Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
En ik blijf eigenwijs
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [11/5/2018, 7:48:21 PM] ====================
[11/5/2018, 7:48:21 PM] ERROR LOADING PLUGIN homebridge-mi-flower-care:
[11/5/2018, 7:48:21 PM] Error: Cannot find module 'bluetooth-hci-socket'
at Function.Module._resolveFilename (internal/modules/cjs/loader.js:580:15)
at Function.Module._load (internal/modules/cjs/loader.js:506:25)
at Module.require (internal/modules/cjs/loader.js:636:17)
at require (internal/modules/cjs/helpers.js:20:18)
at Object.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge-mi-flower-care/node_modules/noble/lib/hci-socket/hci.js:6:26)
at Module._compile (internal/modules/cjs/loader.js:688:30)
at Object.Module._extensions..js (internal/modules/cjs/loader.js:699:10)
at Module.load (internal/modules/cjs/loader.js:598:32)
at tryModuleLoad (internal/modules/cjs/loader.js:537:12)
at Function.Module._load (internal/modules/cjs/loader.js:529:3)
[11/5/2018, 7:48:21 PM] ==================== |
Error nummer zoveel. Back up teruggezet.
[ Voor 90% gewijzigd door Rgerr op 05-11-2018 19:52 ]
Nu je het zegt, noble zat destijds inderdaad in de weg. Misschien toch een poging ondernemen deze week. Een backup is gelukkig zo terug gezet. Een verse install vind ik in principe ook niet erg, maar je kan alles in homekit weer gaan indelen en automations opzetten. Ik heb er gelukkig niet zo veel, maar sommigen....Rgerr schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:47:
Nou, begin er maar niet aan icm Noble. Wat een drama is dat.
Afgelopen week al opnieuw moeten beginnen (pest iCloud) dus vind het prima zo.meesje schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:56:
[...]
Nu je het zegt, noble zat destijds inderdaad in de weg. Misschien toch een poging ondernemen deze week. Een backup is gelukkig zo terug gezet. Een verse install vind ik in principe ook niet erg, maar je kan alles in homekit weer gaan indelen en automations opzetten. Ik heb er gelukkig niet zo veel, maar sommigen....
maar dat is aan de flora plugin denk ik....Rgerr schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:47:
Nou, begin er maar niet aan icm Noble. Wat een drama is dat.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14[11/5/2018, 7:48:21 PM] ==================== [11/5/2018, 7:48:21 PM] ERROR LOADING PLUGIN homebridge-mi-flower-care: [11/5/2018, 7:48:21 PM] Error: Cannot find module 'bluetooth-hci-socket' at Function.Module._resolveFilename (internal/modules/cjs/loader.js:580:15) at Function.Module._load (internal/modules/cjs/loader.js:506:25) at Module.require (internal/modules/cjs/loader.js:636:17) at require (internal/modules/cjs/helpers.js:20:18) at Object.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge-mi-flower-care/node_modules/noble/lib/hci-socket/hci.js:6:26) at Module._compile (internal/modules/cjs/loader.js:688:30) at Object.Module._extensions..js (internal/modules/cjs/loader.js:699:10) at Module.load (internal/modules/cjs/loader.js:598:32) at tryModuleLoad (internal/modules/cjs/loader.js:537:12) at Function.Module._load (internal/modules/cjs/loader.js:529:3) [11/5/2018, 7:48:21 PM] ====================
Error nummer zoveel. Back up teruggezet.
dit nog gedaan voor die plugin?
(sudo) apt-get install bluetooth bluez libbluetooth-dev libudev-dev
This plugin is using node-mi-flora / Noble in the background with the same package dependencies. You can install these dependencies using apt-get, if not already done.
[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 05-11-2018 20:25 ]
Alle stappen opnieuw uitgevoerd (na ze eerst te hebben geuninstalled), ook stappen van mi-flower-mate plug-in opnieuw uitgevoerd. Maar vond het voor de maandagavond goed zo.paQ schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:24:
[...]
maar dat is aan de flora plugin denk ik....
dit nog gedaan voor die plugin?
[...]
Zit hem in bluetooth-hci-socket, zag tijdens herinstallatie al dat daar errors uit voort vloeiden.
[ Voor 10% gewijzigd door Rgerr op 05-11-2018 20:31 ]
meesje in "Homebridge topic"
Ik weet niet of ik er überhaupt weer aan ga beginnen.
Sja... misschien toch de moeite er een ticket voor aan te maken op github dan... je loopt vroeg of laat vanzelf tegen een beperking aan omdat noble 8...
Kijk er wel weer een keer naar als ik weer eens opnieuw moet beginnen.
Als je nu op 8 zit, dan inderdaad steken op 8. Maar ik zit op 9 en dan werken die plugins ook, maar wel voorwaarde van verse installatie.paQ schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:35:
ergo: met mi flower of hygro, blijft het steken op noble 8
Sja... misschien toch de moeite er een ticket voor aan te maken op github dan... je loopt vroeg of laat vanzelf tegen een beperking aan omdat noble 8...
Inderdaad, of als het veel regent.Rgerr schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:36:
Aan de andere kant: “if it isn’t broke, don’t try to fix it”.
Kijk er wel weer een keer naar als ik weer eens opnieuw moet beginnen.
[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 05-11-2018 20:42 ]
Ligt er aan, wat is het voordeel van node 10 ten opzichte van node 9? Als Homebridge daar nou dubbel zo snel van gaat reageren, wil ik het wel overwegen. Maar betwijfel het.
Geen flauw idee. Vraag het @paQ .Rgerr schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:51:
[...]
Ligt er aan, wat is het voordeel van node 10 ten opzichte van node 9? Als Homebridge daar nou dubbel zo snel van gaat reageren, wil ik het wel overwegen. Maar betwijfel het.
Leuk, maar gezien er elk half jaar zowat een nieuwe versie uit komt en ik geen noodzaak zie... Laat ik het even voor wat het is.
Sowieso gelijk voor 11 gaan. Vorige week gerealed.Rgerr schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:24:
https://levelup.gitconnec...w-in-node-10-ad360ae55ee4
Leuk, maar gezien er elk half jaar zowat een nieuwe versie uit komt en ik geen noodzaak zie... Laat ik het even voor wat het is.
