten proberen.

Ik heb vorige week nog een tweetal deurbellen getest (en geretourneerd) waarbij ik van 1 wel een rtsp stream heb kunnen te pakken krijgen, maar die werd met geen mogelijkheid in ffmpeg getoond :?
De snapshot deed het overigens "wel"... naja... ik zag de snapshot in ongeveer 5% lichtsterkte van het daadwerkelijke beeld 8)7

paQ wijzigde deze reactie 10-01-2019 20:28 (22%)

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:26:
dat zou je moeten proberen.

Ik heb vorige week nog een tweetal deurbellen getest (en geretourneerd) waarbij ik van 1 wel een rtsp stream heb kunnen te pakken krijgen, maar die werd met geen mogelijkheid in ffmpeg getoond :?
De snapshot deed het overigens "wel"... naja... ik zag de snapshot in ongeveer 5% lichtsterkte van het daadwerkelijke beeld 8)7
Toch maar even wachten op de native HomeKit deurbellen, als ze er ooit komen. :P

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Toch maar even wachten op de native HomeKit deurbellen, als ze er ooit komen. :P
die Netatmo zou best eens heel mooi kunnen worden, maar ik kijk er niet van op als die via de netatmo bridge zal gaan. (maar daar ben ik wel in voorzien ;) )

Ik zie het nu ook met mijn huidige deurbel. Wifi bereik van de cameralamp is echt perfect, maar het is hit and miss kwa het wel of niet ontvangen van een snapshot in de rich notification van homekit. En zonder snapshot geen knop voor het ontgrendelen van de deur :|

Het kan 10 keer prima werken, maar ook 3 keer achter elkaar niet.

paQ wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:13 (5%)

• meesje
Check de specs (Wifi 802.11 b/g/n (2.4 GHz)) en inhoud doos. Dit lijkt mij niet een produkt waarbij nog afzonderlijk een bridge gekocht hoeft te worden.
https://www.netatmo.com/n...ty/doorbell/specificaties
De bridge is alleen nodig bij thermostaat en -knoppen voor communicatie over 868mhz.

De netatmo deurbel staat bij mij met stip op 1: geen abo nodig en opslag op ftp server. Moet de core functionaliteit inderdaad wel werken. ;)

meesje wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:21 (19%)

• bing69
Nadat ik op deze manier uit een van de eerste posts homebridge heb aangepast:
----------------
Install Screen

sudo apt-get install screen
Edit /etc/rc.local

sudo nano /etc/rc.local
Add this line before the exit 0 line:

su -c "screen -dmS homebridge homebridge" -s /bin/sh pi

Hit Ctrl+X, Y to save and exit.
------------------------------------------
en ik per ongeluk mijn " Thuis" weggegooid had krijg ik onderstaande foutmelding bij het starten van homebridge. Weet niet wat ik er mee aan moet......

---------------------
events.js:165
throw er; // Unhandled 'error' event
^

Error: listen EADDRINUSE :::51826
at Server.setupListenHandle [as _listen2] (net.js:1346:14)
at listenInCluster (net.js:1387:12)
at Server.listen (net.js:1475:7)
at EventedHTTPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/util/eventedhttp.js:60:19)
at HAPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/HAPServer.js:158:20)
at Bridge.Accessory.publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/Accessory.js:607:16)
at Server._publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:128:16)
at Server.run (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:97:10)
at module.exports (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/cli.js:45:10)
at Object.<anonymous> (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge:17:22)
at Module._compile (internal/modules/cjs/loader.js:654:30)
at Object.Module._extensions..js (internal/modules/cjs/loader.js:665:10)
at Module.load (internal/modules/cjs/loader.js:566:32)
at tryModuleLoad (internal/modules/cjs/loader.js:506:12)
at Function.Module._load (internal/modules/cjs/loader.js:498:3)
at Function.Module.runMain (internal/modules/cjs/loader.js:695:10)
Emitted 'error' event at:
at emitErrorNT (net.js:1366:8)
at process._tickCallback (internal/process/next_tick.js:178:19)
at Function.Module.runMain (internal/modules/cjs/loader.js:697:11)
at startup (internal/bootstrap/node.js:201:19)
at bootstrapNodeJSCore (internal/bootstrap/node.js:516:3)

Bing

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:19:
Check de specs (Wifi 802.11 b/g/n (2.4 GHz)) en inhoud doos. Dit lijkt mij niet een produkt waarbij nog afzonderlijk een bridge gekocht hoeft te worden.
https://www.netatmo.com/n...ty/doorbell/specificaties
De bridge is alleen nodig bij thermostaat en -knoppen voor communicatie over 868mhz.

De netatmo deurbel staat bij mij met stip op 1: geen abo nodig en opslag op ftp server. Moet de core functionaliteit inderdaad wel werken. ;)
Vind dat ze die deurbellen gewoon met RJ45 aansluiting moeten maken. :+
bing69 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:02:
Nadat ik op deze manier uit een van de eerste posts homebridge heb aangepast:
----------------
Install Screen

sudo apt-get install screen
Edit /etc/rc.local

sudo nano /etc/rc.local
Add this line before the exit 0 line:

su -c "screen -dmS homebridge homebridge" -s /bin/sh pi

Hit Ctrl+X, Y to save and exit.
------------------------------------------
en ik per ongeluk mijn " Thuis" weggegooid had krijg ik onderstaande foutmelding bij het starten van homebridge. Weet niet wat ik er mee aan moet......

---------------------
events.js:165
throw er; // Unhandled 'error' event
^

Error: listen EADDRINUSE :::51826
at Server.setupListenHandle [as _listen2] (net.js:1346:14)
at listenInCluster (net.js:1387:12)
at Server.listen (net.js:1475:7)
at EventedHTTPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/util/eventedhttp.js:60:19)
at HAPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/HAPServer.js:158:20)
at Bridge.Accessory.publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/Accessory.js:607:16)
at Server._publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:128:16)
at Server.run (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:97:10)
at module.exports (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/cli.js:45:10)
at Object.<anonymous> (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge:17:22)
at Module._compile (internal/modules/cjs/loader.js:654:30)
at Object.Module._extensions..js (internal/modules/cjs/loader.js:665:10)
at Module.load (internal/modules/cjs/loader.js:566:32)
at tryModuleLoad (internal/modules/cjs/loader.js:506:12)
at Function.Module._load (internal/modules/cjs/loader.js:498:3)
at Function.Module.runMain (internal/modules/cjs/loader.js:695:10)
Emitted 'error' event at:
at emitErrorNT (net.js:1366:8)
at process._tickCallback (internal/process/next_tick.js:178:19)
at Function.Module.runMain (internal/modules/cjs/loader.js:697:11)
at startup (internal/bootstrap/node.js:201:19)
at bootstrapNodeJSCore (internal/bootstrap/node.js:516:3)
Het lijkt er op dat je Homebridge al hebt draaien, je log geeft aan dat poort 51826 namelijk al in gebruik is.

