Het grote Retro Game PC topic

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De keuze van Compaq om de BIOS (of CMOS) configuratie utility op een kleine partitie op je harde schijf te zetten was nog wel het meest opzienbarende. Een aantal Deskpro / Prolinea modellen hadden dit. Het zag er gelikt uit misschien, maar als je HDD stuk ging, moest je maar hopen dat je die speciale setup diskettes had (aangemaakt).

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:38
The Eagle schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:13:
Ah, de Compaq pessarium :+
In de professionele lijn had je de Prosignia en de DeskPro EP. Die laatste zou ik nog wel eens een willen hebben als ik er voor weinig tegenaan loop. Retestabiele machines en goede herinneringen aan vanuit mijn stage in 1999/2000 :)

Mocht er btw iemand zo'n pressario zoeken, staat er toevallig een op MP: https://www.marktplaats.n...esktop-pentium-3-computer

Lijkt wel wat interessante hardware in te zitten, waaronder een zipdrive. En een videokaart waarvan ik de aansluiting niet thuis kan brengen. Die vga snap ik, middenin een svideo volgens mij, maar wat die rechtse moet zijn? Breakout box voor video ingangen ofzoiets?
Die grafische kaart is een S3 Savage 4 in die Compaq en komt naadloos overeen met die ik heb liggen... Die rechter aansluiting kende ik ook niet, maar werd hier DFP genoemd toen ik mijn S3 Savage 4 toonde... Een afkorting van Vesa Digital Flatpanel... Bedoelt dus voor de eerste platte TFT monitoren... ;)

En wie dacht dat dat de enige was die te koop stond:
https://www.marktplaats.n...aq-presario-5296-retro-pc

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 07-02-2026 00:25 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Eagle schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:13:
Ah, de Compaq pessarium :+
In de professionele lijn had je de Prosignia en de DeskPro EP. Die laatste zou ik nog wel eens een willen hebben als ik er voor weinig tegenaan loop. Retestabiele machines en goede herinneringen aan vanuit mijn stage in 1999/2000 :)

Mocht er btw iemand zo'n pressario zoeken, staat er toevallig een op MP: https://www.marktplaats.n...esktop-pentium-3-computer

Lijkt wel wat interessante hardware in te zitten, waaronder een zipdrive. En een videokaart waarvan ik de aansluiting niet thuis kan brengen. Die vga snap ik, middenin een svideo volgens mij, maar wat die rechtse moet zijn? Breakout box voor video ingangen ofzoiets?
DFP ;)

Ik denk dat ik die specifieke kaart heb, het is een Gainward Savage 4 140TV :7

Als je trouwens eentje met klepje wil - vandaag gepost:
https://www.marktplaats.n...aq-presario-5296-retro-pc - deze heeft zowaar DFP onboard :P

Oslik blyat! Oslik!

• rcor
@dion_b en je bent me net voor zie ik... Ik was mijn vorige bericht net aan het aanpassen...

• rcor
PD2JK schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:17:
De keuze van Compaq om de BIOS (of CMOS) configuratie utility op een kleine partitie op je harde schijf te zetten was nog wel het meest opzienbarende. Een aantal Deskpro / Prolinea modellen hadden dit. Het zag er gelikt uit misschien, maar als je HDD stuk ging, moest je maar hopen dat je die speciale setup diskettes had (aangemaakt).
Gelukkig zijn die tegenwoordig te downloaden en ik spreek uit ervaring.. De oorspronkelijk hdd ging niet stuk van mijn Compaq Prolinea 4/33, maar ik had effe een grotere, nieuwere disk ingebouwd en toen moest ik dat ook herstellen... Maar zoals gezegd te downloaden en dus te herstellen tegenwoordig... ;)

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste