Homebridge topic

Pagina: 1 ... 4 ... 52 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Wil m’n bestaande gordijnen (rail van ongeveer 3,75m met bocht aan beide uiteinden, waarbij de gordijnen open gaan naar weerszijden) gaan automatiseren binnen HK.

Nu krijg ik vandaag of morgen een Broadlink RM3 mini binnen, die IR signalen kan sturen en middels Homebridge gekoppeld kan worden in HK. Heeft iemand goede suggesties voor een gordijnmotor die op IR (of RF, voor Broadlink RF) werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door Rgerr op 09-03-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55
Rgerr schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:39:
Wil m’n bestaande gordijnen (rail van ongeveer 3,75m met bocht aan beide uiteinden, waarbij de gordijnen open gaan naar weerszijden) gaan automatiseren binnen HK.

Nu krijg ik vandaag of morgen een Broadlink RM3 mini binnen, die IR signalen kan sturen en middels Homebridge gekoppeld kan worden in HK. Heeft iemand goede suggesties voor een gordijnmotor die op IR (of RF, voor Broadlink RF) werkt?
Xiaomi heeft toch gordijnmotors?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hayyy,

Ik ben geinteresseerd in xiaomi hun yeelights en producten.
Ik wil dus halen:
-3x yeelight bulbs
-2x yeelight light strips (de nieuwe versie tot 10 meter)
-3x yeelight aqara wireless switch

Ik heb gezien dat de app “yeelight”/“mi home” goed is maar wil het toch gaan bedienen via homekit. Dus moet ik homebridge gebruiken...
Ik heb geen ervaring met programmeren, is dit moeilijk. En is homebridge betrouwbaar?
Welke stappen moet ik daarvoor doorlopen en welke producten?

Alvast dank voor uw bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:47:
[...]

Xiaomi heeft toch gordijnmotors?
Hebben ze (en schijnen ook te werken met de plug-ins), maar moet je ook een rail bij kopen. Kom ik totaal op zo’n €220... Vind ik een beetje te veel van het goeie, gezien er vast goedkopere oplossingen zijn die bijvoorbeeld niet direct te integreren zijn met een domotica systeem, maar wel op IR/RF werken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
@Verwijderd

Klopt, je zult Homebridge moeten gebruiken. Is niet moeilijk en zeker betrouwbaar. Zou je alvast willen adviseren dit topic van voor naar achter door te lezen, staat al veel nuttige info in hoe je het beste aan kan pakken. Zelf draai ik het met een Rpi3 maar er zijn diverse mogelijkheden. Ook NPMJS is een bron aan informatie welke plugins je allemaal kunt gebruiken.

Succes ermee :) Het is af en toe even puzzelen maar de voldoening als er weer iets in de Woning app verschijnt wat je kan bedienen maakt veel goed ;)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
paQ schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:38:
of dat ja... rebooten, of even ermee schudden (doen vrouwen altijd)
Wat een ontzettend DOMME opmerking… 🤬
En nee, het is niet grappig, het is ronduit beledigend.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Serena schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:09:
[...]

Wat een ontzettend DOMME opmerking… 🤬
En nee, het is niet grappig, het is ronduit beledigend.
Chill..was een flauw grapje..niet te serieus opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb ik dan nodig?
Welke raspberry pi? Want schijnt ook te werken op de zero. Is dat aan te raden of toch de 3b

Hoeveel gb op geheugenkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:08:
Wat heb ik dan nodig?
Welke raspberry pi? Want schijnt ook te werken op de zero. Is dat aan te raden of toch de 3b

Hoeveel gb op geheugenkaart?
Ik spreek uit ervaring dat het draait op de zero, maar inmiddels draait het bij mij een stuk soepeler op de RPI 3b.

Geheugenkaart minimaal 8 GB, maar gebruik zelf een class 10 micro sd van 32 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je homebridge gebruikt en je wilt daar een digitale led strip op aansluiten (digital led strip heeft de mogelijkheid om om de 3 leds een andere kleur te doen, normale led strips kunnen maar 1 kleur weergeven) hoe ziet de interface er dan uit? Op homekit dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 08:52:
Als je homebridge gebruikt en je wilt daar een digitale led strip op aansluiten (digital led strip heeft de mogelijkheid om om de 3 leds een andere kleur te doen, normale led strips kunnen maar 1 kleur weergeven) hoe ziet de interface er dan uit? Op homekit dan
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/n47rn.png
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/o6zg4x.jpg

Let wel dat niet alle led strips op Homebridge en HomeKit kunnen. Zoek eerst naar een werkende plug-in en aan de hand daarvan kun je je led strips aanschaffen. Tip: Koogeek heeft zeer betaalbare led strips die direct te integreren zijn met HomeKit.

[ Voor 21% gewijzigd door Rgerr op 10-03-2018 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:21
Ik ben recent ook begonnen met het expirimenteren met een raspberry en homebridge. Ik heb een basis met spul wat homekit compatibel is (Mix van Hue Lampen, Tradfri lampen en een aantal Koogeek tussenstekkers) en wil nu uitbreiden.

Hier mijn bevinden tot nu toe:

Ik heb een FLS-PP LED controller werkend in homekit d.m.v. de Phillips hue plugin. Deze controller heb ik begin vorig jaar ooit eens gekocht voor 3 tientjes, jammer dat ie nu zo duur is geworden. Wel heel makkelijk te koppelen.

Verder heb ik een Sonoff stekker geflashed met custom firmware waardoor deze direct Homekit compatibel is. Ik heb de precompiled firmware geflashed omdat ik geen enkele ervaring heb met programmeren. Na een hele zondag aankloten met youtube, terminal commando's en een uit china bestelde usb interface kreeg ik de stekker aan de praat (en voelde ik mij een ware hackerman 8) ). De stekker werkt nu al een paar weken stabiel, dus is voor herhaling vatbaar.

Ik heb nog een sonoff stekker liggen en er is nog een Ledstrip controller onderweg welke ook gebruik maakt van de esp8266 chip (van Banggood). Ik lees heel veel over het flashen van "tasmota" firmware op apparaten met een esp8266. Kan iemand mij uitleggen wat hier nou het grote voordeel van is? En welke plugin is nou het beste om te draaien? Er zijn zoveel plugins om sonoff & ESP8266 spul werkend te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrz schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:23:
Ik ben recent ook begonnen met het expirimenteren met een raspberry en homebridge. Ik heb een basis met spul wat homekit compatibel is (Mix van Hue Lampen, Tradfri lampen en een aantal Koogeek tussenstekkers) en wil nu uitbreiden.

Hier mijn bevinden tot nu toe:

Ik heb een FLS-PP LED controller werkend in homekit d.m.v. de Phillips hue plugin. Deze controller heb ik begin vorig jaar ooit eens gekocht voor 3 tientjes, jammer dat ie nu zo duur is geworden. Wel heel makkelijk te koppelen.

Verder heb ik een Sonoff stekker geflashed met custom firmware waardoor deze direct Homekit compatibel is. Ik heb de precompiled firmware geflashed omdat ik geen enkele ervaring heb met programmeren. Na een hele zondag aankloten met youtube, terminal commando's en een uit china bestelde usb interface kreeg ik de stekker aan de praat (en voelde ik mij een ware hackerman 8) ). De stekker werkt nu al een paar weken stabiel, dus is voor herhaling vatbaar.