Verander in je config het poort nummer eens (plus 1 bijv.) en het MAC adres, start je pi opnieuw op. Dan zou je hem weer moeten kunnen zien in je Woning app en kunnen toevoegen.

• bing69
Rgerr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:34:
[...]

Vind dat ze die deurbellen gewoon met RJ45 aansluiting moeten maken. :+

[...]

Het lijkt er op dat je Homebridge al hebt draaien, je log geeft aan dat poort 51826 namelijk al in gebruik is.

Verander in je config het poort nummer eens (plus 1 bijv.) en het MAC adres, start je pi opnieuw op. Dan zou je hem weer moeten kunnen zien in je Woning app en kunnen toevoegen.
Had de rc.local aangepast zodat hij niet automatisch zou starten, met bovenstaand resultaat.

Heb gedaan wat je zei en opnieuw geboot, krijg de zelfde foutmelding (andere poort) als ik met de hand opstart. Blijkbaar wordt hij toch automatisch gestart ondanks dat ik de regel in rc.local uitgezet heb.

Bing

• Rgerr
bing69 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Had de rc.local aangepast zodat hij niet automatisch zou starten, met bovenstaand resultaat.

Heb gedaan wat je zei en opnieuw geboot, krijg de zelfde foutmelding (andere poort) als ik met de hand opstart. Blijkbaar wordt hij toch automatisch gestart ondanks dat ik de regel in rc.local uitgezet heb.
Hm, dat is raar. Lullige met rc.local is een beetje dat het niet als service draait, en je volgens mij ook niet zo kunt killen. Systemctl kun je gewoon via terminal killen. Probeer het eens als service te draaien: https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/

• bing69
Rgerr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:51:
[...]

Hm, dat is raar. Lullige met rc.local is een beetje dat het niet als service draait, en je volgens mij ook niet zo kunt killen. Systemctl kun je gewoon via terminal killen. Probeer het eens als service te draaien: https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/
Laat hem zo staan, hij blijft gewoon draaien ondanks:
-------------
# su -c "screen -dmS homebridge homebridge" -s /bin/sh pi
exit 0
-------------

alvast bedankt!!

Bing

• jeroen11
Nu ik de Doorbird deurbel werkend heb in HomeBridge (zie eerdere post, paar keer herstarten en probleem met motion sensor verdween) wil ik kijken of ik m'n Somfy RTS (433Mhz) rolgordijn kan koppelen. Dit had ik ooit met HomeWizard werken maar die is het huis uit.

Er zijn diverse Homebridge plugins die Somfy apparatuur in HomeKit ontsluiten, zo te zien werkt dat dan via een 433 transceiver of via een (vrij prijzige) Somfy hub (Tahoma, Connexoon RTS). Homebridge draait bij mij op een Synology, ik zou liever niet nog extra domotica software installeren, maar dat dus Homebridge een 433 transceiver direct aanroept en zo het rolgordijn bedient. Iemand hier met ervaring met Somfy RTS en Homebridge? En wat zou een goede transceiver zijn voor Hombridge op Synology?

• paQ
Loopt dat een beetje trouwens, homebridge op een synology?
Zat er ook al eens aan te denken om het te doen, maar toen dacht ik... waarom eigenlijk :? het werkt prima zo :D
Probeer een beetje te bedenken waar eventueel het voordeel zou kunnen zitten tov een pi.

De pi is immers binnen 20 tellen gereboot, dat kan ik van m'n synology nou niet bepaald stellen

• jeroen11
paQ schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:03:
Loopt dat een beetje trouwens, homebridge op een synology?
Ja hoor, de Synology is mijn enige systeem thuis dat al 24/7 draait, het is een 2018 model met genoeg snelheid, zelfs booten duurt niet zo heel lang (ca 1 minuut). Heb er nooit problemen mee, kan er op afstand bij en is heel stabiel en ik vind web interface prettig in gebruik. Gebruik hem naast standaard NAS dingen voor Time Machine, Plex server (incl DVB-C tuner en transcoding t/m 4K) en opslag camerabeelden.

Homebridge was eenvoudig te installeren (Docker) en beheren. Als ik command line dingen moet doen (zoals met de Doorbird installatie) zet ik tijdelijk SSH aan. Maar goed, ik heb nog niet veel draaien binnen Homebridge dus weet niet hoe het zich houdt als je het helemaal volhangt.

• Rgerr
jeroen11 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Ja hoor, de Synology is mijn enige systeem thuis dat al 24/7 draait, het is een 2018 model met genoeg snelheid, zelfs booten duurt niet zo heel lang (ca 1 minuut). Heb er nooit problemen mee, kan er op afstand bij en is heel stabiel en ik vind web interface prettig in gebruik. Gebruik hem naast standaard NAS dingen voor Time Machine, Plex server (incl DVB-C tuner en transcoding t/m 4K) en opslag camerabeelden.

Homebridge was eenvoudig te installeren (Docker) en beheren. Als ik command line dingen moet doen (zoals met de Doorbird installatie) zet ik tijdelijk SSH aan. Maar goed, ik heb nog niet veel draaien binnen Homebridge dus weet niet hoe het zich houdt als je het helemaal volhangt.
Wat voor NAS heb je?

• jeroen11
DS918+, nu 3 disks en heb er ook extra RAM en 2x NVMe voor cache bijgeprikt, beetje overkill TBH maar was wel leuk om te proberen.

• bing69
Dus vandaag aan de slag om Homebridge in Docker op een Pi te installeren.
Netjes de manual gevolgd : https://raspberrytips.nl/...eren-op-een-raspberry-pi/

Loopt goed tot het magisch moment: het installeren van de homebridge.
Zegt ie :
pi@docker:~/homebridge $ docker-compose up -d
ERROR: Couldn't connect to Docker daemon at http+docker://localhost - is it running?

If it's at a non-standard location, specify the URL with the DOCKER_HOST environment variable.

toch echt stap voor stap gevolgd, iemand de zelfde ervaring of nog beter de oplossing??

Bing

• Lange_Slurf
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-03 19:58

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Heb dit topic aandachtig doorgescrolled en zag dat je je camera(s) toe kan voegen via Homebridge met de FFMPEG plugin.
Hier was ik vandaag vol enthousiasme mee aan de slag gegaan, vooralsnog ging alles zoals geplanned.

Totdat ik de accesoire toegevoegd had aan m'n Homekit, daar had ik of geen beeld, of geen reactie.
Weer kijken, config nalopen, proberen, stream checken, iPhone rebooten etc.

Uiteindelijk erachter gekomen dat je naast de plug-ins ook de codec dient te instaleren met "apt install ffmpeg" Het leven kan soms zo simpel zijn...

Hier wordt je toch blij van :D

Nu wil ik nog graag een deurbel/cam, is het verstandig om te wachten op de Netatmo? Is er al een release datum bekend?

Lange_Slurf wijzigde deze reactie 13-01-2019 21:21 (11%)

30 dagen EvE online trial

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:14

flexje

got-father

Ik heb domoticz draaien met homebridge. In domoticz heb ik een plugin voor mn LG webostv. Alles werkt dan ook prima in domoticz en ik zie qat ik wil terug in Homekit.

Alleen de level selector voor de TV source krijg ik niet werkend. Ik krijg dan het volgende:

Wie o wie

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• shardphoenix
  • Laatst online: 27-01 20:08
Ik heb een kale versie van homebridge draaien en wilde zojuist gaan testen met plugins. De eerste plugin die ik wilde installeren was die van de harmony hub. Ik ben echt ene complete n00b op dit gebied en als ik maar 1 foutmelding heb dan ben ik al lost.
Bron: GitHub homebridge-harmony

Als ik de instructie volg gaat het direct bij stap 2 mis:
1. Install homebridge using: npm install -g homebridge (niet uitgevoerd want is natuurlijk al geïnstalleerd)
2. Install this plugin using: npm install -g homebridge-harmonyhub (heb het ook met sudo geprobeerd)
Hier gaat het al meteen fout:

pi@raspberrypi:~ $ npm install -g homebridge-harmonyhub
npm ERR! tar.unpack untar error /home/pi/.npm/homebridge-harmonyhub/0.2.1/package.tgz
npm ERR! Linux 4.14.79-v7+
npm ERR! argv "/usr/local/bin/node" "/usr/local/bin/npm" "install" "-g" "homebridge-harmonyhub"
npm ERR! node v4.0.0
npm ERR! npm v2.14.2
npm ERR! path /usr/local/lib/node_modules/homebridge-harmonyhub
npm ERR! code EACCES
npm ERR! errno -13
npm ERR! syscall mkdir

npm ERR! Error: EACCES: permission denied, mkdir '/usr/local/lib/node_modules/homebridge-harmonyhub'
npm ERR! at Error (native)
npm ERR! { [Error: EACCES: permission denied, mkdir '/usr/local/lib/node_modules/homebridge-harmonyhub']
npm ERR! errno: -13,
npm ERR! code: 'EACCES',
npm ERR! syscall: 'mkdir',
npm ERR! path: '/usr/local/lib/node_modules/homebridge-harmonyhub',
npm ERR! fstream_type: 'Directory',
npm ERR! fstream_path: '/usr/local/lib/node_modules/homebridge-harmonyhub',
npm ERR! fstream_class: 'DirWriter',
npm ERR! fstream_stack:
npm ERR! [ '/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/fstream/lib/dir-writer.js:35:25',
npm ERR! '/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/mkdirp/index.js:47:53',
npm ERR! 'FSReqWrap.oncomplete (fs.js:82:15)' ] }
npm ERR!
npm ERR! Please try running this command again as root/Administrator.

npm ERR! Please include the following file with any support request:
npm ERR! /home/pi/npm-debug.log

3. Update your configuration file. See sample config.json snippet below.

Geen idee wat ik moet doen 8)7

• Rgerr
Upgrade je node en npm.

• bing69
bing69 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:30:
Dus vandaag aan de slag om Homebridge in Docker op een Pi te installeren.
Netjes de manual gevolgd : https://raspberrytips.nl/...eren-op-een-raspberry-pi/

Loopt goed tot het magisch moment: het installeren van de homebridge.
Zegt ie :
pi@docker:~/homebridge $ docker-compose up -d
ERROR: Couldn't connect to Docker daemon at http+docker://localhost - is it running?

If it's at a non-standard location, specify the URL with the DOCKER_HOST environment variable.

toch echt stap voor stap gevolgd, iemand de zelfde ervaring of nog beter de oplossing??
De derde poging is geslaagd.

Als je via onderstaande pagina ook Docker en homebridge willen installeren en het gaat fout vervang dan eens de regel:
docker-compose up -d
door
sudo apt-get install docker-ce=18.06.1~ce~3-0~raspbian
Hij installeert dan een oudere versie van Docker en het werkt.

de link van de installatie is:

https://raspberrytips.nl/...aspberry-pi/#comment-1102

Bing

• shardphoenix
Ik die een complete nieuwe install conform het iculture topic homebridge/homekit dus heb sowieso de laatse versie.

• paQ
shardphoenix schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:26:
[...]

Ik die een complete nieuwe install conform het iculture topic homebridge/homekit dus heb sowieso de laatse versie.
npm ERR! node v4.0.0
npm ERR! npm v2.14.2
naaaahhh.....

• Rgerr
:+

@shardphoenix Loop eens de topic start door, wedden dat het dan wel werkt?

• meesje
shardphoenix schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:26:
[...]

Het stappenplan van iculture is wel OK, maar bij stap 3 of 4 (ik weet niet welke raspberry pi je hebt) moet je gaan voor een hoger node versie.

Even copy&paste en aanpassing gedaan om node 10 te installeren (je kunt ook voor 11 gaan):

Nu installeren we Node, benodigd voor Homebridge. Let op: Maak je gebruik van een Raspberry Pi 2 Model B? Ga naar stap 4! Voer de volgende commando’s in:
curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_10.x | sudo -E bash -
sudo apt install nodejs
Sla stap 4 over en ga naar stap 5.
Maak je gebruik van een Raspberry Pi 2 Model B, gebruik deze commando’s:
wget https://nodejs.org/dist/v10.9.0/node-v10.9.0-linux-armv7l.tar.gz
tar -xvf node-v10.9.0-linux-armv7l.tar.gz
cd node-v10.9.0-linux-armv7l
Ga naar stap 5.

