Homebridge topic

Pagina: 1 ... 18 ... 52 Laatste
Acties:

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-01 18:10
paQ schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:04:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je dus een verloopstekker nodig hebt, daar de ac mate op, daar weer een verloopstekker op en dáár dan je AC in die dan ook nog eens in het zichtveld van je binnenunit moet hangen.
1... bij meerdere binnenunits heb je weer pech.

Ik vind het maar een vreemde en niet geheel ongevaarlijke oplossing.
Bij een ‘andere’ IR booster moet hij toch ook in het zichtveld van de AC worden gehangen? Ga het in elk geval proberen, anders wordt ie wel gebruikt als alleen tweede gateway. :+

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-10-2025
meesje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:36:
@RoTeK70 Is het nu gelukt met de Foscam C1 camera?
Nou ik kom er niet uit. Het platform wordt niet geladen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nPeKpMY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3gkGB4k.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door RoTeK70 op 06-08-2018 19:45 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03
Rgerr schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:18:
[...]

Bij een ‘andere’ IR booster moet hij toch ook in het zichtveld van de AC worden gehangen? Ga het in elk geval proberen, anders wordt ie wel gebruikt als alleen tweede gateway. :+
Ja, maar dan zitten er geen 4 stekkers op elkaar :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Rgerr
paQ schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:35:
[...]

Ja, maar dan zitten er geen 4 stekkers op elkaar :+
Kwestie van wandcontactdoos vervangen voor US standaard, stekker van de airco vervangen voor US standaard en je bent binnen, enige ‘risico’ is dan de Xiaomi gateway... Geen stapeling van wandcontactdoos-adapter-gateway-adapter-airco. Maar begrijp wat je bedoeld hoor, vind dit wel een beter idee dan een lelijke Broadlink op een witte muur drukken, deze ‘valt’ nog een beetje weg om het maar zo te zeggen. :+

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:23
@RoTeK70 Gaat het zonder de ffmpeg-omx plugin wel goed?

• RoTeK70
meesje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:43:
@RoTeK70 Gaat het zonder de ffmpeg-omx plugin wel goed?
Nee ook niet. Hij laat het platform niet.

Config.Json ook al gechecked via jsonlint

• meesje
@RoTeK70 Wel stappenplan volg je? Die in de topic start? Wat gebeurt er als je die stappen volgt, incl. bijvoorbeeld de weather plugin?

• RoTeK70
meesje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:52:
@RoTeK70 Wel stappenplan volg je? Die in de topic start? Wat gebeurt er als je die stappen volgt, incl. bijvoorbeeld de weather plugin?
Ik begin wel weer helemaal opnieuw maar dan via topic start. pffff

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-01 00:28

flexje

got-father

Guys,

Ik krijg mijn woning niet meer te zien, en de accessoires ook niet meer. Draai het via Homebridge / edomoticz.

Alles gereset. Woning verwijderd. icloud -> woning uit - en aangezet.

Als ik de code handmatig invoer, blijft ie zoeken.
Als ik de QR-code scan van homebridge krijg ik de melding dat de accessoire al toegevoegd is...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• meesje
RoTeK70 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:08:
[...]

Ik begin wel weer helemaal opnieuw maar dan via topic start. pffff
Als je die stappen volgt, begin je in ieder geval met een werkende homebridge configuratie. Daarna nog wellicht homebridge als een service laten opstarten (dus bij elke boot en reboot van je rpi wordt dan gelijk homebridge opgestart).

• Rgerr
flexje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:12:
Guys,

Ik krijg mijn woning niet meer te zien, en de accessoires ook niet meer. Draai het via Homebridge / edomoticz.

Als ik de QR-code scan van homebridge krijg ik de melding dat de accessoire al toegevoegd is...
Je Homebridge hub zit ook niet meer ergens verborgen in een kamer? Probeer eens uit -en in te loggen op iCloud, vervolgens kijken of je zeker je huidige woning hebt verwijderd in de Woning app. Er zijn in het verleden issues geweest over het opnieuw toevoegen van Homebridge aan HomeKit, maar dat is volgens mij verholpen.

• meesje
flexje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:12:
Guys,

Heb je wellicht nog een 'woning' in HomeKit? Dat kun je checken op de homepage van de Woning app via het 'gps' icoontje linksboven.

• flexje

flexje

got-father

meesje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:47:
[...]

Heb je wellicht nog een 'woning' in HomeKit? Dat kun je checken op de homepage van de Woning app via het 'gps' icoontje linksboven.
Alle woningen zijn verwijderd. Tot ik weer een 'aan de slag' splash krijg.

• RoTeK70
meesje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:13:
[...]

Als je die stappen volgt, begin je in ieder geval met een werkende homebridge configuratie. Daarna nog wellicht homebridge als een service laten opstarten (dus bij elke boot en reboot van je rpi wordt dan gelijk homebridge opgestart).
Ik stop ermee dan maar geen camera. Nu 4 x geprobeerd wordt er gek van.
Zonder platform camere-ffmpeg-omx werkt HomeBridge prima met bijvoorbeeld de accessoires mijn NAS en temp rasp. Misschien later nog een poging doen. Maar nu even helemaal klaar mee!!!!! :( :( :(

Bedankt voor jullie support.

• meesje
@RoTeK70 Aan de ene kant heb ik begrip voor je frustratie; flink balen als het niet werkt. Aan de andere kant snap ik niet dat je niet meer info geeft. Het komt mij allemaal een beetje gehaast over.
Heb je alle stappen wel precies uitgevoerd? Welke stappen heb je überhaupt uitgevoerd? Eerst deed homebridge het kennelijk helemaal niet, en nu? Wat werkt er nu wel? Alleen de camera niet? De rest wel? Heb je geen beeld? Start homebridge helemaal niet op als omx is geïnstalleerd? Welke errors krijg je in de logs? Zie je errors verschijnen tijdens het installeren van de homebridge en/of plugins? etc, etc, etc.

Volg gewoon de topic start. Dan heb je homebridge + weather plugin werkend. Installeer vervolgens de config-ui-x plugin en daarna de ffmpeg-omx. Dit werkt 100%. Bij de omx plugin moet je wel de pre-req's volgen. B.v. dat je ffmpeg.deb installeert en je user (pi?) video rechten geeft.

Als je dit werkend hebt, ga dan proberen de Synology en pi temp plugin te installeren.

• Rgerr
Meer mogelijkheden voor HomeKit? Apple sluit zich aan bij The Thread Group

https://www.iculture.nl/n...roup-aangesloten-homekit/

• RoTeK70
meesje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:06:
@RoTeK70 Aan de ene kant heb ik begrip voor je frustratie; flink balen als het niet werkt. Aan de andere kant snap ik niet dat je niet meer info geeft. Het komt mij allemaal een beetje gehaast over.
Heb je alle stappen wel precies uitgevoerd? Welke stappen heb je überhaupt uitgevoerd? Eerst deed homebridge het kennelijk helemaal niet, en nu? Wat werkt er nu wel? Alleen de camera niet? De rest wel? Heb je geen beeld? Start homebridge helemaal niet op als omx is geïnstalleerd? Welke errors krijg je in de logs? Zie je errors verschijnen tijdens het installeren van de homebridge en/of plugins? etc, etc, etc.