Ik weet geen goede plugin, maar we kunnen misschien wel helpen met de foutmeldingen die je krijgt. Kun je aangeven welke error je krijgt bij het installeren? Paste de log anders even dan is er vast iemand die kan helpen als ik het niet benglenner schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:00:
Ben al enkele dagen met homebridge aan het experimenteren. Weet er iemand wat een goede plug-in is om de pi gpio’s aan te sturen om zo een relais bord te kunnen sturen via HomeKit? Ik wil gewoon enkele schakelaars zijn die ik kan bedienen om oa rolluiken te sturen... maar de meeste van die plug-ins geven errors bij het installeren en reageren dus ook niet als ik een accessoire toevoeg aan de config file. Waarschijnlijk iets met rechten ofzo maar ik ben niet zo thuis in Linux. Ik heb er al enkele geprobeerd, oa gpio-wpi2 maar ik krijg deze niet goed geïnstalleerd. Een andere werkt wel (geïnstalleerd via de homebridge iOS app) maar inverteerd de outputs, zodat mijn relais in rust aangetrokken zijn, wat ik niet wil.
ik gebruik sinds vorige week deze plugin:glenner schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:00:
Ben al enkele dagen met homebridge aan het experimenteren. Weet er iemand wat een goede plug-in is om de pi gpio’s aan te sturen om zo een relais bord te kunnen sturen via HomeKit? Ik wil gewoon enkele schakelaars zijn die ik kan bedienen om oa rolluiken te sturen... maar de meeste van die plug-ins geven errors bij het installeren en reageren dus ook niet als ik een accessoire toevoeg aan de config file. Waarschijnlijk iets met rechten ofzo maar ik ben niet zo thuis in Linux. Ik heb er al enkele geprobeerd, oa gpio-wpi2 maar ik krijg deze niet goed geïnstalleerd. Een andere werkt wel (geïnstalleerd via de homebridge iOS app) maar inverteerd de outputs, zodat mijn relais in rust aangetrokken zijn, wat ik niet wil.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-gpio-onoff
Hij is gekoppeld aan homekitnode.js, dus in wezen kun je er alles mee sturen.
Het is wel een DIY plugin
Domoticz was vrij eenvoudig te installeren. Echt binnen 10 min ofzo.Wusser schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:39:
Ik wil verder gaan met mijn voorbereidingen voor het huis. Ik heb een z-wave USB stick gekocht en een Aeotec Nano Dimmer om vast te proberen. Nu zal ik een Hub moeten creëren zodat de z-wave modules uiteindelijk via Homebridge in Homekit komen. Ik heb het idee dat het merendeel hier Domoticz gebruikt. Mijn broer is zelf met Hass.io bezig en is daarover te spreken. Wat raden jullie aan om te doen?
Home Assistant heb ik ook al eens geprobeerd, maar dat heb ik na 3 avonden opgegeven
tutorial:
https://www.robbshop.nl/b...lleren.html?sqr=domoticz&
[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 06-11-2018 11:42 ]
Geen ervaring met hass, gebruik ook Domoticz en ben daar erg tevreden over. Maar, volgens mij is de Domoticz community wel groter als die van hass.Wusser schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:39:
Ik wil verder gaan met mijn voorbereidingen voor het huis. Ik heb een z-wave USB stick gekocht en een Aeotec Nano Dimmer om vast te proberen. Nu zal ik een Hub moeten creëren zodat de z-wave modules uiteindelijk via Homebridge in Homekit komen. Ik heb het idee dat het merendeel hier Domoticz gebruikt. Mijn broer is zelf met Hass.io bezig en is daarover te spreken. Wat raden jullie aan om te doen?
Ik zal straks de install log eens posten van de plug-in die mij het interessantst lijkt.Wusser schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:34:
[...]
Ik weet geen goede plugin, maar we kunnen misschien wel helpen met de foutmeldingen die je krijgt. Kun je aangeven welke error je krijgt bij het installeren? Paste de log anders even dan is er vast iemand die kan helpen als ik het niet ben
Kan deze plug-in ook een pulse doen? Indien wel ga ik deze eens testen, maar het lijkt me enkel aan/uit te doen. Ik zou beide moeten kunnen doen, aan/uit en andere gpios zouden 2 seconden moeten pulsen.paQ schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:39:
[...]
ik gebruik sinds vorige week deze plugin:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-gpio-onoff
Hij is gekoppeld aan homekitnode.js, dus in wezen kun je er alles mee sturen.
Het is wel een DIY plugin
[...]
Domoticz was vrij eenvoudig te installeren. Echt binnen 10 min ofzo.
Home Assistant heb ik ook al eens geprobeerd, maar dat heb ik na 3 avonden opgegeven
tutorial:
https://www.robbshop.nl/b...lleren.html?sqr=domoticz&
https://homekitnews.com/2...ture-and-humidity-sensor/
Check de comments, schijnt toch peak/drop te zijn vwb de temp/lv sensor van Xiaomi.
oe!Rgerr schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:14:
@paQ
https://homekitnews.com/2...ture-and-humidity-sensor/
Check de comments, schijnt toch peak/drop te zijn vwb de temp/lv sensor van Xiaomi.
maar, dat is de homekit variant. Ik vraag me af of dat via homebridge ook wel zo werkt.
maarja.. gearbest
dit is zo de laatste keer gearbest voor mij
geen idee... Ik gebruik het GPIO dele nietglenner schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:59:
[...]
Kan deze plug-in ook een pulse doen? Indien wel ga ik deze eens testen, maar het lijkt me enkel aan/uit te doen. Ik zou beide moeten kunnen doen, aan/uit en andere gpios zouden 2 seconden moeten pulsen.
Het is de enige plugin waarmee je alle typen apparaten kunt aanmaken in homekit.
Zo kan ik logische tegels koppelen aan eenvoudige (relais) schakelaars
[ Voor 46% gewijzigd door paQ op 06-11-2018 12:19 ]
Is toch de gewone sensor? Die past zowel op de HomeKit hub als op de V2/3 hub.paQ schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:16:
[...]
oe!
maar, dat is de homekit variant. Ik vraag me af of dat via homebridge ook wel zo werkt.
maarja.. gearbest
dit is zo de laatste keer gearbest voor mij
[...]
geen idee... Ik gebruik het GPIO dele niet
Het is de enige plugin waarmee je alle typen apparaten kunt aanmaken in homekit.
Zo kan ik logische tegels koppelen aan eenvoudige (relais) schakelaars
Het gaat om de handling verwacht ik.Rgerr schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:25:
[...]
Is toch de gewone sensor? Die past zowel op de HomeKit hub als op de V2/3 hub.
maar goed, het zou zomaar kunnen werken hoor
Is alleen best lastig achterhalen.
[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 06-11-2018 12:34 ]
Tja, er bij gaan zitten met een stopwatch en omstandigheden wijzigen. Kijken hoe snel het gaat. Als die interval nou erg variabel is, kun je wel stellen dat het peak/push is.paQ schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:32:
[...]