• shardphoenix
meesje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:35:
[...]

Het stappenplan van iculture is wel OK, maar bij stap 3 of 4 (ik weet niet welke raspberry pi je hebt) moet je gaan voor een hoger node versie.

Even copy&paste en aanpassing gedaan om node 10 te installeren (je kunt ook voor 11 gaan):

Nu installeren we Node, benodigd voor Homebridge. Let op: Maak je gebruik van een Raspberry Pi 2 Model B? Ga naar stap 4! Voer de volgende commando’s in:
curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_10.x | sudo -E bash -
sudo apt install nodejs
Sla stap 4 over en ga naar stap 5.
Maak je gebruik van een Raspberry Pi 2 Model B, gebruik deze commando’s:
wget https://nodejs.org/dist/v10.9.0/node-v10.9.0-linux-armv7l.tar.gz
tar -xvf node-v10.9.0-linux-armv7l.tar.gz
cd node-v10.9.0-linux-armv7l
Ga naar stap 5.
Ik heb een model 2B dus ik moest een oude versie installeren.
Ik heb inmiddels de tekst aangepast zodat hij een nieuwe versie download. Ik heb nu nodejs versie gedownload en v11.6.0 geïnstalleerd. Versie check bevestigd dit.

Daarna geprobeerd homebridge te installeren met
sudo npm install -g homebridge

Weer een hoop errors :(

pi@raspberrypi:~ $ node -v
v11.6.0
pi@raspberrypi:~ $ sudo npm install -g homebridge
/usr/local/bin/homebridge -> /usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebrid ge

> curve25519-n@1.4.0 install /usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules /curve25519-n
> node-gyp rebuild

gyp WARN EACCES user "root" does not have permission to access the dev dir "/roo t/.node-gyp/11.6.0"
gyp WARN EACCES attempting to reinstall using temporary dev dir "/usr/local/lib/ node_modules/homebridge/node_modules/curve25519-n/.node-gyp"
gyp WARN install got an error, rolling back install
gyp ERR! configure error
gyp ERR! stack Error: EACCES: permission denied, mkdir '/usr/local/lib/node_modu les/homebridge/node_modules/curve25519-n/.node-gyp'
gyp ERR! System Linux 4.14.79-v7+
gyp ERR! command "/usr/local/bin/node" "/usr/local/lib/node_modules/npm/node_mod ules/node-gyp/bin/node-gyp.js" "rebuild"
gyp ERR! cwd /usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/curve25519-n
gyp ERR! node -v v11.6.0
gyp ERR! node-gyp -v v3.8.0
gyp ERR! not ok
npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! errno 1
npm ERR! curve25519-n@1.4.0 install: `node-gyp rebuild`
npm ERR! Exit status 1
npm ERR!
npm ERR! Failed at the curve25519-n@1.4.0 install script.
npm ERR! This is probably not a problem with npm. There is likely additional log ging output above.

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR! /root/.npm/_logs/2019-01-14T20_12_27_682Z-debug.log

• Rgerr
shardphoenix schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:14:
[...]

Ik heb een model 2B dus ik moest een oude versie installeren.
Ik heb inmiddels de tekst aangepast zodat hij een nieuwe versie download. Ik heb nu nodejs versie gedownload en v11.6.0 geïnstalleerd. Versie check bevestigd dit.

Daarna geprobeerd homebridge te installeren met
sudo npm install -g homebridge

Weer een hoop errors :(

pi@raspberrypi:~ $ node -v
v11.6.0
pi@raspberrypi:~ $ sudo npm install -g homebridge
/usr/local/bin/homebridge -> /usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebrid ge

> curve25519-n@1.4.0 install /usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules /curve25519-n
> node-gyp rebuild

gyp WARN EACCES user "root" does not have permission to access the dev dir "/roo t/.node-gyp/11.6.0"
gyp WARN EACCES attempting to reinstall using temporary dev dir "/usr/local/lib/ node_modules/homebridge/node_modules/curve25519-n/.node-gyp"
gyp ERR! configure error
gyp ERR! stack Error: EACCES: permission denied, mkdir '/usr/local/lib/node_modu les/homebridge/node_modules/curve25519-n/.node-gyp'
gyp ERR! System Linux 4.14.79-v7+
gyp ERR! command "/usr/local/bin/node" "/usr/local/lib/node_modules/npm/node_mod ules/node-gyp/bin/node-gyp.js" "rebuild"
gyp ERR! cwd /usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/curve25519-n
gyp ERR! node -v v11.6.0
gyp ERR! node-gyp -v v3.8.0
gyp ERR! not ok
npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! errno 1
npm ERR! curve25519-n@1.4.0 install: `node-gyp rebuild`
npm ERR! Exit status 1
npm ERR!
npm ERR! Failed at the curve25519-n@1.4.0 install script.
npm ERR! This is probably not a problem with npm. There is likely additional log ging output above.

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR! /root/.npm/_logs/2019-01-14T20_12_27_682Z-debug.log
Probeer dit eens:
code:
1
sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge

• paQ
sudo npm install -g homebridge --unsafe-perm

edit:
what he said

paQ wijzigde deze reactie 14-01-2019 21:21 (22%)

• Rgerr
:(:)

• meesje
Laat maar, ik moet mijn pagina veel eerder verversen.... ;)

meesje wijzigde deze reactie 14-01-2019 22:16 (97%)

• shardphoenix
Rgerr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:21:
[...]

Probeer dit eens:
code:
1

top dit werkte :)
nu verder werken aan de harmony plugin to be continued

• bing69
Homebridge plugin for Philips Hue and/or deCONZ

Zoals ik al eerder schreef werkt homebridge uit de kunst in Docker.
Echter ik heb een probleem met bovenstaande plugin althans ik weet niet wat ik moet invullen.

"001788FFFExxxxxx": "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"

wat ik op eerste 6 "x" moet invullen ben ik achter maar wat moet ik invullen op de tweede reeks.
Heb de beschrijving al 10 keer doorgelezen maar kom er niet achter.

Iemand de gouden tip??

Bing

• paQ
bing69 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:53:
Homebridge plugin for Philips Hue and/or deCONZ

Zoals ik al eerder schreef werkt homebridge uit de kunst in Docker.
Echter ik heb een probleem met bovenstaande plugin althans ik weet niet wat ik moet invullen.