Volg gewoon de topic start. Dan heb je homebridge + weather plugin werkend. Installeer vervolgens de config-ui-x plugin en daarna de ffmpeg-omx. Dit werkt 100%. Bij de omx plugin moet je wel de pre-req's volgen. B.v. dat je ffmpeg.deb installeert en je user (pi?) video rechten geeft.

Als je dit werkend hebt, ga dan proberen de Synology en pi temp plugin te installeren.
Meesje, ik ben jou inderdaad wel een verklaring verschuldigd.

Ik heb 2 Raspberry's eentje met Domoticz en HomeBridge waar alleen Edomoticz plugin op draait. Deze werkt top!

De andere Raspberry heb ik alleen voorzien van een tweede HomeBridge welke ik via een app op de iPhone configureer. (app heet ook Homebridge) werkt op zich prima. Als ik alleen mijn Synology en temp meeting rasp installeer werkt HomeBridge prima. Echter als ik via die app de Config.Json aanpas dan gaat het mis en werkt uiteindelijk niks meer. Config.Json gewoon laten checken en deze is goed.

Dus wat ik inderdaad nog niet heb gedaan is HomeBridge via startpost geïnstalleerd en ook nog niet voorzien van config-ui-x plugin. Ik denk dat ik dit binnenkort maar eens moet gaan proberen. Ben er nu even klaar mee! Bedankt voor je support _/-\o_ . Ik meld mij weer als ik een nieuwe poging ga wagen. ;)

• meesje
RoTeK70 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

Meesje, ik ben jou inderdaad wel een verklaring verschuldigd.

Ik heb 2 Raspberry's eentje met Domoticz en HomeBridge waar alleen Edomoticz plugin op draait. Deze werkt top!

De andere Raspberry heb ik alleen voorzien van een tweede HomeBridge welke ik via een app op de iPhone configureer. (app heet ook Homebridge) werkt op zich prima. Als ik alleen mijn Synology en temp meeting rasp installeer werkt HomeBridge prima. Echter als ik via die app de Config.Json aanpas dan gaat het mis en werkt uiteindelijk niks meer. Config.Json gewoon laten checken en deze is goed.

Dus wat ik inderdaad nog niet heb gedaan is HomeBridge via startpost geïnstalleerd en ook nog niet voorzien van config-ui-x plugin. Ik denk dat ik dit binnenkort maar eens moet gaan proberen. Ben er nu even klaar mee! Bedankt voor je support _/-\o_ . Ik meld mij weer als ik een nieuwe poging ga wagen. ;)
Wat betreft die andere Raspberry, heb je die geconfigureerd middels de app genoemd in onderstaand artikel?
https://smartapfel.de/hom...aspberry-pi-installieren/

Destijds leek me dat ook wel een handige manier voor het installeren en onderhouden van homebridge.
Nu ik wat meer ervaring met homebridge vraag ik me af of via een dergelijke app wel alle benodigde prereq's worden geïnstalleerd. Ik heb zo'n vermoeden van niet. Zoals in eerder bericht aangegeven, moeten voor de ffmpeg-omx plugin een paar extra stappen uitgevoerd worden. Als dat niet gebeurt, werkt de plugin niet correct.

Laat maar weten of je tzt nog hulp nodig hebt. We horen het graag.

• RoTeK70
meesje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:19:
[...]

Wat betreft die andere Raspberry, heb je die geconfigureerd middels de app genoemd in onderstaand artikel?
https://smartapfel.de/hom...aspberry-pi-installieren/

Destijds leek me dat ook wel een handige manier voor het installeren en onderhouden van homebridge.
Nu ik wat meer ervaring met homebridge vraag ik me af of via een dergelijke app wel alle benodigde prereq's worden geïnstalleerd. Ik heb zo'n vermoeden van niet. Zoals in eerder bericht aangegeven, moeten voor de ffmpeg-omx plugin een paar extra stappen uitgevoerd worden. Als dat niet gebeurt, werkt de plugin niet correct.

Laat maar weten of je tzt nog hulp nodig hebt. We horen het graag.
Bent toch maar begonnen met startpost maar loop dan hier tegenaan. Want ik wil alles via Putty installeren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bQ4O5QV.png

Verder is dat inderdaad de app die ik gebruik(te) werkt op zich best goed.

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Maar als je met Putty werkt kun je dit toch ook gewoon doen?!??
Start putty op, log in en doe meteen nadat je ingelogd bent
nano /home/pi/.homebridge/config.json
Of snap ik het nu niet helemaal....?

Have Fun Funske

• meesje
RoTeK70 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:54:
[...]

Bent toch maar begonnen met startpost maar loop dan hier tegenaan. Want ik wil alles via Putty installeren.

[afbeelding]

Verder is dat inderdaad de app die ik gebruik(te) werkt op zich best goed.
Ik doe ook alles headless (via terminal-ssh).

Mijn ervaring is dat je eerst een keer homebridge moet opstarten. Dan wordt vanzelf het config.json bestand aangemaakt in de betreffende folder (of in ieder geval wordt de betreffende folder aangemaakt). En kun je met 'sudo nano config.json' het bestand aanpassen (aanmaken).

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:40

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Dat klopt, doe ik net 5 minuten geleden. Eerst een keer homebridge starten, anders is de homebridge folder er nog niet.

www.oldskoolnl.nl

• RoTeK70
meesje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:17:
[...]

Ik doe ook alles headless (via terminal-ssh).

Mijn ervaring is dat je eerst een keer homebridge moet opstarten. Dan wordt vanzelf het config.json bestand aangemaakt in de betreffende folder (of in ieder geval wordt de betreffende folder aangemaakt). En kun je met 'sudo nano config.json' het bestand aanpassen (aanmaken).
Ja dat was het. Bedankt.

Nu eerste plugin installeren. :)

• RoTeK70
meesje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:06:

Na install OpenWeather plugin en een andere om te testen raspberrypi-temperature en na een backup verder met config-ui-x plugin ik kan zien dat deze draait dus dat werkt Config.Json ook aangepast maar ik kan hem niet benaderen via localhost:8080. twee browsers geprobeerd. Kan ik 8080 ook veranderen in ???? en moet ik HomeBridge misschien met een parameter opstarten?

Gelukt, moest homebridge -I misschien beter lezen 8)7
Nu begonnen met homebridge-camera-ffmpeg-omx
Ik strand bij de rechten denk ik: sudo usermod -aG video pi (of is dit commando niet goed?)
Daarna plugin install maar dan zie ik errors betreffende directory's e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door RoTeK70 op 07-08-2018 17:24 ]

• meesje
RoTeK70 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:20:
[...]

Na install OpenWeather plugin en een andere om te testen raspberrypi-temperature en na een backup verder met config-ui-x plugin ik kan zien dat deze draait dus dat werkt Config.Json ook aangepast maar ik kan hem niet benaderen via localhost:8080. twee browsers geprobeerd. Kan ik 8080 ook veranderen in ???? en moet ik HomeBridge misschien met een parameter opstarten?