Ik heb nog een sonoff stekker liggen en er is nog een Ledstrip controller onderweg welke ook gebruik maakt van de esp8266 chip (van Banggood). Ik lees heel veel over het flashen van "tasmota" firmware op apparaten met een esp8266. Kan iemand mij uitleggen wat hier nou het grote voordeel van is? En welke plugin is nou het beste om te draaien? Er zijn zoveel plugins om sonoff & ESP8266 spul werkend te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Moet je voor de hue plugin met fls pp ook de bridge hebben van philips, en volgens welke uitleg heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Moet je voor de hue plugin met fls pp ook de bridge hebben van philips, en volgens welke uitleg heb je dat gedaan?
Je moet inderdaad wel de bridge hebben. Hue is fabrieks af compatibel met die FLS module, maar de FLS module is dus niet Apple Homekit certified (kinderachtig). Vandaar de kleine work around met homebridge, die laat alle apparaten die in Hue staan zien in Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
@bvsteyn Had jij nou ook de Broadlink RM plug-in op Homebridge? Heb ondertussen de mijne binnen, draaiend in Homebridge en al wat dingen toegevoegd. Ondertussen al iets gevonden hoe je de status weet te syncen tussen apparaat en HomeKit?

Btw, mijn TV gaat pas aan na 4 á 5 keer signaal verzenden binnen een halve seconde of zo, en die signal-repeat gaat niet zo snel, ook al stel in de interval in op 0.05 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Rgerr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:14:
@bvsteyn Had jij nou ook de Broadlink RM plug-in op Homebridge? Heb ondertussen de mijne binnen, draaiend in Homebridge en al wat dingen toegevoegd. Ondertussen al iets gevonden hoe je de status weet te syncen tussen apparaat en HomeKit?

Btw, mijn TV gaat pas aan na 4 á 5 keer signaal verzenden binnen een halve seconde of zo, en die signal-repeat gaat niet zo snel, ook al stel in de interval in op 0.05 ;(
Heb idd de Broadlink draaiend, maar tot op heden niet veel meer dan dat ik daarmee de powerknop van mijn Samsung tv en settopbox bedien. Ook de optische switch die het geluid overbrengt op de Sonos playbase bediende ik daarmee, maar daar ben ik mee gestopt omdat deze vaak niet mee aan of uitgaat. Dus die is niet helemaal betrouwbaar. Moet daar nog induiken, maar heb teveel spul waar ik mee aan het klooien ben (oa Xiaomi sensoren, Sonoffs, et cetera), waardoor ik ff geen tijd in de Broadlink heb gestoken.

Voor het syncen van de status heb ik nog geen oplossing gevonden.
Dat is met name vervelend omdat vrouwlief en kids hier steevast de fysiek ab gebruiken voor de apparatuur. Dus het komt geregeld voor dat ik op de knop 'tv aan' moet drukken om de boel uit te zetten..
Hopelijk kom jij met een oplossing... ;)

Waar gebruik jij de broadlink op dit moment voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
bvsteyn schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:44:
[...]

Heb idd de Broadlink draaiend, maar tot op heden niet veel meer dan dat ik daarmee de powerknop van mijn Samsung tv en settopbox bedien. Ook de optische switch die het geluid overbrengt op de Sonos playbase bediende ik daarmee, maar daar ben ik mee gestopt omdat deze vaak niet mee aan of uitgaat. Dus die is niet helemaal betrouwbaar. Moet daar nog induiken, maar heb teveel spul waar ik mee aan het klooien ben (oa Xiaomi sensoren, Sonoffs, et cetera), waardoor ik ff geen tijd in de Broadlink heb gestoken.

Voor het syncen van de status heb ik nog geen oplossing gevonden.
Dat is met name vervelend omdat vrouwlief en kids hier steevast de fysiek ab gebruiken voor de apparatuur. Dus het komt geregeld voor dat ik op de knop 'tv aan' moet drukken om de boel uit te zetten..
Hopelijk kom jij met een oplossing... ;)

Waar gebruik jij de broadlink op dit moment voor?
Momenteel om het Ziggo kastje en tv aan/uit te zetten. Maar beide werken nog niet. :') Heb 1 knop voor voor zowel aan als uit, maar dat is eigenlijk gedwongen omdat dezelfde knop aan en uit is. :’)

Wil het uiteindelijk zo hebben dat de tv en ziggo kastje aan gaan met 1 knop en ook weer uit met 1 knop. Maar gezien de RM3 mini niet bepaald snel IR signalen verzend, ben ik bang dat dat niet gaat lukken met mijn huidige tv... Zenders/volume wijzigen hoeft van mij niet, met hetzelfde gemak pak ik daarvoor de ab. Maar tv aan is wel handig op afstand, zo ben je net echt thuis ook al ben je het niet. En is leuk om het thuisfront mee te plagen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
pricewatch: Xiaomi Universal IR Remote control heeft ook een soort van ir remote / blaster. misschien dat die geschikter is voor die doeleinden?

[ Voor 40% gewijzigd door paQ op 13-03-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Maar die is niet te integreren in HK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
code:
1
MaxListenersExceededWarning: Possible EventEmitter memory leak detected. 11 servicesDiscover listeners added. Use emitter.setMaxListeners() to increase limit

Krijg sinds gisteren deze melding in het Homebridge log, iemand hier ervaring mee?

[ Voor 19% gewijzigd door Rgerr op 14-03-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lsp
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05-2024

lsp

Hoi allen,

Homebridge samen met homekit werkt prima, wat ik echter blijf houden is het volgende:

Ik programmeer de zender/dimmer van mijn HUE lampenset op 2 scenario's, de aan knop schakelt de basisverlichting van huiskamer en de uit knop schakelt de benedenetage compleet uit.

Dit werkt prima voor een paar keer, daarna werkt de aan scene nog wel, maar ZONDER de lampen die niet op HUE zitten, maar op mijn domoticz. Schakelaar en scene bekijken in homekit en testen, werkt het weer voor even..

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nou,

3 x SOMA smartshades motor binnen, soma api script gedownlaod en gestart
- er mist een web.py
web.py geïnstalleerd

Wat test commandos uitgevoerd en vooralsnog lukte dat.
Alleen na enkele keren begon het gedonder en verzand ik in "too many symbolic links" errors. dat wordt spitten dus :|

edit:
ik gebruik dit scriptje
https://github.com/paolotremadio/SOMA-Smart-Shades-HTTP-API

Het gaat de eerste paar requests goed, daarna foute boel. heel vaag.

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 14-03-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Knap frustrerend.

Zo lang homebridge niet draait kan ik alles via http regelen *O*
code:
1
2
3
4
5
http://192.168.2.112:8080/setposition/CE:4E:7B:8D:86:DB/10

(gatttool:2191): GLib-WARNING **: Invalid file descriptor.

192.168.2.105:62595 - - [15/Mar/2018 08:54:26] "HTTP/1.1 GET /setposition/C2:BF:FC:33:95:BB/10" - 200 OK

Ook met get position, en get battery.

Zodra ik homebridge start, polled hij eenmalig de juiste stand (getposition) en dan lijkt in homebridge alles rustig. Het scriptje op de achtergrond echter polled constant en gaat op den duur server errors geven. Laat je hem 30 min zo lopen, dan loopt heel de pi vast. -O-

Bedienen via homekit wil dus ook niet, dan komen er ook errors dat de methode niet permited is, terwijll het commando volgens mij niet afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Wat zijn tot nu de ervaringen met de Homebridge integratie en Homewizard? En welke HW repository en versie van Homebridge gebruiken jullie?
In vorige berichten lees ik veel over onstabiliteit, is dit inmiddels verholpen?

[ Voor 14% gewijzigd door Dennepen op 15-03-2018 11:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
*O*
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
12:10:06] [livingroom Blinds] Blind has moved, new position: 20%
[2018-3-15 12:10:26] [Kitchen Blinds] Requested new position: 22%
[2018-3-15 12:10:33] [Kitchen Blinds] Blind has moved, new position: 22%
[2018-3-15 12:10:33] [Kitchen Blinds] Requested new position: 23%
[2018-3-15 12:10:35] [Kitchen Blinds] Blind has moved, new position: 23%
[2018-3-15 12:10:35] [Kitchen Blinds] Requested new position: 17%
[2018-3-15 12:10:42] [Kitchen Blinds] Blind has moved, new position: 17%
[2018-3-15 12:10:46] [Kitchen Blinds] Requested new position: 41%
[2018-3-15 12:10:53] [Kitchen Blinds] Blind has moved, new position: 41%
[2018-3-15 12:10:58] [livingroom Blinds] Requested new position: 29%
[2018-3-15 12:11:04] [livingroom Blinds] Blind has moved, new position: 29%
[2018-3-15 12:11:04] [livingroom Blinds] Requested new position: 38%
[2018-3-15 12:11:11] [livingroom Blinds] Blind has moved, new position: 38%
[2018-3-15 12:11:11] [livingroom Blinds] Requested new position: 39%
[2018-3-15 12:11:20] [livingroom Blinds] Blind has moved, new position: 39%
[2018-3-15 12:11:54] [Kitchen Blinds] Requested new position: 10%
[2018-3-15 12:12:02] [Kitchen Blinds] Blind has moved, new position: 10%

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/71mst4.jpg

test lijkt geslaagd. nu nog even kijken of ik het thuis ook aan de praat krijg :D. (daar was het voor soort van)

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 15-03-2018 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
Leuk! :D

Nu mijn vriendin nog even overtuigen dat we dit toch echt nodig hebben in ons huis 8)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
DePaul schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:42:
Leuk! :D

Nu mijn vriendin nog even overtuigen dat we dit toch echt nodig hebben in ons huis 8)
ik laat het hier nog even een middagje pruttelen. Ik heb ook al 3 keer gehad dat de pi zomaar, zonder aanwijsbare reden in zijn geheel vastloopt als het server scriptje loopt. Heb nu een aangepast serverscriptje. Kijken of het daarmee up blijft.

Was het zo zat vanochtend dat ik ook alvast een SOMA Connect had besteld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Zeg dat. Gistermiddag nog vrolijk met Homebridge aan de slag geweest, in de 342e poging om de Philips Xiaomi lampen aan het werk te krijgen in Homekit. Ook de lampen gereset en opnieuw geprobeerd te installeren. Wilde daarna Homebridge weer opstarten, en boem! Vergeet het maar :(

Foutmelding uiteraard gegoogeld en daar kwam uit dat het beste was om Homebridge te deinstalleren en daarna opnieuw te installeren. Zo gezegd, zo gedaan. Uiteindelijk opnieuw geïnstalleerd maar nee hoor, nog steeds hetzelfde probleem 8)7 Zo maar ineens pats boem out of the blue

Dus uiteindelijk nu maar bezig om de hele Pi opnieuw te installeren, hopelijk werkt dat wel. Gelukkig wel de Config.Json bewaard dus hopelijk is het straks homebridge installeren, de plugins een voor een en daarna weer starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Wat was je error dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Dat een bepaalde directory corrupt was geworden. Dus ik dacht: mooi, mijn 8 gb kaartje is toch ver vol, dus ik bestel bij de koude Blauwe winkel een Sandisk 32 gb Class 10.

Gezien mijn grote Pi plannen leek me dat wel een goede investering 8) Gelukkig wel de config.json bewaard dus nu draait alles weer ... behalve natuurlijk mijn Philips Xiaomi lampen maar he, je moet wat te puzzelen overhouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
https://www.google.nl/search?q=usb+image+tool

Backupje maken, scheelt een hele hoop tijd en gedoe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Yup, dat gaan we dan ook zeker doen. Moet wel zeggen dat de nieuwe SD kaart ook wonderen doet ... ineens lijkt alles een stuk vlotter te werken maar dat kan mogelijk ook zijn omdat de ruimte ver op was op de kaart van 8 gig. Anyways: it's working again. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb mijn Xiaomi gen1 robot softzuiger binnen. Die wilde ik toevoegen aan HomeBridge via deze plugin.
Je moet alleen connecten met de wifi van de stofzuiger voor een token. En daar gaat het mis.
HomeBridge draait op een Pi model 2B waarmee ik niet kan connecten via wifi.
Op mijn Mac terminal doet het commando het natuurlijk niet, daar is de plugin voor nodig.

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik heb al via een VirtualBox Pi emulation image geprobeerd om HomeBridge te installeren maar dat faalt jammerlijk... :(

[ Voor 4% gewijzigd door iAR op 18-03-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
wifi dongle aan je pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Die heb ik dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:40:
Ik heb mijn Xiaomi gen1 robot softzuiger binnen. Die wilde ik toevoegen aan HomeBridge via deze plugin.
Je moet alleen connecten met de wifi van de stofzuiger voor een token. En daar gaat het mis.
HomeBridge draait op een Pi model 2B waarmee ik niet kan connecten via wifi.
Op mijn Mac terminal doet het commando het natuurlijk niet, daar is de plugin voor nodig.

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik heb al via een VirtualBox Pi emulation image geprobeerd om HomeBridge te installeren maar dat faalt jammerlijk... :(
Zou gewoon upgraden naar een Pi3, geen geklooi en werkt nog weer wat soepeler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Wat @Rgerr zegt in dat geval.
Nieuwe Pi3B+ is uit, alles in 1 en snel, incl 5G wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Hey mensen,

Nieuw binnen dit topic maar hou het al vrij lang in de gaten. @paQ ben zeer jaloers op je set-up wat ziet dat er tof uit.

Ik ben een avondje bezig geweest met Homebridge + een Pi3 (wel lekker trouwens had hem net besteld en een dag later kwam de 3+ uit maar ach.

Op dit moment gekoppeld:

• Samsung Tv (aan en uit switch, werkt aardig maar via Siri werkt alleen de TV uit voor zowel aan als uit)
• Playstation 4 (via Siri nog niet werkend. Dan opent hij de app. Iemand hier een suggestie voor?)
• Sonos (deze werkt naar behoren)
• Lucht Kwaliteit via de Airnow plugin (werkt ook perfect)

Vraag 1: Nu ga ik straks naar een ander appartement waar we geen thermostaat hebben (gedeeld appartementen-complex) en dus bijvoorbeeld een oplossing als de Elgato Thermo zie. Echter vind ik €70,- p.s. waar ik er 5 nodig heb vrij fors. Weet 1 van jullie hier een homebridge goedkopere oplossing voor?

Vraag 2: Ik heb de TV werkend via homebridge en heb ik een scene ingesteld dat zodra de tv aan gaat mijn ledstrip + lamp van Hue ook aangaan. Nu werkt dit via Homekit perfect echter zodra ik het via de afstandsbediening doe doet hij het niet.

Vraag 3: Ik heb 9 spots momenteel thuis waar ik Hue (Gu10) een te dure oplossing vind terwijl ik bijna alles wel al heb voorzien van Hue. Nu zag ik Tradfi van de Ikea en zie ik hier ook mogelijkheden in om deze te gaan koppelen binnen homebrdige echter is mijn vraag of ik hier de hub van Ikea nodig heb.

Ik ben tot nu toe een leek hierin en weet de basisbegrippen dus excuus als bepaalde vragen vrij voor de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
:)

Vraag1: helaas, je zal altijd kranen nodig hebben die kunnen communiceren. Elgato, tado, Netatmo. Het is allemaal al homekit compatible. Alhoewel mijn ervaringen met elgato producten over de grote lijn niet goed is.

vraag 2: dat klopt, omdat het gevolg van je automatisering (doe het licht aan) niet getriggerd is (als ik de tv aanzet) via een commando binnen homekit. Homekit zal hooguit de status ophalen van je tv, maar dat niet als trigger zien, althans zo lijkt het.
Er zijn wel omwegen om dat voor elkaar te krijgen; je plugin aanpassen zodat hij ook reageert op status, of bijv een homekit stekker er tussen en dan: ALS stroomverbruik >= xW, DAN. etc...

Vraag 3: yep

@Shadow343 werkt die Airnow plugin ook in NL dan? :o
Ik dacht dat dat iets uitsluitend Pools was :?

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 18-03-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
paQ schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:32:
:)

Vraag1: helaas, je zal altijd kranen nodig hebben die kunnen communiceren. Elgato, tado, Netatmo. Het is allemaal al homekit compatible. Alhoewel mijn ervaringen met elgato producten over de grote lijn niet goed is.

vraag 2: dat klopt, omdat het gevolg van je automatisering (doe het licht aan) niet getriggerd is (als ik de tv aanzet) via een commando binnen homekit. Homekit zal hooguit de status ophalen van je tv, maar dat niet als trigger zien, althans zo lijkt het.
Er zijn wel omwegen om dat voor elkaar te krijgen; je plugin aanpassen zodat hij ook reageert op status, of bijv een homekit stekker er tussen en dan: ALS stroomverbruik >= xW, DAN. etc...

Vraag 3: yep

@Shadow343 werkt die Airnow plugin ook in NL dan? :o
Ik dacht dat dat iets uitsluitend Pools was :?
Top dankjewel voor je reacties! Voor vraag 2 ga ik even kijken. Ik heb mijn oog laten vallen op het chinese spul betreft sensors icm Domoticz. Ben daar erg benieuwd naar en vind het gewoon leuk om daar straks mee te gaan spelen.

Ja klopt maar ik heb gebruik gemaakt van: https://www.npmjs.com/package/homebridge-airnow

Daar kun je ook kiezen voor: Aqicn welke ook nog meer meetingen voor je kan verrichten. Ik woon in Enschede en had het geluk dat daar een Sensor is vlak bij mij in de buurt. Ook kan die het doen op basis van je IP en dan pakt die de sensor die het meest dichtbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Rgerr schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:54:
Zou gewoon upgraden naar een Pi3, geen geklooi en werkt nog weer wat soepeler. :)
paQ schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:53:
Wat @Rgerr zegt in dat geval.
Nieuwe Pi3B+ is uit, alles in 1 en snel, incl 5G wifi
Dat is niet echt voor nu een oplossing... :/

Heb nu in VirtualBox een Debian installatie lopen, NodeJS, HomeBridge en de Plugin geïnstalleerd... maar helaas als ik miio --discover --sync (of miio discover) doe, dan duurt het een eeuwigheid.
M'n Mac is geconnect met de Xiaomi en de netwerkinstellingen van VirtalBox staan op Bridge.
Dat zou toch moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Shadow343 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:52:
[...]

Daar kun je ook kiezen voor: Aqicn welke ook nog meer meetingen voor je kan verrichten. Ik woon in Enschede en had het geluk dat daar een Sensor is vlak bij mij in de buurt. Ook kan die het doen op basis van je IP en dan pakt die de sensor die het meest dichtbij is.
Aha. Ik zie het. thanks :)

edit: @Shadow343
Hoe kom je nou aan de juiste @code? :?
Zelfs met het voorbeeld van reseda zie ik de code nergens.

edit 2:
hmmm hij lijkt het ook gewoon te doen met
code:
1
 netherland/plaatsnaam/station/

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 18-03-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
paQ schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:19:
[...]

edit 2:
code:
1
Ja klopt! Ik heb uiteindelijk "here" ingevoerd. Die pakt dan je IP (niet zeker of die dan de Raspberry IP pakt of die van je telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Shadow343 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:39:
[...]

Ja klopt! Ik heb uiteindelijk "here" ingevoerd. Die pakt dan je IP (niet zeker of die dan de Raspberry IP pakt of die van je telefoon)
van je provider... maar die zit echt niet bij jou om de hoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:46
paQ schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:19:
[...]

edit 2:
code:
1
Paginabron weergeven en zoeken naar idx:
view-source:http://aqicn.org/city/netherland/balk/trophornsterweg/ -> idx 4565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Inmiddels ook een MiFlowerMate sensor ontvangen en in gebruik genomen. De configuratie in de Mi Home app was een fluitje van een cent. Probeer het nu in Homebridgekit te activeren maar helaas.

Wat heb ik gedaan?

* Deze instructies gevolgd : https://github.com/Zzm317/homebridge-mi-flower-mate
* Via een BT scantooltje op dezelfde manier als eerder in dit topic genoemd het MAC adres gevonden en in de config.json geklopt.
* De plugin zelf geinstalleerd

Toch blijft ie piepen dat de MiFlowerMate device not registered is by any plugin. Wat doe ik verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
De eerste keer verbinden kan soms wel een minuutje duren.
Homebridge moet een ble timer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Hmm, dan gaat daar nog wat mis? Ik heb het idee dat door die melding Homebridge crashed en er verder niets meer gebeurt. Zie ook geen BLE timer verschijnen helaas. Kennelijk sla ik nog een stap over. Zal vanavond verder spitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Heb er eergisteren twee binnen gekregen en aan de Mi app toegevoegd. Grappig genoeg herkende Homebridge ze nog voor ik de tijd had genomen om het MAC adres op te zoeken. Denk dat je gewoon even het log in de gaten moet houden, kan zoals @paQ zegt wel even duren voor 'ie het 'ziet'. :) Misschien een keer rebooten en even kijken in het log of 'ie een BLE timer opstart.

Edit: Ik had er reeds één draaien in Homebridge, die andere twee heeft 'ie zelf herkend. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rgerr op 20-03-2018 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Iemand ervaring met DeCONZ + Homebridge voor alles Zigbee/Hue/IKEA aan te sturen?

[ Voor 5% gewijzigd door Nindustries op 20-03-2018 09:56 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Samen met de SOMA plugin ontwikkelaar nog wat trial and error gedaan en nog wat foutjes eruit gesloopt.
Loopt stabiel aan de homekit zijde iig, in de logs wel nog wat errors. Maar misschien maar gewoon negeren.

Ondertussen de Soma Connect nog op hold staan. Ze waren ook nieuwsgierig hoe het nu liep en met welke scripts :+

alsof ze dat niet weten.... anyway -> :)

Ik ga even kijken of ik dit weekend de mi flora er weer bij krijg, en dan besluit ik wel of het die 129 euro van de bestelde connect waard is.

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 21-03-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Inmiddels met Google wat verder gekomen: op NPMJS een andere plugin ontdekt: Homebridge-mi-flower-care, die geïnstalleerd en die deed wat ie moet doen, dus heb hem nu in Homekit geïnstalleerd. Nu nog even uit zoeken hoe ik ook een melding krijg zodra de vochtigheid van de grond onder de 20% zakt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dat moet hem sowieso zijn toch?

Een melding kun je aanmaken bij pushed.co en met de pushed plugin.
App installeren op je iphone wel nog en ook daar aanmelden, anders komen je meldingen niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@paQ Ehm, wat hebben slimme rolgordijnen te maken met slimme plaatsensors? :?

Die van jou is Mi-Flower-Mate ... is van een andere ontwikkelaar

[ Voor 30% gewijzigd door DePaul op 21-03-2018 19:58 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
DePaul schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:57:
@paQ Ehm, wat hebben slimme rolgordijnen te maken met slimme plaatsensors? :?
De mi flora gebruikt een eigen bt scriptje wat weer clashed met het bt http script voor de rolgordijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Ach zo... een luxe probleem dus :)

Ik ben zelf nog op zoek naar een oplossing voor luxaflex beneden ... heb wel wat gevonden voor 99 dollar maar dan komt er nog doodleuk 60 dollar verzendkosten bij volgens de Amerikaanse fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Welke moet ik nou hebben voor de planten? Deze?

http://s.aliexpress.com/iyYbAnMb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Besteld!!! Denkelijk wel straks een beetje hulp nodig met de code.
Hoe ziet dit uit in de Woning app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Allen, ik heb de homebridge plug-in voor Homewizard geinstalleerd. Echter mijn Homewizard op poort 91. Hoe geef ik dit op in de config?
Is dit juist?

{
"platform": "HomeWizard",
"url": "http://192.168.1.10:91",
"password": "xxxxxxxx",
"filtered": ["accessoryName"],
"debug": false,
"heatlinks" : 0,
"switchTypes": {
"accessoryName": "fan",
"accessoryName": "outlet",
"accessoryName": "switch",
"accessoryName": "lightbulb"
},
"createPresetSwitches": true,
"presetNames": {
"home": "Home Preset",
"away": "Away Preset",
"sleep": "Sleep Preset",
"holiday": "Holiday Preset"
},
"createSceneSwitches": false
},
{
"platform": "FoscamCamera",
"name": "Foscam Woonkamer",
"cameras": [{
"username": "xxxxxxx",
"password": "xxxxxxx",
"host": "192.168.1.14",
"port": "88",
"stay": "0",
"away": "8",
"night": "4"
}]
}
]
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Nvm ... verkeerd gelezen

[ Voor 91% gewijzigd door DePaul op 22-03-2018 17:40 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dennepen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:24:
Allen, ik heb de homebridge plug-in voor Homewizard geinstalleerd. Echter mijn Homewizard op poort 91. Hoe geef ik dit op in de config?
Is dit juist?

{
"platform": "HomeWizard",
"url": "http://192.168.1.10:91",
"password": "xxxxxxxx",
"filtered": ["accessoryName"],
"debug": false,
"heatlinks" : 0,
"switchTypes": {
"accessoryName": "fan",
"accessoryName": "outlet",
"accessoryName": "switch",
"accessoryName": "lightbulb"
},
"createPresetSwitches": true,
"presetNames": {
"home": "Home Preset",
"away": "Away Preset",
"sleep": "Sleep Preset",
"holiday": "Holiday Preset"
},
"createSceneSwitches": false
},
{
"platform": "FoscamCamera",
"name": "Foscam Woonkamer",
"cameras": [{
"username": "xxxxxxx",
"password": "xxxxxxx",
"host": "192.168.1.14",
"port": "88",
"stay": "0",
"away": "8",
"night": "4"
}]
}
]
}
Zie geen aparte setting waar dat zou kunnen, probeer het eens zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Allright *D

Het lijkt er op dat alle foutjes nu uit het script zijn voor de SOMA smart shades *O*
https://github.com/paolotremadio/SOMA-Smart-Shades-HTTP-API

Het loopt nu eindelijk stabiel zonder fouten.
HEEL soms kruist een opdracht met een status poll. In dat enkele geval komt de waarde van de positie nog niet overeen met de opgegeven waarde, en blijft het wieltje draaien. (bezig met openen/sluiten) Even zien of we er dat nog uitgesloopt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
@paQ Hoe heb je Pushed.co ingesteld voor die Flower sensors van Xiaomi? Kom er niet uit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@Rgerr @paQ

Je bent me net voor ... ik krijg het ook niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Je moet een developers account aanmaken bij pushed.co
Dan een app aanmaken.
De gegevens van die app zijn de secret key en id voor de homebridge plugin.

Dan de pushed app downloaden op je iphone en de qr code scannen die je in je developers account kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Helaas, de mi flower plugin met de SOMA smart blind plugin wil niet gaan...
Ik sluit niet uit dat er meer BT plugins nodig zijn later, dus ik laat toch die soma connect maar deze kant op komen denk ik, of ik neem er nog een pi naast met alleen maar die plugin erop. dat is natuurlijk ook nog een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Ai, dat is wel balen dan. :/

Een tweede Pi ernaast is mss nog niet zo'n gek idee als je eens een keer wil spelen met andere dingen dan domotica natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:57:
Helaas, de mi flower plugin met de SOMA smart blind plugin wil niet gaan...
Ik sluit niet uit dat er meer BT plugins nodig zijn later, dus ik laat toch die soma connect maar deze kant op komen denk ik, of ik neem er nog een pi naast met alleen maar die plugin erop. dat is natuurlijk ook nog een optie
Zou een extra pi nemen voor alelen SOMA smart blind plug-in. Goedkoper dan die van SOMA zelf én draait dan iig stabiel op zich zelf. Andere pi voor Homebridge en klooien. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:55

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Raspberry Homekit camera tutorial. Deze is heel makkelijk en snel. Werkt ook over 4G.
http://appleinsider.com/a...spberry-pi-and-homebridge

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Roppedop schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:33:
Raspberry Homekit camera tutorial. Deze is heel makkelijk en snel. Werkt ook over 4G.
http://appleinsider.com/a...spberry-pi-and-homebridge
Ontzettend eenvoudig (zo lijkt het althans), zal vanmiddag eens een camera module aanschaffen voor mijn Pi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:55

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Oh ja, past niet op 16Gb. Minimaal 32Gb sd kaart dus.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
hahahah grappig. Heel erg hobby Bob, maar ach, het werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:37
Ik twijfel heel erg tussen soma en tepron voor de bediening van mijn vouwgordijnen. Bovenstaande ontwikkelingen van de soma icm homebridge doen mij goed maar zowel de snelheid van de motor als de afstand van bluetooth icm met een rpi laten mij ook weer twijfelen. Als ik een raspberry pi zero nabij elk gordijn plaats, kan ik dan alle gordijnen nog simultaan bedienen via de home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Vast wel.
Ik heb thuis iig geen last van het bereik van de pi.
Met wat geduld doet ie het een verdieping hoger aan de andere kant van het huis ook nog zelfs.

SOMA is vrij traag, Teptron is een stuk sneller (en regelbaar) ALS ze nog gaan leveren.
Maar ach, in een automatisering merk je er weinig van. Alleen even snel het gordijn dat voor de achterdeur omhoog trekken is er niet meer bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:37
paQ schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:35:
Vast wel.
Ik heb thuis iig geen last van het bereik van de pi.
Met wat geduld doet ie het een verdieping hoger aan de andere kant van het huis ook nog zelfs.

SOMA is vrij traag, Teptron is een stuk sneller (en regelbaar) ALS ze nog gaan leveren.
Maar ach, in een automatisering merk je er weinig van. Alleen even snel het gordijn dat voor de achterdeur omhoog trekken is er niet meer bij :+
Ok thanks, Ik probeer wel eerst met 2 SOMAs en als het naar wens is dan cancel ik mijn teptron pre order want daar wacht ik al bijna een jaar op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
symen89 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:38:
[...]

Ok thanks, Ik probeer wel eerst met 2 SOMAs en als het naar wens is dan cancel ik mijn teptron pre order want daar wacht ik al bijna een jaar op |:(
Als die Teptron MoveZ komt, moet je ook nog maar zien hoe snel integratie mogelijk is met HK of HB :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Ik volg al een tijdje een en ander over domotica op GoT, ben nu ook concretere stappen aan het ondernemen en wil Homebridge eens proberen.
Eerste keuze is om homebridge eens op een laptop te installeren om te kijken of het iets voor mij is, hier loop ik tegen een issue aan en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Laptop draait op Ubuntu 16.04 LTS, ben geen Linux kenner. Laptop is niet heel oud, een jaar of twee, 4 GB RAM (!!!).
Het issue is dat bij installatie (heb installatie doorlopen van iCulture) dat ik al 2x een foutmelding heb gekregen die erop lijkt dat ik te weinig RAM of geheugen vrij heb voor installatie.

Vooral de melding in de Terminal Javascript heap out of memory trok mijn aandacht, hebben jullie een oplossing?

<--- Last few GCs --->

[14859:0x2921ef0] 1466516 ms: Mark-sweep 1257.2 (1817.2) -> 1257.1 (1817.2) MB, 1856.5 / 0.0 ms allocation failure GC in old space requested
[14859:0x2921ef0] 1468370 ms: Mark-sweep 1257.1 (1817.2) -> 1257.1 (1764.7) MB, 1854.4 / 0.0 ms last resort GC in old space requested
[14859:0x2921ef0] 1469982 ms: Mark-sweep 1257.1 (1764.7) -> 1257.1 (1743.2) MB, 1611.8 / 0.0 ms last resort GC in old space requested

<--- JS stacktrace --->

==== JS stack trace =========================================

Security context: 0xdf5d2f257c1 <JSObject>
1: eaccesFallback [/usr/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/lib/install.js:~412] [pc=0xda19f7beddc](this=0x12a89818c211 <JSGlobal Object>)
2: /* anonymous */ [/usr/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/lib/install.js:132] [bytecode=0x3d4fee756f1 offset=52](this=0x12a89818c211 <JSGlobal Object>,err=0x1bc6991efe09 <Error map = 0x30ca2b1cce99>,created=0x7595b602201 <null>)
3:...

FATAL ERROR: CALL_AND_RETRY_LAST Allocation failed - JavaScript heap out of memory
1: node::Abort() [node-gyp]
2: 0x11e73ec [node-gyp]
3: v8::Utils::ReportOOMFailure(char const*, bool) [node-gyp]
4: v8::internal::V8::FatalProcessOutOfMemory(char const*, bool) [node-gyp]
5: v8::internal::Factory::NewUninitializedFixedArray(int) [node-gyp]
6: 0xded7b3 [node-gyp]
7: v8::internal::Runtime_GrowArrayElements(int, v8::internal::Object**, v8::internal::Isolate*) [node-gyp]
8: 0xda19f6842fd
Aborted (core dumped)
npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! errno 134
npm ERR! mdns@2.3.4 install: `node-gyp rebuild`
npm ERR! Exit status 134
npm ERR!
npm ERR! Failed at the mdns@2.3.4 install script.
npm ERR! This is probably not a problem with npm. There is likely additional logging output above.

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR! /home/vdp/.npm/_logs/2018-03-26T17_03_30_166Z-debug.log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
flip75 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:31:
Ik volg al een tijdje een en ander over domotica op GoT, ben nu ook concretere stappen aan het ondernemen en wil Homebridge eens proberen.
Eerste keuze is om homebridge eens op een laptop te installeren om te kijken of het iets voor mij is, hier loop ik tegen een issue aan en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Laptop draait op Ubuntu 16.04 LTS, ben geen Linux kenner. Laptop is niet heel oud, een jaar of twee, 4 GB RAM (!!!).
Het issue is dat bij installatie (heb installatie doorlopen van iCulture) dat ik al 2x een foutmelding heb gekregen die erop lijkt dat ik te weinig RAM of geheugen vrij heb voor installatie.

Vooral de melding in de Terminal Javascript heap out of memory trok mijn aandacht, hebben jullie een oplossing?

<--- Last few GCs --->

[14859:0x2921ef0] 1466516 ms: Mark-sweep 1257.2 (1817.2) -> 1257.1 (1817.2) MB, 1856.5 / 0.0 ms allocation failure GC in old space requested
[14859:0x2921ef0] 1468370 ms: Mark-sweep 1257.1 (1817.2) -> 1257.1 (1764.7) MB, 1854.4 / 0.0 ms last resort GC in old space requested
[14859:0x2921ef0] 1469982 ms: Mark-sweep 1257.1 (1764.7) -> 1257.1 (1743.2) MB, 1611.8 / 0.0 ms last resort GC in old space requested

<--- JS stacktrace --->

==== JS stack trace =========================================

Security context: 0xdf5d2f257c1 <JSObject>
1: eaccesFallback [/usr/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/lib/install.js:~412] [pc=0xda19f7beddc](this=0x12a89818c211 <JSGlobal Object>)
2: /* anonymous */ [/usr/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/lib/install.js:132] [bytecode=0x3d4fee756f1 offset=52](this=0x12a89818c211 <JSGlobal Object>,err=0x1bc6991efe09 <Error map = 0x30ca2b1cce99>,created=0x7595b602201 <null>)
3:...

FATAL ERROR: CALL_AND_RETRY_LAST Allocation failed - JavaScript heap out of memory
1: node::Abort() [node-gyp]
2: 0x11e73ec [node-gyp]
3: v8::Utils::ReportOOMFailure(char const*, bool) [node-gyp]
4: v8::internal::V8::FatalProcessOutOfMemory(char const*, bool) [node-gyp]
5: v8::internal::Factory::NewUninitializedFixedArray(int) [node-gyp]
6: 0xded7b3 [node-gyp]
7: v8::internal::Runtime_GrowArrayElements(int, v8::internal::Object**, v8::internal::Isolate*) [node-gyp]
8: 0xda19f6842fd
Aborted (core dumped)
npm ERR! code ELIFECYCLE
npm ERR! errno 134
npm ERR! mdns@2.3.4 install: `node-gyp rebuild`
npm ERR! Exit status 134
npm ERR!
npm ERR! Failed at the mdns@2.3.4 install script.
npm ERR! This is probably not a problem with npm. There is likely additional logging output above.

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR! /home/vdp/.npm/_logs/2018-03-26T17_03_30_166Z-debug.log
Zal je eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb, maar daarbij heb ik ook geen ervaring met het draaien van Homebridge op Ubuntu. Merendeel hier draait Homebridge op een Raspberry Pi. Ik draai het op een RPi3 met standaard 1GB RAM. Dat is ruim voldoende voor Homebridge, dus snap ook niet waarom jou laptop een error geeft over het RAM geheugen.

Voordeel van het draaien op een RPi is dat over het algemeen stabieler draait dan een laptop oid. Je voelt de tip vast al aankomen: schaf een RPi aan en draai het daar op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Dat is wat ik ook niet snap... Zou toch gewoon moeten lukken.
HEt overige nieuws is dat ik een RPi3 heb, werkt momenteel niet en moet ik ook induiken.
Mijn specifieke wens is dan ook om Homebridge te proberen op mijn laptop en indien het bevalt zet ik alles op de RPi.

Heeft iemand die hier meeleest een idee waarom Homebridge niet wil installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
flip75 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:51:
Dat is wat ik ook niet snap... Zou toch gewoon moeten lukken.
HEt overige nieuws is dat ik een RPi3 heb, werkt momenteel niet en moet ik ook induiken.
Mijn specifieke wens is dan ook om Homebridge te proberen op mijn laptop en indien het bevalt zet ik alles op de RPi.

Heeft iemand die hier meeleest een idee waarom Homebridge niet wil installeren?
Je hebt de walkthrough van iCulture gebruikt zei je? Google biedt ook geen resultaten? Ik blijf er toch bij dat je beter de RPi3 kunt gebruiken ipv laptop, daar zijn ook veel meer handleidingen voor. Zoek maar eens op Homebridge Raspian en je zult een ton aan handleidingen tegenkomen voor het installeren van Homebridge op een RPi.

[ Voor 18% gewijzigd door Rgerr op 27-03-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Rgerr schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:56:
[...]

Je hebt de walkthrough van iCulture gebruikt zei je? Google biedt ook geen resultaten? Ik blijf er toch bij dat je beter de RPi3 kunt gebruiken ipv laptop, daar zijn ook veel meer handleidingen voor. Zoek maar eens op Homebridge Raspian en je zult een ton aan handleidingen tegenkomen voor het installeren van Homebridge op een RPi.
De tutorial op ICulture is echt drama en zwaar amateuristisch. Ze gaan van veel dingen uit terwijl dat niet het geval is zoals json config file die al automatisch aangemaakt wordt. Dat is al een tijd niet meer het geval. Ook mist het een key code "sudo" waardoor je op veel stappen al tot errors kan komen.

Een echt goede handleiding is: https://github.com/nfarina/homebridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Shadow343 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:08:
[...]

De tutorial op ICulture is echt drama en zwaar amateuristisch. Ze gaan van veel dingen uit terwijl dat niet het geval is zoals json config file die al automatisch aangemaakt wordt. Dat is al een tijd niet meer het geval. Ook mist het een key code "sudo" waardoor je op veel stappen al tot errors kan komen.

Een echt goede handleiding is: https://github.com/nfarina/homebridge
Er missen wel een aantal belangrijke stappen en vergt wat achtergrond kennis van Linux/Raspian. De andere handleiding is idd een stuk beter. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rgerr op 27-03-2018 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
Of je scrollt een paar pagina's terug ... eerste auteur Paq heeft een prima handleiding in de eerste post van dit topic gezet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:48

bdu

Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:24:
....
-2x yeelight light strips (de nieuwe versie tot 10 meter)
....
Tot 10 meter? Naar mij weten zijn deze 2 mtr en niet te verlengen..? Heb je hiervan een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Yes!!! De Raspberry Pi van @paQ overgenomen en geïnstalleerd. Eindelijk gelukt om de nieuwe plugin van Nest te gebruiken en heb nu dus een Thuis en Eco schakelaar in beeld. Very very nice!!!
Er is toch ook nog ergens een scriptje zodat homebridge automatisch opnieuw opstart na een reboot?

In ieder geval erg blij, kan eindelijk de Mac weer eens uitzetten/dichtklappen. Veel handiger dit!

Edit: de automatische reboot is al geïnstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Serena op 30-03-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Hmmm, automatische reboot geïnstalleerd, maar na het verplaatsen naar een ander stopcontact startte HomeBridge niet automatisch op.
Vreemd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Nog even een algehele tip voor Mi-Flower-mate icm Pushed.co:
De flora had na enige tijd de neiging om af en toe 0% door te geven, terwijl hij dat enkele sec later steeds weer herstelde. Dat kan resulteren in 15 valse pushed meldingen op een dag.
Geen idee waarom de mi flora dit doet, maar het ontstond ineens na een poosje. Af en aan.

Ik heb er een delay switch tussen gezet van 60 sec.
ALS delayswitch UIT, EN vochtigheid =< 18% DAN zet pushedco aan
(eventueel uitbreiden met een tijdvak waarin dit moet gelden)

Om de delayswitch te sturen heb ik:
ALS vocht plant ANY CHANGE, EN delayswitch UIT, EN vocht plant =<18%, DAN delayswitch AAN

Dit moet als het goed is de loze 0% polls opvangen. Komt het vochtniveau daadwerkelijk te laag, dan zal je pas 1 min later een melding krijgen.

vanochtend ook de SOMA connect geinstalleerd in homekit.
Werkt als een zonnetje.
Ws de zelfde scritps, alleen allen strikt gescheiden van elkaar.
Je voegt ook daadwerkelijk 3 separate (in mijn geval) producten toe ipv 1 bridge met daaraan de producten.

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 31-03-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Hey!

Kleine vraag wat waarschijnlijk hier goed beantwoord kan worden. Ik heb mijn PI onder de TV waar ik soms daar switch met de HDMI. Lui dat ik ben wil ik lekker gaan programmeren vanuit mijn mac dus heb ik koppel ik deze met de ssh vanuit de terminal.

Als ik hier de homebridge service start doet hij het perfect. Maar zodra ik de terminal sluit, sluit hij ook de service. Dit is niet helemaal de bedoeling omdat hij uiteraard verder moet gaan bij mn PI.

Weten jullie hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Shadow343 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:51:
Hey!

Kleine vraag wat waarschijnlijk hier goed beantwoord kan worden. Ik heb mijn PI onder de TV waar ik soms daar switch met de HDMI. Lui dat ik ben wil ik lekker gaan programmeren vanuit mijn mac dus heb ik koppel ik deze met de ssh vanuit de terminal.

Als ik hier de homebridge service start doet hij het perfect. Maar zodra ik de terminal sluit, sluit hij ook de service. Dit is niet helemaal de bedoeling omdat hij uiteraard verder moet gaan bij mn PI.

Je moet eerst zorgen dat homebridge als service (automatisch) draait ook bij een herstart. Volg daarvoor onderstaande instructie:

code:
1
sudo pico /lib/systemd/system/homebridge.service

Voeg de volgende tekst toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[Unit]
Description=HomeBridge Service
After=multi-user.target
[Service]
User=pi
Type=idle
ExecStart=/usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge
[Install]
WantedBy=multi-user.target

Met CTRL X kun je het bestand opslaan. 

De rechten goed zetten en opnieuw opstarten:

code:
1
2
3
4
sudo chmod 644 /lib/systemd/system/homebridge.service
sudo systemctl daemon-reload
sudo systemctl enable homebridge.service
sudo reboot

Na bovenstaande kan je homebridge starten:

code:
1
sudo systemctl start homebridge -l

Hij start dan als het ware in de achtergrond en dan kan je de terminal gewoon afsluiten.

Met deze code vraag je de status op van homebridge:
code:
1
sudo systemctl status homebridge -l

En met deze code stop je homebridge weer:

code:
1
sudo systemctl stop homebridge -l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Shadow343 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:51:
Hey!

Je moet eerst zorgen dat homebridge als service (automatisch) draait ook bij een herstart. Volg daarvoor onderstaande instructie:

code:
1
sudo pico /lib/systemd/system/homebridge.service

Voeg de volgende tekst toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[Unit]
Description=HomeBridge Service
After=multi-user.target
[Service]
User=pi
Type=idle
ExecStart=/usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge
[Install]
WantedBy=multi-user.target

Met CTRL X kun je het bestand opslaan. 

De rechten goed zetten en opnieuw opstarten:

code:
1
2
3
4
sudo chmod 644 /lib/systemd/system/homebridge.service
sudo systemctl daemon-reload
sudo systemctl enable homebridge.service
sudo reboot

Na bovenstaande kan je homebridge starten:

code:
1
sudo systemctl start homebridge -l

Hij start dan als het ware in de achtergrond en dan kan je de terminal gewoon afsluiten.

Met deze code vraag je de status op van homebridge:
code:
1
sudo systemctl status homebridge -l

En met deze code stop je homebridge weer:

code:
1
sudo systemctl stop homebridge -l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
bvsteyn schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:10:
[...]

....
Dit heb ik reeds geprobeerd alleen is het me nog niet helemaal gelukt. Ik krijg een foutcode op 1 of andere manier (status=1/failure) dus zit daar nog even mee te prutsen. Bedankt tot zover!

Shit ook na jou tutorial krijg ik:

● homebridge.service - Node.js HomeKit Server
Loaded: loaded (/etc/systemd/system/homebridge.service; enabled; vendor preset: enabled)
Active: activating (auto-restart) (Result: exit-code) since Sat 2018-03-31 16:23:18 UTC; 9s ago
Process: 868 ExecStart=/usr/bin/homebridge $HOMEBRIDGE_OPTS (code=exited, status=1/FAILURE)
Main PID: 868 (code=exited, status=1/FAILURE)

Mar 31 16:23:18 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Main process exited, code=exited, status=1/FAILURE
Mar 31 16:23:18 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Unit entered failed state.
Mar 31 16:23:18 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Failed with result 'exit-code'.

[ Voor 44% gewijzigd door Shadow343 op 31-03-2018 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Shadow343 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:19:
[...]

Dit heb ik reeds geprobeerd alleen is het me nog niet helemaal gelukt. Ik krijg een foutcode op 1 of andere manier (status=1/failure) dus zit daar nog even mee te prutsen. Bedankt tot zover!

Shit ook na jou tutorial krijg ik:

● homebridge.service - Node.js HomeKit Server
Loaded: loaded (/etc/systemd/system/homebridge.service; enabled; vendor preset: enabled)
Active: activating (auto-restart) (Result: exit-code) since Sat 2018-03-31 16:23:18 UTC; 9s ago
Process: 868 ExecStart=/usr/bin/homebridge $HOMEBRIDGE_OPTS (code=exited, status=1/FAILURE)
Main PID: 868 (code=exited, status=1/FAILURE)

Mar 31 16:23:18 raspberrypi systemd\[1]: homebridge.service: Main process exited, code=exited, status=1/FAILURE
Mar 31 16:23:18 raspberrypi systemd\[1]: homebridge.service: Unit entered failed state.
Mar 31 16:23:18 raspberrypi systemd\[1]: homebridge.service: Failed with result 'exit-code'.
https://github.com/nfarin...ning-homebridge-on-bootup

Ik gebruik de init.d methode en werkt perfect. Goed lezen en script aanpassen, komt het helemaal goed. En mocht het onverhoopt toch niet lukken: VNC naar Pi en vanuit daar terminal opstarten met Homebridge. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
paQ schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:45:
Nog even een algehele tip voor Mi-Flower-mate icm Pushed.co:
De flora had na enige tijd de neiging om af en toe 0% door te geven, terwijl hij dat enkele sec later steeds weer herstelde. Dat kan resulteren in 15 valse pushed meldingen op een dag.
Geen idee waarom de mi flora dit doet, maar het ontstond ineens na een poosje. Af en aan.

Ik heb er een delay switch tussen gezet van 60 sec.
ALS delayswitch UIT, EN vochtigheid =< 18% DAN zet pushedco aan
(eventueel uitbreiden met een tijdvak waarin dit moet gelden)

Om de delayswitch te sturen heb ik:
ALS vocht plant ANY CHANGE, EN delayswitch UIT, EN vocht plant =<18%, DAN delayswitch AAN

Dit moet als het goed is de loze 0% polls opvangen. Komt het vochtniveau daadwerkelijk te laag, dan zal je pas 1 min later een melding krijgen.
hmmm...

Het lijkt er op dat ANY CHANGE constant polled met de flora. Batterij in 1 dag helemaal leeg :')
Ik ben zelf niet zo van het triggeren binnen een bandbreedte, omdat het maar eenmalig die bandbreedte betreedt en er dus geen back up is.
Even zien of daar wat anders voor te fixen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
@Rgerr Had jij het nu nog voor elkaar gekregen je foscam in homebridge werkend te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:35:
@Rgerr Had jij het nu nog voor elkaar gekregen je foscam in homebridge werkend te krijgen :?
Ja, werkt perfect met https://github.com/45clouds/homebridge-ip-camera :)

Even de tutorial volgen, juist rtsp feed vinden en separaat toevoegen in de Woning app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
welke cam heb je dan precies, of moet het met elke fosscam gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:44:
welke cam heb je dan precies, of moet het met elke fosscam gaan?
Ik heb een aantal Foscam FI9853EP hangen, maar volgens mij moet het met elke ip cam kunnen werken. Zolang er maar een static ip en rtsp feed te verkrijgen is uit de cam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Rgerr schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:53:
[...]

Ik heb een aantal Foscam FI9853EP hangen, maar volgens mij moet het met elke ip cam kunnen werken. Zolang er maar een static ip en rtsp feed te verkrijgen is uit de cam.
Misschien toch ook maar eens beginnen met Homebridge. Ik heb zelf een Foscam C1-B. Een static ip is al gelukt. Nu nog even testen of rtsp lukt. Volgens mij kan ik dat laatste eenvoudig doen via VLC.
https://www.foscam.nl/ind...mijn-c1-v3-en-fi9803p-v4/

Indien dit lukt, dan heb je dus op de Favorieten pagina van de Woning app direct de camera (met beeld) zichtbaar?
Pagina: 1 ... 4 ... 52 Laatste