"001788FFFExxxxxx": "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"

wat ik op eerste 6 "x" moet invullen ben ik achter maar wat moet ik invullen op de tweede reeks.
Heb de beschrijving al 10 keer doorgelezen maar kom er niet achter.

Iemand de gouden tip??
als je homebridge start, vraagt je log om je hue hub te linken.
De code die daar dan uit rolt, dat moet daar ingevuld worden.

• bing69
paQ schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:59:
[...]

Ik heb het nog niet gezien, maar ga het morgen div.keren proberen tot ik het zie

Bing

• shardphoenix
Stapje voor stapje komen we er maar nu kan ik weer nergens de config.json file vinden :S
Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb vanaf het begin.

VOORBEREIDINGEN
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
wget https://nodejs.org/dist/v...1.6.0-linux-armv7l.tar.gz
tar -xvf node-v11.6.0-linux-armv7l.tar.gz
cd node-v11.6.0-linux-armv7l
sudo cp -R * /usr/local/
node -v
sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev

HOMEBRIDGE INSTALLEREN
homebridge

HOMEBRIDGE ALS ACCESSOIRE TOEVOEGEN IN iOS HOMEKIT
***GEDAAN EN HIJ WORDT HERKEND***

HOMEBRIDGE VOORTAAN AUTOMATISCH LATEN OPSTARTEN
sudo nano /etc/init.d/homebridge
*** file aangepast met opgegeven tekst ***
sudo chmod 755 /etc/init.d/homebridge
sudo update-rc.d homebridge defaults

HARMONY HUB PLUGIN INSTALLEREN
Hiervoor volg ik deze instructie:

Homebridge-Harmony

sudo npm install -g homebridge-harmony
Update de config.json file.....?????

NERGENS MAAR DAN OOK NERGENS EEN config.json file te vinden
Ik zoek op de hele SD card en zie niet nergens een homebridge folder waar deze in zou moeten staan.

shardphoenix wijzigde deze reactie 15-01-2019 18:14 (5%)

• meesje
shardphoenix schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:13:
Stapje voor stapje komen we er maar nu kan ik weer nergens de config.json file vinden :S
Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb vanaf het begin.

VOORBEREIDINGEN
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
wget https://nodejs.org/dist/v...1.6.0-linux-armv7l.tar.gz
tar -xvf node-v11.6.0-linux-armv7l.tar.gz
cd node-v11.6.0-linux-armv7l
sudo cp -R * /usr/local/
node -v
sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev

HOMEBRIDGE INSTALLEREN
homebridge

HOMEBRIDGE ALS ACCESSOIRE TOEVOEGEN IN iOS HOMEKIT
***GEDAAN EN HIJ WORDT HERKEND***

HOMEBRIDGE VOORTAAN AUTOMATISCH LATEN OPSTARTEN
sudo nano /etc/init.d/homebridge
*** file aangepast met opgegeven tekst ***
sudo chmod 755 /etc/init.d/homebridge
sudo update-rc.d homebridge defaults

HARMONY HUB PLUGIN INSTALLEREN
Hiervoor volg ik deze instructie:

Homebridge-Harmony

sudo npm install -g homebridge-harmony
Update de config.json file.....?????

Ik zoek op de hele SD card en zie niet nergens een homebridge folder waar deze in zou moeten staan.
Al gekeken in /home/pi/.homebridge/ ?

• Rgerr
Je moet zelf het configbestand aanmaken.

code:
1
sudo nano /home/pi/.homebridge/config.json

(er vanuitgaande dat je user ‘pi’ is, anders wijzigen naar eigen user’.)

• paQ
shardphoenix schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:13:

Ik weet niet welke tutorial je volgt, maar zie TS

Het staat toch echt duidelijk uitgelegd.

• Rgerr
Trouwens, folders beginnende met . zijn standaard niet zichtbaar in voorliggende folders. Je moet het dan in de adresbalk invoeren. Misschien dat je daarom niets hebt kunnen vinden.

• meesje
Hebben jullie ervaring met de homebridge-dafang plugin? Deze ondersteunt rich notifications.
https://github.com/sahilchaddha/homebridge-dafang#readme

Dit ziet er wel goed uit: een cameraatje van nog geen 20 euro, deze voorzien vam custom firmware, mqtt broker installeren, en gaan! Het configureren van mqtt lijkt me het moeilijkst.

• paQ
Elke camera "ondersteunt" rich notifications.
Dat is iets dat homekit zelf verzorgt. Hij koppelt bepaalde services aan elkaar.
Net als een slot bij een camera
of een motion detector bij een camera (met een lamp erbij geloof ik kun je die ook meteen inschakelen)

• meesje
Ok. Laat ik het dan beter verwoorden. De dafang plugin ondersteunt de motion sensor in de camera.

Edit: het lijkt er op dat de foscamcamera plugin ook de motion sensor ondersteunt. Maar eens een keertje mee gaan spelen.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-foscamcamera

meesje wijzigde deze reactie 17-01-2019 19:30 (48%)

• Rgerr
Doen die foscams ook, met de juiste plug-in. Homebridge-foscam ondersteunt zelfs alarm functie dacht ik. Maar verder geen ervaring met Dafang camera’s. :)

• meesje
Ik zag het... ;)

• paQ
We schakelen nu al anderhalf jaar ons alarm middels een http call, gecodeerd naar de API van het alarmsysteem. Dat werkt prima, maar traag (ca 20 sec voor elke handeling of poll).
Om de rest niet te vertragen draait er daarom een tweede instance homebridge.

Nu is er echter een nieuwe plugin voor homebridge, die gebruikt maakt van slimme caching, waardoor het "arm" en "disarmen" binnen 2 a 3 sec rond is *O*
Alleen, neem ik dit alarm in een scene op van een automation, dan wil homekit steeds dat ik bevestig dat dat moet gebeuren 8)7 (beetje het Danalock homekit slot zeg maar)
Het is knap irritant en doet eigenlijk de hele automation daarmee teniet.

Iemand een tip om die bevestiging te omzeilen?

edit:
het lijkt erop dat ik het kan omzeilen door het alarm uit de scene te halen en een extra automation te maken.
Als nachtslot aan, dan alarm ook aan en vice versa.
Eens kijken wat er gebeurt als ik er een conditie aan toevoeg dat ik er zelf ook moet zijn...

paQ wijzigde deze reactie 18-01-2019 16:52 (15%)

• shardphoenix
Ok ik ben helemaal overnieuw begonnen om de handleiding te volgen van de topic starter.
Hier loop ik redelijk snel ook alweer tegen het eerste probleem aan. Echt makkelijk is het niet.