Gelukt, moest homebridge -I misschien beter lezen 8)7
Nu begonnen met homebridge-camera-ffmpeg-omx
Ik strand bij de rechten denk ik: sudo usermod -aG video pi (of is dit commando niet goed?)
Daarna plugin install maar dan zie ik errors betreffende directory's e.d.
Ik kan me niet herinneren dat ik problemen had met gewone 'homebridge' commando. De -I heb ik op een gegeven moment alleen maar gebruikt om de accessoires zichtbaar te krijgen in config-ui-x (zeg maar een extra tab). In ieder geval mooi dat het bij jou een probleem heeft verholpen.

Je usermod commando is zo te zien goed. Heb je stappen 1a en 1b (https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg-omx) ook gevolgd?

Waarom denk je dat je bij de rechten strandt? Krijg je een foutmelding bij het uitvoeren van het usermod commando?

Heb je bij het uitvoeren van stap 2 wel 'sudo' er voor gezet? Dus:
code:
1
sudo npm install -g homebridge-camera-ffmpeg-omx

Als je foutmeldingen krijgt, is het trouwens wel handig om direct, en exact, aan te geven welke commando's je hebt uitgevoerd en welke foutmeldingen je krijgt.

• flexje

flexje

got-father

Hoi,

Hoe krijg ik de volgende errors weg? :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Error: listen EADDRINUSE :::51826
    at Server.setupListenHandle [as _listen2] (net.js:1335:14)
    at listenInCluster (net.js:1383:12)
    at Server.listen (net.js:1470:7)
    at EventedHTTPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/util/eventedhttp.js:60:19)
    at HAPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/HAPServer.js:158:20)
    at Bridge.Accessory.publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/Accessory.js:607:16)
    at Server._publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:127:16)
    at Server.run (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:96:10)
    at module.exports (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/cli.js:43:10)
    at Object.<anonymous> (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge:17:22)

• meesje
flexje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:42:
Hoi,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    at EventedHTTPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/util/eventedhttp.js:60:19)
    at HAPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/HAPServer.js:158:20)
    at Bridge.Accessory.publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/Accessory.js:607:16)
    at Server._publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:127:16)
    at Object.<anonymous> (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge:17:22)
Wat gaat er vooraf aan deze foutmelding? Terrorsource had ook een dergelijke foutmelding. Ik kan niet zo snel terug vinden wat de oplossing was.
TerrorSource in "Homebridge topic"

• Rgerr
flexje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:42:
Hoi,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Je hebt nog een keer Homebridge draaien, hij geeft aan dat de poort 51826 IN USE is. Hoe krijg je die weg? Simpel, homebridge afsluiten.

• flexje

flexje

got-father

Rgerr schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:15:
[...]

Je hebt nog een keer Homebridge draaien, hij geeft aan dat de poort 51826 IN USE is. Hoe krijg je die weg? Simpel, homebridge afsluiten.
Hoe kan homebridge / een service meerdere keren tegelijk draaien?

• Rgerr
flexje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

Hoe kan homebridge / een service meerdere keren tegelijk draaien?
Bijvoorbeeld als service en handmatig.

• RoTeK70
meesje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:18:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik problemen had met gewone 'homebridge' commando. De -I heb ik op een gegeven moment alleen maar gebruikt om de accessoires zichtbaar te krijgen in config-ui-x (zeg maar een extra tab). In ieder geval mooi dat het bij jou een probleem heeft verholpen.

Je usermod commando is zo te zien goed. Heb je stappen 1a en 1b (https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg-omx) ook gevolgd?

Waarom denk je dat je bij de rechten strandt? Krijg je een foutmelding bij het uitvoeren van het usermod commando?

Heb je bij het uitvoeren van stap 2 wel 'sudo' er voor gezet? Dus:
code:
1
sudo npm install -g homebridge-camera-ffmpeg-omx

Als je foutmeldingen krijgt, is het trouwens wel handig om direct, en exact, aan te geven welke commando's je hebt uitgevoerd en welke foutmeldingen je krijgt.
homebridge -I heeft inderdaad geen effect op het wel of niet werken van config-ui-x. Best handig zo via de browser. Verder gaf Sudo de oplossing voor de install van camera-ffmpeg-omx.
Dus alles werk nu qua plugins en zo maar nu kom ik niet uit de opbouw van de config.Json. Al een half uur geprobeerd 2 platforms samen te voegen en checken via JSONLint. Kan iemand mij opgang helpen.
Dit is de bestaande Config.Json:
{
"bridge": {
"name": "Homebridge",
"username": "CC:22:3D:E3:CE:30",
"port": 51826,
"pin": "031-45-154"
},
"description": "Mijn homekit configuratie",
"accessories": [
{
"accessory": "RaspberryPiTemperature",
"name": "RaspberryPi CPU Temperature"
}
],
"platforms": [
{
"platform": "config",
"name": "Config",
"port": 8080,
"sudo": true
}
]
}

En daar moet ik dit deel aan toevoegen:

{
"platform": "Camera-ffmpeg-omx",
"cameras": [
{
"name": "Foscam C1",
"videoConfig": {
"source": "-re -i rtsp://user:pwd@192.168.1.4/videoMain",
"stillImageSource": "-i http://192.168.1.4:88//cg...icture2&usr=user&pwd=pwd",
"maxStreams": 2,
"maxWidth": 1280,
"maxHeight": 720,
"maxFPS": 23
}
}
]
}

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:26
RoTeK70 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:17:
[...]

homebridge -I heeft inderdaad geen effect op het wel of niet werken van config-ui-x. Best handig zo via de browser. Verder gaf Sudo de oplossing voor de install van camera-ffmpeg-omx.
Dus alles werk nu qua plugins en zo maar nu kom ik niet uit de opbouw van de config.Json. Al een half uur geprobeerd 2 platforms samen te voegen en checken via JSONLint. Kan iemand mij opgang helpen.
Dit is de bestaande Config.Json:
{
},
{
}
],
{
}
]
}

En daar moet ik dit deel aan toevoegen:

{
{
"stillImageSource": "-i http://192.168.1.4:88//cg...icture2&usr=user&pwd=pwd",
}
}
]
}
Kijk hier eens: TerrorSource in "Homebridge topic" ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• meesje
@RoTeK70 Onderstaande zou het moeten zijn. In het vervolg even kopiëren uit config-ui-x of jsonlint en tussen code tags zetten. Dat maakt het allemaal een stukje leesbaarder. Ook heb ik de &quot (2x) maar weggehaald. ;) Dat is het voordeel van de code tags, dan wordt er niks door de tweakers webpagina aangepast.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
{
    },
    "accessories": [{
    }],
    "platforms": [{
        },
        {
            "cameras": [{
                    "stillImageSource": "-i http://192.168.1.4:88//cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=user&pwd=pwd",
                }
            }]
        }
    ]
}

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 08-08-2018 10:00 ]

• RoTeK70
meesje schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:57:
@RoTeK70 Onderstaande zou het moeten zijn. In het vervolg even kopiëren uit config-ui-x of jsonlint en tussen code tags zetten. Dat maakt het allemaal een stukje leesbaarder. Ook heb ik de &quot (2x) maar weggehaald. ;) Dat is het voordeel van de code tags, dan wordt er niks door de tweakers webpagina aangepast.
Jij bent een grote held! Super het werkt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nu eerst back-uppen en daarna kijken hoe ik Homebrdige automatisch kan laten opstarten.

Weet iemand ook of je ook de camerabeelden in de Eve app kan krijgen?