Het gaat om de handling verwacht ik.
maar goed, het zou zomaar kunnen werken hoor
Is alleen best lastig achterhalen.
Desktop of lite? Advies: lite. Desktop gebruikt bij zero (te) veel memory.Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:16:
@meesje Heb sinds kort een pi zero w er bij, Homebridge draait op node v9 en config-ui-x plug-in geïnstalleerd. Kom alleen net geen mogelijkheid op de webpagina. Heb het juiste ip en poort nummer, heb je nog tips?
Lite.meesje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:47:
[...]
Desktop of lite? Advies: lite. Desktop gebruikt bij zero (te) veel memory.
Edit: config was niet juist gekopieerd naar /var ivm autoboot. Nu werkt ie wel.
[ Voor 16% gewijzigd door Rgerr op 08-11-2018 16:44 ]
hij is zojuist binnengekomenRgerr schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:38:
[...]
Tja, er bij gaan zitten met een stopwatch en omstandigheden wijzigen. Kijken hoe snel het gaat. Als die interval nou erg variabel is, kun je wel stellen dat het peak/push is.
de vierkant met drukdinges...
grote verpakking, mini sensor...
Mooi! Ik wacht nog op de Awair API. En... De Awair.paQ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:36:
[...]
hij is zojuist binnengekomen
de vierkant met drukdinges...
grote verpakking, mini sensor...
Reageert bijna instant in homekit.
Zowel bij stijging als dalen.
Fingers crossed dat dat goed gaat met de batterij. Luchtdruk komt niet in hk overigens.
[ Voor 25% gewijzigd door paQ op 08-11-2018 17:28 ]
Mooi dat het opgelost is!Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:25:
[...]
Lite.
Edit: config was niet juist gekopieerd naar /var ivm autoboot. Nu werkt ie wel.
Een RPI Zero (W) werkt trouwens ook wel met de Desktop versie, maar de installatie van homebridge en plugins is dan een stuk trager. In config-ui-x zag ik het geheugengebruik. Toen maar besloten om met Lite aan de slag te gaan. Daarna ook op de RPI 3B de Lite versie geïnstalleerd.
Waarom trouwens node 9 en niet 11 (of 10)?
Een beetje offtopic.
Ik heb trouwens afscheid genomen van mijn Xiaomi Hygrothermograph (dat ronde ding met scherm met bluetooth). Ik maakte geen gebruik van het schermpje. Dus een versie zonder scherm, maar met zigbee, volstaat meer dan genoeg. Hierdoor is mijn RPI Zero W niet meer nodig en kunnen de Mi Flower Mates weer gekoppeld worden met de andere RPI. Nu heb ik 'm ingezet als adblocker (pi-hole) en dat werkt (tot nu toe) erg goed.
Dat viel mij ook op, dacht dat dat eerder wel zo was maar zal het wel verkeerd hebben.paQ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:11:
Die aqara is echt frikkin’ snel
Reageert bijna instant in homekit.
Zowel bij stijging als dalen.
Fingers crossed dat dat goed gaat met de batterij. Luchtdruk komt niet in hk overigens.
Zojuist trouwens toegang gekregen tot de Awair API.
Goeie vraag, geen idee. Kreeg eerst al melding dat het niet hoger kon dan node v4. Even gegoogled en kwam een kant en klaar commando tegen voor node v9, dus dat gedaan en dat werkte.meesje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:45:
[...]
Mooi dat het opgelost is!
Een RPI Zero (W) werkt trouwens ook wel met de Desktop versie, maar de installatie van homebridge en plugins is dan een stuk trager. In config-ui-x zag ik het geheugengebruik. Toen maar besloten om met Lite aan de slag te gaan. Daarna ook op de RPI 3B de Lite versie geïnstalleerd.
Waarom trouwens node 9 en niet 11 (of 10)?
Een beetje offtopic.
Ik heb trouwens afscheid genomen van mijn Xiaomi Hygrothermograph (dat ronde ding met scherm met bluetooth). Ik maakte geen gebruik van het schermpje. Dus een versie zonder scherm, maar met zigbee, volstaat meer dan genoeg. Hierdoor is mijn RPI Zero W niet meer nodig en kunnen de Mi Flower Mates weer gekoppeld worden met de andere RPI. Nu heb ik 'm ingezet als adblocker (pi-hole) en dat werkt (tot nu toe) erg goed.
Ik heb destijds onderstaande stappen uitgevoerd:
1
2
3
4
| wget https://nodejs.org/dist/v9.11.2/node-v9.11.2-linux-armv6l.tar.gz tar -xvf node-v9.11.2-linux-armv6l.tar.gz cd node-v9.11.2-linux-armv6l sudo cp -R * /usr/local |
Exact dat.meesje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:58:
Kun je het kant en klare commando delen?
Ik heb destijds onderstaande stappen uitgevoerd:code:Op https://nodejs.org/dist/ vind je alle node versies.
1 2 3 4 wget https://nodejs.org/dist/v9.11.2/node-v9.11.2-linux-armv6l.tar.gz tar -xvf node-v9.11.2-linux-armv6l.tar.gz cd node-v9.11.2-linux-armv6l sudo cp -R * /usr/local
Als je daar inlogt kun zie je je API sleutel.Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:48:
[...]
Dat viel mij ook op, dacht dat dat eerder wel zo was maar zal het wel verkeerd hebben.
Zojuist trouwens toegang gekregen tot de Awair API.
Daarmee kun je via postmen je device id achterhalen.
Zullen vast andere manieren zijn, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Had ik al geprobeerd, maar kwam in de knoei met Noble. Wilde het nog wel op een andere pi proberen, maar nog geen zin/noodzaak voor gevonden.meesje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:04:
[...]
Ah sorry, ik dacht met kant-en-klaar aan het 'curl' commando, maar die werkt niet met Lite.
Edit: @Rgerr Als je nu toch versie 9 hebt geïnstalleerd, installeer dan ook gelijk de flower mate plugin en probeer dan node te upgraden....
Ja, gevonden. Met voorbeeld uit readme kwam er geen Device id naar voren, dus ga het via postman proberen. Heb ik tenminste de config klaar voor als ie binnenkomt.paQ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:14:
[...]
Als je daar inlogt kun zie je je API sleutel.
Daarmee kun je via postmen je device id achterhalen.
Zullen vast andere manieren zijn, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Heb het niet voor me, maar zoiets was het.
Dan op run script klikken en dan spuugt ie je config code uit.