Ik download the desktop versie image
Ik format the sd card zodat deze leeg is (16GB)
Ik bak de image naar de sd card
pi-baker zegt dat de image succesvol gebakken is
Op de achtergrond zie ik ook een foutmelding van de mac die zeurt dat de sd card niet readable is
Ik negeer dit
sd card in pi en de pi start niet op (rode en groene led branden en lan leds branden niet)

Doe ik hetzelfde met de light image dan start de pi wel op

Ik snap niet wat er fout gaat

Ik heb de desktop versie ook op een VM geinstalleerd om de gedownloade image te testen en de image is niet corrupt ofzo. Ik snap het als iemand zegt het ligt aan de SD card, maar waarom zou de light versie het dan wel doen en de desktop versie niet. Het is een echte class10 card van 16GB. Geen goedkope neppe.

shardphoenix wijzigde deze reactie 18-01-2019 20:26 (19%)
Reden: Toevoeging van VM verhaaltje

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:53:
We schakelen nu al anderhalf jaar ons alarm middels een http call, gecodeerd naar de API van het alarmsysteem. Dat werkt prima, maar traag (ca 20 sec voor elke handeling of poll).
Om de rest niet te vertragen draait er daarom een tweede instance homebridge.

Nu is er echter een nieuwe plugin voor homebridge, die gebruikt maakt van slimme caching, waardoor het "arm" en "disarmen" binnen 2 a 3 sec rond is *O*
Alleen, neem ik dit alarm in een scene op van een automation, dan wil homekit steeds dat ik bevestig dat dat moet gebeuren 8)7 (beetje het Danalock homekit slot zeg maar)
Het is knap irritant en doet eigenlijk de hele automation daarmee teniet.

Iemand een tip om die bevestiging te omzeilen?

edit:
het lijkt erop dat ik het kan omzeilen door het alarm uit de scene te halen en een extra automation te maken.
Als nachtslot aan, dan alarm ook aan en vice versa.
Eens kijken wat er gebeurt als ik er een conditie aan toevoeg dat ik er zelf ook moet zijn...
Gewoon twee dummies maken? Of bedoel je dat ook?

• Rgerr
shardphoenix schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:23:
Ok ik ben helemaal overnieuw begonnen om de handleiding te volgen van de topic starter.
Hier loop ik redelijk snel ook alweer tegen het eerste probleem aan. Echt makkelijk is het niet.

Ik download the desktop versie image
Ik format the sd card zodat deze leeg is (16GB)
Ik bak de image naar de sd card
pi-baker zegt dat de image succesvol gebakken is
Op de achtergrond zie ik ook een foutmelding van de mac die zeurt dat de sd card niet readable is
Ik negeer dit
sd card in pi en de pi start niet op (rode en groene led branden en lan leds branden niet)

Doe ik hetzelfde met de light image dan start de pi wel op

Ik snap niet wat er fout gaat

Ik heb de desktop versie ook op een VM geinstalleerd om de gedownloade image te testen en de image is niet corrupt ofzo. Ik snap het als iemand zegt het ligt aan de SD card, maar waarom zou de light versie het dan wel doen en de desktop versie niet. Het is een echte class10 card van 16GB. Geen goedkope neppe.
Kijk anders eens naar een oudere versie van Raspian Stretch with desktop. Geen idee waar het anders aan kan liggen.

• paQ
Rgerr schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:06:
[...]

Gewoon twee dummies maken? Of bedoel je dat ook?
Nee, Ik heb gewoon het alarm uit de "thuiskomst" en "weggaan" scene gehaald.
Een van de apparaten die daar wel nog in staan laat ik gewoon een automation triggeren dat het alarm aan of uit moet.
En dan werkt het schijnbaar wel gewoon... is toch vaag!? :?

Edit
@Rgerr
http://a65.tinypic.com/10ddzl5.jpg

paQ wijzigde deze reactie 18-01-2019 21:39 (7%)

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:35:
[...]

Nee, Ik heb gewoon het alarm uit de "thuiskomst" en "weggaan" scene gehaald.
Een van de apparaten die daar wel nog in staan laat ik gewoon een automation triggeren dat het alarm aan of uit moet.
En dan werkt het schijnbaar wel gewoon... is toch vaag!? :?

Edit
@Rgerr
[Afbeelding]
Mwa, denk dat Apple er niet veel aan kan doen. Dan zou je bizar veel restricties moeten opleggen, als het al kan. Plus, als gebruikers het op deze manier doen, omzeilen ze bewust de beveiliging die Apple er in heeft gebouwd en kan er dus moeilijk gezegd worden: “Apple is schuldig aan het feit dat er bij mij ingebroken werdt omdat het alarm er af ging en deur open ging zonder mijn toestemming”.

Edit: kan toch mooi zo, zoals je screenshot laat zien? Ik heb twee automation gemaakt met twee dummies. Dummy 1 aan, slot dicht, dummy 2 aan, slot open. Daarna automation als iedereen van huis, dummy 2 aan.

Rgerr wijzigde deze reactie 18-01-2019 21:42 (10%)

• paQ
Het lijkt wel of het in de native scenes zit.
Want in een nieuwe scene maakt het niets uit. Dat is best vreeemd.

• shardphoenix
Rgerr schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:07:
[...]

Kijk anders eens naar een oudere versie van Raspian Stretch with desktop. Geen idee waar het anders aan kan liggen.
n00b fout van mij - verkeerde versie van rasbian desktop gepakt (die voor windows/mac) totaal overheen gelezen en eigenwijs geweest en niet op de link geklinkt maar zelf naar de site gegaan. Dit issue opgelost en nu weer verder.

• shardphoenix
Installeren van homebridge gaat mis: "sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge" resulteert in een berg warnings. Hier een paar:

pi@raspberrypi:~ $ sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge
/usr/bin/homebridge -> /usr/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge

> curve25519-n@1.4.0 install /usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/curve25519-n
> node-gyp rebuild

make: Map '/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/curve25519-n/build' wordt binnengegaan
CXX(target) Release/obj.target/curve/node_curve.o
../node_curve.cc: In function ‘Nan::NAN_METHOD_RETURN_TYPE DoCurve(Nan::NAN_METHOD_ARGS_TYPE)’:
../node_curve.cc:18:79: warning: ‘v8::Local<v8::Object> v8::Value::ToObject() const’ is deprecated: Use maybe version [-Wdeprecated-declarations]
unsigned char* arg0 = (unsigned char*) node::Buffer::Data(info[0]->ToObject());
^
In file included from /root/.node-gyp/10.15.0/include/node/node.h:63:0,
from ../../nan/nan.h:53,
from ../node_curve.cc:10:
/root/.node-gyp/10.15.0/include/node/v8.h:10046:15: note: declared here
Local<Object> Value::ToObject() const {
^~~~~
../node_curve.cc:19:79: warning: ‘v8::Local<v8::Object> v8::Value::ToObject() const’ is deprecated: Use maybe version [-Wdeprecated-declarations]
unsigned char* arg1 = (unsigned char*) node::Buffer::Data(info[1]->ToObject());
^
^~~~~
../node_curve.cc:20:79: warning: ‘v8::Local<v8::Object> v8::Value::ToObject() const’ is deprecated: Use maybe version [-Wdeprecated-declarations]
unsigned char* arg2 = (unsigned char*) node::Buffer::Data(info[2]->ToObject());
^
^~~~~

Daarna nog een hele waslijst met vergelijkbare warnings eindigend met:

from ../src/ed25519.cc:1:
^~~~~
SOLINK_MODULE(target) Release/obj.target/ed25519.node
COPY Release/ed25519.node
make: Map '/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/ed25519-hap/build' wordt verlaten
+ homebridge@0.4.45
added 40 packages from 35 contributors in 49.4s

• Rgerr
shardphoenix schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:43:
Installeren van homebridge gaat mis: "sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge" resulteert in een berg warnings. Hier een paar:

pi@raspberrypi:~ $ sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge
/usr/bin/homebridge -> /usr/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge

> curve25519-n@1.4.0 install /usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/curve25519-n
> node-gyp rebuild

make: Map '/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/curve25519-n/build' wordt binnengegaan
CXX(target) Release/obj.target/curve/node_curve.o
../node_curve.cc: In function ‘Nan::NAN_METHOD_RETURN_TYPE DoCurve(Nan::NAN_METHOD_ARGS_TYPE)’:
../node_curve.cc:18:79: warning: ‘v8::Local<v8::Object> v8::Value::ToObject() const’ is deprecated: Use maybe version [-Wdeprecated-declarations]
unsigned char* arg0 = (unsigned char*) node::Buffer::Data(info[0]->ToObject());
^
^~~~~
../node_curve.cc:19:79: warning: ‘v8::Local<v8::Object> v8::Value::ToObject() const’ is deprecated: Use maybe version [-Wdeprecated-declarations]
unsigned char* arg1 = (unsigned char*) node::Buffer::Data(info[1]->ToObject());
^
^~~~~
../node_curve.cc:20:79: warning: ‘v8::Local<v8::Object> v8::Value::ToObject() const’ is deprecated: Use maybe version [-Wdeprecated-declarations]
unsigned char* arg2 = (unsigned char*) node::Buffer::Data(info[2]->ToObject());
^
^~~~~

Daarna nog een hele waslijst met vergelijkbare warnings eindigend met:

from ../src/ed25519.cc:1:
^~~~~
SOLINK_MODULE(target) Release/obj.target/ed25519.node
COPY Release/ed25519.node
make: Map '/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/ed25519-hap/build' wordt verlaten
+ homebridge@0.4.45
added 40 packages from 35 contributors in 49.4s
Hij finished wel, start Homebridge eens op. Kijken wat ie zegt.

• shardphoenix
Rgerr schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 06:36:
[...]

Hij finished wel, start Homebridge eens op. Kijken wat ie zegt.
Hij doet het wel

pi@raspberrypi:~ $ homebridge
[2019-1-19 11:59:55] config.json (/home/pi/.homebridge/config.json) not found.
[2019-1-19 11:59:56] No plugins found. See the README for information on installing plugins.
Setup Payload:
X-HM://0023ISYWY193J
Scan this code with your HomeKit app on your iOS device to pair with Homebridge:
En dan kom die qrcode en homekit id
Ook toegevoegd in iOS

Maar die warnings bezorgen mij 😉
Zeker als ik straks allerlei plugins ga installeren en vage foutmeldingen tegen kom.
Wel vreemd dat hij die config.json niet heb maar die maak ik dan wel aan.

• Rgerr
shardphoenix schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:04:
[...]

Hij doet het wel

[2019-1-19 11:59:56] No plugins found. See the README for information on installing plugins.
Setup Payload:
Scan this code with your HomeKit app on your iOS device to pair with Homebridge:
Ook toegevoegd in iOS

Zeker als ik straks allerlei plugins ga installeren en vage foutmeldingen tegen kom.
Begrijpelijk, maar als ze niet terugkomen binnen Homebridge... Kan het geen kwaad lijkt me. Je kunt je plug-ins eens installeren, config aanmaken en vullen, Homebridge starten en het log een poosje laten draaien. Eventueel draaien met Homebridge -d (debug).

• meesje
shardphoenix schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:04:
[...]

Hij doet het wel

Setup Payload:
Ook toegevoegd in iOS

De warning zijn een bekend issue bij node 10 en 11. Deze meldingen krijgen we dus allemaal bij deze node versies en verse install.
Als je een verse install doet met node 9 (dus bij stap 6 de 10 vervangen door 9) zul je geen warnings tegen komen. Maar dan kun je tegen plugins aanlopen die een hoger node versie nodig hebben.
Kennelijk moet de ontwikkelaar van homebridge, voor de netheid, nog aan de slag.

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:30:
[...]

De warning zijn een bekend issue bij node 10 en 11. Deze meldingen krijgen we dus allemaal bij deze node versies en verse install.
Als je een verse install doet met node 9 (dus bij stap 6 de 10 vervangen door 9) zul je geen warnings tegen komen. Maar dan kun je tegen plugins aanlopen die een hoger node versie nodig hebben.
Kennelijk moet de ontwikkelaar van homebridge, voor de netheid, nog aan de slag.
Hij zit al op node v10: “/root/.node-gyp/10.15.0/”

• meesje
Rgerr schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:43:
[...]

Hij zit al op node v10: “/root/.node-gyp/10.15.0/”
Dan kloppen de warnings dus toch? Iedereen die een fresh install doet van homebridge met node 10 krijgt deze melding. Deze meldingen zitten inderdaad de werking van homebridge niet in de weg.

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:26:
[...]

Dan kloppen de warnings dus toch? Iedereen die een fresh install doet van homebridge met node 10 krijgt deze melding. Deze meldingen zitten inderdaad de werking van homebridge niet in de weg.
Als Homebridge werkt, zou ik er niks mee doen. Hooguit Homebridge -d draaien om te kijken of er rare dingen voorkomen in het log. Waarom zou je dan downgraden? Als dat al goed lukt.

• meesje
Rgerr schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Als Homebridge werkt, zou ik er niks mee doen. Hooguit Homebridge -d draaien om te kijken of er rare dingen voorkomen in het log. Waarom zou je dan downgraden? Als dat al goed lukt.
Mee eens. Het waren puur constateringen/feiten (bij 9 geen warnings, bij 10 wel). Geen advies.
Wat ik trouwens begrepen heb, is dat het een nieuwe installatie betreft. Dan heb je het m.i. nog niet echt over downgraden.

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Mee eens. Het waren puur constateringen/feiten (bij 9 geen warnings, bij 10 wel). Geen advies.
Wat ik trouwens begrepen heb, is dat het een nieuwe installatie betreft. Dan heb je het m.i. nog niet echt over downgraden.
Snap ik, maar als je Homebridge hebt gecompileerd op node 10, kan het meer problemen opleveren dan oplossen (als er al iets op te lossen valt) bij downgraden naar 9. If it isn’t broken, don’t try to fix it. ;)

• bing69
paQ schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:59:
[...]

Heb het geprobeerd en geprobeerd zelfs een tweede pi geïnstalleerd omdat ik de huidige in docker draai.
Echter zonder resultaat, is er nog een andere weg??

Bing

• paQ
bing69 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:59:
[...]

Heb het geprobeerd en geprobeerd zelfs een tweede pi geïnstalleerd omdat ik de huidige in docker draai.
Echter zonder resultaat, is er nog een andere weg??
Ja, zelf een user aanmaken via de hue api online.

• shardphoenix
Yes whoehoe het werkt.
Homebridge en met name mijn harmony hub plugin.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-harmony

Kan nu met siri alle harmony hun scenario's starten zoals tv kijken, xbox spelen, netflix starten, etc :)

• bing69
paQ schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:16:
[...]

Ja, zelf een user aanmaken via de hue api online.
Kun je misschien iets meer duidelijkheid geven??
Zou je eeuwig dankbaar zijn..

Bing

• Serena
Raar, de Xiaomi thermometer die ik buiten heb hangen meet prima. Tenminste in de Mi app.
In Homekit geeft deze niet de juiste temperatuur door, blijft hangen op 0,0°. Luchtvochtigheid wordt wel goed doorgegeven. Is pas vanaf gisteren.
Heb HomeBridge al eens opnieuw opgestart, maar dat lost het niet op.
Iemand ideeën?

• bing69
Serena schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:20:
Raar, de Xiaomi thermometer die ik buiten heb hangen meet prima. Tenminste in de Mi app.
In Homekit geeft deze niet de juiste temperatuur door, blijft hangen op 0,0°. Luchtvochtigheid wordt wel goed doorgegeven. Is pas vanaf gisteren.
Heb HomeBridge al eens opnieuw opgestart, maar dat lost het niet op.
Iemand ideeën?
Heb er zojuist even eentje buiten neer gelegd. Even afwachten.....

Bing

• Toppe
Iemand het al voor elkaar gekregen om de Apple TV in HomeBridge te krijgen?

Ik kan hem nu wel aanzetten maar zou ‘m ook heel graag uit willen kunnen zetten zodat ik lekker goodnight kan roepen tegen de HomePods :9

:9

• Rgerr
Toppe schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:44:
Iemand het al voor elkaar gekregen om de Apple TV in HomeBridge te krijgen?

Ik kan hem nu wel aanzetten maar zou ‘m ook heel graag uit willen kunnen zetten zodat ik lekker goodnight kan roepen tegen de HomePods :9

:9
Geen idee, al eens gekeken of er een plug-in voor is?

Edit: letterlijk eerst hit op Google: https://github.com/lprhod...-tv/blob/master/README.md

Rgerr wijzigde deze reactie 20-01-2019 09:48 (12%)

• Toppe
Ja wel gekeken, maar nog niets nuttigs kunnen vinden.

Blijkbaar moet je hem via een code koppelen, dat is het probleem niet, alleen geen geschikte plug-in

• Serena
bing69 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:43:
[...]

Heb er zojuist even eentje buiten neer gelegd. Even afwachten.....
Het is niet dat de thermometer niet werkt. Geeft prima de waardes weer in de Mi app.
Alleen niet in HomeKit.

• bing69
Serena schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:50:
[...]

Het is niet dat de thermometer niet werkt. Geeft prima de waardes weer in de Mi app.
Alleen niet in HomeKit.
Ik heb hem in een aparte Homekit zitten, in de orignele app en in domoticz.
In de homekit -5,0 in domoticz -2,1 en in de orignele -2

Sorry foutje las in Homekit de verkeerde (openweather) uit.

In de homekit blijft hij inderdaad op 0,0 staan!!!

bing69 wijzigde deze reactie 20-01-2019 10:00 (13%)

Bing

• Serena
bing69 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Ik heb hem in een aparte Homekit zitten, in de orignele app en in domoticz.
In de homekit -5,0 in domoticz -2,1 en in de orignele -2

Sorry foutje las in Homekit de verkeerde (openweather) uit.

In de homekit blijft hij inderdaad op 0,0 staan!!!
Raar!!!!

• Rgerr
@Serena @bing69 Hebben die kleine ronde (en vierkante) thermometers ook last van, binnen HomeKit blijven ze op 0,0C. Geen idee waar het aan ligt, maar gebruik ze sindsdien alleen binnen. Voor buiten gebruik ik homebridge-weather. Temperaturen van sensor en plug-in lagen op verwaarloosbare afstand van elkaar.

• Serena
Rgerr schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:03:
@Serena @bing69 Hebben die kleine ronde (en vierkante) thermometers ook last van, binnen HomeKit blijven ze op 0,0C. Geen idee waar het aan ligt, maar gebruik ze sindsdien alleen binnen. Voor buiten gebruik ik homebridge-weather. Temperaturen van sensor en plug-in lagen op verwaarloosbare afstand van elkaar.
Ik heb idd die kleine vierkante. Boven 0° zijn de waardes idd bijna gelijk aan de weather plugin. Wel heel erg jammer, had graag echt de goede temperatuur gezien.
Pagina: 1 ... 35 ... 39 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True