Nogmaals super bedankt voor je geduld en hulp! :)

• Rgerr
RoTeK70 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:55:
[...]

Nu eerst back-uppen en daarna kijken hoe ik Homebrdige automatisch kan laten opstarten.

https://github.com/nfarin...eBridge-on-a-Raspberry-Pi

Gebruik bij voorkeur systemctl of init.d methode.

• RoTeK70
meesje schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:57:
Ik moet ook nog veel leren van het forum zie ik wel. Ik beloof beterschap. Bedankt.
Camera beelden in EVE app heb ik ook gevonden.

• RoTeK70
Heb dit even bekeken maar vind ik nog te lastig dus wacht ik nog even met het automatisch opstarten.

• meesje
RoTeK70 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:55:
[...]

In de Elgato Eve app zie je onder At a Glance de diverse tegels. Als het goed is, staat daar ook de Foscam tussen. Zo niet, dan even editen en toevoegen. Wanneer je op de Foscam tegel klikt, start beeldvullende de live stream. Mijn ervaring is de stream beter werkt onder Eve dan in de Woning app. In de Woning app stopt de live stream na 2,5-3 minuut. Dat gebeurt ook in de Eve app, echter het beeld gaat even op zwart maar daarna gaat de stream weer verder.

Een backup is zeker aan te raden! Zeker als je nu verder gaat klooien. ;) Ik heb al vaak genoeg terug moeten grijpen op een backup.

Om homebridge automatisch te laten opstarten volg ik altijd de tien stappen op deze pagina:
https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/

Vergeet daarna niet het 'usermod' commando (voor ffmpeg-omx) uit te voeren voor de homebridge user. Anders heb je geen beeld. De user homebridge moet ook de juiste rechten krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 08-08-2018 13:43 ]

• Rgerr
Even een korte vraag: heeft iemand al eens last gehad dat geen van de Homebridge accessoires meer wil bijwerken, maar de hub wel 'gewoon' reageert in Woning app? Heb er nu zo'n anderhalve dag last van.

• Rgerr
RoTeK70 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:38:
[...]

Heb dit even bekeken maar vind ik nog te lastig dus wacht ik nog even met het automatisch opstarten.
Mocht je er niet uit komen, iemand hier wil je altijd wel even uit de brand helpen. :)

• Rgerr
Rgerr schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:50:
Even een korte vraag: heeft iemand al eens last gehad dat geen van de Homebridge accessoires meer wil bijwerken, maar de hub wel 'gewoon' reageert in Woning app? Heb er nu zo'n anderhalve dag last van.
Na uren geklooi heb ik de handdoek in de ring gegooid en de hele woning verwijderd, alle hubs uit -en ingelogd en alles opnieuw toegevoegd. :+ 8)7

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:43
Rgerr schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:02:
[...]

Na uren geklooi heb ik de handdoek in de ring gegooid en de hele woning verwijderd, alle hubs uit -en ingelogd en alles opnieuw toegevoegd. :+ 8)7
Had je deze post van Meesje wel gezien in Homekit topic?

• Rgerr
DJGizbo schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:04:
[...]

Had je deze post van Meesje wel gezien in Homekit topic?

[...]
Gezien, gedownload, gekocht, maar niet gebruikt. Wilde het zekere voor het onzekere nemen en grondig te werk gaan. ;) Vandaag de automatiseringen opnieuw instellen en dàn een back-up draaien.

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:43
Rgerr schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:08:
[...]

Gezien, gedownload, gekocht, maar niet gebruikt. Wilde het zekere voor het onzekere nemen en grondig te werk gaan. ;) Vandaag de automatiseringen opnieuw instellen en dàn een back-up draaien.
Verstandig inderdaad.

Ik heb gisteren mijn Raspberry binnen gekregen, geïnstalleerd via het stappenplan van de topicstart en het werkt! Meteen ook de tip van Meesje aangeschaft. Ik heb een vóór en ná backup gemaakt. Nu lekker aankloten en steeds meer plugins installeren... :9

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ben weer helemaal opnieuw begonnen. Werd er helemaal gek van. Kon MQTT niet goed krijgen op de RPI en die heb ik weer nodig om mijn homebridge te laten communiceren met Sonoff ivm de DS18b20.

Ik heb Homebridge via Docker geïnstalleerd en dat werkt redelijk naar behoren. Nu loop ik tegen de volgende dingen aan en ben ik benieuwd of jullie dit ook hebben:

• Docker is soms erg traag (lees: kan wel 5minuten duren) totdat hij hem opent in de browser.
• Plugins installeren via Docker werkt echter vind hij lang niet alles (voorbeeld ps4-waker) kan ik deze gewoon handmatig installeren via de terminal?
• Klopt het dat hij Homebridge bij restart automatisch opstart via Docker? Dus dat ik dit niet meer handmatig hoef in te stellen?

• meesje
@Shadow343 Waarom installeer je homebridge via docker?

• Rgerr
Shadow343 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:05:
Ben weer helemaal opnieuw begonnen. Werd er helemaal gek van. Kon MQTT niet goed krijgen op de RPI en die heb ik weer nodig om mijn homebridge te laten communiceren met Sonoff ivm de DS18b20.

Ik heb Homebridge via Docker geïnstalleerd en dat werkt redelijk naar behoren. Nu loop ik tegen de volgende dingen aan en ben ik benieuwd of jullie dit ook hebben:

• Docker is soms erg traag (lees: kan wel 5minuten duren) totdat hij hem opent in de browser.
• Plugins installeren via Docker werkt echter vind hij lang niet alles (voorbeeld ps4-waker) kan ik deze gewoon handmatig installeren via de terminal?
• Klopt het dat hij Homebridge bij restart automatisch opstart via Docker? Dus dat ik dit niet meer handmatig hoef in te stellen?
Het nut van Docker in dit geval ontgaat mij volledig. Gezien je zoveel issues hebt in Docker, zou ik je adviseren om het normaal op een RPi (die je kennelijk al hebt liggen) te installeren.

Afgelopen tijd zijn er meer tweakers geweest met vragen en issues mbt Docker. Ik heb me er kort over in gelezen, maar begrijp niet waarom iemand daarvoor zou kiezen i.p.v. Homebridge op RPi. Volg de begin post en je hebt een snelle, werkende, stabiele Homebridge instance draaien met (indien nodig) support op het forum, want Docker blijft toch een geval apart waar weinig voldoende ervaring mee hebben/betere oplossingen voor zijn voor Homebridge.

• Shadow343
meesje schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:21:
@Shadow343 Waarom installeer je homebridge via docker?
Rgerr schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:16:
[...]

Het nut van Docker in dit geval ontgaat mij volledig. Gezien je zoveel issues hebt in Docker, zou ik je adviseren om het normaal op een RPi (die je kennelijk al hebt liggen) te installeren.

Afgelopen tijd zijn er meer tweakers geweest met vragen en issues mbt Docker. Ik heb me er kort over in gelezen, maar begrijp niet waarom iemand daarvoor zou kiezen i.p.v. Homebridge op RPi. Volg de begin post en je hebt een snelle, werkende, stabiele Homebridge instance draaien met (indien nodig) support op het forum, want Docker blijft toch een geval apart waar weinig voldoende ervaring mee hebben/betere oplossingen voor zijn voor Homebridge.
Bedankt voor jullie antwoorden!

De reden dat ik naar Docker ben gegaan is met name het stukje gemak. Ik kan nu vanuit de browser alles updaten/plugins installeren/de config instellen en de terminal bedienen. Ik heb de RPI namelijk alleen op het stroom hangen en moet continue van HDMI switchen op de TV wil ik hem fatsoenlijk gebruiken want ik maar irritant vond. Alsnog over gaan naar de normale installatie? Dit had ik hiervoor echter is het me toen volledig misgegaan betreft MQTT door Jessie ipv Stretch.

• meesje
Shadow343 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

[...]

De reden dat ik naar Docker ben gegaan is met name het stukje gemak. Ik kan nu vanuit de browser alles updaten/plugins installeren/de config instellen en de terminal bedienen. Ik heb de RPI namelijk alleen op het stroom hangen en moet continue van HDMI switchen op de TV wil ik hem fatsoenlijk gebruiken want ik maar irritant vond. Alsnog over gaan naar de normale installatie? Dit had ik hiervoor echter is het me toen volledig misgegaan betreft MQTT door Jessie ipv Stretch.
Wat betreft aan de tv hangen/hdmi switchen, dat is helemaal niet nodig. Ik doe mijn installatie altijd volledig headless. Als je raspbian op je SD kaart hebt gezet, voeg je nog een leeg bestaand genaamd 'ssh' toe. Je kunt vanaf dan direct met terminal een connectie maken naar je RPI en van alles installeren. Daarnaast VNC aanzetten je hebt geen (tv) scherm meer nodig.

• Shadow343
meesje schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Wat betreft aan de tv hangen/hdmi switchen, dat is helemaal niet nodig. Ik doe mijn installatie altijd volledig headless. Als je raspbian op je SD kaart hebt gezet, voeg je nog een leeg bestaand genaamd 'ssh' toe. Je kunt vanaf dan direct met terminal een connectie maken naar je RPI en van alles installeren. Daarnaast VNC aanzetten je hebt geen (tv) scherm meer nodig.
Klopt! Dit werkte bij het begin prima voor me totdat ik het ook met de wifi instelling in wou regelen. Ik kon niet meer switchen naar wifi door de config file. Alleen weer opnieuw moeten installeren. Voor de VNC is daar een speciaal programmatje voor of heeft RPI dit al standaard?

• Rgerr
Shadow343 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

[...]

Gooi die docker er uit, en installeer een verse stuk Raspian op je sd kaart. Na het opstarten, even VNC aan zetten via sudo raspi-config, inloggen op VNC (icoontje rechtsboven) en je kunt met je smartphone op je pi zonder extern beeldscherm. Ik weet dat @meesje het net iets anders doet met SSH, maar dit heeft mijn voorkeur.

Vervolgens stappenplan volgens zoals omschreven en installeer je Homebridge-Config-ui-x plug-in. Hiermee krijg je ook een webinterface net als op docker.

• meesje
Shadow343 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:38:
[...]

Klopt! Dit werkte bij het begin prima voor me totdat ik het ook met de wifi instelling in wou regelen. Ik kon niet meer switchen naar wifi door de config file. Alleen weer opnieuw moeten installeren. Voor de VNC is daar een speciaal programmatje voor of heeft RPI dit al standaard?
Zie stap 4 in de topic start.
Op mijn Mac heb ik VNC Viewer (RealVNC) geïnstalleerd. En zoals @Rgerr aangeeft, kan VNC ook vanaf b.v. je iPad.

• Shadow343
Rgerr schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:44:
[...]

Gooi die docker er uit, en installeer een verse stuk Raspian op je sd kaart. Na het opstarten, even VNC aan zetten via sudo raspi-config, inloggen op VNC (icoontje rechtsboven) en je kunt met je smartphone op je pi zonder extern beeldscherm. Ik weet dat @meesje het net iets anders doet met SSH, maar dit heeft mijn voorkeur.

Vervolgens stappenplan volgens zoals omschreven en installeer je Homebridge-Config-ui-x plug-in. Hiermee krijg je ook een webinterface net als op docker.
Helder! Ga ik het weer op die manier doen. Hopelijk valt Mosquitto nu ook weer mee. Dit viel gelukkig reuze mee na herinstallatie. Ik had tevens standaard ingesteld dat de PI elke nacht opnieuw opstart en homebridge opstart. Bedankt heren!

• Rgerr
Shadow343 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:31:
[...]

Helder! Ga ik het weer op die manier doen. Hopelijk valt Mosquitto nu ook weer mee. Dit viel gelukkig reuze mee na herinstallatie. Ik had tevens standaard ingesteld dat de PI elke nacht opnieuw opstart en homebridge opstart. Bedankt heren!
Heb wat anders voor elke nacht rebooten: geheugen elke nacht legen. Gewoon via crontab:
code:
1
echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches
(als root, sudo is niet voldoende).

• Shadow343
Rgerr schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:38:
[...]

Heb wat anders voor elke nacht rebooten: geheugen elke nacht legen. Gewoon via crontab:
code:
1
Oke! Zelfde (functionele) werking? Ik had met mijn oude installatie vaak dat Homebridge nog wel eens buggy wou zijn vandaar dat ik hier voor koos.

• Rgerr
Shadow343 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:02:
[...]

Oke! Zelfde (functionele) werking? Ik had met mijn oude installatie vaak dat Homebridge nog wel eens buggy wou zijn vandaar dat ik hier voor koos.
Zelfde idee, uiteindelijk loopt geheugen van Rpi vanzelf vol. Alleen nu maak je het zelf leeg i.p.v. volledige reset.

• RoTeK70
Rgerr schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:08:
[...]

Ik heb de app controller pro ook gekocht maar bij werkt die back-up helemaal niet of mis ik iets?
Ik heb een iPhone. bekent probleem of heb ik weer iets speciaals?

• paQ
Er is een probleem met sommige setups volgens de maker.
Ze werken al aan een update.

Ik krijg van mijn thuis setup onmogelijk een backup gedraaid.

• RoTeK70
RoTeK70 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:50:
[...]

Ik heb de app controller pro ook gekocht maar bij werkt die back-up helemaal niet of mis ik iets?
Tuurlijk iPhone wat moet je anders met HomeBridge 8)7

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Net even op Ali aan het kijken. De Mi Flora kost nu gewoon €22,-! Blij dat ik nog een tientje heb betaald. Waarom zijn ze ineens zo duur geworden?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Rgerr
Serena schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:57:
Net even op Ali aan het kijken. De Mi Flora kost nu gewoon €22,-! Blij dat ik nog een tientje heb betaald. Waarom zijn ze ineens zo duur geworden?
Prijzen wisselen nogal eens, check een paar dagen later maar weer eens. Volgens mij is dat zo'n trucje om te laten lijken dat een product 'ineens' goedkoper is geworden waardoor men eerder geneigd is om het te kopen.

• meesje
Ik vind het wel erg bijzonder dat ze allemaal rond de 22 euro zijn. Zowel bij Ali, maar ook bij bij andere bekende CN websites. De eerste twee heb ik destijds rond 11/12 euro voor betaald. De laatste was nog geen 8 euro.

• RoTeK70
Ik heb ondertussen twee camera's in Homekit staan (Bedankt Meesje) een C1 werkt prima en een FI9853EP.
Deze laatste geeft 2 sec beeld en daarna bevriest de stream. Ik moet bij deze ook :88 invullen achter ip adres anders doet deze het helemaal niet. Dit terwijl de poort van ONVIF :888 is. Maar als ik die invul dan werkt hij helemaal niet en dus ook niet zonder poort. Wat gaat er mis? Hieronder mijn (nou mijn, eigenlijk van Meesje)
Nou ik krijg die config.json niet tussen code haken.
Is toch gewoon:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
 {
        "username": "CC:22:3D:E3:CE:XX",
        "port": 5182X,
        "pin": "031-45-XXX"
    },
        {
        }
    ],
        {
        },
        {
                {
                        "source": "-re -i rtsp://XXX:XXX@192.168.1XX.XXX/videoMain",
                        "stillImageSource": "-i http://192.168.1XX.XXX:88//cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snap-Picture2&usr=XXX&pwd=XXXX",
                    }
                },
                {
                    "name": "Foscam C2",
                        "source": "-re -i rtsp://XXX:XXXX@192.168.1XX.XXX:88/videoMain",
                        "stillImageSource": "-i http://192.168.1XX.XXX:88//cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snap-Picture2&usr=XXX&pwd=XXX",
                    }
                }
            ]
        }
    ]
}
?

[ Voor 142% gewijzigd door RoTeK70 op 15-08-2018 15:57 ]

• Rgerr
[ code ] hier de inhoud van je config.json en dan afsluiten met [ /code ] (zonder spaties)

• RoTeK70
Rgerr schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:53:
[ code ] hier de inhoud van je config.json en dan afsluiten met [ /code ] (zonder spaties)
Bedankt! Voel me weel heel stom zo langzamerhand.

• Serena
Rgerr schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Prijzen wisselen nogal eens, check een paar dagen later maar weer eens. Volgens mij is dat zo'n trucje om te laten lijken dat een product 'ineens' goedkoper is geworden waardoor men eerder geneigd is om het te kopen.
Maar ze zijn nu echt ALLEMAAL duurder geworden, da's wel apart…

• RoTeK70
meesje schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

In de Elgato Eve app zie je onder At a Glance de diverse tegels. Als het goed is, staat daar ook de Foscam tussen. Zo niet, dan even editen en toevoegen. Wanneer je op de Foscam tegel klikt, start beeldvullende de live stream. Mijn ervaring is de stream beter werkt onder Eve dan in de Woning app. In de Woning app stopt de live stream na 2,5-3 minuut. Dat gebeurt ook in de Eve app, echter het beeld gaat even op zwart maar daarna gaat de stream weer verder.

Een backup is zeker aan te raden! Zeker als je nu verder gaat klooien. ;) Ik heb al vaak genoeg terug moeten grijpen op een backup.

Om homebridge automatisch te laten opstarten volg ik altijd de tien stappen op deze pagina:
https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/

Vergeet daarna niet het 'usermod' commando (voor ffmpeg-omx) uit te voeren voor de homebridge user. Anders heb je geen beeld. De user homebridge moet ook de juiste rechten krijgen.
Automatisch opstarten Homebridge is ook gelukt inclusief camera beelden. Ben alleen nog niet wilt van de beelden is niet echt realtime veel horten en stoten en mis soms seconden van de live beelden. Maar dit werkt! Top

• Rgerr
RoTeK70 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:12:
[...]

Automatisch opstarten Homebridge is ook gelukt inclusief camera beelden. Ben alleen nog niet wilt van de beelden is niet echt realtime veel horten en stoten en mis soms seconden van de live beelden. Maar dit werkt! Top
Probeer eens GPU geheugen te verhogen: sudo raspi-config, advanced options, memory split. Staat standaard op 64mb dacht ik, verhoog hem eens met een stap. Omx plugin gebruikt het GPU geheugen dus misschien dat het helpt om meer geheugen vrij te maken.

• RoTeK70
Rgerr schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:20:
[...]

Probeer eens GPU geheugen te verhogen: sudo raspi-config, advanced options, memory split. Staat standaard op 64mb dacht ik, verhoog hem eens met een stap. Omx plugin gebruikt het GPU geheugen dus misschien dat het helpt om meer geheugen vrij te maken.
Op 128 gezet en reboot maar geen positief verschil.

• Zootallure
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-10-2025
Da’s een leuke. Had dat probleem ook. Na flink zoeken al een andere oplossing gevonden, homebridge en node-red scripts draaien op mn mac mini server en worden gestart en gemonitord door PM2. Via cron een scriptje dat ‘s nacht pm2 restart homebridge uitvoert. Uit ervaring loopt homebridge idd snel vast.
Zou ook wel lekker zijn voor de marantz netwerk rcvr, baggerbak blijft steeds vaker hangen. Sowieso van plan een sonoff switch voor de kpn decoder en de receiver te plaatsen ivm zuinig endezo...
Rgerr schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:38:
[...]

code:
1

• meesje
RoTeK70 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:12:
[...]

Bij mij loopt het ook niet 100% vloeiend. Linksboven staat bij mij datum en tijd. Ik zie dan dat soms een seconde vrij lang duurt en dan opeens een paar hele snelle seconden achter elkaar. Ik heb nog wat met resolutie en fps gespeeld, maar dat had geen positief effect.

Al met al vind ik het voor mijn doeleinde (monitoring kinderkamer) een meer dan acceptabele oplossing.

• paQ
RoTeK70 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:50:
[...]

Draai nu via testflight de nieuwe versie van de app.
Daar loopt alles prima in.
Er wordt ook inzichtelijk gemaakt waar het back-up systeem mee bezig is. Best netjes :)
Het duurt wel iets langer, maar boeie.

Ik heb twee vrij uitgebreide homekit setups (25+ automatiseringen) en daar doet de app ca 2 minuten over. (Per setup)

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Hi, voor mijn nieuwe woning wil ik graag domotica gaat integreren. Ik wilde dit gaan doen met SmartThings van Samsung maar ik heb er mijn twijfels over en zie meer heil in HomeKit. Ik heb al aardig wat gelezen over HK en HB maar ik weet niet zo goed waar en hoe ik het beste kan beginnen. Moet ik beginnen met een RPi en met HB werken of is het slim om Domoticz of Home Assistent erbij te draaien en kan dat op één RPi?

Ik heb een aantal deursensoren V2 en de humidity/temperature v2 sensor can Aqara naar geen hub omdat ik met smartthings wilde werken. Welke gateway moet ik hiervoor hebben om dit in HK te krijgen?

Ik zou daarnaast straks inbouw dimmers en schakelaars willen gebruiken van bijvoorbeeld Fibaro. Daar heb ik vermoedelijk iets van Domoticz met een zwave of zigbee signaal voor nodig niet waar?

Al met al zoek ik wat hulp om op te starten en iemand die me even in de juiste richting wijst. Alvast bedankt!

• Serena
@Wusser Je gooit nu met tig termen en systemen.
HomeBridge is voor HomeKit.
Heb je een hub voor HK (Apple TV, iPad, HomePod)? Want daar begint het wel zo'n beetje mee. Ik zou eerst zorgen dat HK draait en dan voor HB gaan op een RPi. Rustig opbouwen. Maar dat is mijn bescheiden mening…

• Wusser
@Serena bedankt voor je reactie. Ik ben op de hoogte hoe HK en HB werken. Ik heb een iPad liggen dus die kan ik als hub gebruiken.

De volgende stap is dan HB met een RPi. Ik heb nog geen RPi, is dit het beste model om te pakken? https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi-3b-plus-starterkit

Wat is vervolgens een logische stap? Ik vraag veel maar ik heb graag een plan wat ook iets werkbaars oplevert voor ik begin ;)

• Serena
Wusser schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 00:47:
@Serena bedankt voor je reactie. Ik ben op de hoogte hoe HK en HB werken. Ik heb een iPad liggen dus die kan ik als hub gebruiken.

De volgende stap is dan HB met een RPi. Ik heb nog geen RPi, is dit het beste model om te pakken? https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi-3b-plus-starterkit

Wat is vervolgens een logische stap? Ik vraag veel maar ik heb graag een plan wat ook iets werkbaars oplevert voor ik begin ;)
Weet dat een iPad als hub niet heel geweldig is als hub. Het werkt, maar magertjes….
Verlichting wordt Hue of Trådfri?
Ik lees in het Xiaomi topic dat de V2 Gateway schijnbaar het beste is.

Die RPi is prima!!!

• Rgerr
Wusser schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:53:
Hi, voor mijn nieuwe woning wil ik graag domotica gaat integreren. Ik wilde dit gaan doen met SmartThings van Samsung maar ik heb er mijn twijfels over en zie meer heil in HomeKit. Ik heb al aardig wat gelezen over HK en HB maar ik weet niet zo goed waar en hoe ik het beste kan beginnen. Moet ik beginnen met een RPi en met HB werken of is het slim om Domoticz of Home Assistent erbij te draaien en kan dat op één RPi?

Ik heb een aantal deursensoren V2 en de humidity/temperature v2 sensor can Aqara naar geen hub omdat ik met smartthings wilde werken. Welke gateway moet ik hiervoor hebben om dit in HK te krijgen?

Ik zou daarnaast straks inbouw dimmers en schakelaars willen gebruiken van bijvoorbeeld Fibaro. Daar heb ik vermoedelijk iets van Domoticz met een zwave of zigbee signaal voor nodig niet waar?

Al met al zoek ik wat hulp om op te starten en iemand die me even in de juiste richting wijst. Alvast bedankt!
Voor de Aqara sensoren heb je een gateway van tenminste v2 nodig (de ronde met lamp-ring), er zijn ook nieuwere maar de v2 volstaat (en heeft een lampje die je ook weer kunt gebruiken). Naast Homebridge kun je prima Domoticz draaien op een pi, heb het zelf ook. Je kunt er vervolgens voor kiezen om je Aqara gateway via een plug-in zoals homebridge-mi-aqara-2 in Homekit te krijgen, maar het kan ook via Domoticz en vervolgens met de homebridge-edomoticz plug-in in Homekit. Net wat je zelf prettig vind. Als je je keuze hebt gemaakt, kun je op de pagina van de plug-in een how-to vinden hoe je bepaalde gegevens uit de gateway kan krijgen, hetzelfde geldt voor Domoticz (even googlen op Domoticz aqara gateway).

Fibaro gebruikt z-wave, welke vervolgens in Domoticz kunnen worden opgenomen en dan dus weer met de edomoticz plug-in in Homekit. Je kunt 'droog' een z-wave stick in je pi drukken, en installeren binnen Domoticz.

Ik zag dat je aangaf dat je een iPad als hub wil gaan gebruiken, theoretisch kan dat, praktisch gezien gaat je dat een hoop frustratie opleveren gezien een iPad als hub nogal onstabiel is. Zelf ook meegemaakt en menig andere tweaker in het topic ook. Als ik je van advies mag voorzien, ga tenminste voor een Apple TV 4 of 4K. Nog mooier (maar prijziger) is een HomePod.

Dus, een Aqara gateway, rpi met z-wave stick en je kunt aan de slag! :) Mocht je er toch niet uitkomen, we helpen je hier met alle plezier.

• werchter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 23:31
Fibaro gebruikt z-wave, welke vervolgens in Domoticz kunnen worden opgenomen en dan dus weer met de edomoticz plug-in in Homekit. Je kunt 'droog' een z-wave stick in je pi drukken, en installeren binnen Domoticz.
Fibaro is er ook in een Homekit variant (werkt met Bluetooth Low Energy). Gebruik ik naar volle tevredenheid in combinatie met AppleTV als Homekit hub.

• Rgerr
werchter schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:12:
[...]

Fibaro is er ook in een Homekit variant (werkt met Bluetooth Low Energy). Gebruik ik naar volle tevredenheid in combinatie met AppleTV als Homekit hub.
Niet aan gedacht, maar dat klopt. Fibaro heeft ook HomeKit BLE varianten. Fijn dat het bij jou goed werkt, ik ben geen fan van domotica via bluetooth (zeker niet van BLE), vandaar dat ik het over de z-wave varianten heb gehad.

• Wusser
Bedankt voor de uitgebreide reacties.

@Serena
Ik had al wel een vermoeden dat een iPad inderdaad niet al te best gaat werken. Ik zal hem voor nu gebruiken voor de setup en ik ben van plan om sowieso een ATV 4K te kopen. Bedankt voor het antwoord op mijn Aqara vraag, ik zal eens kijken waar ik die het voordeligst kan bemachtigen.

Wat betreft verlichting heb ik Philips Hue echter weet ik nog niet of ik dat blijf gebruiken ivm specifieke plafondspots waardoor ik naar Fibaro moet grijpen om het beheersbaar te maken.

@Rgerr
Ook bedankt voor het antwoord op Aqara! Wat betreft Domoticz en Homebridge op een RPi, dat is heel mooi het zal even uitzoeken worden hoe dat gaat werken, maar je ziet de vraag vanzelf wel komen haha

Zoals ik hierboven zeg zal mijn iPad een tussenoplossing zijn. Ik wil sowieso een ATV 4K en ik ben erg gecharmeerd van de HomePod, echter vind ik dat nog een lastige omdat ik al wat Sonos producten heb en ik heb graag een systeem als het even kan :) Heb jij of iemand hier ervaring daarmee?

@werchter
Bedankt voor de tip! Ik heb iets van Fibaro icm HK gezien, maar wist nog niet hoe het precies werkte. Ze hebben helaas maar een beperkt aantal producten hiervoor en ik denk dat ik inbouw dimmers en schakelaars wil gaan gebruiken.

Ik ga er eens mee aan de slag en zal jullie op de hoogte houden.

• Rgerr
Wusser schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:17:
@Rgerr
Ook bedankt voor het antwoord op Aqara! Wat betreft Domoticz en Homebridge op een RPi, dat is heel mooi het zal even uitzoeken worden hoe dat gaat werken, maar je ziet de vraag vanzelf wel komen haha

Zoals ik hierboven zeg zal mijn iPad een tussenoplossing zijn. Ik wil sowieso een ATV 4K en ik ben erg gecharmeerd van de HomePod, echter vind ik dat nog een lastige omdat ik al wat Sonos producten heb en ik heb graag een systeem als het even kan :) Heb jij of iemand hier ervaring daarmee?
Sonos heeft pas geleden (https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-siri-airplay-juli-2018/) aangekondigd te gaan werken met Airplay 2 en Siri.

• Wusser
Sonos heeft pas geleden (https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-siri-airplay-juli-2018/) aangekondigd te gaan werken met Airplay 2 en Siri.
Ja dat klopt, volgens mij is de Airplay 2 update ook al uitgerold. Helaas heb ik geen producten van hun die dat ondersteunen :| maar ik zal er eens induiken of dat samen wil gaan.

Edit: Ik kwam dit tegen mocht iemand dit ook willen https://www.the-ambient.c...o-sonos-speaker-group-351 en daar staat dat de Playbar ook werkt en die heb ik toevallig (wel nog in opslag dus nog even wachten haha).

[ Voor 26% gewijzigd door Wusser op 16-08-2018 11:17 ]

• Rgerr
RoTeK70 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:43:
[...]

Op 128 gezet en reboot maar geen positief verschil.
Vreemd, bij mij werkt het dan juist een stuk soepeler. 256mb eens proberen?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:53
Sinds ios 12 beta werkt het bij mij niet meer, iemand hetzelfde probleem of nog beter een oplossing?

Bing

• Serena
bing69 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:39:
Sinds ios 12 beta werkt het bij mij niet meer, iemand hetzelfde probleem of nog beter een oplossing?
Wat werkt niet meer? Je zult echt iets specifieker moeten zijn…

• bing69
Serena schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:45:
[...]

Wat werkt niet meer? Je zult echt iets specifieker moeten zijn…
Hij wil niet meer connecten. Na het ingeven van de code 031-45-154 blijft de app eindeloos draaien.

Bing

• Shadow343
bing69 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:51:
[...]

Hij wil niet meer connecten. Na het ingeven van de code 031-45-154 blijft de app eindeloos draaien.
Al een rollback gedaan naar Ios 11 of beta 4/5 weer terug? Beta 6 is sinds gister uit heb je die al erop staan?

Het nadeel van een beta is dat ze het uit het niets iets niet meer werkt. Ik had het met de Airpods en een beta later deed die het weer.

• flexje

flexje

got-father

[...]

Ik had hetzelfde probleem. Werkte pas weer na het veranderen vd code

• RoTeK70
paQ schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:43:
[...]

Draai nu via testflight de nieuwe versie van de app.
Daar loopt alles prima in.
Er wordt ook inzichtelijk gemaakt waar het back-up systeem mee bezig is. Best netjes :)
Het duurt wel iets langer, maar boeie.

Ik heb twee vrij uitgebreide homekit setups (25+ automatiseringen) en daar doet de app ca 2 minuten over. (Per setup)
Back-up werkt nu prima na update. Top!

• RoTeK70
Rgerr schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:29:
[...]

Vreemd, bij mij werkt het dan juist een stuk soepeler. 256mb eens proberen?
Ook bij 265mb zie ik geen aanwijsbare verbetering. Maar ik heb er vrede mee zo. Als ik echt live beelden wil zien gebruik ik wel DS cam.

Bedankt

• meesje
@bing69 Wat is trouwens de reden dat je beta software installeert? Dat is toch vragen om problemen? Je wilt toch iets fundamenteels als je thuisautomatisering niet verklooien met beta software?

In het beta iOS topic hier op tweakers lees ik ook regelmatig dat apps niet meer werken. Tja, dan kun je lang wachten. Ongetwijfeld heeft de ontwikkelaar het al gefixt, maar de update komt pas in de appstore vlak voor de officiële release van de nieuwe iOS versie.

Aan de andere kant, ieder z’n hobby natuurlijk.... Zo wilde ik eerst ook niet aan het homebridge knutselpakket. ;)

• bing69
meesje schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:21:
@bing69 Wat is trouwens de reden dat je beta software installeert? Dat is toch vragen om problemen? Je wilt toch iets fundamenteels als je thuisautomatisering niet verklooien met beta software?

In het beta iOS topic hier op tweakers lees ik ook regelmatig dat apps niet meer werken. Tja, dan kun je lang wachten. Ongetwijfeld heeft de ontwikkelaar het al gefixt, maar de update komt pas in de appstore vlak voor de officiële release van de nieuwe iOS versie.

Aan de andere kant, ieder z’n hobby natuurlijk.... Zo wilde ik eerst ook niet aan het homebridge knutselpakket. ;)
Basis bij mij is domoticz, dat draait als een zonnetje! Homebridge is leuk omdat het kan. En IOS Beta, ja dat is een afwijking van me.

Bing

• Serena
[...]

Pas eens de code aan in je script. Dus met 1 cijfertje ophogen. Waarschijnlijk doet hij het dan weer.

• bing69
Serena schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:36:
[...]

Pas eens de code aan in je script. Dus met 1 cijfertje ophogen. Waarschijnlijk doet hij het dan weer.
Jammer genoeg maakt dat niets uit :(

Bing

• Serena
bing69 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:36:
[...]

Jammer genoeg maakt dat niets uit :(
Vreemd!!! Ik draai ook de bèta en werkt hier prima.

• bing69
Serena schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:50:
[...]

Vreemd!!! Ik draai ook de bèta en werkt hier prima.
Ik draai op IOS beta 12.8 en domoticz ook de laatste beta....

Bing

• bing69
bing69 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:54:
[...]

Ik draai op IOS beta 12.8 en domoticz ook de laatste beta....
Probleem opgelost!! Dit dankzij https://jsonlint.com
Het zat in een per ongeluk weggehaalde }' O-)

Bing

• RoTeK70
Een vraagje, is de autorisatie in IOS 12 ook aangepast/verbeterd voor Homekit?

Nu kan ik bij iemand die ik uitnodig alleen instellen dat hij/zij niet extern mijn lampen ed kan schakelen en dat hij/zij geen wijzigingen kan maken in de Home app. Ik wil bijvoorbeeld dat ik per schakelaar kan instellen dat iemand deze wel/niet mag bedienen of per kamer is ook goed.
Ik heb mijn vijver geautomatiseerd maar wil niet dat mijn kinderen zo maar de pomp of UV-lamp uitschakelen of mijn lekkage sensor bedienen waardoor er een aantal zaken worden uitgeschakeld.

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:38
Is iemand bekent met deze plugin; https://www.npmjs.com/package/homebridge-hue ?

Hier lijkt het zo te zijn dat ik Xiaomi Aqara/mi devices aan kan sluiten op een Philips Hue Bridge.
Ik was altijd in de veronderstelling dat het niet kon, dus vind dit wel interessant.

Iemand ervaring mee ? :D

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

• Rgerr
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:05:
Is iemand bekent met deze plugin; https://www.npmjs.com/package/homebridge-hue ?

Hier lijkt het zo te zijn dat ik Xiaomi Aqara/mi devices aan kan sluiten op een Philips Hue Bridge.
Ik was altijd in de veronderstelling dat het niet kon, dus vind dit wel interessant.

Iemand ervaring mee ? :D
Heb deze altijd links laten liggen, dacht dat het alleen Hue lampen in Homekit krijgen zou betekenen, maar gezien Hue direct in Homekit komt... :+ Probeer het eens.
Pagina: 1 ... 18 ... 52 Laatste