Huh, hoe?paQ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:26:
In postman moet je bij secure voor boolean kiezen en daar je sleutel in geloof ik.
Heb het niet voor me, maar zoiets was het.
Dan op run script klikken en dan spuugt ie je config code uit.
Inderdaad, zo lang de plugins geen hogere node nodig hebben, lekker laten zitten.Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:19:
[...]
Had ik al geprobeerd, maar kwam in de knoei met Noble. Wilde het nog wel op een andere pi proberen, maar nog geen zin/noodzaak voor gevonden.
Soms overweeg ik om afscheid te nemen van de Mi Flower sensoren. Deze vallen bij mij in de categorie dat het leuk is om te zien dat ze water nodig hebben. Alhoewel dat punt nooit bereikt wordt, want mijn vrouw geeft ze vroegtijdig water (en voeding).
Weegt dit 'leuk' wel op tegen de herinstallatie ellende (als je wel ooit node moeten upgraden)? De terminal commando's vallen nog wel mee, maar alle accessoires toewijzen en automations instellen vind ik geen leuk werkje.
Ach, voor als het een keer op zondag regent, koud is en de kids voor de tv zitten... Met twee uurtjes ben jemeesje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:52:
[...]
Inderdaad, zo lang de plugins geen hogere node nodig hebben, lekker laten zitten.
Soms overweeg ik om afscheid te nemen van de Mi Flower sensoren. Deze vallen bij mij in de categorie dat het leuk is om te zien dat ze water nodig hebben. Alhoewel dat punt nooit bereikt wordt, want mijn vrouw geeft ze vroegtijdig water (en voeding).
Weegt dit 'leuk' wel op tegen de herinstallatie ellende (als je wel ooit node moeten upgraden)? De terminal commando's vallen nog wel mee, maar alle accessoires toewijzen en automations instellen vind ik geen leuk werkje.
klaar.

Kom hier op uit, met de 'bearer' token. Alleen zie ik bij devices dus niks. Waar dien je het MAC adres en device id in te voeren?
Edit: natuurlijk komt er geen device id uit... Heb mijn Awair nog niet gekoppeld aan de Awair app, daarom vind ik natuurlijk ook niks.
Gedaan, de acces token. Dan komt dat er dus uit.paQ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:13:
Als je nu bij token je API sleutel invoert?
[ Voor 47% gewijzigd door Rgerr op 08-11-2018 19:13 ]
Hm, heb hem natuurlijk nog niet toegevoegd aan de Awair app... Dus is nog niet gekoppeld met mijn account, dus kan ook geen device id terug sturen. Ook wel logisch, nog maar even een weekje geduld hebben. Zit in elk geval in de goede richting.paQ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:15:
@Rgerr het kan zijn dat het device online moet zijn. In wezen vraag je om een terugkoppeling. Denk ik.
Ik sluit de Aqara aan is Domoticz, die praat weer met HomeBridge... nu moeten we verder in het Domoticz topicRgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:11:
@Toppe Maar even in het Homebridge topic verder, maar welke plug-in gebruik je er voor? Ik gebruik Homebridge-mi-Aqara-2. Misschien dat het daar aan ligt.
[ Voor 65% gewijzigd door Toppe op 08-11-2018 21:42 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:13:
[...]
Ik sluit de Aqara aan is Domoticz, die praat weer met HomeBridge... nu moeten we verder in het Domoticz topic![]()
![]()
[Afbeelding]
mi flora wil niet (meer)
het is wel geklooi met die planten he
iemand het voor elkaar gekregen?
Node v9 ftw!paQ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:40:
ik heb thuis een verse HB install met noble 10.
mi flora wil niet (meer)
het is wel geklooi met die planten he
iemand het voor elkaar gekregen?
Wat voor foutmeldingen krijg je trouwens?
De flower sensor werkt ook in domoticz (https://www.domoticz.com/wiki/Mi_Flora_Bluetooth_LE). Wellicht een optie?
[ Voor 34% gewijzigd door meesje op 09-11-2018 07:49 ]
Zou er alleen aan beginnen als het echt nodig is. Node 9 word niet meer ge-update, node 10 heeft laatst LTS (30 mnd support) gekregen. Maarja... If it isn’t broke...meesje schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 07:45:
Daarom ben ik destijds voor 9 gegaan. 10 gaf bij mij ook problemen. Was toen net uit, ik dacht dat het daar aan lag, maar niet dus.... Misschien werkt 11 wel?
Wat betreft die Flower sensoren ben ik het wel met je eens, ik geef zelf de planten water maar dat doe ik eigenlijk op een vaste dag per week. Soms komt een sensor onder de 20%, soms niet. Maar ze staan er, en heb er ook geen ander doel voor, dus prima.
de plugin weigerde te starten vanwege het ontbreken van bluetooth hci tools.
Raar, want ik kon gewoon scannen e.d.
Het ruimt wel op zeg een verse homebridge installatie
De installatie thuis zat best vol met fouten van het stoeien, en was uiteindelijk zelfs een kopie van die op kantoor, aangepast voor thuis
Maar de SD kaart ging plotseling stuk. (Die van SOS solutions... de tweede van hen al
Gelukkig zit er thuis niet zo gek veel op HB (nog) met name xiaomi sensoren, de nest en de tv. Relatief weinig automatiseringen die iets met homebridge hebben te maken, en dan valt het al snel heel erg mee.
De laatste Raspbian stretch versie update zichzelf trouwens bij eerste boot, dus toen de image eenmaal op het kaartje stond was het met 45 min ook wel weer rond eigenlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 09-11-2018 08:29 ]
Die backup app niet gebruikt om automatiseringen terug te zetten?paQ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:23:
@meesje domoticz kan ik idd wel eens proberen.
de plugin weigerde te starten vanwege het ontbreken van bluetooth hci tools.
Raar, want ik kon gewoon scannen e.d.
Het ruimt wel op zeg een verse homebridge installatie
De installatie thuis zat best vol met fouten van het stoeien, en was uiteindelijk zelfs een kopie van die op kantoor, aangepast voor thuis
Maar de SD kaart ging plotseling stuk. (Die van SOS solutions... de tweede van hen al)
Gelukkig zit er thuis niet zo gek veel op HB (nog) met name xiaomi sensoren, de nest en de tv. Relatief weinig automatiseringen die iets met homebridge hebben te maken, en dan valt het al snel heel erg mee.
De laatste Raspbian stretch versie update zichzelf trouwens bij eerste boot, dus toen de image eenmaal op het kaartje stond was het met 45 min ook wel weer rond eigenlijk.
nee, want die bevat heel mijn homekit setup.Rgerr schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:46:
[...]
Die backup app niet gebruikt om automatiseringen terug te zetten?
En dat is nogal wat kwa gordijnen, een shitload aan lampen en schakelaars
Thuis is mijn HB omgeving relatief klein. Op kantoor staat ie op standje 11.
Onderstaande uitgevoerd:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| sudo apt-get update sudo apt-get upgrade sudo systemctl stop homebridge sudo npm -g i npm wget https://nodejs.org/dist/v11.1.0/node-v11.1.0-linux-armv7l.tar.gz tar -xvf node-v11.1.0-linux-armv7l.tar.gz cd node-v11.1.0-linux-armv7l sudo cp -R * /usr/local sudo apt-get install git sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev sudo npm -g un homebridge sudo npm -g i homebridge --unsafe-perm sudo systemctl restart homebridge sudo npm -g un homebridge-mi-flower-care sudo npm -g i homebridge-mi-flower-care --unsafe-perm |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| pi@raspberrypi:~ $ ../src/device.cc: At global scope: ../src/device.cc:392:1: fatal error: opening dependency file ./Release/.deps/Release/obj.target/usb_bindings/src/device.o.d.raw: No such file or directory } ^ compilation terminated. usb_bindings.target.mk:110: recipe for target 'Release/obj.target/usb_bindings/src/device.o' failed make: *** [Release/obj.target/usb_bindings/src/device.o] Error 1 make: Leaving directory '/usr/local/lib/node_modules/homebridge-mi-flower-care/node_modules/usb/build' gyp ERR! build error gyp ERR! stack Error: `make` failed with exit code: 2 gyp ERR! stack at ChildProcess.onExit (/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/lib/build.js:262:23) gyp ERR! stack at ChildProcess.emit (events.js:182:13) gyp ERR! stack at Process.ChildProcess._handle.onexit (internal/child_process.js:246:12) gyp ERR! System Linux 4.14.70-v7+ gyp ERR! command "/usr/local/bin/node" "/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/bin/node-gyp.js" "build" "--fallback-to-build" "--module=/usr/local/lib/node_modules/homebridge-mi-flower-care/node_modules/usb/src/binding/usb_bindings.node" "--module_name=usb_bindings" "--module_path=/usr/local/lib/node_modules/homebridge-mi-flower-care/node_modules/usb/src/binding" "--napi_version=3" "--node_abi_napi=napi" gyp ERR! cwd /usr/local/lib/node_modules/homebridge-mi-flower-care/node_modules/usb gyp ERR! node -v v11.1.0 gyp ERR! node-gyp -v v3.8.0 gyp ERR! not ok |
Bovenstaande betreft dus een upgrade van node, maar aangezien een versie installatie met node 10 ook ellende oplevert, moeten we dit wellicht melden bij de ontwikkelaar. Destijds heeft ie op GitHub bij een issue dat zijn plugin niet werkt icm de mi-hygrothermograph plugin aangegeven dat hij weinig verstand heeft van node (zie https://github.com/hannse...ygrothermograph/issues/10).
Nu de backup (met node 9) maar weer terug zetten.
@paQ Wat betreft de hcitool, helpt wellicht onderstaand commando?
1
| sudo npm install --unsafe-perm -g bluetooth-hci-socket |
Oe!Rgerr schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:19:
[...]
Gaat nu zo’n week goed met de MV en LV zo, binnen twee minuten vliegt ie aan. Misschien dat ie ook wel pushed met peak/drop.
Misschien ook leuk voor in de badkamer: https://www.praxis.nl/ger..._medium=web&utm_campaign=
Icm ir booster.
ventilatieroosters openen en sluiten
edit:
komt alleen niet uit kwa bouw zo te zien... hmmm
[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 09-11-2018 13:58 ]
Ik ben opzoek naar een stekkerschakelaar zoals bijvoorbeeld de OSRAM.
Een welke ik kan koppelen in Hue (OSRAM/INNR) maar ook kan gebruiken in HomeKit.
Nu kan dit laatste niet zonder bijbehorende bridge, maar kan dit wel met HomeBridge + plugin?
HomeBridge staat al op mijn wishlist gezien de Nest thermostaat.
Reden dat ik het zo wil afvangen is dat ik nu geen ATV4 heb die mijn schema's kan uitvoeren. Kortom dit doet nu mijn Hue Bridge voor me (bij zonsondergang doe x).
Dit kan ook prima met een OSRAM stekker + Hue (bij zonsondergang -> inschakelen).
Echter wil ik dus ook de mogelijkheid hebben deze met HomeKit uit te zetten
Iemand ervaring mee? Of een andere stekker in zo'n situatie?
Wil je hem in homekit, dan heb je de homebridge plugin nodig
Werkt verbazingwekkend snel en stabiel.
[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 09-11-2018 14:08 ]
Kortom dat kan dus met een HomeBridge plugin, dat is wat ik vroeg. Top bedankt!paQ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:08:
de osram gaat gewoon op de hue bridge.
Wil je hem in homekit, dan heb je de homebridge plugin nodig
yepro3lie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:09:
[...]
Kortom dat kan dus met een HomeBridge plugin, dat is wat ik vroeg. Top bedankt!
en dan heb je een echt goeie "spotgoedkope" homekit schakelaar.
Voorjaar open en najaar dicht? Mwa... doet het zelf wel dan.paQ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:58:
[...]
Oe!
ventilatieroosters openen en sluiten
edit:
komt alleen niet uit kwa bouw zo te zien... hmmm
neh...meesje schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:59:
@paQ Wat betreft de hcitool, helpt wellicht onderstaand commando?code:
1 sudo npm install --unsafe-perm -g bluetooth-hci-socket
krijg er dezelfde foutmeldingen op
Mja. Ik ga eens kijken of ik de flower in domoticz kan krijgen.
‘Dezelfde’ had je hier ook nog niet gepost.paQ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:53:
Dezelfde
Mja. Ik ga eens kijken of ik de flower in domoticz kan krijgen.
https://www.domoticz.com/wiki/Mi_Flora_Bluetooth_LE
sja.. optie A of B?
Zou zeggen de eerste, andere gebruikte oude python versie en geniet ook weinig support als ik het zo lees. Voordeel van python scriptje (optie a) is ook dat je zelf interval kunt kiezen middels crontab.paQ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:59:
nee, ik heb het niet meer op mijn klembord.
https://www.domoticz.com/wiki/Mi_Flora_Bluetooth_LE
sja.. optie A of B?
Ik vond het al vreemd laatst dat ik de enige was.meesje schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:05:
Knap waardeloos zeg. Dan kunnen we vanwege de mi flower mates nooit hoger dan node 9. Zelfs niet bij een verse installatie. Balen.
@paQ Welke foutmeldingen krijg je precies?
Ik gebruik nu maar gewoon de flower app. T staat dan niet meer in homekit en helaas ook geen push melding meer maar het werkt nog wel
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Leksensor met mi-aqara plug-in in Homebridge en dan in HomeKit. Fibaro double switch aan MV in Domoticz naar Homebridge/HomeKit, automatisering gemaakt als lek gedetecteerd dan MV op hoogste stand.meesje schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:08:
Welke relatie is er tussen een MV en een lek sensor?
Aha, het is geen paniek melder, maar om de mv automatisch aan te sturen als er iemand gaat douchen.Rgerr schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:16:
[...]
Leksensor met mi-aqara plug-in in Homebridge en dan in HomeKit. Fibaro double switch aan MV in Domoticz naar Homebridge/HomeKit, automatisering gemaakt als lek gedetecteerd dan MV op hoogste stand.
Maar inderdaad dan inderdaad dat schuifje voor die sensor uitzetten.
Exact, kwam niet helemaal naar voren uit mijn eerste post.meesje schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:25:
[...]
Aha, het is geen paniek melder, maar om de mv automatisch aan te sturen als er iemand gaat douchen.
Maar inderdaad dan inderdaad dat schuifje voor die sensor uitzetten.
[ Voor 8% gewijzigd door Rgerr op 10-11-2018 18:45 ]
Verwijderd
[11/11/2018, 11:29:02 AM] [HomeWizard] Initializing HomeWizard platform...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Automatic refresh every 5 mn
[11/11/2018, 11:29:03 AM] Loading 0 accessories...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Listening UDP IPv4 0.0.0.0:33333
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Listening HTTP:8087
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Running : homebridge-homewizard 0.0.59
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Successfully retrieved accessories from HomeWizard
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Home Preset'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Away Preset'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Sleep Preset'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Holiday Preset'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Spotjes achter'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Spotjes voor'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Kerstboom'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Schopplaat'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Hue color lamp '...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Hue color lamp '...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Failed to retrieve accessories from HomeWizard
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Error: Cannot add a bridged Accessory with the same UUID as another bridged Accessory: 37d9679f-d442-4928-957d-2b57f78b
Je hebt twee keer "Hue color lamp". Zie ook: https://github.com/rthewhite/homebridge-homewizard/issues/33Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:43:
Kan iemand mij helpen ik krijg dit in mijn logfile waardoor hij dus mijn schakelaars niet laad in homekit:
[11/11/2018, 11:29:02 AM] [HomeWizard] Initializing HomeWizard platform...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Automatic refresh every 5 mn
[11/11/2018, 11:29:03 AM] Loading 0 accessories...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Listening UDP IPv4 0.0.0.0:33333
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Listening HTTP:8087
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Running : homebridge-homewizard 0.0.59
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Successfully retrieved accessories from HomeWizard
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Home Preset'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Away Preset'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Sleep Preset'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Holiday Preset'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Spotjes achter'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Spotjes voor'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Kerstboom'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Initializing platform accessory 'Schopplaat'...
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Failed to retrieve accessories from HomeWizard
[11/11/2018, 11:29:03 AM] [HomeWizard] Error: Cannot add a bridged Accessory with the same UUID as another bridged Accessory: 37d9679f-d442-4928-957d-2b57f78b
Naam aanpassen van de tweede, zal het probleem verhelpen.
De oplossing komt gewoon van het tweakers forum: agrovenstein in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 3"
ik krijg de systemd niet voor elkaar blijkbaar, noch start hij op bij reboot.
Volgens sudo systemctl status homebridge loopt het, maar er gebeurt niets.
zelfde bij herstart homebridge
foutmeldingen galore en ik begin node10 te verdenken...
homebridge.service: Main process exited, code=exited, status=143/n/a
Stopped Node.js HomeKit Server.
homebridge.service: Unit entered failed state.
homebridge.service: Failed with result 'exit-code'.
pam_unix(sudo:session): session closed for user root
iemand nog ideeen?
edit:
ik heb het probleem wat verder geisoleerd.
De aangemaakt user (voor systemd) verlangt blijkbaar een paswoord.
errors zijn:
1
2
3
4
| nov 11 14:02:57 raspberrypi homebridge[431]: [2018-11-11 14:02:57] [Config] Executing restart command: sudo systemctl restart homebridge nov 11 14:02:57 raspberrypi sudo[954]: pam_unix(sudo:auth): conversation failed nov 11 14:02:57 raspberrypi sudo[954]: pam_unix(sudo:auth): auth could not identify password for [homebridge] nov 11 14:02:57 raspberrypi homebridge[431]: [2018-11-11 14:02:57] [Config] Restart command exited with an error. Failed to restart Homebridge. |
ook voor de log:
1
2
3
4
5
6
7
| Using systemd to tail logs CMD: sudo -n journalctl -o cat -n 500 -f -u homebridge sudo: een wachtwoord is verplicht The log tail command "sudo -n journalctl -o cat -n 500 -f -u homebridge" exited with code 1. Please check the command in your config.json is correct. |
vaag. hij wil een wachtwoord voor een sudo command op de system user
het schijnt nu te werken.
omdat ik (ook) al init.d methode had aan staan, conflicteert dat schijnbaar met de systemd van een andere user.
heb nu de homebridge.service als volgt ingericht:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| # Automatically generated by systemd-sysv-generator [Unit] Documentation=man:systemd-sysv-generator(8) SourcePath=/etc/init.d/homebridge Description=LSB: Start daemon at boot time Before=multi-user.target Before=multi-user.target Before=multi-user.target Before=graphical.target After=remote-fs.target [Service] Type=forking Restart=no TimeoutSec=5min IgnoreSIGPIPE=no KillMode=process GuessMainPID=no RemainAfterExit=yes SuccessExitStatus=5 6 ExecStart=/etc/init.d/homebridge start ExecStop=/etc/init.d/homebridge stop |
en dat werkt
[ Voor 66% gewijzigd door paQ op 11-11-2018 14:53 ]
mi flower plugin nu eindelijk werkend in Domoticz.
Het is even puzzelen met pythonscripts en crontabs
Alle mi flora meuk weer ik uit homebridge.
Ik heb in Domoticz een trigger aangemaakt dat een lamp inschakelt als het vochtpercentage te laag wordt, en gaat uit als hij weer hoog genoeg is.
Die trigger komt ook binnen in homebridge, en daar laat ik dan de GPIO valve plugin een kraantje aanspringen.
Nog even uitvissen hoe ik eventueel een melding eraan kan koppelen, wellicht met een fake sensor die ik laat trippen.
Het is sowieso aan te raden om:paQ schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:05:
hmmmm homebridge op node 10
ik krijg de systemd niet voor elkaar blijkbaar, noch start hij op bij reboot.
Volgens sudo systemctl status homebridge loopt het, maar er gebeurt niets.
zelfde bij herstart homebridge
foutmeldingen galore en ik begin node10 te verdenken...
homebridge.service: Main process exited, code=exited, status=143/n/a
Stopped Node.js HomeKit Server.
homebridge.service: Unit entered failed state.
homebridge.service: Failed with result 'exit-code'.
pam_unix(sudo:session): session closed for user root
iemand nog ideeen?
edit:
ik heb het probleem wat verder geisoleerd.
De aangemaakt user (voor systemd) verlangt blijkbaar een paswoord.
errors zijn:
code:
1 2 3 4 nov 11 14:02:57 raspberrypi homebridge[431]: [2018-11-11 14:02:57] \[Config] Executing restart command: sudo systemctl restart homebridge nov 11 14:02:57 raspberrypi sudo[954]: pam_unix(sudo:auth): conversation failed nov 11 14:02:57 raspberrypi sudo[954]: pam_unix(sudo:auth): auth could not identify password for \[homebridge] nov 11 14:02:57 raspberrypi homebridge[431]: [2018-11-11 14:02:57] \[Config] Restart command exited with an error. Failed to restart Homebridge.
ook voor de log:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Using systemd to tail logs CMD: sudo -n journalctl -o cat -n 500 -f -u homebridge sudo: een wachtwoord is verplicht The log tail command "sudo -n journalctl -o cat -n 500 -f -u homebridge" exited with code 1. Please check the command in your config.json is correct.
vaag. hij wil een wachtwoord voor een sudo command op de system user
het schijnt nu te werken.
omdat ik (ook) al init.d methode had aan staan, conflicteert dat schijnbaar met de systemd van een andere user.
heb nu de homebridge.service als volgt ingericht:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 # Automatically generated by systemd-sysv-generator \[Unit] Documentation=man:systemd-sysv-generator(8) SourcePath=/etc/init.d/homebridge Description=LSB: Start daemon at boot time Before=multi-user.target Before=multi-user.target Before=multi-user.target Before=graphical.target After=remote-fs.target \[Service] Type=forking Restart=no TimeoutSec=5min IgnoreSIGPIPE=no KillMode=process GuessMainPID=no RemainAfterExit=yes SuccessExitStatus=5 6 ExecStart=/etc/init.d/homebridge start ExecStop=/etc/init.d/homebridge stop
en dat werkt
1
| sudo nano /etc/sudoers |
1
| homebridge ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL |
Commando
1
| sudo npm install -g noble --unsafe-perm |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| /root/.node-gyp/10.13.0/include/node/v8config.h:324:3: note: in definition of macro ‘V8_DEPRECATED’
declarator __attribute__((deprecated(message)))
^~~~~~~~~~
binding.target.mk:99: recipe for target 'Release/obj.target/binding/src/BluetoothHciSocket.o' failed
make: *** [Release/obj.target/binding/src/BluetoothHciSocket.o] Error 1
make: Leaving directory '/usr/local/lib/node_modules/noble/node_modules/bluetooth-hci-socket/build'
gyp ERR! build error
gyp ERR! stack Error: `make` failed with exit code: 2
gyp ERR! stack at ChildProcess.onExit (/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/lib/build.js:262:23)
gyp ERR! stack at ChildProcess.emit (events.js:182:13)
gyp ERR! stack at Process.ChildProcess._handle.onexit (internal/child_process.js:240:12)
gyp ERR! System Linux 4.14.71+
gyp ERR! command "/usr/local/bin/node" "/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/bin/node-gyp.js" "rebuild"
gyp ERR! cwd /usr/local/lib/node_modules/noble/node_modules/bluetooth-hci-socket
gyp ERR! node -v v10.13.0
gyp ERR! node-gyp -v v3.8.0
gyp ERR! not ok
npm WARN optional SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: xpc-connection@0.1.4 (node_modules/noble/node_modules/xpc-connection):
npm WARN notsup SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: Unsupported platform for xpc-connection@0.1.4: wanted {"os":"darwin","arch":"any"} (current: {"os":"linux","arch":"arm"})
npm WARN optional SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: bluetooth-hci-socket@0.5.1 (node_modules/noble/node_modules/bluetooth-hci-socket):
npm WARN optional SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: bluetooth-hci-socket@0.5.1 install: `node-gyp rebuild`
npm WARN optional SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: Exit status 1
+ noble@1.9.1
added 4 packages from 4 contributors in 271.063s |
Dit resulteert o.a. in onderstaande pagina.
https://github.com/noble/node-bluetooth-hci-socket/issues/84
Nog even verder gezocht maar geen oplossing zo snel kunnen vinden. Noble en node versie 10 (wellicht ook versie 11) is geen gelukkig huwelijk. Voor noble blijven we steken op node versie 9.
Waarom zou je Hue toevoegen (die native support heeft)ronaldvs schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:18:
sudo npm -g un homebridge-hue
sudo npm -g i homebridge-hue --unsafe-perm
Overigens heb ik vaak last van trage statussen in mijn home.app. Duurt dan 20-30 seconden voor mijn Homebridge apparaten hun status doorgeven.
En mijn Samsung Tizen plugin werkt geheel niet
Misschien heeft @ronaldvs nog de oude Hue bridge?iAmRenzo schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:59:
[...]
Waarom zou je Hue toevoegen (die native support heeft)
Of wellicht heeft hij Osram smart stekkers gekoppeld aan Hue?
etc.
Zie verder de hue plugin voor welke apparaten nog meer geschikt.
Sja, vroeg of laat zullen er mijns inziens toch meer plugins (die goed worden onderhouden) komen die een nieuwere versie van node nodig hebben.
Ik verwacht dat bluetooth langzaamaan uit zal lopen.
Wat is er nou helemaal op BT?
de mi flora, die hygrometer met display, en alle eve rommel
BT zuipt batterij, is traag, slecht bereik
[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 12-11-2018 13:24 ]
Dan gaan we de plantjes maar lekker via de Flower Care app monitoren (heb geen zin in extra domotica platform). Haal ik ze ook maar gelijk uit de Mi Home app. Alles wat in Mi Home app dan ook in homebridge.
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 12-11-2018 13:32 ]
Behoorlijke leercurve wel moet ik bekennen, maar ook hier geldt: als je het eenmaal doorhebt....
ergo: node 10 en flora via domoticz
Zijn er tweakers die de nest hello in Homebridge werkend hebben gekregen?
Ik las een bericht van iemand die de nest cam plugin gebruikt voor de hello en dat werkend heeft op die manier. Maar dat is dan ook het enige bericht dat ik erover vond
Ik kan helaas niet verder helpen. Ik draai met Raspbee/Deconz. Wel heb ik thuis een aantal Osram Smart+ stekkers, die overigens via Homebridge prima werken.meesje schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:01:
[...]
Misschien heeft @ronaldvs nog de oude Hue bridge?
Of wellicht heeft hij Osram smart stekkers gekoppeld aan Hue?
etc.
Zie verder de hue plugin voor welke apparaten nog meer geschikt.
Specs
Ik heb zo'n idee dat die plugin toch niet echt lekker in elkaar zit.
Nu maar lekker een verse install en gelijk met node 11.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 12-11-2018 16:52 ]
Dat had wellicht gekund..... Nu al bezig met verse install.paQ schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:56:
accessoire folder weggehaald al?
Helaas lukt de ffmpeg-omx plugin niet.
1
2
3
4
5
6
| pi@raspberrypi:~ $ sudo wget goo.gl/gMGA81 -O ffmpeg.deb --2018-11-12 17:17:13-- http://goo.gl/gMGA81 Resolving goo.gl (goo.gl)... 172.217.17.110, 2a00:1450:400e:806::200e Connecting to goo.gl (goo.gl)|172.217.17.110|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found 2018-11-12 17:17:13 ERROR 404: Not Found. |
Thanks. Super! Jouw url lijkt me stabieler.
Onderstaand commando maar opgenomen in mijn stappenplan.
1
| sudo wget https://pkgs.org/download/ffmpeg -O ffmpeg.deb |
1
2
3
4
5
6
| pi@raspberrypi:~ $ sudo dpkg -i ffmpeg.deb dpkg-deb: error: 'ffmpeg.deb' is not a debian format archive dpkg: error processing archive ffmpeg.deb (--install): subprocess dpkg-deb --control returned error exit status 2 Errors were encountered while processing: ffmpeg.deb |
Edit 2:
1
| sudo apt-get install ffmpeg |
Hoe installeren jullie ffmpeg op de raspberry pi?
[ Voor 63% gewijzigd door meesje op 12-11-2018 19:55 ]
Had ergens een tutorial vandaan getrokken, destijds. Alleen al zo lang niet meer gebruikt dat ik hem ook niet zo snel kan weervinden.meesje schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:57:
[...]
Thanks. Super! Jouw url lijkt me stabieler.
Onderstaand commando maar opgenomen in mijn stappenplan.code:Edit: Daarna deze melding:
1 sudo wget https://pkgs.org/download/ffmpeg -O ffmpeg.debcode:Edit: volgens mij moet ik ergens de ARM ffmpeg versie downloaden, maar nergens te vinden.
1 2 3 4 5 6 pi@raspberrypi:~ $ sudo dpkg -i ffmpeg.deb dpkg-deb: error: 'ffmpeg.deb' is not a debian format archive dpkg: error processing archive ffmpeg.deb (--install): subprocess dpkg-deb --control returned error exit status 2 Errors were encountered while processing: ffmpeg.deb
Edit 2:code:was de oplossing. Er wordt dan, volgens mij, wel veel meer geïnstalleerd dan bij het oude commando.
1 sudo apt-get install ffmpeg
Hoe installeren jullie ffmpeg op de raspberry pi?
Ben wel benieuwd of het je gelukt is naar node 11 te upgraden en of dat lekker draait.
Er zijn er eigenlijk maar 3 waarmee het (een soort van) moet kunnen werken.
- nest
middels nest cam plugin
diefstalgevoelig... echt binnen 5 seconden
prijs: 279 + ... + .... (eventueel andere trafo, chime relais)
- skybell
middels skybell plugin maar ontzettend trage API terugkoppeling voor snapshot
daarbij is de bouwkwaliteit wat bedenkelijk
- ringbird
eigenlijk de enige serieus gebouwde deurbel met plugin voor homebridge.
prijs: vanaf 359 euro
[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 13-11-2018 12:08 ]
Pffffff...... gisteravond lang bezig geweest. Eerst verse installatie met node 11 en alleen de config-ui-x en mi-aqara plugins. Elke keer bij het opstarten kreeg ik in de log: de QR code + vage foutmeldingen + weer de QR code. De vage meldingen waren gerelateerd aan de mi-aqara plugin. Vervolgens een verse installatie gedaan met node 10 en dezelfde plugins. Wederom zelfde resultaat in de log. De config.json is goed. Ook geprobeerd met minimale gegevens voor de mi-aqara plugin (dus geen default namen, e.d.). Maar ook dat leverde het zelfde resultaat op.Rgerr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:31:
[...]
Had ergens een tutorial vandaan getrokken, destijds. Alleen al zo lang niet meer gebruikt dat ik hem ook niet zo snel kan weervinden.Zolang hij maar ffmpeg installeert, zit je goed, toch?
Ben wel benieuwd of het je gelukt is naar node 11 te upgraden en of dat lekker draait.
Vanochtend nog een ingeving om het 'wachtwoord' van de gateway in de Mi Home app te wijzigen. Hopelijk zal dit een wijziging triggeren.
Gisteravond geprobeerd de backup terug te zetten (met daarin node 9). Echter bij het toevoegen van de accessoires werd de homebridge gateway niet meer gevonden. Stom van me dat ik op voorhand al de gateway uit HomeKit had verwijderd. Toen maar even gestopt. Vanochtend wat mogelijke oplossing gevonden: (1) verwijderd persist/cache, of (2) username of pin aan te passen. Vanavond maar even proberen.
Eerst proberen de backup werkend te krijgen. Wellicht is dan mi-aqara ook al niet werkend en zit er inderdaad ergens een hikje en kan ik het oplossen met een nieuw 'wachtwoord'. Als dit werkt, ga ik weer eens een verse installatie met node 11 doen.
Wat me trouwens wel opvalt (misschien was het bij node 8/9 ook al het geval?) is dat ik bij de installatie van homebridge allerlei meldingen krijg in het roze/paars met de term 'deprecated'.
Wat betreft ffmpeg, ik heb vanochtend via twitter een bericht gestuurd naar de ontwikkelaar of hij de url weer kan herstellen. Jij houdt toch (ook) een stappenplan? Kun je de stap voor ffmpeg delen? Het commando dat ik gevonden had, vind ik wel erg veel spul installeren.